Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Vinze schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:46:
Nou mij Steam Deck heeft de geest gegeven, onmogelijk om het scherm nog aan te krijgen. Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn maar alles tips op internet bieden geen oplossing. Als ik de Deck aansluit op mijn (Dell) docking station heb ik wel beeld maar het lijkt erop dat het interne scherm niet meer gekoppeld is.

Vanmiddag maar even een ticket inschieten bij Steam. Ik ga proberen of ik 'm wellicht met bijbetaling kan ruilen voor een OLED versie. Iemand enig idee of dat kans van slagen heeft? (nee heb je, ja kun je krijgen ? :))
Je kan het altijd proberen. Ik geef je ongeveer 1% kans ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:00
Cocoon. Aanradertje. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 22:54
Vinze schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:46:
Nou mij Steam Deck heeft de geest gegeven, onmogelijk om het scherm nog aan te krijgen. Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn maar alles tips op internet bieden geen oplossing. Als ik de Deck aansluit op mijn (Dell) docking station heb ik wel beeld maar het lijkt erop dat het interne scherm niet meer gekoppeld is.

Vanmiddag maar even een ticket inschieten bij Steam. Ik ga proberen of ik 'm wellicht met bijbetaling kan ruilen voor een OLED versie. Iemand enig idee of dat kans van slagen heeft? (nee heb je, ja kun je krijgen ? :))
Heb je al een her-calibratie geprobeerd?

Please also try the following steps to reset your unit's firmware and BIOS, this may help with the issue you are encountering:
Ensure the device is fully powered down by holding the power button for 10 seconds or if possible select shutdown from the Power menu.
Once the device is shutdown, hold down both the volume - button and the "..." button, then press the power button once. Then you can release all the buttons.
You will hear a chime and then the white LED light will begin to blink (it may take 5 or more seconds before the blinking begins), which confirms this process is working.

Note: This process may take 1-2 minutes to start the unit up again during which the display will remain black.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 21:06
Ik krijg Elden Ring niet meer aan de praat. Besluit het plots niet meer te doen? Meer mensen hier last van?

- ik moest twee keer herstarten. Maar hij doet het weer.

[ Voor 22% gewijzigd door 4acesNL op 27-12-2023 19:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond op het menu: ‘The Talos Principle’. :) Heb het eerste deel nooit gespeeld, maar nu met de Steam Sale meteen maar beide delen gescoord. (y) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7y3O34WMWkcabMpHugP2-6jnZuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1Iud2DkTmTlWSo5NDj8Qpnf.jpg?f=fotoalbum_large

So far, so tof! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:04
Yonix schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:09:
Vanavond op het menu: ‘The Talos Principle’. :) Heb het eerste deel nooit gespeeld, maar nu met de Steam Sale meteen maar beide delen gescoord. (y) 8)

[Afbeelding]

So far, so tof! :*)
Daar ga je nog heel veel avonden plezier aan beleven. Met name deel 1 was één van de spellen die mijn aandacht echt vast kon houden totdat ik het had uitgespeeld.

De eerste levels zijn simpel, maar dat verandert nog wel :)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Yonix
Jeroen O schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:48:
[...]

Daar ga je nog heel veel avonden plezier aan beleven. Met name deel 1 was één van de spellen die mijn aandacht echt vast kon houden totdat ik het had uitgespeeld.

De eerste levels zijn simpel, maar dat verandert nog wel :)
Muziek, de voice-over van Elohim en verwijzingen naar Griekse mythologie zijn tof gedaan; erg atmosferisch!

Vermaak me nu nog prima met de eerste wereld, heb platform A al ontgrendeld, maar ben stiekem ook best nieuwsgierig naar ‘The Great Tower’. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:19
Lekker midweekje in Zeeland. ‘S avonds als de kinderen in bed liggen en mijn vriendin een winter vol liefde kijkt kan ik lekker Temeria ontdekken. Zal deze gecombineerd op de steam deck en PS5 gaan spelen, wat makkelijk kan vanwege de cross save.

Vond het wel jammer dat ik de witcher 2 save niet kon inladen, gelukkig zit er een punt in de game waar je alle keuzes moet opdreunen van de vorige game. Ik heb qua settings eigenlijk niks aangepast, alleen fps limit op 40 gezet. Geeft 2-2.5 speeltijd op de deck. Daarnaast heb ik de over de shoulder view naar de oude view gezet. Over de shoulder is wat mij betreft te dicht op Geralt waardoor het allemaal wat chaotischer is. Ben nu wel de komende maanden zoet, zeker als ik ook slle DLC’s wil doorlopen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bftXiGYjLfymdiS7Jqbai7259J8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bY6ZvmxFIW4kdV5lBFXJSzw3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
Yonix schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:03:
[...]

Muziek, de voice-over van Elohim en verwijzingen naar Griekse mythologie zijn tof gedaan; erg atmosferisch!

Vermaak me nu nog prima met de eerste wereld, heb platform A al ontgrendeld, maar ben stiekem ook best nieuwsgierig naar ‘The Great Tower’. ;)
Heb je ook de Road to Gehenna DLC gekocht?
Die levels zijn heel mooi gemaakt (maar ook heel moeilijk).

Over de toren zal ik niks verklappen, maar het spel heeft drie mogelijke eindes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Jeroen O schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:18:
[...]

Heb je ook de Road to Gehenna DLC gekocht?
Die levels zijn heel mooi gemaakt (maar ook heel moeilijk).

Over de toren zal ik niks verklappen, maar het spel heeft drie mogelijke eindes.
Net meteen een upgrade gedaan naar ‘The Gold Edition’ met alle DLC, was nu € 2,95. Damn you, Steam Winter Sale! :D

@cold_as_ijs The Witcher 3 is 👌 Eén van mijn favoriete RPGs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen O
Beyond a Steel Sky kan ik ook wel aanbevelen. Mooi verhaal en leuke interactieve puzzels.

Kost nu ook maar een paar euro en is Steam Deck Verified.

Steam link

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 19:15
Hier net begonnen aan Hades. Heeft iedereen hier vast al gespeeld :P. Voel me nog wel een noob, we komt veel over je heen! Maar wel verslavend (en perfect voor de SD).

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Hier twijfels of ik Hades aanschaf als ik alles zo lees is dit echt een super game maar normaal ben ik niet zo van deze genre toch het proberen waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
michaeltjeh1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:04:
Hier twijfels of ik Hades aanschaf als ik alles zo lees is dit echt een super game maar normaal ben ik niet zo van deze genre toch het proberen waard?
Nee imo. Ik hou ook niet zo van dit soort games. Had Hades na een uurtje of wat wel weer gezien.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:55
Timothy3000 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:05:
[...]

Nee imo. Ik hou ook niet zo van dit soort games. Had Hades na een uurtje of wat wel weer gezien.
Vond het echt geniale game. Is zo goedkoop dat ik het gewoon zou proberen.

• cold_as_ijs
Kost nu €12,25 met 98% positieve reviews. Het is dat ik hem al op de PS5 heb (nog niet gespeeld), anders had ik hem meteen gekocht.
Mag ik vragen wat je tegenstaat in dit genre?

Wat ik zo lees bied Hades verschillende difficulty settings waaronder een god mode (waar je nog wel dood kan gaan). Denk dat dit de meest instapklare roguelike/lite is die kan vinden met genoeg verhaal waardoor niet alle runs als een grind voelen.
Hangt er vanaf welk genre precies en wat je er niet leuk aan vindt. Ik hou meestal ook niet zo van roguelikes, maar Hades is geweldig. Ze hebben het zo weten te doen dat het niet als straf voelt om dood te gaan en als je het spel te moeilijk vindt dan is er inderdaad de god mode die op een stapsgewijze manier de game elke keer dat je dood gaat iets makkelijker maakt.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 23:15
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb hem nog niet gehaald maar ga het wel doen op een gegeven moment. Wat mij heeft over gehaald is dat het wordt gezien als the Game of the Year van 2020. Ik bedoel, zon titel krijg je niet zomaar.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• MitchellHearth
Ik zelf heb hiervoor nog nooit een roguelike gespeeld. Nu nog maar enkele uurtjes bezig maar dit is wel verslavend. Ziet er prachtig uit en je hebt iedere "run" weer een ander doel (bepaald wapen uitproberen, of juist bepaalde items farmen).

Wat mij wel helpt is idd iedere x als je dood gaat kun je power ups enz kopen en elke run is er wel weer wat nieuws, ook qua verhaal. Dus het blijft vooralsnog wel interessant en zeker niet een grind. Misschien later wel maar dan moet ik wat langer spelen!

• DforceNL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 22:19
Vandaag een poging gedaan om mijn Steamdeck OLED aan te sluiten op mijn LG OLED G2 met de orginele docking station van Steam. Helaas krijg ik geen beeld op de TV. Ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd. Ook op de verschillende HDMI poorten op de TV maar het maakt helaas geen verschil.

De TV heeft alleen HDMI 2.1 poorten en ik heb zowel een HDMI 2.1 als 2.0 kabel geprobeerd. Verder ben ik kwa settings niet echt iets tegen gekomen. Ik heb voor zowel de Steamdeck als de docking de laatste firmware's draaien. Iemand hier ervaring mee of tips met wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
@cold_as_ijs Ik weet het niet meer gewoon hoe het eruit ziet oid.. maar ik ga een poging wagen en anders refunden:-). Ik heb dit soort spellen ook nooit gespeeld.

