Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 10:15
Ik heb mijn SD nu bijna een jaar. Wat een prachtig product! Maar ook eentje met een groot nadeel, want ik ben wel zó ontzettend hebberig geworden, dat mijn backlog mogelijk in mijn leven niet meer haalbaar is.
Veel spellen gespeeld dit jaar, daar niet van, maar door o.a. Humble Bundle choice welke er 8 spellen per maand bij gooit (meestal prima speelbaar op SD) en sales op diverse sites, is het zo veel geworden. Vorig jaar had ik volgens Steam maar 1 spel gespeeld (Witcher 3), want mijn tijd met SD was nog niet meegerekend in het replay overzicht. Dat gaat nu wel anders worden. Ik heb heel wat games ook uitgespeeld (stuk of 20 snel gerekend), maar ook zo veel maar even opgestart en daarna nooit meer aangeraakt (Divinity: Original Sin 2, Gris, Rollerdrome, Sable en zo veel anderen). Veel mods geprobeerd en werkende gekregen (Final Fantasy IX, Skyrim, GTA4) maar aan het eind van de rit de games niet uitgespeeld. En tóch ben ik zo hebberig geworden, dat als nu bijvoorbeeld Sea of Stars of zelfs Cyberpunk 2077 (al uitgespeeld op Stadia in het verleden) in sale zou gaan (en dan bedoel ik voor een echt goed bedrag) Ik vrij zeker ben dat ik ook die weer ga aanschaffen. En misschien wel (weer) uitspelen. Wat is de SD toch een prachtig apparaat!

Strava & Untappd - Do not combine!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zit nu vol in ori and the blind forest nadat ik Will of the wisps al eerder uitspeelde. Zal de kerstvakantie nog wel duren, maar heeft iemand nog suggesties voor andere sfeervolle platformers zoals deze? Little nightmares II ken ik ook en ga ik wel kopen maar die sfeer is ook wat donkerder.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:15
DeNachtwacht schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:39:
Ik zit nu vol in ori and the blind forest nadat ik Will of the wisps al eerder uitspeelde. Zal de kerstvakantie nog wel duren, maar heeft iemand nog suggesties voor andere sfeervolle platformers zoals deze? Little nightmares II ken ik ook en ga ik wel kopen maar die sfeer is ook wat donkerder.
Limbo en Inside al gespeeld?

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-07 16:09
Hollowknight misschien? Echt een top spel maar wel een stap moeilijker dan Ori dus daar moet je wel van houden. Qua moeilijkheid is het meer als Darksouls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:48
Cocoon is het nieuwe spel van de maker van Limbo en Inside. Krijgt heel goede recensies.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Raznov schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:00:
Wat is de SD toch een prachtig apparaat!
:Y

Net de melding maar uitgezet wanneer iets van mijn wenslijst in de aanbieding is.
(Nadat ik het onderstaande (weer) gekocht heb…)
Op de PlayStation uitgespeeld maar dit blijft mijn favoriete deeltje Final Fantasy.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gp4hrxhCfdgM9ciUxhE6-hmTHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwDiOksfD2XWWu8gxWheaW4g.jpg?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MennoE schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:09:
[...]

Cocoon is het nieuwe spel van de maker van Limbo en Inside. Krijgt heel goede recensies.
Wel een heel ander soort game dan Limbo en Inside. Vond het zelf op zich wel even leuk omdat het weer wat nieuws toont, maar het kon niet echt mijn aandacht vasthouden dus niet uitgespeeld.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:00
Voor de mensen die houden van shoot 'm ups/bullet hell met een vleugje roguelike, kan ik NeverAwake aanraden. Draait perfect en ziet er vooral op OLED echt waanzinnig uit. De setting plus het verhaal zijn behoorlijk verfrissend voor het genre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:37
Heb net Doom 2016 doorgespeeld en ben nu Doom Eternal aan het spelen. Echt aanraders op de SD. Wat draaien die soepel zeg. En het zijn heel leuke spellen wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
Bazziek schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:21:
Heb net Doom 2016 doorgespeeld en ben nu Doom Eternal aan het spelen. Echt aanraders op de SD. Wat draaien die soepel zeg. En het zijn heel leuke spellen wat mij betreft.
Is dat niet lastig met een controller? Ik vond Eternal al heel uitdagend met muis en keyboard. Maar misschien word ik gewoon oud 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MennoE schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:43:
[...]

Is dat niet lastig met een controller? Ik vond Eternal al heel uitdagend met muis en keyboard. Maar misschien word ik gewoon oud 😬
Hele volksstammen die het op console gespeeld hebben, is vooral of je controller gewend bent of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Laatst online: 21:00
[...]

Is lastiger dan met m + kb maar de gyro werkt echt super goed in Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
[...]

Ik ben sowieso slecht in shooters dus speel het op easy maar dat is erg goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubmifer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-07 18:50
[...]

Ik speel normaal geen shooters met controller maar Doom heb ik ook net nog een keer uitgespeeld op mijn deck en ik vond het meer dan prima. Het feit dat het fast paced is en het uiteindelijk toch een spray festijn is maakt het mikken niet echt zo'n probleem voor mij.

PErformance is inderdaad erg goed. Enkel naar het einde toe plots een stukje van een level dat dropte naar 48fps ofzo, maar voor de rest heel erg soepel en zo goed als altijd 60fps.

