Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59

Soullie

Planeshift

Ik heb de Steam Deck sinds launch.

Blijft toch echt een ding waar ik als kind alleen maar van kon dromen, pc in je handen.
Merk wel dat soms iets meer power wel fijn zou zijn.

Maar goed voor gaming on the go is het echt super.

Blij dat ze het al over een opvolger hebben ook al is 2025 nog echt wel ff weg, bedenk je dat het al bijna 2024 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:26
XanderDrake schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:29:
In de discussie over de opvolger van de Deck is een nieuw hoofdstuk aangebroken: de hoofd developer voor SteamOS en proton, ons Pierreke, heeft aangegeven dat Valve pas gaat kijken naar een Deck 2 zodra er een grotere stap rondom efficiëntie wordt gemaakt in AMD SoCs.
Dit valt te lezen op de frontpage.
Hij heeft het over 2025 of zelfs later. Ik vind dat laat want Zen 5C zou al een grote stap moeten worden.
Denk dat het strategischer is om een lange termijn planning af te geven en de launch naar voren te halen bij meevallers in de efficiëntie van bijvoorbeeld de Zen 5C, dan daar al vanuit te gaan, je fanbase en investeerders daar enthousiast voor te maken maar dan de launch naar achter te moeten duwen wanneer het niet goed genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:26
McLambo schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:59:
[...]

Top, ik ben weer een stap verder, game start op!

Alleen vrij irritant: elke keer dat ik FC3 opstart moet ik mijn UBI password opnieuw invoeren 🙄

Is dat met alle ubi legacy games zo?
Is hier een workaround voor?
Kijk op protondb wat voor instructie parameters mensen meegeven aan de start van dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:50
Soullie schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:38:
Ik heb de Steam Deck sinds launch.

Blijft toch echt een ding waar ik als kind alleen maar van kon dromen, pc in je handen.
Merk wel dat soms iets meer power wel fijn zou zijn.

Maar goed voor gaming on the go is het echt super.

Blij dat ze het al over een opvolger hebben ook al is 2025 nog echt wel ff weg, bedenk je dat het al bijna 2024 is :)
Ik gebruik de steam deck enkel in de winter en voornamelijk voor Indie titels. Buiten dat speel ik racegames/racesim en dan zit ik toch in mijn rig op PC.
Vind het vrij normaal dat we tot 2025 moeten wachten en vind dat niet erg. Heb ook geen zin om alle 2-3 jaar een nieuwe steam deck te moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Mensen vergeten dat het op een andere CPU is gebaseerd dan de laptop CPU's die in veel andere apparaten zitten.
De Steam Desk is meer gebaseerd op de AMD R2314 en dat is een embedded CPU/GPU dan op een laptop CPU. de Embedded cpu's zitten ook in de 12 tot maximaal 35 watt range waar zelfs de laptop cpu's naar 65 watt kunnen gaan.
AMD heeft op dit moment volgens mij ook geen embedded versie van de 7000 lijn danwel RDNA3 gpu erin op de planning staan.

Dus ja dan zou het echt heel specifiek een hele range voor Steam ontworpen moeten worden.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:11
JohanF schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:19:
Gisteren op de valreep (vlak voor 19:00u) een bestelling voor de 512GB Deck geplaatst, mislukte de creditcard betaling en geen tijd meer om het bestelproces opnieuw te doorlopen :'(
Ik probeer nu met support een herkansing te krijgen, hopelijk mag ik de betaling nogmaals proberen.
Van Support kon ik een nieuwe kopen tegen de volle prijs, waarna ze het verschil zouden toevoegen aan m'n Steam Wallet.
Op zich een nette oplossing, maar heb er gelukkig nog even een paar dagen over nagedacht, want momenteel zijn de Refurb 64GB Decks weer op voorraad(!), dus heb er zojuist daar een van besteld.
Echt een koopje en kan altijd later zelf een grotere SSD installeren.

[ Voor 0% gewijzigd door JohanF op 27-09-2023 14:15 . Reden: Inmiddels weer uitverkocht ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:07
De 64gig Refurbished Deck is weer te koop.

• Timothy3000
En op.

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:21
Zag het, in 5 minuten weg ja jezus :o .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Timothy3000
Les van vandaag: Eerst zelf bestellen, dan posten. Toen ik het gepost had zat ie in mn mandje maar kon ik niet meer afrekenen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

McLambo

MTB Junky

O, shit. Goed gedrag wordt ook niet beloond ;)

Hopelijk volgende keer meer geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Snackey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 07:16
Is er toevallig iemand die heeft geprobeerd zelf de Deckmate componenten uit te printen en in elkaar te zetten? Bij mij is het printen gelukt, maar bij de ijzerwarenwinkel hadden ze niet de juiste maat 'heat set inserts' (heb nog steeds de correcte Nederlandse benaming niet gevonden) en boutjes... M3 was het kleinste wat ze verkochten, terwijl de Deckmate M2.5 nodig heeft. De groothandel zou ze wel moeten kunnen leveren, maar dan heb je er meteen 100+, terwijl ik er 3 nodig heb.

Ik zit zelf niet zo in de ijzerwaren, dus misschien heeft iemand nog een goede oplossing hiervoor die ik niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:27

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

M_Snackey schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:54:
Is er toevallig iemand die heeft geprobeerd zelf de Deckmate componenten uit te printen en in elkaar te zetten? Bij mij is het printen gelukt, maar bij de ijzerwarenwinkel hadden ze niet de juiste maat 'heat set inserts' (heb nog steeds de correcte Nederlandse benaming niet gevonden) en boutjes... M3 was het kleinste wat ze verkochten, terwijl de Deckmate M2.5 nodig heeft. De groothandel zou ze wel moeten kunnen leveren, maar dan heb je er meteen 100+, terwijl ik er 3 nodig heb.

