Stadia was beter....
Een Herstart nog niet gedaan, ik zal vanavond weer eens checken!artificial_sun schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:28:
@0daro0 bij mij loopt herioc ook wel eens vast. Afgelopen weekend stagneerde het updaten van de Witcher 3. Na een herstart van herioc ging hij zo door
heb het ooit geprobeerd, naast lutris en bottles. Dit was overigens voordat Heroic een grote update had gekregen. Voor mij werkte het toen niet. Heb overigens nog geen one-stop shop oplossing gevonden die werkt in alle omstandigheden. Ik probeer bijvoorbeeld nu mijn GOG games toe te voegen aan steam via BoilR, maar games worden niet gevonden, schijnt vaker voor te komen.0daro0 schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:56:
Zijn er hier mensen die een beetje overweg kunnen met Heroic? ik heb dit geinstalleerd en kan dit gewoon openen etc. maar zodra ik een game wil downloaden lijkt het in eerste instantie te starten maar gebeurd uiteindelijk niks. Ik zou gaag willen weten of mensen dit ook hebben en alsnog werkend hebben gekregen ?
Herioc is enkel in staat voor EPIC en GOG maar moet zeggen de install gaat vrij simpel. ik zal vanavond even checken na een herstart wat er gebeurd.cold_as_ijs schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:47:
[...]
heb het ooit geprobeerd, naast lutris en bottles. Dit was overigens voordat Heroic een grote update had gekregen. Voor mij werkte het toen niet. Heb overigens nog geen one-stop shop oplossing gevonden die werkt in alle omstandigheden. Ik probeer bijvoorbeeld nu mijn GOG games toe te voegen aan steam via BoilR, maar games worden niet gevonden, schijnt vaker voor te komen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik had eerst een los staande epic store, downloaden gaat super maar kon geen enkele games spelen.XanderDrake schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:53:
Ik had overigens problemen met Heroic, maar niet bij downloaden. Dat ging traag, maar ging wel. Bij mij startte de hele game niet
Fortnite starten op maar kreeg een error
Hades , GTA 5 gebeurde niks.
Hmm zou dit iets met SteamOS 3.5 te maken hebben? Ik hou Reddit in de gaten.0daro0 schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:59:
[...]
Ik had eerst een los staande epic store, downloaden gaat super maar kon geen enkele games spelen.
Welkom, (en dat op je verjaardagstreamnl schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:08:
Gelukkig was mijn vrouw thuis want....het is officieel, ik hoor erbij
[Afbeelding]
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Fortnite gaat ook niet werken native op de deck, dit vanwege de anti-cheat. Dan zal je of Windows moeten draaien, of moeten streamen.0daro0 schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:59:
[...]
Ik had eerst een los staande epic store, downloaden gaat super maar kon geen enkele games spelen.
Oh nooit geweten! wellicht later ooit maar voor nu hoef ik geen windows.DizzyWeb schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:38:
[...]
Fortnite gaat ook niet werken native op de deck, dit vanwege de anti-cheat. Dan zal je of Windows moeten draaien, of moeten streamen.
Welke tutorial heb je gevolgd of kan je de stappen delen? En dan met name hoe om te gaan met de ribbon.Technotron schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:00:
Hij is hier net afgeleverd, 13.40u (give or take). 1TB SSD van me oude SD zit er ondertussen al in, screenprotector erop...
Succes iedereen!!! Komt sowieso goed
Alvast bedankt!
Geen tutorial, acht schroefjes achterkant, twee op de bovenste shield (linksboven en -onder)Ilias1991 schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:14:
[...]
Welke tutorial heb je gevolgd of kan je de stappen delen? En dan met name hoe om te gaan met de ribbon.
Alvast bedankt!
en als je met ribbon de verbinding tussen links en rechts bedoelt die op de shield plakt; deze heel voorzichtig van het shield losgemaakt, gewoon langzaam en voorzichtig doen… dan komt ie zonder problemen los, kan je de kleine sticker van de kleine kabel onderaan losmaken en komt de shield af. Daarna ben je nog maar 1 schroefje van je (nieuwe) SSD verwijderd. Als je klaar bent kan je de ribbon en onderste kabeltje weer op hun plek plakken.
Wat een fantastisch apparaat, hands down mijn favoriete aankoop van dit jaar.
Batterijduur tijdens streamen (Moonlight) is erg goed, denk dat 'ie het wel zo'n 7-8 uur heeft volgehouden.
Games lokaal draaien wel wat minder, 2-4 uur afhankelijk van de game, maar dat was bekend.
Viel me ook op dat de netwerkkaart érg goed is, hij pakt het signaal van m'n AP's nog goed op waar mijn andere apparaten dat niet meer doen. (iPhone 14 Pro, Dell precision 7680)
Enige waar ik wel van baal is dat het apparaat echt in extreme mate gevoelig is voor statische eleketriciteit. Ik kan gewoon niet met de Steam Deck op de bank zitten als hij opgeladen wordt. Als ik 'm dan aanraak rond de fan exhaust krijg ik een behoorlijke opdonder, gister echt een stuk of 4 keer achter elkaar waarna ik 'm maar had weggelegd. En dan is het geen klein schokje, maar echt in de mate van 'Oei, dit kan niet goed zijn voor de levensduur van het apparaat'
Als ik er op google zie ik dat veel mensen er last van hebben, apart dat ik dit nog niet in de reviews heb terug horen komen.
Maar mag verder de pret niet drukken
Ook moet ik best wel wennen aan de besturing. Maar… dat komt wel goed.
Ik ben ook gewend geraakt aan de Xbox joystick
Mijn eerste indruk is erg positief. Dit weekend (als m’n vrouw een weekendje weg is met haar zusje en vader), dan ga ik hem echt goed testen .
[ Voor 0% gewijzigd door streamnl op 27-11-2023 18:37 . Reden: Grrr t9 :( ]
Ik heb een game die niet officieel ondersteunt (maar wel werkt uiteraard) wordt en alle opties (save, menu e.d.) zitten achter een RMB en dan (de optie) selecteren. Dat kan maar wil het liever achter 1 knop hebben ipv een menu met slecht leesbare/kleine tekst.
Nou heb ik RMB als command en dan S als subcommand. (De S de 1e letter van Save uit het menu en onderstreept en net als in windows wordt die optie dan gepakt)
Maar als ik die gebruik wordt alleen het menu (van rechtermuis) geopend. Hoe pas ik dit aan? Neem aan dat het mogelijk moet zijn met de zeer uitgebreide opties.
[ Voor 11% gewijzigd door The Chosen One op 27-11-2023 18:22 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Is Horizon Down een slechte kopie van Horizon: Zero Dawn?streamnl schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:00:
Ik heb nu net een half uurtje gespeeld (Horizon Down). Helaas niet langer want het downloaden (iets van 60GB) ging minder snel dan gehoopt.
Ook moet ik best wel wennen aan de besturing. Maar… dat komt wel goed.
Ik ben ook gewend geraakt aan de Xbox joystick
Mijn eerste indruk is erg positief. Dit weekend (als m’n vrouw een weekendje weg is met haar zusje en vader), dan ga ik hem echt goed testen .
The devil is in the details.