@XanderDrake dat is ook de reden dat ik hem wel ga proberen hij is ook ‘maar’ 12 euro nu en mocht het echt niets zijn kunnen we wellicht een refund aanvragen.

• Jeroen O
@DforceNL

Probeer eens de voedingskabel los te nemen voordat je de Deck aansluit op het dock. Bij mij hielp dat altijd wel.

Doet ie het op een andere TV/monitor wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
Jeroen O schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:31:
@DforceNL

Probeer eens de voedingskabel los te nemen voordat je de Deck aansluit op het dock. Bij mij hielp dat altijd wel.

Bij mij hielp dit ook. Als voedingskabel er in zit en ik sluit de SD aan dan maakt ie geen verbinding. Haal ik de voedingskabel los dan pakt de TV 'm direct. Best wel apart (en beetje irritant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DforceNL
@DforceNL

Als ik van mijn nachtdienst terug kom ga ik dat eens proberen. Ik heb het in ieder geval wel werkend op mijn monitor waar de PC ook op aangesloten zit. Dat ging echt vlekkeloos met HDMI. Laat nog even weten wat de uitkomst is. Heb er vertrouwen in. Aangezien dit @MitchellHearth ook heeft gewerkt.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• XanderDrake

Het is bijna verlengt nieuwjaarsweekend!! Tijd voor nieuwtjes 8)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een nieuwspost heb geplaatst. Dat heeft vooral te maken met de grote release van de Deck OLED, momenteel gaat het vooral daarover. Niet dat dit niet nieuwswaardig is, alleen de meeste berichten komen neer op "Ik heb mijn nieuwe Deck binnen net voor kerst o<:) ", "OMG dit scherm is zo mooi", en "Best Gaming handheld eva, sold my 5000$ PC, dont need it anymore !!een!" :+
Maar de afgelopen week is er best wel veel aan de hand, en ik heb tijd om er even voor te gaan zitten. Dus, veel plezier!

Als eerste wil ik beginnen met dat het momenteel Steam Winter Sale is. Tevens zijn de eindjaarsbonusen binnen en het weer is extreem bagger. Dus een ideaal moment om even een paar goedkope Deck Compatible games binnen te hengelen! Overkill heeft een mooie lijst gemaakt met games die goed draaien op de Deck en erg in de aanbieding zijn (onder de 10$/€). Veel klassiekers, indies en AAAs, dus een nuttig artikel om door te struinen.

Valve is ook weer druk bezig met de opvolger van SteamOS 3.5. Deze versie, 3.6, zit al een tijdje in preview als ik het goed heb en mondjesmaat zie ik performance test voorbij komen, maar verwacht niet te veel verbeteringen in dat aspect. Er komen wel meldingen van nieuwe features, eentje daarvan is hieronder te vinden:

Ingame videoclips maken! En een ander shopping kart design. Niet iets waar ik op zat te wachten, maar waarom niet?

De Switch Emulator Yuzu heeft weer eens een flinke update gekregen. Het betreft een Early Access release die je betaalt kan afnemen. De update lijkt gefocust te zijn op lower-end systemen zoals de Deck, met verbeteringen in cache loading en dergelijke. Redditors melden dat bijna alle Switch roms, waaronder nieuwe zoals Red Dead Redemption Switch release en Zelda TotK redelijk goed draaien! Groot nieuws dus, nu nog wachten op de main release _/-\o_

En het meest boeiende nieuws nu als laatste. In eerdere nieuwsposts had ik het over AMD's FSR 3.0, een upscaling techniek die nu ook is voorzien van frame generation, oftewel, het 'gokken' van nieuwe frames om tussen bestaande frames in te voegen waardoor het spel soepeler draait. Zeker handig voor single player games zoals Cyberpunk en Starfield op de Deck waar input lag iets minder belangrijk is en FPSs laag uitvallen door de beperkte rekenkracht van onze handheld.
Na een jaar wachten en het opbouwen van hype, heeft AMD eindelijk hun FSR 3.0 code gereleased. Reviewers waren initieel matig tevreden; in de weinig games waar de techniek is geïntroduceerd werkt het wel redelijk goed om meer frames te genereren, maar er zijn redelijk wat artifacts en input lag, plus het geheel werkt minder goed dan nVidia's DLSS 3.0. De versie die is gereleased is wel beter dan de eerste versie, maar het probleem van de beperkte selectie van games blijft.
Maaarrr dat was niet het laatste hoofdstuk in dit verhaal. FSR 3.0 is open source, en modders zijn erachter gekomen dat de plaats van FSR 3.0 in de render pipeline hetzelfde is en werkt als DLSS 3.0. Dus de geschiedenis herhaalt zich als bij DLSS 1 en 2: je kan een paar custom DLLs in de game directory laden en doen alsof jou FSR oplossing hetzelfde is als de DLSS oplossing en DLSS selecteren in het graphics menu. Met extra gratis frames per seconde als kado (8>
De eerste videos zijn hoopgevend: hier is er een van Cyberpunk 2077 op de Deck.

TLDR: bijna een verdubbeling van de FPS! Het gaat wel ten koste van input lag en vooral hele irritante flikkeringen in de HUD, maar anders dan dat werkt het gewoon. Waarschijnlijk heeft nVidia wat HUD tweaks in hun DLLs gestopt, iets wat AMD potentieel ook kan doen. Ik lees dat de flikkeringen in Cyberpunk ondertussen zijn opgelost, maar ik heb daar nog geen videos van gezien.
En wacht! Er is meer! Dezelfde developer, LukeFZ, heeft een universelere mod gemaakt (beschikbaar op een betaalde Discord server), welke niet alleen werkt ter vervanging van DLSS 3.0 maar als vervanger van FSR 2.0! Die laatste upscaling techniek vind je in veel meer games dan FSR en DLSS 3.0, dus heeft het een grotere impact. Blijkbaar zwerft er ook een gecrackte versie rond:
[Twitter: https://twitter.com/PC_Focus_/status/1738947975265628166]
Persoonlijk ben ik heel enthausiast, maar zie nog wel wat beren op de weg. Onofficiele DLLs moeten downloaden van een betaalde en onbetrouwbare discord server gaat mij een brug te ver, security technisch kan iemand daar vast wel iets naars mee doen. Daarnaast heeft de universele FSR 3.0 mod nogal wat tweaks nodig (regedits etc) om te werken, terwijl ik niet weet hoe je dat uitvoert op een Deck en met dingen zoals Proton. En als laatste: de enige game waar ik graag FSR 3.0 in zie is Starfield, en juist die komt met een officiele versie van de frame gen techniek. Maar ik ben heel benieuwd wat jullie ervan denken 8)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DforceNL
@DforceNL

Thx dit heeft het opgelost. Even de voedingskabel los halen. En meteen beeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Gisteravond BeamNG.drive geïnstalleerd op de Deck OLED en tot mijn verbazing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3PJPx5zYQZ0GhPvKvj8fZnZ4Sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ij4UiUFxNZJGBa1MkLYvu5cq.jpg?f=fotoalbum_large

It works! Loopt prima op de Deck, dat had ik echt niet verwacht. :D

Doom: Eternal daarentegen vertoond wat eigenaardigheden: ‘stutters’ en frame drops. De Deck lijkt het spel prima aan te kunnen, maar volgens de ‘performance metrics’ van het spel is het de cpu; daar zijn de cijfers (frame times) rood / oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:10

Mauz1978

Console War Veteran

Mn OG SD is er inmiddels mee gestopt :(. Constant een zwart scherm, hoor de bliepjes en de fan etc, maar geen beeld. Ook niet gelinked naar de PC monitor. Zit nu in de steam support waar ik snachts een reply krijg en ik die overdag beantwoord - dus dat gaat lekker snel (maar heb sowieso alles al geprobeerd wat ik kon vinden op google en YT). Ben ook bang dat het buiten de garantie valt aangezien ik deze in mei 2022 heb gekocht.

Aan de andere kant is het een mooi moment om de SD OLED te bestellen. Ik hoop wel dat de OG nog gerepareerd kan worden voor een van mn zoons.

[ Voor 6% gewijzigd door Mauz1978 op 31-12-2023 08:28 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Vanish
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 09:55
Mauz1978 schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:27:
Mn OG SD is er inmiddels mee gestopt :(. Constant een zwart scherm, hoor de bliepjes en de fan etc, maar geen beeld. Ook niet gelinked naar de PC monitor. Zit nu in de steam support waar ik snachts een reply krijg en ik die overdag beantwoord - dus dat gaat lekker snel (maar heb sowieso alles al geprobeerd wat ik kon vinden op google en YT). Ben ook bang dat het buiten de garantie valt aangezien ik deze in mei 2022 heb gekocht.

Aan de andere kant is het een mooi moment om de SD OLED te bestellen. Ik hoop wel dat de OG nog gerepareerd kan worden voor een van mn zoons.
Als je in Nederland woont zou je op basis van onze wetgeving nog gewoon garantie hebben tot mei 2024, ongeacht dat er maar 1 jaar op de global Steam support page staat aangegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Mr. Vanish schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:12:
[...]

Als je in Nederland woont zou je op basis van onze wetgeving nog gewoon garantie hebben tot mei 2024, ongeacht dat er maar 1 jaar op de global Steam support page staat aangegeven :)
Ik probeerde daar ook t een en ander van op te zoeken maar kwam niet tot een echte uitspraak omdat dit via amerika verkocht leek te worden. Maar hebben we 2 jaar garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:19

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Mauz1978 schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:30:
[...]

