Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Naar mijn ervaring zijn sommige wat 'grotere' games ook prima geschikt voor de Steam Deck, zo ben ik nu Resident Evil 2 Remake en Batman Arkham Knight aan het spelen, beide stabiel op 40fps.

Verder heb ik nooit een Wii U gehad, dus ben wat dan die games aan het spelen via EmuDeck. De Steam Deck leent zich daar door de layout en touch screen echt perfect voor.

Dave the Diver wil ik ook nog hebben, maar heb nu al een redelijke backlog, dus heb hem op m'n wishlist gezet voor een eventuele sale. :)

[ Voor 16% gewijzigd door SD5k op 17-08-2023 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:59
McLambo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:26:
Iemand nog tips voor games die als het ware voor een portable game-pc zoals de Steamdeck gemaakt zijn?
Meeste van mijn huidige games die 'Verified' zijn heb ik al uitgespeeld.
Dave the diver werkt erg goed. Into the breach is ook een hele fijne.

De meeste spellen die ontworpen zijn om met een controller te spelen spelen best fijn op de Steam Deck. Misschien de meest moderne AAA-games uitgezonderd, omdat die grafisch te zwaar zijn.

Edit: Just Cause! Persoonlijk vind ik 3 een hele fijne. 4 werkt technisch gezien prima, maar vind ik een minder toffe game. 1 & 2 zullen ook wel werken, niet geprobeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Hagdos op 17-08-2023 15:14 ]

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

McLambo

MTB Junky

Thanks, ik heb er een aantal op mijn wish-list gezet!
Vorige week wat video's opgezet met top XXX Steam games, en daar zag ik 'Dredge'. Lijkt me ook typisch geschikt voor de SD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:23
McLambo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:26:
Iemand nog tips voor games die als het ware voor een portable game-pc zoals de Steamdeck gemaakt zijn?
Meeste van mijn huidige games die 'Verified' zijn heb ik al uitgespeeld.
Ik zie dat Vampire Survivors nog niet genoemd is en dat is echt de grootste SteamDeck hit ooit. Dus die wou ik nog even toevoegen aan de suggesties.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:40
Jobius schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:36:
[...]

Ik zie dat Vampire Survivors nog niet genoemd is en dat is echt de grootste SteamDeck hit ooit. Dus die wou ik nog even toevoegen aan de suggesties.
Absoluut een aanrader, heb ik inmiddels heel wat uurtjes inzitten. Daarnaast hoor ik veel positieve verhalen over Hades als fijne game voor de Deck, dus die ga ik binnenkort proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:19
@McLambo brn nu met de witcher 2 bezig en heb daarvoor de witcher 1 afgerond. Beide niet verified overigens, 1 liep prima 2 vroeg om een simpele workaround. Maar verder wel heel goeie games (controls voor deel 1 zijn wel echt wennen). Veel verhaal en diepgang, het heeft wel een beetje vsn de jankiness van oudere games ;).
McLambo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:14:
Vorige week wat video's opgezet met top XXX Steam games, en daar zag ik 'Dredge'. Lijkt me ook typisch geschikt voor de SD.
Hoe is Dredge XXX, tenzij je opgewonden raakt van vissen of Lovecraftian horror?

:+

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 17-08-2023 19:24 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
The Zep Man schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:23:
[...]

Hoe is Dredge XXX, tenzij je opgewonden wordt van vissen of Lovecraftian horror?
Voor het geval je geen grap maakt: hij zegt dat 'ie top XXX video's heeft gekeken, waarmee 'ie dingen als 'Top 100 best games' bedoelt.

Wel grappig bedoeld dus, maar niet grappig overgekomen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 17-08-2023 19:25 ]

The devil is in the details.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:27
OMG. Wat een verslavende game. Ik heb hier zeker 60+ uur inzitten op zowel SD als PC (afwisselend werkt perfect).
[...]

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 21:44
Na wat pruttelen met gedownloade games(piraat) en yuzu heb ik afgelopen week Dave the Diver gekocht. Met zoveel gemak denk ik dat ik vanaf nu gewoon via Steam ga kopen. Probleem waar ik tegenaan loop is dat ik al een ps5 en xbox met beide abbonement heb. Ik ben dus ook nog op zoek naar wat mooie "Steam Deck exclusives".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Het is zeker een leuke game, maar de performance kakt op een gegeven moment wel echt hard in. Er is het een en ander wat je kunt doen om de performance te verbeteren maar zelfs dan zakt de FPS op een gegeven moment flink in elkaar (vrij makkelijk single digits, heb hem zelfs vaker even kort naar 2 of 3 fps zien zakken). Nou ben je als je op dat punt aankomt waarschijnlijk toch compleet onoverwinnelijk en hoef je ook niet echt meer wat te doen, maar om deze reden vraag ik me wel af of deze game wel echt kwalificeert als een typische steam deck game.

Halls of Torment vond ik overigens ook leuk, maar heeft hetzelfde issue als VS met performance als het echt druk wordt, en die game ben je op dat moment niet per definite onkwetsbaar bij dus heb je er nog iets meer last van.

Maar ja, wat is een typische SD game... een paar games waar ik een hoop lol mee heb gehad op de deck in no particular order... Life is Strange 2 (de andere delen vast ook maar niet er op gespeeld), GTA V, Borderlands 3 (moet wel op SSD staan), Doom, Doom Eternal, Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, Fallout 4... Maar het is vrij random, net waar ik zin in had om op de deck te spelen. Mijn punt is dus ook meer dat er niet zoiets is als een échte steam deck game. Alles is een steam deck game, zolang het goed draait, goed met een controller werkt (hoewel zelfs dat niet altijd een harde eis hoeft te zijn) en niet zo gedetailleerd is met veel tekst bv dat het slecht te zien is op het lage resolutie scherm. Veel mensen vinden indie titels leuk om te spelen op de deck, en dat klopt ook wel imho, maar iets minder veeleisende (vaak iets oudere) AAA titels kunnen ook geweldig zijn er op. Het is te veel en hangt echt van je eigen smaak af :)

Gamertag: FinrazielNL

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:57
mjax schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:28:
OMG. Wat een verslavende game. Ik heb hier zeker 60+ uur inzitten op zowel SD als PC (afwisselend werkt perfect).

[...]
Haha. Ik heb het geprobeerd maar snap niet zo goed de lol ervan. Misschien heb ik niet lang genoeg gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Finraziel jij komt met het belangrijkste punt.
Je kan de steam deck voor current gen games gebruiken, indie’s, retro games, emulatie, streaming en in Oekraïne is hij zelfs gebruikt om drones te besturen etc…. Het apparaat is super veelzijdig. Het is niet een krachtpatser zoals de PS5 of XsX, dus je hoeft geen 4k te verwachten laat staan met RT. Maar het is we super flexibel en op 720p zie je veel details toch niet :D.

Ik gebruik mijn deck vooral voor wat oudere PC games en PS5 streaming naar mijn deck.

