Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Inderdaad. En als je laat aankomt en vroeg weggaat is dat niet zo'n probleem.mhr-zip schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:36:
[...]
Met je vrouw is het onderhandelen.
Met de boswachter de truc om niet gesnapt te worden
Voorzichtig eruit tikken met priem en hamer?vhal schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:41:
En toen was er een kop van een boutje van een bagagerack afgebroken, het restant zit nog in het frame en helaas heb ik 0 grip om het restant er uit te draaien![]()
Klinkt als een klusje voor de FM, ik heb de spullen er toch niet voor (kleine boor en linkse tap).
Is mij ook gelukt toen de kop van een bidonhouderboutje afbrak.
YouTube: How To Remove A Broken Bottle Cage Bolt
Ondertussen de naaf eraf gehad, deze is helaas naar de vaantjes. OEM hub van Formula (K81028) die slecht/niet verkrijgbaar is. Hopen dat deze snel verkrijgbaar komt, als dat echt niet mogelijk is evt. kijken naar een andere wielset. Iemand tips voor een budget wielset die gebruikt kan worden voor bikepacking? Ik ben niet zwaar (65kg), dus ze hoeven geen extreme gewichten aan te kunnen.ElGreco schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:37:
[...]
In vind dit niet normaal.
Je kunt beide lagers vervangen en hopen dat het daar aan lag. Wel voor goede lagers zoals SKF/NTN/FAG oid.
Ik lees dit soort verhalen over Formula naven wel vaker.
Wens is vooral dat het rigide is, gewicht van de set is voor mijn minder relevant. Clincher/ tubeless ready, 23mm interne velgbreedte. Geschikt voor 40mm buitenbandjes. Ik zit nu te kijken naar de Fulcrum rapid red 5, Shimano GRX WH-RX570. Al vind ik beide momenteel nog net iets te duur.
Sneller dan verwacht was hij er. Mijn Lauf Anywhere werkt prima (nog niet veel getest natuurlijk, tot nu toe lijkt de maat voor mij prima te passen), inmiddels na wat kleine aanpassingen (zadel en banden vervangen (nu tubeless)) + natuurlijk de pedalen, fietscomputer en de bidonhouders erbij:begintmeta schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:56:
[...]
Heb een Anywhere besteld in L... ben benieuwd of ik tzt de stem moet aanpassen.
:strip_exif()/f/image/HsPYQW2lUl0YKzHefdSZO6zt.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 11-06-2022 11:26 ]
Mooi fietsje!begintmeta schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:25:
[...]
Sneller dan verwacht was hij er. Mijn Lauf Anywhere werkt prima (nog niet veel getest natuurlijk, tot nu toe lijkt de maat voor mij prima te passen), inmiddels na wat kleine aanpassingen (zadel en banden vervangen (nu tubeless)) + natuurlijk de pedalen, fietscomputer en de bidonhouders erbij:
[Afbeelding: Lauf Anywhere]
Maar waarom een Lauf zonder de Lauf voorvork? Wat biedt het dan meer dan andere frames?
Het ding was snel leverbaar, dat speelde mee, daarnaast is de prijs (invoerrechten en belasting niet meegerekendElGreco schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:13:
[...]
Mooi fietsje!
Maar waarom een Lauf zonder de Lauf voorvork? Wat biedt het dan meer dan andere frames?
Maar goed, in eerste instantie stond een fiets met Campagnolo Ekar op de lijst (vorige fiets had ook Campagnolo (Chorus), en dat beviel prima). Frame dan bijvoorbeeld een 3T Exploro RaceMax, of een BMC URS. Maar die zijn dan toch weer net een tikje prijziger. Daarnaast leek me het Lauf-frame op zich ook best OK qua constructie&geometrie, en vond ik het er ook nog best aardig uit zien. Het is ook een frame dat je niet overal ziet, dat vond ik op zich ook nog wel leuk. Ik moet zeggen dat het SRAM eTAP AXS- systeem me ook best goed bevalt, al was het bij aankomst nog niet helemaal lekker afgesteld (chain gap waren ze geheel vergeten in te stellen in Taiwan

Tot nu toe bevalt de fiets goed, maar ik moet echt wennen aan offroad gaan. Een trap of echt grove-stenen-gravel heuvelaf (zoals dat hier rondom Maastricht wel eens te vinden is) zijn nog wel dingen die ik echt moet oefenen...
[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 11-06-2022 20:46 ]
[ Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 12-06-2022 12:21 ]
Dat was een onbekend bandenmerk voor mij.begintmeta schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:20:
Gisteren kennelijk al het eerste lekje gereden... ik zag vanochtend bij het schoonmaken van de fiets dat de voorband een beetje sealant had gelekt... valt toch een beetje tegen, al is het bij een rit van 130km, veel door bos met veel takken etc misschien niet gek, en wist ik ook wel dat de TUFO-banden niet de dikste wand hebben...
Met welk model rij jij?
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
overigens: op zich heeft de tubeless vloeistof zijn werk natuurlijk gedaan. Scheelt toch weer een binnenbandje plakken... maar wel snel lek gereden voor mijn gevoel, binnen 500km ben ik van de wegfiets niet gewend. De vloeistof die ik gebruikt heb is overigens Hutchinson Protect Air (die voor wat grotere gaten minder geschikt lijkt te zijn, maar voor dit kleine gaatje van een doorn/dun takje oid werkte het prima (en ook voor het luchtdicht maken, het drukverlies lijkt vooralsnog <1PSI/dag te zijn bij ~40PSI druk)).
De combinatie van de band en de (ethirteen) velg is trouwens prima, hield ook al redelijk wat lucht vast na het opleggen, wat met net niet teveel moeite met de hand te doen was. gewoon oppopmpen met de vloerpomp was ook voldoende om de banden op hun plek te krijgen.
[ Voor 113% gewijzigd door begintmeta op 12-06-2022 14:04 ]
Maakt toch niet uit hoe vaak je lek rijdt, zolang de sealant zijn werk maar doet.begintmeta schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:59:
maar wel snel lek gereden voor mijn gevoel
En: ik vraag me nu af of de 60ml die ik in eerste instantie in de band heb gedaan niet wat te weinig is. Het is wat op de verpakking van de sealant wordt aanbevolen, maar ik ben benieuwd wat & hoeveel anderen in een 700 x 40 band stoppen.
[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 12-06-2022 21:16 ]
https://gravelrides.cc/wanroij-xl/
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Ik begin met 60ml bij nieuwe gravelbanden, en dan goed ronddraaien en schudden etc. Meestal merk ik dat er toch nog een beetje druk verdwijnt, dan doe ik er nog 30ml en doe nogmaals goed ronddraaien en schudden en stuiteren.begintmeta schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:06:
@mhr-zip, klopt, maar veel gaten vind ik geen prettig idee. Dat tast, vooral als ze wat groter zijn, toch een beetje de integriteit van het weefsel van de band aan.
