• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:47
Rzarect0r schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:41:
Merk dat ik mijn steam deck voornamelijk gebruik om de perfecte settings te vinden voor een game, om het vervolgens nooit meer te spelen 8)7

Final Fantasy IX met de Memori mod is trouwens wel een aanrader O-)
Deed dat in begin ook, maar nu hij opgezet is, is het voornamelijk spelen

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-03 15:03

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik ben weer lekker bezig. Ik had The Division 2 gekocht via Steam, moet deze gekoppeld worden met Ubisoft om erachter te komen dat ik hem daar ook op heb gekocht, heel lang geleden… refund aangevraagd, netjes toegewezen gekregen, om hem vervolgens via Ubisoft Launcher totaal niet werkend te krijgen op de SD pfff :+

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-03 17:40
NinjaKiwiNL schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:40:
Ik ben weer lekker bezig. Ik had The Division 2 gekocht via Steam, moet deze gekoppeld worden met Ubisoft om erachter te komen dat ik hem daar ook op heb gekocht, heel lang geleden… refund aangevraagd, netjes toegewezen gekregen, om hem vervolgens via Ubisoft Launcher totaal niet werkend te krijgen op de SD pfff :+
Hehe ja ze hebben de Steam versie een update gegeven voor de SD en de Uplay versie waarschijnlijk niet 😅

Maar hij is nog steeds cheap op Steam toch?

• RunTaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 12:15
Let op! Je kan gewoon die van 9euro kopen (standard versie)
En dan kan het gewoon via steam.
Met spelen checkt Ubi of je dlc hebt. Mocht je die l via ubisoft gekocht hebben. Dan is daar geen extra aankoop voor nodig ;).

Alleen dus de 9euro en je kan prima via steam downloaden en spelen.

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds laatste versie van Steam Os(3.4) zijn er problemen opgetreden met uplay / ubisoft connect onder game modus.

Mogelijk onder desktop werkt het nog wel .
Ook kan het zijn dat je onderstaande regel moet bijvoegen
PROTON_LOG=1 %command% , er komt dan een logfile te staan onder de home folder die je van tijd tot tijd moet verwijderen (kan paar honderd MB worden)

Uplay /Ubisoft connect was toch al een draak lange tijd.
Met vaste netwerken (wifi) is geen connectie te krijgen met Server , doe je het zelfde via een hotspot dan lukt het wel.
Na het de eerste keer connecten was het offline zetten en cloud sync uitzetten om in toekomst spellen te kunnen starten.

[Voor 6% gewijzigd door PBloem op 26-01-2023 19:13]

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

RunTaker schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:01:
[...]

Let op! Je kan gewoon die van 9euro kopen (standard versie)
En dan kan het gewoon via steam.
Met spelen checkt Ubi of je dlc hebt. Mocht je die l via ubisoft gekocht hebben. Dan is daar geen extra aankoop voor nodig ;).

Alleen dus de 9euro en je kan prima via steam downloaden en spelen.
Ik zie dat nu de aanbieding weer afgelopen is ;w
Ga ik proberen wanneer die weer in de aanbieding is 👍🏻

• Beakzz
Rzarect0r schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:41:
Merk dat ik mijn steam deck voornamelijk gebruik om de perfecte settings te vinden voor een game, om het vervolgens nooit meer te spelen 8)7

Final Fantasy IX met de Memori mod is trouwens wel een aanrader O-)
FF7 met de Satsuki Yatoshi SYW Mod ook :)

Komt mij verder wel bekent voor wat je zegt. Heb ongeveer alle classic racegames gemod en ingesteld op de Steeamdeck en toen lag die weer stof te verzamelen. Maar de laatste tijd toch wat vaker opgepakt en dan is het lekker dat alles ingesteld staat.

Toch blijf ik het liefst kleine games spelen op de Steamdeck (op welke handheld dan ook). Steamworld Dig en Heist en sinds deze week ook Olli Olli World. Perfecte games voor tussendoor en voor andere games start ik toch snel de series X of de PC op.

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:25
Beakzz schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:01:
[...]

FF7 met de Satsuki Yatoshi SYW Mod ook :)

Komt mij verder wel bekent voor wat je zegt. Heb ongeveer alle classic racegames gemod en ingesteld op de Steeamdeck en toen lag die weer stof te verzamelen. Maar de laatste tijd toch wat vaker opgepakt en dan is het lekker dat alles ingesteld staat.

Toch blijf ik het liefst kleine games spelen op de Steamdeck (op welke handheld dan ook). Steamworld Dig en Heist en sinds deze week ook Olli Olli World. Perfecte games voor tussendoor en voor andere games start ik toch snel de series X of de PC op.
Hehe die ff7 mod heb ik ook zojuist geinstalleerd, echt nice hoe die ai upscaling zn werk doet.

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:20
Voor mensen die van turn-based games houden en games zoals Slay the Spire, kijk eens naar Fights in tight spaces: steam link

Er is ook een demo van en die werkt prima op de SD. Ik heb er een hoop lol mee in iedergeval!
John wick is er niets bij!

• thepretorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49
PBloem schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:09:
Uplay /Ubisoft connect was toch al een draak lange tijd.
Met vaste netwerken (wifi) is geen connectie te krijgen met Server , doe je het zelfde via een hotspot dan lukt het wel.
Na het de eerste keer connecten was het offline zetten en cloud sync uitzetten om in toekomst spellen te kunnen starten.
Het ligt aan de MTU instelling, de servers van Ubisoft hebben niet graag "auto" instellingen. Na het instellen van 1452 als MTU op de wifikaart van de SD kon ik elke keer inloggen en syncen via Ubisoft Connect. Je kan de MTU aanpassen in desktop mode bij de wifi instellingen.
Ik heb de Deck Mate binnen. Eerste indruk: met de kickstand werkt het goed. Past met Deck Mate en kickstand in mijn bestaande opbergsysteem.

• PBloem
  • Niet online
thepretorian schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:57:
[...]

