Met een andere game heb ik het ook gehad, maar niet met alle. Een andere proton ga ik meteen proberen!batumulia schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:15:
[...]
Heb je dit getest met andere games ook/andere versie van Proton?
system update channel is stable.Vrietje schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:16:
[...]
ok ook bij de os updates dus? ik heb hem volgens mij beta staan, en dev mode geactiveerd. maar ik ga er vanavond wel weer even naar kijken. dankje wel.
Developer mode staat aan.
CEF Remote Debugging staat aan.
en je moet een wachtwoord gezet hebben in desktop mode.
zie hun github pagina de installatie instructies zijn erg duidelijk
In decky de update channel moet pre-release zijn
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Probleem was dus dat de Steamdeck op beta channel stond. Op stable gezet en daar is het decky icoontje.Hakker schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:26:
[...]
system update channel is stable.
Developer mode staat aan.
CEF Remote Debugging staat aan.
en je moet een wachtwoord gezet hebben in desktop mode.
zie hun github pagina de installatie instructies zijn erg duidelijk
In decky de update channel moet pre-release zijn

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Een ander, simpeler antwoord is:
Een Steam Deck is goedkoper.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik ben van een oude 200GB SD kaart naar een nieuwere grotere snellere capaciteit. Maar die shit overzetten is echt irritant. Ik heb geen usb C hub of iets wat ik op mijn steam deck kan aansluiten. Via netwerk een shared map maken zodat ik vanaf mijn steam deck kan bereiken en uploaden kreeg ik ook niet voor mekaar. Soms dat Linux is wel echt een irritatie puntje. Winpinator* heeft bijvoorbeeld geen optie tot SD kaart toegang.
Nu een 512GB Micro SD voor Windows. Niet optimaal I know maar dan kan ik makkelijk Destiny spelen en Forza en Division 2. Ik kijk wel uit naar een 1TB SSD.
Edit: Destiny 2 ziet er echt slecht uit in graphics in vergelijking met andere games, maar alles staat goed, meer mensen die dit hebben?
Nu een 512GB Micro SD voor Windows. Niet optimaal I know maar dan kan ik makkelijk Destiny spelen en Forza en Division 2. Ik kijk wel uit naar een 1TB SSD.
Edit: Destiny 2 ziet er echt slecht uit in graphics in vergelijking met andere games, maar alles staat goed, meer mensen die dit hebben?
[ Voor 10% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 03-11-2022 15:02 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Voor bestanden overzetten, maar ook "beheer" in de desktop omgeving gebruik ik anydesk. Werkt ook prima. Alleen met kopiëren moet je zorgen dat de Deck niet in slaapstand gaat. Dit is wel als instelling op de Deck aan te passen, maar ideaal is het dan ook weer niet.NinjaKiwiNL schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:35:
Ik ben van een oude 200GB SD kaart naar een nieuwere grotere snellere capaciteit. Maar die shit overzetten is echt irritant. Ik heb geen usb C hub of iets wat ik op mijn steam deck kan aansluiten. Via netwerk een shared map maken zodat ik vanaf mijn steam deck kan bereiken en uploaden kreeg ik ook niet voor mekaar. Soms dat Linux is wel echt een irritatie puntje. Winpart heeft bijvoorbeeld geen optie tot SD kaart toegang.
Irritant? Geweldig! Ik gebruik zelf Linux op de desktop. Kopiëren via SSH (SCP/SFTP) en gaan! Werkt zelfs in gaming mode. Dat kan trouwens ook onder Windows (WinSCP/FileZilla/...).NinjaKiwiNL schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:35:
Soms dat Linux is wel echt een irritatie puntje.
Ik heb ook een 1 TB microSD kaart. Voor sommige grote dingen om te kopiëren trek ik die uit de Steam Deck en kopieer ik het daar direct op. Ook dat gaat gewoon onder Linux.
[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 03-11-2022 16:17 ]
Ik probeerde laatst via Warpinator bestanden erop te krijgen.The Zep Man schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:08:
[...]
Irritant? Geweldig! Ik gebruik zelf Linux op de desktop. Kopiëren via SSH (SCP/SFTP) en gaan! Werkt zelfs in gaming mode. Dat kan trouwens ook onder Windows (WinSCP/FileZilla/...).
Ik heb ook een 1 TB microSD kaart. Voor sommige grote dingen om te kopiëren trek ik die uit de Steam Deck en kopieer ik het daar direct op. Ook dat gaat gewoon onder Linux.
Mijn PC (Linux Mint) kon de Steam Deck wel vinden, maar de Steam Deck mijn PC niet. Ook al opgezocht waarom dat niet ging. Connectie al aangepast naar de juiste internetadapter binnen Warpinator, Warpinator code gecheckt. Alles stond gewoon goed.
Iemand een idee?
Vraag niet waarom dat zo is, maar je moet alle firewalls van Windows uitzetten als je dat gebruikt. Daarna wel weer aanzetten. Ruk programma als je het mij vraagt.MrFortune schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:22:
[...]
Ik probeerde laatst via Warpinator bestanden erop te krijgen.
Mijn PC (Linux Mint) kon de Steam Deck wel vinden, maar de Steam Deck mijn PC niet. Ook al opgezocht waarom dat niet ging. Connectie al aangepast naar de juiste internetadapter binnen Warpinator, Warpinator code gecheckt. Alles stond gewoon goed.
Iemand een idee?
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Maar ik gebruik dus Linux Mint, wat ik ook vertelde in mijn post. Geen Windows dus.batumulia schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:54:
[...]
Vraag niet waarom dat zo is, maar je moet alle firewalls van Windows uitzetten als je dat gebruikt. Daarna wel weer aanzetten. Ruk programma als je het mij vraagt.
Wanneer je desktop Linux draait werkt dat inderdaad allemaal een stuk soepeler. Zelf aantal keer Linux geprobeerd maar wordt er totaal niet warm van, en niet relevant voor mijn gebruik.The Zep Man schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:08:
[...]
Irritant? Geweldig! Ik gebruik zelf Linux op de desktop. Kopiëren via SSH (SCP/SFTP) en gaan! Werkt zelfs in gaming mode. Dat kan trouwens ook onder Windows (WinSCP/FileZilla/...).
Zijn er mensen hier die een externe ssd hebben en daar Windows op draaien? Ik merk de traagheid van Windows op SD kaart is echt niet leuk (lange laadtijden in games + slopen sd kaart) ik heb nu nog een dichte 512GB microsd, en ik twijfel of ik niet beter terug kan sturen en een externe ssd zoals een Samsung portable te kopen. Kan ik daar vanaf Windows draaien, door de snelheid zal de batterij ook wel beter zijn.
Maar heb je hoe dan ook wel naar je firewall instellingen gekeken? Ik zeg het niet voor niks natuurlijkMrFortune schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:44:
[...]
Maar ik gebruik dus Linux Mint, wat ik ook vertelde in mijn post. Geen Windows dus.
Kijk hier anders even naar: https://forums.linuxmint....ic.php?p=2115815#p2115815
[ Voor 12% gewijzigd door batumulia op 03-11-2022 19:16 ]
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Jazeker, maak gebruik van een externe Sandisk 1tb ssd. Werkt super en vlot. Speel daar via Destiny 2.NinjaKiwiNL schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:23:
[...]
Wanneer je desktop Linux draait werkt dat inderdaad allemaal een stuk soepeler. Zelf aantal keer Linux geprobeerd maar wordt er totaal niet warm van, en niet relevant voor mijn gebruik.
Zijn er mensen hier die een externe ssd hebben en daar Windows op draaien? Ik merk de traagheid van Windows op SD kaart is echt niet leuk (lange laadtijden in games + slopen sd kaart) ik heb nu nog een dichte 512GB microsd, en ik twijfel of ik niet beter terug kan sturen en een externe ssd zoals een Samsung portable te kopen. Kan ik daar vanaf Windows draaien, door de snelheid zal de batterij ook wel beter zijn.
Had ook eerst een SD gedaan, maar merkte daarbij prestatie problemen etc. Toen SSD met W10 erop.
Werkt subliem💪🏼
Die Steam Deck is één van de beste aankopen geweest sinds jaren hoor! Heerlijk!
Heeft iemand anders er ook al last van gehad dat de boel er op een monitor te korrelig uitziet omdat de resolutie niet boven de 800P uitkomt?
Ik heb dit geprobeerd aan te passen d.m.v. de FSR optie in desettings maar bij Divinity original sin 2 blijft het allemaal toch erg pixelated (daar kan ik in de resolutie ook niet hoger kiezen dan de steamdeck resolutie) iemand suggesties?
Ik heb dit geprobeerd aan te passen d.m.v. de FSR optie in desettings maar bij Divinity original sin 2 blijft het allemaal toch erg pixelated (daar kan ik in de resolutie ook niet hoger kiezen dan de steamdeck resolutie) iemand suggesties?
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Dit al geprobeerd?jimz93 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:46:
Heeft iemand anders er ook al last van gehad dat de boel er op een monitor te korrelig uitziet omdat de resolutie niet boven de 800P uitkomt?
"In the deck's settings with 3.3.2, go to "Display". There is a new sub-section called "External Display Scaling". Uncheck "Automatically Set Resolution" there and in the drop-down that appears below it, set the resolution you need.. in my case, 2048x1152@60."
Is dat de skin van Dbrand? En zo ja, hoe bevalt het je? Was het moeilijk om het op de SteamDeck te plakken?Denko schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:02:
Ik heb gelijk wat foto's geschoten van de hb0702 icm een steamdeck met hoes.
[Afbeelding]
Warhammer vermintide 2 is nu gratis te claimen bij steam: https://store.steampowere...0/Warhammer_Vermintide_2/
Ja, van dbrand idd. Kwam met de killswitch. Ja, hij zit goed en voelt goed aan. Het was wel gezeik om het allemaal hierheen te krijgen vanuit de VS of waar die ook vandaan kwam.muhda schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:16:
[...]
Is dat de skin van Dbrand? En zo ja, hoe bevalt het je? Was het moeilijk om het op de SteamDeck te plakken?
Hij is niet moeilijk te plaatsen, ff de handleiding volgen.
Wel even een disclaimer, de killswitch skin is aanzienlijk kleiner en simpeler dan de echte. De echte zal wel wat langer duren om te plakken. Maar erg moeilijk is het niet imo.
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik heb tot nu toe nog steeds gezeik met het binnen halen van de killswitch van dbrand. Ik heb nooit reactie gehad op de vraag waarom ze 25(!) euro aan invoerkosten rekenen bovenop de douane kosten van 13 euro (mail is wel gelezen). Het pakket is vorige week blijkbaar geleverd aan een pickup point, maar nergens staat waar. Support ticket aangemaakt, zou binnen 2 dagen een reactie krijgen en nog niets. Sowieso vind ik die 25 euro oplichting aangezien PostNL maar 4 euro rekent.
Vergeet de gratis DLC niet: https://store.steampowere...rmintide_2__Chaos_Wastes/joenja schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:33:
Warhammer vermintide 2 is nu gratis te claimen bij steam: https://store.steampowere...0/Warhammer_Vermintide_2/
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Iemand die CoD MW2 op zijn TV speelt? Ik heb een 55” 4K en zou willen weten of het “speelbaar” is. Heb nog geen SD maar dit zou me overtuigen om een SD te kopen ipv een PS5
Ik lees op internet dat MW2 niet ondersteunt wordt op de Steam Deck omdat de anti-cheat niet werkt op Proton..
Bron: https://stealthoptional.c...-warfare-2-on-steam-deck/
Er staat dat je met een workaround (Windows installeren) het wel werkend kan krijgen, maar gezien de instellingen die dan gesuggereerd worden zou ik er niet veel van verwachten.
Er staat dat je met een workaround (Windows installeren) het wel werkend kan krijgen, maar gezien de instellingen die dan gesuggereerd worden zou ik er niet veel van verwachten.
[ Voor 31% gewijzigd door Froooooom op 04-11-2022 19:35 . Reden: Typo’s ]
Ik weet dat Windows geïnstalleerd moet worden en dat zou ik ook niet erg vinden maar ik zou wel graag de performance weten. Ik weet ook dat de resolutie op 720p of 1080p zal staan. Maar is de game goed speelbaar dan?Froooooom schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:33:
Ik lees op internet dat MW2 niet ondersteunt wordt op de Steam Deck omdat de anti-cheat niet werkt op Proton..
Kijk even hier een Yt video, docked: YouTube: Steam Deck: Modern Warfare 2 Docked Mode (windows 11)iLLuSion_xGen schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:48:
[...]
Ik weet dat Windows geïnstalleerd moet worden en dat zou ik ook niet erg vinden maar ik zou wel graag de performance weten. Ik weet ook dat de resolutie op 720p of 1080p zal staan. Maar is de game goed speelbaar dan?
CryoByte33 is een echte aanrader als je van Steam Deck 'tweaking' houdt, bedankt voor de link!
Net ook de knoop doorgehakt en een steam deck besteld. Had al ff gekeken op de veried pagina en kan behoorlijk wat van mij favoriete games spelen! Nog een aantal YouTube filmpjes bekeken en was helemaal verkocht.
Lijkt me ook een erg leuk apparaat om mee te tweaken (mag graag met Linux werken). Ik vind het echt fantastisch dat gamen op Linux nu ook eindelijk serieuzer wordt. En ik mag graag oude meuk spelen van vorige generaties consoles wat schijnbaar ook erg goed wil.