Ik probeerde daar ook t een en ander van op te zoeken maar kwam niet tot een echte uitspraak omdat dit via amerika verkocht leek te worden. Maar hebben we 2 jaar garantie?
Ja de nationale wetgeving geldt, ook bij online aankopen.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

The GUI schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:01:
[...]

Ja de nationale wetgeving geldt, ook bij online aankopen.
Cool, dan gaan we dat proberen. Ben benieuwd of iemand dat al heeft gedaan met de steam deck.

[ Voor 3% gewijzigd door Mauz1978 op 31-12-2023 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:30:
De Steam Deck wordt gewoon lokaal in de EU verkocht, met alle daarbij behorende rechten en plichten.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 14:00
Toch ook maar even hier vragen.

Ik ben een casual gamer, vroeger wel veel gedaan nu steeds minder door tijdtekort. Ik heb nog steeds een PS4, hiervoor XBOX en X360 gehad. En natuurlijk de klassiekers als een gameboy pocket, advance en nintendo DS. Daarnaast speel ik nog wel eens games als age of empires, cities skylines, minecraft op de PC. Vroeger ook veel Cs en DOD gespeeld, daar ken ik Steam vooral van.

Ik ben dus zeker geen hardcore gamer maar kan er wel van genieten. De games die nu veel op m'n PS4 worden gespeeld zijn DOOM en days gone en GT7. De meeste klassiekers (god of war, uncharted) kon ik ook enorm waarderen.

Ik speel dus veel "grote" releases waarbij het verhaal hoogwaardig is, een van de redenen voor de PS4. Merk echter wel dat ik voor Games als Skyrim en Fallout 4 na een tijdje geen zin heb om daarvoor de tv in te nemen, ik heb beide dan ook nooit uitgespeeld.

Nu heeft mijn vriendin een Switch Oled gekocht, en dit heeft mijn ogen wel een beetje geopend. Heerlijk om relaxed op de bank even Zelda te spelen. Dit heeft mijn ogen wel een beetje geopend omtrent handhelds. Zodoende kwam de Deck ook weer in beeld, zeker nu deze ook dat OLED scherm heeft.

Nu vraag ik me af: ben ik wel de doelgroep? Ik zie heel vaak in reviews dat je "makkelijk in je steam library kan". Dit maakt de deck wel een soort van side apparaat naast een desktop game pc, maar die heb ik niet. Wel altijd willen bouwen, maar ik ga niet alleen boven achter m'n pc zitten.

Is de deck ook voor iemand als ik? Ik zie mezelf wel games als Skyrim en fallout afmaken op de deck. Maar zijn er ook zelda achtige games? Is er zicht op goede emulatie?

Het valt me trouwens wel op hoe absurd duur de switch games zijn. Ik zie dat skyrim nu €8 is, die overweeg ik gewoon sowieso te kopen, desnoods voor op m'n laptop. Kan je hierna zo overstappen in dezelfde save op de deck? Daarnaast is Valve een bedrijf dat z'n klanten veel serieuzer lijkt te nemen, repareerbaarheid en daadwerkelijk wat met wensen en vragen doen. Prijs is redelijk hoog, LCD is nu wel in de aanbieding maar ik ga liever voor de nieuwe nu.

[ Voor 5% gewijzigd door twowheeler op 31-12-2023 13:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja, juist! Heerlijk apparaat om zo nu en dan een game te spelen en emulatie werkt top.

Tunic is een leuke Zelda achtige game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
twowheeler schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:07:

Ik ben een casual gamer, vroeger wel veel gedaan nu steeds minder door tijdtekort. Ik heb nog steeds een PS4, hiervoor XBOX en X360 gehad. En natuurlijk de klassiekers als een gameboy pocket, advance en nintendo DS. Daarnaast speel ik nog wel eens games als age of empires, cities skylines, minecraft op de PC. Vroeger ook veel Cs en DOD gespeeld, daar ken ik Steam vooral van.

Ik ben dus zeker geen hardcore gamer maar kan er wel van genieten. De games die nu veel op m'n PS4 worden gespeeld zijn DOOM en days gone en GT7. De meeste klassiekers (god of war, uncharted) kon ik ook enorm waarderen.

Ik speel dus veel "grote" releases waarbij het verhaal hoogwaardig is, een van de redenen voor de PS4. Merk echter wel dat ik voor Games als Skyrim en Fallout 4 na een tijdje geen zin heb om daarvoor de tv in te nemen, ik heb beide dan ook nooit uitgespeeld.

Nu heeft mijn vriendin een Switch Oled gekocht, en dit heeft mijn ogen wel een beetje geopend. Heerlijk om relaxed op de bank even Zelda te spelen. Dit heeft mijn ogen wel een beetje geopend omtrent handhelds. Zodoende kwam de Deck ook weer in beeld, zeker nu deze ook dat OLED scherm heeft.

Nu vraag ik me af: ben ik wel de doelgroep? Ik zie heel vaak in reviews dat je "makkelijk in je steam library kan". Dit maakt de deck wel een soort van side apparaat naast een desktop game pc, maar die heb ik niet. Wel altijd willen bouwen, maar ik ga niet alleen boven achter m'n pc zitten.

Is de deck ook voor iemand als ik? Ik zie mezelf wel games als Skyrim en fallout afmaken op de deck. Maar zijn er ook zelda achtige games? Is er zicht op goede emulatie?

Het valt me trouwens wel op hoe absurd duur de switch games zijn. Ik zie dat skyrim nu €8 is, die overweeg ik gewoon sowieso te kopen, desnoods voor op m'n laptop. Kan je hierna zo overstappen in dezelfde save op de deck? Daarnaast is Valve een bedrijf dat z'n klanten veel serieuzer lijkt te nemen, repareerbaarheid en daadwerkelijk wat met wensen en vragen doen. Prijs is redelijk hoog, LCD is nu wel in de aanbieding maar ik ga liever voor de nieuwe nu.
Eigenlijk is vrijwel elk genre wel te spelen op pc en dus op de steam deck... Enige beperking daarin zijn online competitieve games omdat die vaak anti-cheat software hebben wat niet altijd op de deck werkt. Games zijn ook meestal een stuk goedkoper te vinden, vooral als je wat oudere games ok vindt om te spelen. Zelf hou ik de bundels van fanatical en humble in de gaten, meestal neem ik ook de monthly van humble waarbij je 8 games voor een tientje krijgt waarvan meestal 1 of 2 grotere/recente titels. Daarmee heb je in no time een grote collectie te spelen op je deck. Vooral als indie titels je ook trekken is dat erg aantrekkelijk.
Ook kun je eventueel met chiaki je Playstation streamen naar de deck over wifi maar heb dat zelf niet uitgeprobeerd.

Bij de nieuwste games gaat de performance niet altijd geweldig zijn, maar als je nu nog op een ps4 speelt dan verwacht je denk ik geen 60 fps.

Als het geld geen probleem is dan zou ik het gewoon proberen. In het ergste geval als het toch echt niet bevalt kun je hem vast weer verkopen tegen niet al te veel verlies, maar ik verwacht dat je hem geweldig gaat vinden. Een vaste pc heb je in ieder geval niet nodig. Ik heb er wel een maar die gaat bij mij vaak hele tijden niet aan omdat ik liever op de deck speel.

Edit: enige toevoeging specifiek voor skyrim en fallout, ze draaien prima op de deck maar modden is geloof ik wat lastiger. Het kan wel, maar het is denk ik wat meer uitzoekwerk want de standaard tools om mods te beheren weet ik niet van of ze zo werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 31-12-2023 13:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
Nu vraag ik me af: ben ik wel de doelgroep?
Ja. Juist jij bent de doelgroep!
Ik zie heel vaak in reviews dat je "makkelijk in je steam library kan". Dit maakt de deck wel een soort van side apparaat naast een desktop game pc, maar die heb ik niet. Wel altijd willen bouwen, maar ik ga niet alleen boven achter m'n pc zitten.
Dan is de Deck perfect, een hybride tussen een PC en Console, waarmee je lekker naast je vriendin op de bank kan zitten
Op alles duizend maal ja. Als je de echte Zeldas wilt spelen kan je dat zelfs legaal emuleren via de Switch van je vriendin, op je Deck. TotK doet op de Deck tegenwoordig bijna dezelfde snelheid als op de Switch.
Wederom ja op alles. Nog meer reden om een Deck te kopen. De waarde van de OLED Deck is ook erg hoog hoor, zeker de instap modellen.
Via Humble Bundles en Steam game bundles of Steam Publisher deals kan je trouwens in een klap tientallen goede games binnen halen voor een zacht prijsje. Daar kan elke console een puntje aan zuigen.
Plus op de Epic game store zijn er zo vaak gratis AAA games dat je er eng van wordt. Ik heb daar weer 4 games aan toegevoegd deze kerstvakantie 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:38
Lang verhaal kort ; ja. En dan ook alle gratsi games scoren die kunnen en de steam uitverkoop. Heerloijk apparaat voor op de bank als de Lady of tha house (of de bazin, whatever) TV kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Op alles duizend maal ja. Als je de echte Zeldas wilt spelen kan je dat zelfs legaal emuleren via de Switch van je vriendin, op je Deck.
Legaal? Als in: ze hebben ze al gekocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
Timothy3000 schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:11:
[...]

Legaal? Als in: ze hebben ze al gekocht?
Daar ga ik maar even van uit. Je kan Roms krijgen van zelf gekochte games via een Switch en die emuleren op de Deck, is volledig legaal onder de thuiskopie regelgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:02:
[...]

