Webwinkel doet lastig bij retourneren showmodel tablet

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:13
JPS schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:07:
[...]

Zou toch maf zijn als die dan hier hun neus voor ophalen en je met het recht aan je zijde alsnog in de kou staat...
Dat mag een deurwaarder niet weigeren. Als je een ambtsopdracht aan een deurwaarder geeft moet hij die in principe uitvoeren en wel tegen het wettelijk vastgestelde tarief.

Om dit bedrag kostenefficiënt te incasseren, TS moet het dossier niet uit handen geven aan een deurwaarder, maar steeds losse opdrachten voor ambtshandelingen geven (net zoals met de dagvaarding). Dat begint dus met het betekenen van het vonnis; via google vond ik dit model daarvoor maar ik kan niet voor de juistheid daarvan instaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 17:46
pastafan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:58:
[...]

Ik heb inderdaad contact gehad met e-legal. Zij verwijzen mij door naar gerechtsdeurwaarder Velthoven de Koning (VDK-GDW.nl), van hen krijg ik vervolgens een vage reactie dat ze de kosten vooraf niet kunnen aangeven en dat ze me wel van dienst willen zijn, maar dat dat "kostentechnische grond is dit wellicht niet verstandig" is. :? :?

En ze verwijzen me ook door naar weer een andere partij (de voordeligste deurwaarder).

Echt he... wat koop ik daar nu voor?? 8)7
Dat valt me zwaar tegen van e-legal. De goede recensies zeggen blijkbaar niet zo veel.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

pastafan schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:58:
[...]

Overigens heb ik inmiddels ook gelezen dat alvorens een deurwaarder in te zetten, er eerst een aanmaning moet worden gestuurd. Deze heb ik hem zojuist gestuurd. Met het vriendelijke doch dringende verzoek binnen 7 dagen te betalen, anders ga verder met incasserings traject.
Je hebt een vonnis dus zit je nu in het executietraject (een vonnis ten uitvoer brengen heet executeren). Verder sluit ik me aan bij Tom-Z en de informatie op deze pagina: je moet een gerechtsdeurwaarder zoeken (maakt niet uit welke) en die de losse opdracht geven om het vonnis te betekenen met bevel om binnen 2 dagen aan het vonnis te voldoen. De gerechtsdeurwaarder heeft daarvoor het oorspronkelijke vonnis nodig. In dat model van Tom-Z kun je nog een extra punt toevoegen met nasalaris (halve punt tegen het liquidatietarief). Na die twee dagen kun je de gerechtsdeurwaarder opdracht geven om bankbeslag te leggen. Alle executiekosten op basis van btag kun je verhalen in het executietraject, maar andere kosten zoals afwikkelkosten niet, dus als je niet met restkosten wilt blijven zitten moet je het bij losse opdrachten houden en zelf het bevelexploot opstellen ipv een volledig incassotraject af te nemen waarbij de deurwaarde je volledig ontzorgt.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tja, het is gewoon een nogal louche webshop die staat ingeschreven op een woonadres als eenmanszaak. Voor een no-cure-no-pay deurwaarder is het risico waarschijnlijk gewoon te hoog dat het bedrag er helemaal niet te halen is.
Als je zelf het risico gaat dragen en een gerechtsdeurwaarder inhuurt kan dit natuurlijk wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

paQ schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:57:
Mijn vrouw heeft voor een gerechtsdeurwaarder gewerkt. Volgens haar zijn de kosten voor documenten en betekenen, langsgaan e.d. tussen de 200-300 euro. En die verhaalt de deurwaarder weer op degene waar hij langsgaat. Althans waar zij werkte, werkte dat zo. De deurwaarder moet ook een inschatting maken wat er te halen valt. Maar als het een winkel is met voorraad en een banksaldo, dan moet dat niet een al te groot probleem zijn.
Tuurlijk, maar de indien bij de schuldenaar niets te halen is (om wat voor reden dan ook), komen ze wel terug bij de opdrachtgever.

En geloof me, schuldenaren kunnen heel inventief zijn.

Mooist voorbeeld uit mijn praktijk blijven ik deze vinden (in een hele korte versie uitgeschreven).

Man heeft vette schulden (echt vet) en max beslag op inkomen.
Belastingdienst komt lang en veilt zijn spullen (tuurlijk).
Zijn moeder koopt al zijn spullen voor een prikkie en krijgt hiervan bon belastingdienst
Moeder geeft de spullen terug in bruikleen aan haar zoon.
Belastingdienst en anderen komt later nog een paar keer terug, maar hij kan aantonen dat alles van zijn moeder is met het bewijs van de belastingdienst zelf (de veiling). Geweldig.

Niet dat deze man nog ooit iets zou kunnen opbouwen, ze stonden in de rij om beslag op zijn inkomen te leggen, maar op zijn manier leefde hij zo zijn leven zonder te veel last. Maar dat is een ander verhaal.

Kortom logisch dat de deurwaarder geen kostenoverzicht kan geven, want hij weet niet wat hij bij de schuldenaar kan halen. En weet ook niet in welke constructen dit bedrijf is opgebouwd.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
fopjurist schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:03:
[...]

Je hebt een vonnis dus zit je nu in het executietraject (een vonnis ten uitvoer brengen heet executeren). Verder sluit ik me aan bij Tom-Z en de informatie op deze pagina: je moet een gerechtsdeurwaarder zoeken (maakt niet uit welke) en die de losse opdracht geven om het vonnis te betekenen met bevel om binnen 2 dagen aan het vonnis te voldoen. De gerechtsdeurwaarder heeft daarvoor het oorspronkelijke vonnis nodig. In dat model van Tom-Z kun je nog een extra punt toevoegen met nasalaris (halve punt tegen het liquidatietarief). Na die twee dagen kun je de gerechtsdeurwaarder opdracht geven om bankbeslag te leggen. Alle executiekosten op basis van btag kun je verhalen in het executietraject, maar andere kosten zoals afwikkelkosten niet, dus als je niet met restkosten wilt blijven zitten moet je het bij losse opdrachten houden en zelf het bevelexploot opstellen ipv een volledig incassotraject af te nemen waarbij de deurwaard je volledig ontzorgt.
En dan moet je er dus rekening mee houden dat hij ook na het betekenen van het vonnis niet zal betalen (en je ondertussen wel met de kosten voor het betekenen zit). Dan moet je dit grapje nog twee keer herhalen: namelijk een exploot om derdenbeslag te leggen naar de bank toe en vervolgens weer een exploot naar de schuldenaar toe met een kopie van het exploot naar de bank. Dus als je alles zelf doet moet je in totaal drie keer een exploot opstellen en drie keer een losse opdracht geven.
Pikoe schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:06:
Tja, het is gewoon een nogal louche webshop die staat ingeschreven op een woonadres als eenmanszaak. Voor een no-cure-no-pay deurwaarder is het risico waarschijnlijk gewoon te hoog dat het bedrag er helemaal niet te halen is.
Nou ja, bij een eenmanszaak is de eigenaar hoofdelijk aansprakelijk dus dat maakt het eigenlijk juist makkelijker. En het lijkt er niet op dat hij falliet is, alleen erg koppig.

[ Voor 13% gewijzigd door Tom-Z op 03-12-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:46
Verbaasd mij nog steeds dat er geen webshop naam hier op deze forum staat.
Deze forum is ook bedoeld om mensen te waarschuwen.

Ik vind dit beetje jammer van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Evertt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:55:

Het forum is daar niet zozeer voor bedoeld. Een forum is meer voor discussie en elkaar helpen, echter dergelijke informatie kun je prima verwerken in een shop review, dat is geen enkel probleem. Een Shop review zie je ook in de Pricewatch terug en daarmee kun je anderen prima waarschuwen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:19
_Dune_ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:58:
[...]

Het forum is daar niet zozeer voor bedoeld. Een forum is meer voor discussie en elkaar helpen, echter dergelijke informatie kun je prima verwerken in een shop review, dat is geen enkel probleem. Een Shop review zie je ook in de Pricewatch terug en daarmee kun je anderen prima waarschuwen.
Hoe doe ik precies een shop review ? (nog nooit gedaan zoiets).

Als ik dus een shop review gedaan heb, dan is de link toch te leggen via mijn gebruikersnaam?
En mag ik vanuit deze thread wel linken naar de shopreview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
pastafan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:02:
[...]

Hoe doe ik precies een shop review ? (nog nooit gedaan zoiets).
Begin hier:
https://tweakers.net/shopreview/schrijven/
Als ik dus een shop review gedaan heb, dan is de link toch te leggen via mijn gebruikersnaam?
Niet direct, nee. Ik kan niet vanuit iemand z'n Tweakers-profiel doorklikken naar de shopreviews die iemand gemaakt heeft.

(...maar met wat basis Google-skills kom je er dan wel achter...)
En mag ik vanuit deze thread wel linken naar de shopreview?
Hmmm, dat is denk ik meer een vraag aan een moderator, maar ik gok dat dat niet gewenst is: voegt niets toe aan de discussie en is duidelijk bedoeld om de shopnaam aan nieuwsgierigen te verklappen. Maar daar kan ik naast zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Evertt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:55:

Het forum is bedoeld als discussieforum, niet als waarschuwingsplatform. De naam van de webwinkel mag dan ook gewoon achterwege blijven.

Ook een shopreview linken, met als doel de naam van de webwinkel te melden hier, is niet de bedoeling. In mo-tags kan eventueel wel, zoals in Shopping Forum Beleid staat.

Verdere discussie over beleid mag in Shopping Forum - Feedbacktopic worden gevoerd, hier is het offtopic, gezien het niet (direct) iets met het probleem van TS te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Yorinn op 08-12-2021 13:29 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pastafan
Weer even een update, en tevens een verzoek om tips of ideeen:

Om het vonnis te laten beslechten en/of beslag te laten leggen is een deurwaarder (geen incassobureau dus!), nodig.
Ik ben inmiddels met 2 deurwaarders in contact om te zien of er een beslag legging mogelijk is.

Echter, waar ik tegenaan loop is het feit dat een bankbeslag ongeveer 250 euro kost, en bankbeslag een moment opname is. Dat wil zeggen dat als er op het moment van beslaglegging het te incasseren bedrag op staat (in mijn geval 395 euro), het niet mogelijk is de schuld te innen, en de kosten daarvan voor mij zullen komen (dus weer 250 euro extra). Opnieuw een bankbeslag laten leggen kost opnieuw 250 euro..... en het is mij op dit moment niet helder of het saldo op zijn rekening > 645 (395 + 250) euro is....

Dat maakt dat het lastig is om in te schatten of het bankbeslag succesvol zal zijn en ik dus niet zelf voor de kosten zal opdraven...

Het rekeningnummer staat op z'n website en is dus bekend bij mij (ABN AMRO bank).

Wie heeft daar tips en/of ideen over?

Daarnaast, is wellicht nog een andere optie, volgens de website heeft hij ook een aantal dure producten op voorraad (electrische fiets, steps, etc). Zijn > 1000 euro per stuk. Volgens de website op voorraad en dus wellicht ook mogelijk om beslag te leggen. En dan te verkopen en dan zo zijn schuld aan mij te voldoen.

Heb hier verder geen ervaring mee.. Wie heeft er tips/wil er mij helpen om als alternatief op een bankbeslag zijn inventaris te beslagleggen en zo de zaak af te ronden?

Last but not least: deurwaarder heeft mij verteld dat een vonnis 20 jaar geldig is, dus ik kan ook besloten e.e.a. even te laten rusten, dat is ook een optie. Maar aan de andere kant wil ik het wel gewoon afsluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wie zegt dat hij zelf voorraad heeft? Weet je zeker dat het geen dropshipper is? Dan heeft hij zelf heel weinig voorraad.

En ja, je loopt een risico en moet zelf de stappen betalen. Die je kunt verhalen of niet.
Probeer een beetje te timen dat bankbeslag rond de 25st is. Mocht hij dan ook salaris of uitkering ontvangen heb je dat in elk geval binnen.

En staat de rekening op zijn naam of bedrijfsnaam? Kun je anders zijn priverekening achterhalen?
Woont hij in een huurhuis of koophuis?

Als het zijn bedrijfsrekening is. Bij bank beslag kan hij niet over zijn rekening beschikking. Wellicht is dat zo vervelend en schrikt hij daar zo van dat hij toch wel gaat betalen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35

Yucon

*broem*

pastafan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:16:
Weer even een update, en tevens een verzoek om tips of ideeen:

Om het vonnis te laten beslechten en/of beslag te laten leggen is een deurwaarder (geen incassobureau dus!), nodig.
Ik ben inmiddels met 2 deurwaarders in contact om te zien of er een beslag legging mogelijk is.

Echter, waar ik tegenaan loop is het feit dat een bankbeslag ongeveer 250 euro kost, en bankbeslag een moment opname is. Dat wil zeggen dat als er op het moment van beslaglegging het te incasseren bedrag op staat (in mijn geval 395 euro), het niet mogelijk is de schuld te innen, en de kosten daarvan voor mij zullen komen (dus weer 250 euro extra). Opnieuw een bankbeslag laten leggen kost opnieuw 250 euro..... en het is mij op dit moment niet helder of het saldo op zijn rekening > 645 (395 + 250) euro is....

Dat maakt dat het lastig is om in te schatten of het bankbeslag succesvol zal zijn en ik dus niet zelf voor de kosten zal opdraven...

Het rekeningnummer staat op z'n website en is dus bekend bij mij (ABN AMRO bank).

Wie heeft daar tips en/of ideen over?

Daarnaast, is wellicht nog een andere optie, volgens de website heeft hij ook een aantal dure producten op voorraad (electrische fiets, steps, etc). Zijn > 1000 euro per stuk. Volgens de website op voorraad en dus wellicht ook mogelijk om beslag te leggen. En dan te verkopen en dan zo zijn schuld aan mij te voldoen.

Heb hier verder geen ervaring mee.. Wie heeft er tips/wil er mij helpen om als alternatief op een bankbeslag zijn inventaris te beslagleggen en zo de zaak af te ronden?

Last but not least: deurwaarder heeft mij verteld dat een vonnis 20 jaar geldig is, dus ik kan ook besloten e.e.a. even te laten rusten, dat is ook een optie. Maar aan de andere kant wil ik het wel gewoon afsluiten....
ik zag dat je de voordeligstedeurwaarder noemde. Die hebben ook een no cure no pay traject en in dat geval heb je hier geen last van.

ik heb niet het hele topic gelezen en er nu geen tijd voor, maar omdat je mogelijk op het punt staat een krabbel te zetten wilde ik je dit even snel meegeven. Ze hebben me hier ook mee geholpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Wat ik erg vreemd vind is dat dit incasseren van een door de rechter aan een schuldeiser toegewezen bedrag gepaard gaat met zoveel gedoe? Hoezo moet er precies ten tijde van een bankbeslag geld op een specifieke rekening staan? Dat doet er toch allemaal niet toe?
Het levert alleen maar nog meer kosten en risico op voor een schuldeiser die al in het gelijk is gesteld. Waarom zijn er niet meer opties tot incassering, zoals het gijzelen van een schuldenaar totdat ie zijn schuld heeft voldaan?

Vragen, vragen, vragen, maar ik hoop dat iemand met kennis van het recht dit kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

paQ

JPS schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:42:
[...]

Wat ik erg vreemd vind is dat dit incasseren van een door de rechter aan een schuldeiser toegewezen bedrag gepaard gaat met zoveel gedoe? Hoezo moet er precies ten tijde van een bankbeslag geld op een specifieke rekening staan? Dat doet er toch allemaal niet toe?
Zo werkt een bankbeslag. Het geld wat daarna binnenkomt is ook beschikbaar voor de rekeninghouder.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

paQ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:43:
Zo werkt een bankbeslag. Het geld wat daarna binnenkomt is ook beschikbaar voor de rekeninghouder.
Als je rood mag staan op de rekening, mag je het dan ook nog incasseren bij onvoldoende (positief) saldo als daar ruimte voor is ?

update: oftewel de kredietruimte incasseren en blijkaar mag dat niet.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 10-12-2021 15:03 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

paQ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:43:
[...]

Ja dat begrijp ik, maar lijkt het enige incasseringsmiddel te zijn. Het is toch niet relevant voor een incasserder of de schuldenaar geld uit zijn sok haalt of van die ene specifieke rekening? Dat geeft hem gelegenheid om kiekeboe te spelen en geld van rekening naar rekening te blijven schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

DukeBox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:45:
[...]

Als je rood mag staan op de rekening, mag je het dan ook nog incasseren bij onvoldoende (positief) saldo als daar ruimte voor is ?
Waarschijnlijk wel ja.
JPS schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:46:
[...]

Ja dat begrijp ik, maar lijkt het enige incasseringsmiddel te zijn. Het is toch niet relevant voor een incasserder of de schuldenaar geld uit zijn sok haalt of van die ene specifieke rekening? Dat geeft hem gelegenheid om kiekeboe te spelen en geld van rekening naar rekening te blijven schuiven.
Je kan ook goederen in beslag nemen. Hoeft niet perse de bank te zijn.
En anders loonbeslag, maar dat zal hij niet hebben als ik zo tussen de regels doorlees.
En het gezegde "van een kale kip kun je niet plukken" gaat dan wel op.
Een bank of overheid gaat van te voren echt niet tegen je vertellen wat het saldo is.

[ Voor 57% gewijzigd door paQ op 10-12-2021 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z

Bij een bankbeslag doen alle rekeningen die zo'n persoon bij de bank heeft mee, dus ook spaarrekeningen e.d. Tenzij je redenen hebt om te denken dat hij echt geen rooie cent heeft lijkt me de kans best groot dat het lukt. De bank gaat hem trouwens ook nog extra kosten in rekening brengen voor het afhandelen van het bankbeslag, dus je pakt hem er ook nog lekker mee terug.
Dit is volgens mij reteingewikkeld en gaat waarschijnlijk veel meer kosten dan een eenvoudig bankbeslag (bij tegenwerking ga je naast de deurwaarder, ook politie en een slotenmaker nodig hebben). Ik vraag me ook af of het wel rechtmatig is om gelijk beslag op inboedel te gaan leggen zonder eerst minder ingrijpende middelen in te zetten.
Uitstel is afstel denk ik. Je wéét nu waar hij z'n bankrekening heeft, als je het over een paar jaar gaat proberen weet je hem misschien niet meer te vinden.
JPS schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:42:
[...]

Waarom zijn er niet meer opties tot incassering, zoals het gijzelen van een schuldenaar totdat ie zijn schuld heeft voldaan?
Nee. Bij een geldschuld mag in principe geen lijfsdwang worden toegepast.
DukeBox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:45:
[...]

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

@Tom-Z Op juridischloket.nl kom ik dit tegen wat het tegensrpeekt:
De deurwaarder mag niet alleen uw saldo, maar ook uw kredietruimte in beslag nemen.
edit: ik had even verder moeten klikken dan de google samenvatting, dat geld alleen bij een ‘vereenvoudigd bankbeslag’.

[ Voor 46% gewijzigd door DukeBox op 10-12-2021 15:01 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja..

Hoewel de bankkosten (toen van 30 euro) wel in rekening gebracht moeten worden en zelfs worden afgeschreven ook al mag iemand niet in het rood. En ja, de bank rekent kosten voor het beslag.

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• pastafan
Dank voor het meedenken en reageren. Ik heb met interesse meegelezen.

En, inmiddels ook weer een update. Deze keer goed nieuws!

Zojuist ben ik terug gebeld door devoordeligstedeurwaarder.nl
Zij zijn bereid om mij korting te geven op standaard tarief van 199 euro om beslagleggings proces te starten, ik betaal nu 99 euro ipv 199. Bovendien komen deze kosten, na succesvolle inning voor rekening van de gedaagde. De man van voordeligstedeurwaarder schat mijn kansen op succes redelijk groot in.

Dus, ipv 250 euro kost het mij 99 euro. Bovendien vertelde deze beste man dat hij (voordeligstedeurwaarder.nl) er niets/niet veel op verdiend (door deze korting), maar ziet dit als een investering / naamsopbouw voor als ik (en andere lezers :)) serieuze vorderingen krijgt van zeg 10000 of meer. Hij deelt mijn enthousiasme dat dit een principe kwestie is en wil mij graag helpen.

Hopelijk komt dit niet over als promo plaatje of reklame, ik heb geen enkele binding met voordeligstedeurwaarder maar dit ziet er tot nu toe wel goed uit en ook met de dagvaarding heeft hij (voordeligstedeurwaarder) mij al goed geholpen.

Wat nu gaat gebeuren is dat ik 99 euro betaal, het originele vonnis naar devoordeligstedeurwaarder stuur en dan gaat de beslaglegging door, en ik heb daar verder niet veel omkijken meer naar (verwacht ik).

Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 16:55
Respect @pastafan geweldig dat je dit door pakt en zo'n zolderkamertrader eens aanpakt.
Ik blijf het wel absurd vinden dat er zoveel zaken in Nederland zo slecht geregeld zijn voor zij die in hun recht staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Erg fijn dat je ondersteuning hebt gekregen om over die drempel heen te komen. Keep us posted :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

pastafan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:58:

Zij zijn bereid om mij korting te geven op standaard tarief van 199 euro om beslagleggings proces te starten, ik betaal nu 99 euro ipv 199. Bovendien komen deze kosten, na succesvolle inning voor rekening van de gedaagde. De man van voordeligstedeurwaarder schat mijn kansen op succes redelijk groot in.

Dus, ipv 250 euro kost het mij 99 euro. Bovendien vertelde deze beste man dat hij (voordeligstedeurwaarder.nl) er niets/niet veel op verdiend (door deze korting), maar ziet dit als een investering / naamsopbouw voor als ik (en andere lezers :)) serieuze vorderingen krijgt van zeg 10000 of meer. Hij deelt mijn enthousiasme dat dit een principe kwestie is en wil mij graag helpen.

Hopelijk komt dit niet over als promo plaatje of reklame, ik heb geen enkele binding met voordeligstedeurwaarder maar dit ziet er tot nu toe wel goed uit en ook met de dagvaarding heeft hij (voordeligstedeurwaarder) mij al goed geholpen.

Wat nu gaat gebeuren is dat ik 99 euro betaal, het originele vonnis naar devoordeligstedeurwaarder stuur en dan gaat de beslaglegging door, en ik heb daar verder niet veel omkijken meer naar (verwacht ik).

TUI moet ook 3 keer genoemd worden in een uitzending van BNR the fridaymove :+
De deurwaarder in kwestie is anders vaak zat op TV te zien, maar prima deal zo denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooi dat je nu door pakt, had het je 12 nov al verteld dat je dit beter kunt uitbesteden.
van mij zal hij geen werk krijgen, ik gebruik altijd dezelfde gerechtsdeurwaarder. (wat een goede vriend van mij is)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:20
Hackus schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:18:
[...]

ik gebruik altijd dezelfde gerechtsdeurwaarder
Wat doe je dat je zo vaak een gerechtsdeurwaarder nodig hebt? _O-

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:15

Theo

moederbord

Dus momenteel krijgt de beste man een deurwaarder achter zich aan die zo'n 500 euro komt vorderen/beslagleggen omdat hij initieel weigerde een tablet van 65 euro retour te nemen? :D _/-\o_

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Mooi, goed nieuws! Hopen dat het eindresultaat bevredigend is!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03
Theo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:26:
[...]

Dus momenteel krijgt de beste man een deurwaarder achter zich aan die zo'n 500 euro komt vorderen/beslagleggen omdat hij initieel weigerde een tablet van 65 euro retour te nemen? :D _/-\o_
Tja.. dat geeft ze misschien eindelijk eens het signaal dat het niet zou moeten kunnen in Nederland..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Ik kan me een vergelijkbaar topic herinneren van een hele tijd terug, ik geloof over een waterkoker van 15 euro, waarbij er de verkoper uiteindelijk ook honderden euro's aan juridische kosten maakte. Ik kan het topic helaas niet meer vinden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:43
Wat een doorzetting en volharding. Leuk topic om te lezen en super dat iemand iemand niet zijn verlies pakt maar door gaat. Veel waardering voor en hopelijk kun je nu snel dit hoofdstuk afsluiten.

En dat voor het weigeren retour nemen van een tablet van 65 euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ

paQ

HugoStiglitz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:26:
Wat een doorzetting en volharding. Leuk topic om te lezen en super dat iemand iemand niet zijn verlies pakt maar door gaat. Veel waardering voor en hopelijk kun je nu snel dit hoofdstuk afsluiten.

dure les voor de webshop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

paQ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:50:
[...]

dure les voor de webshop :)
Ach ik denk dat hij dan nog nog steeds een goed verdienmodel heeft. Al die keren dat het hem wel gelukt is. Enige dat hij nu weet dat als iemand echt doorzet, het verstandig is om te betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ

paQ

Cyberpope schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:51:
[...]

Ach ik denk dat hij dan nog nog steeds een goed verdienmodel heeft. Al die keren dat het hem wel gelukt is. Enige dat hij nu weet dat als iemand echt doorzet, het verstandig is om te betalen.
Als je na en vonnis gewoon keihard blijft weigeren, dan ben je gewoon een foute gast.
Laat maar lekker oplopen die kosten. Geen meelij mee.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ondanks dat het vervelend is dat de webshop je tablet niet wil terugnemen en nu met dit gedoe zit, vind ik het moedig en interessant dat je dit doorzet!
*Klikt op Topic volgen*

Als het allemaal voorbij is verdient het wel een frontpage artikel. Leerzaam voor iedereen hoe je zoiets in de praktijk moet aanvechten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

P1nGu1n schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:26:
[...]

Wat doe je dat je zo vaak een gerechtsdeurwaarder nodig hebt? _O-
Tja, ik ben al wat ouder dan de meesten hier, dus heb je dat wel eens nodig. Ook zit ik niet alleen maar achter mijn pc op een zolderkamertje. Verder lijkt me nvt wat ik doe, en of het vaak is of niet. Al laat Ik laat al voor E15,- een dagvaarding betekenen. Het is maar net hoe je omgaat met het behalen van je recht. Ergens energie in steken, en na aantal afwijzingen stoppen is ook een weg. Alle lof voor @pastafan in deze die dat niet doet, en daadwerkelijk doorzet. Veel consumenten laten zich in een hoekje drukken, afwimpelen of hoe je het wilt benoemen. Maar zitten alsnog met de gebakken peren. Als je deze sectie vaker volgt zie je al genoeg voorbij komen. iemand die altijd schrijft, heeft niet altijd de bedoeling dit weer te geven als dagelijks/wekelijks.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 19:34
Als het halen van je recht nog meer geld moet gaan kosten ben ik wel bereid om mee te doen aan een crowdfunding om dit soort hufters legaal aan te pakken. Als TS het hele proces dan ook documenteert dan kunnen meer mensen met minder moeite deze route gaan volgen. Ik vind het erg belangrijk dat iemand die recht heeft dit ook kan krijgen. Het is erg schadelijk dat dit voor gewone burgers niet geldt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pastafan
[...]

Ja, dat klopt helemaal :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pastafan
HugoStiglitz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:26:

Soms moet je dingen principieel aanpakken. Deze "beste man" toonde ook zo'n arrogant en klantonvriendelijk gedrag, en weigerde enige vorm van medewerking, dat ik vond dat ik deze man maar eens moest gaan aanpakken. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen dan.

Bovendien, is het best leerzaam geweest om hele proces van aanmanen, in gebreke stellen, dagvaarden, deurwaarder zoeken, best leerzaam en het levert praktische bagage op voor wellicht grotere zaken in de toekomst...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pastafan
Tux3.14 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:13:
Ondanks dat het vervelend is dat de webshop je tablet niet wil terugnemen en nu met dit gedoe zit, vind ik het moedig en interessant dat je dit doorzet!
*Klikt op Topic volgen*

Als het allemaal voorbij is verdient het wel een frontpage artikel. Leerzaam voor iedereen hoe je zoiets in de praktijk moet aanvechten.
Dat lijkt mij prima.

Overigens, ben ik voornemens om nadat alles achter de rug is (financieel de zaak is afgerond), uiteraard te starten met een rondje (of meerdere) negatieve reviews schrijven over deze webshop, op de daarvoor bestemde sites. Ik wacht daar nu nog mee omdat ik zaken stap voor stap wil aanpakken en ook "een zo compleet mogelijke review" (inclusief deze 'after sales" >:) wil schrijven in de reviews. Uiteraard om deze webshop zo negatief als mogelijk te beoordelen (liefst en over de afgrond te duwen) uiteraard om anderen te behoeden met deze stakker in zee te gaan.

Eerst deze financiele afronding, dan volgen de slechte reviews, om te voorkomen dat anderen ook nog gedupeerd gaan worden van zijn fratsen.

Uiteraard bestaat de mogelijkheid dat deze "beste man" weer opnieuw begint onder een andere webshop naam, maar dat hou je toch niet tegen volgens mij. Tenzij hij zelf gaat inzien dat hij zijn gedrag en zijn servicevoorwaarden dient te verbeteren en hij inziet wat er van komt als je dat niet doet...

Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 18% gewijzigd door pastafan op 11-12-2021 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolf1234
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-01-2024
pastafan schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:36:
[...]
Ik wacht daar nu nog mee omdat ik zaken stap voor stap wil aanpakken en ook "een zo compleet mogelijke review" (inclusief deze 'after sales" >:) wil schrijven in de reviews. Uiteraard om deze webshop zo diep als mogelijk te dissen en over de afgrond te duwen.
Klinkt als een solide setup voor een best-seller.
Mocht je nog een uitgever nodig hebben, stuur maar een berichtje, ik heb mijn mannetjes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:42
[...]
Eerst deze financiele afronding, dan volgen de slechte reviews, om te voorkomen dat anderen ook nog gedupeerd gaan worden van zijn fratsen.
Ik kan niet wachten op de rechtszaak die jij dan aangespannen krijgt met de aanklacht smaad en laster :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
CurlyMo schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:45:
[...]

Ik kan niet wachten op de rechtszaak die jij dan aangespannen krijgt met de aanklacht smaad en laster :p
Het plaatsen van een review waarbij je feiten benoemd is gelukkig geen smaad of laster. Dus als de winkeleigenaar nog meer geld wil verliezen moet ie dat vooral doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:42
PilatuS schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:47:
[...]

Het plaatsen van een review waarbij je feiten benoemd is gelukkig geen smaad of laster. Dus als de winkeleigenaar nog meer geld wil verliezen moet ie dat vooral doen.
Je snapt de grap ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
PilatuS schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:47:
[...]

Het plaatsen van een review waarbij je feiten benoemd is gelukkig geen smaad of laster.
Dat is niet helemaal waar. Ook de waarheid vertellen kan smaad zijn. TS moet oppassen met publiekelijk uitspraken doen over het "over de afgrond duwen" van webshops.

[ Voor 14% gewijzigd door Tom-Z op 11-12-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Dat lijkt mij prima.

Overigens, ben ik voornemens om nadat alles achter de rug is (financieel de zaak is afgerond), uiteraard te starten met een rondje (of meerdere) negatieve reviews schrijven over deze webshop, op de daarvoor bestemde sites. Ik wacht daar nu nog mee omdat ik zaken stap voor stap wil aanpakken en ook "een zo compleet mogelijke review" (inclusief deze 'after sales" >:) wil schrijven in de reviews. Uiteraard om deze webshop zo negatief als mogelijk te beoordelen (liefst en over de afgrond te duwen) uiteraard om anderen te behoeden met deze stakker in zee te gaan.

Uiteraard bestaat de mogelijkheid dat deze "beste man" weer opnieuw begint onder een andere webshop naam, maar dat hou je toch niet tegen volgens mij. Tenzij hij zelf gaat inzien dat hij zijn gedrag en zijn servicevoorwaarden dient te verbeteren en hij inziet wat er van komt als je dat niet doet...

Ik hou jullie op de hoogte.
Ja logisch dat je eerst alle formele financiële zaken gaat doen en dan pas overgaat op het plaatsen van reviews.
Succes man! d:)b

Acties:
  • +72 Henk 'm!

• pastafan
Hoi,
weer even een update van mij over deze kwestie:

Het incasseringstraject is inmiddels lopende. Devoordeligstedeurwaarder heeft mijn zaak aangenomen en biedt mij middels een online klantenportaal inzicht in welke acties er nu al zijn gedaan (wel handig).
Zo kan ik zien dat het totaal te vorderen bedrag inmiddels al is opgelopen tot EUR 571. Dat komt doordat deurwaarder al kosten heeft moeten maken zoals informatiekosten, betekeningskosten, rdw info kosten, dbr kosten, bank opvraag kosten, etc. Uit ditzelfde online dossier kan ik ook zien dat er met UWV contact is gelegd.

Zo kan ik ook zien dat er nog 0,00 euro is geïncasseerd, en er ook nog geen betalingsregeling is getroffen. (maar wat niet is kan nog komen :))

De vordering is in principe uit handen gegeven en ik hoef niets meer te doen (alleen af en toe even in online dossier kijken hoe de zaak er voor staat - wel zo fijn) :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

pastafan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:47:
Hoi,

Het incasseringstraject is inmiddels lopende. Devoordeligstedeurwaarder heeft mijn zaak aangenomen en biedt mij middels een online klantenportaal inzicht in welke acties er nu al zijn gedaan (wel handig).
Zo kan ik zien dat het totaal te vorderen bedrag inmiddels al is opgelopen tot EUR 571. Dat komt doordat deurwaarder al kosten heeft moeten maken zoals informatiekosten, betekeningskosten, rdw info kosten, dbr kosten, bank opvraag kosten, etc. Uit ditzelfde online dossier kan ik ook zien dat er met UWV contact is gelegd.

Zo kan ik ook zien dat er nog 0,00 euro is geïncasseerd, en er ook nog geen betalingsregeling is getroffen. (maar wat niet is kan nog komen :))

De vordering is in principe uit handen gegeven en ik hoef niets meer te doen (alleen af en toe even in online dossier kijken hoe de zaak er voor staat - wel zo fijn) :)
Fijn om te horen! Hopen dat er spoedig schot in de zaak komt en uiteindelijk het gewenste resultaat oplevert. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe lang het gehele traject nog zal gaan duren, maar ik denk dat ik namens veel Tweakers hier spreek dat we uiteraard graag de uiteindelijke uitkomst horen!

Succes nog even *O*

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat ik dit topic gemist heb tot nu toe :o

Mooi dat er werk van gemaakt wordt, hopelijk met een mooi resultaat!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:28
Hoi,

Hopelijk komt je zaak dan ook in het tv-programma waar je deurwaarder aan mee doet. >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:20
Ik heb het hele topic even doorgelezen en ik zit hier volledig te genieten. Respect @pastafan dat je dit zo doorpakt. Ik sta er namelijk exact hetzelfde in, en dan gaat het op een gegeven moment niet meer op het geld gaat maar om het principe.

offtopic:
Zo heb ik jaren terug een paar sneakers gekocht bij een bekende sportzaak. Na 2 weken waren de snuiten volledig beschadigd en afgesleten. Ik ging terug om verhaal te halen en zijn antwoord was dat ik waarschijnlijk veel op mijn knieen aan het kruipen was. Ik was toen zo'n 25 jaar schat ik, dus ik zei tegen die man "ben je serieus?". Na lang discusseren mocht ik ze ruilen voor een ander model, maar er zat niets meer bij naar mijn smaak. Ik wou dus graag het geld terug. Dat kon niet, ik kon hooguit een waardebon krijgen. Ook ik heb toen uit principe alle regels uit het wetboek erbij gehaald en een aangetekend brief gestuurd. Dat was bij mij gelukkig voldoende want ik kreeg een belletje dat ik naar de winkel kon komen om mijn geld op te halen. Het mooiste was dat hij een andere medewerker in de winkel had gezet, omdat hij te laf was mij nog persoonlijk te woord te staan :D

Ik ga dit topic zeker even blijven volgen totdat je je geld terug hebt.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 666ReDdeViL666
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:54
Hele topic meegelezen. Dik respect dat je dit doet!
Zouden we eigenlijk allemaal moeten doen, maar helaas hebben we niet allemaal daar zin in, waaronder ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

godsamme. 571 euro... voor een koppige verkoper die 20 euro marge niet wilde laten lopen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:01
Hoi,

Bedankt voor de update. Ik heb dit topic al tijden op 'volgen' staan en ben dan ook benieuwd naar de ontknoping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:47
paQ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:11:
godsamme. 571 euro... voor een koppige verkoper die 20 euro marge niet wilde laten lopen :N
Zoiets heb ik ook voor een vriend eens gehad met een vuilnisbak. Werd een vuilnisbak van 50 euro die voor 600 euro retour ging.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 12-09 16:16
@pastafan Inmiddels zijn we weer anderhalve week verder sinds het laatste bericht, nog updates? :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

DePaul schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:38:
@pastafan Inmiddels zijn we weer anderhalve week verder sinds het laatste bericht, nog updates? :)
Dit kan nog wel maanden/jaren voortslepen, zodra 'ie een update heeft zal 'ie hem vanzelf wel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
DePaul schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:38:
nee, nog geen update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:43:
[...]

Dit kan nog wel maanden/jaren voortslepen, zodra 'ie een update heeft zal 'ie hem vanzelf wel delen.
Klopt.. alhoewel ik eerder hoop op maanden dan op jaren :)

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• pastafan
Hoi, even een korte update.

De webshopeigenaar heeft een instagram account. Daar post hij foto's en filmpjes van de artikelen die hij te koop aanbiedt (e-steps, e-bikes, camera systemen, tablets, etc.). Ook foto's van zijn voorraad e-bikes, etc staan op zijn site.

Ik heb vorige week de deurwaarder gemaild met deze foto's. Met de tip dat er wel het een en ander valt te executeren, mocht het bankbeslag op niets uitlopen ;)

Ik kreeg deze reactie terug van de deurwaarder:

Wij zijn recent overgegaan tot bankbeslag. Wat daarvan het resultaat is, is ons nog niet bekend. Dat willen we eerst afwachten. Maar als we over gaan tot beslag op de roerende zaken zijn uw foto’s zeker een goede hulp.

Mocht er weer nieuws zijn, meldt ik het weer hier.

Inmiddels verblijven wij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:42
Interessant en leerzaam topic! Al hoop ik het nooit nodig te hebben ;) Ik volg ook even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Gewoon al zes maanden verder voor een artikel van €65,00.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

bankbeslag opheffen kost ook weer geld :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
Moeilijke webshop, als hij gewoon terug betaalt had, had het hem een hoop gezeik kunnen schelen. .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15
paQ schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:42:
bankbeslag opheffen kost ook weer geld :')
Het beslag op de rekening kost de tegenpartij al geld. Rabobank en ING brengen 80 euro in rekening. Ik kon niet zo gauw vinden wat andere banken rekenen.
https://www.ing.nl/partic.../beslaglegging/index.html
https://www.rabobank.nl/i...007-001-2021_29816657.pdf

Dure tablet wordt het. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Jimster op 27-01-2022 13:00 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:42
Sleeon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:49:
Moeilijke webshop, als hij gewoon terug betaalt had, had het hem een hoop gezeik kunnen schelen. .
In dit geval klopt dat, maar 99% van de klanten was na een paar keer bellen en mailen afgehaakt omdat het om een relatief klein bedrag gaat. Dit is de reden dat dit soort partijen met zulke praktijken doorgaan.. Mooi dat TS hier wel werk van maakt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Jimster schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Het beslag op de rekening kost de tegenpartij al geld. Rabobank en ING brengen 80 euro in rekening. Ik kon niet zo gauw vinden wat andere banken rekenen.
https://www.ing.nl/partic.../beslaglegging/index.html
https://www.rabobank.nl/i...007-001-2021_29816657.pdf

Dure tablet wordt het. :D
Deze kosten zijn inbegrepen in een zg. "Package deal" welke ik met de deurwaarder heb afgesloten.
Bovendien komen deze kosten natuurlijk bovenop het te incasseren bedrag, en zullen dus op de schuldenaar (webshop eigenaar) worden verhaald, danwel meegenomen in een betalingsregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
pastafan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:13:
Hoi, even een korte update.

De webshopeigenaar heeft een instagram account. Daar post hij foto's en filmpjes van de artikelen die hij te koop aanbiedt (e-steps, e-bikes, camera systemen, tablets, etc.). Ook foto's van zijn voorraad e-bikes, etc staan op zijn site.

Ik heb vorige week de deurwaarder gemaild met deze foto's. Met de tip dat er wel het een en ander valt te executeren, mocht het bankbeslag op niets uitlopen ;)

Ik kreeg deze reactie terug van de deurwaarder:

Wij zijn recent overgegaan tot bankbeslag. Wat daarvan het resultaat is, is ons nog niet bekend. Dat willen we eerst afwachten. Maar als we over gaan tot beslag op de roerende zaken zijn uw foto’s zeker een goede hulp.

Mocht er weer nieuws zijn, meldt ik het weer hier.

Inmiddels verblijven wij,
Is het wel handig om dit soort informatie openbaar te delen? Het zou toch goed kunnen dat hij hier mee leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15
pastafan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Deze kosten zijn inbegrepen in een zg. "Package deal" welke ik met de deurwaarder heb afgesloten.
Bovendien komen deze kosten natuurlijk bovenop het te incasseren bedrag, en zullen dus op de schuldenaar (webshop eigenaar) worden verhaald, danwel meegenomen in een betalingsregeling.
Dit zijn kosten die de bank in rekening brengt. Dus de bank rekent dit af met de klant, hetzelfde als de kosten die de klant betaalt voor de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

-En4Cer- schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:07:
[...]

In dit geval klopt dat, maar 99% van de klanten was na een paar keer bellen en mailen afgehaakt omdat het om een relatief klein bedrag gaat. Dit is de reden dat dit soort partijen met zulke praktijken doorgaan.. Mooi dat TS hier wel werk van maakt _/-\o_
Alleen is de webshop hier keer op keer geconfronteerd met (juridische) consequenties die hij tot noch toe blijft negeren. Dan maak je het er zelf ook wel naar.
mijn punt: de webshop zelf had hier al (lang) moeten 'afhaken'.

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 27-01-2022 14:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Pikoe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:26:
[...]
Is het wel handig om dit soort informatie openbaar te delen? Het zou toch goed kunnen dat hij hier mee leest.
Daar kan die toch niks mee.

Wij hadden ook een keer een wanbetaler. Initieel ging het denk ik om 3k. Dat werd 6k met alles kosten erbij. Uiteindelijk is er loonbeslag gelegd. In juli hebben wij al ons geld terug als goed is maar dan zijn wij 3 jaar verder.

Duurt lang zo’n traject. Onze schuldenaar dacht ook dat die ermee weg kwam. Naast dat het veel geld was werd het ook voor ons een principe kwestie.

Hoe dom sommige mensen zijn is niet voor te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Rofdof schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Daar kan die toch niks mee.

Wij hadden ook een keer een wanbetaler. Initieel ging het denk ik om 3k. Dat werd 6k met alles kosten erbij. Uiteindelijk is er loonbeslag gelegd. In juli hebben wij al ons geld terug als goed is maar dan zijn wij 3 jaar verder.

Duurt lang zo’n traject. Onze schuldenaar dacht ook dat die ermee weg kwam. Naast dat het veel geld was werd het ook voor ons een principe kwestie.

Hoe dom sommige mensen zijn is niet voor te stellen.
Nouja, als je van tevoren aangeeft dat je beslag gaat leggen op de bankrekening kan hij natuurlijk zo naar de pinautomaat lopen en de rekening leeghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pikoe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:50:
[...]

Nouja, als je van tevoren aangeeft dat je beslag gaat leggen op de bankrekening kan hij natuurlijk zo naar de pinautomaat lopen en de rekening leeghalen.
En dan ? Nooit meer een cent op die rekening storten en niet meer via bank je rekeningen kunnen betalen ? Veel succes met je stroomrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:03:
[...]

En dan ? Nooit meer een cent op die rekenig storten en niet meer via bank je rekeningen kunnen betalen ? Veel succes met je stroomrekening.
Bedragen die na het beslagleggen worden gestort tellen niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alleen het saldo op het moment van beslaglegging valt onder beslag, niet eventuele latere stortingen. Het beslag treft alles dat de debiteur van de bank te vorderen heeft, dus ook het saldo op de spaarrekeningen. Als een gerechtsdeurwaarder beslag legt op een eo/cj-rekening ten laste van één van de rekeninghouders, valt toch het gehele saldo onder het beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pikoe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:05:
[...]

Bedragen die na het beslagleggen worden gestort tellen niet mee.
Dus als iemand 10k moet betalen en er toevallig op dat moment maar 100 euro op staat is de 10k niet meer te innen ? Kan dat moeilijk geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Btw; kosten voor beslag op bankrekening zijn +-€500,- totaal. over alle handelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:11:
[...]

Dus als iemand 10k moet betalen en er toevallig op dat moment maar 100 euro op staat is de 10k niet meer te innen ? Kan dat moeilijk geloven.
Sterker nog, de kosten zijn zo'n 500 euro en je moet een minimaal bedrag achter laten op de rekening. Voor een alleenstaande zal hij minimaal ~2200€ op de rekening moeten hebben om er maar iets aan over te houden. Maar als je nog geld open hebt staan na het bankbeslag kan je natuurlijk nog wel door gaan met innen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pikoe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Sterker nog, de kosten zijn zo'n 500 euro en je moet een minimaal bedrag achter laten op de rekening. Voor een alleenstaande zal hij minimaal ~2200€ op de rekening moeten hebben om er maar iets aan over te houden. Maar als je nog geld open hebt staan na het bankbeslag kan je natuurlijk nog wel door gaan met innen..
Het beslagvrije bedrag is een vast bedrag dat wordt vastgesteld aan de hand van de woon- en gezinssituatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:59
[...]

Je kan daarna ook gewoon een nieuw bankbeslag laten leggen. Effectief heb je als schuldenaar dus altijd een hamer boven je hoofd hangen. Daarom is het tijdelijk leegtrekken van je rekening dus niet zo heel handig, het zorgt alleen maar voor extra kosten.

Het belangrijkste bij schulden is gewoon het overleg zoeken. De meeste extra kosten zijn op die manier gewoon te voorkomen. Een schuldeiser wil ook gewoon zijn geld en begrijpt ook wel dat de kans daarop niet toeneemt bij een bodemloze put.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BlackMonkey schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:26:
[...]
Je kan daarna ook gewoon een nieuw bankbeslag laten leggen. Effectief heb je als schuldenaar dus altijd een hamer boven je hoofd hangen. Daarom is het tijdelijk leegtrekken van je rekening dus niet zo heel handig, het zorgt alleen maar voor extra kosten.
En als er geen geld op staat kunnen incasso's ook niet worden verwerkt. Dan krijgen de meeste mensen direct nog meer problemen met andere bedrijven. Maar je schiet er dus ook niets mee op. Dan heeft het nogal weinig nut om geld er af te halen. Het geeft je maximaal even uitstel en mogelijk nog meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:18
[...]

Gelukkig hebben ze daarom loonbeslag gelegd en niet een beslag op de rekening. Ik moest het ook even twee keer lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muismat1991 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:23:
[...]

Gelukkig hebben ze daarom loonbeslag gelegd en niet een beslag op de rekening. Ik moest het ook even twee keer lezen.
Er staat toch echt duidelijk dat ze bankbeslag hebben gelegd. Geen loonbeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:25:
[...]

Er staat toch echt duidelijk dat ze bankbeslag hebben gelegd. Geen loonbeslag.
als hij ZZP-er is, is er ook helemaal geen loon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Deze discussie is al meermaals gevoerd hier en in het feedbacktopic. Deze hoeft niet elke 6 weken herhaald te worden.

[ Voor 129% gewijzigd door Yorinn op 28-01-2022 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Feedback op het beleid mag in het feedbacktopic. Hier is het offtopic.

[ Voor 139% gewijzigd door Yorinn op 28-01-2022 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zie dit topic nu pas, leuk om te lezen dat iemand de dreigementen doorzet om z'n recht te behalen - en terecht. Wilde alleen even zeggen: houd vol! En hopelijk wint de aanhouder :D Ik blijf het volgen @pastafan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rofdof
[...]

Wij dreigden direct met loonbeslag. Maar aan zoiets gaat een heel traject vooraf. Je probeert het eerst zelf op te lossen. Maar afspraken worden geschonden. Ook steevast de telefoon niet opnemen maar als je met een ander nummer belt wel.

Wij hebben een hele case opgebouwd met heel veel aangetekende brieven. Dit toen uit handen gegeven aan incasso bureau die ons ook in voortraject hielp.
Op tv hoor je vaak zielige verhalen van de huurbaas/schuldeiser is slecht.

In dit geval kochten ze een bed van 4K op afbetaling. Dure bonenmachine van 800 met koffie abbo en tal meer van bizarre uitgaves. In de zomer 24/7 een mobiele airco laten draaien. Schade schilderwerk door woede-uitbarstingen en continu roken binnen.

Ik ben een hele dag bezig geweest om de kleine keuken en badkamer te reinigen. Zal je de details besparen.

Was een kortlopend huurcontract dus eruit getrapt. Ze dachten dat we er dus niet er achterna gingen. Ik denk dat de initiële schuld dus 2,5 a 3k was. Met de herstelkosten plus nabetaling energie en incasso traject is dat verdubbeld. Nog 7 maanden gok ik en dan is al ons geld terug. Dan is het 3 a 3,5 jaar voor het hele traject.

Maar dat TS zo’n kleine rat aanpakt vind ik helemaal tof. Het is “maar” 50 euro maar juist die ratten denken dat ze door lage bedragen ermee wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

571 euro, dat is een dure tablet ja (al had ik verwacht dat het meer zou zjin, ik heb ook ooit een advocaat nodig gehad). Welke kosten heb je nu zelf gemaakt met package deals en no-cure no pay?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
[...]

Ja, dat is een helder puntje. En dat begrijp ik ook niet. Misschien kan de wet daarop nog worden aangepast?
Overigens, je kunt natuurlijk wederom een bankbeslag doen, zo vaak herhalen als je vind dat nodig is. Waarbij de kosten van de eerdere "mislukte" bankbeslagen natuurlijk ook voor rekening van de schuldenaar komen.. Dus feitelijk schiet de schuldenaar er niets mee op.. het vertraagt het alleen maar....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pastafan
En nog even een korte update:

Deurwaarder heeft weer kosten gemaakt (gegevens bank opgevraagd),
waardoor de totaal te incasseren vordering nu inmiddels al is opgelopen tot 846 euro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:20
pastafan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:50:
En nog even een korte update:

Deurwaarder heeft weer kosten gemaakt (gegevens bank opgevraagd),
waardoor de totaal te incasseren vordering nu inmiddels al is opgelopen tot 846 euro...
De kosten voor hen zijn inmiddels opgelopen van een goedkoop showmodel naar een 11 inch iPad Pro :+

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Denk er ook om dat jouw schuldenaar mogelijk ook meeleest.

Maar ben wel heel benieuwd naar wat hier nou achter zit en dan bedoel ik het negeren van het vonnis zelf.
Dit lijkt erop dat het iemand betreft, die zo koppig is, dat hij bereid is zijn bedrijf op te geven om jouw ( oorspronkelijke ) paar tientjes maar niet hoeven te betalen.
Kan ook een tactiek zijn zodat jij het uiteindelijk maar opgeeft, want de kosten lopen maar op en op en je moet dat nog maar zien te verhalen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

JohanNL schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:11:
Kan ook een tactiek zijn zodat jij het uiteindelijk maar opgeeft, want de kosten lopen maar op en op en je moet dat nog maar zien te verhalen.
Als er al een gerechtelijke uitspraak ligt is hopen dat iemand opgeeft natuurlijk wel een beetje optimistisch. Dat is een leuke taktiek in de fase waarin de klant nog gewoon zijn eerste boze mailtjes aan het sturen is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35

Yucon

*broem*

PilatuS schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:41:
[...]

En als er geen geld op staat kunnen incasso's ook niet worden verwerkt. Dan krijgen de meeste mensen direct nog meer problemen met andere bedrijven. Maar je schiet er dus ook niets mee op. Dan heeft het nogal weinig nut om geld er af te halen. Het geeft je maximaal even uitstel en mogelijk nog meer problemen.
Volgens mij kan een deurwaarder hier vooraf een indicatie van krijgen. Dit omdat hij ook geacht wordt enigszins terughoudend met beslaglegging te zijn en beslaglegging niet als wraakmiddel te gebruiken. Beslag op iemands huis leggen voor een schuld van 100 euro als dat ook met een zachter middel zoals een bankbeslag op te lossen is mag dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
bwerg schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Als er al een gerechtelijke uitspraak ligt is hopen dat iemand opgeeft natuurlijk wel een beetje optimistisch. Dat is een leuke taktiek in de fase waarin de klant nog gewoon zijn eerste boze mailtjes aan het sturen is.
Nouja, aan elke handeling die nu wordt uitgevoerd zit wel een prijskaartje.
Dan kunnen we wel blijven zeggen dat je dit volledig op de debiteur kunt verhalen, maar hier moet je wel echt vertrouwen in hebben dat dit ook daadwerkelijk zal gebeuren.
Aangezien TS het als een principekwestie lijkt te beschouwen zal het wel doorgaan neem ik aan, maar tot hoe ver zal de andere partij gaan, die er op zijn eigen manier ook een principekwestie van heeft gemaakt vermoed ik zo?
Ben heel benieuwd hoe dit afloopt en of het recht zal zegevieren, zoals ze het zo mooi zeggen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
JohanNL schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:48:
[...]

Nouja, aan elke handeling die nu wordt uitgevoerd zit wel een prijskaartje.
Dan kunnen we wel blijven zeggen dat je dit volledig op de debiteur kunt verhalen, maar hier moet je wel echt vertrouwen in hebben dat dit ook daadwerkelijk zal gebeuren.
Aangezien TS het als een principekwestie lijkt te beschouwen zal het wel doorgaan neem ik aan, maar tot hoe ver zal de andere partij gaan, die er op zijn eigen manier ook een principekwestie van heeft gemaakt vermoed ik zo?
Ben heel benieuwd hoe dit afloopt en of het recht zal zegevieren, zoals ze het zo mooi zeggen.
Volgensmij heeft ts de rechterlijke gang al gewonnen.
De vraag is of de kip nog verens heeft.
En of ts een no cure no pay deal heeft.

Volgensmij is verkoper wel de Sjaak.
Pagina: 1 2 3 Laatste