Nice bike (heb m ooksoskes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:03:
[Afbeelding]
Yes, ik mag mijzelf hier ook melden. Na jarenlang een Speedster te hebben gereden heb ik nu de Revolt 1 gekocht.
Veel plezier ermee!
Nice bike (heb m ooksoskes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:03:
[Afbeelding]
Yes, ik mag mijzelf hier ook melden. Na jarenlang een Speedster te hebben gereden heb ik nu de Revolt 1 gekocht.
Haha, ik dacht, wat bedoeld hij nu. Als ik op de fiets zit staan de banden behoorlijk op spanning. Maar dit was inderdaad voor het wisselen van de bandenmhr-zip schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:57:
[...]
Ik ben echt wel #TeamLageBandendruk. Maar jij mag echt gelijk voorzitter worden.
Leuke fiets BTW.
Airless is het nieuwe tubeless!soskes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:54:
[...]
Haha, ik dacht, wat bedoeld hij nu. Als ik op de fiets zit staan de banden behoorlijk op spanning. Maar dit was inderdaad voor het wisselen van de banden
Hij wil.
[ Voor 26% gewijzigd door McMiGHtY op 02-07-2022 18:03 ]
Mooi fietsje!ivostuldreher schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:02:
Na lang meelezen zal ik ook mijn nieuwe gravelbike eens tonen. Het frame is een Pearl Gravel AL, een aluminium frame van het kleine Duitse merk Pearl Cycles. Ik vind het leuk om unieke fietsen op te bouwen en bij Pearl Cycles was dit naar mijn mening mooie frame beschikbaar voor een redelijke prijs. De communicatie met de eigenaar is moeizaam, maar het frame zelf zit goed in elkaar.
Het frame heeft veel weg van de Mason Bokeh en is dan ook net als die laatstgenoemde opgebouwd uit Dedacciai buizen. Ik heb de fiets opgebouwd met een mix van nieuwe en tweedehands onderdelen. Het speurwerk op Marktplaats is voor mij de helft van de fun en het is goede bang-for-buck. De fiets is opgebouwd met een Di2 groepset (mix van Ultegra en GRX).
Ik gebruik de fiets in twee gedaantes. Voor het grove off-road werk of om lekker te toeren 650b wielen met 48mm Panaracer Gravelking semi-slick banden:
[Afbeelding]
En voor op de weg 700c wielen met 32mm Panaracer Gravelking slick banden:
[Afbeelding]
Had helaas andere verplichtingen vandaag.klaaas schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:44:
Omdat er geen animo was voor de gravel sociale ride heb ik hem vandaag maar alleen gereden. Nou ja een variant er op. Deels de route die @f4stf0rw4rd bedacht had en deels een eigen aanvliegroute. Het was een leuk rondje. De thuisblijvers hebben wat gemist
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
lichtelijk OT maar rode ring gezien, of echt helemaal preventief?DjVe schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:35:
Oh dat was vandaag....
Wel gefietst maar ging niet geweldig. Helemaal op na 40km. Vorige week een tekenbeet opgelopen bij het fietsen en zit nu 10 dagen aan de antibiotica
Hi Ha Hopjesvla
Rode kring die steeds groter werd, dus overduidelijk lyme opgelopen. Dus nu even een kuurtje en dan ben ik er als het goed is vanafHopjesvla79 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 00:10:
[...]
lichtelijk OT maar rode ring gezien, of echt helemaal preventief?
Hij wil.
[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 03-07-2022 09:42 ]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
De strippenkaart bij jouw vrouw is voor dit jaar alweer op?Nutterd schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:27:
Ik bel de anwb als er iets met mijn fiets is!
And the NBT2 shouldn't be used with extremely lightweight aluminium (Stupid-lite[tm]) racingframes: these have enough problems of their own.hoi1234 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:40:
Ik moet er wel bij vermelden dat niet alle frames compatibel zijn.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Die van mij is altijd al op, en dan heb ik nog geen één keer pech gehad met de fiets.ElGreco schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:31:
[...]
De strippenkaart bij jouw vrouw is voor dit jaar alweer op?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Wordt er bedoeld dat aluminium frames niet compatibel zijn of is stupid light een bepaalde term? Werd er niet echt wijs uit toen ik het opzocht.mhr-zip schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:59:
[...]
