Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 ... 13 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:49
@Yakolev link na route? Ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Alstu,
https://www.strava.com/routes/2936380836652686310

Het enige wat ik zou vervangen is gelijk bij Spaubeek (als je even het stuk na de snelweg hebt gedaan) een andere klim pakken. De Eyskensweg is grotendeels verhard, de wegen parallel eraan zijn onverhard.

In het Schweibergerbosch zijn ook aardig wat omgevallen bomen, maar dat is het allemaal waard als je richting Gulpen / Wittem tussen het veld mag afdalen.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Keek zelf eens even door op de 'track order' link te klikken. Inmiddels mail gekregen dat hij onderweg is :Y
Zag dat er bij jou 17 dagen tussen betalen en wijziging van orderstatus zat.
Hoop dat het bij mij wat vlotter gaat. Iedere dag maar even die link openen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:38
magic_nl schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:07:
[...]

Zag dat er bij jou 17 dagen tussen betalen en wijziging van orderstatus zat.
Hoop dat het bij mij wat vlotter gaat. Iedere dag maar even die link openen.
Duurde veel te lang inderdaad :D

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:03
Met de laatste voorbereidingen bezig voor mijn eerste ritje. Al wel een heel klein testritje gedaan.

Kan iemand mij vertellen hoe de rudy rock shox werkt?

Met de pomp krijg ik de juiste druk erop alleen als ik de slang eraf wil halen, vliegt alle lucht er weer uit. Ik heb een aantal x geprobeerd met telkens hetzelfde resultaat.

Daarnaast lag het dopje van de voorvork ( rechterzijde) in de doos bij levering. Deze krijg ik er niet vast op, het kan niet vast gedraaid worden. Mist hier iets?
(Ik mis een beetje goed e begeleiding in de handleiding)

Dat stuk plastic bescherming bij het achterwiel kan eraf neem ik aan?

Hopelijk morgen een ritje offroad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6nCC-tZfPH3dlrI7HP_MUn5j1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efSgDhdcTVlcCXn15ZZOksI8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0_MzfBROZdwnFpkvjYHXZQw-5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/budwvIFG9Cu5oIKeR1Tq8fBo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:23
Voor de liefhebbers: Gisteren mijn weekend wat eerder laten ingaan en aan het eind van de ochtend naar Elspeet gereden voor deze route samen met een vriend.

Heerlijke kriskras MTB/Gravel route door de geweldig mooie Kroondomeinen. Sommige stukken best uitdagend op de gravelfiets, maar dat kan ook aan mijn materiaal e/o skills liggen ;)

Wij hadden net niet genoeg tijd om de volle 100km te rijden maar genoeg plekken om stukjes af te steken. Uiteindelijk 87km aan gravelgenot! En ook niet onbelangrijk, voor het eerst in korte broek in NL dit jaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPGpbY-FTNo-tgGAfoa3Y_X5BOM=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/a18Qmr5z55g3SmMYs6r40wUl.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjRWMeWckGoH3XseqbkXjLUb2Gc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5EU4iz3KPYIGKxNYs7IYgwW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcMU40g3Z7VQhwywbRMJTDyOpN0=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/OmI3HH1xLyLdWe8w1YkSyHTB.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHfw0-NpJXjoeoV7ygj0mvUpv50=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/HqEzJzL5klrydz4rqPmKblTH.gif?f=fotoalbum_large

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Plint schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:26:

Dat stuk plastic bescherming bij het achterwiel kan eraf neem ik aan?
Is het eerste wat ik heb gedaan. Lelijk ding.
Zie je ook nooit op marketing foto’s terug…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7TE-F8y82uocDWiTiJKalu0Dms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zgxbIQNyh6RZvshTnFHLLB6X.png?f=user_large

Als ik het bericht van Canyon mag geloven wordt ie begin volgende week geleverd.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:53
magic_nl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:57:
[Afbeelding]

Als ik het bericht van Canyon mag geloven wordt ie begin volgende week geleverd.
met een beetje mazzel heb je hem al eind deze week als die vandaag /morgen nog weg gaat :)

Tussen label created en delivered zat bij mij 26 uur...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:08:
[...]

met een beetje mazzel heb je hem al eind deze week als die vandaag /morgen nog weg gaat :)

Tussen label created en delivered zat bij mij 26 uur...
Van zowel UPS als Canyon mail gehad dat de fiets onderweg is. UPS geeft aan morgen te bezorgen.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

magic_nl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Van zowel UPS als Canyon mail gehad dat de fiets onderweg is. UPS geeft aan morgen te bezorgen.
Helaas…
Vandaag zijn alleen de spatborden bezorgd.
Tracking van fiets geeft nu morgen aan.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Plint schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:26:
Kan iemand mij vertellen hoe de rudy rock shox werkt?

Met de pomp krijg ik de juiste druk erop alleen als ik de slang eraf wil halen, vliegt alle lucht er weer uit. Ik heb een aantal x geprobeerd met telkens hetzelfde resultaat.

Daarnaast lag het dopje van de voorvork ( rechterzijde) in de doos bij levering. Deze krijg ik er niet vast op, het kan niet vast gedraaid worden. Mist hier iets?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Om mijn eigen vragen maar te beantwoorden :> Ik was afgelopen zaterdag bij een goede fietswinkel en die wist mij te vertellen dat met het pompje wat met de Rudy is meegeleverd het vrij lastig is om deze te verwijderen zonder dat er lucht mee uit gaat. Een waardeloos pompje dus. Ik kan hem bij de winkel gratis laten instellen. Ik hoor alsnog graag of er een trucje voor is. Beetje waardeloos anders..

Het dopje hoeft inderdaad niet op de voorvork geplaatst te worden.

Afgelopen zondag mijn eerst ritje gemaakt. 36km en ik ben echt onwijs blij met Grizl. Het rijdt echt als een trein! Het ritje zelf was op de heide bij Hilversum na niet super boeiend en allemaal verhard.
Aankomend weekend nieuwe poging, waarschijnlijk Utrechtse Heuvelrug.

@Magic_nl: dan heb je zondag nog de hele dag om te fietsen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:39
@Plint Wat voor pomp wordt er bij geleverd dan? de standaard Rockshox pomp? Die heeft idd een redelijk stugge kop en schroeft niet lekker los waardoor je het idee dat bij het los draaien veel lucht verloren gaat, maar zoals hier uitgelegd staat kan dat praktisch niet.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Dank voor de link, het is inderdaad de Rockshox pomp.
Duidelijk verhaal. Maar dan zou ik bij een tweede x pompen toch in ieder geval de jusite druk moeten zien bij de eerste pomp? In mijn geval was stond er niet een beetje minder druk op maar was deze bijna nul.

Maar laat me het vanavond nog eens testen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqdDcR8ie_TzXedNDwgqBE6qfSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEuUZmmuqmYEPLa8P59bPOst.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig begint nu het weekend.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hij moet nog in elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Exact, maar nu heb ik tijd.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06
Vandaag weer eens een rondje gedaan in gravelspec, ik heb de laatste tijd veel met de dunne bandjes gereden. Dat is een van de leuke dingen aan een gravelbike, met dunne bandjes is het een totaal andere fiets dan met gravelbanden.

