Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 15:06
MrFortune schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Edit:
Voor belangstellenden:
- Windows 10 PC met veel dingen uitgeschakeld en apps verwijderd. Via Optimizer programma en Chris tatus tooltje
- Sunshine start automatisch, resolutie wordt automatisch aangepast aan client resolutie.
- Wake-on-lan aanstaan om niet meer naar de pc te hoeven lopen.
- Radeon Chill op min 60fps en max 60fps om constante frametime te hebben.
- Steam automatisch starten in big picture mode
heb je een how-to hoe je die wake-on-lan in kan stellen op je pc?

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:09
beezze schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:21:
[...]

heb je een how-to hoe je die wake-on-lan in kan stellen op je pc?
Moonlight heeft die optie standaard in de UI dacht ik.
Volgens mij moet je dit via de BIOS doen. Moderne moederborden lijken mij vandaag de dag prima interfaces te hebben waar dat vrij makkelijk in te stellen is. Een rondje Google kan ook geen kwaad.

Edit:
Blijkbaar kan dit bij de instellingen van de netwerk adapters binnen Windows.
Daar moet je magic packets aanzetten.
https://www.unifiedremote...re-wake-on-lan-on-windows

In de BIOS aanzetten is alsnog noodzakelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door MrFortune op 22-01-2024 15:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:05
Laatst Horizon Zero Dawn maar weer eens opgepakt en vanavond zelfs een uurtje op de Steam Deck OLED kunnen spelen. 8)

• UHM buffer op 4GB;
• 40FPS/40Hz;
• GPU limit op 1400MHz
• Settings op ‘High / Medium’;
• Gaan met die banaan! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oi6-zX43JMTeb327DaQiPpiwOLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWAxZGv7Mu7xBYyLrmB3POtY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 10:56
Palworld gekocht, draait meer dan prima op de SD. Ik zit eigenlijk nog midden in Prince of Persia en Cuphead (en nog tig andere games op de backlog). Vanaf nu een 6 maanden koopverbod voor mezelf met als enige uitzondering Hades 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:27
outlandos schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:38:
Palworld gekocht, draait meer dan prima op de SD.
Ja vind je? Heb je daar nog iets speciaals voor moeten doen behalve in game settings? Ik ervaar framerate issues op de deck en het voelt allemaal net niet lekker aan. Streamen vanaf de PC en van Xcloud voelen beiden beter aan.

Behalve dat het streamen vanaf de PC het beeld best wel donker maakt of ik nu wel of niet hardware encoding aan heb. Vooral de nachten zijn niet te doen :o

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:47

Mauz1978

Console War Veteran

Vanaf nu een 6 maanden koopverbod voor mezelf met als enige uitzondering Hades 2.
Wat kan iemand toch glashard liegen tegen zichzelf :o

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:47

D33F

Tweelingtemmer

Beakzz schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 01:58:
[...]

Ja vind je? Heb je daar nog iets speciaals voor moeten doen behalve in game settings? Ik ervaar framerate issues op de deck en het voelt allemaal net niet lekker aan. Streamen vanaf de PC en van Xcloud voelen beiden beter aan.

Behalve dat het streamen vanaf de PC het beeld best wel donker maakt of ik nu wel of niet hardware encoding aan heb. Vooral de nachten zijn niet te doen :o
Dat donkere beeld is op te lossen door een workaround (is wel in de latere beta's gefixt) door op jouw Steam Deck bij remote play hardware acceleratie uit te schakelen (en staat dus los van hardware encoding wat op jouw host -> PC gebeurt).

[ Voor 5% gewijzigd door D33F op 23-01-2024 13:00 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:47

D33F

Tweelingtemmer

Palworld gekocht, draait meer dan prima op de SD. Ik zit eigenlijk nog midden in Prince of Persia en Cuphead (en nog tig andere games op de backlog). Vanaf nu een 6 maanden koopverbod voor mezelf met als enige uitzondering Hades 2.
Ik vond het zelf redelijk matig draaien eigenlijk.. Pas met een TDP van rond de 12 tot 15 W is het enigszins speelbaar rond de 30 FPS (in drukkere gebieden).

In dit geval stream ik hem lekker vanuit de PC naar mijn SD (alles max en 90FPS).

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:17
Mauz1978 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:33:
[...]

Wat kan iemand toch glashard liegen tegen zichzelf :o
Je kunt nog zo je best doen maar je ogen zijn vaak groter dan je steam deck!
Welke settings draai je op?

[ Voor 42% gewijzigd door Slapabeardon op 23-01-2024 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:40
Ik ben zelf nooit zo heel diep in het tweaken van de SD gedoken, maar ik ben benieuwd.
Wat is de reden dat je je GPU op 1400MHz zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 13:21
minimensje schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:45:
[...]

Je moet de game exe in dezelfde prefix laten draaien als die waarin de installer liep m.a.w. de toegevoegde install.exe entry in steam library bewerken en de shortcut naar de game exe doen wijzen.

Als je de game exe apart toevoegd wordt er een nieuwe prefix gegenereerd (tenzij je met COMPAT_DATA parameters in de shortcut begint te werken)
Dit is vreemd. Heb nu nog twee spellen zo geinstalleerd (ace combat 7 en lego skywalker saga) en die hebben hetzelfde probleem ondanks dat ik de setup.exe heb vervangen met de game.exe. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen om te voorkomen dat de spellen niet laden? Iets veranderen aan Starten in?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
Jobius schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:52:
[...]

Ik ben zelf nooit zo heel diep in het tweaken van de SD gedoken, maar ik ben benieuwd.
Wat is de reden dat je je GPU op 1400MHz zet?
De Steam Deck maakt gebruik van een hybride CPU/GPU genaamd een APU.
Sommige spellen vereisen meer CPU-kracht dan GPU-kracht, zoals ‘Horizon Zero Dawn’. Door de hoeveelheid GPU-kracht te verlagen, maak je de hybride APU vrij om meer CPU-kracht te gebruiken.

Trouwens, hier geen ruis via de 3,5mm jack meer. Heb een usb-c naar 3,5mm-kabel gekocht. Werkt perfect. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7qI-CO9tqUATJahgchcrJAc2gM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aNm8K2lOVRaUulo1KaeqXvc9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpF5ZTvF7M9N-U1AYCqTau2TRyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9m1pnXK0UFpd4kHXhlvc1xlE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Yonix op 23-01-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Yonix schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:11:
[...]

De Steam Deck maakt gebruik van een hybride CPU/GPU genaamd een APU.
Sommige spellen vereisen meer CPU-kracht dan GPU-kracht, zoals ‘Horizon Zero Dawn’. Door de hoeveelheid GPU-kracht te verlagen, maak je de hybride APU vrij om meer CPU-kracht te gebruiken.

Trouwens, hier geen ruis via de 3,5mm jack meer. Heb een usb-c naar 3,5mm-kabel gekocht. Werkt perfect. (y)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar... dan moet je kiezen tussen opladen of een koptelefoon? Lijkt wel een Macbook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:58
IndecentStapler schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:26:
[...]

