Ik heb dit even voor je uitgeprobeerd op mijn Steam Deck. Hij draait hier stabiel op 60 fps met af en toe een dipje naar 54. Ik heb het verbruik niet in de gaten gehouden. Leuk excuus om Aperture Desk Job eens te starten!ikdedinges schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:42:
Ik heb sinds kort een steamdeck. Maar nou loop ik tegen het probleem aanndatvspellen niet goed draaien.
Aperture job simulator bvb max 20fps envolgens de software gebruikt de deck maar 10 watt. Nou las ik over een 400/200 mhz probleem, iemand hier ervaring mee?
Dankje!Hoogheid schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:01:
[...]
Ik heb dit even voor je uitgeprobeerd op mijn Steam Deck. Hij draait hier stabiel op 60 fps met af en toe een dipje naar 54. Ik heb het verbruik niet in de gaten gehouden. Leuk excuus om Aperture Desk Job eens te starten!
Ik heb al een ticket bij valve aangemaakt, er lijkt iets mis te zijn met mn steamdeck.
Ik plaats wel een update als het opgelost is.
Ja klopt, het is altijd een beetje geluk hebben met refurbished. Maar op basis van mijn N=1 ervaring lijkt wel goed te zitten bij valve dus. Overigens was ik niet de enige met dit idee, de 64GB variant was na een dag al uitverkocht en als ik nu in de store kijk is dat nog steeds zo.Mizgala28 schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:27:
[...]
Ben benieuwd hoe de refurbished modellen in de toekomst zullen zijn, er zitten nu blijkbaar veel tussen die ongebruikt (of bijna niet) teruggestuurd worden.
Wel een toffe deal op deze manier, scheelt hoop geld zelfs met een extra SSD.
Er is tussendoor wel nieuwe voorraad gekomen maar je moet er wel redelijk bovenop zitten geloof ik ja.langestefan schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:11:
[...]
Ja klopt, het is altijd een beetje geluk hebben met refurbished. Maar op basis van mijn N=1 ervaring lijkt wel goed te zitten bij valve dus. Overigens was ik niet de enige met dit idee, de 64GB variant was na een dag al uitverkocht en als ik nu in de store kijk is dat nog steeds zo.
Gamertag: FinrazielNL
Yup, de 2e batch 64gb modellen was binnen een paar uur alweer uitverkocht, hoewel je natuurlijk nooit weet of dat een batch van 10 of 100 is, gaan ze als warme broodjes.
Ook vrij logisch, ik heb nog nergens negatieve ervaringen gelezen en een beetje tweaker heeft voor een habbekrats een prima deck. Ik heb zelf €399 + €21 sjaux backplate met extra koeling + €41 512gb ssd betaald, voor net iets meer dan €400 dus een deck die vergelijkbaar is met het topmodel dat bij valve de deur uitgaat voor €679…
Ook vrij logisch, ik heb nog nergens negatieve ervaringen gelezen en een beetje tweaker heeft voor een habbekrats een prima deck. Ik heb zelf €399 + €21 sjaux backplate met extra koeling + €41 512gb ssd betaald, voor net iets meer dan €400 dus een deck die vergelijkbaar is met het topmodel dat bij valve de deur uitgaat voor €679…
youtube.com/@hisrep
Is er zoiets als 'rpilocator' maar dan voor steamdecks?Finraziel schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:39:
[...]
Er is tussendoor wel nieuwe voorraad gekomen maar je moet er wel redelijk bovenop zitten geloof ik ja.
Gewoon dagelijks even kijken. Die van 64gig stond bijna een hele dag online vd week.
Thanks voor de tip!Timothy3000 schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:39:
Gewoon dagelijks even kijken. Die van 64gig stond bijna een hele dag online vd week.
Ik twijfel steeds over die refurbished deck. Met de Summer en Winter sale was hij nieuw ietsjes duurder. Denk dat ik dan toch daar op wacht.
Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en een 256GB refurbished besteld
31 augustus besteld en vandaag in huis! Kan niet wachten tot dat ik thuis ben
Refurb kopen en als het tegenvalt (wat me nagenoeg onmogelijk lijkt) terugsturen onder wet koop op afstand. Daarna een 1tb ssd bestellen en er in schroeven, en eventueel de gullikit sticks. Dan heb je echt een prima apparaat voor een betere prijs dan wie dan ook.Timothy3000 schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:46:
Ik twijfel steeds over die refurbished deck. Met de Summer en Winter sale was hij nieuw ietsjes duurder. Denk dat ik dan toch daar op wacht.
Ik zou gullikit sticks pas overwegen als de standaard sticks stickdrift hebben, verder heb je er niks aan toch?sebastius schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:52:
[...]
Refurb kopen en als het tegenvalt (wat me nagenoeg onmogelijk lijkt) terugsturen onder wet koop op afstand. Daarna een 1tb ssd bestellen en er in schroeven, en eventueel de gullikit sticks. Dan heb je echt een prima apparaat voor een betere prijs dan wie dan ook.
Minder deadzone tov de originele sticks. Niet noodzakelijk maar voor sommige games schijnt het fijner te zijn. Ik heb ze puur uit principe er in gezet, want ik ben een sucker voor upgrades en upselling.SD5k schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:13:
[...]
Ik zou gullikit sticks pas overwegen als de standaard sticks stickdrift hebben, verder heb je er niks aan toch?
Je hoeft niet met stick drift te gamen terwijl je op de gullikits wacht 😉SD5k schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:13:
[...]
Ik zou gullikit sticks pas overwegen als de standaard sticks stickdrift hebben, verder heb je er niks aan toch?
Ik keek recent hier nog eens in V&A, en op de welbekende doorverkoop sites. Toch redelijk wat aanbod, en de laatste dagen ineens een golf steam decks (niet hier)sebastius schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:52:
[...]
Refurb kopen en als het tegenvalt (wat me nagenoeg onmogelijk lijkt)
Reden allemaal dezelfde: "ik dacht dat ik zou gamen op de bank/elders, maar blijkbaar niet", of "toch geen tijd".
Uiteraard een vertekend beeld want er zijn er duizenden verkocht waarschijnlijk in de benelux, en ik ben zeker dat de steam deck bij het overgrote deel van de kopers nuttig en frequent gebruikt wordt.
Maar het lijkt me wel zo'n alles of niets device te zijn. Ofwel helemaal compatibel met je gamer-way-of-life, ofwel helemaal niet. Dus toch niet zo evident, lijkt me...
Je kan het enkel proberen inderdaad...
[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 04-09-2023 21:36 ]
@Amos_x dit is toch van alle tijden? Kijk eens hoeveel XBOXen en PS5’s te koop staan waarbij het commentaar is dat hij toch alleen maar stof ligt te happen. Ik zou hier niet de conclusie uit trekken dat het een alles of niks apparaat.
