Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03
Cinerama schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:26:
[...]

Check ook eens de SteamDock Pro van Skull & Co, iets duurder maar meteen ook een stuk veelzijdiger en topkwaliteit.

https://skullnco.com/coll...ck?variant=44494667645220

[Afbeelding]
Dit ziet er wel heel gaaf uit! Ik zie alleen zo gauw niet een optie met 2x display uitgang, of is die er wel?
Zou ideaal zijn om de Steam Deck als desktop replacement in te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 14:00
MennoE schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Ikzelf ben best slordig en niet zuinig op mijn spullen. Mijn telefoon heeft elke twee weken een nieuwe screenprotector nodig vanwege alle barsten erin. Maar ik heb nu iets van een jaar de steam deck zonder screenprotector en die is nog in perfecte staat. Zolang je hem in een hoes bewaart en niet laat vallen zie ik niet goed hoe er krassen op zouden komen.
Is zeker waar, maar ook zolang er niks opvalt. Ik ga zelf kijken hoe het scherm er na een tijdje uitziet. Als de protector nog als nieuw is weet ik dat voor de volgende keer. Zo'n deck wil ook nog wel eens op de bank liggen, op een bijzettafel etc. Een laptop wordt dichtgeklapt en een tv staat stabiel op een vaste plek. In die zin toch een risico.

Echter, als ik mn Nintendo's zie (wel plastic schermen) komen er op de een of andere manier toch krassen op. Ik ga het proberen, weet ik voor de deck 2 over een jaar of 2 ook meteen wat voor scherm ik ga willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Wat zijn jullie ervaringen met het emuleren van Switch spellen zoals Just Dance en WII sports?
Technisch is het mogelijk zag ik op Reddit.

Ik merk dat mijn oudste dochter graag dit soort spellen zou willen spelen. Ik zou graag allerlei PC (AAA) spellen willen gaan spelen.

Is een Steam Deck icm dock een goed idee in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
spacer schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:43:
Wat zijn jullie ervaringen met het emuleren van Switch spellen zoals Just Dance en WII sports?
Technisch is het mogelijk zag ik op Reddit.

Ik merk dat mijn oudste dochter graag dit soort spellen zou willen spelen. Ik zou graag allerlei PC (AAA) spellen willen gaan spelen.

Is een Steam Deck icm dock een goed idee in dit geval?
Switch sports denk ik dat je bedoeld? Technisch mogelijk, en de meeste switch games zijn te emuleren, maar er kunnen nog wel eens wat problemen optreden (artifacts, lage fps of helemaal niet goed werkende te krijgen). Daarnaast is het niet echt out of the box, dus een beetje voorkennis (of wat youtube videos) is handig er bij. Plus het is emuleren, dus het hele piracy verhaal ligt op de loer.

Over AAA games ben ik zelf van mening dat het niet echt de juiste keuze is (maar daar zullen anderen het weer niet mee eens zijn). Vooral recente AAA games ga je wel iets op inleveren. Ik begreep bijvoorbeeld (zelf niet geprobeerd, mede hierom) dat Hogwarts Legacy te spelen is, maar met de meeste opties op low, om een 30 fps "stabiel" te krijgen.
Zelf heb ik bijvoorbeeld ook een tijdje terug een refund gedaan voor RDR2. Vond dat de 30fps toen niet stabiel werkte, en ondanks dat het geen heel vlot spel is, vond ik het vervelend.
Oudere AAA games is veelal geen probleem, dus vooral de vraag aan welke games je zit te denken?

Een dock is overigens wel fijn, maar ook daarbij ligt het een beetje aan wat je van plan bent. Ik heb de Steam deck wel eens docked gebruikt voor een FPS (muis en toestenbord blijft toch fijner), maar ook voor (couch) co-op op tv, en dan is het heel prettig.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:37

Soullie

Planeshift

Ik schrok er eigenlijk wel beetje van hoe goed switch emulatie werkte.
Steamdeck is echt emulatie powerhouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Soullie schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:24:
Ik schrok er eigenlijk wel beetje van hoe goed switch emulatie werkte.
Steamdeck is echt emulatie powerhouse.
Dat zeker, emulatie werkt prima, maar mijn mening is vooral dat je wel even een uitleg mag volgen bij het installeren. Ik heb Wii, Switch, PS2 en PS3 games kunnen emuleren, en zelfs sommige N64 games welke eerder nergens lekker op draaiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Zeker, maar als je een steamdeck koopt vermoed ik dat je ook slim genoeg bent om de instructies van emudeck te volgen.

Dit maakt het zo makkelijk dat je het bijna niet fout kunt doen.

Upgrade naar Oled was trouwens erg fijn, betere batterij, scherm is geweldig.
Oude steamdeck nog best ok kunnen verkopen net voor de kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:10

Mauz1978

Console War Veteran

Soullie schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:14:
Zeker, maar als je een steamdeck koopt vermoed ik dat je ook slim genoeg bent om de instructies van emudeck te volgen.

Dit maakt het zo makkelijk dat je het bijna niet fout kunt doen.

Upgrade naar Oled was trouwens erg fijn, betere batterij, scherm is geweldig.
Oude steamdeck nog best ok kunnen verkopen net voor de kerst.
Welke emulator gebruik je?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Niet dat ik dit ga doen…….

Maar het is dus theoretisch mogelijk om Breath of the Wild kunnen spelen op een SteamDeck.
Cool… wist ik niet.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:19
streamnl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:04:

Maar het is dus theoretisch mogelijk om Breath of the Wild kunnen spelen op een SteamDeck.
Cool… wist ik niet.
De WiiU versie draait best goed op de steam deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 23:15
streamnl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:04:

Cool… wist ik niet.
Zelfs Tears of the Kingdom zou moeten lukken op de deck.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 11:42
Zelda tears of the kingdom ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Met de nieuwste early access versie van Yuzu zegt men dat het vrij goed werkt ja.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44
46 uur al gespeeld op mn SD Oled, en dat is voor mij een flinke tijd. Geeft wel aan hoe tevreden ik ben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:17
Ik vond op Gog.com Might & Magic delen 1 t/m 6 voor 1,99. Toch maar even binnen gehaald, deel 4 en 5 heb ik nog op diskettes 😆

Via Heroic de Gog launcher geinstalleerd en gelijk draaien. Zag dat ik Monkey Island 2 al eens eerder had gekocht, echter nog niet werkend gekregen.. heeft vermoedelijk met de resolutie te maken, zou dat in een ini bestand moeten aanpassen.

