Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Eindelijk iemand die het kan bevestigen. Ik kreeg soms bijna het gevoel dat ik het verkeerd in mijn geheugen had opgeslagen :+

Deze pagina is zelfs uit 2021, toen waren de problemen allang bekend. Ik heb in 2020 al een nieuwe kraan moeten betalen die pas 4 jaar oud was.

[ Voor 14% gewijzigd door Wolly op 04-12-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice_Blade
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 17:50
JB schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:35:
[...]
http://web.archive.org/we...w.quooker.nl/duurzaamheid
--
Een Quooker is eenvoudig te onderhouden. Daardoor gaat hij lang mee, wel vijftien tot twintig jaar! En krijg je problemen met je reservoir? Dan zijn die meestal eenvoudig te verhelpen, doordat een Quooker-reservoir open te maken is. Door een onderdeel te vervangen, krijgen we je systeem vaak weer werkend.
[...]
Devils advocate: een complete kraan vervangen is natuurlijk ook maar 'een onderdeel' van het gehele systeem. En er staat nergens dat ie 'onder garantie' 15-20 jaar meegaat. Dus na de 'standaard' 2 jaar fabrieksgarantie is alles wat ze in coulance doen al heel netjes.
Stel dat ze beweren dat er minder dan 0.5% van de kranen defect raakt, dus in het slechtste geval 1 op de 200 verkochte kranen. En iedere Nederlander die hem niet direct bij zijn leverancier kan reclameren hier op Tweakers via wat googlen naar "Quooker 2x knipper" uitkomt. Dan ZOU het wel eens zo kunnen zijn dat wij allemaal toevallig net bij die 0.5% zitten die een brak model hebben ontvangen.

Realistisch gezien onzin natuurlijk, want die van mij, uit circa 2015 heeft zowel defecte electronica als lekkende dubbele-o-ringen op de kraan zelf, wat de electronica ook niet verder ten-goede komt. Dus dat is gewoon een erg slecht ontwerp. Zodra de o-ringen een beetje uitdrogen door de hitte, of verslijten door het gedraai en de leeftijd, dan gaat hij lekken, wat dan netjes langs alle slangen en kabeltjes naar beneden sijpelt. Met een beetje geluk zelfs zo het quooker reservoir in als je die er onder hebt staan... Dus sprake van een 'duurzaam' ontwerp was het in 2015 zeker niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ice_Blade schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:38:
[...]

Devils advocate: een complete kraan vervangen is natuurlijk ook maar 'een onderdeel' van het gehele systeem. En er staat nergens dat ie 'onder garantie' 15-20 jaar meegaat. Dus na de 'standaard' 2 jaar fabrieksgarantie is alles wat ze in coulance doen al heel netjes.
Nee dat is niet netjes, als een fabrikant aangeeft dat de kraan 15 jaar mee gaat heb je 15 jaar recht op een goed functionerende kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:53
JB schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:35:
[...]

Toch wel, @Goku33 O+

http://web.archive.org/we...w.quooker.nl/duurzaamheid

Hier stond het gewoon nog...;

En krijg je problemen met je reservoir? Dan zijn die meestal eenvoudig te verhelpen, doordat een Quooker-reservoir open te maken is. Door een onderdeel te vervangen, krijgen we je systeem vaak weer werkend.

[...]
Goed gevonden! Wel opvallend dat ze specifiek het reservoir noemen en niet "en krijg je problemen met jouw Quooker?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

JB

Cédric roelt!

tsjoender schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:03:
[...]

Goed gevonden! Wel opvallend dat ze specifiek het reservoir noemen en niet "en krijg je problemen met jouw Quooker?"
Ik lees het anders. Je kraan gaat 15-20 jaar mee… en krijg je problemen met je reservoir, daar hebben we wel onderdelen voor om het te maken… #duurzaam }:O

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdvdl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:14
JazekerXX schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:22:
[...]

heb je de ohmse waardes al eens gemeten?
of met een andere magneet aan de zijkant?
Gisteren de weerstanden gemeten:
Los: 7k3
Druk: 1k7 (1,681)
Draai: 480

Dit komt dus best overeen wat mij behalve de los waarde.

Misschien is het vocht ondertussen opgedroogd. Ik moet toch nog het invoerventiel vervangen vanwege een niet werkend afsluitkraantje. En daarna zet ik m wel weer aan om te kijken of die het nu wel doet.
De Quooker doet in ieder geval vreemde dingen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 15:02
mdvdl schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:12:
[...]

Gisteren de weerstanden gemeten:
Los: 7k3
Druk: 1k7 (1,681)
Draai: 480

Dit komt dus best overeen wat mij behalve de los waarde.

Misschien is het vocht ondertussen opgedroogd. Ik moet toch nog het invoerventiel vervangen vanwege een niet werkend afsluitkraantje. En daarna zet ik m wel weer aan om te kijken of die het nu wel doet.
De Quooker doet in ieder geval vreemde dingen. 8)7
dat je bij los 7k3 krijgt is wel erg vreemd. en bij de rest wel goed...
bij los heb je namelijk R3+R4 = 7k77
bij druk heb de R5 parallel aan R3+R4 = 1k7
en bij draai heb je alleen R3 = 470 ohm (R4 wordt dan overbrugd)

dus doordat je bij druk 1k7 hebt weet je dat je in ieder geval alle weerstanden ziet, daarom is het vreemd dat je bij los 7k3 hebt.

meet het ook eens wanneer de kraan in storing gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikvitesse
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:51
Wat een fantastisch topic.
Dankzij dit topic heb ik het onderstaande schema gemaakt.
Zou graag de kraan willen aansturen met een ESP32.

Zou het onderstaande werken? of zie ik iets over het hoofd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLpNcXCUnYmo-ViRM7Ac4T4IqiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rg0JrUzJCsh3KC5vYmscVi5Y.png?f=fotoalbum_large

Just Play

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• berkely
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-02 21:15
Wolly schreef op woensdag 4 december 2024 @ 00:57:
[...]

Dat is uit de tijd van 2016, inmiddels zijn die claims vakkundig verwijderd.
Wel, het staat nog gewoon in de handleiding van de kraan op pagina 21 op de site van Quooker UK: https://www.quooker.co.uk..._consumer_brochure_UK.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDuV_e-Tqqp98mGXzALGHKFl2b4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5yyz8uV1TZL7uvXbhGUu7lfm.png?f=user_large

Dus blijkbaar zijn ze er in Engeland wel nog van overtuigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice_Blade
maikvitesse schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:50:

[Afbeelding]
Houd er rekening mee dat de kraan altijd zelf ook al een weerstand mee schakelt, dus tenzij je die eruit hebt gesloopt zit er in jouw schema dus 2x de 'default' weerstand. (1 in jouw schakeling en 1x impliciet in de kraan zelf, als de knop in de 'uit' stand staat.)

En als je het schema goed doet, dan kan je de knop ook nog gebruiken zelfs als de ESP uit staat of los is gekoppeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Transistoren "4N35" hebben ook nog een bepaalde spanningsval collector-emmitor. En inderdaad de ohmse weerstand in de kraan zelf.

Ik zou kijken of je rechtstreeks de DAC van de ESP32 kan gebruiken de juiste spanning naar de boiler te sturen. Zie:
Dre in "Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hier helaas ook een gedupeerde die zich even komt melden.
Quooker Fusion Square kraan (Q0) met 2x knipper storing.
Installatiedatum december 2018, dus 6 jaartjes in gebruik.

Serviceverzoek bij Quooker ingediend om aanspraak te kunnen maken; krijg ik te horen dat ik helaas niet in aanmerking kom voor een coulance regeling omdat Quooker Nederland claimt dat voor deze kraan al eens eerder een omruiling heeft plaatsgevonden. :? :?
Even doorgevraagd om meer details en ik krijg aals antwoord:
Ik kan u alleen bevestigen en aangeven dat voor deze kraan met serienummer Q0****** op 30-05-2024 aan een particuliere klant een nieuwe kraan hebben verstuurd onder coulance
Wtf? Of Quooker probeert zich eronderuit te lullen of een of andere lamlul heeft een verkeerd serienummer (express of per ongeluk) doorgegeven en dat is dan toevallig de mijne. Pfff, wordt een leuke discussie met Quooker Nederland. Inmiddels ook de keukenleverancier bij betrokken alhoewel die er weinig aan kunnen doen denk ik.

Wel gevraagd wat de coulance regeling dan zou zijn in theorie:
Indien wij u nu een coulance aanbod hadden kunnen doen , en helaas moet ik nogmaals aangegeven dat wij u dit niet kunnen bieden voor deze kraan dan zou dit €650,00 zijn voor een fusion square RVS.
Wat een waardeloos 'coulance' aanbod. De kraan is online te verkrijgen voor 590 euro en de softwarekap voor het reservoir is 115 euro. :X

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX

[Afbeelding]
ik zou wel het originele schema en weerstandswaardes gebruiken. ik heb de printplaat reverse engineered dus doe daar je voordeel mee ;) zie schema linksonder op de afbeelding.. gewoon de reed contacten vervangen voor opto's.

daarnaast zou ik de opto couplers vervangen voor opto fet-relais de cpc1017n zijn fantastisch voor dit doeleinde!! deze hebben namelijk een hele lage rds-on en daardoor dus lage spanningsval over de contacten. een opto coupler werkt als een transistor waardoor je al gauw 0,6v spanningval over je contact hebt, dit kan de boel mogelijk verstoren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyELbe647ZY-KwNpFGpXjEziv6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHX0jiXoVhuHoPWmfqnoF3oK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door JazekerXX op 07-12-2024 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maikvitesse
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:51
@JazekerXX @Dre @Ice_Blade heel erg bedankt voor jullie feedback!! hier kan ik wat mee en ga ik ook zeker wat mee doen.
Ik laat nog wat van me horen!

Just Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Goku33 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:45:
Ik heb eerder dit jaar ook dezelfde discussie gevoerd met Quooker over onze kraan van 4 jaar oud die met knipperstoring helemaal geen warm/kokend water meer wilde geven. Ze bleven bij een vergelijkbaar coulance aanbod van 300 euro voor een gereviseerd reservoir. Ik heb hierover contact met de rechtsbijstand gehad en aangezien Quooker stelt in haar communicatie dat het Quooker product naar verwachting zo’n 15 jaren mee zal gaan, hanteert men een wettelijke afschrijving van 8 a 10 jaren. Binnen deze periode valt een defect als deze (geen normale gebruikslijtage) onder de wettelijke garantie en moet Quooker dit eigenlijk kosteloos repareren. Quooker hield echter voet bij stuk en de rechtsbijstand had geen zin om er een dure zaak van te maken, dus uiteindelijk heeft de rechtsbijstand de rekening voor reparatie betaald.
Dus bij een niet al te oude kraan die wel voorbij de fabrieksgarantie is, kan je het ook nog via de rechtsbijstand proberen te spelen.
Rechtsbijstand komt hier terug met een finale kwijting van 200 euro "omdat ze het te druk hebben". Vind het lastig. Sta ik in mijn recht of niet? Hoe zeker is dat, want het gaat me primair niet om het geld (ja natuurlijk wel zo fijn als alles kostenloos gemaakt wordt). Waarom komen ze meteen met een (halfbakken) voorstel? Als ik niet akkoord ga, komen er weer 5+ werkdagen bij. Voelt meer alsof ze hun SLA met de klant niet kunnen halen en daarmee hopen dat ik akkoord ga.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice_Blade
JB schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:50:
[...]

Rechtsbijstand komt hier terug met een finale kwijting van 200 euro "omdat ze het te druk hebben". Vind het lastig. Sta ik in mijn recht of niet? Hoe zeker is dat, want het gaat me primair niet om het geld (ja natuurlijk wel zo fijn als alles kostenloos gemaakt wordt). Waarom komen ze meteen met een (halfbakken) voorstel? Als ik niet akkoord ga, komen er weer 5+ werkdagen bij. Voelt meer alsof ze hun SLA met de klant niet kunnen halen en daarmee hopen dat ik akkoord ga.
Het feit dat ze meteen al met een coulance voorstel komen voor bepaalde bekende defecten geeft al aan dat ze wel duidelijk weten dat er iets mis is. Je hoeft maar te zeggen dat hij 2x knippert en dat het ontkalken niet heeft geholpen en je krijgt al een coulance aanbod. Normaliter (bij andere witgoed verkopers) krijg je zo'n voorstel pas als alle andere mogelijke hulpmiddeltjes-op-afstand en een bezoek van een monteur-aan-huis niet hebben kunnen baten.
Dat je dat hier al in het !eerste! telefoongesprek aangeboden krijgt zegt natuurlijk ook wel wat. De enige mogelijkheid is dan ook om de hele kraan te vervangen. Het is niet eens mogelijk dat je hem opstuurt voor herstel en dat ze hem na een paar dagen weer gerepareerd terugsturen, of dat je een nieuwe krijgt als blijkt dat ze hem inderdaad niet kunnen repareren. Nope. Zonder te kijken wat er daadwerkelijk mis is, krijg je een 'coulance' bod van 85% van de nieuwprijs van de kraan zodra de 2 jaar wettelijke garantie is verstreken, ondanks alle mooie beloftes op de webpagina van het bedrijf. Terwijl als het een lekkage betreft, je waarschijnlijk met een nieuwe o-ring van nog geen 25 cent al klaar bent...

Het is eigenlijk best wel jammer dat Nederland geen Class-action lawsuits kent voor dit soort dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• re404
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21-03 08:29
"Geweldig" hoe dit forum blijft leven, en we elkaar een beetje kunnen helpen.

Als je bedenkt dat maar 0,05% van de Nederlanders overblijft als je EN hier tijd, zin en genoeg kennis en inzicht voor hebt EN ook nog op Tweakers wilt posten ... dan moeten er wel HEEL VEEL kranen op deze manier "gewoon vervangen" worden die (rijke) mensen dan gewoon (hooguit een beetje morrend) betalen.

Quooker lijkt ANTI-circulair nte blijven handelen. Ze nemen kapotte zaken niet eens terug om van te leren... Wij doen hier de circuar engineering R&D ;) ...

Goed als mensen met legal kennis ervaring kijken of hier wat druk te zetten is. Zou de CSRD gaan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• re404
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21-03 08:29
En, toch even herhaling van dit aspect, wat bij mij essentieel was om te weten en goed verder te testen en een oplossing te vinden:
Er zijn (minimaal) 2 type electronica
  • "analoog" (met de weerstanden) (Q0 type)
  • "digitaal" (waarbij dat met die weerstanden niet gaat werken dus) (QWx type)
En dit heeft dan te maken met compatibiliteit met de Quooker-generatie; hoe nieuw "je kap" is. Ik weet nu even niet meer of het wel/niet backward-compatible is, maar in mijn herinnering moet je voor het óók aansturen van een Cube (die ik heb) wel persé in die digitale series zitten.

Misschien kunnen anderen dit verifiëren / aanvullen, maar ik post het even omdat het veel tijd/moeite kan besparen.

[ Voor 22% gewijzigd door re404 op 11-12-2024 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazekerXX
re404 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:11:
En, toch even herhaling van dit aspect, wat bij mij essentieel was om te weten en goed verder te testen en een oplossing te vinden:
Er zijn (minimaal) 2 type electronica
  • "analoog" (met de weerstanden) (Q0 type)
  • "digitaal" (waarbij dat met die weerstanden niet gaat werken dus) (QWx type)
Misschien kunnen anderen dit verifiëren / aanvullen, maar ik post het even omdat het veel tijd/moeite kan besparen.
Dat klopt volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JazekerXX
JB schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:50:
[...]

Misschien toch eens via de consumentenbond proberen? Misschien kunnen ze er zo'n groeps rechtszaak van maken...

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56

RvV

Ik ben ook slachtoffer geworden van het 2x knipperen probleem. Nu heb ik een ticket gemaakt en vraagt men om het serienummer van de kraan. Ze hebben een screenshot laten zien dat er een sticker op moet zitten op het zwarte kabeltje.
Nou, bij mij dus niet!?
Heb ik de enige kraan zonder sticker of kan het zijn dat er vroeger geen serienummer of sticker op zat?

Y'24

• JB

JB

Cédric roelt!

RvV schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:31:
Ik ben ook slachtoffer geworden van het 2x knipperen probleem. Nu heb ik een ticket gemaakt en vraagt men om het serienummer van de kraan. Ze hebben een screenshot laten zien dat er een sticker op moet zitten op het zwarte kabeltje.
Nou, bij mij dus niet!?
Heb ik de enige kraan zonder sticker of kan het zijn dat er vroeger geen serienummer of sticker op zat?
Er staat ook een serienummer op het reservoirtje :)

Mijn boefje is liev!

• RvV

RvV

JB schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:55:
[...]

Er staat ook een serienummer op het reservoirtje :)
Ja precies, die zit er wel op. Maar is dat dezelfde als de kraan? Ik krijg namelijk de indruk dat het een andere moet zijn omdat ze er om vragen terwijl ze bij support al wel het nummer van het reservoir hebben.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

RvV schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:00:
[...]

Ja precies, die zit er wel op. Maar is dat dezelfde als de kraan? Ik krijg namelijk de indruk dat het een andere moet zijn omdat ze er om vragen terwijl ze bij support al wel het nummer van het reservoir hebben.
Kraan en reservoir zijn aparte serienummers en zit ook geen enkele relevantie tussen die twee aangezien ze afzonderlijk worden gefabriceerd/verkocht.

Sticker van serienummer van het kraantje moet toch echt om het zwarte kabeltje van de kraan zitten (die met de 3.5mm jack plug op het eind). Kan ook zijn dat de helemaal bovenaan de zwarte kabel zit (dus naar de kraan toe) ipv het einde van de kabel (bij de plug).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

Yellowneck schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:35:
[...]

Kraan en reservoir zijn aparte serienummers en zit ook geen enkele relevantie tussen die twee aangezien ze afzonderlijk worden gefabriceerd/verkocht.

Sticker van serienummer van het kraantje moet toch echt om het zwarte kabeltje van de kraan zitten (die met de 3.5mm jack plug op het eind). Kan ook zijn dat de helemaal bovenaan de zwarte kabel zit (dus naar de kraan toe) ipv het einde van de kabel (bij de plug).
Thx! Ik ben verder gaan zoeken en er zat een heel klein labeltje aan de metalen (gevlochten) slang wat ik net niet kon zien zonder in het kastje te kruipen. _/-\o_

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

RvV schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:13:
[...]

Thx! Ik ben verder gaan zoeken en er zat een heel klein labeltje aan de metalen (gevlochten) slang wat ik net niet kon zien zonder in het kastje te kruipen. _/-\o_
Succes met de coulance aanvraag!

Ik heb uiteindelijk, na tussenkomst van de keukenleverancier (die had directe lijntjes met een sales director van Quooker), een coulance aanbod gekregen van 300 euro incl BTW voor een nieuwe kraan + softwarekap (want reservoir is te oud voor de nieuwe kraan).

In eerste instantie kreeg ik helemaal geen coulance (want serienummer bleek al eerder gebruikt geweest te zijn, zie post van mij hierboven). Na onderzoek bleek dit een foutje vanuit hun kant en konden ze me 550 euro aanbieden. Het kan dus lonen om het even via meerdere kanalen uit te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 12-12-2024 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Yellowneck schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:41:
[...]

Succes met de coulance aanvraag!

Ik heb uiteindelijk, na tussenkomst van de keukenleverancier (die had directe lijntjes met een sales director van Quooker), een coulance aanbod gekregen van 300 euro incl BTW voor een nieuwe kraan + softwarekap (want reservoir is te oud voor de nieuwe kraan).
Dit zijn toch ook kansloze zaken? Hoe weet Quooker dan dat je die zogenoemde softwarekap nodig hebt, als je alleen die kraan als defect meldt?

Dus in het slechtste geval ga je akkoord met het zogenaamde coulance aanbod, kom je er vervolgens achter dat je ook nog kosten moet maken om reservoir aan te kunnen sluiten of? Laat staan dat je die kraan zelf kan lopen vervangen... Want ook dat doen ze niet voor je.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

Ter info:

Inmiddels het het coulance voorstel binnen.

Fusion Square RVS voor 650,- met gratis nieuw kap omdat de nieuwe kraan niet gaat werken met de bestaande kap.

Ofwel...mooi de sjaak. Ik ben er nog niet over uit of ik terug ga naar de waterkoker of niet. In ieder geval zal ik voor nu alles en iedereen afraaden om ooit nog een Quooker product aan te schaffen.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RvV schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:47:
Ter info:

Fusion Square RVS voor 650,- met gratis nieuw kap omdat de nieuwe kraan niet gaat werken met de bestaande kap.

Ofwel...mooi de sjaak. Ik ben er nog niet over uit of ik terug ga naar de waterkoker of niet. In ieder geval zal ik voor nu alles en iedereen afraaden om ooit nog een Quooker product aan te schaffen.
En kunnen ze dan garanderen dat de nieuwe kraan niet ook kapot gaat? Oh wacht… na 2 jaar wettelijke garantie maakt het allemaal niks meer uit.

Welk reservoir heb jij erbij?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

JB schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:38:
[...]
En kunnen ze dan garanderen dat de nieuwe kraan niet ook kapot gaat? Oh wacht… na 2 jaar wettelijke garantie maakt het allemaal niks meer uit.

Welk reservoir heb jij erbij?
Ja precies. Volgens support komt het vaak door het gebruik van schoonmaakmiddelen. Nou, zoveel maak ik dat ding niet schoon. :X
Ik vind het weer een aardige gok als hij buiten die 2 jaar garantie weer defect zou raken.

De Combi gebruik ik, zonder plus.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
RvV schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:54:
[...]

Ja precies. Volgens support komt het vaak door het gebruik van schoonmaakmiddelen. Nou, zoveel maak ik dat ding niet schoon. :X
Ik vind het weer een aardige gok als hij buiten die 2 jaar garantie weer defect zou raken.

De Combi gebruik ik, zonder plus.
Toen ze mij de vervangende kraan aanboden was het argument ook. “Dan heeft u ook weer garantie!”.

Oplichters, een product op de markt brengen wat al jaren fabrieksfouten heeft :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Klaarblijkelijk melden ook (te) weinig mensen zich bij de rechtsbijstand. Anders zou je zeggen dat ze de case verbanden wel kunnen leggen op een gegeven moment en Quooker eens aan kunnen pakken. Waarschijnlijk is uitkeren en eurootje op de polis volgend jaar goedkoper :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
RvV schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:47:
Ter info:

zet de consumentenbond er eens op.
en in de tussentijd kun je een tweedehandse kopen of je huidige repareren. wat is er mis mee?
wat zijn de eerste 3 karakters van je serie nummer?

[ Voor 4% gewijzigd door JazekerXX op 13-12-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

JazekerXX schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:28:
[...]

zet de consumentenbond er eens op.
en in de tussentijd kun je een tweedehandse kopen of je huidige repareren. wat is er mis mee?
wat zijn de eerste 3 karakters van je serie nummer?
Alleen weet ik ook niet zeker of een 2e hands gaat werken omdat er later een nieuwe kap is uitgebracht die niet compatible is. Q023. 2x knipper storing.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice_Blade
Een nieuwe kap was los 80 euro ofzo als ik me niet vergis. Dus mocht je een 2e hands kraan kopen en die werkt niet, kan je nog een nieuwe kap bestellen en dan zou het alsnog moeten werken lijkt me. Zeg je dat de vorige was kortgesloten omdat er ivm een lekkende kraan water in was gelopen, misschien krijg je hem dan zelfs onder coulance :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

JB schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:10:
[...]

Dit zijn toch ook kansloze zaken? Hoe weet Quooker dan dat je die zogenoemde softwarekap nodig hebt, als je alleen die kraan als defect meldt?

Dus in het slechtste geval ga je akkoord met het zogenaamde coulance aanbod, kom je er vervolgens achter dat je ook nog kosten moet maken om reservoir aan te kunnen sluiten of? Laat staan dat je die kraan zelf kan lopen vervangen... Want ook dat doen ze niet voor je.
Ik had in mijn geval zowel het serienummer van mijn kraan als van mijn reservoir op voorhand al gestuurd. Want ik had dus al in dit topic gelezen dat de mogelijkheid bestond dat nieuwe kraan niet zou werken op oudere reservoirs.

Installatie was inderdaad extra, 110 euro incl BTW voor het installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
RvV schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:10:
[...]

Alleen weet ik ook niet zeker of een 2e hands gaat werken omdat er later een nieuwe kap is uitgebracht die niet compatible is. Q023. 2x knipper storing.
je hebt oude en nieuwe tweede handse. maar als je een Q0 kraan pakt werkt het altijd.
op marktplaats heb je iemand die veel hier in handelt. erwin volgens mij.

of repareren. bij die Q0 kranen is meestal de transparante behuizing van de printplaat waar scheurtjes in zitten.
hier al veel besproken. lees maar even een stukje terug in dit topic...

een derde optie is dat je iets met wat weerstanden en knopjes in elkaar knutselt. ook dat is al uitgebreid besproken hier..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazekerXX
Ice_Blade schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:14:
Een nieuwe kap was los 80 euro ofzo als ik me niet vergis. Dus mocht je een 2e hands kraan kopen en die werkt niet, kan je nog een nieuwe kap bestellen en dan zou het alsnog moeten werken lijkt me. Zeg je dat de vorige was kortgesloten omdat er ivm een lekkende kraan water in was gelopen, misschien krijg je hem dan zelfs onder coulance :P
een nieuwere kraan QW0, QW1 of K kan alleen op een nieuw reservoir of oud reservoir met nieuwe kap.
en daar kan dan ook een cube op.

en omgekeerd op een nieuw reservoir of oud reservoir met nieuwe kap kunnen zowel de oude als nieuwe kranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Yellowneck schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:02:
[...]

Ik had in mijn geval zowel het serienummer van mijn kraan als van mijn reservoir op voorhand al gestuurd. Want ik had dus al in dit topic gelezen dat de mogelijkheid bestond dat nieuwe kraan niet zou werken op oudere reservoirs.

Installatie was inderdaad extra, 110 euro incl BTW voor het installeren :+
Aah kijk ze durven het gewoon… voor alles geld vragen :r

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Is de Fusion nu wel verbeterd structureel, of krijg je weer dezelfde kraan met dezelfde issues na bepaalde tijd?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 99% gewijzigd door JB op 17-12-2024 16:03 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

JB schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:32:
Is de Fusion nu wel verbeterd structureel, of krijg je weer dezelfde kraan met dezelfde issues na bepaalde tijd?
Eleison667 in "Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The-King
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-05 12:28
Dit topic heeft mij super geholpen om mijn Quooker Fusion kraan te repareren.
Mijn kraan is van 2018 van het type QW. Dat is de uitvoering met de zwarte plastic ring, waar de magneet ingelijmd is. De afmeting van de magneet is 10x4x1 mm.
Ik heb de magneten in Duitsland besteld. De kleinste bestelhoeveelheid was 20 stuks. Ik heb er nu nog 19 over.
Als ik iemand kan helpen voor 4 euro stuur ik het magneetje via briefpost naar je thuis op.
Heb je interesse stuur een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdvdl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:14
Ik heb mijn Quooker nog eens nagemeten met een andere meter, maar de weerstanden blijven hetzelfde. In de open stand kom ik dus 500 Ohm te kort.

Ondertussen heb ik contact gehad met mijn keukenleverancier en akkoord gegaan voor een nieuwe kraan voor 490 euro. Van Quooker kreeg ik een nieuwe kraan voor 550 euro.

We zullen zien hoe lang die het vol gaat houden en zien tegen die tijd wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mbt onderhoud. Wat doen mensen hier? Ik zie nergens die losse filter voor het combi reservoir, maar om meteen alles te vervangen voor 150 euro, lijkt me ook overdreven?

Hebben nooit issues gehad met waterstraal ivm kalk etc. dus daarvoor hoeft het niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The-King
Het losse filter wordt niet meer verkocht. Ik had na 6 jaar ook nog geen problemen. Maar ik heb toch het binnenwerk vervangen.
Toen ik het openmaakte schrok ik wel. Er zat een enorme hoeveelheid ketelsteen in. Het was een wonder dat het nog steeds functioneerde Zie foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3lR0285dW5Cvi4OOj45ZV2Z-fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSU8yWb1FiAEZ7ljUZs1V39t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

The-King schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:52:
Het losse filter wordt niet meer verkocht. Ik had na 6 jaar ook nog geen problemen. Maar ik heb toch het binnenwerk vervangen.
Toen ik het openmaakte schrok ik wel. Er zat een enorme hoeveelheid ketelsteen in. Het was een wonder dat het nog steeds functioneerde Zie foto

[Afbeelding]
Duurzaam allemaal zo d:)b Zie die sets online volgens mij ook nergens goedkoper dan bij Quooker zelf? 150 euro voor een onderhoudsbeurtje zelf uit te voeren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
JB schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:20:
[...]
Duurzaam allemaal zo d:)b Zie die sets online volgens mij ook nergens goedkoper dan bij Quooker zelf? 150 euro voor een onderhoudsbeurtje zelf uit te voeren.
je hebt dan natuurlijk voor een onderhoudsbeurt niet zo'n nieuwe module nodig hè..
gewoon de kalk etc er uit halen en schoonmaken is voldoende. hoogstens een nieuwe pakking er tussen.

pas als de boiler defect is kun je zo'n nieuwe module er in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
JazekerXX schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:25:
[...]

je hebt dan natuurlijk voor een onderhoudsbeurt niet zo'n nieuwe module nodig hè..
gewoon de kalk etc er uit halen en schoonmaken is voldoende. hoogstens een nieuwe pakking er tussen.

pas als de boiler defect is kun je zo'n nieuwe module er in zetten.
Helaas zijn pakking en filter niet los te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe pleeg je dan onderhoud? En wanneer is het nodig? Ze zeggen 5 jaar, maar ik lees ook “als uw waterstraal druk afneemt…”

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
Wolly schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:14:
[...]

Helaas zijn pakking en filter niet los te koop.
oude pakking hergebruiken of zelf een maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
JB schreef op woensdag 25 december 2024 @ 17:08:
Hoe pleeg je dan onderhoud? En wanneer is het nodig? Ze zeggen 5 jaar, maar ik lees ook “als uw waterstraal druk afneemt…”
afhankelijk hoe hard je water is. maar na 5 jaar lijkt het me zeker wel nodig in de meeste gevallen

• JB

JB

Cédric roelt!

@JazekerXX maar jij vervangt de filter dan niet, of? Lijkt me ook (juist) wel belangrijk om die te vernieuwen als je alles open/schoon maakt?

Mijn boefje is liev!

• JazekerXX
JB schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:57:
@JazekerXX maar jij vervangt de filter dan niet, of? Lijkt me ook (juist) wel belangrijk om die te vernieuwen als je alles open/schoon maakt?
ja ook het filter, dat had ik er even bij kunnen zetten idd. ik ging er even van uit dat dat logisch was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JazekerXX schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:07:
[...]

ja ook het filter, dat had ik er even bij kunnen zetten idd. ik ging er even van uit dat dat logisch was..
Maar hoe dan, als je die niet los kunt bestellen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-King
Als je het binnenwerk vervangt zit daar het filter bij. Het is één geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
The-King schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:53:
Als je het binnenwerk vervangt zit daar het filter bij. Het is één geheel.
Klopt, alleen geeft @JazekerXX aan dat hij niet het complete binnenwerk heeft vervangen maar wel het filter.

En het filter is niet los te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Precies mijn punt, duurzaamheid en Quooker gaan bij _alles_ gewoonweg niet samen. Een kraan repareren doen/kunnen ze niet, een onderhoudsbeurt is ook meteen maar voor 150 euro+ alles ombouwen en oude wegpleuren, terwijl een filter + schoonmaken afdoende zou kunnen zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazekerXX
JB schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 00:30:
[...]

Maar hoe dan, als je die niet los kunt bestellen?
ok dat wist ik niet. mijn reservoir is nog vrij nieuw maar had hem tweedehands gekocht. en zag er nog als nieuw uit van binnen. daarom heb niet naar een nieuw filter gezocht. ik had wel wat lopen neuzen op de website van Quooker en zag wel van alles voorbij komen van andere filters en deed dus een aanname..

misschien als je ze belt dat ze het dan kunnen leveren? je kan dan namelijk meer onderdelen bestellen dan wat op de website staat. ik moet ook zeggen dat de service aan de telefoon echt vele malen beter is dan via de mail. echt van beste service ooit aan de telefoon naar slechtste service ooit via de mail.

ik zou zeggen probeer het eens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Na 7 jaar, zag het er zo uit alhier;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRg5AkQZC2f_95BlafLOBr1C6qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhZiWsXGgXL22DdxcWMpGBFU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EiCNPNrXmxzha0saC5-zR67iX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wg7GZT6S5KODlRcwLASMZxBa.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-King
@JB Je mag niet klagen. Ziet er veel beter uit als bij mij na 6 jaar. Gebruik je misschien een waterontharder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

The-King schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:51:
@JB Je mag niet klagen. Ziet er veel beter uit als bij mij na 6 jaar. Gebruik je misschien een waterontharder?
Nope, geen waterontharder. Water is hier gelukkig niet zo hard.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snottt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:02
Na een jaar met de "magneetoplossing" gewerkt te hebben is het nu over en uit. Na 11 jaar in gebruik te zijn nog steeds geen spoortje van kalksteen.Ik heb dan ook een waterontharder :) .
Ik heb nu maar een aan/uit schakelaar op het magneetventiel aangesloten en hij werkt weer. Schakelaar heb ik weggewerkt in het keukenkastje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2jAfxFZYTkMXrRZDcRBzDSqCpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQGslZbkR6sAWqUM4OUciD0p.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jskq6UQXJigsoyxX8uHufhtqVnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSkO9tWqy48TWJXaBBCR42yV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccasram
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-05 19:32
Ook hier een 2x knipper storing. De kraan is uit 2014 dus van het oude type maar ik heb in 2017 een andere kap opgestuurd gekregen omdat de led-ring bij aanraking niet meer werkte. Ik heb die kap nooit geïnstalleerd maar vraag me nu af of ik hem kan gebruiken icm een nieuwe kraan. Weten jullie hoe ik.kan zien of het een nieuwe kap is die met de nieuwere kranen kan omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snottt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:02
Via Quooker Service krijg je uit "coulance" een nieuwe kraan aangeboden en daar zit altijd een "gratis"kap bij.

Wij vinden het erg vervelend dat u problemen ondervindt met één van onze producten.

Spijtig genoeg is het zo dat de kraan in dit geval in zijn geheel vervangen moet worden.

Graag willen wij u een nieuwe kraan aanbieden voor een coulance-bedrag van € 450,- (incl BTW). Normaliter kost een nieuwe kraan € 601,- (incl BTW). Op deze nieuwe kraan krijgt u buiten de coulance ook wederom 2 jaar garantie.
Een handleiding, waarin beschreven staat hoe u de kraan zelf kunt vervangen, vindt u hieronder:
https://manuals.quooker.c...sion-kraan-bij-pro3-vaq-e

Ook dient de software-kap van het reservoir vervangen te worden om de nieuwe kraan aan te kunnen sturen. Deze sturen wij kosteloos met de kraan mee. Normaal kost deze €100,-.

We horen graag of u gebruik wilt maken van dit aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
snottt schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:24:
Via Quooker Service krijg je uit "coulance" een nieuwe kraan aangeboden en daar zit altijd een "gratis"kap bij.

Wij vinden het erg vervelend dat u problemen ondervindt met één van onze producten.

Spijtig genoeg is het zo dat de kraan in dit geval in zijn geheel vervangen moet worden.

Graag willen wij u een nieuwe kraan aanbieden voor een coulance-bedrag van € 450,- (incl BTW). Normaliter kost een nieuwe kraan € 601,- (incl BTW). Op deze nieuwe kraan krijgt u buiten de coulance ook wederom 2 jaar garantie.
Een handleiding, waarin beschreven staat hoe u de kraan zelf kunt vervangen, vindt u hieronder:

Ook dient de software-kap van het reservoir vervangen te worden om de nieuwe kraan aan te kunnen sturen. Deze sturen wij kosteloos met de kraan mee. Normaal kost deze €100,-.

Slechte deal voor iets wat verkocht is wat jarenlang mee zou gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luccasram
snottt schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:24:

Bij mij is de coulance-aanbieding 550 voor de kraan en een gratis kap. Daarom vraag ik me af of de kap die ik heb al een van het nieuwe type is. Dan kan ik beter een kraan bij een online aanbieder voor ca. 450 kan kopen ipv op hun aanbieding in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

luccasram schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:24:
[...]

Bij mij is de coulance-aanbieding 550 voor de kraan en een gratis kap. Daarom vraag ik me af of de kap die ik heb al een van het nieuwe type is. Dan kan ik beter een kraan bij een online aanbieder voor ca. 450 kan kopen ipv op hun aanbieding in te gaan.
Lachwekkend inderdaad. Ze werken met staffels obv hoe oud je kraan is. Hier 2017 dus 100 euro minder. In jouw geval is het alles behalve coulance want voor 450 euro vind je de kraan ook online inderdaad (op plekken zelfs met 3 jaar garantie :+ )…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Quooker is er als bedrijf (inmiddels) volledig op ingericht om dit af te wimpelen onder de noemer “coulance”. Er zit een compleet team op de aftersales. De eerste mail is telkens meteen een nieuwe kraan kopen. Ze;

- ontwijken hun zogenaamde duurzaamheidsoogpunt (kraan wordt meteen volledig vervangen)
- ontwijken de eerder beloofde 15-20 jaar goed werkende kraan beloftes (ook als je ze erop attendeert met feiten)

Compleet uitgekauwde wettelijke bla bla mailtjes krijg je terug omdat ze gewoon een product hebben wat telkens op dezelfde manier defect gaat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazekerXX
JB schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:28:
Quooker is er als bedrijf (inmiddels) volledig op ingericht om dit af te wimpelen onder de noemer “coulance”. Er zit een compleet team op de aftersales. De eerste mail is telkens meteen een nieuwe kraan kopen. Ze;

- ontwijken hun zogenaamde duurzaamheidsoogpunt (kraan wordt meteen volledig vervangen)
- ontwijken de eerder beloofde 15-20 jaar goed werkende kraan beloftes (ook als je ze erop attendeert met feiten)

Compleet uitgekauwde wettelijke bla bla mailtjes krijg je terug omdat ze gewoon een product hebben wat telkens op dezelfde manier defect gaat.
wat zou de rechtsbijstand en/of de consumentenbond hier van zeggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ixp
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-05 10:28

ixp

JazekerXX schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:30:
[...]

wat zou de rechtsbijstand en/of de consumentenbond hier van zeggen?
Wat ik gelezen heb is dat de rechtsbijstand vaak de kosten van Quooker vergoed omdat dat minder kost dan procederen. Zelf heb ik melding gemaakt bij Radar van de slechte service en korte levensduur. Hoe meer mensen er melding maken hoe groter de kans dat een van deze consumenten organisaties er iets mee gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ice_Blade
Misschien is het een idee om een soort verzamel post te maken met alle linkjes naar de topics van bijv Radar en de consumenten bond (voor zover dat mogelijk is?).
Dan kunnen de mensen die dit topic lezen ook daar hun woordje doen en wordt het ivm de 'drukte' in het topic misschien eerder opgepakt. (Geen idee hoe dat werkt daar, en of dat invloed heeft.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tourtje
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:10
van de week mijn quooker boiler open gemaakt * een pro3 vaq e versie
de druk viel wat weg dus ik dacht laat ik hem eens open schroeven om te kijken aan de binnenkant.

bij het open maken voorzichtig de rubbere seal ring verwijderd.
zo dat die later weer terug geplaast kon worden
ook gelijk de hitac filter verwijderd. jammer dat deze niet meer los worden verkocht.

toen alles maar even in de schoonmaak azijn gezet
het hitac filter open gemaakt. wat vrij eenvoudig was
nu ook gelijk gezien waarom sommige problemen hebben met te weinig waterdruk

dat hitac filter zit vol met losse activekoolstof korrels. door het warme water word de bovenste laag in het filter een soort harde pannenkoek er ontstaat dunnen waterdichte harde laag.
nu heb ik deze er afgeschraapt en voila alles werk weer.
kapje er op en filter er terug in. nu was dit filter nu nog maar 3 jaar
maar als je een ouder filter hebt zou je dus gewoon nieuwe koolstof korrels er in kunnen gooien.
en even het filter ontkalken met azijn

en je bent voor een paar tientjes klaar
die korrels kan je gewoon online kopen.

zoek maar op active koolstof korrels

toch zonde dat je daar voor een compleet pakket moet aanschaffen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ixp

ixp

Mijn Quooker uit 2017 had een 4x knipper storing en een stroeve hendel, advies van de servicedesk was om het gehele binnenwerk te vervangen en een nieuwe cardridge in de kraan te plaatsen. Garantie of coulance wilde ze niets van weten, ik heb het goed geprobeerd.
Nadat de kraanhendel helemaal niets meer wilde toch maar een nieuwe binnenwerk daarvoor besteld, deze staat niet in de webshop maar is wel telefonisch te bestellen à €50 + €6,49 verzendkosten.

Na openen begrijp ik de storing wel, zoveel kalk/ketelsteen heb ik nog niet eerder met eigen ogen gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1ZmMCEYc_FgeLgsRc6Cnw4RNlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmO6kvXOzzS7NJ0KIuYT1pG7.jpg?f=fotoalbum_large

Na alle losse kalk te hebben verwijderd en daarna nog ontkalken met citroenzuur(poeder) ziet het er weer een stuk beter uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pmrwqGuuRb-HZtUc2CbMrKQ3rg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Og7n67nDodhIaQcUMgYBjJA4.webp?f=user_large

Alles zit weer in elkaar en het binnenwerk van de kraan is vervangen, dat gaat op zich best makkelijk als je een beetje handig bent. De 4x knipper storing is verdwenen en de hendel gaat weer super soepel.
Hopelijk kan hij weer een jaar op 7 vooruit, hoewel ik hem over 5 jaar denk ik preventief ontkalk.
Het HITAC filter heb ik niet vervangen, wel gespoeld met schoon water, Nederlands water heeft een prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ixp schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:49:
Mijn Quooker uit 2017 had een 4x knipper storing en een stroeve hendel, advies van de servicedesk was om het gehele binnenwerk te vervangen en een nieuwe cardridge in de kraan te plaatsen. Garantie of coulance wilde ze niets van weten, ik heb het goed geprobeerd.
Nadat de kraanhendel helemaal niets meer wilde toch maar een nieuwe binnenwerk daarvoor besteld, deze staat niet in de webshop maar is wel telefonisch te bestellen à €50 + €6,49 verzendkosten.

Na openen begrijp ik de storing wel, zoveel kalk/ketelsteen heb ik nog niet eerder met eigen ogen gezien:
[Afbeelding]

Na alle losse kalk te hebben verwijderd en daarna nog ontkalken met citroenzuur(poeder) ziet het er weer een stuk beter uit:
[Afbeelding]

Alles zit weer in elkaar en het binnenwerk van de kraan is vervangen, dat gaat op zich best makkelijk als je een beetje handig bent. De 4x knipper storing is verdwenen en de hendel gaat weer super soepel.
Hopelijk kan hij weer een jaar op 7 vooruit, hoewel ik hem over 5 jaar denk ik preventief ontkalk.
Het HITAC filter heb ik niet vervangen, wel gespoeld met schoon water, Nederlands water heeft een prima kwaliteit.
Wat heb je nu precies vervangen? Het gedeelte met de print en de ledjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixp

ixp

Wolly schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:05:
[...]

Wat heb je nu precies vervangen? Het gedeelte met de print en de ledjes?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icsY2iyBjObtFs25Q3hz-tjVHRk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CoY8EHXQDHZuPWvBSva7pL3J.jpg?f=user_large

Het blauwe onderdeel en het rubber erboven. Hiermee bepaal je met de hendel of er warm of koud water uit de kraan komt. Zie https://manuals.quooker.c...rvanging-cartridge-fusion voor de complete handleiding.
Als je een beetje handig bent is dat prima zelf te doen.
Probleem bij mij was dat de hendel voor koud/warm bijna niet meer bewoog en op het laatst helemaal niet meer. Daarnaast was er een 4x knipper storing die is verholpen door enkel te ontkalken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luccasram
luccasram schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:37:
Ook hier een 2x knipper storing. De kraan is uit 2014 dus van het oude type maar ik heb in 2017 een andere kap opgestuurd gekregen omdat de led-ring bij aanraking niet meer werkte. Ik heb die kap nooit geïnstalleerd maar vraag me nu af of ik hem kan gebruiken icm een nieuwe kraan. Weten jullie hoe ik.kan zien of het een nieuwe kap is die met de nieuwere kranen kan omgaan?
Zojuist reactie van Quooker mocht iemand anders er nog iets aan hebben: "Achteraan de rode kap zit een dun, zwart kabeltje ingeplugd. Indien u hier niet 1 maar 2 aansluitingen naast elkaar voor kan terugvinden dan heeft u al de meest recente softwarekap in uw bezit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:24

WouterB

3680 Wp

Ik zal mijn ervaring van vandaag ook maar even delen. Vanochtend geen kokend water; de boiler knipperde 2x. Twee keer een reset geprobeerd, maar geen succes. Daarna was de tijd vanochtend op. Na het werk maar even gaan googlen en dit draadje gevonden. Dank aan de mensen die foto's van een uit elkaar gehaalde kraan gedeeld hebben - dat helpt met snappen hoe de kraan werkt. De ring met contactspray behandeld - dat loste de knipper op, maar de ring reageerde nog niet. Daarna probeerde ik of ik de ring los kon krijgen zonder geweld - dat is niet gelukt, maar het wat ruwer heen en weer bewegen heeft wel iets gedaan, want plotseling ging de led weer aan en doet hij het weer.

Ik vermoed dat de contactspray + beweging iets aanslag van de magneet heeft gehaald, waardoor de contacten hem weer zien.

Vraag me af hoe lang dit blijft werken, maar voorlopig weer kokend water uit de kraan *O*

- update volgende ochtend - hij knippert weer. Weer even het volgende riedeltje: uit / contactspray / goed aangeduwd de ringknop heen en weerhalen / aan en hij geeft weer leven. Dit weekend maar eens kijken of ik de knop eraf kan krijgen. Ik heb overigens een Q0 kraan (2016)

[ Voor 13% gewijzigd door WouterB op 14-03-2025 08:38 ]

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:25

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ixp schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:49:
[...]
Bij aanschaf van onze kraan was dit sowieso het advies. Onze kraan is 8 jaar oud en nu 2 keer ontkalkt. Beide keren kwam een goede hand vol kalk uit de boiler (7 liter variant).
WouterB schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:45:
Ik zal mijn ervaring van vandaag ook maar even delen. Vanochtend geen kokend water; de boiler knipperde 2x. Twee keer een reset geprobeerd, maar geen succes. Daarna was de tijd vanochtend op. Na het werk maar even gaan googlen en dit draadje gevonden. Dank aan de mensen die foto's van een uit elkaar gehaalde kraan gedeeld hebben - dat helpt met snappen hoe de kraan werkt. De ring met contactspray behandeld - dat loste de knipper op, maar de ring reageerde nog niet. Daarna probeerde ik of ik de ring los kon krijgen zonder geweld - dat is niet gelukt, maar het wat ruwer heen en weer bewegen heeft wel iets gedaan, want plotseling ging de led weer aan en doet hij het weer.

Ik vermoed dat de contactspray + beweging iets aanslag van de magneet heeft gehaald, waardoor de contacten hem weer zien.

Vraag me af hoe lang dit blijft werken, maar voorlopig weer kokend water uit de kraan *O*

- update volgende ochtend - hij knippert weer. Weer even het volgende riedeltje: uit / contactspray / goed aangeduwd de ringknop heen en weerhalen / aan en hij geeft weer leven. Dit weekend maar eens kijken of ik de knop eraf kan krijgen. Ik heb overigens een Q0 kraan (2016)
Controleer eens de of de print met sensor corrosie heeft. Bij ons is die ooit onder garantie vervangen omdat deze aangetast was door schoonmaakmiddelen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:24

WouterB

3680 Wp

deepbass909 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:06:
[...]

Controleer eens de of de print met sensor corrosie heeft. Bij ons is die ooit onder garantie vervangen omdat deze aangetast was door schoonmaakmiddelen.
Ja, zoiets zal het wel zijn. Quooker zelf zegt: koop maar een nieuwe kraan, met wat coulance zijn ze dan nog steeds duurder dan de keukenloods...

Ik ben nog niet toegekomen aan uit elkaar halen, ook omdat we dan zonder kraan in de keuken zitten... Misschien toch maar een nieuwe kopen en de oude op marktplaats voor onderdelen?

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 00:02
koenster schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:22:
Hoi! Flinke schop in dit topic, maar ik heb een relevante vraag:

Ik lees op internet overal dat een 4x knipper-storing duidt op een reservoir fout. TS geeft duidelijk aan dat de kraan defect is. Waarom zou het reservoir dan niet 2x knipperen?

Een tijdje terug heb ik een Quooker van Marktplaats gekocht en deze is defect geraakt; 4x knipperen is het enige wat hij nog doet. Doorgemeten en hij trekt ~0w, dus er wordt ook niet verwarmd. Als ik 'vraag' om kokend water met de druk-draai knop, dan gaat het relais open en krijg ik koud water door het kokendwatergedeelte.

Hierdoor weet ik eigenlijk zeker dat het reservoir in storing staat, maar ik heb geen reservoir om mee te testen (of metingen te vergelijken). Is er hier iemand die toevallig de draden van het plaatje hieronder door kan meten en de weerstanden door kan geven? Dit zijn de sensordraden, maar ik weet niet welke sensoren er allemaal in zo'n reservoir zitten. Weet er iemand meer over de 'sensor-staaf' die zich in het reservoir bevindt?

In mijn geval gaat het om een Combi 2.2 E (7L) reservoir met bijbehorende Fusion (square) kraan. Voor zover ik kan zien is de kraan dus werkend, maar zit het defect in het reservoir. Natuurlijk kan ik voor 180EU en nieuw reservoir bestellen, maar ik zou het zonde vinden om dit te moeten doen, aangezien er net ook een nieuw filter in zit.

[Afbeelding]
Heb je dit ooit opgelost? Ik heb exact dezelfde situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 16:34
tyfoon_2 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:01:
[...]

Heb je dit ooit opgelost? Ik heb exact dezelfde situatie
Mijn 'sensor'-staaf was kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
koenster schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:54:
[...]

Mijn 'sensor'-staaf was kapot.
Is dat die met dat slangetje naar beneden gaat en dat dat schijfje? Hoe heb je dat gemaakt? Volledig nieuw binnenwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 16:34
tyfoon_2 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:25:
[...]

Is dat die met dat slangetje naar beneden gaat en dat dat schijfje? Hoe heb je dat gemaakt? Volledig nieuw binnenwerk?
Het is diegene met het stekkertje op mijn originele post. Is een massieve metalen staaf en gaat inderdaad door de messing (denk ik?) deksel het reservoir in. Heb een tweede reservoir op Marktplaats gekocht en bij elkaar ge-frankensteind. Als je even mijn post opzoekt dan zie je dat ik een Quooker Combi+ van een 3 liter heb gemaakt, waar dat normaal alleen bij een 7 liter vat kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tyfoon_2
koenster schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:43:
[...]

Het is diegene met het stekkertje op mijn originele post. Is een massieve metalen staaf en gaat inderdaad door de messing (denk ik?) deksel het reservoir in. Heb een tweede reservoir op Marktplaats gekocht en bij elkaar ge-frankensteind. Als je even mijn post opzoekt dan zie je dat ik een Quooker Combi+ van een 3 liter heb gemaakt, waar dat normaal alleen bij een 7 liter vat kan.
Mooi man! Ik ga hem nog eens uit elkaar halen. Anders setje van 180e maar kopen om eea weer aan de praat te krijgen. Ik had zeker 1.5kg aan kalksteen erin zitten dus an sich niet gek dat eea niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mea011
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 22:08
Goedemiddag,

Ik heb dit topic aandacht doorgelezen aangezien ik ook te maken heb met de 2x knipper storing. Ik heb deze een paar maanden geleden gehad en toen de Quooker een week uit gehad en toen ik hem weer aanzette werkte hij wonder boven wonder, tot nu.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing voor het probleem. Wat ik zie is:
- De LED op de boiler knippert 2x zoals bekend
- De LED ring op de kraan brand niet
- Bij twee keer drukken en draaien komt er geen verandering in

Wat heb ik gedaan:
- De reset procedure eindeloos uitgevoerd.
- De kraanhals gedemonteerd en gekeken hoe het daar uit zag. Ondanks dat de magneet een beetje verroest is, lijkt het me niet extreem. Ik vraag me af of dit dus het probleem is. Ik heb niet de hele kraan gedemonteerd om te zien wat er nog meer beschadigd zou kunnen zijn.
- Ik heb een losse magneet gebruikt om te trachten de kokend water kraan alsnog te laten werken zonder de geribbelde ring/zwarte plastic ring met magneet.
- Ik heb de weerstand in de jack getracht te meten, maar misschien doe ik dit niet goed. Ik gebruik de weerstand tussen 1-4 en meet in neutrale positie 33.5k en in gedrukt+gedraaide toestand 959k. Ik heb weinig ervaring met het meten van weerstanden maar dat komt niet in de buurt van wat hier beschreven wordt.

Wat is het probleem?
Ik den dat de elektronica in de kraan of de draad kaduuk is en ik dus een nieuwe kraan moet kopen. Voordat ik hiermee aan de slag ga hoor ik graag of jullie nog tips hebben. Kan het ook zijn dat de elektronica in de rode deksel kaduuk is en moet ik daar een vervanging voor zoeken?

Welke kraan zou ik moeten kopen?
Ik heb de PRO 3 VAQ E boiler kan ik zien (VCW serienummer), de set komt uit ongeveer 2017. De rode deksel erop heeft een aansluiting voor 2 jack-plugs. Zouden jullie kunnen zien aan het binnenwerk welke kraan ik heb, want de vorige bewoner heeft het label eraf gehaald en daar kan ik niet meer achter komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0CP9d9YOHGcQC2DNBHjogDwHvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ds2GFeEKKWTJXTI9M79WkWi6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCoPfi1R4aj3syXcrItxzvJFLkw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/348dCS0NbvdYY94LxoLojnIu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHSQWX6v4-4tSbgQE_BNQYsZhyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J0ZSSivBqqsyMum2jPjR9dFh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rfclz_SyS3BjR9XoUlsQNgpq7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vL0dutbVk9FeZtm3yBKyg4xG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-akkzzZSotLV7z9VsXLA06iwizA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G3QIFmXUjLEvwJwQF6oIPMVL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Mea011 op 24-04-2025 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
Mea011 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:44:
Goedemiddag,

Ik heb dit topic aandacht doorgelezen aangezien ik ook te maken heb met de 2x knipper storing. Ik heb deze een paar maanden geleden gehad en toen de Quooker een week uit gehad en toen ik hem weer aanzette werkte hij wonder boven wonder, tot nu.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing voor het probleem. Wat ik zie is:
- De LED op de boiler knippert 2x zoals bekend
- De LED ring op de kraan brand niet
- Bij twee keer drukken en draaien komt er geen verandering in

Wat heb ik gedaan:
- De reset procedure eindeloos uitgevoerd.
- De kraanhals gedemonteerd en gekeken hoe het daar uit zag. Ondanks dat de magneet een beetje verroest is, lijkt het me niet extreem. Ik vraag me af of dit dus het probleem is. Ik heb niet de hele kraan gedemonteerd om te zien wat er nog meer beschadigd zou kunnen zijn.
- Ik heb een losse magneet gebruikt om te trachten de kokend water kraan alsnog te laten werken zonder de geribbelde ring/zwarte plastic ring met magneet.
- Ik heb de weerstand in de jack getracht te meten, maar misschien doe ik dit niet goed. Ik gebruik de weerstand tussen 1-4 en meet in neutrale positie 33.5k en in gedrukt+gedraaide toestand 959k. Ik heb weinig ervaring met het meten van weerstanden maar dat komt niet in de buurt van wat hier beschreven wordt.

Wat is het probleem?
Ik den dat de elektronica in de kraan of de draad kaduuk is en ik dus een nieuwe kraan moet kopen. Voordat ik hiermee aan de slag ga hoor ik graag of jullie nog tips hebben. Kan het ook zijn dat de elektronica in de rode deksel kaduuk is en moet ik daar een vervanging voor zoeken?

Welke kraan zou ik moeten kopen?
Ik heb de PRO 3 VAQ E boiler kan ik zien (VCW serienummer), de set komt uit ongeveer 2017. De rode deksel erop heeft een aansluiting voor 2 jack-plugs. Zouden jullie kunnen zien aan het binnenwerk welke kraan ik heb, want de vorige bewoner heeft het label eraf gehaald en daar kan ik niet meer achter komen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik gok dat dit een nieuwer type kraan is misschien QW0, QW1 of nieuwer. het is in ieder geval niet de Q0 serie.
wat ik begrepen had werken de nieuwere kranen niet met weerstanden, het kan dus mogelijk zijn dat er vocht (bijv. via een scheurtje oid) bij de elektronica is gekomen waardoor je toch weerstand meet. maar goed ik heb nooit zo'n nieuw type onderzocht dus weet niet wat je normaal moet meten. het kan ook gewoon de elektronica zijn waar je doorheen meet.

de leds gaan normaal pas aan wanneer je de ring twee keer activeert of wanneer hij opwarmt. dus je kan nog proberen hem af te laten koelen en dan kijken of de leds aan gaan of nog even met een andere magneet proberen. maar als je de leds helemaal niet aan krijgt dan lijkt me toch iets met de elektronica mis. ik had bij mijn Q0 kraan ook vocht op de printplaat door scheurtjes in het transparante plastic.

wat ik begrepen heb wat compatibiliteit betreft is dat op de nieuwere reservoirs zoals die van jou de nieuwere kranen QW0 en hoger welke letter was dat ook al weer K of R dacht ik. maar ook de oude serie Q0 met weerstanden zou moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door JazekerXX op 24-04-2025 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mea011
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 22:08
Bedankt voor de reply! Ik heb uiteindelijk gekozen om een tweede hands kraan van marktplaats te scoren en het systeem werkt weer naar behoren! De kapotte houd ik voor toekomstige spare parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-05 17:53
Allereerst bedankt iedereen voor het delen van hun tips hier, erg nuttig!
Ik vraag me af, mensen hoe hebben 2 knipperende led probleem met Combi ketel, heb je nog steeds een warm water in de kraan?

Ik had oorspronkelijk 4 knipperende leds, dus ze stelden voor om verwarmingselement te vervangen, wat ik heb gedaan. Na het vervangen heeft het nu 2 knipperende leds, dus ze stellen voor om de kraan te vervangen. Ik vraag me af of het wel nodig was om het verwarmingselement te vervangen, aangezien het pas 2 jaar oud was.

Hoe dan ook, ik vraag me af of mijn probleem een kraan zelf is, want mijn water wordt helemaal niet verwarmd. Ik dacht dat de kraan de afgifte van kokend water activeerde, of zorgt hij ook voor de verwarming van het water?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorn87
  • Laatst online: 29-05 11:31
Al die kraanproblemen die ik hier zie; valt dit niet onder consumentenrecht? Je hebt recht op een deugdelijk product, ook buiten de garantieperiode kan de verkoper aansprakelijk worden gesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorn87 op 03-05-2025 10:56 ]

Weet alles over Crypto en Crypto.com #CROFAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazekerXX
carefree7 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:06:
Allereerst bedankt iedereen voor het delen van hun tips hier, erg nuttig!
Ik vraag me af, mensen hoe hebben 2 knipperende led probleem met Combi ketel, heb je nog steeds een warm water in de kraan?

Ik had oorspronkelijk 4 knipperende leds, dus ze stelden voor om verwarmingselement te vervangen, wat ik heb gedaan. Na het vervangen heeft het nu 2 knipperende leds, dus ze stellen voor om de kraan te vervangen. Ik vraag me af of het wel nodig was om het verwarmingselement te vervangen, aangezien het pas 2 jaar oud was.

Hoe dan ook, ik vraag me af of mijn probleem een kraan zelf is, want mijn water wordt helemaal niet verwarmd. Ik dacht dat de kraan de afgifte van kokend water activeerde, of zorgt hij ook voor de verwarming van het water?
het verwarmingselement kan natuurlijk wel kapot gaan binnen 2 jaar, dat is gewoon een slechte productie. kan wel eens gebeuren. maar ik neem aan dat je niet alleen het verwarmingselement vervangen hebt maar de hele module? heb je de elektronica ook vervangen? dat lijkt mij hetgeen wat de temperatuur in het vat regelt.
ik weet niet welk type kraan je hebt maar van de oudere modellen weet ik dat die alleen de aansturing naar het magneetventiel van de kokend water boiler regelden. het lijkt me niet dat de kraan de temperatuur in het boilervat gaat regelen, dat zou wel erg vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn87
  • Laatst online: 29-05 11:31
Iemand toevallig ervaring met het repareren van een Quooker Cube (2020) die niet meer koelt?

Weet alles over Crypto en Crypto.com #CROFAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazekerXX
Jorn87 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:38:
Iemand toevallig ervaring met het repareren van een Quooker Cube (2020) die niet meer koelt?
met de koeling geen ervaring maar meestal als een koelkast of airco niet meer koelt dan is er een klein lek en is het koelmiddel ontsnapt. dus als je iemand kent die dat bij kan vullen, dan is het waarschijnlijk wel te repareren.
draait de compressor nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
JazekerXX schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:34:
[...]

het verwarmingselement kan natuurlijk wel kapot gaan binnen 2 jaar, dat is gewoon een slechte productie. kan wel eens gebeuren. maar ik neem aan dat je niet alleen het verwarmingselement vervangen hebt maar de hele module? heb je de elektronica ook vervangen? dat lijkt mij hetgeen wat de temperatuur in het vat regelt.
ik weet niet welk type kraan je hebt maar van de oudere modellen weet ik dat die alleen de aansturing naar het magneetventiel van de kokend water boiler regelden. het lijkt me niet dat de kraan de temperatuur in het boilervat gaat regelen, dat zou wel erg vreemd zijn.
Dus wat je zegt is dat zelfs als de kraan kapot is, het water nog steeds verwarmd moet worden in het reservoir?

Ik heb een Fusion kraan, en ik heb inderdaad de hele module vervangen. Je kunt alleen het hele verwarmingselement vervangen, inclusief elektronica en filter (180 Eur). In feite bestaat mijn hele Combi Quooker uit 4 delen - waterreservoir, rode dop met knop, verwarmingselement (incl. filter en elektronica), en de kraan zelf.
Nu heb ik het verwarmingselement met filter en elektronica vervangen, en ook de kraan, maar hij geeft nog steeds 2 rode leds en verwarmt niet. Dus letterlijk het enige wat nog over is, is het rode dopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourtje
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:10
carefree7 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:34:
[...]

Dus wat je zegt is dat zelfs als de kraan kapot is, het water nog steeds verwarmd moet worden in het reservoir?

Ik heb een Fusion kraan, en ik heb inderdaad de hele module vervangen. Je kunt alleen het hele verwarmingselement vervangen, inclusief elektronica en filter (180 Eur). In feite bestaat mijn hele Combi Quooker uit 4 delen - waterreservoir, rode dop met knop, verwarmingselement (incl. filter en elektronica), en de kraan zelf.
Nu heb ik het verwarmingselement met filter en elektronica vervangen, en ook de kraan, maar hij geeft nog steeds 2 rode leds en verwarmt niet. Dus letterlijk het enige wat nog over is, is het rode dopje.
2x rood kniperen is de kraan
4x rood is de boiler

zou inderdaad goed kunnen dat het de ring is
waneer gaat de ring rood knipperen ?
gelijk na het aanzetten van de boiler of pas waneer je kokend water vraagd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
Tourtje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:18:
[...]

2x rood kniperen is de kraan
4x rood is de boiler

zou inderdaad goed kunnen dat het de ring is
waneer gaat de ring rood knipperen ?
gelijk na het aanzetten van de boiler of pas waneer je kokend water vraagd ?
Dus voordat ik de kraan verwisselde, knipperde zowel de ring op de kraan als de reservoirdop altijd 2x rood. Nu heb ik de kraan verwisseld voor een nieuwe, en alleen het reservoirdopje knippert 2x rood. De ring op de kraan knippert helemaal niet.
Ik hoor nergens geluiden vandaan komen, ook niet als ik om kokend water vraag of warm water aanzet. Het water wordt helemaal niet verwarmd.

Ik ben nogal in de war want toen mijn Quooker stopte met verwarmen zag ik 4 leds knipperen. Quooker heeft me toen het verwarmingselement (incl. elektronica) opgestuurd, dat ik heb vervangen. Dus het begon 2x rood te knipperen. Toen vertelden ze me dat het de kraan was die het probleem was, en nu heb ik hem vervangen en het is hetzelfde probleem. Ik kan moeilijk geloven dat er meerdere dingen tegelijk kapot zijn gegaan, en tot nu toe heb ik hier 180+425 Eur aan uitgegeven. Als blijkt dat het de rode dop is (eigenlijk het goedkoopste onderdeel), zal ik ze vragen alle andere dingen terug te sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JazekerXX
carefree7 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:26:
[...]

Als blijkt dat het de rode dop is (eigenlijk het goedkoopste onderdeel), zal ik ze vragen alle andere dingen terug te sturen.
met de rode dop bedoel je dan toch de elektronica op het reservoir? ik dacht dat je zei dat je die vervangen had? dat lijkt me (wat ik al zei) dat dat hetgeen is wat de temperatuur in het vat regelt.

maar wat zegt Quooker hier zelf van dan? want zij adviseren jou iets te vervangen wat vervolgens het probleem niet verhelpt en dan roepen ze nog wat, wat ook niet helpt. dan moet het toch gewoon retour lijkt me?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
JazekerXX schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:27:
[...]

met de rode dop bedoel je dan toch de elektronica op het reservoir? ik dacht dat je zei dat je die vervangen had? dat lijkt me (wat ik al zei) dat dat hetgeen is wat de temperatuur in het vat regelt.

maar wat zegt Quooker hier zelf van dan? want zij adviseren jou iets te vervangen wat vervolgens het probleem niet verhelpt en dan roepen ze nog wat, wat ook niet helpt. dan moet het toch gewoon retour lijkt me?..
Ja. Het verwarmingselement heeft ook kabels, dus ik dacht dat je dat bedoelde met 'elektronica'. Dus de Quooker-monteur kwam, en het blijkt dat ze vergeten zijn me de nieuwe rode kap met elektronica te sturen. Dus die heeft hij nu vervangen en het werkt eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
carefree7 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:18:
[...]

Ja. Het verwarmingselement heeft ook kabels, dus ik dacht dat je dat bedoelde met 'elektronica'. Dus de Quooker-monteur kwam, en het blijkt dat ze vergeten zijn me de nieuwe rode kap met elektronica te sturen. Dus die heeft hij nu vervangen en het werkt eindelijk!
Het was dus alleen de electronica... en met electronica bedoel ik de printplaat, hè. heb je gelijk de kraan en verwarmingselement mee terug gegeven? Want dat was toch even voor ~€600 aan materiaal wat je niet nodig had...

[ Voor 4% gewijzigd door JazekerXX op 19-05-2025 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr55
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 24-05 21:19
Hallo,
Ik ben nieuw hier maar heb ook n oude quooker fusion die mij flink wat problemen geeft. Ik kom zo bij de twee-knipper problematiek maar eerst even de cartouche/mengkraan in deze Fusion. Ging na jaar of 5 zwaar lopen en na 9 jaar was het niet meer te doen dus nieuwe cartouche. Filmpje van Peet bekeken, dat hielp aardig. Blauwe cartouche er in maar ik draaide de schroefdraad in het kunstof kapje kapot door het 6mm boutje iets ie hard aan te draaien, ding kan maar twee slagen maken, bizar. Heb ik opgelost door de kop van de cartouche te doorboren met een 5,5mm boor en toen 6mm draad tappen. Nu draait het imbusboutje dus door het kunstof kapje in mijn verse 6mm gat ik de kop en dat werkt VEEL beter. Heeft er iemand interesse dan heb ik foto’s maar wil ook best wat advies/hulp geven als ik daarmee mensen kan helpen.
Maar dan, na tweede keer monteren knelde ik een draadje kapot tussen de twee messing blokken,, feest, twee knipper probleem. Alles uit elkaar, draad van pin 2 eruit geknipt en de rest zo goed als mogelijk geïsoleerd en monteren maar weer. Top, werkt,, maar na paar maanden weer geen koken water.
Toen ben ik idd draadje gaan lezen en zag de weerstand methode, aha, goed nieuws. Ik heb een proefschakeling gemaakt op breadboard zodat ik fijn kan meten. Ik heb de schakeling wat aangepast omdat ik geen nut zag in S1 twee keer in te drukken en dan S1 en S2 indrukken en vasthouden. Door S2 over de weerstanden 5600 en 1200 te zetten hoef je S1 niet vast te houden dus nu zou 2 x S1 en dan S2 vasthouden het moeten doen. Zie foto van mijn schema onderin. Ik weet niet goed wat ik moet doen met pin 3 met de leds dus heb ik paar leds parallel gezet met een 5600 weerstand ervoor.
Testen, niets. Ik meen alleen af en toe een zacht tikje te horen in de rode kap op het vat maar geen kokend water. Ik probeer de kraan zelf nog eens en ja hij doet het, wellicht is vocht dus de boosdoener. Gelijk gaan meten en ik vind de beroemde waardes, knop los 7250 ohm, druk 1700 en draai 470. Bijna exact wat ik aan P1-4 van mijn proefopstelling meet.
Nu heb ik twee onduidelijkheden :
1. Mijn quooker is van juni 2014 dus zou oude type met weerstanden moeten zijn MAAR ik heb twee poortjes voor de 3,5mm plug. Op internet vind ik dat die twee poorten gelijk zijn. Ergens in de draadje staat een opmerking dat Quooker zou hebben gezegd dat het dan het nieuwe model is waar de weerstandmethode niet mee werkt. Hmm, 2014 en toch nieuw model?
2. Pin 3, wat moet ik daar mee? Zit daar het probleem nu?
Wie kan mij verder helpen? Mijn vrouw is het n beetje zat dat ik zoveel met gereedschap in de keuken te vinden ben en zegt koop n nieuwe, ding is 11 jaar oud, maar ik ben beetje eigenwijs en zou het prachtig vinden om het toch te fixen. Ik ga evt zelfs voor gewoon 220 volt op het koken water ventiel maar liever niet.
Hierbij het schema:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHiyvb0paniAkvkCuxEQGPwMc4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DG45T2pTlxYAJqntqtLN0hIL.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 3 4 Laatste