Dank, got it. Ik wilde denk ik vooral even mijn frustratie hierover delenNitai schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:20:
[...]
Bij mij stonden ineens voor m'n deur zonder dat het bovenstaande was bijgewerkt. Maar: [Steam Deck] Reservering, bestelling & levering
Gisteravond Diablo IV geïnstalleerd, die is nog 4 dagen gratis te spelen.
Ideaal om deze, voor mij onbekende game, eens uit te proberen en evt. met 40% korting aan te schaffen, de game draait soepel op de Steamdeck, vond alleen het aanmelden en inloggen bij battlenet wel ff gedoe. Half uurtje gespeeld en dat smaakte wel naar meer.
Ideaal om deze, voor mij onbekende game, eens uit te proberen en evt. met 40% korting aan te schaffen, de game draait soepel op de Steamdeck, vond alleen het aanmelden en inloggen bij battlenet wel ff gedoe. Half uurtje gespeeld en dat smaakte wel naar meer.
[ Voor 8% gewijzigd door macdushi op 24-11-2023 09:50 ]
Hier al gekeken? Links naar github mogen we gewoon delen toch0daro0 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:56:
Ik heb gisteren dus zitten klote met de Emudeck en andere plugins.
Enige waar ik nu tegen aanloop is Emudeck me Bios & firmware files ik kan het nergens downloaden of vinden ivm dat het niet mag enkel voor eigen gebruik. Nu zou je toch denken dat hier wel iets over te vinden te downloaden valt maar helaas.
Sinds 3.5.7 dan? Bij mij is niks veranderd, in steamOS nog steeds dubbele feedback maar ingame is het wel goed.ap3nr0ts schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:28:
[...]
@Isotope5004 @0daro0 Ik heb sinds gisteravond niet meer die dubbele klik bij navigeren in het Steam-menu. Hij is nog wel iets "scherper" dan rechts. Zou het een stille fix kunnen zijn geweest, of hebben jullie wel twee duidelijke klikjes (of iemand anders natuurlijk)?
EDIT: Ben wel hard aan het genieten van de MCC! In Halo Reach kan je bijna overal 90 FPS halen.
[ Voor 8% gewijzigd door Isotope5004 op 24-11-2023 10:27 ]
Weird! Sinds 3.5.7 inderdaad. Nu ben ik benieuwd of het vanavond nog zo is. Het was na rebooten (2x) namelijk nog steeds "goed" gisteravond. Misschien iets met die losser gedraaide schroefjes dan? Dat er opeens genoeg speling is ontstaan voor een wat minder rigide "dubbel-klikjes-gevoel". Als het blijft, ben ik blij. Het was al iets waar ik waarschijnlijk OK mee was, dit zou het nog meer zijn. Als het bij jou dus niet gebeurt, zou je de 4 schroefjes op deze foto een slagje los kunnen draaien: stfnz in "[Steam Deck] Ervaringen & discussie"Isotope5004 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:23:
[...]
Sinds 3.5.7 dan? Bij mij is niks veranderd, in steamOS nog steeds dubbele feedback maar ingame is het wel goed.
(Precies die 4, bij de module met een grote R erop.)
Nog must haves voor de deck tijdens deze sale?
Het GLS busje stond voor de deur, gozer keek even achterin, stapte weer in en reed door… oh nee he…
51 LCD-steam decks te koop op V&A hier
In vorige periodes schommelde dat meestal rond de 10 a 15.
[ Voor 10% gewijzigd door Amos_x op 24-11-2023 15:47 ]
Wat wil je met deze opmerking bereiken? Iedereen kan toch zelf wel advertenties tellen hier en/of op marktplaats?Amos_x schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:46:
51 LCD-steam decks te koop op V&A hierIn vorige periodes schommelde dat meestal rond de 10 a 15.
Gezellig ben jij. Fijn weekend!meesje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:58:
[...]
Wat wil je met deze opmerking bereiken? Iedereen kan toch zelf wel advertenties tellen hier en/of op marktplaats?
Mijn aankopen die ik wil spelen op mijn SD Oled:ryanator schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:39:
Nog must haves voor de deck tijdens deze sale?
Halo MCC
Cyberpunk + DLC
Carrion
Dave the diver
Far cry 5
Katana Zero
Crash Bandicoot™ 4: It’s About Time
Crash Bandicoot™ N. Sane Trilogy
Spyro Reignited Trilogy
black Mesa
Titanfall 2
viewfinder
Voidigo
Zeg jij dan maar welke toegevoegde waarde die opmerking heeft.
In mijn ogen komt deze opmerking zelfs ‘stokerig’ over om weer een discussie te krijgen over prijsstellingen van 2ehands Steam Decks, terwijl algemeen bekend is (en zeker bij de steller) dat dat niet gewaardeerd wordt in dit topic.
Mooie lijst. Zijn deze alle ‘verified’ of sommige ‘speelbaar’? Bij deze laatste ben ik bang dat voor mij te veel gedoe is om het spel te spelen.Isotope5004 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:12:
[...]
Mijn aankopen die ik wil spelen op mijn SD Oled:
Halo MCC
Cyberpunk + DLC
Carrion
Dave the diver
Far cry 5
Katana Zero
Crash Bandicoot™ 4: It’s About Time
Crash Bandicoot™ N. Sane Trilogy
Spyro Reignited Trilogy
black Mesa
Titanfall 2
viewfinder
Voidigo
Van deze sale word ik erg hebberig. Ik zie verschrikkelijk interessante games voorbij komen. Het is zelfs zo erg dat ik nu een OLED SD overweeg, voorheen eerdere 2ehands of refurbished.
Dat het opvallend is en dat veel mensen blijkbaar overstappen naar een OLED?meesje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:15:
[...]
In mijn ogen komt deze opmerking zelfs ‘stokerig’ over om weer een discussie te krijgen over prijsstellingen van 2ehands Steam Decks, terwijl algemeen bekend is (en zeker bij de steller) dat dat niet gewaardeerd wordt in dit topic.
Vooralsnog redelijk veel games gespeeld die "speelbaar" of "niet ondersteund" zijn die gewoon feilloos werken.meesje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:18:
[...]
Mooie lijst. Zijn deze alle ‘verified’ of sommige ‘speelbaar’? Bij deze laatste ben ik bang dat voor mij te veel gedoe is om het spel te spelen.
Van deze sale word ik erg hebberig. Ik zie verschrikkelijk interessante games voorbij komen. Het is zelfs zo erg dat ik nu een OLED SD overweeg, voorheen eerdere 2ehands of refurbished.
Dat is fijn om te horen!Timothy3000 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:30:
[...]
Vooralsnog redelijk veel games gespeeld die "speelbaar" of "niet ondersteund" zijn die gewoon feilloos werken.
Ah okay. Dan kunnen we dus in herhaling vallen.maartend schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:21:
[...]
