Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Er zijn nog giga veel zaken die ik ga ontdekken
[ Voor 6% gewijzigd door streamnl op 02-12-2023 08:23 . Reden: Taal ]
Ik ga de nieuwe Steam Deck bestellen, en neem hem per direct ook mee op reis binnen 10 dagen, vooral om tijdens de vlucht te gebruiken (+- 16uur met tussenstop)
Alvast bedankt!
Ik denk dat je teveel op reddit zit, het merendeel van de decks zullen zonder problemen door het leven gaan zoals de mijne en veel anderen. Mensen bij wie het goed gaat ga je over het algemeen niet horen.Evernote schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:26:
[...]
Ooit eens gehoord van fatsoenlijk een bericht opmaken?
Anyway, het gaat mij er om dat de Deck geplaagd is met hardware issues die met goede kwaliteitscontrole opgelost zouden kunnen worden.
En genoeg van deze issues staan op /r/SteamDeck en ook hier zijn genoeg (LCD) Decks teruggegaan en de OLEDs kampen nog steeds met issues die er sinds Februari 2022 in zitten.
Fijn voor jou dat je geen problemen hebt met je Steam Decks.
Als je op /r steamdeck zit zou je inderdaad denken dat elke steamdeck vol fouten zit 😂
Dit is nie slecht bedoeld!
Kleine tip: zorg ervoor dat je Steam in offline modus zet voordat je vertrekt. Anders kan hij vragen om weer in te loggen zodra je zonder internet in het vliegtuig staptKingJames23 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:55:
Hallo iedereen,
Ik ga de nieuwe Steam Deck bestellen, en neem hem per direct ook mee op reis binnen 10 dagen, vooral om tijdens de vlucht te gebruiken (+- 16uur met tussenstop). Iemand die weet hoe goed de offline ervaring is? Ik dacht enkele games te downloaden (RD2, Horizon, Hogwarts Legacy om enkele te noemen) en tijdens de vlucht te spelen. Kan ik deze ook opladen met een powerbank?
Alvast bedankt!
Ik heb zelf ook 2x een RMA moeten doen en ook mensen in m’n directe omgeving hadden issues met hun Steam Deck.Verdone schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 00:09:
[...]
Ik denk dat je teveel op reddit zit, het merendeel van de decks zullen zonder problemen door het leven gaan zoals de mijne en veel anderen. Mensen bij wie het goed gaat ga je over het algemeen niet horen.
Als je op /r steamdeck zit zou je inderdaad denken dat elke steamdeck vol fouten zit 😂
Dit is nie slecht bedoeld!
Dus het is wel op iets meer gebaseerd dan alleen Reddit.
Zeker niet alle Decks zullen probleemloos zijn, maar het is wel een terecht punt dat fora vaak een vertekend beeld geven, omdat over het algemeen vooral mensen die problemen hebben er melding van maken.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
RDR2 staat ook nog steeds op mijn backlog. Welke settings heb je gebruikt en hoe is de performance?jwtje schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:54:
Ik heb inmiddels ook een week de OLED in gebruik en heb de halve story van RDR2 inmiddels doorgespeeld. Ben zeer positief over het apparaat, goed scherm en prima controls. Ik gebruik hem wel vaak ingeplugd maar dat is in mijn huidige setting geen probleem.
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Ik heb hem laatst in het vliegtuig gebruikt, niet heel lang omdat ik uiteindelijk besloot om TLOU seizoen 1 te kijkenKingJames23 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:55:
Hallo iedereen,
Ik ga de nieuwe Steam Deck bestellen, en neem hem per direct ook mee op reis binnen 10 dagen, vooral om tijdens de vlucht te gebruiken (+- 16uur met tussenstop). Iemand die weet hoe goed de offline ervaring is? Ik dacht enkele games te downloaden (RD2, Horizon, Hogwarts Legacy om enkele te noemen) en tijdens de vlucht te spelen. Kan ik deze ook opladen met een powerbank?
Alvast bedankt!
Volgens deze posts kan je zonder internet spelen. Je moet de game 1x hebben opgestart met internet en even spelen. Daarna zal de game gewoon starten in offline mode.
https://steamcommunity.co...ns/0/1743395251241040598/
Qua powerbank en vliegen moet je goed uitkijken, ik weet dat er restricties zijn. Ik weet niet met welke maatschappij jij vliegt maar tegenwoordig hebben de meeste gewoon een 230v aansluiting bij je stoel, is volgens mij ook terug te vinden op seatguru dacht ik.
De kleinste imperfectie wordt zwaar overbemeten neergezet alsof het een doodzonde is, zonder het grotere plaatje te zien. Men haalt de hardware onder de microscoop door, en zit dan allerhande 'gebreken' te vinden die eigenlijk het gebruik van het apparaat niet in de weg staan.
95% van de deck gebruikers met een luide fan bijvoorbeeld, haalt gewoon hun schouders op, en gamet gewoon rustig verder, eventueel met earbuds.
De verwachtingen zijn soms gewoon absurd. Daarmee wil ik niet beweren dat duidelijke flaws en gebreken acceptabel zijn. Maar sommige bevinden zich gewoon in de tolerantie van fabricatie of ontwerp, van wat eigenlijk een compleet nieuwe productklasse is die nog niet zo lang bestaat. Zolang het allemaal het gebruik niet in de weg staat, mag een klikje, geluidje of een minder sterke rumble links of rechts eigenlijk geen aanleiding zijn tot overmatig klagen.
Zijn we vergeten hoe janky onze PSP's of gameboys vroeger waren? Het zijn gebruiksvoorwerpen, en ze blijven nooit 'perfect'. En toch bleven we met veel plezier gamen.
En laten we ook wel wezen, de Deck is duidelijk gemaakt vanuit een heel modulaire visie. Alles met schroefjes, goedkope onderdelen die gemakkelijk te produceren en te vervangen zijn. Dat is vooral positief. Dat je dan het ding niet zo strak in elkaar kan zetten als een unibody aluminium iPad die helemaal dichtgekleefd is, kan ik best begrijpen. Maar dat heeft dan weer andere nadelen.
Als de PS Portal van sony stickdrift begint te vertonen mag het ding de vuilnisbak in. In de deck ga je een kwartiertje sleutelen en kan je verder.
Ook het prijspunt niet vergeten. Rond de 500-600 euro, daar koop je nu een midrange telefoon voor, of een totaal belabberde plasticrap laptop. Als een deck nu 2000 euro kostte, dan kan je de kritiek beter plaatsen.
Zolang de repairability en RMA goed is (wat het ook lijkt te zijn) is alles ok. Het is een plastiek speeltje, geen 8000 euro kostend Zwitsers horloge.
Een powerbank mag in het vliegtuig een maximale capaciteit hebben van 27.000mAh (100Wh).cold_as_ijs schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:32:
[...]
Qua powerbank en vliegen moet je goed uitkijken, ik weet dat er restricties zijn. Ik weet niet met welke maatschappij jij vliegt maar tegenwoordig hebben de meeste gewoon een 230v aansluiting bij je stoel, is volgens mij ook terug te vinden op seatguru dacht ik.
Compleet off-topic, maar die 16 uur kom je ook wel door met een tablet of je telefoon. Je moet het zelf weten, maar afhankelijk van de vakantie zou ik niet onnodig veel hardware meezeulen. Al helemaal geen game-hardware. Neemt veel plaats in in de handbagage (samen met de powerbank). Je moet inderdaad vaak kunnen laden, of lopen pielen met een powerbank en snoertjes, en op vakantie moet je 'm ook meezeulen (geen probleem als je een huurauto hebt) en weer iets extra dat je niet mag vergeten in het hotel.KingJames23 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:55:
Hallo iedereen,
Alvast bedankt!
Ik lees vaak, vooral in de US, dat de deck vaak gekocht wordt voor reizen, om iets te doen te hebben in het vliegtuig. Apart...
Ik was vorige week in een vlucht van 9 uur en had graag mijn Steam Deck al willen willen hebben toen. Er is toch niks raars aan dat je wat entertainment zoekt voor een vlucht/reis? Laat mensen lekker zelf bepalen wat ze doen met hun hardware.Amos_x schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:39:
[...]
Compleet off-topic, maar die 16 uur kom je ook wel door met een tablet of je telefoon. Je moet het zelf weten, maar afhankelijk van de vakantie zou ik niet onnodig veel hardware meezeulen. Al helemaal geen game-hardware. Neemt veel plaats in in de handbagage (samen met de powerbank). Je moet inderdaad vaak kunnen laden, of lopen pielen met een powerbank en snoertjes, en op vakantie moet je 'm ook meezeulen (geen probleem als je een huurauto hebt) en weer iets extra dat je niet mag vergeten in het hotel.
Ik lees vaak, vooral in de US, dat de deck vaak gekocht wordt voor reizen, om iets te doen te hebben in het vliegtuig. Apart...
Ik 'laat' iedereen toch zelf bepalen, waar gaat dit weer over? Wat kan mij het boeien? Iedereen altijd zo defensiefVagax schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:13:
[...]
Ik was vorige week in een vlucht van 9 uur en had graag mijn Steam Deck al willen willen hebben toen. Er is toch niks raars aan dat je wat entertainment zoekt voor een vlucht/reis? Laat mensen lekker zelf bepalen wat ze doen met hun hardware.

Tuurlijk wil je entertainment, maar om daarvoor een halve kilo aan gear mee te nemen ter grootte van een halve laptop, in een kleine rugzak, met beperkte batterijduur. Opnieuw, MIJN mening. Dus je hoeft zo niet te reageren.
Bedankt voor het advies over wat mee te nemen op vakantie! Snap wat je bedoelt over het slepen met hardware, maar eerlijk gezegd geniet ik ervan mijn eigen dingetjes bij me te hebben. Voor mij is een beetje game-hardware essentieel voor een relaxte vakantie. Snap dat het voor anderen misschien gek klinkt, maar we hebben allemaal onze eigen vakantie-stijl, toch?Amos_x schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:39:
[...]
Compleet off-topic, maar die 16 uur kom je ook wel door met een tablet of je telefoon. Je moet het zelf weten, maar afhankelijk van de vakantie zou ik niet onnodig veel hardware meezeulen. Al helemaal geen game-hardware. Neemt veel plaats in in de handbagage (samen met de powerbank). Je moet inderdaad vaak kunnen laden, of lopen pielen met een powerbank en snoertjes, en op vakantie moet je 'm ook meezeulen (geen probleem als je een huurauto hebt) en weer iets extra dat je niet mag vergeten in het hotel.
Dus ja, ik ga wat technologie meeslepen, maar dat is juist waar ik me goed bij voel op reis. Hoe dan ook, thanks voor het meedenken!
Ligt er vooral aan wat je wilt doen (alleen Steam games, ook andere launchers, ook emulators,...) maar ik zou vooral zsm een paar games erop zetten en gewoon beginnen.continue12345 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:28:
Sinds vandaag ook happy met een Steamdeck:) Zijn er nog must download tools en of beginners tips? Thx alvastt
En zodra je dat gedaan hebt eens Decky Loader installeren met wat plugins zoals PowerTools en SteamGridDB.
Oh en als je een goede game PC hebt: Sunshine daarop zetten en Moonlight op je Deck, en dan flink games streamen naar je Steam Deck zodat je èn betere graphics hebt èn een langere accuduur èn minder dan geluid.
[ Voor 17% gewijzigd door Wekko306 op 02-12-2023 11:37 ]
Apparaatje blijft me verbazen.
Kan je wat meer vertellen over jouw ervaring met moonlight/sunshine op je steam deck. Ik gebruikt dit al op mijn AppleTV/PC. Deze combi lijkt me ook fantastisch op de steam deck. Hoe is de latency? en is dit beter dan steamlink? Steamlink lijkt me 'handiger' maar ben benieuwd wat jouw ervaring en de ervaring van anderen zijn.Wekko306 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:36:
[...]
Ligt er vooral aan wat je wilt doen (alleen Steam games, ook andere launchers, ook emulators,...) maar ik zou vooral zsm een paar games erop zetten en gewoon beginnen.
En zodra je dat gedaan hebt eens Decky Loader installeren met wat plugins zoals PowerTools en SteamGridDB.
Oh en als je een goede game PC hebt: Sunshine daarop zetten en Moonlight op je Deck, en dan flink games streamen naar je Steam Deck zodat je èn betere graphics hebt èn een langere accuduur èn minder dan geluid.
To Beezze or not to Beezze
Ik ben met de oled juist minder aan de lader gaan spelen. Met de oude deck had ik hem vrij vaak aan de lader tijdens het spelen of liet ik hem er zelfs gewoon aanzitten als ik begon te spelen. De oled gaat echt een stuk langer mee en gaat daarmee een bepaalde grens over dat ik niet echt meer accu anxiety heb zeg maar. Alleen als ik vrij heb en door de dag veel er op aan het spelen ben kom ik aan het punt dat ik echt tijdens het spelen weer wat bij moet gaan laden.jwtje schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:54:
Ik heb inmiddels ook een week de OLED in gebruik en heb de halve story van RDR2 inmiddels doorgespeeld. Ben zeer positief over het apparaat, goed scherm en prima controls. Ik gebruik hem wel vaak ingeplugd maar dat is in mijn huidige setting geen probleem.