Eternal wil ik ook nog een keer spelen. Heb die indertijd nog gekocht (maar nooit gespeeld) in doosje met code in voor de bethesda launcher maar die werkt niet meer. Eens kijken of ik die kan overplaatsen naar steam. Moet ik niet opnieuw Eternal kopen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-07 22:11

D33F

Tweelingtemmer

Vandaag ook maar uiteindelijk overstag gegaan en de 512GB OLED gekocht :).Dit wordt mijn eerste SD dus ben zeer benieuwd. Nu nog even geduld tot de levering (die 3 tot 5 werkdagen kan duren). Hopelijk is hij nog voor de feestdagen binnen.

[ Voor 10% gewijzigd door D33F op 17-12-2023 18:41 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hostje
  • Laatst online: 00:22
D33F schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:40:
Vandaag ook maar uiteindelijk overstag gegaan en de 512GB OLED gekocht :).Dit wordt mijn eerste SD dus ben zeer benieuwd. Nu nog even geduld tot de levering (die 3 tot 5 werkdagen kan duren). Hopelijk is hij nog voor de feestdagen binnen.
Gefeliciteerd! Ga je veel plezier van hebben. Ik heb die van mij zaterdag 2 dec. besteld. Maandag 4/12 verzonden en ik had hem dinsdag of woensdag (weet even niet meer zeker) binnen. Ging echt snel. Hopelijk is dat nu zo vlak voor de feestdagen nog steeds zo. Dan heb je hem inderdaad voor de kerst binnen. Het is wel even een rib uit je lijf, maar het is echt een gaaf ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Wat een bende maakt Bethesda er weer van zeg. Had ik eindelijk mijn Skyrim SE goed lopen op de deck, met een stuk of 50 mods. Zag er prachtig uit. Gaan ze weer over naar een "paid" mod opzet en gooien alles om, game upate automatisch en al mijn mods werken niet meer (save daarmee ook niet). Geweldig. Vortex geeft ook ineens problemen op de deck, na het starten lijkt de deck door skse (welke ook een update kreeg voor de update welke Bethesda had doorgevoerd) geen controller input meer te hebben. Ik denk dat het dus nog weer even een paar maandjes wachten wordt voordat Skyrim weer "normaal" met mods te draaien is op de deck. Sommige ontwikkelaars leren het ook nooit.

Gelukkig nog genoeg andere games om te doen (kan ik in de tussentijd op zoek naar een downgrade oplossing incl de blokkade voor Steam om niet te updaten).
(Gelijk een indirecte hint naar hen die Skyrim nog willen kopen tijdens de aankomende sale en daarbij mods willen gebruiken)

[ Voor 7% gewijzigd door Raznov op 18-12-2023 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
Dat is het risico met mods... ben zelf een fervente ETS2/ATS speler en daar wordt ook altijd flink geklaagd als er weer een game update is geweest en sommige mods werken niet meer.

Mods zijn net als drugs (en maakt meer kapot dan je lief is). Het effect ziet er aantrekkelijk uit en voelt als een goed idee op het moment, maar later denk je waarom ben ik hier ooit aan begonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
dhrto schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:00:
Dat is het risico met mods... ben zelf een fervente ETS2/ATS speler en daar wordt ook altijd flink geklaagd als er weer een game update is geweest en sommige mods werken niet meer.

Mods zijn net als drugs (en maakt meer kapot dan je lief is). Het effect ziet er aantrekkelijk uit en voelt als een goed idee op het moment, maar later denk je waarom ben ik hier ooit aan begonnen...
Het is zeker begrijpelijk, maar het zorgt er voor mij wel voor dat ik bepaalde ontwikkelaars in de toekomst ga negeren bij het kopen van games. Mods kunnen een grote toegevoegde waarde hebben (Skyrim vind ik daar een mooi voorbeeld was, normaal ziet het er uit alsof je broodrooster het kan draaien, maar na een paar mods kan het nog bijna mee met de recentere games qua graphics en gameplay).
Ik heb hier in het verleden wel vaker gedoe mee gehad, maar op de SD is het alleen nog maar lastiger om met mods te gamen merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
[...]

Ik ken het gevoel, ik ben pas begonnen aan Blake Stone, heerlijk simpel (was wel even puzzelen om de knoppen goed naar mijn zin te krijgen). Een moderne shooters waar ik beide sticks en nog snel allerlei functies moet gebruiken heeft mijn brein niet zoveel zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dhrto schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:00:

Op zich klopt dat wel, maar Bethesda (de studio) bestaat praktisch bij de gratie van mods... Ze zouden best wat meer rekening er mee mogen houden. Dat Fallout 4 een overhaul ging krijgen deed bij mij ook gelijk alarmbellen rinkelen dat de game een tijd niet speelbaar zou zijn (met mods) want dat is bij Skyrim ook gebeurd (en nu dus weer).
Ook is het nogal een verschil tussen 'sommige mods werken niet meer' en 'alles zodanig veranderd dat niks meer werkt'. En dat bij zo'n oude game, en waarschijnlijk alleen maar om te proberen om meer aan de mods te kunnen verdienen. Als een update voordelen biedt voor de spelers dan kun je wat meer op goodwill rekenen dat niet alle mods het overleven, maar voor zover ik weet is dat totaal niet aan de orde en gaat het puur om het monetizen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
Dat een ontwikkelaar toestaat om mods voor een game te maken,verplicht ze niet om de mods actief te ondersteunen. Dat zou een beetje de omgekeerde wereld zijn naar mijn idee, want dan wordt de ontwikkelaar opeens verantwoordelijk voor allerlei 'zooi' waar zij geen invloed op hebben. Bovendien hebben ze ook geen financieel belang bij mods. Mensen hebben vaak het spel al gekocht voordat ze beginnen aan mods en kopen niet een spel vanwege de beschikbaarheid van mods (die al dan niet meer werken na een bepaalde game update of omdat maker de mod niet meer actief bijhoudt).