* streamnl moppert iets over worstenvingers en T9 die vaak niet doet wat hij wilt….Hahn schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:35:
[...]
Is Horizon Down een slechte kopie van Horizon: Zero Dawn?
Lukt mij niet om deze fullscreen te draaien op de deck. Heb de -fullscreen toegevoegd aan de launch options, maar ook in combinatie met een regel die in ProtonDB staat blijft de game starten in een klein schermpje of start helemaal niet. Iemand een idee wat ik fout doe?luxzenburcht schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:47:
[...]
Wel een shoot em up. Sine mora ziet er prachtig uit op oled
Compatibility tool stond nog niet geselecteerd. Ziet er nu beter uit. Nog steeds niet helemaal full screen maar acceptabel
[ Voor 12% gewijzigd door Chabio op 27-11-2023 19:36 ]
Heeft er iemand hier ervaringen met een goedkoper dock systeem, en kan iemand mij misschien een betaalbaar dock aanraden? Ik vind zelf zoveel verschillende soorten docks dat ik nog goed weet waar ik om moet letten dus ik hoor graag jullie ervaringen!
Heb alleen de settings in Sine Mora op "Graphics quality" : ultra gezet.Chabio schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:22:
[...]
Lukt mij niet om deze fullscreen te draaien op de deck. Heb de -fullscreen toegevoegd aan de launch options, maar ook in combinatie met een regel die in ProtonDB staat blijft de game starten in een klein schermpje of start helemaal niet. Iemand een idee wat ik fout doe?
Edit: Ja inderdaad krijg hem ook niet fullscreen.
[ Voor 5% gewijzigd door luxzenburcht op 27-11-2023 19:36 ]
Een dock is niets meer dan een USB-C hub met een stand en een USB-C aansluiting met een hoek in.GluonC schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:34:
Ik ga een Steam Deck OLED kopen en ga hem voornamelijk gebruiken als een console om op de tv te gamen. Nu hoorde ik van een collega dat je ook gewoon een goedkoop dock op ali express kan kopen. Ik ben hier zelf geen voorstander van maar hij zegt dat ik daardoor veel geld bespaar en ze net zo goed werken.
Heeft er iemand hier ervaringen met een goedkoper dock systeem, en kan iemand mij misschien een betaalbaar dock aanraden? Ik vind zelf zoveel verschillende soorten docks dat ik nog goed weet waar ik om moet letten dus ik hoor graag jullie ervaringen!
Ik heb deze: https://www.amazon.nl/dp/B0BQB6VG39/
Ben Dusk aan het spelen (aanrader voor boomer-shooter fans) en het ziet er echt waanzinnig uit. 90 fps op 5 watt en 100% brightness, batterij gaat volgens de schatting zo'n 7 uur mee. Geen zware game maar wel echt fantastisch!
Via protondb kun je Launch command vinden, als je die toevoegt en Compatibility een Proton versie aanvinkt is hij bij mij nu full screen (moest ook nog resolutie aanpassen in het spel zelf).luxzenburcht schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:34:
[...]
Heb alleen de settings in Sine Mora op "Graphics quality" : ultra gezet.
Edit: Ja inderdaad krijg hem ook niet fullscreen.
Enige nu is dat hij alleen start in desktop mode en niet in game mode
https://www.reddit.com/r/...decks_sd_card_formatting/outlandos schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:26:
Nog iemand anders met een error bij het formateren van de sd card? Contact the manufacturer of the sd card krijg ik in beeld.
Blijkbaar een vaker voorkomend iets... Als iemand een begrijpelijke Nederlandstalige uitleg heb dan hou ik me aanbevolen. Ik weet echt helemaal niks van Linux dus al die stappen is abacadabra voor me.
Je moet de SD kaart in Steam OS formatteren (gaat eerst testen) dan uiteindelijk geformateerd. Als je het dan nog krijgt ondersteund de deck mogelijk niet de Sd kaartoutlandos schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:26:
Nog iemand anders met een error bij het formateren van de sd card? Contact the manufacturer of the sd card krijg ik in beeld.
Geen idee of het universeel aan te passen is, maar als je het betreffende spel opstart: Steam-button > Controller settings > Edit layout > Triggers > Right/Left Trigger Behaviour (cog icon) > Trigger Threshold Point / Trigger Range start. (de laaste moet je iets voor naar beneden scrollen)giantgiantus schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:58:
De triggers hebben echt een flinke deadzone. Is minder prettig in een racegame. Weet iemand hoe dit aan te passen is?
Afhankelijk van de game moet je met de een of de andere slider spelen.
https://help.steampowered.../view/6121-ECCD-D643-BAA8
De nl site heeft nog de oude drivers by the way.
Dat is wel echt balen!ap3nr0ts schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 00:24:
Ga toch RMA'en. Na een guide volgen op reddit is het verschil amper minder, misschien zelfs weer meer terug. En nu kraakt de behuizing ook een beetje omdat hij open is geweest (bekend euvel als je hem van binnen wil bekijken). Dan staat de teller toch wel een beetje op: pech voor mij en Valve, maar ik betaal geen 569 euro voor gedoe. Jammer.
Ik heb even niet terug gelezen... weet niet welke klachten je hebt. Maar een krakende behuizing nadat je het zelf hebt open gemaakt is toch geen reden voor een rma? Zou het nog eens goed nalopen, mogelijk zit er iets klem want bij mij kraakt er niks. Het binnenwerk moet goed op elkaar aansluitenap3nr0ts schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 00:24:
Ga toch RMA'en. Na een guide volgen op reddit is het verschil amper minder, misschien zelfs weer meer terug. En nu kraakt de behuizing ook een beetje omdat hij open is geweest (bekend euvel als je hem van binnen wil bekijken). Dan staat de teller toch wel een beetje op: pech voor mij en Valve, maar ik betaal geen 569 euro voor gedoe. Jammer.
Ah nice, ik was al aan het wachten om verder te gaan met Persona 5GranCanaria schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:44:
Er zijn nu ook windows drivers voor de oled versie beschikbaar:
https://help.steampowered.../view/6121-ECCD-D643-BAA8
De nl site heeft nog de oude drivers by the way.
-edit: ik zie ze op deze “en” link ook niet, overigens.
[ Voor 8% gewijzigd door Aiii op 28-11-2023 09:21 ]
Hoe loopt windows op de steamdeck uberhaupt?Aiii schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:19:
[...]
Ah nice, ik was al aan het wachten om verder te gaan met Persona 5
Ik ben alles nog een beetje aan het uitvinden etc. maar loop nog vast met Emudeck!
Ze hebben nu 2 kopjes. Eentje voor de oled en de andere voor de lcd versie.Aiii schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:19:
[...]
Ah nice, ik was al aan het wachten om verder te gaan met Persona 5
De laatste versie is nog steeds die van 17 november jl.
Ik vind het geweldig. Gamepass games kun je makkelijk installeren en zo ook voor epic etc. Er zijn verschillende hulp packs die te vinden zijn voor je controller en steam button etc.0daro0 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:24:
[...]
Hoe loopt windows op de steamdeck uberhaupt?
Ik ben alles nog een beetje aan het uitvinden etc. maar loop nog vast met Emudeck!
Als je lekker wil proberen zou ik het eens installeren.
