Ik heb semi-slick's van Maxxis (Receptor) onder mijn gravelaar liggen maar ik ga ze vervangen zodra ik iets goeds gevonden heb (650x47B).TheTinusNL schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:16:
[...]
Ik vind het juist wel logisch om zulke slick-loopvlak banden te vergelijken met asfaltbanden.
Waarom worden er anders gravelbanden zonder profiel of met weinig profiel op het loopvlak uitgebracht? Dat doe je niet om de gravelprestaties (maarja "wat is gravel?") te verbeteren, dan zou je er juist meer profiel op leggen. Evenzo voor ondergrond losser/ruiger/natter/uitdagender dan gravel.
Met zo'n vlak loopvlak moet het doel toch zijn om iets van een asfaltband te imiteren en dan vind ik vergelijkingen met asfaltbanden gepast.
Op harde ondergrond zijn ze top, zeker op asfalt, maar als het ook maar een beetje nat/modderig wordt glij je constant weg aan de voorkant en gaat de achterkant slippen (bij klimmen met name).
Een maatje van me heeft ook dergelijke banden en is er op dat gebied ook niet te spreken over. Het geeft geen vertrouwen, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Daar ik dit jaar ook weer Duchenne Heroes fiets moet ik wel wat fatsoenlijks hebben. Dus tips zijn welkom
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".