En: ik vraag me nu af of de 60ml die ik in eerste instantie in de band heb gedaan niet wat te weinig is. Het is wat op de verpakking van de sealant wordt aanbevolen, maar ik ben benieuwd wat & hoeveel anderen in een 700 x 40 band stoppen.
Ik snap je helemaal. Ik had onlangs ook een gat midden op het loopvlak.begintmeta schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:06:
@mhr-zip, klopt, maar veel gaten vind ik geen prettig idee. Dat tast, vooral als ze wat groter zijn, toch een beetje de integriteit van het weefsel van de band aan.
Latex wist het uiteindelijk wel te dichten, maar door de rek/strek bij het fietsen ging ie iedere rit weer open.
Nog geprobeerd van binnen te plakken, maar dat bleef niet zitten.
Uiteindelijk voor m'n gemoedsrust de buitenband maar vervangen.
Zoals eerder aangegeven zit er bij mij ook 60-90ml in de banden.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Waar heb je mee geplakt? Normale plakkers en tubeless banden gaan soms niet goed samen.magic_nl schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:32:
[...]
Ik snap je helemaal. Ik had onlangs ook een gat midden op het loopvlak.
Latex wist het uiteindelijk wel te dichten, maar door de rek/strek bij het fietsen ging ie iedere rit weer open.
Nog geprobeerd van binnen te plakken, maar dat bleef niet zitten.
Uiteindelijk voor m'n gemoedsrust de buitenband maar vervangen.
Zoals eerder aangegeven zit er bij mij ook 60-90ml in de banden.
Dat heb ik dus gemerkt.ElGreco schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:44:
[...]
Waar heb je mee geplakt? Normale plakkers en tubeless banden gaan soms niet goed samen.
Was een simpele plakset van de AC-tion, dus niet gek dat het niet gewerkt heeft.
Systeemspecificaties
Ik miste de context, maar ik dacht bij deze reactie aan iets heel andersmhr-zip schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:36:
[...]
Met je vrouw is het onderhandelen.
Met de boswachter de truc om niet gesnapt te worden
Of misschien kan dat ook wel in die toren.
Mijn fietsenmaker heeft mijn banden tubeless gemaakt, maar wil ik het zelf bijhouden dan zal ik ook precies die sealant moeten gebruiken.
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Strava activiteit

Gisteren op Youtube gevonden:
YouTube: DE MOOISTE FIETSROUTE VAN NEDERLAND - De Green Divide
Als ik dit zo zie..moet ik toch is ergens een lang weekend plannen om deze te fietsen...
Heb je je een beetje vermaakt op Graveller Drenthe? Ik in ieder geval wel. Zaterdag de 75 km gedaan en zondag de hangover ride met 43 km. Prima weer, alle paden lagen er uitstekend bij en was erg gezellig.Worldwide schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:28:
[...]
Ik ben van plan om morgen de 115 km en zondag de 110 km variant te doen.
Afhankelijk van hoe fris ik mij voel na de zaterdag zou dat ook de 75 km variant kunnen worden op zondag.
Ik kom zelf niet uit de omgeving, weet je of er veel technisch moeilijke delen in de route zitten?
Enige mindere ervaring vond ik dat er voor de start geen sportdrank en iets van reepjes was. Dit was vorig jaar op de Veluwe wel het geval dus was daar van uit gegaan en had niks meegenomen. Dat was dus zaterdag 40 km op water en een pannekoek vooraf die ik nog mee had genomen fietsen. Na 30 km hebben we voor nood met z'n drieën even een reepje gedeeld en bij de stop maar even goed aangevuld en zo'n wafel meegenomen voor de rest van de rit en de zondag.
Zover ik weet heeft https://vanspeykwheels.nl/ ze op voorraad.wdbtje schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:48:
Ik wissel graag van wielset (35mm slick vs 45mm met noppen) op mijn gravelbike. Echter moet ik steeds de schijfremklauw opnieuw instellen na het verwisselen aangezien de rotor tegen de remblok sleept. Nu ben ik er achter gekomen dat er "spacers" bestaan om dit probleem te verhelpen. Echter zie ik deze vaak in Amerikaanse shops opduiken (linkje) en betaal ik al snel 25-30 euro voor enkele spacers. Iemand een tip waar ik deze goedkoper (en sneller) zou kunnen hebben?
Moet je ze even een mailtje sturen.
Dacht dat philippos enkel een wielset kon opsturen, heb hier al enkele keren zijn website zien voorbij komen. Op hoop van zegen een appje gestuurd. Bedanktmhr-zip schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:08:
[...]
Zover ik weet heeft https://vanspeykwheels.nl/ ze op voorraad.
Moet je ze even een mailtje sturen.
Je zoekt shims voor center lock schijven? Als het bij @ElGreco niet lukt dan weet ik nog wel een adresje.wdbtje schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:48:
Ik wissel graag van wielset (35mm slick vs 45mm met noppen) op mijn gravelbike. Echter moet ik steeds de schijfremklauw opnieuw instellen na het verwisselen aangezien de rotor tegen de remblok sleept. Nu ben ik er achter gekomen dat er "spacers" bestaan om dit probleem te verhelpen. Echter zie ik deze vaak in Amerikaanse shops opduiken (linkje) en betaal ik al snel 25-30 euro voor enkele spacers. Iemand een tip waar ik deze goedkoper (en sneller) zou kunnen hebben?
Hij wil.
Het is inmiddels gelukt om er bij philippos te krijgen. Toch bedankt! 🙂klaaas schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:40:
[...]
Je zoekt shims voor center lock schijven? Als het bij @ElGreco niet lukt dan weet ik nog wel een adresje.
Als je dit nu helemaal te gek vind, een heel aantal gravelstroken van de Green Divide zitten ook in de Social Gravel ride van 2 juli. Aanmelden kan nog steeds in Het Grote - 2022 Tweakers Social Ride- Topic!McMiGHtY schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:02:
Iets heel anders dan een modderige ver van m'n bed unbound..
Als ik dit zo zie..moet ik toch is ergens een lang weekend plannen om deze te fietsen...

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Volgens mij had ik vorig jaar al eens de tip gegeven om die te rijden.McMiGHtY schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:02:
Iets heel anders dan een modderige ver van m'n bed unbound..
Ik heb hem in juni 2021 in 1 dag gereden.