Bijvoorbeeld als een mod een bepaalde bug in de code misbruikt, en de ontwikkelaar fixt de bug waardoor de mod niet meer werkt, moet de ontwikkelaar dan maar de bug erin laten?

Bijvoorbeeld als de ontwikkelaar besluit bepaalde code op de schop te gooien, omdat ze daarmee optimalisaties of nieuwe features kunnen brengen, en daardoor werkt de mod niet meer, moet de ontwikkelaar dit maar laten?

Als ontwikkelaar zou ik dan het wel weten: gewoon geen mods meer toestaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:53
Drie keer is scheepsrecht, toch? O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXoKElz8-cizNOvvy-K074heras=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOKbZpLI8ixGrioUGrKiQb5B.jpg?f=fotoalbum_large

Komt, als het goed is, morgen binnen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
Yonix schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:34:
Drie keer is scheepsrecht, toch? O-)

[Afbeelding]

Komt, als het goed is, morgen binnen. 8)
Haha. Wat maakt dat je hem nu weer koopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
MennoE schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:19:
[...]

Haha. Wat maakt dat je hem nu weer koopt?
OLED, groter scherm en grotere batterij. Maar vooral vanwege het 90Hz OLED-scherm. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 21:34
SD Oled bevalt me super goed. Speel er elke avond toch wel een paar uurtjes op. Lekker vanaf de bank voor de tv. Top apparaat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-06 20:21
Yonix schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:35:
[...]

OLED, groter scherm en grotere batterij. Maar vooral vanwege het 90Hz OLED-scherm. :)
Yonix! Great minds think alike.

Mn 512gb LCD verkocht zaterdag. Zaterdag avond de 1TB OLED toch maar meteen besteld en zojuist binnen gekregen.
Twijfelde eerst nog over de 512gb OLED met glossy scherm. Had een collega z'n 256 LCD deck mee laten nemen om even schermen te vergelijken.... maar holy shit dat ding is gewoon een spiegel.

No thanks, etched glass FTW!

Witcher 3 / Elden Ring en Red Dead Redemption 2 worden er nu al opgeknald. Scherm is heeeeul mooi tot nu, maar nog niet in een spel getest.

[ Voor 17% gewijzigd door Odysseus87 op 19-12-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odysseus87 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:21:
[...]

Mn 512gb LCD verkocht zaterdag. Zaterdag avond de 1TB OLED toch maar meteen besteld en zojuist binnen gekregen.
Twijfelde eerst nog over de 512gb OLED met glossy scherm. Had een collega z'n 256 LCD deck mee laten nemen om even schermen te vergelijken.... maar holy shit dat ding is gewoon een spiegel.

Witcher 3 / Elden Ring en Red Dead Redemption 2 worden er nu al opgeknald. Scherm is heeeeul mooi tot nu, maar nog niet in een spel getest.
Matte screenprotector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
meerdere reviews gezien dat die de kwaliteit wel omlaag halen tov een etched scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odysseus87 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:29:
[...]

meerdere reviews gezien dat die de kwaliteit wel omlaag halen tov een etched scherm.
Tja, ik vindt de beeldkwaliteit er nog super mee. Vergeleken zonder vindt ik het eigenlijk beter omdat er een soort mini anti aliasing effect in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:19

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Tadango schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:30:
[...]

Tja, ik vindt de beeldkwaliteit er nog super mee. Vergeleken zonder vindt ik het eigenlijk beter omdat er een soort mini anti aliasing effect in zit.
Ik vond het effect (op de LCD versie) anders meer een anti-anti-aliasing, oftewel aliasing. Zie mijn post:

The GUI in "[Steam Deck] Ervaringen & discussie"

@Odysseus87, eens hoor. Ik kreeg er zelfs hoofdpijn van.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Heeft iemand tips voor een leuke base builder/tycoon achtige game? Ik speelde op de PC regelmatig Anno 1800 bijvoorbeeld. Voor PC heb ik nu ook Pioneers of Patagonia gekocht, maar ik kan voor de SD niet iets vinden dat past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005

Mauz1978

Console War Veteran

Shivs schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:51:
Heeft iemand tips voor een leuke base builder/tycoon achtige game? Ik speelde op de PC regelmatig Anno 1800 bijvoorbeeld. Voor PC heb ik nu ook Pioneers of Patagonia gekocht, maar ik kan voor de SD niet iets vinden dat past.
Ik ben net begonnen aan Mind over Magic, van de makers van Oxygen not included (ook een aanrader voor de SD) en hij speelt heel goed (SD ondersteuning, wel wat kleine tekst), en voelt al aardig af (zit in alpha). Leuke base building/colony sims!

Ook Against the Storm is SD verified, ook een aanrader! Net als de altijd geliefde en ultimate base building RimWorld.

[ Voor 12% gewijzigd door Mauz1978 op 19-12-2023 16:29 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-07 22:34
Subnautica!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Against the storm, ook net deck verified.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:35

Vagax

Hehe

Frostpunk is een leuke, heeft ook een verhaal modus en is met regelmaat voor een tientje of minder te krijgen. En natuurlijk een fantastische soundtrack

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yonix
Odysseus87 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:21:
[...]