Lijkt me ook een erg leuk apparaat om mee te tweaken (mag graag met Linux werken). Ik vind het echt fantastisch dat gamen op Linux nu ook eindelijk serieuzer wordt. En ik mag graag oude meuk spelen van vorige generaties consoles wat schijnbaar ook erg goed wil.
Daarvoor moet je niet bij Dbrand zijn maar bij PostNL. Zowieso is het nu het bij een pickup point ligt 10 euro ipv 4. Daarnaast kan je bij de mail van PostNL precies zien wat de kosten zijn.MoonRaven schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:52:
Ik heb tot nu toe nog steeds gezeik met het binnen halen van de killswitch van dbrand. Ik heb nooit reactie gehad op de vraag waarom ze 25(!) euro aan invoerkosten rekenen bovenop de douane kosten van 13 euro (mail is wel gelezen). Het pakket is vorige week blijkbaar geleverd aan een pickup point, maar nergens staat waar. Support ticket aangemaakt, zou binnen 2 dagen een reactie krijgen en nog niets. Sowieso vind ik die 25 euro oplichting aangezien PostNL maar 4 euro rekent.
Als waar... degene die het dichtsbij is. Waar al je pakketjes belanden als je niet thuis ben.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Postnl heeft hier niet mee te maken, word via een ander bedrijf verscheept. Postnl werd alleen als vergelijking genoemd qua importkosten.Hakker schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:33:
[...]
Daarvoor moet je niet bij Dbrand zijn maar bij PostNL. Zowieso is het nu het bij een pickup point ligt 10 euro ipv 4. Daarnaast kan je bij de mail van PostNL precies zien wat de kosten zijn.
Als waar... degene die het dichtsbij is. Waar al je pakketjes belanden als je niet thuis ben.
Nu weet ik het niet hoe het aan de sndere ksnt van de oceaan is geregeld, maar hier in Europa id de verkopende partij verantwoordelijk dat het pakket wordt afgeleverd en zijn ook de opdrachtgever bij de transporteur. Dus als er iets bij de transporteur moet gebeuren kan dus ook alleen de opdrachtgever de transporteur vragen voor onderzoek. Dus sls ik @MoonRaven was zou ik vooral Dbrand lastig vallen met vragen waar het pakket blijft
Vreemd mijn Dbrand spullen kwam via PostNL en Moonraven noemde PostNL expliciet. De verkopende partij is daarentegen NIET verantwoordelijk voor de hoogte van de invoerkosten dat is een ding van de douane. Het enige wat Dbrand doet is de waarde en omschrijving van het product leveren. Dbrand heeft helemaal niets te maken met invoerkosten dus je kan ze wel mails gaan sturen maar zij kunnen je daarbij niet helpen dat is echt iets tussen jou en degene die de aanslag stuurt (in mijn geval PostNL) en daar kreeg ik netjes een specificatie van destijds.cold_as_ijs schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:21:
[...]
Postnl heeft hier niet mee te maken, word via een ander bedrijf verscheept. Postnl werd alleen als vergelijking genoemd qua importkosten.
Nu weet ik het niet hoe het aan de sndere ksnt van de oceaan is geregeld, maar hier in Europa id de verkopende partij verantwoordelijk dat het pakket wordt afgeleverd en zijn ook de opdrachtgever bij de transporteur. Dus als er iets bij de transporteur moet gebeuren kan dus ook alleen de opdrachtgever de transporteur vragen voor onderzoek. Dus sls ik @MoonRaven was zou ik vooral Dbrand lastig vallen met vragen waar het pakket blijft
Ik noemde PostNL om aan te geven dat 25 euro (advance fee en express handling bovenop de customs duty+vat) gigantisch hoog is ten opzichte van de 4 euro van PostNL. Verder weigert Aramex te reageren op de vraag wat dit is en waarom dit zo hoog is en mijn tickets met de vraag waar het überhaupt ligt. Aangezien Dbrand de keuze van vervoerder kiest (het is ook via Aramex verzonden), zijn zij daar ook verantwoordelijk voor dat het zo slecht verloopt.Hakker schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:00:
[...]
Vreemd mijn Dbrand spullen kwam via PostNL en Moonraven noemde PostNL expliciet. De verkopende partij is daarentegen NIET verantwoordelijk voor de hoogte van de invoerkosten dat is een ding van de douane. Het enige wat Dbrand doet is de waarde en omschrijving van het product leveren. Dbrand heeft helemaal niets te maken met invoerkosten dus je kan ze wel mails gaan sturen maar zij kunnen je daarbij niet helpen dat is echt iets tussen jou en degene die de aanslag stuurt (in mijn geval PostNL) en daar kreeg ik netjes een specificatie van destijds.
Gebruikt iemand hier de steamdeck met windows 11 en dan voornamelijk docked? zo ja werkt dat een beetje als een normale lichte game pc?
Ik wil windows 11 installeren op het apparaatje om even te kijken hoe dat werkt maar wil de originele ssd niet overschrijven vandaar de vraag.
Ik wil windows 11 installeren op het apparaatje om even te kijken hoe dat werkt maar wil de originele ssd niet overschrijven vandaar de vraag.
Heb het nog niet met de nieuwe steam beta geprobeerd (zou beter met non-steam games moeten werken) maar op zich werkt het zoals ik zou verwachten.GranCanaria schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:40:
Gebruikt iemand hier de steamdeck met windows 11 en dan voornamelijk docked? zo ja werkt dat een beetje als een normale lichte game pc?
Ik heb wel geen officiële dock, maar een usb - c dock en dat werkt prima. Wel op een externe SSD.
Qua performance hangt het er vanaf wat je verwacht, zelfde als Steam OS dus je resolutie en settings niet te hoog zetten.
Ik ga denk ik een 512gb sd kaartje aanschaffen en het daarop installeren. Wil hem dan ook echt gewoon gedocked laten en als mini pc gaan gebruiken. Ben echt benieuwd. ThanksLOTG schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:50:
[...]
Heb het nog niet met de nieuwe steam beta geprobeerd (zou beter met non-steam games moeten werken) maar op zich werkt het zoals ik zou verwachten.
Ik heb wel geen officiële dock, maar een usb - c dock en dat werkt prima. Wel op een externe SSD.
Qua performance hangt het er vanaf wat je verwacht, zelfde als Steam OS dus je resolutie en settings niet te hoog zetten.
Niet doen. Windows is niet geschikt om op een SD kaart te staan. Je hebt een hoop write acties en daar kunnen die kaartjes niet tegen. Volgens mij was de installatie ook behoorlijk traag.GranCanaria schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:56:
[...]
Ik ga denk ik een 512gb sd kaartje aanschaffen en het daarop installeren. Wil hem dan ook echt gewoon gedocked laten en als mini pc gaan gebruiken. Ben echt benieuwd. Thanks
Als je hem toch docked wilt laten zou een externe ssd geen probleem moeten zijn. Of dual boot.
