Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 14:18
XanderDrake schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:55:

Het is weer een regenachtige werkweek :'( tijd voor Deck Game updates!

Als eerste het goede nieuws!

Iets heel anders: developers hebben Android aan de praat gekregen onder SteamOS! Via WayDroid is het men gelukt om niet alleen Android te draaien, maar zelfs games te spelen, zoals bijvoorbeeld Asphalt 9. Ik zou niet direct weten welke games nu ineens beschikbaar zijn, die je daarvoor niet kon spelen, maar er zullen vast mooi use-cases zijn die nu mogelijk worden. Misschien bepaalde game streaming opties?

Natuurlijk is het onzin: er is geen sprake van anti-cheat of DRM, het is gewoon helaas-pindakaas. Het vreemde is dat EA wel andere games heeft die heel goed draaien, zoals Jedi: Fallen order en Apex Legends.
Bedankt voor de update! 2 dingetjes,

Android zou kunnen zorgen dat we misschien Minecraft Bedrock editie kunnen draaien zodat we Crossplay tussen Switch / Xbox/ PS etc kunnen spelen? Ansich wel een nice to have, maar er zijn nu al work arounds voor.

Het stukje m.b.t. EA, dit klopt, maar is ook heel makkelijk te omzeilen. even toevoegen aan de launch options:

SteamDeck=0 %command%

Het feit dat het zo makkelijk is, doet mij vermoeden dat EA gewoon wilt dat hun support niet bezig is met linux dingen. Maar dat is enkel een onderbuik gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:19
thetakman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:48:

SteamDeck=0 %command%

Het feit dat het zo makkelijk is, doet mij vermoeden dat EA gewoon wilt dat hun support niet bezig is met linux dingen. Maar dat is enkel een onderbuik gevoel.
Dit kan je natuurlijk ook aanpakken met Proton etc. Maar goed, mooi dat er voor nu een relatief makkelijke oplossing is.

Zijn er hier al mensen die de nieuwe Baldur's Gate 3 FSR2.2 Patch gehebben uitgeprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door XanderDrake op 07-11-2023 10:59 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 09:29
XanderDrake schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:58:

Zijn er hier al mensen die de nieuwe Baldur's Gate 3 FSR2.2 Patch gehebben uitgeprobeerd?
+1, hier zit ik al een tijdje op te wachten, als ook Act 3 nu goed lijkt te lopen dan kan ik gaan beginnen :+

en bedankt weer voor de update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:12

jacobras

Developer

Het is weer een regenachtige werkweek :'( tijd voor Deck Game updates!

Is er al meer bekend over de Steam OS 3.5 update? Die leek een tijdje geleden aanstaande te zijn maar is nog steeds niet beschikbaar in Stable. Ben heel benieuwd naar de nieuwe kleuren maar bang dat ik bij Preview update net ergens tegenaan zal lopen.

Jammer dat Alan Wake 2 zo matig blijkt te draaien trouwens. Ik vind Alan Wake 1 en Control er grafisch zeer mooi uitzien op de Deck en die draaien soepel met een lage watt-cap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KM5AufwU2KCQ-aN3gt3QEgKvUG0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Afp4uLzpLe0JlUG4Zkq97hym.jpg?f=user_large

Control vorige week uitgespeeld, gisteravond begonnen aan ☝🏼 Mafia (in de sale momenteel van 40 voor 10 euro). Leuke sfeer en game werkt soepel :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
jacobras schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:08:
Is er al meer bekend over de Steam OS 3.5 update? Die leek een tijdje geleden aanstaande te zijn maar is nog steeds niet beschikbaar in Stable. Ben heel benieuwd naar de nieuwe kleuren maar bang dat ik bij Preview update net ergens tegenaan zal lopen.
Ja... Niets te melden over 3.5 dus ik zeg er maar niets meer over :D :'(
Ik baal er wel van, want ikzelf wacht er met smart op. Ik wil graag Starfield gaan spelen maar wat ik hoor is dat het kiezen is tussen twee kwaden (wat @GranCanaria ook aangeeft): óf mindere performance, óf instabiliteit.
In 3.5.1 is dat opgelost hoor ik links en rechts, en ik kan de preview wel installeren, maar ik snap niet waarom deze versie niet in stable wordt geduwd. Dat maakt mij dus twijfelachtig. Mogelijk wacht Valve nog op iets groots om toe te voegen? Niemand die het kan zeggen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 07:06
(jarig!)
XanderDrake schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:50:
[...]

Ja... Niets te melden over 3.5 dus ik zeg er maar niets meer over :D :'(
Ik baal er wel van, want ikzelf wachter met smart op. Ik wil graag Starfield gaan spelen maar wat ik hoor is dat het kiezen is tussen twee kwaden (wat @GranCanaria ook aangeeft): óf mindere performance, óf instabiliteit.
In 3.5.1 is dat opgelost hoor ik links en rechts, en ik kan de preview wel installeren, maar ik snap niet waarom deze versie niet in stable wordt geduwd. Dat maakt mij dus twijfelachtig. Mogelijk wacht Valve nog op iets groots om toe te voegen? Niemand die het kan zeggen.
Ik gebruik overigens windows 11 op de steamdeck. Ik kreeg net een bericht trouwens dat mijn 1tb ssd binnen is en aangezien die een stuk sneller is dan de 64gb ga ik hem toch weer op de paging memory 4gb testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GranCanaria
(jarig!)
Ik heb net een wd 1tb sn740 geinstalleerd en dat ging best makkelijk met de ifixit filmpje en een filmpje over hoe de case open gemaakt moest worden. Dit ontbrak namelijk in het ifixit filmpje.

Heb net ook windows 11 opnieuw geinstalleerd en de originele drivers geinstalleerd. Ik ben echt benieuwd of dit iets uitmaakt in spellen. Ga het gelijk even testen allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
(jarig!)
De nieuwe ssd werkt zeker beter dan de originele 64gb. Omdat ik de sd kaart nog in de steam deck heb kon ik in gamepass makkelijk alle spellen moven naar de interne ssd. Dit scheelt weer een hoop gedownload.

Ik ben uiteraard nog gfx aan het tweaken maar starfield speelt nu echt veel beter. Heb net weer een missie gespeeld en dat ging goed. Heb resolution scale nu op 80% staan, wel op 1280x768. Ga ook weer even fullhd proberen met fsr. Zo speelde ik hem net de rx 670 driver.

Ook een tip voor de windows gebruikers is het installeren van Handheld Companion. https://github.com/Valkirie/HandheldCompanion

Hier zitten allemaal handige tooltjes in voor in windows en ook dat je controller makkelijk werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door GranCanaria op 07-11-2023 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
[...]

Laten we zeggen dat ze keihard aan het werk zijn met het fixen van bugs in 3.5. Zeker de laatste 2 weken wel bijna elke dag een patch met fixes. Zelfs afgelopen weekend twee patches :). Nog nooit een bedrijf zo hard aan het werk gezien met het smashen van bugs.

*1 uur later*
Komen er natuurlijk ook bugs bij. Bij de update van 7 november hebben ze blijkbaar een tweede slider toegevoegd om de Game refresh rate apart in te kunnen stellen naast de scherm refresh rate. Alleen is deze functie kapoet bij het gebruik externe TV/Monitor en werken beiden niet meer :P. Dat word morgen weer een update ;) .