Toch wel wat uitdagende stukken op de Kalmthoutse heide tegen gekomen zoals op onderstaande foto. En bunny hoppen over die boom gaat mijn capaciteiten ver te boven 😋

Oh, en controleer je remblokjes af en toe, de mijne waren tot bijna het ijzer afgesleten na een paar natte en modderige ritten, nooit geweten dat die blokjes zo snel kunnen slijten. Dat gaat, door het terrein waar we op fietsen, een stuk rapper dan als je alleen op de weg blijft. Bij de achterrem was het klemmetje zelfs afgebroken. De fiets remde nog best wel goed trouwens..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wThOl3yQ4M9zJGN4n2OnJEGeuMw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqvi6RZMigP0uSEQDUunPO0K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03lE9wtT2kQciWUDYYL34oKB0qg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vddPhfqdecTHKzARSN84xJ1k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tw2RR3QlP_7YLO02VXxffBwxQ0Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voKmMiJuFzxkzVaNkZKhVTz6.jpg?f=fotoalbum_tile

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Irby schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 01:18:
Vandaag weer eens een rondje gedaan in gravelspec, ik heb de laatste tijd veel met de dunne bandjes gereden. Dat is een van de leuke dingen aan een gravelbike, met dunne bandjes is het een totaal andere fiets dan met gravelbanden.

Toch wel wat uitdagende stukken op de Kalmthoutse heide tegen gekomen zoals op onderstaande foto. En bunny hoppen over die boom gaat mijn capaciteiten ver te boven 😋

Oh, en controleer je remblokjes af en toe, de mijne waren tot bijna het ijzer afgesleten na een paar natte en modderige ritten, nooit geweten dat die blokjes zo snel kunnen slijten. Dat gaat, door het terrein waar we op fietsen, een stuk rapper dan als je alleen op de weg blijft. Bij de achterrem was het klemmetje zelfs afgebroken. De fiets remde nog best wel goed trouwens..

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Met een gravelbike is een stukje hike-a-bike minder erg voor je eigenwaarde als met een MTB. Gewoon een stukje lopen als het te spannend er uit ziet.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
Irby schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 01:18:
Had je ze ingeremd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Jazeker, conform het boekje. Maar het zijn organische pads van Campa, remt geweldig, maar schijnt wat sneller te slijten. In ieder geval hou ik het nu wat beter in de gaten zodat ik ze op tijd wissel 😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bg_0jdSBoHYxdZinwjuJ0z1VkwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMiIGnSMu6gFl1Kgmb31zVuY.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend m'n nieuwe Canyon Grail AL 7 eTap opgebouwd.
Banden tubeless gemaakt, nu een nachtje geduld in de hoop dat het goed gegaan is.
Wel viel op dat er in de achterband (niet in het wiel) een slag zit, dus maar even een filmpje naar de klantenservice gestuurd. Voor zit dat er ook in, maar veel minder.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Tijd voor wat écht staal tussen al die bierblikjes en plasticdingen hier in het grote Canyon-topic! :+

(doe ik het zo goed als staal-snob? nee zeker?)

Aangezien het toch enorm lekker weer is, de spatborden weer van m'n Surly Straggler afgehaald. Prima oplossing om in de wintermaanden lekker door te fietsen zónder na iedere rit je modderige kleding van je lijf te hoeven pellen in de douche. Maar toch blijft het een soort noodzakelijk kwaad, fiets voelt wat slomer, meer gerammel, takjes erin, etc.

Omdat ik toch al aan het strippen was, ook maar meteen m'n bagagerekje en lampen eraf. Ook de achterste Pirelli Cinturato Gravel M (van mixed) vervangen door dezelfde band als Cinturato Gravel H (van hard). Zelfde maat, zelfde kleur, vrijwel hetzelfde gewicht, maar kleinere nopjes.

Ook de fiets wee eens gewogen, dankzij de carbon velgen en carbon voorvork komt ie op slechts 14,5 kg... :7 Wel inclusief Rohloff-naaf, gereedschapjes, grote pomp, dropperpost, Cushcore in de banden, etc. Zou beter kunnen, maar ik ben 92kg en liefhebber van het ruigere werk, dus dan liever maar een beetje steviger en gewoon wat harder trappen.

Zonder rekje leek de fiets ineens een beetje kaal, en aangezien er toch een dynamo op zit, maar een B&M IQ-X gemonteerd die ik nog had liggen. Is een koplamp met sensor, met DRL waardoor automobilisten je beter zouden moeten zien. Nou rij ik gelukkig bijzonder weinig op wegen die met auto's gedeeld worden, maar het e-boomers-naast-elkaar-door-een-blinde-bocht-seizoen is ook weer begonnen. 8)7 Net lekker rondje weggetrapt door Het Gooi, en had inderdaad de indruk dat tegenliggers wat eerder reageren.

Nou weet ik niet of het door de ontbrekende spatborden, de snellere achterband of mijn fanatieke trainen van de laatste tijd komt, maar poah, wat ging dat lekker vlot. Lange stukken gravel met 31-32 km/u gaan erg lekker, en ergens onderweg wist ik een heuse KOM te scoren op een populair segment. _O-

Paar plaatjes bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51952449249_53f97b34dc_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51952210473_cdd5c26336_c.jpg
Irby schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:05:
Jazeker, conform het boekje. Maar het zijn organische pads van Campa, remt geweldig, maar schijnt wat sneller te slijten. In ieder geval hou ik het nu wat beter in de gaten zodat ik ze op tijd wissel 😇
Kan hard gaan hoor, zelf ook wel eens in 1 rit over de Heuvelrug een set blokjes compleet opgereden (100km met regen/natte sneeuw/modder/pekel). :) Toen uit frustratie de goedkoopste blokjes gekocht die ik kon vinden, geloof bij Wielerkoopjes.nl, en die doen het best prima in zulke omstandigheden. Staat verder geen omschrijving op, maar de hoeveelheid glitter doet me vermoeden dat er wat meer metaal in de resin-mix zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
magic_nl schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:29:
[Afbeelding]

Vanochtend m'n nieuwe Canyon Grail AL 7 eTap opgebouwd.
Banden tubeless gemaakt, nu een nachtje geduld in de hoop dat het goed gegaan is.
Wel viel op dat er in de achterband (niet in het wiel) een slag zit, dus maar even een filmpje naar de klantenservice gestuurd. Voor zit dat er ook in, maar veel minder.
Ik wil ook zo een mooie werkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:20
@MartijnGizmo Staat jouw zadel zo achterover of lijkt dat zo door de foto's?

[ Voor 27% gewijzigd door wisselwerking op 21-03-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

wisselwerking schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:04:
@MartijnGizmo Staat jouw zadel zo achterover of lijkt dat zo door de foto's?
Ik verbaas me er zelf ook over, maar dit is hoe een leren zadel (Brooks B17) voor mij goed voelt. Verder voorover en het voelt alsof ik eraf glijd, met meer belasting op m'n armen als gevolg. Inmiddels 13.000km op deze fiets, dus het zal kennelijk wel goed zijn zo... 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

+1 voor het vaantje achterop :D

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

vhal schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:07:
+1 voor het vaantje achterop :D
Da's een Safety Pizza! :D Knipoog naar de reflector die randoneurs vaak gebruiken, maar dan zelf te 'beleggen' met pizza-ingrediënten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

hoi1234 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:10:
[...]

Ik wil ook zo een mooie werkplaats.
Eerlijkheidshalve is dat de werkplaats van mijn fietsenmaker.
Maar die mocht ik gebruiken inclusief zijn materiaal en kennis.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irby
MartijnGizmo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:44:
[...]

Da's een Safety Pizza! :D Knipoog naar de reflector die randoneurs vaak gebruiken, maar dan zelf te 'beleggen' met pizza-ingrediënten.
Die safety pizza is iets om in gedachten te houden voor als ik eind volgende maand naar Zwitserland ga fietsen, past mooi op de zadeltas :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Heb Post-Mount remmen ipv Flat Mount remmen besteld voor de Rondo :( . Het is dat ik een griepje heb en niet kan fietsen, anders zou ik me nog veel drukker maken.

Doet er trouwens iemand meer aan de Dirtyboar gravelride in België?
https://www.dirtyboar.be/

Ziet eruit als een heel tof evenement.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Yakolev schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:55:
Heb Post-Mount remmen ipv Flat Mount remmen besteld voor de Rondo :( . Het is dat ik een griepje heb en niet kan fietsen, anders zou ik me nog veel drukker maken.
Ja balen. Kun je ze nog terug sturen en zijn die andere modellen leverbaar?
In het ergste geval monteer je ze met adapters. Andersom is lastiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
DieAnder schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:06:
[...]

Ja balen. Kun je ze nog terug sturen en zijn die andere modellen leverbaar?
In het ergste geval monteer je ze met adapters. Andersom is lastiger!
Helaas niet meer, maar zo'n probleem is het gelukkig niet. Het meeste geld is toch in de nieuwe shifters gaan zitten en die zijn bruikbaar. Kan nu eigenlijk flat mount calipers na keuze halen.

Meerdere adapters zijn er geprobeerd, maar het hele Twintip systeem van Rondo voorkomt dat ze goed zitten. Beetje dom maar ach.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:53
Yakolev schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:55:

Doet er trouwens iemand meer aan de Dirtyboar gravelride in België?
https://www.dirtyboar.be/

Ziet eruit als een heel tof evenement.
Ik wilde vorig jaar meedoen maar geen ticket kunnen krijgen, nu wel :) Zin in! Wel pittig denk ik, die afstand.

Eerder in Reims meegedaan met ACTC, 300km in 2 dagen. Was na 160km licht geblesseerd dus toen einde van de lus afgemaakt via asfalt de volgende dag. Ga dit jaar opnieuw meedoen daar, was heel tof georganiseerd en niet duur. Leuke streek ook, tussen de champagnevelden fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanderkaaij
  • Laatst online: 17:09
In Januari een Cube Nuroad Pro (53cm) in bestelling staan bij de lokale fietszaak, welke eigenlijk deze week geleverd zou worden. Vanochtend heb ik te horen gekregen dat de leverdatum verplaatst is naar week 24 (half juni).

Het begint nu echt te kriebelen en ik wil echt zsm een gravelbike hebben! Vanmiddag half Nederland rondgebeld, maar alle modellen in de Nuroad serie zijn extreem lastig te krijgen en bij de meesten pas na de zomer.

Hebben jullie nog een alternatief voor een budget van 1000-1500, die op korte termijn beschikbaar zijn?
De Canyon Grail/Grizl zijn bijvoorbeeld ook allemaal niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
cvanderkaaij schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:05:
Hebben jullie nog een alternatief voor een budget van 1000-1500, die op korte termijn beschikbaar zijn?
De canyon's komen wel met enige regelmaat beschikbaar, maar verkopen meestal ook snel. Soms komt echt een flinke batch binnen die enkele dagen duurt om te verkopen, of je hebt net geluk met je maat, maar meestal is het iets van een paar uur tot een dag. Al uitverkocht vóórdat je een mailtje van canyon krijgt dat 'ie weer op voorraad is.
Canyon zegt tegenwoordig de modellen op maandagen beschikbaar te maken, en komen dan ook op deze pagina:
https://www.canyon.com/nl-nl/orderable-bikes/
Daar kun je ook elke maandag even checken dus.

Hoe ik het toen heb gedaan was met een browser plugin die iedere paar minuten de website checkt (distill)

Je kunt natuurlijk ook eens naar de grotere winkels bellen en vragen wat ze binnenkort aan voorraad verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

cvanderkaaij schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:05:
De leverdatum verplaatst naar week 24 (half juni).

Zoals eerder aangegeven komen er regelmatig Grail/Grizel’s beschikbaar. MAAR daar zit dan wel een levertijd van 8 tot 10 weken op. Dan zit je ook al bijna half juni.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIhUpJHM32ucGAxYBlA0gI3bpv0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y4WFOt11Rb6TZq74ukXApoV7.jpg?f=user_large

Eerste ritje gemaakt met de Grail AL 7 eTap.
Wat een heerlijke fiets. Gedraagt zich heel voorspelbaar, ook op onverhard terrein. Elektrisch schakelen is ook ontzettend fijn.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Voor de niet-tubeless rijders: hebben jullie een pomp + bandje mee, of pomp + plaksetje? Of natuurlijk helemaal niets.
Op de MTB had ik altijd pomp + bandje mee, maar na uiteindelijk een keer te gebruiken merkte ik dat de band al veel geleden had. Was wel snel te vervangen natuurlijk, geen zoektocht naar het gaatje. Maar neig nu toch naar een plaksetje met een Lezyne Pocketdrive... hmmmm

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57

DjVe

Hatsaflats!

Die minisetjes van Lezyne zijn perfect. Op de daily fiets heb ik deze standaard mee. Binnen 10 minuten is de band weer geplakt en kan je weer door. De eerste plakker zit er nu zeker 1700km op en heeft nog niet losgelaten :)

Een Biba vervangen bij een klein gaatje vind ik verre van duurzaam, dus ik probeer ze wel gewoon te plakken als mogelijk.

Pomp meenemen is sowieso handig als je ook nog wat wil spelen met de bandendruk onderweg. Ik gebruik zelf ook zo'n klein Lezyne pompje. Werkt prima. Dit soort formaat pompjes is nooit echt fijn, maar deze werkt in ieder geval wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door DjVe op 24-03-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
DjVe schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:20:

Een Biba vervangen bij een klein gaatje vind ik verre van duurzaam, dus ik probeer ze wel gewoon te plakken als mogelijk.
idee is ook vervangen en thuis op je gemak plakken, meteen weggooien is natuurlijk zonde.

Onderweg spelen met bandenspanning doe ik nooit, kost me te veel moeite ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik zit even met een dilemma qua investering in m'n relatief oude Ridley carbon X-fire.

M'n binnentandwiel moet vervangen worden, als ik kracht zet schiet m'n ketting door.

Ik kan voor rond de 40 euro een nieuwe 39t tandwiel van FSA aanschaffen. M'n plan is dan om ook direct het buitenblad te vervangen 48T naar 52T. Ben ik dus rond de 85 euro kwijt.

Nu zat ik te kijken, voor ca 150 euro heb je een hele nieuwe crankset bijv een Shimano 105 rx600) https://www.bikeinn.com/f...CUXEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Hiervoor moet ik dan wel ook m'n BB upgraden en vervangen, maar dat is voor onder de 20 euro te doen.

Wat zeggen jullie is die dubbele investering het waard om te rijden met een nieuw bb + crankset?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Hopjesvla79 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:09:
Voor de niet-tubeless rijders: hebben jullie een pomp + bandje mee, of pomp + plaksetje? Of natuurlijk helemaal niets.
Op de MTB had ik altijd pomp + bandje mee, maar na uiteindelijk een keer te gebruiken merkte ik dat de band al veel geleden had. Was wel snel te vervangen natuurlijk, geen zoektocht naar het gaatje. Maar neig nu toch naar een plaksetje met een Lezyne Pocketdrive... hmmmm
Ik rijd dan alleen nog op de weg, maar ik moet er niet aan denken om langs de kant van de weg te moeten plakken.

Een lek vinden kan lastig zijn zonder water. Helemaal als je geen goede pomp hebt. Ik heb al te vaak meegemaakt dat het bandje zodanig lek is, dat de lucht er eigenlijk al weer uit is, voordat het er in zit*. Op gehoor zoeken gaat dan ook niet. Gewoon lekker een verse band, heb je ook geen gedoe met troep, waardoor de lap niet wilt plakken en weet je gewoon dat het goed is. Ik heb ook al 2-3x gehad dat de band weer ging lekken op de reparatie...