En bevalt ie?nilsson1234 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:05:
Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en een 256GB refurbished besteld31 augustus besteld en vandaag in huis! Kan niet wachten tot dat ik thuis ben
En, zijn er hier mensen mensen die Starfield hebben gepre-ordered en gepre-load hebben op hun Steam Deck? Ik persoonlijk ga binnenkort op roadtrip en ga er pas daarna naar kijken. Ik ben heel benieuwd hoe het spel bevalt op de Deck, zeker gezien het spel niet echt lekker draait op zelfs de meest courante GPUs
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Heb starfield overwogen, maar na een paar reviews te hebben gezien en wat van de issues heb ik besloten deze voorlopig niet aan te raken. De issues staan trouwens volledig los van de setup die wordt gebruikt.XanderDrake schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:33:
En, zijn er hier mensen mensen die Starfield hebben gepre-ordered en gepre-load hebben op hun Steam Deck? Ik persoonlijk ga binnenkort op roadtrip en ga er pas daarna naar kijken. Ik ben heel benieuwd hoe het spel bevalt op de Deck, zeker gezien het spel niet echt lekker draait op zelfs de meest courante GPUs
Het draait dan met name om de kwaliteit van de NPC's en de wereld zelf. Bij momenten lijkt het een PS3 era spel. AI schijnt nog dommer te zijn dan dan bij release van cyberpunk. Ik heb filmpjes gezien waarin bewakers niet eens reageren als je wapens op ze richt en als je net langs ze schiet. Verder zit je veel naar loading screens te kijken als je naar een planeet wil vliegen, in realiteit is het niet eens vliegen want het is tot 80% geautomatiseerd. Je kan de beam me up scotty mode gebruiken waarbij je het hele space flight stuk skipped. Mij zouden de loading screens teveel irriteren, vond de outer worlds op een gegeven niet immersief vanwege dezelfde reden. Het verhaal en de quests zijn van top kwaliteit wat ik begrijp. Maar het lijkt niet de game te worden die velen gehoopt hadden dat het zou zijn. Hopelijk kunnen ze het eea nog fixen.
Ik heb afgelopen weekend geprobeerd om Gamepass te krijgen op mijn Steam Deck middels de Edge browser, maar elke keer na de officiële stappenplannen gevolgd te hebben start Edge niet op. Ik heb alles ook al drie keer weggehaald en opnieuw ingesteld (inclusief data verwijderd), maar het blijft maar niet werken.
Iemand een idee? Ik heb al wat rondgezocht op Reddit maar ik vond niemand met hetzelfde probleem.
Iemand een idee? Ik heb al wat rondgezocht op Reddit maar ik vond niemand met hetzelfde probleem.
Je zou kunnen kijken of je toevallig niet ergens een verkeerde single quote hebt. Dat had ik namelijk. Ik heb die config line gewoon gekopieerd uit een tutorial, maar daar bleek dus een verkeerde quote in te zitten. Daar kwam ik ook pas na een hele avond zoeken achter. In meerdere tutorials werd de verkeerde quote gebruikt.Orangelights23 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:07:
Ik heb afgelopen weekend geprobeerd om Gamepass te krijgen op mijn Steam Deck middels de Edge browser, maar elke keer na de officiële stappenplannen gevolgd te hebben start Edge niet op. Ik heb alles ook al drie keer weggehaald en opnieuw ingesteld (inclusief data verwijderd), maar het blijft maar niet werken.
Met ‘ werkt het niet, en met ' wel.
Apart hoe verschillend de meningen daarin zijn... Ik heb alleen de ACG review gekeken en hij vond dat er erg weinig issues waren. Dat is mijn ervaring tot nu toe ook, al ben ik ook nog niet zo ver. Ik ben 1 keer bij het verlaten van een (geland) schip door de loopplank heen gezakt waardoor ik onder het schip zat, maar kon er gewoon onderuit kruipencold_as_ijs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:10:
[...]
Heb starfield overwogen, maar na een paar reviews te hebben gezien en wat van de issues heb ik besloten deze voorlopig niet aan te raken. De issues staan trouwens volledig los van de setup die wordt gebruikt.
Het draait dan met name om de kwaliteit van de NPC's en de wereld zelf. Bij momenten lijkt het een PS3 era spel. AI schijnt nog dommer te zijn dan dan bij release van cyberpunk. Ik heb filmpjes gezien waarin bewakers niet eens reageren als je wapens op ze richt en als je net langs ze schiet. Verder zit je veel naar loading screens te kijken als je naar een planeet wil vliegen, in realiteit is het niet eens vliegen want het is tot 80% geautomatiseerd. Je kan de beam me up scotty mode gebruiken waarbij je het hele space flight stuk skipped. Mij zouden de loading screens teveel irriteren, vond de outer worlds op een gegeven niet immersief vanwege dezelfde reden. Het verhaal en de quests zijn van top kwaliteit wat ik begrijp. Maar het lijkt niet de game te worden die velen gehoopt hadden dat het zou zijn. Hopelijk kunnen ze het eea nog fixen.
De laadschermen zijn soms wel een beetje jammer, hoewel ze ook maar heel kort duren dus eigenlijk stoor ik me er nu al niet meer zo aan. Maar ja dat is persoonlijk. Net als of je je stoort aan dat het niet echt een space travel sim is. Ik ben daar juist wel blij mee want ik benader deze game als een fan van Bethesda's vorige games (met uitzondering van FO76...) en echte space sims vind ik over het algemeen juist wat te overwhelming.
Maar ik heb niet eens geprobeerd om deze game op de steam deck te installeren... Deze speel ik lekker op de game pc in volle glorie. Sterker nog, ik heb mijn videokaart er voor geupgrade (een 7900XT)... en de PSU omdat bleek dat de oude die nieuwe videokaart niet trok

Ik denk dat het misschien voor iemand die geen andere optie heeft nog best speelbaar kan zijn, maar ik speel dan liever iets anders wat beter draait op de deck en bewaar die zware games voor als ik aan de PC kan/wil zitten.
@Finraziel ik baseer me vooral op wat ik bij anderen zie, dus misschien als ik er zelf aan begin dat ik andere mening krijg
. Dit is bijvoorbeeld screenshot van een maat op zijn XsX:
:strip_exif()/f/image/sD2vFGRy3sPExmeHUkG8Xuc0.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij had ook een hele lijst met commentaar, met name dat de game eigenlijk oud aanvoelt.
Ik kwam dit op Twitter tegen:
https://twitter.com/docto...&t=BhF_9gVQ2WFDGjSBrs8c3g
Dit alles neemt niet weg dat je natuurlijk niet super kan vermaken, heb me recentelijk helemaal uitgeleefd in de witcher 1 & 2 bijvoorbeeld. Ik heb geen haast om er mee aan de slag te gaan. Misschien maar eens een Bethesda game spelen
, ooit aan FO3 begonnen maar opgehouden omdat het geen fps was haha. Heb wel TES 3,4 en 5 in mijn bezit voor mijn retro consoles.
:strip_exif()/f/image/sD2vFGRy3sPExmeHUkG8Xuc0.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij had ook een hele lijst met commentaar, met name dat de game eigenlijk oud aanvoelt.
Dit alles neemt niet weg dat je natuurlijk niet super kan vermaken, heb me recentelijk helemaal uitgeleefd in de witcher 1 & 2 bijvoorbeeld. Ik heb geen haast om er mee aan de slag te gaan. Misschien maar eens een Bethesda game spelen
Dat is inderdaad wel een beetje Bethesda niveau graphics en NPC kwaliteitcold_as_ijs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:44:
@Finraziel ik baseer me vooral op wat ik bij anderen zie, dus misschien als ik er zelf aan begin dat ik andere mening krijg. Dit is bijvoorbeeld screenshot van een maat op zijn XsX:
[Afbeelding]
Dit alles neemt niet weg dat je natuurlijk niet super kan vermaken, heb me recentelijk helemaal uitgeleefd in de witcher 1 & 2 bijvoorbeeld. Ik heb geen haast om er mee aan de slag te gaan. Misschien maar eens een Bethesda game spelen, ooit aan FO3 begonnen maar opgehouden omdat het geen fps was haha. Heb wel TES 3,4 en 5 in mijn bezit voor mijn retro consoles.
Overigens volgt op vele maten Starfield de Bethesda RPG formule dus als je Skyrim en FO4 hebt gespeeld wat je wel een beetje wat je kan verwachten, niet dat je straks een ruimte simulator verwacht zoals vele andere en dus teleurgesteld zult zijn
Gameplay wint het bij mij altijd van graphics. En één screenshot geeft een selectief beeld. Ik kom lelijke dingen tegen en prachtige dingen.cold_as_ijs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:44:
@Finraziel ik baseer me vooral op wat ik bij anderen zie, dus misschien als ik er zelf aan begin dat ik andere mening krijg. Dit is bijvoorbeeld screenshot van een maat op zijn XsX:
[Afbeelding]
Dit alles neemt niet weg dat je natuurlijk niet super kan vermaken, heb me recentelijk helemaal uitgeleefd in de witcher 1 & 2 bijvoorbeeld. Ik heb geen haast om er mee aan de slag te gaan. Misschien maar eens een Bethesda game spelen, ooit aan FO3 begonnen maar opgehouden omdat het geen fps was haha. Heb wel TES 3,4 en 5 in mijn bezit voor mijn retro consoles.
/f/image/D9hIaoHpmGsTd1ih8jqDS9Ml.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/H4JZnz7LerpXJpURFmQiaPkC.png?f=fotoalbum_large)
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Dat inderdaad... Het hangt denk ik ook af van hoe je er naar wil kijken, mij vallen de positieve dingen veel meer op dan de negatieve dingen. Die rare ogen zijn me ook wel eens opgevallen maar daar kijk ik dan niet te lang naar. Op andere momenten valt me juist op hoe mooi iets ook kan zijn, daar sta ik dan liever even bij stil. Zo vind ik New Atlantis over het algemeen echt prachtig en het voelt voor mij echt als onderdeel van de wereld waar het in zit. Ja je krijgt laadschermen als je een winkel in gaat, maar de stad zelf is gewoon open. Je kunt zo vanuit de stad van een klif afspringen de wildernis achter de muren in (met een goed getimede stoot van je booster om dat te overleven).Mog schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:01:
[...]
Gameplay wint het bij mij altijd van graphics. En één screenshot geeft een selectief beeld. Ik kom lelijke dingen tegen en prachtige dingen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder voelt de game ook lekker dynamisch... Wat ik bv erg leuk vond was toen ik buiten de stad aan het verkennen was en terwijl ik naar een of andere radio toren loop zie ik een schip landen dus ik ga kijken... Dichterbij gekomen blijkt het een schip van een vijandige groep mercs te zijn dus ik cirkel voorzichtig er omheen naar de ingang van het schip. Daar blijken 4 mercs rustig naar buiten te banjeren, die schrikken als ze mij zien wat natuurlijk een vuurgevecht wordt. Ik win natuurlijk, maar kort nadat ik de laatste verslagen heb en denk van ik ga dat schip eens bekijken besluit de piloot die er blijkbaar nog in zat dat hij het voor gezien houdt en stijgt op terwijl ik hard weg ren voor de vlammen uit zijn motoren (geen idee of ze echt schade doen maar maakt ook niet uit). En voor zover ik kon bepalen is dat niet scripted maar gewoon hoe het toevallig uitpakte... Ik weet niet of het goed overkomt maar ik vond het geweldig, echt waar Bethesda zo goed in is
Sorry, maar langzamerhand begint dit draadje te veranderen in een Starfield review en ervaringen topic
youtube.com/@hisrep
Edit: Nevermind, dacht dat dit het Xbox topic was.
[ Voor 75% gewijzigd door Timothy3000 op 05-09-2023 21:24 ]
Iemand toevallig ervaring met die nieuwe patch van Jedi Survivor op SteamDeck?
nieuws: Star Wars Jedi: Survivor-patch brengt 'solid 60fps' naar consoles, DL...
Ik zit al een tijdje te loeren op deze game. Maar schrok van de eerdere reviews met meldingen van slechte performance. Ook op Deck.
nieuws: Star Wars Jedi: Survivor-patch brengt 'solid 60fps' naar consoles, DL...
Ik zit al een tijdje te loeren op deze game. Maar schrok van de eerdere reviews met meldingen van slechte performance. Ook op Deck.
Ik heb hem zelf niet, maar kwam wel deze tegen:Omizon schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:37:
Iemand toevallig ervaring met die nieuwe patch van Jedi Survivor op SteamDeck?
"It still doesn’t deserve to be rated yet though, not even “Playable” as it still has too many drops. And further testing showed some cutscenes still have bigger drops too. But hey, it’s good progress!"
Dus lijkt me nog niet echt aan te raden .
Werkelijk fantastisch
Ik heb er ook geplaatst. Echter had moest ik deze op A zetten. Alleen weet ik nu niet als die capacitieve touch werkt of niet, valt dit ergens te testen? Mijn deadzone is wel praktisch weg.sebastius schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:29:
[...]
Minder deadzone tov de originele sticks. Niet noodzakelijk maar voor sommige games schijnt het fijner te zijn. Ik heb ze puur uit principe er in gezet, want ik ben een sucker voor upgrades en upselling.
Mocht je eventueel Xbox game pass hebben dan kan je het ook zo spelen in plaats van meteen de volle mep te betalencold_as_ijs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:10:
[...]
Heb starfield overwogen, maar na een paar reviews te hebben gezien en wat van de issues heb ik besloten deze voorlopig niet aan te raken. De issues staan trouwens volledig los van de setup die wordt gebruikt.
Een button layout aanzetten die gyro aim met thumbstick touch activatie heeft.571Pro schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:48:
[...]
Ik heb er ook geplaatst. Echter had moest ik deze op A zetten. Alleen weet ik nu niet als die capacitieve touch werkt of niet, valt dit ergens te testen? Mijn deadzone is wel praktisch weg.
[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Vanish op 10-09-2023 13:17 . Reden: Kromme zinsopbouw ]
Was nooit zo'n Xcloud fan (lees game stream fan), maar had dan ook vooral games al FH5 en andere tripple A geprobeerd op de Steam deck en die ervaring was meh. Maar nu zit ik in Sea of Stars en dat geeft een hele andere ervaring. En het is ook nog eens top voor de accu
Ja Sea of Stars is qua stream beeld kwaliteit goed te doen alleen bij mij is de framerate niet strak locked 60. Voor de grap had ik Starfield geprobeerd maar beeld is zo slecht.Beakzz schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:57:
Was nooit zo'n Xcloud fan (lees game stream fan), maar had dan ook vooral games al FH5 en andere tripple A geprobeerd op de Steam deck en die ervaring was meh. Maar nu zit ik in Sea of Stars en dat geeft een hele andere ervaring. En het is ook nog eens top voor de accu
Ik ga het nog met bekabeld internet proberen maar anders is Xcloud wel ontzettend slecht.
Ik vind streamen vanaf de PS5 nog steeds ideaal. Wel een prachtig beeld, maar geen blowende fan en accu die snel leegloopt. Enige nadeel is dat je geen quick resume hebt.
Bij Sea of Stars bedoel je? Of een andere game? Bij mij voelt het gewoon strak, maar zelfs als het de 60 niet aan tikt zou dat bij een game als deze niet veel uit moeten maken? Dan lock je hem lager?joepiesaus schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:09:
[...]
Ja Sea of Stars is qua stream beeld kwaliteit goed te doen alleen bij mij is de framerate niet strak locked 60. Voor de grap had ik Starfield geprobeerd maar beeld is zo slecht.
Ik ga het nog met bekabeld internet proberen maar anders is Xcloud wel ontzettend slecht.
Ja Sea of Stars, het zijn volgens mij stutters en ik vermoed door hoge latency wifi maar moet meerdere games proberen. Net even aangeslingerd en nagenoeg geen stutters.Beakzz schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:28:
[...]
Bij Sea of Stars bedoel je? Of een andere game? Bij mij voelt het gewoon strak, maar zelfs als het de 60 niet aan tikt zou dat bij een game als deze niet veel uit moeten maken? Dan lock je hem lager?
Tot 21 september 10-20% korting op de deck vanwege het 20 jarige bestaan van Steam 
https://twitter.com/OnDeck/status/1702367990875037959
Sinds kort heb ik ook een Steamdeck en niet direct behoefte aan een dock, maar tijdens het kijken van veel reviews werdt een aantal keer genoemd dat de originele dock nog wat bugs heeft waardoor er aanbevelingen werden gedaan voor 3rd party docks.Mr. Vanish schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 04:16:
Tot 21 september 10-20% korting op de deck vanwege het 20 jarige bestaan van Steam
Hoe zijn de ervaringen hier?
Ik heb de Jsaux 6-in-1 Dock (3x USB, HDMI, ethernet) en ik heb geen problemen gehad.
Ik gebruik hem niet super vaak, maar als ik hem aansluit werkt het gewoon.
Ik gebruik hem niet super vaak, maar als ik hem aansluit werkt het gewoon.
Stadia was beter....
Ik heb de Steamdock sinds oktober vorig jaar en kan geen problemen melden. Wat voor soort bugs komen voor?
Ik heb hier een dock van een third party (35 euro) en gaat nog altijd prima mee op mijn TV, ik las voor het laatst wel dat bijvoorbeeld de JSAUX dock niet lekker werkt met sommige TV's, in zijn geval zijn LG TV dus er lijken wel een paar cases te zijn dat het niet lekker werkt.McLambo schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:14:
[...]
Sinds kort heb ik ook een Steamdeck en niet direct behoefte aan een dock, maar tijdens het kijken van veel reviews werdt een aantal keer genoemd dat de originele dock nog wat bugs heeft waardoor er aanbevelingen werden gedaan voor 3rd party docks.
In ieder geval werkt hier alles prima, het geld wat ik bespaart had door een third party dock te kopen heb ik weer besteed aan nieuwe games
Toch wel interessant dat die dock ook in de aanbieding is, zeker aangezien je er een extra power supply bij krijgt. Als je dat allemaal 3rd party koopt kom je qua prijs heel dicht bij de originele dock in de buurt. 
edit: zojuist besteld
edit: zojuist besteld
[ Voor 6% gewijzigd door SD5k op 15-09-2023 14:07 ]
Wegvallen van beeld naar de tv/monitor tot compleet 'vastlopen' van de dock waardoor deze een powercycle moet hebbendevandrej schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:36:
Ik heb de Steamdock sinds oktober vorig jaar en kan geen problemen melden. Wat voor soort bugs komen voor?
Ik heb een of andere cheap ass dock van Ali gehaald, doet het prima zowel met mijn Steam Deck als met mijn HP laptop van de zaak. Zie geen reden om een duurdere officiële dock te halen. Je moet wel zelf een voeding hebben/regelen.McLambo schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:14:
[...]
Sinds kort heb ik ook een Steamdeck en niet direct behoefte aan een dock, maar tijdens het kijken van veel reviews werdt een aantal keer genoemd dat de originele dock nog wat bugs heeft waardoor er aanbevelingen werden gedaan voor 3rd party docks.
Cunning linguist.
Ik heb de JSAUX 7 in 1 dock, doet het over het algemeen prima.McLambo schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:14:
[...]
Enige aanmerking is de wifi die instabiel is wanneer docked maar dat is volgens mij meer een probleem van de steamdeck zelf. Bij gebruik van een dock zou ik dan ook zeker aanraden een kabel voor internet te gebruiken.
Ook ik heb de Steam Dock nu een tijd in gebruik en ervaar volgens mij geen bugs. Ik vroeg mij daarom hetzelfde af als hierboven: Welke bugs komen vaak voor?devandrej schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:36:
Dus meegeleverde voeding, en DP-ondersteuning (ook voor multi-monitor).Bart ® schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:24:
Zie geen reden om een duurdere officiële dock te halen. Je moet wel zelf een voeding hebben/regelen.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Steam OS 3.5 Beschikbaar op preview mode en die zou eea verbeteren voor (oa?) Starfield. Speel 'm nu vandaag pas voor het eerst, ben nog een beetje op zoek naar de beste settings, resolution scaling naar 80% bijvoorbeeld doet al wonderen qua netheid van de textures, zonder is enorm blurry.
Nog geen geüpdatet items op protondb ervan
Nog geen geüpdatet items op protondb ervan
Kun je daar als voeding ook de originele Steamdeck adapter voor gebruiken?Bart ® schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:24:
[...]
Ik heb een of andere cheap ass dock van Ali gehaald, Je moet wel zelf een voeding hebben/regelen.
Jazeker. En elke andere voeding met USB C met 45W PD of hoger.macdushi schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:45:
[...]