Daar ga ik maar even van uit. Je kan Roms krijgen van zelf gekochte games via een Switch en die emuleren op de Deck, is volledig legaal onder de thuiskopie regelgeving
Volgens mij moet je daar wel een gehackte switch voor hebben toch? Een standaard switch kun je geen roms mee dumpen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DforceNL

Ik heb zelf ook lang getwijfeld. Ben voornamelijk altijd op de consoles bezig. Steam gebruikte ik er meer naast voor de indie games met een simpele game PC. Maar OLED versie heeft me toch overgehaald om er een te halen. Inmiddels speel ik er stiekem veel op en staan de consoles veel meer stil dan ik verwacht had.

Leuk voordeeltje vind ik ook dat met de steam sales games voor leuke prijsjes kunt oppikken. Zelfs de Tripple A games waar jij het over hebt. Dus ik zou zeggen schaf er een aan en pik nog even de Winter sale mee op Steam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
DforceNL schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:15:
[...]

Ik heb zelf ook lang getwijfeld. Ben voornamelijk altijd op de consoles bezig. Steam gebruikte ik er meer naast voor de indie games met een simpele game PC. Maar OLED versie heeft me toch overgehaald om er een te halen. Inmiddels speel ik er stiekem veel op en staan de consoles veel meer stil dan ik verwacht had.

Leuk voordeeltje vind ik ook dat met de steam sales games voor leuke prijsjes kunt oppikken. Zelfs de Tripple A games waar jij het over hebt. Dus ik zou zeggen schaf er een aan en pik nog even de Winter sale mee op Steam ;)
Thanks! Ja ik ga zeker nog even checken of m'n oude steam account nog geschikt is (jaren terug). En daar dan alvast wat games voor kopen in de aanbieding. Die kan ik dan hoogstwaarschijnlijk sowieso spelen op m'n laptop. Bizar dat die qua kracht al is ingehaald door een handheld.

Hoe zit het qua settings op een deck? Dit is me niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat de games die een vinkje hebben zo goed als out of the box goed werken op de deck, of dien je daarvoor toch nog wat in de settings te pielen? Dat de pc games die niet ideaal zijn wat instellingen vragen snap ik. Maar is de rest in die zin nog console achtig? Installeer en spelen.

Overigens zie ik mezelf wel een beetje pielen met emulatie hoor, maar soms wil je gewoon opstarten en gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
twowheeler schreef op maandag 1 januari 2024 @ 16:16:
Hoe zit het qua settings op een deck? Dit is me niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat de games die een vinkje hebben zo goed als out of the box goed werken op de deck, of dien je daarvoor toch nog wat in de settings te pielen? Dat de pc games die niet ideaal zijn wat instellingen vragen snap ik. Maar is de rest in die zin nog console achtig? Installeer en spelen.
In mijn geval is 70% van de spellen installeren en spelen. 20% heeft een kleine of middelgrote ingreep nodig en 10% werkt niet lekker of helemaal niet door dingen zoals anti cheat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
twowheeler schreef op maandag 1 januari 2024 @ 16:16:
[...]

Thanks! Ja ik ga zeker nog even checken of m'n oude steam account nog geschikt is (jaren terug). En daar dan alvast wat games voor kopen in de aanbieding. Die kan ik dan hoogstwaarschijnlijk sowieso spelen op m'n laptop. Bizar dat die qua kracht al is ingehaald door een handheld.

Overigens zie ik mezelf wel een beetje pielen met emulatie hoor, maar soms wil je gewoon opstarten en gamen.
Voor veel games kan je de geadviseerde settings voor of 30 of 60 fps op internet vinden. Dus het is iets makkelijker dan met PC gaming waarbij je vaak je zelf settings moet tweaken. Tot nu toe voelt het apparaat meer als een console dan een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 16:12
Mauz1978 schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:27:

Ik heb precies hetzelfde sinds vorige week. Na contact met de support heb ik inmiddels een RMA label dus hij gaat vandaag of morgen retour. Ben wel benieuwd of ze 'm gaan repareren of dat ik een nieuwe unit krijg.

Zelf zit ik ook te denken om 'm direct in de verkoop te doen zodra ik een nieuwe ontvangen heb. Gebruik het apparaat toch veel meer dan ik van te voren gedacht had en vind de upgrade naar de OLED versie het geld nu wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Vinze schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:08:
[...]

Ik heb precies hetzelfde sinds vorige week. Na contact met de support heb ik inmiddels een RMA label dus hij gaat vandaag of morgen retour. Ben wel benieuwd of ze 'm gaan repareren of dat ik een nieuwe unit krijg.

Zelf zit ik ook te denken om 'm direct in de verkoop te doen zodra ik een nieuwe ontvangen heb. Gebruik het apparaat toch veel meer dan ik van te voren gedacht had en vind de upgrade naar de OLED versie het geld nu wel waard :)
Lol, ik heb dus precies hetzelfde. Vandaag bericht gekregen voor het RMA proces en ga m daarna in de verkoop gooien, want dan is ie als nieuw en scheelt toch weer voor die OLED. Wel vervelend dat je 1 bericht per dag krijgt, kan zoveel sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Toch is steam zo te lezen niet verkeerd qua service.

Ik ben er toch wel vrijwel zeker van dat ik er eentje ga aanschaffen. Gisteravond nog even op m'n oude steam account ingelogd. Day of defeat (niet source) stond er nog. Mega veel gespeeld, volgens steam als laatste in 1975 8)7.

Maar goed, zo te zien niet perse nodig met een frisse start te beginnen. Vanavond nog eens kijken en wat simpele games bestellen die ik ook op de pc kan doen.

Edit: Lid vanaf 2004! Wel leuk dat account te behouden dus. Wel wat games die wat mij betreft kunnen verdwijnen.

[ Voor 11% gewijzigd door twowheeler op 02-01-2024 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 12:02
Ik ben afgelopen week begonnen met Laika aged through blood. Echt een aanrader voor de metroidvania liefhebber.

Nu had ik de game gekocht in de Epic game store, na 3 uur spelen kon ik geen damage meer oplopen en nog erger ik kon ook geen damage meer aanbrengen aan een eindbaas. Nieuwe game gestart en na een tijdje op een ander moment gebeurde hetzelfde.
Via hun Discord (van de ontwikkelaar) de bug gemeld en ik kreeg van de ontwikkelaar heel netjes een Steam key, dus ga ik nog een derde poging doen.

Nergens in de lijst met gemelde bugs of elders online had iemand hetzelfde probleem als ik. Nu vraag ik me af zou het de combinatie kunnen zijn van de Epic game store/linux/comptabiliteit/etc?
In dat geval durf ik mijn geld niet meer uit te geven in de Epic game store eerlijk gezegd :) iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Chillko schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:21:
Ik ben afgelopen week begonnen met Laika aged through blood. Echt een aanrader voor de metroidvania liefhebber.

Nu had ik de game gekocht in de Epic game store, na 3 uur spelen kon ik geen damage meer oplopen en nog erger ik kon ook geen damage meer aanbrengen aan een eindbaas. Nieuwe game gestart en na een tijdje op een ander moment gebeurde hetzelfde.
Via hun Discord (van de ontwikkelaar) de bug gemeld en ik kreeg van de ontwikkelaar heel netjes een Steam key, dus ga ik nog een derde poging doen.

Nergens in de lijst met gemelde bugs of elders online had iemand hetzelfde probleem als ik. Nu vraag ik me af zou het de combinatie kunnen zijn van de Epic game store/linux/comptabiliteit/etc?
In dat geval durf ik mijn geld niet meer uit te geven in de Epic game store eerlijk gezegd :) iemand een idee?
Was vroeger een (veel) gebruikte anti-piracy tactiek, de speler dwars zitten met zulk soort 'bugs'. :D Bekend voorbeeld is Earthbound, waar je veel meer encounters kreeg dan hoorde, waardoor het spel echt tergend traag door te komen was, en als je ondanks dat toch de eindbaas wist te bereiken, dan 'crashte' het spel, werd je naar de titlescreen gegooid, en je savefile 'corrupted'.

Maar gezien de developer je een steam-key geeft, Zal Sweeny zo anti-Linux zijn dat ze 3rd-party games voorzien van 'anti-piracy' tactieken zonder weten van de develkopers zelf? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ischium op 02-01-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Wellicht ook elders te vinden. Maar ik zit nu in de store te kijken, wel wat interessante games (wel veel zeg!).

Begrijp ik nu goed dat er over 2 maanden weer een dergelijke sale is? Ik zat nu zelf te denken aan Skyrim en dan latere sale fallout.

En nog iets relaxed en een platformer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
twowheeler schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:57:
Wellicht ook elders te vinden. Maar ik zit nu in de store te kijken, wel wat interessante games (wel veel zeg!).

Begrijp ik nu goed dat er over 2 maanden weer een dergelijke sale is? Ik zat nu zelf te denken aan Skyrim en dan latere sale fallout.

En nog iets relaxed en een platformer.
Steam sales zijn een beetje seasonal, en rond feestdagen. December en november zijn bijna compleet een sale periode dus kan nu nog even duren voor de volgende start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ah oke, toch even wat games oppikken dus.

Enige dat ik me nog afvraag: ik moet nog een steam library opbouwen. Als ik al langer aan pc gamen deed was de stap een stuk makkelijker. Nu begin ik weer vanaf niks, in die zin is het een nieuwe console. Meer mensen die vanuit hetzelfde uitgangspunt zijn begonnen?