*Kan aan mij liggen hoor, maar met dat minipompje krijg ik maar moeizaam lucht in de band.

Oja, oude binnenbanden zijn nog voor van alles bruikbaar. Bijvoorbeeld zeilen vastmaken om de overkapping af te sluiten, of als antislip voor een accesoires op je stadsfiets (Garmin/lamp)

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 24-03-2022 18:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:57
Vandaag met dit fantastische weer onderstaande route voor de 3e keer gereden. Het valt me op hoe in een paar weken het karakter van zo een route fors kan veranderen. De 1e keer met wat ijs op de plassen, modder en harde paden, weinig mul zand. Vandaag waren de modder stroken uitstekend te rijden en het mulle zand was meer en lastigere geworden. Een keer omgevallen (zonder enige gevolgen, behalve het ego). Mevrouw Stillekracht bleef vandaag wel overeind. Stiekem heeft ze wel een paar keer een stukje getraind voor de Nijmegen vierdaagse.

Weinig volk. Een gravelbiker 4 keer tegen gekomen (elkaar steeds voorbij). Wellicht reed hij dezelfde route.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Gii6PC0G348sq6kFqcgi0r57N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwMP4e5pRPMsmH1o1GaJDqeS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Gisteren een ingekorte versie van Pathfinder - Hills of Limburg gereden. Ik was m’n fietsschoenen vergeten, dus moest die eerst ophalen. Daardoor twee uur later dan gepland kunnen vertrekken en dus de route ingekort.
Vond dat ook niet erg, want als Brabander in Limburg zijn de heuvels best pittig.
Veel paadjes met grote losse stenen en ook veel steile hellingen. Regelmatig dus hike-a-bike. Wel fantastisch weer en erg genoten.

Ingekorte route op Komoot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoRyfhXJ8-4-XPlPviX_M8eACXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9K50ZqLxkhVxHNflgb5Obdp1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG5IBuA7O-MBUhABngrmhB4LYZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRUOhVo2HLNBMyFzgq4xSFLu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEsPpED3s7M3V6QHuvJfZH5euMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VjWLToBFAeGFAN9zhQJBEqO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGeZNI5eG9yIlPyOl6CXFZCdc_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFYBF3cdDqshItVRJcVUvzmH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06wvqiS7VdvEXxoR1KVi5AcCY3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTZU8ItdSgb7qfGDvjDWCNND.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_QgQg-mellkv5vDBkMQc8x7kyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FftYD45lpMrUF0YMrqKkfeN4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvCkpDSSlz3T4fgYocIXzBtweDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pYoF6d3aOi7jHnplpCz6BsR.jpg?f=fotoalbum_large

Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stillekracht
Afgelopen weekend lekker op de Veluwe gefietst (zie 2e topic hierboven). Inmiddels is er toch wel veel mul zand.

Voor komend weekeinde ben ik in een ander en voor mij onbekend gebied aan het kijken. Zie onderstaande route.

Iemand met lokale kennis die iets kan vertellen of hier veel zand in voorkomt?

https://ridewithgps.com/routes/38563917

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ikhso0jm46TyfhtXjZe7f5neIzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEE7ScHidJqjDg9fo7pnRZNQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XboxFreak36
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:21
Stillekracht schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:12:
Afgelopen weekend lekker op de Veluwe gefietst (zie 2e topic hierboven). Inmiddels is er toch wel veel mul zand.

Voor komend weekeinde ben ik in een ander en voor mij onbekend gebied aan het kijken. Zie onderstaande route.

[Afbeelding]
Aan de oostkant van de route heb je vaak de combinatie: zandweg met daarnaast een gravel fietspad. Je kan het jezelf dus zo moeilijk maken als je wilt. Mocht je singletracks leuk vinden, zou je nog wel een extra lusje kunnen maken door de Needse berg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22
zo, mag me na vandaag ook hier melden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toz8iMkBwynLoA7pQVKMyFakgY0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQ3Mxi8v1xbLZQgXubzR9GP7.jpg?f=fotoalbum_medium
Cube Nuroad meegenomen uit de winkel na een reserving 1,5 week geleden. Zal grotendeels gebruikt worden voor woon-werk (ter vervanging van een ligfiets) en af en toe beetje bospaden opzoeken enzo.
Spatborden en bagage drager in de winkel laten monteren maar denk dat de spatborden zodra het iets warmer wordt eraf gaan tot de herfst. Vanmiddag na het ophalen even snel een klein rondje gedaan in de omgeving en met een grote glimlach rondgefietst. Wel wennen aal het stuur, de mechanische remmen (kom van hydraulisch ) en de houding

En als dit dan bevalt misschien iets bestellen wat een levertijd heeft en betere afmontage heeft

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Stillekracht schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:12:

[Afbeelding]
Ook wel eens gefietst, en ja, daar is aardig wat zand te vinden. Iets Zuidelijker, rond Winterswijk en de grensstreek vond ik misschien nog wat mooier om te gravelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:00
Ik kom uit de achterhoek en idd genoeg mooie gravelroutes.
Onderstaande is ook een aanrader vanuit Winterswijk.
(Even terug gekeken en herinner mij idd weer dat een mtb soms ook niet overbodig was geweest ;) maar was in december).
Ik heb hem toen gestart vanaf camping twee bruggen.

https://gravelrides.cc/winterswijk/

Veel plezier in ieder geval.

[ Voor 23% gewijzigd door rinslll op 30-03-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

tabaqui schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:14:
zo, mag me na vandaag ook hier melden:
[Afbeelding]
Cube Nuroad
Lekker kleurtje! Het is dat mijn Nuroad alleen in grijs- en olijfkleurig te leveren was anders had ik ook wel zoiets gekozen.

Al kan ik altijd wel het frame opnieuw laten spuiten :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSCpAXNB8j3IeBodB2ibdaK0AYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zbc78bYjFbRMJtEvyiOtfb1f.jpg?f=user_large

Kwam gisteren deze afbeelding tegen. Beetje onderzoek leert dat het een product is van Lauf.
Maar lijkt mij dat zoiets toch zelf te maken is van bijv. deze opener van Ali
Of zijn er ergens anders kant en klare te koop?
Moet passen op een Canyon Grail AL.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:55
magic_nl schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:19:
[Afbeelding]

Kwam gisteren deze afbeelding tegen. Beetje onderzoek leert dat het een product is van Lauf.
Denk het wel, maar maar lijkt mij niet de beste plek voor zoiets... Al dat kleverige bier op je frame, ketting en kettingbladen :F beter gewoon eentje in de achterzak meenemen zou ik zeggen

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
magic_nl schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:19:
[Afbeelding]

Dan vind ik deze oplossing zoals op de Lapierre Crosshill 5.0 praktischer

Afbeeldingslocatie: https://lapierre-shopware.accell.cloud/thumbnail/30/38/8a/1613995341/Crosshill%205.0%20-%20View7_2048x2048.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Of gewoon meenemen in een blikje, toch al zelfde materiaal als de meeste frames! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
MartijnGizmo schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:33:
Of gewoon meenemen in een blikje, toch al zelfde materiaal als de meeste frames! :+
Is het inmiddels (hier op het forum) niet Carbon > Alu? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar degenen die hun gravelbike (zonder vering) net als ik als hybride racefiets/MTB gebruiken: maken jullie fysieke of mechanische aanpassingen voor gericht stukken MTB rijden en zo ja, welke?
Dingen als zitpositie, shifterpositie, handpositie, zadelafstelling, etc.