Maar... dan moet je kiezen tussen opladen of een koptelefoon? Lijkt wel een Macbook!
Kiezen, nee joh dan gebruik je weer een usb-c splitter https://www.amazon.nl/MOG...ter&qid=1706076348&sr=8-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:33
Heb jij dit kunnen testen en werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:43
Ilias1991 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:40:
[...]

Kan je dan niet gewoon beter een paar bluetooth oortjes aanschaffen ipv zitten te klooien met adapters? Ik game normaal gesproken met mijn Sony wh-1000xm3 headset op de SD en het geluid is fantastisch. Maar ook mijn Galaxy Buds+ oortjes werken prima. Geen kabels naar de SD toe en geen gedoe met ruis of met adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Laatst online: 22:33
hostje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:20:
[...]

Kan je dan niet gewoon beter een paar bluetooth oortjes aanschaffen ipv zitten te klooien met adapters? Ik game normaal gesproken met mijn Sony wh-1000xm3 headset op de SD en het geluid is fantastisch. Maar ook mijn Galaxy Buds+ oortjes werken prima. Geen kabels naar de SD toe en geen gedoe met ruis of met adapters.
Ik gebruik zelf inderdaad bluetooth oortjes.

Ik wil dit gaan gebruiken in combinatie met een externe ssd om Windows daarop te draaien. Dan zou het zijn als ik dan ook kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 21:34

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb toch wel merkbare audio latency met meerdere headsets. Tenzij er een setting is die ik heb gemist?
Getest met:
• Bose Noise Cancelling Headphones 700
• Bowers & Wilkins PX7
• JBL Tune 510BT Zwart

Helaas ook de irritante brom op de 3,5mm jack.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:29
Ilias1991 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:40:
[...]

Ik ben hier ook erg benieuwd jaar. Ruim een jaar geleden zocht ik ook een dergelijke oplossing maar dat vond ik nergens. Als dit werkt is het ideaal voor inderdaad audio en opladen, of opladen/audio en een USB drive, zonder dat je een hele dockingstation moet aanslingeren.

Eerlijk gezegt ben ik sceptisch dat je twee volledig functionele USB-C poorten kan maken met zo'n compact én goedkoop ding. Dus ik ben heeeeeeel benieuwd naar een review ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:58
XanderDrake schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:18:
[...]

Ik ben hier ook erg benieuwd jaar. Ruim een jaar geleden zocht ik ook een dergelijke oplossing maar dat vond ik nergens. Als dit werkt is het ideaal voor inderdaad audio en opladen, of opladen/audio en een USB drive, zonder dat je een hele dockingstation moet aanslingeren.

Eerlijk gezegt ben ik sceptisch dat je twee volledig functionele USB-C poorten kan maken met zo'n compact én goedkoop ding. Dus ik ben heeeeeeel benieuwd naar een review ;)
Ik zag ze gisteren zelfs bij de action liggen, usb-c naar usb-c en minijack,
Op amazon heeft bijvoorbeeld https://www.amazon.com/He...280011_t2_B09GG8KPLG?th=1 4,3 sterren na meer dan 17-- reviews, ik zou niet weten wat het probleem hiermee zou zijn.
Bluetooth is niet ideaal voor game geluid i.v.m. latency

[ Voor 9% gewijzigd door Mschrijver88 op 25-01-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 07:04
Weet iemand of de steam deck ook ergens uit te proberen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is het kopen een refurb model een beetje te doen? Of is dat van het niveau 'corona' waarbij iedereen met bots aan de gang is?

Optie is eventueel ook tweedehands. Maar ik weet niet in hoeverre de Steam Deck een hele grote reset knop heeft om alle tweakers van de vorige eigenaar ongedaan te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:54

Vagax

Hehe

Ronwiel schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:26:
Is het kopen een refurb model een beetje te doen? Of is dat van het niveau 'corona' waarbij iedereen met bots aan de gang is?

Optie is eventueel ook tweedehands. Maar ik weet niet in hoeverre de Steam Deck een hele grote reset knop heeft om alle tweakers van de vorige eigenaar ongedaan te maken.
Refurb is bijna nieuw, je zult wel zien dat het een keer gebruikt is maar tot zo ver hoor ik bijna geen klachten over een refurb deck.

En mits de Deck niet gebricked is kan je heel makkelijk de BIOS en OS resetten naar fabrieksinstellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:35
Ronwiel schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:26:

Refurb kopen is volgens mij prima te doen.
Het resetten van een Deck is vaak al gedaan als je hem koopt. Anders is het vrij simpel via het menu te doen dacht ik.

Zelf heb ik hem alleen reset toen ik er een nieuwe SSD in deed. Dit heb ik gedaan dmv een installatie stick net als bij Windows bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Maar denk dat de drops van refurb erg weinig voorbijkomen? Laatste in dit topic die ik zie was november. Moet zegge ln dat 300 +/- wel de max is voor deze apu. Voor mij persoonlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronwiel op 25-01-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
The GUI schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:10:

Helaas ook de irritante brom op de 3,5mm jack.
Ik heb die irritante brom niet. Heb ik dan gewoon geluk of heeft iedereen die brom en valt het mij gewoon niet op? Of ligt het aan mijn headset.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:24
Heb lang getwijfeld maar nu uiteindelijk toch een OLED variant besteld. Nooit eerder een Steamdeck gehad. Ik ben heel benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:34
outlandos schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:48:
[...]

Ik heb die irritante brom niet. Heb ik dan gewoon geluk of heeft iedereen die brom en valt het mij gewoon niet op? Of ligt het aan mijn headset.
Denk dat degene met de brom pech hebben. Mijne bromt ook niet en ik gebruik regelmatig koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 08:48

Damian

Insane Obtrusion

Ik kom even ergens niet uit en hoop dat jullie kunnen helpen.

Ik heb wat games onder Yuzu geïnstalleerd. Nu werken de games prima als ik ze vanuit Yuzu zelf start vanuit de Desktop Mode. Dan zijn ze netjes Nederlands, en werkt de aangesloten Nintendo Pro Controller ook prima zoals ie moet werken.

Start ik echter de game op vanuit Steam, dan zijn ze ineens Engels, en werkt de controller niet.

Iemand een idee?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Hier ook geen brom met de 3,5 mm jack met 2 verschillende headsets. Originele 512 GB LCD deck.

Ben benieuwd of de brom bij de mensen die er last van hebben altijd optreedt, of alleen als de lader van de Deck tegelijkertijd aangesloten is?

[ Voor 6% gewijzigd door dhrto op 25-01-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-07 13:05
dhrto schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:45:
Hier ook geen brom met de 3,5 mm jack met 2 verschillende headsets. Originele 512 GB LCD deck.

Ben benieuwd of de brom bij de mensen die er last van hebben altijd optreedt, of alleen als de lader van de Deck tegelijkertijd aangesloten is?
Blijkbaar is de audio issue vooral op de OLED model.

