Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 ... 24 ... 76 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:05

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

RR46 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:57:
Zelf nog (te) weinig km's gemaakt om iets zinnigs te kunnen zeggen over het bleeden met de Rival (XPLR) Etap.

Maar wat ik me wel afvroeg, heeft de XPLR derailleur ook een lock functie? Zoals bij de MTB's... Voor onderhoud gebruik ik dit met regelmaat op de MTB (GX AXS).
Nee, helaas ik mis die clutch ook ten opzichte van de SX group die op m'n MTB zat.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-06 13:24
magic_nl schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:21:

Heeft er iemand tips/ideëen/ervaringen?
Volgens mij hebben wij dezelfde Canyon Grail, en heb 0.0 problemen met de remmen na zo'n 2000km buiten. Nu rijd ik ook niet buiten als het baggerweer is.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:29
Mijn 2 fietsen met sram:
strandfiets met force axs 9000km, nog nooit wat met bleeden hoeven doen.
canyon grizl met rival axs 6200km, een keer bij vervangen remblokjes voor bleedpoort op shifter moeten openzetten om ruimte te krijgen voor schijf tussen blokken. verder geen bleed acties nodig

En blokjes kunnen gewoon rap slijten, dus daar zijn geen km's op te plakken.
Zeker als je gaat remmen met troep op de weg.
Als je vooral met achterrem remt (doen sommige mensen) dan slijt die extra hard omdat je dan meer moet remmen zegmaar en laat bij achterrem ook nou net meer troep komen.

Maar als er echt troep op weg ligt, het nat is rem ik wel wat meer met achter.
Want dan wil je liever niet met voorwiel gaan glijden.

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 20-10-2022 12:47 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:23
Ik rende vroeger ook voornamelijk achter met blokjes rem. Tot ik er achter kwam dat het niet hoorde en daarbij de velg achter in 1 winterseizoen vrij ver versleten was en voor vrijwel nieuw.
Toen om de boel weer gelijk te trekken qua slijtage een periode in weer/wind vrijwel alleen met voorrem geremd en erachter gekomen hoeveel dat beter remt en ook helemaal prima kan in weer/wind zonder brokken. Sindsdien rem ik nog altijd vooral voor (en achter wat bijremmen. Tenzij noodstop, dan beide krachtig).
nooit voorover gegaan. Ook niet in een straffe afdaling.

En na 3 jaar fiets ik nog altijd met deze wielset en is de velg voor inmiddels iets verder versleten tov achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:36
Voor het pro-vering kamp (of gruwelen voor de anti-vering puristen):

https://www.fiets.nl/revi...ialized-diverge-heeft-het

[ Voor 11% gewijzigd door Hopjesvla79 op 21-10-2022 11:58 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:37
Prijzen beginnen bij E 7.500. Ik wacht op de fully... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 10:03
GerbenBK schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:59:
[...]

Prijzen beginnen bij E 7.500. Ik wacht op de fully... :+
Het cirkeltje is bijna rond, van jaren 80 rigid mtb naar aero racefietsen/fully mtb's naar gravelbikes, what is next? Tijdrit gravelbikes met dicht achterwiel? Gravel fatbikes?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hopjesvla79
stijnislike schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:24:
[...]

Het cirkeltje is bijna rond, van jaren 80 rigid mtb naar aero racefietsen/fully mtb's naar gravelbikes, what is next? Tijdrit gravelbikes met dicht achterwiel? Gravel fatbikes?
fully-gravelbikes met trapondersteuning ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 10:37
niner heeft al een tijdje een gravel fully te koop, vast wel iets minder geraffineerd dan dit exemplaar. Als je geld teveel hebt is het wel leuk denk ik. Zou graag mijn Grizl inruilen voor de variant met voorvering, de 1 1/4" maat is aftermarket niet verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 19:14

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Ai.. Helaas nog geen new bike day voor mij.. Vanmorgen een mailtje ontvangen van decathlon dat ze gemist hadden dat de fiets helemaal niet bij hun in het magazijn staat en uit een "verder magazijn" moet kom. Duurt helaas nog 5 tot 7 tot de fiets in het centrale magazijn is en van daaruit geleverd kan worden. Jammer dit.

Maargoed, dar geeft me nog wel ruim een week om een paar essentiële accessoires te regelen:
Bagagedrager
Spatborden
Licht
Slot.
En een helm en fietsbroek te kopen. #silverlining..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:54
Er is ansich niks mis met vering op een gravelfiets.

Maar je hebt Gooisch gravel en je hebt Unboundgravel (en zelfs nog erger).

Dus in Nederland is de meerwaarde er niet/heel klein. Op de wereldmarkt kan dat best anders zijn.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:31
Bintmeister schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:43:
Ai.. Helaas nog geen new bike day voor mij.. Vanmorgen een mailtje ontvangen van decathlon dat ze gemist hadden dat de fiets helemaal niet bij hun in het magazijn staat en uit een "verder magazijn" moet kom. Duurt helaas nog 5 tot 7 tot de fiets in het centrale magazijn is en van daaruit geleverd kan worden. Jammer dit.
Als je iets bij Decathlon online besteld is dat het standaard antwoord ! ! !

In de afgelopen jaren vliegers, fietsen, kleding etc etc etc besteld en het kwam ALTIJD 7 tot 14 dagen later.
Persoonlijk denk ik inmiddels dat ze online en offline op zo'n manier gekoppeld hebben dat het spul uit een (voor jou) lokale Decathlon naar "WEB" worden gestuurd en dan pas worden uitgeleverd.

Succes :(:)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
raymondw schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:02:
[...]

Als je iets bij Decathlon online besteld is dat het standaard antwoord ! ! !

In de afgelopen jaren vliegers, fietsen, kleding etc etc etc besteld en het kwam ALTIJD 7 tot 14 dagen later.
Persoonlijk denk ik inmiddels dat ze online en offline op zo'n manier gekoppeld hebben dat het spul uit een (voor jou) lokale Decathlon naar "WEB" worden gestuurd en dan pas worden uitgeleverd.

Succes :(:)
Ik wilde laatst een regenpak en een rugzak hebben en die hadden ze niet in de winkel. Jouw bewering lijkt me sterk dus. Tenzij ze natuurlijk een voorraad in de winkel hebben die alleen voor web is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:16
Gisteren toch maar weer wat meer diesel gestookt om op de gravelbike te kunnen rijden. Vanuit NH moet je dan toch een stukje karren. Ik begin er meer moeite mee te krijgen om zo ver met de auto te rijden. Niet om het geld, maar het milieu (daar gedraag ik mij al heel lang heel bewust in), maar nu zeker ook om die idioot Putin. Ik wil zijn terroristische en mensonwaardige gedrag niet sponsoren.
Met mevrouw Stillekracht afgesproken dat we max 1 a 2 keer per maand er op uit trekken.

Gisteren was dan ook ons momentje van deze maand: 68Km Sallandse heuvelrug. Ik had een route gevonden, maar na controle bleek die alle MTB trails te pakken. Toen maar zelf wat knutselen aan de route. Uiteindelijk heb ik er een klein stukje MTB trail in laten zitten. Is toch op een recht-uit-gaat-ie-goed gravel fiets wat lastiger rijden. Eigenlijk vindt ik het af en toe ook wel leuk (sssst....niet aan mvr Stillekracht vertellen)

Het was nadrukkelijk een neem-je-tijdrit. Zadeltas met extra jackies om ook op een bankje even te kunnen genieten van het prachtige herfstweer en de herfstkleuren.