• McLambo
  • Nu online

McLambo

MTB Junky

cold_as_ijs schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:21:
@McLambo brn nu met de witcher 2 bezig en heb daarvoor de witcher 1 afgerond. Beide niet verified overigens, 1 liep prima 2 vroeg om een simpele workaround. Maar verder wel heel goeie games (controls voor deel 1 zijn wel echt wennen). Veel verhaal en diepgang, het heeft wel een beetje vsn de jankiness van oudere games ;).
Welke workaround?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:52
Ik vind dat Diablo IV ook verrassend goed werkt op de Steam Deck. Wel even eenmalig gekloot om hem werkend te krijgen, maar speelt zo fijn met een controller dat ik dat op m'n desktop PC ook ben gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Even de launch optie voor de gsme aanpassen. Weet overigens niet of het nog echt nodig is, maar het werkt :D
https://www.protondb.com/app/20920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
Iemand ervaring met Tunic op de Deck? Ik vind het moeilijk kiezen op welk platform hij het best te spelen is (Deck, Switch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
Voor wie interesse heeft. De Corsair1 MP600 1 TB 2230 is bij Amazon in de aanbieding voor € 100. Via de app van Amazon kan je € 7,50 korting krijgen met de code APP75.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McLambo
  • Nu online

McLambo

MTB Junky

MennoE schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:55:
Voor wie interesse heeft. De Corsair1 MP600 1 TB 2230 is bij Amazon in de aanbieding voor € 100. Via de app van Amazon kan je € 7,50 korting krijgen met de code APP75.
Goeie tip! Ik ben deze week de 1TB WD besteld op een niet nader te noemen Chinese website O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 10:47
In The Binding of Isaac hebben de kinderen en ik alweer een uur of 100 zitten op de Steam Deck 😅

Maar verder zijn adventure-achtige games ook heel goed te spelen. De hele The Walkings Dead serie (en andere Telltale spul). Oxenfree. De Loathing games. Daarnaast is hier ook Dead Cells heel populair.

Qua grotere games spelen we hier Final Fantasy 13 en sinds deze week Baldurs Gate 3.

Voor de allerkleinsten zijn King Boo en Double Trouble aanraders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:51
McLambo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:24:
[...]

Goeie tip! Ik ben deze week de 1TB WD besteld op een niet nader te noemen Chinese website O-)
Hier ook, en net in 20 minuten tijd geïnstalleerd. Super makkelijk, USB erin om het systeem te recoveren (duurt een paar minuten en nu is hij de updates aan het installeren. Kind kan de was doen :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor de geïnteresseerden ook nog even mijn eerste indrukken van de bestelde 64GB refurbished Steam Deck. Vandaag even mee kunnen spelen, moet zeggen dat ik bij het openen wat wat kleine vuiltjes op de knoppen e.d. vond her en der maar ook bij mij verder puntgaaf, zeker het scherm. Voor degenen die naast het net hebben gevist hoop ik dat er snel nieuwe voorraad is, want ik ben helemaal tevreden.

Nu nog wachten op de SD kaart en transparante backplate, dan is hij compleet :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Tip: Forza Horizon is nu €29,99 op Steam maar je kunt hem ook een paar dagen gratis spelen om te proberen, dat heb ik zojuist gedaan met de settings uit onderstaande video. Echt mindblowing dat dit mogelijk is op een handheld! 🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:41:
Tip: Forza Horizon is nu €29,99 op Steam maar je kunt hem ook een paar dagen gratis spelen om te proberen, dat heb ik zojuist gedaan met de settings uit onderstaande video. Echt mindblowing dat dit mogelijk is op een handheld! 🤯

[Video: Forza Horizon 5 on Steam Deck - Gorgeously Fast on the Go!! Best Settings & Gameplay!]
Horizon 4 is ook in de sale zie ik, de ultimate edition (met de twee uitbreidingen die het zeer waard zijn en imho beter dan de dlc van 5) is 35...
Iemand ervaring met die game op de deck? Ik heb alle horizons al op de Xbox gespeeld maar het is aanlokkelijk om 4 gewoon nog een keer te halen voor de deck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
den_the_man schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:38:
Iemand ervaring met Tunic op de Deck? Ik vind het moeilijk kiezen op welk platform hij het best te spelen is (Deck, Switch).
Denk dat voor Tunic het niet veel uitmaakt waarop je het speelt. Hij zal op de switch niet heel slecht lopen, is niet de zwaarste game qua graphics en als er een dipje is dan is dat niet het einde van de wereld in een puzzelgame. Dus overweging wordt dan de prijs en welke console je fijner vind om op te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Denk dat voor Tunic het niet veel uitmaakt waarop je het speelt. Hij zal op de switch niet heel slecht lopen, is niet de zwaarste game qua graphics en als er een dipje is dan is dat niet het einde van de wereld in een puzzelgame. Dus overweging wordt dan de prijs en welke console je fijner vind om op te gamen.
Tunic is geen puzzelgame... Die combat is behoorlijk souls-like.
Verder geen ervaring mee op de deck, heb hem alleen even op de Xbox gespeeld. Maar een hakkel op het verkeerde moment zou funest kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
  • Laatst online: 23-09 16:44
den_the_man schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:38:
Tunic speelt super en soepel op de Deck. Ziet er ook nog mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Finraziel schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:46:
[...]

Tunic is geen puzzelgame... Die combat is behoorlijk souls-like.
Verder geen ervaring mee op de deck, heb hem alleen even op de Xbox gespeeld. Maar een hakkel op het verkeerde moment zou funest kunnen zijn.
Aah ok, de filmpjes die ik gezien heb lijken de nadruk te leggen op puzzelen met een klein beetje combat. Nooit verwacht dat het een soulslike was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 22:12
Finraziel schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:05:
[...]

Horizon 4 is ook in de sale zie ik, de ultimate edition (met de twee uitbreidingen die het zeer waard zijn en imho beter dan de dlc van 5) is 35...
Iemand ervaring met die game op de deck? Ik heb alle horizons al op de Xbox gespeeld maar het is aanlokkelijk om 4 gewoon nog een keer te halen voor de deck.
4 draait beter op de deck dan 5. Heb 'm ooit in de aanbieding gekocht ook, maar de scenery van 5 ziet er toch stukken mooier uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

4 draait beter op de deck dan 5. Heb 'm ooit in de aanbieding gekocht ook, maar de scenery van 5 ziet er toch stukken mooier uit vind ik.
Heb er nu een paar uur in zitten en loopt inderdaad geweldig :*)
5 is inderdaad mooier qua omgeving, maar ik weet niet, ik vond de game in zijn geheel om een of andere reden iets minder (en de DLC helemaal).
Ben in ieder geval weer lekker in een rs200 rond aan het scheuren om eerst maar gelijk even alle road discovery en bonus boards te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:40

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Finraziel schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:16:
[...]

Het is zeker een leuke game, maar de performance kakt op een gegeven moment wel echt hard in. Er is het een en ander wat je kunt doen om de performance te verbeteren maar zelfs dan zakt de FPS op een gegeven moment flink in elkaar (vrij makkelijk single digits, heb hem zelfs vaker even kort naar 2 of 3 fps zien zakken). Nou ben je als je op dat punt aankomt waarschijnlijk toch compleet onoverwinnelijk en hoef je ook niet echt meer wat te doen, maar om deze reden vraag ik me wel af of deze game wel echt kwalificeert als een typische steam deck game.
New-engine beta al geprobeerd? Dan zijn al je performance issues opgelost :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:45
Op vakantie mijn Steam Deck en het originele Dock mee.
Dit om op een tv toch wat te kunnen streamen en gezellig op de bank te kunnen zitten met mijn vrouw na een dag er op uit te zijn geweest met zijn drieën.

Maar in tegenstelling tot wat ik hoopte, was het niet echt de meest fantastische oplossing om eerlijk te zijn.
Het besturen is niet te doen, want ja, je moet toch naar de Deck in het dock lopen.
Daarnaast viel na een minuut of 20 a 30 het beeld op zwart. Geen idee waardoor, want voor zover waren de power opties goed ingesteld. Een keer op de power knop drukken loste dat wel op, maar de laatste avond kreeg ik helemaal geen beeld meer.
Bekend probleem blijkbaar met het originele dock. Heb het thuis nog niet getest. Anders neem ik wel contact op met support.

Al met al, ga ik de streaming optie voor aan een tv (series kijken) niet meer gebruiken op de Deck. Dit is natuurlijk niet een probleem van de Deck zelf omdat hij daar ook niet voor bedoeld is. Qua gamen blijft het een pracht apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:11
Als je problemen hebt om beeld te krijgen met de originele dock, dan kan het helpen om de voedingskabel los te nemen.

