Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 ... 12 ... 81 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:41
wdbtje schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:38:
[...]

Net antwoord gekregen van Rose bikes. Ze produceren enkel fietsen in de configuraties die op de website te zien zijn. Ze laten ook weten dat Rival XPLR in de toekomst aangeboden zal worden maar een datum konden ze hier nog niet voor geven...

Enkele Cube verdelers hebben ook geantwoord. Maat S(53) blijkt overal uitverkocht en zal ten vroegste juli beschikbaar zijn, maat M (56) is wel nog in enkele winkels op voorraad 8)7
Na nog enkele antwoorden binnen gekregen te hebben over zowel de Cube Nuroad en Scott Gravel werd het er niet beter op. Zowel de Nederlandse als Belgische fietsenwinkels hadden geen voorraad van de Cube Nuroad en levering werd ten vroegste eind juni verwacht. De Scott Gravel zou pas leverbaar zijn begin 2023(!!) en daar was zelfs nog twijfel over 8)7

De keuze is dus gevallen op een Canyon Grizl CF SL 7 eTap. Op aanraden van @DDX ook meteen een adapter voor het zadel bijbesteld.

Edit:
Er is nog één Scott Addict Gravel 20 op 'korte termijn' leverbaar in maat M, nu slaat de twijfel toch toe. Qua geometrie is er een redelijk verschil in stack & reach in vergelijking met de Grizl. Zal moeilijk worden om een keuze te maken zonder de fiets vooraf te kunnen testen.

[ Voor 11% gewijzigd door wdbtje op 12-02-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
cvanderkaaij schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:37:
Kwa pedalen ben ik op zoek naar een combinatie van SPD en ook wel eens de fiets te kunnen pakken met mn gewone sportschoenen. Hebben jullie ervaring met de Shimano EH500 ?
Ik snap pedalen met enkelzijdige SPD met aan de andere kant plat niet zo goed. Dan kun je er wat mij betreft net zo goed SPD-SL op zetten, daarvan is de inklik-kant ook meer dan voldoende te gebruiken met normale schoenen (ervaring Shimano PD-RS500).

Als je al SPD hebt, afijn. Voor mijn gravelbike ben ik zeer tevreden over de Shimano PD-ME700. Beide kanten inklikken of beide kanten zo goed als vlak te gebruiken met normale schoenen, ik voel met normale schoenen maar zeer minimaal dat het SPD-gedeelte een beetje uitsteekt.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TheTinusNL schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:31:
[...]

Ik snap pedalen met enkelzijdige SPD met aan de andere kant plat niet zo goed. Dan kun je er wat mij betreft net zo goed SPD-SL op zetten, daarvan is de inklik-kant ook meer dan voldoende te gebruiken met normale schoenen (ervaring Shimano PD-RS500).
Even op en neer naar de supermarkt met SPD-SL pedalen en gewone schoenen gaat misschien nog wel. Maar een half uur woon-werk, waarbij je uit het zadel viaducten op stampt en stoplichtsprintjes trekt, lijkt me niet echt een pretje op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45

Kluus

Gang is alles

cvanderkaaij schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Kwa pedalen ben ik op zoek naar een combinatie van SPD en ook wel eens de fiets te kunnen pakken met mn gewone sportschoenen. Hebben jullie ervaring met de Shimano EH500 ?
Ik heb de EH500 op mijn gravelbike. Reden is dat ik hem vooral woon-werk gebruik en het idee was dat ik dan ook soms even met gewone kleren op de fiets kan als het zo uit komt. In de praktijk komt het daar niet van maar wel even een rondje met de kinderen met normale kleren en schoenen. Prima pedaal verder, goed platform die goede grip geeft met normale schoenen en geeft ook wel wat extra steun als je bent ingeklikt heb ik het idee.

Edit: Ik heb een keer de Laceys de Montvernier beklommen op SPD-SL omdat ik mijn fietsschoenen was vergeten in het huisje in een ander dal. Dat ging wel maar was niet echt een pretje, schoenzolen hadden ook wel te lijden gehad van dat ene ritje. SPD-SL is prima met gewone schoenen voor een testritje in de straat na het klussen.

[ Voor 32% gewijzigd door Kluus op 12-02-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:44
Same here. Heb ook de EH500 op mijn gravelbike.
Werkt prima als je em ook af en toe als boodschappenfiets gebruikt icm normale schoenen.
Maar het bracht wel een nadeel met zich mee dat ik niet meer zo snel blind kan inklikken, waar dat met normale SPD pedalen wel gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-08 16:38
Wij hebben de smaak te pakken. Gisteren met mijn meissie weer bijna 80Km op de Veluwe. Op ridewithgps een route van ene Bart gevonden.

Er zaten wat technische stukken in. Meissie heeft een keer prut gehapt en een keer zand. Ging beide keren goed doordat de ondergrond zacht was. Wel vies :-)

De route was zeer afwisselend. Echt prachtig!

Ik had wel veel problemen met mijn speedplay pedalen. Zeer moeilijk inklikken en kon er niet op vertrouwen. Ben een paar keer losgeschoten, maar dat ging steeds net goed.

Het lijkt erop dat ik een oplossing heb door een een tip hier om een Cranckbrothers 3-hole conversion kit te gebruiken. Die is binnen. Ik dacht daar SPD plaatjes op te kunnen monteren. Dat lukt niet (ze zijn te breed). Nu de verhoging aan het maken en volgende week Eggbeaters ophalen. Dan kan ik dus mijn beenlengteverschil compenseren, maar moet wel met race schoenen rijden.

De route:
De doorsteek was een vautje. Gratis extra kilometers mogen genieten ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YggjCN_MoeijNZ7LVatB0aM0Lus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGVE8iqgcmMN2MtNH5avKUFc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stillekracht
Mijn ritje van zaterdag was fantastisch, maar mijn Speedplay pedalen in dit landschap niet. Mijn beenlengteverschil is dusdanig (bijna 4cm) waardoor het noodzakelijk is om met een verhoging onder het rechter plaatje te rijden. Ik wilde MTB schoenen gaan kopen, maar dat ging hem dus niet worden. De basis (het oppervlak) van een SPD plaatje is klein. Daar kan je geen torentje aan verhoging onder plaatsen ivm stabiliteit. Daarnaast steekt het plaatje dan uit tussen de noppen van de zool.

Ik werd hier gewezen op een 3-hole conversion kit van Cranckbrothers. Daarmee converteer je een 3 gaats systeem van weg-schoenen naar een 2 gaats systeem voor MTB. De basis van de conversion kit is veel groter dus daar kan je een verhoging onder bouwen. Nu blijkt Shimano iets dergelijks ook te hebben, maar die van Cranckbrothers ziet er degelijker uit. Deze dus gekocht met de gedachte om daar SPD plaatjes in te monteren. Dat blijkt dus niet te werken. De SPD plaatjes zijn net iets te breed. Ik had wat materiaal van de conversion kit af kunnen halen, maar dan wordt het te kwetsbaar.

Dus toch maar Egg Beaters pedalen gekocht. Met de plaatjes die bij de conversion kit horen kan je kiezen om in 15 graden of in 20 graden uit te klikken. Ik heb het nu geïnstalleerd voor 15 graden, maar het kan zijn dat ik naar 20 graden ga, omdat je op een gravelbike wat bewegelijker op de fiets zit met de onverharde ondergronden.

De meegeleverde schroeven passen natuurlijk niet meer als je er een verhoging onder plaatst. Waren mooie schroeven met verzonken imbus kop. Uiteindelijk op RVSpaleis soortgelijke schroeven gevonden. Zijn in alle lengtes (en breedtes) te krijgen.

Voor de verhoging had ik nog wat materiaal liggen. 5mm schoenzool, waar je normaal een hak mee vervangt. Deze op maat gemaakt. Niet met een Stanley mes. Kans op uitschieten in dat stugge materiaal, maar veilig met beitels.

Alles netjes gemonteerd onder een paar oude weg schoenen. De verhoging is wel stug materiaal, maar buigt wel wat mee met de vorm van de schoen. Blij met het resultaat, nu wil ik gravellen in het bos!!!!

Wederom na de praatjes de plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9li-CGlKeWqvB2qC7ihMnlxrJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgGwBgWgQlQrSmLFGbFDHLIt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw4YE65d9dMJD0wE8lRpAvWH89k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjZkxt7zWkgKeIcQKaICMoJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Eindresultaat met de gemonteerde bescherm / looprand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqvzWJbttTLmpFhZ7Y38JNBcQ1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ec9DLa1j5kCuOl23sKa7Rs52.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-08 10:52
@Stillekracht Dat ziet er wel behoorlijk heftig uit! 4cm lengteverschil is toch heel veel? Heb je daar in het dagelijkse leven niet veel last van? Ik lees het alsof je daar pas met fietsen achter bent gekomen.

Hoop voor je dat dit ook blijft zitten, die bouten blijven nooit goed klemmen als die vulplaten constant iets ingedrukt worden. Als dit voor jou blijkt te werken lijkt het mij niet onverstandig vulplaatjes te laten maken van hard kunststof (POM is hier goed geschikt voor) en boutjes met Loctite monteren.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49
Is 2 verschillende cranks niet handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
Nee dat schijnt mechanisch niet goed te zijn. Was indertijd ook mijn eerste gedachte

Er is ook een verschil tussen beenlengteverschil in boven- en onderbeen. Met name het deel in het onderbeen moet je (gedeeltelijk) compenseren. Met meer dan 10mm compensatie gaat het ook een wat vreemde beweging worden omdat je verder van het middelpunt van je pedaalas komt.

Mijn trapbeweging ziet er in 360 graden nog wel behoorlijk netjes uit. Krachtverdeling is ook 50-50.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stillekracht
GWBoes schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:58:
@Stillekracht Dat ziet er wel behoorlijk heftig uit! 4cm lengteverschil is toch heel veel? Heb je daar in het dagelijkse leven niet veel last van? Ik lees het alsof je daar pas met fietsen achter bent gekomen.

Hoop voor je dat dit ook blijft zitten, die bouten blijven nooit goed klemmen als die vulplaten constant iets ingedrukt worden. Als dit voor jou blijkt te werken lijkt het mij niet onverstandig vulplaatjes te laten maken van hard kunststof (POM is hier goed geschikt voor) en boutjes met Loctite monteren.
4cm is inderdaad veel. Bij mij ontstaan toen ik op 14 jarige leeftijd mijn enkel gebroken heb gehad. Ik zat toen volop in de groei. Als je dan 3mnd in het gips zit dan groeit er daar niet veel. Indertijd zelf weer moeten leren lopen. Geen begeleiding gehad vanuit het ziekenhuis. Ik had het zelf eigenlijk niet door dat ik een beenlengteverschil had. Mijn moeder "zeurde" indertijd wel altijd dat ik recht moest gaan staan.

Uiteindelijk zijn ze er toevallig in Papendal (ik stond daar onder controle ivm sporthart) een keer achter gekomen. Daarna ben ik in een aantal jaren langzaam het beenlengteverschil voor 50% onder mijn schoen gaan compenseren.

Eigenlijk nooit last gehad in de afgelopen 42 jaar en 600.000Km verder op de fiets. Maar....als ik op blote voeten sta dan val ik om 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:35
krijg je bij Canyon trouwens nog iets van een fatsoenlijke factuur? Mijn Grizl 7 suspension komt dik twee weken eerder aan (is de verwachting) *O* en heb hem inmiddels betaald. Heb alleen voor het fietsplan een factuur nodig.

Mocht er trouwens nog iemand op zoek zijn naar Shimano PD-8100 XT SPD pedalen, die momenteel erg slecht te verkrijgen zijn: Decathlon Apeldoorn heeft er nog 5 4 liggen voor €89 euro. Je moet ze wel zelf even ophalen, versturen doen ze niet

[ Voor 35% gewijzigd door Hopjesvla79 op 20-02-2022 12:00 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hopjesvla79 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:53:
krijg je bij Canyon trouwens nog iets van een fatsoenlijke factuur? Mijn Grizl 7 suspension komt dik twee weken eerder aan (is de verwachting) *O* en heb hem inmiddels betaald. Heb alleen voor het fietsplan een factuur nodig.

Mocht er trouwens nog iemand op zoek zijn naar Shimano PD-8100 XT SPD pedalen, die momenteel erg slecht te verkrijgen zijn: Decathlon Apeldoorn heeft er nog 5 4 liggen voor €89 euro. Je moet ze wel zelf even ophalen, versturen doen ze niet
https://www.rullensfietse...o-xt-pd-m8100-spd-pedalen
https://www.hopmansfietsg...100-xt-4550170444181.html

Voor 82-84 euro liggen ze dinsdag op je mat. Trouwens als je nog voor 25 euro iets bestelt, heb je ze zelfs voor 76 euro.

Oja, mocht iemand het zich afvragen. Rullens fietsen is echt een prima winkel. Ik heb laatst daar mijn spatzwear neoz handschoenen gekocht. Paar euro goedkoper dan de webshop van spatzwear zelf en toen ik twijfelde over de maat, stuurden ze direct een andere maat op, zonder dat ik eerst bij moest betalen of de handschoenen moest terugsturen. Dit volledig gratis overigens. Mijn eerste indruk was ook goed (heb 2x besteld daar) . Ik had problemen met een cadeaubon verzilveren. Gemaild, waarom ik de bon niet op hun website kan verzilveren. Vrij snel antwoord gekregen. Ligt aan hun website, maar als ik de gegevens doormail, kunnen zij het in orde maken. Zelfde dag is de bestelling nog op de post gegaan. Vaak zijn zij ook een van de weinige die iets op voorraad hebben ook zo toen ik m'n 105 r7000 pedalen kocht voor een zeer schappelijke prijs.

[ Voor 32% gewijzigd door hoi1234 op 20-02-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
hoi1234 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:23:
[...]

https://www.rullensfietse...o-xt-pd-m8100-spd-pedalen
https://www.hopmansfietsg...100-xt-4550170444181.html

Voor 82-84 euro liggen ze dinsdag op je mat. Trouwens als je nog voor 25 euro iets bestelt, heb je ze zelfs voor 76 euro.

Oja, mocht iemand het zich afvragen. Rullens fietsen is echt een prima winkel. Ik heb laatst daar mijn spatzwear neoz handschoenen gekocht. Paar euro goedkoper dan de webshop van spatzwear zelf en toen ik twijfelde over de maat, stuurden ze direct een andere maat op, zonder dat ik eerst bij moest betalen of de handschoenen moest terugsturen. Dit volledig gratis overigens. Mijn eerste indruk was ook goed (heb 2x besteld daar) . Ik had problemen met een cadeaubon verzilveren. Gemaild, waarom ik de bon niet op hun website kan verzilveren. Vrij snel antwoord gekregen. Ligt aan hun website, maar als ik de gegevens doormail, kunnen zij het in orde maken. Zelfde dag is de bestelling nog op de post gegaan. Vaak zijn zij ook een van de weinige die iets op voorraad hebben ook zo toen ik m'n 105 r7000 pedalen kocht voor een zeer schappelijke prijs.
klopt, daar had ik ze idd ook gezien. Ik zeg ook niet dat ze nergens te verkrijgen zijn hé, maar het is ook niet dat ze nu overal te verkrijgen zijn. ;)

Ach mocht je in de buurt zijn, dan weet je ieg waar ze voor het oppakken liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 20-02-2022 13:01 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:12
Hopjesvla79 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:53:

Ik kreeg de factuur direct bij plaatsing bestelling in de mail.
Mijn grizl is afgelopen donderdag bezorgd, zou half maart geleverd worden maar zag opeens dat hij weer op voorraad was. Opnieuw besteld en de andere geannuleerd. Binnen 5dagen geleverd. Nog netjes in de doos omdat ik nog geen tijd heb gehad om ‘m in elkaar te zetten :X

Ben echt benieuwd wat mijn eerste serieuze ritje wordt dicht in de buurt van A’dam. Ik denk richting Naarden, Bussum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Plint schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:06:
[...]

Ik kreeg de factuur direct bij plaatsing bestelling in de mail.
Mijn grizl is afgelopen donderdag bezorgd, zou half maart geleverd worden maar zag opeens dat hij weer op voorraad was. Opnieuw besteld en de andere geannuleerd. Binnen 5dagen geleverd. Nog netjes in de doos omdat ik nog geen tijd heb gehad om ‘m in elkaar te zetten :X

Ben echt benieuwd wat mijn eerste serieuze ritje wordt dicht in de buurt van A’dam. Ik denk richting Naarden, Bussum.
ah je bedoelt de bestelbevestiging? Die heb ik inderdaad ook gekregen. Die kan ik waarschijnlijk ook wel gebruiken denk ik.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Ah, ik zie dat ik de invoice heb gekregen bij de verzendings mail van de fiets. De mail met track & tracé.

