Ik heb deze en werkt hier primacontinue12345 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:28:
Zou deze goed zijn voor de dexk:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005329130989.html
ik had vandaag even een oepsie in Asphalt. Ik wilde een aankoop doen, maar ik heb een gezinsaccount (zoon zit aan mij gekoppeld dus ik zit steeds met een code). Dus ik wilde ingame een aankoop doen van een auto en wat credits en hij bleef maar zeggen dat de aankoop mislukt was. Dus toen ben ik maar naar Desktop mode gegaan en daar Asphalt in en toen deed ie de aankoop 4x doorvoeren. Dusss... Nu was het maar een oepsie van 2,97, maar toch. Weer wat geleerd.
Daarnaast kreeg ik games van Epic via de Heroic Laucher ook alleen maar toegevoegd aan Steam door eerst naar desktop mode te gaan en daar op de opties van het spel te gaan en "add to steam" te klikken. Gelukt, maar waarom kan dat niet meteen vanuit de Heroic Launcher in Game mode?
Daarnaast kreeg ik games van Epic via de Heroic Laucher ook alleen maar toegevoegd aan Steam door eerst naar desktop mode te gaan en daar op de opties van het spel te gaan en "add to steam" te klikken. Gelukt, maar waarom kan dat niet meteen vanuit de Heroic Launcher in Game mode?
ow en heeft er iemand problemen met het aansluiten van de Steam Deck op een HP dockingstation? Het is HP universal dock, alle laptops in huis doen het er gewoon mee maar ik krijg met de Steam Deck geen beeld. Muis en toetsenbord en zo ook de lan werken wel, maar geen beeld. Iemand een idee?
Omdat Heroic Launcher ook los gebruikt wordt naast Steam. Niet iedereen wil dat zijn spellen vanuit Heroic Launcher automatisch toegevoegd worden als 'Non-Steam Games' aan Steam.sas_andrea schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:14:
Heb je wel eens onder Heroic Launcher naar Settings -> Add games to Steam automatically gekeken?
HP docking stations gebruiken volgens mij DisplayLink (softwarematige encodering en doorsturen van beeld over USB als protocol), wat standaard niet ondersteund wordt door de Deck. Is wellicht aan de praat te helpen met een hack, maar ik zou het niet adviseren. DisplayLink is als gesloten protocol en software prima voor kantoorwerk onder Windows, maar suboptimaal voor gaming onder Linux. Koop een echt dock (of een hub) met DisplayPort Alternate Mode (vaak in de vorm van een HDMI-aansluiting), en gebruik niet dat dure faalspul van HP. Dat is zonde van de CPU cycles.sas_andrea schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:18:
ow en heeft er iemand problemen met het aansluiten van de Steam Deck op een HP dockingstation? Het is HP universal dock, alle laptops in huis doen het er gewoon mee maar ik krijg met de Steam Deck geen beeld. Muis en toetsenbord en zo ook de lan werken wel, maar geen beeld. Iemand een idee?
[ Voor 41% gewijzigd door The Zep Man op 03-02-2024 20:30 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
ah, nog niet maar ga ik doen! Dank!The Zep Man schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:21:
[...]
Omdat Heroic Launcher ook los gebruikt wordt naast Steam. Niet iedereen wil dat zijn spellen vanuit Heroic Launcher automatisch toegevoegd worden als 'Non-Steam Games' aan Steam.
Heb je wel eens onder Heroic Launcher naar Settings -> Add games to Steam automatically gekeken?
TR ook gespeeld. Speelt heel lekker weg. Sinds jaren weer eens een spel helemaal uitgespeeld dankzij de SD.Yonix schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:39:
[...]
Na 16,5 uur ben ik eigenlijk wel klaar met HZD; ik zit nu iets te sterk in de ‘gameplay loop’ en heb niet echt meer de ambitie om de main story te spelen.
Dus …
Gisteravond ‘Tomb Raider’ (+ Rise & Shadow) maar eens geïnstalleerd op de Deck OLED, want die stonden ook nog klaar in de library. Meteen twee uurtjes in ‘Tomb Raider’ kunnen maken, loopt heerlijk op de Deck.
Tip: Mocht je op een gegeven moment vast komen te zitten in TR bij een bossfight, zet je SD dan op 60Hz. Is een oude bekende bug.
Ik heb regelmatig dat de Steam Deck crasht terwijl ik aan het gamen ben -- zo erg dat'ie dan ook lijkt te rebooten -- en dat er dan direct daarna allerlei updates te downloaden zijn voor de games die ik geinstalleerd heb.
Natuurlijk ben ik blij met updates, maar het is wat irritant als de boel daardoor vastloopt en ik alle voortgang sinds mijn laatste save gewoon kwijt ben.
Komt dit jullie bekend voor? Heb ik ergens een onhandige instelling staan en kan ik het voorkomen?
Natuurlijk ben ik blij met updates, maar het is wat irritant als de boel daardoor vastloopt en ik alle voortgang sinds mijn laatste save gewoon kwijt ben.
Komt dit jullie bekend voor? Heb ik ergens een onhandige instelling staan en kan ik het voorkomen?
Nee nog nooit gehad... Ik heb wel een heel enkele keer eens gehad dat een game crashte en ik de steam deck hard moest resetten door de power knop ingedrukt te houden (en dan bedoel ik echt maar 1 of 2 keer) en ik kan me niet herinneren dat hij uit zichzelf ging herstarten.fub schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:06:
Ik heb regelmatig dat de Steam Deck crasht terwijl ik aan het gamen ben -- zo erg dat'ie dan ook lijkt te rebooten -- en dat er dan direct daarna allerlei updates te downloaden zijn voor de games die ik geinstalleerd heb.
Heb je dit bij alle games? Als dit echt vaak voorkomt zou ik hem zelf denk ik een keer helemaal opnieuw installeren en dan testen zonder verder iets te installeren buiten de steam games die je test (als je het probleem nu ook met steam games hebt en niet alleen andere stores of zo). Gebeurt het dan nog dan is het naar mijn idee vrij zeker dat het een hardware ding is en zou ik garantie aanvragen.
Gamertag: FinrazielNL
Alleen gehad omdat mijn undervolt te agressief was. Heb je die ingesteld dan zou ik die minder agressief instellen. Verder idd tip van @Finraziel. Vermoed dat het een RMA gaat wordenfub schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:06:
De Corsair MP600 Core Mini 1TB is nu relatief aantrekkelijk geprijsd bij Megekko en Amazon. 70 eur op het moment van schrijven. Ik heb hem besteld om m'n 512 te verdubbelen.
[ Voor 8% gewijzigd door sigmundfreund op 06-02-2024 15:21 ]
Zag hem ook al. Lijkt wel bijna een prijsfout, alle andere 1TB modellen zijn ruim duurdersigmundfreund schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:20:
De Corsair MP600 Core Mini 1TB is nu relatief aantrekkelijk geprijsd bij Megekko en Amazon. 70 eur op het moment van schrijven. Ik heb hem besteld om m'n 512 te verdubbelen.
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Thanks! Ik heb hem ook besteld, ik zat ook al te denken aan een reset om weer even met een frisse setup te beginnen. Kan ik hem dan gewoon vervangen en vanuit een soort bios weer installeren? Of moet ik gewoon een reguliere tutorial volgen?sigmundfreund schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:20:
Ik vind het een redelijk realistische aanbieding, het is niet dat die een tientje kost. We gaan het zienThe GUI schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:10:
[...]
Zag hem ook al. Lijkt wel bijna een prijsfout, alle andere 1TB modellen zijn ruim duurder
Ik heb zelf tot nu toe alleen nog maar via de deck zelf gereset maar dan was alles nog intact natuurlijk. Met een nieuwe SSD zou je moeten flashen maar Valve heeft simpele instructies beschikbaar als ik zo doorneem.Chillko schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:29:
[...]
Thanks! Ik heb hem ook besteld, ik zat ook al te denken aan een reset om weer even met een frisse setup te beginnen. Kan ik hem dan gewoon vervangen en vanuit een soort bios weer installeren? Of moet ik gewoon een reguliere tutorial volgen?
Ik heb dit bij mij ook gedaan pas geleden. Was heel simpel. SSD erin en gaan. Vanuit de bios wordt ie hersteld en daarna moet je hm aan de wifi hangen en dan gaat ie updaten.Chillko schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:29:
[...]
Thanks! Ik heb hem ook besteld, ik zat ook al te denken aan een reset om weer even met een frisse setup te beginnen. Kan ik hem dan gewoon vervangen en vanuit een soort bios weer installeren? Of moet ik gewoon een reguliere tutorial volgen?
Steam heeft een handleiding op het internet staan, maar het wijst zich eigenlijk vanzelf.
Hoe bevalt Elden Ring op de Steam deck LCD gaan de fans hard blazen of valt dat allemaal wel mee? Ik speel graag nog even een spelletje voor het slapen gaan maar het geblaas wordt niet gewaardeerd
Ah thanks! Daar hoopte ik al een beetje op.Vuikie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:23:
[...]
Ik heb dit bij mij ook gedaan pas geleden. Was heel simpel. SSD erin en gaan. Vanuit de bios wordt ie hersteld en daarna moet je hm aan de wifi hangen en dan gaat ie updaten.
Steam heeft een handleiding op het internet staan, maar het wijst zich eigenlijk vanzelf.
Heeft iemand nou eindelijk al zon USB c splitter geprobeerd?Mschrijver88 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:06:
[...]
Kiezen, nee joh dan gebruik je weer een usb-c splitter https://www.amazon.nl/MOG...ter&qid=1706076348&sr=8-5
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Is alweer een tijdje geleden voor mij, maar speelde het afgelopen zomer ook regelmatig in bed voor het slapengaan en was prima speelbaar en de fans zijn mij daarbij niet opgevallen (of kan het met iig niet herinneren). Moet zeggen dat ik sowieso niet erg gevoelig ben voor fan noise though, dus geen idee of het voor jou hetzelfde zou zijn.michaeltjeh1 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:24:
Hoe bevalt Elden Ring op de Steam deck LCD gaan de fans hard blazen of valt dat allemaal wel mee? Ik speel graag nog even een spelletje voor het slapen gaan maar het geblaas wordt niet gewaardeerd
Elden Ring in bed voor het slapen gaan....Snowdog schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 06:08:
[...]
Is alweer een tijdje geleden voor mij, maar speelde het afgelopen zomer ook regelmatig in bed voor het slapengaan en was prima speelbaar en de fans zijn mij daarbij niet opgevallen (of kan het met iig niet herinneren). Moet zeggen dat ik sowieso niet erg gevoelig ben voor fan noise though, dus geen idee of het voor jou hetzelfde zou zijn.
Jij bent zo te horen een makkelijke inslaper😁
C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide
Haha, nouja lekker om na 10 keer dood te zijn gegaan even te analyseren hoe je dat nou beter had kunnen aanpakken (en zo in slaap te vallen)Frez schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:43:
[...]
Elden Ring in bed voor het slapen gaan....
Jij bent zo te horen een makkelijke inslaper😁
[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 07-02-2024 14:22 ]
Is bezorgd, prijs is nog steeds hetzelfde dus geen overduidelijke prijsfoutThe GUI schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:10:
[...]
Zag hem ook al. Lijkt wel bijna een prijsfout, alle andere 1TB modellen zijn ruim duurder
SSD upgrade gelukt nogmaals bedankt voor de tip. Scheelt toch weer! Het vervangen zelf was appeltje eitje. De reinstall via boot image ging niet helemaal goed en had een hele trage usb stick dus het was vooral een probleem wat tussen stoel en toetsenbord zat. Maar uiteindelijk heel blij!
De fans gaan bij mij wel aan op performance mode. Misschien kan het minder als ik meer tweak met de settings en hem op 30 fps probeer vast te zetten.michaeltjeh1 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:24:
Maar het speelt geweldig.
Mijn persoonlijke voorkeur is om in offline modus te spelen. Dan kan je de sleep/resume functie beter gebruiken (als in, je hoeft niet na een minuutje rondlopen opeens opnieuw inloggen)
Ik moet het even kwijt... ik vind het bizar dat je een MMORPG (Final Fantasy XIV) zo ontzettend lekker kan spelen op een Steam Deck. Belachelijk.
Ik ben inmiddels ook lekker aan het gamen in metro exodus. Op Medium instelling en max 40FPS draait het prima.
Iemand Dirt Rally 2 al gespeeld? Begreep dat deze ooit verified was.
Ja DR2 draai ik high-ultra op 45 fps. Er zijn 1 of 2 settings die je op medium of lager moet zetten.twowheeler schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:53:
Ik ben inmiddels ook lekker aan het gamen in metro exodus. Op Medium instelling en max 40FPS draait het prima.
Ground cover, trees en motion blur hebben grootste fps impact.
Heeft iemand Homeworld remasterd collection op de deck geprobeerd? Deze is nu op cd keys maar 1,81
Als je nog niet alles gekocht hebt, heb je geluk:Causs schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:29:
Ik heb besloten om de hele Final Fantasy reeks te gaan spelen. Op een paar games na (7 remake, Tactics Advance en XIV) nog nooit gespeeld en het blijkt een aardig bekende franchise te zijn. Ik wil wel weten waarom... vandaag de Pixel Remasters van 1 t/m 6 gekocht (zijn in de aanbieding op Steam) dus we kunnen beginnen! Bijkomend voordeel. Het grootste deel is prima via de Deck te spelen!
https://store.steampowered.com/curator/34459938
Het is jammer dat STRANGER OF PARADISE FINAL FANTASY ORIGIN niet ondersteund wordt. Die heb ik nog niet gespeeld.
Ik twijfel heel erg om (voor de derde keer) FFX te gaan kopen
PS3
PS4
En nu misschien steamdeck
Of FFIX (al heb ik die nog niet zo lang geleden gespeeld)
Of… toch FF VII (maar die wil ik eigenlijk in een bundel kopen straks, ik houd niet van “open” einde in een game)
Nieuwe Steam Deck user hier 
En Linux Noob.
Ik ben bezig met alles nog in te stellen, wat ik erg leuk vind om allemaal uit te zoeken!
Voordat ik emudeck wil installeren, wilde ik een manier om makkelijk files te transferren tussen steam deck en PC.
Er zijn natuurlijk verschillende opties, ik kwam de SSH optie tegen, waar je SFTP kan gebruiken, of zelfs de steam deck drives kunt koppelen in windows.
Dit is EIGENLIJK heel nice, en wilde ik eigenlijk doen. Maar security is toch ook belangrijk, en zoals ik al zei Linux noob. Heb voor nu even een andere noob friendly optie gekozen namelijk KDE Connect.
Heeft iemand tips of advies over SSH? en eventueel dit toch te doen? Ik zal hem waarschijnlijk vooral alleen gebruiken op mijn thuisnetwerk, is het dan wel oké?
En Linux Noob.
Ik ben bezig met alles nog in te stellen, wat ik erg leuk vind om allemaal uit te zoeken!
Voordat ik emudeck wil installeren, wilde ik een manier om makkelijk files te transferren tussen steam deck en PC.