Moet meteen hier aan denken :Yakolev schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:44:
Het is wel vrij prijzig (275 euro), maar ziet er ontzettend tof uit wel.
https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link
Die reacties ook (vraagt hij zelf om natuurlijk op deze manier)
Doet me qua prijs een beetje denken aan https://www.ploegmaats.cc/langste-dag-challenge-2022/
En terecht ook. Maar valt mij sowieso op dat heel veel fiets evenementen duur zijn. Zeker als je kijk wat je daarvoor terugkrijgt. Daarom vind ik die BRM's wel prima. Kost niet zoveel, gezellige sfeer en toch een soort van groepsgevoel (als je dat wil).DDX schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:51:
[...]
Moet meteen hier aan denken :
Gelukkig woon ik in de grensstreek, want in België vind je die nog maar genoeg.McMiGHtY schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:21:
Ja..of gewoon zo'n kneuterige toertocht van de lokale toerclub. 5 euro Inschrijfgeld en dan onderweg nog gewoon een simpele koffie uitgeschonken krijgen met een koekje of een krentebol..heerlijk
Nu nog wat beter de gravel varianten ontdekken.
Systeemspecificaties
Zeg niet dat je geen gelijk heb.wisselwerking schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:50:
[...]
En terecht ook. Maar valt mij sowieso op dat heel veel fiets evenementen duur zijn. Zeker als je kijk wat je daarvoor terugkrijgt. Daarom vind ik die BRM's wel prima. Kost niet zoveel, gezellige sfeer en toch een soort van groepsgevoel (als je dat wil).
Maar een BRM is vaak fietsen georganiseerd door een paar vrijwilligers.
Zodra je een evenement gaat organiseren krijg je te maken met vergunningen. Die vergunningen vereisen weer gediplomeerde EHBO en verkeersregelaars.
Tante Jo die de koffie doet, die kan je nog afkopen met een knuffel. Maar denk je dat die gediplomeerde verkeersregelaars ieder weekend voor nop staan te werken? Die krijgen daar ook gewoon een vrijwilligers vergoeding voor (als je die luxe als organisatie al hebt, en niet duur betaalde moet inschakelen). Daarnaast hoeveel overhead is er nodig om een Amstel gold race te organiseren? Kan misschien allemaal wat minder, maar zonder gaat het niet.
Dus net als op het terras: die koffie van 3 euro die je krijgt, die kost echt nog wel wat voordat je het kan uitschenken.
En het zijn ook niet altijd filantropische instellingen. Als je risico draagt, mag je daar ook best geld aan verdienen.
Dat zegt allemaal niet dat ik niet ben van #TeamKoffieInThermoskan
en het gaatje is weer gaan lekken, misschien de sealant weer wat bijvullen.. bij nader inzien was het ook wel wat groter dan ik in eerste instantie dacht. Het drukverlies is zeer beperkt (nog steeds >1PSI/dag voor en achter, dus daarvoor hoef ik het niet te doen)
[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 18-06-2022 18:22 ]
Na de tweede rit was ik er helemaal klaar mee. Op 16km MTB route twee maal moeten bijpompen. Gisteren een setje Pirelli Cinturato M geplaats (echt in 30 min klaar).
Wat een verschil! Sowieso een heerlijk vlotte band op asfalt op zowel 3 als 2 bar. Voelt totaal niet log aan. In het bos echt bergen grip op droge zandpaden/gravel. Prima bandje om ook de NL trails mee te pakken.
Nu nog een extra wielset zodat ik niet zo vaak hoef te wisselen
Wat vreemd, heb in het verleden ook gereden met de Riddlers en geen van de problemen ervaren die jij beschrijft. Op welke velg had je ze gemonteerd?DjVe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 05:55:
Zwaar teleurgesteld na twee ritjes met WTB Riddler's. Het is sowieso een drama om ze te monteren, maar ze zijn daarna op geen enkele manier op druk te houden. Werkelijk alles geprobeerd: extra sealant, ander merk sealant, wielen horizontaal leggen en na uren flippen, hoge druk/lage druk.
Na de tweede rit was ik er helemaal klaar mee. Op 16km MTB route twee maal moeten bijpompen. Gisteren een setje Pirelli Cinturato M geplaats (echt in 30 min klaar).
Wat een verschil! Sowieso een heerlijk vlotte band op asfalt op zowel 3 als 2 bar. Voelt totaal niet log aan. In het bos echt bergen grip op droge zandpaden/gravel. Prima bandje om ook de NL trails mee te pakken.
Nu nog een extra wielset zodat ik niet zo vaak hoef te wisselen
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Ik zag dat de GRVL 520 SRAM APEX 1 bij Decathlon weer (online) op voorraad was. Ben op advies in de winkel voor maat L gegaan. Met een lengte van 180 cm zit ik net tussen M en L in. Volgende week verwachten ze de fiets binnen te hebben. Ben zeer benieuwd.Freelance schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:27:
[...]
Ik heb zelf een aantal maanden als beginnend graveler de GRVL 520 SRAM APEX 1 gekocht. Was direct leverbaar en ook geschikt voor een beginnersbudget. Wist niet of gravelen iets voor mij was maar ben inmiddels wel om voor in de wintermaanden.
Als straks de zon weer wat meer schijnt pak ik de racer wel weer een keer. Aangezien ik al bekend was met klikpedalen wel direct spd pedalen op gezet.
Of je direct meer geld uitgeeft ligt denk ik meer aan je budget en de impact ervan op je spaargeld. Als je het niets vind heb je de fiets in de huidige markt zo weer verkocht.
Ik zoek iets waar je langere afstanden comfortabel op kan zitten, maar toch wel lekker kan doorraggen. Het moet geen ouwelullen stadsfiets worden om het maar zo te zeggen.
Ik denk zelf dat het 80% weg en 20% gravel/bospaadjes zal worden. (Iig in NL is veel geasfalteerd.) Technische Mtb trails met sprongen en zo ga ik me niet aan wagen (naast dat de meeste gravelbikes hier niet voor geschikt zijn). Verder wil ik er mee op fietsvakantie willen. Dus het frame moet daar wel voor gemaakt zijn.
Heb zelf de volgende wensen:
- minimaal 20 versnellingen met voldoende bereik,
- minimaal 2 voorbladen,
- hydraulische schijfremmen,
- tubeless ready banden,
- liefst brifters (bar-end shifters lijkt me qua schakelen minder snel),
- voldoende nokjes voor bagagedragers
- 28" wielen
- stalen frame vanwege de materiaaleigenschappen.
- budget ±2000€
Een fiets die me aanspreekt is de Kona Sutra uit 2022. Voldoet aan bijna alles, weliswaar een half hydraulisch remsysteem (brifters zijn met kabel pull, remklauwen zijn hydraulisch).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tnbtoeeZERdhn6Xt8JHQr6kv.jpg?f=user_large)
Ben alleen beetje bang dat het teveel een recht-op-zit fiets is. Ik wil toch graag iets wat ook op asfalt goede snelheden haalt. (Jaja ik weet het, het zal nooit een racefiets worden.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze fiets? Het is in deze tijd erg lastig om proefritten te maken merk ik.