IDD, gewoon externe SSD halen en daarop installeren. Heb er een van Seagate en werkt top met Windows 10 (FIFA23, MW2)LOTG schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:58:
[...]
Niet doen. Windows is niet geschikt om op een SD kaart te staan. Je hebt een hoop write acties en daar kunnen die kaartjes niet tegen. Volgens mij was de installatie ook behoorlijk traag.
Als je hem toch docked wilt laten zou een externe ssd geen probleem moeten zijn. Of dual boot.
Ah ok. Goede tip! Ok dan dan moet ik toch even gaan kijken voor een grotere nvme ssd voor in de sd. ThanksLOTG schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:58:
[...]
Niet doen. Windows is niet geschikt om op een SD kaart te staan. Je hebt een hoop write acties en daar kunnen die kaartjes niet tegen. Volgens mij was de installatie ook behoorlijk traag.
Er zijn 3rd party docks op de markt waar een nvme slot inzit zoals die van jsaux. Daar zou je evt een ssd in kunnen stoppen met een windows boot.
Je kunt ook een externe SSD aan je dock hangen, of als het goed bevalt een jsaux dock zoals @Sjenker zegt.GranCanaria schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:20:
[...]
Ah ok. Goede tip! Ok dan dan moet ik toch even gaan kijken voor een grotere nvme ssd voor in de sd. Thanks
Stadia was beter....
Ik twijfel zelf ook om mijn SD dualboot te maken met windows erop.
Hetgeen mij nog doet twijfelen is dat de controls niet zo intuïtief zijn en de fan niet regelbaar is.
Hetgeen mij nog doet twijfelen is dat de controls niet zo intuïtief zijn en de fan niet regelbaar is.
Het argument dat SDs niet geschikt zijn voor veel write acties hoor ik vaak. Maar zijn juist A2 class SDs hier niet geschikt genoeg voor?LOTG schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:58:
[...]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Niet echt, A2 heeft meer een betrekking op hoe snel de kaart kleine bestanden kan verwerken (idd ook goed voor windows) maar helaas niet op endurance. Met andere woorden, een A2 kaart zal zeker sneller werken. Maar ze slijten evensnel als andere. En dat is hetgene wat alles nekt.Thrace Grumble schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:02:
[...]
Het argument dat SDs niet geschikt zijn voor veel write acties hoor ik vaak. Maar zijn juist A2 class SDs hier niet geschikt genoeg voor?
PSN & XBL: Denkoyugo
Volgens mij heeft het meer te maken met het feit dat een SD kaart geen controller heeft en de writes niet over meerdere chips/blokken kan verdelen zoals een SSD wel kan met meerdere memory chips.Thrace Grumble schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:02:
[...]
Het argument dat SDs niet geschikt zijn voor veel write acties hoor ik vaak. Maar zijn juist A2 class SDs hier niet geschikt genoeg voor?
Om maar niet te noemen hoe langzaam het draait. Destiny 2 mocht ik 10-15 minuten rekenen voordat ik eindelijk ingeladen was in de tower of een andere locatie…
Ik wacht nog even op Black Friday deals misschien dat de Samsung Portable in de aanbieding komt, dan ga ik daarvoor.
Ik wacht nog even op Black Friday deals misschien dat de Samsung Portable in de aanbieding komt, dan ga ik daarvoor.
Ligt dit niet meer aan Destiny dan aan de SD? Dit heb ik namelijk met nog geen enkel spel ervaren. Mijn ervaring met mn 512GB SD is super qua laadtijden.NinjaKiwiNL schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:43:
Om maar niet te noemen hoe langzaam het draait. Destiny 2 mocht ik 10-15 minuten rekenen voordat ik eindelijk ingeladen was in de tower of een andere locatie…
Hier ook de ervaring dat het laden tijd nodig heeft, maar ik verwacht meer dat het ook iets van het spel zelf is.NinjaKiwiNL schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:43:
Ook de ervaring dat SD kaart een format geven onder game modus niet altijd de beste snelheids ervaring geeft van de SD kaart tov een partitie + format doen onder de desktop modus via KDE Partition Manager
Met format onder game modus was het veel ventilator actie en snelheden die regelmatig naar 0 gingen met het downloaden van een spel. snelheid was met dock + ethernet vaak even 20MB/S en dan ineens weer tijd 0 , om vervolgens weer even wat te doen.
Interne SSD had deze problemen niet.
Na format onder desktop modus probleem opgelost.
Ik weet niet of dit met laden ook veel invloed kan hebben.
SD kaart was een Samsung EVO 512GB kaart
Het lijkt er op dat format onder game modus niet altijd het beste / meest optimale resultaat geeft. Mogelijk dat Valve kiest voor een optie die gemiddeld het beste resultaat geeft voor een brede groep sd kaartjes.
[ Voor 8% gewijzigd door PBloem op 10-11-2022 17:14 ]
Zijn hier ook mensen waar de steamstore niet meer wil laden op de steamdeck? (Ook niet via android app of windows app)?
Heeft niets met de Steam Deck zelf te maken.haborym schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:01:
Zijn hier ook mensen waar de steamstore niet meer wil laden op de steamdeck? (Ook niet via android app of windows app)?
[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 11-11-2022 13:18 ]
Inderdaad.The Zep Man schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:16:
[...]
Heeft niets met de Steam Deck zelf te maken.
Overigens ervaar ik 't zelf ook met de nieuwe Steam app @haborym , als ik dan een link open en die gaat naar de Steam Store dan laadt ie niet. Super irritant..
Word de laatste tijd wel erg chagrijnig van de netwerk performance op de deck. Vaker wel dan niet verliest de deck de verbinding naar het wifi netwerk. Zijn er al oplossingen hier voor?
Ligt eraan hoeveel mensen er last van hebben. Meeste resultaten op het internet zijn van begin dit jaar. Kan natuurlijk ook zijn dat je Deck kapot is.batumulia schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:48:
Word de laatste tijd wel erg chagrijnig van de netwerk performance op de deck. Vaker wel dan niet verliest de deck de verbinding naar het wifi netwerk. Zijn er al oplossingen hier voor?
Al geprobeerd om te kijken of er een verschil is tussen 2.4GHz en 5Ghz?
Is een veelgehoorde klacht. Probeer dit eens :batumulia schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:48:
1. Zet de WiFi vast op 2.4GHz of 5GHz. Dus je router zo configureren dat er een aparte 2.4GHz en een 5GHz keuze is om mee te verbinden.(2.4GHz heeft een wat lagere snelheid maar je hebt wel een beter/sterker signaal als je wat verder van je router af bent). Kwestie van testen.