Er zijn natuurlijk verschillende opties, ik kwam de SSH optie tegen, waar je SFTP kan gebruiken, of zelfs de steam deck drives kunt koppelen in windows.
Dit is EIGENLIJK heel nice, en wilde ik eigenlijk doen. Maar security is toch ook belangrijk, en zoals ik al zei Linux noob. Heb voor nu even een andere noob friendly optie gekozen namelijk KDE Connect.
Heeft iemand tips of advies over SSH? en eventueel dit toch te doen? Ik zal hem waarschijnlijk vooral alleen gebruiken op mijn thuisnetwerk, is het dan wel oké?
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Ik heb I t/m VI, VII, XI, XIV en XV. Dus zal eens de sale bekijken... zuchtstreamnl schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:06:
[...]
Als je nog niet alles gekocht hebt, heb je geluk:
https://store.steampowered.com/curator/34459938
Het is jammer dat STRANGER OF PARADISE FINAL FANTASY ORIGIN niet ondersteund wordt. Die heb ik nog niet gespeeld.
Ik twijfel heel erg om (voor de derde keer) FFX te gaan kopen![]()
PS3
PS4
En nu misschien steamdeck
Of FFIX (al heb ik die nog niet zo lang geleden gespeeld)
Of… toch FF VII (maar die wil ik eigenlijk in een bundel kopen straks, ik houd niet van “open” einde in een game)
SSH wordt in de praktijk direct gebruikt over het internet en daarmee komen grootschalige beveiligingsproblemen nauwelijks voor (en zijn voornamelijk theoretisch met een MitM). SSH op een thuisnetwerk is prima.ntzv schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:44:
Thanks voor de snelle reactie.The Zep Man schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:53:
[...]
SSH wordt in de praktijk direct gebruikt over het internet en daarmee komen grootschalige beveiligingsproblemen nauwelijks voor (en zijn voornamelijk theoretisch met een MitM). SSH op een thuisnetwerk is prima.
Is het dan ook oké om die service te laten draaien op steam deck? of alleen starten wanneer nodig. Daarnaast, is het verstandig de standaard port te veranderen? of zelfs een key in te stellen zodat je die pass omzeilt?
Dit is ook maar wat ik de laatste paar dagen op verschillende plekken heb gelezen.
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Dat is geen probleem, motion blur zet ik toch vaak uit. Thanks! Wel een lekkere game om soms helemaal mee in de zone te raken. Precies waar de Deck zo in uitblinktjoepiesaus schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:00:
[...]
Ja DR2 draai ik high-ultra op 45 fps. Er zijn 1 of 2 settings die je op medium of lager moet zetten.
Ground cover, trees en motion blur hebben grootste fps impact.
Je kan hem laten draaien.ntzv schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:55:
Thanks voor de snelle reactie.
Is het dan ook oké om die service te laten draaien op steam deck? of alleen starten wanneer nodig.
Standaard poort veranderen kan, maar heeft denk ik beperkt nut als je nooit verbindt met publieke netwerken. Gebruik maken van public key authentication en het verbieden van het gebruik van wachtwoorden over SSH is altijd aanbevolen.Daarnaast, is het verstandig de standaard port te veranderen? of zelfs een key in te stellen zodat je die pass omzeilt?
Zoals gezegd door @The Zep Man is op zich met SSH niks mis qua beveiligingsrisico’s, het is de boel eromheen wat de risico’s bepalen. Gooi de poort niet open op je router naar buiten en zorg voor een goed root wachtwoord, dan valt het wel mee. Eén collega had SSH open staan op zijn NAS zonder root wachtwoord en poort 22 open. Hij was al zijn gedownloade films kwijt en er was en folder aangemaakt met de naam van hem en zijn vriendinntzv schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:55:
[...]
Thanks voor de snelle reactie.
Is het dan ook oké om die service te laten draaien op steam deck? of alleen starten wanneer nodig. Daarnaast, is het verstandig de standaard port te veranderen? of zelfs een key in te stellen zodat je die pass omzeilt?
Dit is ook maar wat ik de laatste paar dagen op verschillende plekken heb gelezen.
Dus prima te gebruiken en na gebruik even uitzetten dan beperk je al veel risico’s
Dan is die collega erg dom bezig geweest, want voor OpenSSH is de standaardwaarde van PermitRootLogin prohibit-password.cold_as_ijs schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:37:
Zoals gezegd door @The Zep Man is op zich met SSH niks mis qua beveiligingsrisico’s, het is de boel eromheen wat de risico’s bepalen. Gooi de poort niet open op je router naar buiten en zorg voor een goed root wachtwoord, dan valt het wel mee. Eén collega had SSH open staan op zijn NAS zonder root wachtwoord en poort 22 open. Hij was al zijn gedownloade films kwijt en er was en folder aangemaakt met de naam van hem en zijn vriendin
Was het niet een passief-agressieve actie van zijn vriendin om aan te geven dat die minder met zijn NAS moest spelen en meer tijd aan haar moest besteden?
[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 09-02-2024 09:04 ]
Morgen allen,
Na wat aanklooien en installeren en wat spelen, ben ik er toch achter gekomen dat de steamdeck te weinig gebruikt word.
Ik heb een Steamdeck Oled 512 Day one gekocht met max 3 uur op gespeeld en met name het installeren van de installers/games. nu twijfel ik om te verkopen en wat ik hiervoor nog zou kunnen vragen ? Garantie loopt via het serie nummer. Ik heb alles nog bewaard waaronder de doos en verpakking.
Mocht dit niet de juiste plek zijn om te verkopen snap ik dat, maar zou graag willen weten wat dit eventueel nog waard zou kunnen zijn ?
Na wat aanklooien en installeren en wat spelen, ben ik er toch achter gekomen dat de steamdeck te weinig gebruikt word.
Ik heb een Steamdeck Oled 512 Day one gekocht met max 3 uur op gespeeld en met name het installeren van de installers/games. nu twijfel ik om te verkopen en wat ik hiervoor nog zou kunnen vragen ? Garantie loopt via het serie nummer. Ik heb alles nog bewaard waaronder de doos en verpakking.
Mocht dit niet de juiste plek zijn om te verkopen snap ik dat, maar zou graag willen weten wat dit eventueel nog waard zou kunnen zijn ?
Ik denk dat dit niet de juiste plek is, want het leunt sterk tegen V&A aan. Daar kan je antwoord vinden op je vraag.0daro0 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:04:
Dankjewel, staat er inmiddels op.The Zep Man schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:11:
[...]
Ik denk dat dit niet de juiste plek is, want het leunt sterk tegen V&A aan. Daar kan je antwoord vinden op je vraag.
Het bijna weekend, tijd voor nieuwtjes!
Als eerst nieuws van van mijn kant: mijn Herioc installatie is gestorvenJunk-store (what's in a name) is een light-weight Epic Game Launcher interface die direct in SteamOS draait. Hij is al een paar maanden in ontwikkeling, maar sinds gisteren is er ook een versie die beschikbaar is in de Decky plug (testing) store. Via Decky kan je dus volledig alles van de Junk-Store via de soepele SteamOS interface regelen en met alle voordelen van dien, terwijl Heroic en Lutris altijd via de Desktop mode moeten gedownload en geconfigureerd worden. Het is een simpele inferface maar het ondersteunt wel alle belangrijke features zoals Proton tricks, anti-cheats etc. Ik ga er zeker naar kijken als ik de tijd heb. Mooi dat Decky uiteindelijk altijd nog nuttig blijft!

Na vele maanden van aankondigingen en hype, is het eindelijk zo ver: de Steam Beta versie van Starfield is nu uitgerust met FSR 3.0. Eerste blik zegt dat het er goed uitziet. Frame generation vanuit een game is altijd beter dan via andere manieren. Ik ben wel benieuwd hoe het voelt om door New Atlantis heen te lopen, want hoewel een verdubbeling van 17 FPS is net aan voldoende is voor voelend spelen, wil dat niet zeggen dat de CPU het aankan. Of dat het fijn voelt voor input lag. Wie speelt er hier nog Starfield?
#Starfield’s latest Steam Beta update includes #FSR 3 support and additional improvements to graphics and stability.
— Starfield (@StarfieldGame) 7 februari 2024
FSR 3 announcement: https://t.co/NBu5XkiXTS
Update notes: https://t.co/1BVkk9Jldn pic.twitter.com/8Pt0UnXEzc
In dit topic waren er verschillende mensen die last hadden van crashes bij de overstap naar SteamOS 3.5. Dit blijkt vaker voor te komen, en op Reddit is er nu een topic waar men hun oplossingen en ervaring delen daarover. Het is onduidelijk waarom sommige Steam Deckers last hebben van crashes, maar een oplossing zou zijn om over te stappen op de Beta van 3.6.
Er is een grote verandering op komst in het veld van Non-Steam games op SteamOS. De developers van Proton-GE, Wine, Lutris, Herioc en nog meer, werken samen aan een systeem dat ze Unified Linux Wine Game Launcher noemen, afgekort ULWGL. Het is een containerized Proton based environment waar spellen binnen draaien, geisoleerd van het OS, dezelfde manier hoe Valve het doet binnen SteamOS maar dan buiten Steam om. Dit maakt dat je één spel één keer goed moet fixen en dat het daarna los draait van dingen zoals Linux kernels en Proton versions. Ik kan persoonlijk niet wachten op deze ontwikkeling, een zeer mooie bijvangst van zo'n grote community en het feit dat het allemaal op open source software draait
Voor de Deck gebruikers hier die hun Deck met name gebruiken naast de TV en met een docking, heb ik een leuk nieuwtje: de Steam Deck ondersteunt HDMI-CEC. Dit maakt dat je je Deck als de "brains" van je home theater kan maken, via een scriptje in de bovenstaande link. Je kan dan via de Deck je TV aanzetten, volume aanpassen, etc. En volgens mij werkt het ook andersom, dus dat je via je afstandsbediening je Deck kan muten, bijvoorbeeld.
En als afsluiter, de eerste follow-up van the Phawx op zijn poging om keiharde OLED burn in te veroorzaken:
TLDR: jawel, na 750 uur heeft hij te maken met burn-in. Vooral de 1000 NITS heldere HDR tekst gaat hard, en die vervaging zie je ook terug in-game. De rest een stuk minder helder en hangt ook af van de achtergrond kleur. Al met al zijn dit extreme voorbeelden, en krijgen gewone gebruikers hier geen last van. Zijn advies voor nu is: als je 100-en uren in één spel gaat stoppen waar bijv de HUB altijd hetzelfde is, zet dan de brightness een stuk lager. EDIT: de OLED Deck heeft dus geen pixel shifting
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
OLED burn in is een feit helaas die je nog altijd ziet maar echt lang niet zo slecht is als de eerste generaties van OLED panelen. TV makers hebben veel technieken zoals pixel shifts en dergelijken om burn in te voorkomen, ik ben benieuwd of de SD OLED dat ook heeft.
Ik heb veel OLED apparaten thuis en bij normaal gebruik heb ik nog nergens burn in zien komen gelukkig, en dat is dan ook een belangrijk punt is dat hij een stress test onderging, bij regulier gebruik speel je misschien max 2-3 uur en vervolgens heeft je scherm een cooldown periode van een lange tijd, ik zie daar burn-in niet zo snel in terug komen.
Ik heb veel OLED apparaten thuis en bij normaal gebruik heb ik nog nergens burn in zien komen gelukkig, en dat is dan ook een belangrijk punt is dat hij een stress test onderging, bij regulier gebruik speel je misschien max 2-3 uur en vervolgens heeft je scherm een cooldown periode van een lange tijd, ik zie daar burn-in niet zo snel in terug komen.
Ik heb hem eens aangezet om te downloaden... Was hem toevallig al opnieuw aan het spelen op de Xbox streamend naar de deck met xbplay en dat gaat uitstekend, maar wil wel eens kijken hoe zich dat verhoudt.XanderDrake schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:27:
Na vele maanden van aankondigingen en hype, is het eindelijk zo ver: de Steam Beta versie van Starfield is nu uitgerust met FSR 3.0. Eerste blik zegt dat het er goed uitziet. Frame generation vanuit een game is altijd beter dan via andere manieren. Ik ben wel benieuwd hoe het voelt om door New Atlantis heen te lopen, want hoewel een verdubbeling van 17 FPS is net aan voldoende is voor voelend spelen, wil dat niet zeggen dat de CPU het aankan. Of dat het fijn voelt voor input lag. Wie speelt er hier nog Starfield?
[Twitter]
Maar ik loop daarbij wel tegen een ander punt aan... Mijn oled is echt traag met downloaden. Af en toe echt trash en daar heb ik wifi powermanagement voor uitgezet, maar alsnog kwam starfield met zo'n 200 Mbps binnen. Vroeger op de lcd deck haalde ik volgens mij al ruim 600 Mbps. Nou is dat volgens mij ook wat minder geworden door een nieuw ap van een van de buren waardoor mijn netwerk wat minder presteert maar mijn iPhone (14 plus) haalt nog steeds 600 Mbps met speedtest op hetzelfde netwerk.
Ik heb nou mijn oude lcd deck nog eens aangezet om starfield daarop ook eens aan het downloaden te zetten en die gaat nou vrolijk met 450 Mbps (download op de oled gepauzeerd). Pauzeer ik die weer en hervat op de oled... Nou schiet mij maar lek, nu stabiliseert die rond de 350-370 Mbps... Wel beter, maar alsnog beetje mweh. Ik dacht dat de oled betere wifi moest hebben.
Overigens had ik eerst mijn pc aan staan en was hij aan het transferren en dat was ook maar 200 mbps.
Overigens begon die LCD deck gelijk een update te installeren en ik schrok even van het geblaas van de fan! Heb die voorheen nooit echt als luid ervaren, en het is ook echt blazen, geen whine... Maar de oled is echt stukken stiller zeg!
Ok, starfield op steam deck... Wat mij betreft nog steeds onspeelbaar.
In eerste instantie leek frame interpolation het zelfs alleen maar erger te maken. Fps leek misschien zelfs iets lager en frame times waren all over the place. Bleek echter dat de gpu standaard te weinig juice krijgt... Die gelockt op maximale snelheid en dan gaat het stukken beter. Met alles op low en de renderscale op 50% zit ik dan stabiel op 30 fps terwijl ik een beetje rond kijk in New Atlantis voor het MAST gebouw (bij de uitgang van de tram bovenaan de ramp). Het zag er ook nog wel acceptabel uit over het algemeen.
Maar als je echt gaat spelen merk je echt dat FSR niet altijd goed kan voorspellen en upscalen. Als je rustig rond kijkt dan is het te voorspellen en ziet het goed uit. Ga je echt spelen dan is het af en toe niet meer te voorspellen en ziet het er regelmatig ineens uit als een psx versie (resolutie 640x400 denk ik dan) en ondanks dat de fps counter netjes 30 blijft zeggen voelt het regelmatig meer als 15. In space combat zagen mijn wapen schoten er uit als flitsen ipv de Star Wars achtige bolts die het moeten zijn. Ik heb even een compound vol crimson fleet aangevallen maar dat is niet te doen want op afstand zie ik het gewoon niet goed genoeg en dichterbij wordt het ook spray and pray want goed richten zit er niet in.