Maar van wat ik online lees heeft niet iedereen (om verschillende redenen) er last van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Wat een heerlijk apparaat zeg. Heb de SD nu zo'n maandje in bezit en ik kan niet meer zonder. Heb het geld niet voor een game PC helaas, dus de SD was de ideale uitkomst voor mij. Ik gebruik hem zelf als console en het werkt prima. Ik kan zelfs games als Arma 3 zonder problemen spelen. Blij dat ik weer terug ben bij de PC community.

Ik ben op zoek naar een leuke RPG en/of MMO. Ik heb gisteren Enshrouded gekocht, keek er al heel lang naar uit maar hij viel me grafisch helaas tegen, ook kwa performance nog niet optimaal, wat logisch is natuurlijk in alpha. Nu ben ik verder gaan kijken, en New World staat ook al heel lang op mijn verlanglijst, iemand ervaringen met deze game? En al wat mensen hier die Palworld geprobeerd hebben? Heeft in principe alles wat ik zoek in een spel, het is me misschien alleen iets te kinderlijk. Als iemand nog andere leuke RPG's weet voor op de SD hoor ik het graag!
Outward deze week geprobeerd maar die beviel me ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 30-07 15:18
Mizgala28 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:00:
[...]

Blijkbaar is de audio issue vooral op de OLED model.

Maar van wat ik online lees heeft niet iedereen (om verschillende redenen) er last van.
Heb het idee dat alle oled's er last van hebben maar niet alle headphones even gevoelig zijn.

Iemand metro Exodus op de deck gespeeld? Is nu in de sale. Van console afkomend valt dit wel op: de games zijn erg goedkoop.

Ik moest even inkomen maar zit inmiddels helemaal in the Witcher3. Skyrim en Mass effect nog niet eens opgestart. De deck is echt perfect voor deze games. Je speelt veel sneller even een half uurtje of uurtje, geen idee waarom maar die drempel is veel lager. Zelfs als de ps4 en tv helemaal vrij zijn ge gebruiken kies ik ervoor om op de bank te ploffen en de deck op te starten. Misschien nieuwigheid, we gaan het zien

Acties:
  • +4 Henk 'm!
GluonC schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:20:
Wat een heerlijk apparaat zeg. Heb de SD nu zo'n maandje in bezit en ik kan niet meer zonder. Heb het geld niet voor een game PC helaas, dus de SD was de ideale uitkomst voor mij. Ik gebruik hem zelf als console en het werkt prima. Ik kan zelfs games als Arma 3 zonder problemen spelen. Blij dat ik weer terug ben bij de PC community.

Ik ben op zoek naar een leuke RPG en/of MMO. Ik heb gisteren Enshrouded gekocht, keek er al heel lang naar uit maar hij viel me grafisch helaas tegen, ook kwa performance nog niet optimaal, wat logisch is natuurlijk in alpha. Nu ben ik verder gaan kijken, en New World staat ook al heel lang op mijn verlanglijst, iemand ervaringen met deze game? En al wat mensen hier die Palworld geprobeerd hebben? Heeft in principe alles wat ik zoek in een spel, het is me misschien alleen iets te kinderlijk. Als iemand nog andere leuke RPG's weet voor op de SD hoor ik het graag!
Outward deze week geprobeerd maar die beviel me ook niet.
Tja, leuke RPG's... er zijn er zoveel :)
Mijn eigen ervaring is iets meer richting de actie-RPG (niet per se arpg a la Diablo, maar ik bedoel om het af te zetten tegen hardcore crpg's als baldur's gate). Maar als dat je ligt dan...
De obvious ones die je misschien al gespeeld hebt, Skyrim en Fallout 4 (3 en NV ook maar zijn duidelijk een stuk ouder dus hangt er vanaf of je dat nog leuk vindt... trouwens als ouder ok is dan ook TES IV Oblivion)...
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning zelf recent nog alle achievements gehaald op de steam deck, draait perfect en speelt heerlijk.
Dragon's Dogma Dark Arisen is ook geweldig maar heb ik gespeeld voor ik de steam deck had dus kan niet zeggen hoe die draait (maar is verified).
The Outer Worlds is een iets minder open variant op Fallout van de makers van New Vegas...
Horizon Zero Dawn mag misschien ook wel in dit lijstje.
The Ascent is een top down shooter/RPG hybrid variant maar ook leuk en draait ook top op de deck.

Er is eigenlijk veel te veel te spelen op de deck, en juist wat oudere games draaien erg goed, zijn voor een habbekrats te krijgen en op dat kleinere scherm zien ze er meestal nog top uit :)

edit: Oh, Mass Effect LE natuurlijk! :P Hoewel deel 1 voor wie niet van oudere games houdt misschien wat clunky kan aanvoelen... maar mocht je je er aan wagen zou ik echt proberen daar doorheen te komen want het is een van de beste game series ooit en je wil het verhaal niet voor jezelf verpesten door er halverweg in te vallen als je deel 1 skipt.

[ Voor 7% gewijzigd door Finraziel op 25-01-2024 22:21 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
GluonC schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:20:

Ik ben op zoek naar een leuke RPG en/of MMO. Als iemand nog andere leuke RPG's weet voor op de SD hoor ik het graag!
Final Fantasy 12 zodiac age ooit gespeeld?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Finraziel schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:17:
[...]

Tja, leuke RPG's... er zijn er zoveel :)
Mijn eigen ervaring is iets meer richting de actie-RPG (niet per se arpg a la Diablo, maar ik bedoel om het af te zetten tegen hardcore crpg's als baldur's gate). Maar als dat je ligt dan...
De obvious ones die je misschien al gespeeld hebt, Skyrim en Fallout 4 (3 en NV ook maar zijn duidelijk een stuk ouder dus hangt er vanaf of je dat nog leuk vindt... trouwens als ouder ok is dan ook TES IV Oblivion)...
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning zelf recent nog alle achievements gehaald op de steam deck, draait perfect en speelt heerlijk.
Dragon's Dogma Dark Arisen is ook geweldig maar heb ik gespeeld voor ik de steam deck had dus kan niet zeggen hoe die draait (maar is verified).
The Outer Worlds is een iets minder open variant op Fallout van de makers van New Vegas...
Horizon Zero Dawn mag misschien ook wel in dit lijstje.
The Ascent is een top down shooter/RPG hybrid variant maar ook leuk en draait ook top op de deck.

Er is eigenlijk veel te veel te spelen op de deck, en juist wat oudere games draaien erg goed, zijn voor een habbekrats te krijgen en op dat kleinere scherm zien ze er meestal nog top uit :)

edit: Oh, Mass Effect LE natuurlijk! :P Hoewel deel 1 voor wie niet van oudere games houdt misschien wat clunky kan aanvoelen... maar mocht je je er aan wagen zou ik echt proberen daar doorheen te komen want het is een van de beste game series ooit en je wil het verhaal niet voor jezelf verpesten door er halverweg in te vallen als je deel 1 skipt.
Je vergeet Kingdom Come Deliverance, fantastische RPG. Goede quest met meerdere oplossingen, zwaardvecht mechanic gaat heel diep en als je het doorhebt is het heel leuk. Paar heel goede DLC bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:24
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:15:
[...]