5 minuten stevige motregen gehad, maar daarna weer snel opgedroogd.

Het is een zeer rustige route. Weinig auto's tegen gekomen. Het gaat gemiddeld over de wat betere wegen. Een mooie mix van verhard en onverhard. De echte kleine paden met veel prut zitten er niet in.

Na de relaxte gravel dag van gisteren gaan we vandaag weer met de racefietst stoempen met de kop op de wind over de dijken hier in NH.

Na de praatjes weer de plaatjes en.......de route:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGB9e2M9IBdlxgYL6m5uE3M-EB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPymNhLJh3DKxjf2tdQb7tY7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCbCiEFVVHz5nBaYAmPL44ss-Wg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ih9ABWGvTOoL3S8c9EzKYI6T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeU2JJT5DpQpcUfc5SjIqGQtj7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDRD0nEtvgcNGi7kinBwJipc.jpg?f=fotoalbum_large

https://connect.garmin.com/modern/course/134641764

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:33
Die paddestoel op de laatste foto is wat we in Zweden een "stolt fjällskivling" noemen (durian googlet, ah, een "grote parasolzwam"). Die zijn lekker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
durian schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:48:
Die paddestoel op de laatste foto is wat we in Zweden een "stolt fjällskivling" noemen (durian googlet, ah, een "grote parasolzwam"). Die zijn lekker :-)
Ik zou er in NL wel een beetje mee oppassen als je niet weet wat je doet. Je bent niet de eerste die dood gaat of het net aan haalt en 4 weken op een ic ligt nadat ie een nieuwe lever heeft moeten krijgen.

Ik blijf er wel vanaf:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Stillekracht schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 08:06:
Gisteren toch maar weer wat meer diesel gestookt om op de gravelbike te kunnen rijden. Vanuit NH moet je dan toch een stukje karren. Ik begin er meer moeite mee te krijgen om zo ver met de auto te rijden. Niet om het geld, maar het milieu (daar gedraag ik mij al heel lang heel bewust in), maar nu zeker ook om die idioot Putin. Ik wil zijn terroristische en mensonwaardige gedrag niet sponsoren.
Met mevrouw Stillekracht afgesproken dat we max 1 a 2 keer per maand er op uit trekken.
Trein geen optie? Doe ik regelmatig en dat bevalt meestal prima. Of je gaat gewoon full on @DDX style met een route van 290km ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 21:19
GerbenBK schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

Trein geen optie? Doe ik regelmatig en dat bevalt meestal prima. Of je gaat gewoon full on @DDX style met een route van 290km ofzo. :P
De NS is een teringzooi de laatste tijd, en dan zit je met dat gesleep van je fiets door het station, trappen op en af en in de trein en weet ik veel wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Cranzai schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

De NS is een teringzooi de laatste tijd, en dan zit je met dat gesleep van je fiets door het station, trappen op en af en in de trein en weet ik veel wat
Ach ja soms wel, meestal is het geen probleem. Met de fiets in station / trein heb ik niet zoveel moeite.

Voordeel is wel dat je makkelijk van A->B routes kunt plannen. Zo gister een rit gedaan van Rotterdam naar Den Bosch...dat is wat lastiger met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Stillekracht schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 08:06:

Gisteren was dan ook ons momentje van deze maand: 68Km Sallandse heuvelrug. Ik had een route gevonden, maar na controle bleek die alle MTB trails te pakken. Toen maar zelf wat knutselen aan de route. Uiteindelijk heb ik er een klein stukje MTB trail in laten zitten. Is toch op een recht-uit-gaat-ie-goed gravel fiets wat lastiger rijden. Eigenlijk vindt ik het af en toe ook wel leuk (sssst....niet aan mvr Stillekracht vertellen)

Het was nadrukkelijk een neem-je-tijdrit. Zadeltas met extra jackies om ook op een bankje even te kunnen genieten van het prachtige herfstweer en de herfstkleuren.

5 minuten stevige motregen gehad, maar daarna weer snel opgedroogd.

Het is een zeer rustige route. Weinig auto's tegen gekomen. Het gaat gemiddeld over de wat betere wegen. Een mooie mix van verhard en onverhard. De echte kleine paden met veel prut zitten er niet in.

Na de relaxte gravel dag van gisteren gaan we vandaag weer met de racefietst stoempen met de kop op de wind over de dijken hier in NH.

Na de praatjes weer de plaatjes en.......de route:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://connect.garmin.com/modern/course/134641764
Is de trein dan geen optie? Die trein rijdt toch al, dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken om het milieu of Poetin.

Andere optie is om in je vakantie op fietsvakantie te gaan. Ik ga morgen bijvoorbeeld 8 dagen fietsen. In 8 dagen kom je redelijk ver. Heen + terug is bijna 800km en vrijdag/zaterdag/zondag zal ik ook de 150/200km aantikken (wel over 3 dagen helaas, niet per dag).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Trein is opzich wel relaxt, kan je na afloop ook lekker onderuit zitten en wat eten op de terugweg.
Sommige plekken zijn alleen wat lastiger te bereiken.

Maar Limburg is niet eens zoveel langzamer als auto.
En stuk goedkoper en relaxter.

Of idd gewoon op de fiets (icm overnachting ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
durian schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:48:
Nederland is wat meer bevolkt dan Zweden. De natuur heeft het hier al zwaar en die kan je dan beter met rust laten. Als iedereen hier gaat plukken.......

Daarnaast is er ook nog het risico's zoals anderen hier ook aangeven.
[bGerbenBK schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:41[/message]:[/b]
[...]

Tsja, het is een optie, maar wordt wel een hele onderneming met zijn tweeën.

Ik fiets met raceschoenen, omdat MTB schoenen waar je nog een beetje op kan lopen, geen verhoging onder gemaakt kan worden. Ik heb een zeer fors beenlengteverschil. Als ik het avontuur met de trein aan zou gaan dan moet ik toch af en toe een stukje kunnen lopen.

Ik zit net even te kijken hoe ik bijv in Apeldoorn kan komen. De treinreis alleen is al ruim 2 uur. Dan moet ik ook nog van huis naar de trein en van de trein richting het bos. Kosten voor twee man retour (weekend 40% korting) netto pakweg 80 Euro. Ik moet wel wat weerstand overwinnen om dit te gaan doen......

[ Voor 12% gewijzigd door Stillekracht op 24-10-2022 06:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
Stillekracht schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 06:52:
[.

Ik zit net even te kijken hoe ik bijv in Apeldoorn kan komen. De treinreis alleen is al ruim 2 uur. Dan moet ik ook nog van huis naar de trein en van de trein richting het bos. Kosten voor twee man retour (weekend 40% korting) netto pakweg 80 Euro. Ik moet wel wat weerstand overwinnen om dit te gaan doen......
Treinkaartje voor de fiets ook niet vergeten he;). En was het sinds Covid niet zo dat je daarvoor moet reserveren bij een max aantal fietsplekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:25

Ik fiets met raceschoenen, omdat MTB schoenen waar je nog een beetje op kan lopen, geen verhoging onder gemaakt kan worden. Ik heb een zeer fors beenlengteverschil.
Ik rijd ook meestal met race schoenen (ook op de gravel bike die ik meer als slecht weer fiets gebruik) en moet altijd ca 50 m lopen van het fietsenhok naar binnen. Ik gebruik om de cleats wat te sparen deze dingen en die gaan nu al meer dan een jaar mee en heb nog niet hoeven switchen van cleats (iets wat anders na 2-3 maanden al wel het geval zou zijn geweest)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

HBSVDK schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:58:
[...]

