Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ixp schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:49:
[...]
Alles zit weer in elkaar en het binnenwerk van de kraan is vervangen, dat gaat op zich best makkelijk als je een beetje handig bent. De 4x knipper storing is verdwenen en de hendel gaat weer super soepel.
Hopelijk kan hij weer een jaar op 7 vooruit, hoewel ik hem over 5 jaar denk ik preventief ontkalk.
Het HITAC filter heb ik niet vervangen, wel gespoeld met schoon water, Nederlands water heeft een prima kwaliteit.
Bij aanschaf van onze kraan was dit sowieso het advies. Onze kraan is 8 jaar oud en nu 2 keer ontkalkt. Beide keren kwam een goede hand vol kalk uit de boiler (7 liter variant).
WouterB schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:45:
Ik zal mijn ervaring van vandaag ook maar even delen. Vanochtend geen kokend water; de boiler knipperde 2x. Twee keer een reset geprobeerd, maar geen succes. Daarna was de tijd vanochtend op. Na het werk maar even gaan googlen en dit draadje gevonden. Dank aan de mensen die foto's van een uit elkaar gehaalde kraan gedeeld hebben - dat helpt met snappen hoe de kraan werkt. De ring met contactspray behandeld - dat loste de knipper op, maar de ring reageerde nog niet. Daarna probeerde ik of ik de ring los kon krijgen zonder geweld - dat is niet gelukt, maar het wat ruwer heen en weer bewegen heeft wel iets gedaan, want plotseling ging de led weer aan en doet hij het weer.

Ik vermoed dat de contactspray + beweging iets aanslag van de magneet heeft gehaald, waardoor de contacten hem weer zien.

Vraag me af hoe lang dit blijft werken, maar voorlopig weer kokend water uit de kraan *O*

- update volgende ochtend - hij knippert weer. Weer even het volgende riedeltje: uit / contactspray / goed aangeduwd de ringknop heen en weerhalen / aan en hij geeft weer leven. Dit weekend maar eens kijken of ik de knop eraf kan krijgen. Ik heb overigens een Q0 kraan (2016)
Controleer eens de of de print met sensor corrosie heeft. Bij ons is die ooit onder garantie vervangen omdat deze aangetast was door schoonmaakmiddelen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 19:20

WouterB

3680 Wp

deepbass909 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:06:
[...]

Controleer eens de of de print met sensor corrosie heeft. Bij ons is die ooit onder garantie vervangen omdat deze aangetast was door schoonmaakmiddelen.
Ja, zoiets zal het wel zijn. Quooker zelf zegt: koop maar een nieuwe kraan, met wat coulance zijn ze dan nog steeds duurder dan de keukenloods...

Ik ben nog niet toegekomen aan uit elkaar halen, ook omdat we dan zonder kraan in de keuken zitten... Misschien toch maar een nieuwe kopen en de oude op marktplaats voor onderdelen?

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:08
koenster schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:22:
Hoi! Flinke schop in dit topic, maar ik heb een relevante vraag:

Ik lees op internet overal dat een 4x knipper-storing duidt op een reservoir fout. TS geeft duidelijk aan dat de kraan defect is. Waarom zou het reservoir dan niet 2x knipperen?

Een tijdje terug heb ik een Quooker van Marktplaats gekocht en deze is defect geraakt; 4x knipperen is het enige wat hij nog doet. Doorgemeten en hij trekt ~0w, dus er wordt ook niet verwarmd. Als ik 'vraag' om kokend water met de druk-draai knop, dan gaat het relais open en krijg ik koud water door het kokendwatergedeelte.

Hierdoor weet ik eigenlijk zeker dat het reservoir in storing staat, maar ik heb geen reservoir om mee te testen (of metingen te vergelijken). Is er hier iemand die toevallig de draden van het plaatje hieronder door kan meten en de weerstanden door kan geven? Dit zijn de sensordraden, maar ik weet niet welke sensoren er allemaal in zo'n reservoir zitten. Weet er iemand meer over de 'sensor-staaf' die zich in het reservoir bevindt?

In mijn geval gaat het om een Combi 2.2 E (7L) reservoir met bijbehorende Fusion (square) kraan. Voor zover ik kan zien is de kraan dus werkend, maar zit het defect in het reservoir. Natuurlijk kan ik voor 180EU en nieuw reservoir bestellen, maar ik zou het zonde vinden om dit te moeten doen, aangezien er net ook een nieuw filter in zit.

[Afbeelding]
Heb je dit ooit opgelost? Ik heb exact dezelfde situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:52
tyfoon_2 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:01:
[...]

Heb je dit ooit opgelost? Ik heb exact dezelfde situatie
Mijn 'sensor'-staaf was kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
koenster schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:54:
[...]

Mijn 'sensor'-staaf was kapot.
Is dat die met dat slangetje naar beneden gaat en dat dat schijfje? Hoe heb je dat gemaakt? Volledig nieuw binnenwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:52
tyfoon_2 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:25:
[...]

Is dat die met dat slangetje naar beneden gaat en dat dat schijfje? Hoe heb je dat gemaakt? Volledig nieuw binnenwerk?
Het is diegene met het stekkertje op mijn originele post. Is een massieve metalen staaf en gaat inderdaad door de messing (denk ik?) deksel het reservoir in. Heb een tweede reservoir op Marktplaats gekocht en bij elkaar ge-frankensteind. Als je even mijn post opzoekt dan zie je dat ik een Quooker Combi+ van een 3 liter heb gemaakt, waar dat normaal alleen bij een 7 liter vat kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tyfoon_2
koenster schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:43:
[...]

Het is diegene met het stekkertje op mijn originele post. Is een massieve metalen staaf en gaat inderdaad door de messing (denk ik?) deksel het reservoir in. Heb een tweede reservoir op Marktplaats gekocht en bij elkaar ge-frankensteind. Als je even mijn post opzoekt dan zie je dat ik een Quooker Combi+ van een 3 liter heb gemaakt, waar dat normaal alleen bij een 7 liter vat kan.
Mooi man! Ik ga hem nog eens uit elkaar halen. Anders setje van 180e maar kopen om eea weer aan de praat te krijgen. Ik had zeker 1.5kg aan kalksteen erin zitten dus an sich niet gek dat eea niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mea011
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-08 23:00
Goedemiddag,

Ik heb dit topic aandacht doorgelezen aangezien ik ook te maken heb met de 2x knipper storing. Ik heb deze een paar maanden geleden gehad en toen de Quooker een week uit gehad en toen ik hem weer aanzette werkte hij wonder boven wonder, tot nu.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing voor het probleem. Wat ik zie is:
- De LED op de boiler knippert 2x zoals bekend
- De LED ring op de kraan brand niet
- Bij twee keer drukken en draaien komt er geen verandering in

Wat heb ik gedaan:
- De reset procedure eindeloos uitgevoerd.
- De kraanhals gedemonteerd en gekeken hoe het daar uit zag. Ondanks dat de magneet een beetje verroest is, lijkt het me niet extreem. Ik vraag me af of dit dus het probleem is. Ik heb niet de hele kraan gedemonteerd om te zien wat er nog meer beschadigd zou kunnen zijn.
- Ik heb een losse magneet gebruikt om te trachten de kokend water kraan alsnog te laten werken zonder de geribbelde ring/zwarte plastic ring met magneet.
- Ik heb de weerstand in de jack getracht te meten, maar misschien doe ik dit niet goed. Ik gebruik de weerstand tussen 1-4 en meet in neutrale positie 33.5k en in gedrukt+gedraaide toestand 959k. Ik heb weinig ervaring met het meten van weerstanden maar dat komt niet in de buurt van wat hier beschreven wordt.

Wat is het probleem?
Ik den dat de elektronica in de kraan of de draad kaduuk is en ik dus een nieuwe kraan moet kopen. Voordat ik hiermee aan de slag ga hoor ik graag of jullie nog tips hebben. Kan het ook zijn dat de elektronica in de rode deksel kaduuk is en moet ik daar een vervanging voor zoeken?

Welke kraan zou ik moeten kopen?
Ik heb de PRO 3 VAQ E boiler kan ik zien (VCW serienummer), de set komt uit ongeveer 2017. De rode deksel erop heeft een aansluiting voor 2 jack-plugs. Zouden jullie kunnen zien aan het binnenwerk welke kraan ik heb, want de vorige bewoner heeft het label eraf gehaald en daar kan ik niet meer achter komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0CP9d9YOHGcQC2DNBHjogDwHvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ds2GFeEKKWTJXTI9M79WkWi6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCoPfi1R4aj3syXcrItxzvJFLkw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/348dCS0NbvdYY94LxoLojnIu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHSQWX6v4-4tSbgQE_BNQYsZhyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J0ZSSivBqqsyMum2jPjR9dFh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rfclz_SyS3BjR9XoUlsQNgpq7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vL0dutbVk9FeZtm3yBKyg4xG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-akkzzZSotLV7z9VsXLA06iwizA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G3QIFmXUjLEvwJwQF6oIPMVL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Mea011 op 24-04-2025 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 14:01
Mea011 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:44:
Goedemiddag,

Ik heb dit topic aandacht doorgelezen aangezien ik ook te maken heb met de 2x knipper storing. Ik heb deze een paar maanden geleden gehad en toen de Quooker een week uit gehad en toen ik hem weer aanzette werkte hij wonder boven wonder, tot nu.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing voor het probleem. Wat ik zie is:
- De LED op de boiler knippert 2x zoals bekend
- De LED ring op de kraan brand niet
- Bij twee keer drukken en draaien komt er geen verandering in

Wat heb ik gedaan:
- De reset procedure eindeloos uitgevoerd.
- De kraanhals gedemonteerd en gekeken hoe het daar uit zag. Ondanks dat de magneet een beetje verroest is, lijkt het me niet extreem. Ik vraag me af of dit dus het probleem is. Ik heb niet de hele kraan gedemonteerd om te zien wat er nog meer beschadigd zou kunnen zijn.
- Ik heb een losse magneet gebruikt om te trachten de kokend water kraan alsnog te laten werken zonder de geribbelde ring/zwarte plastic ring met magneet.
- Ik heb de weerstand in de jack getracht te meten, maar misschien doe ik dit niet goed. Ik gebruik de weerstand tussen 1-4 en meet in neutrale positie 33.5k en in gedrukt+gedraaide toestand 959k. Ik heb weinig ervaring met het meten van weerstanden maar dat komt niet in de buurt van wat hier beschreven wordt.

Wat is het probleem?
Ik den dat de elektronica in de kraan of de draad kaduuk is en ik dus een nieuwe kraan moet kopen. Voordat ik hiermee aan de slag ga hoor ik graag of jullie nog tips hebben. Kan het ook zijn dat de elektronica in de rode deksel kaduuk is en moet ik daar een vervanging voor zoeken?

Welke kraan zou ik moeten kopen?
Ik heb de PRO 3 VAQ E boiler kan ik zien (VCW serienummer), de set komt uit ongeveer 2017. De rode deksel erop heeft een aansluiting voor 2 jack-plugs. Zouden jullie kunnen zien aan het binnenwerk welke kraan ik heb, want de vorige bewoner heeft het label eraf gehaald en daar kan ik niet meer achter komen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik gok dat dit een nieuwer type kraan is misschien QW0, QW1 of nieuwer. het is in ieder geval niet de Q0 serie.
wat ik begrepen had werken de nieuwere kranen niet met weerstanden, het kan dus mogelijk zijn dat er vocht (bijv. via een scheurtje oid) bij de elektronica is gekomen waardoor je toch weerstand meet. maar goed ik heb nooit zo'n nieuw type onderzocht dus weet niet wat je normaal moet meten. het kan ook gewoon de elektronica zijn waar je doorheen meet.

de leds gaan normaal pas aan wanneer je de ring twee keer activeert of wanneer hij opwarmt. dus je kan nog proberen hem af te laten koelen en dan kijken of de leds aan gaan of nog even met een andere magneet proberen. maar als je de leds helemaal niet aan krijgt dan lijkt me toch iets met de elektronica mis. ik had bij mijn Q0 kraan ook vocht op de printplaat door scheurtjes in het transparante plastic.

wat ik begrepen heb wat compatibiliteit betreft is dat op de nieuwere reservoirs zoals die van jou de nieuwere kranen QW0 en hoger welke letter was dat ook al weer K of R dacht ik. maar ook de oude serie Q0 met weerstanden zou moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door JazekerXX op 24-04-2025 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mea011
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-08 23:00
Bedankt voor de reply! Ik heb uiteindelijk gekozen om een tweede hands kraan van marktplaats te scoren en het systeem werkt weer naar behoren! De kapotte houd ik voor toekomstige spare parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-09 10:17
Allereerst bedankt iedereen voor het delen van hun tips hier, erg nuttig!
Ik vraag me af, mensen hoe hebben 2 knipperende led probleem met Combi ketel, heb je nog steeds een warm water in de kraan?

Ik had oorspronkelijk 4 knipperende leds, dus ze stelden voor om verwarmingselement te vervangen, wat ik heb gedaan. Na het vervangen heeft het nu 2 knipperende leds, dus ze stellen voor om de kraan te vervangen. Ik vraag me af of het wel nodig was om het verwarmingselement te vervangen, aangezien het pas 2 jaar oud was.

Hoe dan ook, ik vraag me af of mijn probleem een kraan zelf is, want mijn water wordt helemaal niet verwarmd. Ik dacht dat de kraan de afgifte van kokend water activeerde, of zorgt hij ook voor de verwarming van het water?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorn87
  • Laatst online: 15-09 22:38
Al die kraanproblemen die ik hier zie; valt dit niet onder consumentenrecht? Je hebt recht op een deugdelijk product, ook buiten de garantieperiode kan de verkoper aansprakelijk worden gesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorn87 op 03-05-2025 10:56 ]

Weet alles over Crypto en Crypto.com #CROFAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazekerXX
carefree7 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:06:
Allereerst bedankt iedereen voor het delen van hun tips hier, erg nuttig!
Ik vraag me af, mensen hoe hebben 2 knipperende led probleem met Combi ketel, heb je nog steeds een warm water in de kraan?

Ik had oorspronkelijk 4 knipperende leds, dus ze stelden voor om verwarmingselement te vervangen, wat ik heb gedaan. Na het vervangen heeft het nu 2 knipperende leds, dus ze stellen voor om de kraan te vervangen. Ik vraag me af of het wel nodig was om het verwarmingselement te vervangen, aangezien het pas 2 jaar oud was.

Hoe dan ook, ik vraag me af of mijn probleem een kraan zelf is, want mijn water wordt helemaal niet verwarmd. Ik dacht dat de kraan de afgifte van kokend water activeerde, of zorgt hij ook voor de verwarming van het water?
het verwarmingselement kan natuurlijk wel kapot gaan binnen 2 jaar, dat is gewoon een slechte productie. kan wel eens gebeuren. maar ik neem aan dat je niet alleen het verwarmingselement vervangen hebt maar de hele module? heb je de elektronica ook vervangen? dat lijkt mij hetgeen wat de temperatuur in het vat regelt.
ik weet niet welk type kraan je hebt maar van de oudere modellen weet ik dat die alleen de aansturing naar het magneetventiel van de kokend water boiler regelden. het lijkt me niet dat de kraan de temperatuur in het boilervat gaat regelen, dat zou wel erg vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn87
  • Laatst online: 15-09 22:38
Iemand toevallig ervaring met het repareren van een Quooker Cube (2020) die niet meer koelt?

Weet alles over Crypto en Crypto.com #CROFAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazekerXX
Jorn87 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:38:
Iemand toevallig ervaring met het repareren van een Quooker Cube (2020) die niet meer koelt?
met de koeling geen ervaring maar meestal als een koelkast of airco niet meer koelt dan is er een klein lek en is het koelmiddel ontsnapt. dus als je iemand kent die dat bij kan vullen, dan is het waarschijnlijk wel te repareren.
draait de compressor nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
JazekerXX schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:34:
[...]

het verwarmingselement kan natuurlijk wel kapot gaan binnen 2 jaar, dat is gewoon een slechte productie. kan wel eens gebeuren. maar ik neem aan dat je niet alleen het verwarmingselement vervangen hebt maar de hele module? heb je de elektronica ook vervangen? dat lijkt mij hetgeen wat de temperatuur in het vat regelt.
ik weet niet welk type kraan je hebt maar van de oudere modellen weet ik dat die alleen de aansturing naar het magneetventiel van de kokend water boiler regelden. het lijkt me niet dat de kraan de temperatuur in het boilervat gaat regelen, dat zou wel erg vreemd zijn.
Dus wat je zegt is dat zelfs als de kraan kapot is, het water nog steeds verwarmd moet worden in het reservoir?

Ik heb een Fusion kraan, en ik heb inderdaad de hele module vervangen. Je kunt alleen het hele verwarmingselement vervangen, inclusief elektronica en filter (180 Eur). In feite bestaat mijn hele Combi Quooker uit 4 delen - waterreservoir, rode dop met knop, verwarmingselement (incl. filter en elektronica), en de kraan zelf.
Nu heb ik het verwarmingselement met filter en elektronica vervangen, en ook de kraan, maar hij geeft nog steeds 2 rode leds en verwarmt niet. Dus letterlijk het enige wat nog over is, is het rode dopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourtje
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:09
carefree7 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:34:
[...]

Dus wat je zegt is dat zelfs als de kraan kapot is, het water nog steeds verwarmd moet worden in het reservoir?

Ik heb een Fusion kraan, en ik heb inderdaad de hele module vervangen. Je kunt alleen het hele verwarmingselement vervangen, inclusief elektronica en filter (180 Eur). In feite bestaat mijn hele Combi Quooker uit 4 delen - waterreservoir, rode dop met knop, verwarmingselement (incl. filter en elektronica), en de kraan zelf.
Nu heb ik het verwarmingselement met filter en elektronica vervangen, en ook de kraan, maar hij geeft nog steeds 2 rode leds en verwarmt niet. Dus letterlijk het enige wat nog over is, is het rode dopje.
2x rood kniperen is de kraan
4x rood is de boiler

zou inderdaad goed kunnen dat het de ring is
waneer gaat de ring rood knipperen ?
gelijk na het aanzetten van de boiler of pas waneer je kokend water vraagd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
Tourtje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:18:
[...]

2x rood kniperen is de kraan
4x rood is de boiler

zou inderdaad goed kunnen dat het de ring is
waneer gaat de ring rood knipperen ?
gelijk na het aanzetten van de boiler of pas waneer je kokend water vraagd ?
Dus voordat ik de kraan verwisselde, knipperde zowel de ring op de kraan als de reservoirdop altijd 2x rood. Nu heb ik de kraan verwisseld voor een nieuwe, en alleen het reservoirdopje knippert 2x rood. De ring op de kraan knippert helemaal niet.
Ik hoor nergens geluiden vandaan komen, ook niet als ik om kokend water vraag of warm water aanzet. Het water wordt helemaal niet verwarmd.

Ik ben nogal in de war want toen mijn Quooker stopte met verwarmen zag ik 4 leds knipperen. Quooker heeft me toen het verwarmingselement (incl. elektronica) opgestuurd, dat ik heb vervangen. Dus het begon 2x rood te knipperen. Toen vertelden ze me dat het de kraan was die het probleem was, en nu heb ik hem vervangen en het is hetzelfde probleem. Ik kan moeilijk geloven dat er meerdere dingen tegelijk kapot zijn gegaan, en tot nu toe heb ik hier 180+425 Eur aan uitgegeven. Als blijkt dat het de rode dop is (eigenlijk het goedkoopste onderdeel), zal ik ze vragen alle andere dingen terug te sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JazekerXX
carefree7 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:26:
[...]

Als blijkt dat het de rode dop is (eigenlijk het goedkoopste onderdeel), zal ik ze vragen alle andere dingen terug te sturen.
met de rode dop bedoel je dan toch de elektronica op het reservoir? ik dacht dat je zei dat je die vervangen had? dat lijkt me (wat ik al zei) dat dat hetgeen is wat de temperatuur in het vat regelt.

maar wat zegt Quooker hier zelf van dan? want zij adviseren jou iets te vervangen wat vervolgens het probleem niet verhelpt en dan roepen ze nog wat, wat ook niet helpt. dan moet het toch gewoon retour lijkt me?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
JazekerXX schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:27:
[...]

met de rode dop bedoel je dan toch de elektronica op het reservoir? ik dacht dat je zei dat je die vervangen had? dat lijkt me (wat ik al zei) dat dat hetgeen is wat de temperatuur in het vat regelt.

maar wat zegt Quooker hier zelf van dan? want zij adviseren jou iets te vervangen wat vervolgens het probleem niet verhelpt en dan roepen ze nog wat, wat ook niet helpt. dan moet het toch gewoon retour lijkt me?..
Ja. Het verwarmingselement heeft ook kabels, dus ik dacht dat je dat bedoelde met 'elektronica'. Dus de Quooker-monteur kwam, en het blijkt dat ze vergeten zijn me de nieuwe rode kap met elektronica te sturen. Dus die heeft hij nu vervangen en het werkt eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
carefree7 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:18:
[...]

Ja. Het verwarmingselement heeft ook kabels, dus ik dacht dat je dat bedoelde met 'elektronica'. Dus de Quooker-monteur kwam, en het blijkt dat ze vergeten zijn me de nieuwe rode kap met elektronica te sturen. Dus die heeft hij nu vervangen en het werkt eindelijk!
Het was dus alleen de electronica... en met electronica bedoel ik de printplaat, hè. heb je gelijk de kraan en verwarmingselement mee terug gegeven? Want dat was toch even voor ~€600 aan materiaal wat je niet nodig had...

[ Voor 4% gewijzigd door JazekerXX op 19-05-2025 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr55
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 24-05 21:19
Hallo,
Ik ben nieuw hier maar heb ook n oude quooker fusion die mij flink wat problemen geeft. Ik kom zo bij de twee-knipper problematiek maar eerst even de cartouche/mengkraan in deze Fusion. Ging na jaar of 5 zwaar lopen en na 9 jaar was het niet meer te doen dus nieuwe cartouche. Filmpje van Peet bekeken, dat hielp aardig. Blauwe cartouche er in maar ik draaide de schroefdraad in het kunstof kapje kapot door het 6mm boutje iets ie hard aan te draaien, ding kan maar twee slagen maken, bizar. Heb ik opgelost door de kop van de cartouche te doorboren met een 5,5mm boor en toen 6mm draad tappen. Nu draait het imbusboutje dus door het kunstof kapje in mijn verse 6mm gat ik de kop en dat werkt VEEL beter. Heeft er iemand interesse dan heb ik foto’s maar wil ook best wat advies/hulp geven als ik daarmee mensen kan helpen.
Maar dan, na tweede keer monteren knelde ik een draadje kapot tussen de twee messing blokken,, feest, twee knipper probleem. Alles uit elkaar, draad van pin 2 eruit geknipt en de rest zo goed als mogelijk geïsoleerd en monteren maar weer. Top, werkt,, maar na paar maanden weer geen koken water.
Toen ben ik idd draadje gaan lezen en zag de weerstand methode, aha, goed nieuws. Ik heb een proefschakeling gemaakt op breadboard zodat ik fijn kan meten. Ik heb de schakeling wat aangepast omdat ik geen nut zag in S1 twee keer in te drukken en dan S1 en S2 indrukken en vasthouden. Door S2 over de weerstanden 5600 en 1200 te zetten hoef je S1 niet vast te houden dus nu zou 2 x S1 en dan S2 vasthouden het moeten doen. Zie foto van mijn schema onderin. Ik weet niet goed wat ik moet doen met pin 3 met de leds dus heb ik paar leds parallel gezet met een 5600 weerstand ervoor.
Testen, niets. Ik meen alleen af en toe een zacht tikje te horen in de rode kap op het vat maar geen kokend water. Ik probeer de kraan zelf nog eens en ja hij doet het, wellicht is vocht dus de boosdoener. Gelijk gaan meten en ik vind de beroemde waardes, knop los 7250 ohm, druk 1700 en draai 470. Bijna exact wat ik aan P1-4 van mijn proefopstelling meet.
Nu heb ik twee onduidelijkheden :
1. Mijn quooker is van juni 2014 dus zou oude type met weerstanden moeten zijn MAAR ik heb twee poortjes voor de 3,5mm plug. Op internet vind ik dat die twee poorten gelijk zijn. Ergens in de draadje staat een opmerking dat Quooker zou hebben gezegd dat het dan het nieuwe model is waar de weerstandmethode niet mee werkt. Hmm, 2014 en toch nieuw model?
2. Pin 3, wat moet ik daar mee? Zit daar het probleem nu?
Wie kan mij verder helpen? Mijn vrouw is het n beetje zat dat ik zoveel met gereedschap in de keuken te vinden ben en zegt koop n nieuwe, ding is 11 jaar oud, maar ik ben beetje eigenwijs en zou het prachtig vinden om het toch te fixen. Ik ga evt zelfs voor gewoon 220 volt op het koken water ventiel maar liever niet.
Hierbij het schema:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHiyvb0paniAkvkCuxEQGPwMc4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DG45T2pTlxYAJqntqtLN0hIL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• serial38
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07 23:10
Ik had ook problemen met een niet lekker functionerende ring.
Ik heb het vrij simpel op kunnen lossen. Een magneet met tape erop plakken, even de goede positie vinden en hij werkt weer als vanouds!
Geen idee of dit een blijvende oplossing is maar voor nu lijkt het super te werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OR6WVDelkrqhOYGp5GKESrhq6Gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRwOS08Z0R6tXtNAioldqHk6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinch512
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 03-07 16:03
Jorn87 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:38:
Hallo vanuit Duitsland. Ik heb hetzelfde probleem met de Quooker Cube. Heeft iemand het probleem met het defecte koelsysteem kunnen oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:57
Grinch512 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:27:
[...]

Hallo vanuit Duitsland. Ik heb hetzelfde probleem met de Quooker Cube. Heeft iemand het probleem met het defecte koelsysteem kunnen oplossen?
Ga info vragen bij iemand die gas bijvult van koelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snottt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 19:07
Mijn kraan uit 2016 doet ook 2x knipperen. Ik heb het opgelost door een aparte schakelaar in het keukenkastje te bouwen die rechtstreeks de solenoid bekrachtigd. Op deze manier blijft de kraan werken ook als 't ie 2x knippert.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste