Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:19
Maneater is wel tof, redelijk korte open wereld game. Camera zit soms in de weg maar verder leuke gedaan. De game had ook niet langer moeten duren.
Ik probeer de humble bundles te negeren. Al veel te veel backlog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:16:
Maneater is wel tof, redelijk korte open wereld game. Camera zit soms in de weg maar verder leuke gedaan. De game had ook niet langer moeten duren.
Ik probeer de humble bundles te negeren. Al veel te veel backlog :D
Ja dat is waar, heb ik ook... Maar in mijn backlog heb ik de neiging om vooral de grote bekende games te hebben terwijl ik toch regelmatig een kleinere titel uit zo'n bundel start die dan heel leuk blijkt te zijn.
Ben nu net gestart met Slaycation, een twin stick shooter waar ik volgens mij nog nooit van gehoord had. Was even wat verwarrend in het begin maar begin het door te krijgen en vooralsnog erg leuk :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
Finraziel schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:20:
Voor wie eens goedkoop wat verschillende games uit wil proberen, de humble monthly (of choice, wat het nu eigenlijk heet, maar vond de oude naam beter) deze maand is erg interessant imho. En bijna allemaal deck verified (1 playable en eentje staat helemaal niks bij over de deck vreemd genoeg).

Staan trouwens nog meer bundels waarvan er een aantal nog 2 dagen geldig zijn. Heb me daar minder in verdiept maar als daar wat bij zit wat je interesseert zijn het volgens mij ook top deals. Van de controllerd chaos bundel zelf in ieder geval maneater op de deck gespeeld wat prima draaide en leuk was.

Ik denk dat ik zelf naast de monthly ook de mind-bending masterpieces mee pik... Die zijn ook allemaal verified of playable. Ik heb niet altijd het geduld voor puzzel games, maar voor nog geen €2 per stuk kan ik me er geen buil aan vallen :) en de monthly wil ik alleen al om life is strange true colours op steam te krijgen (wel al op Xbox gespeeld maar ga er met alle liefde nog een keer doorheen).

edit: En na even bij Fanatical te loeren kon ik het niet laten om daar ook de huidige Killer Bundle mee te pikken... Net 30 games op Steam geactiveerd O-) nu kijken hoeveel ik er werkelijk aan toe ga komen om te spelen _O-
Had nog bijna ook de Mega Man Franchise pack er bij gedaan, maar gezien die niet allemaal even goed op de deck werken en ik toch al veel meer games heb dan ik ooit tijd voor ga hebben... die maar achterwege gelaten.
Kijk maar uit voor je library als werk aan voelt :+ Met 1004 Steam games durf ik mij ervaringsdeskundige te noemen :o (ook veel bundels) en ik ben tot de conclusie gekomen dat het voordeliger is om de games te kopen als je ze echt binnenkort gaat spelen. Het voordeel is dat ik voor de rest van mijn leven games heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 14:00
Doom is ook in de Sale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 13:04
DeNachtwacht schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Tipje gooi alles dat je in de Community Marketplace te koop kan zetten er eens op voor de laagste prijs. Als je een beetje serieuze gamer bent en dat nog nooit gedaan hebt, zit je even 20 minuutjes te klikken (ja, óók de items die maar 1 of 2 cent opleveren ;) ) maar daarna heb je met paar dagen wachten ineens een paar tientjes in je wallet :P
Heb ik wellicht ook nog iets aan die > 62k aan Steam-punten die ik kreeg bij de aankoop van de Steam Deck dat jij weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
pelt schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:09:
[...]

Heb ik wellicht ook nog iets aan die > 62k aan Steam-punten die ik kreeg bij de aankoop van de Steam Deck dat jij weet?
Daar is de https://store.steampowered.com/points/shop/ voor

Uw advertentie hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 21:32
Starfield mainline heeft nu ook FSR3!
Ik vraag me af of er nog een driver dependancy in zit, die nog niet in SteamOS is doorgevoerd, maar omdat @Finraziel het al eens heeft geprobeerd heb ik goede hoop dat het nu ook op onze Decks werkt.
Misschien werkt de frame generation ook nog iets soepeler in deze non-beta versie!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 13:55
Ik ben in de gekte van Helldivers 2 gestapt, initieel op m'n game PC geinstalleerd. Ik kwam er vandaag achter dat het ook heel soepel op 40 fps locked te spelen is op de steam deck! Aanradertje!

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
beezze schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:26:
Ik ben in de gekte van Helldivers 2 gestapt, initieel op m'n game PC geinstalleerd. Ik kwam er vandaag achter dat het ook heel soepel op 40 fps locked te spelen is op de steam deck! Aanradertje!
Draai je hem onder linux of Windows?

• sigmundfreund
  • Laatst online: 27-09 20:28
beezze schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:26:
Is dat ook een beetje te doen met Discord erbij?

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 13:55
cold_as_ijs schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:37:
[...]

Draai je hem onder linux of Windows?
Gewoon in SteamOS, geen probleem, niks gedaan met proton versie ofzo
sigmundfreund schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:50:
[...]

Is dat ook een beetje te doen met Discord erbij?
Ik heb geen idee wat het effect van discord er bij zou zijn op FPS. We hebben het nu met de in-game voice chat gedaan, wat prima was voor even. Wat je wel zou kunnen doen is de steam deck met bluetooth verbinden aan je telefoon, en dan discord op je telefoon aanzetten, en dan je koptelefoon met bluetooth aan je telefoon verbinden. Hele omweg, maar zou kunnen werken :)

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
Ik was al langer op zoek naar een meer compacte dock + lader (voor onderweg, dus aangezien ik deze met een TV zou gebruiken was het aantal aansluitingen minder van belang)

Knoop doorgehakt en de Asus Rog Ally charger dock gehaald, ziet er solide uit en werkt prima met de Deck, 1080p @ 120hz deed het prima op mijn monitor (die is 1440p 144hz).

Werkt ook nog met mijn Switch (na een firmware update) en Samsung telefoon (voor Dex) dus dat ik mooi meegenomen, plus 65 watt laden.

De kabel is alleen erg stug (voel wel kwalitatief aan en is 2 meter lang)

In ieder geval lijkt Bol ze een beetje te dumpen de laatste tijd, zonder de extra coupons die ik had is hij €49.99, niet de goedkoopste maar wel wat ik zocht.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:45

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

pelt schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:09:
[...]

Je kan er o.a. opstartlogo’s voor je steam deck en smilie packs mee kopen. Die eerste is wel geinig hoewel het assortiment nog beperkt is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wou weer eens een stukje Forza horizon 4 spelen, nog niet gedaan op de oled... Maar het liep niet soepel, liep grotendeels wel op 45 fps waar ik mijn standaard profiel op limiteer, maar veel framedrops en het voelde gewoon laggy en crap. Vreemd, want op mijn oude deck liep hij volgens mij moeiteloos 60 fps...
Met de settings gespeeld maar wou maar niet... Oude deck opgestart en foto's van settings daar genomen en exact gekopieerd naar de game op de oled... Nope, nog steeds frame drops, snapte er niks van...
Overlay op hoger detail gezet om te kijken wat er gebeurt... Wat is die gpu op een lage frequentie steeds, misschien eens wat hoger forceren... Hey, wat is dat? Waarom staat de tdp limit aan?? Op 7 watt!? _O-

Goed, uitgezet en gelijk maar even per game profiel aangezet en hoppa game gaat regelmatig zelfs naar de 90 fps :+ (maar terug gezet op 45/90, dat is zat imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 08:49
Finraziel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:32:
Wou weer eens een stukje Forza horizon 4 spelen, nog niet gedaan op de oled... Maar het liep niet soepel, liep grotendeels wel op 45 fps waar ik mijn standaard profiel op limiteer, maar veel framedrops en het voelde gewoon laggy en crap. Vreemd, want op mijn oude deck liep hij volgens mij moeiteloos 60 fps...
Met de settings gespeeld maar wou maar niet... Oude deck opgestart en foto's van settings daar genomen en exact gekopieerd naar de game op de oled... Nope, nog steeds frame drops, snapte er niks van...
Overlay op hoger detail gezet om te kijken wat er gebeurt... Wat is die gpu op een lage frequentie steeds, misschien eens wat hoger forceren... Hey, wat is dat? Waarom staat de tdp limit aan?? Op 7 watt!? _O-

Goed, uitgezet en gelijk maar even per game profiel aangezet en hoppa game gaat regelmatig zelfs naar de 90 fps :+ (maar terug gezet op 45/90, dat is zat imho).
Zou je die settings heel misschien willen delen? Ik ben nog steeds aan het strugglen met forza :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slapabeardon schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:51:
[...]

