Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:21
Hahn schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:37:
[...]

Voor een laag genoege prijs zal je er altijd vanaf kunnen komen ;) Ik wil 'm wel voor €100 :+
je hebt 499 verkeerd gespeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 17:56
Aangezien we alle tweakers zijn, wat zijn in jullie ogen echt musthaves ?

Lees over Switch emulator en old school emulators.
ook met windows installes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 10:52

ap3nr0ts

hoi

0daro0 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:44:
Aangezien we alle tweakers zijn, wat zijn in jullie ogen echt musthaves ?

Lees over Switch emulator en old school emulators.
ook met windows installes etc.
Valve werkt aan Windows-/dual-boot-ondersteuning. Ik wacht daar wel even op. Als je een game-pc hebt? Moonlight (in combinatie met Sunlight) kan je dan erg goede prestaties bieden. Cemu (Wii U) en Yuzu (Switch) zijn erg goede emulators. Ik gebruik ze vooral voor games die ik wel op de Wii U heb, maar de Wii U erbij pakken is gewoon gedoe, haha. Wind Waker HD op je Deck met de knoppen ook nog omgedraaid en aangepast is extra vet. Wind Waker met oled straks? Yes, please. Verder is Proton-GE een aanrader als je buiten Verified-games kijkt. Dingen draaien toch vaak het lekkerst met die updates, merk ik. Heb je wat om mee te beginnen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:02
dezeppo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:38:
[...]

Das gewoon lastig verkopen, want je hebt voor 379 een refurbished 512GB versie van Valve (met garantie). Een 1TB SSD heb je ook voor minder dan 100 euro en die backplate kost 20 geloof ik? Kom je op hetzelfde uit. En dan heb je hem rechtstreeks via Valve. Moet je die dingen er wel zelf in/opzetten maar das niet heel lastig.

Bovendien wordt de tweedehands markt nu echt overspoeld met LCD Steam Decks dus je hebt behoorlijk veel concurrentie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:43
Disfigured schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:16:
[...]

Das gewoon lastig verkopen, want je hebt voor 379 een refurbished 512GB versie van Valve (met garantie). Een 1TB SSD heb je ook voor minder dan 100 euro en die backplate kost 20 geloof ik? Kom je op hetzelfde uit. En dan heb je hem rechtstreeks via Valve. Moet je die dingen er wel zelf in/opzetten maar das niet heel lastig.

Bovendien wordt de tweedehands markt nu echt overspoeld met LCD Steam Decks dus je hebt behoorlijk veel concurrentie.
Pssst, hier mogen we niet over praten…
Verder mee eens hoor maar gezien de eerdere discussie is dat, ik zal dezelfde woorden gebruiken, trekken aan een dood paard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Disfigured schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:16:
[...]

endowment effect is real ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:14
Na de update werkt Gamepass niet meer bij mij op Deck. Bij jullie wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
[...]

Als je vast blijft houden aan 499 denk ik dat je helemaal gelijk hebt: dan kom je er niet vanaf.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00kes
  • Laatst online: 19-01 19:29
[...]

Dan wens ik je veel succes met verkopen :D. Je kan al een gloednieuwe kopen voor 469,- en een refurbished voor 379,- (met garantie vgm?). Ik krijg de mijne ook al niet verkocht voor 340,-. Denk dat ik m maar op 300,- zet anders kom ik er nooit vanaf...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 08:19
*knip*Maak de volgende keer een topic report, dan kijken we ernaar.

[ Voor 81% gewijzigd door Bart ® op 17-11-2023 19:58 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20
Hou de Steam Deck al lang in de gaten maar uiteindelijk nooit besteld. De OLED versie heeft me dan toch eindelijk over de streep geholpen. Gisteren de 512GB besteld! Zal nog wel twee weken duren maar goed, ondertussen mezelf lekker maken met video's ervan op YT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Paar dagen mee geprutst. Heerlijk Gamepass spelen via Cloud (zonder lag, verbazingwekkend), of een uurtje WWE2K23 via Remote Play op de PS5. Nog vrijwel niet eens aan Steam games toegekomen.

Ik ben niet de meest tech wizard maar het is allemaal erg toegankelijk en zo voor elkaar. Het enige waar ik nog wat mee pruts is de klikken met touchpad (dat lukt niet echt) maar voor de rest loopt alles soepel. Enige nadeel is dat ik nu toch ga twijfelen over die Oled haha.

Echt een fijn apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50
Timothy3000 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:27:
Paar dagen mee geprutst. Heerlijk Gamepass spelen via Cloud (zonder lag, verbazingwekkend), of een uurtje WWE2K23 via Remote Play op de PS5. Nog vrijwel niet eens aan Steam games toegekomen.

Ik ben niet de meest tech wizard maar het is allemaal erg toegankelijk en zo voor elkaar. Het enige waar ik nog wat mee pruts is de klikken met touchpad (dat lukt niet echt) maar voor de rest loopt alles soepel. Enige nadeel is dat ik nu toch ga twijfelen over die Oled haha.

Echt een fijn apparaat.
Wat is de kwaliteit van de stream? Mooie beeld? Hoe vergelijkt het met ps5 remote play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Timothy3000 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:01:
Na de update werkt Gamepass niet meer bij mij op Deck. Bij jullie wel?
Installeerde je de games? Hoe krijg je dat werkend? Dual?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
*knip*Maak de volgende keer een topic report, dan kijken we ernaar.

[ Voor 115% gewijzigd door Bart ® op 17-11-2023 19:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:23

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Is het helemaal ondergesneeuwd door de OLED hype en heb ik het helemaal gemist, of heeft nog niemand hier gezien dat (eindelijk!) SteamOS 3.5 naar stable is gegaan en is te downloaden?

Het is meteen 3.5.5 trouwens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dN-ENgWu6t12kJ5UeQymEW93Xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjgvghD4fvPsmbQDucrs0V6T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-11-2023 18:41 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:59:
[...]

[
…maar algemene discussie moet wel mogen vind ik.
Graag zelfs.
Ik heb voor mijzelf de knoop doorgehakt dat ik een Steam Desk wil. Alleen twijfel ik heel erg wat voor mij de juiste keuze is. Oled, 2de hands of een “2de handse” van Steam zelf.
Dus ik lees heel graag de discussie op de achtergrond mee.

[ Voor 13% gewijzigd door streamnl op 17-11-2023 18:52 . Reden: Socialere bericht ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:23

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Vraagje, iemand ervaring met een alternatieve dock? of kun je beter de officiële pakken?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-09 08:30
DeNachtwacht schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:32:
Is het helemaal ondergesneeuwd door de OLED hype en heb ik het helemaal gemist, of heeft nog niemand hier gezien dat (eindelijk!) SteamOS 3.5 naar stable is gegaan en is te downloaden?

[Afbeelding]
En voor de volledigheid hier een link naar het artikel: https://www.howtogeek.com/steamos-3-5-5-released/

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 13:29
DeNachtwacht schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:32:

[Afbeelding]
Ik had het vanouom 06:19 gepost dus er waren al wat berichten achteraan gekomen inmiddels. Maar een prima reminder voor de mensen die wat later zijn opgestaan 😜

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 22:54
Vraagje, zijn de lcd scherm en oled identiek ivm aanschaffen screen protector?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
streamnl schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:32:
[...]

Graag zelfs.
Ik heb voor mijzelf de knoop doorgehakt dat ik een Steam Desk wil. Alleen twijfel ik heel erg wat voor mij de juiste keuze is.
Dus ik lees heel graag de discussie op de achtergrond mee.
Ik twijfel nog steeds. Niet over welk model, refurbished, nieuw, tweedehands, etc., maar wel of ik er überhaupt eentje moet kopen. Zal ik er genoeg gebruik van gaan maken? Voor mij is het meer eerst uitproberen, waardoor ik neig naar tweedehands. Indien ik er dan toch te weinig gebruik van maak, kan de SD weer verkocht worden (met weinig verlies).
In ons huishouden hebben we een Nintendo Switch waar veel indie games voor te verkrijgen zijn. Voor dit soort spellen hoef ik dus niet perse een SD aan te schaffen. Aan de andere kant de oudste zet de Switch (welke eigenlijk ook voor hem is, zijn verjaardagscadeau) nooit echt uit. Daardoor kan ik niet makkelijk even zelf een spel spelen. Dan lijkt een SD me wel fijn.

