Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42
Frez schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:00:
Dankjewel! Ben helemaal hyped. Zodra mn switch oled verkocht is ga ik er een aanschaffen.
Deze week is er met het vieren van het eerste jaar SD er 10% korting op de Steam Decks, wat toch €40-€70 scheelt.

https://store.steampowered.com/sale/decktop100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:37
Pierre_nr1 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:36:
[...]

'Minder mooi' is subjectief, de één vindt het mooi en de ander niet. De 64GB/256GB versies hebben een behoorlijk spiegelend scherm, de 512GB heeft een mat scherm. Het is dus niet 'minder mooi' maar het is anders.

ik heb zelf de 512GB gehad en deze weer geretourneerd. Later begon het toch weer te kriebelen en heb ik de 64GB gekocht en de SSD zelf vervangen voor een 1TB versie. Tevens heb ik een Brotect(Amazon) matte screenprotector op het scherm geplaatst en ben daar zeer tevreden over. Ik merkte eerlijk gezegd geen verschil met de 512GB qua scherm.

De aanschaf van een 64GB is €419,-, en met de 1TB SSD en de matte screenprotector is dat totaal ongeveer €550,-. Dat scheelt toch meer dan €100,- met de 512GB versie en je hebt dan zelfs de dubbele opslagcapaciteit.

Het is uiteraard een keus die je zelf moet maken, maar zo heb ik het dus gedaan.

btw.....10% korting op alle versies van de Steam Deck t/m 23 maart!!!
Top.
Ik heb een tweedehandse 256gb geseald in doos met factuur op de kop kunnen tikken voor 400 euro. Hij had steam tegoed gewonnen met cs go en wilde het tegoed op deze manier verzilveren.
Lijkt me n prima deal? Ik ga m halen.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:24
De 64GB voor 377€. In deze tijden van ongekende inflatie.. Valve blijft me verrassen :D

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:55
Frez schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:20:
[...]

Top.
Ik heb een tweedehandse 256gb geseald in doos met factuur op de kop kunnen tikken voor 400 euro. Hij had steam tegoed gewonnen met cs go en wilde het tegoed op deze manier verzilveren.
Lijkt me n prima deal? Ik ga m halen.
Dat is een prima deal! We horen je ervaringen graag, alvast veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:38
Jsaux begint steeds leuker spul te krijgen :D _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frez
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDpMnvm32Qj4dxCxqHQVVmAeRpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYTEGwRfMxwL2PxfPbWaCBL3.jpg?f=fotoalbum_large

Nou de 256 GB deck is binnen! Een gaaf apparaat lijkt t! Heb helaas nog geen tijd gehad om hem goed te bevingeren. Even snel de Witcher 3 en Rimworld geprobeerd. Liep super. Elderscrolls Online startte niet fatsoenlijk op, maar ik las dat dit met wat tweaks wel mogelijk is. Moet ik nog even naar kijken.

Verder vandaag speciaal in de springsale wat leuks voor de Steamdeck gekocht, die games zou ik op de PC achter het bureau niet (nog eens) spelen. Prima dealtje zo voor 35 euro. Heel veel zin om deze games lekker portable te spelen op de deck!!
Nu nog even wat tijd om er even goed voor te gaan zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 10:31
Pfff, die spring sale weer...

Bekentenis van een ex-tweaker ;) :

Toen ik de SteamDeck kocht was ik echt van plan om met EmuDeck alle zelda-games te gaan spelen die ik de afgelopen generaties gemist had... En ik had nog vanalles geclaimed bij Epic, en GoG.

Maar ik blijf maar Steam games kopen, want het is toch gewoon lekker om te gamen en niet de tijd te gebruiken om te tweaken (is dit het nieuwe "ik wordt oud" gevoel?)

(ik heb nog nooit de desktop modus opgestart :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Wat is nou specifiek het voordeel van die desktop modus ten opzichte van de game modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zit mede vanwege de 10% korting te overwegen de Steam Deck te kopen, iemand hier ervaring met de 64GB versie samen met een snelle SD kaart? Is dat een goede optie? Of kan ik dan beter voor de 256GB versie gaan?

Eventueel SSD upgrade is ook een optie maar twijfel ivm. garantie en eventuele schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:22
Gewoon de 64GB SSD bewaren voor eventueel garantie. Ik zie op pricewatch een aantal 512GB SSD's voor een lage prijs.
Ik heb zelf de 256GB geïnstalleerd maar twijfel om te upgraden naar 512GB.

uitvoering: Kioxia BG5 30mm (Base model) 512GB
uitvoering: Transcend MTE300S 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Laatst online: 03-06 20:43
Gisteren de killswitch besteld, beetje jammer dat het 11 tot 21 werkdagen gaat duren. Maar ik kon niet echt een goed alternatief vinden.

Over het uitbreiden van de switch met een SSD. Momenteel zijn volgens mij van de 1TB variant alleen de kioxa leverbaar welke wat langzamer zijn iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-06 13:50
Cergorach schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:19:
[...]

Deze week is er met het vieren van het eerste jaar SD er 10% korting op de Steam Decks, wat toch €40-€70 scheelt.

https://store.steampowered.com/sale/decktop100
Ik had hem dinsdag besteld en hij is nog niet geleverd.
Toch maar als echte Nederland gevraagd om de 10% terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:24
Morocius schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:25:
Gisteren de killswitch besteld, beetje jammer dat het 11 tot 21 werkdagen gaat duren. Maar ik kon niet echt een goed alternatief vinden.

Over het uitbreiden van de switch met een SSD. Momenteel zijn volgens mij van de 1TB variant alleen de kioxa leverbaar welke wat langzamer zijn iirc.
Ik heb in januari via Amazon.nl de Sabrent 1TB besteld voor 180, maar die is nu idd helaas niet leverbaar. Misschien even wachten daarop?

Uw advertentie hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Homeland schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:18:
Ik zit mede vanwege de 10% korting te overwegen de Steam Deck te kopen, iemand hier ervaring met de 64GB versie samen met een snelle SD kaart? Is dat een goede optie? Of kan ik dan beter voor de 256GB versie gaan?

Eventueel SSD upgrade is ook een optie maar twijfel ivm. garantie en eventuele schade.
De minder veeleisende games draaien over het algemeen uitstekend vanaf SD. De meer veeleisende games meestal ook, maar soms kun je issues hebben zoals frequente stutters bij Borderlands 3, of sommige games merk je dat de laadtijden wat langer zijn (zoals Fallout 4, hoewel nog steeds prima speelbaar).
Als je veel games installeert kun je met 64 GB eventueel een issue hebben dat die vol slibt met shader caches, maar daar zijn ook weer tweaks om het op te ruimen of te verplaatsen naar de SD waar de game ook staat (Cryoutilities kan dat tegenwoordig geautomatiseerd doen voor je).
En helemaal als je geen problemen hebt met het openmaken van een apparaat met hulp van een creditcard (of prytool) is het een nobrainer. Gewoon zelf een grotere SSD in stoppen inderdaad. Zelf heb ik er een van Ebay uit China (WD SN740) en dat ging ook prima, dus je hoeft niet per se op beschikbaarheid van de Sabrent te wachten).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

MaffeMaarten schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:39:
Pfff, die spring sale weer...