Dat het opvallend is en dat veel mensen blijkbaar overstappen naar een OLED?
cold_as_ijs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:42:
@Amos_x dit is toch van alle tijden? Kijk eens hoeveel XBOXen en PS5’s te koop staan waarbij het commentaar is dat hij toch alleen maar stof ligt te happen. Ik zou hier niet de conclusie uit trekken dat het een alles of niks apparaat.
Ik denk het. Maar dat gebeurt dagelijks.meesje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:48:
[...]
Ah okay. Dan kunnen we dus in herhaling vallen.
[...]
Nou nou. Alsof een forum alleen bedoeld is voor enkel nuttige en niet herhalende opmerkingen. Ik vond het wel leuk dat dit vermeld werd. Heb je er niks mee dan reageer je toch niet.meesje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:48:
[...]
Ah okay. Dan kunnen we dus in herhaling vallen.
[...]
Het maakt toch niet uit dat iemand zegt kijk hoeveel er te koop staan, ik vind jou reactie @meesje daarom ook onnodig. ik had overigens niet geweten dat er zowel op MP als hier zoveel te koop staan.
En je tuurlijk mag je reageren maar het is denk ik meer de toon.
al met al fijn weekend!
En je tuurlijk mag je reageren maar het is denk ik meer de toon.
al met al fijn weekend!
Klopt, zal ik voortaan doen. Ik heb er alleen een beetje moeite mee als het (mogelijk) stookgedrag is en dat de steller zelf in herhaling valt. Eerder werd in dit topic al zelfs verwezen naar een specifieke advertentie (in plaats van in algemene zin) en de vraagprijs ter discussie stellen. Dat vind ik niet netjes.MennoE schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:56:
[...]
Nou nou. Alsof een forum alleen bedoeld is voor enkel nuttige en niet herhalende opmerkingen. Ik vond het wel leuk dat dit vermeld werd. Heb je er niks mee dan reageer je toch niet.
Weet iemand trouwens of HDR aan de bak te krijgen is bij streamen in je huis? Bij Moonlight werken ze eraan, maar ik heb al jaren niks meer geprobeerd met Steams eigen (brakkere) implementatie. Een andere app is er gok ik (nog) niet?
In de topic start staat een link naar de officiële Steam deck nieuws website.
Welke sites volgen jullie nog meer m.b.t. Steam deck en/of Steam games? Ondertussen heb ik onderstaande tussen mijn favorieten staan.
https://steamdecklife.com/
https://steamdeckhq.com/
https://steamdb.info/
Welke sites volgen jullie nog meer m.b.t. Steam deck en/of Steam games? Ondertussen heb ik onderstaande tussen mijn favorieten staan.
https://steamdecklife.com/
https://steamdeckhq.com/
https://steamdb.info/
30-50 mensen die overstappen is toch niet zo heel idioot veelmaartend schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:21:
[...]
Dat het opvallend is en dat veel mensen blijkbaar overstappen naar een OLED?
Heel verbazend is het niet. In PS5 land zie je mensen nu overstappen op de slim versie, terwijl daar de console alleen maar een maatje kleiner is. Hier krijg je een zuinigere handheld met een beter scherm en nog wat QoL verbeteringen.
Op BG lees ik bericht van iemand die zijn OLED binnen heeft en tov zijn launch LCD valt diegene, naast het mooie scherm en HDR, het volgende op:
1. Knoppen voelen beter aan
2. Koeler
3. Fan is stiller
Valt jullie dit ook (positief) op?
1. Knoppen voelen beter aan
2. Koeler
3. Fan is stiller
Valt jullie dit ook (positief) op?
Die knoppen zijn toch onveranderd hetzelfde? 
Of is dit een stille qol aanpassing?
https://www.gamingonlinux.com/meesje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:33:
Welke sites volgen jullie nog meer m.b.t. Steam deck en/of Steam games?
https://www.gamesinhand.com/
[ Voor 8% gewijzigd door macdushi op 24-11-2023 18:50 ]
Wil hier toch kort op inhaken, aangezien ik redelijk klaar was met het getouwtrek en dus de prijsdiscussie voor mezelf had gestopt.meesje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:15:
[...]
Er zaten meerdere Tweakers in dit topic die hun Deck op VA wilden zetten, mezelf incluis. We probeerden te peilen bij de rest wat een realistische vraagprijs zou zijn (en met onderbouwing waarom wij een bepaalde prijsopgave in gedachten hadden. Daar werd op ingegaan door forumleden die
a) geen deck hebben, maar op zoek gingen naar informatie, en
b) heel stellig waren over de genoemde prijzen
Dit zorgde niet voor de vruchtbare discussie die het had kunnen zijn.
Belangrijkste is dat we elkaar in elkaars waarde laten, en als iemand vragen/opmerkingen heeft die elders al in het topic staan dan kunnen we óf verwijzen óf het opnieuw benoemen.
Soit, ik heb uiteindelijk mijn deck verkocht van de week. Voor een prijs die lager was dan ik had gehoopt, maar nog steeds binnen mijn eigen marge viel. Tweaker die hem heeft overgenomen blij, en ik blij. De OLED is onderweg.
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Bedankt voor deze toevoeging. Dat was dus ook de achterliggende gedachte van mijn opmerking. Voor je het weet, komt er weer een discussie op gang over vraagprijzen. Daar heb ik ook af en toe wat van gevonden, maar op een gegeven moment was het wel weer klaar (voor mij).The GUI schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:00:
[...]
Wil hier toch kort op inhaken, aangezien ik redelijk klaar was met het getouwtrek en dus de prijsdiscussie voor mezelf had gestopt.
Er zaten meerdere Tweakers in dit topic die hun Deck op VA wilden zetten, mezelf incluis. We probeerden te peilen bij de rest wat een realistische vraagprijs zou zijn (en met onderbouwing waarom wij een bepaalde prijsopgave in gedachten hadden. Daar werd op ingegaan door forumleden die
a) geen deck hebben, maar op zoek gingen naar informatie, en
b) heel stellig waren over de genoemde prijzen
Dit zorgde niet voor de vruchtbare discussie die het had kunnen zijn.
Belangrijkste is dat we elkaar in elkaars waarde laten, en als iemand vragen/opmerkingen heeft die elders al in het topic staan dan kunnen we óf verwijzen óf het opnieuw benoemen.
