Acties:
  • 0 Henk 'm!
UPPERKEES schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:12:
Ik zie in die threads toch best veel mensen met een Steam Deck die issues hebben. Sterker nog, als je filtered op "borked" (broken) krijg je alsnog games te zien die hoge ratings hebben. Dus wat is het nou? Werkt het super goed? Of super slecht? Ervaringen zijn duidelijk niet consistent.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:24:
[...]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Klopt, software veranderd elke update. Sommige dingen werken dan opeens wel of juist niet meer. Dat is met de Steam Deck niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04 17:43
sacaji schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:34:
Toch maar me main SteamOS partitie kleiner gemaakt, en Windows 10 erop zodat ik AoE4 (docked), fifa 23 en NFS Unbound kan spelen. rEFIND script gebruikt, heerlijk! Niet de hoogste res, maar ben er heel blij mee nu. RDR2 en Days Gone op de Steam OS (speel nooit heel veel spellen) dus kan er nu weer tijdje mee weg.
Op welke resolutie speel je de spellen dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 20:12
RunTaker schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:27:
Helaas lijkt m'n deck overleden nu...
Zwart scherm en wilt niet meer starten of iets.

Was een potje D2 op W10 aan het doen, toen hij plots zwart werd.
Er komt als het goed is een nieuwe mijn kant weer op😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:06
GranCanaria schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:53:
[...]

Op welke resolutie speel je de spellen dan precies?
Gewoon op de SD zelf, en soms op me monitor 1440P, geen probleem, alles draait lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:12
Heb de steam deck nu bijna 2 weken en nog altijd verbaasd van het apparaat. Hoe vlot alles wat ik erop wil spelen draait is fantastisch. Heb voornamelijk Deathloop en Tunic gespeeld, Tunic met FSR en Deathloop met FSR 2.0.
Verder wat emulators, voornamelijk Wii/Switch. Veel spellen werken zeer soepel en vlot. Zolang je maar de juiste keys hebt (is wel een dingetje).
Erapaz schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:42:
Via vraag en aanbod een 256 gb SSD gekocht en deze vanochtend ingebouwd. Ging redelijk simpel, alleen het aluminium stickertje is wat gescheurd (hopelijk niet erg). Weer iemand wat het nut is van dit stickertje over het schroefje op de shield?
Het shield intact houden omdat er anders straling 'lekt'. Maar het zal allemaal niet zo boeiend zijn vermoed ik :).

[ Voor 28% gewijzigd door Engineer Stewie op 19-12-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engineer Stewie schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:28:
[...]

Het shield intact houden omdat er anders straling 'lekt'. Maar het zal allemaal niet zo boeiend zijn vermoed ik :).
Klopt, in het ergste geval is je wifi ontvangst iets minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
Wat vinden jullie van het verschil tussen het normale scherm op de 64 GB Steam Deck, versus het anti-glare scherm op het 512GB model?

Vraag me af of het de meerprijs waard is (ik wil het internal storage sowieso upgraden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 08:59

Scrummie

Think different

Geweldige ervaring tot nu toe. Ik was een beetje bang dat het uiteindelijk mij te technisch zou worden (ik ben wat meer van het 'plug&play' tegenwoordig), maar dat valt me echt reuze mee. Alles wat ik tot nu toe heb gedaan draaide vrij simpel moeiteloos, en ook een Emudeck installeren is ontzettend eenvoudig.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:40
addictive schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:55:
Wat vinden jullie van het verschil tussen het normale scherm op de 64 GB Steam Deck, versus het anti-glare scherm op het 512GB model?

Vraag me af of het de meerprijs waard is (ik wil het internal storage sowieso upgraden)
Ik heb een 512GB gehad maar deze geretourneerd en een 64GB gekocht. De 64GB SSD heb ik vervangen voor een 1TB SSD.

Wat betreft je vraag over het scherm. Het scherm van de 64GB is bijna een spiegel en ik irriteerde me er enorm aan, het scherm van de 512GB is een heel stuk beter. Ik heb op de 64GB een matte screenprotector geplakt en ben er zeer tevreden over, bijna hetzelfde resultaat als de 512GB anti-glare.

Een 64GB met een vervangende 1TB SSD kost totaal zo'n €570,-. Is toch €100,- minder dan de 512GB en je hebt daarbij een extra aan 512GB opslag.

Deze is het : https://www.amazon.nl/gp/product/B099X3DK19

[ Voor 10% gewijzigd door Pierre_nr1 op 19-12-2022 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:22:
[...]

Ik heb een 512GB gehad maar deze geretourneerd en een 64GB gekocht. De 64GB SSD heb ik vervangen voor een 1TB SSD.

Wat betreft je vraag over het scherm. Het scherm van de 64GB is bijna een spiegel en ik irriteerde me er enorm aan, het scherm van de 512GB is een heel stuk beter. Ik heb op de 64GB een matte screenprotector geplakt en ben er zeer tevreden over, bijna hetzelfde resultaat als de 512GB anti-glare.

Een 64GB met een vervangende 1TB SSD kost totaal zo'n €570,-. Is toch €100,- minder dan de 512GB en je hebt daarbij een extra aan 512GB opslag.

En je hebt een 2e screen protector over. Daarnaast is een screen protector ivm krassen een goed idee. De matte laag op de 512GB schijnt ook te willen beschadiged....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Tadango schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:30:
[...]

En je hebt een 2e screen protector over. Daarnaast is een screen protector ivm krassen een goed idee. De matte laag op de 512GB schijnt ook te willen beschadiged....
Ja, inderdaad handig om een reserve te hebben. En het bevestigen is erg makkelijk, het plakt zeer goed en geen bubbeltje te bekennen.

Ik las ook dat de anti-glare laag op de 512GB niet alles is, dus ik denk dat ik een goede keus heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
addictive schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:55:

Screen protector die hier boven staat heb ik er ook op en maakt het echt een stuk beter. Ik zelf heb de 64gb gekocht had nog een ssd liggen die er in past. Mocht je interesse hebben ik doe hem al weer weg :p

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
[...]

Ah super, hartstikke bedankt voor deze info, exact wat ik graag wilde weten O+

Klinkt alsof ik de 64GB variant ga bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:01

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik ben blij dat ik voor de 512gb ben gegaan. Direct genoeg geheugen (waarschijnlijk nog wel eens een 1TB erin prikken) Maar ik moet er niet aan denken te kloten met screen protectors. Bij mij gaat dit altijd mis, voor mij een top koop zo 😬 + ik ben niet van het retourneren om maar iets anders te bestellen wat goedkoper is uitpakt.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
NinjaKiwiNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:35:
Ik ben blij dat ik voor de 512gb ben gegaan. Direct genoeg geheugen (waarschijnlijk nog wel eens een 1TB erin prikken) Maar ik moet er niet aan denken te kloten met screen protectors. Bij mij gaat dit altijd mis, voor mij een top koop zo 😬 + ik ben niet van het retourneren om maar iets anders te bestellen wat goedkoper is uitpakt.
Tja, ieder heeft zijn/haar voorkeuren. Ik ben in ieder geval zeer tevreden en heb er ook €100,- mee bespaard.

En een correctie op je tekst....een SSD is geen 'geheugen' maar 'opslag', een wezenlijk verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Pierre_nr1 schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:48:
[...]