Je vergeet Kingdom Come Deliverance, fantastische RPG. Goede quest met meerdere oplossingen, zwaardvecht mechanic gaat heel diep en als je het doorhebt is het heel leuk. Paar heel goede DLC bij.
Ik vond die echt afgrijselijk. :p
Vooral dat eet en drinksysteem. Niet te doen haha. Terwijl de setting me wel intrigeerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Timothy3000 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:33:
[...]

Ik vond die echt afgrijselijk. :p
Vooral dat eet en drinksysteem. Niet te doen haha. Terwijl de setting me wel intrigeerde.
Haha ja hij was niet echt voor de casual gamer. Ik had er zelf niet zo’n last van, voegde ook wat inventory management toe aangezien eten ook kon bederven ;). Hij vraagt aan het begin wel wat doorzettingsvermogen omdat je echt letterlijk niks kan. Maar als je skills wat hebt gelevelled wordt het wat makkelijker zoals lock picking. Niet te doen in het begin. Maar ik vond hem fantastisch, de wereld, de historische accurate setting en nogmaals dat zwaardvechten. Heb voor dat laatste wat yt filmpjes moeten volgen om het goed te snappen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik schaar mezelf niet perse onder casual gamer maar ik vond het (iig bij release) niet te doen. Misschien toch nog eens een kans geven dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Iemand dave the diver aan het spelen?

Ik ben nu vooral AAA games aan het spelen, en heb firewatch als relaxte indie game maar verder nog geen laagdrempelige games. Cocoon Boeit me ook wel.

Wat absurd zijn die prijzen trouwens zeg. Vriendin heeft een switch, die spellen (van mobile games niveau soms) zijn echt bizar duur. PS4 beetje hetzelfde.

Ik koop eigenlijk nooit games voor full price, en dan is de deck wel echt fantastich, zeker als je een beetje een achterstand hebt.

Nu alleen nog even Chiaki4deck installeren en werkend krijgen en dan kan ik die ps4 games nog uitspelen. Fallout 4 ga ik wel weer voor de deck kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
+- 20 euro is toch geen gekke prijs voor een goeie indiegame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:21:
+- 20 euro is toch geen gekke prijs voor een goeie indiegame?
Zeker! Is zo'n game die ik gewoon voor die prijs zou kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-07 13:26
twowheeler schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:05:
Iemand dave the diver aan het spelen?
...
Yes! Heb na aanschaf flink aantal spellen uit mijn back log + aantal nieuwe geïnstalleerd op de deck.
(Hades, Metro Exodus, Mass Effect LE, Baldur's Gate 3, Mario Kart 8 en een paar indies) Maar ik kom nog niet veel verder dan duiken met Dave :*)
Wat een geweldige game. Pakt makkelijk op tussen de bedrijven door.
Inmiddels de sushi place ook aardig aan het draaien. Ben ergens in Chapter 2.

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 20:24
Ik ben ook van plan om een deck te kopen, en wil alvast flink wat games kopen, zijn er ook websites waar je in een klap zo 10 of 20 steam keys kunt kopen met korting? Ik hou van shooters, zoals doom, wolfenstein, battlefield en call of duty etc, zou mooi zijn als ik die in een klap zou kunnen aanschaffen met een bundle korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:50

Soullie

Planeshift

Is dave the diver echt zo leuk ?

Heb het spel gekocht op aanraden van een vriend maar eigenlijk nog niet gestart.

Elden ring op steamdeck is trouwens echt een aanrader (dit is vast algemeen bekend) maar dat speelt echt behoorlijk goed op 30 - 40 fps.

[ Voor 37% gewijzigd door Soullie op 26-01-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boran_blok
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-06 16:07
Goh, persoonlijk vind ik het maar wat middelmatig. Het is een hele reeks minigames bij elkaar gebreid. Maar voor casual eventjes een 15 min hier en daar is het wel ok.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jasper2603 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:26:
Ik ben ook van plan om een deck te kopen, en wil alvast flink wat games kopen, zijn er ook websites waar je in een klap zo 10 of 20 steam keys kunt kopen met korting? Ik hou van shooters, zoals doom, wolfenstein, battlefield en call of duty etc, zou mooi zijn als ik die in een klap zou kunnen aanschaffen met een bundle korting?
Het aanbod wisselt, geen idee of er een shooter bundel is momenteel, maar hou sites als fanatical en humblebundle in de gaten (Google zelf even want ik weet niet 100% zeker wat hun tld is).
Ik heb zelf ook humble monthly... Je kunt die ook makkelijk pauzeren als je een maand niet leuk vindt maar meestal laat ik hem voor dat tientje wel doorlopen, er zit altijd wel wat leuks tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
Soullie schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:28:
Is dave the diver echt zo leuk ?

Heb het spel gekocht op aanraden van een vriend maar eigenlijk nog niet gestart.

Elden ring op steamdeck is trouwens echt een aanrader (dit is vast algemeen bekend) maar dat speelt echt behoorlijk goed op 30 - 40 fps.
Elden ring kan zelfs locked 40fps makkelijk (op de OLED)! En zet je GPU op 1300-1400 mhz, daar krijg je nog 2-3 fps van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

beezze schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:37:
[...]

Elden ring kan zelfs locked 40fps makkelijk (op de OLED)! En zet je GPU op 1300-1400 mhz, daar krijg je nog 2-3 fps van!
Ik zal je wel fout snappen, door de GPU lager te zetten krijg ik 2 a 3 meer fps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Finraziel schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:39:
[...]

Het aanbod wisselt, geen idee of er een shooter bundel is momenteel, maar hou sites als fanatical en humblebundle in de gaten (Google zelf even want ik weet niet 100% zeker wat hun tld is).
Ik heb zelf ook humble monthly... Je kunt die ook makkelijk pauzeren als je een maand niet leuk vindt maar meestal laat ik hem voor dat tientje wel doorlopen, er zit altijd wel wat leuks tussen.
DIt is wel een goede. Net even gekeken, je kan voor een tientje als best wat vette games samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghhi
  • Laatst online: 18-07 12:16
Soullie schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:38:
[...]

Ik zal je wel fout snappen, door de GPU lager te zetten krijg ik 2 a 3 meer fps ?
Wat ik er nu van begrijp is dat doordat de CPU en GPU in 1 chip zitten ze de 15 watt die voor deze chip beschikbbaar is moeten delen.
Elden ring is dan waarschijnlijk een game die meer CPU nodig is dan GPU, en door de GPU dan lager te zetten krijgt de CPU meer watt om hoger mee te boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

ghhi schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Wat ik er nu van begrijp is dat doordat de CPU en GPU in 1 chip zitten ze de 15 watt die voor deze chip beschikbbaar is moeten delen.
Elden ring is dan waarschijnlijk een game die meer CPU nodig is dan GPU, en door de GPU dan lager te zetten krijgt de CPU meer watt om hoger mee te boosten.
Ah, zo heb ik er nooit over nagedacht, dat klinkt erg logisch.
Ik ga dit vanavond eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 17:27
jasper2603 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:26:
Ik koop geregeld op Fanatical een bundel (of bij Humble). Ook Humble Choice is een mooie optie, alhoewel ik afgelopen maand wat tegen vond vallen.
https://www.fanatical.com...d-your-own-shooter-bundle vond ik wel een fijne wanneer je van de wat oudere shooters houdt. Zelf vind ik RTCW niet zo lekker spelen op de deck, maar Quake juist weer wel.
Verder zijn wat mij betreft Prodeus en Ghostrunner wel echte aanraders voor shooter liefhebbers.

