Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:09
@Knoezelbos Deck kopen, chiaki4deck installeren en lekker met remote play aan de gang. Kan je nog lekker sony library sprlen terwijl je vrouw lekker tv kijkt. Gebruik mijn deck ook veel om mijn PS5 games te spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Knoezelbos schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:48:
[...]

Ik zet de PlayStation eigenlijk nooit meer aan omdat ik de ander (lees vrouw) in de avond niet wil irriteren met mijn gegame. Dus het komt er op neer dat hij niet meer aangaat.
Dan zou de deck best een goede optie kunnen zijn, maar het blijft ook een kwestie van smaak.

Zelf heb ik vrij kort na release een steam deck kunnen kopen. Paar maanden veel mee gegamed maar vervolgens kwam hij toch voornamelijk in de kast te liggen. Ik ging toen vooral weer veel op mijn game pc spelen en daarom het ding verkocht. Echter toen de winter kwam miste ik hem toch... Niet voor weg van huis te gamen, maar het heeft gewoon wat om in een hoekje in de bank gekropen te zitten gamen (en op de tv gamen is toch ook weer anders). Dus nu opnieuw een gekocht en geniet er weer erg van.

Het is gewoon ook erg makkelijk om het ding te pakken en even een stukje gamen. Op een of andere manier is het toch een extra barrière om op de pc of Xbox series x (in mijn geval) te gaan spelen. Waar dat aan ligt weet ik niet want qua tijd scheelt het niet veel, die pc en Xbox zijn ook zo gestart. Ik hou ze gewoon allemaal en wissel af naar gelang hoe mijn pet staat.

Zoals anderen zeiden kan het belangrijk zijn om te kijken of je specifieke games wil spelen. Als je niet zo kieskeurig bent en veel verschillende dingen leuk vindt, en helemaal als je indies kunt waarderen, dan is de deck eigenlijk vrij makkelijk aan te bevelen.

Ik heb overigens gisteren een bundel samengesteld van 8 indie games bij fanatical voor een tientje, allemaal 'great on deck'.

Ik ben voor de volgende games gegaan:
Aragami
Arietta of spirits
Blasphemous
Cat quest
Crumble
Kingdom rush vengeance
Liberated
Redout

Vanmorgen alleen een stuk Arietta gespeeld maar die is al best leuk. Het is een game in de stijl van snes Zelda (link to the past). Niet heel lang maar speelt lekker weg, lijkt tot nu toe een prima tussendoortje te zijn op de deck :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 16:14
Tip voor degenen die Death Stranding hebben geclaimd bij epic; de game is DRM-free en je kunt m dus als non-steam game toevoegen, zonder dat je de epic launcher of heroic launcher hoeft te starten.

Wat ik heb gedaan is het spel via heroic installeren, vervolgens via steam de deathstranding.exe als non-steam game toegevoegd, met proton-ge 42.
De shortcut die de heroic launcher heeft toegevoegd aan steam vervolgens weggehaald en in heroic zelf de game "hide" (via rechter muisknop).

Voordeel is dat de game op deze manier een stuk beter draait en ik ervaar ook geen crashes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Erapaz schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:42:
[...]

De deck pak je even als je naar de toilet gaat
:/ Nog een reden dat ik nooit mobiele hardware (unsealed) tweedehands koop. Telefoon of wat dan ook.
Ik begrijp dat het vaak 'grappend' gesteld wordt (beetje hyperbool), maar ik hopen dat mensen

1. echt niet zo verslaafd zijn aan hun mobiele endorfine en best 5 minuten even pauze kunnen nemen, en het mentaal aankunnen om die korte tijd even niet naar een scherm te turen.
2. echt niet een half uur op de pot zitten

Triest eigenlijk als dit realiteit zou zijn. Trouwens, als je daar langer dan vijf minuten zit, heb je waarschijnlijk medisch advies nodig

/off-topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
sacaji schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:22:
[...]

Haha puur om het schermpje wil ik hem 😂
Dan wil je deze al helemaal ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnObOeiKh25yDseCV7B13ck55D4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i9lpGblpGSvDuOBTFPb0FxEF.png?f=fotoalbum_large

https://www.shargeek.com/products/storm2

[ Voor 5% gewijzigd door addictive op 26-12-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amos_x schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:37:.
@Knoezelbos . Ik weet niet of je ervaring hebt met een switch? Of kan lenen? Andere hardware, andere library, maar het concept is hetzelfde. Ik heb ooit een switch lite gekocht (voor mario), en heb er letterlijk een halve game op gespeeld.

Ik heb niets tegen mobiel gamen, maar persoonlijk trekt de formfactor me totaal niet. Ik zit niet graag te turen naar een schermpje tussen m'n handen. Dat voel je in je nek. Of andersom moet je je handen wat hoger proberen te houden en ga je eerder met een kussen op je benen op de bank zitten). En qua controller zit je vast aan wat aan de deck (of switch) hangt.
Ik wou hier toch nog even apart op reageren. Een switch is imho toch echt een compleet ander apparaat. Ik heb de mijne net verkocht omdat ik tot de conclusie kwam dat het toch echt niet de leegte van de steam deck op kon vullen.

Een switch is eigenlijk vooral goed in het spelen van Nintendo games. Wil je dat dan is het sowieso de enige (legale) keuze. Vrijwel alle multiplatform games die beschikbaar zijn op switch bieden echter een beduidend mindere ervaring op dat platform, simpelweg omdat het op een ruim 7 jaar oude tablet chip draait. De deck kan ook niet vol open, maar zeker omdat je bv ook het scherm op 40 of 45 Hz kunt zetten is de ervaring bij de meeste games stukken beter.
Voor indies kan het een goed platform zijn, maar je komt niet zo makkelijk goedkoop aan games als voor steam (zoals bv bovenstaande bundel).
Daarnaast is de switch, ondanks dat deze een stuk lichter is, een stuk minder comfortabel. De deck ligt heel goed in de hand juist omdat hij wat dikker is. Ik had zelf een hori split pad pro, maar zelfs daarmee kon de switch niet aan de deck tippen.

Persoonlijk heb ik de conclusie getrokken dat de typische Nintendo games gewoon niet mijn ding zijn. Haal je dat weg dan hou je een inferieur maar duurder platform over (qua content).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
@Finraziel , helemaal eens hoor. Ik maak ook enkel een heel abstracte vergelijking (andere hardware, andere library). "Het concept is hetzelfde", was vooral bedoeld met betrekking tot algemene ergonomie, nog los van hoe dik of groot beide devices wel of niet zijn. En dat was misschien niet duidelijk inderdaad.