En een correctie op je tekst....een SSD is geen 'geheugen' maar 'opslag', een wezenlijk verschil.
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/93a3758703a552e576b65bb47634844a/tenor.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
addictive schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:35:
[...]
Ah super, hartstikke bedankt voor deze info, exact wat ik graag wilde weten O+

Klinkt alsof ik de 64GB variant ga bestellen
Graag gedaan, succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sokucho
  • Nu online
Voor de mensen die lag spikes hebben met windows 10/11 bij bijv warzone of fifa heb ik hier een tip wat bij mij heeft geholpen

https://github.com/ryanru...PMLwe3_G8Si61PR1TXD-VhrEg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:31
[...]
Ik heb op de 64GB een matte screenprotector geplakt en ben er zeer tevreden over, bijna hetzelfde resultaat als de 512GB anti-glare.

….

Ik had deze eerder gespot en zag op Reddit een aantal posts dat het goed ontspiegelt maar het beeld wel waziger maakt - is dat te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
jaspov schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:55:
[...]

Ik had deze eerder gespot en zag op Reddit een aantal posts dat het goed ontspiegelt maar het beeld wel waziger maakt - is dat te zien?
Anti-glare(mat) screen protectors maken de kleuren ietsje fletser, maar als je aan het spelen bent merk je daar niets meer van. Het is voor de lage prijs een prima anti-glare screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn nieuwe 64 GB versie is ook binnen gekomen vandaag :)
400 GB sd kaartje die ik uit mijn switch gevist had er in en gaan. Kingdoms of Amalur re-reckoning er op gezet, die draait als een trein (moeiteloos 60 fps) en gelijk weer uren zitten spelen. Er is iets aan handheld gaming waardoor ik het veel langer vol hou terwijl ik normaal na een uur vaak er al genoeg van begin te krijgen.
Zelf heb ik niet echt last van reflecties maar ik speel dan ook vrijwel altijd binnen en niet echt in heel fel verlichte ruimtes.

Is er trouwens een betere manier om aan een SSD in te bouwen te komen dan via eBay of ali uit China bestellen of zo? Voor de rest vind ik nog niet veel... Misschien gewoon even wachten op die nieuwe Sabrent modellen, tenzij iemand een optie weet die ik helemaal over het hoofd zie.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:21
Finraziel schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:47:

Is er trouwens een betere manier om aan een SSD in te bouwen te komen dan via eBay of ali uit China bestellen of zo? Voor de rest vind ik nog niet veel... Misschien gewoon even wachten op die nieuwe Sabrent modellen, tenzij iemand een optie weet die ik helemaal over het hoofd zie.
Gewoon even hier in pricewatch kijken en dan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 07:31:
[...]

Gewoon even hier in pricewatch kijken en dan bestellen
Ok, ik had inderdaad nog het oude beeld in mijn hoofd dat er echt praktisch niks in de pricewatch stond... Kon zweren dat ik dat gecontroleerd had maar blijkbaar niet, sorry :)
Alsnog echter staat er maar welgeteld één 1 TB SSD in, van een merk waar ik iets mindere ervaringen van zie, bij één winkel die wel een erg hoge prijs vraagt momenteel (de kioxia bg4 bij Dustin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04 01:43

artificial_sun

Mazda Rx7

@Finraziel ik zou op de Sabrent Rocket wachten, $150 voor 1TB is de verwachting hoorde ik.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Engineer Stewie schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:28:
Heb de steam deck nu bijna 2 weken en nog altijd verbaasd van het apparaat. Hoe vlot alles wat ik erop wil spelen draait is fantastisch. Heb voornamelijk Deathloop en Tunic gespeeld, Tunic met FSR en Deathloop met FSR 2.0.
Verder wat emulators, voornamelijk Wii/Switch. Veel spellen werken zeer soepel en vlot. Zolang je maar de juiste keys hebt (is wel een dingetje).

[...]

Ah top, het zit er nog wel, maar met een scheurtje erin. Was lastiger dan in de YouTube video haha :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Finraziel schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:47:
Mijn nieuwe 64 GB versie is ook binnen gekomen vandaag :)
400 GB sd kaartje die ik uit mijn switch gevist had er in en gaan. Kingdoms of Amalur re-reckoning er op gezet, die draait als een trein (moeiteloos 60 fps) en gelijk weer uren zitten spelen. Er is iets aan handheld gaming waardoor ik het veel langer vol hou terwijl ik normaal na een uur vaak er al genoeg van begin te krijgen.
Zelf heb ik niet echt last van reflecties maar ik speel dan ook vrijwel altijd binnen en niet echt in heel fel verlichte ruimtes.

Had een 256 GB via V&A voor 16 euro inclusief verzenden. Voor die prijs upgrade ik later nog wel een keer als de 1 TB goedkoper zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
jaspov schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:55:
[...]

Ja, dat is heel duidelijk te zien. Het contrast wordt ook minder waardoor in donkere gedeeltes van games het zicht een stuk minder wordt. Brightness omhoog gooien werkt ook niet. Bij normale beelden en in het menu ziet het er wel super uit, en geen last meer van spiegelingen. Maar het is dus wel echt een compromis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:26
Een aantal dagen geleden heeft Valve een interview gegeven met online tech magazine The Verge. Het gaat over een aantal zaken, vooral over het gemiep van Verge dat de Deck niet klaar was voor prime time toen hij werd geshipt. Ik ben het daar overigens niet mee eens; binnen een week was de Deck prima bruikbaar.
Verder gaat het over de fan noise en de accu vervanging en Valve had te melden dat de huidige Delta fans nu ook minder lawaai maken.

Valve wil eigenlijk ook samen werken met de Aya's en OneXplayers om SteamOS naar hun handhelds te brengen! Ook zijn ze continue in discussie met developers van Anti-cheat systemen om deze werkend te krijgen op de Deck en SteamOS. Tevens zijn de actief bezig met game support van AAA titles.

En dan de bombshell: Er komt een tweede versie van de huidige Steam Deck, met name gefocused op accutijden en een beter scherm! Maar waarschijnlijk houdt Valve vast aan de huidige APU, omdat deze zo efficient is. Ook kan Valve dan beter compatibility houden, ipv verschillende hardware platforms te ondersteunen.

Hoeveel Decks er zijn verkocht blijft onduidelijk, maar in Augustus waren er "vele 100k Decks" verscheept :)

Helaas voor @Amos_x heeft Valve ook dit te zeggen:
Valve hopes the Steam Deck will inspire new Steam Boxes, too — but it probably won’t build them itself

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000

MaDLiVe

.-Observer-.

Finraziel schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:41:
[...]

Ok, ik had inderdaad nog het oude beeld in mijn hoofd dat er echt praktisch niks in de pricewatch stond... Kon zweren dat ik dat gecontroleerd had maar blijkbaar niet, sorry :)
Alsnog echter staat er maar welgeteld één 1 TB SSD in, van een merk waar ik iets mindere ervaringen van zie, bij één winkel die wel een erg hoge prijs vraagt momenteel (de kioxia bg4 bij Dustin).
Ook is de BG4 een oud model. De BG5 is het nieuwe model. Was verkrijbaar bij de Duitse Amazon (als je haast hebt)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik ben momenteel helemaal into Tunic en om het mysterie te ontrafelen wil ik die aansluiten op mijn 4k monitor (om beter te kunnen noteren enzo).
Maar als ik de Deck via USB-c verbindt met scherm dan krijg ik wel beeld en laadt de deck ook op, spelen doe ik met een XBOX series s/x controller. Echter dropt de performance echt heel hard, ook op dezelfde resolutie als de deck. Op de deck heb ik solid 60fps, op het scherm dropt het naar 30-40 in gevechten.