Ondanks dat ik dus meestal op de bank speel met een laadkabel klaarliggend naast me ben ik dus ook blij met de betere accuduur
Het maakt niet heel veel uit maar geen kabel aan de deck hebben hangen is toch net wat fijner dan wel.
Gamertag: FinrazielNL
Bevalt mij uitstekend.beezze schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:57:
[...]
Kan je wat meer vertellen over jouw ervaring met moonlight/sunshine op je steam deck. Ik gebruikt dit al op mijn AppleTV/PC. Deze combi lijkt me ook fantastisch op de steam deck. Hoe is de latency? en is dit beter dan steamlink? Steamlink lijkt me 'handiger' maar ben benieuwd wat jouw ervaring en de ervaring van anderen zijn.
Latency is niet merkbaar voor mij (misschien wel met snelle shooters oid) en het werkt enorm stabiel, mits je wifi goed is natuurlijk of je je Deck in een dock hebt zitten en die bekabeld hebt. Hoe dan ook een aanrader dus.
Ik heb het ruim een jaar geleden getest en daarna niet echt meer dus ik weet niet of Valve misschien verbeteringen heeft aangebracht, maar destijds vond ik de beeldkwaliteit van steam link een stuk slechter dan via moonlight. Wel was dat nog met de originele Nvidia server en geen sunlight, maar wat ik er van begrepen heb zou dat geen verschil maken.beezze schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:57:
[...]
Kan je wat meer vertellen over jouw ervaring met moonlight/sunshine op je steam deck. Ik gebruikt dit al op mijn AppleTV/PC. Deze combi lijkt me ook fantastisch op de steam deck. Hoe is de latency? en is dit beter dan steamlink? Steamlink lijkt me 'handiger' maar ben benieuwd wat jouw ervaring en de ervaring van anderen zijn.
Originele post (als bonus dat ik daar al zeg dat als Valve een oled versie uit zou brengen dat ik zou happen
Gebruik van steam link is wel makkelijker want mooi geïntegreerd. Moet het eigenlijk toch eens opnieuw testen want ze hebben steam link ook voor VR geupdate en dat werkt super, dus wie weet is pancake streaming ook verbeterd...
Ik gebruik deze instellingen uit ProtonDB, de post van KylanH. Werken perfect. Steady 30fps, ziet er mooi en een batterijduur van ± 3 - 3,5 uur (OLED).The GUI schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:17:
[...]
RDR2 staat ook nog steeds op mijn backlog. Welke settings heb je gebruikt en hoe is de performance?
[ Voor 4% gewijzigd door easygoingfox op 02-12-2023 13:07 ]
Dat vind jij…. Ik zou zeggen: laat ieder gewoon in zijn waarde en ga er geen oordeel over vellen. De een vind bv een krasje op het scherm heel erg en de ander maalt er niet om omdat het een gebruiksvoorwerp is.Amos_x schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:35:
Als ik soms reacties lees hier op GoT (alle topics), valt het me ook op hoe 'autistisch' veel tweakers zijn over hun hardware (no offense, ik vind even geen beter woord. In het Engels "anal", maar dat is ook maar een flauw woord)
De kleinste imperfectie wordt zwaar overbemeten neergezet alsof het een doodzonde is, zonder het grotere plaatje te zien. Men haalt de hardware onder de microscoop door, en zit dan allerhande 'gebreken' te vinden die eigenlijk het gebruik van het apparaat niet in de weg staan.
95% van de deck gebruikers met een luide fan bijvoorbeeld, haalt gewoon hun schouders op, en gamet gewoon rustig verder, eventueel met earbuds.
De verwachtingen zijn soms gewoon absurd. Daarmee wil ik niet beweren dat duidelijke flaws en gebreken acceptabel zijn. Maar sommige bevinden zich gewoon in de tolerantie van fabricatie of ontwerp, van wat eigenlijk een compleet nieuwe productklasse is die nog niet zo lang bestaat. Zolang het allemaal het gebruik niet in de weg staat, mag een klikje, geluidje of een minder sterke rumble links of rechts eigenlijk geen aanleiding zijn tot overmatig klagen.
Zijn we vergeten hoe janky onze PSP's of gameboys vroeger waren? Het zijn gebruiksvoorwerpen, en ze blijven nooit 'perfect'. En toch bleven we met veel plezier gamen.
En laten we ook wel wezen, de Deck is duidelijk gemaakt vanuit een heel modulaire visie. Alles met schroefjes, goedkope onderdelen die gemakkelijk te produceren en te vervangen zijn. Dat is vooral positief. Dat je dan het ding niet zo strak in elkaar kan zetten als een unibody aluminium iPad die helemaal dichtgekleefd is, kan ik best begrijpen. Maar dat heeft dan weer andere nadelen.
Als de PS Portal van sony stickdrift begint te vertonen mag het ding de vuilnisbak in. In de deck ga je een kwartiertje sleutelen en kan je verder.
Ook het prijspunt niet vergeten. Rond de 500-600 euro, daar koop je nu een midrange telefoon voor, of een totaal belabberde plasticrap laptop. Als een deck nu 2000 euro kostte, dan kan je de kritiek beter plaatsen.
Zolang de repairability en RMA goed is (wat het ook lijkt te zijn) is alles ok. Het is een plastiek speeltje, geen 8000 euro kostend Zwitsers horloge.
Ik heb wat games van GOG op mijn deck (via heroic launcher) deze kunnen ook offline. Test het vooral door je wifi eens uit te zetten.KingJames23 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:55:
vooral om tijdens de vlucht te gebruiken (+- 16uur met tussenstop). Iemand die weet hoe goed de offline ervaring is?
Kan ik deze ook opladen met een powerbank?
Alvast bedankt!
Powerbanks die 45w PD op 15 volt kunnen laden zijn geschikt.
Stadia was beter....
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Zoek even in dit topic op het woord ‘Dock’. Op de laatste pagina (21) zie ik bovenin een review staan en iets verder op die pagina een tweetal links naar Amazon.nl. Wellicht heb je daar al wat aan.continue12345 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 19:48:
Iemand nog tip voor een niet te dure dock?
Ik heb deze, die werkt goed. Ik heb hem alleen geprobeerd op een computer monitor, niet op een tv. UGREEN Steam Deck Dock 6 IN 1 USB C Docking Stationcontinue12345 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 19:48:
Iemand nog tip voor een niet te dure dock?
Dat dock kwam met bepaalde Lumia smartphones, dus kleine doelgroep, maar ik had hem liggen dus ik denk ik probeer het eens. Je kan ze soms ook zeer goedkoop tot gratis vinden, hehe.
Ali is lang wachten maar goedkoop, Amazon Duitsland is sneller maar stuk duurder.