Ik ben wel benieuwd hoe vrij van instellingen die deck is. De switch is letterlijk spel erin en starten. Ps4 idem. Voor zover ik begrijp zijn zeker de verified games hetzelfde naar hou je altijd de mogelijkheid nog met instellingen te klooien als je dat zou willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jobius
  • Laatst online: 26-09 18:13
twowheeler schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:59:
Ik ben wel benieuwd hoe vrij van instellingen die deck is. De switch is letterlijk spel erin en starten. Ps4 idem. Voor zover ik begrijp zijn zeker de verified games hetzelfde naar hou je altijd de mogelijkheid nog met instellingen te klooien als je dat zou willen.
Het is en blijft een PC dus het zal nooit even seamless zijn als een Switch of Ps4 omdat hier de spellen al precies op de hardware zijn afgestemd. Bij een PC kan dit niet omdat er zoveel verschillende setups zijn.

Dat gezegd hebbende werkt het idd zoals je zegt. Verified games werken gewoon, tegenwoordig zelfs een behoorlijk aantal games die een aparte graphics preset hebben voor Steamdeck.
Zelfs bij de niet verified games zullen 8/10 gewoon starten, alleen ff in game de grafische instellingen op low of medium zetten en gaan 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mausthemighty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 17:09
,79

Enige dat ik me nog afvraag: ik moet nog een steam library opbouwen. Als ik al langer aan pc gamen deed was de stap een stuk makkelijker. Nu begin ik weer vanaf niks, in die zin is het een nieuwe console. Meer mensen die vanuit hetzelfde uitgangspunt zijn begonnen?

Ik zou snel even bij de Steam Wintersale kijken. Er zijn gigantisch veel spellen die nu echt wel lekker geprijsd zijn. Ik weet niet van welke genres je houdt maar er is echt genoeg te vinden. Je kunt bijvoorbeeld nu AAA titels voor mooie prijzen oppikken: RDR2 voor € 19,79, GTA5 voor € 14,99, Mass Effect 1,2 en 3 voor € 5,99, Horizon Zero Dawn voor € 12,49, Assassin's Creed Valhalla voor € 14,99 en ik kan nog wel even doorgaan. En je hebt daarnaast ook natuurlijk vele goed indie-titels waar je ook heel veel plezier aan kan gaan beleven.

[ Voor 0% gewijzigd door Mausthemighty op 03-01-2024 15:44 . Reden: e vergeten van welke. Die is nu toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Mausthemighty schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:43:
,79
[...]

Ik zou snel even bij de Steam Wintersale kijken. Er zijn gigantisch veel spellen die nu echt wel lekker geprijsd zijn. Ik weet niet van welke genres je houdt maar er is echt genoeg te vinden. Je kunt bijvoorbeeld nu AAA titels voor mooie prijzen oppikken: RDR2 voor € 19,79, GTA5 voor € 14,99, Mass Effect 1,2 en 3 voor € 5,99, Horizon Zero Dawn voor € 12,49, Assassin's Creed Valhalla voor € 14,99 en ik kan nog wel even doorgaan. En je hebt daarnaast ook natuurlijk vele goed indie-titels waar je ook heel veel plezier aan kan gaan beleven.
Thanks! Ik heb de store net geopend. Dacht sowieso aan Skyrim, een indie game en opzich is de deck ook wel perfect om mass effect ooit mee te spelen. Dat lijkt me toch al even vermaak.

RDR2 GTA5 heb ik al op de ps4. Horizon ook. Ik heb wel oren naar AC oddesy, eens kijken wat dat scheelt.

Wil niet té gek gaan in het geval de deck toch niet komt. Maar dan kan ik deze nog op de laptop spelen.

En daarna op naar de volgende sale :P

[ Voor 5% gewijzigd door twowheeler op 03-01-2024 16:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 12:21

Tip om snel een bibliotheek op te bouwen is HumbleBundle. Voor januari hebben ze nu Midnight Suns, Two Point Academy, Aragami 2 en nog wat kleinere indie-games voor in totaal 10 euro. Meeste is deck verified en vaak zijn de games per stuk al duurder dan de hele bundle.

Kleine waarschuwing dat ze met een soort abonnementsmodel werken, maar je kan vrij eenvoudig direct opzeggen of zelf een maand pauzeren als de games je niet aanstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 12:02
Sempy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:15:
[...]

Tip om snel een bibliotheek op te bouwen is HumbleBundle. Voor januari hebben ze nu Midnight Suns, Two Point Academy, Aragami 2 en nog wat kleinere indie-games voor in totaal 10 euro. Meeste is deck verified en vaak zijn de games per stuk al duurder dan de hele bundle.
En vergeet niet de gratis games uit de Epic game store regelmatig. Straks vanaf 17 uur a plague tale innocence en (als het goed is) morgen guardians of the Galaxy. Hiervoor moet je wel Heroic launcher installeren maar dat is zelfs mij gelukt zonder frustratie 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Thanks allen!

Ik merk dat ik nog wel even moet schakelen omtrent het vermogen van de deck denk ik. Games als odyssey zijn mooi en nieuwere games nog mooier. Met de PS4 was het nooit een ding, deze koop je en dat is hoe je ze speelt. Veel nieuwe steam games moet je een PC voor bouwen als je de top ervaring wil, maar je betaald wel dezelfde prijs.

Maar ik denk eerlijk gezegd dat games als mass effect, odyssey beter draaien op de deck dan op de PS4. Zelfde voor cyberpunk.

Edit:
Skyrim, mass effect, firewatch en portal 2 even aangeschaft. Denk dat the diver er ook wel aankomt maar die korting was niet zo enorm.

Nu wel de 19 jaar lid badge gekregen. Toch een beetje CS nostalgie zo _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door twowheeler op 03-01-2024 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de steam awards is Hogwarts legacy verkozen tot best game on steam deck... Ik meen echter dat toen deze uitkwam de performance op de deck niet al best was. Vergis ik me daarin, of is het zoveel verbeterd?

Overigens moet ik zeggen dat het ook heel erg van de game af hangt. Ik ben nog bezig met the outer worlds en die zakt (met mijn settings op native res zonder upscaling) regelmatig onder de 30 in de grotere buiten gebieden. Maar het stoort me nauwelijks (op een paar schijnbaar gebugte interacties na waar de fps ineens naar 10 zakt, maar is nooit in combat). Ik vermoed dat de zeer goede lage inputlag van de oled deck hier ook bij helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Finraziel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:46:
Bij de steam awards is Hogwarts legacy verkozen tot best game on steam deck... Ik meen echter dat toen deze uitkwam de performance op de deck niet al best was. Vergis ik me daarin, of is het zoveel verbeterd?

Overigens moet ik zeggen dat het ook heel erg van de game af hangt. Ik ben nog bezig met the outer worlds en die zakt (met mijn settings op native res zonder upscaling) regelmatig onder de 30 in de grotere buiten gebieden. Maar het stoort me nauwelijks (op een paar schijnbaar gebugte interacties na waar de fps ineens naar 10 zakt, maar is nooit in combat). Ik vermoed dat de zeer goede lage inputlag van de oled deck hier ook bij helpt...
Performance was in het algemeen om te huilen. Ik heb Hogwarts Legacy bij release namelijk op pc (uit)gespeeld en dat ging, zelfs op mijn systeem, gepaard met de nodige tweaks. Volgens mij is het sindsdien wel beter geworden.

Outer Worlds is tevens slecht geoptimaliseerd voor pc, die heb ik destijds maar op de Series X uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 12:21
Ik heb een maand na release deze game op de deck gespeeld en vond het prima spelen. Maar maakt misschien ook uit welke eisen en andere gamehardware je om je heen hebt. Mijn zoon speelde tegelijkertijd op zijn PS5 en dat was grafisch uiteraard andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxie85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-09 09:46

Ik speel het nu ook op mijn nieuwe SD OLED. Ik ben best onder de indruk. Strakke 30fps met over het algemeen low, sommige medium setting. Met FSR 2.0 op quality vind ik het er niet eens zo heel slecht uitzien op het scherm van de OLED.

Op de PS5 zal het vast mooier zijn, ook middels remote play op de Steam Deck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:23

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Even om de Steam Sale FOMO wat te temperen... via sites als allkeyshop.com zijn de meeste games gewoon altijd tegen de huidige aanbiedingsprijs of zelfs lager te koop. Alleen opletten dat je een steam key koopt en geen account met die game daarin geactiveerd (vind ik zelf lastiger).

Vergeet niet vroeger lag een spel 2 jaar na release permanent in de aanbiedingenbak voor de helft of zelfs minder bij de Free Recordshop. Nu betaal je driekwart van het jaar gewoon de volle €60 voor een 5 jaar oud spel als Red Dead Redemption 2. Ja het blijft een goed spel, maar een echte aanbieding is de huidige sale prijs natuurlijk niet meer te noemen.

[ Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-01-2024 21:16 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Wat is een lekker relaxte game op de deck? Op ps4 deed ik dikwijls no man's sky aan met wat relaxte muziek. Kom dit ook met cities skylines. Neem aan dat er ook soortgelijke Indie games zijn? Valheim?

[ Voor 8% gewijzigd door twowheeler op 03-01-2024 22:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:15:
Even om de Steam Sale FOMO wat te temperen... via sites als allkeyshop.com zijn de meeste games gewoon altijd tegen de huidige aanbiedingsprijs of zelfs lager te koop. Alleen opletten dat je een steam key koopt en geen account met die game daarin geactiveerd (vind ik zelf lastiger).