Vervolgens op Steam opgezocht, zag ik the Curse of Monkey Island, meen dat dit deel 3 is. Volgens Steam unsupported... maar wat blijkt, ScummVM pakt dit spel automatisch op en speelt probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Mauz1978 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:06:
[...]

Welke emulator gebruik je?
Yuzu, is standaard in Emudeck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:36
Stunned Guy schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:06:
Ik heb inmiddels de OLED ook een aantal weken in gebruik.

Hiervoor heb ik een maand of 6 gespeeld op m'n LCD Deck, die ik overigens ook nog heb en dus zaken goed kan vergelijken.

Ik vind de verschillen persoonlijk best groot en vind het eigenlijk 'meer' dan een 1.5 versie.

De belangrijkste verschillen voor mij:

- Het scherm, wat een verschil!
- HDR
- Betere controls
- Lichter
- Snellere Wifi

Sterker nog, de OLED heeft ervoor gezorgd dat ik weer veel meer game op de Steam Deck.

Waar de LCD deck mijn liefde voor gamen heeft doen opleven, kon ik de laatste tijd steeds minder goed leven met het scherm. Dit komt wellicht ook doordat ik bijna alleen maar OLED schermen in huis heb, verwende ogen dus.

Nu heeft de OLED deck mijn liefde voor het deck weer helemaal doen opleven, gebruik hem veel meer nu.
Persoonlijk vind ik het zeker de upgrade waard!
Second that! Ik heb tevens de OLED-variant een aantal weken in gebruik en heb de Deck nu al vaker gebruikt dan de twee LCD-varianten die ik hiervoor heb gehad. (y)

Heb gisteravond mezelf zelfs een beetje verdiept in EmuDeck, misschien vanavond maar eens echt installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Yonix schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:01:
[...]

Second that! Ik heb tevens de OLED-variant een aantal weken in gebruik en heb de Deck nu al vaker gebruikt dan de twee LCD-varianten die ik hiervoor heb gehad. (y)

Heb gisteravond mezelf zelfs een beetje verdiept in EmuDeck, misschien vanavond maar eens echt installeren. :)
Kan je mij misschien nog (YouTube) tutorials kijken die jij handig vindt? Ga ik me er vanavond of morgenavond ook eens in verdiepen. Zelda Wind Waker en Mario Sunshine zou ik graag nog eens opnieuw spelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 06-01-2024 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Voor wie met Yuzu Switch wil gaan emulaten, heb ik deze link al eerder gedeeld. Die helpt je van a tot z. https://github.com/Abd-00...s-Guide/blob/main/Yuzu.md

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MennoE schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:18:
Voor wie met Yuzu Switch wil gaan emulaten, heb ik deze link al eerder gedeeld. Die helpt je van a tot z. https://github.com/Abd-00...s-Guide/blob/main/Yuzu.md
Heb je zoiets (van a tot z tutorial) ook voor een emulator voor GameCube games?

Switch emulators heeft voor mij weinig nut want ik heb jij gewoon een Switch Oled met alle games die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
outlandos schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:32:
[...]

Switch emulators heeft voor mij weinig nut want ik heb jij gewoon een Switch Oled met alle games die ik wil hebben.
Daarin heb ik mij nooit verdiept, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:27

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

[...]

De guides zijn niet moeilijk te vinden hoor. Zoek op YouTube/Google naar “Steam Deck emulation” en je vindt genoeg. Tip: sluit toetsenbord en muis aan want je zal eea in desktop mode moeten doen.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ik heb emudeck er weer afgegooid. Gaf allemaal rare problemen met mijn steam library. Dingen handmatig toegevoegd die later weer verdwenen waren. Of werden nieuw toegevoegde roms niet herkend. Uiteindelijk laatste jaar nauwelijks iets met emulatie gedaan, dus was het een snelle fix om het er gewoon af te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Vandaag ook lekker Minecraft gespeeld (bedrock versie). Zij op de ps5 en ik op de steamdeck. Je hoeft alleen de android versie te kopen, minecraft launcher installeren en dan de game handmatig toe te voegen aan de library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:56:
Vandaag ook lekker Minecraft gespeeld (bedrock versie). Zij op de ps5 en ik op de steamdeck. Je hoeft alleen de android versie te kopen, minecraft launcher installeren en dan de game handmatig toe te voegen aan de library.
Vraagje van een toekomstig steam deck koper, loopt minecraft een beetje goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:10

Mauz1978

Console War Veteran

Pfff zit echt in een bui dat ik heel graag wil gamen, maar niks me momenteel trekt. 100 games in steam, waarvan 20 Verified en installeer van alles om vervolgens 5 minuten te spelen en dan te denken ‘meh…’.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik vind dan een game zoals Devil May Cry wel lekker. Even wat knoppen rammen en wat vijanden naar een andere dimensie brengen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:46
Mauz1978 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:28:
Pfff zit echt in een bui dat ik heel graag wil gamen, maar niks me momenteel trekt. 100 games in steam, waarvan 20 Verified en installeer van alles om vervolgens 5 minuten te spelen en dan te denken ‘meh…’.
Ik ken het gevoel (daar zat ik ook in). Vampire Survivors kopen en/of installeren. U zult geen spijt krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 11:07
Causs schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:49:
[...]

