Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
XanderDrake schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:57:
[...]

De functies van vibrant zitten nu standaard in SteamOS, misschien dat hij daarom niet meer te vinden is.
Of kan Vibrant nog iets extras in jou ogen? Je kan hem vast nog ergens op GitHub vinden en side loaden.
Ik was in ieder geval in de veronderstelling, dat er wat meer instellingen zaten in Vibrant Deck t.o.v. de kleurinstellingen, die nu standaard in SteamOS zitten. Daarnaast ook kleurprofielen per spel.
Vagax schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:47:
[...]

https://github.com/libvibrant/vibrantDeck

Hij is hier nog te vinden op Github, 2 weken geleden waren er nog updates
Thnx. Ik ga hier zsm even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 22:35

Vagax

Hehe

twowheeler schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:11:
Ik heb sinds gisteren m'n steamdeck ontvangen.

Eerste indruk: prachtig scherm! Meteen alle games downloaden, wat ergens heel gaaf is is dat er dan koeling gaat draaien. Geeft meer het idee dat er serieus power in zit.

Daarna met portal 1 begonnen. En erachter gekomen dat er toch nog (steeds) wat meer tweaker in me zit dan gedacht. Dus meteen met de power instellingen wezen klooien, hiermee kan je de game zo instellen dat je er makkelijk 8 uur mee haalt.

Daarna Witcher 3. Voor het eerst dat ik die game speel, maar erg mooi. Vandaag even gespeeld en mega framerate drops gehad. Beetje met die instellingen zitten klooien en gereset en nu werkt het weer.

Wat ik fijn vindt: ik kan nu helemaal los gaan en lekker rommelen. Straks kan ik de deck gewoon een factory reset geven en dan is alles weer normaal. Dit maakt het wel een normale console. Dat the Witcher zo belabberd liep deed me even vrezen dat ik alsnog moest werken om het draaiend te krijgen. Maar dat is gemaakt.

Wat mindere dingen:
Ik heb de ruis als ik de koptelefoon aansluit. Het is niet heel hinderlijk, en blijkbaar te fixen. Wel een smetje op verder een mooi apparaat.

Haptics van de trackpads zijn vrij luid, ik neem aan dat dit hoort? Rumble is echt bizar zwak, het is wel voelbaar hoor, ook op standaard instelling. Maar als je een ps4 controller gewend bent is dit minimaal. Ik denk dat je het beter kan vergelijken met de switch.

De deck trilt, de dualshock beweegt echt. Zwaardere rumble.

Dit weekend ga ik wat langere sessies proberen en wat meer wennen en thuis worden in het apparaat.

Edit: ik lees net dat de deck geen Rumble heeft zoals een dualshock. Enkel haptics die rumble simuleren. Verklaart een hoop.
De vibratie kan je overigens aanpassen op hoe hard die moet zijn, standaard staat die op 6db maar die kan je nog hoger (niet aangeraden) of lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 14:00
Vagax schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:44:
[...]

De vibratie kan je overigens aanpassen op hoe hard die moet zijn, standaard staat die op 6db maar die kan je nog hoger (niet aangeraden) of lager zetten.
Die van mij stond standaard op 7db

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:19
@twowheeler Ik heb de framerate limit op 40 fps (of 30 weet het niet meer) gezet voor witcher 3. Dan is de framerate strak 40 zover ik mij kan herinneren. Reden van de framelimit was om Ik heb wel een undervolt toegepast en crytools geinstalleerd. Ik heb verder niks aan de settings gedaan. Die zullen ook wel helpen om een stabielere performance te krijgen.
Op 60 fps was de framerate niet stabiel, niks dat me stoorde maar power gebruik was mij te hoog. Maar dat was met de default witcher settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44
Mensen hier ervaring met Ubisoft Connect op de Steam Deck? Maandag komt de nieuwe Prince of Persia uit en die spreekt mij erg aan (krijgt ook hele goede reviews).

Als ik deze guide zie zou het niet al te ingewikkeld moeten wezen:

https://www.charlieintel....ect-on-steam-deck-266387/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Laatst online: 20:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:04
Ik heb het idee dat mijn batterij wel achteruit aan het gaan is...
Voorheen haalde ik iets van 1.5 á 2 uur in Monster Hunter World, maar de laatste tijd moet ik blij zijn als ik 40 minuten haal....
Ik zal binnenkort maar eens proberen of het volledig leegtrekken van de batterij mag baten.
Iemand anders een soortgelijk probleem?

Edit.
Betreft een "oude" lcd 512GB unit.

[ Voor 6% gewijzigd door DCG909 op 12-01-2024 07:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:47
Gisteren de SD OLED 512Gb ontvangen :*)
Spellen (Baldur's Gate 3, Dave the Diver, Hades, Aperture Desk Job, Tetris) en decky loader geïnstalleerd.
Wat zijn jullie favoriete plugins voor decky loader? Nog tips? :)

Heb zelf de volgende geïnstalleerd en even getest:
  • CSS Loader - met de Art Hero theme. Ziet er erg gaaf uit.
  • Animation Changer - nog niet echt gebruikt, even door de bibliotheek gebladerd. Wellicht beetje overbodig.
  • DeckSettings - geeft geadviseerde (performance) instellingen voor spellen die in de bibliotheek van de repo staan. Wel handig als naslag.
  • ProtonDB Badges - Beoordeling op compatibiliteit van de protondb website, weergegeven in de bibliotheek. Moet nog even nader uitzoeken of dit voor alle spellen in steam winkel is of enkel games die je geinstalleerd/ in bibliotheek hebt. (?)
  • Pause Games - Heb een tweeling van 7 maand. Instant pause is a must (y)
  • HLTB for Deck - How Long To Beat, info met gemiddelde uren per game. Ook hier; in hele steam winkel of enkel je eigen bibiotheek?

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
_Slick_Rick_ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:07:
Spellen (Baldur's Gate 3, Dave the Diver, Hades, Aperture Desk Job, Tetris) en decky loader geïnstalleerd.
Wat zijn jullie favoriete plugins? Nog tips? :)

Heb zelf de volgende geïnstalleerd en even getest:
  • CSS Loader - met de Art Hero theme. Ziet er erg gaaf uit.
  • Animation Changer - nog niet echt gebruikt, even door de bibliotheek gebladerd. Wellicht beetje overbodig.
  • DeckSettings - geeft geadviseerde (performance) instellingen voor spellen die in de bibliotheek van de repo staan. Wel handig als naslag.
  • ProtonDB Badges - Beoordeling op compatibiliteit van de protondb website, weergegeven in de bibliotheek. Moet nog even nader uitzoeken of dit voor alle spellen in steam winkel is of enkel games die je geinstalleerd/ in bibliotheek hebt. (?)
  • Pause Games - Heb een tweeling van 7 maand. Instant pause is a must (y)
  • HLTB for Deck - How Long To Beat, info met gemiddelde uren per game. Ook hier; in hele steam winkel of enkel je eigen bibiotheek?
Ik begreep dat decky ook een Spotify plugin heeft. Wellicht interessant. Ik moet decky überhaupt nog installeren.

Ik overweeg wel om volgende week sowieso een reset te doen. Zie dat best wat dingetjes niet op standaard instellingen staan. Portal was echt een uitdaging omdat de controller instellingen bijvoorbeeld veel te snel stonden.

[ Voor 7% gewijzigd door twowheeler op 12-01-2024 08:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

_Slick_Rick_ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:07:
Wat zijn jullie favoriete plugins voor decky loader? Nog tips? :)
Ik ben vooral fan van de SteamGridDB plugin. Zo kies je de mooiste artwork voor je games, en geef je ook non-steam games mooie prentjes.

Heb mijn deck OLED sinds afgelopen week, en heb al een berg plugins geinstalleerd maar eigenlijk de meeste nog niet gebruikt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:07
outlandos schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:09:
Mensen hier ervaring met Ubisoft Connect op de Steam Deck? Maandag komt de nieuwe Prince of Persia uit en die spreekt mij erg aan (krijgt ook hele goede reviews).