Het ligt aan de MTU instelling, de servers van Ubisoft hebben niet graag "auto" instellingen. Na het instellen van 1452 als MTU op de wifikaart van de SD kon ik elke keer inloggen en syncen via Ubisoft Connect. Je kan de MTU aanpassen in desktop mode bij de wifi instellingen.
Dit was inderdaad de oplossing .
Heb dit antwoord nergens kunnen vinden

thnx :)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:14

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Spike_wolf schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:36:
Ik heb mijn Deck dus inmiddels al even binnen en ben helemaal verliefd op het ding. Het is min of meer exact wat ik gehoopt had, wel groter, lichter en robuuster dan verwacht, eigenlijk alleen pluspunten.

Ik loop echter tegen één dingetje aan: mijn linker stick maakt een gaar geluid/gevoel.
Aan de rechterkant van het bereik, als de stick van boven naar beneden beweegt maakt hij het geluid alsof er een stukje plastic, of een stukje metaal (een veertje ofzo) ergens achter blijft hangen en doorschiet. Dit is ook voelbaar.
Dit gebeurt alleen van boven naar beneden, niet de andere kant op. Deze video geeft een beetje een idee van het geluid:

[YouTube: Steam Deck thumbstick "clicking" issue.]

Ook heb ik het idee dat hij aan de bovenkant langs het plastic van de behuizing "schraapt" ipv dat hij er soepel langsop glijdt.
Is dit een bekend iets? Slijt het vanzelf, is de stick vervangen de beste optie? Is het de moeite waard om contact op te nemen met Valve?
Vanmiddag even de tijd genomen om een support ticket in te schieten bij Valve over die stick en ik krijg net een mailtje met RMA instructies.
Ik zit straks dus weer even zonder Deck :'( Maar netjes en snel opgepakt dus :)
Ze sturen een shipping label om hem naar Frankfurt te versturen, van daaruit gaat hij naar hun reparatiecentrum in Praag.

[Edit]
Inmiddels een vervolg mail binnen. In hun eerste bericht gaven ze aan dat ze een mail gingen sturen met twee documenten. Een shipping label, en een document met instructies.

Mail binnen, met enkel het document met instructies :P

[Edit 2]
Ah, het verzendlabel staat ook in mijn order history bij de bestelling van de Deck zelf :)

[Voor 9% gewijzigd door Spike_wolf op 29-01-2023 10:21]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• PBloem
  • Niet online
Spike_wolf schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:32:
[...]

Ik zit straks dus weer even zonder Deck :'( Maar netjes en snel opgepakt dus :)
Ze sturen een shipping label om hem naar Frankfurt te versturen, van daaruit gaat hij naar hun reparatiecentrum in Praag.
Ik was mijn deck net geen week kwijt (inclusief weekend)
Moest hem ook naar Frankfurt sturen.
Duurde 1/2 dagen dat incheck gedaan werd in Frankfurt voor er een nieuwe retour kwam

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:44
In het steam menu onder downloads zie ik vaak allerlei updates langskomen (ook boven in de statusbalk als ik in het menu zit).

Vandaag bijvoorbeeld een download voor Alan Wake van 869kb.

Hoe kom ik er achter wat dit is? Of wat de release notes zijn? Als ik er op klik kom ik bij het spel uit.

In dit specifieke voorbeeld niet zo spannend maar bij andere games benieuwd of er probleem is opgelost, content toegevoegd etc.
Het zijn vaak shader cache updates. Deze cache zorgt er juist voor dat spellen op de Steam Deck zo goed draaien zonder haperingen.

• Engineer Stewie
Zeker voor Alan wake zullen het enkel shader caches zijn. Updates staan meestal op de steam store pages, niet?

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:17
Ik snap eigenlijk niet waarom er continue nieuwe shader cache updates zijn. SteamOS is al jaren uit, ook versie 3, de games zoals Alan Wake zijn al jaren uit. Drivers worden niet zo vaak vervangen en zelfs Proton versie updates zijn niet zo regelmatig.

Waar komt het allemaal vandaan??

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

XanderDrake schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:09:
Ik snap eigenlijk niet waarom er continue nieuwe shader cache updates zijn. SteamOS is al jaren uit, ook versie 3, de games zoals Alan Wake zijn al jaren uit. Drivers worden niet zo vaak vervangen en zelfs Proton versie updates zijn niet zo regelmatig.

Waar komt het allemaal vandaan??
Volgens mij worden de caches door gebruikers zelf gemaakt en gesynchroniseerd toch? Valve genereerd niet alle caches zelf voor alle spellen.

• jaspov
Dank, sterk vermoeden is dus shader caches. Net in steam ingelogd en kan in de library/store weinig zinnigs vinden. Via google wel gevonden dat je met rechterkop op de de executable de versie kan achterhalen. Als die niet geupdate is dan weet je dus nog niet wat de download was.
jaspov schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:49:
Dank, sterk vermoeden is dus shader caches. Net in steam ingelogd en kan in de library/store weinig zinnigs vinden. Via google wel gevonden dat je met rechterkop op de de executable de versie kan achterhalen. Als die niet geupdate is dan weet je dus nog niet wat de download was.
Tijdens de download kan je wel zien wat het is dacht ik. App update of shader cache bv. Nooit gekeken of dat na die tijd nog te vinden is.

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:20
9 van de 10 keer is het inderdaad shader cache, dat kun je zien tijdens de download.
Waar het vandaan komt geen idee overigens
jaspov schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:49:
Via google wel gevonden dat je met rechterkop op de de executable de versie kan achterhalen. Als die niet geupdate is dan weet je dus nog niet wat de download was.
Een spel kan een update (anders dan shader cache) ontvangen zonder dat de executable vernieuwd wordt. Dat zegt dus inderdaad niets.

[Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 01-02-2023 10:04]

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:05
Hier helaas ook een RMA. Wordt gelukkig goed opgelost maar altijd even vervelend. Ik heb de Deck tweedehands gekocht, zag er ook prachtig als nieuw cq ongebruikt uit. Toch een vreemde battery life (30 min in Witcher 3, 45 min Rocket League, uurtje alleen in library/store/etc. Dus niet bij elkaar opgeteld maar gewoon de volle capaciteit per game). Na een uur was het echt over. Re-image gedaan en ineens staat de battery health op 26%. Opnieuw gekalibreerd maar mocht niet baten. Verhaal bij support neergelegd en hij mag opgestuurd worden.