Nee, de game zo spelen is echt zonde. Ik denk ook niet dat het ooit op een punt komt dat het wel de moeite waard wordt. En dan bedoel ik specifiek qua performance op de steam deck, ik weet dat genoeg mensen vinden dat de game het überhaupt niet waard is maar ik heb er nog steeds veel lol aan.
Edit: oh en verschil tussen dit en streamen vanaf een Xbox series x is als dag en nacht in het voordeel van de Xbox.
In eerste instantie leek frame interpolation het zelfs alleen maar erger te maken. Fps leek misschien zelfs iets lager en frame times waren all over the place. Bleek echter dat de gpu standaard te weinig juice krijgt... Die gelockt op maximale snelheid en dan gaat het stukken beter. Met alles op low en de renderscale op 50% zit ik dan stabiel op 30 fps terwijl ik een beetje rond kijk in New Atlantis voor het MAST gebouw (bij de uitgang van de tram bovenaan de ramp). Het zag er ook nog wel acceptabel uit over het algemeen.
Maar als je echt gaat spelen merk je echt dat FSR niet altijd goed kan voorspellen en upscalen. Als je rustig rond kijkt dan is het te voorspellen en ziet het goed uit. Ga je echt spelen dan is het af en toe niet meer te voorspellen en ziet het er regelmatig ineens uit als een psx versie (resolutie 640x400 denk ik dan) en ondanks dat de fps counter netjes 30 blijft zeggen voelt het regelmatig meer als 15. In space combat zagen mijn wapen schoten er uit als flitsen ipv de Star Wars achtige bolts die het moeten zijn. Ik heb even een compound vol crimson fleet aangevallen maar dat is niet te doen want op afstand zie ik het gewoon niet goed genoeg en dichterbij wordt het ook spray and pray want goed richten zit er niet in.
Nee, de game zo spelen is echt zonde. Ik denk ook niet dat het ooit op een punt komt dat het wel de moeite waard wordt. En dan bedoel ik specifiek qua performance op de steam deck, ik weet dat genoeg mensen vinden dat de game het überhaupt niet waard is maar ik heb er nog steeds veel lol aan.
Edit: oh en verschil tussen dit en streamen vanaf een Xbox series x is als dag en nacht in het voordeel van de Xbox.
[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 09-02-2024 21:35 ]
Voor de liefhebbers van puzzle games, ik heb de meeste al werkende gekregen of gezien op steam deck: https://www.humblebundle.com/games/mindbending-masterpieces
Net geen 10 euro voor 5 games, 14 voor 7. Eigenlijk allemaal wel de moeite waard!
Net geen 10 euro voor 5 games, 14 voor 7. Eigenlijk allemaal wel de moeite waard!
Gisteren de volledige bundle aangeschaft en Patrick's Parabox is een absolute aanrader. . Lijkt op het eerste gezicht de zoveelste variant op het eeuwenoude Sokoban, maar de makers hebben er een geniale twist aan toegevoegd (a box in a box in a box in a ....) .Raznov schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:51:
Voor de liefhebbers van puzzle games, ik heb de meeste al werkende gekregen of gezien op steam deck: https://www.humblebundle.com/games/mindbending-masterpieces
Goed om te horen, dit deel wil ik ook nog wel een keer herspelen en goed idee om dat op de SD te doen! Ben benieuwd hoe je Rise vindt; ik vond helaas veel minder dan het eerste deel. Shadow heb ik nog nooit gespeeld.Yonix schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:52:
Tomb Raider op de Deck OLED is![]()
Zit nu op 10 uur, bijna klaar en dan door naar Rise.
Ik had Tomb Raider en Shadow al enige tijd in mijn library staan, maar nooit echt gespeeld. Laatst Rise in de aanbieding gekocht en mezelf het doel gesteld de trilogie dan eindelijk maar eens te gaan spelen.easygoingfox schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:30:
[...]
Goed om te horen, dit deel wil ik ook nog wel een keer herspelen en goed idee om dat op de SD te doen! Ben benieuwd hoe je Rise vindt; ik vond helaas veel minder dan het eerste deel. Shadow heb ik nog nooit gespeeld.
Wat blijkt? Tomb Raider speelt heerlijk weg op de Deck en leent zich er prima voor! Volgens het internet spelen Rise en Shadow tevens prima weg op het apparaatje, dus ik vermaak mij de komende weken wel.
Gisteren is de bestelde UGreen dock binnengekomen. Zo kan ik wat makkelijker bestanden overzetten of programma's installeren. Had hem in een redelijke aanbieding bij Amazon, nu 34,49 ipv 45,99. Voelt wel solide aan en werkte meteen meteen de Samsung tv van de slaapkamer.
Ook Zelda op de Deck gezet, dat ging best makkelijk met Emudeck moet ik zeggen. Filmpje ernaast hoe of wat en stond er zo op. Even toevoegen aan Steam en spelen maar.
Ik heb de deck nu 3 weken en hij is nog geen dag niet gebruikt, heel blij mee!
Ook Zelda op de Deck gezet, dat ging best makkelijk met Emudeck moet ik zeggen. Filmpje ernaast hoe of wat en stond er zo op. Even toevoegen aan Steam en spelen maar.
Ik heb de deck nu 3 weken en hij is nog geen dag niet gebruikt, heel blij mee!
Tomb Raider (dat is de hele naam) uit 2013.continue12345 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:09:
Welke Tombraider is dit.
The devil is in the details.
Wat @Hahn zegt: ‘Tomb Raider’ uit 2013. Dan heb je ook nog ‘Rise of the Tomb Raider’ uit 2015 en ‘Shadow of the Tomb Raider’ uit 2018.continue12345 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:09:
Welke Tombraider is dit.
Alle drie de delen vormen samen de reboot van ‘Tomb Raider’, ze hebben dus niets te maken met de oude games en de aanstaande remasters.
[ Voor 19% gewijzigd door Yonix op 11-02-2024 13:30 ]
Ja tombraider had ik al een keer aangeschaft zie ik net. Zijn die 2 andere ook hoed?
Zo, en er is (weer) vrede in Ivalice na 56,4 uur. (FFXII, zodiac age)
Game nummer 2 ✅
Ben nu Red Dead 2 aan het downloaden. Kan niet herinneren dat ik hem vroeger uitgespeeld heb.
Heerlijk apparaat.
Game nummer 2 ✅
Ben nu Red Dead 2 aan het downloaden. Kan niet herinneren dat ik hem vroeger uitgespeeld heb.
Heerlijk apparaat.
Eerste uurtje ‘Rise’ voelde meteen goed, maar het blijft een eerste indruk; over het verhaal en verdere gameplay kan ik nog niet oordelen.continue12345 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:49:
Ja tombraider had ik al een keer aangeschaft zie ik net. Zijn die 2 andere ook hoed?
Heeft iemand hier misschien ervaring met het vervangen van de kabel waarmee de joystick vast zit?
Ifixit verkoopt ze niet voor zover ik kan zien. Zijn volgens mij gewoon standaard 10 pins kabeltjes met 0,5mm pitch.
Waar koop je zoiets? Ik denk dat ik ze gevonden heb op aliexpress maar levertijd is erg lang.
Ifixit verkoopt ze niet voor zover ik kan zien. Zijn volgens mij gewoon standaard 10 pins kabeltjes met 0,5mm pitch.
Waar koop je zoiets? Ik denk dat ik ze gevonden heb op aliexpress maar levertijd is erg lang.