Vergeet niet vroeger lag een spel 2 jaar na release permanent in de aanbiedingenbak voor de helft of zelfs minder bij de Free Recordshop. Nu betaal je driekwart van het jaar gewoon de volle €60 voor een 5 jaar oud spel als Red Dead Redemption 2. Ja het blijft een goed spel, maar een echte aanbieding is de huidige sale prijs natuurlijk niet meer te noemen.
Ik ben het hier deels mee eens, wil alleen de kanttekening plaatsen dat keys van marktplaatsen moreel twijfelachtig kunnen zijn. Keys worden namelijk ook gekocht door criminelen met gestolen creditcard gegevens en aangeboden via dat soort marktplaatsen (g2a, kinguin, eneba en zo). Als vervolgens die creditcard betalingen betwist worden dan krijgt de uitgever te maken met chargeback kosten (en dat is best veel) waardoor ze geld verliezen aan de transactie ipv verdienen. Verschillende kleine devs hebben wel eens gesteld dat je daarom beter gewoon kunt piraten dan keys op zo'n marktplaats te kopen.

Ik gebruik zelf de site gg.deals waar prijzen van zowel officiële als niet officiële verkopers staan. Vaak is er wel ergens een sale die bijna net zo goed is als de keysites. Bij de niet officiële verkopers geven ze ook aan wat de risico's zijn. Zelf koop ik alleen wel eens wat van cdkeys.com, die zijn dan geen officiële reseller maar het is wel een langbestaande winkel die zelf de keys inkoopt en verkoopt ipv zo'n marktplaats constructie waardoor ik er wat meer vertrouwen in heb dat het geen gestolen keys zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:00

Ik ben vanuit precies hetzelfde uitgangspunt als jij begonnen. Vorig jaar juni een Steam Deck gekocht via een Tweaker en het heeft mij helemaal laten switchen naar PC gaming. Inmiddels PS5 verkocht, een PC gebouwd en een library van meer dan 100 games opgebouwd 😅 De sales zijn verleidelijk, en ik zie het ook als een verzameling van zoveel mogelijk spellen die ik in de afgelopen 39 jaar gespeeld heb. Ben nu op reis in Nieuw-Zeeland en tijdens de vlucht hierheen geen film gekeken, alleen maar op de SD gespeeld. Geweldig apparaat en de variatie in games op de PC is fantastisch!

Meeste spellen werken ook meteen, ik heb echt zelden hoeven klooien. Hangt natuurlijk wel af van wat je speelt. Ik kan het alleen maar aanraden 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-09 13:56
Gebruikt iemand van jullie de Steam Deck met een dock waar je de dock ook gebruikt om je (werk)laptop aan te sluiten?

Mijn gamelaptop is aan het sneuvelen en ik overweeg een Steam Deck als alternatief. Het spel dat ik het meeste speel in Steam is Football Manager en dat wil ik het liefste spelen met extern scherm en muis. Dat externe scherm gebruiken mijn vriendin en ik ook als werkplek dus zou top zijn als ik één dock kan gebruiken voor alles. Heb ik ook meteen een hele mooie cleane setup in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

DennisCle schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:04:
Gebruikt iemand van jullie de Steam Deck met een dock waar je de dock ook gebruikt om je (werk)laptop aan te sluiten?

Mijn gamelaptop is aan het sneuvelen en ik overweeg een Steam Deck als alternatief. Het spel dat ik het meeste speel in Steam is Football Manager en dat wil ik het liefste spelen met extern scherm en muis. Dat externe scherm gebruiken mijn vriendin en ik ook als werkplek dus zou top zijn als ik één dock kan gebruiken voor alles. Heb ik ook meteen een hele mooie cleane setup in huis.
Ik denk dat het wel werkt, maar ik zal straks wel even testen met mijn Dell WD19TBS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

MaDLiVe

.-Observer-.

The GUI schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:12:
[...]

Ik denk dat het wel werkt, maar ik zal straks wel even testen met mijn Dell WD19TBS.
Werkt in ieder geval met een Dell Wd22tb4.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:19
DennisCle schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:04:

Elk USB-C dock zal gewoon werken. Op mijn werk heb ik een Lenovo en een Dell dock geprobeerd en deze werken alle 2 volledig op mn Steam Deck, andersom heb ik een Ali dock gehaald die speciaal voor de SD ontworpen is en deze werkt volledig op mijn prive surface book 2.

Alle docks die ik heb getest zijn gewoon uitwisselbaar en werken gewoon, als ze USB-C hebben. Als ze USB-C met 45W+ PD hebben, kan je zelfs jouw'n SD laden via het dock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
Dank allen, dan ga ik eens kijken naar welke dock handig is voor onze setup. Goeie tip @Vuikie dat lijkt me wel fijn dus ga dat zeker proberen te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@DennisCle Ik kan bevestigen dat het gewoon werkt op mijn WD19TBS. Tevens heb ik een Ugreen USB-C hub en die werkt ook zonder problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:19
Ter aanvulling:
ALi dock: https://nl.aliexpress.com...WX43&gatewayAdapt=glo2nld

Lenovo dock: https://support.lenovo.co...verview-and-service-parts

Dell dock kan ik zo 123 niet meer vinden, maar volgens mij was t deze: https://www.dell.com/nl-n...130-w/apd/210-azbx/dokken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
easygoingfox schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 06:24:
[...]

Ik ben vanuit precies hetzelfde uitgangspunt als jij begonnen. Vorig jaar juni een Steam Deck gekocht via een Tweaker en het heeft mij helemaal laten switchen naar PC gaming. Inmiddels PS5 verkocht, een PC gebouwd en een library van meer dan 100 games opgebouwd 😅 De sales zijn verleidelijk, en ik zie het ook als een verzameling van zoveel mogelijk spellen die ik in de afgelopen 39 jaar gespeeld heb. Ben nu op reis in Nieuw-Zeeland en tijdens de vlucht hierheen geen film gekeken, alleen maar op de SD gespeeld. Geweldig apparaat en de variatie in games op de PC is fantastisch!

Meeste spellen werken ook meteen, ik heb echt zelden hoeven klooien. Hangt natuurlijk wel af van wat je speelt. Ik kan het alleen maar aanraden 👍🏻
Klinkt heel erg hoe het bij mij kan gaan, zeker zodra ik de "oudere" games klaar heb. Al zal ik ook wel Cyberpunk gaan spelen, zeker nu die in prestaties zo vooruit is gegaan.

Nu ik zo door de steam shop heen kijk zie ik zoveel oude games die ik nog wel spelen. Dishonored serie bijvoorbeeld ook, witcher 3. Fallout 4. Die laatste nooit uitgespeeld op de ps4, denk dat de deck daarvoor perfect is. Daarbij zijn de prijzen serieus lager, in maart weer een sale. M'n verlanglijstje groeit dan ook gestaag.

Altijd wel interesse in pc gaming gehad, alleen niet om alleen achter m'n pc te zitten. De deck past daar goed bij. Denk dat de niet etched 512gb daarvoor de perfecte start is. Etched kan altijd nog dmv protector (moet er toch op), uitbreiden opslag ook. Vind die qua prijs ook wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

MaDLiVe

.-Observer-.

Vuikie schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:25:
[...]

Elk USB-C dock zal gewoon werken. Op mijn werk heb ik een Lenovo en een Dell dock geprobeerd en deze werken alle 2 volledig op mn Steam Deck, andersom heb ik een Ali dock gehaald die speciaal voor de SD ontworpen is en deze werkt volledig op mijn prive surface book 2.

Alle docks die ik heb getest zijn gewoon uitwisselbaar en werken gewoon, als ze USB-C hebben. Als ze USB-C met 45W+ PD hebben, kan je zelfs jouw'n SD laden via het dock.
Niet elk USB-C dock werkt. De docks die alleen thunderbolt ondersteunen zullen niet werken (eg dell tb16 etc). Gelukkig zijn die steeds zeldzamer aan het worden.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Finraziel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:21:
[...]

Ik ben het hier deels mee eens, wil alleen de kanttekening plaatsen dat keys van marktplaatsen moreel twijfelachtig kunnen zijn. Keys worden namelijk ook gekocht door criminelen met gestolen creditcard gegevens en aangeboden via dat soort marktplaatsen (g2a, kinguin, eneba en zo). Als vervolgens die creditcard betalingen betwist worden dan krijgt de uitgever te maken met chargeback kosten (en dat is best veel) waardoor ze geld verliezen aan de transactie ipv verdienen. Verschillende kleine devs hebben wel eens gesteld dat je daarom beter gewoon kunt piraten dan keys op zo'n marktplaats te kopen.
Wat de sites vaak doen is tegen aanbiedingsprijzen inkopen en dat dan weer doorverkopen. Er zitten ook risico's aan hoor je steeds, maar mijn keys koop ik altijd netjes via iDeal en nog nooit gezeur/geklaag gehad. Natuurlijk is het voor sommige kleine developers sneu, maar ik vind toch vooral dat het bij de developers zelf ligt. Als (weer even als voorbeeld) RDR2 standaard voor €25 op steam staat en in de wintersale €20 kost, gok ik dat je 85% van de klandizie op de keysites weghaalt. Het is puur dat mensen (heel begrijpelijk) geen €60 meer willen neerleggen voor een 4 jaar oud spel. Developers kiezen er zelf voor steeds de hoofdprijs te blijven vragen.

Het is net als met audiostreaming, als je iets tegen redelijke prijzen aanbiedt zoals spotify, deezer, etc nu doen, dan is iedereen gewoon bereid te betalen ipv voor het meer grijze gebied te gaan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:53:
[...]

Wat de sites vaak doen is tegen aanbiedingsprijzen inkopen en dat dan weer doorverkopen. Er zitten ook risico's aan hoor je steeds, maar mijn keys koop ik altijd netjes via iDeal en nog nooit gezeur/geklaag gehad. Natuurlijk is het voor sommige kleine developers sneu, maar ik vind toch vooral dat het bij de developers zelf ligt. Als (weer even als voorbeeld) RDR2 standaard voor €25 op steam staat en in de wintersale €20 kost, gok ik dat je 85% van de klandizie op de keysites weghaalt. Het is puur dat mensen (heel begrijpelijk) geen €60 meer willen neerleggen voor een 4 jaar oud spel. Developers kiezen er zelf voor steeds de hoofdprijs te blijven vragen.

Het is net als met audiostreaming, als je iets tegen redelijke prijzen aanbiedt zoals spotify, deezer, etc nu doen, dan is iedereen gewoon bereid te betalen ipv voor het meer grijze gebied te gaan.
Nee risico's in de zin van je game niet krijgen of geband worden of zo zitten er niet echt aan geloof ik en iedereen moet zelf bepalen waar ze wel of niet een probleem mee hebben hoor... Van mij uit dus ook geen waardeoordeel over wat iemand anders kiest om te doen. Het was puur bedoeld als extra info zodat eenieder zelf kan bepalen wat die belangrijk vindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Finraziel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:58:
[...]

Nee risico's in de zin van je game niet krijgen of geband worden of zo zitten er niet echt aan geloof ik en iedereen moet zelf bepalen waar ze wel of niet een probleem mee hebben hoor... Van mij uit dus ook geen waardeoordeel over wat iemand anders kiest om te doen. Het was puur bedoeld als extra info zodat eenieder zelf kan bepalen wat die belangrijk vindt.
Keys niet krijgen zal weinig/niet voor komen, dat is jezelf in de voet schieten als reseller site. Daar in tegen doet Steam wel degelijk keys ongeldig verklaren, krijg je een mailtje dat "deze key (mogelijk) met onrechtmatig verkregen betaal gegevens gekocht is" en deze daarom uit je library verwijderd is. In princiepen zitten daar verder geen consequenties aan, maar Steam zal ongetwijfeld een lijstje bijhouden met hoe vaak het iemand zijn account overkomt.

In het begin nog wel eens gedaan, via zo'n key site. Maar ondertussen is mijn library zo groot, en heb ik mijn account zo lang dat ik liever gewoon op een sale wacht als ik het niet nu wil spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ischium op 04-01-2024 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jobius
  • Laatst online: 26-09 18:13
Ischium schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:44:
[...]
In het begin nog wel eens gedaan, via zo'n key site. Maar ondertussen is mijn library zo groot, en heb ik mijn account zo lang dat ik liever gewoon op een sale wacht als ik het niet nu wil spelen.
Ik sluit me hier bij aan. Voel me nooit zo goed bij een keysite. Vroeger welk gedaan, maar tegenwoordig betaal ik liever een paar euro meer zodat ik zeker weet dat het geld bij de developer terecht komt.

Ik maak wel gebruik van isthereanydeal.com, om meldingen te krijgen wanneer games op mijn wishlist goedkoop verkrijgbaar zijn. Deze site vergelijkt alleen non-shady key sellers met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Nogmaals thanks voor de tips allemaal. Jullie zien me terug in dit topic als mijn laptop definitief is gesneuveld, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ischium schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:44:
[...]

Keys niet krijgen zal weinig/niet voor komen, dat is jezelf in de voet schieten als reseller site. Daar in tegen doet Steam wel degelijk keys ongeldig verklaren, krijg je een mailtje dat "deze key (mogelijk) met onrechtmatig verkregen betaal gegevens gekocht is" en deze daarom uit je library verwijderd is. In princiepen zitten daar verder geen consequenties aan, maar Steam zal ongetwijfeld een lijstje bijhouden met hoe vaak het iemand zijn account overkomt.

Heb 1x een win10 licentie op zo’n keysite gekocht. 1 uur lang met India aan de lijn gezeten om dat de key niet werkte, was nodig omdat je anders je geld niet terug kreeg. Na veel frustratie, want die customer support mensen van MS praten engels met een vrij dik India’s accent. Uiteindelijk toen gewoon legaal gekocht op software billiger. Was ook nog eens goedkoper. Verder hoor je veel verhalen waarbij mensen iets kopen en dan later wordt hun account geblocked of spel verwijderd.
Verder maak je een sterker statement door iets niet te kopen dan een illegale key die wel voor de volle mep is gekocht met een gestolen credit card. Jij betaalt maar €10-20, maar de publisher heeft er wel de volle mep voor gevangen dus geen incentive om de prijs te verlagen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

19,79 is toch een meer dan prima prijs voor zo'n prachtgame als RDR2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
[...]

Lekker voorbeeld ook met 57 miljoen verkochte exemplaren. Hoe komt het toch dat gamers denken het beter te weten dan een succesvol miljardenbedrijf? Waarschijnlijk kopen genoeg mensen de game full price als ze er ineens zin in hebben en er geen sale is. En als er 1 game is die 60 euro waard is ...

En vergeet niet dat Spotify en dergelijken redelijke prijzen van ons vragen, maar niet redelijk uitbetaald naar alles wat onder de top artiesten zit. Het is dat die artiesten geen keuze hebben, maar dat zegt niet dat de prijzen nu eerlijk zijn.

Maar ik haal zelf ook weleens een grijze key op als ik de game al op een ander platform heb, maar je zal er geen dev mee helpen en je mag blij zijn dat andere gamers wel de volle prijs willen betalen anders zou het snel afgelopen zijn met gaming, want dan trekken de aandeelhouders en investeerders zich terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
cold_as_ijs schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:57:
[...]

Verder hoor je veel verhalen waarbij mensen iets kopen en dan later wordt hun account geblocked of spel verwijderd.
Veel? Dat valt echt wel mee als je op "normale" keysites koopt waar de verkopers beoordeeld worden. In de begin jaren was het inderdaad het wilde westen met de meest vaag verkregen keys, maar nu zijn het gewoon keys die in een andere land goedkoper zijn.

Beetje zoals mijn Switch in Zuid Afrika woont en mijn Xbox in Brazilië :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44
Snel nog wat games gekocht terwijl mn backlog lijst reikt tot aan Tokio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Timothy3000 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:13:
[...]

19,79 is toch een meer dan prima prijs voor zo'n prachtgame als RDR2?
Ja tuurlijk. Het punt is dat je vanaf morgen weer €59,99 neerlegt, die volgens mij door niemand betaald wordt, want het effect bij de volgende sale is natuurlijk dat je denkt "jeetje, €20, dat is een goede deal het is -66%"! Terwijl de kensites je door het hele jaar heen die prijs bieden.

En @Beakzz ik zou dus ook niet de illusie hebben dat je met zo'n Steam Sale de developer substantieel meer steunt dan met aankoop van RDR2 voor nu ook €19 inclusief op de keysites. Het merendeel van die keys wordt tijdens sale in land A gekocht en dan in land A, B of C etc met een beetje winst verkocht zodra de sale voorbij is. + een kleine fee voor de keysite.

Maar goed, volgens mij zijn de standpunten nu ook wel uitgewisseld en wordt het langzaam offtopic om hier langer op door te gaan nu.

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-01-2024 18:59 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:00
twowheeler schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:33:
[...]

Klinkt heel erg hoe het bij mij kan gaan, zeker zodra ik de "oudere" games klaar heb. Al zal ik ook wel Cyberpunk gaan spelen, zeker nu die in prestaties zo vooruit is gegaan.

Nu ik zo door de steam shop heen kijk zie ik zoveel oude games die ik nog wel spelen. Dishonored serie bijvoorbeeld ook, witcher 3. Fallout 4. Die laatste nooit uitgespeeld op de ps4, denk dat de deck daarvoor perfect is. Daarbij zijn de prijzen serieus lager, in maart weer een sale. M'n verlanglijstje groeit dan ook gestaag.

Altijd wel interesse in pc gaming gehad, alleen niet om alleen achter m'n pc te zitten. De deck past daar goed bij. Denk dat de niet etched 512gb daarvoor de perfecte start is. Etched kan altijd nog dmv protector (moet er toch op), uitbreiden opslag ook. Vind die qua prijs ook wel redelijk.
Ik heb de PC alleen aan mijn TV gekoppeld, gebruik m als een console vanaf de bank. Als allemaal eenmaal is ingesteld voelt het net zo plug en play als een console, met het voordeel van mods en meer mogelijkheden. Dit had ik 10 jaar eerder moeten doen 😉

Veel plezier alvast met de Steam Deck!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• twowheeler
Hoppa, 512GB Oled besteld. De 1 TB vind ik voor zo instappen toch wat te prijzig en leuk om weer in het tweaken te komen om deze tzt zelf naar 1 TB te zetten. Etched scherm is wellicht wel een gemist straks in de zomer, maar dan kan er voor die tijd een screenprotector op.

En op de valreep nog even witcher 3 complete edition mee gepakt.
Ben erg benieuwd! Vooral wat voor plaats dat ding gaat krijgen naast m'n ps4. Benieuwd of die laatste nu stof gaat happen

[ Voor 22% gewijzigd door twowheeler op 04-01-2024 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stunned Guy
  • Laatst online: 10:56
Net wat leuks meegemaakt met m'n Oled Deck 8)7

Ik dacht even snel m'n SD kaartje te wisselen, om hem vervolgens met een noodgang te lanceren zo ergens de woonkamer in.

Alles over hoop gehaald en ruim een uur lopen zoeken, maar helaas niet kunnen vinden :/

Morgen maar eens goed kijken met daglicht maar ik vrees het ergste in ons overvolle huis :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinerama
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:39

Cinerama

There are my lovely boys!!!

twowheeler schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:39:
Hoppa, 512GB Oled besteld. De 1 TB vind ik voor zo instappen toch wat te prijzig en leuk om weer in het tweaken te komen om deze tzt zelf naar 1 TB te zetten. Etched scherm is wellicht wel een gemist straks in de zomer, maar dan kan er voor die tijd een screenprotector op.

En op de valreep nog even witcher 3 complete edition mee gepakt.
Ben erg benieuwd! Vooral wat voor plaats dat ding gaat krijgen naast m'n ps4. Benieuwd of die laatste nu stof gaat happen
Zat een beetje in hetzelfde schuitje, veel twijfel tussen de 512GB en de 1TB OLED versie en uiteindelijk de 512GB versie besteld. Het Etched scherm van de 1TB klonk zeer aantrekkelijk, alleen las op verschillende plekken dat als je een screen protector gebruikt dat de positieve eigenschappen van het Etched scherm wegvallen. En ondanks dat ik doorgaans wel zuinig op mijn spullen ben, vind ik screen protector toch altijd wel een pre

Luxere opbergcase zat ik ook niet op te wachten aangezien ik de Skull & Co EDC case heb gehaald. Merk is een aanrader btw!, veel switch accessoires bij hun gekocht

Met prijsverschil tussen de 2 versie alle accessoires kunnen halen die ik nodig acht en de snelste 512GB SD die ik kon vinden gehaald.

Tegen de tijd dat ik in opslag nood kom hoop ik dat de 2TB 30mm M2 SSD's iets meer in prijs gedaald zijn.

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 14:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

Cinerama schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:11:
[...]

Zat een beetje in hetzelfde schuitje, veel twijfel tussen de 512GB en de 1TB OLED versie. Het Etched scherm van de !TB klonk zeer aantrekkelijk, alleen las op verschillende plekken dat als je een screen protector gebruikt dat de positieve eigenschappen van het Etched scherm wegvallen. En ondanks dat ik doorgaans wel zuinig op mijn spullen ben, vind ik screen protector toch altijd wel een pre

Luxere opbergcase zat ik ook niet op te wachten aangezien ik de Skull & Co EDC case heb gehaald. Merk is een aanrader btw!, veel switch accessoires bij hun gekocht

Met prijsverschil tussen de 2 versie alle accessoires kunnen halen die ik nodig acht en de snelste 512GB SD die ik kon vinden gehaald.

Tegen de tijd dat ik in opslag nood kom hoop ik dat de 2TB 30mm M2 SSD's iets meer in prijs gedaald zijn.
Als je een scherm beschermer gaat gebruiken is de 1TB een beetje onzin. Beter de 512 halen en dan een 2TB bijbestellen tegen die tijd inderdaad.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:36
[...]

Zat een beetje in hetzelfde schuitje, veel twijfel tussen de 512GB en de 1TB OLED versie en uiteindelijk de 512GB versie besteld. Het Etched scherm van de 1TB klonk zeer aantrekkelijk, alleen las op verschillende plekken dat als je een screen protector gebruikt dat de positieve eigenschappen van het Etched scherm wegvallen. En ondanks dat ik doorgaans wel zuinig op mijn spullen ben, vind ik screen protector toch altijd wel een pre
Ikzelf ben best slordig en niet zuinig op mijn spullen. Mijn telefoon heeft elke twee weken een nieuwe screenprotector nodig vanwege alle barsten erin. Maar ik heb nu iets van een jaar de steam deck zonder screenprotector en die is nog in perfecte staat. Zolang je hem in een hoes bewaart en niet laat vallen zie ik niet goed hoe er krassen op zouden komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sinds 27nov de “simpele” variant zonder schermbeschermer.
Hieronder alles wat ik gedaan heb sindsdien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHPW__BIqLIQ3oksVpaq6WoLv_0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ft34vqQsrZYaq6Lv7JFXP8H3.png?f=fotoalbum_large

Met andere woorden, ik vermaak me helemaal prima met de 512GB LCD SteamDeck. Zelfs de batterij gaat goed mee met FFX12. Bij Horizon West vond ik het tegenvallen maar nog steeds prima te doen.
Voor een persoon die niet vaak games speelde, zit ik weer veel achter de knoppen sinds ik de SteamDeck heb.

Alleen nog een keer een Dock kopen zodat ik leuk spel kan kopen die ik met mijn vrouw kan spelen via de TV. En… dan laadt ie mooier op dan via zo’n kabel terwijl de SteamDeck half in zijn beschermhoes zit.
(Ik zal de Ali Dock eens checken die enkele post hierboven gepost is)

Ik ben wel al bezig met een potje voor de “echte” opvolger. De OLED voelt voor mij persoonlijk als een V1.5

Lang verhaal kort, Ik ben blij dat ik geen FOMO had naar de OLED.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
streamnl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:12:

Ik ben wel al bezig met een potje voor de “echte” opvolger. De OLED voelt voor mij persoonlijk als een V1.5
Dat is het ook. Valve claimt zelf ook nergens dat het een opvolger is :) Het is enkel een (hele goede) mid-generation improvement.
Lang verhaal kort, Ik ben blij dat ik geen FOMO had naar de OLED.
Top! Zelf ben ik ook nog heel blij met m'n LCD Steam Deck, maar ik neig toch wel naar de OLED willen :+

Zat ook nog te twijfelen over de 1TB-versie, vooral voor de case die met een dunnere case erin komt, maar dat heb ik (hopelijk) opgelost door deze JoyHood hoes van €17,99 te bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Prep2o6x1vPe_yAMK03gci0EAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F8Pgorl9y9AnkgH9SupopEMu.png?f=fotoalbum_large

De originele Steam Deck case is heel mooi en stevig, maar flink aan de grote kant, waardoor ik 'm meestal toch liever thuis laat. En dat is zonde van 2 uur in de trein zitten als ik naar kantoor ga :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cinerama
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:39

Cinerama

There are my lovely boys!!!

streamnl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:12:

Alleen nog een keer een Dock kopen zodat ik leuk spel kan kopen die ik met mijn vrouw kan spelen via de TV. En… dan laadt ie mooier op dan via zo’n kabel terwijl de SteamDeck half in zijn beschermhoes zit.
(Ik zal de Ali Dock eens checken die enkele post hierboven gepost is)
Check ook eens de SteamDock Pro van Skull & Co, iets duurder maar meteen ook een stuk veelzijdiger en topkwaliteit.

https://skullnco.com/coll...ck?variant=44494667645220

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7me85kq6pH8iEG31v1knSY3ieI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5o6A4XwBlkDEsOPFXQyAvRUI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Cinerama op 05-01-2024 09:27 ]

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
[...]

Denk dat de meeste mensen gewoon de 512gb versie hebben en daar prima mee zijn. Alle concurrenten hebben ook glanzende schermen, zelfs de meest verkochte van allen: de switch.

Ik heb nog maar minimaal veel games op Steam, dus ik kan die €110 goed besteden. Denk dat als je eenmaal een volle library hebt de stap naar de toplijn wat logischer is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stunned Guy
  • Laatst online: 10:56
Ik heb inmiddels de OLED ook een aantal weken in gebruik.

Hiervoor heb ik een maand of 6 gespeeld op m'n LCD Deck, die ik overigens ook nog heb en dus zaken goed kan vergelijken.

Ik vind de verschillen persoonlijk best groot en vind het eigenlijk 'meer' dan een 1.5 versie.

De belangrijkste verschillen voor mij:

- Het scherm, wat een verschil!
- HDR
- Betere controls
- Lichter
- Snellere Wifi

Sterker nog, de OLED heeft ervoor gezorgd dat ik weer veel meer game op de Steam Deck.

Waar de LCD deck mijn liefde voor gamen heeft doen opleven, kon ik de laatste tijd steeds minder goed leven met het scherm. Dit komt wellicht ook doordat ik bijna alleen maar OLED schermen in huis heb, verwende ogen dus.

Nu heeft de OLED deck mijn liefde voor het deck weer helemaal doen opleven, gebruik hem veel meer nu.
Persoonlijk vind ik het zeker de upgrade waard!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 22:35

Vagax

Hehe

Ik dacht ik deel dit eventjes maar ik heb van mijn Steam Deck een redelijk goede mini-laptop gemaakt met behulp van een opklapbare toetsenbord en een case met standaard.

Emailtjes beantwoorden, internet browsen en een google sheets document aanpassen gaat heel makkelijk zo, zelfs World of Warcraft zonder de ConsolePort addon werkt prima zo al had ik daar voor ook een kleine bluetooth muis er voor aangesloten.

Er zijn overigens best veel van die foldable keyboards, je kan ze vast goedkoper krijgen ergens anders :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Vagax op 05-01-2024 10:16 ]

Pagina: 1 ... 95 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.