Dus enkel het punt: gamen op een scherm dat tussen je handen zit. De andere punten zijn vooral een factor voor hoelang je het kan volhouden (verkrampte handen of zo). Het ging me dus meer over zithouding.

En dat blijkt dus echt niets voor mij te zijn. En dat zal nog minder het geval zijn met pc games waar de tekst en interface echt geen rekening houdt met een 7inch scherm formaat.

Verder eens. Ik had de switch enkel gekocht uit nostalgie en om nog eens aan (legaal) de slag te gaan met good old nintendo games. Alles wat ook maar een beetje crossplatform is, haal ik liever op playstation (aan de tv) of pc.

Nintendo games zijn wel m'n ding (mario dan vooral), maar heb besloten dat het me niet waard is om enkel voor twee of drie games nog maar eens een extra game platform bij te houden/te onderhouden (en de drang te voelen om een library aan te leggen, ik ken mezelf). Dus exit switch, daar kan ik iemand meer plezier mee doen, die er meer zal uithalen en vaker zal gebruiken. Ik game sowieso liever op tv. Als Nintendo nu eens een headless switch zou maken (kan prima in formaatje apple tv) om gewoon chill mario kart op de tv te spelen. Insta buy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:14
joenja schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:55:
Tip voor degenen die Death Stranding hebben geclaimd bij epic; de game is DRM-free en je kunt m dus als non-steam game toevoegen, zonder dat je de epic launcher of heroic launcher hoeft te starten.

Wat ik heb gedaan is het spel via heroic installeren, vervolgens via steam de deathstranding.exe als non-steam game toegevoegd, met proton-ge 42.
De shortcut die de heroic launcher heeft toegevoegd aan steam vervolgens weggehaald en in heroic zelf de game "hide" (via rechter muisknop).

Voordeel is dat de game op deze manier een stuk beter draait en ik ervaar ook geen crashes meer.
Vet, maar hij komt bijmij niet eens tevoorschijn in Heroic. terwijl ik hem wel heb

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Amos_x schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:13:
[...]

:/ Nog een reden dat ik nooit mobiele hardware (unsealed) tweedehands koop. Telefoon of wat dan ook.
Ik begrijp dat het vaak 'grappend' gesteld wordt (beetje hyperbool), maar ik hopen dat mensen

1. echt niet zo verslaafd zijn aan hun mobiele endorfine en best 5 minuten even pauze kunnen nemen, en het mentaal aankunnen om die korte tijd even niet naar een scherm te turen.
2. echt niet een half uur op de pot zitten

Triest eigenlijk als dit realiteit zou zijn. Trouwens, als je daar langer dan vijf minuten zit, heb je waarschijnlijk medisch advies nodig

/off-topic.
Ik neem op het toilet graag 5 minuten pauze van mijn gezin, zodat ik even lekker kan gamen. Wordt ook weleens een half uur inderdaad (niet vanwege medische redenen) 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@joenja thanks, houd de gratis games van Epic niet heel goed bij maar dankzij jou bericht net op tijd om death stranding te claimen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:27
Amos_x schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:13:
Trouwens, als je daar langer dan vijf minuten zit, heb je waarschijnlijk medisch advies nodig
Mwah, er zijn mensen die langer dan 5 minuten hun behoefte doen hoor, die geen onnodige afleiding naar de toilet mee nemen.

gelukkig zelf geen last van

Overigens ik moet er niet aan denken dat ik zou gamen op de toilet, of telefoon mee neem naartoe, maar ieder z'n ding.

Back on topic, ik zelf gebruik de Deck vooral voor lange games zoals VNs, (J)RPGs maar ook voor pick-up and play indie games.

Min of meer de games die ik ook op een PS Vita, 3DS en Switch speel, voor grafisch zwaardere games heb ik liever mijn game PC, maar niet omdat ik ze onspeelbaar op de Deck vind of omdat ik graag "alles op max" gooi, maar meer omdat ze vaak of korter zijn, of de Deck z'n accu te snel leeg trekken.

Meeste games die ik nu op mijn Deck speel houden het 2,5 tot 6 uur wel vol, soms langer maar meestal ergens hier tussen, maar als ik zo'n Monster Hunter World ga spelen dan is de accu wel heel erg snel leeg, plus ik zwijg over de ruimte die dat soort games in beslag nemen.

Maar ik ben altijd meer een handheld/PC persoon geweest, en de Deck zorgt juist ervoor dat ik nu meer tijd heb voor games die ik te lang op mijn backlog heb staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenja
maartend schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:32:
[...]

Vet, maar hij komt bijmij niet eens tevoorschijn in Heroic. terwijl ik hem wel heb
Een refresh gedaan rechtsbovenin? Dat hielp bij mij uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
joenja schreef op maandag 26 december 2022 @ 17:29:
[...]

Een refresh gedaan rechtsbovenin? Dat hielp bij mij uiteindelijk.
Nu wel. Thnx. En nu even 65GB binnenhalen

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 26-12-2022 17:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 11:27
Knoezelbos schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:10:
Ik kijk de laatste dagen vaak naar een steam deck. Op zowel marktplaats als in de steam store…. Maar ik twijfel. Ik heb een PlayStation 4 maar die raak ik eigenlijk nooit meer aan. Het mobiele van de Deck trekt me aan. Maar ik ben een beetje bang dat ik de Deck ook in een hoek ga gooien na een tijdje. Kan ik door jullie toch over de streep getrokken worden of laat ik het lekker zitten? Dank.
Ik ben door de Steam Deck juist weer begonnen met gamen! Dit is voor mij het ideale apparaat om eindelijk weer eens een pc game te spelen lekker op bank in de huiskamer. Met 2 kinderen en een vrouw zonder je je niet zo makkelijk af om voor de PC te gaan zitten gamen of de TV in de huiskamer te claimen met een PS5. Ik ben echt onder de indruk van het gemak en de kracht van deze handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik vind de wifi verbinding sinds de laatste update echt prut. Vrijwel de hele tijd lukt het niet om verbinding te maken, en/of duurt het minuten om in te loggen en daarna gaat het wel. Het lukt mij nog steeds niet om verbinding met een bepaald netwerk te maken. Ook via desktop lukt het niet. Ik lees dat dit te maken heeft vanwege nieuwe OS versie en de kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
joenja schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:55:

In de game via Steam (niet in desktop mode) krijg ik het niet voor elkaar om de tekst boven een koffer scherp te maken. Via Heroic heb ik dit probleem niet. Zelfs met zelfde instellingen. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Vreemd idd, ik heb daar geen last van moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
Qunix schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:47:
Ik vind de wifi verbinding sinds de laatste update echt prut. Vrijwel de hele tijd lukt het niet om verbinding te maken, en/of duurt het minuten om in te loggen en daarna gaat het wel. Het lukt mij nog steeds niet om verbinding met een bepaald netwerk te maken. Ook via desktop lukt het niet. Ik lees dat dit te maken heeft vanwege nieuwe OS versie en de kernel.
Ik had daar ook last van maar na het inschakelen van developer mode en het vervolgens uitschakelen van wifi power saving gaat dat stukken beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 11:01
sacaji schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:02:
Zoek naar een powerbank voor mijn SteamDeck. Heb oog op deze van Anker; Anker 737 Power Bank
Anker 737 Power Bank (PowerCore 24K), 3-port 24,000mAh charger with 140W power, smart digital screen, compatible with iPhone 13 series, Samsung, MacBook, Dell, AirPods and more https://amzn.eu/d/fFyQuOZ

Iemand een mening hierover/goede keus?
Ik heb hem zelf hier liggen. Hardstikke mooi ding, wel erg prijzig. Het laden gaat er wel erg snel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
macdushi schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:39:
[...]

Ik had daar ook last van maar na het inschakelen van developer mode en het vervolgens uitschakelen van wifi power saving gaat dat stukken beter
"Wifi power management" in "Developer" menu dus. Ik heb hem alvast net uitgezet en zal een andere keer testen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Heb nu ineens problemen met desktop mode. Krijg zwart beeld als ik er naar switch, maar muiscursor is wel zichtbaar. Af en toe komt er een error in beeld, maar te kort om te lezen. Gelukkig met een goede getimede foto kon ik het lezen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8S_FQNh0IVsLLo6ZWJxObt6MkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INn6vvwTkTxP06PXD1dEL6JC.jpg?f=fotoalbum_large

Heb 22e een update geïnstalleerd, lijkt erop dat die iets kapot gemaakt heeft. Hopelijk reinstall steam os voldoende is, geen zin in factory reset aangezien hij helemaal vol staat met emulators en games etc… nogal wat werk om alles weer opnieuw in te stellen.

Is het mogelijk om terug te gaan naar een vorige update?
Als er iemand tips heeft hoor ik het graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Iemand ervaring met de steamdeck in combinatie met een 90 graden bril? Ik zoek een echt comfortabele houding vanwege nek/rugklachten. Deze bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUO9s3vmmrO4PaF1IuHEDIR85jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hcbQBsnrBX4DpA8vHggRu1K7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door Erapaz op 27-12-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ik wacht echt op een bril met displays erin en een HDMI aansluiting, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
addictive schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:00:
Ik wacht echt op een bril met displays erin en een HDMI aansluiting, haha
Die is er, de Nreal air. Zit je wel in een andere prijs klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
cold_as_ijs schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:04:
Heb nu ineens problemen met desktop mode. Krijg zwart beeld als ik er naar switch, maar muiscursor is wel zichtbaar. Af en toe komt er een error in beeld, maar te kort om te lezen. Gelukkig met een goede getimede foto kon ik het lezen:
[Afbeelding]

Heb 22e een update geïnstalleerd, lijkt erop dat die iets kapot gemaakt heeft. Hopelijk reinstall steam os voldoende is, geen zin in factory reset aangezien hij helemaal vol staat met emulators en games etc… nogal wat werk om alles weer opnieuw in te stellen.

Is het mogelijk om terug te gaan naar een vorige update?
Als er iemand tips heeft hoor ik het graag
Werkt weer na het opnieuw installeren van steam os

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
sacaji schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:02:
Zoek naar een powerbank voor mijn SteamDeck. Heb oog op deze van Anker; Anker 737 Power Bank
Anker 737 Power Bank (PowerCore 24K), 3-port 24,000mAh charger with 140W power, smart digital screen, compatible with iPhone 13 series, Samsung, MacBook, Dell, AirPods and more https://amzn.eu/d/fFyQuOZ

Iemand een mening hierover/goede keus?
https://www.coolblue.nl/p...n-quick-charge-zwart.html

Ik heb deze icm mijn steam deck, ideaal, je kunt er mee opladen tijdens het gamen en omdat hij onder de 30.000mAH is mag hij ook mee het vliegtuig in.

[ Voor 3% gewijzigd door macdushi op 27-12-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Zijn er mensen met een 64gb versie icm een 512gb micro sd kaart? Zit te twijfelen om dat te bestellen of gewoon de 256gb versie te bestellen.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daltona schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:08:
Zijn er mensen met een 64gb versie icm een 512gb micro sd kaart? Zit te twijfelen om dat te bestellen of gewoon de 256gb versie te bestellen.
Niet 512, wel 400. Dat gaat prima op zich hoor...
Ik ben op zich wel van plan om de 64 GB mmc zelf te vervangen door een SSD (1 TB waarschijnlijk), maar op zich zijn games prima van de SD speelbaar. Ik heb echter voorheen een 256 GB model gehad (verkocht en recent een 64 GB model gekocht) en merkte daarbij dat sommige games wel duidelijk vlotter laden van de SSD. Specifiek met fallout 4 merkte ik dat, maar ik vermoed dat het voor meer open world games zal gelden. Maar goed, in de ergste gevallen heb ik het dan over 10 seconden vs 20 seconden laden, het is niet dat het op een SD niet speelbaar zou zijn.

Enige game waarbij ik tijdens gameplay echt verschil merkte was Bordelands 3. Issue daarbij was dat die game texture streaming toepast en vanaf SD bleef ik last van haperingen in de framerate houden terwijl het van de SSD wel soepel te krijgen was met de juiste settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@daltona heb toevallig vandaag een 1 TB sd kaartje gehaald voor in mijn 512 GB SD. Met een paar spellen geïnstalleerd en een flinke collectie retro games voor emudeck kwam ik er vandaag achter dat updaten van Witcher 3 niet meer lukte. Nu wil ik voornamelijk alle retro naar de SD kaart verplaatsen en voornamelijk de steam games van de SSD spelen. Dus 1 TB is wat overkill, maar als Xenia een linux build krijgt kan het hard gaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Finraziel schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:31:
[...]