Treinkaartje voor de fiets ook niet vergeten he;). En was het sinds Covid niet zo dat je daarvoor moet reserveren bij een max aantal fietsplekken?
Reserveren hoeft niet meer, maar het is wel een beetje een gok of er plek is. Deze zomer zonder problemen de trein kunnen pakken.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

[...]
Ik fiets met raceschoenen, omdat MTB schoenen waar je nog een beetje op kan lopen, geen verhoging onder gemaakt kan worden. Ik heb een zeer fors beenlengteverschil. Als ik het avontuur met de trein aan zou gaan dan moet ik toch af en toe een stukje kunnen lopen.
Met een seatpack zou je een paar gewone schoenen kunnen meenemen voor deze transfers.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vrijdag voor de spits was het gigantisch druk in de trein van Eindhoven naar Sittard. Stonden in de ''fiets'' wagon al 4 van die dikke deliveroo ebikes. Heb maar heel awkward gestaan bij de trappen met de gravel.
Voor een fietsland als Nederland vind ik het wel echt tegenvallen hoe slecht het OV ingesteld is op het meenemen van een fiets.

Voor de rest een prima route (naar Eindhoven), maar heel spannend is het niet qua landschappen.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:48
@Yakolev : Limburg divide gereden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Zelf gemaakte route naar Eindhoven (wilde eigenlijk richting Venray, maar de Arriva treinen reden niet.)
Maar buiten de Strabrechtse Heide fiets je eigenlijk van aangelegd bos naar aangelegd bos, dus niet super speciaal.

Hoewel door alle gevallen bladeren er zeker mooie stukken waren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4joNHV8a4wXmK8qLKCWQ7vbZ5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emkFmDce5O59h8dQPVWewXFd.jpg?f=fotoalbum_large

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Gisteren was het ineens New Bike Day! Maat van me was erbij om te helpen de fiets af te stellen. Blij mee!

Nu nog even tijd vinden om daadwerkelijk ritjre te gaan maken..

Er viel Magic NS alleen wel op dat het voorwiel scheef gemonteerd lijkt, of asymmetrisch is. De ene kant zit een stuk dichterbij de voorvork dan de andere kant.. Vanmiddag maar even een belletje richting de Decathlon doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5Tx51GD1mrgIWPzt6x3lTA_AZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vn0dY0uOXEYwwUcNphLk3lnP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-KV4_vITNvetyR7_idquqvp7co=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHxDRiPoOiFYsCpqwQHfRMVd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 21:19
Bintmeister schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:11:
Gisteren was het ineens New Bike Day! Maat van me was erbij om te helpen de fiets af te stellen. Blij mee!

Nu nog even tijd vinden om daadwerkelijk ritjre te gaan maken..

Er viel Magic NS alleen wel op dat het voorwiel scheef gemonteerd lijkt, of asymmetrisch is. De ene kant zit een stuk dichterbij de voorvork dan de andere kant.. Vanmiddag maar even een belletje richting de Decathlon doen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Asymmetrisch is een understatement, dat noem ik gewoon scheef :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:37

Lulukai

God's gift to women

Misschien heb ik zitten slapen, maar ik had deze fiets nog niet gezien
https://www.canyon.com/nl...6_pv_rahmenfarbe=R076_P05
Voor wie competitief gravel rijdt, zal deze sneller zijn dan de Grail & Grizl.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Een grail of grizl met G-one RS in 40~45mm kan nog steeds sneller zijn dan deze, hangt beetje af van het parcours. Geometrie is redelijk vergelijkbaar denk ik en rolweerstand ontloopt elkaar niet veel bij bredere banden, zolang je maar goede semislicks tubeless monteert. Dus enige winst is dan aero en gewicht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Geometry is niet echt vergelijkbaar hoor, reach is stuk korter. (al zetten ze bij de grizl standaard een erg korte stuurpen erop om dit weer 'gelijk' te trekken)
Of dat goed of slecht is laat ik even in het midden.

[ Voor 29% gewijzigd door DDX op 27-10-2022 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 22:20
Heeft deze fiets een steekas of een snelspanner? In het laatste geval, check of het wiel echt recht en goed in de uitvallen zit. Is het nog steeds scheef dan is het wiel niet goed gedished.

Heb je steekas, dan is het wiel gewoon niet goed, bij een steekas is er maar een manier om een wiel er in te krijgen, scheef zitten bij de as zelf kan dan niet.

Foto opsturen en om een nieuw wiel vragen.

Goede banden keus van de Decathlon trouwens, daar hebben ze niet op bezuinigd.

[ Voor 38% gewijzigd door ElGreco op 27-10-2022 11:24 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

ElGreco schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:20:
[...]

Heeft deze fiets een steekas of een snelspanner? In het laatste geval, check of het wiel echt recht en goed in de uitvallen zit. Is het nog steeds scheef dan is het wiel niet goed gedished.

Heb je steekas, dan is het wiel gewoon niet goed, bij een steekas is er maar een manier om een wiel er in te krijgen, scheef zitten bij de as zelf kan dan niet.

Foto opsturen en om een nieuw wiel vragen.

Goede banden keus van de Decathlon trouwens, daar hebben ze niet op bezuinigd.
Is met snelspanner. Die maat van me heeft het wiel al beter getracht te plaatsen maar blijft scheef. Zijn vermoeden was inderdaad ook de spaken. Morgen maar even bellen met de Decathlon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 17:49
Lulukai schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:23:
Misschien heb ik zitten slapen, maar ik had deze fiets nog niet gezien
https://www.canyon.com/nl...6_pv_rahmenfarbe=R076_P05
Voor wie competitief gravel rijdt, zal deze sneller zijn dan de Grail & Grizl.
Zit daar ook naar te kijken... ik ben een wielrenner en me graag 'verbreden' in nederlandse gravel en veldrijden.. maar wissel per dag wat nou het handigste is: mtb, gravelfiets of een all-road... luxe problemen :F

All-road fietsen hebben veelal beperkte wielbreedte, de endurace bijv 35mm. Genoeg voor veldrijden, maar voor gravel lees je wisselende verhalen wat nou nodig/wenselijk is (zal ook afhangen van je plannen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Deo_Volente schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:04:
[...]

Zit daar ook naar te kijken... ik ben een wielrenner en me graag 'verbreden' in nederlandse gravel en veldrijden.. maar wissel per dag wat nou het handigste is: mtb, gravelfiets of een all-road... luxe problemen :F

All-road fietsen hebben veelal beperkte wielbreedte, de endurace bijv 35mm. Genoeg voor veldrijden, maar voor gravel lees je wisselende verhalen wat nou nodig/wenselijk is (zal ook afhangen van je plannen).
40 is fijn, maar in alle gevallen hangt het af van de voertuigbeheersing van de berijder.
Er zijn er die gravel doen met een 33mm cyclocrosser, maar ook met 52mm (bijna MTB).

Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
[...]

Het beste advies is om er gewoon snel een te kopen en lekker te gaan fietsen 8) .

Welke precies is van veel dingen afhankelijk die je uiteindelijk alleen zelf kunt afwegen. Wil je meerdere fietsen of bijvoorbeeld 1 fiets met 2 wielsets? Als je meerdere fietsen wilt, kun je voor elk doel een aparte fiets kopen. Als je het liefst een zo breed inzetbaar mogelijke fiets wil is een gravelbike met 2 wielsetjes wel erg fijn.