[ Voor 21% gewijzigd door Hunterrnl op 07-11-2023 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:05

Iets heel anders: developers hebben Android aan de praat gekregen onder SteamOS! Via WayDroid is het men gelukt om niet alleen Android te draaien, maar zelfs games te spelen, zoals bijvoorbeeld Asphalt 9. Ik zou niet direct weten welke games nu ineens beschikbaar zijn, die je daarvoor niet kon spelen, maar er zullen vast mooi use-cases zijn die nu mogelijk worden. Misschien bepaalde game streaming opties?
Football Manager Mobile 2024 is sinds kort onderdeel van een Netflix abbo. Dat zou op zich wel een mooie toevoeging zijn op de SD, geen aanschafkosten en die mobile variant is denk ik ook wat meer geoptimaliseerd voor een kleiner scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GranCanaria
(jarig!)
Voor de windows gebruikers op de steamdeck. Ik kan bevestigen dat de amernime amd driver veel beter werkt dan de door valve geleverde driver: https://sourceforge.net/projects/amernimezone/

Het is wel even een installatie procedure maar je bent er zo doorheen. YouTube: Tutorial: Install Amernime Custom AMD GPU Driver on Steam Deck | Win...

Ik heb de steam deck aan een 15.6inch fullhd schermpje hangen samen met een keyboard en muis en heb gisteren een lekker potje Dune gespeeld. Geweldig! Het is nu meer een mini game pc'tje.

Ik zou eigenlijk het moederbordje in een behuizing willen stoppen zodat ik een soort van NUC krijg. De docking zou ik daar ook in kunnen verweken zodat je de nodige io krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunterrnl
GranCanaria schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:05:
Voor de windows gebruikers op de steamdeck. Ik kan bevestigen dat de amernime amd driver veel beter werkt dan de door valve geleverde driver: https://sourceforge.net/projects/amernimezone/

Het is wel even een installatie procedure maar je bent er zo doorheen. YouTube: Tutorial: Install Amernime Custom AMD GPU Driver on Steam Deck | Win...

Ik heb de steam deck aan een 15.6inch fullhd schermpje hangen samen met een keyboard en muis en heb gisteren een lekker potje Dune gespeeld. Geweldig! Het is nu meer een mini game pc'tje.

Ik zou eigenlijk het moederbordje in een behuizing willen stoppen zodat ik een soort van NUC krijg. De docking zou ik daar ook in kunnen verweken zodat je de nodige io krijgt.
Had je geen problemen na het installeren van de CCC install file ? Helaas, krijg ik bij dit gedeelte hele tijd een error en dat de geinstalleerde driver niet met deze software compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
(jarig!)
Hunterrnl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:26:
[...]

Had je geen problemen na het installeren van de CCC install file ? Helaas, krijg ik bij dit gedeelte hele tijd een error en dat de geinstalleerde driver niet met deze software compatible is.
Ja klopt. Die heb ik ook niet aan het werken gekregen inderdaad maar als het goed is krijg je nu iets van rx 670 te zien toch in de devicemanager?

Als dat zo is dan is die driver in de meeste spellen een stuk sneller.

Ik vraag me alleen af hoe het zit met updates op die drivers. Ik zag namelijk vandaag dat de driver die er nu staat nieuwer was dan die ik mijn oude installatie had. De nieuwste zal ik vanavond of morgenavond even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
Vraagje, puur uit interesse, wat is de reden om Windows op de SD te zetten? Is dat puur omdat t kan? Of zit er een andere reden achter?
Ik heb nog 'gewoon' steam os erop staan, daar ben ik zeer tevreden mee, maar ben benieuwd naar de beweeg redenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Vuikie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:05:
Vraagje, puur uit interesse, wat is de reden om Windows op de SD te zetten? Is dat puur omdat t kan? Of zit er een andere reden achter?
Ik heb nog 'gewoon' steam os erop staan, daar ben ik zeer tevreden mee, maar ben benieuwd naar de beweeg redenen.
Game pass games.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
GranCanaria schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:32:
[...]

Ja klopt. Die heb ik ook niet aan het werken gekregen inderdaad maar als het goed is krijg je nu iets van rx 670 te zien toch in de devicemanager?

Als dat zo is dan is die driver in de meeste spellen een stuk sneller.

Ik vraag me alleen af hoe het zit met updates op die drivers. Ik zag namelijk vandaag dat de driver die er nu staat nieuwer was dan die ik mijn oude installatie had. De nieuwste zal ik vanavond of morgenavond even proberen.
Inderdaad. rx670 staat nu aangegeven en Fortnite heeft inderdaad minder happeringen. Niet zo erg als eerst, maar wel beter. Alleen Honkai Star Rail geeft blue screen error`s en das nou net de enige game wat ik veel speel XD.
GranCanaria schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:53:
[...]

Moet je voor de gein in de bios maar eens de UMA frame buffer size op 4gb zetten en dan nog een keertje proberen.
Stond die van mij al op. Blijf het maar raar vinden... de deck lijkt me toch sterker dan een 2400g.

[ Voor 23% gewijzigd door Hunterrnl op 08-11-2023 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
(jarig!)
Hunterrnl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:21:
[...]

Inderdaad. rx670 staat nu aangegeven en Fortnite heeft inderdaad minder happeringen. Niet zo erg als eerst, maar wel beter.
Moet je voor de gein in de bios maar eens de UMA frame buffer size op 4gb zetten en dan nog een keertje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
(jarig!)
Ík ga de nieuwste driver nu ook even installeren. Ik laat de UMA frame buffer size wel op 1gb staan anders had ik problemen in Starfield. Misschien dat ik die problemen na mijn ssd upgrade niet meer heb en zal dat ook nog een keer proberen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
(jarig!)
Ik had overigens de verkeerde gedownload. Dit is de laatste versie voor de steamdeck https://sourceforge.net/p...Navi/Release%20AMD%20SoC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
GranCanaria schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:05:

Ik begrijp de fascinatie met klein en krachtige game pc'tjes. Het blijft steeds een begeerlijk concept. Maar in het geval van een steam deck compleet onzin. Althans, veel meer moeite dan het waard is.

De Steam Deck is al een mini pc, met wat knoppen op. Als het je te doen is om het kleine formaat, het IS al een klein formaat. Plak desnoods het scherm af met een zwarte sticker en daar is je desktop NUC. Eventueel een 3D print om een dock in te verwerken, en klaar.

Met als voordeel dat, ook al wil je maar heeeel af en toe het ding mobiel meenemen, je dat toch nog kan.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook ooit eens op zo'n doodlopend SFFPC pad afgedwaald (en moet mezelf nog steeds herinneren van dat niet weer te doen :D ), dus ik begrijp de aantrekkingskracht. Maar niet voor deze configuratie.

Waar ik wel interesse in zou hebben, en dat heb ik in de begindagen van de steam deck al meermaals aangegeven, is het terugbrengen van de Steam Box, of Valve Box. Of hoe heette dat programma met door valva gecertifieerde prebuilts met SteamOS?

Dat was 6-8 jaar geleden net iets te vroeg en het hele ecosysteem was er niet rijp voor. Maar nu ze zo veel werk verzet hebben in het speelbaar maken van windows games op linux (zelfs dit neerschrijven lijkt absoluut absurd, dat het kan _/-\o_ Wie had dit ooit kunnen denken? Valve _/-\o_ ) hebben ze alle sleutels in handen.