And the NBT2 shouldn't be used with extremely lightweight aluminium (Stupid-lite[tm]) racingframes: these have enough problems of their own.
Lees dit eens hardop aan jezelf voor:
Ik neem een abonnement op de ANWB om mijn band te laten plakken.
Maar ik wil wel zelfvoorzienend zijn bij een spaakbreuk...
Had het al het een en ander (ook over de cola) voorbij zien komen op InstagramDDX schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:43:
Gisteren ff lekker dagje afzien, Grenspalen Extreme vanuit Cadzand naar Vaals, zo'n 420km.
50% onverhard en groepje met mannen die lekker wilden/konden doortrappen.
Na 350km kreeg ik het lastig om nog eten naar binnen te krijgen, zelfs gelletje wilde niet echt.
Nog even als groep op terras aan de Maas gezeten en wat cola's gedronken.
Toen ik opstond werd het even dizzy/cola die opborrelde maar gelukkig bleef alles binnen.
Even kort bijkomen en weer door, cola had wel geholpen kwa energie.
Top5 gefinishd en mooie bokaal gekregen.
Matje uitgerold binnen bij het restaurant bovenop drielandenpunt en in slaapzak gedoken.
Goed geregeld van organisatie dat ze dit keer zo'n voorziening hadden. (ze deden ook bagage transport van start naar finish, maar ik vond het wel wat hebben zo volledig alles mee en tailfin los meegeven is ook weer zo'n dingetje en dan zit ik weer met waar laat ik extra kleding ed)
Plan voor vrijdag was wel ergens buiten slapen, maar toen ik de tracker ophaalde kwam Bram Tankink nog met dat ze een hotelbed over hadden, nou dat was dus helemaal top
Moest ik hem wel weer lekker uit de wind houden zoals vorig jaar
Vanmorgen weer beetje uitgerust, eten ging er weer in en met de fiets naar Nijmegen met leuke gravelpaadjes over De Meinweg en Maasduinen. (erg mooi gebied om te fietsen)
En nu weer even bijkomen met paar woon/werk ritjes
https://www.strava.com/activities/7405466984
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
[ Voor 28% gewijzigd door DDX op 04-07-2022 10:06 ]
Gravelbanden zitten natuurlijk ergens tussen racefiets/stadsfiets en MTB in qua specificaties.M-ThijZ schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:21:
Wat mij opviel: de banden hebben een redelijke MTB-feel die naar mijn idee nog best veel weerstand en geluid geven op asfalt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Systeemspecificaties
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Systeemspecificaties
Heb hem vandaag direct maar gefietst! Strava: https://strava.app.link/ehjQNdyptrbM-ThijZ schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:58:
@dreameater Ah, dat is toevallig. Het stukje over de campus van de UT vond ik mooi gedaan. Ik ben via de vliegbasis teruggegaan, dus het deel bij Lonneker kan ik niets over zeggen.
Heb je zelf nog tips voor mooie routes rondom Enschede?
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Gewoon SPD pakken en wat oefenen. SPD zit standaard ook niet heel strak dus je bent er binnen no-time uit.M-ThijZ schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:15:
Vanochtend ook de gehele route gereden. Mijn fiets kwam met 650b x 47mm banden, dus dat wil prima.
Ik moet nog wel wat met mijn pedalen, nu zitten er standaard platte pedalen op die een soort van ‘toe clips’ hebben waar je de neus van de schoen in kan steken. Idee is goed, maar in de praktijk is het gebruik irritant: door de zwaartekracht staat het pedaal altijd naar beneden en deze met de voet goed draaien lukt amper, waardoor je steeds naar beneden moet kijken om beide schoenen goed in de pedalen te krijgen. Daarnaast zijn ze voor mijn gevoel niet lang genoeg, waardoor ik teveel vanuit mijn tenen kracht zet. Ook met het schoonmaken van de fiets zitten ze in de weg, omdat je niet vrij achteruit kunt trappen zonder dat die ‘toe clips’ de grond raken als de fiets tegen een muur staat.
Kortom, ik wil ze vervangen al weet ik nog niet of ik al SPD-pedalen aandurf. Ik vind het wel prettig om af en toe mijn evenwicht te kunnen corrigeren door een voet van het pedaal te halen. Dus misschien heb ik meer aan een goed plat pedaal i.c.m een schoen die veel grip heeft.