Dus:
- voedingskabel los
- Steam Deck in het dock plaatsen
- wachten tot je beeld hebt
- voedingskabel weer aansluiten. Het beeld gaat dan even uit, maar komt na enkele seconden weer terug.

Ik had ook vaak problemen hiermee op mijn TV (hoewel het met een losse monitor wel altijd goed gaat) en met deze procedure gaat het altijd goed.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:45
@Jeroen O Die had ik ook gezien inderdaad, maar kreeg het op vakantie niet voor elkaar.
Twijfel of ik veel aan het dock ga hebben omdat mijn huidige idee hem niet gaat worden.
Zal daar wel een Amazon Firestick, Google Chromecast of een Shield tube voor aanschaffen. Als het maar een afstandsbediening heeft. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hagdos
Ik heb de Deck wel eens gebruikt als stream-device, zonder dock, maar met een USB-C naar HDMI-converter. Dan kun je de Deck naast je op de bank leggen als afstandsbediening (met een hele dikke kabel). Werkt wel alleen maar als je HDMI-kabel lang genoeg is.

Bij mij ook beeld op zwart na 20/30 minuten, maar dat was omdat sleep nog aanstond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SD5k schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:41:

[Video: Forza Horizon 5 on Steam Deck - Gorgeously Fast on the Go!! Best Settings & Gameplay!]
Bedankt voor de tip. Leuk om is vrijblijvend te kunnen proberen en draait verrassend goed :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo
  • Nu online

McLambo

MTB Junky

afgelopen steamsale de game 'Carrion' gekocht; gisteren al paar uurtjes mee vermaakt!
Deck draait hem prima, en dit is echt zo'n game die je met een controller moet spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-09 16:17
Ik ben spelunky overigens nog niet tegen gekomen in dit topic, wat toch echt uitstekend is voor de SD.
Ook ideaal om ff 5 minuutjes te doen (al lukt dat nooit omdat je dan toch nog 1 keertje wilt proberen, maar dat terzijde)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joran
  • Laatst online: 23-09 22:16

Joran

<3 natalee

Zojuist een deckhd gekocht om mijn gebarsten scherm te vervangen, ben benieuwd

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:40
Arfalas schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:34:
Ik ben spelunky overigens nog niet tegen gekomen in dit topic, wat toch echt uitstekend is voor de SD.
Ook ideaal om ff 5 minuutjes te doen (al lukt dat nooit omdat je dan toch nog 1 keertje wilt proberen, maar dat terzijde)
Goede tip om weer eens op te pakken, ik zie dat er inmiddels ook een Spelunky 2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Joran schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:29:
Zojuist een deckhd gekocht om mijn gebarsten scherm te vervangen, ben benieuwd
Ik zag het ook voorbij komen, ik snap dat dit wel een goede optie is wanneer je scherm kapot is, aangezien hij ongeveer even veel kost als een origineel vervangend scherm.

Maar ik zie ook wel een paar nadelen:
- Lagere helderheid
- Custom BIOS
- Mogelijke warmteontwikkeling
- FullHD is leuk voor lichtere games maar zal de performance van zwaardere games behoorlijk negatief beinvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Laatst online: 23-09 22:16

Joran

<3 natalee

SD5k schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:11:
[...]

Ik zag het ook voorbij komen, ik snap dat dit wel een goede optie is wanneer je scherm kapot is, aangezien hij ongeveer even veel kost als een origineel vervangend scherm.

Maar ik zie ook wel een paar nadelen:
- Lagere helderheid
- Custom BIOS
- Mogelijke warmteontwikkeling
- FullHD is leuk voor lichtere games maar zal de performance van zwaardere games behoorlijk negatief beinvloeden
En vergeet niet het gedoe om het scherm te vervangen.

Ik heb er zin in, ik denk dat het een prima alternatiief is.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
Volgens hun website is de helderheid hetzelfde, is dat niet zo?

Ik vind de helderheid van de Deck al te laag voor buiten op een zonnige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Hagdos schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:15:

Ik las dat het 100 nits lager lag bij de DeckHD.

Maar de kwaliteit van het scherm schijnt weer iets beter te zijn dan het standaard scherm, ik heb zelf ook een beetje last van backlight bleeding, dat lijkt een beetje met de verlijming van het scherm te maken omdat het tijdelijk verdwijnt wanneer ik dat punt van het scherm licht aandruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
Volgens hun eigen frontpage zijn allebei 400 nits. Verder kan ik er weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:48
Hagdos schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:15:

En dat terwijl de Steam Deck eigenlijk ruim 500nits is als ik Taki Udon mag geloven.

Valve claimt veel lager dan wat het werkelijk is blijkbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stringbean
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 21:50
Heb soms wel dat hij moeilijk uit te zetten of aan te zetten is.
Hebben daar meer mensen last van?

Edit:
Op Reddit de oplossing gevonden: contact spray!
https://www.reddit.com/r/...nresponsive_power_buttons

[ Voor 43% gewijzigd door stringbean op 22-08-2023 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
stringbean schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:53:
Heb soms wel dat hij moeilijk uit te zetten of aan te zetten is.
Hebben daar meer mensen last van?
In welke zin moeilijk?

[ Voor 46% gewijzigd door Mizgala28 op 22-08-2023 18:56 ]

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:18
cold_as_ijs schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:21:
Welke control layout heb jij gebruikt voor deel 1?

Ik heb hier nog een oude savegame staan van deel 1 op mijn pc en wou die overzetten naar de steam deck. Dus even Heroic er op en via de GOG store deel 1 geïnstalleerd maar ik vind tot nu toe niet echt een goede control layout. (en heb ook nog niet gevonden waar steamdeck de save games opslaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ekfad schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:51:
[...]

Welke control layout heb jij gebruikt voor deel 1?

Ik heb hier nog een oude savegame staan van deel 1 op mijn pc en wou die overzetten naar de steam deck. Dus even Heroic er op en via de GOG store deel 1 geïnstalleerd maar ik vind tot nu toe niet echt een goede control layout. (en heb ook nog niet gevonden waar steamdeck de save games opslaat).
Ik dacht dat ik de standaard controller layout had gebruikt. Heb later wel een aanpassing erop gemaakt door iets meer in de virtual buttons te stoppen op de linker trackpad.

Je moet gewend raken om de rechter trackpad gebruiken voor de besturing. De stick is te gevoelig om er fatsoenlijk mee te gamen. Verder even de view op 3rd person zetten.

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:16

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik probeer de laatste tijd via mijn DockTech op mijn tv te gamen icm mijn Steam Deck. Maar iedere keer na 5-10 minuten crasht de hele boel. Ik krijg dan een zwart scherm en daarna een melding geen signaal op mijn tv. Ik twijfel of dit aan mijn DockTech hub ligt of aan mijn Steam Deck. Wanneer ik de Hub uit de Steam Deck haal, is namelijk ook mijn hele Steam Deck helemaal vast gelopen, maar ik weet niet of dat komt door dat ik de Hub eruit haal of de oorzaak bij de Steam Deck ligt... Iemand ervaring hiermee?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 19:34
NinjaKiwiNL schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:20:
Ik probeer de laatste tijd via mijn DockTech op mijn tv te gamen icm mijn Steam Deck. Maar iedere keer na 5-10 minuten crasht de hele boel. Ik krijg dan een zwart scherm en daarna een melding geen signaal op mijn tv. Ik twijfel of dit aan mijn DockTech hub ligt of aan mijn Steam Deck. Wanneer ik de Hub uit de Steam Deck haal, is namelijk ook mijn hele Steam Deck helemaal vast gelopen, maar ik weet niet of dat komt door dat ik de Hub eruit haal of de oorzaak bij de Steam Deck ligt... Iemand ervaring hiermee?
Zou het eens met een andere hub/dock proberen, als dat niet helpt ligt het aan je deck.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:43

Het weekend kijkt om de hoek! Dus tijd voor nieuwtjes :)

Het heeft even geduurd, maar er beginnen Linux alternatieven te komen specifiek voor de Steam Deck. Ik heb het over Bazzite 1.0, een Fedora Core 38 gebaseerde distro, stampes vol met Valve Steam en System76 patches en tools, speciaal bedoelt voor gaming. System76 is een systeem bouwer die kijkt naar Linux als een default OS voor laptops en game systemen, dus dit kan best nog interessant worden. Naast de Deck is deze distro name bedoelt voor apparaten waar we graag SteamOS op willen draaien maar niet kunnen, zoals nVidia based systemen. Er is ook iets voor te zeggen om niet volledig afhankelijk te zijn van Valve voor alle Linux game opties, daarom ben ik ook blij met deze release.

