Ik heb sinds gisteren m'n steamdeck ontvangen.
Eerste indruk: prachtig scherm! Meteen alle games downloaden, wat ergens heel gaaf is is dat er dan koeling gaat draaien. Geeft meer het idee dat er serieus power in zit.
Daarna met portal 1 begonnen. En erachter gekomen dat er toch nog (steeds) wat meer tweaker in me zit dan gedacht. Dus meteen met de power instellingen wezen klooien, hiermee kan je de game zo instellen dat je er makkelijk 8 uur mee haalt.
Daarna Witcher 3. Voor het eerst dat ik die game speel, maar erg mooi. Vandaag even gespeeld en mega framerate drops gehad. Beetje met die instellingen zitten klooien en gereset en nu werkt het weer.
Wat ik fijn vindt: ik kan nu helemaal los gaan en lekker rommelen. Straks kan ik de deck gewoon een factory reset geven en dan is alles weer normaal. Dit maakt het wel een normale console. Dat the Witcher zo belabberd liep deed me even vrezen dat ik alsnog moest werken om het draaiend te krijgen. Maar dat is gemaakt.
Wat mindere dingen:
Ik heb de ruis als ik de koptelefoon aansluit. Het is niet heel hinderlijk, en blijkbaar te fixen. Wel een smetje op verder een mooi apparaat.
Haptics van de trackpads zijn vrij luid, ik neem aan dat dit hoort? Rumble is echt bizar zwak, het is wel voelbaar hoor, ook op standaard instelling. Maar als je een ps4 controller gewend bent is dit minimaal. Ik denk dat je het beter kan vergelijken met de switch.
De deck trilt, de dualshock beweegt echt. Zwaardere rumble.
Dit weekend ga ik wat langere sessies proberen en wat meer wennen en thuis worden in het apparaat.
Edit: ik lees net dat de deck geen Rumble heeft zoals een dualshock. Enkel haptics die rumble simuleren. Verklaart een hoop.
[
Voor 10% gewijzigd door
twowheeler op 11-01-2024 15:16
]