Ik had na de verhuizing de gamepc nog niet uitgepakt maar dat gaat maar vanavond even gebeuren :').

[Voor 5% gewijzigd door sigmundfreund op 01-02-2023 12:14]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:35
RMA is inderdaad dik in orde.
Die van mij heb ik RMA gestuurd vanwege een dode pixel.
16 januari een support ticket aangemaakt, 17 januari een ophaalafspraak kunnen maken voor 18 januari en 25 januari had ik een gerepareerde Deck weer binnen. :)

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-03 21:49

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Nioh is in de aanbieding op Steam voor €12,49! Voor de fans van Soulsborne games een aanrader :*)

[Voor 4% gewijzigd door Thrace Grumble op 01-02-2023 13:38]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Erapaz
  • Laatst online: 28-03 09:14
Iemand een idee hoe ik Epic Games spellen en specifiek Shadow of the Tombraider kan spelen zonder internet? Ik krijg nu na het laden van mijn save game een zwart scherm als ik buiten de deur ben. Tetheren met mijn mobiel werkt, maar zonder internet zou het ook moeten kunnen lijkt mij.
Erapaz schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:41:
Iemand een idee hoe ik Epic Games spellen en specifiek Shadow of the Tombraider kan spelen zonder internet?
Op Google zie ik veel tips. Wat heb je zelf al geprobeerd?

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:37
Erapaz schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:41:
Iemand een idee hoe ik Epic Games spellen en specifiek Shadow of the Tombraider kan spelen zonder internet? Ik krijg nu na het laden van mijn save game een zwart scherm als ik buiten de deur ben. Tetheren met mijn mobiel werkt, maar zonder internet zou het ook moeten kunnen lijkt mij.
Hier heb je wat hulp, heb je google niet voor nodig :

https://www.reddit.com/r/...operly_switch_to_offline/

[Voor 12% gewijzigd door Pierre_nr1 op 01-02-2023 23:27]

• Erapaz
Voor steam games ja, dit werkt niet voor SOTTR via Epic.

@The Zep Man Als je niks bij te dragen hebt hoef je ook niet te reageren. Voor dit specifieke geval met Epic heb ik geen oplossing gevonden anders dan mij telefoon in hotspot modus (staat in mijn post).
Erapaz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:24:
@The Zep Man Als je niks bij te dragen hebt hoef je ook niet te reageren.
Ik heb zat bij te dragen, want ik heb een stuk meer gevonden gebaseerd op de beperkte probleemomschrijving die je geeft. Als je mij niet helpt om jou te helpen hoef je mijn hulp niet meer te verwachten. :+

• jaspov
The Zep Man schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:03:
[...]

Een spel kan een update (anders dan shader cache) ontvangen zonder dat de executable vernieuwd wordt. Dat zegt dus inderdaad niets.
Toevallig net weer wat downloads. Een daarvan is van half life 2 en die heeft, in system/downloads, ook een tekst “patch notes” en die is aan te klikken. Meer info kan dus maar laten ze blijkbaar vaak gewoon weg. Voor het eerst dat ik dit zo zie.

• Engineer Stewie
Er is net een update geweest voor steam deck en nu werkt de decky plugin niet meer. Moet je daar iets speciaals voor doen? Bij de update naar 3.4 bvb was er niets aan de hand en bleef decky werken.

• Beakzz
Engineer Stewie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:53:
Er is net een update geweest voor steam deck en nu werkt de decky plugin niet meer. Moet je daar iets speciaals voor doen? Bij de update naar 3.4 bvb was er niets aan de hand en bleef decky werken.
Ja niet gelijk je Steamdeck updaten als je wilt dat plugins/apps buiten Valve om blijven werken :o Hier werkt het nog wel en ik zie nog geen nieuwe update voor decky. Hopelijk snel, want je zal niet de enige zijn.

[Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 02-02-2023 11:10]

Beakzz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:07:
[...]

Ja niet gelijk je Steamdeck updaten als je wilt dat plugins/apps buiten Valve om blijven werken :o Hier werkt het nog wel en ik zie nog geen nieuwe update voor decky. Hopelijk snel, want je zal niet de enige zijn.
Is al een tijdje niet werkend op de beta channel helaas.....

• Engineer Stewie
Beakzz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:07:
[...]

Kan er wel een tijdje zonder hoor, Vibrant deck was de meest gebruikte.

• Beakzz
Tadango schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:20:
[...]

Is al een tijdje niet werkend op de beta channel helaas.....
Bedoel je dat Decky niet werkt op de Steamdeck beta? Want ik kan best begrijpen dat ze enkel normale releases supporten. Of wil je zeggen dat het normaal wel zo was en je denkt dat het voorlopig zo blijft? Dan update ik mijn SD voorlopig niet.
Beakzz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:52:
[...]

Bedoel je dat Decky niet werkt op de Steamdeck beta? Want ik kan best begrijpen dat ze enkel normale releases supporten. Of wil je zeggen dat het normaal wel zo was en je denkt dat het voorlopig zo blijft? Dan update ik mijn SD voorlopig niet.
Net bijgewerkt en het werkt wel weer. Helaas als het breekt moet je zelf de installer opnieuw draaien.

• jaspov
Tadango schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:03:
[...]

Net bijgewerkt en het werkt wel weer. Helaas als het breekt moet je zelf de installer opnieuw draaien.
zit je op stable, preview of beta?
Hier op stable een update gekregen en decky werkt nog.

• Engineer Stewie
jaspov schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:17:
[...]

zit je op stable, preview of beta?
Hier op stable een update gekregen en decky werkt nog.
Ik update enkel naar stable en decky dus niet meer beschikbaar. Zal straks na het werk eens deftig kijken en desnoods nieuwe install doen.
Ik draai beiden op Stable

• Engineer Stewie
Idd gewoon decky opnieuw installeren did the trick. Weer gamen maar :).