Daarnaast kun je kijken naar wat je het meest van plan bent. Ga je een paar keer per jaar bikepacken in de bergen in het buitenland of wil je gewoon lekker rammen over de paden in het Gooi of wil je alle mtb parcoursen afvinken. Dan op basis daarvan een keuze maken.

Maar twijfel vooral niet te lang. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Doet er iemand morgen mee aan de Bockerijders gravelevent vanaf Arcen morgen?

Heb mij ingeschreven voor de 130k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 08-06 22:59
Yakolev schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:43:

Was iets te ver rijden voor mij.. Ik fiets morgen mee met Deurdonderen.cc in de achterhoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Bintmeister schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:11:
Cool, hopelijk komt alles goed en kun je snel ritten maken. Het is dooi genoeg om nog lekker te kunnen cruisen overdag!

Benieuwd hoe jou deze type remmen bevallen, ik heb ze nu een paar maanden en heb er (nadat ik zelf geprobeerd heb het beter te maken) problemen mee. Volgens de geleerde fietsenmakers op Reddit is er een 'Lever Purge' nodig om evt luchtbelletjes uit het systeem te halen.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:28

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Weet niet of het hier mag! Maar mijn Cannondale topstone 2 maat L ga ik maandag inruilen (voor in mijn ogen te weinig geld maar marktplaats ben ik zat :+ ) mocht er iemand interesse hebben stuur me even een PB!

Ook heb ik nog een mooi setje van Speyk wheels in de aanbieding voor de gravelbike die weg mogen voor weinig! Ook PB indien interesse :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

dreameater schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:33:
[...]

Cool, hopelijk komt alles goed en kun je snel ritten maken. Het is dooi genoeg om nog lekker te kunnen cruisen overdag!

Benieuwd hoe jou deze type remmen bevallen, ik heb ze nu een paar maanden en heb er (nadat ik zelf geprobeerd heb het beter te maken) problemen mee. Volgens de geleerde fietsenmakers op Reddit is er een 'Lever Purge' nodig om evt luchtbelletjes uit het systeem te halen.
Ik ga het allemaal meemaken. Het is mijn eerste sportfiets, dis ik moet sowieso nog veel leren en ervaren. Gelukkig heb ik een semi-pro maatje die me graag op weg helpt en zaken kan afstellen of repareren als dat nodig is.

Zo ook mijn scheve wiel. Die staat voorlopig weer helemaal recht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_xlTR-wEk8Z37IptpmOxYNB8bI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzxFqAgsUJSGNVXxyFhz8NPS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Als je op het strand wil fietsen met een gravelbike, welke breedte banden is dan aan te raden?

Meh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Zo breed mogelijk en zo min mogelijk profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 21:41
Ik heb die canyon all road nu sinds het voorjaar en bevalt me prima moet ik zeggen. Wat betreft bandenspanning, op de 35 mm banden staat volgens mij minimaal 3 bar, kan je dat bij gebruik op gravel nog lager? Ik heb de banden tubeless gemonteerd.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Yakolev schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:43:

Nou, ik ga niet liegen, dat was bizar intens. Ik zat in een ijzersterke groep (4 totaal) die allen stuk voor stuk sneller dan ik waren. Na iedere bocht (ben technisch niet super sterk) een micro sprint moeten doen om weer terug in het wiel te komen.
Van de 130km heb ik misschien 10km op kop gereden, toch heel blij dat ik het tot het einde heb volgehouden. Het voelde wel absoluut alsof wij een roversbende waren, niemand was veilig.

De route zelf (80% onverhard) was best tof; zaten gelukkig niet super veel modderige singletracks erin, maar wel genoeg (kleine) klimmetjes en hoekige bochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Yakolev schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:46:
[...]

Nou, ik ga niet liegen, dat was bizar intens. Ik zat in een ijzersterke groep (4 totaal) die allen stuk voor stuk sneller dan ik waren. Na iedere bocht (ben technisch niet super sterk) een micro sprint moeten doen om weer terug in het wiel te komen.
Van de 130km heb ik misschien 10km op kop gereden, toch heel blij dat ik het tot het einde heb volgehouden. Het voelde wel absoluut alsof wij een roversbende waren, niemand was veilig.

De route zelf (80% onverhard) was best tof; zaten gelukkig niet super veel modderige singletracks erin, maar wel genoeg (kleine) klimmetjes en hoekige bochten.
Hah! Klinkt als een goede training! 't gevoel dat je je haast schuldig gaat voelen omdat je zo lang in een wiel hangt en niet overneemt. Prachtig

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
JP_S schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:07:
Ik heb die canyon all road nu sinds het voorjaar en bevalt me prima moet ik zeggen. Wat betreft bandenspanning, op de 35 mm banden staat volgens mij minimaal 3 bar, kan je dat bij gebruik op gravel nog lager? Ik heb de banden tubeless gemonteerd.
Hangt af van je gewicht. Met 35mm slicks heb ik wel 2,8-3 nodig om de velgen heel te houden. Ik weeg zelf 80kg. Best ook tubeless rijden tegen stootlekken en rolweerstand als je ze met minder druk wil rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
[...]

Ik denk ook al een aantal weken of maanden over hetzelfde.

Een jaar geleden een gravelbike gekocht met de gedachte: de ultieme do-it-all bike.
In het begin veel plezier aan gehad, vooral omdat ik veel nieuwe dingen kon doen.
Maar ik heb deze week de knoop doorgehakt:
er is voor asfalt, gravel, veldrijden en trails geen do-it-all.
Mijn conclusie is dat ik toch echt 2 fietsen nodig heb om in alle disciplines voldoende te kunnen genieten.

Ik fiets nu dus een jaar op een gravelbike, in en rondom de Utrechste Heuvelrug, daar zitten 40mm Vittoria Terreno Dry (semi-slicks: 0,5mm midden en 2,3mm zijkant profiel) onder.
  • Asfalt:
    erg veel grip, comfort en nog redelijk vlot, maar alles voelt log aan. Geweldig voor (voornamelijk lange) solo ritjes want snelheid interesseert mij niet, maar laatst gemerkt dat het toch onpraktisch is wanneer ik met anderen fiets.
    Laatst ook op een geleende 2 maten te kleine alu racert met versleten ketting en misbruikte Ultegra groep van 10+ jaar oud gereden met 24mm slicks, dat scheelt alsnog gewoon 2-3 km/h in het nadeel van de gravelbike.
  • Veldrijden:
    matig te doen met het slick gedeelte midden op de band en ook de zijkanten van de Terreno Dry zijn niet echt voor het grove werk. Wel lekker qua breedte die 40mm, maar officieel verboden want niet ≤ 33mm :+
  • Gravel:
    is er in heel veel soorten en maten, maar tot nu niets te klagen (mag ook wel gezien de naam :+ ) over ritjes over de Utrechste Heuvelrug van Rhenen tot Huizen.
  • MTB/singletracks: dan heb ik het over Zeist, Austerlitz, Hoge/Lage Vuursche. Leersum en Amerongen ga ik nog niet aan beginnen.
    Iedere boomwortel vormt toch een uitdaging zonder vering, zeker in combinatie met omhoog/omlaag, en echt hangen in de bochten lukt ook niet. Ik kon deze week twee keer een fatsoenlijke MTB lenen: wat een verschil. Dat is ook wat mij er van overtuigde dat de gravelbike geen do-it-all bike is.
Overwogen opties:
  • Vergelijkbare semi-slicks ≤ 33mm (of in ieder geval kleiner dan 40) er onder: komt het (nu al lage) vertrouwen op trails niet ten goede. Zet mogelijk ook een streep door grover gravel/bos.
  • Grover profiel en tsja waarom dan ook niet gelijk breder: waarom geen MTB?
  • Grover profiel en dunner: uhhh? Krijg ik weer een beetje het idee: do-it-all, maar kan het niet allemaal. Dunner voor de rolweerstand, wordt tegengewerkt door het profiel. Grover profiel voor de grip, wordt tegengewerkt door het dunne...
  • Tweede wielset: zit je alsnog met de geometrie van de fiets.
Echt veldrijden is wat mij betreft een niche, omdat je dunne maar grove banden nodig hebt, dus voor mij niet belangrijk genoeg om mee te nemen in de overwegingen. Dan maar nep veldrijden met een MTB.