Soit, ik heb uiteindelijk mijn deck verkocht van de week. Voor een prijs die lager was dan ik had gehoopt, maar nog steeds binnen mijn eigen marge viel. Tweaker die hem heeft overgenomen blij, en ik blij. De OLED is onderweg.
https://tweakers.net/nieu...er-en-redcat-spellen.html
Een nieuwe A2 Racer spelen op mijn Steamdeck, dat ik dat nog mag meemaken… 😀
Een nieuwe A2 Racer spelen op mijn Steamdeck, dat ik dat nog mag meemaken… 😀
Dat weet ik niet. Vandaar mijn vraag. De betreffende persoon viel dat in ieder geval op. Wellicht zijn er ook al kleine veranderingen doorgevoerd in de LCD SD sinds launch?Timothy3000 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:46:
Als je op de steamdeck oled pagina kijkt (https://www.steamdeck.com/en/oled)Timothy3000 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:46:
Dan is er een hele lijst met improvements waaronder controls (deze zijn verstopt en je moet even goed zoeken om de hele lijst te vinden):
- Adjusted analog stick top material and shape for increased grip and dust build-up resistance
- Adjusted analog stick post material to improve interaction feel with front cover and reduce wear
- Improved reliability of analog stick touch detection
- Improved responsiveness and tactility of shoulder buttons switch mechanism
- Adjusted D-pad snap ratio and diagonal interactions
- Redesigned trackpad for improved fidelity and edge detection
- Greatly improved trackpad haptics feel and precision
[ Voor 4% gewijzigd door powerpuck op 24-11-2023 19:31 ]
Even tijd genomen om Cult of the Lamb weer op te pakken. Dit keer op de Deck OLED. Het is een spel met veel donker/zwart en felle kleuren. Het spat van het scherm af, en draait soepel op 90 FPS. 
Het spel is in de aanbieding.
Het spel is in de aanbieding.
[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 24-11-2023 19:38 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Tijdje geleden alweer, maar hoe bevalt deze? Hoeveel uur kan je de Steam Deck ermee opladen terwijl je gamet? Ik moet binnenkort voor werk naar de VS en ik hoop wat uurtjes op de Steam Deck te kunnen verslijten in het vliegtuigChillko schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:36:
[...]
Thanks voor de toelichtingen!
Ik heb deze gekocht:
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Werkt trouwens goed want mijn MacBook Air wordt netjes met 64w opgeladen.
knip - laat ook maar
@maartend , @0daro0
Zoiets ja, gewoon een observatie.
Het ging me echt helemaal niet over de prijs zelf, enkel het volume. Omdat ik het interessant vind of de gemiddelde gamer z'n deck zou upgraden naar Oled, want functioneel verandert er eigenlijk niet zoveel. Dit is geen deck 2.0, eerder een 1.1 of zo. Ik heb bij een kennis een paar uurtjes gegamed op een LCD model onlangs, en ik vind het LCD-paneel echt niet zo schokkend als er vaak wordt beweerd (maar mijn eisen zijn wellicht niet zo hoog).
Dus verbaas ik me over de turnover en de beweging in de markt (vergeleken met een normale periode) en hoe massaal blijkbaar de eerste versie 'gedumpt' wordt voor een 'minor' upgrade (volume 5x zo hoog in V&A). Ik vind nieuwe SKU's en nieuwe hardware van grote 'console' bouwers sowieso steeds interessant. Ik ben in de eerste plaats een 'hardware' geek.
Waarom zat in in V&A? Ik heb een vorige iPhone te koop staan, en merk dat ik de laatste week af en toe eens peil naar de Decks uit interesse, niets meer, niets minder. Heb een bod uitstaan.
@Exo81 geen 'huilverhaal' over LCD, het bedrag boeit me niet. Ging me enkel om de vaststelling dat er toch hard geüpgraded wordt. Wat ik zie als een waardering voor een fijne QOL upgrade van valve. Good guy valve (ben een valve fan)
@maartend , @0daro0
Het ging me echt helemaal niet over de prijs zelf, enkel het volume. Omdat ik het interessant vind of de gemiddelde gamer z'n deck zou upgraden naar Oled, want functioneel verandert er eigenlijk niet zoveel. Dit is geen deck 2.0, eerder een 1.1 of zo. Ik heb bij een kennis een paar uurtjes gegamed op een LCD model onlangs, en ik vind het LCD-paneel echt niet zo schokkend als er vaak wordt beweerd (maar mijn eisen zijn wellicht niet zo hoog).
Dus verbaas ik me over de turnover en de beweging in de markt (vergeleken met een normale periode) en hoe massaal blijkbaar de eerste versie 'gedumpt' wordt voor een 'minor' upgrade (volume 5x zo hoog in V&A). Ik vind nieuwe SKU's en nieuwe hardware van grote 'console' bouwers sowieso steeds interessant. Ik ben in de eerste plaats een 'hardware' geek.
Waarom zat in in V&A? Ik heb een vorige iPhone te koop staan, en merk dat ik de laatste week af en toe eens peil naar de Decks uit interesse, niets meer, niets minder. Heb een bod uitstaan.
@Exo81 geen 'huilverhaal' over LCD, het bedrag boeit me niet. Ging me enkel om de vaststelling dat er toch hard geüpgraded wordt. Wat ik zie als een waardering voor een fijne QOL upgrade van valve. Good guy valve (ben een valve fan)
[ Voor 63% gewijzigd door Amos_x op 24-11-2023 20:33 ]
Tja. Wat maakt het uit? Ik vind oled fantastisch, op ieder apparaat. Dat is voor mij reden genoeg. Verder moet iedereen het lekker zelf weten. Dachten mensen maar zo goed door over hun stem voor de verkiezingen in Nederland als sommigen hier over wel of niet een Deck OLED kopen.Amos_x schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:44:
knip - laat ook maar
@maartend , @0daro0
Dus omdat het voor jou klaar is, mogen anderen daar niks meer over posten? Ik zit er zelf ook niet op wachten, zeker niet die huilverhalen waarom de lcd versies voor minder worden verkocht, maar laat het lekker. Kennelijk hebben amdere tweakers behoefte om het te delen en het lijkt me volkomen normaal dat ze daar alle ruimte voor moeten hebben. Je hoeft het niet te lezen hemeesje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:03:
[...]
Bedankt voor deze toevoeging. Dat was dus ook de achterliggende gedachte van mijn opmerking. Voor je het weet, komt er weer een discussie op gang over vraagprijzen. Daar heb ik ook af en toe wat van gevonden, maar op een gegeven moment was het wel weer klaar (voor mij).
@Amos_x Mijn opmerking was dus niet terecht. Zelf dacht ik van daar gaan we weer (vraagprijs discussie) maar dat was dus niet de bedoeling. Mijn excuses daarvoor.
Zelf vind ik het grotere aanbod 2ehands niet opvallend. Je zag destijds hetzelfde bij bv de Nintendo Switch OLED. Ik denk dat als je veel handheld speelt een dergelijk scherm veel extra plezier kan bieden. Daarom is de Switch in ons gezin niet vervangen, deze wordt alleen maar docked gebruikt.
Eerder niet, maar nu overweeg ik juist wel de OLED versie. Naast het scherm zijn er toch ook best wat andere punten verbeterd waarbij m.i. de verbeterde accutijd er naast het scherm uitspringt.
Zelf vind ik het grotere aanbod 2ehands niet opvallend. Je zag destijds hetzelfde bij bv de Nintendo Switch OLED. Ik denk dat als je veel handheld speelt een dergelijk scherm veel extra plezier kan bieden. Daarom is de Switch in ons gezin niet vervangen, deze wordt alleen maar docked gebruikt.
Eerder niet, maar nu overweeg ik juist wel de OLED versie. Naast het scherm zijn er toch ook best wat andere punten verbeterd waarbij m.i. de verbeterde accutijd er naast het scherm uitspringt.
Mee eens hoor dat je het er over moet kunnen hebben. Dat heb ik destijds in de discussie ook wel aangegeven. De discussie was in mijn ogen nog zo recent geweest en kreeg een ‘daar gaan we weer gevoel’. Als ik me niet vergis, kwam er zelfs een mod bericht.Exo81 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:23:
[...]
Dus omdat het voor jou klaar is, mogen anderen daar niks meer over posten? Ik zit er zelf ook niet op wachten, zeker niet die huilverhalen waarom de lcd versies voor minder worden verkocht, maar laat het lekker. Kennelijk hebben amdere tweakers behoefte om het te delen en het lijkt me volkomen normaal dat ze daar alle ruimte voor moeten hebben. Je hoeft het niet te lezen he
Zie verder de eerste alinea van mijn vorige bericht.
Iemand tips voor een goede powerbank voor de deck? 10k mAh is genoeg, gewicht vind ik wel belangrijk. Wel heel snel opladen want mijn huidige 20k mah slaat geen deuk in n pakje boter
Vanavond de OLED voor het eerst kunnen testen en ben meer onder de indruk dan ik had verwacht. Het scherm oogt naast kleurrijker ook scherper dan de LCD en de batterij houdt het significant langer vol. Rond de 3,5 uur in RDR2 op 30fps, en rond de 8 uur in Trails in the Sky op 90fps (volgens de indicatie). Blij dat ik voor de upgrade ben gegaan!
Ah cool, Trails doet het ook op Steam Deck? Dat is fijn nieuws!easygoingfox schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:22:
Vanavond de OLED voor het eerst kunnen testen en ben meer onder de indruk dan ik had verwacht. Het scherm oogt naast kleurrijker ook scherper dan de LCD en de batterij houdt het significant langer vol. Rond de 3,5 uur in RDR2 op 30fps, en rond de 8 uur in Trails in the Sky op 90fps (volgens de indicatie). Blij dat ik voor de upgrade ben gegaan!
Yes! Wil deze serie al jaren een kans geven en denk dat het nu eindelijk gaat gebeurenTimothy3000 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:26:
[...]
Ah cool, Trails doet het ook op Steam Deck? Dat is fijn nieuws!
Op PS5 Trails From Zero en to Azure gespeeld en dat zijn nu echt mijn favo JRPGS dus ook zin om aan Sky te beginnen.
Nice! Ik heb zelf ook alles tot en met Cold Steel 1 af inmiddels. Halverwege CS2 ergens nu. Het is echt zo de moeite waard allemaal.Timothy3000 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:40:
Op PS5 Trails From Zero en to Azure gespeeld en dat zijn nu echt mijn favo JRPGS dus ook zin om aan Sky te beginnen.
Is het mogelijk om de steam deck OLED meer te gebruiken als console en aan te sluiten op mijn tv? Kan ik dan ook gewoon een Xbox controller gebruiken?
En kan ik alle games dan ook spelen op high settings? Ik speelde bijvoorbeeld veel Arma 3, maar kan me voorstellen dat de steam deck dat niet aankan.
Heb helaas het geld niet om een high end PC te kopen, maar ik mis pc gaming toch wel een beetje.
Ik zit wel veel liever voor de televisie met een controller, dus dit lijkt mij ideaal.
En kan ik alle games dan ook spelen op high settings? Ik speelde bijvoorbeeld veel Arma 3, maar kan me voorstellen dat de steam deck dat niet aankan.
Heb helaas het geld niet om een high end PC te kopen, maar ik mis pc gaming toch wel een beetje.
Ik zit wel veel liever voor de televisie met een controller, dus dit lijkt mij ideaal.
Hmmm, ik denk dat je beter voor een console kiest dan een steamdeck.GluonC schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:37:
Is het mogelijk om de steam deck OLED meer te gebruiken als console en aan te sluiten op mijn tv? Kan ik dan ook gewoon een Xbox controller gebruiken?
Dat heb ik al, het gaat mij om de PC games die ik niet kan spelen op mijn consoleVerdone schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:39:
[...]
Hmmm, ik denk dat je beter voor een console kiest dan een steamdeck.
Heb net ook nog eens zitten vergelijken tussen oude steam deck (een van herfst vorig jaar, mogelijk dus al iets verbeterd tov launch model), en oled model.
De face buttons voelen wel iets anders maar ik kan niet echt zeggen of de een beter is dan de ander. Tijdens spelen viel me niks op. Wel zijn de face buttons echt een stuk stiller wat natuurlijk fijn kan zijn als je in bed ligt te gamen met iemand naast je.
Ik had gemist dat ze het materiaal van het staafje van de analog sticks ook aangepast hadden, het deel wat tegen het plastic schuurt als je op maximale uitslag rondjes draait. Bij de oude had ik van die siliconen rondjes er omheen gedaan om ze iets fijner te maken omdat je hem echt hoorde en voelde grinden. Dat was een verbetering maar nog steeds niet ideaal want dat siliconen spul dat trekt een klein beetje en is net niet helemaal smooth. De sticks van de oled zijn dat wel! Die zijn nu bijna zo goed als de metalen sticks van mijn vrij nieuwe elite v2 controller. Kleine maar fijne upgrade imho.
Dpad gebruik ik niet veel maar voelt ook fijner. Shoulder buttons voelen ook wat beter al had ik geen klachten over de oude.
Verder niks wat me nu meteen opvalt (buiten de top van de sticks die je duim beter grijpen zoals eerder gemeld).
Edit: oh! En ik denk dat de back buttons ook wat verbeterd zijn... Ik heb het idee dat ze makkelijker in te drukken zijn. Bij de oude deck moet je bijna echt met je vingertoppen duwen in plaats van aan de knop trekken als het ware. Bij de nieuwe lijkt het een stuk soepeler ongeacht welk deel van de knop je op drukt.
Maar ik heb andere back buttons met de jsaux backplate op mijn oude deck dus ik kan geen 1 op 1 vergelijk meer doen.
De face buttons voelen wel iets anders maar ik kan niet echt zeggen of de een beter is dan de ander. Tijdens spelen viel me niks op. Wel zijn de face buttons echt een stuk stiller wat natuurlijk fijn kan zijn als je in bed ligt te gamen met iemand naast je.