2. Zet in de Steam Deck Developer Mode aan in de System>Settings. Dan krijg je deze als optie erbij in het menu. Schakel in het Developer menu de optie 'Enable WiFi Power Management' uit. En dan herstarten.
Dit zou moeten helpen.
[ Voor 9% gewijzigd door Pierre_nr1 op 11-11-2022 15:16 ]
Ik zal dat is proberen, thanks guys. Heb de deck net terug van een repair dus zou wel super zuur zijn als tie nu al weer terug kan
Dit had ik in het begin ook nodig maar na een paar updates was dit niet meer nodig. Het werkt nu al tijden perfect zonder deze tweak. Niet dat de tweak extra batterij koste.....Pierre_nr1 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:14:
[...]
2. Zet in de Steam Deck Developer Mode aan in de System>Settings. Dan krijg je deze als optie erbij in het menu. Schakel in het Developer menu de optie 'Enable WiFi Power Management' uit. En dan herstarten.
Dit zou moeten helpen.
Heb de Deck nu een paar dagen en tot nu toe zeer tevreden over.
Ik vind het ook wel bijzonder hoe goed de meeste games werken onder SteamOS (wat eigenlijk gewoon Arch Linux is). Bij EA games is alleen de launcher wat lastig (maar met Proton experimental settings en launch in desktop mode werkt het prima).
Ondanks dat het de eerste echte console is van Valve ben ik behoorlijk onder de indruk hoe goed alles is uitgewerkt. Het blijft natuurlijk wel een PC in een handheld jasje en is natuurlijk niet zo plug-en-play als bijvoorbeeld een Switch (iets meer tweaken met sommige games). Daar krijg je natuurlijk dan wel alle voordelen/mogelijkheden van een PC bij.
Ik vind het ook wel bijzonder hoe goed de meeste games werken onder SteamOS (wat eigenlijk gewoon Arch Linux is). Bij EA games is alleen de launcher wat lastig (maar met Proton experimental settings en launch in desktop mode werkt het prima).
Ondanks dat het de eerste echte console is van Valve ben ik behoorlijk onder de indruk hoe goed alles is uitgewerkt. Het blijft natuurlijk wel een PC in een handheld jasje en is natuurlijk niet zo plug-en-play als bijvoorbeeld een Switch (iets meer tweaken met sommige games). Daar krijg je natuurlijk dan wel alle voordelen/mogelijkheden van een PC bij.
Mogelijk stomme vraag
Heb Guild Wars 2 geinstalleerd via steamOS. Maar krijg hem via daar niet verwijderd.
Dus ik naar desktop en bij installed games staat ook GW2. Echter zie ik daar geen uninstall knop.
Hoe kan ik deze toch verwijderen?
Heb Guild Wars 2 geinstalleerd via steamOS. Maar krijg hem via daar niet verwijderd.
Dus ik naar desktop en bij installed games staat ook GW2. Echter zie ik daar geen uninstall knop.
Uninstall is een optie in hetzelfde context menu in game mode en desktop mode. In game mode vind je het context menu onder het tandwielsymbool nadat je het spel geselecteerd hebt. Op de desktop klik je met de rechtermuisknop (linker trigger) op de titel van het spel. In het menu is het Manage -> Uninstall.maartend schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 07:15:
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 12-11-2022 08:13 ]
En dat precies gaat dus al niet. Als ik dat doe, gebeurt er volslagen niks. Ik kan wel mijn linkerpad indrukken, krijg dan een menu maar daar zit geen manage bij. Wel edit application, daarbinnen zit ook een remove knop, maar die doet ook niks met GW2.The Zep Man schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:13:
[...]
Op de desktop klik je met de rechtermuisknop (linker trigger) op de titel van het spel.
SteamOS 3.4 Preview is released :
YouTube: SteamOS 3.4 is now in Beta for Steam Deck - HUGE CHANGES
Zitten een aantal zeer goede nieuwe features ingebouwd, zoals het automatisch 'mounten' van externe opslag.
Zitten een aantal zeer goede nieuwe features ingebouwd, zoals het automatisch 'mounten' van externe opslag.
Link naar de officiële aankondiging. Minder clickbait.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:33:
Yessssss...• Fixed a case where the default audio device would display "echo-cancel-sink" and audio controls would cease to work correctly
Bevat overigens ook een firmware update voor het officiële docking station.
[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 12-11-2022 15:08 ]
Ik heb een tijdje gewerkt met Windows 10 op een SD-card i.c.m. een docked Steamdeck en dit was wat mij betreft meer dan geslaagd. Echter is het soms wel te merken dat het via een piepkleine sd-card gaat want de laadtijden zijn soms wat minder fijn.
Voor de volledigheid: gamen doe ik via SteamOS, ik wil echter mijn (inmiddels) oude PC met pensioen sturen en gebruik dan de Steamdeck met Windows voor al het overige (browsen, tekstbewerken, etc.).
Maar eens een enclosure gekocht voor de SSD van mijn oude PC en daarna vanaf deze schijf opgestart.
Na alle oude irrelevante drivers en software te hebben verwijderd + daarna alle Windows Steamdeck drivers te hebben geïnstalleerd bleef ik helaas zitten met een systeem wat volledig werkte, behalve met mijn externe schermen.
Op beide schermen werd de portrait-mode display van de deck gecloned. Na bijna twee uur tevergeefs troubleshooten bedacht ik me (eindelijk
) eens dat het essentiële verschil tussen de SD-card en externe SSD Windows installatie eens zou kunnen zitten in de vernieuwde APU driver.
En ja hoor, de oude APU driver van de SD-card geplukt en deze geïnstalleerd:
mijn "oude PC" is uit zijn as herrezen en alles draait als een zonnetje vanaf de Steamdeck!
Heel fijn, want nu hoef ik geen applicaties (en licenties), data, etc. over te zetten. Het werkt gewoon. De laadtijden zijn ook echt merkbaar beter t.o.v. de SD-card (en daar houdt het ook op qua verschil).
----
Toevallig iemand bekend met het feit dat de nieuwere APU driver minder goed lijkt te werken?
Wellicht ook handig om even te vermelden het UEFI boot-menu van de Steamdeck geen CSM heeft, oftewel een oudere disk met een MBR wordt dan niet gedetecteerd (en dus unbootable).
Dit heb ik met 't officiële Windows tooltje `mbr2gpt` opgelost, zie ook: learn.microsoft.com/en-us/windows/deployment/mbr-to-gpt
----
Ik krijg nu via de Windows Update het aanbod om te upgraden naar Windows 11. Dus, ik twijfel nu.
Enerzijds wil ik wel graag het nieuwste... maar anderzijds door het APU driver probleemnpje ook wel huiverig geworden.
Heeft iemand toevallig al ervaring met de Steamdeck i.c.m. Windows 11?