Onwijs ongelijke trackpads. De linker is echt veel harder en klikt enorm. Ook de trigger. Ik heb het zelf iets minder gekregen, maar het verschil blijft daar. Ik gebruik het linkerpookje best vaak voor radial menuutjes. Als ik dat met mijn rechterpookje doe, of met de twee pookjes van mijn LCD Deck, voelt dat veel soepeler. Hier is het alsof er iets klikt in de behuizing. Ik weet dat de backplate openmaken voor kraken (kan) zorgen ja, maar dit was een beetje: kijken of ik het kan fixen, en zo ja, kan ik altijd nog nieuwe backplate bestellen. Nu vind ik het gewoon te weinig QA voor 569.jgsr schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:19:
[...]
Ik heb even niet terug gelezen... weet niet welke klachten je hebt. Maar een krakende behuizing nadat je het zelf hebt open gemaakt is toch geen reden voor een rma? Zou het nog eens goed nalopen, mogelijk zit er iets klem want bij mij kraakt er niks. Het binnenwerk moet goed op elkaar aansluiten
Hier beschreef ik het best wel duidelijk: https://steamcommunity.co...11430425/?tscn=1700869463
[ Voor 6% gewijzigd door ap3nr0ts op 28-11-2023 09:39 ]
Dat klikken van de rechter muispad is de setting Steam Haptics, als je dat uitzet is het klikken weg.ap3nr0ts schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:38:
[...]
Onwijs ongelijke trackpads. De linker is echt veel harder en klikt enorm. Ook de trigger. Ik heb het zelf iets minder gekregen, maar het verschil blijft daar. Ik gebruik het linkerpookje best vaak voor radial menuutjes. Als ik dat met mijn rechterpookje doe, of met de twee pookjes van mijn LCD Deck, voelt dat veel soepeler. Hier is het alsof er iets klikt in de behuizing. Ik weet dat de backplate openmaken voor kraken (kan) zorgen ja, maar dit was een beetje: kijken of ik het kan fixen, en zo ja, kan ik altijd nog nieuwe backplate bestellen. Nu vind ik het gewoon te weinig QA voor 569.
Hier beschreef ik het best wel duidelijk: https://steamcommunity.co...11430425/?tscn=1700869463
Ik weet hoe alle instellingen werken inmiddels.jgsr schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:43:
[...]
Dat klikken van de rechter muispad is de setting Steam Haptics, als je dat uitzet is het klikken weg.
Ah, okee. Dat was al sinds launchdag, de drivers zelf moeten nog komen, ze hebben alleen de ongewijzigde hardware erbij staan want die zijn hetzelfde als de LCD drivers.GranCanaria schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:33:
[...]
Ze hebben nu 2 kopjes. Eentje voor de oled en de andere voor de lcd versie.
De laatste versie is nog steeds die van 17 november jl.
Ik dacht me te herinneren dat dat er toen niet bij stond maar ik kan dat over het hoofd hebben gezien door de enthiousiasme voor een officieele updated driver vanuit Valve. Nu ik er weer naar kijk kan ik me idd herinneren dat er stond dat er nog gewerkt werd aan de overige drivers voor de oled versie. Mijn excusesAiii schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:55:
[...]
Ah, okee. Dat was al sinds launchdag, de drivers zelf moeten nog komen, ze hebben alleen de ongewijzigde hardware erbij staan want die zijn hetzelfde als de LCD drivers.
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_detailsGluonC schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:34:
Ik ga een Steam Deck OLED kopen en ga hem voornamelijk gebruiken als een console om op de tv te gamen. Nu hoorde ik van een collega dat je ook gewoon een goedkoop dock op ali express kan kopen. Ik ben hier zelf geen voorstander van maar hij zegt dat ik daardoor veel geld bespaar en ze net zo goed werken.
Ik heb zelf deze gekocht en die werkt probleemloos.
Grotendeels om teleurstelling te voorkomen. Ik heb best veel filmpjes gekeken op YT en de meningen of de upgrade het waard is liggen nogal ver uit elkaar. Ik ken mezelf, en ik denk tot dat ik spijt ga krijgen als ik voor de LCD versie was gegaan. Al is het maar voor die enkele keer dat ik hem als handheld gebruik. Ook de 1TB is mooi meegenomen. Ik weet dat je meer storage man kopen maar het is meer het gebruiksgemak.4acesNL schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:22:
Waarom zou je dan voor de oled gaan als je hem vooral aan de tv hangt? Over geld besparen gesproken. 😊
je kan al 1TB steam deck vinden op MP voor 300 euro, maar snap het wel hoor. Als ik nu de keus zou hebben zou ik gewoon extra betalen voor een mooi OLED scherm. Moet daarbij aantekenen dat ik het ding zou goed als altijd handheld gebruikGluonC schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:27:
[...]
Grotendeels om teleurstelling te voorkomen. Ik heb best veel filmpjes gekeken op YT en de meningen of de upgrade het waard is liggen nogal ver uit elkaar. Ik ken mezelf, en ik denk tot dat ik spijt ga krijgen als ik voor de LCD versie was gegaan. Al is het maar voor die enkele keer dat ik hem als handheld gebruik. Ook de 1TB is mooi meegenomen. Ik weet dat je meer storage man kopen maar het is meer het gebruiksgemak.
Voor zover ik weet, nee. De steamdeck doet alleen PowerDelivery, niet QC/FC. En usb-A ondersteunt alleen dat laatste, waardoor de Steamdeck dus enkelt met 5v zal laden in dat geval.TheProf82 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:19:
Vraagje. Ik heb een 65W powerbank gekocht om mijn deck onderweg snel op te laden. Maar er zit geen usb c naar c kabel bij waardoor het snelladen niet gaat. Kan ik gewoon elke male male 5A kabel halen? Iemand een tip?
Maar als je dan toch een kabel moet kopen, waarom niet gelijk een C-to-C kabel halen?
Verkeerd gelezen. Ja, zo lang de rating op de kabel klopt werkt dat helemaal prima!
[ Voor 8% gewijzigd door Ischium op 29-11-2023 11:36 ]
Ja hoor, zou gewoon moeten werken. Ik weet niet precies het verschil in kabels qua ampère maar de steam deck laadt op met 15 volt op 45 watt dus dat is dan maar 3 ampère.TheProf82 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:19:
Vraagje. Ik heb een 65W powerbank gekocht om mijn deck onderweg snel op te laden. Maar er zit geen usb c naar c kabel bij waardoor het snelladen niet gaat. Kan ik gewoon elke male male 5A kabel halen? Iemand een tip?
@Ischium hij heeft het niet over USB A
[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 29-11-2023 06:17 ]
Gamertag: FinrazielNL
Na 5 min, kreeg ik al een melding dat mijn batterij bijna leeg is en vlak daarna was het bye bye
Note to self... in sluimertijd gaat de batterij ook leeg. (logisch, had alleen niet zo snel verwacht)
Dus de volgende keer toch compleet uitschakelen. Een minuutje wachten is geen probleem.
Maar wat een geweldig apparaat is het.
In sluimertijd zou de batterij niet zo ver moeten zakken dacht ik? Ik heb de deck ook pas net dus heb nog niet heel veel ervaring, maar het lijkt me niet dat dat hoort.streamnl schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:16:
Ik wilde later vertrekken ivm de regen. Dus ik dacht, een half uurtje Horizon Zero Dawn spelen en dan fiets ik aan.