Ze kunnen nu op eenvoudige manier een soort AMD Zen3/4 mini pc'tje verkopen via steam, waar je gemakkelijk ram en hard disk zou kunnen upgraden. Rechtstreeks ondersteund door valve.

Mobiel gamen is niets voor mij, ik heb de steam deck dan ook aan me laten voorbij gaan. Maar een hypothetische Steam "box" (pc "console" voor aan de tv) is een absolute day one! Zonder windows gedoe, maar wel mijn steam library gemakkelijk speelbaar maken op de tv!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GranCanaria
(jarig!)
Amos_x schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:00:
[...]

Ik begrijp de fascinatie met klein en krachtige game pc'tjes. Het blijft steeds een begeerlijk concept. Maar in het geval van een steam deck compleet onzin. Althans, veel meer moeite dan het waard is.

De Steam Deck is al een mini pc, met wat knoppen op. Als het je te doen is om het kleine formaat, het IS al een klein formaat. Plak desnoods het scherm af met een zwarte sticker en daar is je desktop NUC. Eventueel een 3D print om een dock in te verwerken, en klaar.

Met als voordeel dat, ook al wil je maar heeeel af en toe het ding mobiel meenemen, je dat toch nog kan.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook ooit eens op zo'n doodlopend SFFPC pad afgedwaald (en moet mezelf nog steeds herinneren van dat niet weer te doen :D ), dus ik begrijp de aantrekkingskracht. Maar niet voor deze configuratie.

Waar ik wel interesse in zou hebben, en dat heb ik in de begindagen van de steam deck al meermaals aangegeven, is het terugbrengen van de Steam Box, of Valve Box. Of hoe heette dat programma met door valva gecertifieerde prebuilts met SteamOS?

Dat was 6-8 jaar geleden net iets te vroeg en het hele ecosysteem was er niet rijp voor. Maar nu ze zo veel werk verzet hebben in het speelbaar maken van windows games op linux (zelfs dit neerschrijven lijkt absoluut absurd, dat het kan _/-\o_ Wie had dit ooit kunnen denken? Valve _/-\o_ ) hebben ze alle sleutels in handen.

Ze kunnen nu op eenvoudige manier een soort AMD Zen3/4 mini pc'tje verkopen via steam, waar je gemakkelijk ram en hard disk zou kunnen upgraden. Rechtstreeks ondersteund door valve.

Mobiel gamen is niets voor mij, ik heb de steam deck dan ook aan me laten voorbij gaan. Maar een hypothetische Steam "box" (pc "console" voor aan de tv) is een absolute day one! Zonder windows gedoe, maar wel mijn steam library gemakkelijk speelbaar maken op de tv!
Ik ben ook helemaal into steam pc's geweest destijds inderdaad. Erg jammer dat het niet van de grond is gekomen maar toevallig heb ik een paar weken terug zelf een steam pc gebouwd.

Ik had nog een itx kast en bord etc. Je kunt er chimera os op installeren, dat draait ook op linux en gebruikt eigenlijk een hoop van steam os. Het ziet er verder hetzelfde uit en werkt gewoon goed.

Uitendelijk vond ik het niks omdat het toch nog een flinke bak was die naast mijn televisie stond. Ongeveer even groot als de ps5. En het werkte toch niet zo goed als een console.

Maar het fascinerende aan het bordje van de steam deck is het stroom verbruik en de prestatie er tegenover.

Ik gebruik de steamdeck gewoon in de dock en gekoppeld aan een 15.6" fullhd usb c monitor. Op een fullhd resolutie zijn er zat spellen die goed werken. De zwaardere moet je even mee tweaken of op een lagere resolutie zetten maar voor mij verder geen probleem.

Gisteravond heb ik zo weer starfield gespeeld een uur lang. Werkt echt super.

Ik gebruik het apparaatje nu als mini pc, er staat ook windows 11 op geinstalleerd en voor mij mijn iedeale pc. Daarom zou ik het graag in een klein kastje willen zien.

Er zijn overigens ook al een hoop van die kleine pc'tjes beschikbaar. Ik volg ETA Prime op youtube en daar komen die dingen regelmatig langs.

Hiernaast heb je tegenwoordig dat dingen steeds modulairder worden. Zo is er voor het bordje van de Framework modulaire laptop ook al een coolermaster kastje beschikbaar. Die kun je gewoon achterop je monitor schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GranCanaria schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:33:
Uitendelijk vond ik het niks omdat het toch nog een flinke bak was die naast mijn televisie stond.
Je zou ook streaming toe kunnen passen. Je PC zet je dan elders in huis neer, en wordt (bijvoorbeeld met Moonlight) met WoL opgestart en na een idle time weer in sleep gebracht. Dat heb ik bekabeld wel eens opgezet, en werkte best wel goed. PC was zelfs headless met enkel stroom en een netwerkkabel ingeplugd (en een programmeerbare HDMI dummy dongel om de videokaart te foppen).

Het mooie is dat die configuratie ook te combineren is met de Steam Deck, door die te gebruiken als client (naast TV's). Combineer het met een WireGuard VPN vanaf de Steam Deck, en je streamt waar je wilt (en waar fatsoenlijk internet beschikbaar is). :P

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 09-11-2023 09:42 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:35:
[...]

Je zou ook streaming toe kunnen passen. Je PC zet je dan elders in huis neer, en wordt (bijvoorbeeld met Moonlight) met WoL opgestart en na een idle time weer in sleep gebracht. Dat heb ik bekabeld wel eens opgezet, en werkte best wel goed. PC was zelfs headless met enkel stroom en een netwerkkabel ingeplugd (en een programmeerbare HDMI dummy dongel om de videokaart te foppen).

Het mooie is dat die configuratie ook te combineren is met de Steam Deck, door die te gebruiken als client (naast TV's). Combineer het met een WireGuard VPN vanaf de Steam Deck, en je streamt waar je wilt (en waar fatsoenlijk internet beschikbaar is). :P
Dat heb ik zo. Als streaming client wordt een NVidia Shield TV gebruikt. Is heel erg klein (en stil uiteraard). Steamdeck gebruik ik uitsluitend mobiel eigenlijk. Streaming werkt eigenlijk alleen goed bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
(jarig!)
Streaming is inderdaad leuk. Lokaal streaming heb ik volgens mij alleen met de steamlink gedaan ooit maar dat beviel me niet echt.

Cloud streaming met xcloud van gamepass en dat werkt verder ook goed maar het voelt niet compleet vind ik. Het voelt pas compleet voor me als ik weet dat het spel lokaal geinstalleerd is :) klinkt raar maar ik moet bij streaming gewoon wat. Het stuk dat ik mis merk ik op zodra ik artifacts krijg om een of andere reden.

Er zullen genoeg services zijn waarbij het misschien beter gaat maar op xcloud krijg je dan vaak de melding ook nog over dat de que vol zit en je heel eventjes moet wachten. Dan heb ik het al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknizion
  • Registratie: April 2011
Geen idee of ik dit hier mag plaatsen, maar iemand enig idee of dit in Nederland ook ergens verkrijgbaar is? Kwam dit tegen op Reddit en ik vind dit er wel erg praktisch uit zien.

https://www.walmart.com/i...and-Smartphones/825916906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:21
Teknizion schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:15:
Geen idee of ik dit hier mag plaatsen, maar iemand enig idee of dit in Nederland ook ergens verkrijgbaar is? Kwam dit tegen op Reddit en ik vind dit er wel erg praktisch uit zien.