In hoeverre is het überhaupt mogelijk om met een bepaalde geometrie door middel van afstelling van bijvoorbeeld de stuurpen een fiets meer sportief te krijgen zonder dat dat overal pijntjes op gaat leveren?
[ Voor 15% gewijzigd door AxzZzeL op 22-06-2022 19:48 ]
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Hoop alleen dat de weersvoorspellingen voor vrijdag nog beetje beter worden.
Had eigenlijk plan om vrijdag richting de start te fietsen, maar er staat nu 27mm regen voor vrijdag
Los van dat de start op een camping is en mijn idee was slaapmatje/slaapzak/bivy mee... (beetje zoals vorig jaar na Grenspalen waar ik bij strandtent heb geslapen)
Gaat ook niet heel prettig worden in open lucht met veel regen.
Week erop weer de grenspalen xxl, dit keer vanuit Zeeuwsvlaanderen naar Drielandenpunt.
Daarin is sowieso natuurlijk wel een tussenweg. Een organisatie kan geld binnen halen door wat (lokale) sponsors in te schakelen, een clubje wat het puur als vriendengroep doet krijgt dat wat lastiger voor elkaar. Haal je er één of ander goed doel bij, dan is dat ook goed voor de publiciteit en krijgt je sponsorship ook wat meer vaart.mhr-zip schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:27:
[...]
Zeg niet dat je geen gelijk heb.
Maar een BRM is vaak fietsen georganiseerd door een paar vrijwilligers.
Zodra je een evenement gaat organiseren krijg je te maken met vergunningen. Die vergunningen vereisen weer gediplomeerde EHBO en verkeersregelaars.
Tante Jo die de koffie doet, die kan je nog afkopen met een knuffel. Maar denk je dat die gediplomeerde verkeersregelaars ieder weekend voor nop staan te werken? Die krijgen daar ook gewoon een vrijwilligers vergoeding voor (als je die luxe als organisatie al hebt, en niet duur betaalde moet inschakelen). Daarnaast hoeveel overhead is er nodig om een Amstel gold race te organiseren? Kan misschien allemaal wat minder, maar zonder gaat het niet.
Dus net als op het terras: die koffie van 3 euro die je krijgt, die kost echt nog wel wat voordat je het kan uitschenken.
En het zijn ook niet altijd filantropische instellingen. Als je risico draagt, mag je daar ook best geld aan verdienen.
Je kan je prijzen ook zo inrichten dat het kostendekkend blijft maar dat er niemand echt geld aan over houdt (hooguit een paar grijpstuivers die in de stichting blijven voor volgende keer), dan kost de koffie ook geen 3 euro voor een kartonnen bekertje.
Genoeg mensen die zoiets wel als een 'labor of love' willen organiseren of op zijn minst er niet zelf iets aan over hoeven te houden.
Met gesloten knip zoiets op wat grotere schaal opzetten, dat gaat inderdaad een stuk lastiger. Er zullen dus wel mensen moeten zijn die een eerste investering willen doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 22-06-2022 14:35 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Wel kort overwogen (omdat clubgenoot kaart over had), maar doe het uiteindelijk niet. Zondag ritje met forumlid doen ter "compensatie". Maar volgens mij is die flatlands wel een mooie tochtDDX schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:50:
Voor as zaterdag heb ik de flatlands300 op agenda staan, nog andere mensen hier die hem rijden ?
Hoop alleen dat de weersvoorspellingen voor vrijdag nog beetje beter worden.
Had eigenlijk plan om vrijdag richting de start te fietsen, maar er staat nu 27mm regen voor vrijdag
Los van dat de start op een camping is en mijn idee was slaapmatje/slaapzak/bivy mee... (beetje zoals vorig jaar na Grenspalen waar ik bij strandtent heb geslapen)
Gaat ook niet heel prettig worden in open lucht met veel regen.
Week erop weer de grenspalen xxl, dit keer vanuit Zeeuwsvlaanderen naar Drielandenpunt.
De fiets die je aanhaalt is een tourfiets, geen echte graveler. Als je agressiever wil zitten kan je beter kijken naar de varianten in Kona's gamma die af fabriek 'agressief' komen i.p.v. deze aan te passen.AxzZzeL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:30:
Hoi allemaal! Na wat ervaring met m'n oude racefietsje uit de jaren 80, een mountainbike uit de zeroes en een toerfiets ben ik op zoek gegaan naar een mooie kruising tussen deze drie.
Ze hebben vanalles, van ruig naar meer racefiets:
Sutra ULTD,
Sutra Ltd (nu ultd geworden, maar op marktplaats nog oude versie te krijgen),
Libre
Rove ST/Dl/ltd
Rove NRB
Allemaal 1-by, tenzij je een frame koopt. Op marktplaats staat ook een special edition van de rove (swift) met touring rekjes en 2x10. Die zit wat agressiever. Genesis croix de fer is standaard 2x denk ik.
Ik heb zelf een rove st, zou 1x niet afschrijven, de 11-42 cassette heeft grote sprongen vooral aan de uiteindes, in het midden valt het best mee. Op de weg voldoet dat voor mij, maar is persoonlijk natuurlijk. Op mijn meer ruige grizl zou ik nu ook 1x willen ipv 2x10.
[ Voor 55% gewijzigd door cedrix5 op 22-06-2022 20:26 ]
Ik moet bekennen dat mij dit (nog) niet zoveel zegt. Ik keek eerst ook naar de Canyon Grizl 6 of 7 (Al), maar die hebben een langere levertijd, zijn honderden euro's duurder en ik moet eerst maar eens ervaren of dit iets voor mij is.Yakolev schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:33:
Heftig, ook gelijk 47mm banden op 650 wielen. Leuk ding.
Hopelijk kan ik lekker vanaf mijn huis de omgeving van Enschede verkennen en een aantal lichte MTB-routes meepakken.
@Freelance kun jij nog iets zeggen over de framemaat? Er zijn niet zoveel recensies online te vinden, slechts een paar op YouTube. Die lijken wel te bevestigen maat L passend is voor mijn lengte (180 cm).
Omdat ik nog nooit op een gravelbike heb gereden is het voor mij lastig in de winkel te beoordelen of de maat klopt. Ik ben dan echt afhankelijk van het personeel dat er op die dag werkt die kritisch meekijkt of mijn houding goed is of dat ik toch beter kan omruilen voor een M.
Heeft iemand daar nog tips voor?
Zolang er geen gegevens zoals stack en reach van de fiets bekend zijn, is het erg lastig om dat goed te kunnen bepalen op basis van je eigen lengtematen zoals binnenbeen- en armlengte.M-ThijZ schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:29:
[...]
