DeNachtwacht schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:44:
[...]
Sorry, maar als ik geen mening mag hebben kunnen we het forum net zo goed meteen opdoeken.
En mijn argumenten zijn helaas nog vrij sterk ook

- er is behoorlijke fomo want niemand op wat grote kanalen na heeft die schermen nog gezien
- 90hz is voor veel games flauwekul want de gpu trekt 90fps bij veel games niet
- er zijn heel goede LCD schermen en heel slechte OLED schermen (zonder verder oordeel hoe dat met de deck oled zal zijn)
- ik type dit bericht op een iPhone 13 mini met 1200nits HDR OLED scherm

- nee ik vind het qua kleurweergave de moeite niet. Ja, zou de deck eenzelfde PPI hebben als mijn iPhone, dan zou ik het wél die €220 extra waard vinden.
Mijn vriendin merkte precies niks van de upgrade van een TV zonder local dimming naar een QD-OLED met alles er op en er aan, terwijl ik echt zat te kwijlen van de kleurweergave, hoe belachelijk goed HDR er op werkt en ga maar door.
Als uiterste tegenpool heb ik voor mijn computer een stuk of 5 schermen moeten bekijken voordat ik er een vond die ik goed genoeg vond i.v.m. kleurweergave en ghosting.
Zo zie je maar, de een wordt gelukkig van zo’n OLED scherm, de ander boeit het geen kloot, ookal is het objectief beter.
Idem dito met een 60hz vs 144hz scherm. Mijn vriendin valt het niet op, als ik iets reset en ik zie mijn muis met 60hz over het scherm hikken, laat ik al meteen een traantje. 90hz is zeker altijd objectief een verbetering, ookal haal je de 90fps niet. Als je een goede gamepc hebt dan is streamen op 800-1600p@90fps alsnog wel heel dik hoor
Ik denk dat de Deck en Deck OLED goed samen op de markt kunnen blijven omdat het een beetje iphone / iphone pro is. Uiteindelijk draaien ze dezelfde spellen wel en niet, de een ziet er wat beter uit en is op een aantal andere vlakken net wat beter, fijn dat een ieder voor zichzelf kan kiezen of het ook daadwerkelijk €200 beter is.
Ik denk ook wel dat er veel fomo is, elk review doet alsof de steam deck van een 6/10 naar een 10/10 is gegaan met deze mid generation update. Voor mij zal dat waarschijnlijk wel zo zijn, gezien lcd/60hz voor mij de reden was geen steam deck te kopen, maar denk dat het voor velen van een 8/10 naar een 9/10 zou gaan.
De resolutie vind ik dan weer geen probleem, de OLED variant heeft alsnog 204 ppi, dat is gewoon acceptabel mits je de deck op 50cm afstand gebruikt, ik verwacht dat een deck2 wel een hogere resolutie gaat krijgen en rond de 300ppi uit gaat komen.
En inderdaad erg netjes dat steam deze prijs heeft aangehouden. €799 hadden ze ook mee weg kunnen komen, blij dat ze toch eerlijk blijven, zien we de afgelopen jaren eigenlijk nooit meer.
getypt op telefoon, excuus voor spelfouten en slechte formatting
[
Voor 3% gewijzigd door
Valandin op 21-11-2023 01:54
]