Niet 512, wel 400. Dat gaat prima op zich hoor...
Ik ben op zich wel van plan om de 64 GB mmc zelf te vervangen door een SSD (1 TB waarschijnlijk), maar op zich zijn games prima van de SD speelbaar. Ik heb echter voorheen een 256 GB model gehad (verkocht en recent een 64 GB model gekocht) en merkte daarbij dat sommige games wel duidelijk vlotter laden van de SSD. Specifiek met fallout 4 merkte ik dat, maar ik vermoed dat het voor meer open world games zal gelden. Maar goed, in de ergste gevallen heb ik het dan over 10 seconden vs 20 seconden laden, het is niet dat het op een SD niet speelbaar zou zijn.

Enige game waarbij ik tijdens gameplay echt verschil merkte was Bordelands 3. Issue daarbij was dat die game texture streaming toepast en vanaf SD bleef ik last van haperingen in de framerate houden terwijl het van de SSD wel soepel te krijgen was met de juiste settings.
Thanks voor je reactie, dus met spellen als doom eternal is het op zich prima te doen? Lees wel meer dat de laadtijden niet heel erg langzamer zijn dan met ssd.

[ Voor 3% gewijzigd door daltona op 27-12-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
cold_as_ijs schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:47:
@daltona heb toevallig vandaag een 1 TB sd kaartje gehaald voor in mijn 512 GB SD. Met een paar spellen geïnstalleerd en een flinke collectie retro games voor emudeck kwam ik er vandaag achter dat updaten van Witcher 3 niet meer lukte. Nu wil ik voornamelijk alle retro naar de SD kaart verplaatsen en voornamelijk de steam games van de SSD spelen. Dus 1 TB is wat overkill, maar als Xenia een linux build krijgt kan het hard gaan ;).
witcher 3 updaten kwam enkel door emudeck? anders zou het wel prima werken?
Ik wil in eerste instantie de 64gb versie halen met een sd kaartje, omdat ik er niet echt uitkom was de ssd vervangen met de garantie doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daltona schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:53:
[...]

Thanks voor je reactie, dus met spellen als doom eternal is het op zich prima te doen? Lees wel meer dat de laadtijden niet heel erg langzamer zijn dan met ssd.
Lijkt me geen probleem al heb ik eternal zelf niet. Doom wel, maar ik ben momenteel bij mijn moeder met maar zo'n 1,5 MB/s bandbreedte dus even downloaden zit er niet in. Kan het over een paar dagen wel eens proberen als ik weer bij mijn eigen gigabit lijn ben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
daltona schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:54:
[...]

witcher 3 updaten kwam enkel door emudeck? anders zou het wel prima werken?
Ik wil in eerste instantie de 64gb versie halen met een sd kaartje, omdat ik er niet echt uitkom was de ssd vervangen met de garantie doet.
Had de 512 GB op 30 GB vol. De witcher 3 update was 50 GB, is in wezen compleet nieuwe versie vandaar. 1TB kostte 109 euro, was de amazon variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44
Finraziel schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:31:
Dit had ik dus ook met Tiny Tinas Wonderland. Zelfde engine, zelfde issues, werden opgelost door een nvme ssd in externe behuizing.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
daltona schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:08:
Als je niet de SSD wil upgraden en je wil AAA spellen spelen wordt de 64 gb afgeraden. De shader data, verschillende proton versies en compdata voor niet steam spellen gaan allemaal naar de interne SSD, dus de 64 gb versie loopt dan snel vol. Ik heb zelf min 64 gb geüpgrade naar 256 gb voor 16 euro. Dit icm een 512 gb sd card werkt prima.

Op Reddit stond het volgende lijstje:
- 64 gb: voor als je zelf de SSD gaat upgraden
- 256 gb: als je niet wilt upgraden en games op een sd card zet
- 512 gb: als je games op de interne SSD zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Erapaz schreef op woensdag 28 december 2022 @ 06:52:
[...]

Als je niet de SSD wil upgraden en je wil AAA spellen spelen wordt de 64 gb afgeraden. De shader data, verschillende proton versies en compdata voor niet steam spellen gaan allemaal naar de interne SSD, dus de 64 gb versie loopt dan snel vol. Ik heb zelf min 64 gb geüpgrade naar 256 gb voor 16 euro. Dit icm een 512 gb sd card werkt prima.

Op Reddit stond het volgende lijstje:
- 64 gb: voor als je zelf de SSD gaat upgraden
- 256 gb: als je niet wilt upgraden en games op een sd card zet
- 512 gb: als je games op de interne SSD zet
Mag ik vragen waar je de ssd besteld hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:40
daltona schreef op woensdag 28 december 2022 @ 07:55:
[...]

Op V&A/Marktplaats staan genoeg 256GB SSDs die spotgoedkoop zijn omdat deze uit OEM systemen zijn gehaald.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XanderDrake
Hebben jullie al jullie Steam Replay 2022 bekeken? Er zit ook een Steam Deck recap in. Volgens mij is mijn Deck een goede investering geweest :+ :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBXEYHvTWrsUQ6rnbzTaSXGX_Qo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/beyWjqK27p55iGKrikGDvIn7.png?f=fotoalbum_large

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
XanderDrake schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:13:
Hebben jullie al jullie Steam Replay 2022 bekeken? Er zit ook een Steam Deck recap in. Volgens mij is mijn Deck een goede investering geweest :+ :

[Afbeelding]
Bekeken zeker, maar ik heb pas sinds een weekje een Steam Deck, en ik denk dat ze deze data hebben opgenomen voor die tijd (want ik heb 2 sessies Witcher 3 staan, that's it :P).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ik zie dat de Sabrent 1TB SSD al te koop is in de USA https://sabrent.com/products/sb-2130-1tb

Heeft iemand deze al ergens in Europe te koop gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
daltona schreef op woensdag 28 december 2022 @ 07:55:
[...]

Van V&A: v&a aangeboden: SK Hynix M.2 SSD 256GB.