Is toch gewoon via bluetooth? Wellicht leuk alternatief van logitech mx, wel iets duurder maar werkt top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 22:35
Teknizion schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:15:

Een of andere kloon iig via amazon te koop: https://www.amazon.nl/-/e...e-Bluetooth/dp/B0768PLHLX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknizion
Dank! Die prijs valt dan ten opzichte van de Walmart variant tegen..
Lijk mij erg fijn om de deck in de stand te kunnen doen, maar niet €49 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
[...]

[Afbeelding]

gisteravond begonnen aan ☝🏼 Mafia (in de sale momenteel van 40 voor 10 euro). Leuke sfeer en game werkt soepel :)
Na aanleiding van deze screenshot en de korting ook gehaald, heb het origineel nooit gespeeld, maar moet nu wat doen nu RDR2 uitgespeeld is. Hij draait op zich wel prima inderdaad, maar wanneer hij aangeeft "press x to do y" is de knop altijd een blokje.

Ik ging dus meerdere keren dood in het begin al toen ik moest uitvogelen hoe te rennen en te vaulten. |:(

De knop om de radio uit te zetten in de auto ook nog niet gevonden, toen die vrouw dat vroeg, sprong ik onbedoelt de auto uit. :D

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:12

jacobras

Developer

ZpAz schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:40:
[...]

Na aanleiding van deze screenshot en de korting ook gehaald, heb het origineel nooit gespeeld, maar moet nu wat doen nu RDR2 uitgespeeld is. Hij draait op zich wel prima inderdaad, maar wanneer hij aangeeft "press x to do y" is de knop altijd een blokje.

Ik ging dus meerdere keren dood in het begin al toen ik moest uitvogelen hoe te rennen en te vaulten. |:(

De knop om de radio uit te zetten in de auto ook nog niet gevonden, toen die vrouw dat vroeg, sprong ik perongeluk de auto uit. :D
Ja, vervelend is dat! Excuus, dacht dat ik er wat over geschreven had. Ik hou de controllerlayout open zodat ik met één druk op de Steam-knop de knoppen erbij kan toveren. Weet niet meer of ie standaard was maar upshift heb ik gemapped op rechter achterkant-knop, aangezien standaard downshift al links zit.

Overigens zit er een racemissie aan het begin die echt niet te doen is. Moest daar na teveel pogingen de moeilijkheidsgraad even omlaag schroeven en erna weer terug.

[ Voor 8% gewijzigd door jacobras op 09-11-2023 18:42 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 13:29
Oled steam deck, voorlopig alleen Canada en usa?

https://store.steampowered.com/sale/steamdeck_2023

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zo te zien alleen de limited edition:

https://www.steamdeck.com/en/oled

De gewone OLED lijkt wel gewoon bestelbaar in de EU

Hoop updates, afgezien van het scherm :D

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 09-11-2023 19:12 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 22:53
Bah, ik lees het inderdaad. Nieuwe steamDeck

- HDR compliant OLED scherm (1000nits)
- Iets groter scherm (7.4 vs 7 inch)
- 90Hz scherm
- Grotere accu (50Wh vs 40Wh)
- Nieuwe silicon

Voordeel is significant langere speeltijd, kortere laadtijd, beter scherm en volgens LTT betere prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:00

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Wauw wat een update. Ik had dus toch een half jaar langer moeten wachten met het kopen van mijn deck 8)7

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 20:23
Verdomme.
Ga mn steamdeck dus verkopen.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
Zingo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:12:
Bah, ik lees het inderdaad. Nieuwe steamDeck

- HDR compliant OLED scherm (1000nits)
- Iets groter scherm (7.4 vs 7 inch)
- 90Hz scherm
- Grotere accu (50Wh vs 40Wh)
- Nieuwe silicon
Klinkt mij totaal niet als 'bah' in de oren, maar ik gok dat jij de oude gekocht hebt? ;)

(Ik heb de oude ook, maar genoeg plezier mee gehad om er niet van te balen dat er nu een betere te koop is. Zo is het leven, er komt altijd wat nieuws en beters.)
Voordeel is significant langere speeltijd, kortere laadtijd, beter scherm en volgens LTT betere prestaties!
Wel zo leuk als je dan ook even de video deelt: YouTube: Valve Tricked Me… and I’m SO Happy! – Steam Deck OLED Review

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 09-11-2023 19:19 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 22:45
Mooi die nieuwe Deck maar als early adopter voelt m’n € 679 512GB Deck nu wel een beetje erg overpriced :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
Hahn schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:19:
[...]

Klinkt mij totaal niet als 'bah' in de oren, maar ik gok dat jij de oude gekocht hebt? ;)

(Ik heb de oude ook, maar genoeg plezier mee gehad om er niet van te balen dat er nu een betere te koop is. Zo is het leven, er komt altijd wat nieuws en beters.)

[...]

Wel zo leuk als je dan ook even de video deelt: YouTube: Valve Tricked Me… and I’m SO Happy! – Steam Deck OLED Review
Haha, ik heb hem sinds de launch, het is echt een meer dan prima handheld.

De link was ik even vergeten, ik was te druk om alles over te typen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Zingo op 09-11-2023 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
  • Laatst online: 10:39
Evernote schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:19:
Mooi die nieuwe Deck maar als early adopter voelt m’n € 679 512GB Deck nu wel een beetje erg overpriced :+
Ach, vergeet niet dat je er nu ook al lang plezier van hebt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Frez schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:18:
Verdomme.
Ga mn steamdeck dus verkopen.
I lol’ed. Ik heb hetzelfde sentiment nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
Ook een 1 TB model trouwens, ook wel nice! Prijs is wel flink meer dan de 512, volgens mij moet je er met een SD kaart ook wel komen bij die 512Gb versie. Ik heb mijn Deck nog niet vaak vol gehad. Maarja, ik speel er ook maar "kleine" spellen en Switch games op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Joop34 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:29:
[...]

Ach, vergeet niet dat je er nu ook al lang plezier van hebt! :)
Absoluut, en nog steeds! En zie mezelf ook niet sidegraden :)

Maar het scherm van de Deck is wel z’n achilleshiel dus dit is wel een een grote verbetering.

[ Voor 6% gewijzigd door Evernote op 09-11-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:15
Oeh! Ik had gewacht op een black friday sale maar dit gaat hem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Refurbished decks zijn nu ook ineens goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 15:00
Recent tijdens de sale een SD aangeschaft. Een beetje een dubbel gevoel nu… Qua prijs denk ik niet dat ik een SD OLED zou kopen, maar ik ben toch iemand die altijd het topmodel wil hebben. Nu zonder enig uitgelekt nieuws wel jammer dat ik niet de kans heb gekregen om na te denken of ik tóch voor een OLED zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
512gb refurbished voor 379 is ook wel een mooie deal. Blijf toch even twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Laatst online: 21-09 20:23
The GUI schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:30:
[...]

I lol’ed. Ik heb hetzelfde sentiment nu
Ja... ik heb zoveel plezier van mijn Steamdeck. Een oled versie moet ik als tech liefhebber dan ook gewoon hebben. Ondanks dat m'n huidige steamdeck nog helemaal voldoet; Heb de mijne al op marktplaats staan :)

Mocht iemand interesse hebben in een keurige Steamdeck 256GB (maart '23) zonder krassen of problemen, stuur gerust een PM :).