De originele zou ik iig nooit doen, te duur voor wat je krijgt.
youtube.com/@hisrep
En de originele dock ondersteunt ook MST (handig als je meerdere monitoren wilt aansluiten en de Deck als een compacte NUC wilt gebruiken in desktop mode), dat doen de goedkopere usb-c docks ook niet.
Of je (een van) beide nodig hebt is natuurlijk vraag twee.
[ Voor 8% gewijzigd door dhrto op 02-12-2023 23:13 ]
AmenAmos_x schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:35:
Als ik soms reacties lees hier op GoT (alle topics), valt het me ook op hoe 'autistisch' veel tweakers zijn over hun hardware (no offense, ik vind even geen beter woord. In het Engels "anal", maar dat is ook maar een flauw woord)
Kan je specifieker zijn? Uiteraard kan je de meeste multiplayer spellen gewoon spelen op aparte Steam Decks.raishel70 schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:01:
Weten jullie of je coop spellen kan spelen met twee steamdecks?
Bedoel je local co-op ofzo? Dus dat maar één iemand een kopie heeft van het spel?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Dit hangt inderdaad van het spel af zoals @g0tanks meldt, maar wat we wel al kunnen zeggen is dat Steam en SteamOS allerlei local gaming features heeft, zoals het lokaal streamen van install data en het maken van een virtueel lokaal netwerk voor games die co-op ondersteunen.raishel70 schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:01:
Weten jullie of je coop spellen kan spelen met twee steamdecks?
Je kan wel met een extra controller op een docked Deck gamen, volgens mij. Maar split screen op één Deck gaat mij wat ver
[...]
Kan je specifieker zijn? Uiteraard kan je de meeste multiplayer spellen gewoon spelen op aparte Steam Decks.
Bedoel je local co-op ofzo? Dus dat maar één iemand een kopie heeft van het spel?
[/quote
Ja dat bedoel ik.
Twee steamdecks coop multiplayer?
Een vrij logische reactie van @Vagax als je een ongevraagde en irrelevante opmerking plaatst. Dan kun je wel zeggen dat het je mening is, maar wel met een oordeel (‘apart…’).Amos_x schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:21:
[...]
Ik 'laat' iedereen toch zelf bepalen, waar gaat dit weer over? Wat kan mij het boeien? Iedereen altijd zo defensiefIk geen MIJN mening, en deel MIJN ervaring met travel. Ik had vroeger ook vanalles mee steeds, en het werd op de duur van een trip erg weinig gebruikt, dus je steekt veel energie in het meesleuren voor uiteindelijk weinig nut. Ik neem zelfs geen noise cancelling headphones over ears meer mee, wat ik vroeger wel deed (enkel airpods pro). Alles voor 'light travel' ipv een halve mediamarkt mee zeulen.
Tuurlijk wil je entertainment, maar om daarvoor een halve kilo aan gear mee te nemen ter grootte van een halve laptop, in een kleine rugzak, met beperkte batterijduur. Opnieuw, MIJN mening. Dus je hoeft zo niet te reageren.

Vooropgesteld, ikzelf heb totaal geen klachten over mijn (gereviseerde) SD. Hij doet wat ik had verwacht en hetgeen waar ik tegenaan loop, is op te lossen door een powerbank. (en dat had ik al verwacht)Amos_x schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:35:
Om tegengeluid te geven. Ik vind wél dat je iets mag verwachten van een nieuw apparaat. Ook dat je terecht mag aangeven als iets niet is zoals "het hoort".
Als veel mensen hetzelfde zeggen, dan vind ik (!!) dat ze (Valve) steken heeft laten liggen op dat onderdeel.
Zeker nu je veel meer mogelijkheden hebt om iets te testen voordat ze het op de markt brengen dan tijdens de GameBoy periode.
En ja, mensen klagen eerder online dan ze iets positief zullen zeggen (of ze moeten een waardebon kunnen winnen...) maar ik vind wél dat je iets mag zeggen als je device niet is zoals je verwacht had, niet zoals de beschrijving is of zoals je op afbeelding gezien hebt.
Wel op een normale, onderbouwde manier uiteraard.
Ik ben oprecht nieuwsgierig waar jij gevonden hebt wat binnen de tolerantie valt van een "nieuw productklasse". Of wat jouw grens is wat binnen de tolerantie valt.Maar sommige bevinden zich gewoon in de tolerantie van fabricatie of ontwerp, van wat eigenlijk een compleet nieuwe productklasse is die nog niet zo lang bestaat. Zolang het allemaal het gebruik niet in de weg staat, mag een klikje, geluidje of een minder sterke rumble links of rechts eigenlijk geen aanleiding zijn tot overmatig klagen.
Zie dit aub niet als een aanval naar jou als persoon, zo is dit totaal niet bedoeld. Ik wil mijn visie geven op hetgeen wat jij aankaart.
[ Voor 152% gewijzigd door meesje op 03-12-2023 13:53 ]
Heb de 3.5mm jack nog niet geprobeerd. Ook nog geen dode pixels gespot, maar ik ga er ook niet naar op zoek.
De knoppen rammelen een beetje als je eroverheen glijdt. Dat doen ze op mijn Xbox controller ook dus lijkt me normaal? De touchpads gebruik ik niet/nauwelijks dus het valt me niet op. Rumble lijkt goed te zijn adhv de eerste testen bij installatie.
Ik heb zelf ook geen problemen met mijn OLED steamdeck. Ik denk dat het probleem vaak ook is dat men gaat lezen en dingen ontdekken en zich vervolgens daaraan storen. Ik zelf heb niks gelezen. Heb dat ding uitgepakt en begon direct met gamen. Ik weet niet wat de punten zijn waar over gekaagd wordt. Echter boeit het mij allemaal ook niet. Ik heb geen dode pixels gecheckt, knoppen getest, ben rechtstreeks naar de steam store gegaan, kopen, downloaden en spelen. Niks is perfect en dus de steamdeck ook niet.The GUI schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:07:
Ik geniet met volle teugen van mijn OLED. Nog geen merkbare problemen gehad. Dus hier een positief tegengeluid!
Heb de 3.5mm jack nog niet geprobeerd. Ook nog geen dode pixels gespot, maar ik ga er ook niet naar op zoek.
De knoppen rammelen een beetje als je eroverheen glijdt. Dat doen ze op mijn Xbox controller ook dus lijkt me normaal? De touchpads gebruik ik niet/nauwelijks dus het valt me niet op. Rumble lijkt goed te zijn adhv de eerste testen bij installatie.
Wel snap ik dat er wellicht punten zijn waardoor de speel ervaring echt minder wordt en dan snap ik zeker dat mensen daarover klagen. Too each his own. Ik zou zeggen terugsturen en geld terug. Of een nieuw exemplaar. Maar om op foras daarover te klagen schiet denk ik niet veel op. Je wilt tenslotte een nieuwe device zonder mankementen.