Zou je die settings heel misschien willen delen? Ik ben nog steeds aan het strugglen met forza :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTbxH9MEqiVVfnZFU3ABQOm8RgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPwOY5lq350uOHvG1MTw6U46.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LfEBIuaveijr_GNn4vdkxHuTTUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyJb3oo2f2wT2g3lPYjcuFit.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet meer hoe ik hier op gekomen was, waarschijnlijk van een YouTube filmpje overgenomen of zo...
En let op dat dit 4 is he, ik geloof dat 5 zwaarder is maar die heb ik niet voor steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 14:46
Mizgala28 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:24:
Ik was al langer op zoek naar een meer compacte dock + lader (voor onderweg, dus aangezien ik deze met een TV zou gebruiken was het aantal aansluitingen minder van belang)

Knoop doorgehakt en de Asus Rog Ally charger dock gehaald, ziet er solide uit en werkt prima met de Deck, 1080p @ 120hz deed het prima op mijn monitor (die is 1440p 144hz).

Werkt ook nog met mijn Switch (na een firmware update) en Samsung telefoon (voor Dex) dus dat ik mooi meegenomen, plus 65 watt laden.

In ieder geval lijkt Bol ze een beetje te dumpen de laatste tijd, zonder de extra coupons die ik had is hij €49.99, niet de goedkoopste maar wel wat ik zocht.
Kan je hiermee op de TV spelen? Ziet er wel leuk uit namelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Causs schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Kan je hiermee op de TV spelen? Ziet er wel leuk uit namelijk!
Dat was de reden dat ik een meer compacte oplossing wou, het werkt prima op een TV.

Voor thuis zou ik eerder voor een normale dock gaan vanwege meer aansluitingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
streamnl schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:52:
Aangezien ik toch nog wat op Ali moest bestellen, meteen een dock gekocht.

Zal tzt mijn ervaringen hier delen
Zoals beloofd mijn mening.

Het ziet er niet cheapass uit.
Al vind ik wel dat sommige kantjes wat scherp zijn. Niet gevaarlijk voor je steamdeck maar ik heb alles graag goed afgewerkt. Maar ja, daar is de prijs ook naar.

Up/down snelheden
Ik heb glas 1Gbit/s
Draadloos ~ 250Mbps up en down
Bedraad aan een switch ~900Mbps
Bedraad op een (draadloze) KPN versterker ~550Mbps

Vanmiddag een uurtje Red Dead 2 gespeeld en dat draaide als een zonnetje op mijn TV.

Aansluitend ~2 uurtjes Forza Horizon 5 gespeeld via Xbox game pass. Ook dat werd als een zonnetje

Scherp beeld, geen haperingen en geen gezeur dat mijn batterij leeg raakt. Sterker nog, hij is bij het afsluiten nog steeds 100%

Aanrader, ja.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-09 08:44
Ik ben helemaal hooked on Deep Rock Galactic: Survivor. De oude vampire survivor days herleven weer. Benieuwd hoe lang deze game me kan boeien. Het tientje nu al dubbel en dwars waard geweest in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-09 18:20

D33F

Tweelingtemmer

Sinds gisteren opeens bij elke boot de "verifying installation" melding voor een seconde of 2. Deze verschijnt voordat de boot animation begint te draaien. Start vervolgens wel gewoon netjes door.

Wel is mij opgevallen dat er in desktop mode een Steam update is binnengekomen en deze heb ik ook netjes laten updaten. Verder was er een nieuwe versie beschikbaar voor de CSS plugin van decky loader.

Zouden bovenstaande zaken de oorzaak kunnen zijn van deze melding? In het verleden wel eens deze melding gehad na een crash (wat natuurlijk dan te verklaren is) maar nu ik dit zie bij elke boot of bij het teruggaan naar game mode vanuit de desktop word ik toch een beetje onrustig en wil ik graag de oorzaak vinden..

Update:

"Steam Deck has to verify installation now after every reboot since this patch." lees ik meerdere keren in deze thread betreffende de Steam Client update van 27 februari

https://steamcommunity.co...515?snr=2_9_100000_&ctp=2

[ Voor 18% gewijzigd door D33F op 28-02-2024 10:00 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 08:49
outlandos schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:48:
Ik ben helemaal hooked on Deep Rock Galactic: Survivor. De oude vampire survivor days herleven weer. Benieuwd hoe lang deze game me kan boeien. Het tientje nu al dubbel en dwars waard geweest in ieder geval.
Dank voor deze tip, heerlijke game!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
D33F schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:44:
Sinds gisteren opeens bij elke boot de "verifying installation" melding voor een seconde of 2. Deze verschijnt voordat de boot animation begint te draaien. Start vervolgens wel gewoon netjes door.

Wel is mij opgevallen dat er in desktop mode een Steam update is binnengekomen en deze heb ik ook netjes laten updaten. Verder was er een nieuwe versie beschikbaar voor de CSS plugin van decky loader.

Zouden bovenstaande zaken de oorzaak kunnen zijn van deze melding? In het verleden wel eens deze melding gehad na een crash (wat natuurlijk dan te verklaren is) maar nu ik dit zie bij elke boot of bij het teruggaan naar game mode vanuit de desktop word ik toch een beetje onrustig en wil ik graag de oorzaak vinden..

Update:

"Steam Deck has to verify installation now after every reboot since this patch." lees ik meerdere keren in deze thread betreffende de Steam Client update van 27 februari

https://steamcommunity.co...515?snr=2_9_100000_&ctp=2
Al moet ik wel zeggen. Zelfs met "Verify installation" start in iedergeval mijn Steam Deck veel sneller op dan voor de update. Eerst had ik nog een zwart scherm van 15-20 seconden.

Gelukkig werken bij mij BF1 en BFV weer met het gebruik van de Proton 9.0 Beta. Onder Proton 7.0 draaien deze twee games echt een stuk minder soepel lijkt het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Hunterrnl op 28-02-2024 11:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Causs
Goh wat is het toch een fantastisch apparaat!

Voor liefhebbers van poker (met een twist) vind ik dit een aanrader:
https://store.steampowered.com/app/2379780/Balatro/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-09 18:20

D33F

Tweelingtemmer

Hunterrnl schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:29:
[...]

Al moet ik wel zeggen. Zelfs met "Verify installation" start in iedergeval mijn Steam Deck veel sneller op dan voor de update. Eerst had ik nog een zwart scherm van 15-20 seconden.

Gelukkig werken bij mij BF1 en BFV weer met het gebruik van de Proton 9.0 Beta. Onder Proton 7.0 draaien deze twee games echt een stuk minder soepel lijkt het wel.
Dat inderdaad wel (dat hij sneller start) :9. Ik lees verder wel dat er toch wel de nodige issues in de update zitten. Remote play zou ook helemaal kapot zijn en de performance is in sommige games ondermaats.

[ Voor 13% gewijzigd door D33F op 28-02-2024 12:58 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Van de frontpage: https://tweakers.net/nieu...nelheden-tot-800mb-s.html

Dit is wel een mooie oplossing, bijna NVME snelheden op een MicroSD. Ergens jammer dat zowel de LCD als de OLED Decks niet meer hebben dan een UHS-I aansluiting... Vooral de OLED versie, bij het upgraden hadden ze toch meer aan de future proofheid moeten denken.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:11:

Dit is wel een mooie oplossing, bijna NVME snelheden op een MicroSD. Ergens jammer dat zowel de LCD als de OLED Decks niet meer hebben dan een UHS-I aansluiting... Vooral de OLED versie, bij het upgraden hadden ze toch meer aan de future proofheid moeten denken.
In de (huidige) steam deck zullen we het inderdaad sowieso niet gaan zien, maar ik zou er ook niet zomaar vanuit gaan dat omdat de sequentiële snelheden zo goed zijn dat de praktijk performance ook net zo goed is. Het kan best dat als er heel veel kleine bestandjes gelezen worden dat de snelheid veel harder in elkaar stort dan bij een goede nvme drive. Games die dat niet hebben die draaien nu ook al prima op een SD kaart volgens mij, games die dat niet goed doen is afwachten of die dat op zo'n nieuwe snelle SD wel goed doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 26-09 14:00
Ik heb tijdens aankoop van de deck een aantal games bijgekocht aangezien mijn steam bibliotheek bijna leeg was (wel al 19 jaren van dienst door og cs).

Toen gekocht: witcher 3, skyrim, firewatch en mass effect LE en daarna beide Portals.

Inmiddels portal 1 af en bijna Portal 2. Dirt rally 2 gekocht en metro exodus.

Maar ik speel eigenlijk vooral Witcher en Dirt op dit moment. Echt de ideale console om een game als witcher te spelen. IK had wel verwacht al skyrim of ME te hebben gespeeld, maar nog geen behoefte gehad. Wellicht enkel nog een goede indie zoeken.

Maar heerlijk, even de deck opstarten en op de bank Witcher spelen. Verwacht dat ditzelfde ook met Skyrim gaat gebeuren. Daarna fallout kopen. Dit is echt een console waarop je dergelijke games uitspeelt omdat instappen zo laagdrempelig is.