It’s here! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2J04--oxAIVumiMg5_GV6naM1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLCWAwJBQswfMvYUchFKf4YR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Saa5j6ZaQvsk7jgHhD88wkocb5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bxKtlEIxM03FPjc9XeGJAyf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQt7GjyQvIMdYKO6Lkw94Spy6zY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvDfFQKp7KRq2PA8WXIpOUYt.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond maar eens testen en uitproberen. Wat mij meteen al positief opvalt: het scherm (duh!) en het gewicht. :)

Wel één ‘probleem’: morgenavond komt er ook nog een ander ‘speeltje’ binnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Odysseus87 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:03:
[...]

Against the storm, ook net deck verified.
Deze leek van alle suggesties me het leukste. Dus direct aangeschaft met de korting die nu geldt. Ik laat nog weten wat ik er van vind!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
Yonix schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:42:
[...]

It’s here! 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanavond maar eens testen en uitproberen. Wat mij meteen al positief opvalt: het scherm (duh!) en het gewicht. :)

Met steamdeck en die laptop is het nu officieel verboden om nog in je kantoor te werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Shivs schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:54:
[...]

Deze leek van alle suggesties me het leukste. Dus direct aangeschaft met de korting die nu geldt. Ik laat nog weten wat ik er van vind!
Ben benieuwd! Zelf al 40 uur erin zitten. Anno wordt op een gegeven moment te moeilijk en ingewikkeld, dat heeft against the storm niet. Het is elke keer early - mid game en dan heb je de level al weer gehaald. Kortere potjes van 30-40 min ongeveer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
Yonix schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:42:
[...]

Je vrouw is maar gul O+

Kan je wel mooi mee 90fps streamen naar de deck!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
@Yonix

hoe is die van jou? Mijne niet helemaal perfect, net een ticket maar aangemaakt.

De L1 trigger maakt een soort mechanisch geluidje, vooral als ik hem wat meer op de achterkant vlakbij de L2 indruk. Klinkt als een soort 'veermechanisme', de knop zelf heeft wel input, maar het geluid vind ik wel storend.

hier iemand met hetzelfde: YouTube: Steam Deck OLED noisy Trigger (left)
alleen ik heb het op mijn L1

edit: hier nog 1 rond de 0:10 sec (YouTube: Steam Deck OLED 512GB QC - dpad and trigger)

[ Voor 33% gewijzigd door Odysseus87 op 19-12-2023 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Odysseus87 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:56:
@Yonix

hoe is die van jou? Mijne niet helemaal perfect, net een ticket maar aangemaakt.

De L1 trigger maakt een soort mechanisch geluidje, vooral als ik hem wat meer op de achterkant vlakbij de L2 indruk. Klinkt als een soort 'veermechanisme', de knop zelf heeft wel input, maar het geluid vind ik wel storend.

hier iemand met hetzelfde: YouTube: Steam Deck OLED noisy Trigger (left)
alleen ik heb het op mijn L1

edit: hier nog 1 rond de 0:10 sec (YouTube: Steam Deck OLED 512GB QC - dpad and trigger)
Nope, geen last van dergelijke ‘quirks’. 🙏🏻

Vanavond voornamelijk ‘Sleeping Dogs: Definitive Edition’ gespeeld. Draait als een zonnetje en damn, wat is dat scherm nice. (y)

Steam Deck OLED > ROG Ally > Steam Deck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Steam heeft ook hun 'year in review' uitgebracht :)
Mijn stukje van de steam deck:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QF8GsmK8OCKh6Gigv6vqga5YNSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUwNJ0lshDbO5HNvfui85mP7.jpg?f=fotoalbum_large

Enige reden dat dat percentage zo 'laag' is is starfield die ik op mijn desktop gespeeld heb (a 180 uur). Heb het aan de hand van starfield terug gerekend en heb dit jaar zo'n 413 uur op de steam deck zitten, niet slecht :9

Deze maand bezig met the Outer Worlds (spacers choice edition). Is goed te spelen op de steam deck maar in sommige gebieden (Monarch vooral) kan de framerate af en toe aardig inzakken. Dat komt echter ook omdat ik fsr2 niet wil gebruiken want ik vind dat echt erg duidelijk minder uitzien en op een of andere manier stoort de lage framerate me niet zo erg in deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Laatst online: 23:10
Yonix schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 23:41:
[...]

Vanavond voornamelijk ‘Sleeping Dogs: Definitive Edition’ gespeeld. Draait als een zonnetje en damn, wat is dat scherm nice. (y)

Steam Deck OLED > ROG Ally > Steam Deck.
Ik zie dat deze game niet ondersteund wordt voor de SteamDeck, hoe is de besturing van dit spel dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raznov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odQfw8ZRG2M4WtpTMu6fJRNa_dw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ux6fSVsxwMZIbJTx5xmrV56.png?f=fotoalbum_large
:$
macdushi schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:50:
[...]
Ik zie dat deze game niet ondersteund wordt voor de SteamDeck, hoe is de besturing van dit spel dan?
Helemaal prima, enige probleem wat ik zelf heb ondervonden was met de save games, er is geen Steam Cloud voor.

[ Voor 32% gewijzigd door Raznov op 20-12-2023 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jf5xTFS-teoN21BZKuVbGiEL3es=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YvBPWw8a3y20qeKlWbYGzmWY.png?f=fotoalbum_large

Meh, mijne klopt dus niet. Ik heb 45 uur Death Stranding gespeeld op mijn Deck en die staat er niet eens op? Vaag.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 10:47
XanderDrake schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:30:
[Afbeelding]

Meh, mijne klopt dus niet. Ik heb 45 uur Death Stranding gespeeld op mijn Deck en die staat er niet eens op? Vaag.
Zo dan Teardown op de SD? kan die dat aan dan? menig PC had hier al moeite mee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Dtale schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:46:
[...]