Nog iets anders, nu ik het toch over de Switch heb. Zelf vind ik de Switch als handheld niet fijn in de hand liggen. Het is mij te vlak. Als ik de vorm zie van SD zie, lijkt het dat deze meer grip biedt. Ervaren jullie (degene die ook een Switch hebben) dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:59
meesje schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:50:
[...]
Nog iets anders, nu ik het toch over de Switch heb. Zelf vind ik de Switch als handheld niet fijn in de hand liggen. Het is mij te vlak. Als ik de vorm zie van SD zie, lijkt het dat deze meer grip biedt. Ervaren jullie (degene die ook een Switch hebben) dat ook?
Absoluut. De Switch kon ik niet lang vasthouden zonder last te krijgen van kramp in mijn handen. Dat gaat met de Steam Deck veel beter. Ik was in het begin huiverig dat de knoppen zo dicht tegen de rand zitten, maar het geheel is heel ergonomisch en perfect voor langere speelsessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
easygoingfox schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:53:
[...]

Absoluut. De Switch kon ik niet lang vasthouden zonder last te krijgen van kramp in mijn handen. Dat gaat met de Steam Deck veel beter. Ik was in het begin huiverig dat de knoppen zo dicht tegen de rand zitten, maar het geheel is heel ergonomisch en perfect voor langere speelsessies.
Voor menig (eenvoudig, weinig knoppen nodig) 2D spel vind ik de Switch wel nog een beetje ok. Maar als ik bij bv FIFA ook de schouder buttons nodig heb, verlies ik de grip. Als ik de Pro controller pak, gaat het wel goed.
Erg fijn om te horen dat de grip van de SD (veel) beter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:50:
[...]
…. maar wel of ik er überhaupt eentje moet kopen. Zal ik er genoeg gebruik van gaan maken?
Ik zal liegen als ik hier niet elke keer aan denk wanneer ik aan “welk model wil ik” denk.

Ik game niet veel (~max. 10 uur pm). En het is niet dat ik het geld er niet voor heb maar ik heb wél een hekel om geld over de balk te gooien.
Dus de vraag, ga ik het echt gebruiken, gaat vaak door mijn hoofd heen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
streamnl schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:57:
[...]

Ik zal liegen als ik hier niet elke keer aan denk wanneer ik aan “welk model wil ik” denk.

Ik game niet veel (~max. 10 uur pm). En het is niet dat ik het geld er niet voor heb maar ik heb wél een hekel om geld over de balk te gooien.
Mijn gok is dat ik ook niet aan veel game uren zal komen per maand. Vandaar dat ik alles boven de 379 euro van 512gb refurbished over sla. Dan blijft dit over en tweedehands. Zoals @Timothy3000 aangaf, is zijn exemplaar gewoon als nieuw (refurbished 512gb). Dat is voor menig SD eigenaar ook het probleem: de concurrentie met refurbished. Deze laatste biedt de volle twee jaar garantie. Dat tegenover geen (of nog een beetje) garantie van tweedehands. Tweedehands kan als voordeel bieden dat er bv al gelijk een goede screen protector op zit of dat deze van een stillere ventilator is voorzien (of andere zelf aangebrachte verbeteringen). Dat zijn zaken die ieder voor zich moet afwegen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar volle garantie, zeker als de vraagprijs dicht in de buurt komt van refurbished. 350 euro voor een 512gb zou ik dan ook te veel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 14:43
Kam de SD ook op een TV aangesloten? En zo ja ziet er dat een beetje uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
continue12345 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:39:
Copy/paste

The Steam Deck supports resolutions up to 4K (3840 x 2160) at 60hz when docked. Here are some key resolutions and refresh rates that the Steam Deck can support via HDMI 2.0:

3840 x 2160 @ 60Hz
2560 x 1440 @120 Hz
1920 x 1080 @240Hz
Keep in mind the Steam Deck is designed to run games at 720p, so the Deck will have quite the challenge of running any games at these high resolutions and refresh rates.

Ik denk dat als je een niet al te grote tv hebt 720p er nog wel aardig uit kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Laatst online: 22-09 15:02
raishel70 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:48:
Vraagje, zijn de lcd scherm en oled identiek ivm aanschaffen screen protector?
Ja, screen protectors voor het LCD model passen perfect op het OLED model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 12:37
Ik vond het beeld met de originele dock aardig tegen vallen, maar niet zo gek op een 55 inch OLED tv.

Hierna heb ik m'n Steam Deck ook nooit meer op de tv aangesloten.

Daarentegen is het voor kleinere schermen perfect, ik gebruik hem ook zeer geregeld samen met een 15 inch OLED scherm en dat ziet er zeer goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik speel via de Dock wel eens op de TV, bijvoorbeeld Wreckfest of Spider-man. En het ziet er prima uit. Uiteraard geen 4K en hoogste instellingen, maar ik vind het vaak wel prima. Ik speel dan ook niet op de hoogste instelling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:40

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Graag even aandacht voor [Steam Deck] Reservering, bestelling & levering, daar is de plek voor het bespreken van bestellingen, leveringen et cetera. Dan blijft het hier inhoudelijk over de Steam Deck zelf gaan, zodat de mensen die een steam deck willen, en de mensen die reeds een steam deck hebben, elkaar niet te veel in de weg zitten :).

[ Voor 4% gewijzigd door Bart ® op 17-11-2023 20:01 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Laatst online: 25-09 15:59
Linksquest schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:41:
Vraagje, iemand ervaring met een alternatieve dock? of kun je beter de officiële pakken?
https://www.amazon.nl/dp/...DXBF4S416Y&language=nl-NL

Ik ben heel tevreden over deze 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

streamnl schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:57:
[...]

ik zat er ook zo in, en min of meer impulsief toch gekocht toen de refurbished op de markt kwamen. Direct daarna gedacht, ik stuur hem toch meteen maar retour. Maar bij aankomst.. tsja even proberen kan dan ook geen kwaad ;)

Je raadt het al ding blijft en heel tevreden mee. Gewoon snel ff spelletje is veel makkelijker, het is een mooie retro game machine (staan zelfs vrij veel games in steam store, bijv chrono trigger), en ook fijn dat het gewoon op de bank kan of ‘s avonds voor het slapen in bed nog even een spelletje onder de wol.

Maar ook de prijs..! wie nu zoekt kan al voor €350 een refurbished deck + 1tb ssd via Ali hebben. Oled vind ik een hype, bedenk ook dat YouTube vooral om views genereren gaat en een video met “zo schokkend is het eigenlijk allemaal niet” scoort nu eenmaal minder kijkers en dus geld dan “AMAZING upgrade”. Ja het is natuurlijk de ultieme en mooiere deck, maar als je €350 tegenover €569 hebt vind ik dat prijsverschil het echt niet waard. De refurbished biedt gewoon teveel waar voor zijn geld ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@DeNachtwacht Klopt het dat als je gewoon spellen uit de Steam store haalt (mits compatible met SD, ‘verified’) je niks hoeft te tunen, hacken o.i.d.? Dat is een beetje mijn zorg, dat ik straks toch nog kleine dingen moet aanpassen. Ik wil gewoon SD aanzetten, spel selecteren en spelen maar.

Voor rechtvaardiging aanschaf :) zoek ik overigens continu in de steam store naar voor mij interessante games. Best wat indie klassiekers als Hollow Knight, Ori, Hades. Maar bv Crash Bandicoot en Spyro. Als ik de YT filmpjes mag geloven zijn deze op SD net iets mooier dan op de Switch.
Crash en Spyro zijn nu al in de aanbieding. Ik ben benieuwd naar de komende Steam sale van de 21e(?).

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 17-11-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:42:
[...]
ik zat er ook zo in, en min of meer impulsief toch gekocht toen de refurbished op de markt kwamen. Direct daarna gedacht, ik stuur hem toch meteen maar retour. Maar bij aankomst.. tsja even proberen kan dan ook geen kwaad ;)

Je raadt het al ding blijft en heel tevreden mee. Gewoon snel ff spelletje is veel makkelijker, het is een mooie retro game machine (staan zelfs vrij veel games in steam store, bijv chrono trigger), en ook fijn dat het gewoon op de bank kan of ‘s avonds voor het slapen in bed nog even een spelletje onder de wol.

Maar ook de prijs..! wie nu zoekt kan al voor €350 een refurbished deck + 1tb ssd via Ali hebben. Oled vind ik een hype, bedenk ook dat YouTube vooral om views genereren gaat en een video met “zo schokkend is het eigenlijk allemaal niet” scoort nu eenmaal minder kijkers en dus geld dan “AMAZING upgrade”. Ja het is natuurlijk de ultieme en mooiere deck, maar als je €350 tegenover €569 hebt vind ik dat prijsverschil het echt niet waard. De refurbished biedt gewoon teveel waar voor zijn geld ;)
Ik kan je gedachtegang goed volgen. Maar voor de retro games, zoals Chrono Trigger (geweldige game, staat in mijn top 5), heb ik een rg35xx. Ook een geweldige apparaat.
Het gaat mij meer om de games na de “chrono trigger periode”.
Dat ik ook redelijk “nieuwere “ games kan spelen op een handheld (en Xcloud).

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zo, ik heb de knoop doorgehakt en me toch eentje bestel :D het is de 512GB OLED geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fo8nh2soCXpGJeQwlg5M7Fs8rRE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nWdIPem3Xrxo9xocFiZVB1VR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb hem op mijn kerst verlanglijstje gezet, weet toch nooit wat ik me moet vragen. werkt neem ik aan ook goed op de OLED of niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@meesje alles wat verified en playable is draait prima en zonder enig gezeur. Met de grafisch spannendere games valt het me ook alles mee, ik heb Witcher 3 en tomb raider erop draaien en beide met prima settings 35-50fps. Natuurlijk 720p, maar ook dat valt mij eigenlijk alles mee.

Ori games zijn echt voor de deck gemaakt. Platformers die ik iedere deck gamer aanraadt.

Het tweaked begint als je buiten de steam library games wil spelen, ik heb daar geen ervaring mee maar ook dat schijnt nog wel simpel te doen te zijn als je weet hoe.

[ Voor 18% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-11-2023 21:15 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

streamnl schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:12:
[...]

Ik kan je gedachtegang goed volgen. Maar voor de retro games, zoals Chrono Trigger (geweldige game, staat in mijn top 5), heb ik een rg35xx. Ook een geweldige apparaat.
Het gaat mij meer om de games na de “chrono trigger periode”.
Dat ik ook redelijk “nieuwere “ games kan spelen op een handheld (en Xcloud).
ik heb dus die deck gekocht omdat ik op zoek was naar een goede retro game console vanaf Ali. Als je enigszins goed spul wil zit je snel op €150 en ben je toch nog gelimiteerd in de consoles. Toen die refurbished uit kwam was het meteen “ah, maar dan heb ik nu dus een alles in 1 apparaat met ook mijn bestaande steam library”. Instabuy ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik zie toevallig net ook een Screen protector voorbij komen, nu kun je tegenwoordig overal wel eentje opplakken, maar heeft het een meerwaarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:37:
[...]

Wat is de kwaliteit van de stream? Mooie beeld? Hoe vergelijkt het met ps5 remote play?
Yes, mooi beeld. Ik heb nooit eerder remote play geprobeerd (en ook Xbox Cloud niet) en beide werken vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 05:59

Aiii

何これ

Eerlijk is eerlijk er zijn niet veel games die niet werken, zelfs uncertified is vaak met proton-ge al weer fixed

[ Voor 94% gewijzigd door Aiii op 17-11-2023 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:06
Linksquest schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:20:
Ik zie toevallig net ook een Screen protector voorbij komen, nu kun je tegenwoordig overal wel eentje opplakken, maar heeft het een meerwaarde?
Bij de etched screen versies van de Deck wordt het afgeraden om er een Screen protector op te gooien, dat doet namelijk het anti-glare gedeelte teniet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

Nou moet ik zeggen, de meeste youtubers die ik over de oled deck gezien heb waren best genuanceerd en redelijk wat zeiden ook dat als je al een deck hebt dat je echt niet meteen een oled versie hoeft te kopen. En wat betreft clickbaity doen zou 'Steam Deck OLED is OVERRATED!' het volgens mij ook best goed doen hoor :P

Maar de LCD deck blijft ook een geweldig apparaat en als je het geld niet over hebt dan is de deal nu wel echt bizar goed om in te stappen met een LCD model. Maar heb je het geld toch liggen, weet je dat je er veel gebruik van maakt en dat zo'n mooi scherm de lol voor jou verhoogt? Ja waarom dan niet?

Ben het overigens volledig met je eens wat betreft het pick-up-and-play aspect. Voordat de oled uitkwam stond ik op het punt om een Legion Go te kopen (of in ieder geval, zodra de 1 TB variant hier te koop was geweest had ik het gedaan denk ik). In de week tussen de aankondiging van de oled en het kunnen bestellen toch nog vaak zitten twijfelen of ik wel weer een nieuwe deck zou bestellen of dat ik misschien toch voor de Go zou gaan. Verschillende reviews toonden dat het scherm van de Go erg dicht bij het oled scherm in de buurt komt en voor mij is groter over het algemeen beter dus dat 8,8" scherm lijkt me nog steeds fantastisch. Ook zou de Go me voordelen geven als lokaal gamepass games spelen en meer performance voor zwaardere games (hoewel ten koste van je accuduur).

Maar uiteindelijk toch voor de Deck oled gegaan, voornamelijk omdat Steam OS er voor zorgt dat je zo makkelijk het ding pakt en binnen een paar tellen aan het spelen bent. En komt er wat tussendoor dan druk je op de powerknop en het ding staat in suspend. Een enkele game doet heel soms wel eens moeilijk over gesuspend worden maar dat zijn echt uizonderingen, terwijl het op de Windows handhelds eerder de uitzondering schijnt te zijn dat het goed gaat en moet je eigenlijk je game altijd afsluiten als je stopt met spelen. Dat zijn net die kleine barières die het voordeel van een handheld voor mij onderuit halen... dus toch lekker steam deck :) En de oled dan zodat ik kan genieten van mooie plaatjes :P

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

[...]

Je argumenten zijn prima, maar kun je vergelijken met mijn relatie met racefietsen. Ik heb een goedkoop ding van een premium merk. Doet wat het moet doen voor mij. Mijn pa heeft een achterlijk customized fiets van duizenden euro's, maar fietst ook al sinds hij tiener is. Voor hem is het dat zeker waard. En daarom koop ik lekker die OLED, haha. Ik haal er genoeg pret uit. Beide keuzes zijn valide. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
Hopelijk komt m'n Steam Deck OLED volgende week ergens binnen.. Ik heb de volgende games al klaar staan;

-Tactics Ogre Reborn
-Chrono Trigger
-Cult of the Lamb
-Darkest Dungeon II
-Dave the Diver
-Dead Cells
-Dredge
-Octopath Traveler II
-Ori and the Will of the Wisps
-Sea of Stars
-Slay the Spire
-Moonlight (Om high-end games & Xbox game pass games te streamen vanuit PC)

Een deel van gespeeld, een deel staat al lang te wachten tot er eens wat mee gedaan wordt..
Ik kan sowieso nog wel een tijd vooruit; maar nog aanraders die ik echt niet moet missen? 8)

En mensen die Moonlight al gebruiken - Voor m'n NVidia Shield gebruik ik Gamestream Launchpad & Playnite voor het matchen van m'n native res & refreshrate om stutters tegen te gaan. Ben benieuwd wat de ervaringen zijn van native 800p of native 1600p, noemenswaardig verschil?
En welke optie gebruiken jullie in moonlight? Want je kan met Moonlight volgens mij alleen 720p of 1080p kiezen..

[ Voor 24% gewijzigd door Valandin op 18-11-2023 00:02 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• macdushi
https://store.steampowered.com/app/70/HalfLife/

Buitenkansje! Half-Life is gratis te downloaden in de Steam Store als speciale 25th Anniversary Update met upgraded graphics, controller en steam networking support en is nu ook officieel SteamDeck Verified. Aktie loopt tot 20 november!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Finraziel schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:30:
[...]

Nou moet ik zeggen, de meeste youtubers die ik over de oled deck gezien heb waren best genuanceerd en redelijk wat zeiden ook dat als je al een deck hebt dat je echt niet meteen een oled versie hoeft te kopen. En wat betreft clickbaity doen zou 'Steam Deck OLED is OVERRATED!' het volgens mij ook best goed doen hoor :P

Maar de LCD deck blijft ook een geweldig apparaat en als je het geld niet over hebt dan is de deal nu wel echt bizar goed om in te stappen met een LCD model. Maar heb je het geld toch liggen, weet je dat je er veel gebruik van maakt en dat zo'n mooi scherm de lol voor jou verhoogt? Ja waarom dan niet?

Ben het overigens volledig met je eens wat betreft het pick-up-and-play aspect. Voordat de oled uitkwam stond ik op het punt om een Legion Go te kopen (of in ieder geval, zodra de 1 TB variant hier te koop was geweest had ik het gedaan denk ik). In de week tussen de aankondiging van de oled en het kunnen bestellen toch nog vaak zitten twijfelen of ik wel weer een nieuwe deck zou bestellen of dat ik misschien toch voor de Go zou gaan. Verschillende reviews toonden dat het scherm van de Go erg dicht bij het oled scherm in de buurt komt en voor mij is groter over het algemeen beter dus dat 8,8" scherm lijkt me nog steeds fantastisch. Ook zou de Go me voordelen geven als lokaal gamepass games spelen en meer performance voor zwaardere games (hoewel ten koste van je accuduur).

Maar uiteindelijk toch voor de Deck oled gegaan, voornamelijk omdat Steam OS er voor zorgt dat je zo makkelijk het ding pakt en binnen een paar tellen aan het spelen bent. En komt er wat tussendoor dan druk je op de powerknop en het ding staat in suspend. Een enkele game doet heel soms wel eens moeilijk over gesuspend worden maar dat zijn echt uizonderingen, terwijl het op de Windows handhelds eerder de uitzondering schijnt te zijn dat het goed gaat en moet je eigenlijk je game altijd afsluiten als je stopt met spelen. Dat zijn net die kleine barières die het voordeel van een handheld voor mij onderuit halen... dus toch lekker steam deck :) En de oled dan zodat ik kan genieten van mooie plaatjes :P
Ik kan uit ervaring melden dat de Legion Go echt moeite heeft om uit suspend te komen. Bij de mijne ging het altijd mis. Ja het is Win11 en dus vertrouwd. Maar wat Valve met SteamOs doet, is een ervaring neerzetten zoals het hoort op een handheld. KlikAan en KlikUit.

Edit: Voor de Win Deckers
"Hello, we’ve just updated the Windows FAQ with an updated APU driver for Steam Deck OLED. We’re still working on Windows drivers for WiFi, Bluetooth, and Audio – those will be added soon. "
https://help.steampowered.../view/6121-ECCD-D643-BAA8

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoM op 18-11-2023 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:20
Net de 3.5.5. geïnstalleerd. Bleef wel erg lang op "shutting down steam" staan. Na even wat gegoogeld te hebben hem maar even zelf uit- en aan gezet. Erna ging de update gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Valandin schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:51:

En mensen die Moonlight al gebruiken - Voor m'n NVidia Shield gebruik ik Gamestream Launchpad & Playnite voor het matchen van m'n native res & refreshrate om stutters tegen te gaan. Ben benieuwd wat de ervaringen zijn van native 800p of native 1600p, noemenswaardig verschil?
En welke optie gebruiken jullie in moonlight? Want je kan met Moonlight volgens mij alleen 720p of 1080p kiezen..
Wat is het voordeel van Moonlight t.o.v. streamen via Steam? Heb dat een paar keer kort geprobeerd met mijn PC en Steam Deck en leek prima te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

easygoingfox schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:55:
[...]

Wat is het voordeel van Moonlight t.o.v. streamen via Steam? Heb dat een paar keer kort geprobeerd met mijn PC en Steam Deck en leek prima te werken.
Beduidend betere performance en opties. En in combinatie met Sunlight kun je ook heel makkelijk je pc van resolutie laten switchen en zelfs HDR voordat de stream begint (en nadat hij sluit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
easygoingfox schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:55:
[...]

Via Moonlight heb je significant betere beeldkwaliteit en ook véél minder latency.
Via GameStream Launchpad kan ik mijn PC qua resolutie en refresh rate matchen aan het apparaat waar ik heen ga streamen. In geval van mijn TV (NVidia Shield Pro) is dat dan 4k60hz.

In geval van Steam Deck (die nog binnen moet komen) heb ik hem nu op 1600p90hz geconfigureerd.
Precies 2x de resolutie van de Deck :)

Het matchen van resolutie/refresh rate zorgt ook weer voor beter beeld, minder microstutters e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 10:44
Hey mensen, ik heb een steam deck maar ik gebruik hem te weinig, ook mobiel eigenlijk nauwelijks. Ipv verkopen voor een habbekrats (aangezien de OLED net uit is, is hij 2e hands weinig waard) zat ik te denken: waar kan ik hem wel voor gebruiken? Nu zie ik veel mensen praten over emulators, waarop bijv. ook nintendo 64 games e.d. te spelen zijn. Lijkt mij een interessante optie, heeft iemand een link naar een uitleg wat voor emulatoren er zijn en hoe dat werkt? Ik kwam toevallig wel deze tegen gisteren: https://www.reddit.com/r/...le_is_amazing_for_people/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 11:03
Santee schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:46:
Hey mensen, ik heb een steam deck maar ik gebruik hem te weinig, ook mobiel eigenlijk nauwelijks. Ipv verkopen voor een habbekrats (aangezien de OLED net uit is, is hij 2e hands weinig waard) zat ik te denken: waar kan ik hem wel voor gebruiken? Nu zie ik veel mensen praten over emulators, waarop bijv. ook nintendo 64 games e.d. te spelen zijn. Lijkt mij een interessante optie, heeft iemand een link naar een uitleg wat voor emulatoren er zijn en hoe dat werkt? Ik kwam toevallig wel deze tegen gisteren: https://www.reddit.com/r/...le_is_amazing_for_people/
Ik zou eens verdiepen in emudeck:

YouTube: The New EmuDeck is Here! Steam Deck Emulation Guide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 15:00
Ik heb de 1TB OLED besteld en wil deze natuurlijk goed beschermen..

Hebben jullie een tip voor een goeie screen protector samen met het etched scherm van de 1tb?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• XanderDrake

Mini Review SteamOS 3.5.5

Zoals beloofd heb ik even gekeken naar de nieuwste update van SteamOS. Het zat er heel lang aan te komen, want de vorige versie van SteamOS 3.4 hadden we al een jaar voor 3.5 uitkwam. De grote reden waarom het zo lang duurde komt natuurlijk door de Deck OLED, welke tegelijkertijd werd gelanceerd. Vanwege het open karakter van de ontwikkelingen, de Github commits en natuurlijk de leaks waren de meeste features ondertussen wel bekend. Het officiele changelog is hier te vinden. Ik zal zelf een paar elementen uitpikken die mij opvielen (ik heb zeker niet alles getest):
Kleurcalibratie
Dit was een feature die ik ook al gebruikte via Decky loader, maar hoe Valve hem heeft geintroduceerd is erg handig. Ze geven bijvoorbeeld een test scherm om het effect van de veranderingen weer te geven:
Afbeeldingslocatie: https://clan.cloudflare.steamstatic.com/images//40893422/153601c5c91a04215f69ad3ad6074c22c86d480a.png
Nieuwe onderliggende Linux, KDE en Plasma
In de Arch distro die onder SteamOS zit is ook vanalles veranderd. KDE Plasma is nu de interface, en ik moet zeggen dat in combinatie met touch controls een stuk beter werkt dan in het verleden. Ook werkt alles een stukje soepeler lijkt wel.
Automount externe disks
Voor mij een flinke verbetering, want ik gebruikte soms mijn LOOQS USB-C hub om de Deck te voorzien van een NVME SSD. Het is nu, ook in Game mode, super soepel en ineens een stuk betrouwbaarder: plug en play. Zelfs wordt de Externe SSD als default downloadplek aangewezen.
Snellere Insta Resume
Een van de belangrijkste features voor mij is nóg beter geworden! Insta resume werkte al vrij snel maar is nog sneller geworden. Vooral het "opstarten" is echt mega snel, het doet me denken aan het 'wakker maken' van mijn Android phone, gewoon echt instant. _/-\o_
Presets voor MangoHub monitor overlay
Je kan nu via een zelfgemaakte preset.config file de bestaande performance monitor layouts aanpassen. Handig voor sommige mensen, die iets meer of minder willen zien van de Decks performance, maar voor mij waren de default monitors prima.
Kleinere Shader Caches
Officieel zouden de Shader Caches, voor Vulkan in ieder geval, met 60% moeten zijn gekrompen. Ik heb dit niet geverifeerd want dit verschilt aanzienlijk per game en ik heb geen voor-en-na vergelijken. Maar wel mooi meegenomen natuurlijk! Al had ik gehoopt dat met de nieuwe drivers en VK transcoders er géén Shaders meer nodig zijn :+
Performance?
Vanwege de nieuwe driver en andere tweaks was mijn hoop groot rondom verbeterde performance. Eerlijk gezegd heb ik maar twee games geprobeerd: Starfield en Cyberpunk 2077. Over die laatste kan ik kort zijn: hij werkte niet. Ik heb hem via Herioc geinstalleerd, maar ik vrees dat er nog wat incompatiblity issues zijn tussen de nieuwe Arch, SteamOS en hoe Heroic spellen installeert. Ik krijg een error over outdated mods (ik gebruik geen mods) en kwam niet verder.
Dan maar Starfield. In de changelogs van 3.5.5 staat ook dat Starfield betere performance zou hebben. Ik heb de default Low settings (FSR2 50% upscaling voor 800p) gebruikt, geen verdere mods of undervolts; ik wilde de Vanilla Deck 3.5.5 ervaring. Maaaaarrr ik ben wat teleur gesteld: Indoor en op de planeten draait het redelijk (30-44 FPS) , maar in New Atlantis en Akila is het eigenlijk om te huilen. Ik heb het over gemiddeld 22 FPS in drukkere gebieden met regelmatige dips naar 17 FPS en soms 12 FPS :/ Daarnaast ziet all Low er niet echt spectaculair uit, nogal pixelated en plat qua textures en shadows.
Ik had een video gevonden van onze CryoByte33 die heel veel getest heeft in Starfield:

Hij laat zien dat je nog best veel kan proberen, hoewel overclocken en zijn eigen CryoTools eigenlijk niet veel effect hebben. De grootste winst is te behalen met de Ultra Performance ini in combinatie met de Steam Deck Essentials mod die ik ook al eerder heb besproken.
Na deze video kwam ik tot de conclusie dat dit het eindstation is voor Starfield voor mij op dit moment. Ik denk dat 30FPS+ in New Atlantis wel te doen is, maar dat gaat dan ten koste van het uiterlijk: je zal moeten blijven spelen op All Low, en de Essential Mod maakt het eigenlijk alleen nog maar lelijker.
Helaas. Ik denk dat Bethesta toch nog een paar performance patches moet uitbrengen voordat we er zijn, zelfs de laatste beta doet niet veel op de Deck...

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
ap3nr0ts schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:05:
[...]

Beduidend betere performance en opties. En in combinatie met Sunlight kun je ook heel makkelijk je pc van resolutie laten switchen en zelfs HDR voordat de stream begint (en nadat hij sluit).
Ik ben nu dus de ochtend bezig geweest om over te stappen naar Sunlight.
Ik heb nu Resolutie Switchen & HDR Off/On geautomatiseerd.
Sunlight heb ik nu ingesteld om de applicatie 'Playnite Full-Screen Mode' op te starten.
Deze start ik in Sunlight op als volgt;

Req: QRES App
code:
1
https://www.majorgeeks.com/files/details/qres.html

Do command
code:
1
cmd /c G:\gamestream_launchpad\qres\QRes.exe /x:%SUNSHINE_CLIENT_WIDTH% /y:%SUNSHINE_CLIENT_HEIGHT% /r:%SUNSHINE_CLIENT_FPS%

Undo Command
code:
1
cmd /C G:\gamestream_launchpad\qres\QRes.exe /x:3440 /y:1440 /r:144

Wat er dan gebeurd is dat Sunshine (Host) kijkt naar de Resolutie / Refreshrate die je opgegeven hebt in Moonlight (Client). Dus in mijn geval kan dat soms 4k-60hz zijn als ik op m'n nvidia shield pro zit, 2k-120hz op m'n laptop zit, en 800p/1600p-90hz als ik op m'n Steam Deck is. Die resolutie past Sunshine dan automatisch aan op je host-pc, en aan het eind met de undo command weer terug op mijn 3440x1440@144hz.

Op de TV en NVidia Shield is HDR ook een optie. In Moonlight moet je dan 'HDR : Experimental' togglen.
In PlayNite kan je vervolgens RMB -> Edit -> Advanced -> Enable HDR Support aanvinken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SsgVD7B.png

Bij het launchen van de game zet hij op de host PC HDR vervolgens aan, als je hem weer afsluit, HDR weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Valandin schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:50:
[...]

Ik ben nu dus de ochtend bezig geweest om over te stappen naar Sunlight.
Ik heb nu Resolutie Switchen & HDR Off/On geautomatiseerd.
Sunlight heb ik nu ingesteld om de applicatie 'Playnite Full-Screen Mode' op te starten.
Deze start ik in Sunlight op als volgt;

Req: QRES App
code:
1
https://www.majorgeeks.com/files/details/qres.html

Do command
code:
1
cmd /c G:\gamestream_launchpad\qres\QRes.exe /x:%SUNSHINE_CLIENT_WIDTH% /y:%SUNSHINE_CLIENT_HEIGHT% /r:%SUNSHINE_CLIENT_FPS%

Undo Command
code:
1
cmd /C G:\gamestream_launchpad\qres\QRes.exe /x:3440 /y:1440 /r:144

Wat er dan gebeurd is dat Sunshine (Host) kijkt naar de Resolutie / Refreshrate die je opgegeven hebt in Moonlight (Client). Dus in mijn geval kan dat soms 4k-60hz zijn als ik op m'n nvidia shield pro zit, 2k-120hz op m'n laptop zit, en 800p/1600p-90hz als ik op m'n Steam Deck is. Die resolutie past Sunshine dan automatisch aan op je host-pc, en aan het eind met de undo command weer terug op mijn 3440x1440@144hz.

Op de TV en NVidia Shield is HDR ook een optie. In Moonlight moet je dan 'HDR : Experimental' togglen.
In PlayNite kan je vervolgens RMB -> Edit -> Advanced -> Enable HDR Support aanvinken.
[Afbeelding]

Bij het launchen van de game zet hij op de host PC HDR vervolgens aan, als je hem weer afsluit, HDR weer uit.
Damn! Dit is nog vetter dan ik nu heb. Kan ik dan ook Game Pass-games spelen zonder dat ik ze iedere keer apart aan Steam hoef toe te voegen of Sunlight met gedoe?

En nu de Deck bijvoorbeeld HDR ondersteunt, kan ik dan ook Cyberpunk makkelijk laten starten met HDR? Die game gebruikt het alleen als Windows al HDR aan heeft voordat de game start. Iets als Sekiro kan dat bijvoorbeeld prima in de game zelf alleen (op mijn pc).

[ Voor 7% gewijzigd door ap3nr0ts op 18-11-2023 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
ap3nr0ts schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:54:
[...]

Damn! Dit is nog vetter dan ik nu heb. Kan ik dan ook Game Pass-games spelen zonder dat ik ze iedere keer apart aan Steam hoef toe te voegen of Sunlight met gedoe?

En nu de Deck bijvoorbeeld HDR ondersteunt, kan ik dan ook Cyberpunk makkelijk laten starten met HDR? Die game gebruikt het alleen als Windows al HDR aan heeft voordat de game start. Iets als Sekiro kan dat bijvoorbeeld prima in de game zelf alleen (op mijn pc).
Ja, in PlayNite kun je automatisch je libraries importeren bij startup.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2QIeCYh.png

Als iets HDR kan, kan je hem dus twee keer toevoegen, een keertje regulier, eentje renamen naar HDR en dan onder advanced de HDR toggle aanzetten. Dan start HDR op voordat je de game opstart en sluit HDR weer af nadat je de game weer afsluit.

[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 18-11-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 22:54
Gebruiken jullie een screen protector op de anti glare versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14
raishel70 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:17:
Ik gebruik nooit screenprotectors, ook niet op mn 1300 euro telefoon. Living on the edge.

Op mn oled steam anti glare straks ook niet, dat lijkt me nog een veel grotere onzin dan op je mobiel (waar het natuurlijk geen onzin is, maar ik hou er gewoon niet van). Kan ook ten koste gaan van de anti glare. Nee, ik zou het niet doen. Maar zoveel mensen zoveel meningen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 18-11-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
raishel70 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:17:
Hier hetzelfde.

Geen screenprotector op de Steam Deck (en ook niet op mijn telefoon of andere apparaten).

Als ik niet speel op de Steam Deck, gaat deze in de beschermhoes. Dan kunnen er ook geen krassen op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Jeroen O schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:37:
[...]

Hier hetzelfde.

Geen screenprotector op de Steam Deck (en ook niet op mijn telefoon of andere apparaten).

Als ik niet speel op de Steam Deck, gaat deze in de beschermhoes. Dan kunnen er ook geen krassen op komen.
Same. Knap als je een Steam Deck bekrast krijgt, zie hier echt het nut niet van een screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Nouja misschien als je hem zonder beschermhoes in je rugzak meeneemt. Die hoes neemt ook wel veel ruimte in. Of als je je kinderen ermee laat spelen.

Dan valt er misschien nog wat voor te zeggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• macdushi
https://www.pcgamingwiki....namic_range_display_(HDR)

Voor degenen die straks op hun OLED SteamDeck van HDR willen genieten hier een link naar 400 games die dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 15:20
XanderDrake schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:08:

XanderDrake's LOOQS Mobile Dock review

De afgelopen weken kwamen er hier regelmatig post en reviews voorbij over Docking stations voor de Steam Deck, al dan niet van Valve zelf. Zoals jullie weten, ben ik niet persé een fan van docks of standaarden voor de Deck; ikzelf gebruik hem met name los en mobiel, niet als onderdeel van mijn gaming rig of als een console apparaat naast de TV. Vrouwlief wil graag ook nog naar volleybal kijken ;)

Maar het knaagde toch een beetje. Ik wil óók glimmende nieuwe accessoires voor mijn geliefde Deck >:) Daarnaast zijn er wat issues met mijn 64gb model: MicroSD's zijn voldoende snel genoeg voor de meeste games die ik speel, maar soms speel ik een nieuwer spel (Tiny Tina's Wonderland bijv) en dan twijfel ik óf de interne opslag wel groot genoeg is óf de MicroSD wel snel genoeg is. Ik zou graag een on-the-go snelle externe opslag willen hebben voor als ik die ene keer een wat zwaardere game wil spelen, maar nog steeds op het interne scherm. Ik ben dus gaan rondkijken.

USB-C Hub mét NVME
Ik kwam tot de conclusie dat je wel mooi een USB drive of stick in de enige USB-C poort kan stoppen, maar als je de Deck tegelijk wilt opladen kan je het shaken: je moet hem eruit trekken en je bent je game tijdelijk kwijt. USB-C passthrough, dus dat zowel data als stroom door het externe apparaat lopen, bestaat wel maar is niet vaak toegepast bij compacte apparaten of kabels. Daarnaast hebben hubs andere voordelen: interne opslag, netwerkpoorten, meerdere USB 3.0 aansluitingen, etc. Dus ging ik opzoek naar een niet te dure maar wel complete USB-C Hub met ruimte voor een SSD.

LOOQS 9-in-1 USB-C Hub
Door simpelweg bij Bol.com te sorteren op prijs van laag naar hoog kwam ik vrij snel bij de LOOQS GVQD01 9-in-1 met SSD tegen. Hij lijkt alle boxes af te checken:
  • USB Type-C 10 Gb/s tot 100W stroomlevering
  • USB Type-C 10 Gb/s Female
  • USB Type-A 10 Gb/s Female, keer 3!
  • Beeldscherm uitvoer: 1 x HDMI 1.4. (Max. ondersteunde resolutie: 3840 x 2160 at 30 Hz)
  • M.2 2240/2260/2280 NVMe SSD slot (inbouw)
  • Gigabit Ethernet RJ45 (tot 1000 Mbps)
  • micro SD card slot
  • SD card Slot
  • Koptelefoon / Microfoon combo aansluiting
Hij komt in een mooie verpakking:
[Afbeelding]
Dutch Driven Technologies :+
NVME SSD ervaringen en snelheid
Meteen met deze behuizing heb ik een Patriot P300 M.2 2280 SSD besteld, slechts 29 euro, 1700MB/s max.

De behuizing, welke overigens van metaal is gemaakt, is niet groot maar ook niet echt compact. De doos komt met een schroevendraaiertje en in de Hub casing zit ook een cooling pad voor de SSD. Het is wel een beetje gepiel; je moet de SSD er stevig induwen en niet het schroefje kwijtraken in de casing. Zo ziet de installatie eruit:
[Afbeelding]

Vervolgens moet je de SSD formateren en mounten in het OS gedeelte, dus niet SteamOS maar de Arch distro. Als dat gelukt is kan je hem later via de Steam client toevoegen als download disk. Ik heb daarvoor de volgende tutorial van SteamDeckHQ gevolgd, welke ik erg kan aanraden! Hij is compleet, uitgebreid en recent. Het is wel meer werk dan je zou verwachten, microSDs gaan veel makkelijker.
Om te kijken hoe goed het geheel werkt heb ik het aan de stroom aangesloten en heb ik KDiskMark geinstalleerd, een linux versie van het populaire CrystalDiskMark. De scores zien er als volgt uit:
[Afbeelding]

Indrukwekkend, 3 keer zo snel als de interne 64GB disk! Niet zo snel als hoe de SSD wordt geadverteerd, maar waarschijnlijk wel de max gezien de 10gbit USB-C aansluiting. In de praktijk net zo snel als de 256GB versie van de Deck, hoewel deze hub en Patriot disk maar 64€ hebben gekost :) .
Een probleem is wel dat deze NVME disk en de chipset redelijk wat stroom gebruiken. Je merkt het al aan de warmte die voelt aan de metale behuizing van de hub, zeker 40-45 graden wordt hij wel.
De hitte is één ding, maar een veel groter probleem: hij kan niet zonder de stroom aansluiting. Oftewel, als hij alleen aan de Deck hangt, krijgt hij niet genoeg stroom. USB sticks aan de LOOQS hangen en aan de Deck koppelen zonder externe stroom werkt wel, maar met de Patriot erin, start hij helaas niet op.
Opladen en netwerk
Een paar belangrijke features die ik ook wilde testen is natuurlijk het opladen en daarnaast de netwerk verbinding. Als ik hem op een USB-PD 90 watt adapter aansluit, laad hij hem gewoon op de zelfde snelheid op als de meegeleverde Deck charger:[Afbeelding]

Om Tiny Tina's te installeren op de Patriot disk moest ik hem opnieuw downloaden. Goed moment om meteen de netwerksnelheid te testen:[Afbeelding]

50MB/s is ongeveer wel de maximum snelheid van mijn glasvezelverbinding (400mbit ofzo?) Dus dit werkt prima.

Conclusie

Na deze hele setup en testing, heb ik Tiny Tina gespeeld en gebenchmarkt. Helaas kon ik niet bij de benchmark files van de testen op de MicroSD, dus kon ik ze niet 1 op 1 vergelijken. Maar ik kan wel stellig zeggen dat je tijdens het benchmarken op 800p@Medium vanaf de NVME SSD een stuk minder hapers en stotters krijgt dan vanaf de MicroSD. Oftewel, voor modernere en zwaardere spellen die meer leunen op I/O van de opslag, is het met deze LOOQS hub wel een goede setup, beter dan een MicroSD. Je kan natuurlijk ook een grotere SSD in de Deck stoppen, maar als je niet wil modden of je wilt de opslag nog verder goedkoop uitbreiden dan origineel. Nadeel is wel dat je de hub altijd op de stroom moet hebben aangesloten, tenzij iemand weet hoe je meer stroom uit de USB-C poort van de Deck kan krijgen? Een ander nadeel is dat je de SSD kwijtraakt als je hem ontkoppeld en weer koppelt. Dat gaat niet hetzelfde als bij een MicroSD.
Samengevat
Voordelen:
  • Goedkoop (35€ voor de hub en 28€ voor de SSD)
  • Simpel en risicoloos in installatie en setup
  • Bloedsnel, alternatief voor interne SSD
  • Passthrough USB-C power
  • Eindeloze uitbreidingsopties!
  • Dutch Driven Technologies staat op de doos _O-
Nadelen
  • Beetje pielen met de SSD
  • 4K output over HDMI alleen op 30hz
  • Redelijk veel warmte
  • Heeft altijd stroom nodig, dus altijd bekabeld.
  • Opnieuw moeten mounten in Arch bij elke ontkoppeling
Deze hub is niet meer verkrijgbaar. Weet iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Tijs_a schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:18:
[...]

Deze hub is niet meer verkrijgbaar. Weet iemand een goed alternatief?
Eigenlijk werken alle USB-C hubs vrij goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
macdushi schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:43:
https://www.pcgamingwiki....namic_range_display_(HDR)

Voor degenen die straks op hun OLED SteamDeck van HDR willen genieten hier een link naar 400 games die dit ondersteunen.
Tip:
Als je HDR gaat streamen vanuit PC naar Steam Deck moet je even de calibratietool van Microsoft draaien op het scherm van de Steam Deck tijdens het streamen. Dan kan je hem instellen tot de limiet van +-1000nits en krijg je geen blown out HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 15:20
XanderDrake schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:22:
[...]

Eigenlijk werken alle USB-C hubs vrij goed
Ik zoek er een met nvme slot. De meeste zijn niet verkrijgbaar in NL of duur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meesje
Wellicht al bij jullie bekend, maar het spel Half-Life heeft een grote update gekregen en is nu ook SD verified.
Het spel kun je nu gratis aan je Steam account toevoegen. Actie loopt tot (of tot en met) de 20e.
https://www.half-life.com/nl/halflife25/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Valandin schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:26:
[...]

Tip:
Als je HDR gaat streamen vanuit PC naar Steam Deck moet je even de calibratietool van Microsoft draaien op het scherm van de Steam Deck tijdens het streamen. Dan kan je hem instellen tot de limiet van +-1000nits en krijg je geen blown out HDR.
Ondersteunt Moonlight op Deck al HDR bij juiste display? Greyed out op Deck bij mij nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
ap3nr0ts schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:33:
[...]

Ondersteunt Moonlight op Deck al HDR bij juiste display? Greyed out op Deck bij mij nog.
Dat is gewoon de linux moonlight die het ondersteund, lijkt me. Mijn deck oled moet nog binnen komen maar je moet in ieder geval;

Het vinkje HDR op Moonlight aanzetten
H265 als codec gebruiken
HDR op PC aan hebben (Kan dus middels Playnite bijv.)

Ik laat het ook nog wel weten als ik mijn OLED binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Tijs_a schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:35:
[...]

Ik zoek er een met nvme slot. De meeste zijn niet verkrijgbaar in NL of duur.
Je hebt sowieso deze van JSAUX:
https://jsaux.com/product...ion-for-steam-deck-hb0604
Ik vind hem mooi, want het is ook een stand. Maar hij is ook vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Met docks, ik ben een vreemde eend in de bijt. Ik zou graag mn USB-C monitor willen gebruiken, alle docks die ik tot nu toe heb gezien hebben geen USB-C out, en dan met name meerdere USB-C poorten. (Dan kan ik hem ook gewoon met mn Macbook gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-09 12:37
HDMI naar USB-C kabel kabel kopen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Eindelijk “tijd” om iets te bestellen. Nu is de knoop definitief doorgehakt ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w19VuG3_7jxCekW2aczf9Wu_G5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8tmVmTUxAZoHt0KMMjIDj9Q.jpg?f=fotoalbum_large

Nu hoor ik er officieel erbij *O*

Edit: reden dat ik niet voor de oled ben gegaan.
- ik game echt te weinig om de oled goed te praten
- ik game vooral op de bank in de woonkamer
- het scherm van de rg35xx vind ik ook dikke prima

[ Voor 20% gewijzigd door streamnl op 19-11-2023 17:43 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:19
Nu ik sinds vandaag pas weet dat er een steamdeck Oled is uitgekomen had ik de voorloper niet gekocht in maart dit jaar. Ondanks dat ik heel weinig op de steamdeck zit. (Hooguit 3 uurtjes vanaf maart dit jaar)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:24
Reneger schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:25:
Met docks, ik ben een vreemde eend in de bijt. Ik zou graag mn USB-C monitor willen gebruiken, alle docks die ik tot nu toe heb gezien hebben geen USB-C out, en dan met name meerdere USB-C poorten. (Dan kan ik hem ook gewoon met mn Macbook gebruiken).
Je kan de deck gewoon rechtstreeks met usbc op je monitor aansluiten en als je monitor ook power delivery heeft heb je geen externe voeding nodig.

Hangt er vanaf hoeveel watt je monitor over usbc kan geven. Werkt bij mij pima met 65w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
pinokkia schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:09:
Nu ik sinds vandaag pas weet dat er een steamdeck Oled is uitgekomen had ik de voorloper niet gekocht in maart dit jaar. Ondanks dat ik heel weinig op de steamdeck zit. (Hooguit 3 uurtjes vanaf maart dit jaar)
Je neus groeit 😄 als je tot op heden de deck maar 3 uurtjes hebt gebruikt, wat zou voor jou dan de meerwaarde zijn van de oled versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13
Yep, de deck ondersteunt zelfs MST. Werkt hier prima met twee 2560x1440 LG monitoren die daisy chained zijn, met een enkele usb-c aansluiting tussen deck en de hoofdmonitor (beeld de ene richting op en power delivery de andere).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinokkia
jgsr schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:19:
[...]

Je neus groeit 😄 als je tot op heden de deck maar 3 uurtjes hebt gebruikt, wat zou voor jou dan de meerwaarde zijn van de oled versie?
In vergelijking met mijn Nintendo Switch Oled is de beeldkwaliteit van steamdeck een stuk minder. Daarom dus maar 3 uurtjes gebruikt en mij lukt het niet om emulator voor Nintendo Switch games erop te laten draaien😡. In mijn jongere jaren lukte dat wel maar tegenwoordig ben ik echt dom aan het worden.

Vroeger kraakte ik route66 en TomTom software🤣. Tegenwoordig lukt niks meer bij mij😡.

[ Voor 7% gewijzigd door pinokkia op 19-11-2023 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
pinokkia schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:42:
[...]

In vergelijking met mijn Nintendo Switch Oled is de beeldkwaliteit van steamdeck een stuk minder. Daarom dus maar 3 uurtjes gebruikt en mij lukt het niet om emulator voor Nintendo Switch games erop te laten draaien😡. In mijn jongere jaren lukte dat wel maar tegenwoordig ben ik echt dom aan het worden.

Vroeger kraakte ik route66 en TomTom software🤣. Tegenwoordig lukt niks meer bij mij😡.
No worries, dat is allemaal niet nodig, google anders eens op emudeck. Daar zit alles vwb emulatie in, goede tutorials kan je eventueel op youtube vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
pinokkia schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:42:
[...]

Waarom zou je switch emulators willen spelen als je zelf de Switch Oled hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
jgsr schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:55:
[...]

No worries, dat is allemaal niet nodig, google anders eens op emudeck. Daar zit alles vwb emulatie in, goede tutorials kan je eventueel op youtube vinden.
Heb veel al bekeken maar het lukt me echt niet meer. Denk dat ik eens ga rondkijken of iemand software erop kan zetten (eventueel tegen geringe betaling) en tevens een goede uitleg erbij wilt geven. Maar thx voor de informatie.
outlandos schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:58:
[...]

Waarom zou je switch emulators willen spelen als je zelf de Switch Oled hebt?
Ben nml benieuwd hoe Pokémon en Zelda games op een steamdeck speelt.

[ Voor 21% gewijzigd door pinokkia op 19-11-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:40

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

pinokkia schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:02:
[...]

Ben nml benieuwd hoe Pokémon en Zelda games op een steamdeck speelt.
Niet significant beter dan op de Switch volgens mij. En anders is er denk ik wel een vergelijkingsfilmpje te vinden op YouTube ;)

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik zou geen Oled Deck halen om Switch games te spelen als je al een Oled Switch hebt en amper op je huidige Deck speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 03:30

Turfschipper

Hup NAC

Ben me een beetje aan het inlezen over de steam deck. En vraag me af, kan je shmups ook in tate mode spelen? En dan als tabletop met een draadloze controller. Kan dat?

Ik kan dat nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Turfschipper schreef op maandag 20 november 2023 @ 01:09:
En vraag me af, kan je shmups ook in tate mode spelen?
Als de shooter zelf het scherm draait zie ik niet in waarom niet. Hou er wel rekening mee dat de ingebouwde bediening daar niet optimaal voor is. Een externe controller zou prima moeten werken.
En dan als tabletop met een draadloze controller. Kan dat?
Zou prima moeten kunnen. Je moet alleen zelf iets verzinnen om de Deck gedraaid rechtop te houden. De Deck heeft zelf geen manier om zichzelf staande te houden, en in de markt zijn er volgens mij alleen oplossingen om hem in normale oriëntatie rechtop te zetten.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

jgsr schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:16:
[...]

Je kan de deck gewoon rechtstreeks met usbc op je monitor aansluiten en als je monitor ook power delivery heeft heb je geen externe voeding nodig.

Hangt er vanaf hoeveel watt je monitor over usbc kan geven. Werkt bij mij pima met 65w.
Ja, maar ik wil nog steeds (meer) USB devices kunnen aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reneger schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:55:
Ja, maar ik wil nog steeds (meer) USB devices kunnen aansluiten ;)
Je monitor heeft geen USB-aansluitingen? :P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

The Zep Man schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:22:
[...]

Je monitor heeft geen USB-aansluitingen? :P
Ik vind dat echt rampzalig, disconnects als hij in standby gaat etc. Daarnaast het in-en-uitpluggen vereist half achter mn bureau kruipen is gewoon vervelend.

Ben een beetje vreemde eend in de bijt, misschien dit niet het juiste topic om hierover te hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Valandin schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:55:
[...]

Dat is gewoon de linux moonlight die het ondersteund, lijkt me. Mijn deck oled moet nog binnen komen maar je moet in ieder geval;

Het vinkje HDR op Moonlight aanzetten
H265 als codec gebruiken
HDR op PC aan hebben (Kan dus middels Playnite bijv.)

Ik laat het ook nog wel weten als ik mijn OLED binnen heb.
Playnite is fantastisch! Ik gebruik het nu op mijn LCD-Deck nog voor Xbox Game Pass en het werkt veel beter dan via Steam Rom Manager alles toevoegen aan Steam. Om de een of andere reden, verdwijnen reeds toegevoegde games zodra ik nieuwe toevoeg. Maar niet altijd. Kortom: gedoe. Cyberpunk start ook netjes in HDR, ook al kan ik nu in Moonlight nog geen HDR aanvinken. Het gaat op de pc zelf in ieder geval netjes aan en uit per game.

Gebruik jij nog een specifieke skin? Het enige minpuntje vind ik nu dat je in je overzicht een game aanklikt en dan naar het detailvenster gaat. Die stap zou er nog uit mogen als ik het echt perfect wil hebben. :+

En een vraag nog: waarom specifiek h265? Ik lees dat dat niet perse nodig is als je genoeg bandbreedte hebt, en ik zit praktisch naast mijn router en mijn huisnetwerk is verder volledig cat6 overal. (Ook 1000mbps glasvezel, maar dat speelt hier geen rol.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-09 09:41
Iets om naar uit te kijken. https://www.reddit.com/r/..._lines_filling_up_screen/

Heb ook al wat meldingen gezien over dode pixels maar die zie je natuurlijk veel eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 17:56
Wat betreft het hele gebeuren aan mods en extra's. ben ik me een beetje in aan het verdiepen wat echt musthaves zijn.

- Emudeck (meerdere Emulators)
- Proton GE ( lees er veel goeie dingen over)
- Decky loader

Wat zouden volgens jullie zeker toevoegd kunnen worden ?

Tevens nog waar te instaleren op een SD of direct op de SSD. neem aan dat Emu (roms) gewoon op een SD kunnen gezet worden.

[ Voor 18% gewijzigd door 0daro0 op 20-11-2023 11:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notoriousss
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-06 19:48
0daro0 schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:42:
Wat betreft het hele gebeuren aan mods en extra's. ben ik me een beetje in aan het verdiepen wat echt musthaves zijn.

- Emudeck (meerdere Emulators)
- Proton GE ( lees er veel goeie dingen over)
- Decky loader

Wat zouden volgens jullie zeker toevoegd kunnen worden ?

Tevens nog waar te instaleren op een SD of direct op de SSD. neem aan dat Emu (roms) gewoon op een SD kunnen gezet worden.
Ik heb een 512 GB SD kaartje speciaal voor roms en emulators aangeschaft zodat Steam games enkel op het snellere interne geheugen draait.

Ik denk dat je met die drie sowieso wel de meest belangrijke zaken hebt. CryoTools zou kunnen eventueel, maar ik weet niet hoeveel extra nut dat nog heeft met 3.5.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:29
Vergeet crytools niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:29
gisteren op mijn deck een undervolt toegepast. Ik kon tot -40 mV toepassen op SOC, GPU en CPU. Ik ben niet verder gegaan. Merkte dat in GTA5 in ieder geval mijn fan echt een stuk stiller was. Voorheen nooit geprobeerd, maar nu is het echt poepie simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Kan de SD oled een 1 tb sd kaart aan? Ik vind dat nergens terug dus neem aan van wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notoriousss
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-06 19:48
outlandos schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:03:
Kan de SD oled een 1 tb sd kaart aan? Ik vind dat nergens terug dus neem aan van wel?
De reguliere LCD kan het, dus de OLED ook lijkt me.
Pagina: 1 ... 88 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.