Twee specifieke puntjes:
  1. Inkoppertje is natuurlijk bandendruk. Ik rijd op een Sensa Romagna Gravel met de standaard 40-622 Vittoria Terreno Dry banden, met binnenband. Minimale bandendruk zoals vermeld op de band is 2.5, maar dan stuiter ik nog steeds vrij veel. Tot hoe ver zou het veilig zijn om te verlagen? Ook voor bijvoorbeeld misschien morgenochtend een sneeuwritje. :D
  2. Ik merk na lange onafgebroken stukken dat mijn polsen en onderarmen branden, vermoedelijk van het remmen met "race"-shifters.
Ik snap dat een MTB pakken op een MTB parcours veel praktischer is, maar dan moet je wel een MTB hebben. :+
De hele reden van de aanschaf van de gravelbike ter vervanging van de oude, te grote racert was om te kijken of ik MTB ook leuk zou vinden, zonder in te leveren op asfalt/gravel mogelijkheden en zonder gelijk een MTB te kopen.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik rij op Ere Research Tenaci 38mm bandjes en alleen de druk pas ik aan als ik onverhard ga rijden. In veel gevallen rij ik gewoon ergens heen op 4 bar (voor op de weg is dat heerlijk) en als ik dan ergens het bos in duik dan laat ik op gevoel wat druk uit de bandjes lopen. Als ik onverhard begin heb ik de druk rond de 2,3/2,5 bar staan. Als ik lager ga, dan voel ik bij stevig rijden de ondergrond tegen de velg komen achter. Het kan ook zijn dat de bandjes bij lagere druk in de bochten wat onvoorspelbaar gaan aanvoelen. Maar ga het gewoon proberen. Je kan altijd wat lucht toevoegen onderweg als je een pompje hebt.

Qua houding was het voor mij vooral wennen op technische trails. Na een flink aantal uurtjes krijg je vanzelf meer vertrouwen en ga je wat meer ontspannen zitten op de fiets. Maar eerlijk is eerlijk: na 50km mrv route voel ik het ook wel in mijn handen. Misschien dat ik ooit nog wel een vorm van vering ga plaatsen op de fiets, maar ik vind het nu juist wel leuk dat ik overal vlot weg kom (en met iedereen mee kan fietsen).

[ Voor 19% gewijzigd door DjVe op 01-04-2022 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
Ik doe bijna hetzelfde als @DjVe alleen dan met iets lagere bandenspanning.
Ben zelf zo'n 70kg en rijd op 38mm Pathfinder Pro's met 3.0/3.5 bar V/A op het asfalt.
Als ik dan op het strand wil fietsen of een mtb-route wil doen, dan laat ik op gevoel lucht eruit lopen tot zo'n 1.8-2.0 bar. Dan heb ik nog net niet dat de velgen een boomstronk/wortel raken, wanneer ik met goede techniek rijd.
O ja, ik rijd ook gewoon nog met binnenbanden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

NewbieNeo schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:27:
Ik doe bijna hetzelfde als @DjVe alleen dan met iets lagere bandenspanning.
Ben zelf zo'n 70kg en rijd op 38mm Pathfinder Pro's met 3.0/3.5 bar V/A op het asfalt.
Als ik dan op het strand wil fietsen of een mtb-route wil doen, dan laat ik op gevoel lucht eruit lopen tot zo'n 1.8-2.0 bar. Dan heb ik nog net niet dat de velgen een boomstronk/wortel raken, wanneer ik met goede techniek rijd.
O ja, ik rijd ook gewoon nog met binnenbanden. O-)
Ik zit daar 15kg boven, dus ik moet inderdaad iets meer lucht in de bandjes hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Iemand van jullie wel eens deelgenomen aan de gravel clinics van het liv offroad team?
Zag het passeren bij gravelrides.cc en heb wel interesse, maar 70 euro voor 1 dag met 2 instructeurs is wel echt fors (met 20 deelnemers = 700 per instructeur!).
Is het de moeite? Hebben jullie advies of er andere dergelijke clinics zijn om offroad technieken vanuit het mountainbiken wat bij te schaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
cedrix5 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:12:
Iemand van jullie wel eens deelgenomen aan de gravel clinics van het liv offroad team?
Zag het passeren bij gravelrides.cc en heb wel interesse, maar 70 euro voor 1 dag met 2 instructeurs is wel echt fors (met 20 deelnemers = 700 per instructeur!).
Is het de moeite? Hebben jullie advies of er andere dergelijke clinics zijn om offroad technieken vanuit het mountainbiken wat bij te schaven?
Wellicht is Start2bike een optie? Mogelijk is dat iets teveel basis voor je, maar kost in ieder geval minder: €37,50 voor 4 trainingen. Zelf geen ervaring mee overigens, komt wel vaak voorbij in nieuwsbrieven en het Fietssport magazine.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
Ik ben een tweetal maanden aan het gravellen. Geen behoefte aan een clinic.

Gewoon rustig beginnen en genieten. Op de lastige stukken gaat het steeds makkelijker, al lag ik zaterdag op mijn rug met de beentjes omhoog te spartelen nadat ik het niet meer redde in mul zand. Dat kan je altijd gebeuren.

Belangrijkste is om je bewust te zijn wanneer je wat meer gewicht naar achteren moet verplaatsen (mul zand) en wanneer je moet remmen. En zeker wanneer je je voorrem NIET moet gebruiken.

Niet als een zoutzak op je zadel zitten maakt het ook wel wat beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:00
Ik heb 1 keer met een georganiseerde LIV social ride mtb/gravel meegedaan met o.a Rosa van Doorn.
Toen, al fietsende, voldoende tips gekregen idd en belangrijkste was wel om goed vooruit te blijven kijken, niet twijfelen en kijken naar de grond want daar ga je naar toe, vooral door blijven trappen en idd gewicht verplaatsen bij hoogteverschillen of boomstronken 😉

Denk dat je ook al veel kunt leren als je met wat ervaren mtb'ers of gravelaars op stap gaat en daarnaast veel oefenen.

Vandaag lekkere gravelroute (was origineel mtb route) van gravelrides.cc gedaan rondom Winterswijk.
Wat zie je op de gravelbike toch een mooie natuur 👍🏻

Zijn er hier trouwens nog meer gravelaarsters? 😉 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46
Inschrijving voor de Strade Bianche Achterhoek is weer open. Vorig jaar voor het eerst gereden en dat is me goed bevallen. Mooie omgeving en goed geregeld. (Hier kan een en NL Tourrides en een Le Champion nog wat van leren)… ik heb me iig weer ingeschreven!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
rinslll schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:47:

Mevrouw Stillekracht rijdt ook op de trekker. Leuk om met zijn tweeën te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cedrix5
rinslll schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:47:
Ik heb 1 keer met een georganiseerde LIV social ride mtb/gravel meegedaan met o.a Rosa van Doorn.
Toen, al fietsende, voldoende tips gekregen idd en belangrijkste was wel om goed vooruit te blijven kijken, niet twijfelen en kijken naar de grond want daar ga je naar toe, vooral door blijven trappen en idd gewicht verplaatsen bij hoogteverschillen of boomstronken 😉

Denk dat je ook al veel kunt leren als je met wat ervaren mtb'ers of gravelaars op stap gaat en daarnaast veel oefenen.

Vandaag lekkere gravelroute (was origineel mtb route) van gravelrides.cc gedaan rondom Winterswijk.
Wat zie je op de gravelbike toch een mooie natuur 👍🏻

Ja precies, gewoon ervaring opdoen is misschien voldoende.

Vriendin had nog niet de stap gezet van racefiets naar gravelbike. Alleen ik heb recent voor een hele goede prijs een Rove ST kunnen kopen op marktplaats, dus zondag ook rondje gedaan vanuit Ruurlo met 2.