Na 5 min, kreeg ik al een melding dat mijn batterij bijna leeg is en vlak daarna was het bye bye
Note to self... in sluimertijd gaat de batterij ook leeg. (logisch, had alleen niet zo snel verwacht)
Dus de volgende keer toch compleet uitschakelen. Een minuutje wachten is geen probleem.
Maar wat een geweldig apparaat is het.
To Beezze or not to Beezze
5% per dag ongeveer dacht ik.beezze schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:18:
[...]
In sluimertijd zou de batterij niet zo ver moeten zakken dacht ik? Ik heb de deck ook pas net dus heb nog niet heel veel ervaring, maar het lijkt me niet dat dat hoort.
Ik krijg soms hele rare situaties als ik van undocked naar docked ga, voor het laatst kreeg ik op mijn OLED unit dus dat die die groene lijntjes ging weergeven op het scherm, leek om een software issue te gaan ipv hardware maar het het loopt nog niet helemaal lekker
Ik ga dit in de gaten houden. Geen idee.
Wat mooi zou zijn... is als ie in standbye op de dock staat, en de batterij is <20% dat de smartplug een signaal krijgt waardoor de SD gaat laden.
Dit weekend eens kijken wat vele malen slimmere personen dan ik, al verzonnen hebben.
Wow, compleet mijn fout. Geen idee hoe ik er uit gehaald heb dat het om usb-A zou moeten gaan.Finraziel schreef op woensdag 29 november 2023 @ 06:15:
[...]
Ja hoor, zou gewoon moeten werken. Ik weet niet precies het verschil in kabels qua ampère maar de steam deck laadt op met 15 volt op 45 watt dus dat is dan maar 3 ampère.
@Ischium hij heeft het niet over USB A
Idd, een usb-c-to-c van welke de rating klopt werk gewoon!
Gears 4 (en eerdere) is alleen via de WIndows Store te krijgen helaas. Via omwegen met gamepass/Xbox Cloud wel te spelen op de steamdeck, maar ideaal is het niet.raishel70 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:52:
Ik ben gears 5 aan het spelen op de steam deck oled, geweldig. Vooral ook omdat ik geen xbox heb. Ik vraag me af waar gears 4 is gebleven, kan die nergens vinden.
Erg jammer, want vroeger erg goed vermaakt met de Gears serie op de Xbox360. Zou ze graag allemaal nog een keer willen spelen op de SD, maar zit zelf niet te springen om ze te moeten streamen.
https://www.reddit.com/r/...ects_with_the_steam_deck/
Guide
This post is not created with the intention of alarming or making people obsess over details and defects. On the contrary, it is intended to help, inform, and, if possible, provide tutorials and tools for people who have the misfortune of being affected to find useful solutions for their Steam Deck OLED and avoid an RMA, which is like playing Russian roulette.
I've had many Steam Decks with LCD for defects in RMA, and I've had to fix most of them, something Valve did not do. I'll try to contribute a bit here to avoid RMA, which is "a headache." If anyone finds more issues and their solutions, please let me know, and we'll add them to the list:
Dead Pixels on Steam Deck OLED: Many cases have been reported on Reddit and Resetera in the last hours and days of people with "Limited Edition" Steam Decks with dead pixels. This is because the "BOE" panel, which seems exclusive to the LE model, has a higher predisposition to this defect. I haven't seen reported cases in the normal editions yet. To check for dead pixels, you can use this test on your Steam Deck from a browser: Link to the test.
Solution: Send for RMA or accept it and adapt.
Sticks sticking or making a clicky noise when moving: Some users have uploaded videos reporting that one of their sticks makes a rubbing or clicking noise that the other one doesn't. Possible solution: Disassemble the deck, remove the sticks from the motherboard, take out the mushroom on top, and reposition it. That usually fixes it. Sometimes, the rubbing comes from the touchscreen cable; move it slightly inside the stick to prevent it from rubbing against the motherboard. If that doesn't work, apply vaseline around the pole where the mushroom fits (as a side effect, this will make the stick movement smoother and less stiff; consider this before doing it). Secondary solution: Send for RMA.
One or both triggers sticking or rubbing when moving, or one of them moves smoothly and the other rubs: The solution is to remove the deck's casing and sand with fine sandpaper the area of the casing that rubs against the trigger. Another possible issue is that the trigger makes a spring sound; it is resolved by disassembling the trigger with iFixit's tutorial and reinserting the spring. If that doesn't fix it, lubricate the spring with water or vaseline and then clean it. Secondary solution: Send for RMA.
A, B, Y, X buttons dancing or making maraca or rattling sound: Sometimes, even without shaking the deck, just having a finger on them causes them to dance a lot or make a maraca or vibration sound. This defect has been reported in some OLEDs and did not exist in the LCD deck. If you have this problem, I recommend RMA if it bothers you. Currently, I do not know if it is a design decision and exists in all units or is a real defect. We need reports from users in greater quantity.
Button B sticking: This problem has been reported in some units of Steam decks OLEDs, and the same happened with the LCD in the first units sold. It was fixed in the following batches. If your deck suffers from this, it is NOT normal, and it IS considered a defect, and there is no guarantee that it will disappear with use. One solution is to sand the internal part of the button that has excess burrs and rubs against the casing, causing it to stick. The other is RMA. I only recommend the particular solution in this case to advanced users or those with experience tinkering.
My D-pad is too hard to press, making excessive noise, or the bottom left press of the D-pad collides with a piece, making an annoying noise that doesn't exist in the rest of the D-pad: I have seen this reported on some Steam Deck OLEDs; it happened to me on my last Steam Deck LCD. If you don't want to send it for RMA, a homemade solution or mitigation of the problem is to apply some vaseline with a paper and slide it along the edges of the D-pad. Also, along the inner edges of the D-pad with a toothpick; this will reduce the bad press, and it will be less hard and noisy, although I do not consider it a 100% solution.
One of my trackpads or both have very weak haptic feedback, or they make a faulty noise rubbing against the casing, or they create a non-existent click effect, or my Steam Deck, in general, has weak overall haptic feedback: I group all these possible defects into one section because they all have the same solution. This is to use iFixit's tutorial to disassemble both trackpads and reassemble them and screw them back in. When screwing them back in, always reach the maximum by tightening the screws with a flat-head screwdriver but without overdoing it and damaging them; simply reach the maximum tightness. Tightening more will make the vibration stronger, and loosening it will make it weaker. (I recommend that if there is any screw with glue residue making it screw incorrectly, clean it with lubricant and vaseline and then dry it; this improves the fit of the parts.)
I do not recommend sending for RMA: You may be lucky that Valve sends you one with the haptic feedback fixed or the trackpads, or they may come the same, worse, or with another problem your deck did not have before. Only do it if you are afraid to open it, and you cannot tolerate the problem.