Voor de volledigheid: gamen doe ik via SteamOS, ik wil echter mijn (inmiddels) oude PC met pensioen sturen en gebruik dan de Steamdeck met Windows voor al het overige (browsen, tekstbewerken, etc.).
Maar eens een enclosure gekocht voor de SSD van mijn oude PC en daarna vanaf deze schijf opgestart.
Na alle oude irrelevante drivers en software te hebben verwijderd + daarna alle Windows Steamdeck drivers te hebben geïnstalleerd bleef ik helaas zitten met een systeem wat volledig werkte, behalve met mijn externe schermen.
Op beide schermen werd de portrait-mode display van de deck gecloned. Na bijna twee uur tevergeefs troubleshooten bedacht ik me (eindelijk
En ja hoor, de oude APU driver van de SD-card geplukt en deze geïnstalleerd:
mijn "oude PC" is uit zijn as herrezen en alles draait als een zonnetje vanaf de Steamdeck!
Heel fijn, want nu hoef ik geen applicaties (en licenties), data, etc. over te zetten. Het werkt gewoon. De laadtijden zijn ook echt merkbaar beter t.o.v. de SD-card (en daar houdt het ook op qua verschil).
----
Toevallig iemand bekend met het feit dat de nieuwere APU driver minder goed lijkt te werken?
Wellicht ook handig om even te vermelden het UEFI boot-menu van de Steamdeck geen CSM heeft, oftewel een oudere disk met een MBR wordt dan niet gedetecteerd (en dus unbootable).
Dit heb ik met 't officiële Windows tooltje `mbr2gpt` opgelost, zie ook: learn.microsoft.com/en-us/windows/deployment/mbr-to-gpt
----
Ik krijg nu via de Windows Update het aanbod om te upgraden naar Windows 11. Dus, ik twijfel nu.
Enerzijds wil ik wel graag het nieuwste... maar anderzijds door het APU driver probleemnpje ook wel huiverig geworden.
Heeft iemand toevallig al ervaring met de Steamdeck i.c.m. Windows 11?
Sowieso snap ik niet dat tegenwoordig van alles een video gemaakt moet worden. Een kort geschreven artikel is veel makkelijker door te nemen.
Ondanks de 'clickbait' is 'Gaming on Linux' één van de betere Steam Deck Youtube kanalen. Zeer veel goede en duidelijke informatie. Een aanrader dus.The Zep Man schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:05:
[...]
Link naar de officiële aankondiging. Minder clickbait.
[...]
Yessssss...
Bevat overigens ook een firmware update voor het officiële docking station.
Soms zeggen plaatjes(videos) meer dan duizend woorden.......dhrto schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:19:
Sowieso snap ik niet dat tegenwoordig van alles een video gemaakt maakt worden. Een kort geschreven artikel is veel makkelijker door te nemen.
Trouwens, let op dat de 3.4 Preview een nieuwe bios versie installeert. Je bent je dual-boot dus kwijt, mocht je dat hebben. Hoe je dit kan herstellen wordt hier uitgelegd(rond de 5:00 minuten) :
YouTube: Steam Deck | Setting up Dual Boot with Windows and SteamOS!
[ Voor 32% gewijzigd door Pierre_nr1 op 12-11-2022 16:05 ]
Yesss nice! Automount van extern opslag kan mij zeker goed helpen op mn 64GB model. Ook de updates aan Arch met bijv. meer touch gestures is heel welkom.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:33:
Ik lees ook dat de nieuwe versie van SteamOS SSD TRIM weer aan zet. Dat is heel fijn, een van de rare afwezige features die werden gecorrigeerd door Cryo's scripts in zn video van een paar pagina's terug (@Evernote
Top spul, nu nog die VRAM en Swap tweak en we hoeven zelf niets meer aan te passen
Ook blijkt er een horizontale orientatie van de Performance Overlay te zitten in de Main branch?

Weet iemand hoe je dat kan aanpassen?
Een mooie update ook voor Cyberpunk 2077: FSR 2.1 zit nu in de game!

Ik ga het weer spelen zodra Phanthom Justice uitkomt, voor nu is het een té dikke install. Kan iemand anders proberen hoe ie het doet? Thanks
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik noemde 'automount' ook expliciet, omdat ik wist dat jij op hierop aan het wachten was.:) Ben benieuwd of het ook werkt. Laat het even weten s.v.p.XanderDrake schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:38:
[...]
Yesss nice! Automount van extern opslag kan mij zeker goed helpen op mn 64GB model. Ook de updates aan Arch met bijv. meer touch gestures is heel welkom.
Ik lees ook dat de nieuwe versie van SteamOS SSD TRIM weer aan zet. Dat is heel fijn, een van de rare afwezige features die werden gecorrigeerd door Cryo's scripts in zn video van een paar pagina's terug.
Top spul, nu nog die VRAM en Swap tweak en we hoeven zelf niets meer aan te passen![]()
Ook blijkt er een horizontale orientatie van de Performance Overlay te zitten in de Main branch?
[Afbeelding]
Weet iemand hoe je dat kan aanpassen?
Een mooie update ook voor Cyberpunk 2077: FSR 2.1 zit nu in de game!
[Afbeelding]
Ik ga het weer spelen zodra Phanthom Justice uitkomt, voor nu is het een té dikke install. Kan iemand anders proberen hoe ie het doet? Thanks
De titel is clickbait. Dat is al voldoende om het als clickbait aan te merken. Verder heb ik er geen oordeel over.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:00:
Ondanks de 'clickbait' is 'Gaming on Linux' één van de betere Steam Deck Youtube kanalen. Zeer veel goede en duidelijke informatie. Een aanrader dus.
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 12-11-2022 16:48 ]
Ik zeg toch ook letterlijk 'ondanks de clickbait', lijkt mij duidelijk genoeg. Niet zo kinderachtig reageren dus.The Zep Man schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:48:
[...]
De titel is clickbait. Dat is al voldoende om het als clickbait aan te merken. Verder heb ik er geen oordeel over.
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:53:
[...]
Ik zeg toch ook letterlijk 'ondanks de clickbait', lijkt mij duidelijk genoeg. Niet zo kinderachtig reageren dus.
Het gebruikte woord betuttelen door het tussen aanhalingstekens te zetten is te interpreteren als een vorm van commentaar. Dat ik daarop reageer is niet kinderachtig.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:00:
Ondanks de 'clickbait' is 'Gaming on Linux' één van de betere Steam Deck Youtube kanalen. Zeer veel goede en duidelijke informatie. Een aanrader dus.
Na een jaar hard werken heb ik mezelf eens getrakteerd en een Steamdeck gekocht (256 gig). Nu de twee weken gaan wachten. Ik hoop eindelijk eens wat oude games te kunnen gaan uitspelen. Zijn er ook controllerschema’s te downloaden voor games die geen standaard controller support hebben? En ook heel veel zin om Super Mario Galaxy 2 weer eens te spelen. Heeft iemand die al getest en hoe beviel dat?