Uiteindelijk wil ik van de Rove een beetje mix van gravel/commuter maken. Nog niet zeker of ik dan voor tailfin ga als rek/tas vanachter of een demi porteur rekje vooraan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_ATWtAPLGxw6xBnLzGEd48GoFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o9w2iqzKOXnpUdAk9x2dmLcR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 15-09 21:22

Appie

F1RST Racing

Voorlopig denk ik wel klaar met tuning mijn gravel bike

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcLgWcsO3WpqPGos-ePMzts2_Nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ng5w1XNWBRX8GznaK0QB9p5g.jpg?f=fotoalbum_large

Oorspronkelijk zat er een AXS Rival met een 10-44T met 42T voorblad. Na veel testen (en wat onderdelen uitgewisseld met mijn MTB - lang leve AXS) uiteindelijk gesetteled op de volgende setup:

Voorblad: 38T Oval (Alugear)
Cassette: 9-50T (E13 HELIX R 12-SPEED)
Derailleur: GX AXS
Seatpost: Specialized CG-R
Wheelset: Hifi carbon hoops met hifi infinity hubs
Banden:
  • Voor - 40C Maxxis Ravenger 120TPI
  • Achter - 40C Maxxis Rambler 120TPI
Komende maand de Rule of 3 race, dat is ongeveer 170KM met meer dan 10000ft (3200+m) klimmen. Dit is een race die zowel road, gravel en single track is met sommige stukken 20%+ klimmen. Ik vermoed dat de outline hieronder mogelijk het parcours is - deze wordt niet aangekondigd tot 1 week voor het event (beetje alla Enduro races).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSi34ZAYJGJqL_V6yFIrfHyTI-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2VrN0N4GDn5FE35QQNSzn8I.jpg?f=fotoalbum_large

Qua Setup - Beslissing criteria:
De 9 tooth zorgt ervoor dat ik mijn voorblad van een 40T oval naar een 38T oval (vergelijkbaar met 40T normaal) kan gaan en ik nog steeds 50kph+ kan trappen (wanneer het naar beneden gaat, ben geen prof - lol) terwijl met de 38T/50T ik een 'bailout' schijf heb met klimmen. Zoals je ziet op de outline hierboven zijn het veel 'punchy climbs'.

Mogelijk nog een paar kleine upgrades, zit erover na te denken om een AXS dropper te kopen vanwege single track, maar ik heb een relatieve korte seat tube en weet niet of die 50-75mm drop het geld waard is.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46
Ik zou nog gewoon drie en halve week goed trainen met deze setup, dan beetje taperen en dan gaan met die banaan.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Appie schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:22:
Mogelijk nog een paar kleine upgrades, zit erover na te denken om een AXS dropper te kopen vanwege single track, maar ik heb een relatieve korte seat tube en weet niet of die 50-75mm drop het geld waard is.
Ik heb een 60mm dropper (Crankbrothers Highline) op m'n gravelfiets, en hoewel ik die stuk minder vaak verstel dan die op m'n MTB's, is het toch wel lekker om te hebben voor singletrack/afdalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 15-09 21:22

Appie

F1RST Racing

MartijnGizmo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:19:
[...]

Ik heb een 60mm dropper (Crankbrothers Highline) op m'n gravelfiets, en hoewel ik die stuk minder vaak verstel dan die op m'n MTB's, is het toch wel lekker om te hebben voor singletrack/afdalingen.
Klopt, ben ik wel met je eens. Ik heb ook het parcours bekeken van een single track perspective, en het is erg XC georiënteerd. Een dropper is zeker wel handiger.

Ik vond een 75mm XPLR Reverb voor een goede prijs en die dus besteld. We zullen zien of dat de laatste upgrade is - lol.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:31
Appie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:17:
[...]
We zullen zien of dat de laatste upgrade is
Wat denk jezelf O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Gister bericht gehad dat mijn pakket van rond 400,- aan accesoires, die nooit geleverd was (of niet meer in onze gang stond) terugbetaald wordt. :)

Ik ga binnekort een maand op vakantie (campings en rondreizen) en wil graag de fiets mee om mooie ritjes te maken in de Alpen / Toscane etc.
Iemand ervaringen met hoe dat in zijn werk gaat? Hij kan sowieso op de fietsendrager maar dan mag er ook een goed slot op en losse onderdelen wellicht erafhalen. Hoe werkt dat als je even boodschappen doet of een klein tripje, laat je de fiets achter op de camping of in de auto?..
Extra verzekering?

Het lijkt me fantastisch om de fiets mee te nemen maar het moet ook niet punt worden waar ik de hele tijd mee bezig ben.. Het is tenslotte een gezinsvakantie en geen fietsvakantie :)
Ervaringen / tips welkom :)

Hebben jullie trouwens een slot mee als jullie een langere rit doen en even koffie / pannenkoekje eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:17
Plint schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:24:
Gister bericht gehad dat mijn pakket van rond 400,- aan accesoires, die nooit geleverd was (of niet meer in onze gang stond) terugbetaald wordt. :)

Ik ga binnekort een maand op vakantie (campings en rondreizen) en wil graag de fiets mee om mooie ritjes te maken in de Alpen / Toscane etc.
Iemand ervaringen met hoe dat in zijn werk gaat? Hij kan sowieso op de fietsendrager maar dan mag er ook een goed slot op en losse onderdelen wellicht erafhalen. Hoe werkt dat als je even boodschappen doet of een klein tripje, laat je de fiets achter op de camping of in de auto?..
Extra verzekering?

Het lijkt me fantastisch om de fiets mee te nemen maar het moet ook niet punt worden waar ik de hele tijd mee bezig ben.. Het is tenslotte een gezinsvakantie en geen fietsvakantie :)

Hebben jullie trouwens een slot mee als jullie een langere rit doen en even koffie / pannenkoekje eten?
Grappig, ik zat eigenlijk met hetzelfde. Ga volgende week een kleine week naar DE voor werk en aansluitend fietsen. Wil dinsdagavond een hapje eten met collega's onderweg maar weinig zin om constant naar m'n fiets op de fietsendrager te moeten loeren. Mijn eerste plan was bij dat soort stops: fiets van de fietsendrager, beide wielen eruit en dan op stuur en zadel op de achterbank zetten. dan is de fiets binnenboord en zit ik wat geruster binnen. Kost 2x 5 minuten maar lijkt me ergens de meest praktische oplossing. Heb wel een kabelslot maar dat is volgens mij echt een soort gecoate schoenveter ter voorkoming van simpelweg erop wegfietsen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79

Extra verzekering?

Hoe zou je het hier in NL doen?
Zou je als je boodschappen gaat doen wel je fiets zonder slot achter, waar dan ook? Kans is klein op een camping even, maar de kans wordt kleiner met een slot..

Ligt er natuurlijk ook aan wat het je allemaal waard is, een gestolen fiets met verzekering, maar zonder slot gaat ook lastig worden...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:38

Al vaker de fiets op vakantie mee genomen. Op de camping gewoon met een slot vast aan de fietsendrager (die van de auto af is) en bij een overnachting ergens kon ik hem eigenlijk altijd binnen zetten na het even te vragen. Nu komen wij eigenlijk alleen op wat kleinere campings en nooit het gevoel gehad dat mijn fiets een potentieel doelwit was ;)

Bij stops onderweg (tanken, lunch, etc) gewoon met slot aan de fietsendrager vast en idd losse onderdelen er af.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Op de fietsendrager met een fatsoenlijk ART2 slot vast zetten (voor verzekering) en onderweg gebruik ik een Safeman slotje. Best een degelijk ding en in een klein stil dorpje zou ik onderweg best even een boodschapje durven doen, maar het slot is vooraf ter afschrikking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:39

had afgelopen jaar op fietsvakantie wel een licht kabelslot mee, die past ook wel in een jersey zak/grote zadeltas maar heb hem eigenlijk nog nooit zo meegenomen. Lange tochten doe ik toch meestal met mooi weer en dan kan je meestal vanaf het terras wel een oogje in het zeil houden.
In de vakantie onderweg was het wel spannend af en toe. Je hebt de fiets wel "op slot" staan maar je hele hebben en houden zit aan de fiets en daar kunnen ze natuurlijk zo mee weg lopen 8)7 . Vooral in een buitenwijk in Duitsland bij een Aldi had ik weinig vertrouwen dat ik alles nog terug zou vinden.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Tnx voor de tips!
Een slot komt er sowieso tijdens de fietsdrager.
En op de camping wel een goede om aan de fietsdrager vast te zetten, misschien elfs het voorwiel in de bus.