Dan blijft over: asfalt en gravel/MTB. Gravellen kan meer dan prima op een MTB, andersom wordt een stuk lastiger. Dan blijven precies de twee fietsen over waar ik het over had: een racert en een MTB.

Mijn gravelbike mag dus ooit plaats maken voor een volbloed racer en een MTB, de vraag is alleen wanneer... tot die tijd bandjes afbouwen in breedte en profiel en langzaam op zoek naar een MTB. _/-\o_

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:06
Vorige week met m'n broer een weekje in het zwarte woud geweest, natuurlijk waren de gravel bikes ook mee en dat was echt een top keuze. Op Komoot met de mountainbike kaarten goed routes uit kunnen zetten over mooie brede gravelpaden door de bossen. >75% onverhard is goed uit te plannen als je dat wil.

Zeker geen technische routes, hooguit wat losse stenen, bladeren en grind. Wel heerlijk gravel toeren van uitzicht naar uitzicht waar je lopend normaal een paar uur over doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNlo6kNbXeyEEuTBNNxLruVBtU4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgDTdzHaaEfLii47Jyh0NMEa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoEofGVEi-xWtdUZOARa5aSHN-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fPCwVmFbqhXupSek2Qp42RC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6r96CDUDq6DPsaqUTZhti57byQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y79yRGX7oiHPd3HPtzQIdKM9.jpg?f=fotoalbum_tile

Bonus Gopro beelden, mogelijk moet de HD/4K versie nog verwerkt worden :+ .

Flickr - Strava

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GerbenBK
TheTinusNL schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:25:
[...]

Mijn conclusie is dat ik toch echt 2 fietsen nodig heb om in alle disciplines voldoende te kunnen genieten.
TLDR. Je hebt veel meer fietsen nodig.

1. Baanfiets
2. Tacxfiets
3. Cyclocrosser
4. Strandfiets
5. Hard tail
6. Fully
7. Wegfiets
8. TT fiets
9. Gravelbike
10. Commuter
11. Ligfiets

En dan een paar wielsetjes voor het beter niche werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
GerbenBK schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:34:
[...]

1. Baanfiets
2. Tacxfiets
3. Cyclocrosser
4. Strandfiets
5. Hard tail
6. Fully
7. Wegfiets
8. TT fiets
9. Gravelbike
10. Commuter
11. Ligfiets

12. electrische fiets })

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
GerbenBK schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:34:
[...]

1. Baanfiets
2. Tacxfiets
3. Cyclocrosser
4. Strandfiets
5. Hard tail
6. Fully
7. Wegfiets
8. TT fiets
9. Gravelbike
10. Commuter
11. Ligfiets

Hmm, misschien had ik er "minstens 2" van moeten maken. :+

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb twee fietsen voor het sporten. Een gravelbike (met een extra wielset voor de weg 30mm) en een fully MTB. Wat mij betreft is dat een ideale combi. De Canyon Grail, qua ergonomie dicht bij de Endurace, kan met een wegwielset echt goed op asfalt. De wielset met gravelbanden (Schwalbe one bite) spreekt voor zich. De MTB voor het ruigere werk zodat ik meer comfort heb.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 12:30
Sinds ik m'n gravelbike heb staat m'n MTB stof te verzamelen.
Met het weer van de afgelopen maanden kan ik alle routes hier in de buurt perfect op de gravel doen :9.
Van zodra het modderig wordt ga ik de MTB nog eens uithalen :).

Zopas in Arnhem op weekend geweest. Vroeger zou ik de racer en de MTB meegenomen hebben. Nu enkel de gravelbike in de koffer en plezier gegarandeerd op zowel de weg als gravel 8).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XA0e9Jbqz3eJyUQLFTh0gnMC-Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSMZeMxesu6sPF0GqFTXDwQW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdlhiHAAsK50xQy8KkRFFbmAEcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TPMfJZMdqMJxgdwfZsBPhtD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrEYnToV6D4Uqwzj5JwRrH9m_RU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vs7jJd0AzcHtBERssZYVLPMR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlEdamzTMYF4UHNzyY2zBjHfehM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CThjO3bowRkXMg7aElc9FIRA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik ben m'n remkabel achter aan het vervangen. Daar zit zo'n end cap op van Jagwire... die verpest het feestje waardoor ik de kabel er niet direct zonder problemen heen kan drukken. Zijn deze dingen ' one time use' ? Of kan ik hem eraf halen en opnieuw plaatsen? Bijzonder dat dit nergens staat op alle youtube filmpjes die jagwire online heeft staan.

Ze verkopen wel nieuwe in grote getale dus vandaar dat ik dacht dat het wellicht wegwerp spul is.

https://jagwire.com/products/small-parts/sealed-end-caps

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
@dreameater enige verschil is dat er een rubber ringetje in zit, als het een nieuwe kabel is, dan kan ie er gewoon af en weer erop, als het een oude kabel is zou ik even kijken of de boel nog intact is, zo ja gewoon nog een keer gebruiken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Weet iemand of de topcap uit onderstaande link gaat passen op een Canyon Grail AL?
Meen dat Canyon een afwijkende maat stuurpen gebruikt.

https://nl.aliexpress.com...9SEz&gatewayAdapt=glo2nld

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
magic_nl schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:22:
Weet iemand of de topcap uit onderstaande link gaat passen op een Canyon Grail AL?
Meen dat Canyon een afwijkende maat stuurpen gebruikt.

https://nl.aliexpress.com...9SEz&gatewayAdapt=glo2nld
Diameter headset is voor de Grail 1 1/4. als je dat in Google gooit kom je op 31.75mm. Volgens Ali is de topcap 31.5mm. Zal wel passen dus.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 17:49
GerbenBK schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

Het beste advies is om er gewoon snel een te kopen en lekker te gaan fietsen 8) .
...
Maar twijfel vooral niet te lang. :P
Haha thnx :) , lijkt me een goed advies, dit weekend ga ik er eentje van MP bekijken.
[...]
Maar ik heb deze week de knoop doorgehakt:
er is voor asfalt, gravel, veldrijden en trails geen do-it-all.
...
Ik vrees dat ik het eens ga zijn met je conclusie O-) .. eigenlijk wil ik te veel.. dat komt denk ik ook omdat ik zowel vrienden heb in zowel MBT, als gravel als wielrennen... en eigenlijk geen van die vrienden doen alle 3...

Daarbij als ik een MTB koop zou ik ook MTB-clinics willen volgen (.. 1e proefles is goed bevallen), echter zijn er maar 7 dagen in de week, dus heb voor nu prio gezet op gravel/veldrijden. Misschien volgend jaar...

[ Voor 5% gewijzigd door Deo_Volente op 02-11-2022 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 16:40

djfrankel

It's a trap!

[...]

...