My RB and LB buttons, or the so-called Bumpers, both of them or one of them, when pressed, make an exaggerated "clicky" sound or a worse consistency in the pressing, or they make a lot of noise: The solution to this problem on the Steam Deck's LCD is to use a thin wooden stick to put some vaseline on the tip and spread it a little on the areas of the casing and motherboard where the buttons snap when pressed. You only need to remove the back cover of the Steam Deck; there's no need to disassemble the buttons. You will see at a glance the two areas where both buttons make contact. Secondary solution: RMA
Note: The vaseline trick to improve the sound, pressing, or feel of buttons on the deck may also work with other buttons that have similar issues. You have nothing to lose by trying it.
The post will be updated with new information or collected possible defects... to be continued...
Bij mij wisselt dit nog wel eens. Soms is die ineens veel verder leeg dan zou moeten. Volgens mij gaat die dan niet helemaal lekker op standby op een of andere manier. Ik heb de SD er ook wel eens op betrapt dat het scherm op 'zwart' ging maar dat de backlight aan bleef staan...
Ik dacht laatst ook terug aan epische playthroughs van Gears 3 op de X360.Ischium schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:42:
[...]
Gears 4 (en eerdere) is alleen via de WIndows Store te krijgen helaas. Via omwegen met gamepass/Xbox Cloud wel te spelen op de steamdeck, maar ideaal is het niet.
Erg jammer, want vroeger erg goed vermaakt met de Gears serie op de Xbox360. Zou ze graag allemaal nog een keer willen spelen op de SD, maar zit zelf niet te springen om ze te moeten streamen.
Is het niet mogelijk om met een xbox 360 emulator alsnog deel 1, 2 en 3 te spelen?
Best een hoop issues. Het enige "issue" dat ik heb is dat ik inderdaad m'n rechterstick een zacht klikje hoor maken bij beweging, maar vind het absoluut niet storend, dus laat het lekker zo. Verder is 'ie (vooralsnog) echt perfect!0daro0 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:43:
Ik kwam deze tegen op reddit, best wel veel informatie over de OLED + mankementen.
Xenia voor steam deck is nog in alpha fase. Veel games werken bijvoorbeeld niet. Xenia op windows werkt overigens best aardig dacht ik. Dus dan moet je alsnog windows installeren om het werkend te krijgenDreamert schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:48:
[...]
Ik dacht laatst ook terug aan epische playthroughs van Gears 3 op de X360.
Is het niet mogelijk om met een xbox 360 emulator alsnog deel 1, 2 en 3 te spelen?
https://www.reddit.com/r/...lity_list_for_xenia_xbox/
Ik heb dat zelfs niet, bij mij nog helemaal 0 mankementen! Ik heb nog niet gecontroleerd op dode-pixels en/of ik een BOE of Samsung paneel heb. Maar wil het eigenlijk allemaal niet weten.Disfigured schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:49:
[...]
Best een hoop issues. Het enige "issue" dat ik heb is dat ik inderdaad m'n rechterstick een zacht klikje hoor maken bij beweging, maar vind het absoluut niet storend, dus laat het lekker zo. Verder is 'ie (vooralsnog) echt perfect!
To Beezze or not to Beezze
Heel blij met mijn aankoop. Heb sinds zaterdag al 25u half-life op de teller en 4tal uurtjes Witcher 3. Lekker chill in de zetel 's avonds wat gamen. Net waarvoor ik em gekocht heb.
youtube.com/@hisrep
Ik probeerde het vandaag ook met Emudeck, maar dat werkte totaal niet. Ik heb een micro sd met spellen erop staan maar Emudeck had geen zin om de sd kaart te lezen.0daro0 schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:38:
Ik ben deze avond even wezen klote met Emudeck. Maar krijg de switch emulator van yuzu totaal niet aan de praat ondanks Fware/keys. Heb heel emudeck er maar afgegooid en gewoon los yuzu gedownload en opgelost werkt gewoon. begin er langzaam steeds beter in te worden en te begrijpen! nu enkel even sparen voor een grote SD kaart .
Daarna maar Yuzu via discover geïnstalleerd nadat ik jouw post had gelezen en dat werkte gewoon direct.
Werkt overigens echt heel goed, mijn vrouw is er blij mee.
Ja, erg jammer. Heb een jaar of twee geleden voor het eerst Gears gespeeld via Game Pass, alleen deel 4 en 5. Vond 4 een onverwacht leuke game, guilty pleasure. 5 daarentegen deed me helemaal niets, tergende stukken in de sneeuw. Zonde dat uitgerekend die game op Steam te krijgen isIschium schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:42:
[...]
Gears 4 (en eerdere) is alleen via de WIndows Store te krijgen helaas. Via omwegen met gamepass/Xbox Cloud wel te spelen op de steamdeck, maar ideaal is het niet.

Ben begonnen met AC Syndicate, lekker old school spel, heb veel in te halen omdat ik een jaar of 10 redelijk casual gegamed heb en er veel langs mij is gegaan (speelde die tijd vooral Fallout en op de console)
Dus gewoon de losse instal gedaan niet via EMUDECK ?dezeppo schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:01:
Ik had ook problemen met Yuzu na de verse installatie. Miste een firmware (niet de keys, die had ik van mijn switch gehaald) maar bij het starten van Donkey Kong Country vroeg Yuzu of ik de firmware wilde installeren, en draait Yuzu gewoon![]()
Ben begonnen met AC Syndicate, lekker old school spel, heb veel in te halen omdat ik een jaar of 10 redelijk casual gegamed heb en er veel langs mij is gegaan (speelde die tijd vooral Fallout en op de console)
Iemand goeie tips kwa screen protector voor oled (volgens dezelfde formaat als LCD)
Deze keer gewoon via Emudeck en spelen via Emulation Station...0daro0 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:38:
[...]
Dus gewoon de losse instal gedaan niet via EMUDECK ?
Iemand goeie tips kwa screen protector voor oled (volgens dezelfde formaat als LCD)
Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, moet je dan Yuzu toevoegen als non-steam game en dan naar game mode ? want dat zou mijn probleem kunnen verklaren want dat had ik toen niet gedaan en met de losse instal wel.dezeppo schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:01:
[...]
Deze keer gewoon via Emudeck en spelen via Emulation Station...
Voor het toevoegen van je games in gaming mode heb ik Steam Rom Manager gebruikt. Dat maakt automatisch categorieën aan en scrapet artwork en zet alles netjes neer. Ik heb deze guide gebruikt en dat werkt prima op mijn deck: YouTube: Steam Deck Emulation is EASY! Beginners Guide 2023.0daro0 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:46:
[...]
Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, moet je dan Yuzu toevoegen als non-steam game en dan naar game mode ? want dat zou mijn probleem kunnen verklaren want dat had ik toen niet gedaan en met de losse instal wel.
gewoon via het script geïnstalleerd en de bios files op zn plek gezet... ik wil de games niet in mn Steam bibliotheek dus ik gebruik daarvoor Emulatie Station0daro0 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:46:
[...]
Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, moet je dan Yuzu toevoegen als non-steam game en dan naar game mode ? want dat zou mijn probleem kunnen verklaren want dat had ik toen niet gedaan en met de losse instal wel.
Ik vind ‘t wel een slechte zaak dat er weer enorm veel issues zijn met kwaliteitscontrole voor de Steam Deck zoals dat bij de LCD Steam Deck ook het geval was.0daro0 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:43:
Ik kwam deze tegen op reddit, best wel veel informatie over de OLED + mankementen.