Kun je daar als voeding ook de originele Steamdeck adapter voor gebruiken?
Cunning linguist.
Gisteren Heroic geinstalleerd om mijn Epic en GOG accounts te koppelen.
Dat leek allemaal probleemloos te verlopen.
Klein tesje gedaan met 1 epic game. Installatie en toevoegen aan BPM ging goed. Eerste uitdaging kwam ingame: press '2' to select secondary weapon..
Uuh ja: even uitzoeken hoe het mappen van Keys kan werken via Heroic 😄
Dat leek allemaal probleemloos te verlopen.
Klein tesje gedaan met 1 epic game. Installatie en toevoegen aan BPM ging goed. Eerste uitdaging kwam ingame: press '2' to select secondary weapon..
Uuh ja: even uitzoeken hoe het mappen van Keys kan werken via Heroic 😄
Hoef je niet te doen hoor. Je voegt die games gewoon toe aan Steam via de drie puntjes in Heroic. Als je dan switcht naar Game mode kan je gewoon de keymappings van Steam Deck zelf gebruikt. Werkt perfect.
Dat werkt bij mij voor sommige games prima, en voor sommige games helemaal niet (o.a. into the breach will alleen opstarten via Heroic)
Hier ook aan het prutsen met Heroic. Blade Runner en Full Throttle gingen niet dus ik dacht dat Heroic gewoon niet werkte op mijn Deck. Maar na het proberen van wat andere games bleken deze dus wel te werken, dus het is wat trial-and-error. Op zich geen probleem voor Blade Runner en consoorten, ik doe dan wel een custom ScummVM installatie en kan die via die weg spelen.
Voor de controls is het inderdaad een tip om voor die games ze zeker te laten toevoegen aan Steam via de Heroic instellingen. Je krijgt dan niet alleen de Steam overlay die je kan gebruiken, maar je kan dan ook de controller config instellen en zelfs Community controller configs downloaden via de Steam interface. Dat laatste wordt niet automatisch toegepast en moet je - in tegenstelling tot de via Steam aangekochte games - wel nog manueel configureren.
Voor de controls is het inderdaad een tip om voor die games ze zeker te laten toevoegen aan Steam via de Heroic instellingen. Je krijgt dan niet alleen de Steam overlay die je kan gebruiken, maar je kan dan ook de controller config instellen en zelfs Community controller configs downloaden via de Steam interface. Dat laatste wordt niet automatisch toegepast en moet je - in tegenstelling tot de via Steam aangekochte games - wel nog manueel configureren.
De geruchten rondom de nieuwe, aankomende Switch beginnen aan te zwellen. Vandaag kwam er een bericht op de frontpage dat developers melden dat deze Switch PS4 achtige prestaties zal hebben en uitkomt in de tweede helft van 2024.
Dit soort prestaties maakt veel meer "hardcore" games mogelijk op de nieuwe Switch, en ik verwacht dat we aan de lopende band "impossible Switch 2 ports" gaan zien, van alle games die dezer dagen uitkomen. Ik vraag me dan af of dít voldoende zal zijn voor Valve om de Deck 2 uit te brengen?
AMD is druk bezig met de opvolger van de huidige Phoenix Point APU's, welke wij beter kennen als de 7040U serie. Strix Point komt ongeveer op hetzelfde moment uit als de Switch 2, en kent potentieel een andere architectuur:
De Dense versie is dan dan waarschijnlijk gebasseerd op efficientere Zen 5C 4nm-geëtste CPU cores. Andere voordelen zijn RDNA3.5, maar daar verwacht ik niet extreem veel extra performance van. Gezien de CPU kant van alle Zen APUs zoveel stroom vreet, zou het kunnen dat deze generatie wel die 40-50% FPS boost brengt die Valve nodig heeft voor een Deck 2.
Wat denken jullie
?
Dit soort prestaties maakt veel meer "hardcore" games mogelijk op de nieuwe Switch, en ik verwacht dat we aan de lopende band "impossible Switch 2 ports" gaan zien, van alle games die dezer dagen uitkomen. Ik vraag me dan af of dít voldoende zal zijn voor Valve om de Deck 2 uit te brengen?
AMD is druk bezig met de opvolger van de huidige Phoenix Point APU's, welke wij beter kennen als de 7040U serie. Strix Point komt ongeveer op hetzelfde moment uit als de Switch 2, en kent potentieel een andere architectuur:
STX
— HXL (@9550pro) 5 augustus 2023
monolithic
2CCX
4C8T(Z5 Classic)+8c16T(Z5 Dense)
L3 16+8MB
8WGP RDNA3.5https://t.co/hHQ4oBRb8y
De Dense versie is dan dan waarschijnlijk gebasseerd op efficientere Zen 5C 4nm-geëtste CPU cores. Andere voordelen zijn RDNA3.5, maar daar verwacht ik niet extreem veel extra performance van. Gezien de CPU kant van alle Zen APUs zoveel stroom vreet, zou het kunnen dat deze generatie wel die 40-50% FPS boost brengt die Valve nodig heeft voor een Deck 2.
Wat denken jullie
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Als er één device is dat niet met de Deck concurreert is het de Switch wel. Ja, het is portable gaming, maar Nintendo levert een totaal ander soort games en is dus ook veel minder high-end georiënteerd. Dat blijkt hier ook al uit, want "PS4 achtig" loopt nog steeds achter op de PS5 die tegen de tijd dat de Switch 2 uitkomt toch ook al wel weer langzaam een groter broertje zal krijgen.XanderDrake schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:24:
<>
Wat denken jullie?
Steam Deck is eerder een soort mobiele playstation qua games, dus juist de komst daarvan zou echt concurrentie voor Valve betekenen. Ik denk echter eerder dat een betere kloon dan bijv. een ROG Ally echt een bedreiging voor Valve vormt. Die laatste is echter nu nog te duur maar zodra er rond €500-600 een alternatief met krachtiger hardware dan de Deck komt, gaat Valve zich pas echt zorgen maken denk ik.
youtube.com/@hisrep
Ook daar maakt Valve zich geen zorgen over. Alles wat zorgt voor meer sales van PC games is uiteindelijk goed voor Steam, en dus Valve.
Ik heb vanavond ook Steam OS 3.5 geïnstalleerd. Speelde de afgelopen dagen Far Cry 3. Het spel ziet er opeens een stuk mooier uit en ik haal iets van 10 frames meer per seconde. Loopt nu echt vloeiend en is veel leuker om te spelen zo. Mooie update!
Wanneer komt deze update in het reguliere kanaal terecht?
youtube.com/@hisrep
Is onbekendDeNachtwacht schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 07:38:
PSN & XBL: Denkoyugo
Mmh, ik heb geen Preview channel? Alleen Stable en Beta?
Als is stable isDeNachtwacht schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 07:38:
Ik heb ook stabiel en beta. Derde heet geloof ik 'experimenteel'.Tadango schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:40:
Mmh, ik heb geen Preview channel? Alleen Stable en Beta?
Die mist hier dus? Ik heb OS en client beiden op Beta maar Preview of Expirimenteel blijft weg... Hebben meer lees ik maar blijft vreemd.MennoE schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:44:
[...]
Ik heb ook stabiel en beta. Derde heet geloof ik 'experimenteel'.
Edit: Ah... ik had via dev mode nog Show Advanced channels aan staan. Die moet uit.... En blijkbaar is beiden Beta dus Preview.
[ Voor 16% gewijzigd door Tadango op 19-09-2023 09:36 ]
Daar wachten we al sinds maart van dit jaar opDeNachtwacht schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 07:38:
Maar ik vermoed dat het nu niet meer lang gaat duren, Valve promoot namelijk zelf de release van deze preview.
Even een update van mij,
Ik heb 3 weken geleden een Deck gekocht maar had last van het 400mhz probleem.
Na contact met de helpdesk bij Steam heb ik wat dingen geprobeerd om het te fixen maar dat heeft niet gewerkt.
Dus een RMA aangemaakt en opgestuurd. (moet naar Tsjechië dus dat heeft ongeveer een week geduurd)
Na aankomst daar hebben ze de volgende dag vanuit Nederland een nieuwe opgestuurd.
En deze werkt gelukkig perfect!
Heb net de SSD vervangen door een 1TB en nu maar weer lekker gamen!
Al met al ben ik tevreden met de service van Valve/Steam
Na contact met de helpdesk bij Steam heb ik wat dingen geprobeerd om het te fixen maar dat heeft niet gewerkt.
Dus een RMA aangemaakt en opgestuurd. (moet naar Tsjechië dus dat heeft ongeveer een week geduurd)
Na aankomst daar hebben ze de volgende dag vanuit Nederland een nieuwe opgestuurd.
En deze werkt gelukkig perfect!
Was de 400mhz bug hebbende Deck een refurbished Deck?ikdedinges schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:34:
Even een update van mij,
En deze werkt gelukkig perfect!![]()
Zijn er mensen die tijdens de huidige sale een deck hebben besteld en al bijna een week wachten op verzending? Heb hem bij het begin van de sale gelijk besteld maar staat nog steeds op de ingepakte status. Een maat van mij heeft hetzelfde model maandagochtend besteld en heeft hem vanmiddag al binnen gehad. Steam support komt met een standaard verhaal over levertijd. Ze reageren niet op het annuleren van mijn order. Heeft iemand een idee hoe lang er overheen gaat om hem te annuleren of moet ik echt wachten tot ik hem daadwerkelijk heb en hem dan terugsturen.
Ja hoor dit lijkt mij een volkomen normale procedure. Ik heb mijn Steam Deck tijdens de vorige sale gekocht en heb ook een week gewacht. Als je terugleest in het topic over de Steam Deck levertijden zie je ook dat dit bij vrijwel iedereen het geval is.BoomTree schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:25:
Zijn er mensen die tijdens de huidige sale een deck hebben besteld en al bijna een week wachten op verzending? Heb hem bij het begin van de sale gelijk besteld maar staat nog steeds op de ingepakte status. Een maat van mij heeft hetzelfde model maandagochtend besteld en heeft hem vanmiddag al binnen gehad. Steam support komt met een standaard verhaal over levertijd. Ze reageren niet op het annuleren van mijn order. Heeft iemand een idee hoe lang er overheen gaat om hem te annuleren of moet ik echt wachten tot ik hem daadwerkelijk heb en hem dan terugsturen.
Geen zorgen dus!
Fijn dat je nu een goed werkende Deck hebt! Mijn deck moest helaas ook terug en mijn ervaring met de service van Steam was verder ook goed. Enige minpuntje was dat ik heel veel 'bewijs' moest aanleveren voordat ik een RMA kreeg. Telkens kreeg ik weer nieuwe vragen die ik moest beantwoorden en uiteindelijk moest ik een filmpje maken van het probleem. Al met al is daar bijna een week overheen gegaan en is er best wat tijd in gaan zitten.ikdedinges schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:34:
Even een update van mij,
En deze werkt gelukkig perfect!![]()
Wat ik me nog afvroeg, heb jij dezelfde versie terug gekregen? Ik heb een volledige nieuwe Deck gekregen, maar ook een nieuwer model. Toen ik hem open schroefde zag het er van binnen heel anders uit. Ook in de firmware zag ik terug dat het nieuwere revisie was
Andere plate, andere fan, schroefjes op een andere plek.
/f/image/rNTffF7eRyvMpwx8EUf4E5LL.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Criminelis op 21-09-2023 09:20 . Reden: Foto toegevoegd ]
Ja, 256GB versie, en ik heb ook een refurbished terug gekregen.XanderDrake schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:46:
[...]
Was de 400mhz bug hebbende Deck een refurbished Deck?
Nouja met een sleeve waarop staat dat ie refurbished is, ziet er uit als nieuw.
Ik heb een paar screenshots meegestuurd waarop duidelijk te zien was dat m'n vorige deck de bug heeft.Criminelis schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:13:
[...]
Fijn dat je nu een goed werkende Deck hebt! Mijn deck moest helaas ook terug en mijn ervaring met de service van Steam was verder ook goed. Enige minpuntje was dat ik heel veel 'bewijs' moest aanleveren voordat ik een RMA kreeg. Telkens kreeg ik weer nieuwe vragen die ik moest beantwoorden en uiteindelijk moest ik een filmpje maken van het probleem. Al met al is daar bijna een week overheen gegaan en is er best wat tijd in gaan zitten.
Wat ik me nog afvroeg, heb jij dezelfde versie terug gekregen? Ik heb een volledige nieuwe Deck gekregen, maar ook een nieuwer model. Toen ik hem open schroefde zag het er van binnen heel anders uit. Ook in de firmware zag ik terug dat het nieuwere revisie was
[Afbeelding].
Enige wat ik moest doen voordat ik een RMA kreeg was de batterij in storage mode moest zetten en als laatste een complete reimage. Daarna kreeg ik gelijk alles doorgestuurd om em op te sturen.
Of het dezelfde versie is kan ik je niet vertellen, ik heb de vorige niet open gehad, kreeg de nieuwe SSD pas binnen tijdens het RMA process.
Ik heb nu iig de versie met het stalen plaatje over het moederbord en SSD
Nou weer lekker verder met Titanfall 2
Dat is juist het vreemde ik lees in dit topic juist dat mensen 3-4 dagen moeten wachten en ik zit nu op precies een week en heb staat nog steeds op de packaged status terwijl een vriend van mij hem maandag had besteld en woensdag in huis had. Ik denk dat er iets mis is gegaan in het magazijn maar steam wil niets uitzoeken. Ben benieuwd.Hoogheid schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:02:
[...]
Ja hoor dit lijkt mij een volkomen normale procedure. Ik heb mijn Steam Deck tijdens de vorige sale gekocht en heb ook een week gewacht. Als je terugleest in het topic over de Steam Deck levertijden zie je ook dat dit bij vrijwel iedereen het geval is.
Geen zorgen dus!
Excuus als dit al twaalf miljoen keer gevraagd is:
Garantie op refurbished Deck is een jaar. Is dat ook zo voor een nieuwe?
Twijfel enorm over een nieuwe 64gb plus sd met deze korting of een refurbished 256g.
Twijfel enorm over een nieuwe 64gb plus sd met deze korting of een refurbished 256g.
Je eerste stelling is waarschijnlijk fout.Timothy3000 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:29:
Excuus als dit al twaalf miljoen keer gevraagd is:
Bron.IF YOU ARE A CONSUMER WHO LIVES IN A EUROPEAN UNION MEMBER COUNTRY, THE UNITED KINGDOM, THE PROVINCE OF QUEBEC (CANADA), AUSTRALIA, OR NEW ZEALAND, THIS LIMITED WARRANTY & AGREEMENT DOES NOT APPLY TO YOU. INSTEAD, YOU ARE ENTITLED TO THE STATUTORY WARRANTIES OR GUARANTEES PROVIDED BY YOUR HOME JURISDICTION.
Over het algemeen kan je voor alle elektronica twee jaar aanhouden als 'wettelijke' garantie waar de verkopende partij voor verantwoordelijk is. Gezien de Steam Deck refurbished als 'zo goed als nieuw'' verkocht wordt, is dat een ('zo goed als') nieuw apparaat met gewoon dezelfde garantie.
Na twee jaar kan je ook nog contact opnemen met een Valve en zien wat er geregeld kan worden bij een probleem.
[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 21-09-2023 12:47 ]
Ah ok. Op de site van Steam staat dat bij dat kopje dat de refurbished deck 1 jaar garantie heeft. Goed om te weten dat dit niet geldt voor ons!
[ Voor 28% gewijzigd door Timothy3000 op 21-09-2023 13:07 ]
Even verder lezen, en niet alleen kijken naar de ondertekst van een knop op een hoofdpagina.Timothy3000 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:06:
Ah ok. Op de site van Steam staat dat bij dat kopje dat de refurbished deck 1 jaar garantie heeft. Goed om te weten dat dit niet geldt voor ons!
Bron:
The same one year warranty as a new Steam Deck (unless longer as determined by your country of residence)
(...)
Yes. The same warranty you receive with a new unit is provided with each Certified Refurbished unit. If you have an issue with your unit and that issue cannot be resolved it will be replaced with another Certified Refurbished unit.
[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 21-09-2023 13:15 ]
Interessant! Maar wat is er exact anders? Ik zie op het eerste gezicht alleen een ander afdekkapje over de proc en SSD.Criminelis schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:13:
[...]
Fijn dat je nu een goed werkende Deck hebt! Mijn deck moest helaas ook terug en mijn ervaring met de service van Steam was verder ook goed. Enige minpuntje was dat ik heel veel 'bewijs' moest aanleveren voordat ik een RMA kreeg. Telkens kreeg ik weer nieuwe vragen die ik moest beantwoorden en uiteindelijk moest ik een filmpje maken van het probleem. Al met al is daar bijna een week overheen gegaan en is er best wat tijd in gaan zitten.
[Afbeelding].
Deze week mijn eerste game op de SteamDeck uitgespeeld: Carrion. Lichtgewicht platform game, die uitermate goed speelbaar is met controls.
Nu heb ik al even gesnuffeld aan een FPS, maar ik moet nog flink wennen aan het spelen met thumbsticks als vastgeroeste keyboard+mouse gamer.
Die touchpads vond ik maar niks om mee rond te kijken, ben continue aan het swipen om van links naar rechts te kijken. Ff doorzetten denk ik.
Kijk ook naar de gyro voor het aimen. Werkt soms enorm lekker
Goed om te weten dat ze niet perse op de 400mhz bug controleren als ze de refurbs weer in de verkoop gooien.ikdedinges schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:18:
[...]
Ja, 256GB versie, en ik heb ook een refurbished terug gekregen.
Nouja met een sleeve waarop staat dat ie refurbished is, ziet er uit als nieuw.
Ah well, zolang ze netjes de vervanging opsturen is het geen groot probleem.
Bij mij hielp het om de gevoeligheid van de touchpads aan te passen, werkt voor mij fijner dan mikken met een stokje!McLambo schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:32:
[...]
Interessant! Maar wat is er exact anders? Ik zie op het eerste gezicht alleen een ander afdekkapje over de proc en SSD.
Deze week mijn eerste game op de SteamDeck uitgespeeld: Carrion. Lichtgewicht platform game, die uitermate goed speelbaar is met controls.
Nu heb ik al even gesnuffeld aan een FPS, maar ik moet nog flink wennen aan het spelen met thumbsticks als vastgeroeste keyboard+mouse gamer.
Die touchpads vond ik maar niks om mee rond te kijken, ben continue aan het swipen om van links naar rechts te kijken. Ff doorzetten denk ik.
Ik mik met gyro. Werkt perfect. Mikken met thumbsticks kan ik ook echt niet.McLambo schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:32:
[...]
Interessant! Maar wat is er exact anders? Ik zie op het eerste gezicht alleen een ander afdekkapje over de proc en SSD.
Ik blijf echt onder de indruk van de 3.5 update. Vroeger heb ik Sekiro weleens geprobeerd op de deck, maar die liep net iets te houterig om leuk te zijn. Nu loopt het spel gewoon echt vloeiend. Het is met deze update een heel ander apparaat geworden.
Hoe activeer je dit precies?Tadango schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:15:
Kijk ook naar de gyro voor het aimen. Werkt soms enorm lekker
in 1 game viel het me op dat gyro soms 'spontaan' geactiveerd werd.
Ik kan me indenken dat het voor aimen heel fijn is, maar ik zou er niet constant mee willen 'navigeren' eerlijk gezegd, ivm misselijk worden

Controller layout aanpassen, in-game op de steam knop drukken dan naar controller settings. Je kan ook zoeken in community layouts. Deze feature maakt de steamdeck gewoon beter dan andere handhelds.McLambo schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:42:
[...]
Hoe activeer je dit precies?
in 1 game viel het me op dat gyro soms 'spontaan' geactiveerd werd.
Ik kan me indenken dat het voor aimen heel fijn is, maar ik zou er niet constant mee willen 'navigeren' eerlijk gezegd, ivm misselijk worden
Kan zijn dat de steam controller layout voor die specifieke game de gyro’s gebruikt. Vaak is dat gelinkt aan de capacitive touch van een van de 2 sticks. Dus als je de stick aanraakt gaat gyro aan.
Gisteren op de valreep (vlak voor 19:00u) een bestelling voor de 512GB Deck geplaatst, mislukte de creditcard betaling en geen tijd meer om het bestelproces opnieuw te doorlopen 
Ik probeer nu met support een herkansing te krijgen, hopelijk mag ik de betaling nogmaals proberen.