• XanderDrake
Bijna weekend! Tijd voor weer een paar updates en nieuwtjes :)

Waarschijnlijk hebben vele van jullie het al gemerkt, maar voor de rest: er is een nieuwe update uit voor de Steam client in de stable channel. Het is een flinke update, de changelog is ruim 1000 woorden lang. Kort samengevat:
  • bug en crash fixes
  • updates aan de UI, zoals soepeler voor grotere libraries, etc
  • veel updates rondom controllers en andere input, zoals nieuwe layout paginas, etc
  • veel updates voor big picture en desktop mode

Valve laat weer zien hoe instrumentaal hun software dev skills zijn voor het succes van de Steam Deck, op meerder manieren. Eerder deze week voerde Ubisoft eenzijdig een update aan hun Connect launcher uit die niet fijn speelde met Linux. Met als resultaat dat Ubi games ineens onbruikbaar raakte op SteamOS.

Das geen goed nieuws natuurlijk. Maar binnen dezelfde dag bracht het team van Proton een update uit aan hun "bleeding edge" versie, welke dit euvel oplostte. En een uur daarna bracht Valve deze patch uit naar Proton Experimental, dus niet de Beta versie. Hoppa, klaar 8)

Andere grote software updates zitten er aan te komen, rondom AMD Vulkan shader caching en AMD driver framestutter. Mogelijk betreffen deze updates verschillende onderdelen. Wat ik denk dat dit voor effect op gaat leveren:
Als je gebruik moet maken van Vulkan voor het renderen binnen games op linux moet je via Valve SteamOS allemaal Shader caches downloaden. Dit maakt dat het geheel minder stotterend werkt, maar het lost ten eerste niet alle stotters op (dat ervaarde ik vrij hard bij het spelen van Tiny Tina), en ten tweede leunt het zwaar op de interne disk voor opslag en I/O. Dit maakt onze interne opslag vol en het zal de SSD sneller doen slijten. Ten derde is het zo dat bij een aantal (minder populaire en/of hele nieuwe) games er niet genoeg Linux spelers zijn om Vulkan Shaders te pre-renderen en te delen via Steam. In dat laatste geval krijg je gewoon frame stotters voor je kiezen.

Nu gaan ze de Vulkan backend verbeteren op specifiek dit punt, waardoor fast-linking van libraries (geen idee wat dit betekend verder) sneller gaat. Mijn hoop is dus: soepele Vulkan performance, minder SSD slijtage en minder of geen shaders downloaden :Y

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Misschien komt er wel een optie straks om shader caching aan te kunnen zetten als je wilt?

• Swooky
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:47
XanderDrake schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:12:
Andere grote software updates zitten er aan te komen, rondom AMD Vulkan shader caching en AMD driver framestutter.
Hele grote verbeteringen komen er inderdaad aan. :*)
Weet wel dat die twee artikelen die je hier linkt en als twee losse verbeteringen aankaart, allebei naar dezelfde shader linking/caching verbetering refereren ;)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:14

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Die RMAs verlopen inderdaad helemaal prima.

Afgelopen zaterdag contact opgenomen over mijn kapotte thumb stick. Maandag op de post gedaan. En vanmiddag werd een vervangende Deck bezorgd :)
Ik kan weer vrolijk verder spelen dus *O*

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Erapaz
Engineer Stewie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:02:
Idd gewoon decky opnieuw installeren did the trick. Weer gamen maar :).
Jij gebruikt je steamdeck ook daadwerkelijk om te gamen? Ik ben alleen maar games, emulators en tools aan het installeren en netjes het juiste artwork er bij aan het zetten 😂

• Snowdog
  • Laatst online: 11:39
Erapaz schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:57:
[...]

Jij gebruikt je steamdeck ook daadwerkelijk om te gamen? Ik ben alleen maar games, emulators en tools aan het installeren en netjes het juiste artwork er bij aan het zetten 😂
Haha, heb precies hetzelfde, alle games optimaal configureren, maar spelen... Ho maar... Hopelijk komt dat nog :D

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:08
XanderDrake schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:12:
Bijna weekend! Tijd voor weer een paar updates en nieuwtjes :)

[...]
Even in de meta:
Ik waardeer dit soort posts dus heel erg he, Dankjewel!

De periode dat ik zelf tijd/zin had om dit soort nieuws te volgen is al weer even geleden, en zo kan ik toch lekker mee met de hype _/-\o_

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-03 23:36
Sinds een week ook een SD in bezit als vervanging voor mijn switch. De UI is nog wel behoorlijk wennen moet ik zeggen maar wat een tof apparaat om mee te rommelen. Sinds gisteren mijn epic games speelbaar gekregen. Nu aan de slag met Yuzu. Ben vooral op basis van Fan the Deck aan de slag gegaan. Zijn er aanraders voor sites met leuke tutorials?

PSN: raysmook Stadia: RaijRaij XBOX: RaijRaij

Als ik dit topic lees denk ik soms dat ik uitzonderlijk ben in dat ik vooral games speel en niet zo gek veel met het ding tinker :+
Dit weekend Doom (2016) uitgespeeld, nu verder met kingdoms of Amalur re-reckoning de nieuwe DLC en laatste achievements afronden... En dan staan Jedi Fallen Order, Doom eternal, Vanquish, Bayonetta en Titanfall 2 al klaar om gespeeld te worden... Met vampire survivors voor een potje tussendoor en ook langzaam de achievements bij elkaar te sprokkelen... En fallout 4 heeft ook nog wat aandacht nodig die wil ik ook alle achievements van halen. En dat is alleen wat geïnstalleerd is, laat ik het maar helemaal niet over de rest van mijn backlog hebben in mijn 737 titels grote steam library :+
Ik heb helemaal geen tijd om ook nog eens emulatie en andere stores te gaan gebruiken O-)

Gamertag: FinrazielNL

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:14
@Finraziel Haha, ik vind het vooral leuk om te lezen dat je er spellen mee speelt. :+
Zelf afgelopen dagen aan het rotzooien geweest met Emudeck en wat spellen voor de Switch hierop. Switchspellen overigens vooral om mijn vrouw en dochter te laten kijken of bepaalde spellen die ze roepen ook daadwerkelijk het geld waard zijn om te kopen.