Mijn gravelbike mag dus ooit plaats maken voor een volbloed racer en een MTB, de vraag is alleen wanneer... tot die tijd bandjes afbouwen in breedte en profiel en langzaam op zoek naar een MTB. _/-\o_
Ik zou het zo aanpakken zoals @artharpe beschrijft. Extra wielset met dunnere weg banden er op voor als je op de weg wilt fietsen en een gravel set er naast houden voor als je offroad wilt. Wil je dan nog echt ruiger rijden hoef je alleen een mtb er naast aan te schaffen.
Ik moet zeggen, ik heb zelf een racefiets, gravelbike en mtb en die laatste is dit jaar niet eens de schuur uitgekomen. Racer wel maar die had ik al voordat ik een gravelbike had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Ben ik denk ik ook van plan. Mijn twee wielrenfietsen kunnen wat mij betreft weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 14:01
Ik heb een hardtail MTB (Cube Reaction Pro) in combinatie met een wegfiets (Trek Domane AL5). Voor die laatste heb ik ook gravelbanden. De Trek kan officieel tot 35mm aan. Dat is voor mij meer dan genoeg.

MTB blijft bij mij wel. Op de trails kun je daar toch net even leuker mee spelen (en springen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 08-06 22:20
wisselwerking schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:14:
Ik heb een hardtail MTB (Cube Reaction Pro) in combinatie met een wegfiets (Trek Domane AL5). Voor die laatste heb ik ook gravelbanden. De Trek kan officieel tot 35mm aan. Dat is voor mij meer dan genoeg.

MTB blijft bij mij wel. Op de trails kun je daar toch net even leuker mee spelen (en springen).
En ook nader niet te noemen personen lossen en alleen in het donkere bos achterlaten

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:47
ElGreco schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:04:
[...]

En ook nader niet te noemen personen lossen en alleen in het donkere bos achterlaten
De volgende keer ga jij ook mee, nu al zin in O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 14:11
rolandos582 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:09:
[...]

De volgende keer ga jij ook mee, nu al zin in O-)
Tof! Schrijf je je even in bij de Social Rides dan?!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 14:01
McMiGHtY schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:14:
[...]

Mag dat dan wel, mensen lossen tijdens een social ride?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:47
McMiGHtY schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:14:
[...]

Jazeker, er komen een aantal MTB social rides aan in Groningen/Drenthe, ik verwacht uiteraard dat de stichting aanwezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 14:11
He...vervelend..ik heb geen MTB...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:08
Ik heb de wielset van m'n racefiets geupgrade en heb nu een wielset over, en daar wil ik nu graag een "gravel" wielset van maken. 't is een vraag die hier vast al vaker voorbij is gekomen, maar: welke (tubeless) banden moet ik hebben?

Ik kan op m'n fiets tot maximaal 35mm banden hebben. Als ik bijvoorbeeld naar Gravelking kijk, hebben ze "slick", "semi-slick" en allerlei soorten banden met knobbels. Ik wil er eigenlijk twee dingen mee doen:
1) Hier in Zuid-Limburg onverharde weggetjes verkennen (voor zo ver dat kan met 35mm)
2) Mee op bikepacken (dat betekent voor mij in de praktijk veel over de weg fietsen en af en toe per ongeluk onverhard, dus m'n 28mm "race"-wielen zouden daarvoor prima zijn, maar dat vind ik wat riskant met 's nachts parkeren op de camping enzo)

Voor (1) gaat het er vooral om dat ik er zo veel mogelijk soorten wegtypes mee op kan, maar voor (2) wil ik ook graag de rolweerstand redelijk houden. Ik kan me voorstellen dat je met 35mm sowieso niet heel gekke dingen kan doen, en dat een al te exotisch profiel dan toch niets toevoegt. Waar doe ik verstandig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-06 16:06
Tom-Z schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:31:
Ik heb de wielset van m'n racefiets geupgrade en heb nu een wielset over, en daar wil ik nu graag een "gravel" wielset van maken. 't is een vraag die hier vast al vaker voorbij is gekomen, maar: welke (tubeless) banden moet ik hebben?

Ik kan op m'n fiets tot maximaal 35mm banden hebben. Als ik bijvoorbeeld naar Gravelking kijk, hebben ze "slick", "semi-slick" en allerlei soorten banden met knobbels. Ik wil er eigenlijk twee dingen mee doen:
1) Hier in Zuid-Limburg onverharde weggetjes verkennen (voor zo ver dat kan met 35mm)
2) Mee op bikepacken (dat betekent voor mij in de praktijk veel over de weg fietsen en af en toe per ongeluk onverhard, dus m'n 28mm "race"-wielen zouden daarvoor prima zijn, maar dat vind ik wat riskant met 's nachts parkeren op de camping enzo)

Voor (1) gaat het er vooral om dat ik er zo veel mogelijk soorten wegtypes mee op kan, maar voor (2) wil ik ook graag de rolweerstand redelijk houden. Ik kan me voorstellen dat je met 35mm sowieso niet heel gekke dingen kan doen, en dat een al te exotisch profiel dan toch niets toevoegt. Waar doe ik verstandig aan?
35mm is prima om mee te gravelen hier, ik woon in de Oostelijke Mijnstreek. Om te beginnen heb ik een tijdje op een oude stalen fiets een setje 32mm gelegd en daarmee overal onverhard kunnen rijden. Singletrack vind ik niet leuk, maar onverharde paden en tractorspoor gaat daar perfect mee. Zowel zachte zand als stenige ondergrond is prima te doen, modder niet veel ervaring mee; mooi weer fietser. :+
Ik had een setje BTwin, die destijds nog werden verkocht als banden voor elektrische fiets, gravel was nog geen ding toen.
Volgens mij zijn het deze: https://www.decathlon.nl/...309445?mc=8539782&c=ZWART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5

De semislicks zijn amper trager dan de slicks maar wel duurzamer. Sowieso gaan gravelking banden bij mij niet heel lang mee, ze zijn wel licht rollend en goedkoop.
Ik zou de semislicks nemen of kijken naar iets als Challenge getaway. Ook snel maar nog net wat meer profiel denk ik. Ik heb nu de Strada bianca's (ook slickbanden) van Challenge omdat de gravelkings altijd lek gingen binnen 1000km. Deze bevallen goed tot nog toe, maar zijn ook wel duurder.
Specialized pathfinder pro is ook top als je ze nog kan vinden, lijken wat uitverkocht op meeste plekken.

https://www.bicyclerollingresistance.com
Je kan ook hier lekbestendigheid en snelheid vergelijken, is wel niet helemaal representatief voor gravel. Op asfalt komt het vrij goed overeen denk ik. Licht profiel is vaak ook fijn op onverharde ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
Ik wil met een vriend komend weekend de brown divide rijden. We hebben al een camping voor zaterdag-zondag (ze waren gesloten maar mochten wel gewoon nachtje staan op aanvraag) maar zoeken nog wat rond Ede/Wageningen voor vrijdag-zaterdag. Heeft iemand tips?
Ik heb al iemand gevonden op welcometomygarden maar tot nog toe geen reacties dus meer opties zijn altijd welkom.
We willen het in 3 dagen doen omdat we hardtails willen testen voor tripje naar Kenia in januari, dus 150/dag is wat ambitieus.