Als ik deze guide zie zou het niet al te ingewikkeld moeten wezen:

https://www.charlieintel....ect-on-steam-deck-266387/
Ik heb Connect vorig jaar gebruikt om Assassins Creed 2 te spelen. Het werkte na een handmatige installatie prima, maar op Reddit lees ik dat mensen regelmatig problemen hebben als hij een update krijgt. Blijkbaar moet er altijd wel iets veranderen in Proton voordat het werkt. Launchers... |:(

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:47
twowheeler schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:23:
[...]
Ik begreep dat decky ook een Spotify plugin heeft. Wellicht interessant. Ik moet decky überhaupt nog installeren.
...
Goede tip! Heb mijn airpods verbonden, en speel vaak met eigen muziek op de achtergrond.
Mavamaarten schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:28:
[...]
Ik ben vooral fan van de SteamGridDB plugin. Zo kies je de mooiste artwork voor je games, en geef je ook non-steam games mooie prentjes.
...
Oohjah, die werd idd ook aangeraden in een yt video die ik heb gezien. Ga ik uittesten, bedankt!

Hebben jullie naast de decky plugins nog andere apps via de desktop omgeving geïnstalleerd? (bijv VLC player o.i.d.)

[ Voor 7% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 12-01-2024 09:59 ]

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Slick_Rick_ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:57:
Hebben jullie naast de decky plugins nog andere apps via de desktop omgeving geïnstalleerd? (bijv VLC player o.i.d.)
VLC? Gewoon Kodi met de meegeleverde touchscreen skin.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
_Slick_Rick_ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:57:
[...]
Zeker, maar dat was voor emulatie (EmuDeck) en modden van o.a. Skyrim (Vortex).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:46
Gisteren mijn Steam Deck OLED binnen gekregen (afgelopen maandag besteld). Ik heb deze mooi naast mijn huidige SD LCD neer kunnen leggen. Uiteraard zit er veel verschil in het scherm maar daarvoor hoef je naar mijn mening niet eens over te stappen. Het verschil zit 'm voor mij meer in de algehele "feel" van het apparaat.

Mijn favoriete handheld hardware was heel lang de PS Vita. Helaas heeft Sony deze beschamend slecht ondersteund. Met de Steam Deck is er voor mij eindelijk een waardig opvolger (en zo veel meer).

The Witcher 3 is overigens echt prachtig met HDR op de Deck. Een andere aanrader vind ik LEGO Star Wars: The Skywalker Saga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
XanderDrake schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:32:
[...]

Ik heb Connect vorig jaar gebruikt om Assassins Creed 2 te spelen. Het werkte na een handmatige installatie prima, maar op Reddit lees ik dat mensen regelmatig problemen hebben als hij een update krijgt. Blijkbaar moet er altijd wel iets veranderen in Proton voordat het werkt. Launchers... |:(
Als wat een update krijgt, de game of the launcher? Ik ga het dit weekend installeren want maandag komt de game voor pre-orders uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
outlandos schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:42:
[...]

Als wat een update krijgt, de game of the launcher? Ik ga het dit weekend installeren want maandag komt de game voor pre-orders uit.
De launcher, game updates zijn over het algemeen geen probleem.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:28
Iemand hier ook last van vastlopers en herstart van de deck tijdens spelen van games? Sinds 2 weken kan ik bepaalde games (house flipper, sea of thieves) soms niet eens helemaal starten of word ik er na een halfuur uit gegooid en zie ik het opstartlogo. Het leek met de stable update kanaal opgelost te zijn tot de update van eerder deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:20

D33F

Tweelingtemmer

Voor de mensen die erg veel plezier hebben aan Vampire Survivors kan ik Halls of torment ten harte aanraden. Dit is net alsof Vampire Survivors en Diablo een kindje hebben gekregen!

In mijn ogen iig meer diepgang (qua equipment) dan Vampire Survivors en ook grafisch toch iets fijner om naar te kijken :)

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
D33F schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:28:
Voor de mensen die erg veel plezier hebben aan Vampire Survivors kan ik Halls of torment ten harte aanraden. Dit is net alsof Vampire Survivors en Diablo een kindje hebben gekregen!

In mijn ogen iig meer diepgang (qua equipment) dan Vampire Survivors en ook grafisch toch iets fijner om naar te kijken :)
En ik kan ondanks dat die bullit heaven (auto)shooters niet mijn ding blijken te zijn Time Wasters aan raden. Space themed en toch wel 1 van de betere in het genre en kon het vanwege het type graphics wat langer waarderen.

https://store.steampowered.com/app/1290330/Time_Wasters/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:20

D33F

Tweelingtemmer

Beakzz schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:41:
[...]

En ik kan ondanks dat die bullit heaven (auto)shooters niet mijn ding blijken te zijn Time Wasters aan raden. Space themed en toch wel 1 van de betere in het genre en kon het vanwege het type graphics wat langer waarderen.

https://store.steampowered.com/app/1290330/Time_Wasters/
Bedankt voor de tip, ook maar eens te zijner tijd checken!

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
GtrCraft schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:30:
Iemand hier ook last van vastlopers en herstart van de deck tijdens spelen van games? Sinds 2 weken kan ik bepaalde games (house flipper, sea of thieves) soms niet eens helemaal starten of word ik er na een halfuur uit gegooid en zie ik het opstartlogo. Het leek met de stable update kanaal opgelost te zijn tot de update van eerder deze week.
Heb je een undervolt toegepast? Zo ja even wat minder hoog zetten.
Andere optie is even andere proton versie proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Laatst online: 18:28
cold_as_ijs schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:57:
[...]

Heb je een undervolt toegepast? Zo ja even wat minder hoog zetten.
Andere optie is even andere proton versie proberen
Alles is stock en andere proton versie helpt niet. Ik heb al 7, 6 en experimental geprobeerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!
D33F schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:28:

Ik vind beiden leuk, al hield halls of torment mijn aandacht toch minder lang vast.

Maar toevallig wou ik net komen posten over weer een andere variant in dit genre, holocure. Het is een gratis steam game omdat het een fan project is gebaseerd op hololive/vtubers, van die Japanse anime... Ehh... Influencers? Ik snap er zelf weinig van :+

Maar dat is ook niet nodig want de game is gewoon heel erg goed, los van het thema. Wat ik er van begrepen heb is het wel gemaakt door een ervaren game dev. Veel zaken zijn echt gewoon linea recta uit vampire survivors gekopieerd, maar het heeft ook genoeg nieuwe zaken en de belangrijkste daarvan is dat het meer als twin stick "shooter" werkt waarbij je dus de ene kant op kunt lopen terwijl je de andere kant op richt. Ook heb je een super die je handmatig kunt activeren.

Ik ben nog niet heel ver, gisteravond aan begonnen nadat ik een (denk ik) game breaking bug in nobody saves the world tegenkwam en die game aan de kant schopte. Ben wat ziekig vandaag en de game is ideaal om lekker op de bank een beetje vijandjes te slachten :+
Het loopt tot nu toe uitstekend op de deck en ik heb het al aardig druk gekregen met effecten op het scherm. Framerate zakt af en toe een klein beetje maar meestal gewoon 60 en de accu gaat lekker lang mee.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maxxie85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:31
Ik heb vanmiddag de demo van de nieuwe Prince of Persia gespeeld. Ik moest alleen de resolutie aanpassen.
Speelde soepel, stabiele 60fps. Erg leuk spel om te spelen. Dus die komt zeker op mijn whishlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Ik heb me laten verleiden tot het bestellen van een SD (OLED 512).

Ben zelf de laatste tijd erg into BG3. Ik heb dit game echter op GOG gekocht.

Is Heroic de beste oplossing voor installeren van GOG games op Steam Deck? Of zijn er andere/betere oplossingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:31
Dryhte schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:39:
Ik heb me laten verleiden tot het bestellen van een SD (OLED 512).

Ben zelf de laatste tijd erg into BG3. Ik heb dit game echter op GOG gekocht.

Is Heroic de beste oplossing voor installeren van GOG games op Steam Deck? Of zijn er andere/betere oplossingen?
Yes Heroic is the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chk1975
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-09 15:00
Meeste mensen gebruiken heroic.
Ik ben zelf overgestapt op nonsteamlaunchers.
Ik kreeg fallout new vegas niet aan de praat via heroic.
Toen nonsteamlaunchers geprobeerd die installeert alle launchers voor je op de steamdeck.
Toen FONV geïnstalleerd via epic store en nu werkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
The Zep Man schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:58:
[...]