Zo dan Teardown op de SD? kan die dat aan dan? menig PC had hier al moeite mee :+
Ah, heb ik goed nieuws voor jou! De oude versie draaide net aan op de Deck, met FSR in de Gamescope aan. Maar het was niet de meest soepele ervaring. In november heeft de developer een grote update aangekondigd waardoor Teardown nu op DX12 draait.
Resultaat: praktisch gezien 2x de performance als eerst. Draait nu erg lekker op 40Hz zonder FSR en je kan lekker heists doen waarbij je millimeter nauwkeurige acties moet doen. Aanrader _/-\o_

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 18:24
Dtale schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:46:
[...]

Teardown draait heel soepel. Kan me niet eens herinneren dat ik iets aan de settings heb hoeven doen om het goed draaiende te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 10:47
tof! die ga ik ook maar weer eens aanslingeren dan maar dit keer op de SD :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
[...]

Gewoon via de Steam Deck-controller. Werkt perfect, was ook geen andere Proton-versie voor nodig. Werkt dus prima 'out of the box'. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
[...]

Veel op de steamdeck reddit hebben die in het verleden aangeraden. Ook eens aangeschaft voor 2€ o.i.d. en besturing werkt gewoon direct al prima. Geen idee waarom die niet het label 'verified' heeft.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SneyersGreg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 09:34
Eindelijk ook de knoop doorgehakt om een Steam Deck te bestellen.
Was de afgelopen maanden naar verschillende dingen aan het kijken om te kopen (Playstation Portal, Ambernic Retro Handhelds, 2dehands New 3ds XL voor Homebrew, etc...)

Momenteel gebruikte ik een iPad Pro of iPhone Pro Max om d.m.v. Steam Link & Playstation Remote Play door mijn backlog van games te geraken. (Spiderman Miles Morales, Spiderman 2 en Hogwarts Legacy op PS5 en Cyberpunk en Jedi Survivor op PC)
Daarnaast wou ik graag ook nog eens door de good old Pokémon games gaan.

Heb een PS5 die natuurlijk in de living staat, waar vrouw en kind ook graag eens gewoon TV kijken en een High End Gaming PC op de bureau, maar dan zit ik daar zo alleen, zit liever beneden in de zetel bij de rest :)

De 1.5 update van Chiaki4Deck heeft bij mij de doorslag gegeven om voor de steamdeck te kiezen.
Het is nu echt een device wat alles zou moeten kunnen wat ik zoek op dit moment.

Komt hopelijk deze week nog aan :D

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005

Mauz1978

Console War Veteran

Welkom. Ik heb er vanaf launch al een en nooit spijt van gehad. Prachtig device!

Something under the bed is drooling

• MennoE
SneyersGreg schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:55:
Eindelijk ook de knoop doorgehakt om een Steam Deck te bestellen.
Was de afgelopen maanden naar verschillende dingen aan het kijken om te kopen (Playstation Portal, Ambernic Retro Handhelds, 2dehands New 3ds XL voor Homebrew, etc...)

Momenteel gebruikte ik een iPad Pro of iPhone Pro Max om d.m.v. Steam Link & Playstation Remote Play door mijn backlog van games te geraken. (Spiderman Miles Morales, Spiderman 2 en Hogwarts Legacy op PS5 en Cyberpunk en Jedi Survivor op PC)
Daarnaast wou ik graag ook nog eens door de good old Pokémon games gaan.

Heb een PS5 die natuurlijk in de living staat, waar vrouw en kind ook graag eens gewoon TV kijken en een High End Gaming PC op de bureau, maar dan zit ik daar zo alleen, zit liever beneden in de zetel bij de rest :)

De 1.5 update van Chiaki4Deck heeft bij mij de doorslag gegeven om voor de steamdeck te kiezen.
Het is nu echt een device wat alles zou moeten kunnen wat ik zoek op dit moment.

Komt hopelijk deze week nog aan :D
Oh die 1.5 chiaki update had ik nog niet over gehoord! Die is naar het lijkt ideaal, want soms werd m'n scherm groen en dat was mega irritant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:32

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik vond al een tijdje dat de downloadsnelheid op de Deck wat tegenviel. Ben een beetje gaan zoeken op Google en kwam daar de tip tegen om energy management voor wifi via de development tools uit te zetten. Laten we zeggen dat het heeft gewerkt :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oTEMfTzSEAGIFPlKJGBqrWwJog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITP8Fhzn8T2wBvzCeOIsd42o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0daro0
  • Laatst online: 19-03 17:56
kaanmijo schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:55:
Ik vond al een tijdje dat de downloadsnelheid op de Deck wat tegenviel. Ben een beetje gaan zoeken op Google en kwam daar de tip tegen om energy management voor wifi via de development tools uit te zetten. Laten we zeggen dat het heeft gewerkt :D

[Afbeelding]
Heb je een voorbeeld of video waar je dat kan vinden ? Want die trieste download snelheid is om te janken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 12:08
[...]

https://www.protondb.com kun je voor elk spel op Steam of deze werkt. Spoiler: 95% van alle games werken gewoon op de Steam Deck.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:32

kaanmijo

Picobello B.V.

0daro0 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:05:
[...]

Heb je een voorbeeld of video waar je dat kan vinden ? Want die trieste download snelheid is om te janken!
1. Instellingen > Systeem > Ontwikkelaarsmodus. Zet dit ‘aan’.
2. Instellingen > Ontwikkelaars > Wifi energie management (oid). Zet dit ‘uit’ > reboot

[ Voor 5% gewijzigd door kaanmijo op 22-12-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:01
kaanmijo schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:17:
[...]