Ik moet bekennen dat mij dit (nog) niet zoveel zegt. Ik keek eerst ook naar de Canyon Grizl 6 of 7 (Al), maar die hebben een langere levertijd, zijn honderden euro's duurder en ik moet eerst maar eens ervaren of dit iets voor mij is.
Hopelijk kan ik lekker vanaf mijn huis de omgeving van Enschede verkennen en een aantal lichte MTB-routes meepakken.
@Freelance kun jij nog iets zeggen over de framemaat? Er zijn niet zoveel recensies online te vinden, slechts een paar op YouTube. Die lijken wel te bevestigen maat L passend is voor mijn lengte (180 cm).
Omdat ik nog nooit op een gravelbike heb gereden is het voor mij lastig in de winkel te beoordelen of de maat klopt. Ik ben dan echt afhankelijk van het personeel dat er op die dag werkt die kritisch meekijkt of mijn houding goed is of dat ik toch beter kan omruilen voor een M.
Heeft iemand daar nog tips voor?
Die zijn wel bekend:MaSw85 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:38:
[...]
Zolang er geen gegevens zoals stack en reach van de fiets bekend zijn, is het erg lastig om dat goed te kunnen bepalen op basis van je eigen lengtematen zoals binnenbeen- en armlengte.
size | stack | reach |
M | 569 mm | 389 mm |
L | 603 mm | 395 mm |
Hoe bepaal ik wat ik nodig heb? Mijn binnenbeenlengte is 84 cm.
:strip_exif()/f/image/GkaaeTZBicKNmbgdzFMaHeGj.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas is er geen showmodel in de winkel, en met het uitgangspunt dat ik maat M nodig zou hebben ging ik ook langs de Decathlon. De beste verkoper (die zelf ook gravelbike rijdt) wist me gelijk te vertellen dat ik wel een L nodig zou hebben, dat kon hij op het oog zien zonder een meetlint te pakken, dus dat vond ik ook wel weer knap.pjlgt schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:49:
Ik zou beginnen met het linkergekleurde lijstje te lezen en daar de maat bij je lengte te kiezen. Is natuurlijk een richtlijn, dus de fiets passen in de winkel zou nog mooier zijn.
Stack en reach zijn voor mij nieuwe termen. Ik vond op fiets.nl de formules:
Net even mijn armlengte gemeten op 70 cm. En dan krijg ik:Stack: (B+(C*D))*D
Reach: [(A-B+C)*D]/2
Waarbij
A staat voor lichaamslengte
B staat voor binnenbeenlengte
C staat voor armlengte
D staat voor de lenigheidsfactor [0 t/m 1]
- Stack: 59,5 cm
- Reach: 41,5 cm
Niet met deze specifiek, maar wel met randonneurs.AxzZzeL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:30:
Ben alleen beetje bang dat het teveel een recht-op-zit fiets is. Ik wil toch graag iets wat ook op asfalt goede snelheden haalt. (Jaja ik weet het, het zal nooit een racefiets worden.)
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze fiets? Het is in deze tijd erg lastig om proefritten te maken merk ik.
Gewicht zal nooit dat van een carbon racefiets worden, maar gewicht zegt ook niet alles.
Ik ben niet zo'n coureur maar heb op racefiets en randonneur zelfde afstelling. Het maakt qua snelheid echt niks uit bij mij (op het vlakke).
Belangrijk is dat je de juiste Stack/Reach hebt. Bij dit soort fietsen lijkt het mij dat je comfortabel op je remgrepen moet rijden, en racy in de beugels. De Stack/Reach bepaald ook hoe laag je stuur kan, en hoe aero je kan zitten. Dat je fiets het kan, betekend niet dat jij het ook kan! In ben altijd voor een bikefit, omdat het een dure miskoop kan besparen. Vind je het onzin, prima; eigen keuze/geld/verantwoordelijkheid etc.
Daarnaast is de max bandbreedte belangrijk. Als er 45 mm banden in passen, passen er ook 28 mm in. Maar andersom niet automatisch.
Het laatste grote verschil welke invloed heeft op je rijgedrag is je wielbasis. Hoe langer, hoe minder wendbaar in de bocht. Voor mij is hoe langer hoe beter (ook voor de racer), ik kan toch niet sturen en lekker comfortabel. Maar voor de criterium rijder is het niet zo handig.
In principe bepaald dit alles. Maar stuurpen is fijn afstelling op je Stack/Reach. Als die niet goed is wordt het lastig/onmogelijk.In hoeverre is het überhaupt mogelijk om met een bepaalde geometrie door middel van afstelling van bijvoorbeeld de stuurpen een fiets meer sportief te krijgen zonder dat dat overal pijntjes op gaat leveren?
Ik ben zelf 1.77 met ook binnenbeenlengte 84 (opgemeten door de fietsenwinkel). Heb zelf deze fiets (fact sheet) in maat L. Denk dat de M misschien beter zal passen dan de L. Maar je kan met afstellen een heel eind bereiken. Voor mij leek eerst de L ook iets te groot maar uiteindelijk zit ik er prima op.M-ThijZ schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:45:
[...]
Die zijn wel bekend:
size stack reach M 569 mm 389 mm L 603 mm 395 mm
Hoe bepaal ik wat ik nodig heb? Mijn binnenbeenlengte is 84 cm.
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door MaSw85 op 25-06-2022 09:05 ]
Zolang je niet met 1,80m op een XS frame probeert te geraken komt het wel goed met kleine aanpassingen aan zadel/cockpit.
Over hele range tussen xs en xl zit maar 1cm verschil, prima op te vangen door stuurpen van 1cm meer/minder te monteren.
Vraag mij alleen af hoe zo'n klein verschil in reach nou echt handig is voor kleinere mensen zegmaar, je gaat niet met een 4cm stuurpen fietsen...
Stack is het verschil, wil (of kan) je 3cm lager zitten met je stuur ?
Tot 1e stop met Laurens en Thomas, groepje van denk 30 man ofzo en lekker ronddraaien en kletsen.
Na 1e stop ging gas erop bij Laurens, toen ik 300w+ op powermeter zag/snelheid waarmee hij wegreed de hoop maar opgegeven.
Thomas sprinte daarna volle bak naar Laurens die samen naar de finish gereden zijn.
Er onstond mooi groepje van 6-8 man en lekker samengewerkt/elkaar gemotiveerd om gas te blijven geven.
Bij de proloog (laatste stempelpost) waren we nog met z'n 6en, waarvan er een direct doorreed.
Nog even bidons gevul (flink drinken op zo'n dag) en 2 cola naar binnen gekieperd en door.
Uiteindelijk de ontsnapte Ruben Kranendonk niet meer kunnen bijhalen.
Laatste stuk nog ff op kop lopen beuken en zo over de finish gekomen.