Bekentenis van een ex-tweaker ;) :

Toen ik de SteamDeck kocht was ik echt van plan om met EmuDeck alle zelda-games te gaan spelen die ik de afgelopen generaties gemist had... En ik had nog vanalles geclaimed bij Epic, en GoG.

Maar ik blijf maar Steam games kopen, want het is toch gewoon lekker om te gamen en niet de tijd te gebruiken om te tweaken (is dit het nieuwe "ik wordt oud" gevoel?)

(ik heb nog nooit de desktop modus opgestart :$ )
Same here, ik heb niets getweaked op mijn SD en ben gewoon lekker out of the box aan het gamen gegaan.

Mis ik nu iets? Ongetwijfeld :). Maak ik mij daar druk om? Geen seconde ;). Next endboss, here i come (in iets lagere fps met iets meer warmte en iets minder saturation) :+

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Wellicht een vreemde hersenkronkel bij mij, maar de SD is 10% goedkoper nu. Juist dan zou ik wanneer je meer ruimte wil, voor de 256 gaan ipv de 64. Die korting maakt het aantrekkelijker en op die SSD die je anders los gaat kopen is het ook weer zoeken dan naar een aanbieding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ngangatar schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:08:
[...]

Wellicht een vreemde hersenkronkel bij mij, maar de SD is 10% goedkoper nu. Juist dan zou ik wanneer je meer ruimte wil, voor de 256 gaan ipv de 64. Die korting maakt het aantrekkelijker en op die SSD die je anders los gaat kopen is het ook weer zoeken dan naar een aanbieding.
Een 256GB kost met de 10% korting €494,10
Een 64GB kost met de 10% korting €377,10. Een nieuwe 1TB SSD kost rond de €130,-., en is eenvouding aan te komen. En zelf inbouwen is zeer eenvoudig en verbreekt de garantie niet.

Dus afgerond €500,- voor een Steam Deck met 1TB opslag. Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:21:
[...]

Een 64GB kost met de 10% korting €377,10. Een nieuwe 1TB SSD kost rond de €130,-., en is eenvouding aan te komen. En zelf inbouwen is zeer eenvoudig en verbreekt de garantie niet.

Waar vindt je 1TB M.2 2230 dan voor 130?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Tadango schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:23:
[...]

Ebay, ik heb er ondertussen al 3 gekocht. Voor mezelf en 2 kennissen. Een vierde is nu onderweg, deze was precies €112,-

https://www.ebay.nl/itm/125764568044?

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre_nr1 op 17-03-2023 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morocius
Tadango schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:23:
[...]

https://www.ebay.com/itm/...3D%7Ctkp%3ABlBMUPK-pvXdYQ
Bijvoorbeeld, het is maar net wat je het liefst doet.

Volgens mij heb ik die zelf ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
En via PW is de goedkoopste €149 (inc. verzenden):
https://www.redable.nl/pr...kbg50zns1t02-kbg50zns1t02

Ik las wat geruchten over een 2TB 2230, maar ik maakte me wat zorgen over het verbruik.

Ik heb gewoon de 512GB versie gepakt en er een SD kaartje van 1TB (SanDisk Extreme PRO) ingepropt, niet goedkoop, maar wel flexibel!
uitvoering: Sandisk Extreme Pro microSDXC UHS-I 1TB

Ik ben nog niet tegen niet voldoende ruimte aangelopen, dus de SSD upgraden naar 1TB of 2TB schuif ik voorlopig nog even voor me uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ngangatar schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:08:
[...]

Joh, of je haalt de 64GB, je haalt dan voor 50ish euro een 512GB ssd, en je kan voorlopig vooruit. En dat voor bij elkaar 430 euro ongeveer.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Denko schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:42:
[...]

Joh, of je haalt de 64GB, je haalt dan voor 50ish euro een 512GB ssd, en je kan voorlopig vooruit. En dat voor bij elkaar 430 euro ongeveer.
Oftewel, keuzes genoeg, En allemaal eenvoudig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

Als je veel Vulkan games speelt (zoek even op of een favo game van je een Vulkan engine heeft), zou ik de 256GB halen, want anders zit je de hele tijd te worstelen met het downloaden en opslaan van Shader Caches.
Als je veel DX11-DX12 spellen, indy en oudere games of emulation spellen speelt, is de 64GB met microSD een prima oplossing.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
XanderDrake schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:36:
De 64GB voor 377€. In deze tijden van ongekende inflatie.. Valve blijft me verrassen :D
Aargh... Ik heb al even niet meer de neiging/drang gevoeld om een steam deck te bestellen. Bijna afgekickt van die gedachte intussen. Zeker omdat ik recent m'n game pc een kleine boost heb gegeven, en een PSVR2 er bij heb als speeltje.

Maar Valve maakt het me zo wel heel moeilijk :P Sub 400 euro voor de coolste gadget van 2022!

Ik kan me nu iets gemakkelijker terug overtuigen van 'm niet te halen. Niet zozeer omwille van budget, maar omdat ongebruikte impuls aankopen en hardware gewoon zonde zijn van ieders energie (maken, leveren). En omdat ik me dan een rondje doorverkopen bespaar.

Ik kan me onderhand een heel goed beeld vormen van de performance, en vrees dat die af en toe licht ontoereikend zal zijn voor een aantal games. Vooral omdat ik 'm bijna altijd docked zou gebruiken.

Hier op V&A staan er een hele berg te koop, allemaal min of meer onder het kopje "impulsaankoop", "enkele malen gebruikt". Ik ben zeker dat ik daar ook onder zou vallen :)

Maar voor wie 'm nog niet heeft en zeker wil, nu aanschaffen! En van die 40 euro korting een 512 GB SSD kopen. Klaar! 512 GB steam deck aan de prijs van een instapper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06 02:42
@Amos_x als je hem komt en er bijna alleen maar docked mee speelt dan is het eigenlijk een beetje sonde van de aankoop, zeker omdat je zover ik begrijp uit je tekst toch alleen maar nieuwe triple A games ermee wil spelen. Het ding is fantastich voor handheld gaming (ook voor triple A) en emulatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:21:
[...]

Ik ga toch liever voor de pasklare oplossing, dan betaal ik maar iets meer en weet ik zeker dat alles op elkaar afgestemd is. Op een gegeven moment hoef je niet zo nodig meer alles zelf te bouwen, die tijd heb ik wel gehad sinds mijn eerste pc in 1988 ;).

Ieder zijn eigen afwegingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ngangatar schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:59:
[...]

Ik ga toch liever voor de pasklare oplossing, dan betaal ik maar iets meer en weet ik zeker dat alles op elkaar afgestemd is. Op een gegeven moment hoef je niet zo nodig meer alles zelf te bouwen, die tijd heb ik wel gehad sinds mijn eerste pc in 1988 ;).

Ieder zijn eigen afwegingen.
Prima, niets mis mee. Maar wat bedoel je met 'weet ik zeker dat alles op elkaar afgestemd is'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:04:
[...]