1. Instellingen > Systeem > Ontwikkelaarsmodus. Zet dit ‘aan’.
2. Instellingen > Ontwikkelaars > Wifi energie management (oid). Zet dit ‘uit’ > reboot
Even een kleine aanvulling:
Ik ervoer bij Rdr2 audio stutter na weer verder gaan vanuit sleep.
Deze functie uitzetten heeft het probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lennertvdkort schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:56:
[...]

Even een kleine aanvulling:
Ik ervoer bij Rdr2 audio stutter na weer verder gaan vanuit sleep.
Deze functie uitzetten heeft het probleem opgelost.
Geen idee of het bij rdr2 ook een optie is, maar ik had hetzelfde probleem bij The Outer Worlds en daar los ik het op door te zorgen dat de game op pauze staat voor ik hem op standby zet. Cruciaal daarbij is denk ik dat hij geen geluid maakt in pauze. Als rdr2 ook stil is als hij op pauze staat helpt dat misschien daar ook.

Edit: ik heb niet goed gelezen, ik dacht even dat je sleep uitgezet had maar je doelt op die wifi setting, dat is wel apart. Ook eens proberen misschien...

[ Voor 11% gewijzigd door Finraziel op 23-12-2023 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 18:24
@Finraziel ja op pauze zetten kan nog wel eens de reden, nou ja eigenlijk niet op pauze zetten, dat ik ook af en toe slechte audio heb bij sommige games. Nu is het een probleem dat zelden bij mij voorkomt omdat ik standaard mijn games wel op pauze zet ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond begonnen aan ‘COCOON’, wat een mooi spel is dat zeg! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:08
Toevallig iemand hier die de deck oled en asus rog ally of legion go in bezit? Wil graag een handheld aanschaffen maar de deck met lcd (kort in bezit gehad) maakte te veel herrie. Wil weten welke de minste geluid produceert.

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:51
Sokucho schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:06:
Toevallig iemand hier die de deck oled en asus rog ally of legion go in bezit? Wil graag een handheld aanschaffen maar de deck met lcd (kort in bezit gehad) maakte te veel herrie. Wil weten welke de minste geluid produceert.
De Oled steamdeck is fluiterstil. De andere durf ik niet te zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-07 05:04
jgsr schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:12:
[...]

De Oled steamdeck is fluiterstil. De andere durf ik niet te zeggen
Ben ik niet helemaal met je eens. Als ik bijvoorbeeld Forza Horizon 5 speel hoor je naar een paar minuten duidelijk de fan. Niet dat ik het als hinderlijk ervaar maar fluisterstil kan ik het niet noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Sokucho schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:06:
Heb zelf een Steam Deck (1st GEN) en Ally in bezit gehad en heb nu een Steam Deck OLED in gebruik. Wat geluidsniveau betreft zou ik het als volgt classificeren:

ROG Ally > Steam Deck OLED > Steam Deck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:15
"Gewone" Steam Deck maakt ook niet zoveel lawaai imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:08
Timothy3000 schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:43:
Die heb ik zelf gehad en vond het verschrikkelijk :p
Yonix schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:23:
[...]

Heb zelf een Steam Deck (1st GEN) en Ally in bezit gehad en heb nu een Steam Deck OLED in gebruik. Wat geluidsniveau betreft zou ik het als volgt classificeren:

ROG Ally > Steam Deck OLED > Steam Deck.
Batterij van de oled schijnt veel beter te zijn. Is de asus batterij zo erg slecht? Hoe ervaar jij dit?

[ Voor 49% gewijzigd door Sokucho op 24-12-2023 15:25 ]

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:29
Heeft iemand hier ervaring met Sackboy op de Steam Deck? Lees op het forum van Steam tegenstrijdige verhalen over hoe goed het draait en problemen met Epic Online Services, vroeg mij af of iemand hier er ervaring mee heeft!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Timothy3000 schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:43:
Met wat hardware mods zelfs fluisterstil. Ik heb de jsaux transparent backplate met metalen achterkant (de oude versie), waarop ik passieve fanblokjes heb gemonteerd. Heb hier al eerder eens een foto geplaatst voor wie wil weten hoe het eruit ziet.

Zelfs in zware 3D games hoor ik de fans nu niet/nauwelijks meer aangaan.

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 24-12-2023 15:54 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Sokucho schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:22:

[...]

Batterij van de oled schijnt veel beter te zijn. Is de asus batterij zo erg slecht? Hoe ervaar jij dit?
Batterij van de OLED-variant is d:)b .

Batterij van de Ally is an sich ook niet slecht, beter dan die van de Steam Deck (1st GEN) imho, maar er waren wel wat concessies voor nodig: lagere resolutie instellen, lager wattage e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sokucho schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:22:
[...]

Die heb ik zelf gehad en vond het verschrikkelijk :p
De LCD deck heeft verschillende types fans gehad en in het begin stond de fan curve ook vrij agressief ingesteld waardoor afhankelijk van het moment wanneer je het geprobeerd hebt en hoeveel geluk je had de hoeveelheid geluid van de fan aardig kan verschillen.