Hoe ik het in NL zou doen? achterin in de bus gooien ;)
Maar met vakantie zit de bus vol met spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Stufferdt schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:31:
[...]

Grappig, ik zat eigenlijk met hetzelfde. Ga volgende week een kleine week naar DE voor werk en aansluitend fietsen. Wil dinsdagavond een hapje eten met collega's onderweg maar weinig zin om constant naar m'n fiets op de fietsendrager te moeten loeren. Mijn eerste plan was bij dat soort stops: fiets van de fietsendrager, beide wielen eruit en dan op stuur en zadel op de achterbank zetten. dan is de fiets binnenboord en zit ik wat geruster binnen. Kost 2x 5 minuten maar lijkt me ergens de meest praktische oplossing. Heb wel een kabelslot maar dat is volgens mij echt een soort gecoate schoenveter ter voorkoming van simpelweg erop wegfietsen.
Kun je hem niet gewoon achterin meenemen ipv op de fietsendrager? Of moeten daar die collega's zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234

Extra verzekering?

Ik zou hem sowieso niet achterlaten in de auto. De gelegenheidsdief houd je misschien op afstand, maar er zijn zeker weten ook dieven die je auto openbreken. Dan is je fiets alsnog weg en heb je een hoop schade aan je auto. Gewoon nooit waardevolle spullen achterlaten in een auto.

Je kunt het wel lastiger maken. Zet de versnelling in ieder geval in de zwaarste versnelling, dan wordt wegtrappen al een heel stuk moeilijker, zeker als er klikpedalen op zitten. Verder weet ik het ook niet zo goed wat je nog kunt doen.

Wat ik zelf altijd doe is een slot meenemen en m'n fiets om iets heen leggen. Als ik samen ben met iemand dan blijft een van ons altijd bij de fietsen. De overnachtingsplaats kies ik uit op basis van het hebben van een overdekte en afsluitbare fietsenstalling. Geen idee hoe dat werkt met campings, maar er zal toch wel iets moeten zijn?

Trouwens ik kon altijd m'n fiets ofwel in de gaten houden ofwel mee naar binnen nemen. Ik kom eigenlijk bijna alleen bij fietscafés, daar is het in ieder geval nooit een probleem en doen ze echt niet moeilijk.

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 07-04-2022 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
hoi1234 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:49:
[...]
Ik zou hem sowieso niet achterlaten in de auto. De gelegenheidsdief houd je misschien op afstand, maar er zijn zeker weten ook dieven die je auto openbreken. Dan is je fiets alsnog weg en heb je een hoop schade aan je auto. Gewoon nooit waardevolle spullen achterlaten in een auto.
Ik zou 'm juist wel in de auto doen. Dat is een flinke drempel waardoor veel dieven af zullen vallen. En als je auto opengebroken wordt en je fiets gejat, dan heb je in elk geval iets om aan je verzekeraar te laten zien ten einde nog wat terug te krijgen voor je fiets.
Ik ben bang dat een verzekeraar stiekem een beetje om je moet lachen als je in het proces verbaal hebt laten zetten dat je de fiets wel in de zwaarste versnelling had gezet zodat de dief niet te makkelijk weg kon fietsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Jesse schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:14:
[...]

Ik zou 'm juist wel in de auto doen. Dat is een flinke drempel waardoor veel dieven af zullen vallen. En als je auto opengebroken wordt en je fiets gejat, dan heb je in elk geval iets om aan je verzekeraar te laten zien ten einde nog wat terug te krijgen voor je fiets.
Ik ben bang dat een verzekeraar stiekem een beetje om je moet lachen als je in het proces verbaal hebt laten zetten dat je de fiets wel in de zwaarste versnelling had gezet zodat de dief niet te makkelijk weg kon fietsen.
Gelukkig is op dit forum alom bekend dat je altijd het tegenovergestelde moet doen van wat @hoi1234 zegt :+

Ergo: Gewoon in de auto als het kan inderdaad! Zo ben ik al eens met drie man, drie fietsen en alle overige spullen naar de plaats van bestemming gereden voor een fietsweekend en paste ook vorig jaar voor twee man er twee gravelbikes, alle spullen voor overnachting (incl. tenten) etc. in de auto toen we naar Graveller gingen.

[ Voor 18% gewijzigd door MaSw85 op 07-04-2022 23:05 ]

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:17
GerbenBK schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:13:
[...]

Kun je hem niet gewoon achterin meenemen ipv op de fietsendrager? Of moeten daar die collega's zitten?
Daar zitten de collega’s inderdaad. Maar begreep dat ze beiden niet meer meegaan, dus fiets en alle rommel kan gewoon in de auto met bank plat. Dus probleem opgelost. 😁

En eens. Fiets bij voorkeur in auto. Als ze de moeite nemen ‘m dan te jatten hebben ze er in ieder geval hun best voor gedaan…

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Plint schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:06:
Tnx voor de tips!
Een slot komt er sowieso tijdens de fietsdrager.
En op de camping wel een goede om aan de fietsdrager vast te zetten, misschien elfs het voorwiel in de bus.

Hoe ik het in NL zou doen? achterin in de bus gooien ;)
Maar met vakantie zit de bus vol met spullen.
Pitstopper (goedkoper) of hexlox (simpeler, minder veilig) maken systemen om boutjes te beveiligen tegen diefstal. Als iemand ervaring heeft met een van beide, ik zou ze ook graag aanschaffen voor mijn commuter. Dat helpt diefstal van onderdelen voorkomen. Ben vorig jaar zelf op pad geweest met fiets, maar op de camping gewoon vaak achtergelaten aan een hek. Ging prima, er waren op die camping sowieso nog duurdere fietsen dan die van mij te vinden (was bij de Stelvio). Wat ik volgende keer nog zou willen is een hoes om eroverheen te doen tegen de regenbuien en om het een beetje aan het zicht te onttrekken.

De drivetrain op mijn rove st is behoorlijk versleten (heb hem zo aangeschaft). Ketting zit >1% wear. Cassette en ketting ga ik dus sowieso vervangen, opnieuw een 11-42 denk ik van Sram. Nu wil ik ook de chainring wisselen naar een 36t versie op mijn rival 1 crank. Ik kan eigenlijk enkel die van wolf tooth vinden, welke behoorlijk duur is. Garbaruk is iets goedkoper maar niet echt in stock voor 110bcd 36t denk ik. Jullie nog goede alternatieven?
Zou de 40t chainring die er nu op zit ook nog bruikbaar zijn? Tandjes zien er nog redelijk uit, maar zou niet willen dat mijn frisse ketting sneller slijt door een reeds ingesleten chainring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_McIAX__Ru3yuOF3iO9SxtF--Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I3ZIkTMaHGKNhIXjdu7VQTcP.png?f=user_large

Bovenstaand is de weersvoorspelling voor mijn fietstocht komende zondag.
Omcirkeld heb ik het tijdbestek waarbinnen ik fiets.
Ik twijfel ontzetten tussen bibshort en bibtight.
Boven wordt ondershirt met lange mouw en jersey (ervaring leert dat ik vooral last van kou op armen heb).
Wat zouden jullie aanraden of zelf doen?