Nou nee.Cranzai schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:15:
Bovendien zijn toeclips mijns inziens nog veul gevaarlijker dan clipless (bijv SPD).
Een "klikpedaal" schiet echt wel los wanneer het moet, mits je ze niet idioot strak afstelt, een toeclip zit vast
Systeemspecificaties
.ElGreco schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:19:
Met een scheur waar dan ook is bij mij, biba of niet, exit band.
Systeemspecificaties
Scheur is een groot woord.hoi1234 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:21:
Domme vraag misschien, maar wat heeft tubeless te maken met banden scheuren? Was de band ook niet gescheurd als je er wel een binnenband in had?
[ Voor 17% gewijzigd door magic_nl op 10-07-2022 10:07 ]
Systeemspecificaties
Een biba was waarschijnlijk ook lek gegaan.magic_nl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:04:
[...]
Scheur is een groot woord.
Met een plug had ik het kunnen dichten vermoed ik. Maar omdat het op het loopvlak zit blijft het gat werken.
Het is dus niet zo dat je op dd binnenband kijkt, of dat die er door kan komen.
Als er al een biba ingezeten had vraag ik me af of die lek gegaan was, maar dat is gissen.
TipTopDDX schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:50:
Daarover gesproken, nog aanraders voor plakkers voor reparatie tubeless band ?
Band die ik vorige week lek had gereden blijft toch niet op druk. (nadat plug eruit is gegaan)
[ Voor 11% gewijzigd door ElGreco op 10-07-2022 10:54 ]
Wat is het voordeel van een SPD-pedaal ten opzichte van goede pedalen met pinnen voor grip?MaSw85 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:22:
[...]
Gewoon SPD pakken en wat oefenen. SPD zit standaard ook niet heel strak dus je bent er binnen no-time uit.
Vooral een stuk krachtoverbrenging. De simpele SPD pedalen (MD520 of MD540) van Shimano werken prima, zitten standaard ook schoenplaatjes bij voor onder (MTB/gravel) schoenen.M-ThijZ schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:58:
[...]
Wat is het voordeel van een SPD-pedaal ten opzichte van goede pedalen met pinnen voor grip?
Na het lezen van https://velonut.com/blog/...-pedals-for-gravel-riding was ik niet meteen overtuigd over de noodzaak van klikpedalen.
Maar welke zou je aanraden?
Op schoenen met SPD plaatjes kan je gewoon normaal lopen.M-ThijZ schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:36:
Kleine verschillen in de krachtoverbrenging zijn voor mij niet zo interessant. Het gaat mij om de afweging tussen het risico op vallen bij stoplichten en op single tracks versus een trapper met pinnen tegen je schenen krijgen.In beide gevallen heb je speciaal schoeisel nodig, waarbij het natuurlijk wel handig is dat je bij platte pedalen nog normaal op je schoenen kan lopen.
Ben je bezopen ofzo? Wat wil je nou vertellen? Wat heeft een lichter verzet met klikpedalen te maken?hoi1234 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:44:
Ik vind klikpedalen vooral handig bij klimmetjes. Kun je net wat meer kracht zetten, waardoor je beter de klim op komt. Een lichter verzet is natuurlijk beter, maar lichte verzetten zitten niet op mijn fiets.
Goed verhaal zeg, prachtig, ik ben best jaloers :-)DDX schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:43:
Gisteren ff lekker dagje afzien
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Doe eens gewoon aardig....MaSw85 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:52:
[...]
Ben je bezopen ofzo? Wat wil je nou vertellen? Wat heeft een lichter verzet met klikpedalen te maken?
Als je zowel kunt trekken als duwen aan je pedalen kun je meer kracht zetten. Omdat ik een veel te zwaar lichtste verzet heb, heb ik dus heel veel kracht nodig. Ik zou beter een lichter verzet kunnen monteren i.p.v. gewoon heel veel kracht op mn pedalen zetten. Helaas kan er alleen geen lichter verzet op.MaSw85 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:52:
[...]
Ben je bezopen ofzo? Wat wil je nou vertellen? Wat heeft een lichter verzet met klikpedalen te maken?
Dat hele kunnen trekken aan pedalen is zwaar overtrokken als ik mij niet vergis, meeste power komt alsnog uit de "downstroke".hoi1234 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:27:
[...]