@streamnl snelheid waarmee de gegevens weggeschreven kunnen worden naar de opslag? Caching issues? Bij downloads kun je ook de schijfactiviteit bekijken. Misschien is je downloadsnelheid hoger dan je sch(r)ijfsnelheid.
Ik speel epic games al een tijdje via nonsteamlaunchers. Wat is daar het nadeel/voordeel van t.o.v. de oplossing die junk-store biedt?XanderDrake schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:27:Het bijna weekend, tijd voor nieuwtjes!
Als eerst nieuws van van mijn kant: mijn Herioc installatie is gestorvenIk probeerde al eerder Cyberpunk opnieuw te spelen, maar deze werkte niet meer. Daarnaast probeerde ik nieuwe spellen die ik heb gekocht op Epic te installeren zoals de Last of Us part 1, geen succes. Het spel start, stopt, en ik krijg niet eens een foutmelding. Ik denk dat ik alles eens moet formatteren om het weer goed te krijgen, maar tot die tijd is er nog een andere oplossing die ik in het volgende item ga bespreken:
Junk-store (what's in a name) is een light-weight Epic Game Launcher interface die direct in SteamOS draait. Hij is al een paar maanden in ontwikkeling, maar sinds gisteren is er ook een versie die beschikbaar is in de Decky plug (testing) store. Via Decky kan je dus volledig alles van de Junk-Store via de soepele SteamOS interface regelen en met alle voordelen van dien, terwijl Heroic en Lutris altijd via de Desktop mode moeten gedownload en geconfigureerd worden. Het is een simpele inferface maar het ondersteunt wel alle belangrijke features zoals Proton tricks, anti-cheats etc. Ik ga er zeker naar kijken als ik de tijd heb. Mooi dat Decky uiteindelijk altijd nog nuttig blijft!
To Beezze or not to Beezze
Ik heb Nonsteam launcher nog niet geprobeerd, maar werkt deze vanuit de SteamOS interface?beezze schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:24:
[...]
Ik speel epic games al een tijdje via nonsteamlaunchers. Wat is daar het nadeel/voordeel van t.o.v. de oplossing die junk-store biedt?
Een nadeel zou zijn dat de Junk store met name voor Epic werkt.
Deze problematiek heb ik in Heroic een beetje (kan aan de service liggen), maar in SteamOS krijg ik lekker constante snelheden, 430MBit/s als ik in de buurt van de 'source' Mesh AP sta.streamnl schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:02:
Iemand een idee waarom het downloaden met golven gaat? Zowel op 5 en 2.4 GHz
En… weet iemand hoe ik de snelheid kan weergeven in Mbps
[Afbeelding]
En volgens fast.com zou ik rond de 400 Mbps moeten komen, dat haal ik toch niet 🤨
Ik heb al meerdere keren geprobeerd Death Stranding HDR te activeren via Heroic Launcher maar ik krijgt het maar niet aan de praat. Meerdere Reddit tips gevolgd maar het lukt gewoon niet.
Gratis spellen via Epic maar wel meer geklooi als iets niet werkt
Gratis spellen via Epic maar wel meer geklooi als iets niet werkt
Kijk eens naar je CPU verbruik, Steam installeert/pakt dingen uit terwijl er gedownload wordt, misschien zit daar een bottleneck.streamnl schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:02:
En… weet iemand hoe ik de snelheid kan weergeven in Mbps
[Afbeelding]
En volgens fast.com zou ik rond de 400 Mbps moeten komen, dat haal ik toch niet 🤨
Non-steamlaunchers voegt epic, ubisoft etc toe aan steam als een non-steamgame en je kan ze dan via SteamOS openenen. Je moet dus eerst bijvoorbeeld Epic openen, en dan binnen epic een game openen. Per spel kan je dus niet aparte controller en perfomance settings instellen zo ver ik zie.XanderDrake schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:28:
[...]
Ik heb Nonsteam launcher nog niet geprobeerd, maar werkt deze vanuit de SteamOS interface?
Een nadeel zou zijn dat de Junk store met name voor Epic werkt.
Aha, dat maakt het meer zoals Heroic; je gebruikt het in de Desktop OS en maakt een link van je game aan binnen SteamOS.beezze schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:10:
[...]
Non-steamlaunchers voegt epic, ubisoft etc toe aan steam als een non-steamgame en je kan ze dan via SteamOS openenen. Je moet dus eerst bijvoorbeeld Epic openen, en dan binnen epic een game openen. Per spel kan je dus niet aparte controller en perfomance settings instellen zo ver ik zie.
De Junk Store zou volledig binnen SteamOS moeten werken. Ik moet het nog uitproberen
Portal nu een eurootje
[ Voor 30% gewijzigd door Ashundi op 13-02-2024 16:24 ]
De games die je via andere stores installeert kan je ook weer toevoegen als non steamgame en dan kan je gewoon weer per spel instellingen doen.beezze schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:10:
[...]
Non-steamlaunchers voegt epic, ubisoft etc toe aan steam als een non-steamgame en je kan ze dan via SteamOS openenen. Je moet dus eerst bijvoorbeeld Epic openen, en dan binnen epic een game openen. Per spel kan je dus niet aparte controller en perfomance settings instellen zo ver ik zie.
Nee, heeel vaak werkt dat niet is mijn ervaring. Als je de spellen niet via de launcher start heb je geen licentie bv. Daar heb ik geen suc6 mee.Chk1975 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:42:
[...]
De games die je via andere stores installeert kan je ook weer toevoegen als non steamgame en dan kan je gewoon weer per spel instellingen doen.
Heb je het al met gigabit ethernet aangesloten op de Deck geprobeerd? Als dat stabiel is, dan heb je je antwoord.streamnl schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:02:
Iets algemener:
NonSteamLaunchers is ook beschikbaar als Decky plugin. Ik heb het nog niet getest. Als dit klopt, dan hoef je als je Decky al hebt voor de installatie van NSL Game Mode niet te verlaten.
[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 14-02-2024 10:56 ]
Nog niet. Ik heb nog steeds geen Dock (of een variant) gekocht. Mis zoiets namelijk nog niet.The Zep Man schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:54:
[...]
Heb je het al met gigabit ethernet aangesloten op de Deck geprobeerd? Als dat stabiel is, dan heb je je antwoord..
Inmiddels een uurtje of 5 Red Dead 2 aan het spelen. Wat speelt dit lekker zeg. Onbegrijpelijk dat dit tegenwoordig op zo’n apparaat gespeeld kan worden.
Woops, zat gister Kingdom of Heaven te kijken en kreeg gelijk de kriebels om Crusader Kings 3 te spelen, had hem voor de grap op de Deck gezet om te kijken hoe het daar op speelde met meer console achtige controls en had op een gegeven moment niet door dat het al 2 uur was en morgen om 7 uur de wekker weer ging.
Conclusie is dat die prima weg speelt en ook prima te bedienen valt, dikke aanrader!
Conclusie is dat die prima weg speelt en ook prima te bedienen valt, dikke aanrader!
[ Voor 12% gewijzigd door Vagax op 15-02-2024 09:35 ]
Had nog nooit van dit spel gehoord, heb het even opgezocht, ziet er heel leuk uit! Ik zie wel veel tekst en veel muiswerk, hoe bevalt dat voor jou?Vagax schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:17:
Woops, zat gister Kingdom of Heaven te kijken en kreeg gelijk de kriebels om Crusader Kings 3 te spelen, had hem voor de grap op de Deck gezet om te kijken hoe het daar op speelde met meer console achtige controls en had op een bijgegeven moment niet door dat het al 2 uur was en morgen om 7 uur de wekker weer ging.