Guide
This post is not created with the intention of alarming or making people obsess over details and defects. On the contrary, it is intended to help, inform, and, if possible, provide tutorials and tools for people who have the misfortune of being affected to find useful solutions for their Steam Deck OLED and avoid an RMA, which is like playing Russian roulette.
I've had many Steam Decks with LCD for defects in RMA, and I've had to fix most of them, something Valve did not do. I'll try to contribute a bit here to avoid RMA, which is "a headache." If anyone finds more issues and their solutions, please let me know, and we'll add them to the list:
Dead Pixels on Steam Deck OLED: Many cases have been reported on Reddit and Resetera in the last hours and days of people with "Limited Edition" Steam Decks with dead pixels. This is because the "BOE" panel, which seems exclusive to the LE model, has a higher predisposition to this defect. I haven't seen reported cases in the normal editions yet. To check for dead pixels, you can use this test on your Steam Deck from a browser: Link to the test.
Solution: Send for RMA or accept it and adapt.
Sticks sticking or making a clicky noise when moving: Some users have uploaded videos reporting that one of their sticks makes a rubbing or clicking noise that the other one doesn't. Possible solution: Disassemble the deck, remove the sticks from the motherboard, take out the mushroom on top, and reposition it. That usually fixes it. Sometimes, the rubbing comes from the touchscreen cable; move it slightly inside the stick to prevent it from rubbing against the motherboard. If that doesn't work, apply vaseline around the pole where the mushroom fits (as a side effect, this will make the stick movement smoother and less stiff; consider this before doing it). Secondary solution: Send for RMA.
One or both triggers sticking or rubbing when moving, or one of them moves smoothly and the other rubs: The solution is to remove the deck's casing and sand with fine sandpaper the area of the casing that rubs against the trigger. Another possible issue is that the trigger makes a spring sound; it is resolved by disassembling the trigger with iFixit's tutorial and reinserting the spring. If that doesn't fix it, lubricate the spring with water or vaseline and then clean it. Secondary solution: Send for RMA.
A, B, Y, X buttons dancing or making maraca or rattling sound: Sometimes, even without shaking the deck, just having a finger on them causes them to dance a lot or make a maraca or vibration sound. This defect has been reported in some OLEDs and did not exist in the LCD deck. If you have this problem, I recommend RMA if it bothers you. Currently, I do not know if it is a design decision and exists in all units or is a real defect. We need reports from users in greater quantity.
Button B sticking: This problem has been reported in some units of Steam decks OLEDs, and the same happened with the LCD in the first units sold. It was fixed in the following batches. If your deck suffers from this, it is NOT normal, and it IS considered a defect, and there is no guarantee that it will disappear with use. One solution is to sand the internal part of the button that has excess burrs and rubs against the casing, causing it to stick. The other is RMA. I only recommend the particular solution in this case to advanced users or those with experience tinkering.
My D-pad is too hard to press, making excessive noise, or the bottom left press of the D-pad collides with a piece, making an annoying noise that doesn't exist in the rest of the D-pad: I have seen this reported on some Steam Deck OLEDs; it happened to me on my last Steam Deck LCD. If you don't want to send it for RMA, a homemade solution or mitigation of the problem is to apply some vaseline with a paper and slide it along the edges of the D-pad. Also, along the inner edges of the D-pad with a toothpick; this will reduce the bad press, and it will be less hard and noisy, although I do not consider it a 100% solution.
One of my trackpads or both have very weak haptic feedback, or they make a faulty noise rubbing against the casing, or they create a non-existent click effect, or my Steam Deck, in general, has weak overall haptic feedback: I group all these possible defects into one section because they all have the same solution. This is to use iFixit's tutorial to disassemble both trackpads and reassemble them and screw them back in. When screwing them back in, always reach the maximum by tightening the screws with a flat-head screwdriver but without overdoing it and damaging them; simply reach the maximum tightness. Tightening more will make the vibration stronger, and loosening it will make it weaker. (I recommend that if there is any screw with glue residue making it screw incorrectly, clean it with lubricant and vaseline and then dry it; this improves the fit of the parts.)
I do not recommend sending for RMA: You may be lucky that Valve sends you one with the haptic feedback fixed or the trackpads, or they may come the same, worse, or with another problem your deck did not have before. Only do it if you are afraid to open it, and you cannot tolerate the problem.
My RB and LB buttons, or the so-called Bumpers, both of them or one of them, when pressed, make an exaggerated "clicky" sound or a worse consistency in the pressing, or they make a lot of noise: The solution to this problem on the Steam Deck's LCD is to use a thin wooden stick to put some vaseline on the tip and spread it a little on the areas of the casing and motherboard where the buttons snap when pressed. You only need to remove the back cover of the Steam Deck; there's no need to disassemble the buttons. You will see at a glance the two areas where both buttons make contact. Secondary solution: RMA
Note: The vaseline trick to improve the sound, pressing, or feel of buttons on the deck may also work with other buttons that have similar issues. You have nothing to lose by trying it.
The post will be updated with new information or collected possible defects... to be continued...
Had wel meer verwacht van Valve eerlijk gezegd.
Een nieuwe mod maakt refreshrates tot 120Hz mogelijk op de SteamDeck Oled, wel op eigen risico natuurlijk 😉
Mja... Ik weet niet of ik gewoon niet zo kritisch ben, of ik veel geluk heb, of andere mensen overdreven kritisch zijn of dat het misschien gewoon lijkt alsof er veel issues zijn omdat op een forum of Reddit natuurlijk vooral mensen komen met issues... Maar ik zit op mijn derde steam deck (nu de oled nadat ik mijn launch model verkocht had en een half jaar later toch weer een kocht) en heb eigenlijk nog helemaal geen issues gehad.Evernote schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:38:
[...]
Ik vind ‘t wel een slechte zaak dat er weer enorm veel issues zijn met kwaliteitscontrole voor de Steam Deck zoals dat bij de LCD Steam Deck ook het geval was.
Had wel meer verwacht van Valve eerlijk gezegd.
Ik vermoed een combinatie van opties 3 en 4 (waarmee ik overigens niemands ervaringen wil invalideren, als je echt issues hebt met je deck dan is dat gewoon klote natuurlijk).
Tsja, de Deck kwam in Februari 2022 uit en naast het LCD model is er nu dus het OLED model.Finraziel schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:21:
[...]
Mja... Ik weet niet of ik gewoon niet zo kritisch ben, of ik veel geluk heb, of andere mensen overdreven kritisch zijn of dat het misschien gewoon lijkt alsof er veel issues zijn omdat op een forum of Reddit natuurlijk vooral mensen komen met issues... Maar ik zit op mijn derde steam deck (nu de oled nadat ik mijn launch model verkocht had en een half jaar later toch weer een kocht) en heb eigenlijk nog helemaal geen issues gehad.
Ik vermoed een combinatie van opties 3 en 4 (waarmee ik overigens niemands ervaringen wil invalideren, als je echt issues hebt met je deck dan is dat gewoon klote natuurlijk).