Lekker dagje en mooie route 👍👌
Alleen jammer dat ze dan pannenkoeken beloven maar de pannenkoekenbakker pech heeft met z'n bus....
https://www.strava.com/activities/7366222081

Is de route buiten het event om ook te rijden of werd er door stukken met een vergunning of tijdelijke eventopenstelling gereden? Weet je dat?
(Ik dacht gelezen te hebben dat ze een transportservice hadden voor tassen naar het eindpunt..ik zag jou met de tailfin meerijden.. Had dat een reden?)
En ja ze hadden transportservice, had dus opzich mijn tailfin kunnen afgeven maar zo volledig zelf voorziend rijden had ook wel wat.
En tailfin zo meegeven is ook risico natuurlijk. (had ik er nog ff tas omheen moeten doen)
Ze brachten ook tasjes naar stop2 op 200km, allemaal prima geregeld dus.
Voor het overnachten zit ik te denken aan:
- Tent
- Matras
- Slaapzak
Bij al die producten staan maten vermeld, maar waar ik geen idee van heb is hoe ik dat meeneem op de gravelbike, naast de overige zaken zoals kleding etc.
Zelf denk ik aan een zadeltas en een stuurtas waar alles in past.
Liefst van hetzelfde merk, en (omdat ik tegoedbonnen heb) te koop bij Futurum.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet en kom zelf eigenlijk alleen bij de eerder gelinkte producten, maar weet niet of e.a. gaat passen.
Hebben jullie ervaringen / tips voor mij?
Systeemspecificaties
- Tent zou ik even gaan bekijken bij de Decathlon, en het slaapmatje ook.
Restrap is verder een goed merk waar je mijn inziens geen miskoop aan kan hebben.
Ik zou is een mooi stapeltje maken wat je allemaal mee zou willen nemen aan kleding, kookspullen en luxe artikelen...
Verder ik vind het makkelijk om een frametas te hebben. Ik heb 3L, maar veel kun je daar niet in kwijt. Daar kun je eigenlijk alles in stoppen dat achter een rits moet. Ook handig voor wat gereedschap. Hoef je niet eerst je gehele tas overhoop te halen als je wat zoekt. Als je voor een kleine gaat kun je nog je bidons gebruiken, ga je voor een grotere, heb je meer ruimte.
Seatpacks heb je in twee soorten. Eigenlijk eentje waarbij je een harnas aan je frame maakt en de tas in het harnas maakt. Andere optie is een tas die je vastmaakt aan je zadel. Het is net wat je voorkeur heeft.
Let bij de stuurtas op dat hij niet in de weg zit van je schakelhendels. Het is heel irritant als je om te schakelen je stuurtas opzij moet duwen. Ik heb daar veel problemen mee gehad (op een normale racefiets, heb geen gravelbike).
Ik zou eens kijken naar FahradmanufakturAxzZzeL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:30:
Hoi allemaal! Na wat ervaring met m'n oude racefietsje uit de jaren 80, een mountainbike uit de zeroes en een toerfiets ben ik op zoek gegaan naar een mooie kruising tussen deze drie.
Ik zoek iets waar je langere afstanden comfortabel op kan zitten, maar toch wel lekker kan doorraggen. Het moet geen ouwelullen stadsfiets worden om het maar zo te zeggen.Sportief, racey en endurance dus.
Ik denk zelf dat het 80% weg en 20% gravel/bospaadjes zal worden. (Iig in NL is veel geasfalteerd.) Technische Mtb trails met sprongen en zo ga ik me niet aan wagen (naast dat de meeste gravelbikes hier niet voor geschikt zijn). Verder wil ik er mee op fietsvakantie willen. Dus het frame moet daar wel voor gemaakt zijn.
Heb zelf de volgende wensen:
- minimaal 20 versnellingen met voldoende bereik,
- minimaal 2 voorbladen,
- hydraulische schijfremmen,
- tubeless ready banden,
- liefst brifters (bar-end shifters lijkt me qua schakelen minder snel),
- voldoende nokjes voor bagagedragers
- 28" wielen
- stalen frame vanwege de materiaaleigenschappen.
- budget ±2000€
Een fiets die me aanspreekt is de Kona Sutra uit 2022. Voldoet aan bijna alles, weliswaar een half hydraulisch remsysteem (brifters zijn met kabel pull, remklauwen zijn hydraulisch).
[Afbeelding]
Ben alleen beetje bang dat het teveel een recht-op-zit fiets is. Ik wil toch graag iets wat ook op asfalt goede snelheden haalt. (Jaja ik weet het, het zal nooit een racefiets worden.)
In hoeverre is het überhaupt mogelijk om met een bepaalde geometrie door middel van afstelling van bijvoorbeeld de stuurpen een fiets meer sportief te krijgen zonder dat dat overal pijntjes op gaat leveren?
https://www.fahrradmanufa...kar-13-gang-disc-926-2022
https://www.fahrradmanufa...105-22-gang-disc-904-2022
Bij tent zie ik bijvoorbeeld 2,6kg staan ?
Ter info wat ik afgelopen weekend mee had :
https://seatosummit.eu/pr...light-sleeping-bag-series
sp1 versie, geven ze 5 graden aan.
afgelopen weekend veel te warm en heb er alleen met benen in geslapen, had merino shirtje met korte mouwen aan.
vorig jaar bij grenspalen een niet donsen slaapzak meegenomen met zelfde temperatuur range, maar is opgevouwen wel factor 3 groter.
https://seatosummit.eu/products/ultralight-sleeping-pad
en klein kussentje van seatosummit, kan zo snel linkje niet vinden.
en niet gebruikt omdat ik onder mooie grote tent/overkapping kon slapen (maar vorig jaar wel toen ik in buitenlucht sliep):
https://www.bergfreunde.n...t-ultralite-bivi-bivakzak
Mijn tailfin zat goed gevuld (ook omdat je nog zaken zoals reepjes,batterypack,extra fietsbroek ed meeneemt) en kwam uit (inclusief tailfin zelf) 4,5kg.
[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 27-06-2022 16:50 ]
Qua tent had ik zelf een Forclaz MT900 op het oog (1 persoons). Niet duur, licht en klein. Maar ik zie dat hij nu niet meer verkrijgbaar is. Dat is dan echt sinds kort. Eventuele andere optie is een tent van Naturehike (Cloud-up). Daar heb ik ook wel goede verhalen van gehoord.magic_nl schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:56:
Ik wil begin augustus een bikepacking trip ondernemen, waarbij ik ook wil overnachten op campings.
Voor het overnachten zit ik te denken aan:
- Tent
- Matras
- Slaapzak
Bij al die producten staan maten vermeld, maar waar ik geen idee van heb is hoe ik dat meeneem op de gravelbike, naast de overige zaken zoals kleding etc.
Zelf denk ik aan een zadeltas en een stuurtas waar alles in past.