De meeste m2 2230 ssd's komen uit bestaande apparaten, dus voor mij geen probleem om een gebruikte te kopen, zeker niet voor dat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Erapaz schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:24:
De meeste m2 2230 ssd's komen uit bestaande apparaten, dus voor mij geen probleem om een gebruikte te kopen, zeker niet voor dat geld.
Vaak zijn het live-pulls uit verse business laptops, oftewel, bijna niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Even een screenshotje van de SMART status gemaakt voor @daltona. Ik heb hem zelf ongeveer 3 weken in gebruik :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9ZszA9TcAJY7imnFpiiXAwdGOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvOlEGrLNBXS74OirCmscn6s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Erapaz op 28-12-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Vandaag de gullikits geïnstalleerd. Het draadje voor de cappacitive sendor voor de stick past niet lekker omdat de sensor units net iets dikker zijn op de gulikits. Heb daardoor de de thumbstick caps moeten omdraaien. Draadje was daardoor weer te los. Opgelost door het vast te lijmen met lijm pistool. Nu zie ik na calibratie dat er redelijk wat hysterese op zit. Na beweging gaat hij niet mooi terug naar het midden. Deadzone wel kunnen halveren, maar had verwacht dat het beter zou zijn.
Verder voelen ze gewoon goed overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
cold_as_ijs schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:11:
Vandaag de gullikits geïnstalleerd. Het draadje voor de cappacitive sendor voor de stick past niet lekker omdat de sensor units net iets dikker zijn op de gulikits. Heb daardoor de de thumbstick caps moeten omdraaien. Draadje was daardoor weer te los. Opgelost door het vast te lijmen met lijm pistool. Nu zie ik na calibratie dat er redelijk wat hysterese op zit. Na beweging gaat hij niet mooi terug naar het midden. Deadzone wel kunnen halveren, maar had verwacht dat het beter zou zijn.
Verder voelen ze gewoon goed overigens.
Heb je ze in de desktop modus gekalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
addictive schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:54:
[...]

Heb je ze in de desktop modus gekalibreerd?
Ja, dat was het probleem niet. Heb hem maar weer opengehaald en lijkt er op dat het toch het draadje van de capacitive sensor is die de problemen veroorzaakte. Linker thumbstick kreeg ik snel goed, de rechter initieel niet perfect maar na wat gebruik en juist kalibreren lukt het om de deadzone op 2000 te krijgen (minimum) zonder dat hij uitslag gaf. Voor de zekerheid ietsje ruimer gezet (2400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Heb net een steamdeck gehaald. Hoor je bij jullie ook de fans duidelijk? Ik speel hades en ondertussen download hij een ander spel. Komt dat door het multitasken of is het altijd zo hoorbaar? Heb hem net een uurtje dus geen idee of het altijd zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
daltona schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:05:
Heb net een steamdeck gehaald. Hoor je bij jullie ook de fans duidelijk? Ik speel hades en ondertussen download hij een ander spel. Komt dat door het multitasken of is het altijd zo hoorbaar? Heb hem net een uurtje dus geen idee of het altijd zo is.
Zou dit topic maar even doorlezen dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@daltona mijn deck gebruikt nu ~8W tijdens remoteplay op mijn PS5. Fan is niet te horen. Bij andere games gaat het al snel richting de 15W en dan kan ik hem horen, maar speel altijd met koptelefoon op dus dat lost het op ;).
De deck is altijd zelf balanceren tussen verbruik batterijduur en fps/graphics. Dus tweak je settings een beetje om het verbruik wat te verlagen en dan wordt de fan stiller. Je kan verbruik en fps in beeld laten weergeven, de 3 puntjes knop, batterij en dan Performance overlay level naar 2 of hoger.

Mocht het niet voldoende zijn, maak het jezelf makkelijk en pak dan een koptelefoon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
cold_as_ijs schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:48:
@daltona mijn deck gebruikt nu ~8W tijdens remoteplay op mijn PS5. Fan is niet te horen. Bij andere games gaat het al snel richting de 15W en dan kan ik hem horen, maar speel altijd met koptelefoon op dus dat lost het op ;).
De deck is altijd zelf balanceren tussen verbruik batterijduur en fps/graphics. Dus tweak je settings een beetje om het verbruik wat te verlagen en dan wordt de fan stiller. Je kan verbruik en fps in beeld laten weergeven, de 3 puntjes knop, batterij en dan Performance overlay level naar 2 of hoger.

Mocht het niet voldoende zijn, maak het jezelf makkelijk en pak dan een koptelefoon ;)
Thanks👍 heb dat ding echt net dus moet alles nog uitvogelen. Toen de download/installatie klaar was hoorde ik de fan al niet meer, maar bij doom eternal weer wel. Zal vandaag is op mijn gemak met de settings spelen. Al met al ben ik er tot nu toe echt superblij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 14:34
daltona schreef op donderdag 29 december 2022 @ 07:19:
[...]

Thanks👍 heb dat ding echt net dus moet alles nog uitvogelen. Toen de download/installatie klaar was hoorde ik de fan al niet meer, maar bij doom eternal weer wel. Zal vandaag is op mijn gemak met de settings spelen. Al met al ben ik er tot nu toe echt superblij mee.
Ik had veel last van de fan in idle of niet zware games. Bij mij heeft dit https://www.reddit.com/r/...rpm_fan_bursts_in_latest/ het verholpen.

• daltona
joepiesaus schreef op donderdag 29 december 2022 @ 07:45:
[...]

Ik had veel last van de fan in idle of niet zware games. Bij mij heeft dit https://www.reddit.com/r/...rpm_fan_bursts_in_latest/ het verholpen.
Thanks voor de tip! in idle (tot nu toe) nog geen last gehad. heb er gister te kort op gespeeld. zal vanavond is op mijn gemak kijken, als het alleen maar bij zware games is zal met de settings spelen wel helpen denk ik.

• Erapaz
daltona schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:05:
Toen het zo vroor was dat wel lekker, af en toen je vingers erop om op te warmen. De mijne stonk wel toen ik hem eruit haalde (de steamdeck, niet mijn vingers).

Welke versie heb je gehaald?

• joenja
joepiesaus schreef op donderdag 29 december 2022 @ 07:45:
[...]