Ik zit zelf niet zo in de ijzerwaren, dus misschien heeft iemand nog een goede oplossing hiervoor die ik niet ken.
Geen lokale bouwmarkt of timmerman in de buurt? Wij hebben een lokale bouwmarkt waar je schroeven per stuk kan kopen (omgeving Nijmegen).

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:34
De nederlandse term is ook insert, voor zover ik weet.

Edit: Mouser heeft ze ruim op voorraad: https://eu.mouser.com/c/?q=insert%20M2.5

[ Voor 45% gewijzigd door Hagdos op 29-09-2023 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Snackey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 07:16
Heb ook al gekeken bij de Hornbach dit weekend, maar daar kon ik de inserts in ieder geval ook niet zo klein vinden. Heb helaas geen timmerman in m'n netwerk :(

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 10:44
Wat is volgens jullie het beste dock voor de steam deck die iets goedkoper is dan de officiële ? :)

Ik kijk nu naar de Jsaux 6 in 1 voor €50-5% of de 7 in 1 (met DP) voor €60 -10%.

[ Voor 30% gewijzigd door Santee op 30-09-2023 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:15
Ik gebruik sinds kort een usbc naar hdmi adapter van de action. Eenvoudig met 1 usb a en usbc power in. Werk goed, beter als mijn hp dock, want daar deed de switch het niet mee. Dus nu tijdens het games ligt de console los op het tv meubel, maar het werkt prima. Zowel switch als Steam Deck

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 14:56
Santee schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:52:
Wat is volgens jullie het beste dock voor de steam deck die iets goedkoper is dan de officiële ? :)
https://www.amazon.nl/Ste...on-Ethernet/dp/B0BKZX3GP8

Voor deze prijs is het echt een topding!

[ Voor 6% gewijzigd door macdushi op 30-09-2023 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinu-s
Santee schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:52:

Ik kijk nu naar de Jsaux 6 in 1 voor €50-5% of de 7 in 1 (met DP) voor €60 -10%.
Ik heb zelf de 7 in 1 omdat ik DP wilde.
Prima ding verder behalve de problemen met wifi, maar dat ligt dacht ik aan de deck zelf.
Gebruik de doc nu met internet kabel en dat werkt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Tinu-s op 30-09-2023 16:46 ]

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:34
ymoona schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:01:
Ik gebruik sinds kort een usbc naar hdmi adapter van de action. Eenvoudig met 1 usb a en usbc power in. Werk goed, beter als mijn hp dock, want daar deed de switch het niet mee. Dus nu tijdens het games ligt de console los op het tv meubel, maar het werkt prima. Zowel switch als Steam Deck
Zo'n ding kreeg ik via mijn werk, echt fantastisch. Ook heerlijk om in een hotelkamer ff filmpje te kunnen kijken, zonder een dock mee te hoeven slepen.

• Santee
Tinu-s schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:45:
[...]

Ik heb zelf de 7 in 1 omdat ik DP wilde.
Prima ding verder behalve de problemen met wifi, maar dat ligt dacht ik aan de deck zelf.
Gebruik de doc nu met internet kabel en dat werkt prima.
Bedankt, wat is het voordeel van DP over hdmi op de deck?

Edit, Sabrent heeft er ook 1:
https://amzn.eu/d/ajsO8Dw

En deze: https://amzn.eu/d/5RmTNuS

[ Voor 67% gewijzigd door Santee op 30-09-2023 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinu-s
Santee schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:18:
[...]

Edit, Sabrent heeft er ook 1:
https://amzn.eu/d/ajsO8Dw

En deze: https://amzn.eu/d/5RmTNuS
Niet perse een voordeel, voor mij is het makkelijk ivm mijn schermen.
Dan kan ik op beide aansluiten als ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Tinu-s schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Niet perse een voordeel, voor mij is het makkelijk ivm mijn schermen.
Dan kan ik op beide aansluiten als ik wil.
Ik was er eindelijk uit dat ik voor deze wilde gaan: https://amzn.eu/d/0yNsq7H

Is de verkoper net nieuw zonder reviews… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Santee schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:38:
[...]

Ik was er eindelijk uit dat ik voor deze wilde gaan: https://amzn.eu/d/0yNsq7H

Is de verkoper net nieuw zonder reviews… :+
"Dispatches from Amazon", dus verstuurd zal het wel gewoon worden... Hooguit als je later garantie wil claimen weet ik niet of je dan bij Amazon aan kunt kloppen of dat je pech hebt als die seller niet thuis geeft. Maar ja, voor ~30 euro zou ik zelf gewoon de gok nemen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Santee schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:18:
Steam Deck en HDMI 2.0 gaat met een enkel scherm tot 4k@60Hz. DP 1.4 gaat tot 4k@120Hz of 8k@60Hz wat over meerdere schermen verdeeld kan worden (dus bijvoorbeeld 2x 4k@60Hz). DP is belangrijk als je de Steam Deck wilt gebruiken met meerdere monitoren, voor spellen die het ondersteunen (geen idee hoe goed SteamOS dat ondersteunt) en voor productiviteit.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 02-10-2023 06:56 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 13:30
Er is een nieuw scherm beschikbaar voor de steamdeck:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Had het filmpje al gezien, maar jammer dat ze de resolutie opgetrokken hebben.
Een beter scherm met dezelfde basis resolutie (oled mss?) zou het denk ik veel beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ekfad schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:09:
[...]
Had het filmpje al gezien, maar jammer dat ze de resolutie opgetrokken hebben.
Een beter scherm met dezelfde basis resolutie (oled mss?) zou het denk ik veel beter doen.
Idd, betere kleuren zijn leuk maar resolutie voegt persoonlijk weinig toe als het betekent dat de batterij veel eerder leeg is. Verder zou HDR wel een fijne toevoeging zijn. Merk het goed als ik games stream vanaf mijn PS5. Games zien er flets uit tov de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 10:52

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

Weet iemand hier hoe je het virtuele toetsenbord op kunt roepen met een PS4 controller?