Wat betreft het laatste is denk ik het voordeel van klagen op fora dat je wellicht bevestiging krijgt dat iets niet goed zit. En je het produkt zodoende opstuurt.raishel70 schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:48:
[...]
Ik heb zelf ook geen problemen met mijn OLED steamdeck. Ik denk dat het probleem vaak ook is dat men gaat lezen en dingen ontdekken en zich vervolgens daaraan storen. Ik zelf heb niks gelezen. Heb dat ding uitgepakt en begon direct met gamen. Ik weet niet wat de punten zijn waar over gekaagd wordt. Echter boeit het mij allemaal ook niet. Ik heb geen dode pixels gecheckt, knoppen getest, ben rechtstreeks naar de steam store gegaan, kopen, downloaden en spelen. Niks is perfect en dus de steamdeck ook niet.
Wel snap ik dat er wellicht punten zijn waardoor de speel ervaring echt minder wordt en dan snap ik zeker dat mensen daarover klagen. Too each his own. Ik zou zeggen terugsturen en geld terug. Of een nieuw exemplaar. Maar om op foras daarover te klagen schiet denk ik niet veel op. Je wilt tenslotte een nieuwe device zonder mankementen.
Heb ik ook nog op m’n verlanglijstje staan. Op hoeveel FPS heb je ‘m draaien? Vind minimaal 40 wel fijn bij een game als ditmacdushi schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:38:
Tijdens de laatste Steamsale de game DMC:Devil May Cry gekocht voor een klein prijsje. Wat een heerlijke game is dat zeg, speelt ook heel soepel op de SteamDeck. Echt een aanrader als je hem eens tijdens een sale tegenkomt!
Loopt probleemloos op 60FPSWinterBase schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:42:
[...]
Heb ik ook nog op m’n verlanglijstje staan. Op hoeveel FPS heb je ‘m draaien? Vind minimaal 40 wel fijn bij een game als dit
https://steamdeckhq.com/n...view-performance-overlay/
Verschillende verbeteringen aan de SoC, het Scherm, de VRMs, koeling en natuurlijk de Accu zou moeten betekenen dat je zo 30-50% langer met de accu kan tov de OG Deck. Maar is dat ook zo?
Bijv in zwaardere games zoals Cyberpunk, God of War, Horizon of Death Stranding? Bij voorbaat Dank
[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 04-12-2023 11:11 ]
Is naar jullie mening een upgrade het waard? Als ik na verloopt 275 euro moet bijleggen.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Ik ben nu begonnen met het undervolten en gebruik de benchmarks van Cyberpunk en Shadow of the Tomb Raider om performance te meten.
bij een undervolt van -30/-30/-30 meet ik met de twee benchmarks geen énkel verschil in performance. Ik heb nog niet goed gekeken of mijn temps ook lager zijn en of de fanspeed dan ook minder is. Verder is het systeem super stabiel
Denken jullie dat ik nou door moet gaan naar -40mv of moet ik accepteren dat ik waarschijnlijk geen verschil ga merken?
To Beezze or not to Beezze
Zwaardere games nog niet gespeeld, eindelijk Ori and the Blind Forest kunnen uitspelen gisteren. Maar die gaat toch een ruime 6 uur op +- 8-12 watt verbruik.XanderDrake schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:10:
Dat wilde ik eigenlijk al langer vragen: BESTE OLED DECKERS, wat zijn jullie accutijden?
Verschillende verbeteringen aan de SoC, het Scherm, de VRMs, koeling en natuurlijk de Accu zou moeten betekenen dat je zo 30-50% langer met de accu kan tov de OG Deck. Maar is dat ook zo?
Bijv in zwaardere games zoals Cyberpunk, God of War, Horizon of Death Stranding? Bij voorbaat Dank
[ Voor 3% gewijzigd door continue12345 op 04-12-2023 14:13 ]
Heel interessant! Ik heb hier begin van het jaar ook naar gekeken, specifiek inclusief Cyberpunk. De resultaten staan in deze post.beezze schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:29:
Ik heb een vraagje voor de undervolters hier. Ik heb een steamdeck OLED 1TB, super blij mee!
Ik ben nu begonnen met het undervolten en gebruik de benchmarks van Cyberpunk en Shadow of the Tomb Raider om performance te meten.
bij een undervolt van -30/-30/-30 meet ik met de twee benchmarks geen énkel verschil in performance. Ik heb nog niet goed gekeken of mijn temps ook lager zijn en of de fanspeed dan ook minder is. Verder is het systeem super stabiel
Denken jullie dat ik nou door moet gaan naar -40mv of moet ik accepteren dat ik waarschijnlijk geen verschil ga merken?
Ik kwam wel tot een paar procent winst, in Cyberpunk een dikke 5% sneller. Dit was overigens ook inclusief CryoByte's tweaking tool, dus mogelijk komt een flink deel van deze winst op het conto van de betere software settings en niet de hogere clocks.
Het zou ook kunnen dat jou nieuwe 6nm APU beter is gebinned en afgesteld door AMD zelf, en dat je daardoor minder prestatie winst krijgt. Wat sowieso een feit is dat jou GPU ten alle tijden 100% performence moet leveren en dat een lager voltage daar niets extra's biedt.
Jazeker! Het enige apparaat waar ik het spel op gespeeld hebcontinue12345 schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:43:
Speelt Hogwarts Legacy een beetje goed op de steamdeck?
Ik heb de tegenovergestelde ervaring. Zelfs op de laagste settings met upscaling haal je geen stabiele 30fps. Daarbovenop komt nog een vreemde camera stutter die er soms is, waardoor je zelfs op de momenten dat je een stabiele framerate haalt je nog steeds af en toe stutter hebt.Anoniemand schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:47:
[...]
Jazeker! Het enige apparaat waar ik het spel op gespeeld heb
Je kunt zeker een speelbare ervaring krijgen op de SD, maar als je gevoelig bent voor performance problemen moet je Hogwards Legacy absoluut mijden. In vergelijking met veel andere PC games is het helaas een bar slechte port.
Andere vraag: ik kan de SD niet updaten. Herkend iemand de onderstaande foutmelding?
Ik blijk al maanden op dezelfde build van de "Main" channel te zitten en krijg dit niet opgelost. Andere channels en zelfs factory reset leveren dezelfde melding op.Update Error. An error was encountered during the update process, please try again.
[ Voor 21% gewijzigd door Morphix op 04-12-2023 15:01 ]
Wellicht een open deur, maar heb je de Deck al een keer gereboot? Of geswitched tussen desktop en game mode?Morphix schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:56:
[...]
Andere vraag: ik kan de SD niet updaten. Herkend iemand de onderstaande foutmelding?
[...]