Dit probleem kwam voor bij bepaalde drives, o.a. de Samsung 991a. Valve heeft dit in steamos 3.4 opgelost, waardoor het dus niet meer nodig is om de genoemde fix op reddit zelf toe te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 13:42
Ik heb al een oudere steam deck (Mei) en zelfs op zijn luidst vind ik de fan wel meevallen.
Zeker hoorbaar, maar toch niet storend. Hardware moet wel gekoeld worden…

Heb nu net een headset met NC gekocht (niet daarvoor) en dan hoor ik zelfs de kinderen niet meer. Oplossing voor alles :).
Vermogen onder de 20W houden, dan blijft de fan mooi stil. Daarboven begin je hem echt te horen (beide types)

• Qunix
Is er een mogelijkheid om "profielen" te downloaden met settings voor de Deck van games wat iedereen kan delen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 12:02
Qunix schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:28:
Is er een mogelijkheid om "profielen" te downloaden met settings voor de Deck van games wat iedereen kan delen?
Niet dat ik weet. Wel keyboard layouts. Op deze site vind je wel settings per spel. Wel aardig, alhoewel iedereen eigen voorkeuren heeft: hoge fps, mooie graphics, accu sparen etc. Maar is een goed handmatig vertrekpunt.

https://steamdeckhq.com/game-settings/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
Erapaz schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:44:
[...]

Toen het zo vroor was dat wel lekker, af en toen je vingers erop om op te warmen. De mijne stonk wel toen ik hem eruit haalde (de steamdeck, niet mijn vingers).

Welke versie heb je gehaald?
kwam een leuke deal op marktplaats tegen nieuw in doos, 256gb versie. Heb een 512 sd kaartje besteld. Ben helemaal happy. Geluid van fans is bij games als doom eternal wel luid, met koptelefoon geen last. Beter goed koelen en wat meer geluid dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
jaspov schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:46:
[...]

Niet dat ik weet. Wel keyboard layouts. Op deze site vind je wel settings per spel. Wel aardig, alhoewel iedereen eigen voorkeuren heeft: hoge fps, mooie graphics, accu sparen etc. Maar is een goed handmatig vertrekpunt.

https://steamdeckhq.com/game-settings/
Handige site _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joenja
Nog een site met settings voor games: https://sharedeck.games/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
daltona schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:07:
[...]

kwam een leuke deal op marktplaats tegen nieuw in doos, 256gb versie. Heb een 512 sd kaartje besteld. Ben helemaal happy. Geluid van fans is bij games als doom eternal wel luid, met koptelefoon geen last. Beter goed koelen en wat meer geluid dan andersom.
Ah top, heb dat overwogen, maar wilde geen gedoe met garantie. 256 + 512 heb ik ook en is voor mij voldoende. Veel plezier er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Erapaz schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:27:
[...]

Ah top, heb dat overwogen, maar wilde geen gedoe met garantie. 256 + 512 heb ik ook en is voor mij voldoende. Veel plezier er mee.
Heb de bon erbij gekregen. Thanks 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ok. Ik probeer crankshaft te installeren, loop gewoon de instructies door maar niks hoor in game mode. Geen plugins als ik op de steamknop druk

En ja, ik start hem op in desktop mode en ja ik draai een stable steam os versie.

Iemand?
Oh, al sik terug ga naar desktop mode staat het Crank icoontje niet meer in mijn systemtray

[ Voor 16% gewijzigd door maartend op 30-12-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
maartend schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:55:
Ok. Ik probeer crankshaft te installeren, loop gewoon de instructies door maar niks hoor in game mode. Geen plugins als ik op de steamknop druk

En ja, ik start hem op in desktop mode en ja ik draai een stable steam os versie.

Iemand?
Oh, al sik terug ga naar desktop mode staat het Crank icoontje niet meer in mijn systemtray
Niet helemaal een oplossing maar waarom gebruik je Decky niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Evernote schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:59:
[...]

Niet helemaal een oplossing maar waarom gebruik je Decky niet?
Omdat ik net een handl;eiding van cranky vrond op steamdeckHQ en niet van decky. Maar zal eens nakijken waarom ik decky moet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RunTaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:19
maartend schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:55:

Iemand?
Volgens mij is Crankshaft nog niet compatible met de laatste OS versie. Waardoor hij niet zichtbaar wordt. Dit zal met een update gefixed worden.

Het vervelende bij Crankshaft is, dat er maar 1 developer op zit die precies weet omtrent de Steam os integratie en een aantal andere contributors die dan wel weer datgene missen in hun arsenaal.

Ze hebben het ook allemaal zeer druk, familie, werk etc. Je kan op discord ook eens kijken op hun channel.

https://discord.gg/ts26thZs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
En decky staat er op. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
addictive schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:02:
Ik zie dat de Sabrent 1TB SSD al te koop is in de USA https://sabrent.com/products/sb-2130-1tb

Heeft iemand deze al ergens in Europe te koop gezien?
Tempted als die er is, maar eigenlijk zou ik met 512GB ook wel uit komen denk ik. Heb nu 256GB en speel toch vooral kleine games op de SD. Aan de andere kant doe ik het liever in 1 keer goed.

Wil vooral Gamepass games spelen zonder te streeamen dus dan moet ik er Windows 10 op dual booten.

Deze zal ook wel €200 + worden in de EU.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 30-12-2022 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
XanderDrake schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:13:

[Afbeelding]
Uhmm laat ik zeggen dat ik hoop dat 2023 een beter Steamdeck jaar wordt :+ 45 games 111 sessions, maar 2% van mijn speeltijd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:10:
[...]

Tempted als die er is, maar eigenlijk zou ik met 512GB ook wel uit komen denk ik. Heb nu 256GB en speel toch vooral kleine games op de SD. Aan de andere kant doe ik het liever in 1 keer goed.

Wil vooral Gamepass games spelen zonder te streeamen dus dan moet ik er Windows 10 op dual booten.

Deze zal ook wel €200 + worden in de EU.
Ik heb mezelf vanmiddag juist omlaag moeten praten en voor een 1 TB gegaan in plaats van 2 :+
Toch maar een WD SN740 besteld van ebay, 1 TB dus... Voor 174 euro, maar even afwachten of ik nog BTW en handling moet betalen als het aankomt (ik hou rekening met een kleine 50 euro).
Ik moet het nog zien hoe lang het duurt voor die sabrent hier zo te koop is en verwacht dan ook niet dat hij echt veel goedkoper zal zijn... En ik ben ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
Finraziel schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:03:
[...]

Ik heb mezelf vanmiddag juist omlaag moeten praten en voor een 1 TB gegaan in plaats van 2 :+
Toch maar een WD SN740 besteld van ebay, 1 TB dus... Voor 174 euro, maar even afwachten of ik nog BTW en handling moet betalen als het aankomt (ik hou rekening met een kleine 50 euro).
Ik moet het nog zien hoe lang het duurt voor die sabrent hier zo te koop is en verwacht dan ook niet dat hij echt veel goedkoper zal zijn... En ik ben ongeduldig.
Ik heb €152,- betaald voor een gloednieuwe 1TB op Ebay. Had het binnen 8 werkdagen thuis, geen extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:31:
[...]