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Timothy3000 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:47:
512gb refurbished voor 379 is ook wel een mooie deal. Blijf toch even twijfelen.
Of niet. Op haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

€299 voor een 64GB deck vind ik zelf eerlijk gezegd nog steeds de beste deal, ik hecht zelf minder aan de batterijduur dus leuk dat dat OLED model langer meegaat en mooiere kleuren heeft, maar op de bank zit de plug er bij mij toch vaak in. Idem met 7,4 inch scherm: leuk, maar echte probleem is dat het scherm toch net niet helemaal scherp is en daarvoor naar 1080P moet. Een groter scherm maakt dat alleen maar lastiger.

Kortom, ik sla deze met alle liefde even over, het basismodel doet nog steeds nagenoeg hetzelfde en met een ali SSD'tje heb je die nu dus al voor €350 compleet als je een beetje zoekt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steam Deck OLED let's goooooo!!! :D :D :D

Sorry :+

Maar ik ga er dus echt gelijk een bestellen zodra het kan :)
Ik twijfel nog een klein beetje tussen de 512GB en de 1TB, maar je krijgt voor die 110 extra ook gelijk een betere(?) carrycase en het anti-glare glas. Ik zou in theorie de 1 TB SSD uit mijn oude Deck over kunnen zetten, maar ik neig nu eigenlijk naar gewoon het 1 TB model te bestellen en er klaar mee te zijn. De oude deck verkoopt wellicht ook weer beter met de 1 TB SSD er in.

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd serieus aan het overwegen was om voor de Legion Go te gaan vanwege het grotere scherm, maar een Deck met OLED en ook iets groter scherm en betere refreshrate die komt voor mij dan net op tijd :)

edit: Ik snap overigens prima dat voor veel mensen het goedkope 64GB model zeker nog een goede keuze kan zijn. Maar ik zit in de luxe positie dat een paar honderd euro meer of minder eigenlijk ook niet zoveel uitmaakt en een veel mooier scherm voor mij de lol wel echt flink kan verbeteren. Dat was toen ik van de Switch OLED overstapte naar de Deck ook wel minder, al wist de rest van de Deck dat ruimschoots te compenseren. Maar nu dus best of both worlds :)
De resolutie van de Deck heb ik vrijwel nooit als beperking ervaren.

[ Voor 26% gewijzigd door Finraziel op 09-11-2023 20:12 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
Wat is dit ineens! Ik kijk een uurtje niet naar mijn feeds en pats boem een hele nieuwe Deck?? :o

Er waren wel hints hier en daar, zoals de WiFi 6E module, maar de meeste dingen hier zijn nieuw voor mij. Is dit de hele reden dat wij moeten wachten op SteamOS 3.5??

Hier is de hele changelog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tz0DyAQ6k7LjsigtSXhpTc2IzU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kz8DIPs3YPexbcNwRqxXY2Y7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
DeNachtwacht schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:09:
€299 voor een 64GB deck vind ik zelf eerlijk gezegd nog steeds de beste deal, ik hecht zelf minder aan de batterijduur dus leuk dat dat OLED model langer meegaat en mooiere kleuren heeft, maar op de bank zit de plug er bij mij toch vaak in. Idem met 7,4 inch scherm: leuk, maar echte probleem is dat het scherm toch net niet helemaal scherp is en daarvoor naar 1080P moet. Een groter scherm maakt dat alleen maar lastiger.

Kortom, ik sla deze met alle liefde even over, het basismodel doet nog steeds nagenoeg hetzelfde en met een ali SSD'tje heb je die nu dus al voor €350 compleet als je een beetje zoekt.
Had jij ook een Refurbished model? Bevalt dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
"only available in the United States and Canada.", dat is wel bijzonder jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 07:29
zzattack schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:18:
"only available in the United States and Canada.", dat is wel bijzonder jammer
Alleen de limited edition komt niet naar europa, normale steam deck oled wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 09-11-2023 20:24 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 13:30
Kak mijn steam deck, welke ik een uur geleden fantastisch vond, is nu oud _O- . Ik wil die nieuwe. Hopelijk komt de batterij en scherm beschikbaar als upgrade naar het origineel. Zou daar al heel blij mee zijn. Betere apu en sneller geheugen zijn nice, maar niet voor mij de reden om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Laatst online: 20-04 18:39
vorige week rog ally gekocht (prima apparaat) omdat mijn steamdeck kapot was gevallen. Had ik nu maar een weekje gewacht 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ervaringen hier mbt refurbished waren wel positief toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Finraziel schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:10:
Steam Deck OLED let's goooooo!!! :D :D :D

Sorry :+

Maar ik ga er dus echt gelijk een bestellen zodra het kan :)
Ik twijfel nog een klein beetje tussen de 512GB en de 1TB, maar je krijgt voor die 110 extra ook gelijk een betere(?) carrycase en het anti-glare glas. Ik zou in theorie de 1 TB SSD uit mijn oude Deck over kunnen zetten, maar ik neig nu eigenlijk naar gewoon het 1 TB model te bestellen en er klaar mee te zijn. De oude deck verkoopt wellicht ook weer beter met de 1 TB SSD er in.
Ik zou die anti-glare niet kiezen, Dave2D laat dit ook goed zien in zijn video.
YouTube: Steam Deck OLED Review - OMG
Hij zegt dat het OLED scherm minder goed tot z’n recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb me de Steamdeck ook maar eens op mijn verlanglijstje gezet, ben er toch wel nieuwsgierig naar geworden.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 22:27
Niemand heeft een glazenbol natuurlijk maar zou GTA VI op de nieuwe Steam Deck kunnen draaien?

Ik twijfel enorm tussen de Steam Deck en de Playstation Portal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UncleEddy
baba420 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:43:
Niemand heeft een glazenbol natuurlijk maar zou GTA VI op de nieuwe Steam Deck kunnen draaien?

Ik zou er niet van uitgaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-09 21:02
baba420 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:43:

Steam Deck stream ik ook mee vanaf m'n Playstation. En het belangrijkste is voor mij dat de Playstation Portal geen gyro heeft, alsmede ik niet mijn eigen bluetooth oordopjes op kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
Wel jammer dat de OLED aangekondigd is nog voordat de DeckHD bij eindklanten binnen is (verwacht mijne morgen). Heb vernomen dat dat project best wat verlies draait, dus nu zal het zeker niet lukken om dat nog recht te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Timothy3000 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:16:
[...]

Had jij ook een Refurbished model? Bevalt dat wat?
Yup, de 64GB gekocht voor €319 destijds nog en een 512GB WD SN740 SSD erin gezet voor €55 uit mijn hoofd. Bevalt prima, je ziet aan de buitenkant niks als je een refurbished model haalt, voelt en ziet compleet als nieuw hoewel je volgens de officiele omschrijving recht hebt op alleen een onaangetast/krasvrij scherm volgens mij. Maar ik lees eigenlijk ook nergens dat de ervaringen slechter zijn dan ik. Aanrader dus!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb de knoop ook doorgehakt. Mijn deck staat nu op V&A. De update is gewoon precies wat ik er beter aan wilde. Alleen nog de Gulikit sticks erin, maar dat komt vanzelf een keer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:50
Reviews druppelen binnen van de OLED versie. Kleine upgrades, 1tb versie beschikbaar, iets betere batterij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UncleEddy
Ingelogd schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:46:
Reviews druppelen binnen van de OLED versie. Kleine upgrades, 1tb versie beschikbaar, iets betere batterij.