Prima, niets mis mee. Maar wat bedoel je met 'weet ik zeker dat alles op elkaar afgestemd is'?
Wanneer ik losse onderdelen bestel, zoals een SSD in dit geval, wil ik niet op zowel mijn SD en SSD moeten wachten om er dan achter te komen dat het wellicht niet werkt. De kans is vrij klein, maar toch. Of, dat de SSD langzamer is dan degene die origineel bij de SD zit. Wederom, kleine kans, en van te voren te decimeren door onderzoek, maar dat wil ik niet meer.

In de loop der jaren ben ik hier gemakkelijker in geworden qua geld. Ik koop nu liever iets bij de leverancier of bij 1 leverancier, dan dat ik zelf ga sleutelen. Ik kan me nog herinneren dat we destijds op 1 van de eerste Xboxen zelf chips zaten te solderen, dat is het andere uiterste maar ik moet er niet meer aan denken :+ .

De PC welke ik over een weekje of 2 ga bestellen zal ook geassembleerd worden door Azerty of Megecko bijvoorbeeld nadat ik wel zelf de build heb samengesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ngangatar schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:13:
[...]

Wanneer ik losse onderdelen bestel, zoals een SSD in dit geval, wil ik niet op zowel mijn SD en SSD moeten wachten om er dan achter te komen dat het wellicht niet werkt. De kans is vrij klein, maar toch. Of, dat de SSD langzamer is dan degene die origineel bij de SD zit. Wederom, kleine kans, en van te voren te decimeren door onderzoek, maar dat wil ik niet meer.
Als je gewoon hier zoekt op een SSD in dit topic dan zit je wel goed, maar ieder zijn ding.

Mijn Steam Deck is besteld in de pre-order periode, in die tijd leek de 512GB de ‘snelste’ te zijn en met een premium scherm.

Als ik toen wist wat ik nu weet had ik niet voor het 512GB dat ik nu heb gekozen.

Het losschroeven van de SSD is echt peanuts en het scheelt een behoorlijke smak met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Ik wil graag mijn 256gb uitbreiden met een MicroSD. Heb nog wat coolblue bonnen liggen.
Waar moet mijn SD kaart aan voldoen qua schrijf/lees snelheid om goed mee te kunnen?
Zijn er nog andere belangrijke eissen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:03
Frez schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:40:
Ik wil graag mijn 256gb uitbreiden met een MicroSD. Heb nog wat coolblue bonnen liggen.
Waar moet mijn SD kaart aan voldoen qua schrijf/lees snelheid om goed mee te kunnen?
Dat witte samsung ding moet je hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Frez schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:40:
Ik vond dit artikel wel interessant, want diezelfde vraag had ik ook:
https://www.rockpapershot...rosd-cards-for-steam-deck

Wil je de snelste, dan kost dat aardig wat geld. Maar er zijn ook prima goedkopere oplossingen die bijna evengoed presteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
cold_as_ijs schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:39:
@Amos_x als je hem komt en er bijna alleen maar docked mee speelt dan is het eigenlijk een beetje sonde van de aankoop, zeker omdat je zover ik begrijp uit je tekst toch alleen maar nieuwe triple A games ermee wil spelen. Het ding is fantastich voor handheld gaming (ook voor triple A) en emulatie.
Absoluut niet eigenlijk. Kan me de laatste "triple A" game die ik op pc heb gespeeld zelfs niet herinneren. Wellicht far cry 5 of zo. Nieuwe games waar ik geen gezeik mee wil (tweaken, performance) speel ik gewoon op ps5.

Op pc veelal builder games, racing games (wreckfest), shooters (doom, battlefront 2), games zoals beam.NG, ...

Maar op zich wil ik bovenal comfort, en dus een klein beetje power headroom om niet helemaal alles dicht te draaien naar 720p/40 of 720p/60 low/medium (beetje afhankelijk van de game). Het andere extreem spreekt me ook echt niet aan (4k/60 of 4k/120 of zo, wegens kost, complexiteit en veel te duur allemaal). Nee, wel 1080p/60 of 1080/75 medium/high, met een beetje overschot. Ongeveer nvidia 1050ti/1060/1650 level als ik er een getal wil op plakken.

En daar schiet de steam deck nog net iets te kort. En daarbij ook volgend scenario: zelfs al speel ik erg weinig MSFS bvb, stel ik wil die game 2 keer per maand spelen, dan nog heb ik een tweede stuk hardware nodig (pc met gpu) en kan de deck nooit mijn enige pc gaming device zijn, jammer genoeg.

Als een enige device zijn er use-cases die niet mogelijk zijn, en van zodra je enigszins daarbuiten gaat zitten, ook al is het maar af en toe, is de deck eigenlijk al geen optie meer.

Meerdere game platforms en form-factors wil ik van afstappen. Heb een switch lite die te koop staat (nauwelijks op gespeeld). Enkel nog pc en ps5.

Maar ik heb het hier al vaker gezegd, ik blijf dit topic van dichtbij volgen, want de steam deck is gewoon super cool! En wat valve hier doet is boss-level hard werk om het 'onmogelijke' mogelijk te maken. Gamen zonder windows.

Als ze ooit ver genoeg zijn om steam OS zoals het op de deck draait officieel te ondersteunen (op beperkte hardware configuraties, bvb CPU en GPU van AMD), ben ik de eerste die over gaat op m'n game pc. En daarom ben ik groot fan van valve en steam. Wie doet het ze na?? Het kan nog een aantal jaar duren, maar dat komt nog wel. En daarom moet de deck massaal verkocht worden! Ik zou willen, maar heb me voorgenomen om een beetje in m'n hardware te snoeien, dus moet ik nu niet weer de andere kant op :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XanderDrake

Het is weer weekend! Nieuwtjes!

Het is jullie natuurlijk opgevallen dat het weer Steam Spring Sales zijn! Ik heb persoonlijk niet veel game tips. de DeckTop 100 was al gepost door @Cergorach en ik denk dat ik niet veel meer heb toe te voegen daaraan :)

Valve is het ook opgevallen dat hun favoriete stuk hardware een jaar oud is geworden, dus ze hebben de volgende video gepost met de geschiedenis van de Deck tot nu toe:

TLDR; op zich wel schattig maar niets nieuws voor de vaste klanten van dit topic ;)

Op Reddit heb ik een mooie guide gevonden om de beste performance te halen uit oudere spellen. Ik heb het dan over echt oud, DX9 en dat soort beestjes. Er zitten nuttige tips tussen dus kijk er maar eens naar.

Een paar weken geleden had ik over het realtime compilen van Vulkan shaders, en de verbeterde performance die daarbij hoort. Nou je kan al een sneak preview krijgen met de volgende settings. Vooral nuttig als je een spel hebt waar er geen Shader Caches voor worden aangemaakt in SteamOS. (sidenote: als je een spel speelt vanuit Epic of Herioc, dan kan je die Shader Caches op je buik schrijven. Geloof me, je mist ze als je ze niet meer hebt :'( ).

RetroDeck is aangekomen op versie 0.6.2b. Blijkbaar een big deal want alle Emulators hebben een update gekregen en er zijn veel bug fixes.