Is dat normaal? Of is er nog ergens een setting die het verbeterd.

*edit*
Je kan in de settings dus de resolutie van het extern scherm vastzetten...
Ookal dacht ik op 720p bezig te zijn, de resolutie was gewoon 4k... |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Engineer Stewie op 20-12-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
XanderDrake schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:25:

Helaas voor @Amos_x heeft Valve ook dit te zeggen:

Valve hopes the Steam Deck will inspire new Steam Boxes, too — but it probably won’t build them itself
[...]
Ze hoeven ze niet per se zelf te bouwen. Een derde partij kan dat prima. Of ook particulier. Wel moeten ze de 'reference hardware' omschrijven. Iets als: AMD SOC met iGPU, uit de 6000 serie...

En dan kan je daarop je hardware uitzoeken, en zelf een steam boxje in elkaar schroeven en daar hun image van SteamOS op installeren.

Het is me alleen, zelfs nu, nog steeds niet duidelijk hoe het zit met dat SteamOS dat je van de valve website kan downloaden. Het lijkt er op dat dit helemaal niet synchroon is met de ontwikkelingen van het steam Deck OS? Dat alle verbeteringen voor de deck + alle verbeteringen in proton niet doorgevoerd worden in SteamOS, en dat SteamOS feitelijk totaal iets anders is.

Jammer, want met een iets breder opgezette Steam deck OS, en een lijstje aan compatibele hardware, kom je al een heel eind als je als eindgebruiker een "PC game console" wil bouwen. De console ervaring met pc games aan de tv. Daar is zeker een markt voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-04 13:33
Amos_x schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:17:
[...]

Ze hoeven ze niet per se zelf te bouwen. Een derde partij kan dat prima. Of ook particulier. Wel moeten ze de 'reference hardware' omschrijven. Iets als: AMD SOC met iGPU, uit de 6000 serie...

En dan kan je daarop je hardware uitzoeken, en zelf een steam boxje in elkaar schroeven en daar hun image van SteamOS op installeren.

Het is me alleen, zelfs nu, nog steeds niet duidelijk hoe het zit met dat SteamOS dat je van de valve website kan downloaden. Het lijkt er op dat dit helemaal niet synchroon is met de ontwikkelingen van het steam Deck OS? Dat alle verbeteringen voor de deck + alle verbeteringen in proton niet doorgevoerd worden in SteamOS, en dat SteamOS feitelijk totaal iets anders is.

Jammer, want met een iets breder opgezette Steam deck OS, en een lijstje aan compatibele hardware, kom je al een heel eind als je als eindgebruiker een "PC game console" wil bouwen. De console ervaring met pc games aan de tv. Daar is zeker een markt voor!
Volgens mij is steam OS 3 (de versie van de steamdeck) nog niet volledig vrijgegeven door Valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:41:
[...]

kioxia werkt bij mij prima. Was inderdaad de enige 1TB maar het is een goed merk, zeker geen rommel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Heb een raar probleem…
Deathloop werkte perfect, vandaag geraak ik in het game, maar als ik een level laad gaat hij niet verder.
Als ik het spel in desktop mode start werkt het wel…

*edit oplossing*
Deathloop (wist ik) blijft eindeloos laden als je een FPS limit instelt op de deck. Dat had ik dus niet gedaan, maar wel een refresh limit van 40Hz, icm 40fps limit ingame. Deze combo hoort te werken en deed dat ook.
Tot gisteren... Power settings restoren, game starten, refresh limit terug op 40Hz en dan settings goed zetten heeft geholpen. Geen idee waarom...
Kan weer genieten, want het draait voor de rest feilloos :+

[ Voor 54% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-12-2022 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-04 13:11
Over +/- 10 uurtjes begint de Steam Wintersale. Ben benieuwd, hopelijk wat leuke koopjes voor de Steamdeck :) Welke games hebben jullie op het oog? Ik hoop zelf Rogue Legacy 2 met wat korting te kunnen kopen. Verder maar even kijken wat het aanbod is.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-04 09:48
WinterBase schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:21:
Over +/- 10 uurtjes begint de Steam Wintersale. Ben benieuwd, hopelijk wat leuke koopjes voor de Steamdeck :) Welke games hebben jullie op het oog? Ik hoop zelf Rogue Legacy 2 met wat korting te kunnen kopen. Verder maar even kijken wat het aanbod is.
Merk dat ik sinds ik de SD heb , mijn wenslijst behoorlijk heb aangepast in prioriteit..
Eerste prio is dat het moet draaien en lekker bestuurbaar is op de SD ipv op de gaming rig :+

zelf heb ik staan:
Dave the diver
Coral island
Len's Island (weet niet of die goed doet op SD)
Rogue legacy 2
Keplerth
Soulstone survivors
fights in tight spaces
We who are about to die (geen idee of die bestuurbaar is op SD)
NBA 2k23 (als die onder de 20euro komt lol)
Gedonia

Voor de game rig dan nog:
Marauders (als het nog niet dood is)
Cosmoteer: Starship architect & Commander (demo was cool!)
Teardown
Planet crafter
Zero sievert

zal zeker kieskeuriger moeten worden...
maar heb cult of the lamb eindelijk uitgespeeld dus tijd voor een nieuwe game...
Hoewel ben nu begonnen met Hadez... holy shit dat is ook een lekker spelleke op de SD..
hoog gehalte "nog een keertje dan"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben lekker de gratis spellen van Epic aan het verzamelen, maar het starten van spellen blijft wat lastig. De optie om spellen met art aan Steam toe te voegen vanuit de Herioc app is erg leuk maar spellen starten nooit. Als ik in de snelkoppeling dan --no-gui verwijder werkt het prima. Dit is een kleine moeite maar als je het spel afsluit kom je in Heroic terecht en moet je die weer afsluiten. Het is het net niet..... Voordeell is wel dat je zo control layouts en performance settings per spel hebt.

Hebben meer mensen deze ervaring? Dat de door Heroic aan Steam toegevoegde koppelingen niet direct werken? Ik zit op Steam Beta en de Heroic app is bijgewerkt.

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-04 15:50
Ik krijg net een update op de stable channel naar steamos 3.4! Dat is nog vrij snel gegaan, hopelijk bevat het niet teveel bugs zo vlak voor kerst 😬

• joenja
Tadango schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:51:
Ik ben lekker de gratis spellen van Epic aan het verzamelen, maar het starten van spellen blijft wat lastig. De optie om spellen met art aan Steam toe te voegen vanuit de Herioc app is erg leuk maar spellen starten nooit. Als ik in de snelkoppeling dan --no-gui verwijder werkt het prima. Dit is een kleine moeite maar als je het spel afsluit kom je in Heroic terecht en moet je die weer afsluiten. Het is het net niet..... Voordeell is wel dat je zo control layouts en performance settings per spel hebt.

Hebben meer mensen deze ervaring? Dat de door Heroic aan Steam toegevoegde koppelingen niet direct werken? Ik zit op Steam Beta en de Heroic app is bijgewerkt.
Ik heb net Lego builder's journey geïnstalleerd en dat werkt prima met de door heroic aangemaakte shortcut.

Ik heb wel de game via heroic in desktop mode geïnstalleerd, omdat steam een herstart nodig heeft om de gemaakte shortcut toe te voegen.
In game mode start en stopt het spel daarna zonder issues, en exit direct naar steam. Heb ge proton 7-40 ingesteld bij de installatie in heroic.

Andere spellen nog niet getest, maar wat ik voorheen al had geïnstalleerd werkte meestal wel, afhankelijk van de proton versie. Soms ook helemaal niet, of alleen in desktop mode.
joenja schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:28:
[...]

Ik heb net Lego builder's journey geïnstalleerd en dat werkt prima met de door heroic aangemaakte shortcut.

Ik heb wel de game via heroic in desktop mode geïnstalleerd, omdat steam een herstart nodig heeft om de gemaakte shortcut toe te voegen.
In game mode start en stopt het spel daarna zonder issues, en exit direct naar steam. Heb ge proton 7-40 ingesteld bij de installatie in heroic.

Andere spellen nog niet getest, maar wat ik voorheen al had geïnstalleerd werkte meestal wel, afhankelijk van de proton versie. Soms ook helemaal niet, of alleen in desktop mode.
Vaag... Ik heb ook via desktop het spel en de shortcut geinstalleerd. Hier wel Proton GE 7-37 maar dat maakt weinig uit lijkt me. Andere proton versie maakt ook geen verschil. Als ik de standaard link met --no-gui gebruik dan wordt het beeld even zwart en daarna daarna ben ik weer in Steam.

Dan heb ik toch ergens een instellingen of iets anders waardoor dit niet werkt.... gek.

• joenja
Edit: steamos 3.4.1 heeft een rollback wat sdcard mount point betreft (die was in 3.4 aangepast), dus nevermind 😅

[ Voor 93% gewijzigd door joenja op 22-12-2022 14:39 . Reden: Steamos 3.4 > 3.4.1 ]

• sacaji
Mijn god, heb Days Gone en RDR2 laatst gekocht en nog niet eens gepeeld/uitgespeeld haha, deze draaien gewoon Steam OS. Daarnast Windows erop dual boot met FIfa, AOE4 en NFS Unbound. Wil wel nog paar spellen, denk maar dat ik binnenkort zo een 1TB koop voor de SteamDeck voor alle spellen die nog komen _/-\o_ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Laatst online: 26-04 13:11
sacaji schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:30:
[...]

Mijn god, heb Days Gone en RDR2 laatst gekocht en nog niet eens gepeeld/uitgespeeld haha, deze draaien gewoon Steam OS. Daarnast Windows erop dual boot met FIfa, AOE4 en NFS Unbound. Wil wel nog paar spellen, denk maar dat ik binnenkort zo een 1TB koop voor de SteamDeck voor alle spellen die nog komen _/-\o_ :9~
Dual boot gedaan op het interne geheugen van de Deck? Ik had Windows 10 geprobeerd met een vlot SD kaartje maar vond de performance tegen vallen dus uiteindelijk maar weer gewiped en voor extra opslag gebruikt maar zou graag FH5 en FIFA willen spelen op de Deck.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
WinterBase schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:16:
[...]

Dual boot gedaan op het interne geheugen van de Deck? Ik had Windows 10 geprobeerd met een vlot SD kaartje maar vond de performance tegen vallen dus uiteindelijk maar weer gewiped en voor extra opslag gebruikt maar zou graag FH5 en FIFA willen spelen op de Deck.
Gebruikte eerst een externe SSD maar vond het irritant. Draai NFS Unbound op medium en FIFA ook, geen last van stotter of iets. Had deze guide gevolgd om het vlotter te maken: YouTube: WinDeck Best Setup 2022 - The best setup for Windows 10/11 on Steam ...

• jaspov
De heroic games launcher heeft in de library een hartje/ favourite optie. Ik kan alleen nergens vinden hoe je een favoriet toevoegt? Had verwacht als je een spel selecteert dan de pagina erna - iemand een idee?

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:23
Vanmiddag (te) snel nieuwste stable geinstalleerd. Nintendo Switch Pro controller verbindt nog steeds prima maarde SD reageert niet meer op input (lockscreen, menu, etc nog geen game getest maar zal wel niet). Vanavond wat meer tijd en dam verder uitzoeken. Wwes gewaarschuwd dus.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:35
prutsger schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:44:
Vanmiddag (te) snel nieuwste stable geinstalleerd. Nintendo Switch Pro controller verbindt nog steeds prima maarde SD reageert niet meer op input (lockscreen, menu, etc nog geen game getest maar zal wel niet). Vanavond wat meer tijd en dam verder uitzoeken. Wwes gewaarschuwd dus.
Blijkbaar heeft de vorige update dat al om zeep geholpen, ik draai nu nog 3.3.3 en hier werkt de Pro Controller wel (net getest, maar ik gebruik normaal gesproken liever DS4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenja
prutsger schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:44:
Daar is zo te zien ook al een fix voor op de stable:

"Steam Deck Client Update

We have just shipped an updated Steam Client to the Stable (default) channel. This update includes all the changes and improvements that have been undergoing testing in the Beta and Preview channels.

General
Fixed regression causing games to crash due to missing dependencies
Steam Input
Fixed regression causing Switch controllers to not be detected properly"

• Erapaz

Ja zelfde ervaring. Ik start alle spellen vanuit Heroic. Soms moet ik op opnieuw inloggen. Laatst had heroic een nieuwe prefix folder gemaakt, alle settings en savegames weg. De oude stond er gelukkig nog met iets als “corrupted-shadowofthetombraider.pfx”. Had het niet zo snel door en het spel starte niet omdat ie was teruggegaan naar DirectX 12.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:23
joenja schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:29:
[...]

Daar is zo te zien ook al een fix voor op de stable:

"Steam Deck Client Update

We have just shipped an updated Steam Client to the Stable (default) channel. This update includes all the changes and improvements that have been undergoing testing in the Beta and Preview channels.

General
Fixed regression causing games to crash due to missing dependencies
Steam Input
Fixed regression causing Switch controllers to not be detected properly"
Je was me net voor, zag het net idd. Snelle fix, werkt weer.

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Ik zou, als je gamepass heb, eerst daar even kijken. Ik vergeet dat altijd. Laatst bijna High on Life gekocht maar die zit ook gewoon in gamepass

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:07:
[...]

Ik zou, als je gamepass heb, eerst daar even kijken. Ik vergeet dat altijd. Laatst bijna High on Life gekocht maar die zit ook gewoon in gamepass
Maar dan moet je streamen, of is er ondertussen een manier om gamepass games te installeren op steam deck (zonder Windows te installeren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Finraziel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 00:17:
[...]

Maar dan moet je streamen, of is er ondertussen een manier om gamepass games te installeren op steam deck (zonder Windows te installeren)?
Nee dan moet je idd streamen maar dat werkt niet echt verkeerd ofzo. Heb er nog niet heel veel gebruik van gemaakt maar voor wat ik zag is de beeldkwaliteit van het streamen minstens zo goed als van steamdeck zelf, vaak beter zelfs maar je moet idd wel streamen dus wil je on the go spelen dan is dat niet echt een optie.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Vraag over de steam deck interface. Ik heb non steam games in desktop mode een poster fanart gegeven.

Alleen in game mode is het eerste spel onder “Recent games” altijd landscape en dan zie je een lelijke grijze tegel. Kan je ook een landscape art meegeven als alternatief?

Ben er ook nog steeds niet uit hoe je in heroic favorieten aanmaakt om de collectie wat overzichtelijker te maken. Favorieten weergeven is via het hartje. Maar hoe voeg je favorieten toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:44
jaspov schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:28:
Vraag over de steam deck interface. Ik heb non steam games in desktop mode een poster fanart gegeven.

Alleen in game mode is het eerste spel onder “Recent games” altijd landscape en dan zie je een lelijke grijze tegel. Kan je ook een landscape art meegeven als alternatief?

Ben er ook nog steeds niet uit hoe je in heroic favorieten aanmaakt om de collectie wat overzichtelijker te maken. Favorieten weergeven is via het hartje. Maar hoe voeg je favorieten toe?
Ja dat kan, dit moet je dan in desktop mode doen via Steam en dan in het 'recently played' gedeelte artwork instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Evernote schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:38:
[...]

Ja dat kan, dit moet je dan in desktop mode doen via Steam en dan in het 'recently played' gedeelte artwork instellen.
Dank. Als ik in deskop-mode steam open, library, recent en op Heroic rechtermuis klik dan heb ik manage artwork, daar kan ik maar 1 plaatje opgeven. Niet portret én landscape? Had al een portret art toegevoegd en dan is de enige optie "clear artwork"- zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:44
jaspov schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:56:
[...]

Dank. Als ik in deskop-mode steam open, library, recent en op Heroic rechtermuis klik dan heb ik manage artwork, daar kan ik maar 1 plaatje opgeven. Niet portret én landscape? Had al een portret art toegevoegd en dan is de enige optie "clear artwork"- zie ik iets over het hoofd?
Er zijn meerdere ‘niveaus’ waar je artwork kan toevoegen:

Poster artwork (3:2 verhouding) - Deze artwork wordt gebruikt in je overzicht o.a. recent games en je library maar is niet je ‘last played’ game. In desktop mode is dit ‘all games’.

‘Banner poster’ artwork (16:9 verhouding) - Deze artwork wordt gebruikt in je recent games overzicht als laatst gespeelde game. Je zou de optie moeten hebben om hier aparte artwork in te stellen in desktop mode. Dit werkt alleen als de game of software als laatst geopend is en deze wordt weergeven in ‘recent games’

Banner artwork (desktop only) - Deze artwork zie je wanneer je met de desktop client een game selecteert en hier worden ook de categorieën en extra informatie getoond (bijvoorbeeld of het een single player game is, remote play ondersteund is etc.)

Thumbnail/icon (1:1 verhouding) - Dit is een klein icoontje dat in je Steam desktop library wordt getoond naast de naam van een game.

Overigens is er ook een Decky plug-in om het beheren van artwork een stuk makkelijker te maken.

Hier meer informatie, ik moet deze zelf ook nog eens proberen:
https://steamdeckhq.com/n...steamgriddb-decky-plugin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik zoek nog een leuke racegame voor op de Deck. Vorig jaar met een T300 veel Assetto Corsa gespeeld. Maar op de Deck is casual misschien leuker? Ik zat te denken aan Dirt Rally 2.0. Of misschien een Need for Speed? Most wanted 2005 heb ik helemaal grijs gespeeld, maar ik begrijp dat de nieuwere delen daar niet aan kunnen tippen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:43:
Ik zoek nog een leuke racegame voor op de Deck. Vorig jaar met een T300 veel Assetto Corsa gespeeld. Maar op de Deck is casual misschien leuker? Ik zat te denken aan Dirt Rally 2.0. Of misschien een Need for Speed? Most wanted 2005 heb ik helemaal grijs gespeeld, maar ik begrijp dat de nieuwere delen daar niet aan kunnen tippen?
Art of Rally?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaspov
Evernote schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:20:
[...]

Overigens is er ook een Decky plug-in om het beheren van artwork een stuk makkelijker te maken.

Hier meer informatie, ik moet deze zelf ook nog eens proberen:
https://steamdeckhq.com/n...steamgriddb-decky-plugin/
Dank, deze route gekozen. Voegt per spel simpele optie toe om artwork aan te passen, poster, wide en nog een paar. thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
jaspov schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:58:
De heroic games launcher heeft in de library een hartje/ favourite optie. Ik kan alleen nergens vinden hoe je een favoriet toevoegt? Had verwacht als je een spel selecteert dan de pagina erna - iemand een idee?
Als ik me niet vergis --> met muiscursor op spel, rechtermuisknop (RB) en in dat contextmenu zit o.a. de optie om hem als favoriet in te stellen.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniemand op 23-12-2022 12:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
kena op de sd en op full hd: werkt perfect. wat een mooi spel zeg.
handheld uiteraard ook een juweeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:50
Hot Pursuit Remastered komt nog het meest in de buurt van de oude NFS-games. Niet standaard support voor de deck, al schijnt het wel mogelijk te zijn met wat gepruts (zelf niet getest).

Misschien te arcade racer voor jou, maar zelf helemaal weg van Horizon Chase Turbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
Anoniemand schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:31:
[...]

Als ik me niet vergis --> met muiscursor op spel, rechtermuisknop (RB) en in dat contextmenu zit o.a. de optie om hem als favoriet in te stellen.
Yes, muis aangesloten en rechtermuisknop is het. Op de steam deck linker trigger - daar gaat het mis in mijn hoofd. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Forza horizon is tegenwoordig meer wat NFS vroeger was. Ik ben het zelf helemaal niet eens met dat hot pursuit remastered in de buurt van most wanted 2005 zou komen (en de reboot van MW al zeker niet).

MW2005 is mijn favoriete arcade racer ooit. Het mooie vond ik dat de physics weliswaar arcade waren maar wel gebaseerd op de werkelijkheid. Dat is volledig weg bij recentere NFS titels waarbij je even de rem aantikt en dan automatisch een perfecte drift om elke bocht maakt ongeacht hoe hard je aan kwam zeilen. Hot Pursuit heeft voor mij dan nog het probleem dat het een mix was tussen NFS en Burnout en hoewel ik die beiden goed vond werkte mix voor mij niet. Ook meen ik dat er wapens in hot pursuit zaten (niet als Mario kart, maar bv politie met emp). Vond ik ook helemaal niks... Leuke van de pursuits in MW2005 was imho nou net dat je met een goed getimede beuk andere auto's kon laten crashen, niet gewoon lang genoeg in range van je wapen blijven...

Forza horizon biedt diezelfde perfecte mix van arcade en realiteit vind ik die MW2005 had, alleen helaas geen politie. Dat is mijn natte droom, dat ze een dlc uit zouden brengen of zo waarin je politie aan en uit kunt zetten in horizon 5 :+ (maar zie het niet gebeuren).

Nieuwere NFS vind ik overigens wel weer leuker. Heb de nieuwste nog niet gespeeld maar payback en heat waren leuke tussendoortjes. Ik vind het dus alleen jammer dat die extreem onrealistische drifts met afstand de snelste manier van rijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Finraziel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:00:
[...]

Forza horizon is tegenwoordig meer wat NFS vroeger was. Ik ben het zelf helemaal niet eens met dat hot pursuit remastered in de buurt van most wanted 2005 zou komen (en de reboot van MW al zeker niet).

MW2005 is mijn favoriete arcade racer ooit. Het mooie vond ik dat de physics weliswaar arcade waren maar wel gebaseerd op de werkelijkheid. Dat is volledig weg bij recentere NFS titels waarbij je even de rem aantikt en dan automatisch een perfecte drift om elke bocht maakt ongeacht hoe hard je aan kwam zeilen. Hot Pursuit heeft voor mij dan nog het probleem dat het een mix was tussen NFS en Burnout en hoewel ik die beiden goed vond werkte mix voor mij niet. Ook meen ik dat er wapens in hot pursuit zaten (niet als Mario kart, maar bv politie met emp). Vond ik ook helemaal niks... Leuke van de pursuits in MW2005 was imho nou net dat je met een goed getimede beuk andere auto's kon laten crashen, niet gewoon lang genoeg in range van je wapen blijven...

Forza horizon biedt diezelfde perfecte mix van arcade en realiteit vind ik die MW2005 had, alleen helaas geen politie. Dat is mijn natte droom, dat ze een dlc uit zouden brengen of zo waarin je politie aan en uit kunt zetten in horizon 5 :+ (maar zie het niet gebeuren).

Nieuwere NFS vind ik overigens wel weer leuker. Heb de nieuwste nog niet gespeeld maar payback en heat waren leuke tussendoortjes. Ik vind het dus alleen jammer dat die extreem onrealistische drifts met afstand de snelste manier van rijden is.
MW2005 was tijdens mijn Master, die heb ik kapot gespeeld dus tijdens het uitstellen van mijn verslag haha :) Voor mij een heerlijk gevoel, waarbij je echt het idee had dat je met je dikke zelf getunede auto vrij kon rondrijden en af en toe een race kon doen.

Hot Pursuit is voor mij NFS 3, die uit 1998 dus :)

Wel jammer dat NFS daarna hard is achteruit gegaan. Dus toch Forza Horizon halen dan (wel duurder), en dan versie 4 of 5? 5 heb ik via gamepass gespeeld, maar ik weet niet of die fatsoenlijk draait op de deck. Schijnen wel wat issues mee te zijn. Of anders toch NFS Heat uit de steam sale (13 euro geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:00:
[...]

MW2005 was tijdens mijn Master, die heb ik kapot gespeeld dus tijdens het uitstellen van mijn verslag haha :) Voor mij een heerlijk gevoel, waarbij je echt het idee had dat je met je dikke zelf getunede auto vrij kon rondrijden en af en toe een race kon doen.

Hot Pursuit is voor mij NFS 3, die uit 1998 dus :)

Wel jammer dat NFS daarna hard is achteruit gegaan. Dus toch Forza Horizon halen dan (wel duurder), en dan versie 4 of 5? 5 heb ik via gamepass gespeeld, maar ik weet niet of die fatsoenlijk draait op de deck. Schijnen wel wat issues mee te zijn. Of anders toch NFS Heat uit de steam sale (13 euro geloof ik).
Ik draai al een tijdje Forza 5 onder windows 11(dualboot) op de steamdeck. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 18:07
Finraziel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:00:
[...]

MW 2005 met de redux mod is nu nog steeds goud op de Steamdeck. Samen met TDU 2 modded en Outrun coast to coast mijn favo racegames op de SD.

(er is alweer een Redux V3 zie ik net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Grid Autosport of de eerste Grid modded met oa. life career speelt best lekker op de SD en flink afwijkend kan ik je Circuit superstars (topdown) en Horizon Chase turbo aanraden. AMS 2 schijnt ook goed te werken op de SD, mar die speel ik liever in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Seth_Chaos schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:05:
[...]

Ik draai al een tijdje Forza 5 onder windows 11(dualboot) op de steamdeck. Werkt perfect.
SD kaart of beiden vanaf de SSD? Mis best wel dat ik gamepass games niet kan spelen op de SD op Streamen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Laatst online: 18-03 15:16
Ik gebruik tegenwoordig https://github.com/redromnon/HeroicBashLauncher. mijn stappen. In desktop mode spel via Heroic downloaden en starten. Als het werkt, dan die BashLaucher runnen, die voegt t aan steam library toe. Weer opstarten in gamemode en voila...

Hoe dat zit met cloud save weet ik niet, jammer dat alleen Steam een zorgeloze ervaring levert nu (nog?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
Ook Forza Horizon 5 via Steam op Steam OS, draait aldoor al als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov

Hier drie games via heroic geïnstalleerd. Twee starten en 1 niet. Blijft toch wat vaag allemaal als je niet via steam zelf werkt.

Ook de epic games store los geïnstalleerd maar die update dan alleen als je hem start vanaf de desktop. En start vrij traag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:43:
[...]

Hier drie games via heroic geïnstalleerd. Twee starten en 1 niet. Blijft toch wat vaag allemaal als je niet via steam zelf werkt.

Ook de epic games store los geïnstalleerd maar die update dan alleen als je hem start vanaf de desktop. En start vrij traag op.
Gek, een steam os update ene en reboot later en het werkt nu wel weer, dus de --no-gui maar weer terug gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024

Goeie plugin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
Ok. Steam sale is begonnen. IS er een manier om SD games te zien in de sale?

En dan bedoel ik dus de games uit de sale.

[ Voor 23% gewijzigd door maartend op 23-12-2022 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
Je kan bij discounts/aanbiedingen via great on the deck, ze zien. Of even filteren met Steam Deck erbij 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:42:
Ok. Steam sale is begonnen. IS er een manier om SD games te zien in de sale?

En dan bedoel ik dus de games uit de sale.
In de iOS app kan ik in ieder geval gaan naar categories - great on deck - discounted (stukje naar onder, een van de tabs in het lijstje top sellers, new & trending enz.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Afgelopen dagen begonnen met Dying Light….. man man wat heb ik me al een flink aantal keer kapot geschrokken. Je wordt er zo ingezogen, zo spannend. Je zet hem uit, pakt hem tijdje later weer op en kan direct verder. Wat een pracht apparaat die steam deck 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ido_nl schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:04:
Hoe dat zit met cloud save weet ik niet, jammer dat alleen Steam een zorgeloze ervaring levert nu (nog?).
Non-Steam spellen slaan niets op via Steam. Als het een andere online launcher gebruikt, dan synchroniseert het mogelijk via die launcher. Anders wordt enkel data offline opgeslagen. Hier zou je wel een eigen synchronisatiemethode voor kunnen gebruiken (zoals Syncthing).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:06
@NinjaKiwiNL dying light is inderdaad een pareltje. Menig nacht niet kunnen slapen omdat ik nog bomvol adrenaline zat haha. Vooral de nachten durfde ik in het begin niet aan, maar op een gegeven moment als je het doorhebt zijn die ook te doen. Je moet ook “the following” spelen. De auto en de wijdse open wereld zorgen voor een iets andere gameloop. Je progressie uit deel 1 gaan ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Beakzz schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:37:
[...]

MW 2005 met de redux mod is nu nog steeds goud op de Steamdeck. Samen met TDU 2 modded en Outrun coast to coast mijn favo racegames op de SD.

[YouTube: NFS Most Wanted REDUX 2.3 | Ultimate Overhaul, Cars & Graphics Mod in 4K [Re-Upload]]

(er is alweer een Redux V3 zie ik net)
Ah top! Dit is een leuk klusje om even uit te zoeken hoe dit aan de praat te krijgen op de steamdeck. Een van de redenen dat ik hem wat, dat ik weer met mods aan de slag kan (heb jaren lang alleen op consoles gegamed).

@Beakzz Ik krijg hem helaas niet werkend. Als ik MW opstart is alle tekst onleesbaar. De oplossing zou moeten zijn om "WINEDLLOVERRIDES="dinput8=n,b" %command%" toe te voegen als opstart commando. Helaas start het spel dan niet op. Ergens gelezen dat je hem op windowed fullscreen moet zetten, maar geen idee waar dat moet. Ben je hier ook tegen aan gelopen?

[ Voor 27% gewijzigd door Erapaz op 24-12-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Laatst online: 18-03 15:16
The Zep Man schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:54:
[...]
Non-Steam spellen slaan niets op via Steam. Als het een andere online launcher gebruikt, dan synchroniseert het mogelijk via die launcher. Anders wordt enkel data offline opgeslagen. Hier zou je wel een eigen synchronisatiemethode voor kunnen gebruiken (zoals Syncthing).
Ik weet dat Epic ook cloud saves heeft, maar dat voor elk spel en via Heroic ook werkt is niet helemaal helder.
Syncthing lijkt me een goeie oplossing, maar wat ik nog niet helemaal begrijp zijn de verschillende plekken waar de save games kunnen staan.

Er bestaat volgens mij geen steam deck app, die kan uitlezen waar alle saves staan. Ludusavi bestaat, maar die doet dat ook niet echt. Is er toevallig een blog post waar je van weet die syncen van saves uitlegt?
/edit
Wat gevonden https://deckcentral.net/p...ame_saves_with_syncthing/

[ Voor 5% gewijzigd door ido_nl op 24-12-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ido_nl schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:21:
[...]

Ik weet dat Epic ook cloud saves heeft, maar dat voor elk spel en via Heroic ook werkt is niet helemaal helder.
Heroic schijnt Legendary te gebruiken:
Syncing cloud saves (compatible with EGL)
Syncthing lijkt me een goeie oplossing, maar wat ik nog niet helemaal begrijp zijn de verschillende plekken waar de save games kunnen staan.

Er bestaat volgens mij geen steam deck app, die kan uitlezen waar alle saves staan. Ludisavi bestaat, maar die doet dat ook niet echt. Is er toevallig een blog post waar je van weet die syncen van saves uitlegt?
Geen idee. Wat ik weet is dat de locaties van saves (ook onder Windows) nooit gestandaardiseerd zijn.

Met wat scripting in Bash kan je waarschijnlijk iets voor elkaar krijgen dat 99% van de spellen kan synchroniseren, door van elke Proton prefix de 'My Documents' en %APPDATA% directories te synchroniseren.

[ Voor 47% gewijzigd door The Zep Man op 24-12-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Erapaz schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:47:
[...]

Ah top! Dit is een leuk klusje om even uit te zoeken hoe dit aan de praat te krijgen op de steamdeck. Een van de redenen dat ik hem wat, dat ik weer met mods aan de slag kan (heb jaren lang alleen op consoles gegamed).

@Beakzz Ik krijg hem helaas niet werkend. Als ik MW opstart is alle tekst onleesbaar. De oplossing zou moeten zijn om "WINEDLLOVERRIDES="dinput8=n,b" %command%" toe te voegen als opstart commando. Helaas start het spel dan niet op. Ergens gelezen dat je hem op windowed fullscreen moet zetten, maar geen idee waar dat moet. Ben je hier ook tegen aan gelopen?
Die start command heb je idd nodig. Denk zelfs dat je mijn reactie op de vid te pakken had :)

Met de meeste mods installeer ik het spel volledig op de pc, regel dan alle instellingen zoals de gewenste resolutie en dan zet ik de map volledig over naar de SD. Als je problemen blijft houden kan ik het ook volledig op Google drive zetten zo dat je die fouten allemaal kan uitsluiten.

De enige afwijking die ik mij kan bedenken is dat ik extra Protons geinstalleerd heb staan, maar geen idee of dat iets voor deze game uit maakt.Ik zal even checken op welke versie ik nu draai.

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 24-12-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Beakzz schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:15:
[...]

Die start command heb je idd nodig. Denk zelfs dat je mijn reactie op de vid te pakken had :)

Met de meeste mods installeer ik het spel volledig op de pc, regel dan alle instellingen zoals de gewenste resolutie en dan zet ik de map volledig over naar de SD. Als je problemen blijft houden kan ik het ook volledig op Google drive zetten zo dat je die fouten allemaal kan uitsluiten.

De enige afwijking die ik mij kan bedenken is dat ik extra Protons geinstalleerd heb staan, maar geen idee of dat iets voor deze game uit maakt.Ik zal even checken op welke versie ik nu draai.
Mijn tweede poging was inderdaad op de pc installeren en alles over zetten. Lukte helaas ook niet. Spel startte helemaal niet meer. En de installer blijft nu hangen op 0.0 %, dus installeren lukt me ook niet meer. Ik gebruik de laatst Proton GE 7-43 geloof ik. Maar heb ook Proton Experimental geprobeerd.

Als je het op een gdrive zou kunnen zetten zou dat natuurlijk super zijn. Heb voor nu toch maar Forza Horizon 4 op steam gekocht. Installeren en gaan is wel lekker na een dag klooien zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Zoek naar een powerbank voor mijn SteamDeck. Heb oog op deze van Anker; Anker 737 Power Bank
Anker 737 Power Bank (PowerCore 24K), 3-port 24,000mAh charger with 140W power, smart digital screen, compatible with iPhone 13 series, Samsung, MacBook, Dell, AirPods and more https://amzn.eu/d/fFyQuOZ

Iemand een mening hierover/goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
sacaji schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:02:
Zoek naar een powerbank voor mijn SteamDeck. Heb oog op deze van Anker; Anker 737 Power Bank
Anker 737 Power Bank (PowerCore 24K), 3-port 24,000mAh charger with 140W power, smart digital screen, compatible with iPhone 13 series, Samsung, MacBook, Dell, AirPods and more https://amzn.eu/d/fFyQuOZ

Die heb ik, werkt prima maar wel een forse brick (zwaar). Schermpje is wel cool. Momenteel weer 20 euro korting bij amazon.de, dus lijkt me een goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:26

Zal zeker goed werken. Wat een kneiter :D

Vanaf 30 watt USB pd kan je de Deck opladen tijdens het spelen. Vanaf 18 watt kan je de Deck ook vanaf standby opladen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Mooi ding maar wel heel erg prijzig zeg…
Ik heb zelf de Baseus Amblight Power Bank 65W. Kwam er later pas achter dat er nogal wat slechte batches tussen kunnen zitten, maar tot nu toe werkt die van mij gelukkig perfect voor €45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
XanderDrake schreef op maandag 26 december 2022 @ 08:25:
[...]

Zal zeker goed werken. Wat een kneiter :D

Vanaf 30 watt USB pd kan je de Deck opladen tijdens het spelen. Vanaf 18 watt kan je de Deck ook vanaf standby opladen.
Haha puur om het schermpje wil ik hem 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-04 17:29
Ik kijk de laatste dagen vaak naar een steam deck. Op zowel marktplaats als in de steam store…. Maar ik twijfel. Ik heb een PlayStation 4 maar die raak ik eigenlijk nooit meer aan. Het mobiele van de Deck trekt me aan. Maar ik ben een beetje bang dat ik de Deck ook in een hoek ga gooien na een tijdje. Kan ik door jullie toch over de streep getrokken worden of laat ik het lekker zitten? Dank.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
Knoezelbos schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:10:
Ik kijk de laatste dagen vaak naar een steam deck. Op zowel marktplaats als in de steam store…. Maar ik twijfel. Ik heb een PlayStation 4 maar die raak ik eigenlijk nooit meer aan. Het mobiele van de Deck trekt me aan. Maar ik ben een beetje bang dat ik de Deck ook in een hoek ga gooien na een tijdje. Kan ik door jullie toch over de streep getrokken worden of laat ik het lekker zitten? Dank.
Dat zal je toch echt zelf moeten bepalen. Ik merk zelf dat ik vaker de steam deck pak dan dat ik achter de playstation kruip. Maar als je helemaal geen trek hebt ik gamen dan schiet dat ook niet op. Dus waarom game je weinig? en kan de steam deck daar een oplossing voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Nu online
Heb mijn deck snel weer verkocht mijn tip is lees je goed in voor je het koopt. Heb zelf een game pc met goede specs dus was voor mij een tegenvaller kwa kracht wat zo een ding heeft. Als je van een ps4 komt ga je er wel op vooruit je kunt altijd nog je deck in een dock gebruiken. Kijk even rond op steam naar welke spellen goed op de deck werken en of deze jou aanspreken. Windows op de deck voor als je games met anticheat wilt gebruiken kan maar is imo niet fijn ivm missende drivers (fan control) fifa 23 (speel ik graag) ziet er lelijk uit want kent de deck resolutie niet. Warzone is weer goed te doen op low. Zet alle voordelen en nadelen in een rij en bepaal zelf of je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Sokucho schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:22:
[...]

Heb mijn deck snel weer verkocht mijn tip is lees je goed in voor je het koopt. Heb zelf een game pc met goede specs dus was voor mij een tegenvaller kwa kracht wat zo een ding heeft. Als je van een ps4 komt ga je er wel op vooruit je kunt altijd nog je deck in een dock gebruiken. Kijk even rond op steam naar welke spellen goed op de deck werken en of deze jou aanspreken. Windows op de deck voor als je games met anticheat wilt gebruiken kan maar is imo niet fijn ivm missende drivers (fan control) fifa 23 (speel ik graag) ziet er lelijk uit want kent de deck resolutie niet. Warzone is weer goed te doen op low. Zet alle voordelen en nadelen in een rij en bepaal zelf of je het doet.
Is best logisch dat een game pc beter is dan een Steam deck. Kon je van te voren al weten toen je het kocht. Steam deck koop je niet persee voor de graphics maar als je “on the go” spellen wilt spelen. Ik kan gewoon prima AoE4, Fifa23, NFS Unbound en MW2 spelen op deck, als ik puur voor graphics wil gebruik ik me pc ja. Nu kan ik het ook spelen tijdens vakantie, bij vriendin, zelfs in pauze op werk terwijl het maar een klein ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Voordeel van de deck tov ps4 is dat het een goedkope/enorme library van pc games 'unlockt' van een stationaire desktop/game pc/game laptop, naar iets wat je gemakkelijk overal kan gebruiken, of al eens via een dock aan de tv kan hangen.

Plus, als je daarin geïnteresseerd bent, maakt het van je pc-game library iets meer een 'console-ervaring'.

Zelf merk ik dat daar soms wel naar verlang, en dat ik dat comfort en quality of life van een console omgeving graag doorgezet wil zien in een (open) pc- omgeving. Ik heb zelf geen deck, maar ik sta volledig achter de enorme inspanning van valve om pc gamen weg te trekken van die windows afhankelijkheid (maar dan ben je wel weer afhankelijk van andere libraries en translation layers zoals proton). En die de hele pc-omgeving meer als een console neerzetten.

Dus ik verwacht in het volgende jaar dat alle software verbeteringen uit het OS op de deck stillaan toegang vinden naar Steam OS, en dat ik dus zelf, met eigen hardware, een Steam OS 'box' kan configureren.

@Knoezelbos . Ik weet niet of je ervaring hebt met een switch? Of kan lenen? Andere hardware, andere library, maar het concept is hetzelfde. Ik heb ooit een switch lite gekocht (voor mario), en heb er letterlijk een halve game op gespeeld.

Ik heb niets tegen mobiel gamen, maar persoonlijk trekt de formfactor me totaal niet. Ik zit niet graag te turen naar een schermpje tussen m'n handen. Dat voel je in je nek. Of andersom moet je je handen wat hoger proberen te houden en ga je eerder met een kussen op je benen op de bank zitten). En qua controller zit je vast aan wat aan de deck (of switch) hangt.

Maar ik heb wel een grote voorliefde voor sffpc's, of low power IGPU pc's. Als het doel is om je pc games te 'ontsluiten' naar de woonkamer, of naar andere ruimtes/vakantiehuis/op verplaatsing, dan kan je ook eens kijken naar een mini pc van BEELINK of MINISFORUM (minimum met amd 6800U of 6900HX, die meer performance bieden dan de steam deck). Dit zijn pc's met de footprint van een cd-doosje (iets dikker) die je dus gemakkelijk even meeneemt en aan een scherm koppelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Ik had hetzelfde, maar dan met een PS5 (heb die sinds release). De drempel is te groot met kids om die ‘s avonds nog helemaal aan te zetten.
De deck pak je even als je naar de toilet gaat, of in bed nog even voor het slapen. Als je het geld heb zou ik hem gewoon halen. Enig nadeel vind ik dat ie heel groot is en dat je hem dus niet makkelijk meeneemt. Verder vind ik het lastig een goede houding te vinden, hij is best zwaar namelijk. Verder een top ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-04 17:29
jaspov schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:13:
[...]

Dat zal je toch echt zelf moeten bepalen. Ik merk zelf dat ik vaker de steam deck pak dan dat ik achter de playstation kruip. Maar als je helemaal geen trek hebt ik gamen dan schiet dat ook niet op. Dus waarom game je weinig? en kan de steam deck daar een oplossing voor zijn?
Ik zet de PlayStation eigenlijk nooit meer aan omdat ik de ander (lees vrouw) in de avond niet wil irriteren met mijn gegame. Dus het komt er op neer dat hij niet meer aangaat.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 19:57
Knoezelbos schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:48:
[...]

Ik zet de PlayStation eigenlijk nooit meer aan omdat ik de ander (lees vrouw) in de avond niet wil irriteren met mijn gegame. Dus het komt er op neer dat hij niet meer aangaat.
Remote play gebruik van je ps5?
Pagina: 1 ... 62 ... 115 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.