Ik ken het gevoel (daar zat ik ook in). Vampire Survivors kopen en/of installeren. U zult geen spijt krijgen :)
Haha goeie tip! Dat spel kreeg ik van een vriend. Eerst vond ik het maar raar maar mijn god wat verslavend! Blijkt het te zijn ontwikkeld door iemand uit de gok industrie zei diezelfde vriend later. Ik dacht: lekkere vriend ben jij dat je zo'n spel cadeau doet. Wees dus bedacht op eventuele verslavende bijwerkingen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magenof
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-09 02:56
Zijn de problemen met wifi 6 al opgelost of is het een hardware issue dat de oled steam deck niet goed werkt op 160mhz bandwidth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Magenof schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:48:
Zijn de problemen met wifi 6 al opgelost of is het een hardware issue dat de oled steam deck niet goed werkt op 160mhz bandwidth?
Geen idee, ik draai bewust mijn wifi niet op 160MHz.
Mijn ervaring is dat 160Mhz leuk is voor hoge downloadsnelheid op korte afstand, maar binnen 4 meter diminishing returns kent t.o.v. 80Mhz. 80Mhz is veel stabieler, en biedt lagere latency.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35
Causs schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:49:
[...]

Vampire Survivors is zeker een zeer leuk (en verslavend) spel, voor slechts een paar euro. Ik heb er een tijdje geleden 20+ uur in gestoken, terwijl ik meestal een half uur per paar weken game en dan weer een tijd niet :+

Sinds een weekje speel ik ook Death Must Die, wat een soort van combi van Vampire Survivors en Hades is. Ook erg verslavend en goed gedaan! Heb er al ruim 7 uur in zitten.

Is Early Access, maar werkt perfect op m'n Steam Deck (en heeft ook 95% Overwhelmingly Positive op Steam). Kost momenteel €6,89: https://store.steampowered.com/app/2334730/Death_Must_Die/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivVNzH0fvKjcrv1dK_T6vXy7CS8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/btbrOhqgSU26R9H0rOFWlG6x.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 07-01-2024 09:52 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Grunwold schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:25:
[...]

Vraagje van een toekomstig steam deck koper, loopt minecraft een beetje goed?
Ja loopt best goed, stabiel 60fps. Een paar keer bevroor het beeld een paar frames, maar weet niet of dit kwam omdat ik online speelde. Je hebt trouwens keuze tussen de bedrock en java editie. Die laatste heb ik niet getest maar is ook redelijk makkelijk te installeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Dat is nou het nadeel van teveel games. Heb dit ook met emulatie, heb je 5000 games in de collectie maar geen zin om iets nieuws te proberen en last van keuzestress. Enige tip die ik kan geven is iets opstarten en verplicht paar uur spelen. Genoeg games hebben gewoon wat tijd nodig om leuk te worden. Ergste vond ik RDR2 waar het mij echt 10 uur duurde om erin te komen en de 160 uur die erna kwam gigantisch heb genoten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12
[...]

Emudeck en dan alleen de GC emulator installeren. Je moet wel in Desktop mode zijn. Dit doe ik standaard via remote desktop (anydesk) bijvoorbeeld. Dan kan ik dat doen via mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik probeer altijd mijn SD tussen de 20-80% te houden wanneer ik deze niet gebruik. Altijd goed gegaan maar gisteravond voor het slapen gaan nog even een uurtje opgeladen en helaas vergeten de stekker er uit te halen :+ nou ja shit happens, hopelijk heeft 1 nacht (alles bij elkaar toch 9 uur) in de oplader niet te veel effect op de accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

outlandos schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:31:
Ik probeer altijd mijn SD tussen de 20-80% te houden wanneer ik deze niet gebruik. Altijd goed gegaan maar gisteravond voor het slapen gaan nog even een uurtje opgeladen en helaas vergeten de stekker er uit te halen :+ nou ja shit happens, hopelijk heeft 1 nacht (alles bij elkaar toch 9 uur) in de oplader niet te veel effect op de accu.
Een goed streven, maar een keertje naar 100% maakt niet veel uit hoor. Vol is vol en de deck laadt “slim” op.
Ik laad hem altijd tot 100%. Als ik hem een tijd niet gebruik dan probeer ik hem tussen 30-80% uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn LCD deck heeft volgens mij een jaar voornamelijk aan de lader gehangen en merkte niks van accu degradatie. Heb het ook niet heel exact bijgehouden of zo maar als er impact was was het niet genoeg dat het opviel.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
Laat het los en geniet van je SD. Heb dat ding sinds release en soms hangt hij dagen aan de lader en soms ligt hij weken leeg. Lekker belangrijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Zo kan je hem vervangen, dus dod jezelf een plezier en maak je niet druk over de accu ;)
https://nl.ifixit.com/Gui...rij+van+Steam+Deck/149070

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Balen man, je hebt je accu nu echt naar z'n grootje geholpen.

Alle gekheid op een stokje: je druk maken over een nachtje aan de lader is echt je druk maken over helemaal niks ;)

Honderden miljoenen telefoons liggen elke nacht de hele nacht aan opladers, en ja, dat heeft mogelijk wat effect als je dat 300+ keer per jaar doet. Dan zal 'ie uiteindelijk 9,5 in plaats van 10 jaar meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
Eigenlijk best jammer dat je bij Valve je LCD versie niet om mag ruilen (en bijbetalen) voor de OLED versie. Ik speel zoveel op mijn Steam Deck dat ik graag de beste ervaring wil. Aan de andere kant geen zin om weer € 500 euro te betalen... en ik heb geen zin in markplaats perikelen :P

Om het nog wat moeilijker te maken voor mij. Kun je alles over zetten van Steam Deck A naar Steam Deck B?

[ Voor 17% gewijzigd door Causs op 07-01-2024 14:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jgsr
Causs schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:01:
Eigenlijk best jammer dat je bij Valve je LCD versie niet om mag ruilen (en bijbetalen) voor de OLED versie. Ik speel zoveel op mijn Steam Deck dat ik graag de beste ervaring wil. Aan de andere kant geen zin om weer € 500 euro te betalen...
(en ik heb geen zin in markplaats perikelen haha)
Vermijd Marktplaats en maak gewoon hier op Tweakers een V&A aan, bied je SD aan met een paar nette fotos, zet er een leuke omschrijving bij en zet een realistische vraagprijs neer. Vervolgens kijk je wie er reageren naar hoe ze zijn beoordeelt, doe desnoods enkel zaken met mensen die minimaal 5 a 10 positieve beoordelingen hebben. Als je mensen niet aan de deur wil bied dan inclusief verzendkosten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr

.....

