Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 17:21
Evernote schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:12:
[...]

Letterlijk het eerst zoekresultaat op Amazon:
Bedankt voor het linken. Je noemde niet of het Amazon NL, DE, FR, ... was. ;)

Een link zegt zoveel meer.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 04-01-2023 13:15 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb voor €28 een DockTech gekocht met 4K60. Windows 10 geïnstalleerd op mijn externe ssd omdat Windows 11 echt niet stabiel is. Maar nu blijft die in SteamOS booten en moet ik iedere boot handmatig volume-down/power button klikken om in Windows te komen. Echt ik vind het zo’n gezeik. Ik had gewoon meteen die interne ssd moeten vervangen ipv dit geklooi. Werkelijk altijd is er wel wat 🤯

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
NinjaKiwiNL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:47:
Maar nu blijft die in SteamOS booten en moet ik iedere boot handmatig volume-down/power button klikken om in Windows te komen. Echt ik vind het zo’n gezeik.
Als je dat al gezeik vindt, dan ga ik je niet op alternatieven wijzen. Het installeren daarvan zou immers te veel gezeik zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

The Zep Man schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:50:
[...]

Als je dat al gezeik vindt, dan ga ik je niet op alternatieven wijzen. Het installeren daarvan zou immers te veel gezeik zijn. :+
Wat ik bedoelde is dat met Windows 11 ik dit 1 keer hoefde te doen, en zolang ik de ssd eraan had hangen met opstarten bleef die Windows booten. Ik weet niet of dit een Windows 10 ding is, of een installatie probleem, maar heel irritant (aangezien ik niks anders gedaan heb met installatie)

Daarnaast nu 2 usb C hubs gehad, die beide stuk waren, of extreem trage snelheid hadden. Nu met deze DockTech hopelijk minder gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
NinjaKiwiNL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:58:
Wat ik bedoelde is dat met Windows 11 ik dit 1 keer hoefde te doen, en zolang ik de ssd eraan had hangen met opstarten bleef die Windows booten. Ik weet niet of dit een Windows 10 ding is, of een installatie probleem, maar heel irritant (aangezien ik niks anders gedaan heb met installatie)
Windows 11 maakt zich standaard de default UEFI boot optie, vermoed ik. In Linux kan je dat handmatig aanpassen met efibootmgr, als het niet direct in de BIOS kan. Onder Windows kan dat handmatig met bcdedit.

Verder vind ik het gedrag van Windows 11 juist slecht. Een gebruiker moet bepalen waar standaard van geboot wordt, niet het OS. Qua dat doet Windows 10 het beter.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 04-01-2023 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:13
Vandaag m’n PTM7950 in ontvangst genomen, in de loop van de komende dagen even goed testen in de huidige situatie en na het aanbrengen van de thermal pad.

Ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Evernote schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:28:
Vandaag m’n PTM7950 in ontvangst genomen, in de loop van de komende dagen even goed testen in de huidige situatie en na het aanbrengen van de thermal pad.

Ben erg benieuwd!
Ben ook wel nieuwsgierig naar de resultaten, alhoewel ik vermoed dat het marginaal zal zijn. Maar ik houd van dit soort experimenten!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
addictive schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:02:
Ik zie dat de Sabrent 1TB SSD al te koop is in de USA https://sabrent.com/products/sb-2130-1tb

Heeft iemand deze al ergens in Europe te koop gezien?
Heb hem net voor 169,99 EUR gekocht via Amazon: https://www.amazon.de/gp/product/B0BQG6JCRP

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Evernote
Hoewel ik eerder nog noemde dat ik in de loop van de komende dagen aan de slag zou gaan met mijn Honeywell PTM7950 kon ik uiteindelijk de verleiding niet weerstaan.

Ik heb in totaal 5 games getest en het gemiddelde genomen, hier zijn de highlights:

Gemiddelde GPU Temperatuur vóór PTM7950: 78,8 °C
Gemiddelde CPU Temperatuur vóór PTM7950: 80 °C
Gemiddelde Fan Speed vóór PTM7950: 5164rpm

Gemiddelde GPU Temperatuur na PTM7950: 74,8 °C
Gemiddelde CPU Temperatuur na PTM7950: 75,4 °C
Gemiddelde Fan Speed na PTM7950: 4392rpm

Geteste games:
Crisis Core Final Fantasy VII
Diablo II: Resurrected
Dinkum
GTA IV
Yakuza 0

Deck:
Model/SSD: 512GB
SD: Amazon 1TB A2
Steam OS: 3.4.4
Fan: Huaying
Fan curve: “New”
TDP Limit: Geen limiet ingesteld
FPS Cap: 60fps

[ Voor 4% gewijzigd door Evernote op 05-01-2023 00:16 . Reden: Fan info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt goed :) Toch maar een keer doen dan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05
De mijne komt vandaag ook binnen, druk bezig met de beste aanpak voor het klonen van de ssd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 16:23
@Evernote niet gigantische verschillen maar genoeg dat het het proberen waard is. Is het een beetje makkelijk toe te passen?
Waar heb je het besteld?
Vind het namelijk raar dat je het spul alleen in China kan bestellen blijkbaar.

Wil het sowieso gaan testen op mijn ogxbox. Die maakte al gebruik van thermal pads. Op advies van het internet vervangen door thermal paste. Maar temperaturen zijn niet beter geworden, waarschijnlijk door hoe de koeler geclamped zit. Normaal is de tussenlaag ook dikker met een pad dan met paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:04
Evernote schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:59:
Hoewel ik eerder nog noemde dat ik in de loop van de komende dagen aan de slag zou gaan met mijn Honeywell PTM7950 kon ik uiteindelijk de verleiding niet weerstaan.

Ik heb in totaal 5 games getest en het gemiddelde genomen, hier zijn de highlights:

Gemiddelde GPU Temperatuur vóór PTM7950: 78,8 °C
Gemiddelde CPU Temperatuur vóór PTM7950: 80 °C
Gemiddelde Fan Speed vóór PTM7950: 5164rpm

Gemiddelde GPU Temperatuur na PTM7950: 74,8 °C
Gemiddelde CPU Temperatuur na PTM7950: 75,4 °C
Gemiddelde Fan Speed na PTM7950: 4392rpm

Geteste games:
Crisis Core Final Fantasy VII
Diablo II: Resurrected
Dinkum
GTA IV
Yakuza 0

Deck:
Model/SSD: 512GB
SD: Amazon 1TB A2
Steam OS: 3.4.4
Fan: Huaying
Fan curve: “New”
TDP Limit: Geen limiet ingesteld
FPS Cap: 60fps
Bedankt voor deze degelijke data! Maar belangrijk: klinkt je Deck nu minder lawaaierig?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Evernote
cold_as_ijs schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:45:
@Evernote niet gigantische verschillen maar genoeg dat het het proberen waard is. Is het een beetje makkelijk toe te passen?
Waar heb je het besteld?
Vind het namelijk raar dat je het spul alleen in China kan bestellen blijkbaar.

Wil het sowieso gaan testen op mijn ogxbox. Die maakte al gebruik van thermal pads. Op advies van het internet vervangen door thermal paste. Maar temperaturen zijn niet beter geworden, waarschijnlijk door hoe de koeler geclamped zit. Normaal is de tussenlaag ook dikker met een pad dan met paste.
Over de gehele linie zag ik een temperatuur reductie van 5/6% wat naar mijn inzien erg goed is gezien de beperkte koel capaciteit van de Steam Deck zelf.

Op Reddit heb ik wel een aantal mensen gezien die betere resultaten zagen na het aanbrengen van een PTM7950 pad.
Voor mij was het de eerste keer dat ik met dit materiaal heb gewerkt en mijn applicatie had zeker netter gekund. (Tip: voor het aanbrengen de pad even een uurtje in de koelkast doen)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/539550683054080000/1060463138765553704/IMG_7695.jpg

Hier nog even de pasta applicatie vanuit de fabriek, naar mijn inziens was de hoeveelheid koelpasta aan de lage kant.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/539550683054080000/1060315137564745798/IMG_7691.jpg

Wat betreft het aanschaffen van PTM7950, het kan zeker wel buiten China gekocht worden maar dan moet je het zoeken bij Amerikaanse winkels zoals ModDIY.

Zelf heb ik mijn PTM7950 bij Ebuy7 gehaald op aanraden van iemand op GoT (in het koelpasta topic) maar je kunt het ook bij AliExpress bestellen of EBay.

Uiteindelijk lijkt alles toch uit China te komen dus ik ben voor de voordeligste optie gegaan met de snelste verzending en tot nu toe ben ik tevreden met het resultaat.

Voor de Steam Deck heb je maar 12x12mm nodig al is de cold plate wel groter maar de APU die is 12x12mm dus dat is echt maar een klein vierkantje.

Men beweert ook dat dit materiaal moet inwerken en na verloop van tijd beter zou moeten presteren, misschien kan ik het over een maand weer een keer proberen :)
XanderDrake schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:57:
[...]

Bedankt voor deze degelijke data! Maar belangrijk: klinkt je Deck nu minder lawaaierig?
Graag gedaan! Mijn Deck is nu een stuk stiller en dat is enorm fijn, vanmorgen heb ik Crisis Core Final Fantasy VII nog even gespeeld met een max TDP van 8W en fps cap van 45fps (dit vind ik zelf de sweet spot op de Deck) en qua fan speed zat ik onder de 2500rpm en temperaturen tussen de 55 en 57 graden.

Tijdens het spelen is de Steam Deck dan praktisch niet te horen en dat is hoe ik hem ‘t liefst gebruik.

PTM7950 zou ook veel langer mee moeten gaan dan koelpasta en als ik zie hoe droog de fabriekspasta al was ben ik blij dat ik de pasta vervangen heb.
En tot slot is er ook geen pump out met PTM7950 dus al met al is het naar mijn mening een mooi product en een mooie upgrade voor de Steam Deck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive
Evernote schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:20:
[...]

Over de gehele linie zag ik een temperatuur reductie van 5/6% wat naar mijn inzien erg goed is gezien de beperkte koel capaciteit van de Steam Deck zelf.

*knip want veel tekst*
Goede info - thanks! Gelijk zelf ook een aantal pads besteld

Twijfel nu alleen of ik wacht met het vervangen van mn SSD en joysticks totdat de pads er ook zijn. Of dat ik de Deck 2x open ga maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-06 08:03
Ik heb de pads zeld ook besteld maar ben nog te lui om het te installeren/benchmarken. Ik was iets van 15 euro kwijt, 9 euro Ebuy7 en 6 euries PostNL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNW3pdRYtSBGvIF9_Gi3rwRnxns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYAvk4Sybwfg7rJdWlUxrCHe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Is het mogelijk handmatig community controller presets te downloaden? Ik heb GMDX over Deus Ex GOTY heen geïnstalleerd. Op zich werkt het prima, maar je start niet op met DeusEx.exe, maar GMDX.exe. Steam herkent dus het spel niet en geeft geen community configs weer. Je kunt ook niet zoeken naar Deus Ex configs helaas, was wel mooi geweest als je presets van andere games kon gebruiken als basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:19
joepiesaus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:31:
Ik heb de pads zeld ook besteld maar ben nog te lui om het te installeren/benchmarken. Ik was iets van 15 euro kwijt, 9 euro Ebuy7 en 6 euries PostNL.

[Afbeelding]
Laat je ervaring ff weten. Ik overweeg dit namelijk ook te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Erapaz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:31:
Is het mogelijk handmatig community controller presets te downloaden? Ik heb GMDX over Deus Ex GOTY heen geïnstalleerd. Op zich werkt het prima, maar je start niet op met DeusEx.exe, maar GMDX.exe. Steam herkent dus het spel niet en geeft geen community configs weer. Je kunt ook niet zoeken naar Deus Ex configs helaas, was wel mooi geweest als je presets van andere games kon gebruiken als basis.
Wat gebeurt er als je DeusEx.exe hernoemt naar DeusEx.exe.org en GMDX.exe hernoemt naar DeusEx.exe, en die laatste opstart als Deus Ex?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:19
Goed gedaan, want hij is nu alweer €219. Nu had ik 512 ook genoeg gevonden, maar die staat er voor €193

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Beakzz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:29:
[...]

Goed gedaan, want hij is nu alweer €219. Nu had ik 512 ook genoeg gevonden, maar die staat er voor €193
Ik vond het gisteren al zo gek dat de 512GB duurder was dan de 1TB. Dat is dus vandaag aangepast, mazzel voor de early-birds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Beakzz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:29:
[...]

Oef, dan heb ik erg veel geluk gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:45:
Off topic, maar dat klinkt als een slecht idee. Ik heb geen verstand van de originele Xbox (heb er wel een in de kast liggen maar nooit zelf open gemaakt), maar als je denkt dat het probleem is dat de koeling gemaakt is voor dikkere pads dan gaat die ptm7950 juist niet werken lijkt me. Dat spul is namelijk bijzonder dun (0,2 of 0,25 mm) en wat ik begreep uit de LTT video is dat je juist ook wat druk nodig hebt er op om het goed te laten werken.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
The Zep Man schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:59:
[...]

Wat gebeurt er als je DeusEx.exe hernoemt naar DeusEx.exe.org en GMDX.exe hernoemt naar DeusEx.exe, en die laatste opstart als Deus Ex?
Werkt helaas niet. Geen idee op basis waarvan Steam de controller templates opzoekt. Ik ga zelf wel wat in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 11:32
Erapaz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:49:
[...]

Werkt helaas niet. Geen idee op basis waarvan Steam de controller templates opzoekt. Ik ga zelf wel wat in elkaar zetten.
Wss steamapp id. Werkt helaas niet voor niet steam games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
addictive schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:51:
[...]
Oef, dan heb ik erg veel geluk gehad!
Ik heb nog nooit een ssd in zo'n klein doosje gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Amazon NL heeft hem op voorraad voor €179. Erg verleidelijk maar ik ga nu even door met extern. Jsaux heeft een leuke modcase voor $79, welke nog uit moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Engineer Stewie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:38:
[...]

Wss steamapp id. Werkt helaas niet voor niet steam games.
Maar wel voor Heroic games. Heb voor Cities Skylines die ik op Epic heb een community lay-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Finraziel schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:24:
[...]

Off topic, maar dat klinkt als een slecht idee. Ik heb geen verstand van de originele Xbox (heb er wel een in de kast liggen maar nooit zelf open gemaakt), maar als je denkt dat het probleem is dat de koeling gemaakt is voor dikkere pads dan gaat die ptm7950 juist niet werken lijkt me. Dat spul is namelijk bijzonder dun (0,2 of 0,25 mm) en wat ik begreep uit de LTT video is dat je juist ook wat druk nodig hebt er op om het goed te laten werken.
Thanks, op zich zit de koeler wel geklemt met een plastic beugel. Verder begreep ik dat koelpasta normaal gesproken maar richting de 0.1 mm gaat. Weet niet of het klopt. De XBOX is verder echt een mod console om mee te spelen :D. Als het misgaat heb ik altijd nog een 2e staan, al ben ik daar wat zuiniger op omdat die een cpu & ram upgrade heeft gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-06 14:38
Ik was zo close om een steam deck aan te schaffen maar er blijft mij iets tegenhouden.. Ik bezit geen console of gaming pc, enkel zakelijke laptop (Macbook) dus gamen zit er vrijwel niet meer in. (vroeger nog Stadia of GFN)

Switch geleend van een familielid en die heb ik al meermaals zien stof happen op het aanrecht. Paar keer geprobeerd erin te komen en ik weet niet of het aan de games ligt of aan het gamen in het algemeen. Lastig om te weten en verwacht ook niet dat anderen mij kunnen wijzen waaraan het ligt. :D Combinatie met een zoontje en sport, zijn de dagen snel gevuld. Daarbij nog het schuldgevoel dat je game't i.p.v. dat ene klusje af te maken in het huis.

Maar de handheld mogelijkheden en de "quick resume" maakt het des te meer aantrekkelijk. Conclusie, ik ben er nog steeds niet aan uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
jmignolet schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:29:
Ik was zo close om een steam deck aan te schaffen maar er blijft mij iets tegenhouden..

(...)

Combinatie met een zoontje en sport, zijn de dagen snel gevuld. Daarbij nog het schuldgevoel dat je game't i.p.v. dat ene klusje af te maken in het huis.

Maar de handheld mogelijkheden en de "quick resume" maakt het des te meer aantrekkelijk. Conclusie, ik ben er nog steeds niet aan uit. :+
Speelt je zoontje computerspellen? Dan denk ik dat je je vergelijking te veel beperkt tot 'geen of één Deck', en niet kijkt naar andere mogelijkheden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-06 14:38
The Zep Man schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:49:
[...]

Speelt je zoontje computerspellen? Dan denk ik dat je je vergelijking te veel beperkt tot 'geen of één Deck', en niet kijkt naar andere mogelijkheden. :+
Oh hij is 10 maand, haha. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive
jmignolet schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:29:
Ik was zo close om een steam deck aan te schaffen maar er blijft mij iets tegenhouden.. Ik bezit geen console of gaming pc, enkel zakelijke laptop (Macbook) dus gamen zit er vrijwel niet meer in. (vroeger nog Stadia of GFN)

Switch geleend van een familielid en die heb ik al meermaals zien stof happen op het aanrecht. Paar keer geprobeerd erin te komen en ik weet niet of het aan de games ligt of aan het gamen in het algemeen. Lastig om te weten en verwacht ook niet dat anderen mij kunnen wijzen waaraan het ligt. :D Combinatie met een zoontje en sport, zijn de dagen snel gevuld. Daarbij nog het schuldgevoel dat je game't i.p.v. dat ene klusje af te maken in het huis.

Ik zat in een vergelijkbare situatie. Ik gebruik al 15+ jaar geen Windows meer, en heb een hele hoop[ pc games niet kunnen spelen.

Wel een Switch gekocht, daar voornamelijk indie games op gespeeld. Die de deur uit gedaan en een ps5 genomen. Super gaaf ding, maar vind handheld gamen toch veel chiller.

Je kunt overal gamen, inderdaad snel een game pauseren en later weer oppakken. Heb de Steam Deck nu een weekje, en het is echt perfect voor mij. Lekker de games spelen die ik de afgelopen jaren heb gemist wanneer ik ff tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
So there is a chance... :+

Juist met een kind van 10 maanden en een behoefte aan gaming zou een Deck een waardige toevoeging kunnen zijn, omdat je het zo kan oppakken (waar je ook bent) en weer kan neerleggen. Maar goed, het is niet een kleine investering. Die keuze moet je zelf, voor jezelf maken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik moet toegeven dat het feit dat je mid game hem op pauze en in stand-by kan zetten, en paar minuten later binnen seconde weer verder kan gamen wel echt geniaal is! Ik heb zelf ook jonge kids, meest gebruikte feature van mijn steam deck 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:53

PnD

like in Pinda ^_^

Ik probeer de steam deck hier binnen te halen. Wat zijn de use cases (buiten gamen) voor de vrouw en kinderen 5 en 8 jaar?

Kan hem voordelig aanschaffen, omdat ik er achter kwam dat ik mijn inventory van 24 jaar lang cs makkelijk kan verkopen 😂 redelijk gevulde steam wallet nu.

Ps. Ja ik weet dat steam er nog geen 24 jaar is

[ Voor 8% gewijzigd door PnD op 06-01-2023 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
PnD schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:40:
Ik probeer de steam deck hier binnen te halen. Wat zijn de use cases (buiten gamen) voor de vrouw en kinderen 5 en 8 jaar?

Kan hem voordelig aanschaffen, omdat ik er achter kwam dat ik mijn inventory van 24 jaar lang cs makkelijk kan verkopen 😂 redelijk gevulde steam wallet nu.

Emulators?
Maar buiten gamen om, want eigenlijk staan emulators natuurlijk voor gamen, denk ik dat het heel moeilijk is. Het feit (in mijn geval) dat papa niet naar boven naar de pc moet, maar lekker beneden kan gamen op de bank, is een punt geweest (voor mij, maar ook voor de familie). En ja, verder kan je hem ook als "pc" gebruiken, en dus Chrome, Netflix, Prime of wat dan ook draaien. Maar daarbij zal je toch met een extern toetsenbord en muis willen werken (ik ten minste). Want het touch screen is niet zo heel best.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
PnD schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:40:

Scherm, tobo en muis eraan en ze kunnen Linux leren. Beetje programmeren etc. Het is gewoon een PC natuurlijk. Op Twitter ook iemand tegengekomen die er Kodi op draait en hem als mediatank voor in het hotel gebruikt. De

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 11:27
addictive schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:30:
[...]
Ik zat in een vergelijkbare situatie. Ik gebruik al 15+ jaar geen Windows meer, en heb een hele hoop[ pc games niet kunnen spelen.

Wel een Switch gekocht, daar voornamelijk indie games op gespeeld. Die de deur uit gedaan en een ps5 genomen. Super gaaf ding, maar vind handheld gamen toch veel chiller.

Je kunt overal gamen, inderdaad snel een game pauseren en later weer oppakken. Heb de Steam Deck nu een weekje, en het is echt perfect voor mij. Lekker de games spelen die ik de afgelopen jaren heb gemist wanneer ik ff tijd heb :)
Precies ook mijn situatie, thuis een macbook en al jaren niet meer gegamed, nu met de steamdeck is het weer heerlijk gamen als vanouds, en niet afgezonderd in een kamer maar heerlijk op de bank samen met het gezin in de woonkamer. Man wat is het genieten om nu Uncharted te spelen en wat heb ik nog een hoop games op mijn verlanglijst staan! Ook het hele steam ecosysteem vind ik een aanrader!

[ Voor 3% gewijzigd door macdushi op 07-01-2023 11:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CopyCatz
Operatie Sabrent Swap succesvol uitgevoerd! De ifixit guide gevolgd, en met macrium reflect een image gemaakt van de oude ssd. Na terugzetten op de sabrent wilde ik de laatste partitie vergrote in windows disk management maar dat ging niet. Maar na opstarten breidt de deck zelf de ruimte uit. Al met al 25 min backup, 25 min restore en openen en dicht maken, uur en 15 minuten mee bezig geweest. Super fijn ook hoe de deck weer dicht klikt, ding is echt gemaakt voor tweakers.

Sjiek doosje ook waar de nieuwe ssd in zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RybbcOyR6fNsd6Oo-QBknUtzOxA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQC4kOrLBmeKXX5tdXD5VpTB.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IPrRFPAcE3kKBq2_OQQs4DfaOw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCf9LvZdYlDcos7AKWaB8oS0.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
CopyCatz schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:50:
Operatie Sabrent Swap succesvol uitgevoerd! De ifixit guide gevolgd, en met macrium reflect een image gemaakt van de oude ssd. Na terugzetten op de sabrent wilde ik de laatste partitie vergrote in windows disk management maar dat ging niet. Maar na opstarten breidt de deck zelf de ruimte uit. Al met al 25 min backup, 25 min restore en openen en dicht maken, uur en 15 minuten mee bezig geweest. Super fijn ook hoe de deck weer dicht klikt, ding is echt gemaakt voor tweakers.

Sjiek doosje ook waar de nieuwe ssd in zit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Mijne is net ook aangekomen, echt absurd hoe klein dat ding is, haha

Ben nu Portal 2 aan het spelen totdat de batterij bijna leeg is. En dan ook de SSD + joysticks vervangen.
Ik ga zelf voor een "schone" installatie, en heb de boot USB stick al van de image voorzien met Balena Etcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Zodra er een OLED versie komt ben ik om.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
baba420 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:38:
Zodra er een OLED versie komt ben ik om.
Tot over 2 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
addictive schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:04:
[...]

Nice! Mijne is net ook aangekomen, echt absurd hoe klein dat ding is, haha

Ben nu Portal 2 aan het spelen totdat de batterij bijna leeg is. En dan ook de SSD + joysticks vervangen.
Ik ga zelf voor een "schone" installatie, en heb de boot USB stick al van de image voorzien met Balena Etcher
De operatie is geslaagd. Stelt echt niks voor. Hats off voor Valve, ze maken het wel heel makkelijk om onderdelen te vervangen, heel erg nice _/-\o_

Ik snap niet hoe dat filesystem van de Deck werkt, maar vond het gaaf om te zien dat alle geinstalleerde games op mn SD kaart direct beschikbaar waren op een nieuwe installatie

Edit: Ik vond Portal al heel erg gaaf, maar Portal 2 is nog vele malen cooler. Echt heel gaaf om overal door het gebouw te lopen, en alle dingen uit de lore te zien

[ Voor 10% gewijzigd door addictive op 07-01-2023 18:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XboxFreak36
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:44
WinterBase schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:52:
Morgen wil ik eens een poging wagen om Windows 10 te installeren op m’n Steam deck. Er zijn wat games (FIFA of PES 6 met Firepatch bijvoorbeeld) die ik graag op de Deck zou willen spelen en zover ik weet kan dat alleen onder Windows. Hoe lastig is het om het systeem te dual booten met SteamOS? Ben even benieuwd naar de ervaringen hier. Ik heb een 512GB model met een 512GB SD kaartje. Als iemand een goede tutorial heeft houd ik me aanbevolen. Weet dat YouTube er vol mee staat maar hecht meer waarde aan de ervaringen van Tweakers :9
Ik heb zelf de onderstaande tutorial gevolgd en dat ging heel makkelijk! Ik speel nu hoofdzakelijk alleen nog maar PC Game Pass games op m'n Steam Deck hierdoor.

- https://wagnerstechtalk.com/sd-windows/
- of Youtube linkje: YouTube: Steam Deck Windows Install to a microSD with Full Driver Support!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Vandaag een dbrand skin en screen protector erop gedaan. De skin is nog lastig om er netjes op te doen gezien het formaat en de rondingen, dus niet 100% perfect erop gekregen, en weet nog niet helemaal wat ik ervan vind; aan de ene kant wel erg gaaf en aan de andere kant ook een beetje heftig wit. Voorlopig laat hem er nog wel even op om eraan te wennen. De kwaliteit van de skin voelt wel goed aan.

De screen protector installatie en resultaat is echt een verademing vergeleken andere merken, zeker een aanrader 😊 Ik had extra gekocht voor als t mis zou gaan, maar dat was duidelijk niet nodig 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vzbty2nVSoYyus_nnfMhU3fR5IE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qBc9XkiQW2kKF1KHbaCfxFz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6esxzRLRd9-sgcv1vAyHI1gsHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3w0QOpKABq51SLO0gl2MkZ7A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zJqOn17Y1dcp8bR8eUcWsxAk64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vi7f7jDAPw1925vcAulHXht5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P4Ip7C8qcSgLPmsd1snoPNrQmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pP30pViQzDzzFaXjcHpyL8sa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 13:25
Netjes hoor! Wat de screen protector betreft, wat had je er dan voorheen op zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
joenja schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:28:
Netjes hoor! Wat de screen protector betreft, wat had je er dan voorheen op zitten?
Op de deck nog niks, dus het werd tijd er een op te doen voor er een kras op zou komen.
Wel natuurlijk ervaring met screen protectors op telefoons, switch, wii u, 3ds, etc. Ook wel met goede merken zoals skinomi. Dit werkte net wat fijner/beter, ook door de flapjes aan de zijkant bij de installatie waardoor je hem eenvoudiger recht plakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:24
Zojuist de 512GB SSD van Kioxa vervangen door de 1TB van Sabrent aangezien ik toch een library heb met grote games (nba2k is bijvoorbeeld al 100+) na een maandje. Kan de Kioxa weer in de verkoop. Zometeen maar herinstalleren en dan kunnen we voorlopig weer vooruit 🤓
Kon met die prijs het niet laten

[ Voor 5% gewijzigd door CyPh op 08-01-2023 20:21 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
CyPh schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:20:
Zojuist de 512GB SSD van Kioxa vervangen door de 1TB van Sabrent aangezien ik toch een library heb met grote games (nba2k is bijvoorbeeld al 100+) na een maandje. Kan de Kioxa weer in de verkoop. Zometeen maar herinstalleren en dan kunnen we voorlopig weer vooruit 🤓
Kon met die prijs het niet laten
Kan je weer even vooruit :)

Let wel op, mocht je garantie willen claimen om wat voor reden ook(binnen 1 jaar) dan moet wel de originele SSD erin. Om die reden heb ik die van mij maar even apart gelegd, je weet maar nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:24
Pierre_nr1 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:22:
[...]

Kan je weer even vooruit :)

Let wel op, mocht je garantie willen claimen om wat voor reden ook(binnen 1 jaar) dan moet wel de originele SSD erin. Om die reden heb ik die van mij maar even apart gelegd, je weet maar nooit.
De Kioxa 512GB gaat weg, de standaard 64GB hou ik idd voor garantie

Uw advertentie hier?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:23
The Zep Man schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:30:
[...]
Juist met een kind van 10 maanden en een behoefte aan gaming zou een Deck een waardige toevoeging kunnen zijn, omdat je het zo kan oppakken (waar je ook bent) en weer kan neerleggen.
Met hier een baby in huis kan ik dit beamen, sinds ik de deck heb is het veel makkelijker om even te gamen en weer weg te leggen en makkelijk later weer verder te kunnen op dat punt. Komt de ontspanning ten goede!

Ik twijfelde aanvankelijk ook, maar de resumable Steam Deck icm een noise cancelling headphone is wel een gouden combi, zeker in de 'jonge kinderen' tijd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 13-06 11:32
rufio64 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 00:12:
[...]

Met hier een baby in huis kan ik dit beamen, sinds ik de deck heb is het veel makkelijker om even te gamen en weer weg te leggen en makkelijk later weer verder te kunnen op dat punt. Komt de ontspanning ten goede!

Ik twijfelde aanvankelijk ook, maar de resumable Steam Deck icm een noise cancelling headphone is wel een gouden combi, zeker in de 'jonge kinderen' tijd :)
Hier zijn ze 10,10 en 7 jaar oud. Die noise cancellation headset is een verademing. De steam deck ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikV1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-06 10:59
Gisteren m'n Steam Deck (512gb) besteld! Nu 2 weken voor de deur wachten...

Van plan om een aparte SD kaart te kopen en daar Windows op te zetten voor de GamePass en op SteamOS de emulators te gaan draaien. Heeft er iemand een goeie tutorial voor het opzetten van de emulators?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zoek eens op emudeck....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 19:57
ErikV1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:21:

Van plan om een aparte SD kaart te kopen en daar Windows op te zetten voor de GamePass en op SteamOS de emulators te gaan draaien. Heeft er iemand een goeie tutorial voor het opzetten van de emulators?
Ik vermoed dat het veel sneller zal zijn dan 2 weken wachten, ik heb dit weekend besteld en het is gisteren in transit gegaan vanuit Nederland (richting Polen). Lijkt me dus dat als je in Nederland woont het redelijk snel zal gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij was het 5 dagen van bestellen tot ontvangst, inclusief een weekend.

Net overigens mijn 1 TB WD SSD uit China ontvangen, hoef ik niet meer afgunstig te kijken naar de mensen die de Sabrent bij Amazon besteld hebben vlak nadat ik besloten had niet te gaan zitten afwachten of die beschikbaar zou worden :+
Steam deck ligt nu te blazen om de accu leeg te trekken, straks opereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 15-06 14:09
Finraziel schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:48:

Net overigens mijn 1 TB WD SSD uit China ontvangen, hoef ik niet meer afgunstig te kijken naar de mensen die de Sabrent bij Amazon besteld hebben vlak nadat ik besloten had niet te gaan zitten afwachten of die beschikbaar zou worden :+
Je kan de (of liever gezegd moet) de accu loskoppelen tijdens de operatie.
Hem leegtrekken hoeft dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ekfad schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:51:
[...]

Je kan de (of liever gezegd moet) de accu loskoppelen tijdens de operatie.
Hem leegtrekken hoeft dus niet.
Ja dat sowieso ook, maar ifixit adviseert ook om de accu onder de 25% te brengen. Dat zou veiliger zijn.
Waarschijnlijk niet nodig, maar ik ben toch nog even aan het werk, kan ik hem net zo goed even leeg trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikV1
stickfiguur schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:35:
[...]

Ik vermoed dat het veel sneller zal zijn dan 2 weken wachten, ik heb dit weekend besteld en het is gisteren in transit gegaan vanuit Nederland (richting Polen). Lijkt me dus dat als je in Nederland woont het redelijk snel zal gaan ;)
Ik ga niet te vroeg juichen maar het lijkt er wel op... Status is nu: Packaged items dus alweer een stap verder :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nou, operatie geslaagd, mijn deck is nu ook voorzien van 1 TB snelle storage *O*

Ik moet wel zeggen, het er af krijgen van de achterkant was wel echt even een dingetje zeg... De bovenkant was niet zo moeilijk om de clipjes los te krijgen maar de zijkant... Leek gewoon echt muurvast te zitten. Heb er ruim een half uur op gezeten (inclusief googlen of er handigere manier was) voor ik uiteindelijk ineens mijn plectrum er tussen kreeg (met een geluid wat me deed denken dat ik wat kapot gemaakt had, maar alles was nog heel). Eenmaal voorbij dat punt was het eigenlijk easypeasy. Ik kon de shielding niet zo van de oude module afschuiven maar was goed te doen om voorzichtig het plakrandje los te trekken. Toen zag ik ook waarom er af schuiven niet ging want een deel van het plakrandje zat op de module zelf geplakt.

Maar het werkt, ik ben blij :)

Gelijk fallout 4 weer er op :+ nog even geprobeerd of ik misschien betere tijden haalde met laden als ik vergelijk met mijn test vorig jaar met het 256 GB model maar haalde in eerste instantie juist slechtere tijden... Vervolgens realiseerde ik me dat ik de refreshrate op 45 Hz gezet had. Die terug op 60 en jawel, praktisch dezelfde laadtijden als ik toen had. Was even vergeten dat Fallout 4 zichzelf capt op hoe snel die laadt afhankelijk van de framerate 8)7
Is een mod voor maar wil eerst de laatste achievements halen voor ik ga modden... Maar goed, geen nuttige test dus.

Downloaden ging wel vrij stabiel rond de 60 MB/s. Ik meen dat het 256 GB model toch meestal in kakte... Hoewel lastig te zeggen of dat echt aan de SSD lag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Finraziel schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Ja dat sowieso ook, maar ifixit adviseert ook om de accu onder de 25% te brengen. Dat zou veiliger zijn.
Waarschijnlijk niet nodig, maar ik ben toch nog even aan het werk, kan ik hem net zo goed even leeg trekken.
Daarbij hebben ze het over een puncture, dus het is alleen veiliger voor de tweaker die en passant besluit om de schroevendraaier in de accu te rammen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Finraziel je moet inderdaad meer geweld gebruiken dan wat je liever zou willen :D. Ik maak hem altijd open bij de triggers, toen had ik eigenlijk geen last van de zijkanten. Dus tussen R2/L2 en de behuizing zo’n plastic tooltje duwen en omhoog wippen. Ging bij mij redelijk makkelijk met een beetje geweld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:03:
[...]

Daarbij hebben ze het over een puncture, dus het is alleen veiliger voor de tweaker die en passant besluit om de schroevendraaier in de accu te rammen. 8)7
Gebruik GEEN schroevendraaiers oid. Liever een oud bankpasje oid er tussen duwen, dat beschadigd de behuizing niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Tadango schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:33:
[...]

Gebruik GEEN schroevendraaiers oid. Liever een oud bankpasje oid er tussen duwen, dat beschadigd de behuizing niet.
Heb zelf een ifixit kit :) En een schroevendraaier zul je wel nodig hebben voor de schroeven. Maar anyway, typisch Amerikaanse overdrevenheid om lawsuits te voorkomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:27:
@Finraziel je moet inderdaad meer geweld gebruiken dan wat je liever zou willen :D. Ik maak hem altijd open bij de triggers, toen had ik eigenlijk geen last van de zijkanten. Dus tussen R2/L2 en de behuizing zo’n plastic tooltje duwen en omhoog wippen. Ging bij mij redelijk makkelijk met een beetje geweld ;)
Ja dat was ik ook een beetje aan het proberen maar ik was bang dat ik net dan iets zou beschadigen aan de trigger, dat is erger dan een afgebroken clipje of zo (je hebt altijd de schroeven nog).

En ja die accu leeg maken was wat overdreven, moest nu ook eerst het ding aan de lader laten hangen voor ik de recovery ging doen want mijn USB c hub waar de USB stick in moest kan niet ook opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 08-04 13:49
Kun je de Proton versie globaal op de SD instellen?

Ik weet dat het per game kan, maar ik vroeg me af of je dat ook voor globaal, dus voor alle games, kunt instellen.

Edit: gevonden

Developer mode aanzetten en dan Settings > Developer. Daar kun je aangeven welke Proton versie gebruikt moet worden.

[ Voor 28% gewijzigd door MarcoM op 11-01-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
ErikV1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:21:

Maandag besteld, vanmiddag aangekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gem1e schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Nice, dat gaat mooi vlot. Lekker genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikV1
Gem1e schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Dat hebben ze snel gedaan, ik kreeg net een trackinglink binnen die nog niet actief is. Dus ik hoop morgen een levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:02
Fanatical heeft weer een nieuwe build your own play on the go bundle, met steam games, die steam deck verified zijn.

Link : https://www.fanatical.com...o-bundle-new-year-edition

[ Voor 3% gewijzigd door Merdera op 11-01-2023 22:42 ]

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PlayStation 5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Dit soort all in apps verleiden mij toch om Windows te installeren op de Deck

https://github.com/Valkirie/HandheldCompanion/releases

Blije YouTuber waar ik het zag :

https://youtu.be/VKPmu7m-Vwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
JSAUX is volgens mij de eerste die een custom shell (achterkant) voor de Steam Deck heeft gemaakt.

Voor $ 30 krijg je een transparante achterkant met custom paddles, extra schroeven en een metalen heatsink met thermal pads die contact maken met de heatpipe in de Deck.
Waarschijnlijk is dat laatste bedoeld om daar dan een telefoon koeler tegenaan te plakken?

Hier al de eerste video van Taki Udon, het viel hem wel op dat die metalen plaat oncomfortabel heet wordt na het spelen van HZD.

https://youtu.be/TH9w0Y7kVfg

Ik twijfel zelf nog een beetje of ik ‘m wil aanschaffen.. mijn Deck sluit rechts bij de RB knop niet meer helemaal netjes aan waardoor er een scherp randje plastic zit.
Een nieuwe via iFixit kost dacht ik € 25 dus dan is dit eigenlijk een betere optie..

Ben benieuwd wat anderen van deze shell vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Evernote schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:45:

Ben benieuwd wat anderen van deze shell vinden.
Hij blijft in het filmpje al los zitten... ik heb dan wel een JSAUX dock, maar de behuizing laat ik toch graag in de staat zoals Valve het bedoeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
CopyCatz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:26:
[...]

Hij blijft in het filmpje al los zitten... ik heb dan wel een JSAUX dock, maar de behuizing laat ik toch graag in de staat zoals Valve het bedoeld heeft.
Zonder de schroeven zat ie bij deze YouTuber niet goed inderdaad maar volgens mij was die Deck geïmporteerd en was ie sinds dag 1 niet 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:11

RnB

Ik heb sinds gister een Steam Deck 512GB, als fervente PlayStation gamer (en zo nu en dan Nintendo Switch gamer).

Wat een heerlijk apparaat zeg! Mijn favoriete games nu in handheld formaat en met een beetje tweaken te spelen op 60fps met goede graphics.
Die hangmomenten dat ik zin heb om te gamen, maar te lui ben om mijn PlayStation aan te zetten en ervoor te gaan zitten, die zijn opgelost.
In vergelijking met de Switch zijn vooral de graphics en de controls een enorme stap voorwaarts bij de AAA games. Ik heb heel wat uurtjes op de bank gemaakt met Snowrunner en Doom Eternal, maar die spelen niet heel fijn op de Switch. Die spelen wel heerlijk op de Deck, echt top!

De Nintendo games zijn wel fantastisch, maar die ga ik binnenkort misschien ook op de Deck spelen als ik me meer heb ingelezen in Emudeck. De Switch heb ik nog niet verkocht, omdat ik een kleine heb die het later misschien wel leuk gaat vinden.

En daarnaast is Desktop mode ook wel leuk om een beetje te pielen met Linux. Helaas pakt ie mijn LG UltraFine 5K (nog?) niet, dus heb daar nog niet lang in rondgeneusd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Merdera schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:41:
Fanatical heeft weer een nieuwe build your own play on the go bundle, met steam games, die steam deck verified zijn.

Link : https://www.fanatical.com...o-bundle-new-year-edition
Dit soort bundels vind ik geweldig (en koop het ook iets te eenvoudig, waardoor de backlog nog groter en groter wordt). Veelal is het wel een beetje zoeken binnen de diverse key-shops of ze daadwerkelijk "goedkoper" zijn. Het leuke van dit soort bundels vind ik vooral dat je zo games koopt, welke je anders nooit zou doen. Lacuna en Hellbound bijvoorbeeld in dit geval, of in eerdere bundel, Moonlighter (waar ik ondertussen alweer 12 uur in heb zitten, speelt op de Deck zoals het eigenlijk hoort te zijn). Die had ik al op de telefoon (maar scherm is dan te klein) en op PS4 (leuk hoor in 4k, maar een beetje overdreven voor deze game).
Ook die humble choice is best aardig deze maand, Doom eternal en Olliolli World voor een tientje is geen gekke prijs.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Beakzz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:07:
Dit soort all in apps verleiden mij toch om Windows te installeren op de Deck

https://github.com/Valkirie/HandheldCompanion/releases
Een groot voordeel van SteamOS op Deck is sleep en resume-compatibliteit. Dat geef ik niet snel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
The Zep Man schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:20:
[...]

Een groot voordeel van SteamOS op Deck is sleep en resume-compatibliteit. Dat geef ik niet snel op.
Ik ook niet, maar daarom bestaat dual boot toch? Kan nu de hele gamepass library alleen maar streamen dus dat zou de hoofdreden zijn. De rest zal ik toch in Steam OS spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Beakzz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:39:
Ik ook niet, maar daarom bestaat dual boot toch?
Voor degenen die het nodig hebben (Gamepass, anti-cheat). Zelf heb ik daar geen last van. Wat mij helpt is dat ik (niet gepland) de laatste ~15 jaar enkel spellen heb gekocht en speel die in lijn liggen met SteamOS-compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Finraziel schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:48:

Je kunt hem ook in battery storage mode zetten en de stekker losmaken. Hoef je niet te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
The Zep Man schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:45:
[...]

Voor degenen die het nodig hebben (Gamepass, anti-cheat). Zelf heb ik daar geen last van. Wat mij helpt is dat ik (niet gepland) de laatste ~15 jaar enkel spellen heb gekocht en speel die in lijn liggen met SteamOS-compatibiliteit.
Ja dus je hebt gewoon geen behoefte aan een Windows optie en dat heeft niets met resume en sleep mode te maken. Duidelijk 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Beakzz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:48:
Ja dus je hebt gewoon geen behoefte aan een Windows optie en dat heeft niets met resume en sleep mode te maken. Duidelijk 👍
Het is een combinatie. Windows biedt mij niets, behalve nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erapaz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:44:
[...]

Je kunt hem ook in battery storage mode zetten en de stekker losmaken. Hoef je niet te wachten...
Dat heb ik ook gedaan, maar dat schakelt alleen de power knop uit zodat je hem niet per ongeluk weer aanzet terwijl je de achterkant er at probeert te krijgen of zo.
Dat ontladen gaat er meer om dat er minder risico is mocht je de accu beschadigen. Maar zoals eerder besproken, dat risico is eigenlijk minimaal als je niet gaat proberen je deck met een pikhouweel te openen of zoiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Finraziel schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:50:
[...]

Dat heb ik ook gedaan, maar dat schakelt alleen de power knop uit zodat je hem niet per ongeluk weer aanzet terwijl je de achterkant er at probeert te krijgen of zo.
Dat ontladen gaat er meer om dat er minder risico is mocht je de accu beschadigen. Maar zoals eerder besproken, dat risico is eigenlijk minimaal als je niet gaat proberen je deck met een pikhouweel te openen of zoiets :+
Ja inderdaad, ik neem aan dat je er niet in gaat zitten prikken. Ik heb mijne niet leeg laten lopen voor de SSD swap. Wel stekkertje losgetrokken. Vond het wel fijn, want dan kon ik hem meteen vanaf USB booten zonder een dock nodig te hebben om tegelijk te kunnen laden. Heb de restore op batterij lading kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom een accu leeg laten lopen? Gevaar is er nog net zo goed. En stekker los voor een SSD vervangen? Dat hoef ook niet zolang je gaan metalen dingen laat vallen binnen in.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikV1
ErikV1 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:41:
[...]

Dat hebben ze snel gedaan, ik kreeg net een trackinglink binnen die nog niet actief is. Dus ik hoop morgen een levering.
Zojuist geleverd *O*

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• XanderDrake
Ik zie dat er weer een nieuwe lading Decks is aangekomen bij blije nieuwe gebruikers. :) Daarom bij deze even een post met up-to-date video-guides voor allerlei tools en installaties.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 14:14

djfrankel

It's a trap!

XanderDrake schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:05:
Ik zie dat er weer een nieuwe lading Decks zijn aangekomen bij blije nieuwe gebruikers. :) Daarom bij deze even een post met up-to-date video-guides voor allerlei tools en installaties.
Goed bezig, toevallig heb ik er gister een besteld dus die zal ook vast binnenkort binnenkomen. Mooi dat je een overzicht post stuurt.

Jammer alleen dat de post 7 links bevat zonder enige duiding die vervolgens naar youtube filmpjes gaan. Als ik ergens een hekel aan heb, zeker ook in mijn werk, is dat alles tegenwoordig in filmpjes gepropt wordt. Daar kun je dus niet selectief door heen scrollen om te bekijken wat voor jou relevant is. /einde_rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
djfrankel schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:55:
Jammer alleen dat de post 7 links bevat zonder enige duiding die vervolgens naar youtube filmpjes gaan. Als ik ergens een hekel aan heb, zeker ook in mijn werk, is dat alles tegenwoordig in filmpjes gepropt wordt. Daar kun je dus niet selectief door heen scrollen om te bekijken wat voor jou relevant is. /einde_rant
Ja mensen willen alles monetizen tegenwoordig. ;) Maar het zijn goede videos, bijv de Heroic launcher install is maar 4 minuten lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:05
Misschien leuk voor Steamdeck eigenaren met een liefde voor voetbal. In mijn zoektocht naar een (offline) voetbal game op de Steamdeck ben ik gestuit op SP Football Life 2023. Het is een door fans gemaakte standalone voetbal game gebaseerd op PES 21.

Ik vond op Reddit iemand die een script gemaakt waarmee je de installatie vrij gemakkelijk kunt doen in plaats van alles handmatig te doen. De instructies op de GitHub zijn erg duidelijk beschreven: https://github.com/eskay9...ain/sp-football-life-2023. Tot op heden draait het goed op m’n Deck :)

Hier een paar screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15kRAGtwB8NwfeXLTo8A21tdl2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPOnsQzS0EPW3DDu4X4aGMs6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtKYjWjjHjUm6Stsj_RJMzWKWug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFumDh0WW7obZLb1e2hCytn8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCA109w0ftiD-xPHvH5s8VhfcZk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kh23njojtTJMVXhjs3ZwLKoP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8n3ez4FkJ-kqMMDnC2KKqqtuD8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SC0pnRGXXAdIb9nNS0Vj3sto.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTk5zhBgqaa8GmEyUXpXkVrq9Qs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPhMKhNGJESeXlMr5HGwiFo8.jpg?f=fotoalbum_tile

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
djfrankel schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:55:
Kijk hier voor ouderwets leeswerk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
XanderDrake schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:05:
Ik zie dat er weer een nieuwe lading Decks is aangekomen bij blije nieuwe gebruikers. :) Daarom bij deze even een post met up-to-date video-guides voor allerlei tools en installaties.
Cryo utilities is echt fantastisch. Had bij zijn eerdere versie al de swap file size aangepast. Nu ook de swapiness, haal strak 60 fps in GTA5. Voor de aanpassing zat hij te schommelen tussen 40-60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
cold_as_ijs schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:47:
[...]

Cryo utilities is echt fantastisch. Had bij zijn eerdere versie al de swap file size aangepast. Nu ook de swapiness, haal strak 60 fps in GTA5. Voor de aanpassing zat hij te schommelen tussen 40-60 fps.
Instellingen stond ineens anders :D, performance winst lijkt minder. Hij dipt nu op 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 15-06 14:09
WinterBase schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:07:
Misschien leuk voor Steamdeck eigenaren met een liefde voor voetbal. In mijn zoektocht naar een (offline) voetbal game op de Steamdeck ben ik gestuit op SP Football Life 2023. Het is een door fans gemaakte standalone voetbal game gebaseerd op PES 21.

Ik vond op Reddit iemand die een script gemaakt waarmee je de installatie vrij gemakkelijk kunt doen in plaats van alles handmatig te doen. De instructies op de GitHub zijn erg duidelijk beschreven: https://github.com/eskay9...ain/sp-football-life-2023. Tot op heden draait het goed op m’n Deck :)

Holy moly, hier wist ik helemaal niets over en opeens helemaal excited. Zal er mij wel eens moeten voor zetten zo te zien maar als de kwaliteit even goed is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:05
Ekfad schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:32:
[...]

Holy moly, hier wist ik helemaal niets over en opeens helemaal excited. Zal er mij wel eens moeten voor zetten zo te zien maar als de kwaliteit even goed is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wat mij betreft helemaal de tijd waard als je een leuke voetbal game zoekt op de Steamdeck. Mijn PES skills zijn na jaren FIFA wat roestig maar heb er vanavond wat uurtjes mee gespeeld en ‘t PES-gevoel kwam gelukkig snel weer terug. Speelt echt heerlijk en dat op een handheld apparaat :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat ga ik zeker eens proberen. Mijn offline voetbalgame tot nu toe op de SD was Pixel Cup Soccer Ultimate edition. Ook leuk, maar meer richting Sensible soccer/Nintendo World Cup vibes :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:43

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik zat al ff te googlen hoe je Xbox game pass games kunt installeren, maar ik zie dan alleen maar hoe je Xbox cloud gaming kunt installeren. Maar kun je ook gewoon games zelf installeren vanuit Xbox Live en dus lokaal draaien? En zo ja, hoe draait dat, en hoe goed werkt de controller? Ben benieuwd naar jullie ervaringen :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 11:27
Echt een geweldige tip, installatie was een makkie en de game loopt soepel op mijn Steamdeck. Zolang Fifa niet gespeeld kan worden onder linux (ik wil geen windows op mijn Steamdeck) is dit een prima vervanger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bart ® schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:33:
Ik zat al ff te googlen hoe je Xbox game pass games kunt installeren, maar ik zie dan alleen maar hoe je Xbox cloud gaming kunt installeren. Maar kun je ook gewoon games zelf installeren vanuit Xbox Live en dus lokaal draaien? En zo ja, hoe draait dat, en hoe goed werkt de controller? Ben benieuwd naar jullie ervaringen :).
Alleen als je Windows installeert op het ding. Gamepass gebruikt uwp volgens mij dus dat werkt echt niet op Linux.
Zelf geen ervaring mee want heb nog zoveel games uit steam te spelen dat ik het het niet waard vind om met Windows te dealen.

Pagina: 1 ... 64 ... 116 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.