En als laatste een complete noob guide voor Steam Deck SSD upgrades, vol met kennis die voor de meeste mensen evident is maar voor sommige een openbaring. Compleet met recovery opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
Iemand had op 0:41 al de ge-emuleerde breath of the wild ontdekt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goldenpants0291
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-06 13:09
Leuke korting nu zeg! Gister eindelijk na lang dubben mijn Steam Deck besteld. SSD upgrade via Ebay (verzendtijd is laaaang). Kan ik de 64GB vervangen als die binnen is.

We hebben met zijn 5en gister op werk SD's besteld. Ik liet mijn collega's de leuke korting zien op Steam en blijkbaar wou iedereen er al heel lang één hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Amos_x de steam deck zit qua grafische performance in de buurt van de ps4, maar mist daarbij dus de optimalisatie. Net even filmpje van horizon ZD gekeken op de steamdeck, op low 800p doet hij 40-50 fps. Met fsr zou dit op 1080p moet kunnen. Oudere games moeten hogere framerate kunnen halen. Met tweaking als cryoutillities en downvolten moet het nog wat omhoog kunnen.

Maar zoals gezegd, het apparaat is ontworpen voor mobile gaming. Dus laag verbruik, ~15w, ps4 zat op 250w;). En geloof me als ik zeg dat het ding heerlijk is om mee op de bank te gamen, lekker handheld. Dan boeit de resolutie ook geen ene toet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al aan de slag gegaan met Diablo IV op de Deck? Van wat ik nu heb gezien op YouTube draait het beter dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
XanderDrake schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:12:

Valve is het ook opgevallen dat hun favoriete stuk hardware een jaar oud is geworden, dus ze hebben de volgende video gepost met de geschiedenis van de Deck tot nu toe:
[YouTube: Happy Birthday Steam Deck!]
TLDR; op zich wel schattig maar niets nieuws voor de vaste klanten van dit topic ;)
Valve O+ d:)b

Off-topic: Blij dat ik eigenlijk nooit libraries opgebouwd heb in andere stores. Licenties dan. Ik heb wel een tijdje EA play gehad via de origins store.

Uiteindelijk nooit andere stores nodig gehad. Een game die niet in steam staat, jammer dan, 10000+ andere games om uit te kiezen. Ik laat me leiden door aanbod, niet door "die moet ik per se hebben, dus ik moet naar epic verhuizen". Timed exclusives wacht ik rustig af tot die in steam komen. Als 'cheap gamer' die eigenlijk grotendeels enkel via de steam sales koopt, gaat die timed exclusives sowieso aan me voorbij.

Waarmee ik wil zeggen, mijn hele pc-game library (op 1 game na) staat bij valve/steam, en het komt zelfs niet meer in me op om nog via een andere store games te kopen...

De client is ook heerlijk. Genoeg bloat als je bloat wil, maar strak genoeg als je daar allemaal niet mee interageert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vandaag de 64GB versie bestellen, eerst met een SD kaart aan de slag, verwacht toch de helft van de tijd via Gamepass games te streamen en verder vooral kleinere games te spelen. Voor het Triple-A/grafische spektakel staat er een Xbox Series X in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-06 09:29
Homeland schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:21:
Vandaag de 64GB versie bestellen, eerst met een SD kaart aan de slag, verwacht toch de helft van de tijd via Gamepass games te streamen en verder vooral kleinere games te spelen. Voor het Triple-A/grafische spektakel staat er een Xbox Series X in de woonkamer.
Nog gelukt? Aangezien je nu niet meer kunt bestellen (mogelijk tijdelijk)..

Ik was echt net op tijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
doobieters schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:51:
[...]

Nog gelukt? Aangezien je nu niet meer kunt bestellen (mogelijk tijdelijk)..

Ik was echt net op tijd nog.
Je kan gewoon bestellen/kopen toch? Net nog gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Amos_x schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:54:
[...]

Je kan gewoon bestellen/kopen toch? Net nog gecheckt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJBocpClKzDEgAQ9VwNw1t9DpzI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0L7RwN6dOGZcLqkkYtKAaRdm.webp?f=fotoalbum_large

Servers zijn blijkbaar af en toe overbelast: "De server voor reserveringen is overbezet. Probeer het straks opnieuw."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-06 12:42
Oe... ik zou er zo nog één kopen. Net weer wat spellen aangeschaft, Doom Eternal vraagt 89gb .. arghhhhh kom ruimte te kort haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 22:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Ja helaas zijn de 2tb ssds's in ons deel van de wereld nog niet echt aan te slepen haha

[ Voor 7% gewijzigd door MaDLiVe op 19-03-2023 00:38 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:27
Zag dit filmpje. En zit nu te twijfelen of ik niet gewoon een SD kaart in in mijn Deck ga stoppen ipv de SSD te vervangen.

Zijn er mensen die nadelen hebben ondervonden van het spelen van games vanaf een SD kaart?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
ZpAz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:34:
Zag dit filmpje. En zit nu te twijfelen of ik niet gewoon een SD kaart in in mijn Deck ga stoppen ipv de SSD te vervangen.

Zijn er mensen die nadelen hebben ondervonden van het spelen van games vanaf een SD kaart?

[YouTube: We Weren't Expecting That! Steam Deck Speed Test (SSD vs eMMC vs Micro SD Card)]
Persoonlijk geen ervaringen in een steam deck, maar in andere toepassingen vind ik SD kaartjes toch vrij veel last hebben van slijtage. Ik beschouw SD kaartjes dan ook echt enkel als puur slijtage items. Waarbij je de kans loopt dat ze falen. Enkel games op installeren denk ik dan. Maar dat komt wel goed aangezien het een game console is. Dus als het faalt, kan je alles gemakkelijk terug halen via steam.

Maar ga er geen settings op saven waar je dagen mee bezig bent geweest.

Vermijd ook dat er vaak naar toe geschreven wordt. Uitlezen gaat in principe prima. Het is na veel write acties dat ze vaak begeven.

En in die context moet je even nalezen hoe het zit het met die schaders (soms GB’s die moeten weggeschreven worden per game). Daar weet ik weinig van, maar anderen kunnen je vast helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 13:30

Ik heb zelf een Amazon Basics 1 TB kaartje (was ooit in de aanbieding) in een 512GB Steam Deck. Spelen ervan gaat perfect. Over slijtage maak ik mij niet zo druk. Veel spellen schrijven nauwelijks of niet naar disk.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 19-03-2023 11:51 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[YouTube: We Weren't Expecting That! Steam Deck Speed Test (SSD vs eMMC vs Micro SD Card)]
Steam OS haalt een of andere caching truc uit... Hoe precies weet ik niet, maar bij mijn eigen testen met het herhalen van testen in Fallout 4 vorig jaar merkte ik dat de eerste keer dat iets geladen werd de SD kaart weldegelijk significant trager was dan de interne SSD (het 256 GB model in mijn geval toen), maar dat bij het herhalen van de testen de SD steeds sneller wordt en er uiteindelijk geen verschil meer is.
Dat is ook wat ze in die video doen, dezelfde test een hoop keer herhalen. Op zich vaak een goede manier van testen maar niet als er sprake is van caching.
In mijn originele post zei ik nog dat ik tijdens het spelen verder niet echt verschil merkte tijdens het spelen, maar later concludeerde ik toch dat ik af en toe ineens langer zat te wachten op een fast travel scherm dan ik leuk vond. Dat was net het verschil tussen even wachten en doorspelen, en even wachten, gedachten dwalen af, gedachten komen terug bij game en denken 'huh, wat duurt dit lang?'. Gebeurde geloof ik vooral als ik ver fast travelde, waarbij er waarschijnlijk veel data geladen werd wat niet meer in de cache zat. Dat gebeurt nooit met de game op de SSD. Maar het is lastig te quantificeren omdat het (voor mij) niet te voorspellen is wanneer iets wel of niet gecached is.

Verder zijn er games (zoals Borderlands 3 die ik maar aan blijf halen :P) die textures streamen tijdens het spelen en die kunnen moeilijk doen vanaf SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Finraziel schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:17:
[...]

Verder zijn er games (zoals Borderlands 3 die ik maar aan blijf halen :P) die textures streamen tijdens het spelen en die kunnen moeilijk doen vanaf SD.
Wat versta je onder moeilijk? En zijn dit veel games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:11
Persoonlijk vond ik het vollopen van mijn interne ssd met shader caches vervelender dan de beperkte snelheid van een sd-kaart.

Vandaag ook een aparte ervaring met Tomb Raider. Op protondb gelezen dat die game super moet draaien maar bij mij werkte het helemaal niet zo goed. Na wat beter lezen bleek steam standaard de native Linux versie te installeren en de Windows versie via proton werkt kennelijk stukken beter. Door de compatibiliteit te forceren naar de laatste proton versie wordt de Windows versie geïnstalleerd en zijn de resultaten waanzinnig veel beter. Helaas bleken de saves niet uitwisselbaar maar ik had er toch nog maar een uurtje in zitten. Rise en Shadow of the Tomb Raider hebben kennelijk wel goede Linux versies.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZpAz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:39:
[...]

Wat versta je onder moeilijk? En zijn dit veel games?
Gestotter op het moment dat bepaalde assets niet snel genoeg ingeladen kunnen worden. Dat kreeg ik bij borderlands 3 niet weg op SD. Nou schijnt die game sowieso ook op SSD nog microstutters te hebben maar ik heb daar blijkbaar niet zo'n last van. De stotters die ik bedoel duren langer (meer een seconde of zo, al is het lang geleden dat ik het ervaren heb dus weet het niet meer heel precies).

Volgens mij zijn het niet veel games nee. Maar ik speel ook niet veel recente games, voornamelijk wat oudere. Ik ben er zelf in ieder geval niet echt meer tegen gekomen.

Ik zou het anders gewoon proberen, stop er een 512 GB kaartje in en kijk hoever je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Finraziel schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:02:
[...]

Ik zou het anders gewoon proberen, stop er een 512 GB kaartje in en kijk hoever je komt.
Ja, ik denk dat het daar uiteindelijk op neer gaat komen, SD kaart er in en kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Ik ben van plan deze week wat emulators op mn Deck te zetten. Wat is jullie ervaring met Switch emulatie? En dan bedoel ik met name, hoe werken de controls en hoe is de performance? Of is t overall crap en niet alle installatie moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-06 14:59
Frez schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:29:
Ik ben van plan deze week wat emulators op mn Deck te zetten. Wat is jullie ervaring met Switch emulatie? En dan bedoel ik met name, hoe werken de controls en hoe is de performance? Of is t overall crap en niet alle installatie moeite waard.
wii, gamecube en ouder werkt perfect, switch blijft een risico. Ene spel loopt perfect zoals dread, de ander zoals botw vind ik nog steeds niet lekker lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sderooij schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:28:
[...]

wii, gamecube en ouder werkt perfect, switch blijft een risico. Ene spel loopt perfect zoals dread, de ander zoals botw vind ik nog steeds niet lekker lopen.
Breath of the Wild kun je beter met CEMU spelen. Draait dan echt stukken beter, de Switch versie draait op de Switch zelf ook niet lekker.

Overigens is de game an sich zwaar overrated maar dat terzijde.

Switch emulatie staat nog deels in de kinderschoenen @Frez maar er zijn zeker een aantal games die gewoon perfect speelbaar zijn op de Steam Deck via Yuzu of Ryujinx.

Als het goed is komt er binnenkort ook een (kernel) update aan waardoor je SMT niet handmatig uit hoeft te zetten via Decky Power Tools om het maximale aan performance uit een game te halen.

Meer informatie kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-06 14:59
Evernote schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:04:
[...]

Breath of the Wild kun je beter met CEMU spelen. Draait dan echt stukken beter, de Switch versie draait op de Switch zelf ook niet lekker.

Overigens is de game an sich zwaar overrated maar dat terzijde.

Switch emulatie staat nog deels in de kinderschoenen @Frez maar er zijn zeker een aantal games die gewoon perfect speelbaar zijn op de Steam Deck via Yuzu of Ryujinx.

Als het goed is komt er binnenkort ook een (kernel) update aan waardoor je SMT niet handmatig uit hoeft te zetten via Decky Power Tools om het maximale aan performance uit een game te halen.

Meer informatie kun je hier vinden.
Ik gaat is even kijken, thanks man! En cemu ook even inlezen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-06 16:15

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Frez schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:29:
Psst: https://www.emudeck.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas nu mijn eerste game gevonden die niet stabiel 40fps wil draaien, Yakuza: Like A Dragon.

Het is een beetje een vreemde game want op 9 watt houdt de game een nagenoeg perfecte 30fps vast maar zelfs met 15 watt lukt het niet om met de standaard grafische instellingen op 1280x800 een stabiele 40fps vast te houden.

Als ik dan wat instellingen lager zet lukt het wel om 40fps te halen maar tijdens het rondlopen krijg ik dan ineens zieke dips/stutter waardoor ik nu voor het eerst een game op 30fps lock.

Ik heb ook nog FSR geprobeerd maar het ziet er zonder FSR gewoon zoveel mooier uit en hoewel de game iets minder last heeft van dips met FSR aan zijn ze er nog steeds.

Aanvankelijk speelde ik de game via gamepass maar tijdens deze Steam sale heb ik hem toch maar gekocht.