Om elke keer naar het dock te lopen is vrij... Vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Naja dit is al eens eerder besproken, dit komt vast wel, maar hier heb je alleen baat bij bij games die weinig vragen en dus makkelijk op full HD draaien, en wat zijn de extra kosten? Zo ga je wel snel richting de ROG Ally qua kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Santee schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:51:
[...]

Naja dit is al eens eerder besproken, dit komt vast wel, maar hier heb je alleen baat bij bij games die weinig vragen en dus makkelijk op full HD draaien, en wat zijn de extra kosten? Zo ga je wel snel richting de ROG Ally qua kosten?
Dit is een nieuw scherm, DeckHD's vorige scherm was max 1080p. Nu is het scherm 1200p.
Scherm kost 99 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:57:
[...]

Idd, betere kleuren zijn leuk maar resolutie voegt persoonlijk weinig toe als het betekent dat de batterij veel eerder leeg is. Verder zou HDR wel een fijne toevoeging zijn. Merk het goed als ik games stream vanaf mijn PS5. Games zien er flets uit tov de TV
Dat komt denk ik niet door de afwezigheid van hdr, het scherm is gewoon vrij flets. Dat is wel enigszins te verhelpen met decky plugin vibrant deck (of met steam os 3.5, daar zit net zoiets standaard ingebouwd, maar die is er nog niet als stable release).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Finraziel schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:49:
[...]

Dat komt denk ik niet door de afwezigheid van hdr, het scherm is gewoon vrij flets. Dat is wel enigszins te verhelpen met decky plugin vibrant deck (of met steam os 3.5, daar zit net zoiets standaard ingebouwd, maar die is er nog niet als stable release).
het is niet zozeer de saturatie van de kleuren, ook het verschil tussen licht en donker vallen heel erg op. Verder zorgt HDR ervoor dat kleuren er nog beter uitspringen zonder overgesatureerd te lijken, wat ik nu dus het probleem vind bij VibrantDeck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-09 08:20
Pyronick schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:22:
Weet iemand hier hoe je het virtuele toetsenbord op kunt roepen met een PS4 controller?

Om elke keer naar het dock te lopen is vrij... Vervelend...
PlayStation button (logo) + X al geprobeerd? Dat is geloof ik de standaard combinatie met een Xbox controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
easygoingfox schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:46:
[...]

PlayStation button (logo) + X al geprobeerd? Dat is geloof ik de standaard combinatie met een Xbox controller.
En hoe open je het rechtermenu (de drie dots) met je controler? Dit zodat ik wat dingen vanaf mijn bank kan instellen voor bijv. Fps, fsr, ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:17

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

pvink schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:42:
[...]

En hoe open je het rechtermenu (de drie dots) met je controler? Dit zodat ik wat dingen vanaf mijn bank kan instellen voor bijv. Fps, fsr, ed.
op xbox is het xbox button + A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-09 08:20
pvink schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:42:
[...]

Dat menu bedoelde ik. Dat zal PS button + X zijn, op de Xbox controller inderdaad Xbox button + A. Ik vermoed dat toetsenbord dan PS button + vierkantje is, maar heb zelf geen dock meer. Google is je vriend ;)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 16:39

Het is weer even geleden: tijd voor een Steam Deck Games update >:)

Om te beginnen met de grootste launch van het jaar tot zover: Starfield. Er is veel te doen omtrent de performance in de game, want met name in de steden dwingt dit spel veel PCs tot hun knieën, en dat geldt ook voor de Deck. In de preview van SteamOS 3.5 zitten dan ook optimalisaties om Starfield beter te laten draaien. Maar we zijn nog niet klaar, devs van de VKD3D vertaal laag in Linux komen tot de conclusie dat de ontwikkelaars van Starfield een vrij inefficiente manier van driver calling gebruiken. Dit leidt waarschijnlijk door stotters, en deze zaken moeten worden gepatcht in Linux om te werken met drivers die niet goed omgaan met deze calls. Onhandig, hopelijk kunnen we patch verwachten in de toekomst nu deze bug is ontdekt.
Tot die tijd zijn er nog andere oplossingen: deze mod maakt een 47% verbetering van prestaties mogelijk op de Deck, tegenover "vanilla" Low settings!! Ze matchen de animaties naar 40Hz en zetten een aantal hidden image quality settings een stukje lager, met een positief effect op zowel performance als stabiliteit!!

Een andere grote release is Cyberpunk 2077 2.0 met de DLC Phantom Liberty. Het spel kwam al vaker in het nieuws omdat deze 2.0 versie nieuwe raytracing gebruikt en verder mooier en zwaarder is op de hardware. Gelukkig kan CD Project Red wel goed programmeren: op AMD in Linux draait CP2077 zelfs sneller dan onder Win11. Dat blijkt ook te werken op de Deck: Tom's vermeldt dat de Deck vrolijk doorhobbelt op Low-Medium settings bij deze engine update. Verwacht alleen geen Raytracing ;)

Een spel dat onverwachts slecht draait op de Deck is CounterStrike 2. De eerste nieuwe game van Valve sinds HL:Alyx doet het ronduit slecht op de Deck en andere hardware. Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met optimalisaties, want de GPU van de Deck heeft slechts een gebruik van 70%. Tussen 25-35 FPS is het beste wat je kan verwachten. Vreemd dat Valve deze game in deze staat lanceert.

Ikzelf ben een paar weken op vakantie geweest dus niet veel gegamed. Ik heb wel DmC: Devil May Cry uitgespeeld. Erg leuke hack 'n slash game, het verhaal is meh, maar het vechten is erg soepel. Aanrader _/-\o_

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Toch ook maar de UGreen dock besteld, ik vind metalen dingen toch vaak fijner. Ik ga ze wellicht beide testen en de fijnste houden :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
ymoona schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:01:
Heb je meer info of een foto? Kan hier bij de Action niets vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
@jaspov Online kan ik hem niet vinden, maar hij ziet er het zelfde uit als: https://www.amazon.com/Mu...ing-Station/dp/B076F2QDHH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Santee schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:37:
Toch ook maar de UGreen dock besteld, ik vind metalen dingen toch vaak fijner. Ik ga ze wellicht beide testen en de fijnste houden :3
Update: kwamen vandaag binnen en het wordt Ugreen. Nadelen zijn: blokt intake beetje en usb op de zijkant. Echter toen ik de plastic docking oplader erin deed (45W) zei die: alleen langzaam laden mogelijk. Die dock kan dus niet de volle 45W aan? Dat vind ik wel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 15:00
Santee schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:49:
[...]

Update: kwamen vandaag binnen en het wordt Ugreen. Nadelen zijn: blokt intake beetje en usb op de zijkant. Echter toen ik de plastic docking oplader erin deed (45W) zei die: alleen langzaam laden mogelijk. Die dock kan dus niet de volle 45W aan? Dat vind ik wel erg karig.
Ugreen is helaas ook niet meer dan een AliExpress merk. Daar is op zich niets mis mee, maar Ugreen is gewoon geen topkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
UncleEddy schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

Ugreen is helaas ook niet meer dan een AliExpress merk. Daar is op zich niets mis mee, maar Ugreen is gewoon geen topkwaliteit.
Wat is dan wel een goede kwaliteit metalen dock? Ik heb overigens ook al jaren een 'Ali' USB-C dock van aluminium die perfect werkt en stevig is. Uiteindelijk komt alles uit China :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Santee schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

Wat is dan wel een goede kwaliteit stalen dock? Ik heb overigens ook al jaren een 'Ali' USB-C dock van aluminium die perfect werkt en stevig is. Uiteindelijk komt alles uit China :+
Natuurlijk ‘komt uiteindelijk alles uit china’. Dat is het punt ook helemaal niet. Aluminium is tevens ook wat anders dan staal, maar dat terzijde. Ik geef enkel aan dat op AliExpress hoogwaardige producten staan, echter behoren de producten van Ugreen daar niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
UncleEddy schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

Natuurlijk ‘komt uiteindelijk alles uit china’. Dat is het punt ook helemaal niet. Aluminium is tevens ook wat anders dan staal, maar dat terzijde. Ik geef enkel aan dat op AliExpress hoogwaardige producten staan, echter behoren de producten van Ugreen daar niet toe.
Oh heb ik staal gezegd ergens? Ik zei metaal, en aluminium is een metaal. Anyways, de officiele dock zijn ook heel veel problemen mee heb ik gezien, tot nu toe werkt deze goed dus ik heb er vertrouwen in :) Hij wordt ook niet enorm warm, werkt ook met alleen usb-C in de steam dock, ethernet aan de achterkant (niet zijkant). Hopelijk komen ze ooit met een redesign om een gat te maken bij de intake, dan is die perfect :+

Edit: ik slaap blijkbaar ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UncleEddy
Santee schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Oh heb ik staal gezegd ergens? Ik zei metaal, en aluminium is een metaal. Anyways, de officiele dock zijn ook heel veel problemen mee heb ik gezien, tot nu toe werkt deze goed dus ik heb er vertrouwen in :) Hij wordt ook niet enorm warm, werkt ook met alleen usb-C in de steam dock, ethernet aan de achterkant (niet zijkant). Hopelijk komen ze ooit met een redesign om een gat te maken bij de intake, dan is die perfect :+
Je vraag begint toch echt met ‘Wat is dan wel een goede kwaliteit stalen dock?’. Anyway, als het werkt voor jou dan werkt het ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:02
Ik speel sinds twee weken Dying Light op de Steam Deck. Wat een fantastisch spel en wat speelt het super op de SD. Dit is mijn beste speelervaring op de SD tot nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Dying light is echt een geweldige game. Wat een adrenaline rush is dat zeg. Duurde even voordat ik er 's nachts uberhaupt op uit durfde haha. Je moet ook Dying Light: The Following spelen, dan speel je meer op het platte land met een auto erbij. Deze is qua gameplay anders maar zeker niet minder gaaf.
Techland is wat dat betreft ook een mooie studio qua support, ze blijven hun games lang steunen en dingen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
cold_as_ijs schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:47:
Dying light is echt een geweldige game. Wat een adrenaline rush is dat zeg. Duurde even voordat ik er 's nachts uberhaupt op uit durfde haha. Je moet ook Dying Light: The Following spelen, dan speel je meer op het platte land met een auto erbij. Deze is qua gameplay anders maar zeker niet minder gaaf.
Techland is wat dat betreft ook een mooie studio qua support, ze blijven hun games lang steunen en dingen toevoegen.
Ja dat constante gevoel van op je hoede moeten zijn en steeds die afweging of iets het risico waard is, is echt vet. Daarnaast zit de stad qua parcours ook fantastisch in elkaar. Thanks voor de tip, die ga ik daarna zeker spelen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-09 16:17
(ik heb niet alles terug gelezen)
Vandaag kreeg ik deze hub binnen en de eerste indruk is gewoon prima
Hij lijkt vlot te laden (ik kreeg althans geen melding van langzaam laden)

en voor 15 eutjes een no-brainer wat mij betreft

https://www.bol.com/nl/nl...ay/9300000111069207/?s2a=

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/2DpD8mXG85xv/J8zoq8v/550x382.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
@Arfalas die lijkt verdacht veel op mijn dock die ik een paar dagen geleden heb gepost. Gebruik je de officiële lader? Of heb je een andere. Ik gebruik de lader die bij het dock van mijn Nintendo Switch zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-09 16:17
Ja, vandaar dat ik hem ook even postte.

Ik had gewoon de SD lader gebruikt. Een kwartiertje mario karten om te testen en de accu was daarna ~15% voller, dus dat lijkt me prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Santee schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:49:
[...]

Nou ik ben toch weer aan het herevalueren, als hij werkt werkt die goed, maar ik heb dus nu al meerdere keren dat mijn muis/toetsenbord niet herkend worden. Herplug ik de USB of de USB-C dan pakt hij hem soms wel. Gisteren moest ik dat 3x doen voor het eindelijk werkte :( Een goed werkende dock maken is blijkbaar lastig?
Misschien toch maar eens naar een Jsaux kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:41
WinterBase schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:07:
Misschien leuk voor Steamdeck eigenaren met een liefde voor voetbal. In mijn zoektocht naar een (offline) voetbal game op de Steamdeck ben ik gestuit op SP Football Life 2023. Het is een door fans gemaakte standalone voetbal game gebaseerd op PES 21.

Ik vond op Reddit iemand die een script gemaakt waarmee je de installatie vrij gemakkelijk kunt doen in plaats van alles handmatig te doen. De instructies op de GitHub zijn erg duidelijk beschreven: https://github.com/eskay9...ain/sp-football-life-2023. Tot op heden draait het goed op m’n Deck :)

Hier een paar screenshots:

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Nieuw seizoen nieuwe kans 8)

https://steamdecklife.com...ife-24-on-the-steam-deck/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 23:01
Yes, heb ‘m vorige week direct weer geïnstalleerd. Draait als een zonnetje :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
Hier vandaag geinstalleerd, na met veel plezier SPFL23 te hebben gespeeld. Perfect alternatief voor Fifa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
Santee schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:09:
[...]

Nou ik ben toch weer aan het herevalueren, als hij werkt werkt die goed, maar ik heb dus nu al meerdere keren dat mijn muis/toetsenbord niet herkend worden. Herplug ik de USB of de USB-C dan pakt hij hem soms wel. Gisteren moest ik dat 3x doen voor het eindelijk werkte :( Een goed werkende dock maken is blijkbaar lastig?
Misschien toch maar eens naar een Jsaux kijken.

Ik kan je deze aanraden, werkt perfect met mijn nameless toetsenbord en logitech muis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 12:02
De Jsaux SD dock is op dit moment voor 37,50 te bestellen op Amazon (volgens mij moet je dan wel prime hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UncleEddy
Gaaf! Ik kende dit helemaal niet. Vanavond maar eens aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
macdushi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Ik kan je deze aanraden, werkt perfect met mijn nameless toetsenbord en logitech muis!
Echt net deze Jsaux besteld :+ https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Kak, ik zie dat deze geen gbit ethernet heeft, gaat lekker zo :P

[ Voor 7% gewijzigd door Santee op 10-10-2023 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamert
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-09 13:34
snel annuleren en deze kopen dan? :)
https://www.amazon.nl/JSA...&pd_rd_i=B0B8NFC7RF&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
Santee schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:54:
[...]

Echt net deze Jsaux besteld :+ https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Kak, ik zie dat deze geen gbit ethernet heeft, gaat lekker zo :P
Die ik tipte is nu als primedeal voor slechts 25,19 te bestellen, echt een koopje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Had ik al gedaan haha.
macdushi schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:31:
[...]

Die ik tipte is nu als primedeal voor slechts 25,19 te bestellen, echt een koopje!
Ik zie dat er een groot blauw licht op zit, vind ik niet zo fijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
Was al even van plan om de standaard wifi module voor een AX210 te wisselen en de berichtgeving rondom de vermeende FCC certification voor wat vermoedelijk enkel om precies deze design wijziging gaat herinnerde mij hieraan.

De wifi module, gewoon van amazon: https://www.amazon.nl/dp/B09TWKP8Q6
Afbeeldingslocatie: https://files.zzattack.org/img/console/steamdeck/wifi/20231011_175408_thumb.jpg

Onder het shield op deze print zit de daadwerkelijke AX210, welke 1 op 1 gewisseld kan worden met de module op de steamdeck.

Alignen op de BGA machine en verwarmen..
Afbeeldingslocatie: https://files.zzattack.org/img/console/steamdeck/wifi/20231011_220049_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://files.zzattack.org/img/console/steamdeck/wifi/20231011_213408_thumb.jpg

Snel testen, en de steam deck was zo vriendelijk om direct een update te downloaden. Blijkbaar werkt het :)
Afbeeldingslocatie: https://files.zzattack.org/img/console/steamdeck/wifi/20231011_235641_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
zzattack schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:28:
Was al even van plan om de standaard wifi module voor een AX210 te wisselen en de berichtgeving rondom de vermeende FCC certification voor wat vermoedelijk enkel om precies deze design wijziging gaat herinnerde mij hieraan.

De wifi module, gewoon van amazon: https://www.amazon.nl/dp/B09TWKP8Q6
[Afbeelding]

Onder het shield op deze print zit de daadwerkelijke AX210, welke 1 op 1 gewisseld kan worden met de module op de steamdeck.

Alignen op de BGA machine en verwarmen..
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Snel testen, en de steam deck was zo vriendelijk om direct een update te downloaden. Blijkbaar werkt het :)
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd naar de speedtests!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
Heeft er iemand ervaring met de RPCS3 emulator op de SteamDeck, ik heb een paar PS3 spellen die volgens de RPCS3 website playable zouden moeten zijn maar de spellen draaien erg traag (bv FIFA 19 en Motorstorm), zijn er tips om hier meer uit te halen qua prestaties of is de SteamDeck hier toch niet krachtig genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
macdushi schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:49:
Heeft er iemand ervaring met de RPCS3 emulator op de SteamDeck, ik heb een paar PS3 spellen die volgens de RPCS3 website playable zouden moeten zijn maar de spellen draaien erg traag (bv FIFA 19 en Motorstorm), zijn er tips om hier meer uit te halen qua prestaties of is de SteamDeck hier toch niet krachtig genoeg voor?
Ik ondervind dezelfde problemen, ook bij PS2 games. De tips die ik op het internet heb gevonden werken voor mij helaas niet.

Iemand die hier ervaring mee heeft en ons uit de brand kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:17

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

macdushi schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:49:
Draai je de games toevallig via RetroArch?
Probeer ze eens standalone te draaien, en check of de gpu render op Vulkan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
Militia Pilot schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:08:
[...]

Draai je de games toevallig via RetroArch?
Probeer ze eens standalone te draaien, en check of de gpu render op Vulkan staat.
Geinstalleerd via emudeck dus niet via retroarch, de vulkan tip zal ik vanavond eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
UncleEddy schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Ik ben benieuwd naar de speedtests!
Heb thuis nog geen wifi6, maar trek op 5GHz games binnen met ruim 70MB/s. De range lijkt ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 16:16
Vandaag eindelijk mijn SD-kaartje binnen, zodat ik ook kan gaan beginnen met de emulator games. Heb al een paar toffe spellen gedownload uit de PS2 era, dit weekend eens door mijn oude PS2 games neuzen. Gelukkig thuis nog een portable SSD gevonden met USB-C aansluiting zodat ik de games over kan zetten.

Zijn er nog bepaalde lessons learned waar ik rekening mee kan houden? Volgens de video's die ik heb gekeken is het redelijk plug and play, maar in comments in dit topic zie ik toch aardig wat zaken staan (hierboven zelfs nog) waardoor dat niet zo plug and play is als ik verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
zzattack schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

Heb thuis nog geen wifi6, maar trek op 5GHz games binnen met ruim 70MB/s. De range lijkt ook een stuk beter.
Ik zit op 230+ met de standaard chip..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zzattack
Dat zal dan wel met een kleine b zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Denk dat het grootste voordeel beamforming zal zijn. Dat zal in latency schelen, leuk voor input lag bij home streaming/moonlight. Mijn deck haalt bekabeld al moeilijk 80MB/s met een Samsung ssd erin.
Speedtest 1 meter van AP: 640/590
Op de bank: 300/270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik begin ondertussen het gevoel te krijgen dat mijn steam deck defect is. Bij de Jsaux 6in1 dock begon mn beeld ineens weg te vallen (hdmi), ook muis schiet constant naar de rechtsonder hoek. Ugreen dock geprobeerd: exact hetzelfde! Terwijl ik die 1 week prima gebruikt heb behalve 1 usb slot die pas na 3x inpluggen herkend werd.
Nu heb ik weer dat mn game niet goed herkend wordt door een ‘B NOT_SET’ en zie ik een deel buiten de game?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u81LbHY4tGlkbVPqX3fpOKt3ZYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1nw51XiQG3jFOcsdvijgJkT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Santee schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:49:
Ik begin ondertussen het gevoel te krijgen dat mijn steam deck defect is.
Doet die dat ook na een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]The GUI in "[Steam Deck] Ervaringen & discussie"The GUI schreef op Mijn deck haalt bekabeld al moeilijk 80MB/s met een Samsung ssd erin.
Ik heb tests gedaan met ethernet waarbij ik een gigabit lijn voltrok. Hou ook rekening met de server die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

The Zep Man schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:11:
[...]

Ik heb tests gedaan met ethernet waarbij ik een gigabit lijn voltrok. Hou ook rekening met de server die je gebruikt.
Ik heb er geen speedtests mee gedaan, enkel games gedownload/geüpdatet. Denk dat een speedtest makkelijk de gbit haalt hoor. Het gaat vooral om de real-world scenarios voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Vanish
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:51
Santee schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:49:
Ik begin ondertussen het gevoel te krijgen dat mijn steam deck defect is. Bij de Jsaux 6in1 dock begon mn beeld ineens weg te vallen (hdmi), ook muis schiet constant naar de rechtsonder hoek. Ugreen dock geprobeerd: exact hetzelfde! Terwijl ik die 1 week prima gebruikt heb behalve 1 usb slot die pas na 3x inpluggen herkend werd.
Nu heb ik weer dat mn game niet goed herkend wordt door een ‘B NOT_SET’ en zie ik een deel buiten de game?

[Afbeelding]
Heb je er toevallig een screenprotector op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Mr. Vanish schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 06:19:
[...]

Heb je er toevallig een screenprotector op zitten?
Ja dat klopt. Vraag ik mij wel af hoe dat mijn USB-C verbinding voor hdmi/usb kan verpesten als die docked is? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Santee op 16-10-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Vanish
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:51
Santee schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 07:24:
[...]

Ja dat klopt. Vraag ik mij wel af hoe dat mijn USB-C verbinding voor hdmi/usb kan verpesten als die docked is? :P
Ik denk dat dat inderdaad ligt aan je third-party docks óf intern gebreken in de Deck.

Maar betreft de muis die verspringt zou het best aan de screenprotector kunnen liggen. Ik had zelf een jsaux screenprotector geïnstalleerd en de gevoeligheid van het touchscreen klopte niet meer en kreeg last van ghost touches. Toen ik hem er weer af haalde had ik nergens meer last van.

Het touchscreen blijft trouwens actief, ook als hij docked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Mr. Vanish schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 03:57:
[...]

Ik denk dat dat inderdaad ligt aan je third-party docks óf intern gebreken in de Deck.

Maar betreft de muis die verspringt zou het best aan de screenprotector kunnen liggen. Ik had zelf een jsaux screenprotector geïnstalleerd en de gevoeligheid van het touchscreen klopte niet meer en kreeg last van ghost touches. Toen ik hem er weer af haalde had ik nergens meer last van.

Het touchscreen blijft trouwens actief, ook als hij docked is.
Oke maar ik heb de Ugreen, Mc nogiets én 2 Jsaux docks geprobeerd. Als die bij 10 miljoen mensen werken en niet bij mij :+

Ook had ik voor 1 week alleen het probleem met de usb die niet gelijk connecte en de 2 andere problemen nog niet, misschien toch iets met de usb-C. Anders maar eens een return aanvragen bij Steam. |:(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• XanderDrake

Het is weer een werkweek, dus tijd voor Deck Nieuws O-)

Het rommelt nog steeds op het SteamOS 3.5 front. Iedereen dacht dat een lanceren op handen was, en toen gooide Valve een paar curve-balls:
Allereerst kwam het bedrijf met een software+BIOS fix voor de bug waarbij de AMD GPU op 400mhz blijft steken. Deze zat initieel in de 3.5 update, maar nu hebben ze hem ook los aangeboden voor gebruikers op de Stable channel voor versie 3.4.11. Opzich goed dat ze dit los oppakken, veel mensen hadden er last van. Maar ze hadden ook gewoon 3.5 kunnen uitbrengen :Y) . Voor de mensen die undervolten of overclocken: deze BIOS update breekt je settings, maar je kan ze met een omweg weer terug zetten. Ik kom daarop later nog terug.
Vervolgens kwam er vorige week een nieuwe preview versie uit: versie 3.5.1. Of dit dan de launch versie van 3.5 wordt moet ik nog zien.

Er waren al meldingen dat 3.5 mogelijk geschikt zou zijn voor undervolting en overclocking. Met een paar omwegen kan je het nu al doen in de preview versie. Je moet eerst de BIOS unlocken en vervolgens kan je weer aan de slag met Smokeless UMAF.
Wat ik ondertussen ook met plezier kan melden is dat SteamOS 3.5.1 beschikt over een BIOS met unlocked overclock en undervolt settings _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/lgd84j7y1ytb1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=2413964379609be122d35fef6a2685c71d04caad
Ik ben hier persoonlijk heel blij mee, want het ziet er naar uit dat we alle performance nodig hebben die we kunnen krijgen voor de huidige generatie AAA games.

Er gaan geruchten rond dat er een nieuwe hardware revisie komt van de Steam Deck. Op zich heeft Valve dit in het verleden al eens gedaan; huidige versies van de Deck hebben een mooie heat shield voor betere thermals. Wat de toekomstige Deck aan nieuwe features zal hebben is nog onduidelijk, maar één ding is wel al helder: de nieuwe Decks krijgen WiFi 6E! O+ Voor de rest verwacht ik niet veel, misschien meer opslag?

In ander game nieuws: Diablo 4 komt uit op Steam en wordt Deck Verified: _/-\o_

Sommige mensen merkte terecht op dat je, als je een echte fan bent, het spel nu wéér opnieuw moet kopen binnen Steam. Maar ik vind het nog steeds een goede ontwikkeling. Nu maar hopen dat het spel niet zo 'Verified' is als Baldur's Gate 3. Blijkbaar draait dat spel zo slecht op de Deck dat men het afraadt om te kopen...

Een ander nieuwtje is ook: na 80 weken lang in de "Best Selling" lijst te staan binnen de Steam winkel, is de Deck eindelijk niet meer te vinden in de Top 10. We hebben dan alsnog de markt saturatie bereikt: iedereen in het huidige markten die een Deck wil, heeft deze ondertussen besteld. Ik vraag mij of we de 3 miljoen uiteindelijk bereikt hebben of dat het minder is geworden. Hoe dan ook, het was in mijn ogen een succes; nu moet Valve gaan kijken of ze de markt verder willen uitbreiden naar Wereldwijd of dat ze voor deze kerst periode de Deck in winkels en supermarkten weten te krijgen. Spannend :+

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 09:29
Ugh ik hoop dat ze BG3 nog wel eens goed draaiend krijgen op de SD, ik hou het nauwlettend in de gaten want wil hem heel graag spelen, maar dan wel op de bank met de SD.

Ja de immersie is misschien iets minder, maar sinds ik de SD heb is mijn vaste gamestek de bank geworden als ik na een dag achter de laptop werken toch nog even wil gamen.... :+ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 16:43

fub

Eh? Ik vind BG3 prima te doen op de SD. Ja, je krijgt geen 4k/90fps output, maar dat hindert me echt geen moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:12

jacobras

Developer

XanderDrake schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:52:
Nu maar hopen dat het spel niet zo 'Verified' is als Baldur's Gate 3. Blijkbaar draait dat spel zo slecht op de Deck dat men het afraadt om te kopen...
Mijn vriendin speelt BG3 op de Deck. Ze is nu in het stuk waar framerate "onspeelbaar laag" zou worden, maar meestal zie ik dat het rond 18-20 fps zit (gedocked op tv, met resolutie ingesteld op FHD). Ik zou dat te laag vinden maar het is niet compleet onspeelbaar in ieder geval. Ziet er niet goed uit trouwens, doet me denken aan eerste Witcher game.

Deck nog niet bijgewerkt naar 3.5 overigens.

Wat vooral jammer is: zodra je FSR aanzet wordt het beeld compleet wazig, dus daar heb je nu niks aan.

Zelf speel ik Control (niet gedocked) en daar verbaas ik me regelmatig hoe goed geoptimaliseerd dat spel is. Ziet er mooi uit, scherp, vloeiend (40 fps) en dat met een energy cap van (uit m'n hoofd) 7 watt! Net als Alan Wake, waren alle games maar zo :)

[ Voor 5% gewijzigd door jacobras op 17-10-2023 12:58 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
fub schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:12:
Eh? Ik vind BG3 prima te doen op de SD. Ja, je krijgt geen 4k/90fps output, maar dat hindert me echt geen moment.
Ben jij al aangekomen bij Act 3? Daar zit de grote bottlenecks. Ikzelf speel dit spel niet dus kan geen pointers geven verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 16:43

fub

XanderDrake schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:39:
[...]
Ben jij al aangekomen bij Act 3? Daar zit de grote bottlenecks. Ikzelf speel dit spel niet dus kan geen pointers geven verder.
Nope, daar ben ik nog (lang) niet. Nou, we gaan het meemaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 09:29
fub schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:12:
hmm goed om te horen, maar inderdaad act 3 schijnt het probleem te zijn.
Misschien toch maar aanschaffen en gewoon starten.. eer dat ik bij act 3 ben hebben we wellicht een update hiervoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Santee schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:31:
[...]

Oke maar ik heb de Ugreen, Mc nogiets én 2 Jsaux docks geprobeerd. Als die bij 10 miljoen mensen werken en niet bij mij :+

Ook had ik voor 1 week alleen het probleem met de usb die niet gelijk connecte en de 2 andere problemen nog niet, misschien toch iets met de usb-C. Anders maar eens een return aanvragen bij Steam. |:(
Jsaux dock bleef slecht werken. Uiteindelijk na hdmi goed aandrukken was het iets beter maar toch valt beeld om de 30 seconden weg. Ugreen werkt nu wel goed. Deze houd ik, als het nog een keer gebeurt gaat de deck maar retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Santee schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:46:
[...]

Jsaux dock bleef slecht werken.
Ook geen goede ervaringen met Jsaux dock hier, werkte een maand of twee goed, maar sinds de laatste Windows update iedere keer disconnect/reconnect. Geen idee waarom maar onwerkbaar.

Heb nu de UGreen en die werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
Hier inmiddels ook de ssd vervangen. Was goed te doen dankzij alle info online. Schroeven zaten redelijk strak dus goed passende schroevendraaier is een must.

Software stuk ging iets moeizamer. Booten van usb lukte pas de tweede keer (had dat ook al getest voor ik begon en werkte toen prima). Na heel lang wachten gereboot en toen pakte hij wel. Daarna kwam hij in een loop: 3 minuten installatie, dat telt af en dan weer drie minuten opnieuw. Harde reboot loste ook dat op en nu genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
jaspov schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:51:
Hier inmiddels ook de ssd vervangen. Was goed te doen dankzij alle info online. Schroeven zaten redelijk strak dus goed passende schroevendraaier is een must.

Software stuk ging iets moeizamer. Booten van usb lukte pas de tweede keer (had dat ook al getest voor ik begon en werkte toen prima). Na heel lang wachten gereboot en toen pakte hij wel. Daarna kwam hij in een loop: 3 minuten installatie, dat telt af en dan weer drie minuten opnieuw. Harde reboot loste ook dat op en nu genieten.
Ik wil dit ook binnenkort doen. Moet je iets van een backup maken van de eMMC die er bij mij nu in zit? Of downloadt het automatisch alles wat nodig is? De eMMC staat nu met name vol met shaders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
MennoE schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 06:45:
[...]

Ik wil dit ook binnenkort doen. Moet je iets van een backup maken van de eMMC die er bij mij nu in zit? Of downloadt het automatisch alles wat nodig is? De eMMC staat nu met name vol met shaders.
Is een keuze. Ik heb nieuwe installatie gedaan vanaf usb. Was dus alles kwijt. Mooi moment om schoon te beginnen. Daarna weer inloggen met steam en je kan weer verder. Maar zaken als decky moeten ook op nieuw en mijn “per game” settings ben ik kwijt.

Als je ook emulatie en andere game stores gebruikt is het nog meer werk en kan je ook clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
jaspov schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:15:
[...]

Is een keuze. Ik heb nieuwe installatie gedaan vanaf usb. Was dus alles kwijt. Mooi moment om schoon te beginnen. Daarna weer inloggen met steam en je kan weer verder. Maar zaken als decky moeten ook op nieuw en mijn “per game” settings ben ik kwijt.

Als je ook emulatie en andere game stores gebruikt is het nog meer werk en kan je ook clonen.
Precies. Ik ga hetzelfde doen zodra Steamos 3.5 uitkomt: een cheap refurbished 256GB ssd halen en daar clean vanaf starten. De meeste Decky plugins en BIOS settings die ik gebruiken komen toch te vervallen in 3.5 dus kan je dan net zo goed een lege disk hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
XanderDrake schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:17:
[...]

Precies. Ik ga hetzelfde doen zodra Steamos 3.5 uitkomt: een cheap refurbished 256GB ssd halen en daar clean vanaf starten. De meeste Decky plugins en BIOS settings die ik gebruiken komen toch te vervallen in 3.5 dus kan je dan net zo goed een lege disk hebben :)
Enige dat opviel zijn die per-game settings, soms best wat lopen zoeken daar met FPS, TDP - was mooi geweest als Steam die settings had onthouden. Maar voor de rest lekker om na een hoop "gerommel" weer een schoon systeem te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:10
Is daar niet een scriptje (shell of python) voor te schrijven om die settings veilig te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 07:06
(jarig!)
Zijn er hier mensen die windows op hun steamdeck geinstalleerd hebben en gebruiken in plaats van steamos? zo ja waarom gebruiken jullie windows i.p.v. steam os? hoe is de performance in games? driver iessues? bios dingetjes etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
GranCanaria schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:08:
Zijn er hier mensen die windows op hun steamdeck geinstalleerd hebben en gebruiken in plaats van steamos? zo ja waarom gebruiken jullie windows i.p.v. steam os? hoe is de performance in games? driver iessues? bios dingetjes etc
Ik gebruik een dual boot op de interne HDD zodat ik bij opstart kan kiezen tussen de twee.

Mijn persoonlijke ervaringen met Windows zijn niet bepaald negatief. Alleen word in docked modus bij starten mijn refresh rate instellingen van me monitor gereset op 144hz.

Game performance. Weet niet of mij ervaringen nuttig zijn, want bent niet bepaald een AAA gamer en de games die ik geprobeerd zijn nogal niche. Atelier Ryza 1/2 en Dragonball Xenovers 2 draaien beter op SteamOS. Maar aan de andere kant draait een Genshin Impact stabieler op Windows zonder teveel te tweaken. Zal wel per game verschillen.

BIOS geen negatieve dingetjes zelfs met een -40mv undervolt en 4GB VRAM.
Pagina: 1 ... 82 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.