Met twee kinderen om mij heen toch een paar eerste stappen gemaakt met uitpakken en monteren.
Nu stuit ik op het volgende: bij het voorwiel zit de snelspanner aan de rechterkant en bij het achterwiel aan de linkerkant. Als ik de handleiding mag geloven dan zouden ze beide aan de linkerkant ofwel de ander kant van de kettingkast moeten zitten.
Zoals ik het zie is er geen ander optie om ze beide aan dezelfde kant te krijgen. Het schroefdraad in de voorvork zit links.

Is dit normaal?

[ Voor 69% gewijzigd door Plint op 20-02-2022 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
Plint schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:18:
Ah, ik zie dat ik de invoice heb gekregen bij de verzendings mail van de fiets. De mail met track & tracé.

Met twee kinderen om mij heen toch een paar eerste stappen gemaakt met uitpakken en monteren.
Nu stuit ik op het volgende: bij het voorwiel zit de snelspanner aan de rechterkant en bij het achterwiel aan de linkerkant. Als ik de handleiding mag geloven dan zouden ze beide aan de linkerkant ofwel de ander kant van de kettingkast moeten zitten.
Zoals ik het zie is er geen ander optie om ze beide aan dezelfde kant te krijgen. Het schroefdraad in de voorvork zit links.

Is dit normaal?
Je stuur 180 graden draaien, zodat de remschijf ook aan de linkerkant zit? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik was al aan het denken, hoe kan dat nou fout gaan, dat ze schroefdraad aan de verkeerde kant maken.

Zou inderdaad wel eens iets heel simpels kunnen zijn; een stom foutje van degene die 'm in elkaar heeft geschroefd bij canyon.
Want volgens mij zit de stuurpen standaard wel gemonteerd, hoef je alleen het stuur er aan vast te maken. Dan is het daar dus al fout gegaan.
In dit geval simpel op te lossen, stuurpen los, vork 180 graden draaien, stuurpen weer vast. Volgens mij kom je dan verder niet in de knoei met kabels oid.

@Plint zou ook makkelijk te herkennen moeten zijn als de vork er verkeerd om in zit: vorm bovenaan, en plaatsing van tekst links van de 3 boutjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmAGlpGda2AlyLiFrQKcNowae1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6RQGY63bPhw0xYqhTbFl2Ol.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
Haha nou idd, ik heb de suspension variant en na het zien van de foto’s zie ik dat deze verkeerd gemonteerd is. Ook 1 van de air dopjes mist. Hopelijk vind ik die nog ergens in de doos.
Alles was voor gemonteerd, volgens mij had ik deze fout niet kunnen maken :)

Dank voor het meekijken. Nu eens kijken of de voorvork makkelijk te draaien is met dit type.

[ Voor 5% gewijzigd door Plint op 20-02-2022 21:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:14
Dit weekend nog even tijd gehad om wat foto's te schieten van mijn BMC URS 2021 waar inmiddels al 1500+km op staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zgVl3RKXMBC0QN5vemPO81deRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8obyJDnmTKNJ8vvHUY4AdRc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVUi9xbxMTR9GO3SF3WCFApL3uM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6x1lgo6gtKhwQVXLB2Ga2b0.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijke fiets, al heb ik geen vergelijking met race of andere gravel fietsen.

Wel fiets ik veel in de bossen waar ik ook met de MTB kom, dan is deze geometrie en semi-vering erg fijn dat ik af en toe ook nog wat bekende paadjes kan pakken

Enige upgrade is een AbsoluteBlack 44T ovaal voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
Begin mei zit ik een weekje in Zeeland / Schouwen-Duiveland. Het liefst neem ik de trekkers mee om te gaan gravellen, maar.....als ik kijk op gravelmap.com dan ben ik bang dat er daar niet zo veel te gravellen is. In dat geval is de racefiets logischer. Daarmee kan je ook wel een incidenteel strookje pakken.

Iemand met kennis over dat gebied die hier iets meer over kan vertellen en of mijn analyse juist is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:25
Stillekracht schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:25:
Begin mei zit ik een weekje in Zeeland / Schouwen-Duiveland. Het liefst neem ik de trekkers mee om te gaan gravellen, maar.....als ik kijk op gravelmap.com dan ben ik bang dat er daar niet zo veel te gravellen is. In dat geval is de racefiets logischer. Daarmee kan je ook wel een incidenteel strookje pakken.

Iemand met kennis over dat gebied die hier iets meer over kan vertellen en of mijn analyse juist is?
Je kan inderdaad beter je racefiets meenemen (tenminste als je net als ik, niet te krap kijkt).

99% van de gravel kan daar ook met racefiets. Deze route heb ik wel eens gereden met 28 mm. https://www.komoot.nl/tou...2Qpv5miPWNxLGvux0&ref=wtd

Als het nat is, hoeft er eigenlijk maar 1 stukje uit, dan kan je hem als nog fietsen met je racefiets :+

Het is wel een leuke route!!

Stuur anders even een PM.
In het oosten van S-D is niet zoveel, aangezien het meeste illegaal is wat op Gravelmap staat.
Alles wat gemaakt is door "Michiel Jumelet" kan je beter negeren.

[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 21-02-2022 08:43 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
@mhr-zip Dank!

Zo te zien staat je komoot route op prive. Ik kan hem niet benaderen.

Volgens mij ben ik afgelopen dagen op mijn zoektocht naar informatie over routes jouw naam al eerder elders tegen gekomen (foto's op gravelmap ???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:25
Stillekracht schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:41:
@mhr-zip Dank!

Zo te zien staat je komoot route op prive. Ik kan hem niet benaderen.

Volgens mij ben ik afgelopen dagen op mijn zoektocht naar informatie over routes jouw naam al eerder elders tegen gekomen (foto's op gravelmap ???)
Fixed.

Kan dat je mijn naam op gravelmap tegen ben gekomen

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
Hij geeft nog steeds aan dat de route prive is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Bij mij doet 'ie het hoor :)

Aan de route en foto's te zien toch een mooie plek om de gravelbike uit te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Plint schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:31:
Haha nou idd, ik heb de suspension variant en na het zien van de foto’s zie ik dat deze verkeerd gemonteerd is. Ook 1 van de air dopjes mist. Hopelijk vind ik die nog ergens in de doos.
Alles was voor gemonteerd, volgens mij had ik deze fout niet kunnen maken :)

Dank voor het meekijken. Nu eens kijken of de voorvork makkelijk te draaien is met dit type.
nog gelukt? Fouten kunnen altijd gemaakt worden, maar toch jammer dat het gebeurt is.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
Ik zie hem nu ook. Dank @mhr-zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Hopjesvla79 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:41:
[...]

nog gelukt? Fouten kunnen altijd gemaakt worden, maar toch jammer dat het gebeurt is.
Ik ga vanavond een poging wagen.
Opzich wel een goede manier om de fiets te leren kennen :9

Edit: na het kijken van meerdere foto's zit de voorvork er toch wel gewoon goed in. De snelspan zit gewoon aan de andere kant bij deze rudy voorvork.

Ik kom er vandaag achter dat het tweede pakketje met pedalen en fietstassen wel geleverd is volgens UPS maar niet in ons huis ligt... :| Ben donderdag apart naar huis gefiets om de fiets direct binnen (3hoog) te zetten om vervolgens weer terug naar kantoor te gaan. Met wat misconmmunicatie met mijn vriendin ging ik ervan uit dat zij het pakketje inmiddels wel mee naar boven had genomen. Er stonden namelijk meer pakketjes beneden in de gang en niet toen ik thuis kwam.

Hopelijk ligt deze netjes bij de buren maar ik knijp hem nu toch wel een beetje.

[ Voor 8% gewijzigd door Plint op 21-02-2022 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:14
Plint schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:54:
[...]

Ik ga vanavond een poging wagen.
Opzich wel een goede manier om de fiets te leren kennen :9

Edit: na het kijken van meerdere foto's zit de voorvork er toch wel gewoon goed in. De snelspan zit gewoon aan de andere kant bij deze rudy voorvork.

Ik kom er vandaag achter dat het tweede pakketje met pedalen en fietstassen wel geleverd is volgens UPS maar niet in ons huis ligt... :| Ben donderdag apart naar huis gefiets om de fiets direct binnen (3hoog) te zetten om vervolgens weer terug naar kantoor te gaan. Met wat misconmmunicatie met mijn vriendin ging ik ervan uit dat zij het pakketje inmiddels wel mee naar boven had genomen. Er stonden namelijk meer pakketjes beneden in de gang en niet toen ik thuis kwam.

Hopelijk ligt deze netjes bij de buren maar ik knijp hem nu toch wel een beetje.
Het lijkt er idd op dat de steekas rechts zit https://bike-mailorder.im...rudy-ultimate-xplr_10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-08 20:56
Sinds dit weekend ook de trotse eigenaar van een gravel/cx fiets, nu dus op zoek naar mooie routes. Helaas lijkt het erop dat de collecties voor Groningen niet meer online staan op Komoot. Iemand nog mooie routes vanuit Groningen/noord Drenthe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
Verona27 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:29:
Sinds dit weekend ook de trotse eigenaar van een gravel/cx fiets, nu dus op zoek naar mooie routes. Helaas lijkt het erop dat de collecties voor Groningen niet meer online staan op Komoot. Iemand nog mooie routes vanuit Groningen/noord Drenthe?
Hier al eens gekeken?

https://gravelmap.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Tof, thanks! Ik had alleen nog maar op Komoot gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34
Verona27 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Tof, thanks! Ik had alleen nog maar op Komoot gekeken.
Check anders even mijn Komoot voor inspiratie naast Gravelmap.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Plint schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:54:
[...]

I...

....
Gisteren is mijn Grizl 7 Suspension binnen gekomen en zit ik op hetzelfde punt te zoeken naar een plek voor het bitje voor de steekas |:( |:( . Verneukeratief is dat het lijkt (ook doordat er flink wat montagepasta zat) alsof er een bitje links in kan, maar je dus rechts moet zijn. Ach ja, uiteindelijk opgelost, nu staat die te shinen in de woonkamer :9~

Even dat grote manual doorbladerend zag ik trouwens een plaatje bij de steekassen waarbij het lijkt alsof je de spanner, die wel aan de achterzijde zit, kan verwijderen, kan dat dus? Of is dit iets wat alleen bij bepaalde steekassen kan?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:00
Hopjesvla79 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:52:
[...]
Even dat grote manual doorbladerend zag ik trouwens een plaatje bij de steekassen waarbij het lijkt alsof je de spanner, die wel aan de achterzijde zit, kan verwijderen, kan dat dus? Of is dit iets wat alleen bij bepaalde steekassen kan?
Ik heb geen ervaring met jou wielset. Maar bij bijv. mijn Giant SLR wielset zit een afneembare spanner. Dit is eigenlijk gewoon een inbussleutel met een kunststof handvat er aan. Hierbij kreeg ik het advies van de fietsenmaker om deze niet in het wiel te laten zitten omdat hij er mogelijk uit kan vallen tijdens het fietsen.
Bij mijn Vision wielset zit de spanner vast aan de as met een klein imbusje. Dus deze zit er eigenlijk permanent aan en kun je eventueel afhalen om hem iets te draaien en weer vast te zetten zodat hij in de "vast stand" goed staat. (dus dat hij niet loodrecht naar beneden staat, maar netjes omhoog langs de vork).
En volgens mij bestaat er ook nog een steekas waar je de spanner in de as kunt schuiven, zodat deze er mooi clean uit ziet.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ydderf schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Ik heb geen ervaring met jou wielset. Maar bij bijv. mijn Giant SLR wielset zit een afneembare spanner. Dit is eigenlijk gewoon een inbussleutel met een kunststof handvat er aan. Hierbij kreeg ik het advies van de fietsenmaker om deze niet in het wiel te laten zitten omdat hij er mogelijk uit kan vallen tijdens het fietsen.
Bij mijn Vision wielset zit de spanner vast aan de as met een klein imbusje. Dus deze zit er eigenlijk permanent aan en kun je eventueel afhalen om hem iets te draaien en weer vast te zetten zodat hij in de "vast stand" goed staat. (dus dat hij niet loodrecht naar beneden staat, maar netjes omhoog langs de vork).
En volgens mij bestaat er ook nog een steekas waar je de spanner in de as kunt schuiven, zodat deze er mooi clean uit ziet.
Hoorde net van Canyon dat die gewoon te verwijderen is, maar goed vast kan zitten. Straks maar eens kijken dan (of gewoon laten zitten, je kan hem sowieso draaien in een 'mooie' positie)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Heb 'm ook gewoon gedraaid dat het gelijk loopt met het frame. Wist niet eens dat 'ie los kon.
Vind het eigenlijk wel handig dat die er altijd op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
MaSw85 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Check anders even mijn Komoot voor inspiratie naast Gravelmap.
Ha! Dat is echt precies waar ik naar op zoek was, hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
defusion schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:54:
Heb 'm ook gewoon gedraaid dat het gelijk loopt met het frame. Wist niet eens dat 'ie los kon.
idd, alleen ik heb er maar een, dus als die eraf kan kan je ook de andere steekas losmaken indien nodig. Anders heb ik alsnog een extra inbus nodig.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
defusion schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:54:
Of nog mooier om em in je zadeltasje te stoppen voor een extra gestroomlijnde look. 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:14

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ju14go9005dvf0IksQHG_T7GWH0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nk44fEQuzGd6oTxF45lPa0wq.jpg?f=user_large

Zo kom je nog eens ergens :+ Beetje glibberen en glijden is altijd wel leuk :P

Strava

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-08 07:04
Bekend strookje.
Laatste keer ben ik maar beneden in het gras gaan rijden (met de MTB)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

silencedead schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:36:
Bekend strookje.
Laatste keer ben ik maar beneden in het gras gaan rijden (met de MTB)
Het pad heeft er wel eens beter bij gelegen :X

Overigens is het wel bijzonder dat de meeste fietsrouteplanners dit stuk ook gebruiken voor mijn woon-werkverkeer, met een normale fiets kom je niet heel ver gezien de hoeveelheid troep

Strava

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-08 07:04
vhal schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:39:
[...]
Overigens is het wel bijzonder dat de meeste fietsrouteplanners dit stuk ook gebruiken voor mijn woon-werkverkeer, met een normale fiets kom je niet heel ver gezien de hoeveelheid troep
Uhh ja, ik werd er ook een keer over gestuurd toen ik met mijn racefiets was, toen ben ik maar omgereden. :+

• Stillekracht
Ik wil zaterdag weer een tour maken op de veluwe.

Iemand met domein kennis die weet of dit redelijk is na de storm en de regen? Zijn de boswegen een beetje begaanbaar?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:08
Geen idee...maar als het nog een beetje nat is word je gewoon wat viezer :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Stillekracht
Ik bedoel ook takken en bomen op de paden en loshangende takken die je op je kop kan krijgen. Een beetje in de prut spelen is niet zo erg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:04
Stillekracht schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:42:
Ik wil zaterdag weer een tour maken op de veluwe.

Iemand met domein kennis die weet of dit redelijk is na de storm en de regen? Zijn de boswegen een beetje begaanbaar?
Foto's die ik van een paar vrienden kreeg. Staat van het bos rond Apeldoorn deze week:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idGN5rw6jGjQgv0j-SBz5Qin-3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBYwIwCxkhsYHB5CoPejC8Et.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEvtCfcu7ffNTTeEVVJ_zRmIxj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BV2iC37eCEhGy8eo6vmRuDxl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Etjzaqw5ZytIbbWcR0qn3ePYtW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRCYRzrwj2JEOiWQrJT4r0rA.jpg?f=fotoalbum_large

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Plint
Mooi avontuur zo te zien 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
Dank voor de input! Ik twijfel nog. Als je twintig keer op een ritje er niet door kan is iets anders dan 1, 2 of 3 keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
20x van de fiets af is niet fijn, maar het wordt vervelender dat je ergens fiets en een grote boom of tak (die mooi boven het pad hing) komt naar beneden zetten.
Ik zie nu op veel socialmedia de oproepen van bosbeheerders en MTB-route onderhoudsploegen om toch de aankomende twee weken de bossen te mijden. Er is nog veel tijd nodig om alles te inspecteren en de routes vrij te maken. (de onderhoudsploegen hebben ook niet altijd het materiaal of de kennis oom de grote bomen veilig te verwijderen, of mogen dit niet de bosbeheerder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:41
Ik houd me over het algemeen wel aan oproepen om MTB routes te mijden, maar een oproep om het hele bos te mijden gaat m.i. wel ver. Ik woon nagenoeg in het bos en de parkeerplaatsen staan hier echt bomvol als het een beetje mooi weer is (afgelopen donderdag b.v.). Allemaal wandelaars die geen strobreed in de weg wordt gelegd. Als het de bosbeheerders menens was zou je verwachten dat er wel iets meer werd ondernomen dan enkel een oproep op social media.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 12:50
klaaas schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:42:
Ik houd me over het algemeen wel aan oproepen om MTB routes te mijden, maar een oproep om het hele bos te mijden gaat m.i. wel ver. Ik woon nagenoeg in het bos en de parkeerplaatsen staan hier echt bomvol als het een beetje mooi weer is (afgelopen donderdag b.v.). Allemaal wandelaars die geen strobreed in de weg wordt gelegd. Als het de bosbeheerders menens was zou je verwachten dat er wel iets meer werd ondernomen dan enkel een oproep op social media.
Wilde morgen Amerongen gaan doen, waar zou ik dat soort oproepen moeten vinden? Als ik online zoek zie ik alleen wat mensen op mtb routes.nl die afgelopen dagen zijn geweest en aangeven dat het prima kan.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53

Roozzz

Plus ultra

GerbenBK schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:54:
[...]

Wilde morgen Amerongen gaan doen, waar zou ik dat soort oproepen moeten vinden? Als ik online zoek zie ik alleen wat mensen op mtb routes.nl die afgelopen dagen zijn geweest en aangeven dat het prima kan.
Een korte bloemlezing:
NOS
Staatsbosbeheer
Facebook MTB Utrechtse Heuvelrug
Mountainbike Forum

Amerongen weet ik niet exact wat de status is. Maar wat er ligt valt geloof ik mee (wat er hangt is een vraagteken). Leersum is nagenoeg vrij (idem qua hangen). Rhenen zou ik vermijden, daar liggen nog de nodige grote jongens. Er is de afgelopen dagen veel gezaagd, dus het opruimen is redelijk op streek naar mijn idee. Er dient overal nog een veiligheidsronde gedaan worden door de terreinbeheerder, tot daar een go van is zal er communicatief weinig veranderen.

Maar goed, dit moet je verder helemaal zelf weten. De kans is nu relatief klein dat je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent. Ik ben ook gerust gaan wandelen in het bos.
De random die online die roept dat het allemaal kan is zich helaas vaak totaal niet bewust van de risico's die hij (onbewust) neemt. Er waren zelfs grapjassen die tijdens de storm gingen mtb'en in het bos. "Gaaf man!". Ik zag vanaf de racer van de week ook nog iemand bij Rhenen rondrijden op de route. Die had vast grote lol met de tientallen bomen en takken, bosbouwwerkzaamheden en alle afzetting op het pad 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 25-02-2022 10:19 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Roozzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:08:
[...]
Er waren zelfs grapjassen die tijdens de storm gingen fietsen. "Gaaf man!". Ik zag vanaf de racer van de week ook nog iemand bij Rhenen rondrijden op de route. Die had vast grote lol met de tientallen bomen en takken, bosbouwwerkzaamheden en alle afzetting op het pad 8)7
Alles voor die KOM jonguh! 8)7
Sowieso vind ik alle KOM's die niet bergop gaan zinloos, aangezien het toch gaat om wie met de meeste wind in de rug durft te fietsen en soms ook nog in groepsverband om zo nog meer uit de wind te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

NewbieNeo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Sowieso vind ik alle KOM's die niet bergop gaan zinloos, aangezien het toch gaat om wie met de meeste wind in de rug durft te fietsen en soms ook nog in groepsverband om zo nog meer uit de wind te zitten.
Uhh op de mtb in het bos haal je geen KOM met een beetje wind :P

Verder helemaal eens hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
NewbieNeo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Ik vind dat op de MTB eigenlijk alleen de KOM's bergaf tellen...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Roozzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Een korte bloemlezing:
NOS
Staatsbosbeheer
Facebook MTB Utrechtse Heuvelrug
Mountainbike Forum

Amerongen weet ik niet exact wat de status is. Maar wat er ligt valt geloof ik mee (wat er hangt is een vraagteken). Leersum is nagenoeg vrij (idem qua hangen). Rhenen zou ik vermijden, daar liggen nog de nodige grote jongens. Er is de afgelopen dagen veel gezaagd, dus het opruimen is redelijk op streek naar mijn idee. Er dient overal nog een veiligheidsronde gedaan worden door de terreinbeheerder, tot daar een go van is zal er communicatief weinig veranderen.

Maar goed, dit moet je verder helemaal zelf weten. De kans is nu relatief klein dat je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent. Ik ben ook gerust gaan wandelen in het bos.
De random die online die roept dat het allemaal kan is zich helaas vaak totaal niet bewust van de risico's die hij (onbewust) neemt. Er waren zelfs grapjassen die tijdens de storm gingen mtb'en in het bos. "Gaaf man!". Ik zag vanaf de racer van de week ook nog iemand bij Rhenen rondrijden op de route. Die had vast grote lol met de tientallen bomen en takken, bosbouwwerkzaamheden en alle afzetting op het pad 8)7
Ja dat soort berichten heb ik wel gezien maar is allemaal van vlak na de storm en toen het ook nog hard waaide....

Van jouw NOS link: 'Kom niet naar het bos'
Natuurbeheerders Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten roepen mensen intussen op om ook vandaag nog niet naar het bos te gaan. Sommige bomen kunnen alsnog omvallen en er kunnen loshangende takken naar beneden komen, waarschuwen ze.

MTB forum van 19-2:
#BLIJFWEG. Kom dit weekend niet naar de MTB-routes op de Utrechtse Heuvelrug.

Alleen die van Staatsbosbeheer heeft het afgelopen maandag over "deze week"

Ik zocht wat actuelere berichten mbt specifiek UHR. :)

Edit: Lees verder in die thread nog wel over wateroverlast en wil die trail niet stukrijden...ik ga wel even nadenken wat te doen en stel misschien weekje uit.

[ Voor 4% gewijzigd door GerbenBK op 25-02-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

GerbenBK schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Ja dat soort berichten heb ik wel gezien maar is allemaal van vlak na de storm en toen het ook nog hard waaide....

Van jouw NOS link: 'Kom niet naar het bos'
Natuurbeheerders Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten roepen mensen intussen op om ook vandaag nog niet naar het bos te gaan. Sommige bomen kunnen alsnog omvallen en er kunnen loshangende takken naar beneden komen, waarschuwen ze.
Letterlijk uit de eerste alinea: Boswachters van Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten zijn naar verwachting nog dagen tot weken bezig met het opruimen van omgewaaide bomen.
We zijn nu 4 dagen verder.
Ik zocht wat actuelere berichten mbt specifiek UHR. :)

Edit: Lees verder in die thread nog wel over wateroverlast en wil die trail niet stukrijden...ik ga wel even nadenken wat te doen en stel misschien weekje uit.
Maar goed, ik snap het punt zeker. Alleen is het misschien gewoon niet een helemaal realistische verwachting dat er een doorlopende stroom aan updates geplaatst wordt :P Zoals ik al schreef; zodra het bos formeel vrijgegeven wordt zal er pas iets veranderen aan de communicatieboodschap. Tot dan zal je het moeten doen met de toetsenbordridders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Roozzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Letterlijk uit de eerste alinea: Boswachters van Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten zijn naar verwachting nog dagen tot weken bezig met het opruimen van omgewaaide bomen.
We zijn nu 4 dagen verder.

[...]

Maar goed, ik snap het punt zeker. Alleen is het misschien gewoon niet een helemaal realistische verwachting dat er een doorlopende stroom aan updates geplaatst wordt :P Zoals ik al schreef; zodra het bos formeel vrijgegeven wordt zal er pas iets veranderen aan de communicatieboodschap. Tot dan zal je het moeten doen met de toetsenbordridders :+
Maak me geen zorgen om bomen die al omgewaaid zijn... ;)

Maar toch besloten met mijn neef om het een weekje uit te stellen, meer om het parcours niet kapot te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

GerbenBK schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:50:
[...]

Maak me geen zorgen om bomen die al omgewaaid zijn... ;)

Maar toch besloten met mijn neef om het een weekje uit te stellen, meer om het parcours niet kapot te rijden.
Je zou bijna denken dat er meegelezen wordt :+
WERK in UITVOERING.
De mtb-route Rhenen is de komende week *volledig afgesloten* vanwege houtoogst en stormschade. De route Leersum is *deels afgesloten* wegens stormschade en houtoogst.

Op de routes Amerongen, Zeist, Austerlitz, kinderroute Austerlitz, Lage en Hoge Vuursche zijn op geopend, maar *let op*, want er liggen nog op meerdere plekken bomen en grote takken op het parcours. Nog niet stormschade is opgeruimd, je kunt daar nog een afsluiting tegenkomen.

Rijd voorzichtig en houd rekening met onverwachte omstandigheden.
https://www.facebook.com/...ug/posts/1815136042010853

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mijn vriendin wilt ook gaan gravelbiken, zouden die Tribans van de Decathlon een beetje prima zijn?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NewbieNeo
Yakolev schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:44:
Mijn vriendin wilt ook gaan gravelbiken, zouden die Tribans van de Decathlon een beetje prima zijn?
Ik vind van wel. Mijn eerste racefiets was een Triban RC500 en heb die omgebouwd naar gravelbike. (zie plaatje O-) )
Achteraf gezien had ik beter voor de RC520 kunnen kiezen, aangezien deze en 105 heeft, maar nog belangrijker semi-hydraulische schijfremmen. Die zijn nl veel minder onderhoudsgevoelig, aangezien ze automatisch bijstellen, waar dat met mechanische schijfremmen op de RC500 niet het geval is.

Als je specifiek naar de gravelfietsen kijkt, zou ik dan eerder voor de Triban RC520 gravel kiezen dan de GRVL 120 Microshift

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQ7H-k1lmXme9g6NbyTNKLM-his=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUfOlhhO6lV3JV1JGdSrUEnt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Nou, hier is de Grizl 7 suspension ook voor het eerst naar buiten geweest :)

Wat een heerlijk fietsje, die mag blijven. Nu dan maar dat compleet overpriced, maar toch wel mooie, Apadura Toptube tasje installeren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POgpTmp0U2yzAT30BRf7iH6ayAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tp9993V9OiXFdjbaAmQSZXAh.jpg?f=fotoalbum_large

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:21
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:09:
Nu dan maar dat compleet overpriced, maar toch wel mooie, Apadura Toptube tasje installeren. [Afbeelding]
Zorg wel voor goede framebescherming…….(mijn frame is hierdoor beschadigd. Canyon waarschuwt bij alle tassen dat je bescherming moet gebruiken, behalve bij dit tasje. Doordat de bevestiging anders is tov andere tasjes ging ik er vanuit dat er dan geen bescherming nodig was.
Ik kan van canyon 10,- compensatie krijgen zodat ik een sticker kan kopen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
koendio schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Zorg wel voor goede framebescherming…….(mijn frame is hierdoor beschadigd. Canyon waarschuwt bij alle tassen dat je bescherming moet gebruiken, behalve bij dit tasje. Doordat de bevestiging anders is tov andere tasjes ging ik er vanuit dat er dan geen bescherming nodig was.
Ik kan van canyon 10,- compensatie krijgen zodat ik een sticker kan kopen..)
hmmm dat is goed om te horen, of dus eigenlijk niet. Zou ook verwachten dat dit tasje weinig zou doen als je de rubberen ringetjes tussen het tasje en frame zou plaatsen. Kan een van de stickers gebruiken die ik bij de fiets heb gekregen misschien.

Wat voor een beschadiging heb je dan?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:21
Op de bovenbuis zowel bij het balhoofd, als halverwege een dubbele “streep”. De onderkant van het tasje raakt daar volgens mij je frame, en krast dan lekker in de lak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
NewbieNeo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Ik vind van wel. Mijn eerste racefiets was een Triban RC500 en heb die omgebouwd naar gravelbike. (zie plaatje O-) )
Achteraf gezien had ik beter voor de RC520 kunnen kiezen, aangezien deze en 105 heeft, maar nog belangrijker semi-hydraulische schijfremmen. Die zijn nl veel minder onderhoudsgevoelig, aangezien ze automatisch bijstellen, waar dat met mechanische schijfremmen op de RC500 niet het geval is.

Als je specifiek naar de gravelfietsen kijkt, zou ik dan eerder voor de Triban RC520 gravel kiezen dan de GRVL 120 Microshift

[Afbeelding]
Het is dan inderdaad de bedoeling om naar de GRVL120 (vrouwen editie) te kijken. Nou, dan ben ik vooral benieuwd wanneer de fiets weer eens op voorraad is.
Jouw Triban ziet er trouwens heel erg tof uit, wat een schoonheid.

Gisteren zijn mijn hydraulische SRAM Apex remmen aangekomen om mijn Rondo mee te upgraden. Tot nu toe zijn de mechanische schijfremmen alles behalve bevallen, dus hopelijk zal mijn rijgenot iets toenemen met de nieuwe remmen.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Yakolev schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Het is dan inderdaad de bedoeling om naar de GRVL120 (vrouwen editie) te kijken. Nou, dan ben ik vooral benieuwd wanneer de fiets weer eens op voorraad is.
Jouw Triban ziet er trouwens heel erg tof uit, wat een schoonheid.

Gisteren zijn mijn hydraulische SRAM Apex remmen aangekomen om mijn Rondo mee te upgraden. Tot nu toe zijn de mechanische schijfremmen alles behalve bevallen, dus hopelijk zal mijn rijgenot iets toenemen met de nieuwe remmen.
Waarom een vrouweneditie eigenlijk? Als de maat en geometrie klopt maakt het toch niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:20

M-ThijZ

Riding on Rails

NewbieNeo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:00:
[...]
Dank voor de tip. Ik ben ook al een tijdje latent op zoek naar een fiets om hier in de buurt (Enschede) wat rondjes mee te kunnen maken en af en toe een bospaadje mee te kunnen pakken. De MTB routes hier in de omgeving zijn volgens mij prima met een gravelbike te doen, en zo'n fiets heeft (als ik het goed heb) ook het voordeel dat je ook ontspannen wat KM's op het asfalt mee kan maken.

Nu kijk ik al een tijdje mee in dit topic. Ik moet zeggen dat alle technische details mij behoorlijk overweldigen. Ik heb niet de tijd en headspace om mij volledig in dit onderwerp te verdiepen. Vandaar dat ik ook vaker een MTB huur voor een dagje.

Ik ben zelfs niet eens bekend met klikpedalen, zou ook het liefst beginnen met 'gewone' pedalen. Zou zo'n Decathlon fiets een goede zijn om eens kennis te maken met deze hobby? (Ik kijk ook naar Canyon, maar is misschien zonde voor een beginner die eigenlijk niet weet wat ie koopt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
M-ThijZ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Dank voor de tip. Ik ben ook al een tijdje latent op zoek naar een fiets om hier in de buurt (Enschede) wat rondjes mee te kunnen maken en af en toe een bospaadje mee te kunnen pakken. De MTB routes hier in de omgeving zijn volgens mij prima met een gravelbike te doen, en zo'n fiets heeft (als ik het goed heb) ook het voordeel dat je ook ontspannen wat KM's op het asfalt mee kan maken.

Nu kijk ik al een tijdje mee in dit topic. Ik moet zeggen dat alle technische details mij behoorlijk overweldigen. Ik heb niet de tijd en headspace om mij volledig in dit onderwerp te verdiepen. Vandaar dat ik ook vaker een MTB huur voor een dagje.

Ik ben zelfs niet eens bekend met klikpedalen, zou ook het liefst beginnen met 'gewone' pedalen. Zou zo'n Decathlon fiets een goede zijn om eens kennis te maken met deze hobby? (Ik kijk ook naar Canyon, maar is misschien zonde voor een beginner die eigenlijk niet weet wat ie koopt).
Voor mij was het inderdaad ook kijken naar de goedkoopste fiets met de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Toen ik die RC500 als mijn eerste racefiets kocht, heb ik ook eerst een paar maanden rondgefietst op de standaard pedalen icm FiveTen Freerider Pro's. :+
Pas daarna overgestapt naar SPD pedalen.

Zeker als beginner denk ik dat dit een goede route is om stap voor stap te wennen aan het wielrennen. Eerst aan de houding en andere manier van fietsen en pas later aan het inklikken van de pedalen.
Daarnaast ben ik ook gewoon begonnen in mtb kleding en beetje bij beetje wielerkleding gehaald.

Maw gewoon doen wat jou het beste lijkt en niet zoveel van anderen aantrekken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08 15:54
M-ThijZ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Ik heb zelf een aantal maanden als beginnend graveler de GRVL 520 SRAM APEX 1 gekocht. Was direct leverbaar en ook geschikt voor een beginnersbudget. Wist niet of gravelen iets voor mij was maar ben inmiddels wel om voor in de wintermaanden.

Als straks de zon weer wat meer schijnt pak ik de racer wel weer een keer. Aangezien ik al bekend was met klikpedalen wel direct spd pedalen op gezet.

Of je direct meer geld uitgeeft ligt denk ik meer aan je budget en de impact ervan op je spaargeld. Als je het niets vind heb je de fiets in de huidige markt zo weer verkocht.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:54
Ik weet niet zo goed of dit de juiste plek of is dat het in wielerkleding-topic hoort. Afijn, ik heb twee maten gravel specifieke handschoenen gepast en ben benieuwd naar jullie advies qua maat. Maat M zit strak rondom de handpalm en de vingers zijn aan de korte kant. Maat L zit ruim rondom de handpalm, maar sluit goed aan bij de vingers. Wat is wijsheid? Maat M, waarbij ze mogelijk te strak zitten als mijn handen warm zijn of maat L wat mogelijk wat schuurt en op den duurt lubbert.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
Of optie c: ander type kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stillekracht
Vandaag lekker met de trekkers buiten wezen spelen op de Veluwe, samen met mevr Stillekracht.

We waren benieuwd hoe het zou zijn na de storm. We zijn iets van 10 of 15 bomen dwars over het pad tegen gekomen. Eigenlijk kon je er overal wel redelijk makkelijk langs. Prachtige rit (we hadden hem drie weken geleden al een keer gereden) met vandaag echt fantastische weer. Echt genoten. Ik moet eerlijk zeggen.... na ruim 40 jaar op de weg te hebben gefietst is dit een hele mooie variatie op deze voor mij belangrijke sport. De gejaagdheid die ik normaal op de weg heb ben ik kwijt als ik op de trekker in het bos rij. Gewoon genieten!!

We worden al een stuk handiger bij het rijden door de prut en mul zand. Mevr Stillekracht was vorige keer nog twee keer omgevallen (wel gracieus) . Nu ging het veel soepeler. Het gevoel met welke bandenspanning te rijden begint ook te komen (ik ben van de generatie die is opgevoed met 8bar :) )

Na de praatjes, de plaatjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Gii6PC0G348sq6kFqcgi0r57N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwMP4e5pRPMsmH1o1GaJDqeS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGIb91w7D3OkDFIChBqIW4O2W4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEB9ybOz5PRiRVDzbtNudW3w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTykbj9In5NESmdBAqOCYKy2tB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/re9Mq8MjAIh6t3DaKenB9RA5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LFnbhUfZOBXB4pGSiyWZFMn6EU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imOwmNz9solHPUJpZCx9JIEf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ftz8Jb5KKDuoi7jfLgVCd3RBPo0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqcK64LUefymN1pum3JUgu3C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwwCBh8qF0n-YRLBZuR6grgKObo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shPZwNlcrU2eolEZFVT5RmMT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@Koenbr persoonlijk vind ik korte vingers het meest vervelend, want dat knelt/beperkt bloeddoorstroming, waardoor je het koud krijgt ongeacht hoe goed ze isoleren.
Verder eens met @418O2 "optie c"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:54
defusion schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:16:
@Koenbr persoonlijk vind ik korte vingers het meest vervelend, want dat knelt/beperkt bloeddoorstroming, waardoor je het koud krijgt ongeacht hoe goed ze isoleren.
Verder eens met @418O2 "optie c"
Goede tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03
Stillekracht schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:48:
Vandaag lekker met de trekkers buiten wezen spelen op de Veluwe, samen met mevr Stillekracht.

We waren benieuwd hoe het zou zijn na de storm. We zijn iets van 10 of 15 bomen dwars over het pad tegen gekomen. Eigenlijk kon je er overal wel redelijk makkelijk langs. Prachtige rit (we hadden hem drie weken geleden al een keer gereden) met vandaag echt fantastische weer. Echt genoten. Ik moet eerlijk zeggen.... na ruim 40 jaar op de weg te hebben gefietst is dit een hele mooie variatie op deze voor mij belangrijke sport. De gejaagdheid die ik normaal op de weg heb ben ik kwijt als ik op de trekker in het bos rij. Gewoon genieten!!

We worden al een stuk handiger bij het rijden door de prut en mul zand. Mevr Stillekracht was vorige keer nog twee keer omgevallen (wel gracieus) . Nu ging het veel soepeler. Het gevoel met welke bandenspanning te rijden begint ook te komen (ik ben van de generatie die is opgevoed met 8bar :) )

Na de praatjes, de plaatjes

KNIP
en welke bandenspanning gebruik je nu? ik vraag dit niet voor een vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Heeft er iemand nog een route in elkaar geflanst voor de Strade Komoot dit weekend?

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stillekracht
B-Force schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Laat ik beginnen met welke banden ik rij en wat ik weeg :) Goodyear County 40mm tubeless, rijdersgewicht 90Kg. De band heeft een nagenoeg glad loopvlak en noppen aan de zijkant.

Als ik de trekker incidenteel op de weg gebruik, dan gebruik ik een druk van circa 3bar. Ga je lager dan begint het een beetje te deinen, alsof je op een mountainbike rijdt met slappe vering.

In het bos rij ik nu met 2,5bar. Geeft mij tot op heden voldoende grip in het zand en in de prut. De druk kan denk ik nog wel iets lager. Rij je met te hoge druk in het bos dan merk je het direct (verlies aan grip, stuiteren)

Mevrouw stillekracht is een 20Kg lichter. Bij haar ga ik richting de 2 bar voor in het bos.

Ik heb op de trekker nog geen ervaring met andere (merken en typen) banden. Het heeft ook te maken of je zelf aardig bent voor je trekker en wat meebeweegt met hobbels. Zit je als een zoutzak op je trekker dan zal je met een iets hogere druk moeten gaan rijden. (subtiel uitgelegd :P )

Ik geloof niet in een op een tiende nauwkeurige bandenspanning. De meter op mijn pomp is niet ge-ijkt. Gewoon een beetje op gevoel. Je kan ook tijdens je rit eens wat proberen door wat druk af te laten of toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
B-Force schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Er zijn denk ik wel veel factoren waar dit vanaf hangt, nog meer dan bij een mtb of racefiets.
bijv. percentage verhard/onverhard, rijdersgewicht, clincher of tubeless, soort band, weersomstandigheden.

Ben zelf 70kg en rijd op 38mm Pathfinder Pro's met binnenband denk ik 80/20% verhard/onverhard.
Omdat ik veel meer verhard rijd, heb ik de bandenspanning standaard op 3,0/3,5 bar V/A.
Zodra ik bij het strand aankom of een rondje singletrack doe, dan verlaag ik de spanning op gevoel naar zo'n 1,7-2,0 bar.
Dan heb ik voor mijn gevoel genoeg grip op het strand, maar niet zo zacht dat ik pinchflats riskeer bij het rijden over boomwortels.

Voorlopig ben ik nog te lui voor tubeless en gaat het prima zo. Nog geen lekke banden of crashes gehad. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
Stillekracht schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:15:
[...]
Ik geloof niet in een op een tiende nauwkeurige bandenspanning. De meter op mijn pomp is niet ge-ijkt. Gewoon een beetje op gevoel. Je kan ook tijdens je rit eens wat proberen door wat druk af te laten of toe te voegen.
Er zijn denk ik ook weinig mensen hier die een geijkte pomp gebruiken. Is ook een beetje overkill voor de gemiddelde fietser.
Maar tussen verschillende pompen kan wel wat verschil zitten.
Vorig jaar had ik een nieuwe pomp gekocht, maar daar had ik al direct het idee dat deze niet klopte. Dus maar even vergeleken met mijn oude pomp en zo'n drukmeet apparaat (zoiets) en een pomp van de buurman. Alles zat binnen de 0,2 bar behalve de nieuwe die gaf ruim 0,5 bar te weinig aan.
Uiteindelijk naar de fietsenzaak teruggegaan en omgeruild voor een andere. Hij vond dit gelukkig ook wel een grote afwijking.
Moraal van het verhaal, gebruik zoveel mogelijk dezelfde pomp. Dan maakt de absolute afwijking niet zo veel uit.

@B-Force .
Hier rij ik met een Challange Grifo Pro Open 33. Deze is 33mm breed en wordt niet tubbeles gebuikt door een fietsen van 76kg.
Officieel mag deze tussen 2,1 en 2,7 bar gebruikt worden. Bij ritjes op de weg zet ik hem op de 2,7 bar. In het bos gaat hij wel richting die 2,1 bar. Vaak achter 0,2 harder omdat daar wat meer gewicht op zit en de grip aan de voorkant het belangrijkste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Misschien een beginnersvraag dan wel een bevestigingsverzoek ( :+ )maar op mijn Cube Nuroad gravelbike zitten wielen in de maat 622x23C. De gebruikte banden zijn Schwalbe G-One Allround 40-622. Ik begrijp dat dit een ETRTO-maatvoering is wat overeenkomst met 700-40c Franse maat (als ik het goed heb?)

Op zich prima banden maar eigenlijk zoek ik iets alternatiefs voor dedicated gebruik op het asfalt. Op https://www.mantel.com/blog/de-juiste-bandbreedte zag ik een schema staan, begrijp ik nou dat ik ‘gewoon alles’ kiezen tussen 25mm en 50mm bandbreedte wat past op de 622x23c wielen?

Nou rij ik niet tubeless dus de bandbreedte eea zal afhankelijk zijn van mijn binnenband maar dit is wel op te zoeken adhv de specs van de Continental Cross 28.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@vhal breedte moet natuurlijk wel passen in het frame, weet niet wat cube daarover zegt.
Maar aangezien je wegbanden zoekt zal het vast kleiner worden dan de 40mm die er nu op zit, en dus passen.

[ Voor 37% gewijzigd door defusion op 07-03-2022 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

defusion schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:21:
@vhal breedte moet natuurlijk wel passen in het frame, weet niet wat cube daarover zegt.
Ja, dat is 45mm zo ver ik kan zien, misschien iets breder als je geen spatborden gebruikt maar dit zal wel afhankelijk zijn van de fabrikant.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Banden moeten toch ook niet te smal worden? Als je te smalle banden om een te brede velg doet, "bollen" de banden toch niet goed.

Maar ik heb er verder geen ervaring mee. Mijn fietsenmaker stelde de Continental contact speed of de schwalbe kojak in 32mm voor dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

hoi1234 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:20:
Banden moeten toch ook niet te smal worden? Als je te smalle banden om een te brede velg doet, "bollen" de banden toch niet goed.

Maar ik heb er verder geen ervaring mee. Mijn fietsenmaker stelde de Continental contact speed of de schwalbe kojak in 32mm voor dacht ik.
Supersmal hoeft ook niet, het ging er mij om dat ik een alternatief kan zoeken richting de 32/35mm. Het is dat de Schwalbe G-One Speed Evolution (of iedere andere semi asfalt/gravelband) slecht leverbaar is want dan had ik wel een alternatief :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28
vhal schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:45:
[...]

Supersmal hoeft ook niet, het ging er mij om dat ik een alternatief kan zoeken richting de 32/35mm. Het is dat de Schwalbe G-One Speed Evolution (of iedere andere semi asfalt/gravelband) slecht leverbaar is want dan had ik wel een alternatief :)
Zie https://www.schwalbe.com/...elgenkombinationen_EN.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Mijn Rondo Ruut is nu naar mijn lokale fietsenzaak. Ze gaan mijn gehate mechanische schijfremmen vervangen met hydraulische, daarnaast gaan ze mijn banden ook nog tubeless maken.

Gisteren een zeer moeilijke rondje gedaan in Zuid-Limburg. Modder was grotendeels weg, maar alle wind en de beklimmingen waren voor mijn huidige fitness misschien net een beetje over het randje.

Kon wel lachen toen ik mensen afgestapt de Gulperberg zag oplopen. Dat lukte me wel nog op de gravel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyIAG8puwOxJGT2mZ7kvJjuTEYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5J41I18BS3igAClD4jpwIMOy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:12

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Vanmiddag viel onderstaand bericht in mijn mailbox. Dat betekent als ik de berichten hier mag geloven dat m'n nieuwe fiets over twee weken geleverd zal worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4ZHZZRIBb9OmE-NTdtrJBsZcy4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bMJ6VfzZvXFIv0fbledHbss2.jpg?f=user_large

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
magic_nl schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:59:
Vanmiddag viel onderstaand bericht in mijn mailbox. Dat betekent als ik de berichten hier mag geloven dat m'n nieuwe fiets over twee weken geleverd zal worden

[Afbeelding]
bij mij zelfs 5 dagen later :)

d:)b

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

DjVe

Hatsaflats!

Yakolev schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:48:
Mijn Rondo Ruut is nu naar mijn lokale fietsenzaak. Ze gaan mijn gehate mechanische schijfremmen vervangen met hydraulische, daarnaast gaan ze mijn banden ook nog tubeless maken.
Gaan ze er een hybride rem systeem op zetten dan, of gaan ze je shifters ook vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb vorig jaar dezelfde upgrade gedaan en het was voor mij echt alsof ik een nieuwe fiets had. Mechanische schijven zijn echt niet optimaal. Ik denk dat het ook niet scheelt dat ik groot en zwaar ben, maar in het algemeen is hydraulisch echt vele malen prettiger/veiliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
DjVe schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:36:
[...]

Gaan ze er een hybride rem systeem op zetten dan, of gaan ze je shifters ook vervangen?
De Shifters worden ook vervangen, die heb ik ook nieuw moeten kopen. Had liever er een hele nieuwe GRX groepset opgezet, maar nog niks is beschikbaar.
418O2 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:15:
[...]

Ik heb vorig jaar dezelfde upgrade gedaan en het was voor mij echt alsof ik een nieuwe fiets had. Mechanische schijven zijn echt niet optimaal. Ik denk dat het ook niet scheelt dat ik groot en zwaar ben, maar in het algemeen is hydraulisch echt vele malen prettiger/veiliger
Dat hoop ik dus ook. Ben eigenlijk tot nu toe niet super tevreden over mijn Ruut AL2, hopelijk zal dat dus veranderen met de 2 upgrades. Anders zal ik volgend jaar een nieuwe gravelbike moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:03
Yakolev schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:28:
[...]
Dat hoop ik dus ook. Ben eigenlijk tot nu toe niet super tevreden over mijn Ruut AL2, hopelijk zal dat dus veranderen met de 2 upgrades. Anders zal ik volgend jaar een nieuwe gravelbike moeten kopen.
Wissel je die vooras positie wel eens om? Dat vind ik wel een interessant concept en is het unique selling point van die Rondo's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:27

Gisteren een zeer moeilijke rondje gedaan in Zuid-Limburg. Modder was grotendeels weg, maar alle wind en de beklimmingen waren voor mijn huidige fitness misschien net een beetje over het randje.

Kon wel lachen toen ik mensen afgestapt de Gulperberg zag oplopen. Dat lukte me wel nog op de gravel.

[Afbeelding]
Je woont praktisch in dezelfde stad, haha, cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:12

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Hopjesvla79 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:44:
[...]

bij mij zelfs 5 dagen later :)

d:)b
Ik mag het hopen. Hoe eerder hoe liever.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
DieAnder schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:45:
[...]

Wissel je die vooras positie wel eens om? Dat vind ik wel een interessant concept en is het unique selling point van die Rondo's.
Nog nooit gedaan, ik zou je zelfs geen eens kunnen vertellen op welke stand het zit.
De Ruut AL2 heb ik begin 2021 gekocht toen werkelijk niks anders op voorraad was, dus voor mij was het geen usp destijds.

Maar ondanks dat ik mijn fiets niet super top vind, het gravellen is echt fantastisch. Volgend weekend ga ik eens zo'n Bram Tankink route proberen.

Pagina: 1 ... 12 ... 81 Laatste