Als je zowel kunt trekken als duwen aan je pedalen kun je meer kracht zetten. Omdat ik een veel te zwaar lichtste verzet heb, heb ik dus heel veel kracht nodig. Ik zou beter een lichter verzet kunnen monteren i.p.v. gewoon heel veel kracht op mn pedalen zetten. Helaas kan er alleen geen lichter verzet op.
Ik moet nu heel zwaar trappen wat best vermoeiend is. Met een lichter verzet zal het lang niet zo vermoeiend zijn.
Na vele jaren alleen met SPD (ook op de racefiets) gefietst te hebben, heb ik eerst voor mijn nieuwe HT trailbike gekozen voor platformpedalen samen net een paar 5-10 schoenen, ik fiets geen wedstrijden, en ik wil niet meer terug.M-ThijZ schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:58:
[...]
Wat is het voordeel van een SPD-pedaal ten opzichte van goede pedalen met pinnen voor grip?
Na het lezen van https://velonut.com/blog/...-pedals-for-gravel-riding was ik niet meteen overtuigd over de noodzaak van klikpedalen.
Maar welke zou je aanraden?
Cititzen of Ladonia
In het begin was ik ook redelijk angstig voor het vallen bij stoplichten aangezien je iedereen daar over hoort maar in de praktijk is het me nog nooit overkomen terwijl ik nu al een aantal weken met klikpedalen fiets. Enige is dat je even goed moet inklikken als je vanaf stilstand weg fietst en dat kan bij het oversteken van een drukke weg soms niet heel snel gaan. Maar je kan met een voet ingeklikt alsnog prima trappen juist omdat je ook kan trekken aan een pedaal.M-ThijZ schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:36:
Kleine verschillen in de krachtoverbrenging zijn voor mij niet zo interessant. Het gaat mij om de afweging tussen het risico op vallen bij stoplichten en op single tracks versus een trapper met pinnen tegen je schenen krijgen.In beide gevallen heb je speciaal schoeisel nodig, waarbij het natuurlijk wel handig is dat je bij platte pedalen nog normaal op je schoenen kan lopen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
In Nederland zie ik niet waarom je spd zou opgeven, maar ik overweeg ook voor de Alpen om platformpedalen te proberen als ik de graveler zou meenemen. Op technische stukken (waar je eigenlijk een mtb wou) is het dan wel heel fijn direct ergens een voetje te kunnen zetten voor balans.sorcees schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:33:
[...]
Na vele jaren alleen met SPD (ook op de racefiets) gefietst te hebben, heb ik eerst voor mijn nieuwe HT trailbike gekozen voor platformpedalen samen net een paar 5-10 schoenen, ik fiets geen wedstrijden, en ik wil niet meer terug.
Ga nu ook platformpedalen op de gravelbike zetten.
(uitklikken met SPD pedalen gaat ook intiutief, ook bij paniekreakties gaan die bindingen gewoon los (niet te strak zetten als je nooit sprint voor de overwinning).
Ik heb nu vrij veel ervaring opgedaan met platformpedalen en platformschoenen, ik ik zie geen nadelen t.o.v. SPD, die ik al meer dan 20 jaar gebruikte.cedrix5 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:51:
[...]
In Nederland zie ik niet waarom je spd zou opgeven, maar ik overweeg ook voor de Alpen om platformpedalen te proberen als ik de graveler zou meenemen. Op technische stukken (waar je eigenlijk een mtb wou) is het dan wel heel fijn direct ergens een voetje te kunnen zetten voor balans.
Cititzen of Ladonia
Las je slim bent ga je via https://www.boafit.com/en-us/support/warranty alvast een nieuw setje boa's bestellen. Dan hoef je nooit te wachten, mocht er een onverhoopt stuk gaan.M-ThijZ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:12:
Nou, ik moet ergens beginnen, ik geloof dat ik al meer tijd kwijt ben aan het vergelijken van schoenen en pedalen, dan aan het kopen van de fiets...![]()
Wat nu mijn kant op komt is de Shimano XC 300 MTB schoen (€70) + SM-SH56 multi release schoenplaatjes + PD-M520 SPD Pedalen.
Alternatieven waren de Fizik Terra X4 (€110) – niet gedaan vanwege aantal recensies over snelle slijtage; klittenband systeem; hogere prijs – en de Adidas Five Ten Trailcross LT (€140) i.c.m. met platte pedalen, die ik ook wat te prijzig vind voor de volle mep bij Adidas.