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
dunne tight + winterjas in neopreen, als je die stukje openritst is die zeker niet te warm op 11C voor mij. 4 graden zonder iets van een jas of windstopper gaat hem niet worden. Wat ik soms ook doe is merino ondershirt + normale jersey met lange mouwen + windstopper (goeie incl mouwen, ik gebruik een gore shakedry regenjas vaak als windstopper, ademt prima)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
magic_nl schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:27:
[Afbeelding]

Boven wordt ondershirt met lange mouw en jersey (ervaring leert dat ik vooral last van kou op armen heb).
Uitslapen en pas na de koffie vertrekken.
Als je minder dan 2 à 3 uur rijdt zou ik een korte broek aan doen, anders lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
[Afbeelding]
Beenstukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
cedrix5 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:24:
[...]

Pitstopper (goedkoper) of hexlox (simpeler, minder veilig) maken systemen om boutjes te beveiligen tegen diefstal. Als iemand ervaring heeft met een van beide, ik zou ze ook graag aanschaffen voor mijn commuter. Dat helpt diefstal van onderdelen voorkomen. Ben vorig jaar zelf op pad geweest met fiets, maar op de camping gewoon vaak achtergelaten aan een hek. Ging prima, er waren op die camping sowieso nog duurdere fietsen dan die van mij te vinden (was bij de Stelvio). Wat ik volgende keer nog zou willen is een hoes om eroverheen te doen tegen de regenbuien en om het een beetje aan het zicht te onttrekken.

De drivetrain op mijn rove st is behoorlijk versleten (heb hem zo aangeschaft). Ketting zit >1% wear. Cassette en ketting ga ik dus sowieso vervangen, opnieuw een 11-42 denk ik van Sram. Nu wil ik ook de chainring wisselen naar een 36t versie op mijn rival 1 crank. Ik kan eigenlijk enkel die van wolf tooth vinden, welke behoorlijk duur is. Garbaruk is iets goedkoper maar niet echt in stock voor 110bcd 36t denk ik. Jullie nog goede alternatieven?
Zou de 40t chainring die er nu op zit ook nog bruikbaar zijn? Tandjes zien er nog redelijk uit, maar zou niet willen dat mijn frisse ketting sneller slijt door een reeds ingesleten chainring.
Wat wil je dan precies voorzien van speciale boutjes? Ik bedoel als ze een bidonhouder of de Garminhouder of iets dergelijks jatten, zouden ze dat wel nodig hebben. Anders gezegd, ik zie niet precies waarom dat soort accessoires gejat zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
[Afbeelding]

Arm/beenwarmers. Dan heb je een compacte lange broek en een compacte korte broek bij je. Sinds ik die tip kreeg, duw ik m'n arm/beenwarmers altijd tussen m'n bib als ik ze niet nodig hebt. Werkt erg goed. Sowieso heb ik altijd geleerd dat je onder de 15 graden beter geen kort/kort kunt aantrekken. Maar als dat wel jouw ding is, been/armwarmers nemen nauwelijks ruimte in en is zeker in de ochtend wel lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
hoi1234 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:52:
[...]

Wat wil je dan precies voorzien van speciale boutjes? Ik bedoel als ze een bidonhouder of de Garminhouder of iets dergelijks jatten, zouden ze dat wel nodig hebben. Anders gezegd, ik zie niet precies waarom dat soort accessoires gejat zouden worden.
Zadelpen, zadel (een gewone op mijn stadsfiets is ooit gestolen voor het raam van ons studentenhuis)
Wielassen, ik heb al tru axles met inbus
Eventueel pd t8000 spd combi pedalen, maar dat wil ik nog wel riskeren
Stuurpen + stuur kan ook, in Londen stelen ze regelmatig shifters op die manier. Al heb ik nog rival mechanical, dat is niet zo duur. Hydro is al snel honderden euro’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 21:32
Met Pasen weekendje Veenendaal. Perfect dus om de heuvelrug eens te verkennen met de Grizl.
Volgens mij zou het geen probleem mogen zijn, of toch maar beter de mountainbike meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
cedrix5 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:59:
[...]

Zadelpen, zadel (een gewone op mijn stadsfiets is ooit gestolen voor het raam van ons studentenhuis)
Wielassen, ik heb al tru axles met inbus
Eventueel pd t8000 spd combi pedalen, maar dat wil ik nog wel riskeren
Stuurpen + stuur kan ook, in Londen stelen ze regelmatig shifters op die manier. Al heb ik nog rival mechanical, dat is niet zo duur. Hydro is al snel honderden euro’s.
Okay, dat klinkt heftig. Nooit bij stilgestaan gelukkig.

Puur uit interesse: hoe efficiënt zijn degelijke boutjes? (Hoe makkelijk aan schroevendraaiers te komen, hoe makkelijk uit te boren enz ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
CedricD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:51:
Met Pasen weekendje Veenendaal. Perfect dus om de heuvelrug eens te verkennen met de Grizl.
Volgens mij zou het geen probleem mogen zijn, of toch maar beter de mountainbike meenemen?
Allebei natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
hoi1234 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:10:
[...]

Okay, dat klinkt heftig. Nooit bij stilgestaan gelukkig.

Puur uit interesse: hoe efficiënt zijn degelijke boutjes? (Hoe makkelijk aan schroevendraaiers te komen, hoe makkelijk uit te boren enz ).
Hexlox is te omzeilen met 2 pincetten en wat techniek. Pitlock is iets beter maar faalt ook natuurlijk bij een boor ofzo. Alleen, als jouw fiets het heeft en de andere (elektrische) fietsen niet, helpt het aanzienlijk denk ik. Uiteindelijk is er altijd nog de accu slijpschijf, dus niks is 100%. De sleutels ervoor zijn vrij uniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ben er maar 2 dagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
CedricD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:51:
Hangt er van af of je gaat gravellen of MTB'en? :+

De enige momenten wanneer ik op de Heuvelrug dacht "had ik nou maar een MTB", was op de MTB routes, maar het enige wat je er dan mee opschiet is sneller. Dan heb ik liever op de rest van de route de snellere 40mm semi-slicks en geometrie van een gravelbike. :P
Grote stukken gravel van de bekende routewebsites zou je zelfs nog op 28/30 slicks kunnen doen.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
TheTinusNL schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:28:
[...]

Hangt er van af of je gaat gravellen of MTB'en? :+

De enige momenten wanneer ik op de Heuvelrug dacht "had ik nou maar een MTB", was op de MTB routes, maar het enige wat je er dan mee opschiet is sneller. Dan heb ik liever op de rest van de route de snellere 40mm semi-slicks en geometrie van een gravelbike. :P
Grote stukken gravel van de bekende routewebsites zou je zelfs nog op 28/30 slicks kunnen doen.
Normaal doe ik daar eigenlijk altijd de MTB routes. Technisch zijn deze toch niet als ik het me herinner (tenzij mijn geheugen me echt in de steek laat :9). Heb 45mm bandjes op de gravel dus dat zou ook geen issue mogen zijn.

Zijn dit routes die aangeraden zijn? https://www.opdeheuvelrug...ielrenroutes/gravelroutes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
[Afbeelding]

En? Wat is het geworden?

Zelf ben ik tegen 9:00 vertrokken met een bibshort + tight er over, dikke sokken in mijn zomerschoenen + teenstukken, kort shirt + lang shirt + gabba, buff om m'n hals en een petje onder de helm. En dunne handschoenen. Ik heb de hele dag (6 uur rijden) alles aangehouden want man wat was het koud!
Pagina: 1 ... 13 ... 85 Laatste