cold_as_ijs schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:39:
@
Amos_x als je hem komt en er bijna alleen maar docked mee speelt dan is het eigenlijk een beetje sonde van de aankoop, zeker omdat je zover ik begrijp uit je tekst
toch alleen maar nieuwe triple A games ermee wil spelen. Het ding is fantastich voor handheld gaming (ook voor triple A) en emulatie.
Absoluut niet eigenlijk. Kan me de laatste "triple A" game die ik op pc heb gespeeld zelfs niet herinneren. Wellicht far cry 5 of zo. Nieuwe games waar ik geen gezeik mee wil (tweaken, performance) speel ik gewoon op ps5.
Op pc veelal builder games, racing games (wreckfest), shooters (doom, battlefront 2), games zoals beam.NG, ...
Maar op zich wil ik bovenal comfort, en dus een klein beetje power headroom om niet helemaal alles dicht te draaien naar 720p/40 of 720p/60 low/medium (beetje afhankelijk van de game). Het andere extreem spreekt me ook echt niet aan (4k/60 of 4k/120 of zo, wegens kost, complexiteit en veel te duur allemaal). Nee, wel 1080p/60 of 1080/75 medium/high, met een beetje overschot. Ongeveer nvidia 1050ti/1060/1650 level als ik er een getal wil op plakken.
En daar schiet de steam deck nog net iets te kort. En daarbij ook volgend scenario: zelfs al speel ik erg weinig MSFS bvb, stel ik wil die game 2 keer per maand spelen, dan nog heb ik een tweede stuk hardware nodig (pc met gpu) en kan de deck nooit mijn enige pc gaming device zijn, jammer genoeg.
Als een enige device zijn er use-cases die niet mogelijk zijn, en van zodra je enigszins daarbuiten gaat zitten, ook al is het maar af en toe, is de deck eigenlijk al geen optie meer.
Meerdere game platforms en form-factors wil ik van afstappen. Heb een switch lite die te koop staat (nauwelijks op gespeeld). Enkel nog pc en ps5.
Maar ik heb het hier al vaker gezegd, ik blijf dit topic van dichtbij volgen, want de steam deck is gewoon super cool! En wat valve hier doet is boss-level hard werk om het 'onmogelijke' mogelijk te maken. Gamen zonder windows.
Als ze ooit ver genoeg zijn om steam OS zoals het op de deck draait officieel te ondersteunen (op beperkte hardware configuraties, bvb CPU en GPU van AMD), ben ik de eerste die over gaat op m'n game pc. En daarom ben ik groot fan van valve en steam. Wie doet het ze na?? Het kan nog een aantal jaar duren, maar dat komt nog wel. En daarom moet de deck massaal verkocht worden! Ik zou willen, maar heb me voorgenomen om een beetje in m'n hardware te snoeien, dus moet ik nu niet weer de andere kant op