Daarnaast wat losse spellen uit mijn backlog (tegen de 2k aan) om zo eens wat uit te gaan spelen. Maar echt spelen kom ik niet aan toe. :D

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Hairy Potter blijkt deck verified te worden. Ik vraag me af op welke settings en welke fps

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:13
Nee hoor, of ik ben ook een uitzondering (kan ook natuurlijk), maar bij mij het is ook vooral spelen en zo weinig mogelijk klooien. Het scheelt wellicht dat bijna al mijn spellen op Steam staan, dus verder dan Proton GE erop zetten ben ik niet gegaan met 'tweaken'. Ik heb dan wel wat spellen op andere platformen, het meeste nog op Epic (yes, al die wekelijkse gratis games), maar om geen gedoe te hebben koop ik het spel dat ik wil spelen gewoon op Steam (onlangs met Death Stranding nog, was gratis op Epic, maar toch maar gekocht op Steam voor het gemak op de Deck) . Eigenlijk wat je bij een traditionele console ook doet dus ;)
Ben nu weer vollop bezig met Supraland. Spel draait nogal matig op zwaare hardware en was ook even tunen voor de SD maar 30fps draait nu heel stabiel met +/- 19W verbruik. Valt me erg mee aangezien mijn 2070S 60fps stabiel houdt maar daarboven is enorm instabiel, schiet alle kanten op.

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:24
Hogwarts Legacy op de Deck!

https://m.youtube.com/watch?v=W28x8u_SWvw

AMD Ryzen 5900X | AMD RX 7900XTX | 32GB RAM | Corsair SF750 | LG CX 48”

• XanderDrake
Finraziel schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:39:
Als ik dit topic lees denk ik soms dat ik uitzonderlijk ben in dat ik vooral games speel en niet zo gek veel met het ding tinker :+
Ik vind het prachtig dat de Deck zo'n veelzijdig apparaat is dat iedereen er iets anders in ziet en er andere dingen mee doet. Maar ikzelf zit meer in jou straatje :+

Gisteren heb ik Control uitgespeeld. Dit is spel nummer 12 ofzo dat ik puur op de Deck heb uitgespeeld, ik game dankzij de Deck meer dan bijvoorbeeld voor Corona. Doom Eternal staat nu, net als bij jou, als eerste in de rij.

Control was ook weer een geweldige ervaring. Ik waardeer hem op de Deck iets lager dan bijv. Shadows of Mordor, want het spel is eigenlijk iets te zwaar voor de AMD APU. Dit is overigens totaal te verwachten, want als je dit spel speelt op de PS4 Pro (welke sneller zou moeten zijn dan de Deck) heb je ook geen soepele ervaring volgens de reviewers.
En toch speelt hij op de Deck geweldig omdat je namelijk "in control" (pun intended :+ ) bent hoe het spel draait: Je kan hem op 800p60Hz spelen op low-medium, maar de mensen die graag hoge settings spelen op een console-like 30Hz kunnen dat ook doen.
Ikzelf vond beide minder fijn, Control is een spel dat heel zwaar leunt op lighting en effecten om de sfeer te creeeren, dus op Low settings komt dat minder goed uit de verf. Je kan zelfs ray tracing aanzetten met de juiste Proton/Windows versie. Maar op High@30hz speel ik liever niet: het is een actie spel en de vijanden komen op je af van alle kanten. Dan heb je alle frames nodig die je kan krijgen.

Uiteindelijk, na veel tweaks en testen, kwam ik op 540p@High/medium volumetric lighting+FSR in Gamescope op 50Hz. Het is een beetje wazig op sommige momenten, maar de effecten, de physics en de sfeer komen zoooo goed naar voren, terwijl je zeer soepel de vijanden kan bekogelen met meubels en stukken beton. Heerlijk, probeer dat maar eens met een Nintento Switch :P

XanderDrake schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:02:
[...]

Ik vind het prachtig dat de Deck zo'n veelzijdig apparaat is dat iedereen er iets anders in ziet en er andere dingen mee doet. Maar ikzelf zit meer in jou straatje :+

Gisteren heb ik Control uitgespeeld. Dit is spel nummer 12 ofzo dat ik puur op de Deck heb uitgespeeld, ik game dankzij de Deck meer dan bijvoorbeeld voor Corona. Doom Eternal staat nu, net als bij jou, als eerste in de rij.

Control was ook weer een geweldige ervaring. Ik waardeer hem op de Deck iets lager dan bijv. Shadows of Mordor, want het spel is eigenlijk iets te zwaar voor de AMD APU. Dit is overigens totaal te verwachten, want als je dit spel speelt op de PS4 Pro (welke sneller zou moeten zijn dan de Deck) heb je ook geen soepele ervaring volgens de reviewers.
En toch speelt hij op de Deck geweldig omdat je namelijk "in control" (pun intended :+ ) bent hoe het spel draait: Je kan hem op 800p60Hz spelen op low-medium, maar de mensen die graag hoge settings spelen op een console-like 30Hz kunnen dat ook doen.
Ikzelf vond beide minder fijn, Control is een spel dat heel zwaar leunt op lighting en effecten om de sfeer te creeeren, dus op Low settings komt dat minder goed uit de verf. Je kan zelfs ray tracing aanzetten met de juiste Proton/Windows versie. Maar op High@30hz speel ik liever niet: het is een actie spel en de vijanden komen op je af van alle kanten. Dan heb je alle frames nodig die je kan krijgen.

Uiteindelijk, na veel tweaks en testen, kwam ik op 540p@High/medium volumetric lighting+FSR in Gamescope op 50Hz. Het is een beetje wazig op sommige momenten, maar de effecten en de sfeer komt zoooo goed naar voren, terwijl je zeer soepel de vijanden kan bekogelen met meubels en stukken beton. Heerlijk, probeer dat maar eens met een Nintento Switch :P
Het hangt bij Control ook erg af van hoe je speelt hoe belangrijk fps is. Ik heb hem meerdere keren uitgespeeld en hoewel ik me de tweede keer voornam het anders te doen kwam ik toch weer uit bij alles met launch doen. En aangezien je daar niet echt voor hoeft te mikken kom je beter weg met een lagere fps.

Ik heb de game op de xsx daarom ook op 30 fps gespeeld terwijl ik normaal eigenlijk altijd voor performance kies. Maar de raytracing voegt gewoon zoveel toe... Later op pc ook met alle raytracing aan gespeeld met zo'n 50-60 fps (qhd/dlss op een 3070 en met gsync). Maar niet op de deck gespeeld.

