Ik ben op zoek naar de beste manier om Linux tijdelijk te draaien op mijn Surface Go 2 om wifi packets te sniffen. Waarom? Valve heeft me een Steam Deck OLED opgestuurd om specifiek een probleem met streamen van je pc naar de Steam Deck te troubleshooten. Ze hadden me al van alles laten testen, maar hiervoor moest de Steam Deck in een bepaalde staat worden gebracht, en daar had ik met mijn eigen Deck geen zin in (kan je data wissen). Ik zei voor de gein: je mag me gerust een gebruikte/beschadigde Deck opsturen met alles precies zoals jullie willen. Dan run ik jullie testjes, en stuur hem weer terug. Dat vonden ze een goed idee. 
Op Windows is wifi packet sniffing echter heel moeilijk, lees ik overal. Op een Mac (heb ik niet) en Linux vrij simpel. De Surface Go 2 heeft een wifi-adapter die dit kan (monitor mode, als ik het goed noem). Mijn vraag is daarom: wat is de handigste manier om Linux te booten in een staat die me wat drivers laat installeren voor specifiek dit doel? Ik dacht zelf aan een sd-kaartje of usb-stick. Heeft iemand een beter idee of dé perfecte guide voor me? Ik vind er namelijk heel veel online.
Alvast bedankt voor meedenken.
Surface Go 2 dual booten voor specifiek dit vind ik ook niet zo gewenst. De mijne heeft maar 64GB intern geheugen namelijk
Op Windows is wifi packet sniffing echter heel moeilijk, lees ik overal. Op een Mac (heb ik niet) en Linux vrij simpel. De Surface Go 2 heeft een wifi-adapter die dit kan (monitor mode, als ik het goed noem). Mijn vraag is daarom: wat is de handigste manier om Linux te booten in een staat die me wat drivers laat installeren voor specifiek dit doel? Ik dacht zelf aan een sd-kaartje of usb-stick. Heeft iemand een beter idee of dé perfecte guide voor me? Ik vind er namelijk heel veel online.
Alvast bedankt voor meedenken.