Ik blijk al maanden op dezelfde build van de "Main" channel te zitten en krijg dit niet opgelost. Andere channels en zelfs factory reset leveren dezelfde melding op.
Toch valt een lagere FPS van 30 / 40 mij direct op als ik dit zie op YT of ervaar in mijn games. Hoe ervaren jullie dit op de SD? Ik ga hier geen snellere shooters op spelen, maar zit wel aan RPG's te denken en dan zelfs aan RDR2; wat an sich best een zware jongen is natuurlijk.
Yes. Na het wijzigen van update channel moet je geforceerd rebooten. Desktop modus ook al geprobeerd, maar kan daar niet zoveel. Heb de prullenbak nog eens leeggegooid.dhrto schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:07:
[...]
Wellicht een open deur, maar heb je de Deck al een keer gereboot? Of geswitched tussen desktop en game mode?
SD is ook gefactory reset, maar kan nu niet eens meer door de setup heen. Na instellen wifi krijg ik dezelfde update error...
Probeer eens een bedrade netwerkverbinding, of een ander (merk+model+chipset) access point/router.Morphix schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:56:
[...]
Ik blijk al maanden op dezelfde build van de "Main" channel te zitten en krijg dit niet opgelost. Andere channels en zelfs factory reset leveren dezelfde melding op.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Er kunnen verschillende redenen zijn dat je een foutmelding krijgt:Morphix schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:56:
[...]
-niet genoeg opslagruimte
-slechte connectie met de steam servers
-er staan nog updates klaar op de steamdeck die eerst geïnstalleerd moeten worden
-corrupte downloadfiles
Mogelijke oplossing:
Hard reset steamdeck, druk de power button minimaal 12 seconden in, laat los en druk de powerbutton 1 seconde in om de steamdeck weer op te starten, maak verbinding met internet. Ook een aangesloten usb hub of stick kan voor problemen zorgen, verwijder deze en start de Steamdeck opnieuw op.
Morphix schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:13:
SD is ook gefactory reset, maar kan nu niet eens meer door de setup heen. Na instellen wifi krijg ik dezelfde update error...
het is net wat @Morphix aangeeft, je zal er tegen moeten kunnen. Er zijn wat die hards die helemaal gek worden van 30 fps (vaak PC gamersStealthyPeanut schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:54:
Ik heb een 144hz 1440p opstelling thuis om op te gamen. Hier gaat het met name om de snellere shooters, waarin je dit ook echt merkt.
Toch valt een lagere FPS van 30 / 40 mij direct op als ik dit zie op YT of ervaar in mijn games. Hoe ervaren jullie dit op de SD? Ik ga hier geen snellere shooters op spelen, maar zit wel aan RPG's te denken en dan zelfs aan RDR2; wat an sich best een zware jongen is natuurlijk.
Ik heb totaal geen moeite met 30fps speel ook nog wel eens op retro consoles met ~25fps of lager. 60 fps of hoger is echt vloeiender en fijner, maar als de game goed genoeg is pas ik me gewoon aan
je kan de bios resetten, dus risico is niet heel hoog. Van de andere kant als je tevreden bent met de resultaten dan is verder pushen ook niet perse nodig.beezze schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:29:
Ik heb een vraagje voor de undervolters hier. Ik heb een steamdeck OLED 1TB, super blij mee!
Wat ik begrepen heb is dat de winst bij undervolten voornamelijk wanneer je games op low power draait. Weet niet waarom dat is, misschien dat high end games het extra power budget gewoon meteen gebruiken voor stabielere ervaring ofzo. Ik merkte in ieder geval wel dat mijn SD een stuk stiller is geworden.
Jouw laatste suggestie nog geprobeerd. Helaas geen resultaat.macdushi schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:30:
[...]
Er kunnen verschillende redenen zijn dat je een foutmelding krijgt:
-niet genoeg opslagruimte
-slechte connectie met de steam servers
-er staan nog updates klaar op de steamdeck die eerst geïnstalleerd moeten worden
-corrupte downloadfiles
Mogelijke oplossing:
Hard reset steamdeck, druk de power button minimaal 12 seconden in, laat los en druk de powerbutton 1 seconde in om de steamdeck weer op te starten, maak verbinding met internet. Ook een aangesloten usb hub of stick kan voor problemen zorgen, verwijder deze en start de Steamdeck opnieuw op.
En neem aan dat de issues die je noemt na een factory reset niet van toepassing kunnen zijn. De verbinding (aan mijn kant) is prima. En het probleem speelt ook al zeker een maand of twee. Ik dacht tot kort geleden dat alles wel gewoon werkte, omdat er wel updates werden binnengetrokken. Maar het is alleen de Steam Client die wordt geüpdatet.. niet de system software.
Maar potver… je moet niet te vaak naar de aanbiedingpagina gaan.

Steampricehistory.com is wel een goeie site voor mij om mezelf niet helemaal gek te maken met “aanbiedingen die ik NU moet kopen anders ben ik te laat”.
Tip: IsThereAnyDeal.streamnl schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:19:
Steampricehistory.com is wel een goeie site voor mij om mezelf niet helemaal gek te maken met “aanbiedingen die ik NU moet kopen anders ben ik te laat”.
Die houdt ook prijzen bij van goedgekeurde online winkels die Steam keys verkopen. Je kan daar inloggen met je Steamaccount en een wish list opzetten/importeren. Per spel kan je het bedrag aangeven dat je bereid bent om ervoor te betalen, en ook aangeven dat het spel te activeren moet zijn op Steam (als je dat wilt).
[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 05-12-2023 19:18 ]
Ook de skins voor Automobilista 2 via usb stick geinstalleerd. De Desktop mode is echt wel een stuk scherper op de Oled.
Wat hou ik van dit ding.
In desktop modus kan ik dit wel tweaken, maar in de console modus die optie nog niet kunnen ontdekken.
In het spel heb ik music al op 1 streepje staan (laagste setting).dhrto schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:14:
Dit je kun je in het algemeen gewoon in het (audio) menu van het spel zelf instellen.
Hoe veilig is het om hier met je Steam account in te loggen?The Zep Man schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:15:
[...]
Tip: IsThereAnyDeal.
Die houdt ook prijzen bij van goedgekeurde online winkels die Steam keys verkopen. Je kan daar inloggen met je Steamaccount en een wish list opzetten/importeren. Per spel kan je het bedrag aangeven dat je bereid bent om ervoor te betalen, en ook aangeven dat het spel te activeren moet zijn op Steam (als je dat wilt).
Ik heb 2fa aanstaan bij Steam maar de site ziet er niet zo heel “veilig “ uit. En ik heb toch een betaalmiddel in Steam gekoppeld.