Ik heb zelf een OLED Deck, en de kabel is in beide oriëntaties te gebruiken. Het lijkt erop dat er iets mis is met de aansluiting van je Deck. Heb je dat al getest met een andere voeding?
Valve gaat mij Oled omruilen. Ik heb uitvoerig getest. Het lijkt een probleem van mij Oled SD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Chk1975 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:34:
Meeste mensen gebruiken heroic.
Ik ben zelf overgestapt op nonsteamlaunchers.
Ik kreeg fallout new vegas niet aan de praat via heroic.
Toen nonsteamlaunchers geprobeerd die installeert alle launchers voor je op de steamdeck.
Toen FONV geïnstalleerd via epic store en nu werkt het wel.
Weet niet of de meeste mensen het gebruiken. Ik heb in het begin Lutris, Heroic en Bottles geprobeerd om GTA5 te installeren van epic. Geen van allen werkte toen, uiteindelijk zelf handmatig EGS geïnstalleerd (exe downloaden en via proton installeren). Dat werkte toen goed. Later is er een nieuwe versie van Heroic uitgekomen die veel issues fixte schijnbaar.
Uiteindelijk dus non-sream launcher’s geïnstalleerd. Werkt ook niet perfect want boilr kan mijn gog games niet toevoegen om een of andere reden, handmatig toevoegen was mij bij warcraft 1 niet gelukt omdat ik daar de juiste argumenten miste om de game via dosbox te starten. Bij moderne games hoeft dat overigens geen probleem te zijn zelf handmatig toe te voegen.
Andere launchers werkte wel.
Volgens mij is er nog steeds geen perfecte one-stop shop voor non steam launchers en blijft het dus wat schipperen.
@Dryhte ik zou zeggen probeer meerdere oplossingen en zoek wat voor jou het beste werkt. Denk dat heroic en non-steam launchers de 2 beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 11:42
Ik heb er een paar voorbij zien komen maar weet iemand een goed docking station, betaalbaar dat goed werkt met een OLED TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik heb de Dock aangesloten op een monitor. Steamdeck zit vaak in de dock om op te laden.

Zodra ik de Dock (Jsaux) koppel met usb-c gaat het steamdeck scherm uit. Ook als de monitor uit staat. Is er een manier om het scherm aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
maxxie85 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:32:
Ik heb vanmiddag de demo van de nieuwe Prince of Persia gespeeld. Ik moest alleen de resolutie aanpassen.
Speelde soepel, stabiele 60fps. Erg leuk spel om te spelen. Dus die komt zeker op mijn whishlist.
Via U connect speel je dat? Game komt morgen uit voor pre orders en voor mensen met een premium Ubisoft abonnement (17 euro per maand). Ik denk dat ik daarvoor ga want je speelduur is 20 a 25 uur dus dat lukt wel in een maand tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:23
Mijn Deck doet het niet meer naar behoren. Veel grafische issues waarin het scherm ineens alle kanten opgaat, hij valt uit tijdens games of loopt volledig vast of knoppen zijn niet responsive.

Valve bericht maar hun reactie komt niet verder dan een stappenplan. Dat volg ik maar dan kom ik weer op een volgend eikpunt met weer een nieuw stappenplan.

Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Finraziel schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:13:
[...]

Ik vind beiden leuk, al hield halls of torment mijn aandacht toch minder lang vast.

Maar toevallig wou ik net komen posten over weer een andere variant in dit genre, holocure. Het is een gratis steam game omdat het een fan project is gebaseerd op hololive/vtubers, van die Japanse anime... Ehh... Influencers? Ik snap er zelf weinig van :+

Maar dat is ook niet nodig want de game is gewoon heel erg goed, los van het thema. Wat ik er van begrepen heb is het wel gemaakt door een ervaren game dev. Veel zaken zijn echt gewoon linea recta uit vampire survivors gekopieerd, maar het heeft ook genoeg nieuwe zaken en de belangrijkste daarvan is dat het meer als twin stick "shooter" werkt waarbij je dus de ene kant op kunt lopen terwijl je de andere kant op richt. Ook heb je een super die je handmatig kunt activeren.

Ik ben nog niet heel ver, gisteravond aan begonnen nadat ik een (denk ik) game breaking bug in nobody saves the world tegenkwam en die game aan de kant schopte. Ben wat ziekig vandaag en de game is ideaal om lekker op de bank een beetje vijandjes te slachten :+
Het loopt tot nu toe uitstekend op de deck en ik heb het al aardig druk gekregen met effecten op het scherm. Framerate zakt af en toe een klein beetje maar meestal gewoon 60 en de accu gaat lekker lang mee.
Holocure daar is Asmongold helemaal lyrisch over. Toch maar eens checken dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag een beetje zitten klooien met EmuDeck en met Decky loader.

Decky loader 👍🏼
EmuDeck… Vooral zitten spelen met oudere games. Wel zitten klooien met welke emulator ik nodig heb. Dan A en dan weer B.
maar…, ik vind toch dat de echte oudere games op een RG35XX beter tot zijn recht komen.
Al begrijp ik dat je nu wat moderne games kan spelen. Dat heb ik (nog) niet gedaan.
Dus ik denk dat ik de RG35XX blijf gebruiken voor nostalgie en de SteamDeck voor de moderne games.

Blijft een geweldig apparaat.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
streamnl schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:00:
Vandaag een beetje zitten klooien met EmuDeck en met Decky loader.

Decky loader 👍🏼
EmuDeck… Vooral zitten spelen met oudere games. Wel zitten klooien met welke emulator ik nodig heb. Dan A en dan weer B.
maar…, ik vind toch dat de echte oudere games op een RG35XX beter tot zijn recht komen.
Al begrijp ik dat je nu wat moderne games kan spelen. Dat heb ik (nog) niet gedaan.
Dus ik denk dat ik de RG35XX blijf gebruiken voor nostalgie en de SteamDeck voor de moderne games.

Blijft een geweldig apparaat.
Zit hem dat dan puur in nostalgie omdat het ding op een Gameboy lijkt? Of dat oude games op een kleiner schermpje beter uitkomen of zo? Of iets anders?

Ik had laatst bijna de powkiddy rgb30 besteld omdat ik die in een video tegen was gekomen en dat vierkante scherm leek me erg cool om wat nes en Gameboy en zo op te spelen... Het was dat de betalingspagina raar deed dat ik op dat moment niet besteld heb en de volgende dag vroeg ik me af waarom ik geld uit aan het geven was aan iets wat ik ook gewoon op de steam deck kon doen. Alleen heb ik daar nog niet de tijd genomen om eens emudeck te installeren (moet ook mijn oude server of nas dan weer eens tot leven wekken om mijn oude rom collectie te vinden). Maar ben dan op zich wel benieuwd waarom je vindt dat dat ding beter zou zijn voor het emuleren van die oude systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Finraziel schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:42:
[...]

Zit hem dat dan puur in nostalgie omdat het ding op een Gameboy lijkt? Of dat oude games op een kleiner schermpje beter uitkomen of zo?
Off-Topic
Ik vermoed vooral de nostalgie.
Maar ik denk dat jouw andere punt ook klopt.

En… icm Garlic werkt het echt super. Geen geklooi met verschillende emulators (??) en wat nu weer de snelkoppeling zijn.

Ontopic
Ik verbaasde me positief over hoe snel de OS is van de SD. Zolang je geen gekke/zware dingen doet, geloof ik gerust dat mensen dit gebruiken als primaire computer voor mailen enzo

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:41
Zo van de week mijn 2e 1TB OLED ontvangen. (Vorige ging RMA en kreeg een nieuwe opgestuurd). Deze is gelukkig flawless en lekker mee lopen klooien al.

Emulators staan erop via Emudeck en al meerdere games up and running:
Mario Odyssey, Kirby and the forgotten lands, Mario kart 8, maar ook wat oudere games als Golden Sun of een pokemon rom hack (unbound) waarbij retroachievements enabled zijn, Tof!