Liefst van hetzelfde merk, en (omdat ik tegoedbonnen heb) te koop bij Futurum.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet en kom zelf eigenlijk alleen bij de eerder gelinkte producten, maar weet niet of e.a. gaat passen.
Hebben jullie ervaringen / tips voor mij?
Ik heb zelf een Robens Vapour 60 matje. Die slaapt verbazingwekkend goed. Daar heb ik net geen € 50 voor betaald.
Restrap prima merk, maar ik vond de zadeltas van de Decathlon praktischer en ook nog goedkoper.
[ Voor 3% gewijzigd door wisselwerking op 27-06-2022 16:54 ]
Matje is een thermarest uberlite, half model. Velen vinden het spartaans, voor mij is het prima. Koop eventueel een langere.
Soto windmaster + 100g gasflesje is fijn voor koffie/thee/warm eten. Ik heb een potje van 900ml in titanium waar ook makkelijk couscous/pasta in gemaakt kan worden met wat rauwkost en charcuterie erbij als makkelijke maaltijd. Daarnaast neem ik altijd 1-2 pakjes vriesdroog eten mee voor wanneer ik niks kan vinden onderweg.
Vroeger had ik tassen van AGU, prima prijskwaliteit. Nu apidura omdat die toch wat simpeler ontworpen zijn en vooral ook allemaal waterdicht + lichtgewicht. Voor achter heeft vriendin een 17L zadeltas en ikzelf een tailfin, die laatste weegt meer maar is flexibeler (kan ook bv een kleine laptop in voor dagelijks gebruik).
Mijn setup bovenstaand + wat minimale kledij krijg je kwijt in ~25L aan tassen, maar je wil wat extra ruimte voor snacks en dergelijke. Ik nam ook altijd stem bags mee vol clif bars. Nu ik tailfin cargo cages heb op de vork, verhuis ik die zaken omlaag. bij een dropbar fiets kom je met je knieeën snel tegen de feedbags aan op je stuur. Werd ook een beetje teveel clutter en het gewicht zit lager als je spullen aan de vork vastmaakt.
Isolatie waarde had ik nog niet opgelet. Zal voornamelijk zomer gebruik worden, maar voor- en najaar is ook iets om over te denken.Tom-Z schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:24:
@magic_nl zoals @McMiGHtY al zegt: let op de isolatiewaarde van de slaapzak. Ik heb mijn slaapzak nét op het randje gekocht en daar heb ik nog steeds spijt van. Je wil eigenlijk sowieso een donsslaapzak hebben, een synthetische slaapzak neemt veel te veel ruimte in. 's nachts kan het flink afkoelen en een "limiettemperatuur" van 10 C betekent dat je bij 10 C dus ligt te bibberen.
Let bij de stuurtas op dat hij niet in de weg zit van je schakelhendels. Het is heel irritant als je om te schakelen je stuurtas opzij moet duwen. Ik heb daar veel problemen mee gehad (op een normale racefiets, heb geen gravelbike).
Schakelen is geen probleem, want op m’n gravelbike is dat elektronisch. De hendel beweegt dus niet naar binnen.
Systeemspecificaties
cedrix5 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:53:
Het is niet zo dat er echt problemen zijn als je M koopt en L had gewild of andersom. De kleinere maat is iets sportiever, grotere iets comfortabeler. Je kan de reach aanpassen door je stem langer of korter te maken. Korte stem op groot frame zit dan wat hoger dan andersom.
Zolang je niet met 1,80m op een XS frame probeert te geraken komt het wel goed met kleine aanpassingen aan zadel/cockpit.
Bedankt, dat nuanceert het verschil al. De Decathlon-medewerker van de fietsafdeling gaf inderdaad aan dat ik met framemaat M waarschijnlijk een hele diepe zit zou hebben en dat dit niet zo comfortabel zou zijn.DDX schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:02:
De reach van beide maten is zo ongeveer gelijk.
Over hele range tussen xs en xl zit maar 1cm verschil, prima op te vangen door stuurpen van 1cm meer/minder te monteren.
Vraag mij alleen af hoe zo'n klein verschil in reach nou echt handig is voor kleinere mensen zegmaar, je gaat niet met een 4cm stuurpen fietsen...
Stack is het verschil, wil (of kan) je 3cm lager zitten met je stuur ?
Woensdag verwacht men de fiets binnen te hebben. Nog iets waar ik op kan letten qua houding als ik de fiets uitprobeer?
Ik kwam overigens nog een Duitse review tegen op de Decathlon site:
Dus dat komt vast goed met maat L voor m'n 180 cm.Eine Warnung möchte ich für die Größe des Produkts geben: Auf der Seite steht einmal: In Größe M bis 1,80 und einmal in Größe M bis 1,82.
Ich bin 1,80 groß und die M ist mir etwas zu klein, ich hätte auf jeden Fall umgetauscht gegen eine L - aber es gab das Produkt nachdem ich es gekauft habe monatelang nicht mehr und daher ging das nicht... Sehr blöd.
Een deel van de aanwezigen hier kan inderdaad zo op de fiets komen. Afstand is niet zo'n probleemMcMiGHtY schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 07:57:
Volgende keer als er Social RIdes worden georganiseerd ook maar een bikepacksocial erbij gooien?
Dat kan dan nog steeds. Dat wordt dan jouw opsomming met daaraan aan toegevoegd:McMiGHtY schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:23:
Zat meer te denken aan, verzamelen, stukje fietsen, campeerplekje vinden, tentje opbouwen, kampvuur, slapen, tentje afbouwn, ontbijten, stukje fietsen a - la s240 maar dan zonder de s.
- fietsen naar bestemming; en
- naderhand fietsen naar huis
Had er recent ook nog even naar gekeken maar uiteindelijk maar besloten het bij noodbivy te houden.
Tailfin zat redelijk gevuld en dan had ik toch grotere stuurtas oid moeten monteren om tent mee te kunnen nemen...
Voor komend weekend grenspalen gaat ook weer leuk worden, start (Cadzand) en finish (bovenop drielandenpunt) nog iets verzinnen waar ik ga slapen.
[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 28-06-2022 10:44 ]
Verwacht niet dat ik aankom op een tijd dat er nog treinen rijden. (als in er rijden geen nachttreinen vanuit LimburgMcMiGHtY schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:55:
In de trein op de terugweg naar huis?
Vertrek is 7u uit Cadzand, route is zo'n 420km. (waarvan 40% onverhard)
[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 28-06-2022 11:32 ]
Vorig jaar een alpkit soloist, prima maar ik had eigenlijk de XL versie nodig met mijn 1,85m.DDX schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:44:
@cedrix5 en welke tent (/overkapping oid) heb jij ?
Had er recent ook nog even naar gekeken maar uiteindelijk maar besloten het bij noodbivy te houden.
Tailfin zat redelijk gevuld en dan had ik toch grotere stuurtas oid moeten monteren om tent mee te kunnen nemen...