Om het nog wat moeilijker te maken voor mij. Kun je alles over zetten van Steam Deck A naar Steam Deck B?
Jaa dit is vrij eenvoudig... je kan eventueel een kopie maken (met bijv DD) van je huidige deck en daarna de image weer terug zetten. Afhankelijk van wat je erop hebt, mocht het enkel steam games zijn , de meeste maken een backup in de cloud, je kan dan je nieuwe sd inrichten en voortgang eenvoudig weer herstellen van de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Eigenlijk best jammer dat je bij Valve je LCD versie niet om mag ruilen (en bijbetalen) voor de OLED versie. Ik speel zoveel op mijn Steam Deck dat ik graag de beste ervaring wil. Aan de andere kant geen zin om weer € 500 euro te betalen... en ik heb geen zin in markplaats perikelen :P

Had dat ook leuk gevonden maar ja wat moet Valve met zo veel LCD decks? 🙃

Persoonlijk hoop ik dat de 1e SD optie ook over gaat naar OLED zodra ze alle LCD versies hebben verkocht en dan even zo’n 10-15% sale afwachten en dan de 1TB overzetten.

Dan maakt de verkoopprijs van mijn huidige SD ook minder uit.

En dan plakken we er gewoon weer een matte screenprotector op 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10-2024
ik ben zelf wat aan het kijken naar een steam deck. nu is het voor mij de eerste handheld.
en op marktplaats voor 350+- lijkt me een LCD scherm best prima om te beginnen. of zouden jullie adviseren direct het geld uit te geven aan OLED scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
imbaco schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:36:
ik ben zelf wat aan het kijken naar een steam deck. nu is het voor mij de eerste handheld.
en op marktplaats voor 350+- lijkt me een LCD scherm best prima om te beginnen. of zouden jullie adviseren direct het geld uit te geven aan OLED scherm?
Mijn gevoel zegt voor OLED gaan. Anders mag je altijd bij mij kijken en eventueel mijn LCD Steam Deck overkopen indien je in of rond Kampen woont :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:41
Als je een beetje weet wat voor type games je wilt gaan spelen en misschien veel reist ofzo voor werk dan zou ik 100% een OLED gaan halen.

Verwacht niet AAA games met 45+ fps. Het is een heerlijke backlog killer, alleen om een of andere reden wordt mijn backlog altijd maar groter >_>.

Games als red dead redemption 2, witcher 3, skyrim, fallout 4 zijn geweldige ervaringen op de steamdeck. Indies zoals Hades, Vampire Survivor, Hollow knight zorgen ook voor vele uurtjes vermaak.
Dan heb ik het nog niet over emuleren gehad (mario odyssey, kirby and the forgotten worlds en breath of the wild zijn hier al uitgespeeld op de deck).

Speel je voornamelijk online shooters als fortnite, call of duty etc dan zou ik niet meteen volle mep voor de OLED gaan maar een 2e handsje halen om te kijken of het wat voor je is.

Ben zelf van het oude model overgestapt naar het OLED model en vond het het geld dubbel en dwars waard.

edit: En als je indd vlakbij @Causs woont kan je hier bij mij de OLED eens bekijken :) vlakbij :P

[ Voor 8% gewijzigd door Odysseus87 op 07-01-2024 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:23
Ik zou wachten tot er weer refurbished lcd decks zijn via Steam zelf. 2 jaar garantie en +- tweehonderd euro voor games over. ;)

Welke keuze je ook maakt, het is echt een fantastische eerste handheld. Prachtig apparaat. Ben er ook echt enorm blij mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 07-01-2024 20:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Laatst online: 13:44
Hier mijn eerste Steam deck en heb de LCD variant echt heel erg blij mee :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Koop die van Marktplaats (als je daar thuis mag testen en kopen) en dan kan je kijken of het wat voor je is. Als je dan nog steeds een Oled wilt verkoop je hem voor maximaal 50 euro minder.

Eerlijk gezegd zou ik de OLED wel willen omdat ik het met de Vita en Switch top vond, maar het is niet dat ik nu tijdens het spelen denk jammer dat het een gewone LCD is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Lange versie: OLED
Korte versie: OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:36
Hmmz, heb vanavond voor het eerst een bedrade headset aangesloten op mijn SD OLED en blijkbaar geeft dat een hoorbare ruis (‘static’). Schijnt een welbekend probleem te zijn volgens het internet. :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outlandos
Zojuist Cocoon uitgespeeld. Wat een fantastische game. Ik ben super slecht met puzzle games (inzicht van een kleuter met leerachterstand, bij wijze van spreken) en heb de game uitgespeeld met 2 maal spieken in een guide. Beide keren was - achter gezien - niet echt nodig geweest. Maar ze zeggen niet voor niets: achteraf is het mooi wonen.

Hoe dan ook, ik ben er een slordige 10 uur mee zoet geweest, daar waar een snelle puzzelaar het binnen 6 uur kan doen. Gelukkig heb ik weer andere kwaliteiten zullen we maar zeggen :D

Desondanks 10/10 voor deze briljante, maar ook super leuke game. Speelt bovendien heerlijk op de SD. Kortom, een dikke aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ik ben zelf voor de 512 oled gegaan omdat ik graag het betere scherm heb en hem makkelijker zou kunnen verkopen.