Verder moonlight / sunshine erop geknald om te koppelen met mijn gamelaptop.
Zojuist ruim 3 uur Elden ring op high settings gespeeld (via moonlight) op de steamdeck met 60 fps capped en HDR enabled. Doordat de laptop al het rekenwerk doet ging er +- 15% van de batterij maar af.

Ook al getest dat mass effect legendary edition mooi werkt met 90 fps op dat OLED schermpje, net als bijvoorbeeld bioshock remastered.

Firewatch aangeschaft op Steam voor 2€ ofzo en al uitgespeeld, al was dat niet echt mijn ding.

Ieder zijn user case, maar voor mij was het grotere scherm, OLED, 90FPS scherm (werkt heel goed met moonlight / sunshine streamen) zeker de upgrade waard tov de LCD versie.

Komende tijd lekker aan de Elden Ring, daarna God of War of toch maar eens The Witcher 3 uitspelen met DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxie85
outlandos schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:24:
[...]

Via U connect speel je dat? Game komt morgen uit voor pre orders en voor mensen met een premium Ubisoft abonnement (17 euro per maand). Ik denk dat ik daarvoor ga want je speelduur is 20 a 25 uur dus dat lukt wel in een maand tijd.
Ja dat klopt. Die had ik geïnstalleerd via NonSteamLaunchers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
maxxie85 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 06:09:
[...]

Ja dat klopt. Die had ik geïnstalleerd via NonSteamLaunchers.
Top. Ik ga het vanavond op het bankje eens rustig uitproberen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:46
Odysseus87 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:23:
Zo van de week mijn 2e 1TB OLED ontvangen. (Vorige ging RMA en kreeg een nieuwe opgestuurd). Deze is gelukkig flawless en lekker mee lopen klooien al.

Mario Odyssey, Kirby and the forgotten lands, Mario kart 8, maar ook wat oudere games als Golden Sun of een pokemon rom hack (unbound) waarbij retroachievements enabled zijn, Tof!

Verder moonlight / sunshine erop geknald om te koppelen met mijn gamelaptop.
Zojuist ruim 3 uur Elden ring op high settings gespeeld (via moonlight) op de steamdeck met 60 fps capped en HDR enabled. Doordat de laptop al het rekenwerk doet ging er +- 15% van de batterij maar af.

Ook al getest dat mass effect legendary edition mooi werkt met 90 fps op dat OLED schermpje, net als bijvoorbeeld bioshock remastered.

Firewatch aangeschaft op Steam voor 2€ ofzo en al uitgespeeld, al was dat niet echt mijn ding.

Ieder zijn user case, maar voor mij was het grotere scherm, OLED, 90FPS scherm (werkt heel goed met moonlight / sunshine streamen) zeker de upgrade waard tov de LCD versie.

Komende tijd lekker aan de Elden Ring, daarna God of War of toch maar eens The Witcher 3 uitspelen met DLC.
Ik moet mij nog verdiepen in EmuDeck maar zeg je nu dat je via retroachievements achievements kan halen voor Golden Sun?! Dan ga ik EmuDeck heeeeel snel eens installeren.

The Witcher 3 + DLC en Mass Effect Legendary Edition heb ik overigens beide platinum gespeeld. Misschien per game wel 250 uur ingestopt. Het zijn een paar van mijn favoriete RPGs en ik ben ze echt aan het herontdekken op de Steam Deck. Het feit dat je ze handheld kan spelen is voor mij waanzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoPlace
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-04 13:08
Odysseus87 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:23:

Heb zelf mijn steam deck OLED nu een weekje en wil binnenkort ook proberen met Emudeck wat switch games erop te zetten (oa die jij hebt benoemd). Heb al wel een goede tutorial gevonden voor Kart 8, dus ik ga er vanuit dat die wel gaat lukken. Golden Sun zou ik ook graag weer opnieuw willen spelen, dus wellicht dat ik daar nog even bij je over in de lucht kom als het niet wil lukken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Laatst online: 07:41
Causs schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:13:
[...]

Ik moet mij nog verdiepen in EmuDeck maar zeg je nu dat je via retroachievements achievements kan halen voor Golden Sun?! Dan ga ik EmuDeck heeeeel snel eens installeren.

The Witcher 3 + DLC en Mass Effect Legendary Edition heb ik overigens beide platinum gespeeld. Misschien per game wel 250 uur ingestopt. Het zijn een paar van mijn favoriete RPGs en ik ben ze echt aan het herontdekken op de Steam Deck. Het feit dat je ze handheld kan spelen is voor mij waanzinnig.
Yes een account maken op retro achievements en via emudeck kan je ook inloggen. Hij herkent welke game je speelt en heeft er achievements aan gekoppeld. Zo zag ik dat Golden Sun bijv 60 achievements had en de pokemon romhack 'unbound' meer dan 120!
LocoPlace schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Heb zelf mijn steam deck OLED nu een weekje en wil binnenkort ook proberen met Emudeck wat switch games erop te zetten (oa die jij hebt benoemd). Heb al wel een goede tutorial gevonden voor Kart 8, dus ik ga er vanuit dat die wel gaat lukken. Golden Sun zou ik ook graag weer opnieuw willen spelen, dus wellicht dat ik daar nog even bij je over in de lucht kom als het niet wil lukken ;)
Mario kart 8 had eerst een 'bug' dat je niet verder kon dan het start scherm, iets met een Mii selecteren. Als je dat op youtube zoekt vind je ook wel oplossingen. Je kunt door een beetje te zoeken wel de meeste recente update vinden waar alle booster packs ook bij zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door Odysseus87 op 15-01-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 16:12
Vinze schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:08:
[...]

Ik heb precies hetzelfde sinds vorige week. Na contact met de support heb ik inmiddels een RMA label dus hij gaat vandaag of morgen retour. Ben wel benieuwd of ze 'm gaan repareren of dat ik een nieuwe unit krijg.

Zelf zit ik ook te denken om 'm direct in de verkoop te doen zodra ik een nieuwe ontvangen heb. Gebruik het apparaat toch veel meer dan ik van te voren gedacht had en vind de upgrade naar de OLED versie het geld nu wel waard :)
Nou vandaag m'n RMA retour gekregen. Zo te zien een nieuw exemplaar aangezien de verpakking verzegeld is. Nu heb ik inmiddels ook al de OLED versie besteld dus m'n oude (nieuwe) LCD Deck gaat in de verkoop.

Lees overigens best veel berichten van een black screen of death, knap lullig als je geen garantie meer hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Toch jammer dat we bij de OLED Decks een zelfde niveau van uitval zien als bij de LCD Decks in het begin. Je zou niet verwachten dat na een paar hardware veranderingen Valve en zijn partners ineens van nul moeten beginnen qua productie proces...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:10

Mauz1978

Console War Veteran

Nou, ik vind hun garantie service wel voldoen ondanks dat het contact erover echt lang duurt (1 bericht per dag).

Zojuist een gloednieuw gesealde versie gekregen voor m’n anderhalf jaar oude steamdeck die niet meer aan ging. Maar meteen te koop gezet aangezien ik ook voor de OLED versie ben gegaan.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Net even the Witcher weer opgestart. Nu eens rommelen met settings. Op high gezet, tdp gewoon ongeregeld.

Ja de deck begint nu wat actiever te koelen maar nog steeds amper hoorbaar. Bizar dat dit kan in een handheld. Deze setting is prima op de bank, maar moet zeggen dat de Steam Deck settings ook goed werken met tdp 10. Zeker als je langer op je accu wil spelen.

Valt me wel op dat presets in die game anti aliasing niet aanpassen. Neem aan dat deze gewoon standaard fsr2 is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
XanderDrake schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:25:
Toch jammer dat we bij de OLED Decks een zelfde niveau van uitval zien als bij de LCD Decks in het begin.
Of horen we nu dezelfde hoeveelheid klachten terwijl er veel meer Decks uitgegeven worden t.o.v. toen de Deck net uitkwam?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• outlandos
Dat Ubisoft Connect downloaden en installeren is niet zoals ik dacht even 5 min werk. Mocht je het van plan zijn (net zoals ik vanwege de nieuwe Prince of Persia) neem dan even de tijd om er toetsenbord en muis bij te pakken. Dat scheelt een hoop gedoe (en tijd).

Hier een link naar de guide die ik heb gebruikt:

https://pimylifeup.com/steam-deck-ubisoft-connect/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxxie85
outlandos schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:28:
Dat Ubisoft Connect downloaden en installeren is niet zoals ik dacht even 5 min werk. Mocht je het van plan zijn (net zoals ik vanwege de nieuwe Prince of Persia) neem dan even de tijd om er toetsenbord en muis bij te pakken. Dat scheelt een hoop gedoe (en tijd).

Hier een link naar de guide die ik heb gebruikt:

https://pimylifeup.com/steam-deck-ubisoft-connect/
Ik heb het via het script NonSteamLaunchers gedaan, dat was echt heel simpel en had geen fysiek toetsenbord en muis nodig.

Link https://github.com/moraroy/NonSteamLaunchers-On-Steam-Deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 11:42
Ik heb emudeck geinstaleerd met de optie roms via externe schijf. Nu heb ik een sd kaartje met roms maar elke keer als ik op een van de opte klik, bv PSP dan opent ie en stopt ie hij ziet blijkbaar geen roms. Heeft iemand dat probleem wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
maxxie85 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:16:
[...]

Ik heb het via het script NonSteamLaunchers gedaan, dat was echt heel simpel en had geen fysiek toetsenbord en muis nodig.

Dat ziet er inderdaad wel een stuk eenvoudiger uit. Mocht ik nog een externe launcher moeten installeren dan zal ik het via dat script proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:50
Ik overweeg een SD Oled in huis te halen. Ik zal hem dan ook veel gebruiken icm desktop streaming vanaf mijn zolderkamer PC.

Kun je Moonlight direct op de SD installeren of moet ik er daar eerst een Windows client voor op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-04 20:21
CousinBoneless schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:31:
Kun je Moonlight direct op de SD installeren of moet ik er daar eerst een Windows client voor op zetten?
Gaat via Decky Loader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Ik heb inmiddels (net) een Steam Deck en probeer Baldur's Gate III aan de praat te krijgen met Heroic.

Het spel installeert wel via gog.com account, maar bij het starten krijg ik de foutmelding dat DX11 niet geïnstalleerd is, en of ik het wil installeren; en vervolgens springt het over naar Discover (de app installer van SteamOS).

Iemand een tip hoe het verder gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghhi
  • Laatst online: 25-09 16:19
Dryhte schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:53:
Ik heb inmiddels (net) een Steam Deck en probeer Baldur's Gate III aan de praat te krijgen met Heroic.

Het spel installeert wel via gog.com account, maar bij het starten krijg ik de foutmelding dat DX11 niet geïnstalleerd is, en of ik het wil installeren; en vervolgens springt het over naar Discover (de app installer van SteamOS).

Bij compatibility issues met games is het checken van ProtonDB altijd aan te raden: https://www.protondb.com/app/1086940

In dit geval bevelen ze aan de volgende launch options in te stellen: "gamemoderun %command% --skip-launcher --dx11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:23

DizzyWeb

Ondertiteld

CousinBoneless schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:31:
Ik overweeg een SD Oled in huis te halen. Ik zal hem dan ook veel gebruiken icm desktop streaming vanaf mijn zolderkamer PC.

Moonlight is de client die je op de SD installeert, op de desktop waarvan je wil streamen zal je dan Sunshine moeten installeren aangezien nVidia de functionaliteit niet meer ondersteunt.

Ook is er een plugin voor Decky Loader om dingen makkelijker te maken, maar je zal nog wel de client moeten installeren, is geen vervanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:22
Dryhte schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:53:

Volgens mij had ik dat ook. Ik heb het met deze post van Reddit en de toevoeging van 'just start playing' aan de praat gekregen: https://www.reddit.com/r/SteamDeck/s/RZ7dKkeVjJ

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• outlandos
De nieuwe Prince of Persia speelt echt heerlijk weg op de SD. Bijna constant 90 FPS met graphics op Normal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het ziet er inderdaad wel uit als een ultieme Steam Deck game. Helaas nog niet op steam zelf, is er een idee wanneer deze ook hiernaartoe komt? Ik houd het liever allemaal binnen de Steam library, andere stores gebruik ik nooit.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:05
DeNachtwacht schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:03:
Het ziet er inderdaad wel uit als een ultieme Steam Deck game. Helaas nog niet op steam zelf, is er een idee wanneer deze ook hiernaartoe komt? Ik houd het liever allemaal binnen de Steam library, andere stores gebruik ik nooit.
Waarschijnlijk niet, Ubisoft is gestopt met nieuwe games uitbrengen via Steam, het gaat nu via Epic Store.

Niet dat dit veel uitmaakt, je hebt de Uplay launcher hoe dan ook nodig, kun je bijna net zo goed het via Uplay zelf aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxie85
Mizgala28 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 01:19:
[...]

Waarschijnlijk niet, Ubisoft is gestopt met nieuwe games uitbrengen via Steam, het gaat nu via Epic Store.

Niet dat dit veel uitmaakt, je hebt de Uplay launcher hoe dan ook nodig, kun je bijna net zo goed het via Uplay zelf aanschaffen.
Ze hebben Anno 1800 weer beschikbaar gemaakt op Steam :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
maxxie85 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 06:02:
[...]

• Incorporates 3rd-party DRM: Denuvo Anti-tamper
• Requires 3rd-Party Account: Ubisoft Account
Nog steeds een launcher nodig, en gebrek aan effectief eigendom van het spel. Voor een spel waarvan de 'Complete Edition' drie jaar geleden met een crack op het internet is gegooid.

Fuck no. Kom eerst maar uit met een GoG release (geen DRM, geen launcher, geen bullshit...).

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 18-01-2024 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:05
maxxie85 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 06:02:
[...]

Blijkbaar zijn ze November vorig jaar mee begonnen, geen wonder dat het mij niet is opgevallen.

Maar je hebt nog steeds hun launcher nodig, kun je dus nog steeds net zo goed het gewoon direct via Uplay doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 13:55
maxxie85 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:16:
[...]

Vraagje over deze methode, ik neem aan dat je dan via steam game mode dan een launcher opent (bijv epic of ubisoft) en dan pas een spel binnen die stores kan openen klopt?

Kan je dan ook per spel een instelling maken voor fps/Hz en TDP?

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mizgala28 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 01:19:
[...]

Wees maar niet bang, de dominantie van Steam is zo groot dat ik gok dat binnen 1-2 jaar eieren voor het geld gekozen wordt... het is uiteindelijk een bedrijf en als ze moeten kiezen tussen geld verdienen op steam of geen geld verdienen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben weer eens wat Hades verder aan het spelen, langzaam grinden aan de latere objectives en achievements... Maar heb nou ineens al een paar keer gehad dat mijn A knop naar beneden bleef steken. Een klein tikje laat hem wel weer opkomen, maar eens goed in de gaten houden of dat erger wordt...

Nu eens geprobeerd of ik het kan reproduceren, gebeurt vrij makkelijk als ik de A indruk en dan naar rechtsonder beweeg en los laat. Niet gek dan dat het bij Hades gebeurt want ben als een gek tussen A en X aan het switchen steeds. Lijkt alsof de knop misschien net iets te ver ingedrukt kan worden waardoor je hem net een heel klein stukje onder de behuizing kan duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
DeNachtwacht schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:34:
[...]

Wees maar niet bang, de dominantie van Steam is zo groot dat ik gok dat binnen 1-2 jaar eieren voor het geld gekozen wordt... het is uiteindelijk een bedrijf en als ze moeten kiezen tussen geld verdienen op steam of geen geld verdienen...
Yeah... af en toe voel ik me er minder comfortabel bij dat we hiero feitelijk een monopolist aan het ondersteunen zijn. Maar goed, ik koop ook regelmatig games bij Epic. Als ze allemaal wat meer Linux vriendelijk zouden zijn dan hadden we deze discussie uberhaubt niet.
Met al die DRM verkopen ze echt geen extra games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:55:
[...]

Yeah... af en toe voel ik me er minder comfortabel bij dat we hiero feitelijk een monopolist aan het ondersteunen zijn. Maar goed, ik koop ook regelmatig games bij Epic. Als ze allemaal wat meer Linux vriendelijk zouden zijn dan hadden we deze discussie uberhaubt niet.
Ja, aan een kant wel... Aan de andere kant is Valve wel een van de vriendelijkste 'monopolisten' die je kunt hebben. Het zou alsnog niet goed zijn als ze echt als enige over zouden blijven want Valve heeft ook een tijd veel te veel op hun lauweren gerust en weinig aan steam ontwikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
[...]

Ik pak eigenlijk alleen de gratis games mee. Even los van de exclusives vind ik epic zelf niet fijner of slechter dan steam. Naast steam koop ik verder alleen bij GOG. DRM free en het feit dat je al je games volledig kan backuppen zijn wat mij betreft een dikke plus. Het is door de steam sales anders kocht ik alles bij GOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yeah... af en toe voel ik me er minder comfortabel bij dat we hiero feitelijk een monopolist aan het ondersteunen zijn.
De grootste/populairste zijn != "Feitelijke" monopolist

Iedereen is vrij om wel of niet Steam te gebruiken voor het distribueren van spellen. Iedereen is vrij om bij de keuze voor Steam spellen ook via andere wegen, deels of volledig buiten Steam om te distribueren.

Er zijn alternatieven, en Valve draagt met de Deck bij aan het ecosysteem zodat die niet weggedrukt worden.
cold_as_ijs schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:32:
Ik pak eigenlijk alleen de gratis games mee. Even los van de exclusives vind ik epic zelf niet fijner of slechter dan steam. Naast steam koop ik verder alleen bij GOG.
Zie hier voorbeelden van het gebruik van alternatieven. En ja, dat kan ook op de Deck.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een platform het populairst is. De markt afknellen richting een monopolie is een manier. Het klassieke enshittificationmodel toepassen is een ander (in het geval van Epic, die geen succes heeft en niet voorbij de eerste fase komt). Maar een platform kan ook het populairst zijn omdat klanten het vrijwillig gebruiken omdat het zo goed is.

Zelf doe ik vaak hetzelfde als @cold_as_ijs: spellen koop ik of op GoG (ik hou van effectieve eigendom) of op Steam. Sommige spellen koop ik direct bij de ontwikkelaar (zoals Factorio) om die maximaal te ondersteunen.

[ Voor 44% gewijzigd door The Zep Man op 19-01-2024 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
The Zep Man schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:10:
Iedereen is vrij om wel of niet Steam te gebruiken voor het distribueren van spellen. Iedereen is vrij om bij de keuze voor Steam spellen ook via andere wegen, deels of volledig buiten Steam om te distribueren.
Een paar posts eerder meldt @DeNachtwacht in mijn ogen terecht dat game devs en publishers vaak niet om Steam heen kunnen, dus zo vrij zijn ze dus niet. Dus moeten ze voor lief nemen dat ze een heel flink stuk van hun omzet afgeven aan Valve, terwijl Valve eigenlijk het bijna allemaal als winst kan houden.
De grootste/populairste zijn != "Feitelijke" monopolist

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een platform het populairst is. De markt afknellen richting een monopolie is een manier. Het klassieke enshittificationmodel toepassen is een ander (in het geval van Epic, die geen succes heeft en niet voorbij de eerste fase komt). Maar een platform kan ook het populairst zijn omdat klanten het vrijwillig gebruiken omdat het zo goed is.
Het klopt dat monopolisten zich eigenlijk nog wel anders gedragen dan Valve. Markt dominantie gaat vaak gepaard met uitsluiten en frustreren van concurrenten en het vastbinden van klanten aan je platform. Dat doet Valve inderdaad niet, ze bieden vooral extra waarde voor SPELERS voor op hun platform, van mooie badges tot aan de Deck. Maar hun andere klanten, game devs en uitgevers, zijn een stuk minder blij met het markt aandeel van Steam. Ze moeten veel geld afstaan aan Valve en moeten elkaar de toko uitvechten (en dokken...) om aandacht te krijgen in de Steam store front.

Ikzelf vind GOG en Epic op zich wel redelijk goede alternatieven voor Steam. Ik koop regelmatig dingen op Epic omdat ze minder duur zijn dan op Steam, plus er gaat meer geld richting de daadwerkelijke makers van de games. En de gratis games zijn natuurlijk mooi meegenomen.
Veel features van Steam gebruik ik niet, zoals die skin market place, community shizzle, kaartenruil, de modding. Ik begrijp dat veel mensen het wel gebruiken maar voor mij maakt het wat bloated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:41:
[...]
Een paar posts eerder meldt @DeNachtwacht in mijn ogen terecht dat game devs en publishers vaak niet om Steam heen kunnen, dus zo vrij zijn ze dus niet. Dus moeten ze voor lief nemen dat ze een heel flink stuk van hun omzet afgeven aan Valve, terwijl Valve eigenlijk het bijna allemaal als winst kan houden.
Dat maakt geen monopolie.
Het klopt dat monopolisten zich eigenlijk nog wel anders gedragen dan Valve.
Ik heb het niet over gedrag, maar over definities. Volgens de definitie van een monopolist is Valve geen monopolist. "feitelijk" of anders.
Markt dominantie gaat vaak gepaard met uitsluiten en frustreren van concurrenten en het vastbinden van klanten aan je platform. Dat doet Valve inderdaad niet, ze bieden vooral extra waarde voor SPELERS voor op hun platform, van mooie badges tot aan de Deck. Maar hun andere klanten, game devs en uitgevers, zijn een stuk minder blij met het markt aandeel van Steam. Ze moeten veel geld afstaan aan Valve en moeten elkaar de toko uitvechten (en dokken...) om aandacht te krijgen in de Steam store front.
Als we toch gaan speculeren: er zijn waarschijnlijk voldoende ontwikkelaars die blij zijn dat Steam veel van het werk uit handen neemt en de drempel tot het toetreden van de markt verlaagt (inclusief samenwerking met de community voor het genereren van gratis meerwaarde van hun spellen, zoals Steam Workshop). Ook hebben ontwikkelaars de vrijheid om Steam te gebruiken en tegelijkertijd om hun spellen via andere wegen aan te bieden.

Natuurlijk zou een ontwikkelaar liever zien dat Steam gratis was. Maar ja, voor niets gaat de zon op en de kat dood. Voor die (ik geloof) 30% wordt veel werk uit handen genomen en veel aangeboden.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 19-01-2024 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik koop regelmatig dingen op Epic omdat ze minder duur zijn dan op Steam
Is daar dan niet alles mee gezegd? Volgens mij werkt het systeem dan. Steam biedt blijkbaar voor veel spelers genoeg meerwaarde om die meerprijs te betalen. Je kunt Valve moeilijk aanrekenen dat de concurrentie het niet voor elkaar krijgt om een net zo goed product aan te bieden...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hadden we het hier niet over de steamdeck??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxie85
beezze schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:24:
[...]

Vraagje over deze methode, ik neem aan dat je dan via steam game mode dan een launcher opent (bijv epic of ubisoft) en dan pas een spel binnen die stores kan openen klopt?

Kan je dan ook per spel een instelling maken voor fps/Hz en TDP?
Ja Dat klopt. Ik denk wel dat je extra shortcuts kan maken. Maar dat heb ik nog niet onderzocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimensje
  • Laatst online: 15:09
maxxie85 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:39:
[...]

Ja Dat klopt. Ik denk wel dat je extra shortcuts kan maken. Maar dat heb ik nog niet onderzocht.
Ik heb dat op basis van deze post op reddit gedaan.