Ik heb €152,- betaald voor een gloednieuwe 1TB op Ebay. Had het binnen 8 werkdagen thuis, geen extra kosten.
Ja hopelijk heb ik ook geluk natuurlijk, maar ik ga er gewoon vanuit dat ik 36,54 btw moet betalen + 10 euro onkosten van postnl. Heb ik wel geluk dan valt het mee :)
Ik zag ook SSD's rond de 150 maar dat was geloof ik van het merk tbingo of zo :s liever iets bijgelegd voor een lekker snelle wd (ook al kan de steam deck al die snelheid helemaal niet gebruiken... Ik hou wel van overspeccen :+)
En dit was een heel oud account met al veel van die dingen verkocht en 100% positieve rating (al zal dat ook niet heilig zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 13:42
daltona schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:55:
[...]

Heb de bon erbij gekregen. Thanks 👍
Heb ook een 2de hands en op mail dat garantie gewoon ok is, ook al ben je niet de originele buyer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 22:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Wel benieuwd, welke 2tb modellen zijn er al? Heb zelf nu een 1tb ssd maar bigger = better
Finraziel schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:03:
[...]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MaDLiVe schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:36:
Wel benieuwd, welke 2tb modellen zijn er al? Heb zelf nu een 1tb ssd maar bigger = better

[...]
De wd sn740 dus :)
Misschien ook anderen... Als je op ebay zoekt naar m.2 2230 vind je van alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
MaDLiVe schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:36:

[...]
Deze bijvoorbeeld : https://www.ebay.nl/itm/225202039055

Ik overweeg deze aan te schaffen. Dan verkoop ik mijn 1TB WD PC SN530, 2TB is wel makkelijk, 1TB voor SteamOS en 1TB voor Windows 11.

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre_nr1 op 31-12-2022 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:57:
[...]

Ik overweeg deze aan te schaffen. Dan verkoop ik mijn 1TB WD PC SN530, 2TB is wel makkelijk, 1TB voor SteamOS en 1TB voor Windows 11.
Bizar dat er al 2TB is op dit formaat, ook die prijs is bizar trouwens. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Evernote schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:01:
[...]

Bizar dat er al 2TB is op dit formaat, ook die prijs is bizar trouwens. :+
Inderdaad bizar, maar ze zijn schaars dus hoog in prijs. Ik heb het er wel voor over. Als ik mijn 1TB verkoop dan zit ik in totaal ongeveer op de prijs van een nieuwe 512GB Steam Deck. Daar kan ik prima mee leven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XanderDrake
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:57:
[...]

Super leuk ding. Bijna zo duur als de Deck zelf :D

Ik zit ook erg te denken om de ssd te vervangen :'(
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/r24nrf3hs69a1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=526548bda300cabc4101dbb6e2718572c89b740a

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XanderDrake schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:31:
[...]

Super leuk ding. Bijna zo duur als de Deck zelf :D

Ik zit ook erg te denken om de ssd te vervangen :'(
[Afbeelding]
Iets als dit zou dat probleem op moeten lossen.
code:
1
2
mv ~/.steam/steam/steamapps/shadercache /run/media/mmcblk0p1
ln -s /run/media//mmcblk0p1/shadercache ~/.steam/steam/steamapps/shadercache

Hou er rekening mee dat hiermee het gehele shader cache vanaf de microSD kaart zal draaien, dus ook van spellen die in het interne geheugen geïnstalleerd worden. Als je bij het 64 GB model enkel gebruik maak van het microSD-slot voor spellen, dan zou dit moeten werken.

Shader cache vanaf microSD draaine zou enkel invloed moeten hebben op prestaties tijdens het laden van spellen.

[edit]
Dit doet iets vergelijkbaars, maar beter.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 31-12-2022 15:25 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Als je er een nieuwe SSD in zet is de oude dan te clonen op de 1 of andere manier? Ik heb namelijk zo veel zitten tweaken dat ik er echt tegenop zie om er eenn nieuwe in te zetten/dan wel een dual boot te maken en helemaal opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ik heb nu een 1TB SD card in mn Steam Deck, maar als ik in de toekomst de 64GB SSD wil vervangen door een 1TB SSD, moet ik de games dan allemaal opnieuw installeren, of is de SD card nog leesbaar in de nieuwe installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
addictive schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 17:07:
Ik heb nu een 1TB SD card in mn Steam Deck, maar als ik in de toekomst de 64GB SSD wil vervangen door een 1TB SSD, moet ik de games dan allemaal opnieuw installeren, of is de SD card nog leesbaar in de nieuwe installatie?
Ik heb het niet op de steam deck geprobeerd, maar onder Windows kan steam gewoon automatisch bestaande files ontdekken en verifiëren. Zou wellicht nog kunnen dat je dat in desktop mode zou moeten doen dan, maar dan hoef je niet alles opnieuw te downloaden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45
Unity mag ook wel iets doen aan de update functionaliteit zeg.. het was al irritant om 100 gig aan mortal kombat 11 op de SD te moeten zetten, maar bij iedere update is het weer 80 gig. En altijd net als je ff een potje wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 23:10

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

addictive schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 17:07:
Ik heb mijn Steam Deck voorzien van een 1TB SSD van WD, namelijk de SN740 (SSDPTQE1T00). De games die je op je SD Card staan kun je gewoon weer gebruiken. Vergeet niet bij het upgraden van je SSD dat je je SD-kaartje eruithaalt voordat je je Steam Deck gaat ontleden ;)

Overigens is de 64GB eMMC drive niet geheel waardeloos. Ik had namelijk zelf geen USB-stickje met een USB-C aansluiting maar wel een externe NVMe SSD behuizing met USB-C aansluiting. Ik had daarom de OG 64GB drive gebruikt om daarop de ISO te flashen met rufus. Je moet dan in Rufus wel Show external HDD list aanvinken anders staat hij niet toe om erop te flashen.