[YouTube: Steam Deck OLED: A Stunning HDR Upgrade... But There's So Much More]
Qua performance weinig verbetering tov het LCD model. Stemt me iets meer gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
Wat een mooie upgrade qua scherm! Heb ook de Switch oled en het maakt werkelijk een groot verschil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 23-09 10:44
MennoE schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:45:
[...]

Steam Deck stream ik ook mee vanaf m'n Playstation. En het belangrijkste is voor mij dat de Playstation Portal geen gyro heeft, alsmede ik niet mijn eigen bluetooth oordopjes op kan gebruiken.
Hoe bedoel je dit? Kan je PS5 games mobiel spelen op je deck in het huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik zat al tijden op een black friday sale te azen maar deze refurbished prijsverlaging was ook erg mooi. Dus eindelijk net toegehapt en de 512gb komt over 2 weken binnen. Erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Timothy3000 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:09:
Ik zat al tijden op een black friday sale te azen maar deze refurbished prijsverlaging was ook erg mooi. Dus eindelijk net toegehapt en de 512gb komt over 2 weken binnen. Erg benieuwd!
Mooi hoor! 190 euro goedkoper dan de nieuwe OLED. Kun je flink wat games voor kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 14:56
Santee schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:45:
[...]

Hoe bedoel je dit? Kan je PS5 games mobiel spelen op je deck in het huis?
https://www.ct.nl/worksho...n-remote-play-steam-deck/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Dit topic staat ineens terug in brand! En terecht, prachtige refresh van wat al een prachtig apparaat was. Exact de kleine minpuntjes die er nog waren, perfect weggepoetst, nu is 'ie helemaal top.

Prijs gelijk houden, en de klant krijgt meer. De opslag was voorheen erg karig. Werkbaar, maar karig, en niet iedereen heeft zin om zelf dat ding open te halen (de ps5 haal je makkelijk open bijvoorbeeld, de deck is toch meer een iFixit gevalletje wat voor een casual niet fijn is). Nu met de middelste optie haal je 512 Gb in huis, rechtstreeks vanuit Valve. Perfect!

En dan het nieuwe scherm! 90Hz voor 2D metroidvanias is perfect. En de AAA games kan je proberen te tweaken naar 45Hz, wat een perfect compromis is tussen 30 en 60 fps, en je zit op de helft van de native refresh van je scherm. VRR is nergens voor nodig.

Tweakers zullen natuurlijk focussen op de APU, maar Valve heeft al meermaals gezegd dat een processor spec upgrade er pas komt, als er een significante stap kan gezet worden. En dit is op dit moment gewoon nog niet mogelijk. Ja, Ally en Legion en dergelijke hebben een dikkere APU van amd, maar het verbruik en de batterij duur zijn er ook naar.

Op dit moment is de deck niet te verslaan in de ultra low power operating window waar valve 'm voor heeft afgesteld. Dus is er niets mis mee.

Dit is echt de perfecte handheld, opnieuw, steeds weer.

Veel plezier aan zij die gamen op de steam deck. Het is nog steeds niet echt iets voor mij (geen tijd, weinig use cases) maar als ze zo verder doen komt 'ie er sowieso wel eens in als ik wat tijd vind om wat oudere hardware hier de deur uit te doen.

Valve! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Hoewel mijn Steam Deck pas 4 maanden oud is vrees ik dat deze toch alweer in de verkoop mag. Heb me altijd al aan de light bleed van het matige LCD scherm geïrriteerd, zeker wanneer ik zo nu en dan op mijn Switch OLED speel is wel duideijk hoe groot dat verschil is.

Eens peilen wat een Steam Deck met 1TB upgrade waard is, ik vrees dat prijzen wel redelijk zullen dalen omdat het 2e hands aanbod een stuk groter zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknizion
Ik krijg flashbacks naar de aankondiging van de OLED Switch. Toen die werd aangekondigd vond ik het maar een matige upgrade, totdat ik het verschil in scherm zag. Het verschil tussen LCD en OLED op relatief kleine schermen is echt gigantisch. Toch twijfel ik of ik dit ga doen, ik wil ook nog een PS5 aanschaffen dus het wordt of een PS5, of een OLED Steam Deck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thetakman
  • Laatst online: 18-09 14:18
SD5k schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:42:
Hoewel mijn Steam Deck pas 4 maanden oud is vrees ik dat deze toch alweer in de verkoop mag. Heb me altijd al aan de light bleed van het matige LCD scherm geïrriteerd, zeker wanneer ik zo nu en dan op mijn Switch OLED speel is wel duideijk hoe groot dat verschil is.

Eens peilen wat een Steam Deck met 1TB upgrade waard is, ik vrees dat prijzen wel redelijk zullen dalen omdat het 2e hands aanbod een stuk groter zal worden.
Ik heb een week of 3 /4 geleden een SteamDeck 512GB volledig nieuw gesealed op MP gekocht voor 400,- en was de enige die bood. Dus de anti glare, met "luxe" case erbij.

Denk dat je dus zo rond de 300-350 of misschien iets minder zal gaan, aangezien half tweakers nederland hem nu online gaat zetten omdat ze de nieuwe willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
thetakman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:49:
[...]

Ik heb een week of 3 /4 geleden een SteamDeck 512GB volledig nieuw gesealed op MP gekocht voor 400,- en was de enige die bood. Dus de anti glare, met "luxe" case erbij.

Denk dat je dus zo rond de 300-350 of misschien iets minder zal gaan, aangezien half tweakers nederland hem nu online gaat zetten omdat ze de nieuwe willen.
Qua verkoopprijs moet je ook nog concurreren met de refurbished prijs. Voor 350 zal ik er niet een halen op MP als deze ook voor 379 euro refurbished te koop is. Je hebt dan gelijk de volle twee jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
thetakman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:49:
[...]

Vooral de nieuwe opslag tiers zullen de prijs tweedehands wel drukken. Vroeger kon je voor de 512 nog een hoofdprijs vragen, want het topmodel met het meeste opslag. En wij tweakers moeten af en toe eens uit onze bubbel stappen, dat SSD vervangverhaal is echt niet zomaar iets wat iedereen even gemakkelijk zal doen, dus veel mensen zoeken hun steam deck uit op de storage tiers. Afhankelijk van wat ze nodig hebben, en storage is toch echt de meest nuttige en differentiërende factor.

Nu heb je dit op het middelste model.

Voor een vroeger top model moet je nu minstens een stuk onder de 549 prijs inzetten tweedehands. Max. 450 350 zou ik denken. Of je moet 'm verkopen aan iemand die het nieuws niet volgt en niet erg op de hoogte is. Maar wie een deck koopt, kent ook het bedrijf valve en de steam website. Even de steam website openen is genoeg om de prijzen meteen te zien.

Ik denk niet dat je een onwetende of niet geinformeerde koper kan vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Amos_x schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:01:
[...]

Vooral de nieuwe opslag tiers zullen de prijs tweedehands wel drukken. Vroeger kon je voor de 512 nog een hoofdprijs vragen, want het topmodel met het meeste opslag. En wij tweakers moeten af en toe eens uit onze bubbel stappen, dat SSD vervangverhaal is echt niet zomaar iets wat iedereen even gemakkelijk zal doen, dus veel mensen zoeken hun steam deck uit op de storage tiers. Afhankelijk van wat ze nodig hebben, en storage is toch echt de meest nuttige en differentiërende factor.

Voor een vroeger top model moet je nu minstens een stuk onder de 549 prijs inzetten tweedehands. Max. 450 zou ik denken. Of je moet 'm verkopen aan iemand die het nieuws niet volgt en niet erg op de hoogte is. Maar wie een deck koopt, kent ook het bedrijf valve en de steam website. Even de steam website openen is genoeg om de prijzen meteen te zien.

Fair point. Het zal een prijzige sidegrade zijn. Heb die van mij ook lager op V&A gezet omdat ik het er wel voor over heb. €365 voor een deck met 512GB en screenprotectors is hopelijk een goede deal voor iemand :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:56
ah nu snap ik waarom VA helemaal vol staat met steamdecks. Dacht hier maar eens kijken waarom al die dingen worden weg gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:37
Ik denk dat ik de Steamdeck die ik heb niet verkoop, voor de komende en gaande kinderen... Heb wel de GPD Win Mini afbesteld, had al mijn twijfels maar wacht wel tot deze op MP staan. Ben benieuwd naar dees OLED model, en met 1 TB, daar kan Axiom Verge makkelijk op, nog ruimte over voor 2,

[ Voor 3% gewijzigd door dezeppo op 10-11-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Vraagje. Ik wil ook klaar zitten voor het kopen van het oled model volgende week. Iemand bekend met de Steam Store? Worden dan Taylor Swift achtige praktijken? Tips om erdoor te komen!?

Ik wilde al langer een leuke handheld en deze laat ik me niet ontgaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:30
Ik was verrast met de aankondiging van een nieuwe Steam Deck. En hoewel ik heel blij ben met mijn huidige exemplaar en deze regelmatig gebruik, sla ik de nieuwe toch even over.

Als ik een nieuwe koop, wil ik dat deze ook een stuk sneller is dan wat ik al heb en dat is met deze niet of nauwelijks het geval. Dan sla ik liever even een generatie over en koop dan over twee jaar een Steam Deck die wel een stuk sneller is.

Natuurlijk zie ik dat er ook wel andere voordelen zijn aan de nieuwe Steam Deck, maar ik heb die vooralsnog niet echt nodig:
  • OLED en HDR zijn natuurlijk prachtig. Maar als het scherm groter wordt, wordt het ook iets korreliger vanwege de gelijkblijvende resolutie.
  • Hogere framerate heeft voor mij ook niet altijd een toegevoegde waarde. Diverse spellen die ik speel, halen de 60 FPS niet eens en ik heb geen moeite met 60 FPS.
  • Een grotere batterij is mooi, maar ik gebruik de Steam Deck uitsluitend thuis en vaak ook aan de lader als ik wat zwaardere spellen speel. Bovendien zijn mijn speelsessies nooit zo lang dat ik de batterij leegspeel.
  • De 1TB opslag vind ik wel een pluspunt, want ik wil altijd zoveel mogelijk spellen erop hebben staan. Ik heb nu de 512 GB en nog een SD kaart van 512 GB die allebei vol zitten. Maar om alleen daarvoor te gaan upgraden vind ik niet te rechtvaardigen. Ik kan tenslotte toch ook niet alle spellen tegelijk spelen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:40
@TheProf82 Tja, bij mij kwam ik er ook totaal niet door. Ticketmaster praktijken allom. Snap dat ook wel, ze gaan niet opschalen voor zoiets.
Op tijd klaar zitten en vurig hopen vooral.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-09 21:02
Zo V&A staat inderdaad helemaal vol. Wel slimme zet zo van Valve. Nu wordt de SD wel heel toegankelijk, ook voor mensen die 'm niet snel zouden kopen. En dat is weer extra mensen die spellen gaan kopen op Steam (om die daarna nooit te spelen 😬).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
Jeroen O schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:42:
Ik was verrast met de aankondiging van een nieuwe Steam Deck. En hoewel ik heel blij ben met mijn huidige exemplaar en deze regelmatig gebruik, sla ik de nieuwe toch even over.

Als ik een nieuwe koop, wil ik dat deze ook een stuk sneller is dan wat ik al heb en dat is met deze niet of nauwelijks het geval. Dan sla ik liever even een generatie over en koop dan over twee jaar een Steam Deck die wel een stuk sneller is.

Natuurlijk zie ik dat er ook wel andere voordelen zijn aan de nieuwe Steam Deck, maar ik heb die vooralsnog niet echt nodig:
  • OLED en HDR zijn natuurlijk prachtig. Maar als het scherm groter wordt, wordt het ook iets korreliger vanwege de gelijkblijvende resolutie.
  • Hogere framerate heeft voor mij ook niet altijd een toegevoegde waarde. Diverse spellen die ik speel, halen de 60 FPS niet eens en ik heb geen moeite met 60 FPS.
  • Een grotere batterij is mooi, maar ik gebruik de Steam Deck uitsluitend thuis en vaak ook aan de lader als ik wat zwaardere spellen speel. Bovendien zijn mijn speelsessies nooit zo lang dat ik de batterij leegspeel.
  • De 1TB opslag vind ik wel een pluspunt, want ik wil altijd zoveel mogelijk spellen erop hebben staan. Ik heb nu de 512 GB en nog een SD kaart van 512 GB die allebei vol zitten. Maar om alleen daarvoor te gaan upgraden vind ik niet te rechtvaardigen. Ik kan tenslotte toch ook niet alle spellen tegelijk spelen.
Zo te horen heb je het er moeilijk mee :D

Weet iemand hoe laat de nieuwe Steam Deck te bestellen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 13:30
Ik sla de upgrade voorlopig over. Ten eerste omdat je nu een berg 2ehands steam decks op de markt komen, dus verkoop waarde flink daalt, zie al 2TB steam deck voor 300 euro. Als de OLED hype wat gedaald is kan ik waarschijnlijk voor een gunstigere prijs upgraden. Lees dat OLED upgrade er waarschijnlijk niet in zit, laten we even afwachten hoe het er over een half jaar uitziet. Misschien komen ze alsnog met een oplossing. Als het kan ga ik voor die optie denk ik, zo niet dan upgrade ik hem mogelijk. De kwaliteit van het scherm is mij vooral een doorn in het oog. Alle andere voordelen zijn vooral leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Amos_x schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:01:
[...]

Voor een vroeger top model moet je nu minstens een stuk onder de 549 prijs inzetten tweedehands. Max. 450 zou ik denken. Of je moet 'm verkopen aan iemand die het nieuws niet volgt en niet erg op de hoogte is. Maar wie een deck koopt, kent ook het bedrijf valve en de steam website. Even de steam website openen is genoeg om de prijzen meteen te zien.

Boven jouw bericht staat:
meesje schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:59:
[...]

Qua verkoopprijs moet je ook nog concurreren met de refurbished prijs. Voor 350 zal ik er niet een halen op MP als deze ook voor 379 euro refurbished te koop is. Je hebt dan gelijk de volle twee jaar garantie.
Je gaat dan toch geen 450 euro betalen? Nieuw 469 euro, refurbished 379 euro.
The GUI schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:21:
[...]

Fair point. Het zal een prijzige sidegrade zijn. Heb die van mij ook lager op V&A gezet omdat ik het er wel voor over heb. €365 voor een deck met 512GB en screenprotectors is hopelijk een goede deal voor iemand :p
Dit meen je toch niet?

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 10-11-2023 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 14:02

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik zou best willen upgraden. een langere accu duur, stillere fan, sneller geheugen (games een paar FPS erbij) en een beter scherm. Maar dan moet ik wel gisteren een flinke prijs gewonnen hebben vandaag een prijs winnen bij de Staatsloterij. Ik gebruik mijn huidige SD met veel plezier en ik heb toch niet veel gametime.

En hoewel de update fantastisch is hoop ik dat het performance gat in de praktijk niet te groot is (officieel is er geen performance verschil, maar wel sneller werkgeheugen). Dan krijgen we straks intellingsguides voor 2 modellen.

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05 10:15
Had ook een lauch 512gb model en daarna ben deze Juli voor 64GB gegaan want vond anti-glare minder mooi eruitziend dan glans scherm. Nu wil ik deze OLED vooral wegens 90Hz want ik kan niet op mijn dek 40fps/40hz met PWM verkroppen en daarom bleef alles 30/60 draaien. Nu met 40/80 of zelfs 45/90 zou dat helemaal perfect zijn waar kan zonder hoofdpijn wegens lage refreshrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
meesje schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:06:
[...]

Boven jouw bericht staat:

[...]

Je gaat dan toch geen 450 euro betalen? Nieuw 469 euro, refurbished 379 euro.
Het was nog vroeg, ik bedoelde denk ik 350 euro inderdaad. Lijkt me logischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
lexkalin schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:22:
Had ook een lauch 512gb model en daarna ben deze Juli voor 64GB gegaan want vond anti-glare minder mooi eruitziend dan glans scherm. Nu wil ik deze OLED vooral wegens 90Hz want ik kan niet op mijn dek 40fps/40hz met PWM verkroppen en daarom bleef alles 30/60 draaien. Nu met 40/80 of zelfs 45/90 zou dat helemaal perfect zijn waar kan zonder hoofdpijn wegens lage refreshrate.
Van lage refresh krijg je toch geen hoofdpijn. Je kan het ook overdrijven... Hele stammen console gamers gamen al 20 jaar op 30fps voor de meeste action adventure games. Kan prima, zolang het wat stabiel is.

Maar inderdaad, wat ik ook al zei, je kan nu tweaken naar een 45fps target, en dan heb je een dubbel frame per refresh op een 90Hz paneel, met de fluiditeit van 45fps. Lijkt me prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Amos_x schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:26:
[...]

Het was nog vroeg, ik bedoelde denk ik 350 euro inderdaad. Lijkt me logischer
Haha, dat bedrag lijkt me inderdaad beter. Mijn voorkeur zou voor 29 euro meer wel uit gaan naar een refurbished exemplaar met volle garantie. Dat is natuurlijk een persoonlijke afweging. Aspecten als hoe snel wil je de SD in huis, kun je het in de buurt ophalen, etc. kunnen meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
(jarig!)
Wauw ik heb meerdere reviews bekeken vanochtend van de steam deck oled versie en los van dat het scherm prachtig is en hdr etc heeft blijkt de performance nu al een stuk beter te zijn. Ik ben echt benieuwd hoe de performance gaat zijn na het tweaken :)

Ik sla hem voor nu over omdat de huidige op dit moment voldoende is voor me maar mocht het blijken dat het kwa performance veel scheelt dan ga ik de overstap toch maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 23-09 10:52

ap3nr0ts

hoi

Mijn vrouws Deck is zo goed als vermist/gestolen geraakt deze week bij GLS Rotterdam (telefonist bevestigt). Een blessing in disguise nu eigenlijk. We hebben namelijk al bedacht dat ze mijn 512GB gewoon overneemt, en ik dan de oled bestel. Het zijn kleine upgrades, maar met de oled-Switch (en bijbehorende iets grotere scherm) vond ik die upgrade ook fantastisch. Gezien deze "buitenkans" kan ik het niet laten, haha. Ik weet waar ik aankomende donderdagavond zit. :+

[ Voor 3% gewijzigd door ap3nr0ts op 10-11-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 23-09 10:44
Nieuwe OLED is perfect voor handheld: beter scherm, langere accuduur. Ik gebruik hem zelf vrijwel altijd docked dus ik laat het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
Ik wacht voorlopig ook nog even met een upgrade naar het nieuwe model, voor mijn huidige Steamdeck met een 2TB SSD krijg ik nu echt te weinig terug met het overaanbod van Steamdecks. Daarnaast vind ik de snelheidsupgrade niet de moeite waard en wacht ik liever tot er over 2 jaar (?) echt een sneller exemplaar in de winkels ligt.

Tuurlijk, het OLED scherm is een grote verbetering maar zolang ik dit scherm en mijn Steamdeck met LCD niet naast elkaar zet kan ik er prima mee leven.Ik denk ook dat om echt een een verbetering te zien de resolutie hoger moet.
Een grotere batterij is mooi maar ik gebruik de mijne vrijwel uitsluitend thuis en vrijwel altijd aan de lader, verder vind ik de overige verbeteringen niet meteen een aanschaf waard.

Kan natuurlijk altijd zijn dat ik er over een half jaar weer anders over denk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
GranCanaria schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:33:
Wauw ik heb meerdere reviews bekeken vanochtend van de steam deck oled versie en los van dat het scherm prachtig is en hdr etc heeft blijkt de performance nu al een stuk beter te zijn. Ik ben echt benieuwd hoe de performance gaat zijn na het tweaken :)

Ik sla hem voor nu over omdat de huidige op dit moment voldoende is voor me maar mocht het blijken dat het kwa performance veel scheelt dan ga ik de overstap toch maken :)
Grappig om te zien dat ik een hele andere tweaker ben. Ik zit juist te kijken naar de ‘verified’ games. Het liefst wil ik de SD aanzetten, spel selecteren en gewoon spelen. Zonder te veel ‘gedoe’. Daarom heb ik nog geen SD in huis, ik heb soms het gevoel dat meer voor een ‘echte’ tweaker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 23-09 10:52

ap3nr0ts

hoi

meesje schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:45:
[...]

Grappig om te zien dat ik een hele andere tweaker ben. Ik zit juist te kijken naar de ‘verified’ games. Het liefst wil ik de SD aanzetten, spel selecteren en gewoon spelen. Zonder te veel ‘gedoe’. Daarom heb ik nog geen SD in huis, ik heb soms het gevoel dat meer voor een ‘echte’ tweaker is.
Valt echt reuze mee hoor. De grootste "tweaks" die ik nodig heb zijn even Cemu installeren (kan super makkelijk, maar ik hou niet van automatische installers die van alles doen), en bepaalde games via Moonlight streamen (zoals Cyberpunk). In principe kom ik verder nooit die big picture-interface uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macdushi
meesje schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:45:
[...]

Zeker in de beginfase was dat wel zo maar nu is het aanzetten en spelen maar, kies je alleen maar verified games dan hoef je niets meer te tweaken, overigens vind ik zelf het tweaken en installeren van aanvullende software ontzettend leuk om te doen op de Steamdeck
Pagina: 1 ... 84 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.