[ Voor 3% gewijzigd door cedrix5 op 08-11-2022 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
cedrix5 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:12:
Ik wil met een vriend komend weekend de brown divide rijden. We hebben al een camping voor zaterdag-zondag (ze waren gesloten maar mochten wel gewoon nachtje staan op aanvraag) maar zoeken nog wat rond Ede/Wageningen voor vrijdag-zaterdag. Heeft iemand tips?
Ik heb al iemand gevonden op welcometomygarden maar tot nog toe geen reacties dus meer opties zijn altijd welkom.
We willen het in 3 dagen doen omdat we hardtails willen testen voor tripje naar Kenia in januari, dus 150/dag is wat ambitieus.
Vriendenopdefiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Ik ben opzoek naar een nieuwe fietsbril.
Wat zijn jullie ervaringen met Photochromic brillen?
Of hoort dit meer in het kleding topic?

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
Ik wil niet meer anders. Ik heb een Rudy Project.
Zeker in het bos blijf je goed zicht houden op het wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:24
artharpe schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:26:
Ik heb twee fietsen voor het sporten. Een gravelbike (met een extra wielset voor de weg 30mm) en een fully MTB. Wat mij betreft is dat een ideale combi. De Canyon Grail, qua ergonomie dicht bij de Endurace, kan met een wegwielset echt goed op asfalt. De wielset met gravelbanden (Schwalbe one bite) spreekt voor zich. De MTB voor het ruigere werk zodat ik meer comfort heb.
Ik zit ook te denken aan een dergelijk (alles-in-1 fiets) ter vervanging van mijn Topstone 1 alu (reeds weg) en Trek Emonda SL6 2017 (staat in de verkoop). Wat heb je gedaan met het stuur? Ik ben aan het twijfelen over een racestuur of stuur met flare. Pro’s & cons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
magic_nl schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:42:
Goede photocromische glazen werken in bijna alle omstandigheden. Enkel bij zeer felle zon vind ik het minder handig. Er zit wel wat verschil in de ‘snelheid’ waarmee de lens reageert. Is met moderne lenzen beter dan wat het vroeger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Koenbr schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:15:
[...]

Ik zit ook te denken aan een dergelijk (alles-in-1 fiets) ter vervanging van mijn Topstone 1 alu (reeds weg) en Trek Emonda SL6 2017 (staat in de verkoop). Wat heb je gedaan met het stuur? Ik ben aan het twijfelen over een racestuur of stuur met flare. Pro’s & cons?
Een Topstone is toch juist een alles-in-1 fiets? Ik heb die juist op het oog voor dat doel. Wat beviel je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

Ik gebruik vooralsnog (m.n in Zuid-Limburg) tubeless Tufo Thundero 40mm voor en achter. Bevalt goed, maar ze zijn wel wat gevoelig voor scherpe stenen, een band was niet te redden, zijwand meerdere cm open gesneden (maar ik was toen ook wel erg lomp op volle snelheid door los& vers (scherp) grind aan het fietsen). Verder zijn de banden prettig, ze zijn net niet te strak om met de hand op mijn ethirteen velgen te leggen, en verliezen vervolgens nauwelijks lucht. (Misschien 2 PSI/week de afgelopen weken)

oor de volgende banden ga ik iets robuusters zoeken, maar dan zal de rolweerstand ook toenemen, en of andere banden de “fatale rit” wel hadden overleefd weet ik natuurlijk niet.

Hmm, ik had de 35mm Max over het hoofd gezien… Thundero is pas vanaf 36 beschikbaar (en bij mij klopt de maataanduiding precies)

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 13-11-2022 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
RobNemoo schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:33:
[...]

Een Topstone is toch juist een alles-in-1 fiets? Ik heb die juist op het oog voor dat doel. Wat beviel je niet?
Ik had de alu-versie. O.a. heb ik redelijk snel de body van het achterwiel moeten vervangen en daarnaast nog wat andere kleine dingetjes mee gehad. De fietsenwinkel waar ik de fiets kocht deed zich voor als serieuze shop, maar reageerde veelal als dozenschuiver. Eigenlijk heb ik tijdens de aanschaf ervan wat te gehaast de keuze gemaakt voor de fiets (helaas). Ik wil dan ook overstappen op een frame van carbon.

[ Voor 26% gewijzigd door Koenbr op 13-11-2022 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 11:32

DjVe

Hatsaflats!

magic_nl schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:42:
Voor het geld vind ik de Siroko K3 erg prettig. Werkt zowel in het bos als op de zonnige weg prima (en is vlot genoeg bij verandering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Koenbr schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:58:
[...]

Ik had de alu-versie. O.a. heb ik redelijk snel de body van het achterwiel moeten vervangen en daarnaast nog wat andere kleine dingetjes mee gehad. De fietsenwinkel waar ik de fiets kocht deed zich voor als serieuze shop, maar reageerde veelal als dozenschuiver. Eigenlijk heb ik tijdens de aanschaf ervan wat te gehaast de keuze gemaakt voor de fiets (helaas). Ik wil dan ook overstappen op een frame van carbon.
Dankjewel. Mijn vaste fietsenwinkel is gelukkig wel een top service toko, dus daar zit het wel goed mee. Ik zal daar eens vragen of er veel voorkomende problemen met de Topstone zijn. Carbon is geen must voor mij, ik verwacht wel een jaar op 12-15 met de fiets te kunnen doen. Ik heb ook de Cube Nuroad op het lijstje, maar ben pas net begonnen met shortlisten. Ideaal gezien kan ik er mee gravellen (dat doe ik al jaren op een oude stalen parts-bin-special), woon-werk (2 panniers, dus een demonteerbare drager is wel fijn) en bikepacken (Santiago in 2024) en eventueel spatborden (maar die kunnen eigenlijk overal wel op) voor de winter.

[ Voor 4% gewijzigd door RobNemoo op 13-11-2022 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

DjVe schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:55:
[...]

Voor het geld vind ik de Siroko K3 erg prettig. Werkt zowel in het bos als op de zonnige weg prima (en is vlot genoeg bij verandering).
Ik zag dat die ook ventilatie openingen heeft.
Dat vind ik wel prettig, want ik zweet nog snel. En dan beslaat m’n bril minder makkelijk.

Zag wel dit:
De K3 PhotoChromic lens regelt de lichttransmissie onafhankelijk en gaat van categorie 2 naar categorie 3 in minder dan zestig seconden, waardoor het contrast wordt geoptimaliseerd en het zicht wordt bevorderd.

Dan is ie toch nooit helemaal transparant?

[ Voor 25% gewijzigd door magic_nl op 13-11-2022 19:52 ]

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

magic_nl schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:47:
[...]

Ik zag dat die ook ventilatie openingen heeft.
Dat vind ik wel prettig, want ik zweet nog snel. En dan beslaat m’n bril minder makkelijk.

Zag wel dit:
De K3 PhotoChromic lens regelt de lichttransmissie onafhankelijk en gaat van categorie 2 naar categorie 3 in minder dan zestig seconden, waardoor het contrast wordt geoptimaliseerd en het zicht wordt bevorderd.

Dan is ie toch nooit helemaal transparant?
Nee niet helemaal, maar wel voldoende transparant om op een bewolkte dag in het bos te fietsen met bril op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Koenbr schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:15:
[...]

Ik heb een gewoon racestuur. Nooit het idee gehad de flaring nodig te hebben, lijkt me ook niet comfortabel om op die manier langer in de beugels te zitten en ook minder aero lijkt me.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stillekracht
Gisteren een prachtige route gereden op de Zuid Veluwe.