Fijn dat je dit hier meldt! Ik twijfel al lange tijd over deze; ben bang dat het niet goed speelbaar is maar nu ga ik hem eens in 'n sale oppikkenVagax schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:17:
Woops, zat gister Kingdom of Heaven te kijken en kreeg gelijk de kriebels om Crusader Kings 3 te spelen, had hem voor de grap op de Deck gezet om te kijken hoe het daar op speelde met meer console achtige controls en had op een bijgegeven moment niet door dat het al 2 uur was en morgen om 7 uur de wekker weer ging.
Aangezien ik toch nog wat op Ali moest bestellen, meteen een dock gekocht.
Zal tzt mijn ervaringen hier delen
Is de GotY edition van Dirt Rally 2 het waard?
Er is zeker veel tekst maar veel tekst is over te slaan en staat er alleen om een smaakje te geven aan een verhaal dat wordt uitgespeeld, je bent vooral bezig om bijvoorbeeld vrede te krijgen binnen je grenzen, om geld binnen te halen en om je volgende invasie te plannen.beezze schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:32:
[...]
Had nog nooit van dit spel gehoord, heb het even opgezocht, ziet er heel leuk uit! Ik zie wel veel tekst en veel muiswerk, hoe bevalt dat voor jou?
Als je begint krijg je de optie om de tutorial te doen en dan speel je als Petty King Murchad mac Donnchad waarbij je een klein stukje land krijgt en als baron speelt, door de tutorial heen leer je hoe je uiteindelijk Ierland over kan nemen om koning te worden. Echt het proberen waard, het slurpt al mijn tijd weg zodra ik begin. Maar verdomd ik zal niet rusten tot het Nieuw Nederlandse Koningrijk is opgericht
Ook belangrijk, je speelt niet als land maar als een character, je kiest of maakt je eigen persoon aan en die speelt als bijvoorbeeld duke in Ierland, maar je familie kan uitgroeien tot een dynastie van koningen als je het goed doet.
[ Voor 10% gewijzigd door Vagax op 15-02-2024 09:48 ]
Voor mij de beste rally game ooit, maar niet gespeeld met deck, wel met stuur.twowheeler schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:35:
Is de GotY edition van Dirt Rally 2 het waard?
Interessante prijs! Moet me inhouden om niet meteen te bestellenstreamnl schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:52:
Aangezien ik toch nog wat op Ali moest bestellen, meteen een dock gekocht.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Hoe / waarvoor ga jij de dock toepassen?
Ik heb mijn steam deck nu een weekje. en ik heb al van alles installed. waaronder emudeck. Echter, in veel guides, en ook in functionaliteit van emudeck zie ik decky loader veel terugkomen.
Is dit geadviseerd te gebruiken? heeft het nadelen?
alvast dank.
alvast dank.
Zelfde dock staat ook op amazon.nl.McLambo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:36:
[...]
Interessante prijs! Moet me inhouden om niet meteen te bestellen![]()
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Hoe / waarvoor ga jij de dock toepassen?
Daar zijn de reviews redelijk positief.
Dat hoeft niet meer sinds SteamOS 3.5. Voor 3.5 kon je met Power tools nog SMT uitzetten voor betere performance in emulatoren. Dat doet 3.5 nu automatisch.ntzv schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:02:
Ik heb mijn steam deck nu een weekje. en ik heb al van alles installed. waaronder emudeck. Echter, in veel guides, en ook in functionaliteit van emudeck zie ik decky loader veel terugkomen.
alvast dank.
Koppelen aan de TV in de woonkamer.
Zodat ik heel lui, zittend op mijn onderrug, via een joystick kan gamen op een grotere scherm.
Met Decky Loader kun je diverse plugins installeren. Ik gebruik het voor plugins zoals SteamGridDB (custom plaatjes voor je games) en om het uiterlijk van het OS aan te passen. Vind het wel een aanrader.ntzv schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:02:
alvast dank.
Hi Allen,
Ik ben mij aan het orienteren op een tweede hands steamdeck.
Nu ben ik toch even benieuwd, is de garantie overdraagbaar naar een ander persoon?
Moet ik ergens rekening mee houden om evt. aanspraak te kunnen maken op de garantie bij een 2e hands steamdeck?
Zover ik nu via bijv. marktplaats gevraagd heb heeft niemand een factuur erbij zitten, wat ik nogal vreemd vindt bij een device van 500 euro.
Nu ben ik toch even benieuwd, is de garantie overdraagbaar naar een ander persoon?
Moet ik ergens rekening mee houden om evt. aanspraak te kunnen maken op de garantie bij een 2e hands steamdeck?
Zover ik nu via bijv. marktplaats gevraagd heb heeft niemand een factuur erbij zitten, wat ik nogal vreemd vindt bij een device van 500 euro.
Volgens mij kreeg ik niet een een factuur van Valve toen ik mijn Deck kocht (alleen een mail met bevestiging en bedrag)Vlaanderen1 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:46:
Hi Allen,
Overigens, ik zou Marktplaats vrolijk overslaan en op Steam Store naar een refurbished Steam Deck kijken, heb je tenminste garantie van Valve zelf.
Ze zijn nu uitverkocht, maar ze komen regelmatig terug.
[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 15-02-2024 16:05 ]
Dacht dat de garantie ging via serienummer.Vlaanderen1 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:46:
Hi Allen,
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Of via Vraag & Aanbod hier op Tweakers. Veelal nettere prijzen en in ieder geval betere communicatie dan via Marktplaats.Mizgala28 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:02:
[...]
Volgens mij kreeg ik niet een een factuur van Valve toen ik mijn Deck kocht (alleen een mail met bevestiging en bedrag)
Overigens, ik zou Marktplaats vrolijk overslaan en op Steam Store naar een refurbished Steam Deck kijken, heb je tenminste garantie van Valve zelf.
Ze zijn nu uitverkocht, maar ze komen regelmatig terug.
Ik heb de deck tweedehands gekocht op tweakers en hoefde geen proof of purchase aan te leveren voor een swap. Hele fijne serviceVlaanderen1 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:46:
Hi Allen,
Dat is erg nice. Werd er verder helemaal nergens naar gevraagd behalve het serienummer?sigmundfreund schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:14:
[...]
Ik heb de deck tweedehands gekocht op tweakers en hoefde geen proof of purchase aan te leveren voor een swap. Hele fijne service
Kan het support verzoek niet meer inzien (kan blijkbaar maar tot 60 dagen) maar wat ik me ervan herinner niet. Ik heb in elk geval wel een "factuur"/transactie screenshot van Steam van de vorige eigenaar maar die hoefde ik niet te overleggen.Vlaanderen1 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:00:
[...]
Dat is erg nice. Werd er verder helemaal nergens naar gevraagd behalve het serienummer?
Ik probeerde al 2 keer mijn steamdeck te factory resetten via de image, maar op een gegeven moment zie in alleen de cursor en de rest is zwart. Op de deck of externe monitor. Duurt het gewoon heel lang voordat het geladen is?
Bizar...het werkt echtDeNachtwacht schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:06:
[...]
Tipje gooi alles dat je in de Community Marketplace te koop kan zetten er eens op voor de laagste prijs. Als je een beetje serieuze gamer bent en dat nog nooit gedaan hebt, zit je even 20 minuutjes te klikken (ja, óók de items die maar 1 of 2 cent opleveren) maar daarna heb je met paar dagen wachten ineens een paar tientjes in je wallet
Ik game dan niet veel verschillende games (dus ik heb niet veel) maar toch heb ik al enkele euro's bij elkaar gekregen.