Het is jammer dat je Google Reward kan gebruiken als betaalmiddel. Nu huur ik soms een film om het geld “op te maken”. Zou veel liever bijv. Metro kopen voor 2 euro’s
Als je sign in through steam gebruikt dan ga je naar steampowered.com en daar vul je je login in, als je niet al ingelogd was. Steam geeft dan vervolgens aan de site door wie je bent. Dit werkt hetzelfde als wanneer je met Facebook of Google inlogt op een andere site.streamnl schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:15:
[...]
Hoe veilig is het om hier met je Steam account in te loggen?
Ik heb 2fa aanstaan bij Steam maar de site ziet er niet zo heel “veilig “ uit. En ik heb toch een betaalmiddel in Steam gekoppeld.
Het is jammer dat je Google Reward kan gebruiken als betaalmiddel. Nu huur ik soms een film om het geld “op te maken”. Zou veel liever bijv. Metro kopen voor 2 euro’s
Vul inderdaad nooit je steam wachtwoord op een andere website zelf in maar controleer altijd even aan de url waar je bent (en dan nog zou ik het inderdaad niet vertrouwen op elke wazige site, maar isthereanydeal is wel heel bekend).
Zelf log ik niet in trouwens maar ik kijk gewoon handmatig even wat de prijzen en historie zijn wanneer ik een game wil. Daarbij zijn er zo vaak sales dat ik nauwelijks nog opkijk van een steam sale want het is echt zeldzaam dat een prijs punt 1 echt goed is en punt 2 niet een week later alsnog ergens anders nog steeds voor die prijs te vinden is. Vooral als je eenmaal iets van een backlog hebt is het nergens voor nodig om in een sale "snel toe te slaan".
Ik vind zelf gg.deals overigens fijner. Daar staan wel ook keystores bij maar die kun je eventueel uitzetten en bij elke store geven ze de risico's aan. Er is eigenlijk maar één keystore die ik vertrouw (cdkeys.com) maar wel handig dat die er dan ook gelijk bij staat. Marktplaatsen als Eneba begin ik niet meer aan, dan weet je echt niet waar het vandaan komt en wil geen criminaliteit sponsoren en de devs een poot uitdraaien.
Je kan het geluid van de steam voice chat harder zetten.outlandos schreef op woensdag 6 december 2023 @ 00:47:
[...]
In het spel heb ik music al op 1 streepje staan (laagste setting).
heel erg tevreden mee. Werkte beter dan de iphone app van sony, in ieder geval in het verleden wat betreft lag.0daro0 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:17:
Zijn er hier mensen die Chiki (playstataion remote) hebben getest/gebruiken ben benieuwd?
@Anoniem: 306567 heeft chiaki4deck vergeleken met de PS portal en kreeg ongeveer dezelfde lag.
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
Kan je wellicht een screenshot / foto maken van je settings binnen Chiaki?cold_as_ijs schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:22:
[...]
heel erg tevreden mee. Werkte beter dan de iphone app van sony, in ieder geval in het verleden wat betreft lag.
@Anoniem: 306567 heeft chiaki4deck vergeleken met de PS portal en kreeg ongeveer dezelfde lag.
Ik heb laatst wat settings aangepast naar aanleiding van een online artikel wat ik heb gelezen. Dit werkte een aantal werken perfect, maar nu een heel stuk minder.
Ik dacht eerst dat dit wellicht aan de Oled lag (ik heb daar alles aangepast naar dezelfde settings) maar ik heb nu m’n LCD deck erbij gepakt, maar loop tegen dezelfde problemen aan.
Af en toe groene vlekken en haperingen, en op een gegeven moment zo erg dat ik moet afsluiten en opnieuw moet opstarten, niet speelbaar zo.
Ik besef me ook dat dit aan mn wifi kan liggen, maar hier is niks in veranderd en de simpele snelheidstesten geven niks aan, al weet ik dat dit niet alles zegt.
M’n wifi netwerk ga ik ook zeker eens onder de loep nemen maar ben benieuwd naar jullie optimale settings binnen Chiaki.
EDIT: Ik kreeg net het idee om m'n Xbox Series S eens aan te slingeren en te kijken hoe XBplay werkt op m'n (LCD) deck, dit werkt prima en hetzelfde zoals het eerst werkte. Iets meer latency, maar dat was altijd al zo t.o.v. Chiaki, vandaar dus ook dat ik PS5 streamen prefereerde t.o.v. Xbox streamen.
Ik denk nu echter wel dat ik het probleem heb uitgesloten dat het aan m'n wifi ligt.
[ Voor 14% gewijzigd door Stunned Guy op 07-12-2023 19:05 ]
Hier zijn mijn settings
Resolutie: 1080p
Fps: 60
Bitrate: automatic
Codec: H265
Audio buffer: 19200
Hardware decode method: Vaapi
Hier nog wat tips: https://streetpea.github....ooting-performance-issues
Thanks, hier dezelfde settings, alleen heb ik de Bitrate op 30000 staan, dit was 1 van de tips uit het artikel, ik ga deze weer eens op automatic zetten.cold_as_ijs schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:03:
@Stunned Guy kan natuurlijk zijn dat er bij de buren iets is veranderd in de wifi waardoor het bij jou meer stoort. Dus kijk ook even of je op vrije kanalen zit bijvoorbeeld.
Hier zijn mijn settings
Resolutie: 1080p
Fps: 60
Bitrate: automatic
Codec: H265
Audio buffer: 19200
Hardware decode method: Vaapi
Hier nog wat tips: https://streetpea.github....ooting-performance-issues
Daarnaast heb ik Audio Buffer Size op default staan, maar dit zou ook 19200 moeten zijn dus dit kan geen verschil maken neem ik aan?
Heb je PS5 Features (Experimental) aangevinkt staan trouwens of niet? Ik heb dit niet gedaan, maar ik heb niet het idee dat dit invloed heeft op deze prestaties toch?
EDIT: Automatic is kennelijk 30000, zou ook geen verschil mogen maken denk ik.
EDIT 2: Bizag genoeg heeft deze aanpassing van de bitrate naar automatic wel verschil gemaakt, of het is puur toeval maar het is dagen lang hetzelfde geweest hiervoor dus lijkt me sterk.
Af en toe nog steeds een hickup (FC 24) ik ga toch ook maar eens m'n wifi proberen te optimaliseren.
[ Voor 14% gewijzigd door Stunned Guy op 07-12-2023 19:25 ]
Yes, ik gebruik regelmatig Chiaki4Deck en dat werkt binnen mijn netwerk (ik heb een goede router) uitstekend. Strak en zeer soepel beeld. Ik heb een week lang de PlayStation Portal gebruikt en had daarmee minder goede ervaringen, het beeld was 90% van de tijd niet soepel, wat ik ook probeerde.0daro0 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:17:
Zijn er hier mensen die Chiki (playstataion remote) hebben getest/gebruiken ben benieuwd?