Eigenlijk gewoon shortcut naar de launcher (add to steam) en -in geval van Ubisoft - de URL erachter (uplay://...) om een specifieke game te starten

https://www.reddit.com/r/SteamDeck/s/RM8W1RTWVq

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• XanderDrake

Het is weer bijna weekend! Tijd voor nieuwtjes O-)

Er is veel te doen om DRM de afgelopen weken. In dit topic kwam al naar voren dat Ubisoft loopt te hannesen met launchers, DRM en zelfs "You will own nothing" abbo's. Blij word ik er niet van, maar het kan nog erger: Capcom heeft de afgelopen tijd SteamOS incompatible DRM in bestaande games lopen te duwen, zelfs in titels die voorheen "Verified" waren! Het gaat over de Enigma DRM, en deze wordt stilzwijgend in oudere games gestopt. Omtrent de vraag "waarom" is veel speculatie, maar veel mensen raden af om nog Capcom games te kopen als je ze op de Deck wilt spelen: je weet nooit wanneer het niet meer werkt, misschien kan je het dan al niet meer refunden :(

Valve en zijn test team heeft weer een nieuwe mijlpaal behaalt: 13.000 games zijn Playable of Verified. De classificatie efforts lagen een tijdje stil, maar sinds kort wordt er weer veel getest en gecheckt. Het is weer eens de moeite waard om in je "Works well with the Deck" tabblad te kijken ;)
Tevens een verse game update: Iedereen die Alan Wake 2 willen spelen via Epic, konden dat niet doen zonder gehackte Exe, want het spel eist dat je de volle 16GB RAM tot je beschikking hebt. Via de Epic helpdesk heeft iemand nu een mooie oplossing: je kan -nomemcheck meegeven als command prompt in de Epic launch opties en voilaaa je kan gamen.

Er is weer meer concurrentie voor de Deck Bij gekomen. We hebben het over twee verschillende invalshoeken; een goedkopere variant en een Intel handheld!
De goedkopere variant betreft de AyaNeo Next Lite. Als ik de externe nieuwsberichten mag geloven is het een handheld die draait op het AMD Mendocino platform: tragere maar zuinigere APUs met een klein prijsje. De Next Lite zou zo'n €299 gaan kosten en lijkt mij vooral geschikt voor Indie titels en emulatie. Een interessant feitje is dat het gebruik gaat maken van HoloISO en dus beschikt over SteamOS! Persoonlijk had ik deze variant al eerder verwacht en hij concurreert niet super goed met de de Deck: de 64GB refurbished is een stuk sneller voor dezelfde prijs en van Valve kan je betere service verwachten. Allicht is deze handheld bedoelt voor markten waar de Deck nog niet uit is.Afbeeldingslocatie: https://uploads.golmedia.net/uploads/articles/article_media/8524630221704904563gol1.png

De MSI Claw is een heel ander beest. Het draait op het Intel 14th gen platform en lijkt erg op de Asus ROG Ally. Ik snap dus ook niet helemaal het idee achter deze handheld: Intel staat niet bekend als zuinig op lagere TDPs en deze MSI wordt ook nog een stukje duurder dan de Ally. Ten derde draait deze Claw wederom op Windows 11 dus moeten we weer leren leven met een zoveelste performance overlay, etc. Waarom toch altijd weer Windows? Naja, hoe meer concurrentie hoe beter, zullen we maar zeggen?

Afbeeldingslocatie: https://uploads.golmedia.net/uploads/articles/article_media/8964253901704808019gol1.png

En voor jullie OLED eigenaren gaat the Phawx een grote opoffering maken. Hij gaat proberen om zijn Deck OLED scherm in te burnen en kijken hoe lang dat gaat duren:

TLDR: hij heeft een custom "game" gemaakt dat 1600+ uur achter elkaar tekst laat zien op exact dezelfde plek en met verschillende niveaus van helderheid, kleur en HDR. De resultaten duren nog even, maar hij is er gerust op dat zelfs onder deze extreme en onrealistische omstandigheden de burn-in schade minder zal zijn dan wat de meeste mensen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd naar het OLED resultaat. Ik schrok laatst toen ik bij mijn moeder was en op de TV waar de ondertiteling zit was het gewoon een donkerdere balk bij egale beelden. Die TV is nog geen 4 jaar oud.... OLED laptop heb ik daarom ook maar vanaf gezien voor nu.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 22:35

Vagax

Hehe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxZUqCAP6KhtwthZGTpjSN2Vh0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGgNalGDR3ZW8CeDL1barRfS.jpg?f=fotoalbum_large

Nu overigens in de beta build van de Steam Deck client, icoontjes en omschrijving van wat iets precies doet per instelling in de performance menu.
Ook is er (eindelijk) een Chromium update waardoor sites een stuk lekkerder draaien.

Ter referentie, nu draait die nog op Chromium 85 en die gaat nu naar Chromium 109. Build 85 is 4 jaar oud en loopt best achter op wat grotere recente ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Zijn er hier mensen die zelf de fix voor het ruisen van de headphones hebben uitgevoerd of de deck hebben aangeboden voor reparatie?

Bij mijn m50x hoor ik niks, xm4 hoor ik de ruis wel. Ben er nog niet over uit of het acceptabel is of niet voor een dergelijk geprijsd apparaat.

Ik gebruik m'n deck trouwens nu al meer dan verwacht. En dan heb ik remote Play nog niet geïnstalleerd, of emulators

[ Voor 17% gewijzigd door twowheeler op 19-01-2024 17:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Veel features van Steam gebruik ik niet, zoals die skin market place, community shizzle, kaartenruil, de modding. Ik begrijp dat veel mensen het wel gebruiken maar voor mij maakt het wat bloated.
Tipje gooi alles dat je in de Community Marketplace te koop kan zetten er eens op voor de laagste prijs. Als je een beetje serieuze gamer bent en dat nog nooit gedaan hebt, zit je even 20 minuutjes te klikken (ja, óók de items die maar 1 of 2 cent opleveren ;) ) maar daarna heb je met paar dagen wachten ineens een paar tientjes in je wallet :P

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:31
Ik heb sinds vandaag ook een steam deck, een 512 lcd. Overgenomen van een tweaker.
Ik heb er xbplay opgezet gezien ik eigenlijk helemaal in dat ecosysteem zit. Maar dat werkt echt super.
Dus als jullie nog tips hebben voor een kersverse steamdeck-eigenaar? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik heb veel moeite met het laten werken van pc games die ik handmatig installeer. Heb nu Cocoon geinstalleerd door de install.exe in te laden in steam. Vervolgens de game exe toegevoegd en geforceerd laten starten door bij compatibiliteit het afdwingen aan te vinken. Heb met verschillende proton versies getest maar de game start niet. Ik krijg ook geen melding oid. Dit gebeurt me met andere games ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:23
Ik wil Greenlight gebruiken op de Deck maar je moet daarvoor inloggen met je Microsoft gegevens. Is dat veilig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimensje
  • Laatst online: 15:09
michielvz schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:52:
Ik heb veel moeite met het laten werken van pc games die ik handmatig installeer. Heb nu Cocoon geinstalleerd door de install.exe in te laden in steam. Vervolgens de game exe toegevoegd en geforceerd laten starten door bij compatibiliteit het afdwingen aan te vinken. Heb met verschillende proton versies getest maar de game start niet. Ik krijg ook geen melding oid. Dit gebeurt me met andere games ook.
Je moet de game exe in dezelfde prefix laten draaien als die waarin de installer liep m.a.w. de toegevoegde install.exe entry in steam library bewerken en de shortcut naar de game exe doen wijzen.

Als je de game exe apart toevoegd wordt er een nieuwe prefix gegenereerd (tenzij je met COMPAT_DATA parameters in de shortcut begint te werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Top, het werkt. Ik heb de locatie bij Starten in, niet aangepast. Dat is dus niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Na tips op dit forum Cocoon gekocht (had er niet eerder over gehoord) maar wat een topgame zeg, en alsof die gemaakt is voor de SD, speelt er zo lekker op.
Zo…nu weer verder puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 12:02
Tadango schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:51:
Ben benieuwd naar het OLED resultaat. Ik schrok laatst toen ik bij mijn moeder was en op de TV waar de ondertiteling zit was het gewoon een donkerdere balk bij egale beelden. Die TV is nog geen 4 jaar oud.... OLED laptop heb ik daarom ook maar vanaf gezien voor nu.
Je zou toch haast zeggen dat dat een andere oorzaak heeft ondertiteling is immers niet statisch beeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofy79
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 11:24
Tadango schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:51:
Mijn OLED is van 2017 en ik heb geen enkele burn-in. Lijkt me een ander probleem.

Meer on-topic:
Sinds december ook eigenaar van een SD Oled. Fantastisch apparaat. Speelde nog maar weinig games, maar sinds die tijd al meer dan 60 uur erop zitten. Aanzetten en direct gamen, heerlijk. Kan ik eindelijk eens aan mijn Backlog werken :)

Horizon Zero Dawn en Hollow Knight spelen heerlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chillko schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Je zou toch haast zeggen dat dat een andere oorzaak heeft ondertiteling is immers niet statisch beeld
Ondertiteling is wel het helderste deel en staat bij hun overal aan. Die leds zijn dus het meest gebruikt op de hoogste stand. Dat was duidelijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:35
Tadango schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:53:
[...]

Ondertiteling is wel het helderste deel en staat bij hun overal aan. Die leds zijn dus het meest gebruikt op de hoogste stand. Dat was duidelijk zichtbaar.
Hier heb ik met mij OLED tv ook last van, en inderdaad precies waar de ondertitelingzit.
Dat ik altijd gele ondertitels heb maakt het er ook niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Tadango schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:53:
[...]

Dat is waar, maar ze staan niet continu aan dus de leds gaan aan en uit en het staat steeds op een andere plek. Zou het misschien kunnen dat ze de hele dag bv de radio luisteren via de tv met een statische balk onderin? Ik zou eerder aan zoiets denken. Nouja in alle gevallen mosterd na de maaltijd wel zuur...

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Zo, weer een game van mijn ellenlange backlog gewerkt dankzij de steam deck... Afgelopen dagen eindelijk a plague tale innocence gespeeld. Erg mooie game met een leuk verhaal en geweldige sfeer. Ik heb hem op 30 fps gespeeld met meeste settings op high, had bij deze game totaal geen last van deze framerate. Enige wat ik jammer vond was dat de game tegen het einde wat uitdagend werd terwijl de combat naar mijn idee niet zo goed is. Vond het daarom wat frustrerend worden wat het einde van het verhaal wat verpestte. Snap dat nooit zo als games die lekker makkelijk zijn en eigenlijk gewoon puur om verhaal en sfeer lijken te gaan tegen het einde toch denken ineens een uitdaging te moeten bieden. Maar alsnog zeker aan te raden om eens doorheen te spelen. Ik deed er krap 12 uur over, maar heb maar weinig van de collectibles gevonden (en ook niet gelukt alles te upgraden) dus niet heel hard buiten het standaard pad gezocht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chillko
Hellblade: Senua's Sacrifice is op dit moment 2,99 op Steam (ivm aankondiging deel 2). Draait erg goed op de Steam Deck 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Chillko schreef op zondag 21 januari 2024 @ 23:18:
Hellblade: Senua's Sacrifice is op dit moment 2,99 op Steam (ivm aankondiging deel 2). Draait erg goed op de Steam Deck 🙏
Lees wel super veel wisselende verhalen over die game. Verhaal en idee erachter top, gameplay wat minder?

Mijn games die ik nu veel speel:
Witcher 3, vaak op 10 tdp op Steam Deck preset en op high als hij aan het stroom hangt. Loopt perfect.

En veel portal 2, loopt super makkelijk op de deck en verbruikt daarbij erg weinig.

Net wel iets vreemds: deck op standby aan de laptop te laden gelegd. Na een aantal minuten ging de koelfan op max snelheid draaien, heb hem nog niet zo hard horen draaien. (Hopelijk geeft dit geen schade) Loskoppelen en daarna opstarten hielp. Hij stond dus ook niet meer op standby. Enig idee waarom dit komt?

[ Voor 44% gewijzigd door twowheeler op 22-01-2024 13:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:00
Afgelopen weken op vakantie begonnen aan Alan Wake (originele versie) op de Steam Deck. Loopt perfect met alles op high op 45 fps op de OLED. Toen ik thuis kwam wilde ik het laatste gedeelte op mijn PC + TV verder spelen maar na een kwartier toch de Deck weer opgepakt. Voelt door het kleine scherm intiemer en dat komt een game als dit zeker ten goede. Inmiddels uitgespeeld, om daarna een guide te raadplegen die het verhaal goed uitlegt... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:04
Ik ben inmiddels ook een weekje aan het stoeien met de steam deck, ik moet echter toch wel zeggen dat mijn pc aanslingeren en streamen via steam link toch ook wel heel fijn is voor de batterij duur en alle grafische instellingen die op ultra max turbo kunnen ( een 3080 kan veel aan op 1280x800 )
Ik vindt het apparaatje wel wat zwaar moet ik zeggen maar hij houdt fijn vast en de knoppen zijn allemaal zonder meer goed, wel even wennen aan de software en de soms toch wel kleine tekst, maar ik zit dan ook al jaren achter 2x 30 inch op mijn werk en thuis een 49 inch ultrawide. Mijn wederhelft is blij dat ik wat vaker bij haar op de bank zit dan in mijn hoek in de woonkamer:)
Tot nog toe erg content met RDR2, Hades, DMC5 , Diablo 4 en Palworld.

Ik had de 512GB oled ( omdat ik al twijfelde over het matte beeld )gekocht en een matte screenprotector gemonteerd, maar vond het beeld niet scherp genoeg, ik heb er nu een heldere screenprotector opzitten en ik vind het beeld echt enorm verbeterd.
Ik heb er ook een 2TB WD SN740 SSD in gegooid, maar als ik zie hoeveel Gb ik nog over heb na het meeste installeren was dit een beetje overkil:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFortune
  • Laatst online: 14:53
Mschrijver88 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:04:
Ik ben inmiddels ook een weekje aan het stoeien met de steam deck, ik moet echter toch wel zeggen dat mijn pc aanslingeren en streamen via steam link toch ook wel heel fijn is voor de batterij duur en alle grafische instellingen die op ultra max turbo kunnen ( een 3080 kan veel aan op 1280x800 )
Ik vindt het apparaatje wel wat zwaar moet ik zeggen maar hij houdt fijn vast en de knoppen zijn allemaal zonder meer goed, wel even wennen aan de software en de soms toch wel kleine tekst, maar ik zit dan ook al jaren achter 2x 30 inch op mijn werk en thuis een 49 inch ultrawide. Mijn wederhelft is blij dat ik wat vaker bij haar op de bank zit dan in mijn hoek in de woonkamer:)
Tot nog toe erg content met RDR2, Hades, DMC5 , Diablo 4 en Palworld.

Ik had de 512GB oled ( omdat ik al twijfelde over het matte beeld )gekocht en een matte screenprotector gemonteerd, maar vond het beeld niet scherp genoeg, ik heb er nu een heldere screenprotector opzitten en ik vind het beeld echt enorm verbeterd.
Ik heb er ook een 2TB WD SN740 SSD in gegooid, maar als ik zie hoeveel Gb ik nog over heb na het meeste installeren was dit een beetje overkil:)
Ik heb laatst mijn setup volledig omgebouwd naar Sunshine + Moonlight. Ook via Steam Deck en Google TV op grote TV. Op mijn Steam Deck open ik standaard een stream met resolutie van 1920x1200. TV dan weer 1920x1080 (valt me mee qua kwaliteit aangezien het 4K tv is) is ook prima speelbaar vanaf een afstandje

PC staat nu gewoon zonder scherm met dummy hdmi ergens in huis waar je geen last hebt van de ventilatoren. Via Moonlight stuur ik dan gewoon een Wake-on-lan verzoek, 1 minuut wachten (of minder vanuit sleep) en ik kan gelijk gamen. Ook vele uren, zoals jij aangeeft, RDR2 op hoge kwaliteit kan ik dan inderdaad gewoon 5~6 uurtjes op de Steam Deck spelen.

Daarnaast vind ik Sunshine + Moonlight wel echt veel beter draaien en betere kwaliteit leveren dan Steam Remote Play.

Edit:
Voor belangstellenden:
- Windows 10 PC met veel dingen uitgeschakeld en apps verwijderd. Via Optimizer programma en Chris tatus tooltje
- Sunshine start automatisch, resolutie wordt automatisch aangepast aan client resolutie.
- Wake-on-lan aanstaan om niet meer naar de pc te hoeven lopen.
- Radeon Chill op min 60fps en max 60fps om constante frametime te hebben.
- Steam automatisch starten in big picture mode

Ik kan zo de stream op TV stoppen en op de steam deck starten om daar verder te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door MrFortune op 22-01-2024 15:22 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.