Er zijn sommige games waarbij ik toch het idee heb dat het misschien zonde is om ze op de deck te spelen. Hogwarts legacy is er daar ook een van. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk, als anderen daar hun lol uit halen wie ben ik dan om het daar niet mee eens te zijn :P

• XanderDrake
Finraziel schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:09:
Er zijn sommige games waarbij ik toch het idee heb dat het misschien zonde is om ze op de deck te spelen.
Hier ben ik het overigens wel mee eens. Ik speel Horizon: Zero Dawn niet op de Deck want het spel kan zó mooi zijn op momenten. Dan heb ik liever mijn 32 inch 1440p scherm met HDR als hoofdscherm. Hetzelfde geldt voor bijv. de main quest van Cyberpunk 2077.

Maar ik vind Control wel goed uit de verf komen op de Deck, beter dan Horizon. Control heeft toch iets kleinere ruimtes en leunt meer op effecten en lighting dan grote landschappen en uitzichten als bij Horizon.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:32
Je kan je Deck ook op een monitor aansluiten en zo gamen :)

• Beakzz
XanderDrake schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:09:
[...]

Hier ben ik het overigens wel mee eens. Ik speel Horizon: Zero Dawn niet op de Deck want het spel kan zó mooi zijn op momenten. Dan heb ik liever mijn 32 inch 1440p scherm met HDR als hoofdscherm. Hetzelfde geldt voor bijv. de main quest van Cyberpunk 2077.

Maar ik vind Control wel goed uit de verf komen op de Deck, beter dan Horizon. Control heeft toch iets kleinere ruimtes en leunt meer op effecten en lighting dan grote landschappen en uitzichten als bij Horizon.
Persoonlijk vind ik Control totaal geen goede game (niet mijn smaak), maar het enige wat ik indrukwekkend vond was de raytracing in combinatie met strakke graphics wat je dus met de SD niet volledig benut.

Voor mij is de SD echt voor indies, emulators en oudere toppers als Sleeping Dog,Yakuza, Mad Max en NFS MW om maar wat te noemen. Bij al het andere gaat het al snel aan mij knagen waarom ik het niet op de 4K Oled speel met een veel krachtiger systeem. Om nog maar te zwijgen over het hoe snel de SD leeg trekt met een veeleisende game.

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03 12:59
Gisteravond m'n 64GB Steam Deck geupgrade naar een 1TB SSD en het vervangen was inderdaad een fluitje van een cent! Heb nu dus een deck met 1024GB waar ik uiteindelijk 560 euro voor heb betaald, echt een koopje wat mij betreft.

Nu even de nodige games uit m'n library downloaden en installeren en dan kan ik wel weer even vooruit :)

• Beakzz
Vinze schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:31:
Gisteravond m'n 64GB Steam Deck geupgrade naar een 1TB SSD en het vervangen was inderdaad een fluitje van een cent! Heb nu dus een deck met 1024GB waar ik uiteindelijk 560 euro voor heb betaald, echt een koopje wat mij betreft.

Nu even de nodige games uit m'n library downloaden en installeren en dan kan ik wel weer even vooruit :)
Living on the edge als je echt bij Maxict hebt besteld of zijn ze ondertussen beter geworden? :+ Had ook liever het 64GB pad gekozen achteraf. Zit nu op 256 en eigenlijk is het net wel net niet genoeg in combinatie met een sd kaartje :o
Beakzz schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Living on the edge als je echt bij Maxict hebt besteld of zijn ze ondertussen beter geworden? :+ Had ook liever het 64GB pad gekozen achteraf. Zit nu op 256 en eigenlijk is het net wel net niet genoeg in combinatie met een sd kaartje :o
Dan vind ik van ebay uit China toch meer 'on the edge' :+
Maar ging hier prima...

ShadLink schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:22:
Je kan je Deck ook op een monitor aansluiten en zo gamen :)
Dat vind ik dan eigenlijk net het slechtste van twee werelden... Niet mobiel en niet krachtig.
Prima als je niks anders hebt dan de steam deck maar heb je wel ook een console en/of een dikke pc dan is de steam deck op een monitor nergens meer natuurlijk.

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03 12:59
Beakzz schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Haha het was een gokje, maar het viel me mee! Had in eerste instantie een 512GB besteld en werd binnen een half uur gebeld dat ze niet konden leveren. Daarop hebben ze de 1TB variant aangeboden welke wel binnen 2 weken geleverd kon worden. Enige minpunt, het pakketje kwam met GLS en deze stond gistermiddag toen ik uit het werk kwam bij de voordeur. Maar dat schijnt nogal normaal te zijn bij GLS :X

Je kunt later natuurlijk altijd nog eenvoudig je SSD upgraden naar iets groters, of een wat groter SD kaartje erin steken ;)

[Voor 7% gewijzigd door Vinze op 07-02-2023 13:22]

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik had me vandaag toch iets raars met mijn SD. Ik was F1 22 aan het spelen en op een gegeven moment begint er midden-bovenin mijn scherm x aantal pixels te knipperen in de vorm van een 7 (wat op dat moment op het scherm was) Dit bleef zo, ook op desktop, na een reboot ect. Nu is het bijna weg gelukkig, ik hoop niet dat dit vaker gebeurd

[Voor 7% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 07-02-2023 20:20]

• NosferatuX
  • Niet online

60 fps, niet slecht 👀

Na afsluiten van me game PC even snel in bed de steam deck geprobeerd met Hogwarts.
Geen idee hoe stabiel de instellingen zijn die ik ff snel geprobeerd heb maar deze kamer is niet makkelijk te renderen merkte ik op me pc

Morgen even wat settings opvoeren om te zien wat er uit te halen is. Zakken tot 40fps vind ik prima als er wat Fidelity bij kan

[Voor 9% gewijzigd door NosferatuX op 08-02-2023 00:01]

• Engineer Stewie
Gisteren half life 2 eens afgestoft (ooit gekocht, nooit gespeeld), maar dat richten valt toch echt hard tegen.
Denk dat ik hem straks maar aan de monitor hang met keyboard/muis. Want daar haal ik geen plezier uit.

• Herr_Boogie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-03 22:23
Gewoon omdat het kan, heb ik een walkthrough die ik gemaakt heb voor een klant eens geïnstalleerd op de Steam Deck (Windows op een sd-kaartje). Het laden vanaf de sd-kaart is niet super snel en het is waarschijnlijk niet het meest geoptimaliseerd, maar het loopt zeer goed. Het was wat zoeken eerst om de controls werkende te krijgen, maar sinds een update heb je geen externe tools meer nodig om alles controls toe te kunnen wijzen. Ik heb in unreal geen binds toegekend voor de steam deck, maar via steam heb ik de .exe toegekend als non-steam-game en zo kan ik alles makkelijk mappen. Ik kan nu ook gewoon rondkijken met de gyroscoop (indien vinger op één van de trackpads rust), met een trackpad of met een joystick.

Ik zou em meer kunnen gebruiken om te gamen, maar dit was ook een beetje spelen.
Ik hoop dat ik hier geen community/forum regels mee overtreedt, ik wil alleen maar tonen dat het niet altijd AAA games of emulatie moet zijn ;)

[Voor 7% gewijzigd door Herr_Boogie op 08-02-2023 20:07]

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-03 14:51
Met bepaalde games (duke nukem forever, the bureau) wil de Steam deck blijven hangen op Updating executable. Lijkt daarna niks te doen.

Meer last van dit probleem?

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
@Engineer Stewie Aim je met de trackpad? Anders dat eens proberen. Toegegeven, het is een stijle leercurve maar ik kan inmiddels redelijk mee doen met casual potjes counterstrike dus wellicht het proberen waard :)

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

• Erapaz
Luc S schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:07:
@Engineer Stewie Aim je met de trackpad? Anders dat eens proberen. Toegegeven, het is een stijle leercurve maar ik kan inmiddels redelijk mee doen met casual potjes counterstrike dus wellicht het proberen waard :)
En anders grof richten met de joystick en met de gyro het laatste stukje. Ik moest ook wennen, maar dit werkt vaak voor mij het beste, ook op de switch en PlayStation.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:05
Vrijdag opgestuurd voor een accu swap, vandaag een compleet nieuwe SD mogen ontvangen! Dit had ik niet verwacht. Ik ben nu benieuwd of er meer mis mee was dan alleen de accu.

Ik zit even te googlen maar kom er even niet uit. Ik gebruik nu per game profiles om de performance te limiteren zodat de accu langer meegaat, maar is er ook een algemene overrule optie om bijvoorbeeld bekabeld alle limieten er af te gooien?

• Engineer Stewie
Luc S schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:07:
Heb hem via dock aan de monitor gehangen. Half life 2 @ 4k 60Hz :+

• Jeanpaulvdmost
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:35
Vraagje;

Ik wil binnenkort mijn SSD upgraden van mijn SD.

In diverse handleidingen staat beschreven dat het van belang is om de SSD shield ook over te zetten, ik begrijp vanuit verschillende fora's dat dit weer niet nodig is omdat het de SSD dan zijn warmte niet kwijt kan. Welke functie heeft het

Ook vraag ik me af zo'n shield makkelijk om te zetten is naar een nieuwe SSD of dat ik hier beter een nieuws omheen kan doen, zo jaar waar kan ik dit krijgen.

• Pierre_nr1
Jeanpaulvdmost schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:17:
Vraagje;

In diverse handleidingen staat beschreven dat het van belang is om de SSD shield ook over te zetten, ik begrijp vanuit verschillende fora's dat dit weer niet nodig is omdat het de SSD dan zijn warmte niet kwijt kan. Welke functie heeft het

Ook vraag ik me af zo'n shield makkelijk om te zetten is naar een nieuwe SSD of dat ik hier beter een nieuws omheen kan doen, zo jaar waar kan ik dit krijgen.
De shield heeft zeker een functie, namelijk om de warmte op te nemen en deze niet te verspreiden. En het overzetten gaat probleemloos.

• Jeanpaulvdmost
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:35
Pierre_nr1 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:27:
[...]

De shield heeft zeker een functie, namelijk om de warmte op te nemen en deze niet te verspreiden. En het overzetten gaat probleemloos.
Ok, en als ik de SSD vanuit de SD naar mijn laptop (puur als extra opslag) wil overzetten heb ik dat dan ook nodig?

• Pierre_nr1
Jeanpaulvdmost schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:35:
[...]

Ok, en als ik de SSD vanuit de SD naar mijn laptop (puur als extra opslag) wil overzetten heb ik dat dan ook nodig?
Nee, een laptop heeft veel meer ruimte om de warmte kwijt te kunnen.
Jeanpaulvdmost schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:17:
Vraagje;

Die shield is gewoon een wikkeltje met een plakrandje om de ssd. Sommige mensen melden dat ze hem van de oude af konden schuiven. Dat ging bij mij niet maar kon prima het plakrandje voorzichtig los pulken en hem weer rond de nieuwe ssd plakken.

Zou me ook niet zo druk maken om de warmte. De ssd die ik heb zie je ook wel online mensen zich druk maken dat hij ik geloof uit mijn hoofd 7 Watt kan verbruiken... Ja, op een PCIe4 interface bij langdurige full load. De steam deck heeft maar PCIe3 en kan zelfs die bandbreedte niet voltrekken dus die SSD staat het grootste deel van de tijd uit zijn neus te eten. Dan verbruikt hij dus ook niet zoveel en bouwt ook die hitte niet op.

Pierre_nr1 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:27:
[...]

Nee, dat is niet juist. Het shield in de SD is om storing op het onderliggende wifi moduul te beperken. Zonder shield kan je Wifi snelheid dus achteruit gaan.

• Pierre_nr1
Tadango schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:12:
[...]

Nee, dat is niet juist. Het shield in de SD is om storing op het onderliggende wifi moduul te beperken. Zonder shield kan je Wifi snelheid dus achteruit gaan.
Dat ook ja.......;)

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-02 12:06
Jammer dat je deze niet aan de huidige Steam Deck dock aan kunt sluiten middels een aanvullende USB-C ingang.:
https://www.amazon.nl/UGR...a-21&ascsubtag=183162562)
Indir schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:46:
Jammer dat je deze niet aan de huidige Steam Deck dock aan kunt sluiten middels een aanvullende USB-C ingang.:
https://www.amazon.nl/UGR...a-21&ascsubtag=183162562)
Waarom zou je die per se willen aansluiten via USB C? Die werkt ook via USB A.

Let op dat de USB 3.x bandbreedte voor zulke 'lage' snelheden (5 Gbps of 10 Gbps) niet beperkt wordt door het type aansluiting. Verder is 5 Gbps zat om die SSD goed te benutten.

[Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 13-02-2023 16:50]

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-02 12:06
Gelijk maar even snel op Amazon samen met deze besteld.:

https://tweakers.net/pric...98/wd-blue-sn570-1tb.html

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:48

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wat zijn jullie ervaringen met powerbanks achterop je Steam Deck 'hangen'? Magnetisch, klitteband, speciale cover...? Ik zit nog een beetje te zoeken naar de handigste en goedkoopste manier.

Cunning linguist.

• NosferatuX
  • Niet online
Bart ® schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:26:
Wat zijn jullie ervaringen met powerbanks achterop je Steam Deck 'hangen'? Magnetisch, klitteband, speciale cover...? Ik zit nog een beetje te zoeken naar de handigste en goedkoopste manier.
Zwaar klote ivm extra gewicht. Beter gewoon naast je, in je zak of tas en lange kabel

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Je weet dat deze niet past in de steam deck?

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:36
PerlinNoise schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:54:
[...]

Mwhaa met een beetje geweld wel hoor 🤪

• XanderDrake
Ik heb er eens naar gekeken, niet echt opties. Grote probleem is dat je en een lichte, compacte powerbank moet hebben, en dat die powerbank 45+ watt usb pd levert. Dat is niet zo evident, Hoewel er wel veel innovatie is rondom accus, dus misschien is er tegenwoordig wat te vinden. Mijn kennis is 5 maanden oud.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:36
PerlinNoise schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:54:
[...]

hij verwees naar een ssd enclosure.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

XanderDrake schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:00:
[...]

Ik heb er eens naar gekeken, niet echt opties. Grote probleem is dat je en een lichte, compacte powerbank moet hebben, en dat die powerbank 45+ watt usb pd levert. Dat is niet zo evident, Hoewel er wel veel innovatie is rondom accus, dus misschien is er tegenwoordig wat te vinden. Mijn kennis is 5 maanden oud.
Ik denk dat er genoeg te vinden is, zelf zat ik bijvoorbeeld aan https://nl.aliexpress.com/item/1005002233844317.html te denken. 60 euro voor een 20.000mAh 65W power bank, lijkt mij een acceptabel bedrag.

Cunning linguist.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:24
Bart ® schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:10:
[...]

Ik denk dat er genoeg te vinden is, zelf zat ik bijvoorbeeld aan https://nl.aliexpress.com/item/1005002233844317.html te denken. 60 euro voor een 20.000mAh 65W power bank, lijkt mij een acceptabel bedrag.
Exact die heb ik, werkt prima voor de Steam Deck.
Enig jammere is maar 1 USB C aansluiting.

Ik gebruik heb vooralsnog los overigens, dus niet aan de Steam Deck vast. Zit er wel aan te denken zo'n Jsaux Modcase te kopen met die strap.

[Voor 14% gewijzigd door Wekko306 op 13-02-2023 19:32]

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wekko306 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:31:
[...]

Exact die heb ik, werkt prima voor de Steam Deck.
Enig jammere is maar 1 USB C aansluiting.
Meer USB-C zou mooi zijn, maar aan de andere kant zal ik hem toch alleen maar voor mijn Steam Deck gebruiken, dus heb ik maar 1 aansluiting nodig. Hoe is jouw ervaring met de verlenging van de gametijd? Verdubbeling? Of meer nog?

Cunning linguist.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:24
Bart ® schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:51:
[...]

Meer USB-C zou mooi zijn, maar aan de andere kant zal ik hem toch alleen maar voor mijn Steam Deck gebruiken, dus heb ik maar 1 aansluiting nodig. Hoe is jouw ervaring met de verlenging van de gametijd? Verdubbeling? Of meer nog?
Heb het niet exact gemeten, maar gevoelsmatig een (iets) meer dan verdubbeling van battery life.
Ik zit regelmatig 4 uur per dag in de trein, en een game als Uncharted kan ik dan comfortabel spelen de hele tijd.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

Bart ® schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:10:
[...]

Volgens mij heb je over de 'licht en compact' eis heen gelezen. Gewoon een powerbank is niet zo lastig nee maar die zou ik toch gewoon ergens neerleggen of in een zak houden en niet achterop je steam deck proberen te monteren.
Als je al een lichte gaat vinden dan gaat die overigens weer niet zo lang mee (want lichter betekent gewoon minder accu). Dus het lijkt me sowieso niet zo'n handig idee. Inderdaad gewoon zorgen voor een lang genoeg kabeltje.

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:24
Bart ® schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:51:
[...]

Voordeel van bijvoorbeeld 2x USB-C is (mits de Powerbank dit ondersteund) is pass through charging.

Ik denk dat het daarom genoemd werd. :)

Overigens heb ik het grotere broertje de 30.000mAh variant en ik kan m’n gametijd vrij makkelijk verdubbelen, er zit zo’n 1.5x aan Steam Deck in de 30k variant.

AMD Ryzen 5900X | AMD RX 7900XTX | 32GB RAM | Corsair SF750 | LG CX 48”

Je kan eens kijken naar de Deckmate. Die kan ook gebruikt worden om een eigen powerbank achterop de Steam Deck te klikken.

Dan nog lijkt het gewicht mij lastig, en zou ik dat zeker niet combineren met zwaardere powerbanks. Als je de Deck op een tafel kan zetten, dan kan je zoiets als dit modificeren om tegelijkertijd een powerbank achterop de Deck te plakken en een kickstand te hebben. Dat vereist wel wat hobbytijd. :P

[Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 14-02-2023 08:41]

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12:03
Maakt het apparaatje eigenlijk veel geluid?
Ik ben aan het twijfelen deze te kopen als game device voor de (indie en classic) adventures die ik graag speel. Dan hoef ik zelf geen pc samen te gaan stellen.
Pagina: 1 ... 66 ... 71 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee