Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:33

Nitai

Live the life you love.

Dirtyrockers schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:24:
[...]

Dat gaat ergens anders over. Dat is gewoon een free event tot 28 november. Daarna moet je gewoon betalen.

Wat hij bedoeld is, gekocht op battle.net en dan de steam versie mogen gebruiken (gratis)
Dat snap ik ook wel, het is nu met korting te verkrijgen op Steam, daar doelde ik op. En Blizzard is idd net als Nintendo, Sony en anderen niet vrijgevig, je blijft betalen, is het een ander platform dan is het wel voor remakes.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:19
Vagax schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:06:
STALKER SoC, CS en CoP draaien met 50-60fps op de Steam Deck en speelt fantastisch weg, helemaal met gyroscope aiming.

Dikke aanrader en nu maar €11,49 voor de complete franchise

En nog niet te spreken over de vele mods, specifiek Gamma en Anomaly voegen zo veel toe aan de gameplay
Thanks voor de tip, ik heb er overigens maar €8,49 voor betaald. Die kan je niet laten liggen voor dat geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 10:52

ap3nr0ts

hoi

Finraziel schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:34:
[...]

Volgens mij inderdaad daarvoor bedoeld en dat kun je dan achter het elastiek van de case frommelen... Maar naar mijn idee werkt dat niet zo met de stekker die wij hier hebben, dat steekt altijd wat uit. Stekkers in de vs zijn smaller en daar zal het op ontworpen zijn.
Hebben jullie de 1TB? Ik had bij mijn 512GB LCD's wel steeds dat zakje en een poetsdoekje. Nu niks. Belachelijk!!

Edit: ik ben oprecht nieuwsgierig. Voor degene hieronder die niet snapt dat ik niet echt boos ben, haha.

[ Voor 9% gewijzigd door ap3nr0ts op 22-11-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:17
[...]

Volgens mij inderdaad daarvoor bedoeld en dat kun je dan achter het elastiek van de case frommelen... Maar naar mijn idee werkt dat niet zo met de stekker die wij hier hebben, dat steekt altijd wat uit. Stekkers in de vs zijn smaller en daar zal het op ontworpen zijn.
En de oled heeft een geniaal handig maar lange kabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ap3nr0ts schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:52:
[...]

Hebben jullie de 1TB? Ik had bij mijn 512GB LCD's wel steeds dat zakje en een poetsdoekje. Nu niks. Belachelijk!!
Ja echt vreemd hoe je meer krijgt als je meer betaalt...
De 512 GB is nu het midden model en niet meer het topmodel met alle extra's.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Timothy3000 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:19:
[...]
Over die Steam Sale: Jullie nog aanraders gezien?
Hier nog gekocht:
Prey
Star Wars Rogue squadron
Quantum Conundrum
Desperados: Dead or Alive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 11:03
Mijn 2tb kaartje uit China is eerder aangekomen dan mijn Deck. Op dezelfde dag besteld 😅

Ondertussen is de status nog shipping soon. Besteld om 19.24 tijdens release.

• Isotope5004
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 21:43
ap3nr0ts schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:10:
Gisteren binnen gehad, 512GB nieuwe versie. Ik heb wel links een trackpad die veel meer klikt dan rechts, bijvoorbeeld als je de trigger gebruikt in de Steam-interface en hij voelt wat meer als een klik ten opzichte van rechts en mijn oude Steam Deck. Voelt wel als iets waar ik misschien maar mee ga werken, want ik kreeg de vorige keer 2x schermproblemen terug. Vooralsnog geen dode pixel gespot. Ik was vergeten hoe Valve's QA is, omdat het zo'n leuk apparaat is. :+

https://imgur.com/a/Zobw986

Edit: ik heb het iets beter gemaakt volgens mij. De Deck even opengedraaid, omdat die linker pad zo strak als een malle voelde. Dan zie je dat de plaat waar hij achter zit met 4 schroefjes vast zit. Die een klein slagje losgedraaid. Je merkt dan dat hij niet meer "kraakt" als je hem indrukt als de Deck uitstaat, en het verschil lijikt nu veel kleiner. Nu voelt bij 0 dode pixels het helemaal zonde om weer de loterij in te gaan (al ga ik dat vanavond nog even dubbelchecken.) :+

PS Opendraaien is nice met deze truc: https://www.reddit.com/r/...ur_ssd_on_the_le_version/ Ik heb nu nul verlies van zwarte stukjes schroef.
Ik heb exact dit ook! De linker "klikt" veel luider dan de rechter touchpad. Merk je ook dat de haptics tijdens het typen veel luider zijn dan op je LCD model? Hoe heb je dit nou gefixed zei je? De bevestiging van de touchpad losser maken?

Ook heb ik "last" van een dubbele haptic feedback met een down press op de linker touchpad als je in steam zit, ingame gaat het (meestal) weg. Normaal heb je een tril bij het indrukken van de touchpad, en dan een tril bij het loslaten, maar ik heb dus 2 bij het indrukken, de tweede komt als ik een klein beetje harder druk.

[ Voor 1% gewijzigd door Isotope5004 op 23-11-2023 08:23 . Reden: ik woorden ]

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Isotope5004 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:22:
[...]

Ik heb exact dit ook! De linker "klikt" veel luider dan de rechter touchpad. Merk je ook dat de haptics tijdens het typen veel luider zijn dan op je LCD model? Hoe heb je dit nou gefixed zei je? De bevestiging van de touchpad losser maken?