Daarentegen zijn de lcd versies wel erg aantrekkelijk geprijsd. Zeker als het scherm je niks boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Is het niet zo dat de deck ook passthrough charging ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 19:15
Yonix schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:17:
Hmmz, heb vanavond voor het eerst een bedrade headset aangesloten op mijn SD OLED en blijkbaar geeft dat een hoorbare ruis (‘static’). Schijnt een welbekend probleem te zijn volgens het internet. :S
Heb ik ook, hoor het overigens alleen als ik geen in game geluid heb (dus als het helemaal stil is). Erger me er dus niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
Dit ken ik ook heel goed. 175 verschillende spellen gespeeld in 2023. Veelal trekt het mij niet om verder te spelen. Je speelt 10, soms 20 minuten, maar het gevoel is er vaak niet. Geluk is dat ik ze vaak in een bundel heb gekocht (Humble, Fanatical), of dat ze al jaren in mijn backlog staan, anders zou het ook nog heel flink in de kosten zitten. Mijn advies zou zijn "Outer Wilds" maar ook "Death's Door", "Psychonauts 2", "Tinykin" en "Stray" vond ik zelf erg fijn werken op de SD. Wat ik zelf meestal heb is dat een spel een beetje een warm gevoel moet geven, sfeer, om het later weer op te pakken en daarin is dat eerste uurtje spelen juist erg belangrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 08:49
Raznov schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Dit ken ik ook heel goed. 175 verschillende spellen gespeeld in 2023. Veelal trekt het mij niet om verder te spelen. Je speelt 10, soms 20 minuten, maar het gevoel is er vaak niet. Geluk is dat ik ze vaak in een bundel heb gekocht (Humble, Fanatical), of dat ze al jaren in mijn backlog staan, anders zou het ook nog heel flink in de kosten zitten. Mijn advies zou zijn "Outer Wilds" maar ook "Death's Door", "Psychonauts 2", "Tinykin" en "Stray" vond ik zelf erg fijn werken op de SD. Wat ik zelf meestal heb is dat een spel een beetje een warm gevoel moet geven, sfeer, om het later weer op te pakken en daarin is dat eerste uurtje spelen juist erg belangrijk.
Dikke plus voor Tinykin, wat een heerlijke game. Deze game bracht mij toch wel wat nostalgie in de vorm hoe het spel is opgebouwd. Kracht inzijn simpliciteit maar tegelijkertijd een leuke uitdaging om te 100%en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb dat een beetje andersom, ik blijf juist vaak lang in bekende games hangen, zoals dat ik nou weer 85 uur in the outer worlds gestopt heb om alle achievements in de steam versie (spacers choice) te halen, terwijl ik dat eerder al op de Xbox gedaan heb a 150 uur en de game toen ie nieuw was zonder dlc daarvoor al op pc gamepass gespeeld had :+
Zo gaat die backlog nooit omlaag natuurlijk...

Maar ik herken wel dat games niet altijd gelijk pakken. Ik probeer afhankelijk van de reden wel altijd om een beetje door te zetten. Zo ben ik nobody saves the world dit weekend gaan spelen en in eerste instantie vond ik het niks door de vreemde controls. Na het eerste uur wou ik er eigenlijk de brui aan geven maar de volgende dag toch nog eens geprobeerd en begint nou toch een beetje te klikken en dan is het toch een leuke game. Overigens ook een die er aardig van lijkt te profiteren als je de max tdp van de deck wat terug schroeft. Standaard staat hij 12,5 watt weg te trekken ongeveer maar heb dat naar 8 a 9 gekregen (tdp limit staat geloof ik op 5). Framerate zakt af en toe een beetje onder de 90 dan maar merk er niks van. Zou waarschijnlijk nog wel lager kunnen maar ik vind het goed zo.

Andersom had ik hetzelfde een beetje met demon turf. Niet qua controls maar het voelde een beetje meh. Prima game op zich maar het voelde voor mij allemaal een beetje generiek (en ben ook niet zo'n grote 3d platformer fan, op een enkele uitzondering als a hat in time na). Dat is dan niet iets waar ik van verwacht dat het echt beter wordt. Kan wel door pushen dan maar in zo'n geval ga ik dan liever naar de volgende game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Yonix schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:17:
Yes vanaf begin van de OLED al bekend, zijn ook al 2 verschillende fixes voor maar moet je het ding zelf open maken. Blijf zelf maar aan de bluetooth oortjes just in case.

Overigens vandaag komt er weer een nieuwe OLED, vorige kon RMA . Krijg een nieuwe opgestuurd, hopelijk heeft die geen mankementen.
twowheeler schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Ik ben zelf voor de 512 oled gegaan omdat ik graag het betere scherm heb en hem makkelijker zou kunnen verkopen.

Daarentegen zijn de lcd versies wel erg aantrekkelijk geprijsd. Zeker als het scherm je niks boeit.
Het betere scherm? Als in beter dan de 1tb versie? Hoe dan? Of bedoel je beter dan het LCD ?

[ Voor 25% gewijzigd door Odysseus87 op 08-01-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
[...]

Hoe bedoel je beter scherm? Het enige verschil is toch anti glare i.v.m. zonlicht? Bij mijn LCD SD heb ik dat met een screen protector van Brotect "opgelost".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 12:02
Causs schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:26:
[...]

Hoe bedoel je beter scherm? Het enige verschil is toch anti glare i.v.m. zonlicht? Bij mijn LCD SD heb ik dat met een screen protector van Brotect "opgelost".
Dus beter... Maar er zit volgens mij ook nog een 90hz scherm in/op ipv 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
[...]

Het betere scherm _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Apparaat is onherstelbaar beschadigd. Voortaan alarmpjes zetten op je telefoon 😀🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
Vraag inmiddels game ik super relaxt op mijn Steam deck maar wil er graag nog een extra hoesje omheen (kleine kinderen valt zo op de grond) zijn er hier mensen die een hoesje om hun Steam deck hebben? Ik zit naar het hoesje van JSAUX te kijken met kickstand of de Spigen Rugges Armor zijn er ervaringen hier? Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
michaeltjeh1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:56:
Vraag inmiddels game ik super relaxt op mijn Steam deck maar wil er graag nog een extra hoesje omheen (kleine kinderen valt zo op de grond) zijn er hier mensen die een hoesje om hun Steam deck hebben? Ik zit naar het hoesje van JSAUX te kijken met kickstand of de Spigen Rugges Armor zijn er ervaringen hier? Thx!
Die van JSAUX is super (20 euro ofzo). 3 vrienden hebben die al gekocht omdat ik hem had. Voelt hoe dan ook beter aan imo dan naakt. Het zal alleen niet veel beschermen op tegels vanaf een redelijke hoogte. Vind de SD hoe dan ook niets voor kids die niet voorzichtig kunnen zijn.

Heb vroeger echt nooit mijn Gameboy laten vallen. Die was heilig :+

[ Voor 16% gewijzigd door Beakzz op 08-01-2024 17:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
OLED zou ik ook gewoon het betere scherm noemen. De meeste hier zijn in de war met de antiglare maar die krijg je pas vanaf 1TB bij het nieuwe model.

@outlandos

Nee hij zegt :

Ik ben zelf voor de 512 oled gegaan

En de 512 Oled heeft geen antiglare dus...

[ Voor 18% gewijzigd door Beakzz op 08-01-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Beakzz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:17:
[...]

OLED zou ik ook gewoon het betere scherm noemen. De meeste hier zijn in de war met de antiglare maar die krijg je pas bij 1TB bij het nieuwe model.
Voor zover ik het begreep bedoelde hij specifiek het niet antiglare model met "het betere scherm". En dat vind ik vrij ridicuul. Als hij oled bedoelde dan ja, dat is naar algemene maatstaven inderdaad het betere scherm. Maar volgens mij bedoelde hij dat eerste.

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 08-01-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:23
Ik zou bij die oled ook altijd voor de 512 gaan ivm het scherm. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Je hebt 2 opties: normaal reageren, of niet reageren.

[ Voor 90% gewijzigd door BM op 08-01-2024 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
Timothy3000 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:57:
[...]

Ik zou bij die oled ook altijd voor de 512 gaan ivm het scherm. :)
Met die spiegel kan je wel je haar doen in de ochtend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:27:
[...]

Voor zover ik het begreep bedoelde hij specifiek het niet antiglare model met "het betere scherm". En dat vind ik vrij ridicuul. Als hij oled bedoelde dan ja, dat is naar algemene maatstaven inderdaad het betere scherm. Maar volgens mij bedoelde hij dat eerste.
Wat een discussie zeg :+
Maar hij zegt daarna "Daarentegen zijn de lcd versies wel erg aantrekkelijk geprijsd" dus volgens mij bedoelt hij echt het oled scherm met het betere scherm.

Of het scherm met etched glass beter is is subjectief. Ik had het niet bij mijn oude LCD model en nu wel bij de oled en ik ben er blij mee, voor mij is de vermindering in reflectie een grote vooruitgang dus voor mij inderdaad beter. Maar je kunt niet objectief zeggen dat het beter is want het hangt af van wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Niet op reageren

[ Voor 92% gewijzigd door BM op 08-01-2024 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
outlandos schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:27:
[...]

En volgens mij bedoelde 'ie toch echt OLED, want hij zegt specifiek:
Dus je reacties zijn wat mij betreft allebei wat overtrokken, en nog fout ook :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
Beakzz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:12:
[...]

Die van JSAUX is super (20 euro ofzo). 3 vrienden hebben die al gekocht omdat ik hem had. Voelt hoe dan ook beter aan imo dan naakt. Het zal alleen niet veel beschermen op tegels vanaf een redelijke hoogte. Vind de SD hoe dan ook niets voor kids die niet voorzichtig kunnen zijn.

Heb vroeger echt nooit mijn Gameboy laten vallen. Die was heilig :+
Haha die kinderen zijn zo vlug let even niet op en ze staan met je SD te zwaaien Papa spelen?. Weet jij of de JSAUX ook nog gewoon in de reis case past met case eromheen (verwarrend case, reis case :-P)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:54

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Even als tegenwicht voor alle OLED geluiden hier. Uiteindelijk blijft het een persoonlijke keus, er is voor beide wat te zeggen zeker als je fanatiek gamet.

Ik ben zelf voor de LCD gegaan en nog geen moment spijt gehad. Voor rond de €325 moet je een 512GB LCD Steam Deck op de kop kunnen tikken met een beetje onderhandelen. Voor €569 heb je de OLED versie nieuw, maar dan betaal je dus €200-€250 euro extra voor een device met dezelfde (wat mij betreft net te lage) 800P resolutie. De processor en GPU zijn niet noemenswaardig krachtiger dan de LCD versie en je speelt dus vrijwel elk zwaar spel níet op de 90Hz waar Valve zo graag mee adverteert maar eerder 40-50FPS als je geluk hebt.

Je betaalt mijns inziens dus een hoop extra voor weinig meer. Ik ben bewust nu voor dit model gegaan zodat over zo'n 2 jaar een 1080P OLED deck met krachtigere GPU ook veel meer als echte upgrade voelt.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 08-01-2024 19:51 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:50:
[...]

Even als tegenwicht voor alle OLED geluiden hier. Uiteindelijk blijft het een persoonlijke keus, er is voor beide wat te zeggen zeker als je fanatiek gamet.

Ik ben zelf voor de LCD gegaan en nog geen moment spijt gehad. Voor rond de €325 moet je een 512GB LCD Steam Deck op de kop kunnen tikken met een beetje onderhandelen. Voor €569 heb je de OLED versie nieuw, maar dan betaal je dus €200-€250 euro extra voor een device met dezelfde (wat mij betreft net te lage) 800P resolutie. De processor en GPU zijn niet noemenswaardig krachtiger dan de LCD versie en je speelt dus vrijwel elk zwaar spel níet op de 90Hz waar Valve zo graag mee adverteert maar eerder 40-50FPS als je geluk hebt.

Je betaalt mijns inziens dus een hoop extra voor weinig meer. Ik ben bewust nu voor dit model gegaan zodat over zo'n 2 jaar een 1080P OLED deck met krachtigere GPU ook veel meer als echte upgrade voelt.
Je hebt gelijk hoor, maar een puntje, ook op 45 of 30 fps heb je wel nog wat voordeel van de 90 Hz refreshrate omdat de inputlag lager is. Ik heb zelf het idee dat ik lagere framerates wat beter te verdragen vindt op de oled deck... Al is dat lastig echt te kwantificeren (kan niet uitsluiten dat het placebo effect is).
En lichtere games draaien natuurlijk wel gewoon op 90 fps :)
Uiteindelijk zou ik zeggen dat het vooral van je eigen financiële situatie afhangt. Niet dat ik zo rijk ben, maar een paar honderd euro uitgeven maakt niet zo gek veel uit voor mij. Daarom heb ik gekozen om te upgraden naar de oled (had al een LCD deck).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
michaeltjeh1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:19:
[...]

Haha die kinderen zijn zo vlug let even niet op en ze staan met je SD te zwaaien Papa spelen?. Weet jij of de JSAUX ook nog gewoon in de reis case past met case eromheen (verwarrend case, reis case :-P)
Ja die van mij verlaat het huis niet dus moest even de case opsnorren, maar dat past zonder moeite.

Om misverstanden te voorkomen. Ik heb het over deze case:

https://jsaux.com/product...os=3&_sid=e45400048&_ss=r

Tip als je daar besteld. Laat het een paar uur tot een nachtje in de winkelmand staan dan krijg je vanzelf een kortingscode :+ (10% geloof ik) Of gewoon bij Amazon als je prime hebt

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 09-01-2024 01:46 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• twowheeler
Jeetje mensen.

Beter gewoon even aan mij vragen wat ik bedoel? Dit is wel een klassieker.

Maar inderdaad zoals een aantal juist uit mijn cryptische tekst hebben begrepen: met beter bedoel ik Oled. Die is in 512gb niet etched, en wat daarvan beter is brand ik me niet aan.

Beste is natuurlijk een CRT steam deck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltjeh1
Beakzz schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 01:41:
[...]

Ja die van mij verlaat het huis niet dus moest even de case opsnorren, maar dat past zonder moeite.

Om misverstanden te voorkomen. Ik heb het over deze case:

https://jsaux.com/product...os=3&_sid=e45400048&_ss=r

Tip als je daar besteld. Laat het een paar uur tot een nachtje in de winkelmand staan dan krijg je vanzelf een kortingscode :+ (10% geloof ik) Of gewoon bij Amazon als je prime hebt
Thx man! Heb precies die besteld bij Amazon die 10% kan je ook krijgen als je de website van JSAUX doorgaat kan je je aanmelden voor de nieuwsbrief :-P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 17:50
Is het mogelijk om m.b.v. een HDMI dummy de Steam Deck te streamen naar een televisie of monitor? Of gaat dat eerder via een HDMI transmitter/receiver?

Het idee van draadloos streamen middels HDMI spreekt me aan maar ik probeer na te gaan op welke manier dit het beste kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Ik merk dat de usb C kabel van mijn SD Oled maar op een manier oplaadt. Als ik de stekker omdraai, dan laadt de SD niet op. Als ik de Steam oplaad kabel op mijn Samsung telefoon gebruik, dan laadt hij op beide manieren op.

Ik kan mij niet herinneren dat dat bij de originele SD ook zo was. De Oled laadt verder prima op, maar ik moet dus de usbc stekker er op 1 manier indrukken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MarcoM schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:12:
Ik merk dat de usb C kabel van mijn SD Oled maar op een manier oplaadt.
Ik heb zelf een OLED Deck, en de kabel is in beide oriëntaties te gebruiken. Het lijkt erop dat er iets mis is met de aansluiting van je Deck. Heb je dat al getest met een andere voeding?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
DeNachtwacht schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:50:
[...]

Helemaal mee eens! Voor mij persoonlijk was het juist wel een keuze om mijn LCD te verkopen en voor de OLED te gaan. Heb nog een game laptop waarmee ik via moonlight / sunshine stream naar de OLED en zo wel gebruik kan maken van het 90 hz scherm met 90 fps en lekker op de bank kan hangen. (bij enkele games, zoals Elden Ring, witcher 3, RDR2)

Ook via werk een constructie dat ik nog een leuk bedrag kan krijgen voor een device en zo kostte de upgrade van mijn 512 gb LCD (na verkoop) naar de 1TB OLED mij slechts 75€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
The Zep Man schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:58:
[quote]MarcoM schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:12:
Ik merk dat de usb C kabel van mijn SD Oled maar op een manier oplaadt.
[quote]

Ik heb zelf een OLED Deck, en de kabel is in beide oriëntaties te gebruiken. Het lijkt erop dat er iets mis is met de aansluiting van je Deck. Heb je dat al getest met een andere voeding?
Ja met de voeding van mijn og SD hetzelfde resultaat. Ik zal eens contact opnemen met Steam support.

Bedankt voor het checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 22:35

Vagax

Hehe

Mijn TV, telefoon en nu mijn favoriete handheld zijn nu allemaal OLED dus mijn LCD IPS computer monitor steekt er nu wel een beetje uit, deze CES zijn er best veel ultrawide OLED monitoren aangekondigd maar ik gok dat de prijzen astronomisch zijn.

Steam Deck heeft me iig wel aan het denken gezet om ook me PC monitor een keer te vervangen, het overstappen van OLED naar LCD is aanzienlijk. Hopelijk krijg je op PC niet te veel last van burn-in

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Causs
Ik heb inmiddels de keuze gemaakt om van LCD naar OLED te gaan. Binnenkort komt er dus een LCD Steam Deck op de 2ehands markt. Nu alleen nog ongeduldig wachten tot 'ie wordt verstuurd door Valve...

Het is wel grappig. Ik voel me echt weer een kind met mijn Steam Deck. Sinds lange tijd niet zó enthousiast geweest over een console/handheld/PC!

[ Voor 11% gewijzigd door Causs op 10-01-2024 13:12 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Raznov
Voor iedereen die nog op zoek is naar een leuke game voor de deck: Firewatch is nu 2 euro op Steam. Ik vond het een hele fijne game om in een paar uur doorheen te lopen, goed verhaal, draaide soepel en zag er nog goed uit ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 13:55
Causs schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:00:
Ik heb inmiddels de keuze gemaakt om van LCD naar OLED te gaan. Binnenkort komt er dus een LCD Steam Deck op de 2ehands markt. Nu alleen nog ongeduldig wachten tot 'ie wordt verstuurd door Valve...