Op het gaming front hebben we weer een grote AAA release: Armored Core 6 van FromSoftware is uitgekomen en lijkt goed te draaien op de Deck na een paar tweaks. Ik ben blij om te zien dat we deze grote game gewoon kunnen spelen direct na launch, in tegenstelling tot TLOU1 bijv. Zelfs EasyAnticheat lijkt te werken! RockPaperShotgun heeft een specifieke tweak samenvatting gemaakt voor ons Deck gebruikers :)
In het lijstje van leuke Decky plugins kan ik deze toevoegen: een Accu state-of-chrage plot, met battery usage statistics per game.Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/i-made-a-plugin-to-track-battery-history-and-power-stats-v0-8ry6rb83r2jb1.png?auto=webp&s=ed4a559923627ef3ec0c0f6835474e9e5b307ce0
Nog niet beschikbaar in de Decky store maar je kan hem wel makkelijk installeren via Github.

De andere grote release, Baldurs Gate 3, lijkt juist tegen te vallen naarmate je verder raakt in de game. Zodra je in Act 3 komt, lijkt het spel voor vele onspeelbaar te worden. En dan hebben we het niet over 20FPS maar over 3-4 :X Deze valt dus tegen, aan wordt geraden om verder te spelen op PC totdat ze een performance patch uitbrengen. Jammer dat het wel het label Playable krijgt van Valve...

The Phawx heeft recentelijk de Red Dead Redemption 1 Switch rerelease uitgeprobeerd op de nieuwste Ryujinx emulator op de Steam Deck.

TLDR: Het spel is loei oud en ziet er niet uit, kost je bakken aan CPU kracht, maar! Het werkt :)

Steeds meer info over Starfield komt uit. Zo ook dat AMD graag een knaller wil maken en FSR3.0 uit wil brengen voor de launch van deze game! Er is nog weinig bekend hoe deze frame generation techniek er daadwerkelijk uit gaat zien, maar de verwachting is dat RDNA2.0 based GPUs zouden er gewoon goed mee moeten kunnen werken. Dus we kunnen hopen op soepelere framerates dan wat normaal mogelijk is in deze game. Ik kan haast niet wachten, ondanks dat ik eerst een nieuwe SSD in mijn Deck moet stoppen om deze te spelen :+

En om deze nieuwtjesronde af te sluiten heb ik nog een mooie hardware mod: TOTAL OVERKILL COOLING AND OVERCLOCKING 8)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/i-present-you-steamphunk-deck-a-full-hand-made-overkill-v0-unsd23gkxhib1.jpg?width=4032&format=pjpg&auto=webp&s=9ca21ddfe576765089028c6d59160a81ea15dddb
Deze optie kan 45 watt aan hitte kwijtraken, waardoor je de GPU kan overclocken tot een whopping 2250Mhz. Totaal nutteloos maar wel mooi!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hagdos
XanderDrake schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:13:
En om deze nieuwtjesronde af te sluiten heb ik nog een mooie hardware mod: TOTAL OVERKILL COOLING AND OVERCLOCKING 8)
[Afbeelding]
Deze optie kan 45 watt aan hitte kwijtraken, waardoor je de GPU kan overclocken tot een whopping 2250Mhz. Totaal nutteloos maar wel mooi!
Wow. Ik weet niet zeker of dat een upgrade of een downgrade is.
Hagdos schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:14:
Wow. Ik weet niet zeker of dat een upgrade of een downgrade is.
Dan kan je net zo goed het moederbord verwijderen uit de behuizing en van professionele desktopcooling voorzien. Doe het dan meteen goed... en wat minder lelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sowieso snap ik al die extreme cooling mods niet zo goed. Natuurlijk, ik ga ook met een andere backplate en wat andere kleine dingetjes tweaken, omdat het leuk is maar ook relatief snel wat extra’s biedt. Maar al die YouTube filmpjes waarbij de hele deck wordt omgebouwd tot frituurpan of broodrooster…

Ja, je krijgt er her en der nóg wat fps bij maar de gpu/cpu limiet maken dat je echt geen rog ally performance gaat krijgen. Als je echt games to the max wil pushen is er een veel simpelere oplossing speel diezelfde games remote vanaf je pc, blijft je deck heerlijk koel en je kan alles nóg meer op ultra draaien @720p.

Ja, tweaken is leuk maar het moet ook wel een praktisch nut bieden en bruikbaar apparaat opleveren. Maar ik weet dat anderen er hier vast anders over denken. ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:03
XanderDrake schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:13:
De andere grote release, Baldurs Gate 3, lijkt juist tegen te vallen naarmate je verder raakt in de game. Zodra je in Act 3 komt, lijkt het spel voor vele onspeelbaar te worden. En dan hebben we het niet over 20FPS maar over 3-4 :X Deze valt dus tegen, aan wordt geraden om verder te spelen op PC totdat ze een performance patch uitbrengen. Jammer dat het wel het label Playable krijgt van Valve...
Wellicht dat het helpt: https://gathering.tweaker...message/76313634#76313634

TL;DR:
FPS problemen lijken te worden veroorzaakt door passives/aura's (paladin aura, bijvoorbeeld) waarbij de game beter performed als deze effecten worden uitgezet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McLambo
  • Nu online

McLambo

MTB Junky

Mijn SD moest er afgelopen weekend aan geloven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhqnCScVO1DwnmobsRSgt4gOrO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebUKbak4Jk71T2arUEI3HUDW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yItnofRR9s5hLUuVMPxuV6OcLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9giNK3rLHKnvIRvRcm9HjEK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzWHI7DwTN_3W5ebEa_oh7OsbCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ldi8Nj9JawPMe15ippxRYelM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4wIakarphvt3CY97FrgWN1_n1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvXidsektie0teJVqEkrcqoD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oz79r4xgDQaoUqHj1OTKEb6ijdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRWrxvplfgL9FuzlrjafZSZt.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al half uurtje bezig geweest. Grootste uitdaging was nog wel het zoeken van een goed passende schroevendraaier zodat de schroefjes niet dol gedraaid werden.

In tegenstelling tot de verschillende how-to's duurde het restoren van SteamOS nog geen 10 minuten.
Tegelijk de bekende anti-glare screenprotector van Brotect geplaatst. Ik ben heel erg tevreden over het resultaat. Ben ook onder de indruk van hoe goed SteamOS werkt op de SD en hoe fancy alles werkt. _/-\o_

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:03
Heeft iemand tips om de download snelheid te verhogen? Ik heb all WiFi power managing uitgezet in dev menu. Ik heb in steam de download snelheid op 1000000 gezet. Ik heb de vpn ook al op 1.1.1.1 gezet. Maar vind het nog steeds tergend langzaam.