Voor komend weekend grenspalen gaat ook weer leuk worden, start (Cadzand) en finish (bovenop drielandenpunt) nog iets verzinnen waar ik ga slapen.
Nu een Decathlon Mt900 2 persoons (want vriendin wil mee), maar oudere tunnel variant.
Dat past precies in mijn stuurtas met eventueel nog wat kleins ernaast, stokken vouwen compact op.
Zoek nog een nieuwe, extra, ultralight 1 persoons tent. Dan wordt het wel snel duur. Vango F10 project hydrogen ziet er geweldig uit. Als een nemo hornet elite past met stokken in mijn frametas is die eventueel wat behapbaarder. Snel opzetten is een pré vind ik, de decathlon tent heeft binnentent reeds ingehangen dus enkel stok erin duwen, 4 haringen en het staat recht in 5min.
De alpkit was meer werk en was handigste met binnentent eerst, alleen als het regent is het wel nat allemaal vanbinnen.
Wat nuance graag - wat hij kopieerde is de slogan van de rule of three - https://www.ruleofthree.bike/ - de foto is zelf van zijn rit van de rule of 3. Ik heb deze zelf ook gereden.DDX schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:51:
[...]
Moet meteen hier aan denken :
Hij staat vrij om zijn eigen koersen te regelen op zijn manier.
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Ik heb een stukje plastic van 8,5 bij 5,5 cm bij me om te slapen.DDX schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:44:
nog iets verzinnen waar ik ga slapen.
Voordelen:
Licht
Compact
Comfortabel
Douche inbegrepen
Geen slaapzak mee.
In Frankrijk super makkelijk met 24/7 ingangen bij f1, ibis ed.mhr-zip schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:44:
[...]
Ik heb een stukje plastic van 8,5 bij 5,5 cm bij me om te slapen.
Voordelen:
Licht
Compact
Comfortabel
Douche inbegrepen
Geen slaapzak mee.
Maar in Nederland allemaal wat lastiger (veel volgeboekt ook)
https://www.decathlon.nl/...00-10-c-dons/_/R-p-307917
- Tent
https://www.naturehike.nl...wicht-Mongar-2P-tent.html
- Slaapmatje
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Daar moet ik een heel eind meekomen.
Ow..als we zo gaan doen..ik een rondje van 5cm...zit om m'n pols..kan ik zo tegen de betaalautomaat aanhoudenmhr-zip schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:44:
[...]
Ik heb een stukje plastic van 8,5 bij 5,5 cm bij me om te slapen.
Voordelen:
Licht
Compact
Comfortabel
Douche inbegrepen
Geen slaapzak mee.
Thanks.. Ik ga ook 'ns naar jouw lijstje kijken.McMiGHtY schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:58:
- Slaapzak:
https://www.decathlon.nl/...00-10-c-dons/_/R-p-307917
- Tent
https://www.naturehike.nl...wicht-Mongar-2P-tent.html
- Slaapmatje
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Daar moet ik een heel eind meekomen.
Systeemspecificaties
Een rechthoek van 36x42mm doet bij mij hetzelfde.McMiGHtY schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:59:
[...]
Ow..als we zo gaan doen..ik een rondje van 5cm...zit om m'n pols..kan ik zo tegen de betaalautomaat aanhouden
Systeemspecificaties
Hi Ha Hopjesvla
Het frame heeft veel weg van de Mason Bokeh en is dan ook net als die laatstgenoemde opgebouwd uit Dedacciai buizen. Ik heb de fiets opgebouwd met een mix van nieuwe en tweedehands onderdelen. Het speurwerk op Marktplaats is voor mij de helft van de fun en het is goede bang-for-buck. De fiets is opgebouwd met een Di2 groepset (mix van Ultegra en GRX).
Ik gebruik de fiets in twee gedaantes. Voor het grove off-road werk of om lekker te toeren 650b wielen met 48mm Panaracer Gravelking semi-slick banden:
:strip_exif()/f/image/ggWrPcG0ba5Kmnd6IntE3fBo.jpg?f=fotoalbum_large)
En voor op de weg 700c wielen met 32mm Panaracer Gravelking slick banden:
:strip_exif()/f/image/iPFdt8ovRWOLA0wr6d7k6K9J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lo6sQ7FM935Eg9r0UZhgOahk.jpg?f=fotoalbum_large)
Yes, ik mag mijzelf hier ook melden. Na jarenlang een Speedster te hebben gereden heb ik nu de Revolt 1 gekocht.
Ik moest wel even wennen aan de huidige prijzen (ja, 2 jaar onder een fietssteen geleefd) maar ben ontzettend blij met de aankoop. Afgemonteerd met GRX 400 wat voor mijn kilometers en toepassing voldoende lijkt te zijn.
Toen de verkoper aangaf dat ik er wel rekening mee moest houden tdat het gewicht van de groep en de fiets hoger was dan een racer, maar gelijk aangegeven dat er momenteel aan wordt gewerkt omdat verschil ergens anders te winnen
Blij met de fiets en nu op zoek naar de toertochten. Ik denk dat ik in beginsel van voorjaar tot begin najaar de race banden erop leg en in het najaar en winter de gravelbanden. Ik ben erg benieuwd naar het verschil in fietsen met deze banden.
Wel een vraag aan jullie, ik heb in de Speedster de wielset Shimano WH-R500 zitten, kan ik hier ook mijn nieuwe banden op leggen (volgens mij 28) of zijn ze daarvoor te smal?
Ik ben echt wel #TeamLageBandendruk. Maar jij mag echt gelijk voorzitter worden.soskes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:03:
[Afbeelding]
Yes, ik mag mijzelf hier ook melden. Na jarenlang een Speedster te hebben gereden heb ik nu de Revolt 1 gekocht.
Ik moest wel even wennen aan de huidige prijzen (ja, 2 jaar onder een fietssteen geleefd) maar ben ontzettend blij met de aankoop. Afgemonteerd met GRX 400 wat voor mijn kilometers en toepassing voldoende lijkt te zijn.
Toen de verkoper aangaf dat ik er wel rekening mee moest houden tdat het gewicht van de groep en de fiets hoger was dan een racer, maar gelijk aangegeven dat er momenteel aan wordt gewerkt omdat verschil ergens anders te winnen.
Blij met de fiets en nu op zoek naar de toertochten. Ik denk dat ik in beginsel van voorjaar tot begin najaar de race banden erop leg en in het najaar en winter de gravelbanden. Ik ben erg benieuwd naar het verschil in fietsen met deze banden.
Wel een vraag aan jullie, ik heb in de Speedster de wielset Shimano WH-R500 zitten, kan ik hier ook mijn nieuwe banden op leggen (volgens mij 28) of zijn ze daarvoor te smal?
Leuke fiets BTW.