Mijn eigen oled ervaar ik in ieder geval ook als stil. Als ik er echt op let dan hoor ik de fan wel bij een zwaarder spel, maar als ik er niet meer op let niet meer en zeker niet met wat game geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:45
De fans gemaakt door "Delta" zijn behoorlijk luidruchtig. Ik heb de fan van mijn LCD kort na ontvangst vervangen door een andere fan (euro of 12 op ali) en het verschil is enorm. Makkelijke fix, niet duur maar zou natuurlijk niet nodig moeten zijn..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Sinds 27 nov. een LCD steam deck en gisteren
(na 44,6 uur :o )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SeF_UdHiXpy0_1l8nehMhAmzaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqPPfehcbZGjxD103k6NElEv.jpg?f=fotoalbum_large
En vandaag weer 3 uur heerlijk FFX12 zodic age gespeeld. (Nogmaals, beste FF deeltje die er is)

Ja, ik game meer dan de afgelopen jaren en ben echt blij met mijn aankoop. :Y

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-07 16:29
streamnl schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:53:
Sinds 27 nov. een LCD steam deck en gisteren
(na 44,6 uur :o )
[Afbeelding]
En vandaag weer 3 uur heerlijk FFX12 zodic age gespeeld. (Nogmaals, beste FF deeltje die er is)

Ja, ik game meer dan de afgelopen jaren en ben echt blij met mijn aankoop. :Y
Persoonlijk heb ik dat ook, sinds ik de Steam Deck heb ben ik weer meer aan het gamen dan voorheen. Geweldig hoe comfortabel het speelt in vergelijking met bijvoorbeeld de Nintendo Switch in handheld mode (waar ik ook nog steeds flink van geniet trouwens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
JorisTheWise schreef op zondag 24 december 2023 @ 22:37:
[...]

Persoonlijk heb ik dat ook, sinds ik de Steam Deck heb ben ik weer meer aan het gamen dan voorheen. Geweldig hoe comfortabel het speelt in vergelijking met bijvoorbeeld de Nintendo Switch in handheld mode (waar ik ook nog steeds flink van geniet trouwens).
krijg van de switch altijd kramp in me handen. heb ik niet met de SD, heerlijk apparaat.
En games zijn ook nog eens te betalen itt de switch.

[ Voor 5% gewijzigd door richards3 op 24-12-2023 22:39 ]

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik heb voor de steam deck een nieuwe behuizing van extremerate, knoppen en betere joysticks van gulikit gekregen van mijn vriend op mn verjaardag, met als bonus een paar uur knutselplezier dus! :*)

Mijn steam deck had al een witte dbrand skin, en heb eerder ook wel wat 3ds'en gerepareerd, dus dit past wel in m'n straatje.

Heb je alles klaar liggen om te beginnen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFdu58XLutFRlNRwrT5VWixoPOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2Rwx0AXAAWl2nTsjsGeW3sf.jpg?f=fotoalbum_large

..Blijkt stap 1 te zijn: "zorg dat de batterij onder de 25% is", en mijne was vol... :+ Dus eerst maar verplicht gamen tot hij leeg is! O-)

Vervolgens het uitlegflimpje nauwkeurig volgen.. letterlijk elk schroefje eruit, en alles wat los kan gaat los, en de schroeven goed labelen voor later.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEfCDLtWT3I4LrqXh7gEyvJns28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFz63eFdzsEzDZoZOJlyRPcU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_I5Znu3-ZA9zWD4UdqMmn1nSlq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFB8tSzQhE9LKplv0dvQlcTw.jpg?f=fotoalbum_large

Tot alles weer in elkaar kan, maar dan met de nieuwe onderdelen! (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoiWfDI0xdXwph2qvk_s0nWwHZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMJV5Lw9qNS1R3F8cVgZC6uV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKtwkl-nKy9SMLTOyxsQ3lDu0XI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8CY3UacduozZGfpU90dmbco.jpg?f=fotoalbum_large

En dan het eindresultaat! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgl7HKQ5D8o2fspEPNIe9cOyGiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2q7X0GmkuMR7EMG2Qa2H1VOo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5_Cc-9TI6LG527YY5zu-YsFEvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLxbg8MbTOuHxCW7ZSvcRh55.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kszkZMqv8lGfgpg4Ylq9HiC1xPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGAlhSqYErHoLncPrBJd0kQS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind hem heel mooi en uniek geworden! :*) De overgang van de kleuren is wel extra tof. De nieuwe thumbsticks zijn ook fijner.

Pro tip mocht je dit ook gaan doen: zorg dat je ook wat nieuwe koelpasta hebt, zodat je die kunt verversen (staat niet in de uitleg), en verder ook een föhn en pincet tot je beschikking hebt.

Het is wel goed te doen als je alles rustig volgt, maar ook weer niet echt geschikt voor beginners denk ik. Ik heb er in alle rust zo'n 6,5uur over gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:20
Voor kerst hier ook een steam deck gekregen gewoon de 64GB lcd variant wat helemaal prima is voor mij. Maar om het geheugen wat te upgraden wil ik een sd kaart aanschaffen en viel mijn oog op Samsung EVO Plus - Micro SD Kaart - Inclusief SD Adapter - 130 MB/s - 256 GB op:

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Iemand hier ervaring mee? Lees wel veel over corrupte sd kaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@michaeltjeh1 Zijn prima, heb zelf de 512GB variant en geen noemenswaardige problemen sinds maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltjeh1
Thx voor je snelle reactie gaan we hem bestellen 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

michaeltjeh1 schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:15:
Thx voor je snelle reactie gaan we hem bestellen 👍🏻
Als je snelheid wil kun je beter een 512GB 2230 ssd bestellen op AliExpress voor €45. https://www.aliexpress.co...8ca0f2e33ae444db4a1524296

Je moet even de kast openmaken
Maar verder is het vervangen vrij wel net zo makkelijk als plaatsen van microsd kaart.