Heb 1gb glasvezel verbinding liggen hier.
En internet is gewoon snel op andere apparaten.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dutchzilla schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:40:
Heeft iemand tips om de download snelheid te verhogen?
Een USB-C hub met een ethernetaansluiting en een kabeltje gebruiken. Geen grap. Als ik veel download, dan doe ik dit. Dat werkt altijd nog het beste.

Het enige dat je draadloos kan doen is ervoor zorgen dat je op 5 GHz zit. Maak op je access point je kanalen niet al te breed als je in een storingsgevoelige omgeving zit, want dat werkt contraproductief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dutchzilla schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:40:
Heeft iemand tips om de download snelheid te verhogen? Ik heb all WiFi power managing uitgezet in dev menu. Ik heb in steam de download snelheid op 1000000 gezet. Ik heb de vpn ook al op 1.1.1.1 gezet. Maar vind het nog steeds tergend langzaam.

Heb 1gb glasvezel verbinding liggen hier.
En internet is gewoon snel op andere apparaten.
Kan ook aan de servers van de games zelf liggen, Steam Deck heeft max Wifi AC (die 5GHZ vereist) maar mijn PC gebruikt gewoon een kabel, en sommigen games downloaden gewoon langzaam terwijl andere op volle snelheid gedownload worden.

Let daar dus ook op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 00:10:
Kan ook aan de servers van de games zelf liggen, Steam Deck heeft max Wifi AC (die 5GHZ vereist) maar mijn PC gebruikt gewoon een kabel, en sommigen games downloaden gewoon langzaam terwijl andere op volle snelheid gedownload worden.
Je kan ook een andere Steam downloadregio kiezen. Het loont nog wel eens (met een kabel of met bewezen hoge Wi-Fi snelheid) om een Duitse server te kiezen boven een Nederlandse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
The Zep Man schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 00:18:
[...]

Je kan ook een andere Steam downloadregio kiezen. Het loont nog wel eens (met een kabel of met bewezen hoge Wi-Fi snelheid) om een Duitse server te kiezen boven een Nederlandse.
Nooit geweten dat dit kon, wel een goede tip inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb weer een hoop lol in Forza horizon 4, speelt heerlijk op de steam deck. Maar één ding mis ik wel behoorlijk... De tril motortjes in de triggers van de Xbox controller! Die zorgen er op de Xbox voor dat ik prima kan voelen hoe hard ik kan remmen en ik heb abs daar dan ook altijd uit staan. Op de steam deck is dat imho onspeelbaar want er is totaal geen feedback. Zelfs met abs aan lukt het me totaal niet om met enig beleid te remmen. Remmen in een bocht leidt consequent tot een glij partij terwijl ik op de Xbox met beleid nog wel een beetje bij kan remmen. Dat vind ik wel jammer en een van de weinige punten waarop de controls in de steam deck echt wat verliest imho.
Ik vraag me af of dit iets is waar Microsoft patent op heeft of zo, dat het daarom niet in andere controllers terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:06
Finraziel schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:53:
Ik heb weer een hoop lol in Forza horizon 4, speelt heerlijk op de steam deck. Maar één ding mis ik wel behoorlijk... De tril motortjes in de triggers van de Xbox controller! Die zorgen er op de Xbox voor dat ik prima kan voelen hoe hard ik kan remmen en ik heb abs daar dan ook altijd uit staan. Op de steam deck is dat imho onspeelbaar want er is totaal geen feedback. Zelfs met abs aan lukt het me totaal niet om met enig beleid te remmen. Remmen in een bocht leidt consequent tot een glij partij terwijl ik op de Xbox met beleid nog wel een beetje bij kan remmen. Dat vind ik wel jammer en een van de weinige punten waarop de controls in de steam deck echt wat verliest imho.
Ik vraag me af of dit iets is waar Microsoft patent op heeft of zo, dat het daarom niet in andere controllers terug komt.
Is dat niet gewenning? Normaal rij ik meestal met stuur en op de Xbox net zoals jij, maar ik heb echt totaal geen moeite om over te schakelen naar een racegame op de SD. Natuurlijk zou het leuk zijn als het wel die feedback had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb weer een hoop lol in Forza horizon 4, speelt heerlijk op de steam deck. Maar één ding mis ik wel behoorlijk... De tril motortjes in de triggers van de Xbox controller! Die zorgen er op de Xbox voor dat ik prima kan voelen hoe hard ik kan remmen en ik heb abs daar dan ook altijd uit staan.
Werkt dat niet gewoon door een Xbox controller via USB aan te sluiten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 06:29:
[...]

Werkt dat niet gewoon door een Xbox controller via USB aan te sluiten? ;)
Ja duh, maar op dat punt valt voor mij de hele reden om de deck te gebruiken weg. Het handheld spelen is wat ik leuk vind aan de deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 06:59:
[...]

Ja duh, maar op dat punt valt voor mij de hele reden om de deck te gebruiken weg. Het handheld spelen is wat ik leuk vind aan de deck.
Wellicht speelde je docked, of heb je een standaard om je Deck rechtopstaand te gebruiken. :P

Verder heeft het denk ik ook met ruimte te maken. Xbox controllers doen maar één ding. Een Deck doet veel meer, dus elke vierkante millimeter telt. Dus niet zulke grote/precieze trilmotoren.

Ik heb zelf wel eens aan het deel van de triggers en buttons gewerkt. Dat is wat krap in die hoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 26-08-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Er zal vast een patent opzitten, maar dan zal het niet meer zijn dan een breed omschreven patent zoals “device to give haptic feedback through vibration” of zoiets. Patenten zijn 20 jaar geldig, dus vermoed dat de trilmotortjes geen patent meer op zit ;).
Maar snap het wel hoor, als ik de deck vergelijk met mijn PS5 controller met haptic triggers en idioot nauwkeurige trilmotors dan voelt de deck alsof het uit de jaren 90 komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:03
The Zep Man schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:38:
[...]

Een USB-C hub met een ethernetaansluiting en een kabeltje gebruiken. Geen grap. Als ik veel download, dan doe ik dit. Dat werkt altijd nog het beste.

Het enige dat je draadloos kan doen is ervoor zorgen dat je op 5 GHz zit. Maak op je access point je kanalen niet al te breed als je in een storingsgevoelige omgeving zit, want dat werkt contraproductief.
Inderdaad een adapter met usb, HDMI en ethernet Poorten gekocht. Hahaha de wifi is een draak.
Maar Tis mijn hobby project. Dus er gaat uiteindelijk een 32gb chips in. En andere WiFi module. Gewoon voor de leuk.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omizon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 15:58
Ik zit er naar te kijken die nieuwe backplate van JSAUX te proberen:
https://jsaux.com/product...ts?variant=43988866793692

Iemand deze kunnen vinden in een Nederlandse webshop?

Ik zie m' wel op Amazon US:
https://www.amazon.com/Tr...s%2C396&sr=8-1-fkmr0&th=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Omizon schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:58:
Ik zit er naar te kijken die nieuwe backplate van JSAUX te proberen:
https://jsaux.com/product...ts?variant=43988866793692

Iemand deze kunnen vinden in een Nederlandse webshop?

Ik zie m' wel op Amazon US:
https://www.amazon.com/Tr...s%2C396&sr=8-1-fkmr0&th=1
Je kan gewoon bij henzelf bestellen op hun website, het is een in Hongkong gevestigd bedrijf en met even zoeken heb je een €5 kortingsbon gevonden en is hij inclusief verzendkosten nog goedkoper dan via Amazon bij je thuis. Mijne heeft er 7(8?) werkdagen over gedaan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
DeNachtwacht schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:26:
[...]

Je kan gewoon bij henzelf bestellen op hun website, het is een in Hongkong gevestigd bedrijf en met even zoeken heb je een €5 kortingsbon gevonden en is hij inclusief verzendkosten nog goedkoper dan via Amazon bij je thuis. Mijne heeft er 7(8?) werkdagen over gedaan.
Let op dat er nog importheffingen overheen kunnen gaan. Want volgens mij heeft JSAUX niks met de fiscus geregeld. Het is wel een casino is mijn ervaring, maar net als met het casino verlies je meer dan dat je wint :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

cold_as_ijs schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:41:
[...]

Let op dat er nog importheffingen overheen kunnen gaan. Want volgens mij heeft JSAUX niks met de fiscus geregeld. Het is wel een casino is mijn ervaring, maar net als met het casino verlies je meer dan dat je wint :D
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat was onder de oude, en is onder de nieuwe importregels niet aan de orde;
https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu

Inclusief korting heb ik hem besteld voor €21, maar ook veel zaken die iets boven dit bedrag zitten komen, is mijn ervaring, zonder enig probleem de grens over omdat de waarde van het pakketje heel vaak op max €22 wordt gezet door de webshop. En nee, denk maar niet dat ze bij de douane tijd hebben om al dit soort frutselpakketjes te gaan controleren, dat gebeurt steekproefsgewijs. Bovendien is in China een groot aantal producten heel goedkoop, zelfs (speelgoed) drones heb je al voor €20 als je wil. Ze hebben echt geen tijd om over al dit soort futiliteiten bezwaren van mensen te gaan behandelen, dus zullen al dit soort producten snel doorlaten en zich richten op belangrijkere spullen zoals
- namaak merkspul dat in grote aantallen bedrijfsmatig wordt ingevoerd.
- smartphone, laptop of tablet die je als consument bestelt, hiervoor is de kans wel groot dat ze hem eruit pikken, want dat is klip en klaar niet voor minder dan €22 te kopen.

Ik heb zelf nog nooit over een bestelling meldingen van de douane gehad, en mijn bestellingen daar zullen toch al snel de 100 gepassseerd zijn inmiddels (maar idd gok ik duurdere elektronica daar nu ook niet meer).

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-08-2023 20:17 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Tinu-s schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:16:
[...]

Zou het eens met een andere hub/dock proberen, als dat niet helpt ligt het aan je deck.
Ik heb een nieuwe besteld, zelfde probleem…

Als ik garantie aanvraag wil doen, moet ik dan het beste weer de standaard ssd terug plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
NinjaKiwiNL schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:44:
[...]

Ik heb een nieuwe besteld, zelfde probleem…

Als ik garantie aanvraag wil doen, moet ik dan het beste weer de standaard ssd terug plaatsen?
Als je je eigen SSD niet kwijt wilt raken, dan lijkt me dat wel handig, ja. Anders heb je kans dat ze 'm vervangen voor een nieuwe en je je SSD niet terugkrijgt. En mogelijk ligt het crashen aan je SSD, dat kan je dan ook gelijk testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 26-08-2023 21:50 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:14:
[...]

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat was onder de oude, en is onder de nieuwe importregels niet aan de orde;
https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu

Inclusief korting heb ik hem besteld voor €21, maar ook veel zaken die iets boven dit bedrag zitten komen, is mijn ervaring, zonder enig probleem de grens over omdat de waarde van het pakketje heel vaak op max €22 wordt gezet door de webshop. En nee, denk maar niet dat ze bij de douane tijd hebben om al dit soort frutselpakketjes te gaan controleren, dat gebeurt steekproefsgewijs. Bovendien is in China een groot aantal producten heel goedkoop, zelfs (speelgoed) drones heb je al voor €20 als je wil. Ze hebben echt geen tijd om over al dit soort futiliteiten bezwaren van mensen te gaan behandelen, dus zullen al dit soort producten snel doorlaten en zich richten op belangrijkere spullen zoals
- namaak merkspul dat in grote aantallen bedrijfsmatig wordt ingevoerd.
- smartphone, laptop of tablet die je als consument bestelt, hiervoor is de kans wel groot dat ze hem eruit pikken, want dat is klip en klaar niet voor minder dan €22 te kopen.

Ik heb zelf nog nooit over een bestelling meldingen van de douane gehad, en mijn bestellingen daar zullen toch al snel de 100 gepassseerd zijn inmiddels (maar idd gok ik duurdere elektronica daar nu ook niet meer).
Altijd handig om links die je post zelf ook even te lezen :+
btw
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22.
Als jij de afgelopen twee jaar hier nog geen last van gehad hebt dan heb je of geluk gehad of je bestelt bij winkels die zelf al btw afdragen. Dat gebeurt soms ook al bij winkels waar je het misschien niet zou verwachten. Zo was de BTW al gewoon afgedragen over een SSD die ik via eBay van een Chinees kocht, eBay regelt dat al.
Of Jseaux het doet, geen idee. Ik hoefde op mijn backplate ook niks extra te betalen maar ik kan ook geluk gehad hebben.
De BTW zelf is overigens voor lage bedragen vaak het probleem niet, de handling kosten van de vervoerder maken het duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Hahn schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:49:
[...]

Als je je eigen SSD niet kwijt wilt raken, dan lijkt me dat wel handig, ja. Anders heb je kans dat ze 'm vervangen voor een nieuwe en je je SSD niet terugkrijgt. En mogelijk ligt het crashen aan je SSD, dat kan je dan ook gelijk testen.
Eh ja dat had ik zelf ook kunnen bedenken, ik ben weer lekker wakker, thanks! Net op een andere HDMI poort geprobeerd met Game settings op mijn C2 en nu 3 kwartier zonder problemen kunnen gamen. Wil ik naar het Steam menu gaan, crasht de heleboel weer..

Ik loop ook tegen het volgende aan, iemand die ook dit ervaart, of ben ik gewoon een rare? Ik heb sinds korte tijd een nieuwe monitor bij mijn pc, welke mijn oude Dell 2711 vervangt wat totaal al geen gaming monitor was. Nu een Alienware AW2723DF en ik ben gewoon verliefd op hoe mijn games er nu al uit zien met HDR. Ik draai een video kaart uit 2014 dus alle settings op low… Maar iedere keer wanneer ik mijn steam deck pak, en bijvoorbeeld Division 2, Borderlands 3 ect speel, ben ik enorm teleurgesteld in het beeldkwaliteit, terwijl hiervoor ik dit helemaal niet had. Ben ik nou verpest? |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@NinjaKiwiNL wat valt je tegen aan het beeld? Standaard is beeld van de deck wat flets vind ik zelf maar dat is prima aan te passen met decky plugin vibrant deck.
Als het om andere punten gaat daar is niet zo makkelijk wat aan te doen denk ik, maar voor mij heeft dit wel het ergste verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Finraziel schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 06:52:
[...]

Altijd handig om links die je post zelf ook even te lezen :+

[...]

Als jij de afgelopen twee jaar hier nog geen last van gehad hebt dan heb je of geluk gehad of je bestelt bij winkels die zelf al btw afdragen. Dat gebeurt soms ook al bij winkels waar je het misschien niet zou verwachten. Zo was de BTW al gewoon afgedragen over een SSD die ik via eBay van een Chinees kocht, eBay regelt dat al.
Of Jseaux het doet, geen idee. Ik hoefde op mijn backplate ook niks extra te betalen maar ik kan ook geluk gehad hebben.
De BTW zelf is overigens voor lage bedragen vaak het probleem niet, de handling kosten van de vervoerder maken het duur.
Lol. je hebt nog gelijk ook. Wist helemaal niet dat dat tegenwoordig zo was :o

Maar: ik heb er alsnog de afgelopen jaren nog nooit last van gehad bij AliExpress pakketjes, naast de JSAUX ook mijn SSD voor de Deck is zojuist binnengekomen uit China zonder enig probleem. Ik zou me er dus vooral niet druk om maken. En mocht je dan een keer belasting moeten betalen dan nog ben je vaak gewoon goedkoper dan via Amazon.