Het is wel grappig. Ik voel me echt weer een kind met mijn Steam Deck. Sinds lange tijd niet zó enthousiast geweest over een console/handheld/PC!
Ik heb precies hetzelfde! ik schreeuw het echt van alle daken, hoe geweldig dit ding is! Ik ben zó veel enthousiaster over dit ding dan toen over de 3080 Ti of de PS5 die ik had bemachtigd!

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:17
Vagax schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:31:
Mijn TV, telefoon en nu mijn favoriete handheld zijn nu allemaal OLED dus mijn LCD IPS computer monitor steekt er nu wel een beetje uit, deze CES zijn er best veel ultrawide OLED monitoren aangekondigd maar ik gok dat de prijzen astronomisch zijn.

Steam Deck heeft me iig wel aan het denken gezet om ook me PC monitor een keer te vervangen, het overstappen van OLED naar LCD is aanzienlijk. Hopelijk krijg je op PC niet te veel last van burn-in
Ik heb zelf een QD-OLED monitor, geen last van burn-in. Dat ga je pas krijgen als je een hele lange tijd hetzelfde beeld hebt.

Zou mij over burn-in geen zorgen maken. Zou vooral genieten hoe het games eruit kunnen zien met HDR. Vooral Cyberpunk is vrij indrukwekkend in HDR.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
  • Laatst online: 17:13
Leuk om al die enthousiaste reacties te lezen hier, super herkenbaar ook toen ik mn eerste deck kreeg een half jaar geleden ofzo.

Sterker nog, het heeft mn hele passie voor gamen weer aangewakkerd en ben veel meer gaan gamen.
En dat ook op andere consoles / handhelds die ik al had of zelfs weer erbij heb gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:53
ik volg dit steamdeck topic al een tijdje en krijg ook steeds meer zin om zo'n apparaat met oled scherm aan te schaffen, ben een oude gamer(begonnen met de MSX) waar het toch weer bij gaat kriebelen. Weet iemand ook wanneer de volgende steam sale is waar ze de steamdeck goedkoper aanbieden of is dat alleen met black friday?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
  • Laatst online: 17:13
jasper2603 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:13:
ik volg dit steamdeck topic al een tijdje en krijg ook steeds meer zin om zo'n apparaat met oled scherm aan te schaffen, ben een oude gamer(begonnen met de MSX) waar het toch weer bij gaat kriebelen. Weet iemand ook wanneer de volgende steam sale is waar ze de steamdeck goedkoper aanbieden of is dat alleen met black friday?
Ik denk persoonlijk niet dat ze hem zo kort na release al goedkoper gaan aanbieden.

Bovendien vind ik de prijs, ook vergeleken met andere (high end) handhelds al erg scherp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
jasper2603 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:13:
De Deck is niet zo vaak in de aanbieding als dat games dat zijn. Ik schat 1 á 2 keer per jaar? Voor de refurbished LCD Decks betaal je sowieso niet zoveel, 299€ is de goedkoopste als ze beschikbaar zijn.

De OLED versie zal pas eind van dit jaar in de aanbieding gaan, als dat überhaupt al gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik heb via Lutris de ea app geinstalleerd. Helaas ervaar ik twee problemen.
  1. De ea app verdwijnt nadat ik de deck opnieuw opstart.
  2. Na het starten van ea spellen die ik toevoeg als non steamspel krijg ik de error origin is not installed and is required to play the game steam deck
Iemand die weet wat hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
Ik kan in de Decky store niet meer de plugin Vibrant Deck vinden. Is deze verwijderd? Komt hij nog terug? Weet iemand er meer van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XanderDrake
den_the_man schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:59:
Ik kan in de Decky store niet meer de plugin Vibrant Deck vinden. Is deze verwijderd? Komt hij nog terug? Weet iemand er meer van?
De functies van vibrant zitten nu standaard in SteamOS, misschien dat hij daarom niet meer te vinden is.
Of kan Vibrant nog iets extras in jou ogen? Je kan hem vast nog ergens op GitHub vinden en side loaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 22:35

Vagax

Hehe

den_the_man schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:59:
https://github.com/libvibrant/vibrantDeck

Hij is hier nog te vinden op Github, 2 weken geleden waren er nog updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Ik heb sinds gisteren m'n steamdeck ontvangen.

Eerste indruk: prachtig scherm! Meteen alle games downloaden, wat ergens heel gaaf is is dat er dan koeling gaat draaien. Geeft meer het idee dat er serieus power in zit.

Daarna met portal 1 begonnen. En erachter gekomen dat er toch nog (steeds) wat meer tweaker in me zit dan gedacht. Dus meteen met de power instellingen wezen klooien, hiermee kan je de game zo instellen dat je er makkelijk 8 uur mee haalt.

Daarna Witcher 3. Voor het eerst dat ik die game speel, maar erg mooi. Vandaag even gespeeld en mega framerate drops gehad. Beetje met die instellingen zitten klooien en gereset en nu werkt het weer.

Wat ik fijn vindt: ik kan nu helemaal los gaan en lekker rommelen. Straks kan ik de deck gewoon een factory reset geven en dan is alles weer normaal. Dit maakt het wel een normale console. Dat the Witcher zo belabberd liep deed me even vrezen dat ik alsnog moest werken om het draaiend te krijgen. Maar dat is gemaakt.

Wat mindere dingen:
Ik heb de ruis als ik de koptelefoon aansluit. Het is niet heel hinderlijk, en blijkbaar te fixen. Wel een smetje op verder een mooi apparaat.

Haptics van de trackpads zijn vrij luid, ik neem aan dat dit hoort? Rumble is echt bizar zwak, het is wel voelbaar hoor, ook op standaard instelling. Maar als je een ps4 controller gewend bent is dit minimaal. Ik denk dat je het beter kan vergelijken met de switch.

De deck trilt, de dualshock beweegt echt. Zwaardere rumble.

Dit weekend ga ik wat langere sessies proberen en wat meer wennen en thuis worden in het apparaat.

Edit: ik lees net dat de deck geen Rumble heeft zoals een dualshock. Enkel haptics die rumble simuleren. Verklaart een hoop.

[ Voor 10% gewijzigd door twowheeler op 11-01-2024 15:16 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.