Heerlijk weer, in het begin een beetje frisjes. Veel afwisseling in de route. In het begin wat meer open, later over heides en door de bossen. Weinig hekken zoals op het Kroondomein. De route was inclusief ruim 600hoogtemeters.
Een route zoals ik hem graag heb; onverhard en weinig auto's. Je komt hier wel wat meer volk tegen dan op de Noord Veluwe, maar niet hinderlijk.

Wat ik nooit had gedacht was dat ik last zou krijgen van mijn hoogtevrees op de Veluwe. Op een stuwwal werd het mij toch wat te eng. Een smal paadje, boomwortels, weinig grip, stijl en rechts een afgrond. Ik had maar 36x25 staan. Op een dergelijk wegdek val je gewoon stil.

Op een gegeven ogenblik dacht ik een hobbeltje toch te pakken, maar viel door de boomwortels toch om.
Wil ik weer opstappen en zie ik mijn pedaal....huhhhh????? Zaten mijn plaatjes incl verhoging (beenlengteverschil) en conversie kit vast aan mijn pedaal (Eggbeater) ipv onder mijn schoen. De plaatjes waren door de schroefkoppen heengetrokken. Heb het rustig weer onder de schoen kunnen monteren en de weg kunnen vervolgen. Een klein stukje verder kwam weer een uitdagend stuk. Toen zijn we maar tussen de E-bikes op de betonpaden de laatste 15Km gaan afleggen.

Prachtige route. De volgende keer haal ik wel de stuwwal eruit.

Na de praatjes de route en de plaatjes:

https://connect.garmin.com/modern/course/137213296

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoAFTS2Rfg6xUgWGVlgKlrdvi_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpIzrOYfL0KNt5ZXWHj4l3SB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBUXr9cD5VkRlULaG7lHeHRjHoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDwBkr65UyfALrZk94jGeJ0B.jpg?f=fotoalbum_large

Stuwwal bij de pijl:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAhs6INYOwYhHtVz0s_22s5blEs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ttgOG1FpNrKSozj22JP34PmV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Stillekracht schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:14:

Is dat het stukje MTB route van Otterlo? Dat is inderdaad wel een lekker technisch stukje als je geen vering hebt >:)

Ik heb zojuist eindelijk alle componenten ontvangen om mijn stuurpen om te zetten naar een redshift shockstop (was even zoeken naar de juiste componenten met een volledig geïntegreerde cockpit). Dus op korte termijn even een middagje sleutelen om alles om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Ben hard gevallen bij een rit in Zuid-Limburg afgelopen Zaterdag. Reed iets te kort op iemand, en raakte de zijwand van een gleuf in een pad. Met 30-35 per uur op mijn heup terecht gekomen. Kan nu al een paar dagen niet fatsoenlijk lopen. Hopelijk niks blijvends.

Eerste keer in 2 jaar gravellen dat ik hard ben gevallen. Alsnog beter dan vallen op asfalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
DjVe schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:27:
[...]

Is dat het stukje MTB route van Otterlo? Dat is inderdaad wel een lekker technisch stukje als je geen vering hebt >:)
Ik had inderdaad het vermoeden dat het een MTB single track is.

@Yakolev Sterkte met het herstel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
Stillekracht schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:14:

Dat is de Sleetjesberg. Dat is een verraderlijk stukje singletrack inderdaad. Kom er zelf tegenwoordig niet zo heel veel meer, omdat een deel ervan erg uitgesleten is en slecht is geworden. Daardoor veel gladde wortels (= glijden) op vochtige dagen. Was jaren geleden echt een mooi technisch stuk waar je behoorlijk overheen kon knallen 8) Nu enkel nog met droog weer én een droge ondergrond goed te doen. Maar dan wel op de Mtb. Redelijk masochistisch om dit met de gravel bike te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 14-11-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
f4stf0rw4rd schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:10:
[...]

Dat is de Sleetjesberg. Dat is een verraderlijk stukje singletrack inderdaad. Kom er zelf tegenwoordig niet zo heel veel meer, omdat een deel ervan erg uitgesleten is en slecht is geworden. Daardoor veel gladde wortels (= glijden) op vochtige dagen. Was jaren geleden echt een mooi technisch stuk waar je behoorlijk overheen kon knallen 8) Nu enkel nog met droog weer én een droge ondergrond goed te doen. Maar dan wel op de Mtb. Redelijk masochistisch om dit met de gravel bike te doen.
Had je mij niet ff kunnen waarschuwen? :)

Ik wist niet dat iets dergelijks op de Veluwe bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
Stillekracht schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:13:
[...]

Had je mij niet ff kunnen waarschuwen? :)

Ik wist niet dat iets dergelijks op de Veluwe bestond.
Het is aardig on-karakteristiek inderdaad. Maar daarom ook wel weer mooi (met de juiste bike ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Yakolev schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:21:
Ben hard gevallen bij een rit in Zuid-Limburg afgelopen Zaterdag. Reed iets te kort op iemand, en raakte de zijwand van een gleuf in een pad. Met 30-35 per uur op mijn heup terecht gekomen. Kan nu al een paar dagen niet fatsoenlijk lopen. Hopelijk niks blijvends.

Eerste keer in 2 jaar gravellen dat ik hard ben gevallen. Alsnog beter dan vallen op asfalt!
Dat kan ik me voorstellen in die omgeving! Afgelopen weekend zat ik ook met wat vrienden in Zuid-Limburg, meer specifiek in Valkenburg. Helaas de Gravelbike niet mee kunnen nemen in de trein, maar zondag wel een MTB gehuurd. Stom genoeg bij de overburen van het Shimano Experience Center, dus de versnellingen reageerden af en toe behoorlijk slecht, hehe.

Ik heb nog 0,0 ervaring met fietsen, dus dat apparaat nog absoluut niet onder controle en ik heb me daar in de bossen een paar benauwde momenten gehad.. Steile afdalingen zijn voorlopig niet mijn ding zeg maar :) En de Cauberg op (zeker na een avondje zuipen) gaat ook nog niet zonder een keertje halverwege uit te puffen.

Maar wel een supermooie omgeving daar zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Yakolev schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:21:

ai balen :X ! Hopelijk snel weer ok! Als het lang duur maar ff langs de dokter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Lijkt er op dat het helemaal goed komt. Deze week heb ik natuurlijk niet gesport, en volgende week mag ik revalideren in New York. We kijken de week erop wel of alles nog goed werkt.

Vooral een lesje in oplettendheid, zeker hier moet ik altijd alert blijven en niet te kort op anderen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:21
Die stuwwal is echt fucking leip ja, die heb ik ook een keer gedaan in een route van Erwin Sikkens, nooit meer.

e; zo te zien heb jij die route ook gefietst.

[ Voor 18% gewijzigd door MrAngry op 16-11-2022 17:53 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:05

Galois

1811 - 1832

Eigenlijk heb ik een hekel aan spatborden op een (sport)fiets. Maar aangezien ik ook wel door regen of op een nat wegdek wil fietsen en ik er helemaal klaar mee ben dat ik steeds van alles in mijn ogen krijg, moet ik misschien toch wel aan een klein voorspartbordje die gewoon alleen de (modder)spetters uit mijn gezicht haalt.

Een aantal van jullie zweren bij spatborden, daarom de vraag of deze eenvoudige spatbord aan mijn wens (geen/veel minder (modder)spetters meer in mijn gezicht) zal voldoen of dat het weinig zal helpen en dus de moeite niet waard is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4ONodze8LeiXEqJ-6roYExlwD8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I5GO9DpQfq6avMjbkt2KFv2j.webp?f=user_large
https://www.mantel.com/sks-flap-guard

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1 ... 24 ... 76 Laatste