Er zijn veel losse deals ook te vinden via isthereanydeal of gg.deals. Alleen die laatste bevat ook de optie voor key sites, welke niet altijd even "legaal" kunnen zijn.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@jasper2603 ik koop zelf veel Steam keys via Eneba. Ik pik daar niet persé de goedkoopste uit, maar de resellers met hoge omzet en goede beoordeling. En dat gaat al jaren goed. Was bijv. gisteren erg blij met de vondst: Haiku, the Robot voor 0,80 cent :).

Steam geeft de developers de mogelijkheid om zelf keys te genereren. Hoewel dat wel wordt versoberd. Dus het aanbod zal langzaam wel gaan afnemen op marketplaces. Bron.

[ Voor 34% gewijzigd door Ronwiel op 26-01-2024 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donderopman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-07 15:25
heb de steamdeck nu een maandje. Maar wat een uitkomst zeg... Idee was om geen sony portal te kopen maar een steam deck en die zo configuren voor remote play. Maar heb nu zoveel indie games erop staan dat ik nog niet aan remote play ben toegekomen (ja wel geconfigureerd, maar gewoon nog niet gebruikt). Echt een lachen apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
ghhi schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Dit is ook in het kort hoe ik het begrijp, dus sommige spellen hebben er dan baat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 20:24
bedankt voor alle tips wat betreft het aankopen van games. Is Call of Duty multiplayer een beetje goed te spelen op een steamdeck?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 11:28
jasper2603 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:17:
bedankt voor alle tips wat betreft het aankopen van games. Is Call of Duty multiplayer een beetje goed te spelen op een steamdeck?
Voor alle vragen in de trend van "draait XYZ goed op Steam Deck onder SteamOS" kan je ProtonDB raadplegen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Vandaag is mijn externe monitor binnen gekomen, ik vond het zelf een koopje aangezien die 90 euro was, het gaat om de Arzopa Z1FC een USB-C 16.1", 144hz, Full HD IPS monitor.

Natuurlijk dubbel dat ik eerst mijn SD LCD verkoop om een OLED te kopen en vervolgens een LCD externe monitor er voor koop maar ik heb nu een paar keer gehad dat ik bij vrienden was en we een kleine LAN party deden en dat ging prima met mijn Steam Deck, alleen was het op een gegeven moment niet zo comfortabel meer, plus dan kan ik van mijn portable machine gewoon een stand-in desktop omgeving maken met maar enkele spullen.
Daarnaast is de monitor ook te gebruiken voor mijn PC of Raspberry Pi dus hij is niet exclusief voor de SD.

Ik zal kijken of ik vanavond foto's kan sturen, misschien dat andere dit ook interessant vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vagax op 26-01-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Vagax schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:38:
Vandaag is mijn externe monitor binnen gekomen, ik vond het zelf een koopje aangezien die 90 euro was, het gaat om de Arzopa Z1FC een USB-C 16.1", 144hz, Full HD IPS monitor.
Hoe heb je die aangesloten op de Deck, en hoe laad je je Deck tegelijkertijd op? Ben wel benieuwd naar die oplossing. Het enige dat ik mij kan bedenken dat nut heeft is een USB-C hub met een HDMI-uitgang en USB-A aansluitingen. De HDMI-uitgang met een HDMI <-> mini-HDMI-kabel naar dat scherm, en de USB-A aansluitingen voor toetsenbord en muis (als je de Deck niet gebruikt als controller). :P

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 26-01-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-07 08:44

Qon

The Zep Man schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:47:
[...]

Hoe heb je die aangesloten op de Deck, en hoe laad je je Deck tegelijkertijd op? Ben wel benieuwd naar die oplossing. Het enige dat ik mij kan bedenken dat nut heeft is een USB-C hub met een HDMI-uitgang en USB-A aansluitingen. De HDMI-uitgang met een HDMI <-> mini-HDMI-kabel naar dat scherm, en de USB-A aansluitingen voor toetsenbord en muis (als je de Deck niet gebruikt als controller). :P
Ben vrij zeker dat die monitor power delivery heeft. Dus je sluit je (original Nintendo switch als voorbeeld in de webpage) usb-c power adapter aan op poort 1 van de monitor en je deck op poort 2. Voila.

Pheriperals via Bluetooth of op de usb-a poort van de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Qon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:50:
Ben vrij zeker dat die monitor power delivery heeft. Dus je sluit je (original Nintendo switch als voorbeeld in de webpage) usb-c power adapter aan op poort 1 van de monitor en je deck op poort 2. Voila.
Kan de USB-PD lader van de Steam Deck met 45 watt voldoende puf leveren voor de Steam Deck en de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-07 08:44

Qon

The Zep Man schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 23:36:
[...]

Kan de USB-PD lader van de Steam Deck met 45 watt voldoende puf leveren voor de Steam Deck en de monitor?
Ik zie helaas nergens de PD specs, maar meestal zijn dit soort dingen 65w... maar ik durf het niet te zeggen. Het scherm heeft schijnbaar maximaal 15w nodig. Dus je houd nog zo'n 30w over om de Deck te chargen. Niet de snelste, maar leeglopen zal niet gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-07 08:29
DeNachtwacht schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Tipje gooi alles dat je in de Community Marketplace te koop kan zetten er eens op voor de laagste prijs. Als je een beetje serieuze gamer bent en dat nog nooit gedaan hebt, zit je even 20 minuutjes te klikken (ja, óók de items die maar 1 of 2 cent opleveren ;) ) maar daarna heb je met paar dagen wachten ineens een paar tientjes in je wallet :P
Nogmaals dank voor deze tip! Kon me nooit voorstellen dat iemand wil betalen voor die ruilkaarten, maar heb alles erop gezet en in een week toch al een paar euro bij elkaar gesprokkeld. Rijk word je er niet van maar het is wel een leuk extraatje op weg naar de volgende Steam Sale ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:12
Zojuist Xbox gamepass geïnstalleerd op mijn Steam deck doormidden van de edge browser alleen wanneer ik nu een spel start werken mijn controllers niet ik heb wel een controller lay-out gekozen gamepass met ‘camera besturing’ (Nederlands ingesteld) maar lijkt niet te werken meer mensen die hier tegen aan zijn gelopen en de oplossing misschien weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Iemand die valheim speeld op de deck? Is nu in de sale en ben benieuwd of het mijn soort spel is. Als ik google zie ik wel berichten dat het spel echt mega brak loopt op de deck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:05
Ik heb Valheim en ik heb hm ook gespeeld op de SD, qua performance heb ik niet echt problemen, zover ik kon zien. Alleen zijn de controls een beetje janky. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om iets nets te maken.
Wat performance betreft: ok
Gameplay: meh

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:46

Natuurlijk dubbel dat ik eerst mijn SD LCD verkoop om een OLED te kopen en vervolgens een LCD externe monitor er voor koop maar ik heb nu een paar keer gehad dat ik bij vrienden was en we een kleine LAN party deden en dat ging prima met mijn Steam Deck, alleen was het op een gegeven moment niet zo comfortabel meer, plus dan kan ik van mijn portable machine gewoon een stand-in desktop omgeving maken met maar enkele spullen.
Daarnaast is de monitor ook te gebruiken voor mijn PC of Raspberry Pi dus hij is niet exclusief voor de SD.

Ik zal kijken of ik vanavond foto's kan sturen, misschien dat andere dit ook interessant vinden :)
Gaaf scherm!
Zelf heb ik twee weken geleden eenzelfde opstelling gecreëerd met een soortgelijk scherm van 60 Hertz. https://www.bol.com/nl/nl...-6/9300000165693727/?s2a=
Ik moet door mijn usb c dock wel een andere adapter gebruiken gezien de Steam Deck anders langzaam leegoopt. Met een 65 watt lader met twee poorten kan ik het geheel in een keer van energie voorzien.
In het dock heb ik daarnaast nog een extra sdkaartje zitten voor meer "desktop" georiënteerde spellen.
Het scherm werkt ook rechtstreeks maar dan gebruikt deze uiteraard stroom van de Steam Deck of met een losse adapter in het scherm werkt het ook. Het aansluiten van een toetsenbord of muis wordt dan alleen wel lastig.

Mijn game toetsenbord en muis had ik even niet beschikbaar maar een impressie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khtEKZavSY0HAYv44hhwHXfv714=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixjp2gSnwsNMoLsROUjGVegx.jpg?f=fotoalbum_large

Hoi

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Later dan ik geplanned had maar toch nog even snel mijn opmerkingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V06rawgR1qScHXsApMCbnauc0tE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhBoIdx45csqyGbkCXhOpScU.jpg?f=fotoalbum_large

Ten eerste is het een top ding, het voelt premium aan de kleuren weergaven was beter dan ik had verwacht, hij kan ook lekker helder en met alleen de USB-C van de Steam Deck kan ik de monitor gebruiken zonder een extra stroom bron. Daarnaast zitten er 2 USB poorten op de monitor en als ik de Steam Deck oplader in de tweede poort doet, dan laadt hij de Steam Deck op wat top is. Mijn bluetooth toetsenbord en muis werken sws al prima dus met weinig poes pas heb ik een goede desktop omgeving voor bijvoorbeeld World of Warcraft of RTS games als Command and Conquer.

Niet op de pagina te zien maar wel aanwezig is VRR en FreeSync. HDR is ook aanwezig maar werkt eigenlijk niet dus die laat ik uit. Over het algemeen een dikke aanrader voor dat geld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Laatst online: 15:41
michaeltjeh1 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:24:
Zojuist Xbox gamepass geïnstalleerd op mijn Steam deck doormidden van de edge browser alleen wanneer ik nu een spel start werken mijn controllers niet ik heb wel een controller lay-out gekozen gamepass met ‘camera besturing’ (Nederlands ingesteld) maar lijkt niet te werken meer mensen die hier tegen aan zijn gelopen en de oplossing misschien weten?
Ik heb de xbplay app gekocht via steam. Nog geen 7 euro, maar cloud gaming werkt top en ook streamen vanaf de xbox in huis. (Soms mag je bij cloudgaming langer dan 5 min wachten omdat de server te druk is en dan stream ik liever vanaf de xbox van de slaapkamer)
Games kun je dan zelfs vanuit cloudgaming los aan je Steam toevoegen voor snelle toegang.
Geen antwoord op je vraag, maar meer als tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sas_andrea schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:45:
[...]

Ik heb de xbplay app gekocht via steam. Nog geen 7 euro, maar cloud gaming werkt top en ook streamen vanaf de xbox in huis. (Soms mag je bij cloudgaming langer dan 5 min wachten omdat de server te druk is en dan stream ik liever vanaf de xbox van de slaapkamer)
Games kun je dan zelfs vanuit cloudgaming los aan je Steam toevoegen voor snelle toegang.
Toevallig vandaag hetzelfde gedaan. In eerste instantie enorme lag, maar na een reboot was dat opgelost (downloaden ging ook al erg traag, rond de 800Kbps ipv gebruikelijk rond de 400 Mbps dus denk dat de netwerk driver zich niet helemaal jofel voelde :+).
Stuk starfield gespeeld op mijn lokale xsx (streamend naar de deck) en dat werkt erg goed :)
Cloud werkt ook prima (nog niet via xbplay gespeeld maar wel via edge) maar vind ik toch net wat behelpen meestal (het laden duurt me eigenlijk net iets te lang en dat moet altijd opnieuw als je even net te lang pauze genomen hebt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
sas_andrea schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:45:
[...]

Waarom heb je deze betaalde app over Greenlight gekozen? Werkt het beter of alleen om games aan Steam toe te kunnen voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
Beakzz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:01:
[...]

Waarom heb je deze betaalde app over Greenlight gekozen? Werkt het beter of alleen om games aan Steam toe te kunnen voegen?
Ik heb greenlight niet getest. Wel op gegoogeld en toen zag ik best wat gedoe voorbij komen met controller settings en dergelijke. En heel eerlijk, ik wil niet steeds met instellingen moeten rommelen. En over Xbplay zag ik minder gedoe voorbijkomen en die shortcuts vind ik wel ideaal ja.
Werkte bij mij meteen zonder enige vorm van rommelen/tweaken.
Alleen de interface vind ik niet zo mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
sas_andrea schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:20:
[...]

Ik heb greenlight niet getest. Wel op gegoogeld en toen zag ik best wat gedoe voorbij komen met controller settings en dergelijke. En heel eerlijk, ik wil niet steeds met instellingen moeten rommelen. En over Xbplay zag ik minder gedoe voorbijkomen en die shortcuts vind ik wel ideaal ja.
Werkte bij mij meteen zonder enige vorm van rommelen/tweaken.
Alleen de interface vind ik niet zo mooi.
Ah ok ik heb helemaal niets ingesteld bij Greenlight en ben zeer tevreden, maar was even benieuwd of jij verschillen had ervaren die het waard maakten om over te stappen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:47
Vloeken in de kerk misschien, maar dankzij de SD heb ik nu een game laptop gekocht. Mijn plezier voor het gamen leefde door de SD weer op, alleen een controller ligt mij gewoon niet. Ook miste ik met de betere titels vermogen. Fantastisch zeg die spellen op groot scherm met raytracing. En heerlijk om met de muis achter elkaar headshots te schieten. Voor mij voorlopig geen SD meer 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazeldinho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Beakzz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:24:
[...]

Ah ok ik heb helemaal niets ingesteld bij Greenlight en ben zeer tevreden, maar was even benieuwd of jij verschillen had ervaren die het waard maakten om over te stappen.
Werkt die Greenlight app beter dan de "Edge" oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Hazeldinho schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Werkt die Greenlight app beter dan de "Edge" oplossing?
De greenlight app gebruik ik voor streamen vanaf de Xbox. Edge gebruik ik nog steeds voor Xcloud dus dat zal ik binnenkort eens testen met Greenlight.

Heb ook geen problemen met die Edge oplossing dus nooit de noodzaak gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
MennoE schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:33:
Vloeken in de kerk misschien, maar dankzij de SD heb ik nu een game laptop gekocht. Mijn plezier voor het gamen leefde door de SD weer op, alleen een controller ligt mij gewoon niet. Ook miste ik met de betere titels vermogen. Fantastisch zeg die spellen op groot scherm met raytracing. En heerlijk om met de muis achter elkaar headshots bte schieten. Voor mij voorlopig geen SD meer 😬
Heerlijk toch! Ik had juist interesse in een steam deck omdat mijn laptop alleen met de stekker erin de dedicated gpu gebruikt. Dus dan was laptop pakken en spelletje spelen niet zo "ff snel" en belandde ik toch weer achter mijn bureau boven of al streamend met de laptop of Ipad beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Metro is ook in de sale

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 22:29
Vloeken in de kerk misschien, maar dankzij de SD heb ik nu een game laptop gekocht. Mijn plezier voor het gamen leefde door de SD weer op, alleen een controller ligt mij gewoon niet. Ook miste ik met de betere titels vermogen. Fantastisch zeg die spellen op groot scherm met raytracing. En heerlijk om met de muis achter elkaar headshots te schieten. Voor mij voorlopig geen SD meer 😬
Verbannen uit dit topic :(

Nee joh, ik begrijp het helemaal. Door een aantal shooters op de Deck te spelen, heb ik mijn Game pc weer aan geslingerd. Spellen als Battlefield draaien toch alleen op Windows en een muis werkt dan beter.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
Ik heb zojuist via indiegala een game gekocht. Voor het eerst langs die weg, gaat eigenlijk prima. Zo is gamen wel heel voordelig zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Vloeken in de kerk misschien, maar dankzij de SD heb ik nu een game laptop gekocht. Mijn plezier voor het gamen leefde door de SD weer op,
Dat is een report, voorstel gedaan voor instant permaban... :P

Dit topic gaat over Steam Deck ervaringen en discussie. Het lijkt mij dat de ervaring met de SD iets met jou gedaan heeft. Er is niets mis mee om dat te delen.

Ondanks mijn enthousiasme voor de Deck erken ik dat het niet voor iedereen is. Het is jammer dat de SD niet biedt wat jij wilt, maar ik ben blij dat je gevonden hebt wat je wel blij maakt. Gaming is gaming. Geniet ervan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:02

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

easygoingfox schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Nogmaals dank voor deze tip! Kon me nooit voorstellen dat iemand wil betalen voor die ruilkaarten, maar heb alles erop gezet en in een week toch al een paar euro bij elkaar gesprokkeld. Rijk word je er niet van maar het is wel een leuk extraatje op weg naar de volgende Steam Sale ;)
Ja het verbaasde mij ook, en het is even wat klikwerk maar daarna toch een leuk extra'tje. Je moet natuurlijk geluk hebben of je echt waardevol spul hebt geloot maar zeker als je er nog nooit gekeken hebt zitten er wel 1 of 2 dingen tussen die meer dan een euro waard zijn. Helaas niet met alles zo :9

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:46
Ik ben in dubio. Overweeg een SD te kopen omdat ik voor werk veel reis en dus veel tijd ‘niks aan het doen ben’ (lees: Netflix).

Ik ben een groot fan turn-based strategy/RPG. Ik zal de SD initieel alleen gebruiken voor Battle Brothers (tip!), waar ik 100en uren op de PC van heb gelogd.

Aangezien ik van huis uit een PC gamer ben, nooit veel met consoles in de weer geweest (behalve Pokémon). Wat dat betreft weet ik niet zeker of de SD gaat bevallen, zeker wanneer een PC titel wordt gedraaid.

Met de aanbieding van €369 voor de 64Gb LCD nu wellicht overstag. Als BB op de SD bevalt wellicht over een paar jaar SD2 aanschaffen.

Dingen waar ik aan moet denken? En mensen hier ervaring met BB op SD. Bevalt het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 21:34

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

squaadgras schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:47:
Ik ben in dubio. Overweeg een SD te kopen omdat ik voor werk veel reis en dus veel tijd ‘niks aan het doen ben’ (lees: Netflix).

Ik ben een groot fan turn-based strategy/RPG. Ik zal de SD initieel alleen gebruiken voor Battle Brothers (tip!), waar ik 100en uren op de PC van heb gelogd.

Aangezien ik van huis uit een PC gamer ben, nooit veel met consoles in de weer geweest (behalve Pokémon). Wat dat betreft weet ik niet zeker of de SD gaat bevallen, zeker wanneer een PC titel wordt gedraaid.

Met de aanbieding van €369 voor de 64Gb LCD nu wellicht overstag. Als BB op de SD bevalt wellicht over een paar jaar SD2 aanschaffen.

Dingen waar ik aan moet denken? En mensen hier ervaring met BB op SD. Bevalt het?
Een SD is gewoon een PC hoor, geen console ;) Het verschil is dat hij op Linux i.p.v. Windows draait. Dus wat maakt het dat je niet zeker weet of de SD gaat bevallen?
Je hebt, naast de standaard controller buttons, sticks en triggers ook een touchscreen en 2 touchpads voor eventuele muis input.
Als je wilt kijken of een game goed draait kan je terecht bij ProtonDB: https://www.protondb.com/app/365360

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
  • Laatst online: 16:07
Ik heb besloten om de hele Final Fantasy reeks te gaan spelen. Op een paar games na (7 remake, Tactics Advance en XIV) nog nooit gespeeld en het blijkt een aardig bekende franchise te zijn. Ik wil wel weten waarom... vandaag de Pixel Remasters van 1 t/m 6 gekocht (zijn in de aanbieding op Steam) dus we kunnen beginnen! Bijkomend voordeel. Het grootste deel is prima via de Deck te spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Causs schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:29:
Ik heb besloten om de hele Final Fantasy reeks te gaan spelen. Op een paar games na (7 remake, Tactics Advance en XIV) nog nooit gespeeld en het blijkt een aardig bekende franchise te zijn. Ik wil wel weten waarom... vandaag de Pixel Remasters van 1 t/m 6 gekocht (zijn in de aanbieding op Steam) dus we kunnen beginnen! Bijkomend voordeel. Het grootste deel is prima via de Deck te spelen!
Ik ben best wel een “fan” van de reeks maar ze echt niet allemaal goed. (Zoals deeltje 15…. Bro :r )
Houd dat wel in je achterhoofd.

Voor de rest kan ik je alleen maar heel veel plezier toewensen met FF.
Je gaat hele leuke maanden tegemoet :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Laatst online: 16:07
streamnl schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:11:
[...]

Ik ben best wel een “fan” van de reeks maar ze echt niet allemaal goed. (Zoals deeltje 15…. Bro :r )
Houd dat wel in je achterhoofd.

Voor de rest kan ik je alleen maar heel veel plezier toewensen met FF.
Je gaat hele leuke maanden tegemoet :+
Haha ja ik lees genoeg online over voorkeuren. Maar ik wil zelf mijn mening vormen dus je hoort wel van mij over een "paar" maanden :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
squaadgras schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:47:

hier een review van verschillende turn based RTS games, helaas geen BB

Goed om te weten dat meerdere controller layouts kan selecteren of zelf helemaal kan ontwerpen inclusief virtual menu's. Als je niet te zware games draait dan is SD kaart geen probleem, maar modernere games draai je het liefst van een SSD. Dus overweeg om een grotere SSD erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-07 05:03
The GUI schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:52:
[...]

Een SD is gewoon een PC hoor, geen console ;) Het verschil is dat hij op Linux i.p.v. Windows draait. Dus wat maakt het dat je niet zeker weet of de SD gaat bevallen?
Je hebt, naast de standaard controller buttons, sticks en triggers ook een touchscreen en 2 touchpads voor eventuele muis input.
Als je wilt kijken of een game goed draait kan je terecht bij ProtonDB: https://www.protondb.com/app/365360
Ik keek daar net voor Dead stranding. Geven allemaal aan dat de game goed draait maar als ik op google zoek lees ik het tegenovergestelde…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-07 23:34
Ik zou ook even op SteamdeckHQ kijken, die hebben goede reviews van de prestaties van games en vaak enkele adviezen qua instellingen van je Steam Deck voor beste prestaties, meest stabiele framerate of langste batterijduur.

Toevoeging: de link is https://steamdeckhq.com/

[ Voor 10% gewijzigd door Froooooom op 01-02-2024 21:55 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Froooooom schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:54:
Ik zou ook even op SteamdeckHQ kijken, die hebben goede reviews van de prestaties van games en vaak enkele adviezen qua instellingen van je Steam Deck voor beste prestaties, meest stabiele framerate of langste batterijduur.

Toevoeging: de link is https://steamdeckhq.com/
Kunnen we hier geen sticky van maken?

Ik ben inmiddels redelijk op dreef in Metro Exodus. Als je FPS max 30 zet (gewend van consoles) kan je zelfs op High spelen. In sommige gebieden kost dat de deck weinig moeite, andere stukken gaat de fan aardig op stoom.

HDR werkt wel echt voor geen meter in die game wat wel jammer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezze
Ik speel nu veel Alan Wake 2 via Moonlight/sunshine gamestreaming vanuit m'n gamepc. Ik vind dat spel op het grote scherm echt veel te eng, maar zo met de SD OLED gaat het super! Ik ben ook erg onder de indruk hoe soepel dat streamen gaat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:30
beezze schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:15:
Ik speel nu veel Alan Wake 2 via Moonlight/sunshine gamestreaming vanuit m'n gamepc. Ik vind dat spel op het grote scherm echt veel te eng, maar zo met de SD OLED gaat het super! Ik ben ook erg onder de indruk hoe soepel dat streamen gaat
Niet normaal he hoe goed moonlight werkt, ik heb vanmorgen Palworld gespeeld via Moonlight en alles op de hoogste settings en dan 60fps en de delay van het streamen is totaal niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Vagax schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:19:
[...]

Later dan ik geplanned had maar toch nog even snel mijn opmerkingen

[Afbeelding]

Ten eerste is het een top ding, het voelt premium aan de kleuren weergaven was beter dan ik had verwacht, hij kan ook lekker helder en met alleen de USB-C van de Steam Deck kan ik de monitor gebruiken zonder een extra stroom bron. Daarnaast zitten er 2 USB poorten op de monitor en als ik de Steam Deck oplader in de tweede poort doet, dan laadt hij de Steam Deck op wat top is. Mijn bluetooth toetsenbord en muis werken sws al prima dus met weinig poes pas heb ik een goede desktop omgeving voor bijvoorbeeld World of Warcraft of RTS games als Command and Conquer.

Niet op de pagina te zien maar wel aanwezig is VRR en FreeSync. HDR is ook aanwezig maar werkt eigenlijk niet dus die laat ik uit. Over het algemeen een dikke aanrader voor dat geld :)
Misschien een domme vraag. Maar de usb-c porten zitten aan de zijkant, toch? Hoe kan het dan zijn dat ik geen kabel(s) zie in de monitor op je foto?

Welke life hack gebruik je @Vagax

[ Voor 16% gewijzigd door outlandos op 03-02-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Na lang twijfelen of het de aankoop waard zou zijn voor mij, ben ik er een paar maanden later nog steeds super blij mee! Is er al ergens een lijst met steam friend codes van tweakers met een steam deck? Voor multiplayer games heb ik de tijd en het geduld niet meer, maar het lijkt me wel heel leuk om te zien wat jullie zoal spelen.

Alvast die van mij: 923430475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-07 06:14
IndecentStapler schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:02:
Na lang twijfelen of het de aankoop waard zou zijn voor mij, ben ik er een paar maanden later nog steeds super blij mee! Is er al ergens een lijst met steam friend codes van tweakers met een steam deck? Voor multiplayer games heb ik de tijd en het geduld niet meer, maar het lijkt me wel heel leuk om te zien wat jullie zoal spelen.

Alvast die van mij: 923430475
Ik heb je toegevoegd. long time steam user, en binnenkort eigenaar van een OLED 512 :)

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Yonix schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:54:
Laatst Horizon Zero Dawn maar weer eens opgepakt en vanavond zelfs een uurtje op de Steam Deck OLED kunnen spelen. 8)

• UHM buffer op 4GB;
• 40FPS/40Hz;
• GPU limit op 1400MHz
• Settings op ‘High / Medium’;
• Gaan met die banaan! _/-\o_

[Afbeelding]
Na 16,5 uur ben ik eigenlijk wel klaar met HZD; ik zit nu iets te sterk in de ‘gameplay loop’ en heb niet echt meer de ambitie om de main story te spelen.

Dus …

Gisteravond ‘Tomb Raider’ (+ Rise & Shadow) maar eens geïnstalleerd op de Deck OLED, want die stonden ook nog klaar in de library. Meteen twee uurtjes in ‘Tomb Raider’ kunnen maken, loopt heerlijk op de Deck. (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

outlandos schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:55:
[...]

Misschien een domme vraag. Maar de usb-c porten zitten aan de zijkant, toch? Hoe kan het dan zijn dat ik geen kabel(s) zie in de monitor op je foto?

Welke life hack gebruik je @Vagax
Ah hihi, op de foto was die niet aangesloten. Hier zie je hem wel aangesloten en een indicatie dat die aan het opladen is in de taskbar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5d5cQvdTGkGAQ5indJJQZbXWno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oQFrasjRdzipGsrjg4UwTwR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-07 05:03
Zou deze goed zijn voor de dexk:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005329130989.html
Pagina: 1 ... 98 ... 117 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.