Ja. moet je bij het spel op het joystickje gaan staan en dan bij community kijkenafterhourpower1 schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:45:
Na een jaar hard werken heb ik mezelf eens getrakteerd en een Steamdeck gekocht (256 gig). Nu de twee weken gaan wachten. Ik hoop eindelijk eens wat oude games te kunnen gaan uitspelen. Zijn er ook controllerschema’s te downloaden voor games die geen standaard controller support hebben?
Dat gaat waarschijnlijk geen 2 weken duren hoorz ik had de mijne in 2 dagen afgelopen week.afterhourpower1 schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:45:
Na een jaar hard werken heb ik mezelf eens getrakteerd en een Steamdeck gekocht (256 gig). Nu de twee weken gaan wachten. Ik hoop eindelijk eens wat oude games te kunnen gaan uitspelen. Zijn er ook controllerschema’s te downloaden voor games die geen standaard controller support hebben? En ook heel veel zin om Super Mario Galaxy 2 weer eens te spelen. Heeft iemand die al getest en hoe beviel dat?
Heeft iemand al eens problemen gehad met de officiële Steam Deck dock? Bij die van mij lijken de USB poorten te zijn overleden
[ Voor 4% gewijzigd door MGSNK op 13-11-2022 19:42 ]
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Iets wat mij ontgaan is deze zomer: de leaks omtrent de nieuwe APUs van de 7000 serie van AMD, code naam Little Phoenix. Moore's law is dead kwam ermee, wie op zich redelijk ingelicht is als het gaat over AMD.
Het bijzondere is dus dat deze nieuwe 7000 APU's specifiek worden genoemd in relatie tot de Steam Deck 2. En als ik kijk naar de tijdslijnen en de logica ben ik op zich wel akkoord met deze schattingen. Ik meldde al eerder dat totdat Zen4 CPU's en RDNA2.0 GPU's uitkomen er weinig reden is voor Valve om een nieuwe versie van de Deck te maken; de originele APU van onze Deck had een sweet-spot mbt performance versus energie verbruik. Zen2 is minder snel dan Zen3 en 4 maar wel echt zuiniger, en voor gaming heb je toch relatief minder CPU performance nodig. RDNA2.0 is ook heel zuinig versus alle andere architecturen, zelfs van andere producenten, dus dan heeft het niet veel zin om binnen deze generatie te upgraden.
Deze nieuwe 7000 APU zal gemaakt worden op TSMC 5nm wat dan weer zuiniger wordt dan de 7nm van de huidige APU. En de IPC is veel beter:
Bovenaan de nieuwe cores van AMD 7000 dus Zen4 en onderaan de cores die te vinden zijn in de Zen2 APU van de huidige Deck.
Wat de nieuwe RDNA3.0 GPU gaat doen is spannend, maar wat we wel kunnen hopen is meer shaders per core en dus meer shaders en dus meer performance totaal. Dat in combinatie met PCI-E 4 of 5 NVME SSDs en sneller geheugen maakt deze nieuwe Deck 2 wel echt een winnaar. PS5 snelheden mag ik hopen
Ik verwacht wel een flinke prijsstijging. Nieuwe TSMC 5nm wafers zijn aanzienlijk duurder, daar klaagt ook nVidia over. De tussentijdse inflatie en rest van de snellere componenten zijn ook niet mals. Als Valve er ook nog een beter scherm (OLED
?) dan verwacht ik wel dat ie 200€ meer kan gaan kosten. Maar dan krijg je een vrij premium game systeem er voor terug!
Vervolgens de tijdslijnen. Moore's law is Dead en ik zijn in overeenstemming: laat 2023 komen ze uit, allicht op tijd voor kerstseizoen volgend jaar.
Het bijzondere is dus dat deze nieuwe 7000 APU's specifiek worden genoemd in relatie tot de Steam Deck 2. En als ik kijk naar de tijdslijnen en de logica ben ik op zich wel akkoord met deze schattingen. Ik meldde al eerder dat totdat Zen4 CPU's en RDNA2.0 GPU's uitkomen er weinig reden is voor Valve om een nieuwe versie van de Deck te maken; de originele APU van onze Deck had een sweet-spot mbt performance versus energie verbruik. Zen2 is minder snel dan Zen3 en 4 maar wel echt zuiniger, en voor gaming heb je toch relatief minder CPU performance nodig. RDNA2.0 is ook heel zuinig versus alle andere architecturen, zelfs van andere producenten, dus dan heeft het niet veel zin om binnen deze generatie te upgraden.
Deze nieuwe 7000 APU zal gemaakt worden op TSMC 5nm wat dan weer zuiniger wordt dan de 7nm van de huidige APU. En de IPC is veel beter:
:fill(white):strip_exif()/f/image/itfEEzLTRyKOZtLjN7CtFmXS.png?f=user_large)
Wat de nieuwe RDNA3.0 GPU gaat doen is spannend, maar wat we wel kunnen hopen is meer shaders per core en dus meer shaders en dus meer performance totaal. Dat in combinatie met PCI-E 4 of 5 NVME SSDs en sneller geheugen maakt deze nieuwe Deck 2 wel echt een winnaar. PS5 snelheden mag ik hopen
Ik verwacht wel een flinke prijsstijging. Nieuwe TSMC 5nm wafers zijn aanzienlijk duurder, daar klaagt ook nVidia over. De tussentijdse inflatie en rest van de snellere componenten zijn ook niet mals. Als Valve er ook nog een beter scherm (OLED
Vervolgens de tijdslijnen. Moore's law is Dead en ik zijn in overeenstemming: laat 2023 komen ze uit, allicht op tijd voor kerstseizoen volgend jaar.
Eerlijk gezegd vind ik Moore’s Law is Dead geen reputable bron maar dat terzijde merk ik dat ik zelf wel gewoon content ben met de huidige performance gezien mijn use case.XanderDrake schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:00:
Iets wat mij ontgaan is deze zomer: de leaks omtrent de nieuwe APUs van de 7000 serie van AMD, code naam Little Phoenix. Moore's law is dead kwam ermee, wie op zich redelijk ingelicht is als het gaat over AMD.
[Afbeelding] Bovenaan de nieuwe cores van AMD 7000 dus Zen4 en onderaan de cores die te vinden zijn in de Zen2 APU van de huidige Deck.
Ik verwacht wel een flinke prijsstijging. Nieuwe TSMC 5nm wafers zijn aanzienlijk duurder, daar klaagt ook nVidia over. De tussentijdse inflatie en rest van de snellere componenten zijn ook niet mals. Als Valve er ook nog een beter scherm (OLED?) dan verwacht ik wel dat ie 200€ meer kan gaan kosten. Maar dan krijg je een vrij premium game systeem er voor terug!