Dus wat mij betreft een goede aankoop, ook als je enkel consoles hebt gehad. Goede en kloppende adviesen dus in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
twowheeler schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:46:
Ik heb tijdens aankoop van de deck een aantal games bijgekocht aangezien mijn steam bibliotheek bijna leeg was (wel al 19 jaren van dienst door og cs).

Toen gekocht: witcher 3, skyrim, firewatch en mass effect LE en daarna beide Portals.

Inmiddels portal 1 af en bijna Portal 2. Dirt rally 2 gekocht en metro exodus.

Maar ik speel eigenlijk vooral Witcher en Dirt op dit moment. Echt de ideale console om een game als witcher te spelen. IK had wel verwacht al skyrim of ME te hebben gespeeld, maar nog geen behoefte gehad. Wellicht enkel nog een goede indie zoeken.

Maar heerlijk, even de deck opstarten en op de bank Witcher spelen. Verwacht dat ditzelfde ook met Skyrim gaat gebeuren. Daarna fallout kopen. Dit is echt een console waarop je dergelijke games uitspeelt omdat instappen zo laagdrempelig is.

Dus wat mij betreft een goede aankoop, ook als je enkel consoles hebt gehad. Goede en kloppende adviesen dus in dit topic.
Als je avontuurlijk bent kan je ook nog witcher 1 en 2 spelen. Is misschien een beetje mosterd na de maaltijd omdat een deel van het verhaal terugkomt in witcher 3. Vond de witcher 1 eigenlijk best goed qua verhaal en diepgang, je had 2-3 oplossingen voor een quest en uiteindelijk was oplossing 4de geheime keuze :D. Controls is wel even wennen, je moet gewend raken aan de trackpads en vechten gaat iets anders.
Deel 2 vond ik persoonlijk iets minder, maar je ziet veel referenties in deel 3 zitten over deel 2.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 13:32
Mizgala28 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:24:

even check: je kunt hiermee dus ook telefoon streamen op tv?

mixing a drink and music

XanderDrake schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:11:

De Deck heeft dat niet echt nodig. Als 512 GB of 1 TB te weinig snel opslaggeheugen is, dan kan de Deck van een grotere NVME SSD voorzien worden. Niet elk spel heeft snel opslaggeheugen nodig. Je zou spellen die dat niet nodig hebben alsnog op een "trage" microSD-kaart kunnen zetten als alternatief.

Werkt ook zo met een LCD Deck, overigens. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Boefmans schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:03:
[...]

even check: je kunt hiermee dus ook telefoon streamen op tv?
Ja, als je telefoon display output heeft via USB-C.

Getest met mijn S23 en S22 Ultra van mijn partner, DeX kon ik ook opstarten, verder werkt het ook met mijn oude LG G8S die ook DP out heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 11:42
Ik zou graag een goede voetbal game willen hebben voor onderweg. Volgens mij kan fifa 23 niet op de deck en is fifa 22 niet meer te koop op steam. Maar als ik nu een key koop zou ik die dan weer op steam kunnen zetten? Ik zie wel overal origin bij staan, dus ik vrees van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 12:02
continue12345 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:44:
Ik zou graag een goede voetbal game willen hebben voor onderweg. Volgens mij kan fifa 23 niet op de deck en is fifa 22 niet meer te koop op steam. Maar als ik nu een key koop zou ik die dan weer op steam kunnen zetten? Ik zie wel overal origin bij staan, dus ik vrees van niet.
Efootball schijnt goed te werken, of het heel goed is geen idee. Maar hij is free to play tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik ben aan het denken om toch maar Windows erop te zetten. Komt met name omdat een kennis mij erop wees dat de performance er juist op vooruit zou gaan. Een reden om het niet te doen is omdat ik bang was dat de FPS achteruit zou gaan. Nu ben ik wat filmpjes op YT gaan kijken en de meningen die lopen nogal uiteen. Er zijn spellen die weer beter op SteamOS draaien, maar ook games die het beter doen op Windows. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
continue12345 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:44:
https://www.pessmokepatch.com/2023/09/spfl24.html De enige voetbalgame wat mij betreft

Hier de SD tutorial : https://github.com/eskay9...l-life-2024#install-guide

[ Voor 14% gewijzigd door Beakzz op 02-03-2024 02:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
GluonC schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 01:11:
Ik ben aan het denken om toch maar Windows erop te zetten. Komt met name omdat een kennis mij erop wees dat de performance er juist op vooruit zou gaan. Een reden om het niet te doen is omdat ik bang was dat de FPS achteruit zou gaan. Nu ben ik wat filmpjes op YT gaan kijken en de meningen die lopen nogal uiteen. Er zijn spellen die weer beter op SteamOS draaien, maar ook games die het beter doen op Windows. Wat zijn jullie ervaringen?
Precies wat je zegt. Sommige games beter met Windows en andere beter met Steam OS. De gehele optimalisatie van de SD is gericht op games die draaien op Steam OS dus je kan er vanuit gaan dat er steeds meer games beter op gaan presteren. Aan de andere kant heb je weer bedrijven als Capcom die ineens een drm in al hun games gooien en het weer lastig maken voor SD gebruikers. Zelfde met cheat software natuurlijk (al wordt daar hard aan gewerkt met Proton).

Ik heb helemaal niks met Windows op handhelds en heb heel wat systemen geprobeerd door de tijd heen dus de SD blijft gewoon op dit OS. Ik ben en er achter gekomen dat ik toch geen recente 3D games op de SD wil spelen. Die speel ik liever op de Oled monitor of TV i.p.v. op een klein scherm zitten "tobben". De SD is voor emulatie, indies, gemodded classics en 3D games t/m 2020 max ;)

Dus ik zou voor jezelf bepalen hoe jij de SD wilt gebruiken en daar op af stemmen welk OS het beste er bij aansluit.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 02-03-2024 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Beakzz schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 03:08:
[...]

Precies wat je zegt. Sommige games beter met Windows en andere beter met Steam OS. De gehele optimalisatie van de SD is gericht op games die draaien op Steam OS dus je kan er vanuit gaan dat er steeds meer games beter op gaan presteren. Aan de andere kant heb je weer bedrijven als Capcom die ineens een drm in al hun games gooien en het weer lastig maken voor SD gebruikers. Zelfde met cheat software natuurlijk (al wordt daar hard aan gewerkt met Proton).

Ik heb helemaal niks met Windows op handhelds en heb heel wat systemen geprobeerd door de tijd heen dus de SD blijft gewoon op dit OS. Ik ben en er achter gekomen dat ik toch geen recente 3D games op de SD wil spelen. Die speel ik liever op de Oled monitor of TV i.p.v. op een klein scherm zitten "tobben". De SD is voor emulatie, indies, gemodded classics en 3D games t/m 2020 max ;)

Dus ik zou voor jezelf bepalen hoe jij de SD wilt gebruiken en daar op af stemmen welk OS het beste er bij aansluit.
Bedankt voor je reactie. Toevallig gisteren ook begonnen na het zoeken van goede emulators. Heb de SD sinds december in mijn bezit en het begint toch wel te kriebelen moet ik zeggen. Op dit moment zie ik eerlijk gezegd nog geen goede reden om Windows erop te zetten dus ik denk dat ik gewoon SteamOS erop laat staan. Vooral nu ik weet dat de performance niet altijd vooruit gaat.
Ik had ook een programma geïnstalleerd voor een FPS boost (CryoAbilities 2.0), maar ik merkte helaas niet veel verschil.

Sons of the Forest is een game wat eerst niet soepel liep op de SD maar ik wel heel graag wilde spelen. Nu hebben ze vorige week hun nieuwe update 1.0 uitgebracht, en het spel is prima speelbaar nu op mid-settings.
Zo zijn er meer games (bijv. Enshrouded), die nu niet soepel lopen, maar ik verwacht in de toekomst met wat updates dat de FPS nog wel omhoog gaat. De SD blijft me steeds weer verbazen hoe krachtig zo'n klein apparaatje kan zijn. The future is looking good :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
Causs schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:17:
Goh wat is het toch een fantastisch apparaat!

Voor liefhebbers van poker (met een twist) vind ik dit een aanrader:
https://store.steampowered.com/app/2379780/Balatro/
Wilde net iets posten over Balatro! Echt een hele leuke game en helemaal ook voor de Deck!

Ik heb de OLED nu bijna een half jaar en ik merk dat ik er vooral indie games op speel, zoals Balatro of Vampire Survivors. AAA-games vind ik toch fijner op m'n PC, net als bepaalde (A)RPG's. Spelen voor mij niet zo fijn op een klein schermpje, ook al draaien ze prima.

Maar met de wat relaxtere en grafisch simpelere games vermaak ik me (in bed vooral) prima met m'n Deck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:55
cold_as_ijs schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:34:
[...]

Ja loopt best goed, stabiel 60fps. Een paar keer bevroor het beeld een paar frames, maar weet niet of dit kwam omdat ik online speelde. Je hebt trouwens keuze tussen de bedrock en java editie. Die laatste heb ik niet getest maar is ook redelijk makkelijk te installeren.
Even een tip voor Bedrock spelers. Ik had last van enorme lagspikes op icm mijn eigen lan server en werd daardoor zelfs gedisconnect af en toe.

Ik speelde met de Bedrock launcher uit de discover store die standaard op de SD geïnstalleerd staat. Schijnbaar installeert die een andere versie (flatpack?) dan de versie (appimage) die los te downloaden is op internet.

Toen ik de appimage versie erop had gezet en toegevoegd aan de steam library draaide het perfect zonder lagspikes, max block range en alsnog 90fps.

Oftewel laat de versie uit de store links liggen en installeer de versie van GitHub.
https://github.com/minecraft-linux/appimage-builder/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
superbassie schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:07:
[...]

Wilde net iets posten over Balatro! Echt een hele leuke game en helemaal ook voor de Deck!

Ik heb de OLED nu bijna een half jaar en ik merk dat ik er vooral indie games op speel, zoals Balatro of Vampire Survivors. AAA-games vind ik toch fijner op m'n PC, net als bepaalde (A)RPG's. Spelen voor mij niet zo fijn op een klein schermpje, ook al draaien ze prima.

Maar met de wat relaxtere en grafisch simpelere games vermaak ik me (in bed vooral) prima met m'n Deck!
Je hebt de Steam Deck OLED, die 3,5 maand geleden uit is gekomen (16 november), nu bijna een half jaar? :+

Maar ik herken wat je zegt, ik speel vooral indie games en oudere games op m'n Steam Deck. Een paar weken geleden heb ik m'n 2e LCD-versie verkocht en tweedehands een OLED gekocht :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
Hahn schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:55:
[...]

Je hebt de Steam Deck OLED, die 3,5 maand geleden uit is gekomen (16 november), nu bijna een half jaar? :+

Maar ik herken wat je zegt, ik speel vooral indie games en oudere games op m'n Steam Deck. Een paar weken geleden heb ik m'n 2e LCD-versie verkocht en tweedehands een OLED gekocht :)
Ik dacht dat ik hem al langer had joh, voor m’n gevoel vliegt de tijd, maar idd, 3,5 maand dan 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:39
GluonC schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Bedankt voor je reactie. Toevallig gisteren ook begonnen na het zoeken van goede emulators. Heb de SD sinds december in mijn bezit en het begint toch wel te kriebelen moet ik zeggen. Op dit moment zie ik eerlijk gezegd nog geen goede reden om Windows erop te zetten dus ik denk dat ik gewoon SteamOS erop laat staan. Vooral nu ik weet dat de performance niet altijd vooruit gaat.
Ik had ook een programma geïnstalleerd voor een FPS boost (CryoAbilities 2.0), maar ik merkte helaas niet veel verschil.

Sons of the Forest is een game wat eerst niet soepel liep op de SD maar ik wel heel graag wilde spelen. Nu hebben ze vorige week hun nieuwe update 1.0 uitgebracht, en het spel is prima speelbaar nu op mid-settings.
Zo zijn er meer games (bijv. Enshrouded), die nu niet soepel lopen, maar ik verwacht in de toekomst met wat updates dat de FPS nog wel omhoog gaat. De SD blijft me steeds weer verbazen hoe krachtig zo'n klein apparaatje kan zijn. The future is looking good :)
Denk dat je cryoutilities bedoelde maar dat is niet een boost maar optimalisatie tool. Bedoeld om de fps meer stabiel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Pendora schreef op zondag 3 maart 2024 @ 08:04:
[...]

Denk dat je cryoutilities bedoelde maar dat is niet een boost maar optimalisatie tool. Bedoeld om de fps meer stabiel te houden.
Daarover gesproken, ik heb vaak over de tool gehoord maar nooit gebruikt. Is het de moeite waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
Chillko schreef op zondag 3 maart 2024 @ 08:19:
[...]

Daarover gesproken, ik heb vaak over de tool gehoord maar nooit gebruikt. Is het de moeite waard?
Ik zelf merkte helaas niet veel verschil maar enfin, ik wist niet eens dat het meer bedoeld was om de FPS stabiel te houden😅

Gisteren begonnen aan emulators, maar dat is ook moeilijker als ik had gedacht om werkend te krijgen. Ik snap dat het zoeken naar roms illegaal is dus zal hier niet gaan vragen voor een goede website, maar ik denk wel dat het daar ergens mis gaat. Misschien dat ik een te oude rom download? Bij de Xbox emulator bijvoorbeeld krijg ik de foutmelding (insert a Xbox disc). Dus het zullen waarschijnlijk licentie problemen zijn. Ik heb nu al 3/4 uur aan YT filmpjes gekeken. Ik weet onderhand wel een beetje hoe EMU werkt, maar er is eigenlijk niemand die uit legt waar je de juiste roms en keys kan vinden. Wat heel begrijpelijk is natuurlijk ivm de licentie. Als iemand mij een PM zou willen sturen met meer informatie of een tutorial waar alles wel goed word uitgelegd zou ik diegene erg dankbaar zijn!

Een maat zei me koop gewoon zo'n USB stick met games erop van AliExpress, maar die komen er hier echt niet in! Ik snap dat het lekker makkelijk en simpel is maar ik denk dat zon goedkope stick best wel eens voor problemen kan zorgen? Daarbij speel ik best veel docked, dus die optie valt dan zoiezo al af.
Gisteren een SD card van 512gb besteld (Sandisk Extreme, las er goede reviews over), die komt morgen binnen en dan zou ik graag op die SD card mijn emulators gaan zetten, als ik ze aan de praat krijg heet dat. Voor een leek zoals mij is het best pittig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 22:21
GluonC schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:31:
[...]

Ik zelf merkte helaas niet veel verschil maar enfin, ik wist niet eens dat het meer bedoeld was om de FPS stabiel te houden😅

Gisteren begonnen aan emulators, maar dat is ook moeilijker als ik had gedacht om werkend te krijgen. Ik snap dat het zoeken naar roms illegaal is dus zal hier niet gaan vragen voor een goede website, maar ik denk wel dat het daar ergens mis gaat. Misschien dat ik een te oude rom download? Bij de Xbox emulator bijvoorbeeld krijg ik de foutmelding (insert a Xbox disc). Dus het zullen waarschijnlijk licentie problemen zijn. Ik heb nu al 3/4 uur aan YT filmpjes gekeken. Ik weet onderhand wel een beetje hoe EMU werkt, maar er is eigenlijk niemand die uit legt waar je de juiste roms en keys kan vinden. Wat heel begrijpelijk is natuurlijk ivm de licentie. Als iemand mij een PM zou willen sturen met meer informatie of een tutorial waar alles wel goed word uitgelegd zou ik diegene erg dankbaar zijn!

Een maat zei me koop gewoon zo'n USB stick met games erop van AliExpress, maar die komen er hier echt niet in! Ik snap dat het lekker makkelijk en simpel is maar ik denk dat zon goedkope stick best wel eens voor problemen kan zorgen? Daarbij speel ik best veel docked, dus die optie valt dan zoiezo al af.
Gisteren een SD card van 512gb besteld (Sandisk Extreme, las er goede reviews over), die komt morgen binnen en dan zou ik graag op die SD card mijn emulators gaan zetten, als ik ze aan de praat krijg heet dat. Voor een leek zoals mij is het best pittig.
Voor Yuzu is dit een handige link: https://github.com/Abd-00...s-Guide/blob/main/Yuzu.md

Goed de tekst lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@GluonC voor xemu zijn niet alle games compatibel. Hier kan je de status zien: https://xemu.app/#compatibility

Heb zelf weinig ervaring met XEMU, wel met CEMU, dolphin, 16bit emulators en die voor de dreamcast. Via emudeck werken de meeste out of the box. Ik weet dat de switch emulators bios/keys nodig hebben, verder weet ik zo niet voor welke andere emulator dat nodig is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-09 16:31
Voor een goede tutorial op Youtube heb ik die van Retro Game Corps gevolgd. Ook zijn website is erg behulpzaam.
https://retrogamecorps.co...-emulation-starter-guide/

"Reddit" is een plek waar veel vragen al gesteld zijn als het gaat om emulators en Steam Deck. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
cold_as_ijs schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:46:
@GluonC voor xemu zijn niet alle games compatibel. Hier kan je de status zien: https://xemu.app/#compatibility

Heb zelf weinig ervaring met XEMU, wel met CEMU, dolphin, 16bit emulators en die voor de dreamcast. Via emudeck werken de meeste out of the box. Ik weet dat de switch emulators bios/keys nodig hebben, verder weet ik zo niet voor welke andere emulator dat nodig is.
Dat is hier allemaal terug te vinden
https://emudeck.github.io/

Bedankt voor jullie advies! Sommige games die ik erop probeerde te zetten werden inderdaad niet ondersteund. Ik ga me er vanavond nog eens even verder in verdiepen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 22:08

ap3nr0ts

hoi

Ik heb het rare bugje dat je met Moonlight en inhome streaming even een krakende verbinding hebt, maar als je naar je wifi-instellingen gaat, trekt het helemaal bij voor de rest van de sessie. Omdat Valve wil weten wat het precies kan zijn (na testjes van mijn kant, heb ik nu een "doctored" Steam Deck binnen (ergens vandaag) om wat testjes voor ze te runnen. Ik vind het wel geinig om ze eventueel te helpen met een probleem waar ik wel wat Reddit-topics over kan vinden, maar dan helaas zonder oplossing. Als iemand hier nog tips heeft voor een goede Linux-distro/oplossing voor onderstaande test, altijd welkom. :P

Linux even draaien op Surface Go 2 voor wifi packet sniffing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Het heeft me een paar uurtjes vrije tijd gekost, maar het was het allemaal waard.
Alle emulatoren werken naar behoren. Zitten zelfs een paar leuke PS3 games. Ik ben opgegroeid met de eerste Xbox. Daarvoor speelde ik games als Half Life 2 en Unreal Tournemant op de PC van mijn broer. Nintendo games heb ik nooit echt veel gespeeld buiten mijn 3DS tijdperk, en ook PlayStation heb ik nooit gespeeld. Er gaat een hele nieuwe wereld voor mij open.
Heb nu op alle emulatoren die ik interessant vind wat games staan die soepel draaien.

PSX: Crash Bandicoot, Silent Hill
PS2: GTA San Andreas + Vice City, Shadow of the Colossus
PS3: Skate 3, Call of Duty 4
Switch: Super Mario Odyssey
Wii: Mario Party 8
WiiU: Super Mario 3D world, Mario Party 10 (ik neem aan dat je local gewoon met +2 spelers kan spelen als je genoeg controllers hebt?) zelf nog niet geprobeerd
Xbox 360: Bully, TES Oblivion, Saints Row

Zoek nog een leuke Pokemon game, een goede game van Final Fantasy, en verder ga ik vanmiddag even verder zoeken naar leuke games van vroeger. Aanbevelingen zijn altijd welkom :)

Morgen komt mijn SD card hopelijk binnen en dan ga ik alles overzetten. Dat geeft mij vandaag mooi de tijd om al wat games te zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:26
Aanraders:

PS3: Rayman Legends
Switch: Mario Wonders, Mario Kart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

jgsr schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:00:
Aanraders:

PS3: Rayman Legends
Switch: Mario Wonders, Mario Kart
Van Rayman Legends is ook gewoon een Steam versie, in de meeste gevallen zou ik altijd een native draaiende game aanraden boven emulatoren.

Al is het natuurlijk ook niet altijd helemaal native als het via Proton draait, maar je snapt wat ik bedoel.

[ Voor 16% gewijzigd door SD5k op 04-03-2024 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-09 21:00
@GluonC Nog tips voor de ps3 emulator? Ik lees voornamelijk dat het veel tijd en geduld kost, iets wat ik niet heb :P Skate en CoD zijn wel games die ik weer eens zou willen spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
Orangelights23 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:10:
@GluonC Nog tips voor de ps3 emulator? Ik lees voornamelijk dat het veel tijd en geduld kost, iets wat ik niet heb :P Skate en CoD zijn wel games die ik weer eens zou willen spelen
Heel veel geduld indd, rustig en goed lezen wat er staat, en reddit heeft mij ontzettend veel geholpen. Als ik er even niet uit kwam, was er altijd wel iemand met hetzelfde probleem als mij.
Gisteren is er toevallig een update geweest waardoor sommige emulatoren niet meer werken.
Hieronder staat wat je moet doen, gekopieerd van reddit:

Here's some fixes for RPCs3 and Dolphin to help rollback the issues until EmuDeck gets everything sorted. Wanted to get this info into an easy one stop shop for people who need the help.

Enter these into Konsole:

RPCS3
flatpak update --commit=5e4c8f25c5c274f071ff35ee417961253b2f8105cfafa89c9ef10247a8248579 net.rpcs3.RPCS3

Dolphin
flatpak update --commit=44bfa315a0cf9c94a97dfe61127dc05e0e8c85c5c7559dc7665529ec1aa7a3ee org.DolphinEmu.dolphin-emu

After doing this, everything is now working for me. Hope this helps!

Als je dit in toets op google vind je meer informatie over dit probleem;
FIX for RPCS3 and Dolphin not launching after recent update.

Ik kreeg de PS3 emulator eerst niet aan de praat, maar na het volgen van dit advies werkte hij in eens 🙏

Ik heb ook niet veel verstand van programmeren en dergelijke. Maar er is heel veel te vinden online, en op Reddit en Tweakers zijn mensen altijd bereid je helpen. Ik zou er gewoon even rustig voor gaan zitten op een vrije dag, want het is zeker de moeite waard!

Ik las ook dat ze al bezig zijn met de PS4, is nog in een heel vroeg stadium maar hij komt eraan binnen 1/2 jaar. Grote games zullen waarschijnlijk niet draaien, maar er zijn genoeg leuke kleine indies op de PS4 of wat kleinere games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 19:04

Rincewind

Take me in your arms tonight

Voor alle liefhebbers van Switch-emulatie op je SteamDeck: TropicHaze heeft geschikt in de rechtszaak met Nintendo en zal dus stoppen met de ontwikkeling Yuzu en allse offline halen. De github-repo is al offline...

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Rincewind schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:21:
Voor alle liefhebbers van Switch-emulatie op je SteamDeck: TropicHaze heeft geschikt in de rechtszaak met Nintendo en zal dus stoppen met de ontwikkeling Yuzu en allse offline halen. De github-repo is al offline...
Is gewoon open source toch? Dus lijkt mij beter om te schikken en het over een tijdje weer onder een andere naam terug te brengen (ander team that is)

Zij weten ook wel dat ze niet op kunnen tegen een advocaten team van Nintendo. Als je dat verliest sta je voor de rest van je leven in het rood. Plus dat dan ineens alle emulators illegaal zijn en nu is er iig geen uitspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 27-09 19:04

Rincewind

Take me in your arms tonight

Beakzz schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:24:
[...]

Is gewoon open source toch? Dus lijkt mij beter om te schikken en het over een tijdje weer onder een andere naam terug te brengen (ander team that is)

Zij weten ook wel dat ze niet op kunnen tegen een advocaten team van Nintendo. Als je dat verliest sta je voor de rest van je leven in het rood. Plus dat dan ineens alle emulators illegaal zijn en nu is er iig geen uitspraak
Ja en nee. Als ik het voorstel goed lees mogen de huidige ontwikkelaars niet meer aan Switch emulation werken. En de Github-repo is al offline gehaald dus ik hoop dat er ergen kopieën rondslingeren. Maar je hebt wel gelijk dat emulatie niet meteen verboden is. Ben benieuwd wat dit betekent voor Dolphin en ryujinx bijvoorbeeld..

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-09 09:41
Rincewind schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:30:
[...]

Ja en nee. Als ik het voorstel goed lees mogen de huidige ontwikkelaars niet meer aan Switch emulation werken. En de Github-repo is al offline gehaald dus ik hoop dat er ergen kopieën rondslingeren. Maar je hebt wel gelijk dat emulatie niet meteen verboden is. Ben benieuwd wat dit betekent voor Dolphin en ryujinx bijvoorbeeld..
Het nieuws ging al een tijdje rond dus er zijn zeker kopieën gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Rincewind schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:30:
[...]

Als het ooit op internet gestaan heeft....zelfs ik heb de source op mijn pc staan zag ik net. Kon zojuist Yuzu nog gewoon updaten op de Steamdeck en ook op de PC nog maar even de laatste versie gezet. Even overleven tot het onder een ander naampje op duikt (en we hebben ook nog Ryujinx voorlopig)

[ Voor 16% gewijzigd door Beakzz op 04-03-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Beakzz schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:20:
[...]

Als het ooit op internet gestaan heeft....zelfs ik heb de source op mijn pc staan zag ik net. Kon zojuist Yuzu nog gewoon updaten op de Steamdeck en ook op de PC nog maar even de laatste versie gezet. Even overleven tot het onder een ander naampje op duikt (en we hebben ook nog Ryujinx voorlopig)
Ik heb het met wat settings die ik vond op Youtube net voor elkaar om TotK op 30fps te draaien, maar nog niet perfect, hoopte dat dit met toekomstige updates nog beter zou worden. :/

Sowieso zonde voor de devs en ook van alle tijd en moeite die ze erin hebben gestoken.

Ryujinx zit qua performance nog lang niet op hetzelfde niveau op de Steam Deck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pelt
SD5k schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:17:
[...]

Sowieso zonde voor de devs en ook van alle tijd en moeite die ze erin hebben gestoken.
De devs van TotK bedoel je? Kom op zeg. Ik piraat zelf ook maar met de gasten van Yuzu hoef je echt geen medelijden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Laatst online: 09:41

Soullie

Planeshift

Snap nintendo ook wel, als je ziet hoe goed Mario wonder of Kirby draait op de steamdeck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
pelt schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:22:
[...]

De devs van TotK bedoel je? Kom op zeg. Ik piraat zelf ook maar met de gasten van Yuzu hoef je echt geen medelijden te hebben.
Yuzu was met hun paywall strategie en 30k$/maand Patreon inkomsten natuurlijk wel een mooie target voor Nintento.

Maar het is wel zonde omtrent de legale limbo waar emulatie software zich nu in bevindt. In NL is Yuzu volledig legaal volgens mij, ze focussen ook op archivering van eigen Switch games ipv piraterij. Daarmee is Nintendo weer eens de grote pestkop. Ik vind het al niet zo'n best bedrijf, de games kunnen me niet echt bekoren, maar dit is wel heel sneu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
XanderDrake schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:41:
[...]

ze focussen ook op archivering van eigen Switch games ipv piraterij. Daarmee is Nintendo weer eens de grote pestkop. Ik vind het al niet zo'n best bedrijf, de games kunnen me niet echt bekoren, maar dit is wel heel sneu.
Ik denk eerder dat ze zich verschuilen achter archivering van eigen games. Want in de praktijk wordt het daar nauwelijks voor gebruikt dat weten ze dondersgoed.
Nintendo is hier toch het slachtoffer van hoe kunnen ze nou de grote pestkop zijn. Het gaat hier niet om oude Nintendo games die je niet meer kunt kopen, dan had ik he opmerking begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

pelt schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:22:
[...]

Ik koop 95% van alle games die ik speel, heb tot voor kort ook een Switch gehad met TotK, leek me gewoon leuk om op de Steam Deck opnieuw te beginnen.

Het gaat ook niet perse om medelijden hebben of wat dan ook, maar ik geloof zelf wel dat ontwikkelaars van emulatoren dit vooral voor de uitdaging doen, niet perse voor de 'piraterij'. Dat het daar uiteindelijk voor wordt gebruikt zijn ze zich inderdaad maar al te goed van bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Chillko schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:06:
Nintendo is hier toch het slachtoffer van hoe kunnen ze nou de grote pestkop zijn.
Ze verbannen iets wat zeer waarschijnlijk legaal is, waar mensen recht op hebben. Ze gaan achter kleinere bedrijfjes aan die de legale kosten niet kunnen dragen.
Het gaat hier niet om oude Nintendo games die je niet meer kunt kopen, dan had ik he opmerking begrepen.
Maar daarvoor geldt exact hetzelfde he. Bij Nintendos gratie mogen we spellen spelen of niet, onafhankelijk of ze ontwikkeld of uitgegeven zijn door Nintendo. Kijk eens naar de Gameboy en Wii games die verdwijnen als ze hun online store uitzetten, ook al heb je ze gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
XanderDrake schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:07:
[...]
Ze verbannen iets wat zeer waarschijnlijk legaal is, waar mensen recht op hebben. Ze gaan achter kleinere bedrijfjes aan die de legale kosten niet kunnen dragen.

[...]

Maar daarvoor geldt exact hetzelfde he. Bij Nintendos gratie mogen we spellen spelen of niet, onafhankelijk of ze ontwikkeld of uitgegeven zijn door Nintendo. Kijk eens naar de Gameboy en Wii games die verdwijnen als ze hun online store uitzetten, ook al heb je ze gekocht.
Daar ga je toch mee akkoord op het moment dat je een digitale game koopt. Als Yuzu zich niet bezig hield met current of last gen games waarvoor de stores nog actief zijn was er nooit een rechtzaak geweest.

Als je punt is dat Nintendo niet zo moeilijk moet doen als de community veel tijd en energie steekt in het mogelijk maken van eigen gekochte games die niet meer van de Nintendo store te halen is te backuppen, dan zou je boos moeten zijn op iedereen die er misbruik van heeft gemaakt en niet op Nintendo.

Nintendo heeft wel geleerd van de DS tijd met de R4 kaartjes. Het was/is al relatief eenvoudig om op bv een Steam Deck Switch games te spelen. Moeten ze dan achterover zitten totdat de halve wereld een handheld koopt en vooraf geïnstalleerde SD kaartjes met de hele Nintendo Switch bibliotheek?

Ik snap dat jij het persoonlijk jammer vind, maar om nou Nintendo op basis hiervan the bad guy te noemen gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Chillko en daarnaast, ja het is wat onhandig/niet netjes/onklantvriendelijk dat Nintendo stores gesloten heeft maar laten we eerlijk zijn tegen die tijd zijn de games ook achterhaald en heb je ze uitgespeeld. Juridisch staan ze hoe vervelend/onklantvriendelijk ook volledig in hun recht, want je hebt niet de game gekocht maar het recht de game te spelen op het platform zolang het beschikbaar was/is.

Kortom niets illegaals aan, en zelfs al zou dat zo zijn dan is dat geen vrijbrief om zelf iets illegaals te doen en auteursrecht te schenden. Beetje brugklasredenatie, als Jan mij slaat mag ik terug slaan, begrijpelijk soms, maar zo werkt het niet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
DeNachtwacht schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:43:
Juridisch staan ze hoe vervelend/onklantvriendelijk ook volledig in hun recht, want je hebt niet de game gekocht maar het recht de game te spelen op het platform zolang het beschikbaar was/is.

Kortom niets illegaals aan, en zelfs al zou dat zo zijn dan is dat geen vrijbrief om zelf iets illegaals te doen en auteursrecht te schenden. Beetje brugklasredenatie, als Jan mij slaat mag ik terug slaan, begrijpelijk soms, maar zo werkt het niet.
Chillko schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:29:
Als Yuzu zich niet bezig hield met current of last gen games waarvoor de stores nog actief zijn was er nooit een rechtzaak geweest.

...

Ik snap dat jij het persoonlijk jammer vind, maar om nou Nintendo op basis hiervan the bad guy te noemen gaat er bij mij niet in.
Dit is de laatste post die ik hier aan besteed want anders gaan we te ver off-topic. Maar omdat de Deck zoveel voor emulatie wordt gebruikt, wil ik dit stuk wel even ophelderen.

Het is simpel: in NL heb je recht om een back-up te maken van een spel dat jij hebt gekocht. Dit is vastgelegd in de thuiskopie vergoedingsregeling, wat ook geldt voor software. Ik en de mensen in dit topic gaan niet over piraterij, ik download geen gecrackte games. Als jij anders beweert is dat leuk, maar jij hebt geen bewijs dus is het meer laster dan feit. Ook mod chips en R4 kaartjes vallen duidelijk buiten deze discussie.
Ik heb wel het recht om mijn legale backup te gebruiken, we betalen er zelfs een heffing voor. Als mijn console webshop verdwijnt, is deze dus defect en kan ik mijn legale thuiskopie gebruiken onder 'noodzakelijk voor gebruik'. Emulatie valt daaronder, zolang je geen Console ROM moet gebruiken want daar heb ik als consument geen gebruiksrecht van. Dolphin Emulator gebruikt bijvoorbeeld geen system ROM (zover ik zie) dus is daarmee legaal bruikaar. Yuzu gebruik ik niet, en nu die offline is gehaald kan ik niet terug lezen of deze een System ROM nodig had.

Doordat Nintendo achter emulator developers aan gaat, frustreert dit bedrijf onze wettelijke rechten tot het gebruik van legale thuiskopies. Dit is puur voor hun eigen winst en maakt hen in mijn ogen pestkoppen. Was Yuzu legaal of illegaal? We zullen het nooit weten, want ze bestaan niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chillko
XanderDrake schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:06:
[...]

[...]

Dit is de laatste post die ik hier aan besteed want anders gaan we te ver off-topic. Maar omdat de Deck zoveel voor emulatie wordt gebruikt, wil ik dit stuk wel even ophelderen.

Het is simpel: in NL heb je recht om een back-up te maken van een spel dat jij hebt gekocht. Dit is vastgelegd in de thuiskopie vergoedingsregeling, wat ook geldt voor software. Ik en de mensen in dit topic gaan niet over piraterij, ik download geen gecrackte games. Als jij anders beweert is dat leuk, maar jij hebt geen bewijs dus is het meer laster dan feit.
Doordat Nintendo achter emulator developers aan gaat, frustreert dit bedrijf onze wettelijke rechten tot het gebruik van legale thuiskopies. Dit is puur voor hun eigen winst en maakt hen in mijn ogen pestkoppen. Was Yuzu legaal of illegaal? We zullen het nooit weten, want ze bestaan niet meer.
Laat ik voorop stellen dat ik niets probeer te beweren, als dat anders overkam dan was dat niet de bedoeling. Ik zal er ook verder niet meer op ingaan na deze post, maar ik wil me ook graag nog iets beter toelichten. En ik ben heel blij met dit topic en alle effort die jij er altijd insteekt, dat staat hier helemaal los van natuurlijk, we mogen het hier gewoon lekker oneens zijn met elkaar :)

Het klopt helemaal wat je zegt, je hebt het recht om je games/software/entertainment te kopiëren en te bewaren. En als je daarvoor deze tool gebruikte dan baal je en wordt je flink benadeeld, want welke andere devs gaan hun vingers daar nu aan branden.
Maar ik zie wel een tool waar heel hard wordt geprobeerd om het zo makkelijk mogelijk te maken om data waar geen enkele eigendomscheck op zit te gebruiken om games af te spelen op andere hardware (dan waarvoor het bedoelt is). Dus los van het feit dat je minder games verkoopt, verkoop je ook minder consoles. Dus ja je hebt een punt om er van te balen, maar je kan op iedereen boos zijn en mijn begrip hebben, maar Nintendo valt hij (mijn inziens) niets te verwijten.

En dan ben jij misschien de uitzondering op de regel, maar verreweg de meeste Yuzu gerbruikers kopen niet eerst hun Switch games in de winkel om het daarna ergens te downloaden en op de SD te spelen. Dus dan is het ook het recht van Nintendo om juridische stappen te nemen. En als je dan een David en de Goliath effect krijgt kun je daar ook heel wat van vinden maar dat is een anders discussie.

Wat ik me dan afvraag, stel dat je een apparaatje maakt waarmee je auto's kunt openen op afstand en die worden massaal ingezet voor diefstal. Maar de fabrikant zegt, ja wacht eens even dit is legaal want iedereen heeft het recht om zijn eigen auto open te maken, is het dan ook raar als bijvoorbeeld e verzekeraars (of andere gedupeerde) proberen daar wat aan te doen? (ik weet dat je niet meer reageert, maar ik stel de vraag even hardop :)) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe dan ook, ik denk niet dat Nintendo hierdoor meer gaat verkopen. Daar gaat het ze ook niet om. Ze moeten hun eigendom beschermen en daar doen ze alles voor. Veel meer dan anderen. Zie het als een soort trots.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:58

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Modbreak:Dit topic gaat niet over Yuzu, Nintendo, emulators, of legaliteit van emulators. Discussies daarover zijn dan ook zwaar offtopic. Graag weer terug naar de Steam Deck :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was om een of andere reden Borderlands assault on dragon keep standalone gaan spelen... Is absoluut geen aanrader want voor ongeveer hetzelfde geld heb je Borderlands 2 goty waar die DLC gewoon helemaal inzit (enige waar ik over twijfel is of de easy mode in de standalone ook in 2 toegevoegd is want die zat er vroeger niet in maar vind ik wel fijn). Maar ik heb al bijna 840 uur in 2 zitten en alle achievements, de achievements van deze standalone halen leek me een leuk excuus om weer eens met mijn oude favoriete vaulthunters te spelen.

Was eerst op pc gaan spelen maar ben nu met anarchy Gaige bezig, waarmee je iedere keer als je gaat spelen een behoorlijke tijd bezig bent voordat je genoeg stacks anarchy opgebouwd hebt om echt effectief te zijn. Toch ook eens op de steam deck gedownload want ik dacht dat de suspend mogelijkheid hier echt top voor zou zijn. Draait echt geweldig op de deck, zonder problemen 90 fps wat heerlijk speelt. Logisch, zou je denken, maar op mijn game pc met 5800X3D en 7900XT zakt op bepaalde plekken ineens de boel in tot soms onder de 40. Schijnt een bug te zijn... Maar op de deck dus geen last van :)

Helaas werkt suspend niet met deze game... Die etterbakken bij gearbox moesten per se een online sessie maken zelfs als je offline selecteert 7(8)7
Was al aan het kijken of er geen firewall in steam os zit maar schijnbaar niet. Zag ook ergens dat het in Linux schijnbaar niet mogelijk zou zijn om specifieke apps toegang tot internet te ontzeggen. Dat zou namelijk denk ik de manier zijn want je kunt wel gewoon offline spelen maar als je internet hebt dan gaat hij hoe dan ook online. Ik wil niet de hele deck in offline zetten want ik wil achievements (en is altijd afwachten of die unlocken als je weer online komt volgens mij).

Snap dat echt niet, altijd die verdomde push naar online... En dan zelfs dat de game gewoon nog werkt, alleen na een minuut besluit hij dat hij niet verder wil zonder server connectie en knalt hij je botweg terug naar het menu... Bah, geweldige ervaring vernaggeld door... Tja, weet het niet eens. Incompetentie? Hebberigheid omdat ze denken dat multiplayer beter verkoopt? Datahonger icm naar huis bellen?

En volgens mij dus het eerste puntje wat ik zo tegen kom waar steam os gewoon compleet verliest van Windows waar je in de firewall gewoon kan zeggen dat applicatie x niet het netwerk op mag. Aan de andere kant kan Windows games niet suspenden dus daar zou deze situatie sowieso al niet voorkomen :')

Anyway, sorry voor de rant :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swordsman720
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-08 08:41
Hallo allemaal.

Sinds afgelopende dinsdag ook een trots bezitter van een 1TB Oled versie.
Ik probeerde de laatste dagen om The Division 2 op mijn Steam Deck speelbaar te maken maar nog niet gelukt.
Ubiconnect is geinstallered. Ja de spel en Ubiconnect are set to Compatible Proton Experimental.
Eerste keer kwam er met een melding met "Easy Anti Cheat" en bleef de hele tijd daar, en gisteren was ook weg gewerkt door Anti Cheat te installeren in de folder zelf.
Nu komt er een melding dat "Uplay PC is nog niet geinstalleerd".
Ik heb heel wat youtube films bekeken maar tevergeefs.

Ik heb niet altijd zin om mijn dikke pc aan te zetten, en af en toe in bed voor ik ga slapen op de SD is supper toch.
Ik hoop dat een van jullie me kan helpen om The Division 2 speelbaar te maken. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
swordsman720 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:20:
Hallo allemaal.

Sinds afgelopende dinsdag ook een trots bezitter van een 1TB Oled versie.
Ik probeerde de laatste dagen om The Division 2 op mijn Steam Deck speelbaar te maken maar nog niet gelukt.
Ubiconnect is geinstallered. Ja de spel en Ubiconnect are set to Compatible Proton Experimental.
Eerste keer kwam er met een melding met "Easy Anti Cheat" en bleef de hele tijd daar, en gisteren was ook weg gewerkt door Anti Cheat te installeren in de folder zelf.
Nu komt er een melding dat "Uplay PC is nog niet geinstalleerd".
Ik heb heel wat youtube films bekeken maar tevergeefs.

Ik heb niet altijd zin om mijn dikke pc aan te zetten, en af en toe in bed voor ik ga slapen op de SD is supper toch.
Ik hoop dat een van jullie me kan helpen om The Division 2 speelbaar te maken. Alvast bedankt.
Misschien heb je hier wat aan. Staan wat tips op (sowieso een handige site om te checken in hoeverre een game echt lekker werkt op de SD)

https://www.protondb.com/app/2221490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordsman720
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-08 08:41
Thanks, ik zal die thuis bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 11:42
Ik heb efootbal 24 erop gezet. Ik begrijp niet dat men negatief is over deze game draait heel soepel is gratis en heeft heel veel opties. Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 22:21
continue12345 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:34:
Ik heb efootbal 24 erop gezet. Ik begrijp niet dat men negatief is over deze game draait heel soepel is gratis en heeft heel veel opties. Wat mis ik?
Toen die uitkwam was het echt een heel ondermaats spel. Ik geloof dat het intussen veel verbeteringen heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdje terug castle of illusion aangeraden zien worden voor de deck door een YouTuber die ik volg en kreeg vanavond een alert van gg.deals dat hij in de sale was bij humble voor 3,24 (of 2,92 als je een actief humble choice abonnement hebt). Het is een remake/reimagining van de originele mega drive game (maar dat zie ik er niet echt meer aan af).

Nog niet heel ver gespeeld (eerste wereld, forest, net afgerond) want mijn ogen beginnen dicht te vallen dus ga er zo maar eens op tijd in, maar tot nu toe zeker een leuk tussendoortje om op de deck te spelen :) enige kleine frustratie af en toe is dat sommige platformen niet duidelijk zijn in waar ze ophouden waardoor je er onverwacht vanaf kunt donderen (maar de game is niet moeilijk).

De game lijkt niet op 90 fps te willen draaien (ondanks zat power over), maar op 45/90 speelt het heerlijk weg (60 zal ook vast lukken, hij bleef steken rond de 72 of zo geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Finraziel dank, maar die staat met enige regelmaat in de steam store zelf ook voor €3,24 (75% off). Ik kies als het niks of weinig uitmaakt het liefst voor steam store zelf.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
DeNachtwacht schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:24:
@Finraziel dank, maar die staat met enige regelmaat in de steam store zelf ook voor €3,24 (75% off). Ik kies als het niks of weinig uitmaakt het liefst voor steam store zelf.
Ik kies dan juist voor humble bundel, die zijn lekker transparant wat er naar henzelf, het goede doel en de ontwikkelaar gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:07
EmuDeck 2.2 update geïnstalleerd. Meteen de Sega model 3 emulator getest, werkt verassend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
DeNachtwacht schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:24:
Nou ik snap het helemaal gezien ik games ook dubbel koop als ze later alsnog op Steam komen, maar Humble keys zijn 90% (gokje) van de tijd gewoon Steam keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05:44

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Ik heb nu een paar weken en Steam deck en ben helemaal verzot op Trackmania 2020. Top spel én werkt heerlijk op de deck. Wel zorgt het voor een flinke aanslag op de batterij, maar ach dat mag de pret niet deren.

Enige tips voor toffe games? Het liefst de wat minder mainstream games. Mag ook 2D zijn bijv. Heb onlangs bijv nog Awesomenauts gespeeld wat ook erg tof is op de deck én ook Castle Crashers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Finraziel schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:15:
Tijdje terug castle of illusion aangeraden zien worden
Die game ziet er tof uit! Heb ‘m direct op m’n wishlist gezet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
  • Laatst online: 26-09 18:13
haagsepracht schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:38:
Ik heb nu een paar weken en Steam deck en ben helemaal verzot op Trackmania 2020. Top spel én werkt heerlijk op de deck. Wel zorgt het voor een flinke aanslag op de batterij, maar ach dat mag de pret niet deren.

Enige tips voor toffe games? Het liefst de wat minder mainstream games. Mag ook 2D zijn bijv. Heb onlangs bijv nog Awesomenauts gespeeld wat ook erg tof is op de deck én ook Castle Crashers.
Wow dat ik er nog niet aan gedacht heb om Trackmania op de Deck te instaleren 8)7
Ik weet wat ik vanavond ga doen. Heeft Awesomenauts nogsteeds een actieve community? Vond dat spel heel tof toen het uitkwam.

Ik ben nu bezig met Dave the Diver. Vind het erg tof tot nu toe, bijna elke 10 minuten een nieuw systeem om je in te verdiepen, leuke storylines en veel variatie. Verbaast me niks dat die zo hoog op de lijstjes stond vorig jaar.

Andere SD aanraders zijn Hollow Knight (2D Platformer), Celeste (2D platformer), Balatro (Roguelike deckbuilder), Yakuza 0 (3D Action Adventure?), Into the Breach (Turn based strategy Roguelike)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-09 13:00
Leuke aanbevelingen die hier voorbijkomen de laatste tijd, dank daarvoor! Zelf heb ik onlangs genoten van Dredge op de SD, een perfecte game voor dit platform. Momenteel bezig met A Space for the Unbound, Cult of the Lamb en Like a Dragon: Infinite Wealth.

Morgen start de Steam Spring Sale, dan kan er weer een deel van de wishlist het winkelmandje in O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Jobius schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Andere SD aanraders zijn Hollow Knight (2D Platformer), Celeste (2D platformer), Balatro (Roguelike deckbuilder), Yakuza 0 (3D Action Adventure?), Into the Breach (Turn based strategy Roguelike)
Celeste is inderdaad geweldig, ik had hem al op zowel de XSX uitgespeeld maar ook op de Deck speelt hij geweldig!

Ik had zelf ook op Balatro gekocht voornamelijk voor de Steam Deck maar daarvoor is hij toch niet echt geschikt. De teksten zijn vaak te klein en je moet over kaarten hoveren om bepaalde dingen te zien/lezen hierdoor koop/gebruik ik ze vaak onbedoeld. De game is fantastisch maar niet in handheld op de Steam Deck voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
Chillko schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:13:
[...]
Ik had zelf ook op Balatro gekocht voornamelijk voor de Steam Deck maar daarvoor is hij toch niet echt geschikt. De teksten zijn vaak te klein en je moet over kaarten hoveren om bepaalde dingen te zien/lezen hierdoor koop/gebruik ik ze vaak onbedoeld. De game is fantastisch maar niet in handheld op de Steam Deck voor mij.
Ah, daar heb ik zelf geen last van. Ik vind de controller controls prima werken. Op PC speelt het wel iets sneller (aanklikken van de kaarten etc), maar vind het heerlijk relax om op de SD (met de D-pad) te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
Chillko schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:13:
[...]

Celeste is inderdaad geweldig, ik had hem al op zowel de XSX uitgespeeld maar ook op de Deck speelt hij geweldig!

Aan het begin had ik dit ook, maar op een gegeven moment herken je de opties wel en speelt het heerlijk weg op de SD. (En voor je het weet is het 1 uur snachts...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderopman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 16:20
[...]

Ik ben nu bezig met Dave the Diver. Vind het erg tof tot nu toe, bijna elke 10 minuten een nieuw systeem om je in te verdiepen, leuke storylines en veel variatie. Verbaast me niks dat die zo hoog op de lijstjes stond vorig jaar.
Dave the diver is echt een heel leuk spel.
Ik heb de command & conquer pack gekocht voor 10 euro. Het overgrote deel werkt ook nog eens op Steamdeck. niet ideaal maar echt goed genoeg om nostalgie mee te pakken en te lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 20:15
donderopman schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:53:
[...]

Dave the diver is echt een heel leuk spel.
Ik heb de command & conquer pack gekocht voor 10 euro. Het overgrote deel werkt ook nog eens op Steamdeck. niet ideaal maar echt goed genoeg om nostalgie mee te pakken en te lachen
Welke controls gebruik je dan? Touchscreen, touchpad of heb je een muis aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donderopman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 16:20
FrankRicard schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:46:
[...]

Welke controls gebruik je dan? Touchscreen, touchpad of heb je een muis aangesloten?
Ik gebruik de touchpads, werkt echt makkelijker dan verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

[...]

Wow dat ik er nog niet aan gedacht heb om Trackmania op de Deck te instaleren 8)7
Ik weet wat ik vanavond ga doen. Heeft Awesomenauts nogsteeds een actieve community? Vond dat spel heel tof toen het uitkwam.

Super bedankt voor de aanbevelingen! Ik ga op YouTube wat gameplay video’s kijken :).

Haha, lekker aan het Trackmania’en nu? 😎

Awesomenauts is ietwat dood gebloed. Maar als je de Steam Beta activeert dan kan je online spelen met anderen. Matchmaking duurt wel fftjes maar dat is het waard.

Ben benieuwd of de Steam sale wat mooie deals gaat opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
haagsepracht schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:34:
[...]
Haha, lekker aan het Trackmania’en nu? 😎
Haha ja het is echt top! Ideaal spelletje om elke dag een half uurtje de track of the day te spelen.
Was even gekut met de Ubisoft setup, maar ging vrij soepel uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:46

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik was zelf nog niet met Yuzu zeug, maar voor degenen die bang waren dat Switch emulatie op zou houden: https://github.com/suyu-emu/suyu

Suyu is de nieuwe Yuzu. Het deelt dezelfde codenaam, maar focust zich alleen op techniek. Geen donaties of technieken om iets uit te lezen etc.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Steam heeft weer een sale. Nou ben ik zelf niet zo kapot meer van de Steam sales omdat in veel gevallen games elders gewoon goedkoper te vinden zijn (ook via officiële resellers), ik zet nu gewoon games in mijn wishlist op gg.deals en selecteer dat ik alleen officiele resellers + cdkeys.com (de enige niet officiële keyseller die ik vertrouw) wil zien en dan laat hij uit de geselecteerde shops de beste deals zien... Maar, los van dat zijspoor, Valve heeft dit keer ook een pagina met de 100 meest gespeelde games op Steam Deck (inclusief of ze in de sale zijn nu). Dat is wel leuk om eens doorheen te kijken vond ik zelf :)

https://store.steampowered.com/sale/decktop100

Wat me wel opvalt is dat er twee unsupported games tussen staan, Starfield en een of andere jrpg waar ik nog nooit van gehoord heb. Reden voor unsupported bij beiden is dat ze niet goed genoeg draaien. Voor Starfield is dat mijn ervaring ook, hoewel je met mods eventueel nog een stuk verder kunt gaan wat ik begrijp om het beter te laten draaien. Wel grappig te zien dat ze dus toch nog in de top 100 staan.

edit: Toch nog twee games opgepikt in de sale, Halo MCC en Kaze and the Wild Masks :)
alsof ik niet al veel te veel games in mijn backlog had... :+

[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 14-03-2024 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
Meh. Wil graag Dark Souls Remastered en laat die nu niet in de sale zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-09 20:23
Finraziel schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:28:
Wat me wel opvalt is dat er twee unsupported games tussen staan, Starfield en een of andere jrpg waar ik nog nooit van gehoord heb
Steam zegt: (in order by highest daily active player count) between March of 2023 and March of 2024. Ik kan me voorstellen dat heel veel mensen Starfield hebben geprobeerd op de Steam Deck toen het net uit was. Ook als die mensen allemaal na een paar dagen weer gestopt zijn komt ie dan in deze top100.
Pagina: 1 ... 100 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.