Kijk, dit zocht ik. Hoppa, weer 240 euro of zoiets bespaardWinterBase schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:00:
[...]
Ik heb een week lang de PlayStation Portal gebruikt en had daarmee minder goede ervaringen, het beeld was 90% van de tijd niet soepel, wat ik ook probeerde.
Had experimental features wel even aangezet laatst maar nog niet getest.
Ik weet wel zeker dat dit het probleem was ja, hartelijk dank voor je hulp!cold_as_ijs schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:10:
@Stunned Guy bij mij is automatic 15000, wat dan het eea kan verklaren. Hogere bitrate zorgt voor betere kwaliteit maar loop je eerder tegen drops aan.
Had experimental features wel even aangezet laatst maar nog niet getest.
Draait nu weer zoals eerst deed!
Gek genoeg is nu automatic bij mij ook weer 15000.
Ik had hem eerst handmatig op 30000 gezet dit was dus 1 van de tips.
[ Voor 6% gewijzigd door Stunned Guy op 07-12-2023 20:37 ]
Dit probleem is volledig te verhelpen door in de ontwikkelsettings van steam deck wifi powermanagemant uit te schakelen.Stunned Guy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:03:
[...]
Kan je wellicht een screenshot / foto maken van je settings binnen Chiaki?
Ik heb laatst wat settings aangepast naar aanleiding van een online artikel wat ik heb gelezen. Dit werkte een aantal werken perfect, maar nu een heel stuk minder.
Ik dacht eerst dat dit wellicht aan de Oled lag (ik heb daar alles aangepast naar dezelfde settings) maar ik heb nu m’n LCD deck erbij gepakt, maar loop tegen dezelfde problemen aan.
Af en toe groene vlekken en haperingen, en op een gegeven moment zo erg dat ik moet afsluiten en opnieuw moet opstarten, niet speelbaar zo.
Ik besef me ook dat dit aan mn wifi kan liggen, maar hier is niks in veranderd en de simpele snelheidstesten geven niks aan, al weet ik dat dit niet alles zegt.
M’n wifi netwerk ga ik ook zeker eens onder de loep nemen maar ben benieuwd naar jullie optimale settings binnen Chiaki.
EDIT: Ik kreeg net het idee om m'n Xbox Series S eens aan te slingeren en te kijken hoe XBplay werkt op m'n (LCD) deck, dit werkt prima en hetzelfde zoals het eerst werkte. Iets meer latency, maar dat was altijd al zo t.o.v. Chiaki, vandaar dus ook dat ik PS5 streamen prefereerde t.o.v. Xbox streamen.
Ik denk nu echter wel dat ik het probleem heb uitgesloten dat het aan m'n wifi ligt.
Ik heb echt niet tot hoogstens vrijwel geen latency bij Gamepass via Xcloud. Of bedoel je dat niet?Stunned Guy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:03:
[...]
Kan je wellicht een screenshot / foto maken van je settings binnen Chiaki?
Bedankt voor de tip, ik heb dit uitgezet en ga morgen eens kijken of dit de ervaring verder heeft verbeterd.giantgiantus schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:30:
[...]
Dit probleem is volledig te verhelpen door in de ontwikkelsettings van steam deck wifi powermanagemant uit te schakelen.
Ik bedoelde dat ik het streamen naar de Steamdeck bij mij minder latency heeft vanaf de PS5 dan vanaf de Xbox Series S.Timothy3000 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:56:
[...]
Ik heb echt niet tot hoogstens vrijwel geen latency bij Gamepass via Xcloud. Of bedoel je dat niet?
Cloudgamen via XBplay werkt overigens ook zeer behoorlijk hier.
[ Voor 37% gewijzigd door Stunned Guy op 08-12-2023 01:42 ]
Hoe klinkt de audio die verborgen zit in de pootjes van de bril?tipex schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:48:
Net even de xreal air 2 pro’s kunnen testen icm de Steam Deck die m’n vrouw heeft gekocht. Moet zeggen dat het wel erg gaaf is en het beeld en geluid boven verwachting waren.
Prima wat mij betreft, het is niet beter dan oordopjes of een echte koptelefoon maar dat spreekt denk ik voor zich. Ik zou er geen enkel probleem mee hebben om enkel met de bril zelf iets te kijken of te spelen. In een luidruchtige omgeving (tijdens een vlucht of treinreis) zal het niet echt lekker werken verwacht ik maar in een huiselijke omgeving is het dik in orde. Mensen om je heen horen wel geluid maar kunnen verder niet echt horen wat je kijkt / speelt.macdushi schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:28:
[...]
Hoe klinkt de audio die verborgen zit in de pootjes van de bril?
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
ProtonDB is niet heel recent op moment (1 van 3 weken geleden met wat tweaks) dus ben benieuwd of de patches de laatste tijd een verbetering waren of niet.
Prima, eigenlijk. Ik heb het hele spel op de deck gespeeld. Twee keer gehad dat een update instabiliteit gaf, en dan was er de volgende dag een update die het verhielp.Dtale schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:21:
even een vraagje, hoe draait BG3 bij jullie op de SD inmiddels zonder al te veel tweaks.
ProtonDB is niet heel recent op moment (1 van 3 weken geleden met wat tweaks) dus ben benieuwd of de patches de laatste tijd een verbetering waren of niet.
Wel achter gekomen dat voor mij een 40mV undervolt teveel was van het goede. De game crashte bij het grasmaaien, op 30mV was het opgelost.
Merkte dat gisteren ook wel toen ik begon met The Outer Worlds... Is een vrij zware game voor de deck (draait wel goed maar gebruikt ook alles wat de deck heeft), maar pas toen ik keek hoe lang de accu het uit ging houden en dat dat maar een uurtje of twee ging zijn (zat wel al op 80% na het downloaden dus totaal zal iets meer zijn) realiseerde ik me dat de fan inderdaad ook aardig aan het blazen was. Het geluid viel eigenlijk helemaal niet zo op.giantgiantus schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:13:
De SD OLED is echt wel een enorme upgrade. Werkelijkwaar elke game heeft een enorme upgrade qua visuals. Maar dat is niet alles. Batterijduur enorm veel beter en als kers op de taart zijn de fans vrijwel geruisloos. Deze upgrade is gigantisch vind ik.
De game ziet er ook prachtig uit op het oled scherm trouwens
Op dit moment ben ik eerst wat games aan het downloaden maar denk wel dat ik hier heel erg veel plezier van ga hebben.
Ik speel dit spel overigens gewoon op windows, voordat er vragen gaan komen over hoe en wat. Hiernaast speelt dit spel gewoon goed op fullhd op een externe monitor. Dus mocht je nog iets zoeken voor de vakantie, The Division 2 is echt een aanrader.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.