Om mee te beginnen lijkt de Shimano XC 300 mij prima, en mooi meegenomen dat deze een BOA-sluiting heeft.
Vanavond heb ik de MTB-route Rutbeek grotendeels gedaan. Ging prima met de gravelbike. Paar keer voetje aan de grond gehad op een heuvel, dus ben benieuwd hoe dat straks met ingeklikte schoenen zal gaan.
gaaf ding, mooie kleur ookYakolev schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:30:
Ben aan het kijken om de Rondo Ratt CF1 te kopen zodra die leverbaar is. Vind de Space-Age looks echt wel wat hebben. Ben ook erg tevreden met mijn Ruut, dus waarom niet nog een Poolse fiets.
[Afbeelding]
Hi Ha Hopjesvla
vind het er heerlijk uitzien, lekker andersYakolev schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:30:
Ben aan het kijken om de Rondo Ratt CF1 te kopen zodra die leverbaar is. Vind de Space-Age looks echt wel wat hebben. Ben ook erg tevreden met mijn Ruut, dus waarom niet nog een Poolse fiets.
[Afbeelding]
Maak van jouw probleem niet mijn probleem
Ja om het ècht af te maken hadden ze er vierkante wielen in moeten doen.
Afgaande op die eerdere foto vind ik het helemaal niets, maar zo ‘live’ is het wel een gaaf ding. Toffe kleur ook.wielhelm schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:58:
Gewoon een gaaf ding hoor die Rondo CF1.
Lekker anders inderdaad
[Afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door Yakolev op 14-07-2022 10:44 ]
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Zolang het oppervlak maar soepel is toch?DDX schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:55:
Je gaat niet direct inleveren aan snelheid als banden breder zijn.
Profiel doet meer met weerstand.
En Limburg kan best spannend zijn met smalle bandjes. (afhankelijk hoe nat het is, maar je hebt ook leuke afdalingen/beklimmingen van 25% met flink wat stenen ed)
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Systeemspecificaties
Om draaien is echt niet zo gauw nodig als de meeste mensen denkensoskes schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:16:
Gisteren mijn eerste gravelstrokes gehad. Meer verplicht aangezien ik een verkeerde afslag nam en teruggaan (zolang je vooruit kunt) geen optie is.
Het fietste makkelijker dan ik dacht maar toch wat bedachtzaam in de bochten. Puur persoonlijk natuurlijk, al heb ik nog steeds de racebanden erop liggen. Wel fijn dat ik niet om hoefde te draaien.
Over dat mooier valt in dit geval te twisten, maar wat zou een andere fiets op dat plateau sneller maken?Yakolev schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:59:
[...]
Jep dat weet ik, maar daar heb ik eigenlijk ook mijn Ruut voor. Maar voor gravel bovenop het plateau van Schimmert of bij de Teverner Heide zou ik graag eigenlijk een wat snellere (en mooiere fiets) willen.
Hij wil.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Je kunt ook een aankoopadvies vragen bij een bikefitter. Dan word je op een pasfiets gezet en dan kan men middels de pasfiets tot de beste afstelling komen. Vervolgens kun je de maten overnemen en krijg je enkele fietsen voorgesteld die bij jouw lichaam en eisen passen.dreameater schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:56:
Advies omtrent een nieuwe fiets en een bike fit.
Ik fiets nu 1,5 jaar op een 2e hands Ridley X-Fire uit 2008. Full carbon, dikke prima voor ritten tot 2 tot 2,5 uur. Daarna begint het echt een marteltuig te worden. Voornamelijk m'n onderrug en buitenkant bovenarmen (triceps) begin ik dan te voelen. Fiets ook nog met reguliere pedalen. Op basis van de eerdere discussie hierboven vind ik het ook interessant om te kijken wat ze vanuit een bike fit adviseren
Voor de afgelopen periode en het kennismaken met fietsen en gravel helemaal prima. Voor relatief weinig geld veel km's gemaakt en 'hooked'
Nu dus aan het kijken naar een Kona Rove DL.
Staal frame met een iets mindere 'racey' zit en mogelijkheden om tassen te monteren.
Adviseren jullie een bikefit te doen op basis van m'n huidige fiets of na aanschaf van m'n nieuwe.