Ik had gemist dat ze het materiaal van het staafje van de analog sticks ook aangepast hadden, het deel wat tegen het plastic schuurt als je op maximale uitslag rondjes draait. Bij de oude had ik van die siliconen rondjes er omheen gedaan om ze iets fijner te maken omdat je hem echt hoorde en voelde grinden. Dat was een verbetering maar nog steeds niet ideaal want dat siliconen spul dat trekt een klein beetje en is net niet helemaal smooth. De sticks van de oled zijn dat wel! Die zijn nu bijna zo goed als de metalen sticks van mijn vrij nieuwe elite v2 controller. Kleine maar fijne upgrade imho.
Dpad gebruik ik niet veel maar voelt ook fijner. Shoulder buttons voelen ook wat beter al had ik geen klachten over de oude.
Verder niks wat me nu meteen opvalt (buiten de top van de sticks die je duim beter grijpen zoals eerder gemeld).
Edit: oh! En ik denk dat de back buttons ook wat verbeterd zijn... Ik heb het idee dat ze makkelijker in te drukken zijn. Bij de oude deck moet je bijna echt met je vingertoppen duwen in plaats van aan de knop trekken als het ware. Bij de nieuwe lijkt het een stuk soepeler ongeacht welk deel van de knop je op drukt.
Maar ik heb andere back buttons met de jsaux backplate op mijn oude deck dus ik kan geen 1 op 1 vergelijk meer doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Finraziel op 24-11-2023 23:09 ]
Gamertag: FinrazielNL
@GluonC de deck excelleert in low power computing. Out of the box staat de TDP op 15 W, dit is voor zowel gpu als de cpu. Beetje GPU doet minimaal 10x meer, en dat is dan een midrange card. Daarbovenop komt nog de cpu.
Verwacht geen high 1080p gaming, hier heb je een idee wat ARMA3 doet op de SD
https://m.youtube.com/watch?v=g0wxLBwvB9Q
Verwacht geen high 1080p gaming, hier heb je een idee wat ARMA3 doet op de SD
https://m.youtube.com/watch?v=g0wxLBwvB9Q
https://www.reddit.com/r/SteamDeck/s/K3KBwDHTxo
Alsof er niet genoeg discussie is geweest tussen LCD en OLED kunnen we nu ook binnen de OLED versie kijken welke type scherm het beste is
Alsof er niet genoeg discussie is geweest tussen LCD en OLED kunnen we nu ook binnen de OLED versie kijken welke type scherm het beste is
Zou iemand nu nog een deckhd.com overwegen?
Iemand nog ideeën voor voor een paar goede beat m up games?
Is het verstandig om veel met de TDP te sleutelen tijdens gamen om batterijduur te optimaliseren. En dan bedoel ik er name scenarios waar de framerate die je wilt al gehaald wordt.
Voorbeeld: ik speel dark souls remastered op 60fps met TDP op default. Heeft het dan zin om bijv deze op TDP 10 te zetten mits daar je alsnog dezelfde performance haalt. Of gebeurt dit eigenlijk automatisch op de achtergrond?
De batterijduur van de oled viel me alsnog stiekem wat tegen namelijk. GTA 5, hoge settings, 45fps cap (super smooth trouwens, aanrader) zoog de batterij snel leeg.
Voorbeeld: ik speel dark souls remastered op 60fps met TDP op default. Heeft het dan zin om bijv deze op TDP 10 te zetten mits daar je alsnog dezelfde performance haalt. Of gebeurt dit eigenlijk automatisch op de achtergrond?
De batterijduur van de oled viel me alsnog stiekem wat tegen namelijk. GTA 5, hoge settings, 45fps cap (super smooth trouwens, aanrader) zoog de batterij snel leeg.
Zoals ik het lees hebben de limited editions de Boe panelen en de normale de Samsung panelen. (Bij mij klopt dat ook.)baba420 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 03:50:
https://www.reddit.com/r/SteamDeck/s/K3KBwDHTxo
En zijn het de Boe panelen die last hebben van dode pixels.
Zal later vast wel iemand kleuren etc gaan uittesten.
Enige praktische voorbeeld wat ik heb is Hades:TheProf82 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 07:59:
Is het verstandig om veel met de TDP te sleutelen tijdens gamen om batterijduur te optimaliseren. En dan bedoel ik er name scenarios waar de framerate die je wilt al gehaald wordt.
Die kan je cappen op 6 watt en dat scheelt aanzienlijk in verbruik/accuduur. Maar die game verbruik gewoon meer onnodige resources op de achtergrond. GTA V is natuurlijk een heel ander caliber.
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Misschien een hele rare vraag...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Je kan je content preferences aanpassen. Per genre bijvoorbeeld, ook adult. Kan best zijn dat je net dan iets wijder is dan je wilt. Maar dat merk je vanzelf.streamnl schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:10:
***members only***
Volgens mij kun je gevoelige content uitzetten. Ik kon bijvoorbeeld Diablo 4 ook niet vinden in de store en hij gaf toen een melding dat het was afgeschermd op basis van mijn settings.streamnl schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:10:
***members only***
Ah gevonden:
Hide adult content in the Steam store and community Sign into the Steam webpage, desktop app, or mobile app. Click on your profile picture in the upper right then select “Preferences.” Under “Mature Content Filtering,” make sure the boxes for content you do not want to see are unchecked.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Toch nog een voordeeltje dat we de LE hier niet konden krijgen misschien danAshundi schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:10:
[...]
Zoals ik het lees hebben de limited editions de Boe panelen en de normale de Samsung panelen. (Bij mij klopt dat ook.)
En zijn het de Boe panelen die last hebben van dode pixels.
Zal later vast wel iemand kleuren etc gaan uittesten.
Zal wel aan de hoge settings liggen... Ik weet niet meer precies wat ik voor settings gebruikte maar op de oude deck speelde ik GTA V op 60 fps en haalde volgens mij over de 4 uur.TheProf82 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 07:59:
Dit geeft me toch het gevoel dat je idealiter per game de TDP settings etc wil opzoeken en instellen om je batterijduur altijd te optimaliserenThe GUI schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:52:
[...]
Enige praktische voorbeeld wat ik heb is Hades:
Die kan je cappen op 6 watt en dat scheelt aanzienlijk in verbruik/accuduur. Maar die game verbruik gewoon meer onnodige resources op de achtergrond. GTA V is natuurlijk een heel ander caliber.
D.m.v. een dock kun je de Steam Deck aansluiten op je TV en via Bluetooth er een controller aan koppelen. Xbox, PS4/PS5, werkt allemaal. Zoals eerder ook al gezegd is heeft het systeem natuurlijk wel z'n beperkingen qua power en die ga je extra merken als je op een hogere resolutie (TV) gaat spelen.GluonC schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:37:
TDP verlagen zorgt toch in wezen dat je de processor en gpu terugklokt, het zal de batterijduur verlengen maar gaat wel ten koste van de framerate. Je kan in ieder geval de deck undervolten om iets meer batterijduur te halen. Heb begrepen dat de winst vooral te halen valt in low power games maar ik haalde toch ongeveer een 1 watt verbetering in GTA5 dacht ik, ben de nummers vergetenTheProf82 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 07:59:
Dit snap ik, echter zijn er veel mensen die en de framerate cappen en ook nog de TDP cappen. Het voelt wat dubbel, maar misschien mis ik wat. Bovendien zie ik wel dat de projected battery duur toeneemt, bij aanpassingen van de TDP, ondanks dat de game ervaring in dit geval (locked 60fps) identiek is.cold_as_ijs schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:15:
[...]
TDP verlagen zorgt toch in wezen dat je de processor en gpu terugklokt, het zal de batterijduur verlengen maar gaat wel ten koste van de framerate. Je kan in ieder geval de deck undervolten om iets meer batterijduur te halen. Heb begrepen dat de winst vooral te halen valt in low power games maar ik haalde toch ongeveer een 1 watt verbetering in GTA5 dacht ik, ben de nummers vergeten.
Enige dat ik doe is een fps cap per game op 40, 50 of ‘gewoon’ 60. Iets dat om 35-45 fps draait gaat daardoor stabieler naar 40fps toe en het bespaart ook wat accu.
Bij al die andere dingen merk ik toch vooral dat het heel veel tijd kwijt zijn aan prutsen is, met niet/nauwelijks merkbare verschillen. Ook een undervolt lijkt vooral fps inleveren voor wat accuduur te zijn… voor mij geldt het gemak juist als de plus van de deck. Tweaken heb ik mijn pc voor.
Bij al die andere dingen merk ik toch vooral dat het heel veel tijd kwijt zijn aan prutsen is, met niet/nauwelijks merkbare verschillen. Ook een undervolt lijkt vooral fps inleveren voor wat accuduur te zijn… voor mij geldt het gemak juist als de plus van de deck. Tweaken heb ik mijn pc voor.
youtube.com/@hisrep
TDP cappen doe ik met paar games ook, ik speel paar games (nieuw en oud) die qua CPU alles pakken wat te pakken valt.TheProf82 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:11:
[...]
Dit snap ik, echter zijn er veel mensen die en de framerate cappen en ook nog de TDP cappen. Het voelt wat dubbel, maar misschien mis ik wat. Bovendien zie ik wel dat de projected battery duur toeneemt, bij aanpassingen van de TDP, ondanks dat de game ervaring in dit geval (locked 60fps) identiek is.
Dus op 15 watt laten ze de CPU op volle toeren draaien terwijl ik met (bijvoorbeeld) 10 watt ook die 60fps stabiel haal.
Scheelt accu ook dan.
Op dat soort games na gebruik ik de TDP slider niet, en qua framerate cappen zit ik meestal op 40fps of 60fps.
Ik moet zeggen dat inderdaad 45fpa gtaV bijv prima speelbaar is. Tuurlijk 60 is beter maar het is onvergelijkbaar met 30. Zeker in games die 60 niet halen is uneven framepacing met 50fps op 60hz dramatisch voor mij (erg gevoelig voor) ivm een stabiele frame elke 2hz. Top dat je dit zo makkelijk kan instellen via de overlay.
Ik loop wel weer tegen hetzelfde euvel aan als vroeger: ik koop te veel games waardoor ik niks echt goed speel. Laat ik dat nu eens proberen te veranderen.
Ja voor velen herkenbaar denk ik. Net als met een boek lezen heb je soms discipline nodig om verder te gaan. Dat beloont zich vaak in dat het toch mooi voelt iets af te ronden.outlandos schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:24:
Ik loop wel weer tegen hetzelfde euvel aan als vroeger: ik koop te veel games waardoor ik niks echt goed speel. Laat ik dat nu eens proberen te veranderen.
Hij is binnen en wat een prachtig apparaat. Ik zit alleen met een probleem met downloaden. De snelheid komt niet boven de 11 Mb/s terwijl mijn abonnement bij Ziggo tot ongeveer 25 Mb/s zit. Mijn router zou deze snelheid ook op Wifi ondersteunen. Nu las ik op internet dat meerdere mensen dit probleem ervren.
De oplossing zou moeten zijn om de download limiet op 1000000 te zetten en dan de wifi instellingen aan te passen. BSSID en dan de eerste optie, Restrict to device hetzelfde en dan een handmatige DNS server naar 8.8.8.8. Het probleem is dat bij de laatste optie er geen toetsenbord verschijnt en ik dus niet 8.8.8.8. in kan vullen. Iemand een oplossing, ben totaal niet bekend met Linux.
De oplossing zou moeten zijn om de download limiet op 1000000 te zetten en dan de wifi instellingen aan te passen. BSSID en dan de eerste optie, Restrict to device hetzelfde en dan een handmatige DNS server naar 8.8.8.8. Het probleem is dat bij de laatste optie er geen toetsenbord verschijnt en ik dus niet 8.8.8.8. in kan vullen. Iemand een oplossing, ben totaal niet bekend met Linux.
Steam + X knop toont het toetsenbord. Maar misschien wist je dat al, ik heb pas 2d Steam Deck ervaring hahaluxzenburcht schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:25:
Hij is binnen en wat een prachtig apparaat. Ik zit alleen met een probleem met downloaden. De snelheid komt niet boven de 11 Mb/s terwijl mijn abonnement bij Ziggo tot ongeveer 25 Mb/s zit. Mijn router zou deze snelheid ook op Wifi ondersteunen. Nu las ik op internet dat meerdere mensen dit probleem ervren.
BedanktTheProf82 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:47:
[...]
Steam + X knop toont het toetsenbord. Maar misschien wist je dat al, ik heb pas 2d Steam Deck ervaring haha
Bevalt goed! Het kabeltje wat er in zit is handig maar ook wat kort om het tegelijkertijd te gebruiken. Uiteraard kan je met een losse usb C kabel ook 65 w opladen.Orangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:40:
[...]
Tijdje geleden alweer, maar hoe bevalt deze? Hoeveel uur kan je de Steam Deck ermee opladen terwijl je gamet? Ik moet binnenkort voor werk naar de VS en ik hoop wat uurtjes op de Steam Deck te kunnen verslijten in het vliegtuig
Ik ben in de running voor een Steam Deck Oled. Ik weet zeker dat ik ook veel games buiten Steam wil gaan spelen (RDR2, GTA5 etc) en via Youtube vind je allerlei mogelijkheden om deze externe launchers te installeren en laten draaien. In de reacties vind je daar elke video echter ook heel veel reageerders welke dit niet werkend krijgen. Wat de reden dan ook mag zijn.
Ik bouw al 25 jaar mijn eigen pc's en kan me daardoor binnen IT-land prima bijna met alles wel redden binnen Windows. Maar SteamOS is Linux based, dus daarin heb ik niet heel veel aan mijn basis kennis.
De tutorial videos om die launchers te installeren zien er prima uit, maar blijkbaar krijgt dan nog niet iedereen het voor elkaar.
Is dat iets om rekening mee te houden of maak ik me druk om niks en ligt dat altijd aan het niet correct uitgevoerd hebben van de stappen? Of is Linux kennis noodzakelijk en kan ik beter voor een Windows based handheld gaan zoals Asus of Lenovo aanbieden?
Dank alvast voor de reacties!
Ik bouw al 25 jaar mijn eigen pc's en kan me daardoor binnen IT-land prima bijna met alles wel redden binnen Windows. Maar SteamOS is Linux based, dus daarin heb ik niet heel veel aan mijn basis kennis.
De tutorial videos om die launchers te installeren zien er prima uit, maar blijkbaar krijgt dan nog niet iedereen het voor elkaar.
Is dat iets om rekening mee te houden of maak ik me druk om niks en ligt dat altijd aan het niet correct uitgevoerd hebben van de stappen? Of is Linux kennis noodzakelijk en kan ik beter voor een Windows based handheld gaan zoals Asus of Lenovo aanbieden?
No worries, met de tutorials komt het helemaal goed. Linux werkt super fijnStealthyPeanut schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:49:
Ik ben in de running voor een Steam Deck Oled. Ik weet zeker dat ik ook veel games buiten Steam wil gaan spelen (RDR2, GTA5 etc) en via Youtube vind je allerlei mogelijkheden om deze externe launchers te installeren en laten draaien. In de reacties vind je daar elke video echter ook heel veel reageerders welke dit niet werkend krijgen. Wat de reden dan ook mag zijn.
Streets of Rage 4 al gespeeld?raishel70 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 07:57:
Hele normale vraag.streamnl schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:10:
***members only***
Bij store preferences:
General Mature Content
Mature topics that may not be appropriate for all audiences.
Staat aan bij mij
Frequent Violence or Gore
Games or content that feature extreme violence or gore.
Staat aan bij mij
Some Nudity or Sexual Content
Games or content that contain some nudity or sexual themes, but not as the primary focus.
Vie
Staat aan bij mij (hier vallen the witcher een cyberpunk onder)
Frequent Nudity or Sexual Content
Games or content that primarily feature nudity or sexual themes. By ticking this box you affirm that you are at least eighteen years old.
Deze staat uit
Adult Only Sexual Content
Games or content that are sexually explicit or graphic and are intended for adults only. By ticking this box you affirm that you are at least eighteen years
Deze staat uiteraard ook uit
Stadia was beter....
In jou geval zou ik me geen zorgen maken: bijna alle compatibility issues worden opgelost met Proton, welke heel regelmatig updates krijgt. Alle extra stappen daarbuiten zijn vaak goed gedocumenteerd en soms simpel gemaakt door speciale tools, installers, etc.StealthyPeanut schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:49:
Soms is er een nieuwe patch, versie van SteamOS, driver, etc die wat roet in het eten gooit, maar dat is vaak heel tijdelijk. Zeker bij populaire games die jij nu noemt, welke trouwens heel goed draaien op de Deck hardware!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
@raishel70 Turtles Schredder's revenge!!!
Ook uit te spelen in een uurtje of 2, heeft tot 6 personen coop.
Wel een shoot em up. Sine mora ziet er prachtig uit op oledraishel70 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 07:57:
Beste allen,
De laatste tijd lijkt het alsof de SteamDock geen signaal afgeeft naar mijn tv als ik de steamdeck aansluit. Pas na de stekker eruit te halen werkt de Steamdock weer en krijg ik beeld op de tv weer. Mijn vraag aan jullie is: Iemand die dit ook vaker meemaakt dan normaal? Het lijkt bijna alsof de recente firmware update voor de dock iets in de war heeft geschopt.
De laatste tijd lijkt het alsof de SteamDock geen signaal afgeeft naar mijn tv als ik de steamdeck aansluit. Pas na de stekker eruit te halen werkt de Steamdock weer en krijg ik beeld op de tv weer. Mijn vraag aan jullie is: Iemand die dit ook vaker meemaakt dan normaal? Het lijkt bijna alsof de recente firmware update voor de dock iets in de war heeft geschopt.
Yes deze had ik al dank je, ik heb ook Jitsu Squad.cold_as_ijs schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:21:
@raishel70 Turtles Schredder's revenge!!!
Dank, ik zal hierna kijken.luxzenburcht schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:47:
[...]
Wel een shoot em up. Sine mora ziet er prachtig uit op oled
Paar oude dos games van de Steamstore op de Steam Deck gezet.
Eerder kreeg ik Screamer niet aan de praat, nu heb ik deze gekoppeld aan Proton Experimental en jawel, ik kan deze nu spelen op de Steam Deck
Even de knoppen anders ingedeeld, tot nu toe perfect speelbaar. Krijg wel hoofdpijn van de framerate.

Eerder kreeg ik Screamer niet aan de praat, nu heb ik deze gekoppeld aan Proton Experimental en jawel, ik kan deze nu spelen op de Steam Deck

[ Voor 14% gewijzigd door Ingelogd op 26-11-2023 19:59 ]
Ik ben echt een totale leek en noob en mij lukt het ook, dus dan moet het jou helemaal wel lukken.StealthyPeanut schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:49:
Same here. Sinds vrijdag aan het rommelen met mijn eerste deck (Oled) en gaat prima. Chiaki (ps5) en Greenlight (Xbox) draaien inmiddels soepel. Nu lekker alle menu’s aan het tweaken met decky Loader. Benieuwd wanneer ik aan mijn eerste echte game sessie begin, veel te leuk dit
Toevallig sinds enkele dagen eigenaar van een SD. Ik heb er totaal geen verstand van maar ook mij is het gelukt! dus dan moet het jou zeker lukken! als je vragen hebt hulp stuur je maar een DMStealthyPeanut schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:49:
Nice! Ik ben zelf nog bezig met die bios/firmware vinden. Ivm dat je niet mag delen etc kom ik daar nog niet echt uit.Chabio schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:14:
Same here. Sinds vrijdag aan het rommelen met mijn eerste deck (Oled) en gaat prima. Chiaki (ps5) en Greenlight (Xbox) draaien inmiddels soepel. Nu lekker alle menu’s aan het tweaken met decky Loader. Benieuwd wanneer ik aan mijn eerste echte game sessie begin, veel te leuk dit
Wat is de kwaliteit van chiaki? Hoop dat dat lekker werkt!Chabio schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:14:
Ik heb nu zo'n 3 maanden een refurbished SD. In begin fanatiek enkele platformers (opnieuw) mee uitgesleeld. Daarna voorgenomen om eens met FPS aan de gang te gaan. Als verstokte KBM gamer lukt het mij echt helemaal niet met de controls van de SD, en stop ik maar weer mee naar een kwartier a twintig minuten.
Sindsdien pak ik hem er vaak bij, maar verder dan updates installeren en beetje verloren door mijn library heen scrollen kom ik niet.
Ik moet zeggen dat het kleine schermpje ook niet meehelpt om de benodigde 'immersion' te generen die ervoor zorgt dat je wordt opgezogen in een goed spel...
Zou mijn vrouw dan toch gelijk krijgen?
Sindsdien pak ik hem er vaak bij, maar verder dan updates installeren en beetje verloren door mijn library heen scrollen kom ik niet.

Ik moet zeggen dat het kleine schermpje ook niet meehelpt om de benodigde 'immersion' te generen die ervoor zorgt dat je wordt opgezogen in een goed spel...

Nog geen lange sessies, maar wel even GT7 gespeeld. Bezig met de nieuwe licences en dat ging erg goed. Hele smooth ervaring met meer dan prima graphics.giantgiantus schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:31:
[...]
Wat is de kwaliteit van chiaki? Hoop dat dat lekker werkt!
Benieuwd hoe stabiel het blijft. Maar tot dus ver positief.
1080p 60fps en bitrate op 30000.
Ik kan in een FPS ook niet overweg met een controller. De gyro op de Deck werkt echter super. Al geprobeerd?McLambo schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:36:
Ik heb nu zo'n 3 maanden een refurbished SD. In begin fanatiek enkele platformers (opnieuw) mee uitgesleeld. Daarna voorgenomen om eens met FPS aan de gang te gaan. Als verstokte KBM gamer lukt het mij echt helemaal niet met de controls van de SD, en stop ik maar weer mee naar een kwartier a twintig minuten.
Sindsdien pak ik hem er vaak bij, maar verder dan updates installeren en beetje verloren door mijn library heen scrollen kom ik niet.![]()
immersion tipje, koop een RPG als Witcher 3 of Red Dead Redemption en ga op een regenachtige zondagochtend of avond lekker in bed liggen spelen. Ik ben echt weer uren aan t gamen en de deck in zo’n setting zuigt mij meer het spel in dan wanneer ik achter mijn 4K ultra pc hetzelfde spel zit te spelen.McLambo schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:36:
Sindsdien pak ik hem er vaak bij, maar verder dan updates installeren en beetje verloren door mijn library heen scrollen kom ik niet.![]()
Maar goed rpg moet wel je genre zijn natuurlijk
youtube.com/@hisrep
Vanavond begonnen met The Ascent... Ben nog niet zo ver maar dat ziet er wel erg nice uit op de oled! Lijkt nog geen hdr te ondersteunen maar zelfs zonder vond ik al van alles echt erg poppen.
Het lampje van mijn SD ging tijdens het laden in het officiële dock altijd uit en heel af en toe even aan. In mijn beleving was dat druppel laden. Sinds kort is er echter iets veranderd. Het lampje staat sinds kort permanent aan.
Kan het zijn dat er nog ergens een proces draait, of is er iets veranderd met een update. Het iemand hier ervaring mee?
Kan het zijn dat er nog ergens een proces draait, of is er iets veranderd met een update. Het iemand hier ervaring mee?
In mijn deck (niet officieel) staat 'ie altijd aan.den_the_man schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:39:
Het lampje van mijn SD ging tijdens het laden in het officiële dock altijd uit en heel af en toe even aan. In mijn beleving was dat druppel laden. Sinds kort is er echter iets veranderd. Het lampje staat sinds kort permanent aan.
Kan hier ook bevestigen dat ik de ssd in mijn lcd deck zo kon overzetten naar de oled versie en na een firmware update werkt het allemaal helemaal prima. Zelfs links met de games op mij sd kaart werden behouden dus helemaal blij.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Vorige week vrijdag mijn Steam Deck eindelijk binnen. Ongeveer een jaar geleden de LCD-variant verkocht. Het grotere scherm inclusief de kwaliteit van oled, maken dit toch echt wel een mooie upgrade. Ik ben gelijk maar weer aan de slag gegaan met Decky Loader. Het viel mij ook op dat SteamOS het nodige aantal upgrades heeft gehad.
Wat mij echter voor het eerst opvalt, is dat sommige games niet geheel correct afsluiten. Opmerkelijk is dat het dan op een game gaat die "verified" is. Een voorbeeld hiervan is één van mijn favoriete visual novels Majikoi. Als ik kies voor Exit, dan wordt het scherm zwart. De onderste balk is nog wel zichtbaar, dit is de balk waarop de Steam-knop zichtbaar is en b.v. B voor back of Abort etc.. Ik kan overigens gewoon nog afsluiten via de Steam-knop. Maar ja, het spel zou na Exit automatisch naar het dashboard moeten gaan. Zou dit wellicht kunnen liggen aan Decky Loader, wellicht incompatibiliteit met de huidige SteamOS-versie? Zou het zo jammer vinden om Decky Loader te deleten, sommige plugins zijn erg handig. Plugin CSS loader had ik al niet geïnstalleerd, die kan ervoor zorgen dat games na Exit de SteamOS laten crashen. Je krijgt dan vervolgens het Steam Deck-logo te zien met de melding "verify installation...". Die heb ik dus sowieso maar even laten zitten.
Wat mij echter voor het eerst opvalt, is dat sommige games niet geheel correct afsluiten. Opmerkelijk is dat het dan op een game gaat die "verified" is. Een voorbeeld hiervan is één van mijn favoriete visual novels Majikoi. Als ik kies voor Exit, dan wordt het scherm zwart. De onderste balk is nog wel zichtbaar, dit is de balk waarop de Steam-knop zichtbaar is en b.v. B voor back of Abort etc.. Ik kan overigens gewoon nog afsluiten via de Steam-knop. Maar ja, het spel zou na Exit automatisch naar het dashboard moeten gaan. Zou dit wellicht kunnen liggen aan Decky Loader, wellicht incompatibiliteit met de huidige SteamOS-versie? Zou het zo jammer vinden om Decky Loader te deleten, sommige plugins zijn erg handig. Plugin CSS loader had ik al niet geïnstalleerd, die kan ervoor zorgen dat games na Exit de SteamOS laten crashen. Je krijgt dan vervolgens het Steam Deck-logo te zien met de melding "verify installation...". Die heb ik dus sowieso maar even laten zitten.
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Zijn er hier mensen die een beetje overweg kunnen met Heroic? ik heb dit geinstalleerd en kan dit gewoon openen etc. maar zodra ik een game wil downloaden lijkt het in eerste instantie te starten maar gebeurd uiteindelijk niks. Ik zou gaag willen weten of mensen dit ook hebben en alsnog werkend hebben gekregen ?
Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.