GluonC schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:20:
Wat een heerlijk apparaat zeg. Heb de SD nu zo'n maandje in bezit en ik kan niet meer zonder. Heb het geld niet voor een game PC helaas, dus de SD was de ideale uitkomst voor mij. Ik gebruik hem zelf als console en het werkt prima. Ik kan zelfs games als Arma 3 zonder problemen spelen. Blij dat ik weer terug ben bij de PC community.
Ik ben op zoek naar een leuke RPG en/of MMO. Ik heb gisteren Enshrouded gekocht, keek er al heel lang naar uit maar hij viel me grafisch helaas tegen, ook kwa performance nog niet optimaal, wat logisch is natuurlijk in alpha. Nu ben ik verder gaan kijken, en New World staat ook al heel lang op mijn verlanglijst, iemand ervaringen met deze game? En al wat mensen hier die Palworld geprobeerd hebben? Heeft in principe alles wat ik zoek in een spel, het is me misschien alleen iets te kinderlijk. Als iemand nog andere leuke RPG's weet voor op de SD hoor ik het graag!
Outward deze week geprobeerd maar die beviel me ook niet.
Tja, leuke RPG's... er zijn er zoveel

Mijn eigen ervaring is iets meer richting de actie-RPG (niet per se arpg a la Diablo, maar ik bedoel om het af te zetten tegen hardcore crpg's als baldur's gate). Maar als dat je ligt dan...
De obvious ones die je misschien al gespeeld hebt, Skyrim en Fallout 4 (3 en NV ook maar zijn duidelijk een stuk ouder dus hangt er vanaf of je dat nog leuk vindt... trouwens als ouder ok is dan ook TES IV Oblivion)...
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning zelf recent nog alle achievements gehaald op de steam deck, draait perfect en speelt heerlijk.
Dragon's Dogma Dark Arisen is ook geweldig maar heb ik gespeeld voor ik de steam deck had dus kan niet zeggen hoe die draait (maar is verified).
The Outer Worlds is een iets minder open variant op Fallout van de makers van New Vegas...
Horizon Zero Dawn mag misschien ook wel in dit lijstje.
The Ascent is een top down shooter/RPG hybrid variant maar ook leuk en draait ook top op de deck.
Er is eigenlijk veel te veel te spelen op de deck, en juist wat oudere games draaien erg goed, zijn voor een habbekrats te krijgen en op dat kleinere scherm zien ze er meestal nog top uit
edit: Oh, Mass Effect LE natuurlijk!

Hoewel deel 1 voor wie niet van oudere games houdt misschien wat clunky kan aanvoelen... maar mocht je je er aan wagen zou ik echt proberen daar doorheen te komen want het is een van de beste game series ooit en je wil het verhaal niet voor jezelf verpesten door er halverweg in te vallen als je deel 1 skipt.
[
Voor 7% gewijzigd door
Finraziel op 25-01-2024 22:21
]