Ook heb ik "last" van een dubbele haptic feedback met een down press op de linker touchpad als je in steam zit, ingame gaat het (meestal) weg. Normaal heb je een tril bij het indrukken van de touchpad, en dan een tril bij het loslaten, maar ik heb dus 2 bij het indrukken, de tweede komt als ik een klein beetje harder druk.
Dit heb ik inderdaad. Het is iets minder sinds ik de vier schroefjes aan de achterkant van het linker touchpad heb losgedraaid, een slagje. Hij "kraakt" nu ook amper als je hem zo ver mogelijk indrukt. Iets lijkt nu dus wat losser te zitten. De linker trigger is nog steeds harder en meer clicky dan rechts. Ook merk ik bij mijn LCD dat er in het Steam-menu twee "klikjes" zijn bij de linker, maar omdat die veel meer mushy aanvoelt, is me dat nooit opgevallen. Hier merk je het heel direct inderdaad. Wat ga jij ermee doen? Helemaal weg is het dus niet, maar ik durfde nog niet een laag dieper te gaan zonder dismantle video van bijvoorbeeld iFixit. :)

• 0daro0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 17:56
ap3nr0ts schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:26:
[...]

Dit heb ik inderdaad. Het is iets minder sinds ik de vier schroefjes aan de achterkant van het linker touchpad heb losgedraaid, een slagje. Hij "kraakt" nu ook amper als je hem zo ver mogelijk indrukt. Iets lijkt nu dus wat losser te zitten. De linker trigger is nog steeds harder en meer clicky dan rechts. Ook merk ik bij mijn LCD dat er in het Steam-menu twee "klikjes" zijn bij de linker, maar omdat die veel meer mushy aanvoelt, is me dat nooit opgevallen. Hier merk je het heel direct inderdaad. Wat ga jij ermee doen? Helemaal weg is het dus niet, maar ik durfde nog niet een laag dieper te gaan zonder dismantle video van bijvoorbeeld iFixit. :)
Zover ben ik nog niet gekomen met mijn deck, ben alles nog aan het ontdekken aangezien dit mijn eerste is.
is de haptic niet iets wat software matig opgelost kan worden ?

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

0daro0 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:54:
[...]

Zover ben ik nog niet gekomen met mijn deck, ben alles nog aan het ontdekken aangezien dit mijn eerste is.
is de haptic niet iets wat software matig opgelost kan worden ?
Ik denk het niet, want het was de vorige keer ook vrij vaak wisselend bij mensen. Beetje categorie "het is perfect of je accepteert het". Ik bedoel met de schroefjes overigens 4 schroefjes binnenin de Deck. Het zijn links en rechts van de batterij 2 printplaatjes. Eentje daarvan (met 4 schroefjes) zit pal achter de trackpad. Die heb ik iets losser gedraaid dus.

• Isotope5004
ap3nr0ts schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:26:
[...]

Bedoelde je met trigger touchpad? Had je nou ook last van de luide keyboard haptics?

Ik heb de haptic feedback voor het keyboard uitgezet en aangezien de feedback ingame wel goed is denk ik dat het een software issue is. Op youtube zag ik een comment van iemand die dit had met zijn LCD versie en dat het weg was na een update dus daar hoop ik op. De linker touchpad gebruik ik verder toch nooit dus ik wil hem gewoon houden, hij werkt wel gewoon zoals het hoort maar het klinkt/voelt gewoon een klein beetje "off".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Isotope5004 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:25:
[...]

Bedoelde je met trigger touchpad? Had je nou ook last van de luide keyboard haptics?

Ik heb de haptic feedback voor het keyboard uitgezet en aangezien de feedback ingame wel goed is denk ik dat het een software issue is. Op youtube zag ik een comment van iemand die dit had met zijn LCD versie en dat het weg was na een update dus daar hoop ik op. De linker touchpad gebruik ik verder toch nooit dus ik wil hem gewoon houden, hij werkt wel gewoon zoals het hoort maar het klinkt/voelt gewoon een klein beetje "off".
Zie hierboven ook! :)

Ik merk het bij drie scenario's: in de interface voelt hij harder en meer clicky (bijvoorbeeld als je de linker trigger indruk, en die feedback geeft in de Steam-interface), en bij het toetsenbord ook ja, maar ik gebruik daar altijd de vierpuntdruktoets voor, dus dat kom ik nooit tegen. In spellen voelt het redelijk gelijk aan elkaar, ook als ik de triltest doe in de Controller-pagina van de instellingen. Het verscihl is er dus, maar ik ga het zelf denk ik te weinig tegenkomen. Dus ik vermijd de Deck Roulette eigenlijk liever, haha. Gisteravond liet dode pixel-test nummer 2 me ook niets zien, en ik kijk dan echt op alle kleurtjes iets te minutieus altijd.

Edit: als we nu al met zijn drietjes zien hier, kan het best iets hardware-matig zijn, en een effect van de iets andere binnenkant. Gezien de schroefjes bij mij een klein verschil hebben gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door ap3nr0ts op 23-11-2023 09:29 ]

• 0daro0
ap3nr0ts schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:27:
[...]

Zie hierboven ook! :)

Ik merk het bij drie scenario's: in de interface voelt hij harder en meer clicky (bijvoorbeeld als je de linker trigger indruk, en die feedback geeft in de Steam-interface), en bij het toetsenbord ook ja, maar ik gebruik daar altijd de vierpuntdruktoets voor, dus dat kom ik nooit tegen. In spellen voelt het redelijk gelijk aan elkaar, ook als ik de triltest doe in de Controller-pagina van de instellingen. Het verscihl is er dus, maar ik ga het zelf denk ik te weinig tegenkomen. Dus ik vermijd de Deck Roulette eigenlijk liever, haha. Gisteravond liet dode pixel-test nummer 2 me ook niets zien, en ik kijk dan echt op alle kleurtjes iets te minutieus altijd.

Edit: als we nu al met zijn drietjes zien hier, kan het best iets hardware-matig zijn, en een effect van de iets andere binnenkant. Gezien de schroefjes bij mij een klein verschil hebben gemaakt.
Laten we hopen op een software issue dan.
Mag ik vragen wat je gebruikt voor de pixel test ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 11:26
Boys ik lees van meerdere mensen hier dat ze het oled model binnen hebben maar ik heb nog geen enkele foto gezien.

Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die wat plaatjes willen zien van het apparaat en wat spellen in actie :)
ap3nr0ts schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:52:
Bij de OLED 1 TB-versie zit een poetsdoek. Gisteren ontvangen en al even mee gespeeld (Deck OLED, niet de poetsdoek). :P
TheProf82 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:09:
[...]

En de oled heeft een geniaal handig maar lange kabel
Van mijn LCD had ik zelf al een verlengkabel van 1 meter eraan toegevoegd. Ben blij dat dat niet meer nodig is. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +8 Henk 'm!
GranCanaria schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:52:
Boys ik lees van meerdere mensen hier dat ze het oled model binnen hebben maar ik heb nog geen enkele foto gezien.
Voldoende foto's op het internet...

OK, OK... Om er toch één te delen. Gisteren even gemaakt tussen de bedrijven door. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYzjO7CJ_sL6P2ee9ys_2ol7nm4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cyjlzrjyfxo3WBK9zMuws8j4.jpg?f=user_large

Boven LCD, onder OLED.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-09 09:41
0daro0 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:50:
[...]

Ikzelf heb bij non-steam games Google Chrome geïnstalleerd. En vervolgens met deze site getest https://testmyscreen.com/

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 11:26
The Zep Man schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:57:
[...]

OK, OK... Om er toch één te maken. Gisteren even gemaakt tussen de bedrijven door. :P

[Afbeelding]

Boven LCD, onder OLED.
Wauw wat een verschil. Merk je ook duidelijk verschillen in performance in games?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isotope5004
Ashundi schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:57:
[...]

Ikzelf heb bij non-steam games Google Chrome geïnstalleerd. En vervolgens met deze site getest https://testmyscreen.com/
Je kan ook gewoon desktop mode opstarten en dan met firefox naar https://www.eizo.be/monitor-test/ oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GranCanaria schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:04:
[...]

Wauw wat een verschil. Merk je ook duidelijk verschillen in performance in games?
Helaas nog niet veel tijd gehad om ermee te spelen. Eerste indruk:

• Van wat ik vlug een beetje heb kunnen spelen (Outer Wilds) voelde het soepeler. Heb geen FPS-metingen gedaan.
• 90 Hz in menu's maakt een significant verschil in indruk met hoe soepel alles loopt.
• Van het iets grotere scherm merk je wel het verschil als je de LCD-variant gewend bent.
• De getoonde LCD Deck is één van de eerste revisies. De OLED voelt qua trackpads een stuk beter aan (directer, betere trilling, betere klik). Nu weet ik niet of dat exclusief is aan het OLED-model, of dat nieuwere LCD-modellen ook betere trackpads hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 23-11-2023 10:18 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 17:05

MaDLiVe

.-Observer-.

[...]

Heb je deze ook gehad bij de OLED deck?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:19
The Zep Man schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:57:
[...]

OK, OK... Om er toch één te maken. Gisteren even gemaakt tussen de bedrijven door. :P

[Afbeelding]

Boven LCD, onder OLED.
Prachtig die OLED! Ik houd het bij de LCD, maar OLED schermen zijn toch echt een lust voor het oog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:33

Nitai

Live the life you love.

[...]

Ik heb dit uitgeprint voor m'n originele Steam deck, maar past ook in de nieuwe case.
https://www.printables.co...er-cradle-eu-plug-version

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Nitai schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:44:
[...]

Ik heb dit uitgeprint voor m'n originele Steam deck, maar past ook in de nieuwe case.
https://www.printables.co...er-cradle-eu-plug-version
dat is echt een mooie oplossing. Ik ben zelf gewoon voor een JSAUX case gegaan. Daar past de oplader in, maar is wel een stuk groter. Misschien toch deze oplossing overwegen als ik de oled ga kopen ;)

Qua steam aanbiedingen gisteren nog even Max Payne 1 en 2 gekocht. 3 heb ik al kunnen installeren omdat ik die game al in mijn rockstar account had staan, maar vond die sowieso wat minder. Even los van de stijl irriteren me daar die cut scenes die iedere 5 seconden voorbij komen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

0daro0 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:50:
[...]

Ik denk het niet eigenlijk, het voelt te mechanisch. Ik ga anders wel een reddit-post maken. Kijken of het echt vaak voorkomt.

Wat overigens ook fijn is aan 90Hz is dat je games nu kan cappen op 45fps zonder dat je de refresh rate hoeft te veranderen. Dat is ook net wat meer smooth. Op de oude Deck zie je anders de overstap van 40 naar 60 en terug.

Ik was trouwens wel nieuwsgierig en had op de eerste avond even bij Support gevraagd hoe en wat, gisteravond dit toegevoegd:
Thanks for your response!

Yes. I feel a distinct difference between left and right, especially in the Steam interface. The left trigger pull feels like a click happening inside. The right trigger is more of a smooth vibration, just like it was with my LCD version. Also, changing the intensity of the haptics does nothing to change it. It actually feels like some screws may be overtightened on the left side of the Deck? I'd love to hear some solutions I can try at home. I can't find any dead pixels or other flaw so far, so I'd hate to not be able to improve and/or fix this myself. Thanks for your assistance in advance.

Oh, right, another good test is the keyboard. If you use the left trackpad, it feels more like a "rattly clicking" to move across the keyboard. The right side is more smooth, dampened.

[ Voor 48% gewijzigd door ap3nr0ts op 23-11-2023 11:15 ]

MaDLiVe schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:22:
[...]

Heb je deze ook gehad bij de OLED deck?
Ja, bij het 1 TB model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goed dat je het er bij zet want dat was anders echt niet duidelijk geweest... /S :+

Zelf ook nog niet heel veel mee gespeeld want erg druk momenteel. Wel beetje Hades gespeeld wat er echt subliem uitziet op oled en ook gewoon op 90 fps draait (zonder de accuduur echt veel te veranderen geloof ik)

Ook even Diablo 4 gespeeld, maar hoewel de fps prima is zijn de laadtijden vrij lang en blijft de game af en toe even hangen. Niet tijdens gameplay maar als je naar een nieuw gebied gaat. Alsof hij toch niet helemaal klaar was met laden en moeite heeft bepaalde assets op te halen, of misschien is ie wel shaders aan het compilen of zo. Bij de battle.net variant krijg je die natuurlijk niet voorgekauwd van Valve. Uiteindelijk na kort spelen besloten om voor nu gewoon even op mijn pc door te spelen, heb het te druk om echt moeite er in te steken momenteel, ik wil gewoon gamen wanneer ik tijd heb.

Edit: voor de duidelijkheid, bovenstaande (moeite er in moeten steken) is echt alleen maar omdat ik een niet steam versie probeer te gebruiken. Bij steam games is het vrijwel altijd gewoon op download drukken, even wachten en gamen maar.

[ Voor 10% gewijzigd door Finraziel op 23-11-2023 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
Even GTA 5 gespeeld. Lijkt erg goed speelbaar op hoge settings, 60fps. Ook wat experimenteerd met 30fps. Zonder motion blur voor mij onspeelbaar. Met blur niet veel beter.

45 fps voelde echter ook prima. Leuk om snel met deze zaken te kunnen experimenteren. Zeker meer demanding games zal ik denk ik vaak op 40/45 fps draaien. Deze framerate is nieuw voor me en, hoewel absoluut niet vloeiend genoeg, wat mij betreft wel een compromis wat het waard kan zijn.

Verder wel zoekende naar de houding. Had m op schoot maar na 15min was mn nek er al klaar mee, haha.

Iemand een lijstje met leuke indie games die ik moet proberen? Sowieso Hades en Hollow knight natuurlijk maar Hades heb ik eigenlijk wel gezien (Xbox en pc al uitgespeeld)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isotope5004
ap3nr0ts schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:01:
[...]

Ik denk het niet eigenlijk, het voelt te mechanisch. Ik ga anders wel een reddit-post maken. Kijken of het echt vaak voorkomt.

Wat overigens ook fijn is aan 90Hz is dat je games nu kan cappen op 45fps zonder dat je de refresh rate hoeft te veranderen. Dat is ook net wat meer smooth. Op de oude Deck zie je anders de overstap van 40 naar 60 en terug.

Ik was trouwens wel nieuwsgierig en had op de eerste avond even bij Support gevraagd hoe en wat, gisteravond dit toegevoegd:

[...]
Laat je weten wat je krijgt als antwoord van support?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56

fub

Ik heb wat hulp nodig bij het instellen van de compatibiliteit voor games dia de Heroic Launcher, want ik denk dat ik alles goed doe, maar het spel start toch niet op.
Ik heb via Gog het spel Ys Seven gekocht. Als je op Steam kijkt, dan is de Steam Deck niet ondersteund, maar als je in ProtonDB kijkt, dan zie je dat de status 'Gold' is. Het zou dus moeten kunnen werken.

Ik heb de Heroic Launcher geinstalleerd, heb ingelogd op Gog en heb het spel gedownload en geinstalleerd. Ik heb ook via ProtonUp-Qt de proton-versie GE-Proton 8.18 (die genoemd wordt) geinstalleerd. In de Heroic Launcher heb ik de compatibility op GE-Proton 8.18 gezet, en via de config-tool heb ik de resolutie op 1200x800 gezet (zoals ook genoemd in een van de posts).
En als ik dan het spel start -- hetzij via de Heroic Launcher in desktop mode, hetzij via de Heroic Launcher gestart via Steam, hetzij via Steam zelf (via de 'add to steam' menu-optie) -- niks werkt. De boel crasht na een paar seconden.

Wat is de 'workflow' om de juiste instellingen te achterhalen en in te stellen? Iemand zo'n soort proces al eens met succes doorgelopen?

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:30
TheProf82 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:41:
Even GTA 5 gespeeld. Lijkt erg goed speelbaar op hoge settings, 60fps. Ook wat experimenteerd met 30fps. Zonder motion blur voor mij onspeelbaar. Met blur niet veel beter.

45 fps voelde echter ook prima. Leuk om snel met deze zaken te kunnen experimenteren. Zeker meer demanding games zal ik denk ik vaak op 40/45 fps draaien. Deze framerate is nieuw voor me en, hoewel absoluut niet vloeiend genoeg, wat mij betreft wel een compromis wat het waard kan zijn.

Verder wel zoekende naar de houding. Had m op schoot maar na 15min was mn nek er al klaar mee, haha.

Iemand een lijstje met leuke indie games die ik moet proberen? Sowieso Hades en Hollow knight natuurlijk maar Hades heb ik eigenlijk wel gezien (Xbox en pc al uitgespeeld)
Disco Elysium, Cuphead.

• 0daro0

Tof!

Skull the hero slayer, doet me een beetje denken aan Maplestory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 17:20
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uBw8iwM.jpg
Ik probeer de SSD te swappen maar ik kan op geen enkele video vinden hoe ze deze kabel precies loskrijgen. Heeft iemand enig idee?

(De C-R kabel)

[ Voor 8% gewijzigd door stfnz op 23-11-2023 12:09 ]

Waarom moet je die losmaken voor een SSD swap?

• stfnz
Tadango schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:10:
Waarom moet je die losmaken voor een SSD swap?
Ik dacht om het shield te kunnen weghalen? Op de ifixit video ontkoppelen ze hem ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je de accu bedoeld, dat hoeft niet perse. Wat jij toont is een heel ander deel......

YouTube: Steam Deck SSD Replacement: Get it Done in 20 Minutes!

• 0daro0
stfnz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:08:
[...]

Ik probeer de SSD te swappen maar ik kan op geen enkele video vinden hoe ze deze kabel precies loskrijgen. Heeft iemand enig idee?

(De C-R kabel)
Het zwarte deel omhoog schuiven of het witte stukje omhoog wippen het is vaak een van die 2. wel voorzichtig en niet forceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stfnz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:08:
Even onafhankelijk of dat voor een SSD nodig is: het witte klepje van de connector op het moederbord dat over het uiteinde van de kabel heen valt kan je voorzichtig omhoog wippen. Daarna kan je de kabel zo verwijderen.

Zoals @0daro0 noemt: forceer niets. Het zijn hele kleine plastic onderdelen. Je hebt niet veel kracht nodig. Als dat wel zo lijkt, dan doe je iets verkeerd. Dat klepje scharniert, en dat mechanisme wil je echt niet beschadigen.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 23-11-2023 12:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notoriousss
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-06 19:48

Paar leuke indies die ik in mijn library heb:
  • Binding of Isaac
  • Children of Morta
  • Blasphemous (2)
  • Broforce
  • Celeste
  • Darkest Dungeon (2)
  • Dead Cells
  • Enter the Gungeon
  • Flynn Son of Crimson
  • FTL
  • Hotline Miami (2)
  • La Mulana (2)
  • Luftrausers
  • The Messenger
  • Moonlighter
  • Nuclear Throne
  • Owlboy
  • Rogue Legacy (2)
  • Spelunky (2)
  • Super Meatboy
  • Titan Souls
  • Undertale
  • Vampire Survivors
  • Wizard of Legend
Zit vast wat leuks tussen, de meeste zijn ook nog eens in de aanbieding.

• stfnz
The Zep Man schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:33:
[...]

Even onafhankelijk of dat voor een SSD nodig is: het witte klepje van de connector op het moederbord dat over het uiteinde van de kabel heen valt kan je voorzichtig omhoog wippen. Daarna kan je de kabel zo verwijderen.
Oke thx, Ja op de LCD SD loopt hij dus onder het shield door, maar op de OLED er over heen. Zo krijg je dus weinig ruimte om dingen de shield te verplaatsen.

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Hoe zit het met downloaden in sleep mode? Ik ben zo de hele dag weg maar wil graag een paar games downloaden

• TheProf82
ryanator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:35:
Hoe zit het met downloaden in sleep mode? Ik ben zo de hele dag weg maar wil graag een paar games downloaden
Dat kan dus niet, voor zover ik weet. Ik vond dat wel jammer, maar had gisteren eigenlijk in een half uur drie grote games binnen...

• ryanator
  • Nu online

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJKiOa5aSbptlzPwEVUan71htMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6pSLAx4FSMDY6TkoFOmVZLD.jpg?f=fotoalbum_large

Trackpad van m’n oled is beetje bekrast aangekomen. Voor lief nemen of toch contact opnemen? Heb geen zin in heen en weer gedoe met GLS weer

• Isotope5004
ryanator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:55:
[Afbeelding]

Trackpad van m’n oled is beetje bekrast aangekomen. Voor lief nemen of toch contact opnemen? Heb geen zin in heen en weer gedoe met GLS weer
Als je geen zin hebt in gedoe en ze gewoon goed werken: https://nl.aliexpress.com/item/1005004706062836.html

Als je wel zin hebt in gedoe of ze niet goed werken: terugsturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:07
[Afbeelding]

Ziet er niet netjes uit nee maar als het verder goed werkt? Ik heb ook geen geweldige ervaring met GLS, ik zou het voor lief nemen.

Of een optie kiezen zoals Yayt hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0daro0
superbassie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:47:
[...]

Ziet er niet netjes uit nee maar als het verder goed werkt? Ik heb ook geen geweldige ervaring met GLS, ik zou het voor lief nemen.

Of een optie kiezen zoals Yayt hierboven.
Heeft ifixit dit niet als los onderdeel, wellicht voor nu laten en later vervangen als het je echt stoort. ik zou er gewoon een mooie skin overheen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
0daro0 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:13:
[...]

Heeft ifixit dit niet als los onderdeel, wellicht voor nu laten en later vervangen als het je echt stoort. ik zou er gewoon een mooie skin overheen doen.
Kan die 'touchscreens' niet als onderdeel vinden op Ifixit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
[Afbeelding]

foto is niet scherp genoeg om te oordelen. Nu heb je nog de kans om het gratis gefixed te krijgen, mocht je er later aan irriteren dan moet je betalen. Ook gaat het natuurlijk ten koste van de waarde van de deck mocht je hem nog weg willen doen. Die stickers van Ali vind ik persoonlijk lelijk, maar ieder zijn ding.
Ja het is zuur, maar je mag blij zijn dat het nu gebeurd wanneer je het apparaat nog niet hebt gebruikt. Straks moet je alles opnieuw installeren enzo. Zeker als je wat verder gaat dan steam games is het wel wat gedoe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superbassie
Zal hier ongetwijfeld bekend zijn maar ik vind steamdeckhq.com handig om te zien wat de beste settings zijn voor games.
Als er andere en/of betere bronnen zijn, let me know!

• TheProf82
superbassie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:44:
Zal hier ongetwijfeld bekend zijn maar ik vind steamdeckhq.com handig om te zien wat de beste settings zijn voor games.
Mist daar nou GTA 5? Opmerkelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:10
https://www.protondb.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
En tot slot de Valve deck verified status. Dan heb je denk ik de drie beste bronnen te pakken aldus meerdere youtube videos die ik heb gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0daro0
superbassie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:24:
[...]

Kan die 'touchscreens' niet als onderdeel vinden op Ifixit.
Ik zie het inderdaad ook niet, ik dacht dat ze alles volledig verkochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technotron
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06 08:01
Gisteravond bericht ontvangen dat mijn Steam Deck is verzonden, maar het GLS-nummer verwijst naar de EU-pagina waar die niets kan vinden. Als ik het nummer bij GLS Nederland invoer, zie ik alleen dat het pakket al maandag werd aangekondigd, maar nog niets is ontvangen. Oh, en ik kreeg gisteravond ook nog een mailtje van een of andere Top Products BV in Waalwijk met dit trackingnummer... mailadres van die club werkt niet.

Iemand dit of iets soortgelijks meegemaakt?

• 0daro0
Technotron schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:38:
Gisteravond bericht ontvangen dat mijn Steam Deck is verzonden, maar het GLS-nummer verwijst naar de EU-pagina waar die niets kan vinden. Als ik het nummer bij GLS Nederland invoer, zie ik alleen dat het pakket al maandag werd aangekondigd, maar nog niets is ontvangen. Oh, en ik kreeg gisteravond ook nog een mailtje van een of andere Top Products BV in Waalwijk met dit trackingnummer... mailadres van die club werkt niet.

Dit is normaal, als het goed is moet je naar deze site en dan je track-trace nummer invoeren met je postcode

https://www.gls-info.nl/

• superbassie
Technotron schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:38:

Top Products BV is volgens mij een soort 'middleman', hoef je je geen zorgen over te maken. Heb een mail gekregen van dat bedrijf dat de SD verzonden werd met GLS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notoriousss
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-06 19:48
Beide hebben ook een plugin voor decky loader. De een plaatst een ProtonDB badge op de game pagina en de ander toont de optimale settings van steamdeckhq in je rechter balk.

• Technotron
Nee precies, dat bedoel ik idd. Had hem daar ingevuld, maar pakket is nog niet ontvangen blijkbaar. Hoe lang duurde het bij jullie voordat de tracking "actief" werd?

• superbassie
Notoriousss schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:51:
[...]

Beide hebben ook een plugin voor decky loader. De een plaatst een ProtonDB badge op de game pagina en de ander toont de optimale settings van steamdeckhq in je rechter balk.
Haha rustig aan, al die termen, heb m'n Deck pas net! Maar zeker bedankt! Moet me nog inlezen wat er mogelijk is. :P

• Technotron
superbassie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:50:
[...]

Top Products BV is volgens mij een soort 'middleman', hoef je je geen zorgen over te maken. Heb een mail gekregen van dat bedrijf dat de SD verzonden werd met GLS.
Dit bericht helemaal gemist, thanks :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:11

Aiii

何これ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4GLMq0MUzoc27J5ouVQ0sGLuf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwaoO0OX9MUU5v4pDoa6gWZL.jpg?f=fotoalbum_large

Ah that’s the stuff

• Ashundi
Technotron schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:51:
Nee precies, dat bedoel ik idd. Had hem daar ingevuld, maar pakket is nog niet ontvangen blijkbaar. Hoe lang duurde het bij jullie voordat de tracking "actief" werd?
Psst. Hier al je vragen beantwoord ;)

• ryanator
  • Nu online

ryanator

Wilt een PS5 op launch

ProtonDB is de grootste bron

• Technotron
Ashundi schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:15:
[...]

Psst. Hier al je vragen beantwoord ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Hmm, ik zie het verschil wel, maar om nu te zeggen dat het bovenste scherm 'compleet trash' is en 'onspeelbaar', wat ik vaak zie gemeld worden, lijkt me dan toch ook overdreven.

Het bovenste is gewoon OK, zeker goed genoeg. Het onderste is gewoon veel beter (zwart = zwart).

Ik zou als ik een steam deck had nu niet meteen FOMO gewijs alles in de verkoop zetten en de nieuwe bestellen eigenlijk. Dan zou ik nog een paar jaartjes wachten tot een echte steam deck 2.

Geen kritiek naar jou toe natuurlijk, eerder voor mocht iemand twijfelen of stressed zijn over een mogelijke upgrade die misschien niet nodig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ryanator
  • Nu online

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Heerlijk om weer een SD owner te zijn. Al die hassle met Windows handhelds zat. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:55
ryanator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:20:
Heerlijk om weer een SD owner te zijn. Al die hassle met Windows handhelds zat. :)
Ik wil iedereen welkom heten in onze club, jij en al de nieuwe eigenaren van de OLED Decks die nu binnen komen druppelen! :)

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 23-11-2023 19:31 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• ryanator
  • Nu online

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik las veel over de 40fps 40hz lock. Ik zie in de performance overlay alleen 40fps 90hz. Is dit dan vloeiender? Ik heb namelijk bij een vriend the Witcher 3 gespeeld op 40fps 40hz lock en was verbaasd hoe smooth dit voelde. Maar nu voelt dit toch minder smooth dan ik dacht. Meer richting 30 dan 60, terwijl dit eerst andersom was

• Amos_x
ryanator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:48:
Ik las veel over de 40fps 40hz lock. Ik zie in de performance overlay alleen 40fps 90hz. Is dit dan vloeiender? Ik heb namelijk bij een vriend the Witcher 3 gespeeld op 40fps 40hz lock en was verbaasd hoe smooth dit voelde. Maar nu voelt dit toch minder smooth dan ik dacht. Meer richting 30 dan 60, terwijl dit eerst andersom was
Lijkt mij logisch, hoe moeten 40 plaatjes per seconde in 90 verversingen per seconde passen? Soms heb je dan een plaatsje dan langer dan 2Hz moet blijven staan, waardoor je oneven frametiming hebt. Of tearing. Als ik het goed begrijp.

Maar het lijkt me gewoon niet zo goed samen te gaan.

Kan je niet mikken op 45fps op een 90 Hz scherm? Dan heb je op zijn minst het voordeel van een frame te renderen per 2 verversingen.

• ryanator
  • Nu online

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Amos_x schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:56:
[...]

Lijkt mij logisch, hoe moeten 40 plaatjes per seconde in 90 verversingen per seconde passen? Soms heb je dan een plaatsje dan langer dan 2Hz moet blijven staan, waardoor je oneven frametiming hebt. Of tearing. Als ik het goed begrijp.

Maar het lijkt me gewoon niet zo goed samen te gaan.

Kan je niet mikken op 45fps op een 90 Hz scherm? Dan heb je op zijn minst het voordeel van een frame te renderen per 2 verversingen.
45fps 90hz lijkt wat vloeiender inderdaad. Wel gek; zou echt zweren dat ik het toen op 40fps 40hz had, maar dat is geen keuze op de SD die ik vandaag kreeg

• Amos_x
ryanator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:58:
[...]

45fps 90hz lijkt wat vloeiender inderdaad. Wel gek; zou echt zweren dat ik het toen op 40fps 40hz had, maar dat is geen keuze op de SD die ik vandaag kreeg
In de reviews lees ik dat het geen VRR scherm is. Dus 90 fixed. 40 Hz lijkt me niet mogelijk.

• ryanator
  • Nu online

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Amos_x schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:59:
[...]

In de reviews lees ik dat het geen VRR scherm is. Dus 90 fixed. 40 Hz lijkt me niet mogelijk.
Oh oeps ik bedoelde trouwens 40fps op 80hz wat hij automatisch doet haha

• ryanator
  • Nu online

ryanator

Wilt een PS5 op launch

[quote]ryanator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:01:
[...]

Oh oeps ik bedoelde trouwens 40fps op 80hz wat hij automatisch doet haha. Overigens voelt 30fps wel aan als veeel minder dan 30fps

• superbassie
Net een hele tijd lekker op de bank Hogwarts Legacy gespeeld op de Deck. Toen 'ie uitkwam wel gekocht maar nooit gespeeld op m'n PC. Heerlijk dat dat nu zo kan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
Nou mijn Steam Deck is nog niet eens binnen maar ik heb mede door de sale de lijst met games voor de Steam Deck nog verder uitgebreid.. Ik hoef aankomende jaren geen nieuwe games meer..

Op Steam Deck
-Chrono Trigger
-Cult of the Lamb
-Darkest Dungeon II
-Dave The Diver
-Dead Cells
-Dredge
-Octopath Traveler II
-Ori and the Will of the Wisps
-Sea of Stars
-Slay The Spire
-Stray
-Tactics Ogre Reborn
-Subnautica
-Emudeck -> Golden Sun
-Emudeck -> Final Fantasy Tactics

Via Moonlight
Alan Wake II (Al mee bezig)
Baldurs Gate 3
Diablo IV
Hogwarts Legacy
Yakuza 0 (Wou ik binnenkort mee starten)
Zelda : TOTK
Returnal
Cyberpunk 2077

Ondertussen ethernet getrokken naar alle kamers en overal Wifi6 AP's opgehangen, dus kan van de tuin naar zolder rennen zonder framedrops 8) .
Overal getest (met laptop) en Moonlight werkt met 1-2ms network delay @ de maximale 150mbps.

[ Voor 14% gewijzigd door Valandin op 23-11-2023 20:31 ]

• Ashundi
Valandin schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:29:
*knip*

Ondertussen ethernet getrokken naar alle kamers en overal Wifi6 AP's opgehangen, dus kan van de tuin naar zolder rennen zonder framedrops 8) .
Overal getest (met laptop) en Moonlight werkt met 1-2ms network delay @ de maximale 150mbps.
Vreemd, ik heb juist wifi6 uitgezet omdat mijn deck anders geen wifi verbinding meer kon maken. Heeft alleen eerste uur gewerkt -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfnz
The Zep Man schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:33:
[...]

Zoals @0daro0 noemt: forceer niets. Het zijn hele kleine plastic onderdelen. Je hebt niet veel kracht nodig. Als dat wel zo lijkt, dan doe je iets verkeerd. Dat klepje scharniert, en dat mechanisme wil je echt niet beschadigen.
Bedankt, het is gelukt. Ja ik ben iets te angstig met dit soort dingen. Is prima gegaan en de ssd werkt perfect.

• Valandin
Ashundi schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:52:
[...]

Vreemd, ik heb juist wifi6 uitgezet omdat mijn deck anders geen wifi verbinding meer kon maken. Heeft alleen eerste uur gewerkt -O-
De deck oled? Of deck lcd?
Alleen de oled kan met wifi6 verbinden dacht ik te lezen.

Mijn laptop kon geen verbinding maken als ik de 160mhz band aan had staan icm wifi6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Over het exclusieve toetsenbord en opstartfilm voor de Deck 1TB OLED:

Leuk, maar wat is dat opstartfilmpje laaaang...

Die van mij is korter. :+

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 23-11-2023 21:29 ]

• Timothy3000
Hoe is de ventilatie van de Oled? Wat stiller of hetzelfde?
Timothy3000 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:25:
Hoe is de ventilatie van de Oled? Wat stiller of hetzelfde?
Ten opzichte van wat? Het LCD-model heeft verschillende fans met verschillende hoeveelheden geluid.

• Timothy3000
The Zep Man schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:28:
[...]

Ten opzichte van wat? Het LCD-model heeft verschillende fans met verschillende hoeveelheden geluid.
Ah ok, dat wist ik niet! Vind de fan zelf wat luid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:28
Valandin schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:29:
Nou mijn Steam Deck is nog niet eens binnen maar ik heb mede door de sale de lijst met games voor de Steam Deck nog verder uitgebreid.. Ik hoef aankomende jaren geen nieuwe games meer..

Op Steam Deck
-Chrono Trigger
-Cult of the Lamb
-Darkest Dungeon II
-Dave The Diver
-Dead Cells
-Dredge
-Octopath Traveler II
-Ori and the Will of the Wisps
-Sea of Stars
-Slay The Spire
-Stray
-Tactics Ogre Reborn
-Subnautica
-Emudeck -> Golden Sun
-Emudeck -> Final Fantasy Tactics

Via Moonlight
Alan Wake II (Al mee bezig)
Baldurs Gate 3
Diablo IV
Hogwarts Legacy
Yakuza 0 (Wou ik binnenkort mee starten)
Zelda : TOTK
Returnal
Cyberpunk 2077

Mooie lijst! Yakuza 0 speelt volgens mij ook prima native op de SD. Hele gave game, als het je ligt ga je daar veel plezier aan beleven!

• ryanator
  • Nu online

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Wat kun je met die steam punten en hoe zie ik hoeveel ik er heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
SteamOS 3.5.7 (stable) is uit maar de 200/1040mhz bug is er nog steeds.

Hopelijk lost Valve dit snel op, mijn Deck draait nog op de oudere software maar die van mijn partner had het (3.5.5) wel geïnstalleerd, dus daar moest ik een rollback op uitvoeren.
ryanator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:55:
Wat je mee kunt kopen kun je zien in de Point Shop, als je Steam client (in desktop) opent heb je onder de store tab daar een knop voor (en dan zie je meteen hoeveel punten je hebt).

Ik zelf spendeer ze iedere keer aan een seasonal badge als deze uit is.

• superbassie
ryanator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:55:
Onzin dingen 'kopen', heb 100k volgens mij, doe er niks mee.
easygoingfox schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:53:
[...]

Mooie lijst! Yakuza 0 speelt volgens mij ook prima native op de SD. Hele gave game, als het je ligt ga je daar veel plezier aan beleven!
Bedankt he! Gaat m'n CC weer..... :9

• Valandin
easygoingfox schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:53:
[...]

Zou het liefst native willen ja, maar ik heb Yakuza via xbox game pass :(

• Ashundi
Valandin schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:58:
[...]

De deck oled? Of deck lcd?
Alleen de oled kan met wifi6 verbinden dacht ik te lezen.

Mijn laptop kon geen verbinding maken als ik de 160mhz band aan had staan icm wifi6.
Oled. Daarom ook zo raar. Maar hoe vaak ik ook deed herstarten, verbinding vergeten en opnieuw toevoegen etc. Pas weer verbinding nadat ik wifi6 had uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:28
superbassie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:38:
[...]

Bedankt he! Gaat m'n CC weer..... :9
Graag gedaan, bedank me maar na het spelen van dit meesterwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:19
easygoingfox schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:04:
[...]

Graag gedaan, bedank me maar na het spelen van dit meesterwerk ;)
Yakuzo 0 is inderdaad echt een prachtig spel. Ook op de SD met gewoon LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:31

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De half life remake Black Mesa is voor €2,99 in de sale maar is “playable” en niet “deck verified”. Heeft er iemand hier toevallig ervaring mee hoe playable hij precies is? ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:00:
De half life remake Black Mesa is voor €2,99 in de sale maar is “playable” en niet “deck verified”. Heeft er iemand hier toevallig ervaring mee hoe playable hij precies is? ;)
Zelf niet op de deck gespeeld, maar als je op learn more klikt dan staat daar de reden. In dit geval dat de on screen uitleg niet altijd overeen komt met de knoppen op de steam deck en dat je soms het on screen keyboard moet gebruiken (geen idee waarvoor, meestal is dat in een rpg één keer om je karakter een naam te geven maar dat is niet van toepassing in black mesa).
Lijkt me prima te spelen dus. Meestal kun je ook wel een video op YouTube vinden over de game op deck, of even bij protondb kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
DeNachtwacht schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:00:
Als hij een beetje op het origineel lijkt dan barely, maar dat ligt niet zozeer aan de linux implementatie maar meer aan het bijna pixel perfect platforming en de auto aim die vrij vaak er net langs schiet _O-

Playable betekent dat het een stukje optimalisatie mist voor de steam deck zoals kleine lettertjes of menu’s die bepaalde input vragen. Ben nog geen game tegengekomen waarbij dit echt een probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
Ik heb gisteren dus zitten klote met de Emudeck en andere plugins.
Enige waar ik nu tegen aanloop is Emudeck me Bios & firmware files ik kan het nergens downloaden of vinden ivm dat het niet mag enkel voor eigen gebruik. Nu zou je toch denken dat hier wel iets over te vinden te downloaden valt maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:50
0daro0 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:56:
Ik heb gisteren dus zitten klote met de Emudeck en andere plugins.
Enige waar ik nu tegen aanloop is Emudeck me Bios & firmware files ik kan het nergens downloaden of vinden ivm dat het niet mag enkel voor eigen gebruik. Nu zou je toch denken dat hier wel iets over te vinden te downloaden valt maar helaas.
Je mag hier niet meegeholpen worden hier, maar even beter zoeken. Misschien wat andere termen en probeer wat andere zoekmachines. Het is prima te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
Pendora schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:17:
[...]

Je mag hier niet meegeholpen worden hier, maar even beter zoeken. Misschien wat andere termen en probeer wat andere zoekmachines. Het is prima te vinden.
Daar ben ik me ook van bewust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

ap3nr0ts schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:01:
[...]

[...]
@Isotope5004 @0daro0 Ik heb sinds gisteravond niet meer die dubbele klik bij navigeren in het Steam-menu. Hij is nog wel iets "scherper" dan rechts. Zou het een stille fix kunnen zijn geweest, of hebben jullie wel twee duidelijke klikjes (of iemand anders natuurlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
ap3nr0ts schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:28:
[...]

@Isotope5004 @0daro0 Ik heb sinds gisteravond niet meer die dubbele klik bij navigeren in het Steam-menu. Hij is nog wel iets "scherper" dan rechts. Zou het een stille fix kunnen zijn geweest, of hebben jullie wel twee duidelijke klikjes (of iemand anders natuurlijk)?
Ik moet zeggen dat ik me er nog niet echt in verdiept hebt ben zoveel bezig met plugins etc.

Ik heb wel met mijn analog stick aan de rechter kant het direct clicked bij indrukken en de linker een soort van vertraging heeft en wat harder moet indrukken dus wederom aan de rechterkant lijkt een issue
Pagina: 1 ... 90 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.