[ Voor 38% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-12-2023 13:29 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
@DeNachtwacht thx ik ga daar even mee wachten maar ga het onthouden voor in de toekomst :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:55

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik zit morgen 11 uur in het vliegtuig en heb een paar games gehaald in de sale om me mee te vermaken:
  • Mass Effect Legendary Edition (deze guide gebruikt om mods te installeren)
  • Mirror's Edge Catalyst
  • Disco Elysium
Gelukkig heb ik ook toegang tot een stopcontact en wifi, zodat ik me geen zorgen hoef te maken over stroomverbruik en offline mode :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWacDL8q-MsjkQ6V7qaf9s-aI6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9bx0KU1r0Uh9zxd1PYmAbKXn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbP0CuwPLUExG1t-wCVaAZBswXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Btu4UUgNK4LC2HuSn8B4Wh67.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMKdOvPWuAVJF5Cgf8kfs4EPGqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fy4BAZO6ZpOSyMxS6wjRhTNg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovQXvBgqGxheEUP74krB49NeEdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0vEvGyCAVRysMoITrugiJ2u.jpg?f=fotoalbum_large

Dat gevecht met de derde boss is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09-2024
Help: mijn nieuwe OLED Steam Deck blijft niet meer in slaapmodus. Als ik mijn Steam Deck vergrendel door op de oranje uit/aan knop te drukken, gaat ie uit zichzelf weer 10 seconden later aan.

Herkent iemand dit probleem?

Op internetfora kom ik niet veel verder: het heeft niet te maken met wake movie aan/uit zetten onder instellingen en ook niet het beëindigen van Jobs die op de achtergrond zouden draaien.

Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is een factory reset uitvoeren, maar dat is een last resort middel.

Alvast bedankt voor 't meedenken!

[ Voor 3% gewijzigd door Kroep op 25-12-2023 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:04
Kroep schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:35:
Help: mijn nieuwe OLED Steam Deck blijft niet meer in slaapmodus. Als ik mijn Steam Deck vergrendel door op de oranje uit/aan knop te drukken, gaat ie uit zichzelf weer 10 seconden later aan.

Herkent iemand dit probleem?

Op internetfora kom ik niet veel verder: het heeft niet te maken met wake movie aan/uit zetten onder instellingen en ook niet het beëindigen van Jobs die op de achtergrond zouden draaien.

Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is een factory reset uitvoeren, maar dat is een last resort middel.

Alvast bedankt voor 't meedenken!
Herstart van steam deck en problemen waren bij mij weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
giantgiantus schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:01:
[...]

Herstart van steam deck en problemen waren bij mij weer weg.
Je bedoelt de Steam Deck uit en aan zetten en de problemen waren weg? Of bedoel je dat je een factory reset hebt uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:04
Kroep schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:04:
[...]

Je bedoelt de Steam Deck uit en aan zetten en de problemen waren weg? Of bedoel je dat je een factory reset hebt uitgevoerd?
Aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
Helaas werkt dat bij mij niet. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 21:34
Moeten we raden welk spel dit is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
outlandos schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 00:39:
[...]

Cocoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
outlandos schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 00:39:
[...]

Op de frontpagina stond een klein stukje erover.
Daar herkende ik het van.

Ik twijfel nog, eerst FFX12 weer uitspelen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nog voordeel ontdekt van de OLED SD, het oplaadsnoer is veel langer 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
richards3 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:37:
Nog voordeel ontdekt van de OLED SD, het oplaadsnoer is veel langer 👍
Er is altijd vanalles te doen over de lader. Ik heb lang geleden een Xiaomi GaN reislader en 2 meter 100watt USB c kabel gehaald voor bij elkaar minder dan 30€ en gebruik de originele al tijden niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SneyersGreg
  • Laatst online: 21-07 09:34
Mijn Steamdeck OLED 512GB nog net voor het weekend binnengekregen en de afgelopen dagen al serieus wat mee zitten spelen.

Als eerste had ik Chiaki4Deck getest , en dit werkt inderdaad super vlot en performance is gelijk aan remote play op mijn iPad of PC.

Daarna heb ik voornamelijk zitten spelen met EmuDeck, ook dit verloopt super goed , enkel zit ik soms wat in de knoop met de Controller Layout.

Iemand hier wat goede tips voor ? heb al verschillende community layouts geprobeerd (ook enkele waarbij je met je linker trackpad tussen verschillende layouts kan wisselen of waarmee je een quick settings menu opent) maar soms werkt dit dan zoals het moet bij Sega Genesis en weer helemaal niet bij Gameboy of DS.
Hoor graag van de ervaren "Deckers" hoe zij dit oplossen ?

Iemand die ook een Grip/Case aanraad ? want na een tijdje krijg ik toch wat kramp in mijn handen :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 08:03
Nou mij Steam Deck heeft de geest gegeven, onmogelijk om het scherm nog aan te krijgen. Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn maar alles tips op internet bieden geen oplossing. Als ik de Deck aansluit op mijn (Dell) docking station heb ik wel beeld maar het lijkt erop dat het interne scherm niet meer gekoppeld is.

Vanmiddag maar even een ticket inschieten bij Steam. Ik ga proberen of ik 'm wellicht met bijbetaling kan ruilen voor een OLED versie. Iemand enig idee of dat kans van slagen heeft? (nee heb je, ja kun je krijgen ? :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik denk dat zolang ze LCD’s hebben je gewoon een LCD terugkrijgt, en anders misschien met bijbetaling?

Pagina: 1 ... 94 ... 117 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.