Geometrie tabellen heb ik al wel een beetje vergeleken, die zou ik zo via m'n laptop even kunnen linken.
Soms willen lokale winkels nog wel eens wat op voorraad hebben, welke maat zoek je en welke regio bevind jij je? Met een beetje geluk weet iemand hier nog wat voor je te staan.pjlgt schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:10:
Aangezien ik wel klaar was met het mtb routes rijden op de MTB, deze maar verkocht. Kan ook wel beetje cruisen en gravellen op een fully natuurlijk, maar dat was het toch net niet. Dus nu op zoek naar een leuke gravelbike. Eigenlijk is een Cube Nuroad Pro of zo qua specs wel voldoende voor hetgeen ik ermee ga doen, maar die zijn op het moment ook overal uitverkocht lijkt het. Dus dan het spaarvarken nog maar even verder vetmesten. Marktplaats hou ik ook zeker goed in de gaten. Iemand nog andere tips voor leuk 2dehands spul?
-
Je kan altijd even informeren bij de verschillende LBS in de regio. Voorbeelden: Scholten in Dalen, Velodroom in Roden, Egberts in Borger, evt Belga in Groningen. Maar er zijn er nog veel meer.pjlgt schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:12:
Assen, dus In het Noorden. Nu wel een leuke Endurance (Giant Contend AR) fiets gevonden op nog geen 2 Km van mijn huis, dus die wil ik sowieso even gaan bekijken.
Zolang je maar brede(re) banden kan rijden. Veel fietsplezier! Genoeg te ontdekken in de buurt in ieder geval (woon zelf in Annen). Balloërveld, de bossen rond Gasselte, Grolloo/Elp, Poolshoogte en Exloo, Appelscha, Fochteloërveen en Veenhuizen, Roden, Noordlaarderbos etc. etc.pjlgt schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:59:
Heb net een zo goed als nieuwe, 1 jaar oude, Giant Contend AR2 kleur Rosewood opgehaald op 10 minuten lopen van mijn huis. Is dan wel geen volbloed gravelbike, maar voor de ritten die ik wil ga doen meer dan prima. Keer paar iets bredere bandjes erop en dan is het helemaal top. Morgenavond maar even een rondje doen. Eerder geen tijd.
Thx. Moeten wel banden van 38 tot 40 in passen lees ik, dus breder gaat zeker lukken. Zit nu 32 breed op en heb nog flink ruimte over. Reed voorheen al ritten met de MTB dus ben wel bekend met wat leuke paden rondom Assen. Nu alleen op een andere manier op ontdekkingsreis.MaSw85 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:23:
[...]
Zolang je maar brede(re) banden kan rijden. Veel fietsplezier! Genoeg te ontdekken in de buurt in ieder geval (woon zelf in Annen). Balloërveld, de bossen rond Gasselte, Grolloo/Elp, Poolshoogte en Exloo, Appelscha, Fochteloërveen en Veenhuizen, Roden, Noordlaarderbos etc. etc.
[ Voor 10% gewijzigd door pjlgt op 16-07-2022 20:49 ]
Dit klinkt wel interessant en handig. Even informeren of hier in de regio bekend zijn met deze methodiek. Iemand tips voor een goed adres in de regio Twente (eventueel Gelderland/ midden NL)hoi1234 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:27:
[...]
Je kunt ook een aankoopadvies vragen bij een bikefitter. Dan word je op een pasfiets gezet en dan kan men middels de pasfiets tot de beste afstelling komen. Vervolgens kun je de maten overnemen en krijg je enkele fietsen voorgesteld die bij jouw lichaam en eisen passen.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
In Nijkerk heb je bikeshoe4u zitten. Ik wilde naar pedaalkracht in Nijmegen, maar niet meer gedaan, omdat ik eigenlijk al een goed gevoel had bij het advies van de fietsenmaker.dreameater schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:14:
[...]
Dit klinkt wel interessant en handig. Even informeren of hier in de regio bekend zijn met deze methodiek. Iemand tips voor een goed adres in de regio Twente (eventueel Gelderland/ midden NL)
[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 17-07-2022 12:48 ]
[ Voor 19% gewijzigd door magic_nl op 17-07-2022 21:31 ]
Systeemspecificaties
[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 17-07-2022 21:43 ]
Dat en je gewicht iets naar achter verplaatsen. Met de nadruk op iets.DDX schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:43:
Mul zand zo min mogelijk profiel en vaart houden.
En niet geforceerd sturen/fiets z'n weg laten zoeken zegmaar.
En waarom zou je dan remmen, mocht het nodig zijn vooral met achter remmen dan zodat je voorwiel zich niet gaan ingraven.
Hij wil.
Je zou juist denken dat wat groter noppen beter zouden pakken.DDX schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:43:
Mul zand zo min mogelijk profiel en vaart houden.
En niet geforceerd sturen/fiets z'n weg laten zoeken zegmaar.
En waarom zou je dan remmen, mocht het nodig zijn vooral met achter remmen dan zodat je voorwiel zich niet gaan ingraven.
Systeemspecificaties
Ik gebruik dit soort windblockers al jaren en duw meestal ook nog dopjes met NC erin aan (geen muziek, hoogstens audioboek). Je hoort dan nog steeds verkeer om je heen, maar de wind is nagenoeg weg inderdaad.dnhelle schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:51:
Kreeg vaker de opmerking dat ik bij lange ritten afhaakte. Zelf dacht ik dat de wind tussen m'n oren zat, totdat ik er langer er over nadacht en continue suizende oren had na het fietsen.
Google eens opgestart en warempel, elvis-oren gevonden 😂
[Afbeelding]
Blijkbaar is er overal een markt voor. Deze stukjes nepbont maak je met klittenband vast aan je eerste helmbandje. En warempel!
Wat een verschil. Windsuizen met ca 80% verminderd, rijgeluiden goed te horen en stukken minder vermoeid na een +50km rit.
Binnenkort eens langere ritten proberen!
In mul zand heb je sowieso geen grip. Daar wil je als het ware overheen glijden. Noppen gaan happen en zorgen dat je afremt i.p.v. doorglijdt. Handje losjes op de 'hoods' en dan werkt het ongeveer net zo als bij een MTB. Eenmaal in het zand vind ik het trouwens niet zo spannend. Heuvelaf een grote zandbak inrijden maakt me altijd wel wat nerveus: hoe diep is het en wat gaat de fiets doen?magic_nl schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:47:
[...]
Je zou juist denken dat wat groter noppen beter zouden pakken.
Dat laten zoeken van het stuur werkte op de mtb goed, maar daar zat je rechtop en kon je fijn het stuur tussen wijsvinger en duim houden. Het smallere racestuur maakt dat het (nog) niet vertrouwd voelt dat te doen.
Ligt er denk ook aan dat ik met spd rijd. Stukje angst niet tijdig uitgeklikt te komen, wat dit weekend ook terecht bleek toen ik langzaam omviel naar de kant die niet uitgeklikt was.
Ik denk wel vaker dat flats beter zouden zijn, tot ik op de weg rijdt.
De combipedalen is geloof ik niemand enthousiast over.
Hij wil.
Ik zie ze ook wel eens langsrijden...en ik vind dat er echt niet uitzien..dnhelle schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:51:
Kreeg vaker de opmerking dat ik bij lange ritten afhaakte. Zelf dacht ik dat de wind tussen m'n oren zat, totdat ik er langer er over nadacht en continue suizende oren had na het fietsen.
Google eens opgestart en warempel, elvis-oren gevonden 😂
[Afbeelding]
Blijkbaar is er overal een markt voor. Deze stukjes nepbont maak je met klittenband vast aan je eerste helmbandje. En warempel!
Wat een verschil. Windsuizen met ca 80% verminderd, rijgeluiden goed te horen en stukken minder vermoeid na een +50km rit.
Binnenkort eens langere ritten proberen!
Pedaalkracht in Nijmegen goede ervaring mee. Eerst een statische bikefit gedaan bij Mantel (Shimano) en naderhand een dynamische (bij pedaalkracht dus). Voor mijn gravelbike uitgegaan van mijn racefiets-geometrie en samen met een fysiotherapeut, wie gespecialiseerd is in de fietssport, een geschikt model gekozen en de fiets afgesteld. Dit is zeker ook mogelijk in Twente.dreameater schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:14:
[...]
Dit klinkt wel interessant en handig. Even informeren of hier in de regio bekend zijn met deze methodiek. Iemand tips voor een goed adres in de regio Twente (eventueel Gelderland/ midden NL)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq