Webwinkel doet lastig bij retourneren showmodel tablet

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:19
Situatie:

- Ik bestel op 13 juni online een tablet via de website (web)winkel (I know, ik had beter moeten weten kijkend naar die naam). Deze website is eigenaar van het bedrijf (web)winkel gevestigd in Huizen (Nederland), ik betaal online tijdens de aankoop het bedrag van 65 euro inclusief verzendkosten.
- Tablet wordt de volgende dag geleverd.
- Ik doe hem aan en ik zie echt dat dit (met respect gezegd), troep is. (Ok, ik verwachtte ook niet veel, zeker geen superkwaliteit voor het doel waar ik hem voor zou gebruiken, maar dit is echt waardeloos).
- Heb de verpakking netjes geopend en tablet dus 1 keer aangezet. 10 minuutjes aan gehad om te evalueren om te besluiten dat dit hem niet gaat worden.
- Ik mail de verkoper en zeg dat ik de koop wil annuleren. Ik heb product netjes heb uitgepakt, 1 keer heb aangezet, weer terug in de verpakking heb gedaan etc.
- Verkoper reageert met "dit is een showmodel", die nemen we niet retour, ik kan alleen ruilen voor je.
- Ik meld dat ik daar geen interesse in heb. En alleen gebruik wil maken van het recht op koop op afstand en de koop ongedaan wil maken. Vraag naar retour instructies en herhaal nogmaals dat ik het aankoopbedrag retour wil.
- Verkoper blijft bij zijn standpunt dat het een showmodel is, verwijst mij naar de Algemene voorwaarden op zijn site waarin ergens staat dat showmodellen niet vallen onder de koop op afstand.
- Ik doe zelf wat onderzoek en lees dat (ook al staat dat in de av, het recht van koop op afstand prevaleert).
- Na wat mailwisselingen en belletjes met de verkoper, waarin hij bij zijn standpunt blijft, kom ik tot de conclusie dat we er niet echt komen zo.
- Ik neem contact op met de ACM. Zij adviseren mij mijn rechtsbijstandverzekering aan te spreken en anders de zaak bij de Geschillencommissie te melden.
- Mijn rechtsbijstandverzekering hanteert een minimum "schade drempel" van 175 euro, en valt dus af.
- Ik meld de zaak aan bij de Geschillencommissie, zij melden mij een dag later terug dat het bedrijf niet bij hen is aangesloten en zij alleen zaken kunnen behandelen voor aangesloten bedrijven. In de mail staat ook dat zij (Geschillencommissie) zullen vragen aan het bedrijf om zich bij hen aan te sluiten (maar ik vermoed dat dat bedrijfje zal weigeren :O )
- Ik verstuur meerdere (standaaard) herinnerings brieven per email. Komt allemaal geen reactie meer op.

- Ik heb de tablet dus nog wel in mijn bezit omdat ik geen retourinstructies heb ontvangen. Ik vrees namelijk dat als ik hem gewoon retour afzender stuur, ik deze gewoon ook kwijt ben (en ook geen aankoopbedrag retour). Heb namelijk totaal geen vertrouwen meer in dit bedrijfje.

Mijn advies vraag:
Wat kan ik nu het beste doen?
Zijn er instanties die bindende uitspraken doen of bemiddelen? Waar kan ik dit verder nog melden?

Ik ben in bezit van NAW , telefoonnummer en KVK nummer van het bedrijfje (staat gewoon op zn site)

Maar ik wil uiteraard gewoon waar ik als koper recht op heb: Het product retourneren en mijn geld teruggestort krijgen. Gewoon op een zakelijk nette manier. Maar verkoper blijft dat hij alleen het product wil ruilen tegen een ander product (en daar heb ik geen interesse in).

Mocht het niet op een nette manier kunnen dan vrees ik dat dit wellicht nooit opgelost gaat worden op de manier die ik zou willen, maar dan wil ik anderen voor dit bedrijfje waarschuwen. En mogelijk nog meer.. Tips?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 16-07-2021 11:55 . Reden: Naam (web)winkel weggehaald, gezien deze niets toevoegt aan een disucssie rondom een (lopend) geschil ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Hoe heb je de tablet betaald, met creditcard of via iDEAL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Jeoh schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:46:
Hoe heb je de tablet betaald, met creditcard of via iDEAL?
IDEAL

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:02
Je komt er niet uit met de verkoper.
Enige optie dan nog om gerechtelijke stappen te ondernemen naar de verkoper

Of je dat wil doen voor 65,- euro is de vraag.

Ik denk dat je geinvesteerd hebt in een wijze les.

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
MarchelHoek schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:49:
Je komt er niet uit met de verkoper.
Enige optie dan nog om gerechtelijke stappen te ondernemen naar de verkoper

Of je dat wil doen voor 65,- euro is de vraag.

Ik denk dat je geinvesteerd hebt in een wijze les.
Dat denk ik ook. Maar stel dat ik het gerechtelijke pad ga belopen. Wordt ik dan "uitgelachen" (voor dit bedrag)? En ook: kan ik de extra kosten die dat zullen opleveren bij het bedrijf terugclaimen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

pastafan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:43:
Mijn advies vraag:
Wat kan ik nu het beste doen?
Zijn er instanties die bindende uitspraken doen of bemiddelen? Waar kan ik dit verder nog melden?
Webwinkel in gebreke stellen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de (web)winkel uit TS en titel gehaald. Tevens heb ik de titel iets verbeterd zodat het duidelijker is dat het om het retourneren van een showmodel gaat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enige wat je in dit geval kan doen is druk blijven zetten maar je kan ook kiezen je les te leren en gewoon overal waar je een review achter kan laten over dit bedrijf dit verhaal duidelijk met de gang van zaken neer te zetten.

Uiteindelijk komt bij dit soort bedrijven de negativiteit te veel naar boven en raakt het hun business model het hardste.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:13
pastafan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:51:
[...]

Dat denk ik ook. Maar stel dat ik het gerechtelijke pad ga belopen. Wordt ik dan "uitgelachen" (voor dit bedrag)? En ook: kan ik de extra kosten die dat zullen opleveren bij het bedrijf terugclaimen?
Nee, je wordt niet uitgelachen.

Ja, je kan de kosten terugclaimen. Maar alleen de kosten die je aan de rechtbank en deurwaarder betaalt. Als je een professionele jurist inhuurt krijg je de kosten daarvan (nagenoeg) niet vergoed. Gelukkig is dit een zeer eenvoudige zaak, dus die kun je zelf voeren. Een medetweaker heeft daar een handleiding voor geschreven (toegespitst op een andere situatie, maar de procedure is vergelijkbaar).

Je zou mogelijk (als je juist handelt) ook nog recht hebben op €40 buitengerechtelijke incassokosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:38
Mm, misschien een aangetekende brief sturen. Heb ik gekregen van mijn rechtsbijstand en opeens was het wel mogelijk om een product zonder sticker te laten repareren. Ik zou dat eens proberen. Dit is gewoon een winkel die zich aan hun eigen regels houdt, maar niet aan de wettelijk geldende regels die altijd gelden ongeacht wat er in de eigen voorwaarden staat.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:38
Brammos85 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:23:
Waarom wordt zoals altijd de naam van de winkel weer verwijderd? Nu weet ik niet met welke louche toko ik uit moet kijken voortaan.
Ja als je mensen wilt waarschuwen is het wel fijn. Gebeurd steeds vaker. Misschien kan je wel een link sturen naar de Tweakers shopreviews van die shop? Content verwijderen mag wel maar een topic mag niet.

Ben wel benieuwd wat je gaat proberen. Een brief aangetekend versturen is in veel gevallen al genoeg. Het gaat hier wel om 65 euro en aangetekend versturen kost ook alweer 7 euro dus ik ben benieuwd.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De winkel wijzen op het feit dat hun algemene voorwaarden niet boven de Nederlandse wet gaan en alsnog aandringen op behandeling van je retour. In principe heb je door de melding al ontbonden dus je termijn van retour komt hier niet mee in gevaar.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik woon in Huizen en zie zeer regelmatig allerlei advertenties voorbij komen van deze toko. Sorry, maar stinkt aan alle kanten. Enorme partijen erg goedkope tablets en rest partijen. En zich enorm verschuilen achter allerlei uitzonderingen op gangbare regels. Voor TS zou ik zeggen: neem het verlies en besteed er je tijd niet meer aan, en koop nooit meer bij zulke partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Was het bij aankoop überhaupt duidelijk dat het om een showroommodel ging?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@pastafan Het doet er niet toe of het een 2e kans, showmodel of nieuw is. Het blijft een koop op afstand als consument, en je hebt het recht op retour binnen 14 dagen na ontvangst. (14 dagen wettelijke bedenktijd).
Vaak moet je wel zelf opdraaien voor de kosten van retour, en je hebt het recht op het gehele aankoopbedrag terug + evt. vzk aan jou. Dit op dezelfde manier als jij de factuur hebt voldaan, dus niet tegoedbon etc als jij netjes via iDeal hebt betaald. is er bij aankopen overeengekomen dat retour binnen bedenktijd gratis is, zijn er dus geen kosten aan nu !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13

LankHoar

Langharig tuig

bwerg schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:19:
Is niet relevant. WKOA prevaleert over AV van deze shop. WKOA heeft enkel hele stricte uitzonderingen, waar dit niet onder valt.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 10:19
Wat moet ik me voorstellen bij een showmodel bij een webwinkel? Slijten die producten harder naarmate er vaker naar de foto is gekeken?

(Ik begrijp dat ik je probleem niet oplos met deze vragen. Maar hoe kan een webwinkel zich beroepen op 'showmodel'?)

[ Voor 30% gewijzigd door MSteverink op 16-07-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Compizfox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:56:
[...]

Webwinkel in gebreke stellen.
Thanks. Ik zal een voorbeeldbrief ergens vandaan halen, deze aanpassen en aangetekend versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Tom-Z schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Nee, je wordt niet uitgelachen.

Ja, je kan de kosten terugclaimen. Maar alleen de kosten die je aan de rechtbank en deurwaarder betaalt. Als je een professionele jurist inhuurt krijg je de kosten daarvan (nagenoeg) niet vergoed. Gelukkig is dit een zeer eenvoudige zaak, dus die kun je zelf voeren. Een medetweaker heeft daar een handleiding voor geschreven (toegespitst op een andere situatie, maar de procedure is vergelijkbaar).

Je zou mogelijk (als je juist handelt) ook nog recht hebben op €40 buitengerechtelijke incassokosten.
Dank. Zal eerst een ingebrekestelling officieel en aangetekend versturen. Blijft dan nog een reactie achterwege dan ga ik de handleiding zoals hierboven staat, doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
bwerg schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:19:
Ja, maar niet dat deze niet konden worden ingeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Daniel. schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:47:
[...]

Ja als je mensen wilt waarschuwen is het wel fijn. Gebeurd steeds vaker. Misschien kan je wel een link sturen naar de Tweakers shopreviews van die shop? Content verwijderen mag wel maar een topic mag niet.

Ben wel benieuwd wat je gaat proberen. Een brief aangetekend versturen is in veel gevallen al genoeg. Het gaat hier wel om 65 euro en aangetekend versturen kost ook alweer 7 euro dus ik ben benieuwd.
Waar kan ik deze link zetten?

Ik zal updates over deze kwestie in deze threat zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:13
pastafan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:19:
[...]

Dank. Zal eerst een ingebrekestelling officieel en aangetekend versturen. Blijft dan nog een reactie achterwege dan ga ik de handleiding zoals hierboven staat, doornemen.
Aangetekend versturen is (juridisch) zonde van het geld. Het is echt wel voldoende aannemelijk dat je mailtjes aankomen. Misschien maakt het "indruk" maar verder is het nergens goed voor.
Bovendien is in gebreke stellen overbodig omdat in dit geval het verzuim (als het door de weigerachtige houding niet al is ingetreden) van rechtswege intreedt (de termijn van 14 dagen uit WKOA is fataal).

[ Voor 17% gewijzigd door Tom-Z op 16-07-2021 19:06 ]

Acties:
  • +82 Henk 'm!

• pastafan
ik dacht ik zal weer eens een update geven;

Ik heb in de afgelopen maanden veelvuldig contact met de verkoper proberen te krijgen. Deze heeft mij echt proberen te ontwijken (hij was me vast zat >:) . Die enkele keer dat ik hem te pakken kreeg (nummerweergave uitgezet, dan nam hij "toevallig" wel op), kwamen we geen stap verder: hij blijft bij zijn standpunt. Kreeg de laatste keer ook "vriendelijk doch dringend" het verzoek niet meer met hem telefonisch contact op te nemen. Via email reageerde hij al maanden niet meer...

Dus, naar aanleiding van de info hierboven (dank daarvoor). Zelf een dagvaarding geschreven, en deze bij een gerechtsdeurwaarder ingediend. Deze zal een dezer dagen bij de verkoper door de deurwaarder worden "betekend".

Mijn eisen zijn:
- aankoopbedrag terug;
- retourinstructie tbv retourneren tablet;
- vergoeding van de verzendkosten van de tablet;
- vergoeding van alle gerechtelijke kosten door de aangeklaagde (is inmiddels al wat meer dan de hele tablet), maar goed, dit is een principele kwestie; die e^**kel moet gewoon beseffen dat kopers ook rechten hebben, zeker bij een online aankoop.

De zittingsdatum is ook al bepaald (21 oktober a.s.). Ben benieuwd of hij op komt dagen :)

[ Voor 20% gewijzigd door pastafan op 05-10-2021 16:57 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

"Leuk" om te zien dat je doorpakt. De meeste van deze topics eindigen met rechtsbijstand die de boel afkoopt of een TS die hier (vaak terecht) geen zin in heeft en die tablet maar gewoon op marktplaats zet voor een paar tientjes verlies.

Een rechtszaak zo nu en dan schept wel duidelijke jurisprudentie over wat wel en niet mag, al is dat hier sowieso al wel duidelijk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

bwerg schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:40:
"Leuk" om te zien dat je doorpakt. De meeste van deze topics eindigen met rechtsbijstand die de boel afkoopt of een TS die hier (vaak terecht) geen zin in heeft en die tablet maar gewoon op marktplaats zet voor een paar tientjes verlies.

Een rechtszaak zo nu en dan schept wel duidelijke jurisprudentie over wat wel en niet mag, al is dat hier sowieso al wel duidelijk.
Voor 65 euro gaat rechtsbijstand niet eens iets afkopen, die hebben meestal een minimumbedrag van 150-250 euro om je claim überhaupt in behandeling te nemen. Ben ook benieuwd of een rechtbank dit serieus zou nemen, dus hopen voor TS dat de verkoper gewoon genoeg schrikt om die paar tientjes terug te geven.

Hoe dan ook mooi dat TS hier mee door gaat inderdaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pastafan
bwerg schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:40:

Mee eens. Vergeet ook niet dat je veel leert om zelf eens zo'n gang naar de rechter te maken. Als eiser is dat vaak prettiger dan als gedaagde :). Zoals gezegd, het gaat mij niet zo zeer om het geld. Maar heb deze "kans" gepakt om ervaring op te doen en veel te leren. En dat is al zeker gelukt. Ik verwacht ook geen lastige vragen bij uitsrpeken van het vonnis (als de gedaagde uberhaupt komt opdagen: zo niet, dan is het bij voorbaat zo goed als zeker winst voor de eiser).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pastafan
Oon schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:53:
[...]

Voor 65 euro gaat rechtsbijstand niet eens iets afkopen, die hebben meestal een minimumbedrag van 150-250 euro om je claim überhaupt in behandeling te nemen. Ben ook benieuwd of een rechtbank dit serieus zou nemen, dus hopen voor TS dat de verkoper gewoon genoeg schrikt om die paar tientjes terug te geven.

Hoe dan ook mooi dat TS hier mee door gaat inderdaad.
Klopt vwb rechtsbijstand (mijn heeft 165 minimum bedrag - vooraf gecheckt).
Vwb schikking. Dat hoop ik dus juist niet. Nu niet iig. Ik heb al kosten gemaakt bij de gerechtsdeurwaarder. Die zullen (na vonnis wijzing) aan hem worden toegewezen, naast de griffiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:20
pastafan schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:14:
[...]

Mee eens. Vergeet ook niet dat je veel leert om zelf eens zo'n gang naar de rechter te maken. Als eiser is dat vaak prettiger dan als gedaagde :). Zoals gezegd, het gaat mij niet zo zeer om het geld. Maar heb deze "kans" gepakt om ervaring op te doen en veel te leren. En dat is al zeker gelukt. Ik verwacht ook geen lastige vragen bij uitsrpeken van het vonnis (als de gedaagde uberhaupt komt opdagen: zo niet, dan is het bij voorbaat zo goed als zeker winst voor de eiser).
wat zijn jouw totale kosten die je gemaakt hebt die je niet kan declareren?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
pastafan schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:50:
Dus, naar aanleiding van de info hierboven (dank daarvoor).
Die info komt van mij. Ik ben blij dat je er wat aan hebt.
pastafan schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:17:
[...]

Vwb schikking. Dat hoop ik dus juist niet. Nu niet iig. Ik heb al kosten gemaakt bij de gerechtsdeurwaarder. Die zullen (na vonnis wijzing) aan hem worden toegewezen, naast de griffiekosten.
De kosten kun je meenemen in het schikkingsbedrag. Voor de verkoper is dat goedkoper dan de zaak doorgang te laten vinden omdat de verkoper anders ook de griffiekosten moet betalen.
Oon schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:53:
[...]

Ben ook benieuwd of een rechtbank dit serieus zou nemen
Waarom zou de rechtbank dat niet doen? In deze zaak over de Wet Van Dam en domeinregistratie werd er geprocedeerd om €5,35 en daar kwam een heel net vonnis uit. Je kunt de processtukken van die zaak inzien. Als je goed kijkt zie je enkele overeenkomsten tussen de dagvaarding in die zaak en het voorbeeld op deze site ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Mooi om te zien dat je dit oppakt als een "leertraject" en dat je een dergelijke hufter er niet mee laat wegkomen.
Vaak zijn die bedragen zo laag dat veel mensen/verzekeringen er niks mee doen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Auwey
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:02
Succes vandaag ben wel benieuwd wat de uitkomst is.

"Life is a game. The only thing that matters is whether you're a pawn or a player."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 12-09 16:16
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is afgelopen ... geef je nog even een update @pastafan :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• pastafan
DePaul schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:36:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is afgelopen ... geef je nog even een update @pastafan :)
Bij deze: de gedaagde is verzocht te verschijnen bij de rechtbank op de 21e.
Ik heb geen idee of hij daadwerkelijk is verschenen (vermoed van niet).

Brief van de rechtbank ontvangen dat er gevonnisd wordt op 4 november a.s.
Afwachten dus.

Zodra er weer wat nieuws is te melden zal ik dat hier doen.

[ Voor 6% gewijzigd door pastafan op 27-10-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

pastafan schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

Bij deze: de gedaagde is verzocht te verschijnen bij de rechtbank op de 21e.
Ik heb geen idee of hij daadwerkelijk is verschenen (vermoed van niet).
Maar je bent er zelf dus ook niet geweest?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pastafan
servies schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

Maar je bent er zelf dus ook niet geweest?
Jawel ben er zelf geweest. Maar kreeg te horen dat ik er niet hoefde te zijn en dat het "de beurt van de gedaagde was om te verschijnen".

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Dat de zaak nu al voor vonnis staat, betekent dat de wederpartij niet is verschenen. Je mag er wel van uit gaan dat je deze zaak hebt gewonnen.
Een potentieel nadeel is dat je een verstekvonnis krijgt ipv een regulier vonnis. Dat betekent dat de wederpartij op een later moment in verzet kan gaan en de zaak alsnog inhoudelijk wordt behandeld. In jouw geval verwacht ik niet dat de webwinkel verzet zal aantekenen omdat het geld kost en volslagen kansloos is.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• pastafan
Update:

vonnis uitspraak is gepland op 4 november 9:55 uur, gerechtsgebouw Rotterdam vestiging Dordrecht, en is openbaar. Zelf probeer ik er uiteraard ook bij aanwezig te zijn.

NB: Zoals @GlowMouse ook aangeeft kan de gedaagde zijn verstek zuiveren en wordt de uitspraak vertraagd.

[ Voor 7% gewijzigd door pastafan op 27-10-2021 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theUgly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Wat kost het eigenlijk om naar de rechter te gaan?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pastafan
theUgly schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:24:
Wat kost het eigenlijk om naar de rechter te gaan?
hangt van het onderwerp af. Voor een dagvaarding geldt dat dit via de kanton rechter gaat.
Kostenoverzicht:
https://www.rechtspraak.n.../Griffierecht-kanton.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:46
pastafan schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:50:
[...]
Dus, naar aanleiding van de info hierboven (dank daarvoor). Zelf een dagvaarding geschreven, en deze bij een gerechtsdeurwaarder ingediend. Deze zal een dezer dagen bij de verkoper door de deurwaarder worden "betekend".

Mijn eisen zijn:
- aankoopbedrag terug;
- retourinstructie tbv retourneren tablet;
- vergoeding van de verzendkosten van de tablet;
- vergoeding van alle gerechtelijke kosten door de aangeklaagde (is inmiddels al wat meer dan de hele tablet), maar goed, dit is een principele kwestie; die e^**kel moet gewoon beseffen dat kopers ook rechten hebben, zeker bij een online aankoop.

De zittingsdatum is ook al bepaald (21 oktober a.s.). Ben benieuwd of hij op komt dagen :)
Ik ben wel benieuwd naar de dagvaarding die je hebt opgesteld. Met name hoe je de eisen geformuleerd hebt en welke verweren je erin hebt opgenomen. Kun je deze hier delen? (Zonder namen e.d. natuurlijk)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:23
pastafan schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:43:
Update:

vonnis uitspraak is gepland op 4 november 9:55 uur, gerechtsgebouw Rotterdam vestiging Dordrecht, en is openbaar. Zelf probeer ik er uiteraard ook bij aanwezig te zijn.

NB: Zoals @GlowMouse ook aangeeft kan de gedaagde zijn verstek zuiveren en wordt de uitspraak vertraagd.
En? En? En? :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• pastafan
Ik was niet bij de zitting aanwezig (hoefde ook niet). Ik krijg het vonnis per post toegestuurd. Zodra ik meer weet laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:32
Ben heel benieuwd, interessant zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Ik ook wel. Kan je hem trouwens niet ook online terugzoeken/teruglezen?
Edit, kan hem (nog) niet vinden op rechtspraak.nl

[ Voor 26% gewijzigd door PeacekeeperNL op 06-11-2021 21:04 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:28
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:01:
Er wordt maar een héél klein deel uitspraken geplaatst op rechtspraak.nl. Wat ik me even snel kan herinneren is dat onder de 10%.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Vervelend om mee te maken maar tof dat je hebt volgehouden. Hier ook benieuwd naar de uitspraak, en eigenlijk moet voor dit soort effort (en het blijven delen op het forum) een Tweakers-award komen 🥇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ja ik ben ook benieuwd naar de afloop. Vaak laat je zo'n situatie omwille van het gedoe zitten, maar dan hou je een erg onrechtvaardig gevoel over want je weet dat je het gelijk aan je zijde hebt.

Ik had laatst ook zoiets met een reparatie van een gitaar door een grotere webshop, waarbij er tijdens transport grote schade is ontstaan en ik het verwijt kreeg slecht verpakt te hebben. Was totaal niet het geval, maar ik kon de transporteur ook niet goed aansprakelijk stellen want via de retour/reparatie regeling had de webshop de transporteur bepaald en was dus opdrachtgever. Ik heb ze gezegd sowieso de gebroken brug te repareren waar ik 'm voor had opgestuurd, maar ze flikten het om zo alles retour te sturen en verder niet meer te reageren.

Ik had het er ook wel in een rechtzaak op aan willen laten komen, werd hier ook gehinderd door het onbekende van de rechtsgang. Als ik dit zo lees moet je het soms gewoon doen, al is het voor je rechtsgevoel en principe. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door JPS op 07-11-2021 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

JPS schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:01:
Ja ik ben ook benieuwd naar de afloop. Vaak laat je zo'n situatie omwille van het gedoe zitten, maar dan hou je een erg onrechtvaardig gevoel over want je weet dat je het gelijk aan je zijde hebt.

Ik had laatst ook zoiets met een reparatie van een gitaar door een grotere webshop, waarbij er tijdens transport grote schade is ontstaan en ik het verwijt kreeg slecht verpakt te hebben. Was totaal niet het geval, maar ik kon de transporteur ook niet goed aansprakelijk stellen want via de retour/reparatie regeling had de webshop de transporteur bepaald en was dus opdrachtgever. Ik heb ze gezegd sowieso de gebroken brug te repareren waar ik 'm voor had opgestuurd, maar ze flikten het om zo alles retour te sturen en verder niet meer te reageren.

Ik had het er ook wel in een rechtzaak op aan willen laten komen, werd hier ook gehinderd door het onbekende van de rechtsgang. Als ik dit zo lees moet je het soms gewoon doen, al is het voor je rechtsgevoel en principe. _/-\o_
Zeker doen, gitaar kost het nodige dacht ik (geen verstand van instrumenten).

In dit topic was deze link volgens mij al eens aangehaald, maar die is voor jou dan zeker van toepassing.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
cs-tweak schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:02:
eigenlijk moet voor dit soort effort (en het blijven delen op het forum) een Tweakers-award komen 🥇
Je zou zeggen dat een website blij is met zulke waardevolle informatie, maar check mijn signature eens. Er is niemand geweest die zei 'goh GM, wat vervelend dat we jou zo tracken, laten we een oplossing zoeken'. Ik help nog wel eens mensen die mij dm'en of in het verleden hebben gedm'd en nu per e-mail contact hebben, maar doe geen enkele poging om dat via het forum te laten verlopen. De warme gevoelens voor T.net zijn wel verdwenen.
Je zegt dat het 'laatst' is gebeurd. Het is mogelijk niet te laat om een juridische procedure te beginnen, al hangt het af van het tijdsverloop en wat je precies hebt gecommuniceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

pastafan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:33:
[...]

Ik was niet bij de zitting aanwezig (hoefde ook niet). Ik krijg het vonnis per post toegestuurd. Zodra ik meer weet laat ik het hier weten.
Ja, graag. Te veel topic's hier gezien waar niet doorgepakt is, dus top dat jij dat wel gedaan hebt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

GlowMouse schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:49:

Je zegt dat het 'laatst' is gebeurd. Het is mogelijk niet te laat om een juridische procedure te beginnen, al hangt het af van het tijdsverloop en wat je precies hebt gecommuniceerd.
Anderhalf jaar geleden alweer zie ik. Ik heb het toen maar in een negatieve review van me afgeschreven, voor wat het waard is. Mocht zoiets zich nog eens voor doen dan zal ik eerder tot een rechtsgang overgaan iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Vervelend om mee te maken maar tof dat je hebt volgehouden. Hier ook benieuwd naar de uitspraak, en eigenlijk moet voor dit soort effort (en het blijven delen op het forum) een Tweakers-award komen 🥇
bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pastafan
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:01:
Ik zal dit zelf ook in de gaten houden. Als ik deze zaak kan vinden op rechtspraak.nl zal ik hem hier linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan

Klopt en je leert zelf ook van door naar de rechter te gaan. Doe het wel in een periode dat je er tijd voor hebt/voor vrij kunt maken want het kost wel het een en ander aan tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

pastafan schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:12:
[...]

Klopt en je leert zelf ook van door naar de rechter te gaan. Doe het wel in een periode dat je er tijd voor hebt/voor vrij kunt maken want het kost wel het een en ander aan tijd.
Ja tijdsafweging speelt natuurlijk ook een rol. Wat templates voor het formele werk (in gebreke stelling, dagvaarding etc) helpt wel om de drempel te verlagen.

Hoeveel tijd en kosten heb je gemaakt cq moeten investeren om je gelijk te halen? Kosten krijg je uiteraard terug bij toewijzing van je eis, maar tijd niet. Ben dus wel benieuwd wat het je netto 'kost' om die 65€ + verzendkosten terug te halen.

Acties:
  • +121 Henk 'm!

• pastafan
Ik heb goed nieuws.
Het vonnis is binnen.
Zoals verwacht 100% in het gelijk gesteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1tgVxqRaPlndc0cenl6XAuQ7C8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QkZuINRcugaqDqyPCIq3j4no.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:11
Gefeliciteerd. Een topic om in te lijsten en om te laten zien dat volharding wel degelijk kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 15:50
Gefeliciteerd! Lees ik nu goed dat de tegenpartij helemaal niks heeft laten horen tijdens deze procedure?

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pastafan
renegrunn schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:25:
Gefeliciteerd. Een topic om in te lijsten en om te laten zien dat volharding wel degelijk kan helpen.
Dank je.

Tegelijk natuurlijk nog wel de mededeling dat de zaak nog niet afgerond is: ik heb "de poen" nog niet binnen... en ik vermoed dat hij niet zo makkelijk zal betalen..

Zal hem eerst eens aanschrijven met het verzoek de bedragen over te maken... anders wordt het weer een deurwaarder voor hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41
pastafan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:27:
[...]

Dank je.

Tegelijk natuurlijk nog wel de mededeling dat de zaak nog niet afgerond is: ik heb "de poen" nog niet binnen... en ik vermoed dat hij niet zo makkelijk zal betalen..

Zal hem eerst eens aanschrijven met het verzoek de bedragen over te maken... anders wordt het weer een deurwaarder voor hem...
Gefeliciteerd!! Mooi gedaan :)
En idd: de betaling is stap 2, maargoed, het is niet veel geld dus wellicht dat ie het overschrijft en klaar.. Maar anders heb je inderdaad daar weer werk te verzetten 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pastafan
ID-College schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:35:
[...]

Gefeliciteerd!! Mooi gedaan :)
En idd: de betaling is stap 2, maargoed, het is niet veel geld dus wellicht dat ie het overschrijft en klaar.. Maar anders heb je inderdaad daar weer werk te verzetten 8)7
Dankje.

Ik zal updates mbt betaling en ontvangst hier weer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Mooi, hiermee het middel gekregen om betaling af te gaan dwingen. Ben benieuwd hoe dat gaat als ie ook hier geen gehoor gaat geven. Moet jij dan ook eerst weer kosten voor een deurwaarder gaan maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

PS: ik snap de geeiste en toegewezen bedragen niet helemaal.
Je had in een eerder bericht 65€ + verzendkosten geeist, maar zie nu 192,52 in het vonnis staan? En er is 113€ toegewezen, vanwaar dat verschil?

Ook had je een retourprocedure geeist, maar daar zie ik niets over vermeld. Mag je de tablet nu houden, of kan de beklaagde die nu terugeisen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:20
JPS schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:50:
Mooi, hiermee het middel gekregen om betaling af te gaan dwingen. Ben benieuwd hoe dat gaat als ie ook hier geen gehoor gaat geven. Moet jij dan ook eerst weer kosten voor een deurwaarder gaan maken?
Toevallig heeft een andere Tweaker hier vandaag zijn ervaringen over geplaatst in een ander topic :)

Yucon in "Conflict webshop - schikking, maar alleen het nettobedrag"

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

P1nGu1n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:09:
[...]

Toevallig heeft een andere Tweaker hier vandaag zijn ervaringen over geplaatst in een ander topic :)

Yucon in "Conflict webshop - schikking, maar alleen het nettobedrag"
Dank, ik heb er net gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:15

Theo

moederbord

JPS schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:59:
PS: ik snap de geeiste en toegewezen bedragen niet helemaal.
Je had in een eerder bericht 65€ + verzendkosten geeist, maar zie nu 192,52 in het vonnis staan? En er is 113€ toegewezen, vanwaar dat verschil?

Ook had je een retourprocedure geeist, maar daar zie ik niets over vermeld. Mag je de tablet nu houden, of kan de beklaagde die nu terugeisen?
Ik lees juist dat het bedrijf nu 214 euro aan proceskosten plus 113 euro aan de TS moet betalen, dus 327 euro tezamen. In het vonnis wordt niks gezegd over dingen terugsturen, dus mijn inziens heeft de TS nu een tablet én is/wordt hij 327 euro (plus rente) rijker.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pastafan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:27:
[...]

Dank je.

Een gerechtelijke uitspraak/vonnis, moet je altijd door de gerechtsdeurwaarder laten betekenen, en incasseren/executeren. Een bedrijf die het zo ver laat komen, en niet verschijnt, betaald bijna nooit zomaar na de uitspraak.

Oja, tablet moet wel terug naar de verkoper, je mag deze niet houden zoals werd gesuggereerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 12-11-2021 20:14 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pastafan
Even een update van mij:

Aan de hand van wat in het vonnis staat geschreven bij Beslissing, heb ik recht op:
113,00 + 65 (+wettelijke rente hierover tot aan betaling, momenteel zo'n 68 euro) + 214,48. Maakt tesamen 395 euro (afgerond).

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met gedaagde en deze weigert te betalen.

Ik heb ook contact gehad met 1 incasso/deurwaarderskantoor, echter zij wlde de opdracht niet aannemen.

Nu dus op zoek naar een ander incasso/deurwaarderskantoor die wel de opdracht aan wil nemen.

Echter, ik ben ook nog aan het uitzoeken welke kosten er nog bij komen en of die kosten op mijn conto gaan komen. Ik wil natuurlijk niet meer kosten gaan maken om te incasseren als het te incasseren bedrag nu is. Tenzij deze kosten voor rekening van de gedaagde gaan komen. Misschien zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben en hierover tips kunnen geven.

Overigens staat er in het vonnis bij Beslissing niets vermeld over retourneren van de tablet. Als er niets over staat volgt daar geen concrete actie over, en aangezien deze nu in mijn bezit is, blijft hij hier. Maar ik hoef hem echt niet dus als de gedaagde hem wil hebben en een fatsoenlijke retourprocedure geeft, en natuurlijk pas nadat het volledige bedrag is geincasseerd, ben ik best bereid deze retour te sturen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkBenPat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-03-2024
pastafan schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:57:
Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met gedaagde en deze weigert te betalen.

Ik heb ook contact gehad met 1 incasso/deurwaarderskantoor, echter zij wlde de opdracht niet aannemen.

Nu dus op zoek naar een ander incasso/deurwaarderskantoor die wel de opdracht aan wil nemen.
Wát een gezeik. Hopelijk wil iemand de opdracht aannemen. Nu heb je je gelijk gehaald, nu nog gelijk krijgen.

Is het een idee, nu je te incasseren bedrag groter is dan de drempelwaarde van de rechtsbijstandverzekering, om die weer een keer te benaderen? Mocht het allemaal op niets uitdraaien. Misschien hebben zij wel een incasso-/deurwaarderskantoor, of kopen zij hem voor je af.

Dat laatste zou wat oneerlijk voelen aangezien je al sterk doorpakt op je principes, maar het is het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De kosten om het vonnis middels een deurwaarder te executeren zijn op de debiteur te verhalen. Ik zou er wel even op letten of de debiteur überhaupt geld heeft, anders wordt het natuurlijk een moeilijke zaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pastafan
IkBenPat schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:30:
[...]

Wát een gezeik. Hopelijk wil iemand de opdracht aannemen. Nu heb je je gelijk gehaald, nu nog gelijk krijgen.

Is het een idee, nu je te incasseren bedrag groter is dan de drempelwaarde van de rechtsbijstandverzekering, om die weer een keer te benaderen? Mocht het allemaal op niets uitdraaien. Misschien hebben zij wel een incasso-/deurwaarderskantoor, of kopen zij hem voor je af.

Dat laatste zou wat oneerlijk voelen aangezien je al sterk doorpakt op je principes, maar het is het overwegen waard.
Inderdaad...waaatt een gezeik! Ik vind het ergens ook zo jammer dat ik zijn naam niet mag noemen, zijn bedrijfsnaam ook zelfs niet. Dat zou anderen kunnen behoeden met deze prutser in zee te gaan! Het is echt een boefje wat schijt heeft aan alle regels die er gelden en alleen doet waar hij zin in heeft...

Ter zake: dank je voor je tip, ik zal er eens over denken.

Heb inmiddels nu wat aanvragen bij incasso bureaus uit staan en ik wacht op reactie. Overigens lijkt het er wel op dat de meeste kosten bij de debiteur komen te liggen, dus dat scheelt voor mij weer.

Overigens heb ik inmiddels ook gelezen dat alvorens een deurwaarder in te zetten, er eerst een aanmaning moet worden gestuurd. Deze heb ik hem zojuist gestuurd. Met het vriendelijke doch dringende verzoek binnen 7 dagen te betalen, anders ga verder met incasserings traject.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Pikoe schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:31:
De kosten om het vonnis middels een deurwaarder te executeren zijn op de debiteur te verhalen. Ik zou er wel even op letten of de debiteur überhaupt geld heeft, anders wordt het natuurlijk een moeilijke zaak.
Hij moet toch ergens van leven.. .misschien is loon/uitkering beslag een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:25
Kan de deurwaarder geen beslaglegging op de rekeningen van het bedrijf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
pastafan schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:00:
[...]

Hij moet toch ergens van leven.. .misschien is loon/uitkering beslag een optie?
Is de eigenaar persoonlijk aansprakelijk?
Met een beetje pech kunnen ze alleen beslag leggen op nog 10 waardeloze tablets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:46
Wat een gedoe zeg. Heb je gelijk dan krijg je niks omdat het bedrijf dit niet wilt.

Jammer dat hier op deze forum niet de naam mag worden genoemd. Dan zijn lezers gelijk gewaarschuwd.

Wat ook handig is dat op Tweakers een lijst komt hoe je een slechte (web)shops herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
pastafan schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:58:
Ik vind het ergens ook zo jammer dat ik zijn naam niet mag noemen, zijn bedrijfsnaam ook zelfs niet.
Is dat door de rechter bepaald of door andere juridische zaken? Dat het hier op Tweakers niet bij voorbaat mag is heel begrijpelijk.

Heb je niet een review geschreven op een daarvoor bestemde website? (bijvoorbeeld op https://www.kiyoh.com/) Dan zou je van die review nog een linkje kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Had je dit topic en bericht al gelezen: Yucon in "Conflict webshop - schikking, maar alleen het nettobedrag"
Daar is uiteindelijk bankbeslag gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
sypie schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:15:
[...]
Is dat door de rechter bepaald of door andere juridische zaken? Dat het hier op Tweakers niet bij voorbaat mag is heel begrijpelijk.

Heb je niet een review geschreven op een daarvoor bestemde website? (bijvoorbeeld op https://www.kiyoh.com/) Dan zou je van die review nog een linkje kunnen plaatsen.
Ik doelde dat het hier op Tweakers niet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:29
pastafan schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:22:
[...]

Ik doelde dat het hier op Tweakers niet mag.
Een shopreview mag wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
JPS schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:17:
Had je dit topic en bericht al gelezen: Yucon in "Conflict webshop - schikking, maar alleen het nettobedrag"
Bedankt, ik ga mij daar ook eens op inlezen. Ik vrees dat het op bankbeslag aan gaat komen, maar we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 18:44
pastafan schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:58:
[...]

Inderdaad...waaatt een gezeik! Ik vind het ergens ook zo jammer dat ik zijn naam niet mag noemen, zijn bedrijfsnaam ook zelfs niet. Dat zou anderen kunnen behoeden met deze prutser in zee te gaan! Het is echt een boefje wat schijt heeft aan alle regels die er gelden en alleen doet waar hij zin in heeft...

Ter zake: dank je voor je tip, ik zal er eens over denken.

Heb inmiddels nu wat aanvragen bij incasso bureaus uit staan en ik wacht op reactie. Overigens lijkt het er wel op dat de meeste kosten bij de debiteur komen te liggen, dus dat scheelt voor mij weer.

Overigens heb ik inmiddels ook gelezen dat alvorens een deurwaarder in te zetten, er eerst een aanmaning moet worden gestuurd. Deze heb ik hem zojuist gestuurd. Met het vriendelijke doch dringende verzoek binnen 7 dagen te betalen, anders ga verder met incasserings traject.
Ik ben geen jurist maar volgens mij moet je hem in gebreke stellen en een redelijke termijn geven te betalen met de mededeling dat hij, als dan niet betaald is, in verzuim is en dat je het bedrag zult vorderen waarbij je de gemaakt kosten op hem zult verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
JPS schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:17:
Daar is uiteindelijk de naam wel genoemd maar dan in een mo tag.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

CurlyMo schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:40:
[...]

Daar is uiteindelijk de naam wel genoemd maar dan in een mo tag.
Ja en ik denk dat het ook best zo kan. Wat je niet wil is dat iemand gefrustreerd een topic opent om alleen maar een shop te bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
JPS schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:00:
[...]

Ja en ik denk dat het ook best zo kan. Wat je niet wil is dat iemand gefrustreerd een topic opent om alleen maar een shop te bashen.
Daar was het uiteindelijk ook de gerechtelijke uitspraak die in het voordeel voor wel noemen (in een mo) toestand als ik het goed herinner.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Discussie over het beleid in SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic worden besproken, dan kunnen we het hier bij de zaak van TS houden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
pastafan schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:57:

Overigens staat er in het vonnis bij Beslissing niets vermeld over retourneren van de tablet. Als er niets over staat volgt daar geen concrete actie over, en aangezien deze nu in mijn bezit is, blijft hij hier. Maar ik hoef hem echt niet dus als de gedaagde hem wil hebben en een fatsoenlijke retourprocedure geeft, en natuurlijk pas nadat het volledige bedrag is geincasseerd, ben ik best bereid deze retour te sturen :)
Je hebt de overeenkomst ontbonden en dan ontstaan er ongedaanmakingsverbintenissen, zoals het terugbetalen van de koopsom en het teruggeven van de tablet.
Maar goed, ik zou niks ondernemen totdat je het geld terug hebt en daarnaast kan je passief wachten totdat ie er om vraagt. (volgens mij heb je niks aan dat ding, maar dat terzijde)
bszz schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:38:
[...]

Ik ben geen jurist maar volgens mij moet je hem in gebreke stellen en een redelijke termijn geven te betalen met de mededeling dat hij, als dan niet betaald is, in verzuim is en dat je het bedrag zult vorderen waarbij je de gemaakt kosten op hem zult verhalen.
Ingebrekenstellen kan nodig zijn als je een overeenkomst wilt ontbinden door het wanpresteren van de tegenpartij en/of je schadevergoeding wilt eisen door het wanpresteren. De overeenkomst is al ontbonden en er ligt al een vonnis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 18:44
Holland1994 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:44:

[...]

Ingebrekenstellen kan nodig zijn als je een overeenkomst wilt ontbinden door het wanpresteren van de tegenpartij en/of je schadevergoeding wilt eisen door het wanpresteren. De overeenkomst is al ontbonden en er ligt al een vonnis.
Ok, maar nu is er een nieuwe situatie met een nieuwe vordering, ontstaan door een uitspraak van de rechter. Welke stappen bewandel je voordat je een deurwaarder kunt inschakelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pastafan
IkBenPat schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:30:
[...]

Ik heb deze week contact gehad met mijn rechtsbijstand verzekering, helaas valt ook nu deze kwestie nog niet onder dekking. Arag (mijn rechtsbijstandverzekeraar) stelt dat het oorspronkelijke bedrag (65 euro) lager is dan de drempelwaarde van 150 euro... (het feit dat de "schade" nu inmiddels al 395 euro is doet in hun ogen niet ter zake)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

pastafan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:58:
[...]
Ik heb deze week contact gehad met mijn rechtsbijstand verzekering, helaas valt ook nu deze kwestie nog niet onder dekking. Arag (mijn rechtsbijstandverzekeraar) stelt dat het oorspronkelijke bedrag (65 euro) lager is dan de drempelwaarde van 150 euro... (het feit dat de "schade" nu inmiddels al 395 euro is doet in hun ogen niet ter zake)...
En als je ze eens voorstelt over te stappen naar een ander? Of maak jij zoveel gebruik van jouw rechtsbijstandverzekering? Ik heb ook een rechtsbijstandverzekering, zij hebben mij reeds tweemaal geholpen met iets dat eigenlijk helemaal niet onder de verzekering bleek te vallen, maar zij hebben en houden liever betalende klanten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:03

Aganim

I have a cunning plan..

_Dune_ schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:01:
[...]

En als je ze eens voorstelt over te stappen naar een ander? (...) zij hebben mij reeds tweemaal geholpen met iets dat eigenlijk helemaal niet onder de verzekering bleek te vallen, maar zij hebben en houden liever betalende klanten.
Succes, ik zit momenteel met een akkefietje wat wel gedekt is, maar zelfs dan proberen de vriendelijke vrinden van Arag zich onder iedere vorm van hulp uit te draaien. Het klopt dat ze liever betalende klanten willen hebben en houden, maar dan wel het soort wat maandelijks premie overharkt en verder nooit wat van zich laat horen. Ik heb niet het gevoel dat die club er wakker van ligt als @pastafan dreigt over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
pastafan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:58:
[...]

Arag moet je direct weg, die doen echt helemaal niks voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 17:46
Arag is inderdaad een waardeloze partij, maar eigenlijk heb ik met de meeste rechtsbijstand verzekeringen niet zulke beste ervaringen. Ik heb nu geen rechtsbijstandsverzekering meer en pak nu af en toe mijn verlies of huur een advocaat als het niet anders kan.

@pastafan Heb je toevallig gekeken of e-legal.nl iets voor je kan betekenen? Vaak kunnen dit soort dingen op basis van no-cure no-pay.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:58

Pazo

Mroaw?

Je kan misschien wel switchen van RBV, maar volgens mij pakt een nieuwe RBV geen lopende zaken aan.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Pazo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:46:
Je kan misschien wel switchen van RBV, maar volgens mij pakt een nieuwe RBV geen lopende zaken aan.
Dat is juist, had ik er inderdaad ook direct even bij kunnen zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pastafan
Inderdaad, ik voorzie switchen van RBV niet als een oplossing in deze kwestie....

Ik ben mij momenteel aan het orienteren op partijen welke voor mij het incasso/deurwaarderstraject kunnen gaan uitvoeren.
Ook dat is weer een heel proces, waar ik zo niet heel direct duidelijke informatie over vindt.

De eerste vraag die ik nu heb (en waar wellicht anderen antwoord op kunnen geven):

heb ik voor een bankbeslag legging een nieuw vonnis nodig? (m.a.w. weer een gang naar de rechter maken op grond van weigeren van betaling). Of volstaat het huidige vonnis om bankbeslag af te dwingen.

Welke bekende partijen (deurwaarderskantoren) zijn er die voor een te incasseren bedrag van 395 euro (excl. bijkomende kosten), hun inzet willen tonen?

Ik heb tot nu toe 3 partijen de casus voorgelegd (en ik wil ze best bij naam gaan noemen als dat mag), maar allen doen heel vaag over de nog te verwachten kosten, en suggeren verder ook dat het te incasseren bedrag "te laag" is om effort in te steken.
Dat vind ik in een tegenvaller want zo moeilijk moet het toch niet zijn om de kosten van een bankbeslag vooraf aan te geven, EN melden dat de kosten hiervan voor rekening van de schuldenaar (die moet betalen) ligt.
Ik krijg dat met de partijen waar ik nu informatie uitgewisseld heb, niet helder op papier, en dat geeft mij niet het vertrouwen om door te pakken.

Ik zoek dus naar helderheid in het proces, en een partij die dat helder zwart op wit (inclusief kosten) kan zetten.

Reacties hoor ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
DoubleTweak schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:33:
Arag is inderdaad een waardeloze partij, maar eigenlijk heb ik met de meeste rechtsbijstand verzekeringen niet zulke beste ervaringen. Ik heb nu geen rechtsbijstandsverzekering meer en pak nu af en toe mijn verlies of huur een advocaat als het niet anders kan.

@pastafan Heb je toevallig gekeken of e-legal.nl iets voor je kan betekenen? Vaak kunnen dit soort dingen op basis van no-cure no-pay.
Ik heb inderdaad contact gehad met e-legal. Zij verwijzen mij door naar gerechtsdeurwaarder Velthoven de Koning (VDK-GDW.nl), van hen krijg ik vervolgens een vage reactie dat ze de kosten vooraf niet kunnen aangeven en dat ze me wel van dienst willen zijn, maar dat dat "kostentechnische grond is dit wellicht niet verstandig" is. :? :?

En ze verwijzen me ook door naar weer een andere partij (de voordeligste deurwaarder).

Echt he... wat koop ik daar nu voor?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

pastafan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:53:
De eerste vraag die ik nu heb (en waar wellicht anderen antwoord op kunnen geven):

heb ik voor een bankbeslag legging een nieuw vonnis nodig? (m.a.w. weer een gang naar de rechter maken op grond van weigeren van betaling). Of volstaat het huidige vonnis om bankbeslag af te dwingen.
Ja daar ben ik dus ook benieuwd naar. Hoe werkt bankbeslag? Heb je daar perse een deurwaarder voor nodig? Zou toch maf zijn als die dan hier hun neus voor ophalen en je met het recht aan je zijde alsnog in de kou staat...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Mijn vrouw heeft voor een gerechtsdeurwaarder gewerkt. Volgens haar zijn de kosten voor documenten en betekenen, langsgaan e.d. tussen de 200-300 euro. En die verhaalt de deurwaarder weer op degene waar hij langsgaat. Althans waar zij werkte, werkte dat zo. De deurwaarder moet ook een inschatting maken wat er te halen valt. Maar als het een winkel is met voorraad en een banksaldo, dan moet dat niet een al te groot probleem zijn.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:46
Ik zal eerst mail sturen met lees bevestiging. Dan zeggen dat je het in de krant gaat zetten. Meestal willen bedrijven dat niet dat zo in de media worden gezet.
Pagina: 1 2 3 Laatste