Wat moet men toch met die plaatjes...
Steam account level verhogen (als je van een bepaalde game kaarten compleet verzameld, kun je een badge craften die je XP geeft, wat dus je account level verhoogd), dat brengt weer andere voordelen met zich mee.
Maar daar heeft niet iedereen wat aan, sterker nog ik zou zeggen dat de meeste mensen voldoende hebben aan een level 5 account.
[ Voor 15% gewijzigd door Mizgala28 op 17-02-2024 16:39 ]
En even voor degenen die het idee hadden hun account te levelen... Ik heb steam nu 19 jaar en ben level 13 met vroeger toch aardig wat gaming tijd. Gokje tot wat het maximale Steam Level is... 20, 25?
Nee hoor:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=803440486
Je steam level kan stijgen tot 5099+
Bovendien is het enige wat je feitelijk echt kan met een hoger steam level.... meer kans op boosters zodat je nog sneller een hoger level kan krijgen.
https://www.reddit.com/r/...am_level_profile_rewards/
Kortom het is gewoon een flauwekul-verslavingsmechanisme waar je vooral geen enkele tijd aan moet besteden.
Nee hoor:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=803440486
Je steam level kan stijgen tot 5099+
Bovendien is het enige wat je feitelijk echt kan met een hoger steam level.... meer kans op boosters zodat je nog sneller een hoger level kan krijgen.

https://www.reddit.com/r/...am_level_profile_rewards/
Kortom het is gewoon een flauwekul-verslavingsmechanisme waar je vooral geen enkele tijd aan moet besteden.
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-02-2024 21:37 ]
youtube.com/@hisrep
Ach het is gewoon net zoiets als Achievements, sommige mensen hebben er lol aan en andere mensen vinden het nutteloos. Het staat je vrij het te negeren.
Ik ben level 21 zie ik, maar ik doe er ook niks mee hoor. Ik heb zo te zien precies één game (Ys Origin) alle kaartjes van verzameld en die game vond ik gewoon super en wou ik graag de artwork op die kaartjes van 'hebben'.
Grootste deel van mijn xp komt van de 'Director of Acquisitions' badge, vanwege 890 games owned. En vroeger had je in de summersales ook allerlei minigames die ik toen wel meedeed (in de tijd dat steam sales ook nog leuk waren vanwege de sales zelf en Valve er wat meer een spektakel van maakte). Daar heb ik ook redelijk wat badges van die het level ook wat opstuwen. Ik weet eigenlijk niet of ze daar nou helemaal mee gestopt waren, of dat het gewoon is dat ik de sales niet meer interessant vind en het daarom niet meer zie.
Ik ben level 21 zie ik, maar ik doe er ook niks mee hoor. Ik heb zo te zien precies één game (Ys Origin) alle kaartjes van verzameld en die game vond ik gewoon super en wou ik graag de artwork op die kaartjes van 'hebben'.
Grootste deel van mijn xp komt van de 'Director of Acquisitions' badge, vanwege 890 games owned. En vroeger had je in de summersales ook allerlei minigames die ik toen wel meedeed (in de tijd dat steam sales ook nog leuk waren vanwege de sales zelf en Valve er wat meer een spektakel van maakte). Daar heb ik ook redelijk wat badges van die het level ook wat opstuwen. Ik weet eigenlijk niet of ze daar nou helemaal mee gestopt waren, of dat het gewoon is dat ik de sales niet meer interessant vind en het daarom niet meer zie.
Ik zat straks ook even te zoeken wat de levels daadwerkelijk inhoud, maar ik kom ook niets “nuttigs” vinden.
Anders gezegd, niets wat voor mij interessant is.
Dus als ik andere personen heel blij kan maken met ~€0,05 voor een aantal pixels… dan ben ik de beroerdste niet 😜
Anders gezegd, niets wat voor mij interessant is.
Dus als ik andere personen heel blij kan maken met ~€0,05 voor een aantal pixels… dan ben ik de beroerdste niet 😜
Inmiddels een uurtje in de game zitten. Zelfs op TDP10 kan de deck prima 60fps houden, enkel in de bossen zakt het iets. Dit komt op grofweg 4 uur gametijd uit. Ik denk als de settings nog wat lager gaan wordt het meer. Maar dit is prima.tsjarlie schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:11:
[...]
Voor mij de beste rally game ooit, maar niet gespeeld met deck, wel met stuur.
Maar wel weer een typische Dirt game. Je kan enorm in de "zone" raken. Als je daar eenmaal zit en het ritme is er is deze game echt onovertroffen. Zeker op de Deck erg prettig aangezien je nu even een stage kan doen. Hoogstens dat het kleine scherm je duizelig zou kunnen maken als je daarvoor gevoelig bent.
Hiernaast is mijn Deck vooral een Witcher3 machine nu, heerlijk is dat.
Ik heb nog geen enkele indiegame afgezien van Firewatch, dat is iets waar ik nog in moet duiken. Ben eigenlijk altijd de "grote" games gewend van de PS3 en X360 tijd.
Voor wie eens goedkoop wat verschillende games uit wil proberen, de humble monthly (of choice, wat het nu eigenlijk heet, maar vond de oude naam beter) deze maand is erg interessant imho. En bijna allemaal deck verified (1 playable en eentje staat helemaal niks bij over de deck vreemd genoeg).
Staan trouwens nog meer bundels waarvan er een aantal nog 2 dagen geldig zijn. Heb me daar minder in verdiept maar als daar wat bij zit wat je interesseert zijn het volgens mij ook top deals. Van de controllerd chaos bundel zelf in ieder geval maneater op de deck gespeeld wat prima draaide en leuk was.
Ik denk dat ik zelf naast de monthly ook de mind-bending masterpieces mee pik... Die zijn ook allemaal verified of playable. Ik heb niet altijd het geduld voor puzzel games, maar voor nog geen €2 per stuk kan ik me er geen buil aan vallen
en de monthly wil ik alleen al om life is strange true colours op steam te krijgen (wel al op Xbox gespeeld maar ga er met alle liefde nog een keer doorheen).
edit: En na even bij Fanatical te loeren kon ik het niet laten om daar ook de huidige Killer Bundle mee te pikken... Net 30 games op Steam geactiveerd
nu kijken hoeveel ik er werkelijk aan toe ga komen om te spelen
Had nog bijna ook de Mega Man Franchise pack er bij gedaan, maar gezien die niet allemaal even goed op de deck werken en ik toch al veel meer games heb dan ik ooit tijd voor ga hebben... die maar achterwege gelaten.
Staan trouwens nog meer bundels waarvan er een aantal nog 2 dagen geldig zijn. Heb me daar minder in verdiept maar als daar wat bij zit wat je interesseert zijn het volgens mij ook top deals. Van de controllerd chaos bundel zelf in ieder geval maneater op de deck gespeeld wat prima draaide en leuk was.
Ik denk dat ik zelf naast de monthly ook de mind-bending masterpieces mee pik... Die zijn ook allemaal verified of playable. Ik heb niet altijd het geduld voor puzzel games, maar voor nog geen €2 per stuk kan ik me er geen buil aan vallen
edit: En na even bij Fanatical te loeren kon ik het niet laten om daar ook de huidige Killer Bundle mee te pikken... Net 30 games op Steam geactiveerd

Had nog bijna ook de Mega Man Franchise pack er bij gedaan, maar gezien die niet allemaal even goed op de deck werken en ik toch al veel meer games heb dan ik ooit tijd voor ga hebben... die maar achterwege gelaten.
[ Voor 18% gewijzigd door Finraziel op 19-02-2024 19:07 ]
Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.