Vergeet trouwens niet je 64GB eMMC kaartje te flushen converteren naar gpt. Dat is in Windows command prompt mogeljk met: diskpart, list disk, select disk <disk_nummer>, clean, convert gpt, exit (instructies)

[ Voor 6% gewijzigd door Ram-G-maN op 31-12-2022 19:31 ]

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenja
Beakzz schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:19:
Als je er een nieuwe SSD in zet is de oude dan te clonen op de 1 of andere manier? Ik heb namelijk zo veel zitten tweaken dat ik er echt tegenop zie om er eenn nieuwe in te zetten/dan wel een dual boot te maken en helemaal opnieuw te beginnen.
Ik heb laatst een upgrade van 256gb naar 512gb ssd gedaan. Hierbij heb ik deze tutorial gevolgd, wat goed werkte: https://overkill.wtf/how-to-clone-backup-your-steam-deck/
Ik heb enkel de home/deck via rsync gebackupped naar een externe ssd, de home/var/ leek me wat overbodig. Alles draait na de restore zoals voorheen, zonder issues.

Dit alles is wel op basis van een steamos installatie met gebruik maken van de recovery image van steam, verder geen dual-boot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn SSD zou verzonden zijn en ook al weet ik dat het nog zeker weken gaat duren voor hij hier is kon ik het natuurlijk moeilijk laten om op de tracking link te klikken... Maar nou viel me op dat daar een lagere prijs stond, namelijk 145 dollar. Plus een goede 30 dollar btw. Er staat zelfs een btw factuur bij. Dus eBay berekent gewoon al btw, dat was me bij het bestellen helemaal niet duidelijk. En dan klopt het dus dat er niks meer bijkomt, dat is geen kwestie van geluk hebben, het is gewoon al geregeld. Nice! :)
Nu alleen een paar weken ongeduldig zijn, hopen dat hij een beetje vlot de wereld over reist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ram-G-maN schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:27:
[...]

Ik heb mijn Steam Deck voorzien van een 1TB SSD van WD, namelijk de SN740 (SSDPTQE1T00). De games die je op je SD Card staan kun je gewoon weer gebruiken. Vergeet niet bij het upgraden van je SSD dat je je SD-kaartje eruithaalt voordat je je Steam Deck gaat ontleden ;)

Overigens is de 64GB eMMC drive niet geheel waardeloos. Ik had namelijk zelf geen USB-stickje met een USB-C aansluiting maar wel een externe NVMe SSD behuizing met USB-C aansluiting. Ik had daarom de OG 64GB drive gebruikt om daarop de ISO te flashen met rufus. Je moet dan in Rufus wel Show external HDD list aanvinken anders staat hij niet toe om erop te flashen.

Vergeet trouwens niet je 64GB eMMC kaartje te flushen converteren naar gpt. Dat is in Windows command prompt mogeljk met: diskpart, list disk, select disk <disk_nummer>, clean, convert gpt, exit (instructies)
Dat is op zich niet eens zo’n slecht idee, om die in een behuizing te stoppen. Zou er Windows op kunnen of is ie daar te klein voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 23:10

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Erapaz schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:11:
[...]

Dat is op zich niet eens zo’n slecht idee, om die in een behuizing te stoppen. Zou er Windows op kunnen of is ie daar te klein voor?
Ik heb het niet getest met Windows maar ik zou niet weten waarom het níet zou kunnen. Ik heb vaker bootable Windows 10 en 11 thumbdrives gemaakt met USB stickjes van 32GB dus qua capaciteit zie ik geen hindernissen.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ram-G-maN schreef op maandag 2 januari 2023 @ 01:00:
[...]

Ik heb het niet getest met Windows maar ik zou niet weten waarom het níet zou kunnen. Ik heb vaker bootable Windows 10 en 11 thumbdrives gemaakt met USB stickjes van 32GB dus qua capaciteit zie ik geen hindernissen.
Ik dacht meer om Windows vanaf te draaien. Maar economisch is het een slechte beslissing aangezien een grotere USB-c stick goedkoper is dan een M2 behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-06 22:07
Morgen wil ik eens een poging wagen om Windows 10 te installeren op m’n Steam deck. Er zijn wat games (FIFA of PES 6 met Firepatch bijvoorbeeld) die ik graag op de Deck zou willen spelen en zover ik weet kan dat alleen onder Windows. Hoe lastig is het om het systeem te dual booten met SteamOS? Ben even benieuwd naar de ervaringen hier. Ik heb een 512GB model met een 512GB SD kaartje. Als iemand een goede tutorial heeft houd ik me aanbevolen. Weet dat YouTube er vol mee staat maar hecht meer waarde aan de ervaringen van Tweakers :9

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Ik speel nu Breath of the Wild op m’n Steamdeck en wat een verademing tov de Switch. Veel soepeler framerate (naar mijn idee) en de cheats maken het vele malen leuker om de wereld te ontdekken.

Ik kan niet meer terug naar de Switch versie vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Oh wow, Aperture Desk Job is heel erg nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Hebben mensen nog alternatieve voor de Steam Dock? Ik wil liever geen 100euro uitgeven aan een dock. Misschien iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45
maniace schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:16:
Hebben mensen nog alternatieve voor de Steam Dock? Ik wil liever geen 100euro uitgeven aan een dock. Misschien iemand tips?
De JSAUX zijn ook prima, heb je al rond de 50/60.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

maniace schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:16:
Jsaux 0703 heb ik geloof ik. Euro of 50, maar zonder powerbrick.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unimatrix05
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-05 17:14
Mocht er iemand nog een goedkope hub zoeken....

Zeskris op Amazon 19.95€
Werkt prima!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyGoLxwYdRSbfIx2U1nL-4LeUY4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PnU9P4n714kpmBgLRzC0lunx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Unimatrix05 op 04-01-2023 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unimatrix05 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:01:
Mocht er iemand nog een goedkope hub zoeken....

Zeskris op Amazon 19.95€
Werkt prima![Afbeelding]
Geen link?

Van wat ik vind: geen HDMI. Toch wel essentieel, naar mijn mening. En dan meteen 4k@60Hz. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
The Zep Man schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:10:
[...]

Geen link?

Van wat ik vind: geen HDMI. Toch wel essentieel, naar mijn mening. En dan meteen 4k@60Hz. :)
Letterlijk het eerste zoekresultaat op Amazon:
USB C Hub, ZESKRIS MacBook USB C Adapter, 6 in 1 USB C Hub Multiport Adapter with 2 USB 3.0 SD/Micro SD Card Reader 4K HDMI 100W PD for Macbook Air/Pro and other type C devices https://amzn.eu/d/1EVmMvV

Wel beperkt tot 4K/30
Pagina: 1 ... 63 ... 116 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.