Nu de backbplate en ssd installeren :9

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-08-2023 16:55 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@DeNachtwacht bij Aliexpress betaal je ook gewoon de btw vooraf tegenwoordig. Scheelt je administratie kosten. Postnl is volgens mij daarbij de voordeligste. Dacht dat er een transporteur was die gewoon 35 euro oid vroeg, hadden degene last van die de dbrand plates kochten voor de PS5. Als de BTW + adminkosten duurder worden dan het product begin je je wel achter de oren te krabben :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor de liefhebbers een update van mijn SSD en JSAUX backplate upgrade. Ik heb alles in 1x vervangen en zelf nog wat 'modding' gedaan aan de JSAUX. Op basis van de recente reviews van het nieuwe model, ben ik tóch voor het oude model gegaan maar heb daar zelf wat aan gemod:
- ik heb op basis van de cooling pad van het nieuwe model, een stuk bij mijn oude model weggesneden. Op deze manier wordt de warmteafvoer van de SSD naar de fan niet meer geblokkeerd, zoals bij dit model van de JSAUX een kritiekpunt was.
- ik heb de backplate los op de deck gelegd en heb met een potlood de plekken van de fan gemarkeerd. Daarna heb ik vóór het terugschroeven op het deck (ik zeg het er maar even bij ;) ) met een boormachine gaatjes geboord op de plekken waar de fan koele lucht kan aanzuigen.

Op deze manier heb ik de beide voordelen van het nieuwe "vented" model qua betere airflow, maar ook nog de metalen backplate van de oude, die misschien warm wordt, maar natuurlijk daardoor wel betere warmte-afvoer heeft. Ik snap dus ook niet goed waarom ze die bij het nieuwe model hebben weggehaald. Anyway, op deze manier heb je dus de voordelen van beide. Het komt er dan zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8XedKx9J2ojDAWpeOm9D_Qn1JQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhsoccZ3mknqRD1bRi5vCSCy.jpg?f=fotoalbum_large

Op de aluminium backplate ga ik nog een klein passief koelblokje van amazon plaatsen, daarna ga ik ook eens wat temperatuurtests doen. Vooralsnog blijft de deck inderdaad wel al merkbaar stiller, hoewel ik nog maar getest heb met 1 game (Ori and the blind forest, voor wie hem niet kent sowieso een erg fijne Deck platformer die via de keysites voor €4 op de kop te tikken is)

Tegelijk heb ik de SSD vervangen door een Western Digital SN740 512GB van AliExpress (€40,62 betaald inclusief verzendkosten). Met behulp van KDiskmark heb ik deze ook even op de pijnbank gelegd;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0S1aozit5eyA4yU1nPCms-S1HRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewHL4AGNlE9s0mGtqOjzCXTp.jpg?f=fotoalbum_large

Vergeleken met de test die Tomshardware met de fors duurdere 1TB modellen op de reguliere markt heeft getest, doet hij het prima. Zij komen op 2200MB/s - 2400MB/s sequential read.

Ik heb nog weinig/niet gegamed met de drive, maar tot nu toe valt het me dus niet tegen en raad ik deze SSD prima aan. Tot zover weer even mijn update, ik ben er blij mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-08-2023 19:02 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
DeNachtwacht schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:47:

Tegelijk heb ik de SSD vervangen door een Western Digital SN740 512GB van AliExpress (€40,62 betaald inclusief verzendkosten). Met behulp van KDiskmark heb ik deze ook even op de pijnbank gelegd;
[Afbeelding]

Vergeleken met de test die Tomshardware met de fors duurdere 1TB modellen op de reguliere markt heeft getest, doet hij het prima. Zij komen op 2200MB/s - 2400MB/s sequential read.

Ik heb nog weinig/niet gegamed met de drive, maar tot nu toe valt het me dus niet tegen en raad ik deze SSD prima aan. Tot zover weer even mijn update, ik ben er blij mee :)
Heb je misschien het linkje voor deze SSD? Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Nu online

McLambo

MTB Junky

DeNachtwacht schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:47:
Voor de liefhebbers een update van mijn SSD en JSAUX backplate upgrade. Ik heb alles in 1x vervangen en zelf nog wat 'modding' gedaan aan de JSAUX. Op basis van de recente reviews van het nieuwe model, ben ik tóch voor het oude model gegaan maar heb daar zelf wat aan gemod:
- ik heb op basis van de cooling pad van het nieuwe model, een stuk bij mijn oude model weggesneden. Op deze manier wordt de warmteafvoer van de SSD naar de fan niet meer geblokkeerd, zoals bij dit model van de JSAUX een kritiekpunt was.
- ik heb de backplate los op de deck gelegd en heb met een potlood de plekken van de fan gemarkeerd. Daarna heb ik vóór het terugschroeven op het deck (ik zeg het er maar even bij ;) ) met een boormachine gaatjes geboord op de plekken waar de fan koele lucht kan aanzuigen.

Op deze manier heb ik de beide voordelen van het nieuwe "vented" model qua betere airflow, maar ook nog de metalen backplate van de oude, die misschien warm wordt, maar natuurlijk daardoor wel betere warmte-afvoer heeft. Ik snap dus ook niet goed waarom ze die bij het nieuwe model hebben weggehaald. Anyway, op deze manier heb je dus de voordelen van beide. Het komt er dan zo uit te zien:
[Afbeelding]

Op de aluminium backplate ga ik nog een klein passief koelblokje van amazon plaatsen, daarna ga ik ook eens wat temperatuurtests doen. Vooralsnog blijft de deck inderdaad wel al merkbaar stiller, hoewel ik nog maar getest heb met 1 game (Ori and the blind forest, voor wie hem niet kent sowieso een erg fijne Deck platformer die via de keysites voor €4 op de kop te tikken is)

[Afbeelding]

Zelfde drive in 1TB besteld voor 76 euro, dus zo fors duurder was dat niet in verhouding 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Nee, sterker nog, ik heb de 1TB gevonden voor €62 via AliExpress als je een beetje zoekt. Maar uiteindelijk besloten het bij 512GB te houden, zoveel game ik er nu ook weer niet mee en ik speel voornamelijk retro games. Geïnstalleerd staan nu:
- Indiana Jones and the Fate of Atlantis :*)
- Chrono Trigger :*)
- Ori & the Blind Forest

Alleen die laatste is nieuw en wat groter. Dus eigenlijk is zelfs de 512GB te groot, ook als is de sweet spot nu een 1TB dan nog is het in mijn geval beetje zonde van het geld.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-08-2023 22:00 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-09 01:19
Weet niet of het al bekend was maar de Refurbished 64 gig is voor nu weer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Ik had verwacht dat dit wel vaker gevraagd was, maar kan het nergens vinden, dus dan toch maar de vraag:
Heeft iemand nog tips voor een klein bluetooth keyboard, idealiter met klein trackpad, zodat ik lekker vanaf de bank toch makkelijk urls etc kan invoeren?

Daarbij vind ik het belangrijk dat het USB C oplaadbaar is - ik wil niet weer nieuwe apparatuur met achterhaalde poorten, en dat er geen dongle bij gebruikt hoeft te worden (maar optioneer als alternatief is natuurlijk prima).

Ik kom dan al vrij snel uit bij bijvoorbeeld een Rii4 (http://www.riitek.com/product/214.html)
Helemaal top, maar er gaan blijkbaar twee versies rond. De oude, met micro USB, heb ik via bol.com kunnen bestellen maar ook direct weer retour want micro USB.
Een geupdate versie met USB C gaat blijkbaar ook rond als ik de comments op de amerikaanse amazon mag geloven, maar die shippen niet naar europa. (https://www.amazon.com/Ri...s-Mac-Black/dp/B07T13GLY3)
Mocht iemand weten waar ik deze met usb C poort kan bestellen hoor ik dat graag, maar als iemand goeie alternatieven weet ben ik een en al oor.

Wat gebruiken jullie?

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
  • Laatst online: 23-09 16:44
Bombtrack schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:51:
Ik had verwacht dat dit wel vaker gevraagd was, maar kan het nergens vinden, dus dan toch maar de vraag:
Heeft iemand nog tips voor een klein bluetooth keyboard, idealiter met klein trackpad, zodat ik lekker vanaf de bank toch makkelijk urls etc kan invoeren?

Daarbij vind ik het belangrijk dat het USB C oplaadbaar is - ik wil niet weer nieuwe apparatuur met achterhaalde poorten, en dat er geen dongle bij gebruikt hoeft te worden (maar optioneer als alternatief is natuurlijk prima).

Ik kom dan al vrij snel uit bij bijvoorbeeld een Rii4 (http://www.riitek.com/product/214.html)
Helemaal top, maar er gaan blijkbaar twee versies rond. De oude, met micro USB, heb ik via bol.com kunnen bestellen maar ook direct weer retour want micro USB.
Een geupdate versie met USB C gaat blijkbaar ook rond als ik de comments op de amerikaanse amazon mag geloven, maar die shippen niet naar europa. (https://www.amazon.com/Ri...s-Mac-Black/dp/B07T13GLY3)
Mocht iemand weten waar ik deze met usb C poort kan bestellen hoor ik dat graag, maar als iemand goeie alternatieven weet ben ik een en al oor.

Wat gebruiken jullie?
Rii4 is meer als prima. Ook lekker compact!
Gebruik hem ook, opladen als het al nodig is, kan ook gewoon op je usblader anders ;).
Geen usbc versie tegengekomen zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:04
Bombtrack schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:51:

Wat gebruiken jullie?
Deze is volgens de reviews wel USB C (maar wel iets duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Flapperbol schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:53:

Deze is volgens de reviews wel USB C (maar wel iets duurder)
Wat raar, dat zijn exact dezelfde reviews als op de amazon pagina die ik had gelinkt, maar dan shipped ie wel naar Nederland voor een hogere prijs. Wat is het toch wildgroei bij amazon, vooral in combinatie met goedkope chinese meuk. Altijd spannend wat je dan precies krijgt.
Jammer ook dat er niet in de specs gewoon duidelijk staat dat het usb C is, want zelfs op de officiele Rii4 (updated) page staat micro usb nog her en der. Dit zou toch beter kunnen zou je zeggen...
Maar thanks! Ga nu even twijfelen of ik het risico ga nemen en of ik de verdubbelde prijs het waard vind ;)

Edit: Ff gevraagd aan de verkoper of hij inderdaad met USB C geleverd werd - dat was zo...ennnnn niet meer beschikbaar -_-

[ Voor 6% gewijzigd door Bombtrack op 30-08-2023 21:07 ]

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo
  • Nu online

McLambo

MTB Junky

zoiets?

https://www.amazon.nl/-/e...etooth%2Caps%2C125&sr=8-8

mijn kids gebruik soortgelijk iets zonder touchpad voor op de iPad van school. Werkt erg goed om huiswerk mee te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Ik heb sinds kort een steamdeck. Maar nou loop ik tegen het probleem aanndatvspellen niet goed draaien.
Aperture job simulator bvb max 20fps envolgens de software gebruikt de deck maar 10 watt. Nou las ik over een 400/200 mhz probleem, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XanderDrake
De eerste videos van Starfield komen uit, prerelease reviews. ETA prime heeft de tijd genomen om Starfield uit te proberen op de steam Deck met het volgende resultaat:

TLDR: alles op low, maar het werkt! Geen failure to launch _/-\o_

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 15:33

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ziet er in mijn ogen niet verkeerd uit.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
XanderDrake schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:30:
De eerste videos van Starfield komen uit, prerelease reviews. ETA prime heeft de tijd genomen om Starfield uit te proberen op de steam Deck met het volgende resultaat:
[YouTube: STARFIELD On The Steam Deck Is Incredible! An Entire Galaxy In The Palm Of Your Hand]

TLDR: alles op low, maar het werkt! Geen failure to launch _/-\o_
Zonde alleen dat hij in een grafisch minder zware gebied zit, het spel dropt makkelijk richting de 20 a 25 fps in zwaardere plekken, beetje misleidend van hem.

Spel draait op de Deck dat is een feit, maar dit is weer zo’n Eta Prime video die niet het volledige verhaal toont, een vaker voorkomende issue met hem.

Dat terzijde, zelfs als we 20 a 25fps in gedachte houden, het blijft indrukwekkend dat het dan nog steeds zo goed draait gezien de hardware d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
Mizgala28 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:53:
[...]

Zonde alleen dat hij in een grafisch minder zware gebied zit, het spel dropt makkelijk richting de 20 a 25 fps in zwaardere plekken, beetje misleidend van hem.

Spel draait op de Deck dat is een feit, maar dit is weer zo’n Eta Prime video die niet het volledige verhaal toont, een vaker voorkomende issue met hem.

Dat terzijde, zelfs als we 20 a 25fps in gedachte houden, het blijft indrukwekkend dat het dan nog steeds zo goed draait gezien de hardware d:)b
Wat hij ook regelmatig zegt in de video: prerelease! Proton experimental, niet de nieuwste driver, niet de day one patch. Ik verwacht nog betere performance, èn daarna komt er ook nog eens FSR3.0 bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
XanderDrake schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:58:
[...]

Wat hij ook regelmatig zegt in de video: prerelease! Proton experimental, niet de nieuwste driver, niet de day one patch. Ik verwacht nog betere performance, èn daarna komt er ook nog eens FSR3.0 bij :)
Ik verwacht inderdaad dat het spel beter zal draaien, en FSR 3.0 zal daar fors meehelpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 02-09-2023 16:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• langestefan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09-2024
Vorige week mijn refurbished 64GB model ontvangen. Ik had hem niet van nieuw kunnen onderscheiden, er zat geen krasje op.

Heb ook meteen de SSD vervangen voor een 1TB model van micron, besteld bij ifixit. Specifiek deze: https://eustore.ifixit.co...0-nvme-pcie-gen4-2230-ssd. Je kunt ook meteen de steam deck upgrade kit kopen maar daar had ik niet zoveel aan aangezien ik al de ifixit pro kit heb waar alle benodigde tools al in zitten. Heb deze guide gevolgd: https://nl.ifixit.com/Gui...vanging+van+de+SSD/148989. Was met 10 minuten klaar, stelde echt geen drol voor.

Enige waar ik niet aan gedacht had was dat ik een USB stick nodig had met USB-C poort om Steam OS er weer op te zetten. Gelukkig had ik nog een SD kaartje liggen waarmee ik ook het OS kon installeren. SD kaartje in de card reader, OS schrijven met rufus, SD kaartje weer in de steamdeck en bij boot kun je meteen steam OS installeren op de SSD.

Dus al met al een 1TB steamdeck voor 339+130=469 euro. En dat terwijl het 512GB model 679 euro is. Ik ben blij :). Speel nu vooral hogwarts legacy. Met de juist grafische instellingen haal ik 40-50 FPS, goed te doen op een handheld. Vooral AMD FSR maakt een heel groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
langestefan schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:06:
Vorige week mijn refurbished 64GB model ontvangen. Ik had hem niet van nieuw kunnen onderscheiden, er zat geen krasje op.
Ben benieuwd hoe de refurbished modellen in de toekomst zullen zijn, er zitten nu blijkbaar veel tussen die ongebruikt (of bijna niet) teruggestuurd worden.

Wel een toffe deal op deze manier, scheelt hoop geld zelfs met een extra SSD.
Pagina: 1 ... 80 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.