Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:38
En de quooker kraan gaat bij mij rechtsom en bij jou linksom :P en toch gaan ze beide dezelfde kant op :+

Maargoed, dan zal ie goed klem zitten bij mij. Binnenkort maar eens verder met de oplossing met de weerstanden en kijken of ik dat mooi weggewerkt / opgelost krijg, zonder dat er onbedoeld kokend water uit de kraan gaat komen.

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
ik ben tevreden met de weerstanden oplossing. ik zag wel dat ik in mijn schema r4 en r5 omgewisseld heb
dus 5600 ohm voor ruststand en parallel met drukknop 470 ohm

Draadloos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ix4SA4NH8c8KmubGUkyOyFt-ww0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVh8EGaO0LO38uds9NNTGb69.jpg?f=fotoalbum_large

of deze met draad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaWZojzhYLYH-TnHRJ42JoFuyPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAIgDxznJJ09hIVy0eaC9nMd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door MijnCommentaar op 22-01-2026 20:10 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:23
Stig schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:01:
Met dank aan dit forum ook hier een snelle reparatie uit kunnen voeren (Fusion kraan uit 2018).
Een jaar geleden gaven wij bij Quooker al aan dat onze kraan nauwelijks functioneerde. Als we mazzel hadden konden we 1 op de 10x een kopje thee maken. Ja, kapot. Uit coulance konden we de kraan krijgen van €951,- voor €500,-...

Nu had ik hier al eens eerder rond gekeken maar met weerstandjes en knoppen aan de gang gaan leek mij geen goed idee. Tot jouw post, voorzien van plaatjes en een duidelijke handleiding _/-\o_.

Vijf minuten en een magneetje van €0,35 later en er komt nu gewoon keer-op-keer kokend water uit de kraan. Je hebt geen idee hoe blij je mij en mijn gezin hiermee gemaakt hebt!

Mocht ik iemand blij kunnen maken met nog een magneetje? Gratis op te halen op het station in Amersfoort of Harderwijk O+

• X-PloiD
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-02 23:23
Internet en alle berichten hier doorgespit. Hier een Quooker Flex Combi+ die storing geeft en blijft terugkomen.

Resetten kan simpelweg door de jack plug eruit en weer erin te doen, dan gaat het weer voor 'even' goed. Soms een dag. Soms meerdere dagen. Soms enkele uren.

Kraan uitelkaar gehad. De magneet is niet het probleem en volledig intact.

Als ik het goed begrijp gaat de weerstanden oplossing niet werken met dit type kraan vanwege nieuwere elektronica? Of heb ik het mis?

De solenoïde magneet bedienen is wel een optie? Is er iemand die hier een goed te volgen bouwtekening van heeft en zou willen delen?

Het boeit mij dus niet dat de originele bediening niet meer zou werken. Ik vind het net als de rest hier belachelijk hoe Quooker hiermee omgaat. Een verdienmodel waar ze makkelijk mee weg komen.

• JazekerXX
  • Laatst online: 05-02 18:57
X-PloiD schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:22:
Internet en alle berichten hier doorgespit. Hier een Quooker Flex Combi+ die storing geeft en blijft terugkomen.

Resetten kan simpelweg door de jack plug eruit en weer erin te doen, dan gaat het weer voor 'even' goed. Soms een dag. Soms meerdere dagen. Soms enkele uren.

Kraan uitelkaar gehad. De magneet is niet het probleem en volledig intact.

Als ik het goed begrijp gaat de weerstanden oplossing niet werken met dit type kraan vanwege nieuwere elektronica? Of heb ik het mis?

De solenoïde magneet bedienen is wel een optie? Is er iemand die hier een goed te volgen bouwtekening van heeft en zou willen delen?

Het boeit mij dus niet dat de originele bediening niet meer zou werken. Ik vind het net als de rest hier belachelijk hoe Quooker hiermee omgaat. Een verdienmodel waar ze makkelijk mee weg komen.
als het goed is werkt de nieuwere type met zowel de communicatie bus als de weerstanden. ik zou het eens proberen met weerstanden...

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
ik heb vandaag ook de knop eens los getrokken, dat ging heel simpel. Helaas de magneet ziet er nog blinkend uit maar doet het niet. Dus ik ga door met de drukknop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87-XvoBWBzULfL54QBv3SPjST74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZaNGqHAunJhAUMRCREZk83M.jpg?f=fotoalbum_large

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:22
De mijne (combi 2.2e) produceerde geen kokend water meer en ging vanzelf uit. In het binnenwerk van de kraan had ik vorig jaar al een componentje vervangen. De Quooker was meer dan 10 jaar oud en dan heb ik iets van ''vervangen". Ook de uittrekslang vind ik handig bij onze onmogelijke vierkante spoelbak.

Dus vorige week een nieuwe geïnstalleerd en vandaag de oude eens goed bekeken. De oogst: circa 2 kg kalk.
Ik post het hier even omdat er hier veel Quooker bezitters zijn met mogelijk hetzelfde euvel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crEgX7RlNsGAMFl4eVo_drVZpGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRaojSc6thWRzZHb0EmqDq3z.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vraag me wel of of hij het nog zou doen nu ik de kalk verwijderd heb.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• JazekerXX
  • Laatst online: 05-02 18:57
bert pit schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:54:
Ik vraag me wel of of hij het nog zou doen nu ik de kalk verwijderd heb.
eventueel hebben ze ook een nieuw binnenwerk te koop bij Quooker

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:34
Als je de kalk verwijderd heb en je maakt de binnenkant van de boiler schoon met een schuurspons inclusief het verwarmingselement en je spoelt alles heel goed schoon zodat er geen kalk deeltjes op de schroefdraad van de draadstangetjes blijven zitten of het pakking oppervlak maak de witte Teflon o-ring schoon plaats alles gewoon terug wel een beetje kranenvet of keramisch vet aan de draadtangetjes doen en de moeren gelijkmatig aandraaien
Voor een gelijkmatige aandrukking van het pakking oppervlak

[ Voor 7% gewijzigd door Edje44magnum op 03-02-2026 08:22 ]

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-02 16:59
Maar zegt geen enkele keukenboer als je een cooker of een Celciuz neemt dat je eigenlijk een ontharder moet nemen? Die van ons namelijk wel dus hebben we er een laten plaatsen omdat bij ons in het oosten het water ook erg hard is.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste