Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
outlandos schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:03:
Kan de SD oled een 1 tb sd kaart aan? Ik vind dat nergens terug dus neem aan van wel?
De LCD versie heeft er geen moeite mee.
Enige zou kunnen zijn (ook met de LCD versie) dat niet elk merk / model sd kaart even goed werkt, al is dit geloof ik ook al beter geworden t.o.v. de release van de SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 17:56
Zover ben ik nog niet wat betreft undervolten of dergelijks XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
ap3nr0ts schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:12:
[...]

Playnite is fantastisch! Ik gebruik het nu op mijn LCD-Deck nog voor Xbox Game Pass en het werkt veel beter dan via Steam Rom Manager alles toevoegen aan Steam. Om de een of andere reden, verdwijnen reeds toegevoegde games zodra ik nieuwe toevoeg. Maar niet altijd. Kortom: gedoe. Cyberpunk start ook netjes in HDR, ook al kan ik nu in Moonlight nog geen HDR aanvinken. Het gaat op de pc zelf in ieder geval netjes aan en uit per game.

Gebruik jij nog een specifieke skin? Het enige minpuntje vind ik nu dat je in je overzicht een game aanklikt en dan naar het detailvenster gaat. Die stap zou er nog uit mogen als ik het echt perfect wil hebben. :+

En een vraag nog: waarom specifiek h265? Ik lees dat dat niet perse nodig is als je genoeg bandbreedte hebt, en ik zit praktisch naast mijn router en mijn huisnetwerk is verder volledig cat6 overal. (Ook 1000mbps glasvezel, maar dat speelt hier geen rol.)
Fijn om te horen! Meeste dingen kan je volgens mij ook wel tweaken.Onder de media tab kan je ook automatisch je covers downloaden van het web, in het geval dat je icoontjes mist..
Ik gebruik hem zelf gewoon standaard.

Wat ik begrepen heb is dat NVidia Gamestream/Sunshine alleen Main10(HDR) over HEVC (H265) aanbied. Zonder H265 werkt het bij mij in ieder geval niet. Ik heb hem op Sunlight onder 'NVIDIA NVENC Encoder" op Performance Preset "P4" staan en heb 1-2 ms encoding latency en 1-2ms decoding latency op m'n shield pro, dat zal op de steam deck niet hoger gaan uitvallen gezien de specs.

Ik heb ook overal in huis cat6 liggen en een los wifi6 netwerk neergezet voor de steam deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Notoriousss schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:06:
[...]

De reguliere LCD kan het, dus de OLED ook lijkt me.
Hier draait 2tb probleemloos, dus 1tb zal zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 14:18
jgsr schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:43:
[...]

Hier draait 2tb probleemloos, dus 1tb zal zeker lukken.
Jij hebt een 2TB Micro SD kaart?? :o
Dat heeft je of een rib uit je lijf gekost, of een paar cent bij AlieXpress maar dan is het waarschijnlijk maar 128 MB hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 10:52

ap3nr0ts

hoi

Valandin schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:15:
[...]

Fijn om te horen! Meeste dingen kan je volgens mij ook wel tweaken.Onder de media tab kan je ook automatisch je covers downloaden van het web, in het geval dat je icoontjes mist..
Ik gebruik hem zelf gewoon standaard.

Wat ik begrepen heb is dat NVidia Gamestream/Sunshine alleen Main10(HDR) over HEVC (H265) aanbied. Zonder H265 werkt het bij mij in ieder geval niet. Ik heb hem op Sunlight onder 'NVIDIA NVENC Encoder" op Performance Preset "P4" staan en heb 1-2 ms encoding latency en 1-2ms decoding latency op m'n shield pro, dat zal op de steam deck niet hoger gaan uitvallen gezien de specs.

Ik heb ook overal in huis cat6 liggen en een los wifi6 netwerk neergezet voor de steam deck.
Jammer dat Moonlight not geen HDR ondersteunt. Klopt dat? Ik zie het er wel snel aankomen op de Deck: https://github.com/moonlight-stream/moonlight-qt/issues/1117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
thetakman schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:45:
[...]

Dat heeft je of een rib uit je lijf gekost, of een paar cent bij AlieXpress maar dan is het waarschijnlijk maar 128 MB hahaha
Oh hadden we het over micosd??

Ik dacht dat het om de nvme ging haha... Ok nevermind, ik bedoelde de interne opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
thetakman schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:45:
[...]

Ik heb deze gebruikt in mijn SD. SanDisk Ultra microSDXC-kaart 1 TB Class 10, UHS-I Incl. SD-adapter

Ik verwacht dat hij ook werkt in de OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:19
0daro0 schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:07:
[...]

Zover ben ik nog niet wat betreft undervolten of dergelijks XD
crytools gebruik je niet voor undervolten, maar om de VRAM, swap en swappiness aan te passen. Undervolten kan sinds de 3.5.5 release gewoon vanuit de bios zonder speciale akties. Het is niet iets wat je blind moet doen, maar gewoon langzaam waardes omlaag brengen en testen of je games nog soepel blijven draaien. Als je te laag gaat dan heb je een risico dat je niet kan booten, maar CMOS reset zou dat heel simpel moeten fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
ap3nr0ts schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:46:
[...]

Jammer dat Moonlight not geen HDR ondersteunt. Klopt dat? Ik zie het er wel snel aankomen op de Deck: https://github.com/moonlight-stream/moonlight-qt/issues/1117
Moonlight zou HDR moeten ondersteunen op elk platform sinds versie +-4.0.0, kan zijn dat Moonlight de Steam Deck OLED nog niet detecteert als HDR-capable device ofzo. Als ik 't issue lees staat er ook dat de optie er binnen Moonlight wel is maar greyed out lijkt te zijn.

Zal met v5.0.2 wel gefixed worden als 't niet aan de kant van Valve ligt.
Mijn OLED is nog niet binnen dus ik zal even kijken of ik 't aan de praat kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0daro0
Valandin schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:49:
[...]

Moonlight zou HDR moeten ondersteunen op elk platform sinds versie +-4.0.0, kan zijn dat Moonlight de Steam Deck OLED nog niet detecteert als HDR-capable device ofzo. Als ik 't issue lees staat er ook dat de optie er binnen Moonlight wel is maar greyed out lijkt te zijn.

Zal met v5.0.2 wel gefixed worden als 't niet aan de kant van Valve ligt.
Mijn OLED is nog niet binnen dus ik zal even kijken of ik 't aan de praat kan krijgen.
Stomme vraag, maar wat is Moonlight ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
0daro0 schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:58:
Stomme vraag, maar wat is Moonlight ?
Moonlight is een opensource GameStream client. Sunshine is een opensource GameStream server. Gecombineerd kan je ze gebruiken om spellen vanaf een eigen PC te streamen naar een eigen ander apparaat (een andere PC, een Steam Deck, een Android (TV)-apparaat, een Raspberry Pi, ...) en om input vanaf dat apparaat weer terug te sturen (zoals van een controller of toetsenbord+muis).

GameStream is de naam van Nvidia's implementatie hiervoor (ooit meegeleverd met Nvidia GPU drivers). Die implementatie wordt inmiddels niet meer ondersteund. Moonlight bestond al als opensource client als alternatief voor Nvidia's eigen client. Sunshine is jonger, maar werd snel volwassen en populair toen Nvidia de eigen ondersteuning stopte.

Nu werkt Sunshine met AMD, Intel en Nvidia GPU's. Moonshine is voor elk beetje populair platform wel te krijgen. Zie de combinatie van Sunshine+Moonlight als een alternatief voor bijvoorbeeld Steam Link.

[ Voor 52% gewijzigd door The Zep Man op 20-11-2023 15:22 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:30
jgsr schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:19:
[...]

Je neus groeit 😄 als je tot op heden de deck maar 3 uurtjes hebt gebruikt, wat zou voor jou dan de meerwaarde zijn van de oled versie?
Het zit ‘m in de naam denk ik… even zonder dollen: ik begrijp z’n gevoel. Ik kan ook niet zeggen dat ik meer dan 10 uur op mijn SD heb gespeeld, maar zou toch graag ‘het topmodel’ willen hebben voor de uurtjes die ik er wel op speel.

Gamen thuis doe ik gewoon op de desktop, maar in situaties waarin een SD van toepassing is knaagt het toch een beetje dat het beter kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

UncleEddy schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:48:
[...]

Het zit ‘m in de naam denk ik… even zonder dollen: ik begrijp z’n gevoel. Ik kan ook niet zeggen dat ik meer dan 10 uur op mijn SD heb gespeeld, maar zou toch graag ‘het topmodel’ willen hebben voor de uurtjes die ik er wel op speel.

Gamen thuis doe ik gewoon op de desktop, maar in situaties waarin een SD van toepassing is knaagt het toch een beetje dat het beter kan.
Ach, als je het kan missen, lekker kopen. Je originele Deck krijgt waarschijnlijk een adres bij iemand die er weer minder voor/kan wil neerleggen. Of een familielid of iets dergelijks. Meer Steam Decks voor iedereen!

[ Voor 5% gewijzigd door ap3nr0ts op 20-11-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
De afgelopen weken heb ik dit topic met veel plezier gevolgd. De Steam Deck blijft een aantrekkingskracht houden. Echter als ik kijk naar de hoeveelheid spellen die we hebben voor de Nintendo Switch en voor iOS/tvOS denk ik dat de SD het volgende platform wordt van (digitaal) spellen verzamelen, maar (bijna) niet spelen. Voor nu even de SD on hold, maar blijf wel dit topic volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:18
[...]

Meer dan 10u totaal? Sinds wanneer heb je je Deck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

[...]

tsja, Ik heb nu een lcd deck die prima bevalt, en zonder dat er echt gebruikersreviews te vinden zijn is op basis van de youtubekanalen een mooie hype waar iedereen fomo heeft gecreëerd. Zo groot lijken die features niet voor mij. Ik vind het een hoop extra geld voor weinig baanbrekends.

1080p oled met nieuwe soc, ja dan praten we. Maar dit is mij iets teveel een oude wijn in nieuwe zakken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:13
DeNachtwacht schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:20:
[...]
tsja, Ik heb nu een lcd deck die prima bevalt, en zonder dat er echt gebruikersreviews te vinden zijn is op basis van de youtubekanalen een mooie hype waar iedereen fomo heeft gecreëerd. Zo groot lijken die features niet voor mij. Ik vind het een hoop extra geld voor weinig baanbrekends.

1080p oled met nieuwe soc, ja dan praten we. Maar dit is mij iets teveel een oude wijn in nieuwe zakken.
Heb je switch en switch oled wel eens naast elkaar gehad? Tis echt gigantisch verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 18:55
DeNachtwacht schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:20:
[...]

Extra geld? Voorheen waren de 256GB en 512GB even duur als de 512GB OLED en 1TB OLED nu.

En daarvoor krijg je deze 37 verbeteringen:
Updated APU to 6 nm for better efficiency
Updated memory to 6400 MT/s, improving latency and power management
Increased thermal module thickness and performance
Increased active area to 7.4" (from 7.0")
Updated refresh rate to 90Hz (from 60Hz)
Updated peak brightness to 1000 nits
Updated touchscreen polling rate to 180Hz, improved latency and accuracy
Updated WiFi / Bluetooth module
Added support for WiFi 6E
Added support for Bluetooth 5.3, supporting newer codecs such as aptX HD and aptX low-latency
Added third antenna near the top of the device for better Bluetooth performance, including when docked
Added support for wake from Bluetooth controllers
Improved bass response for an overall flatter sound profile
Added support for using onboard microphone array simultaneously with the 3.5mm headphones connector
Adjusted analog stick top material and shape for increased grip and dust build-up resistance
Adjusted analog stick post material to improve interaction feel with front cover and reduce wear
Improved reliability of analog stick touch detection
Improved responsiveness and tactility of shoulder buttons switch mechanism
Adjusted D-pad snap ratio and diagonal interactions
Redesigned trackpad for improved fidelity and edge detection
Greatly improved trackpad haptics feel and precision
Improved battery capacity from 40Wh to 50Wh
Improved battery chemistry for faster charging, from 20% to 80% in as little as 45 minutes
Changed charging LED to WRGB
Added support for waking up from initial unboxing by long-pressing power button instead of requiring AC power
Adjusted power supply cable length from 1.5m to 2.5m
Added logo to power supply
Reduced total system weight to ~640g, or ~5% less than Steam Deck
Rear cover screws now thread into metal
Adjusted rear cover screw heads to Torx™, as well as other materials and geometry tweaks on the heads to reduce stripping risk
Lowered number of screw types throughout system
Reduced step count required for common repairs
Improved bumper switch mechanism drop reliability
Moved bumper switch to joystick board for easier repair
Improved display repair/replacement to not require taking rear cover off
Greatly improved memory power management firmware
Added preliminary support for open-source BIOS and EC firmware
Improved resume time by roughly 30%
Lichter, sneller, groter scherm, sneller scherm, beter scherm, helderder scherm, meer opslag, snellere wifi, betere accuduur, en ga zo maar door.

Noem het maar een kleine upgrade voor geen extra kosten.

Als jij blij bent met je LCD Steam Deck, helemaal mooi natuurlijk. Maar leg 'm vooral niet naast een OLED Steam Deck (of Switch), want dan zou je nog wel eens spijt kunnen krijgen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Hahn schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:01:
[...]

Extra geld? Voorheen waren de 256GB en 512GB even duur als de 512GB OLED en 1TB OLED nu.

En daarvoor krijg je deze 37 verbeteringen:

[...]

Lichter, sneller, groter scherm, sneller scherm, beter scherm, helderder scherm, meer opslag, snellere wifi, betere accuduur, en ga zo maar door.

Noem het maar een kleine upgrade voor geen extra kosten.

Als jij blij bent met je LCD Steam Deck, helemaal mooi natuurlijk. Maar leg 'm vooral niet naast een OLED Steam Deck (of Switch), want dan zou je nog wel eens spijt kunnen krijgen ;)
Helemaal mee eens hoor. OLED en 90hz was voor mij de doorslaggevende reden om eindelijk een handheld device te kopen, anders zou ik te veel inleveren op kwaliteit t.o.v. mijn eigen setup en TV.
Steam noemt het zelf meer of minder een "kleine aanpassing".. benieuwd wat ze dan wel niet van plan zijn met de Steam Deck 2 ;)

Desalniettemin zou ik de LCD Deck niet per sé afschrijven.
De OLED is een vrij serieuze upgrade, maar gezien de LCD versie nu een stuk goedkoper is, is dat nog steeds een érg goede koop voor mensen die niet erg veel om beeldkwaliteit geven of voornamelijk retro games spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik speel Witcher III nu die er
- schitterend uitziet op mijn LCD vind ik zelf
- qua settings op 35-50FPS draait, waarvoor een 90Hz scherm dus nutteloos is, wat voor héél veel spellen geldt ;)

Het blijft allemaal een kwestie van keuzes, helemaal eens. Maar je gaat er niet veel meer van merken dan wat helderder, groter scherm met meer contrast. Qua resolutie blijft het pixelig, en qua settings kan je niet van medium naar ultra bij de meeste spellen omdat de GPU/CPU niet/nauwelijks is verbeterd.

Eens, voor €419 zou ik geen deck met 256GB kopen, maar voor de OLED voor €569 gaan als ik nu een nieuwe mocht kopen. Maar ja feit is dat je voor €299 ook een refurbished kan scoren en voor €42 een 512GB SSD op AliExpress. En meer dan €200 voor dat schermpje, sorry. Is het voor mij gewoon niet waard.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
DeNachtwacht schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:47:
Ik speel Witcher III nu die er
- schitterend uitziet op mijn LCD vind ik zelf
- qua settings op 35-50FPS draait, waarvoor een 90Hz scherm dus nutteloos is, wat voor héél veel spellen geldt ;)

Het blijft allemaal een kwestie van keuzes, helemaal eens. Maar je gaat er niet veel meer van merken dan wat helderder, groter scherm met meer contrast. Qua resolutie blijft het pixelig, en qua settings kan je niet van medium naar ultra bij de meeste spellen omdat de GPU/CPU niet/nauwelijks is verbeterd.

Eens, voor €419 zou ik geen deck met 256GB kopen, maar voor de OLED voor €569 gaan als ik nu een nieuwe mocht kopen. Maar ja feit is dat je voor €299 ook een refurbished kan scoren en voor €42 een 512GB SSD op AliExpress. En meer dan €200 voor dat schermpje, sorry. Is het voor mij gewoon niet waard.
Heb je het verschil tussen oled en non oled wel eens gezien?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Kom op zeg! We hoeven elkaar toch niet te overtuigen? Dat OLED mooier is, is iedereen het denk ik wel mee eens. Maar als iemand zegt dat ie het 200 euro meer niet waard vindt, dan is dat toch zijn/haar mening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Hahn schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:01:
[...]
Ik heb een LCD Deck en een Oled Switch en speel op beiden maar heb niet echt de behoefte om toch voor de Oled deck te gaan. Vind beide mooi eigenlijk. Uiteindelijk had ik ook niet perse mijn Switch 2.0 voor een Oled hoeven ruilen haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
meesje schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:09:
Kom op zeg! We hoeven elkaar toch niet te overtuigen? Dat OLED mooier is, is iedereen het denk ik wel mee eens. Maar als iemand zegt dat ie het 200 euro meer niet waard vindt, dan is dat toch zijn/haar mening?
Klopt. Hij sprak over hype en fomo en dat vind ik gek als je het hebt over Oled. Dat is voor heel veel mensen echt groot verschil en niet hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:17:
[...]

Klopt. Hij sprak over hype en fomo en dat vind ik gek als je het hebt over Oled. Dat is voor heel veel mensen echt groot verschil en niet hype.
Tegelijkertijd is dit
De OLED is een vrij serieuze upgrade, maar gezien de LCD versie nu een stuk goedkoper is, is dat nog steeds een érg goede koop voor mensen die niet erg veel om beeldkwaliteit geven of voornamelijk retro games spelen.
ook wel een overdrijving imo, want games op het LCD deck zien er ook alsnog erg goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
meesje schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:57:
De afgelopen weken heb ik dit topic met veel plezier gevolgd. De Steam Deck blijft een aantrekkingskracht houden. Echter als ik kijk naar de hoeveelheid spellen die we hebben voor de Nintendo Switch en voor iOS/tvOS denk ik dat de SD het volgende platform wordt van (digitaal) spellen verzamelen, maar (bijna) niet spelen. Voor nu even de SD on hold, maar blijf wel dit topic volgen.
Hier hetzelfde idee. Steam Deck voegt handheld gamen toe als je al een game pc hebt.
Met een Switch krijg je ook de volledige toegang tot de Nintendo game wereld. Ze bijten elkaar niet.

Ik blijf het topic ook zeker volgen, als mogelijke vervanger van een game pc.

[ Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 20-11-2023 22:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

giantgiantus schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:17:
[...]

Sorry, maar als ik geen mening mag hebben kunnen we het forum net zo goed meteen opdoeken.

En mijn argumenten zijn helaas nog vrij sterk ook ;)
- er is behoorlijke fomo want niemand op wat grote kanalen na heeft die schermen nog gezien
- 90hz is voor veel games flauwekul want de gpu trekt 90fps bij veel games niet
- er zijn heel goede LCD schermen en heel slechte OLED schermen (zonder verder oordeel hoe dat met de deck oled zal zijn)
- ik type dit bericht op een iPhone 13 mini met 1200nits HDR OLED scherm ;)
- nee ik vind het qua kleurweergave de moeite niet. Ja, zou de deck eenzelfde PPI hebben als mijn iPhone, dan zou ik het wél die €220 extra waard vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-11-2023 22:46 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
DeNachtwacht schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:44:
[...]
- er is behoorlijke fomo want niemand op wat grote kanalen na heeft die schermen nog gezien
Als bv een Digital Foundry zegt dat het een grote verbetering is dan klopt dat gewoon. Mensen weten dat ze van DF uit kunnen gaan.

Het is helder wat de verbeteringen zijn. Valve is super duidelijk. Mensen weten precies wat ze kopen. Er is geen sprake van fomo als mensen het nieuwe Deck willen kopen of hun Deck willen omruilen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• extrizyo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-04 20:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNm5Il3J2RDq71U_R0Y5KObXRYs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/odMSiDhw5LTeWMQnueAHRkxe.jpg?f=user_large

Mijn 512GB oled versie is verzonden. Spannend ! Mijn eerste steam deck.

[ Voor 4% gewijzigd door extrizyo op 20-11-2023 22:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Sorry, maar als ik geen mening mag hebben kunnen we het forum net zo goed meteen opdoeken.

- er zijn heel goede LCD schermen en heel slechte OLED schermen (zonder verder oordeel hoe dat met de deck oled zal zijn)
- nee ik vind het qua kleurweergave de moeite niet. Ja, zou de deck eenzelfde PPI hebben als mijn iPhone, dan zou ik het wél die €220 extra waard vinden.
Volgens mij weet je niet wat fomo is? Of je bent gewoon bewust aan het trollen want het is nogal een beledigende term. Misschien dat JIJ het niet zo belangrijk vindt en dat is een prima valide mening, maar je bent nu anderen hun mening aan het invalideren en dat is nergens voor nodig.
"90 Hz is flauwekul", dan weet je niet waar je het over hebt. Je hoeft geen 90 FPS te halen om voordeel te hebben van 90 Hz. Bovendien zijn er weldegelijk genoeg lichtere games die wel op 90 FPS draaien.
Dat er goede LCD schermen zijn doet niet zo ter zake, de LCD deck heeft een vrij slecht LCD scherm. Kan nog steeds goed genoeg zijn voor je hoor, ik heb hem ook met veel plezier gebruikt de laatste jaren, maar hij kan zich absoluut in de verste verte niet meten met het oled scherm.
Ik heb ook een iphone... geen idee wat dit er mee te maken heeft.
Resolutie vind ik dan weer nergens voor nodig en geen zin hebben op een apparaat wat niet de GPU power heeft om die extra pixels aan te sturen. Maar dat is een mening, staat je inderdaad vrij om daar anders over te denken, maar ik vind dat Valve de juiste keuze gemaakt heeft. Kleur>megapixels imho.

Ik ben in ieder geval heel blij dat ik vandaag een mailtje gehad heb dat ik morgen mijn oled deck mag verwachten :D

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:02
Voor mij is OLED wel een "game changer". Het maakt letterlijk élk spel mooier. Een reviewer zei zelfs dat het net leek of het scherm erop gePhotoshopped was, zo scherp en mooi was het. Als dat je niks doet; prima. En dat zal voor veel mensen zeker geen valide reden zijn om te upgraden van een LCD Deck. Als je het qua "kleurweergave" de moeite niet vindt dan vind je beeldkwaliteit niet belangrijk (genoeg). En dat is oké. :)

Ik vind het eigenlijk zo belangrijk, dat als Nintendo de Switch 2 aankondigt met een LCD scherm, dan skip ik die tot er een OLED variant uit komt.

[ Voor 15% gewijzigd door Disfigured op 20-11-2023 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Disfigured schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:50:
Als je het qua "kleurweergave" de moeite niet vindt dan vind je beeldkwaliteit niet belangrijk (genoeg). En dat is oké. :)
Dat vind ik ook wat zwartwit gesteld. Beeldkwaliteit is belangrijk maar tegelijkertijd is de kwaliteit van het LCD scherm imo meer dan voldoende. Uiteindelijk vond ik qua beeldkwaliteit de upgrade van mijn gewone Switch naar mijn Oled Switch ook wat overbodig en zonde van mijn geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Laatst online: 22-09 15:02
Timothy3000 schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:57:
[...]

Dat vind ik ook wat zwartwit gesteld. Beeldkwaliteit is belangrijk maar tegelijkertijd is de kwaliteit van het LCD scherm imo meer dan voldoende. Uiteindelijk vond ik qua beeldkwaliteit de upgrade van mijn gewone Switch naar mijn Oled Switch ook wat overbodig en zonde van mijn geld.
Haha, ik ben dan ook wel een display snob hoor, dat geef ik wel toe. Vooral als ik uren naar zo'n schermpje moet staren. Dan wil ik me niet ergeren aan backlight bleeding, laag contrast, wazige kleuren, etc.

Ik vond de upgrade van Switch naar Switch OLED juist echt fantastisch. Blies weer nieuw leven in het apparaat voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Disfigured op 21-11-2023 00:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vind het wel echt tof hoe Valve dit heeft aangepakt. "Oudere" modellen goedkoper, nieuwe voor de oude prijs, meer dan genoeg voorraad, snel geleverd. Refurbished ook goedkoper.

Verdient echt een enorme pluim.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandin
[...]

Mijn vriendin merkte precies niks van de upgrade van een TV zonder local dimming naar een QD-OLED met alles er op en er aan, terwijl ik echt zat te kwijlen van de kleurweergave, hoe belachelijk goed HDR er op werkt en ga maar door.

Als uiterste tegenpool heb ik voor mijn computer een stuk of 5 schermen moeten bekijken voordat ik er een vond die ik goed genoeg vond i.v.m. kleurweergave en ghosting.

Zo zie je maar, de een wordt gelukkig van zo’n OLED scherm, de ander boeit het geen kloot, ookal is het objectief beter.

Idem dito met een 60hz vs 144hz scherm. Mijn vriendin valt het niet op, als ik iets reset en ik zie mijn muis met 60hz over het scherm hikken, laat ik al meteen een traantje. 90hz is zeker altijd objectief een verbetering, ookal haal je de 90fps niet. Als je een goede gamepc hebt dan is streamen op 800-1600p@90fps alsnog wel heel dik hoor ;)

Ik denk dat de Deck en Deck OLED goed samen op de markt kunnen blijven omdat het een beetje iphone / iphone pro is. Uiteindelijk draaien ze dezelfde spellen wel en niet, de een ziet er wat beter uit en is op een aantal andere vlakken net wat beter, fijn dat een ieder voor zichzelf kan kiezen of het ook daadwerkelijk €200 beter is.

Ik denk ook wel dat er veel fomo is, elk review doet alsof de steam deck van een 6/10 naar een 10/10 is gegaan met deze mid generation update. Voor mij zal dat waarschijnlijk wel zo zijn, gezien lcd/60hz voor mij de reden was geen steam deck te kopen, maar denk dat het voor velen van een 8/10 naar een 9/10 zou gaan.

De resolutie vind ik dan weer geen probleem, de OLED variant heeft alsnog 204 ppi, dat is gewoon acceptabel mits je de deck op 50cm afstand gebruikt, ik verwacht dat een deck2 wel een hogere resolutie gaat krijgen en rond de 300ppi uit gaat komen.

En inderdaad erg netjes dat steam deze prijs heeft aangehouden. €799 hadden ze ook mee weg kunnen komen, blij dat ze toch eerlijk blijven, zien we de afgelopen jaren eigenlijk nooit meer.

getypt op telefoon, excuus voor spelfouten en slechte formatting

[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 21-11-2023 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
meesje schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:09:
Met de huidige tweedehands markt die overspoeld is met decks verwacht ik eerder dat de upgrade je 300 euro gaat kosten. Ik overweeg het later wel. Moet zeggen dat hij echt vele maal stiller is geworden na een undervolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ligt het aan mij of heeft valve met de kleurweergave zitten spelen in de 3.5 release. Heb geen instellingen veranderd na se update maar valt me op dat GTA het contrast vrij hoog lijkt te staan op mijn lcd variant. Nu had ik die game 6 maanden niet aangeraakt, dus kan zo maar mijn verbeelding zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:02:
Ligt het aan mij of heeft valve met de kleurweergave zitten spelen in de 3.5 release.
Heb je de release notes gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
[...]

Ik vraag me af wat de verhouding is van moderne AA/AAA versus oudere AA/AAA en indie. De steam deck lijkt me bij uitstek een apparaat voor backlogs en libraries uit te spelen, voor +- 10 jaar oude pc games, en als indie machine. En ik vermoed dat de meesten het dan ook zo gebruiken, en niet cyberpunk in potato mode spelen aan 40Hz (ook al kan het, en zie ik genoeg van dat soort videos langskomen van 'challenges' om game X helemaal dichtgeknepen op de deck te draaien. Een soort meta op zichzelf)

En als je het dan hebt over indie, en oude AA, dan is 90Hz/fps wel haalbaar, en wellicht ook wel een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Valandin schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 01:51:
Ik denk ook wel dat er veel fomo is, elk review doet alsof de steam deck van een 6/10 naar een 10/10 is gegaan met deze mid generation update. Voor mij zal dat waarschijnlijk wel zo zijn, gezien lcd/60hz voor mij de reden was geen steam deck te kopen, maar denk dat het voor velen van een 8/10 naar een 9/10 zou gaan.

De resolutie vind ik dan weer geen probleem, de OLED variant heeft alsnog 204 ppi, dat is gewoon acceptabel mits je de deck op 50cm afstand gebruikt, ik verwacht dat een deck2 wel een hogere resolutie gaat krijgen en rond de 300ppi uit gaat komen.
Mooie verwoording, die cijfers is precies mijn punt.

Maar ik denk dat we elkaar allemaal hier er wel in kunnen vinden dat valve twee heel mooie opties naast elkaar heeft gezet. Refurbished of 2e hands heb je een deck voor een heel zacht prijsje, of een premium model waar mensen voor wie budget geen issue is mee los kunnen gaan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!
90 Hz helpt bij het spelen van spellen op 45 Hz. Bij 40/45 Hz op het LCD scherm zie ik lichte flikkering van het LCD. Ook kan het de interface iets soepeler maken.

Verder ga ik niet iets afkraken voordat het uit is. Ik wilde sowieso een groter scherm, en dat het helderder is is fijner. OLED is een leuke bonus. Inmiddels heb ik een TV, notebook, en smartphone die OLED hebben. Waarom mijn Deck niet? Welcome in the future. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Hoe werkt Chiaki op de deck?

Met alle 'actie' in het PS portal topic, vroeg ik me opeens af of een deck niet misschien beter was als PS streaming device. Of steam streaming van de pc? Dan is zelfs een refurbished basismodel aan 269 euro voldoende. Een portal kost 229 euro.

Elk voordeel heeft z'n nadeel natuurlijk. De portal is compleet 'native' aan de PS experience, met dual shock, rumble, adaptive triggers. Zal vast meteen 'goed' voelen in de PS games.

De deck kan je dan eventueel nog gebruiken als standalone device, beetje lichte PC games, enz... Maar is natuurlijk niet zo ingebed in het PS ecosysteem.

Maar als Chiaki goed werkt, waarom niet. Tenzij Chiaki een met spuug- en plakwerk ineengehackt zolderkamer projectje is dat je persoonlijke data opzuigt als tweede verdienmodel?

Jammer dat sony niet een native linux client heeft voor z'n streaming app. (wel voor macos, iOS, iPadOS, en windows)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb zelf geen PS, maar dit is een recente tutorial, en van wat ik lees op het internet zou het gewoon moeten werken. Zorg uiteraard wel voor een stabiele draadloze verbinding. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Goed! Heel makkelijk in te stellen. Van de week weer een uur WWE2K23 gespeeld en dat speelde ook prima. Game zag er ook mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:24
Ik vind zelf de Portal toch wel een vooruitgang, na veel Chiaki gebruikt te hebben.

Mooier scherm (dan m'n originele Steam Deck), 1080p, makkelijker connecten, adaptive triggers, haptic feedback, geen/minder artifacts, ergonomischer (dat is natuurlijk persoonlijk)

[ Voor 9% gewijzigd door Hijo Del Jefe op 21-11-2023 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
|:( nee niet gelezen. Maar eens mee gaan spelen om te zien wat ik fijner vind. De kleuren zijn inderdaad iets levendiger, maar nu lijk je dus dynamisch bereik aan de onder kant kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Hijo Del Jefe schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:31:
Ik vind zelf de Portal toch wel een vooruitgang, na veel Chiaki gebruikt te hebben.

Mooier scherm (dan m'n originele Steam Deck), 1080p, makkelijker connecten, adaptive triggers, haptic feedback, geen/minder artifacts, ergonomischer (dat is natuurlijk persoonlijk)
Connecten is met Chiaki ook super easy. Deck opstarten, Chiaki starten en je bent er. Ik heb de Portal niet maar zal niet meer dan max 30 seconden met Deck schelen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Laatst online: 15:24
Nou ja het zijn details, dat gaat op de Deck natuurlijk ook prima.

Op de Portal is het 1 knop.

Bij Chiaki is het (iig bij mij) app starten, wachten tot m'n PS5 er tussen staat, wake, wachten tot hij er opnieuw bij staat, connecten. Daarbij enkele keren op een klein popupje met "okee" drukken.

Maar nogmaals, dat is maar een kleine ergernis, je zit er binnen 30 seconden in, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:19
Ik heb het weleens eerder genoemd, maar het grote voordeel van PS5 streamen op de Deck vind ik dat ik gyro kan gebruiken. Dat is voor mij de enige manier om fatsoenlijk te mikken met een controller. De Portal heeft geen gyro.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• macdushi
  • Laatst online: 13:10
Amos_x schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:14:
Met alle 'actie' in het PS portal topic, vroeg ik me opeens af of een deck niet misschien beter was als PS streaming device. Of steam streaming van de pc? Dan is zelfs een refurbished basismodel aan 269 euro voldoende. Een portal kost 229 euro.
Kiezen tussen de Portal of de Steamdeck voor 40 euro meer lijkt me echt een no-brainer, Chiaki werkt echt heel goed met geen of minimale lag kan ik zelf bevestigen, daarnaast kan je met de Steamdeck nog zo veel meer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandin
macdushi schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:34:
[...]

Kiezen tussen de Portal of de Steamdeck voor 40 euro meer lijkt me echt een no-brainer, Chiaki werkt echt heel goed met geen of minimale lag kan ik zelf bevestigen, daarnaast kan je met de Steamdeck nog zo veel meer!
Vooral dat je op de Portal geen bluetooth kan gebruiken maar voor peperdure Sony audio apparaten moet gaan, waarvan sommige nog niet eens uit zijn..

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Net mijn oled deck ontvangen, ligt nu zijn firmware te updaten...
Eerste indruk is positief. Scherm ziet er mooi uit maar bij setup nog niet veel van te zien natuurlijk. Valt wel op dat hij echt lichter voelt... Scheelt een goede 50 gram, ik denk dat de jsaux backplate wat zwaarder is dan normaal.
Sticks voelen ook een stuk fijner aan, hoef veel minder kracht te zetten er op, blijven als het ware aan mijn duim hangen nu. Niet dat dat eerder een probleem was maar het is toch een fijne verbetering.
Het etched glass heeft een veel groter effect op reflecties dan ik dacht. Mijn oude deck is een spiegel als mijn gezicht verlicht is. Op de nieuwe zie ik mezelf echt heel veel minder. Ik ben vooralsnog blij met mijn keuze want reflecties zuigen.
Nu games aan het installeren zetten terwijl ik nog even verder werk... Eens kijken hoe makkelijk of lastig het is om Diablo 4 te installeren die ik de laatste tijd op de pc aan het spelen ben, wellicht op de deck verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
Finraziel schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:49:
Net mijn oled deck ontvangen, ligt nu zijn firmware te updaten...
Eerste indruk is positief. Scherm ziet er mooi uit maar bij setup nog niet veel van te zien natuurlijk. Valt wel op dat hij echt lichter voelt... Scheelt een goede 50 gram, ik denk dat de jsaux backplate wat zwaarder is dan normaal.
Sticks voelen ook een stuk fijner aan, hoef veel minder kracht te zetten er op, blijven als het ware aan mijn duim hangen nu. Niet dat dat eerder een probleem was maar het is toch een fijne verbetering.
Het etched glass heeft een veel groter effect op reflecties dan ik dacht. Mijn oude deck is een spiegel als mijn gezicht verlicht is. Op de oude zie ik mezelf echt heel veel minder. Ik ben vooralsnog blij met mijn keuze want reflecties zuigen.
Nu games aan het installeren zetten terwijl ik nog even verder werk... Eens kijken hoe makkelijk of lastig het is om Diablo 4 te installeren die ik de laatste tijd op de pc aan het spelen ben, wellicht op de deck verder :)
Diablo!!! deze is sinds kort nu ook Steamdeck ready dus zou niet moeilijk moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
0daro0 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:53:
[...]

Diablo!!! deze is sinds kort nu ook Steamdeck ready dus zou niet moeilijk moeten zijn ?
Ik gok dat Blizzard niet zo vrijgevig is dat je Diablo 4 ook op Steam kunt gebruiken, als je 'm eerst via Battle.net gekocht hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
0daro0 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:53:
[...]

Ik heb helaas niet de steam versie maar die in battle.net, dus moet die denk ik installeren. En om hem nou opnieuw te kopen in steam is ook weer overdreven :+ (ik moet mezelf dat blijven zeggen want ik had het eerder al bijna gedaan)

Trouwens even een foto van oude en nieuwe naast elkaar. Op de foto is het verschil al aardig maar zie je meer reflectie dan in de praktijk op het etched glass. Ik denk dat omdat het wazig is dat mijn oog er niet door getrokken wordt, ik er niet op focus en ik de lichte reflectie gewoon automatisch negeer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVUq0ziYbtDKrYvbn8SIaA3MpGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDrVH9HqVC4mLTMub3m2ZfDY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 22:35

Vagax

Hehe

Kwam dus net achter dat de OLED Deck een RGB oplaad lampje heeft, dus je kan nu veel makkelijker zien als de deck opgeladen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Laatst online: 13:10
Valandin schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:07:
[...]

Vooral dat je op de Portal geen bluetooth kan gebruiken maar voor peperdure Sony audio apparaten moet gaan, waarvan sommige nog niet eens uit zijn..
Sony heeft er wel vaker een handje van om afwijkende standaarden te gebruiken, dan denk ik aan de Memory Stick PRO Duo of de attrac3plus bestanden voor de sony walkman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Misschien een goede tip voor hier, Samsung EVO Plus 512gb MicroSD card is nu €28,95. Als je Amazon Prime hebt kun je hem hier halen zonder verzendkosten, de Select is exact dezelfde kaart met een ander kleurtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me aan het afremmen met die overdosis aan SD OLED info overal. Het lijkt me een heerlijk apparaatje, geweldig voor indie games en oudere games. Grote titels op een groot scherm en dan de rest op de SD. Wat mij tegenhoud is de praktijk. Ben gewoon”bang” dat ie eindigt in een hoek na een maand. Net zoals vroeger met de gameboy, leuk spul maar als ik zie hoe weinig ik er uiteindelijk mee gedaan heb. Thuis wil ik een groot scherm en buitenshuis heb ik andere dingen te doen.
Alsnog kan die zomaar besteld worden binnenkort haha. Ik ga verder twijfelen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:23:
Ik ben me aan het afremmen met die overdosis aan SD OLED info overal. Het lijkt me een heerlijk apparaatje, geweldig voor indie games en oudere games. Grote titels op een groot scherm en dan de rest op de SD. Wat mij tegenhoud is de praktijk. Ben gewoon”bang” dat ie eindigt in een hoek na een maand. Net zoals vroeger met de gameboy, leuk spul maar als ik zie hoe weinig ik er uiteindelijk mee gedaan heb. Thuis wil ik een groot scherm en buitenshuis heb ik andere dingen te doen.
De Steam Deck heeft zeker een heel hoog hebbe-ding factor, ik had hem na 1 maand al er naast gelegd en vervolgens lang niet meer aangeraakt tot ik hem weer oppakte en verder op ging spelen.

Het zit tegenwoordig in veel mensen om zo veel mogelijk scenario's voor jezelf te verzinnen waar het je jezelf rechtvaardigt om dit te kopen om het vervolgens niet te gebruiken, de hele aanleiding van kopen, wachten tot die verstuurd is, de dag dat die aankomt en het openmaken en eerste uurtje klooien is dan vaak meer een soort high dan daadwerkelijk op dat ding spelen :+

Ik heb me draai er mee kunnen vinden en wacht nu wel op mijn OLED maar als je nog twijfelt zou ik er lekker mee wachten tot er ongetwijfeld volgend jaar weer een 10% korting of iets zal komen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 0daro0
Mijn reden voor de overstap is het volgende. Ik ben echt een console / pc gamer. maar mijn pc heeft een upgrade nodig wat me op zijn minst €2000 gaat kosten en heb mij voorgenomen echt eens groot te upgraden.

Nu heb ik een koop woning en een gezin dus ik kan niet zomaar het geld even pakken. dus heb nu voor een steamdeck gekozen voor minder geld en dan kan ik daarna gewoon keurig sparen. terwijl ik mij voorlopig zoet kan maken met de steamdeck.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rubmifer
  • Laatst online: 24-09 21:18
Voor mij is het simpel. Fulltime job met een zoontje van 1 jaar betekent dat ik gewoon weinig tijd of zin heb om savonds nog naar boven achter de bureau te gaan kruipen om te gamen. Zit savonds gewoon liever gezellig in de zetel met m'n vriendin. Meestal kijken we gewoon wat lazy television maar kan evengoed gewoon beetje op de deck wat gamen dan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:37
rubmifer schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:49:
[...]

Voor mij is het simpel. Fulltime job met een zoontje van 1 jaar betekent dat ik gewoon weinig tijd of zin heb om savonds nog naar boven achter de bureau te gaan kruipen om te gamen. Zit savonds gewoon liever gezellig in de zetel met m'n vriendin. Meestal kijken we gewoon wat lazy television maar kan evengoed gewoon beetje op de deck wat gamen dan.
Ik gooi hem er nog eens in: ik heb ervaren dat ik dankzij de Deck formfactor en instant-play optie juist meer ga gamen.
Ik heb zelf ook een drukke baan en 1 jarig kind, dus als vrouwlief TV zit te kijken of aan het scrollen is op instagram, kan ik effe een spel aanzwiepen. Als mijn kind niet in slaap komt en ik moet even een tweede verhaaltje vertellen, dan zet ik hem snel op standby en pak ik het weer op als hij zijn oogjes gesloten heeft.

De standby functie kost maar een seconde!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:17
Benieuwd of het ook voor mij geldt. Fulltime job twee orkesten veel reizen voor werk (OV) en twee kinderen van 2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:11

Aiii

何これ

The Zep Man schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:14:
[...]

90 Hz helpt bij het spelen van spellen op 45 Hz. Bij 40/45 Hz op het LCD scherm zie ik lichte flikkering van het LCD. Ook kan het de interface iets soepeler maken.

Verder ga ik niet iets afkraken voordat het uit is. Ik wilde sowieso een groter scherm, en dat het helderder is is fijner. OLED is een leuke bonus. Inmiddels heb ik een TV, notebook, en smartphone die OLED hebben. Waarom mijn Deck niet? Welcome in the future. :P
Dit dus vooral. Must OLED all the things. Zelfs mijn slaapkamer-tv is een OLED. Mijn iPad is dan mini-LED, maar dat is close enough.

Beeldkwaliteit is gewoon een groot goed en wat mij betreft de best QoL upgrade die je op devices kunt maken. Voor de Steam Deck geldt het dubbel, want de LCD daarvan was 2022 gewoon onwaardig. De kleurreproductie is nog tot daaraantoe, maar de backlight bleeding was gewoon dramatisch. Het was vrij duidelijk dat Valve flink bezuinigd had op dat onderdeel (wellicht ook door noodzaak met de supply chain issues), maar op een gaming device moet je ten minste een scherm hebben dat er enigszins decent uitziet en daar voldoet de LCD deck gewoon niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Valandin schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:07:
[...]

Wat is het probleem met een bedraad setje earbuds? Heeft iedereen toch wel liggen? Wat een drama soms om helemaal niets. Bluetooth zuigt ook gewoon voor gaming, vooral cheapo earbuds met 100ms lag en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Amos_x schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:18:
[...]

Wat is het probleem met een bedraad setje earbuds? Heeft iedereen toch wel liggen? Wat een drama soms om helemaal niets. Bluetooth zuigt ook gewoon voor gaming, vooral cheapo earbuds met 100ms lag en zo...
Een klantvriendelijke houding zou zijn om dit bij de consument te laten en die de keuze te geven. Ik heb overigens geen bedraadde earbuds. Slechts een oude, prima werkzame bose headphones.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Horizon Zero Dawn en The Witcher al vele uren gespeeld op Stadia.
Maar ja, dat bestaat niet meer. Games zijn weg maar geld werd netjes uitgegeven.

Dus.. ook al is de SD nog niet binnen, games nu maar gekocht op Steam.
Dit weekend maar eens uitzoeken hoe “ COMPATIBILITEIT MET STEAM DECK
Geverifieerd” werkt
Misschien had ik dit eerst moeten doen _O- :+

[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 21-11-2023 20:49 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:28
XanderDrake schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:57:
[...]

Ik gooi hem er nog eens in: ik heb ervaren dat ik dankzij de Deck formfactor en instant-play optie juist meer ga gamen.
Ik heb zelf ook een drukke baan en 1 jarig kind, dus als vrouwlief TV zit te kijken of aan het scrollen is op instagram, kan ik effe een spel aanzwiepen. Als mijn kind niet in slaap komt en ik moet even een tweede verhaaltje vertellen, dan zet ik hem snel op standby en pak ik het weer op als hij zijn oogjes gesloten heeft.

De standby functie kost maar een seconde!
Voor mij eenzelfde ervaring, al heb ik geen kids: dankzij de Steam Deck ben ik weer meer gaan gamen. Heerlijk apparaat om zowel hedendaagse spellen als oude klassiekers mee te spelen, en door het eenvoudige tweaken zijn de mogelijkheden groter dan ik gedacht had. Het heeft me zelfs zo enthousiast gemaakt over Steam / PC gamen dat mijn PS5 plaats heeft gemaakt voor een zelfgebouwde game PC >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
Amos_x schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:18:
[...]

Drama? Het is toch volstrekt krankzinnig om een "premium" device uit te brengen zonder bluetooth support? Goedkopere chips dan bluetooth bestaan bijna niet. Het probleem is dat je een handheld, portable device hebt. Als je er dan vervolgens met een draad aan vast zit is het een stuk lastiger om snel even op te staan om X en Y te doen. De lag op algemene bluetooth oortjes valt behoorlijk mee en je gaat op zo'n portal ook heus niet competitive gamen.

Menig mens heeft tegenwoordig wel AirPods (Of soortgelijk) in huis liggen. Wil je zoiets met je Portal gebruiken zegt Sony "Fuck you, geef me €220,-" Het is een pure anti-consumer beslissing en voor mij dus genoeg om zo'n device te boycotten.

Maarja, vanaf nu weer on-topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Aiii schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:47:
[...]
maar op een gaming device moet je ten minste een scherm hebben dat er enigszins decent uitziet en daar voldoet de LCD deck gewoon niet aan.
Oneens haba..Ik vind games er echt prachtig uitzien op het LCD Deck. Niet perse minder mooi dan op mijn Switch Oled.

Over die Steam Sale: Jullie nog aanraders gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Timothy3000 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:19:
[...]
Over die Steam Sale: Jullie nog aanraders gezien?
Hollow Knight
Cuphead
Hades
The Witcher 3
Spyro
Crash Bandicoot trilogie
Crash Bandicoot 4
Horizon Zero Dawn

Dat was een beetje wat ik tot nu toe tegen ben gekomen. Cuphead is procentueel niet gigantisch afgeprijsd.
Van dergelijk sales word ik een beetje hebberig. Het valt me op dat menig (indie) game via Steam goedkoper is dan (in de aanbieding) op de Switch. Dat vind ik wel een dikke pre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
O ja, niet de eerste Ori (blind Forest) vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja daar was ik ook blij door verrast! Thanks voor de tips!

Nu Trails in the Sky, Ducktales en Killer 7 in het mandje haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Timothy3000 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:31:
Ja daar was ik ook blij door verrast! Thanks voor de tips!

Nu Trails in the Sky, Ducktales en Killer 7 in het mandje haha.
Sonic Mania niet vergeten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:32
meesje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:27:
[...]

Hollow Knight
Cuphead
Hades
The Witcher 3
Spyro
Crash Bandicoot trilogie
Crash Bandicoot 4
Horizon Zero Dawn

Dat was een beetje wat ik tot nu toe tegen ben gekomen. Cuphead is procentueel niet gigantisch afgeprijsd.
Van dergelijk sales word ik een beetje hebberig. Het valt me op dat menig (indie) game via Steam goedkoper is dan (in de aanbieding) op de Switch. Dat vind ik wel een dikke pre.
Bijna allemaal gekocht. En daarnaast nog Diablo 4. Weer veel te veel geld uitgegeven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richie B
  • Laatst online: 25-04 13:12
Na een weekje de Portal in handen gehad te hebben, het genot van handheld gamen weer hervonden. Zeker als vader zijnde van een kleine jongen , is dit echt ideaal! Vriendin kijkt haar series, zoontje peppa pig. Toch ben ik overstag gegaan en heb de Portal terug gebracht (veel lag, traag connecten met ps5 en in een hotel werkt het minder dan gehoopt, wel heel mooi scherm en ligt perfect in de hand) en heb de Steam Deck Oled besteld! Ik denk voor mij, als gamer/ex pc-bouwer dat dit een feest wordt. Ik kan hier op emuleren (nes,snes,sega) pc spellen spelen EN Playstation remote/Xbox gebruiken…een droom machine als ik het mag geloven.
Ik ben reuze benieuwd in ieder geval 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:28
outlandos schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:37:
[...]
Weer veel te veel geld uitgegeven.
Herkenbaar >:) Aantal indies gekocht + klassiekers uit mijn 'jeugd'. Ik ben sale voor sale bezig met het - voor zover mogelijk - verzamelen van alle spellen die ik de afgelopen 39 jaar gespeeld heb. Daar zitten heel wat jaren PlayStation tussen, dus ik ben erg blij dat die games ook naar Steam komen. Aankopen tot nu toe deze sale:

SIGNALIS
Stick it to The Man!
Commander Keen Complete Pack
The Talos Principle
Cosmic Star Heroine
Firewatch
A Short Hike
Full Throttle Remastered
FEZ
Ori and the Blind Forest: Definitive Edition
Grand Theft Auto IV: The Complete Edition
The House in Fata Morgana - A Requiem for Innocence
A Space for the Unbound
Control Ultimate Edition

€ 85 totaal, koopje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
Mijn top game tips voor de Deck
  1. Mordor: Shadow of war
  2. Control
  3. Death Stranding
  4. Skyrim
  5. Alan Wake
  6. No man's sky
  7. De nieuwe Spiderman games
  8. Red Dead Redemption 2
  9. Horizon: Zero Dawn
  10. Disco Elysium

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
XanderDrake schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:32:
  2. Control
  3. Death Stranding
  4. Skyrim
  5. Alan Wake
  6. No man's sky
  8. Red Dead Redemption 2
  10. Disco Elysium
Alan wake draait toch helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:41:
[...]

Zeker wel, jij bedoeld misschien deel 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
richards3 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:47:
[...]

Zeker wel, jij bedoeld misschien deel 2?
Goed punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

XanderDrake schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:32:
  2. Control
  3. Death Stranding
  4. Skyrim
  5. Alan Wake
  6. No man's sky
  8. Red Dead Redemption 2
  10. Disco Elysium
Draair RDR2 een beetje dan?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Richie B schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:40:
Toch ben ik overstag gegaan en heb de Portal terug gebracht (veel lag, traag connecten met ps5 en in een hotel werkt het minder dan gehoopt, wel heel mooi scherm en ligt perfect in de hand)
Tja, wat had je verwacht? Zoals ik hotel wifi's ken zijn ze vaak nauwelijks goed genoeg voor wat low quality youtube of internetten. De portal is in de eerste plaats een binnenshuis/eigen netwerk apparaat. Beetje jezelf kunnen loskoppelen van de vaste tv positie, dat idee. Zeer slecht gecommuniceerd door sony (eigenlijk bijna geen communicatie door sony), maar een portal buitenshuis proberen te gebruiken om van je eigen hardware te streamen, lijkt me niet ideaal.

Je zal maar een stroomstoring hebben, of de ps5 helemaal uitgezet hebben, en je kan 'm zelfs niet meer remote opstarten. Er zijn gewoon te veel parameters dan.

Maar ik ben het wel met je eens, steam deck is een prachtapparaatje dan veel meer kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47
Draait prima. Tuurlijk niet op high maar nog steeds prachtig om te zien. Speel het meer op mijn steam deck dan op mijn game pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technotron
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06 08:01
Nog wat aanraders voor de Steam Deck: Resident Evil 2 Remake, Resident Evil 3 Remake (geen goede remake, wel ontzettende vloeiende/vermakelijke gameplay) en Resident Evil 7. Draaien dus ook gewoon moeiteloos 60fps (blijkbaar zelfs 90Hz op de OLED heb ik gelezen) en zijn gewoon schitterende games, of je nu old-school Resi-fan of "moderne" gamer bent (of wellicht beetje van allebei ;-)).

Edit: iemand al shipping confirmation voor zijn OLED-model ontvangen? Hier staat ie al sinds het weekend op "Packaged items". Ah, the waiting game...

[ Voor 16% gewijzigd door Technotron op 22-11-2023 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 11:26
Ik heb afgelopen week vscode, node, git etc op mijn deck gezet en mijn 16" monitor is het een perfecte pc om op de programmeren. Hij doet het compileren sneller dan mijn i5 laptop. Misschien omdat in mijn deck een snellere ssd zit.

Maar voor degene die meer willen doen op het apparaatje, gewoon doen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 11:26
Oh mensen, Valve heeft een nieuwe windows apu driver gereleased

https://help.steampowered.../view/6121-ECCD-D643-BAA8

Deze had ik helemaal nog niet gezien.Ik ga hem gelijk installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door GranCanaria op 22-11-2023 09:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XanderDrake
giantgiantus schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:41:
[...]

Alan wake 1 en Remastered werken heel lekker, 1 is zelfs Verified :)

En Alan Wake 2 doet het ook, na een paar tweaks:
Afbeeldingslocatie: https://www.notebookcheck.nl/fileadmin/Notebooks/News/_nc3/Sdaw-running-specs-dNBC.jpg
Ja zeker, Low Medium mix, met FSR2 op Quality kan je zelfs op 1080p Docked spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

fub

Gisteren een 1TB SSD in m'n deck gezet. Was even prutsen om de backplate open te krijgen, en het re-imagen ging in eerste instantie niet heel soepel, maar al met al goed te doen.
Als je een dock hebt met power delivery en een extra USB-slot voor je USB-stick, dan is dat wel makkelijker. Zorg er voor dat je geen externe monitor aan dat dock koppelt, want dan gaat KDE rare dingen doen -- makkelijkst is gewoon om vanaf het scherm van de deck zelf te re-imagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 20:28
Ondanks dat ik toch wel getwijfeld heb over het overstappen naar een OLED model blijf ik toch bij mijn OG Deck, mijn aanschaf verliep alles behalve soepel en mijn eerste 2 units waren niet in orde maar na zelf wat getweakt te hebben na een 2de RMA ben ik nu tevreden met mijn Steam Deck.

Mijn unit heeft nieuwe HALL effect sticks van GuliKit, PTM7950 i.p.v. stock TIM, nieuwe fan, nieuwe backplate van Jsaux, undervolt tot -40mV op de CPU en -50mV op de GPU en werkt verder perfect.

De nieuwe OLED Deck beloofd vooral veel goeds voor de toekomst, aangezien er nu al een OLED met 90Hz is hoop ik dat de opvolger van de Steam Deck al direct begint met een OLED scherm (1080 of 1200p) met high refresh rate met een deftigere APU om dat ook optimaal te benutten.

De 2de hands markt is ook om te janken dus om nu een perfect werkend apparaat bij een happy meal te gaan weggeven is ook iets dat ik totaal niet zag zitten.

Is er hier al iemand met een OLED model die aan de slag is gegaan met undervolten? Ik ben wel benieuwd of de 6nm chips een beetje te undervolten vallen en of de kwaliteit van Valve's nieuwste sillicon vergelijkbaar is met de Aerith chips.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Gisteren binnen gehad, 512GB nieuwe versie. Ik heb wel links een trackpad die veel meer klikt dan rechts, bijvoorbeeld als je de trigger gebruikt in de Steam-interface en hij voelt wat meer als een klik ten opzichte van rechts en mijn oude Steam Deck. Voelt wel als iets waar ik misschien maar mee ga werken, want ik kreeg de vorige keer 2x schermproblemen terug. Vooralsnog geen dode pixel gespot. Ik was vergeten hoe Valve's QA is, omdat het zo'n leuk apparaat is. :+

https://imgur.com/a/Zobw986

Edit: ik heb het iets beter gemaakt volgens mij. De Deck even opengedraaid, omdat die linker pad zo strak als een malle voelde. Dan zie je dat de plaat waar hij achter zit met 4 schroefjes vast zit. Die een klein slagje losgedraaid. Je merkt dan dat hij niet meer "kraakt" als je hem indrukt als de Deck uitstaat, en het verschil lijikt nu veel kleiner. Nu voelt bij 0 dode pixels het helemaal zonde om weer de loterij in te gaan (al ga ik dat vanavond nog even dubbelchecken.) :+

PS Opendraaien is nice met deze truc: https://www.reddit.com/r/...ur_ssd_on_the_le_version/ Ik heb nu nul verlies van zwarte stukjes schroef.

[ Voor 40% gewijzigd door ap3nr0ts op 22-11-2023 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:15

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik heb gisteren Noita geprobeerd op de Steam Deck, maar ik denk dat ik ga refunden. Een deck verified roguelike die ook nog eens overwhelmingly positive is zou precies mijn ding moeten zijn, maar in dit geval vind ik het geen geschikte game voor controllers. Ik mis echt de accuraatheid van keyboard + mouse.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

STALKER SoC, CS en CoP draaien met 50-60fps op de Steam Deck en speelt fantastisch weg, helemaal met gyroscope aiming.

Dikke aanrader en nu maar €11,49 voor de complete franchise

En nog niet te spreken over de vele mods, specifiek Gamma en Anomaly voegen zo veel toe aan de gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Hahn schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:55:
[...]

Ik gok dat Blizzard niet zo vrijgevig is dat je Diablo 4 ook op Steam kunt gebruiken, als je 'm eerst via Battle.net gekocht hebt?
https://80.lv/articles/bl...o-4-a-free-game-on-steam/

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:01
Dat gaat ergens anders over. Dat is gewoon een free event tot 28 november. Daarna moet je gewoon betalen.

Wat hij bedoeld is, gekocht op battle.net en dan de steam versie mogen gebruiken (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Net de nieuwe deck ontvangen, mn eerste. Vraagje; wat doe ik met het kleine zakje wat bij mn case zit? Is dat voor de oplader ofzo? Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheProf82 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:27:
Net de nieuwe deck ontvangen, mn eerste. Vraagje; wat doe ik met het kleine zakje wat bij mn case zit? Is dat voor de oplader ofzo? Haha
Volgens mij inderdaad daarvoor bedoeld en dat kun je dan achter het elastiek van de case frommelen... Maar naar mijn idee werkt dat niet zo met de stekker die wij hier hebben, dat steekt altijd wat uit. Stekkers in de vs zijn smaller en daar zal het op ontworpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Leuk voor een paar dagen, maar inderdaad niet wat ik bedoel.

Pagina: 1 ... 89 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.