Een Quooker Combi+ 7 liter met fusion kraan doet het niet meer. Het is mij niet duidelijk of dit nu in de kraan zit of in de boiler. De boiler intern is recent schoongemaakt c.q. ontdaan van kalk.
De Quooker warmt op. Echter bij het bedienen van de knop voor kokendwater valt de Quooker in storing (4× knipper). De klep voor kokendwater wordt niet bedient.
De Quooker is via een 4-polige mini-jack connector verbonden met de kraan. Om de kokendwaterkraan te activeren moet je de knop op de kraan 2× indrukken en dan bij de laatste keer draaien. Een soort kinderbeveiliging is dit.
Wat ik constateer:
:strip_exif()/f/image/Pk6m44wZgXHV17kwM4sXwYVi.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto printplaat
:strip_exif()/f/image/OXRtHUFLudsidhruich5Aa6w.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto mini-jack stekker 4-polig schema
:strip_exif()/f/image/hpgcZWTONMDc6nUW04JvjSDL.jpg?f=fotoalbum_large)
Pin 1-4 = weerstand van knop op kraan
Pin 3-4 = LED in kraan
Pin 2 lijkt niet gebruikt te worden. Wel op de printplaat gesoldeerd, maar zover ik aan de bovenzijde zie loopt deze nergens heen.
Pin 1 = weerstand van de knop op de kraan
Pin 2 = niet in gebruik
Pin 3 = LED voeding
Pin 4 = GND
Wat mij opviel is dat ik in plaats van 8,4 kOhm ook al een weerstand van 12 kOhm en 10 kOhm heb gemeten. Mijn verdenking is dat de weerstanden in de kraan niet voldoen aan de toleranties (
)
Mijn vraag is nu:
De Quooker warmt op. Echter bij het bedienen van de knop voor kokendwater valt de Quooker in storing (4× knipper). De klep voor kokendwater wordt niet bedient.
De Quooker is via een 4-polige mini-jack connector verbonden met de kraan. Om de kokendwaterkraan te activeren moet je de knop op de kraan 2× indrukken en dan bij de laatste keer draaien. Een soort kinderbeveiliging is dit.
Wat ik constateer:
- Rode lampje op de Quooker functioneert conform verwachting
- Rode lampje op de kraan functioneert conform verwachting
- Op de mini-jack pin 1-4 meet ik 8,4 kOhm als de kraanbediening normaal staat
- Op de mini-jack pin 1-4 meet ik 2,8 kOhm als de kraanbediening ingedrukt is
- Op de mini-jack pin 1-4 meet ik 1,6 kOhm als de kraanbediening gedraaid is
:strip_exif()/f/image/Pk6m44wZgXHV17kwM4sXwYVi.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto printplaat
:strip_exif()/f/image/OXRtHUFLudsidhruich5Aa6w.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto mini-jack stekker 4-polig schema
:strip_exif()/f/image/hpgcZWTONMDc6nUW04JvjSDL.jpg?f=fotoalbum_large)
Pin 1-4 = weerstand van knop op kraan
Pin 3-4 = LED in kraan
Pin 2 lijkt niet gebruikt te worden. Wel op de printplaat gesoldeerd, maar zover ik aan de bovenzijde zie loopt deze nergens heen.
Pin 1 = weerstand van de knop op de kraan
Pin 2 = niet in gebruik
Pin 3 = LED voeding
Pin 4 = GND
Wat mij opviel is dat ik in plaats van 8,4 kOhm ook al een weerstand van 12 kOhm en 10 kOhm heb gemeten. Mijn verdenking is dat de weerstanden in de kraan niet voldoen aan de toleranties (
Mijn vraag is nu:
- Waar moeten de weerstanden aan voldoen (iemand toevallig een werkende kraan om te meten?
).
- Hoe kraan verder te repareren als daar het probleem zit
- Waar anders verder onderzoek naar doen