Echt een geweldige game en een stabiele 30fps met temperaturen rond de 60 graden is zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo zijn er wel meer, meestal CPU limited. Grafisch lager zetten geeft de CPU wat meer ruimte maar niet genoeg meestal. Ik heb ook spellen die onbegrensd 28-35fps halen op 25W maar beperkt tot 30fps is het strak 30fps op 16-18W. Beperken geeft vaak een veel soepelere ervaring ook al is het maar 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:55:
Zo zijn er wel meer, meestal CPU limited. Grafisch lager zetten geeft de CPU wat meer ruimte maar niet genoeg meestal. Ik heb ook spellen die onbegrensd 28-35fps halen op 25W maar beperkt tot 30fps is het strak 30fps op 16-18W. Beperken geeft vaak een veel soepelere ervaring ook al is het maar 30fps.
Ja het probleem is inderdaad de CPU in dit geval maar zelfs als ik wat meer balans probeer aan te brengen lukt het niet om een hogere framerate vast te houden zonder de stutters dus daarom nu gekozen voor een stabiele 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik ben op zoek naar zoiets, maar dan eentje die daadwerkelijk werkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48CVseCPIsgJ6Gdii61bX_9mVNQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0l3ncqZFGFRYm0V2Ku0gQsf7.png?f=user_large

Dit ding van AliExpress gehaald, wordt gemarket als iets speciaal voor de steamdeck om en te kunnen laden en een USB-C device in te kunnen prikken. Dat inprikken gaat wel, maar welke van de 2 je als eerste inprikt, die werkt. Dus of je laadt, of je apparaat werkt. Zinloos dus. (Naast dat ik er nu een beetje bang voor ben dat hij gewooin 65W op de 2e poort knikkert).

Iemand iets kleins gevonden waar je en mee kan laden, en een beschikbare USB-C poort hebt? Wil vandezomer toch gewoon in de tuin kunnen zitten en niet hoeven kiezen tussen laden of de dongle van m'n headset. En een complete hub aan die poort hebben bungelen zie ik niet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
DizzyWeb schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:41:

[Afbeelding]

Dit ding van AliExpress gehaald, wordt gemarket als iets speciaal voor de steamdeck om en te kunnen laden en een USB-C device in te kunnen prikken. Dat inprikken gaat wel, maar welke van de 2 je als eerste inprikt, die werkt. Dus of je laadt, of je apparaat werkt. Zinloos dus. (Naast dat ik er nu een beetje bang voor ben dat hij gewooin 65W op de 2e poort knikkert).

Iemand iets kleins gevonden waar je en mee kan laden, en een beschikbare USB-C poort hebt? Wil vandezomer toch gewoon in de tuin kunnen zitten en niet hoeven kiezen tussen laden of de dongle van m'n headset. En een complete hub aan die poort hebben bungelen zie ik niet zitten.
Naar zo'n oplossing was ik ook op zoek, vorig jaar. Uiteindelijk vond ik niets waarvan ik zeker wist dat het zou werken dus heb ik maar een USB-C dock gekocht. Dit systeem werkt goed, maar is redelijk bulky.

Daarna kwam @Pierre_nr1 met deze elegante oplossing, ik denk dat dit is wat het dichtstbij komt bij wat je zoekt, een compacte usb-c hub. Helaas moet er "logica" in de plug zitten, anders kan je geen data/stroom doorgeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:02

Nitai

Live the life you love.

DizzyWeb schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:41:

[Afbeelding]

Ik heb dit besteld op aanraden van m'n neef. Werkt prima:
https://www.amazon.nl/-/e...-Chromecast/dp/B0B5MPCJF5

En volgens de reviews:
https://i.imgur.com/P27IqGF.png

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48

DizzyWeb

Ondertiteld

XanderDrake schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:52:
[...]

Naar zo'n oplossing was ik ook op zoek, vorig jaar. Uiteindelijk vond ik niets waarvan ik zeker wist dat het zou werken dus heb ik maar een USB-C dock gekocht. Dit systeem werkt goed, maar is redelijk bulky.

Daarna kwam @Pierre_nr1 met deze elegante oplossing, ik denk dat dit is wat het dichtstbij komt bij wat je zoekt, een compacte usb-c hub. Helaas moet er "logica" in de plug zitten, anders kan je geen data/stroom doorgeven.
Mij toch net iets te bulky eigenlijk... maar houd het in gedachten. Verdomd prijzig voor 2 poortjes.
Nitai schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:26:
[...]

Ik heb dit besteld op aanraden van m'n neef. Werkt prima:
https://www.amazon.nl/-/e...-Chromecast/dp/B0B5MPCJF5
Ah, heb toch echt USB-C nodig, maar thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
DizzyWeb schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:28:
Mij toch net iets te bulky eigenlijk... maar houd het in gedachten. Verdomd prijzig voor 2 poortjes.
Yeah zoals ik al zei: USB-C, zeker icm stroom verdeling, heeft gewoon allerlei chips en electro componenten nodig. Je split niet simpelweg het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:02

Nitai

Live the life you love.

XanderDrake schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:34:
[...]

Yeah zoals ik al zei: USB-C, zeker icm stroom verdeling, heeft gewoon allerlei chips en electro componenten nodig. Je split niet simpelweg het signaal.
Ja inderdaad. Trouwens, ik kwam dit nog tegen, zo'n Anker hub heb ik nog liggen, even dit maar eens 3d printen.
https://www.printables.co...th-anker-8-in-1-usb-c-hub

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 10:31
Ik heb een usb-c only mobile scherm wat ik normaal aan m'n laptop hang voor portable thuiswerken zeg maar. Maar die heeft ook geen power-through ofzo. En met zowel m'n steamdeck als m'n scherm maar 1 usb poort, kan ik dus onmogelijk laden tegelijk.

Ik heb ook een chrome-os tablet/chromebook met maar één usb-c poort, daarmee heb ik hetzelfde probleem.

Er bestaan zover ik kan zien helemaal geen usb-docks die display-port aanbieden op hun usb-c poort (wat het scherm dus nodig heeft), dus er is zover ik kan zien geen enkele manier mogelijk om dit goed op te lossen.

Volgens mij, toen ik de vorige keer hiernaar aan het kijken was voor m'n tablet, kwam het erop neer dat er wel iemand een oplossing had, misschien.
Maar dan zou ik een usb-c-dock moeten kopen met hdmi, een hdmi naar displayport dongel, en dan een display-port naar display-port-usb-c dongel, en dan was het nog maar de vraag of dat ging vliegen, vooral omdat dat scherm z'n power ook via die ene kabel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 19:51
Ik heb me laten gaan en ook de deck gekocht! Is er een lijstje met handige extras? Ik heb de link al gevonden naar een 1TB 2230 Samsung ssd op ebay en een usb c naar usb c + A kabeltje. Om je besturingssysteem te installeren neem ik aan?

Is dit te goed om waar te zijn? 1TB versie is €82:
https://www.aliexpress.com/item/1005004850289020.html
Tadango schreefw op donderdag 16 maart 2023 @ 19:14:
Zelf een matte screenprotector plaatsen heeft ook een voordeel, je hebt een screenprotector! Het plaatsen ging hier heeeel eenvoudig zonder 1 luchtbel oid en het ziet er perfect uit.
Linkje naar product toevallig? :)

[ Voor 51% gewijzigd door Santee op 21-03-2023 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Ja, dit is te mooi om waar te zijn. Opslag nooit kopen op Ali. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 14:45
https://www.redable.nl/pr...kbg50zns512g-kbg50zns512g

Iemand ervaring met de ssd's van Kioxia? Heb ook een 512gb sd kaartje gehaald, denk dat ik met 1tb totaal wel eventjes uit kom... En de 1tb's vind ik voor nu iets te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Comilion schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:05:

Iemand ervaring met de ssd's van Kioxia? Heb ook een 512gb sd kaartje gehaald, denk dat ik met 1tb totaal wel eventjes uit kom... En de 1tb's vind ik voor nu iets te duur.
Ik ben nu deze aan het bekijken die eerder werd gelinked. Lijkt mij het wel waard tegenover de prijs voor 512GB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb hun 1TB SSD, werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
Santee schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:35:
[...]

Ik ben nu deze aan het bekijken die eerder werd gelinked. Lijkt mij het wel waard tegenover de prijs voor 512GB?
Die zag ik inderdaad ook voorbij komen, maar zag dat deze vanuit china geshipped komt, dus meestal langere shipping time en ik ben meestal best ongeduldig. In dit geval misschien wel de tijd waard, maar betaal je dan niet ook meestal import taxes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comilion schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:09:
[...]

Die zag ik inderdaad ook voorbij komen, maar zag dat deze vanuit china geshipped komt, dus meestal langere shipping time en ik ben meestal best ongeduldig. In dit geval misschien wel de tijd waard, maar betaal je dan niet ook meestal import taxes?
Invoerrechten zitten niet op electronica volgens mij. Je zou wel BTW kunnen moeten betalen wellicht, maar bij mij bleek dat al door eBay geregeld te zijn en in de prijs te zitten. Kon dat alleen niet ergens bevestigd zien voordat ik besteld had.
Als de BTW nog niet voldaan is dan moet je ook gelijk de kosten van de vervoerder betalen om het voor je te regelen. Bij PostNL geloof ik 11 of 12 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02
Santee schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:44:
Ik heb me laten gaan en ook de deck gekocht! Is er een lijstje met handige extras? Ik heb de link al gevonden naar een 1TB 2230 Samsung ssd op ebay en een usb c naar usb c + A kabeltje. Om je besturingssysteem te installeren neem ik aan?

Is dit te goed om waar te zijn? 1TB versie is €82:
https://www.aliexpress.com/item/1005004850289020.html

[...]

Linkje naar product toevallig? :)
Link werkt niet zonder in te loggen, maar zeker niet te goed om waar te zijn, heb zelf maand of 2-3 geleden voor hetzelfde geld een WD SN740 van 1 TB gekocht die het prima doet. Geen idee welke SSD dit precies is, maar de prijs lijkt wel prima te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Ik zag gisteren dat dbrand mijn killswitch+ accessoires verstuurd heeft en er een hoger bedrag op vermeld heeft. Vervolgens word de dockadapter ook nog apart verstuurd waar ook nog een aanvullend bedrag op staat.

Ik ben benieuwd, ik verwacht 2x behandelingskosten te moeten betalen+btw. Dan gaat de dockadapter toch mooi retour. Met de DHL behandelingskosten van 13,50 excl btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Snowdog schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:21:
[...]

Link werkt niet zonder in te loggen, maar zeker niet te goed om waar te zijn, heb zelf maand of 2-3 geleden voor hetzelfde geld een WD SN740 van 1 TB gekocht die het prima doet. Geen idee welke SSD dit precies is, maar de prijs lijkt wel prima te kloppen.
Die kost op ebay €130 geloof ik. Twijfel er aan, ga denk ik de Samsung halen via Ebay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Finraziel schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:10:
[...]

Invoerrechten zitten niet op electronica volgens mij. Je zou wel BTW kunnen moeten betalen wellicht, maar bij mij bleek dat al door eBay geregeld te zijn en in de prijs te zitten. Kon dat alleen niet ergens bevestigd zien voordat ik besteld had.
Als de BTW nog niet voldaan is dan moet je ook gelijk de kosten van de vervoerder betalen om het voor je te regelen. Bij PostNL geloof ik 11 of 12 euro.
Tot €150,- gekocht op Ebay en verzonden vanuit China, daar zit de BTW al inbegrepen. Boven de €150,- ben je zelf verantwoordelijk voor de BTW betaling.

'eBay heft en draagt btw af op basis van de locatie van de verkoper, de waarde van de zending en de plaats waar het object zich bevindt voor verkoop in de EU: '

https://www.ebay.nl/verko...pers/nl/2021-maart/eu-btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
Morocius schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:26:
Ik zag gisteren dat dbrand mijn killswitch+ accessoires verstuurd heeft en er een hoger bedrag op vermeld heeft. Vervolgens word de dockadapter ook nog apart verstuurd waar ook nog een aanvullend bedrag op staat.

Ik ben benieuwd, ik verwacht 2x behandelingskosten te moeten betalen+btw. Dan gaat de dockadapter toch mooi retour. Met de DHL behandelingskosten van 13,50 excl btw.
Hier idem, ik kreeg 2 mails binnen (Beide linken naar de dockadapter) Na inloggen op account beide kunnen vinden, voor beide staan andere bedragen op de facturen en ook dubbele verzendkosten... Ik ben benieuwd... Volgens mij betaal je bij dbrand echter wel return shipping cost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 13:30
Comilion schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:33:
Volgens mij betaal je bij dbrand echter wel return shipping cost.
Je kan toch altijd een pakket weigeren, waarna het automatisch en gratis teruggestuurd wordt? Je kan zo zelfs de importkosten weigeren.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 21-03-2023 15:43 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:43
Vgm vroeg hier iemand van de week hoe diablo IV op deck speelde. Ik kwam dit tegen YouTube: Diablo 4 on Steam Deck Guide op wat crashes en shader caching na lijkt vrij goed te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
The Zep Man schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:39:
[...]

Je kan toch altijd een pakket weigeren, waarna het automatisch en gratis teruggestuurd wordt? Je kan zo zelfs de importkosten weigeren.
Niet eens aan gedacht, maar door het gewicht van de adapter denk ik dat deze door de brievenbus gaat als de douane niet lastig doet.Gewicht is 0.1777lb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comilion schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Niet eens aan gedacht, maar door het gewicht van de adapter denk ik dat deze door de brievenbus gaat als de douane niet lastig doet.Gewicht is 0.1777lb.
Als de douane niet lastig doet dan hoef je hem toch ook niet te weigeren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
Finraziel schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:15:
[...]

Als de douane niet lastig doet dan hoef je hem toch ook niet te weigeren :Y)
Niet helemaal wakker zullen we het maar op houden... :z Iemand hier die iets van de Commodore 64 heeft proberen te emulaten? En hoe dat gaat qua controls? Mijn deck is vandaag binnen gekomen en ligt nog bij de buren. Straks na werk maar even ophalen. Wel positief verrast over de leversnelheid, ik had hem vrijdag besteld en nu al in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morocius
Comilion schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Zendingen met een waarde tot en met € 150. De douane zal over deze zendingen géén invoerrechten berekenen. Deze waardegrens geldt niet voor accijnsgoederen; daarover zal de douane altijd accijnzen berekenen. Btw wordt in alle gevallen berekend. Ook bij zendingen met een waarde tot en met € 22. Vanaf 1 juli 2021 is de btw vrijstelling voor zendingen tot en met € 22 afgeschaft. Invoeraangifte bij de douane is altijd vereist, dit wordt door DHL Express uitgevoerd.

Deze kosten worden door DHL Express voorgeschoten en bij jou in rekening gebracht voordat wij het pakket bij je komen afleveren.

Gewoon weigeren dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamert
  • Laatst online: 17-06 16:05
vandaag ook de mail ontvangen dat hij verstuurd is.
Ik ben erg benieuwd hoe het zal spelen en hoe remote play met de ps5 zal werken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Dreamert schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:20:
vandaag ook de mail ontvangen dat hij verstuurd is.
Ik ben erg benieuwd hoe het zal spelen en hoe remote play met de ps5 zal werken :)
Chiaki4deck instaleren, Ik gebruik het heel vaak om op mijn PS5 te gamen. Werkt bijna lag free, vele malen beter dan de app van Sony!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik zag op Reddit een vergelijking tussen 3 Steam Decks qua scherm.
Links : 64GB met matte screen protector
Midden : 512GB
Rechts : 256GB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4So3Ub-XzsVK2SDaKjaDSDUcVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9xx3ZTfCrEAUkxTPgoMQN9P.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb zelf de linker Steam Deck, dus 64GB met een matte screenprotector. Het dempt het licht iets meer dan de 512GB. De 256GB kan je ook als spiegel gebruiken......(de 64GB ook trouwens, zonder screenprotector)

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 21-03-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-06 12:42
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:50:
Ik zag op Reddit een vergelijking tussen 3 Steam Decks qua scherm.
Links : 64GB met matte screen protector
Midden : 512GB
Rechts : 256GB

[Afbeelding]

Ik heb zelf de linker Steam Deck, dus 64GB met een matte screenprotector. Het dempt het licht iets meer dan de 512GB. De 256GB kan je ook als spiegel gebruiken......
Mwha.. ik heb de 256gb versie met een Brotect screenprotector en spiegelt helemaal niet. Kosten 6 euro voor 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
jgsr schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:11:
[...]

Mwha.. ik heb de 256gb versie met een Brotect screenprotector en spiegelt helemaal niet. Kosten 6 euro voor 2.
Ik bedoelde te zeggen dat de 256GB multi-funtioneel is :)

btw.....de 64GB heeft exact hetzelfde scherm als de 256GB, alleen zie je op de foto goed het verschil als je er een matte screenprotector op plaatst.

[ Voor 20% gewijzigd door Pierre_nr1 op 21-03-2023 17:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Doorbreek de 60Hz barrière en overclock het scherm van je Steam Deck*

De community heeft een grote tweak/hack gevonden voor de Steam Deck, het blijkt namelijk mogelijk om voorbij de 60Hz te gaan en je Steam Deck’s scherm op 70Hz te laten draaien.

Waarom zou je dit überhaupt willen?
Zoals ik zelf ook al ondervond met ‘Yakuza: Like a Dragon’ is het niet in iedere game mogelijk om stabiel 40fps te draaien.
Met deze mod kun je GameScope gebruiken om een game te cappen op 35fps/70Hz.

Uiteraard kun je ook gewoon games cappen op 70fps wanneer je voldoende overhead hebt.

Ik heb deze mod nog niet zelf geprobeerd maar op Reddit kun je ervaringen van anderen lezen.

Hier een link naar GitHub van ‘RefreshRateUnlocker” en instructies hoe je deze tweak kunt uitvoeren.*

*Disclaimer - Mocht je hier mee aan de slag gaan dan doe je dit geheel op eigen risico. Evernote kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele schade aan je Steam Deck

[ Voor 7% gewijzigd door Evernote op 21-03-2023 19:39 . Reden: Disclaimer toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 22:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Hier een 1tb BG5 al ruim 3 maanden, misschien langer. Werkt zeer prima. Kwam vanaf Amazon.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Frez
Na een week Steam Decken, hier mijn eerste bevindingen en indrukken. Laat ik vooraf vermelden dat dit een van mijn beste gaming aankopen ooit lijkt te zijn.
Om de aankoop van mijn 256GB model te rechtvaardigen heb ik mijn Switch Oled verkocht. Hier heb ik tot op heden geen enkele spijt van.
De Deck ligt fijn in de hand. Met name met mijn grote handen voelt hij veel "steviger" en ondanks dat hij voornamelijk van plastic is voelt hij minder als speelgoed als de switch.

Wat verder een enorm pluspunt is, zijn de goedkopere games!! In een week tijd meerdere steam games (keys) gekocht en mijn bibliotheek flink uitgebreid. Wat een verademing als je dit vergelijkt met de gigantisch dure Switch store!!!

Maar het meest geweldige is toch wel het gamen hierop. Er ging een wereld voor me open toen ik Elderscrolls Online gewoon portable op de bank kon spelen. Mijn vriendin vind het ook gezellig dat ik op de bank speel en met een schuin oog een serie mee kijk ipv op mn game kamer zit. Tevens merk ik dat oude game (her)spelen ineens super interessant is. Zo ben ik bijv. De Tomb Raider games aan het spelen, beginnend bij deeltje 1. Ik zou hier op mijn 3080 game pc nooit aan beginnen. En wat draait de game geweldig ! Ook de witcher 3 remaster ziet en speelt geweldig.
Ik ben enorm enthousiast en kan niet wachten om games als yakuzo 0, fallout 4 en bioshock te gaan spelen op de deck.

Ook het tweaken om een en ander goed te laten werken vind ik als pc gamer erg leuk en zie ik niet als een nadeel.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ik liever de batterij iets langer zag meegaan :) misschien toch even zoeken naar een snel ladende portable charger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 07:10
Na een maand of anderhalf ermee ben ik ook alleen maar positief. Ik zou nog een manier willen hebben dat je per-game profielen ook zou kunnen aanpassen aan de hand of ingeplugd of op accu. Ingeplugd zou ik alle limieten er af willen halen zonder dat handmatig te moeten doen, want accuduur is dan niet relevant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Santee
Is het mogelijk aan de topicstart wat handige links toe te voegen? Ik lees veel over zelf settings veranderen, ik zie dat mensen koelpasta vervangen, gadgets ervoor kopen.

Is het handig om dit allemaal op een rijtje in de TS te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenpants0291
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-06 13:09
Mijn Steam Deck net ontvangen, super blij mee! Wat een prachtig apparaat.

Helaas zijn mijn shoulder buttons zo dood als een pier. Werken pertinent niet, bij het invoeren van een pin, navigeren van het homescreen, ingame.

Ding dus weer netjes ingepakt en via de Steam client een support ticket ingeschoten. Ben benieuwd hoe lang ik nu nog moet wachten op een werkende SD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-06 10:30
Ik verwacht de mijne morgen of overmorgen. Is er eigenlijk een lijstje aan dingen om goed te controleren?
Ik heb begrepen dat de volgende dingen nog wel eens problematisch waren/zijn:
  • Functioneren shoulder buttons en overigen knoppen, knoppen soms "sticky"
  • Vibratie ongelijk tussen trackpads?
  • Backlight bleeding
  • Geluidsproductie fan
Pagina: 1 ... 69 ... 116 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.