Ondertussen wel op zoek naar leuke games voor de Deck (mocht de bestelling alsnog lukken
) en nu kwam ik deze Humble Bundle met 10 games tegen. Voor €13 o.a. Bang-On Balls: Chronicles (al eerder genoemd in dit topic), Arise: A Simple Story, ATONE: Heart of the Elder Tree, Golf Club Nostalgia.
Heb een aantal games opgezocht op Steam en die zijn meestal Verified. Eentje is "Not Supported" (What Lies in the Multiverse) maar volgens ProtonDB werkt hij perfect op Deck.
Ik probeer nu met support een herkansing te krijgen, hopelijk mag ik de betaling nogmaals proberen.
Ondertussen wel op zoek naar leuke games voor de Deck (mocht de bestelling alsnog lukken
Heb een aantal games opgezocht op Steam en die zijn meestal Verified. Eentje is "Not Supported" (What Lies in the Multiverse) maar volgens ProtonDB werkt hij perfect op Deck.
Ik maak op steampowered een verlanglijstje met een hoop games waar ik interesse in heb, dan is het makkelijker om in de gate te houden als er eentje een flinke kortingsactie heeft.JohanF schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:19:
Gisteren op de valreep (vlak voor 19:00u) een bestelling voor de 512GB Deck geplaatst, mislukte de creditcard betaling en geen tijd meer om het bestelproces opnieuw te doorlopen
Ondertussen wel op zoek naar leuke games voor de Deck (mocht de bestelling alsnog lukken) en nu kwam ik deze Humble Bundle met 10 games tegen. Voor €13 o.a. Bang-On Balls: Chronicles (al eerder genoemd in dit topic), Arise: A Simple Story, ATONE: Heart of the Elder Tree, Golf Club Nostalgia.
Doe ik liever op IsThereAnyDeal.com. Dan hou je ook (geautoriseerde) winkels met Steam keys in de gaten voor kortingen en niet enkel Steam. Je kan daar gewoon inloggen met je Steamaccount.Ingelogd schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:50:
[...]
Ik maak op steampowered een verlanglijstje met een hoop games waar ik interesse in heb, dan is het makkelijker om in de gate te houden als er eentje een flinke kortingsactie heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 22-09-2023 23:58 ]
Hoe heb je FC3 aan de praat gekregen?MennoE schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:04:
Ik heb vanavond ook Steam OS 3.5 geïnstalleerd. Speelde de afgelopen dagen Far Cry 3. Het spel ziet er opeens een stuk mooier uit en ik haal iets van 10 frames meer per seconde. Loopt nu echt vloeiend en is veel leuker om te spelen zo. Mooie update!
Ja zo'n lijstje heb ik ookIngelogd schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:50:
[...]
Ik maak op steampowered een verlanglijstje met een hoop games waar ik interesse in heb, dan is het makkelijker om in de gate te houden als er eentje een flinke kortingsactie heeft.
Momenteel zijn bijvoorbeeld beide Ori spellen in de aanbieding. Deel 1 is Verified, deel 2 is Playable. Lijken me ook prima Deck games.
Of zoals @The Zep Man zegt bij ITAD, maar ik ben voorzichtig met Steam-inloggen bij andere sites (heb daar bij hen nog niet goed genoeg naar gekeken) dus zoek daar af en toe zonder account/wishlist.
ITAD maakt gebruik van de officiële mogelijkheden van Steam voor authenticatie van third-party sites. Steam staat dit dus expliciet toe, en je logt in bij Steam zelf. ITAD ziet niet je credentials.JohanF schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 00:32:
Of zoals @The Zep Man zegt bij ITAD, maar ik ben voorzichtig met Steam-inloggen bij andere sites (heb daar bij hen nog niet goed genoeg naar gekeken) dus zoek daar af en toe zonder account/wishlist.
Als je dat niet vertrouwt, kan je natuurlijk ook een los ITAD-account aanmaken buiten Steam om.
Ik heb er niet echt iets voor hoeven doen. Met proton experimental start hij gewoon op. Wel ging hij eerst inloggen bij dat verschrikkelijke Ubisoft en moest ik mijn account linken met Steam.
Hmmm, bij mij probeert hij de Ubi launcher op te starten, maar er blijft een transparant venster hangen, ik kom er niet langs.MennoE schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:53:
[...]
Ik heb er niet echt iets voor hoeven doen. Met proton experimental start hij gewoon op. Wel ging hij eerst inloggen bij dat verschrikkelijke Ubisoft en moest ik mijn account linken met Steam.
Dat is in desktop mode.
In BPM alleen een zwart scherm.
Hoe stel je proton experimental in voor Steam games? In Heroic kan ik die setting wel vinden, in Steam niet
In de bibliotheek het spel selecteren. Dan rechts het tandwieltje. Dan eigenschappen. En dan bij compabiliteit Proton Experimental selecteren.McLambo schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:26:
[...]
Hmmm, bij mij probeert hij de Ubi launcher op te starten, maar er blijft een transparant venster hangen, ik kom er niet langs.
Dat is in desktop mode.
In BPM alleen een zwart scherm.
Hoe stel je proton experimental in voor Steam games? In Heroic kan ik die setting wel vinden, in Steam niet
Top, ik ben weer een stap verder, game start op!MennoE schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:59:
[...]
In de bibliotheek het spel selecteren. Dan rechts het tandwieltje. Dan eigenschappen. En dan bij compabiliteit Proton Experimental selecteren.
Alleen vrij irritant: elke keer dat ik FC3 opstart moet ik mijn UBI password opnieuw invoeren 🙄
Is dat met alle ubi legacy games zo?
Is hier een workaround voor?
Mooi dat het nu werkt!McLambo schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:59:
[...]
Top, ik ben weer een stap verder, game start op!
Alleen vrij irritant: elke keer dat ik FC3 opstart moet ik mijn UBI password opnieuw invoeren 🙄
Is dat met alle ubi legacy games zo?
Is hier een workaround voor?
Je dat heb ik ook. Mega irritant. Of er een work around is weet ik niet. Dat er binnen Steam spellen nog andere launchers zijn vind ik sowieso onbegrijpelijk. Volgens mij heeft iedereen een hekel aan die launchers. Laatst was de server down waardoor ik het niet eens spelen kon.
In de discussie over de opvolger van de Deck is een nieuw hoofdstuk aangebroken: de hoofd developer voor SteamOS en proton, ons Pierreke, heeft aangegeven dat Valve pas gaat kijken naar een Deck 2 zodra er een grotere stap rondom efficiëntie wordt gemaakt in AMD SoCs.
Dit valt te lezen op de frontpage.
Hij heeft het over 2025 of zelfs later. Ik vind dat laat want Zen 5C zou al een grote stap moeten worden.
Dit valt te lezen op de frontpage.
Hij heeft het over 2025 of zelfs later. Ik vind dat laat want Zen 5C zou al een grote stap moeten worden.
Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.