Issues die we al vanaf het begin van de introductie van de Steam Deck zien:
- Issues met haptics, niet even sterk links en rechts of het werkt niet (LCD + OLED)
- Issues met triggers (soms zit er geen trigger pad op het dochter bordje) (LCD + OLED)
- R3/L3 issues
- Sticky buttons die blijven 'hangen' (vooral de B knop)
- Stick deadzone issues (LCD + OLED)
- 200Mhz bug (LCD + OLED)
- Fan whine (LCD, Delta fans)
Ik ben in ieder geval erg blij dat ik geen OLED model heb aangeschaft aangezien mijn LCD Deck ook al 2x RMA is gegaan vanwege knoppen die niet werkten.
Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die geen problemen hebben maar de kwaliteitscontrole bij Valve moet gewoon beter.
Dat ligt eraan hoe vaak iets voorkomt. Is het 1 op 10, 1 op 100, 1 op 1000, ...?Evernote schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:22:
Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die geen problemen hebben maar de kwaliteitscontrole bij Valve moet gewoon beter.
De Deck is een apparaat vaak gekocht door enthousiastelingen, die snel (terecht!) klagen als er iets niet op orde is. De vraag is dus hoe de verhouding is tussen apparaten met een klacht ten opzichte van apparaten met geen klachten.
Mijn Deck-ervaringen tot nu toe:
1x LCD Deck, vroege batch (reservering en bestelling op het eerste moment dat het kon): Linker shoulder button werkte na een jaar niet meer. Plastic was onregelmatig afgesleten (t.o.v. rechter shoulder button). Zelf gerepareerd i.v.m. onderdelentekort (insert Thanos 'Fine. I'll do it myself.' meme). Werkt tot de dag van vandaag prima.
1x LCD Deck, latere batch (reservering en bestelling op het tweede moment dat het kon): Permanent uitgeleend aan iemand die hem harder nodig heeft dan ik. Geen enkele klacht vanuit die kant (expliciet gevraagd).
1x OLED Deck, eerste batch: Geen enkele klacht.
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 01-12-2023 12:39 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik ga dit weekend eens trouble shooten, want voor alsnog heb ik niks of het niet goed opgelet. maar door verbouwing van mijn huis nog net aan 2 uurtjes op gezeten met enkel instaleren etc.Evernote schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:22:
[...]
Tsja, de Deck kwam in Februari 2022 uit en naast het LCD model is er nu dus het OLED model.
Issues die we al vanaf het begin van de introductie van de Steam Deck zien:En de OLED introduceert ook nieuwe 3.5mm jack issues en dode OLED pixeltjes.
- Issues met haptics, niet even sterk links en rechts of het werkt niet (LCD + OLED)
- Issues met triggers (soms zit er geen trigger pad op het dochter bordje) (LCD + OLED)
- R3/L3 issues
Ik ben in ieder geval erg blij dat ik geen OLED model heb aangeschaft aangezien mijn LCD Deck ook al 2x RMA is gegaan vanwege knoppen die niet werkten.
Gebruik je een hub/dock? Sommige USB-hubs zijn wat buggy. Verwijder in desktop mode je USB hub als geheel. Steek de USB stick in de USB hub en sluit dan de USB hub aan.stfnz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:29:
Weet iemand misschien waarom mijn USB stick pas gezien wordt na een reboot en niet gelijk als ik hem inplug? In desktop mode. Het is nogal irritant.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
3.5mm is een nieuwe voor mij, en voor iemand zoals ik die de Deck 99% van de tijd met een bedrade hoofdtelefoon gebruikt zou dat een issue zijn.Evernote schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:22:
[...]
Tsja, de Deck kwam in Februari 2022 uit en naast het LCD model is er nu dus het OLED model.
Issues die we al vanaf het begin van de introductie van de Steam Deck zien:En de OLED introduceert ook nieuwe 3.5mm jack issues en dode OLED pixeltjes.
- R3/L3 issues
Ik had veel geluk met mijn LCD Deck, nul issues en zelfs het scherm is OK qua backlight bleed.
Die van mijn partner ook nul issues, dus ik denk dat al mij geluk inmiddels op is.
ik ben tevreden met mijn LCD Deck, al lokt de OLED wel vanwege de accu duur en niet eens vanwege het scherm
Ondanks dat ik mijn LCD Deck hou, mocht ik alsnog voor de OLED willen gaan wacht ik liever een poos of Valve de issues deels (wishful thinking, volledig) fixed.
Het is idd een verlengstukje van USB C naar USB female B, waar dan een USB B drive in zit. Dan zal dat het wel zijn. Jammer. Ik zal het eens proberen op die manier.The Zep Man schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:35:
[...]
Gebruik je een hub/dock? Sommige USB-hubs zijn wat buggy. Verwijder in desktop mode je USB hub als geheel. Steek de USB stick in de USB hub en sluit dan de USB hub aan.
3 decks hier in huis 2 LCD en 1 OLEDEvernote schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:22:
[...]
- R3/L3 issues
haptics nooit een issue gehad
euh wat? ik denk het niet
ook geen last van
ook geen button lock en heeft meer te maken met hoe mensen met hun deck omgaan.
deadzone kan je vanaf dag 1 al aanpassen
deze is al lang gefixed.
deze is ook allang gefixt aangezien dat een eerste paar batches issue was. Latere versies hebben een andere fan.
Leuk dat je bij een hoop dingen ook OLED bij zet maar waar heb je die berichten bij een OLED gezien?
Vergeet niet dat mensen vooral heel makkelijk zijn om problemen breed uit te meten maar het overgrote deel wat geen problemen heeft zal je niet zo snel horen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hakker op 01-12-2023 14:02 ]
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Ooit eens gehoord van fatsoenlijk een bericht opmaken?Hakker schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:01:
[...]
3 decks hier in huis 2 LCD en 1 OLED
haptics nooit een issue gehad
euh wat? ik denk het niet
ook geen last van
ook geen button lock en heeft meer te maken met hoe mensen met hun deck omgaan.
deadzone kan je vanaf dag 1 al aanpassen
deze is al lang gefixed.
deze is ook allang gefixt aangezien dat een eerste paar batches issue was. Latere versies hebben een andere fan.
Leuk dat je bij een hoop dingen ook OLED bij zet maar waar heb je die berichten bij een OLED gezien?
Vergeet niet dat mensen vooral heel makkelijk zijn om problemen breed uit te meten maar het overgrote deel wat geen problemen heeft zal je niet zo snel horen.
Anyway, het gaat mij er om dat de Deck geplaagd is met hardware issues die met goede kwaliteitscontrole opgelost zouden kunnen worden.
En genoeg van deze issues staan op /r/SteamDeck en ook hier zijn genoeg (LCD) Decks teruggegaan en de OLEDs kampen nog steeds met issues die er sinds Februari 2022 in zitten.
Fijn voor jou dat je geen problemen hebt met je Steam Decks.
Ik las op redelijk wat plaatsen dat die net helemaal niet goed draaide op de Steam. Vandaar dat ik hem nog niet geprobeerd heb. Misschien toch maar gewoon eens proberen.DeNachtwacht schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:12:
Tipje black mesa draait ook ultra 800p 60fps, die staat bij mij ook in de wachtrij (in de sale meegepikt voor €2,99)
Ik vind het allemaal net niet en heb terugbetaling aangevraagd.rubmifer schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:34:
[...]
Ik las op redelijk wat plaatsen dat die net helemaal niet goed draaide op de Steam. Vandaar dat ik hem nog niet geprobeerd heb. Misschien toch maar gewoon eens proberen.
Zie deze Reddit post:
https://www.reddit.com/r/SteamDeck/s/taywwf8HNw
[ Voor 5% gewijzigd door Evernote op 01-12-2023 18:51 ]
In de comments wordt wel een valide reden genoemd om het niet te doen: Geaarde schroeven zullen geaard zijn met een reden. Het dan afplakken met electrical tape kan andere problemen veroorzaken.Evernote schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:51:
Er lijkt een fix gevonden te zijn voor de issues met de 3.5mm jack van de OLED Deck.
Zie deze Reddit post:
https://www.reddit.com/r/SteamDeck/s/taywwf8HNw
Desalniettemin mooi om te zien dat de community snel is met het vinden van de oorzaak. (Dit staat even los van hoe Valve dit oppakt/moet pakken)
Ikzelf heb gelukkig ook geen (merkbare) issues met mijn OLED, en ik ga er ook niet naar zoeken.
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Maar dat is het hele punt nou net, je kunt helemaal niet weten of dat zo is "geplaagd met issues". Het enige dat je doet is opnoemen welke soorten issues er allemaal bekend zijn maar dat zegt niks over hoe vaak die issues er zijn. Als een op de duizend decks een probleem heeft dan kun je prima al die verschillende issues hebben maar dan is de kwaliteitscontrole uitstekend. Ondertussen zit je wel mensen bang te maken om maar beter geen deck te bestellen want het zou zo'n probleemapparaat zijn.Evernote schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:26:
[...]
Ooit eens gehoord van fatsoenlijk een bericht opmaken?
Anyway, het gaat mij er om dat de Deck geplaagd is met hardware issues die met goede kwaliteitscontrole opgelost zouden kunnen worden.
En genoeg van deze issues staan op /r/SteamDeck en ook hier zijn genoeg (LCD) Decks teruggegaan en de OLEDs kampen nog steeds met issues die er sinds Februari 2022 in zitten.
Fijn voor jou dat je geen problemen hebt met je Steam Decks.
Er zijn geen producten waar niet af en toe wat mee mis is en zeker bij zo'n complex apparaat als de steam deck kan er dan meer mee mis gaan dan bij een eenvoudiger apparaat. Maar dat er af en toe wat mis gaat wil nog niet zeggen dat er grote problemen zijn.
Ik weet ook niet of die er wel of niet zijn hoor, daarom zeg ik ook in mijn eerdere post dat ik misschien gewoon geluk heb, maar ik zie ook geen reden om mensen bang te maken om er een te bestellen.
I’m hooked
De batterij valt wel tegen. Maar dat valt op te lossen met een (goeie) powerbank. Dit weekend eens kijken wat er is geschreven in dit topic over een powerbank.
Qua scherm is het inderdaad zoals ik dacht dat ik het zou ervaren. En dat is gewoon heel erg goed. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal (ja, met een rg35xx

Vanochtend Xcloud “geïnstalleerd” en dat ging ook erg goed en gemakkelijk. Xcloud ga ik zondag testen om te kijken hoe soepel dit gaat op een SD tov via de TV.
Ook moet ik nog eens kijken naar een leuke deck, zodat ik hem fatsoenlijk kan laden ipv met een kabel terwijl ie in zijn houder ligt.
Al met al ben ik erg blij met mijn aankoop en ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt om een SD te kopen ipv een ps5.
Als je een goede powerbank en laaddeck hebt gevonden houd ik mij aanbevolenstreamnl schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:25:
Inmiddels 5 uur Horizon Zero Dawn op een gereviseerde LCD.
I’m hooked![]()
De batterij valt wel tegen. Maar dat valt op te lossen met een (goeie) powerbank. Dit weekend eens kijken wat er is geschreven in dit topic over een powerbank.
Qua scherm is het inderdaad zoals ik dacht dat ik het zou ervaren. En dat is gewoon heel erg goed. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal (ja, met een rg35xx) dus ik zie eigenlijk niet hoeveel beter een oled is. Ik geniet van de LCD en zie op dit moment geen reden voor een Oled.
Vanochtend Xcloud “geïnstalleerd” en dat ging ook erg goed en gemakkelijk. Xcloud ga ik zondag testen om te kijken hoe soepel dit gaat op een SD tov via de TV.
Ook moet ik nog eens kijken naar een leuke deck, zodat ik hem fatsoenlijk kan laden ipv met een kabel terwijl ie in zijn houder ligt.
Al met al ben ik erg blij met mijn aankoop en ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt om een SD te kopen ipv een ps5.
Ik speel voornamelijk Football Manager en zal hem ook voornamelijk hiervoor gebruiken. Ook wil ik de handheld gaan gebruiken om Nintendo Switch spellen te spelen en verder misschien nog een beetje Forza Horizon en wat andere simulatiegames. Dit zal bij elkaar 75% FM zijn en 25% het overige. Ik weet dat je op de SD ook Windows zou kunnen installeren wat mooi meegenomen is.
De Rog en Lenovo vind ik persoonlijk nog te duur en het ontbreken van een trackpad op de Rog vindt ik wel een minpunt aangezien dit waarschijnlijk wel handig is voor Football Manager.
Nu twijfel ik dus tussen de Steam Deck LCD en OLED. De LCD kost nu €370 voor de 64 GB versie die je later eventueel kan uitbreiden en de OLED kost €200 meer. Persoonlijk denk ik dat de OLED het in mijn geval met deze prijs nu niet waard is. Wat denken jullie? Ook ben ik wat huiverig voor het OLED scherm aangezien ik veel problemen langs zie komen met het scherm. Zou een SD OLED last kunnen krijgen van burn in?
Alles wat 30 watt of meer via usb PD kan leveren is een goede powerbank. Welke powerbank goed is veranderd zo snel en vaak dat oudere adviseren niet meer geldig zijn. Je kan beter op zoek naar een goede tijdelijke of lokale deal, en dan kijken wij wel effe meeoutlandos schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:39:
[...]
Als je een goede powerbank en laaddeck hebt gevonden houd ik mij aanbevolen
Horizon is ook wel een zwaar spel. Het beste wat je kan doen is het spel locken op 30Hz en de tdp van je Deck op 12 of zelfs 10 watt zetten, dit is de meest efficiënte setting. Scheelt je zo 20 minuten speeltijdstreamnl schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:25:
Inmiddels 5 uur Horizon Zero Dawn op een gereviseerde LCD.
I’m hooked![]()
De batterij valt wel tegen.
Bedankt voor de tip.XanderDrake schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:07:
[...]
Alles wat 30 watt of meer via usb PD kan leveren is een goede powerbank. Welke powerbank goed is veranderd zo snel en vaak dat oudere adviseren niet meer geldig zijn. Je kan beter op zoek naar een goede tijdelijke of lokale deal, en dan kijken wij wel effe mee
[...]
Horizon is ook wel een zwaar spel. Het beste wat je kan doen is het spel locken op 30Hz en de tdp van je Deck op 12 of zelfs 10 watt zetten, dit is de meest efficiënte setting. Scheelt je zo 20 minuten speeltijd
En wifi uitzetten. Die staat (nog) standaard aan
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.