Het enige voordeel dat ik voor mezelf voorzie puur op het gebied van de APU is dat er waarschijnlijk een stuk minder geluidsproductie is wanneer ik dezelfde games die ik nu speel op een krachtigere Deck zou spelen.
Qua scherm zou OLED dan weer wel een welkome toevoeging zijn al is het alleen al om van IPS bleed af te zijn en daarnaast is een beter contrast ook zeer welkom.
Hmmm Cyberpunk, Horizon Zero Dawn en Spiderman @720p@low@30-40hz? Deze spellen zien er zeker nog leuk uit, maar kan toch een stukje sneller in mijn ogenEvernote schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:28:
Eerlijk gezegd vind ik Moore’s Law is Dead geen reputable bron maar dat terzijde merk ik dat ik zelf wel gewoon content ben met de huidige performance gezien mijn use case.
Stel dat we een hogere resolutie krijgen en mooier scherm met HDR etc, dan heb je ook een matching performant APU nodig.
Idd, er gaat sowieso echt geen Steam Deck 2 komen zo snel. Welk product geeft Valve wel zo'n snelle update? Geen... Echt dikke bs, maar ze zouden als ze het echt zouden willen wel een stuk nicer product kunnen neerzetten. Maar Steam Deck 2 anytime soon? No way, zou ik zeggenEvernote schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:28:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik Moore’s Law is Dead geen reputable bron maar dat terzijde merk ik dat ik zelf wel gewoon content ben met de huidige performance gezien mijn use case.
Het enige voordeel dat ik voor mezelf voorzie puur op het gebied van de APU is dat er waarschijnlijk een stuk minder geluidsproductie is wanneer ik dezelfde games die ik nu speel op een krachtigere Deck zou spelen.
Qua scherm zou OLED dan weer wel een welkome toevoeging zijn al is het alleen al om van IPS bleed af te zijn en daarnaast is een beter contrast ook zeer welkom.
Eind 2023 is niet any time soon SnoopdoggSnowdog schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:43:
[...]
Idd, er gaat sowieso echt geen Steam Deck 2 komen zo snel. Welk product geeft Valve wel zo'n snelle update? Geen... Echt dikke bs, maar ze zouden als ze het echt zouden willen wel een stuk nicer product kunnen neerzetten. Maar Steam Deck 2 anytime soon? No way, zou ik zeggen
Wel voor ValveXanderDrake schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:51:
[...]
Eind 2023 is niet any time soon Snoopdogg
Ik heb naast de Deck nog een desktop die ik voor AAA gebruik dus de games die je noemt zijn voor mijn Deck’s use case niet interessantXanderDrake schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:37:
[...]
Hmmm Cyberpunk, Horizon Zero Dawn en Spiderman @720p@low@30-40hz? Deze spellen zien er zeker nog leuk uit, maar kan toch een stukje sneller in mijn ogen
Stel dat we een hogere resolutie krijgen en mooier scherm met HDR etc, dan heb je ook een matching performant APU nodig.
Nooit meer een nieuwere versie van de Deck? Ik vind dit wel een extreme mening hoorTadango schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:55:
Wel voor ValveIk gok ook eerder eind 2024 op zijn vroegst.... maar denk eerder 2025 ALS er al een 2e versie komt. Valve is goed om een product in de markt te zetten om technologie een boost te geven en de Steam Deck is vooral een boost voor Steam om een klein deukje in de console markt te proberen te slaan. Als er andere devices komen waar Steam OS op staat standaard heeft het 0,0 zin voor Valve om een nieuwe Steam Deck uit te brengen. En als dat uit blijft hebben ze gefaald dus is er ook geen incentive. Ik vermoed dat er nooit een Steam Deck 2 komt, gemaakt door Valve dan. Zie veel van hun andere producten waar best een betere / nieuwere versie van zou kunnen worden gemaakt.
Je hebt wel gelijk dat 1) er bijna tot nu toe nooit 'hardware sequels' van Valve uitkomen en 2) ze meer een software bedrijf zijn en daar ook vooral op inzetten.
Maar zo groot is de markt ook niet om bijv. custom APU's te laten developen. Je moet echt miljoenen op miljoenen produceren om hier een groot bedrijf van te maken, en gezien er ruim anderhalf jaar na de eerste introductie van de Deck net aan een miljoen zijn verzonden, heb ik mijn twijfels of we er al zijn. Zelfs de huidige competitie met 6800U apu's en OLED schermen zijn lang niet zo populair, ze kosten zo 1000€ en worden maar in beperkte oplages gemaakt.
Daarbij, als Valve zo graag wilt dat de "markt" de hardware development van Handheld PCs overneemt, waarom hebben we nog steeds geen officiele en open source release van SteamOS?
En als laatste zou Valve de Decks kunnen positioneren zoals Google zijn Nexus en daarna Pixel telefoons positioneert; Value flagships met al de juiste nieuwe features en ontwikkelingen.
Dat laatste doet Valve ook al niet met de eigen VR-set en ik zie ze ook geen uitzondering maken met de Steam Deck. Ik denk ook echt niet dat ze zo zeer op deze markt willen inharken.XanderDrake schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:24:
[...]
Nooit meer een nieuwere versie van de Deck? Ik vind dit wel een extreme mening hoor![]()
Je hebt wel gelijk dat 1) er bijna tot nu toe nooit 'hardware sequels' van Valve uitkomen en 2) ze meer een software bedrijf zijn en daar ook vooral op inzetten.
Maar zo groot is de markt ook niet om bijv. custom APU's te laten developen. Je moet echt miljoenen op miljoenen produceren om hier een groot bedrijf van te maken, en gezien er ruim anderhalf jaar na de eerste introductie van de Deck net aan een miljoen zijn verzonden, heb ik mijn twijfels of we er al zijn. Zelfs de huidige competitie met 6800U apu's en OLED schermen zijn lang niet zo populair, ze kosten zo 1000€ en worden maar in beperkte oplages gemaakt.
Daarbij, als Valve zo graag wilt dat de "markt" de hardware development van Handheld PCs overneemt, waarom hebben we nog steeds geen officiele en open source release van SteamOS?
En als laatste zou Valve de Decks kunnen positioneren zoals Google zijn Nexus en daarna Pixel telefoons positioneert; Value flagships met al de juiste nieuwe features en ontwikkelingen.
Custom CPUs hebben ze niet nodig, als ze gewoon de nieuwste AMD chipsets kunnen krijgen dat zou al helemaal prima zijn. Je ziet diverse Chinese fabrikanten hetzelfde doen, maar dat kost dan helaas ook meteen 2-3x zoveel.
Valve heeft echt wel de power om dat beter te doen (qua prijs), maar daar zijn ze gewoon niet echt het bedrijf naar denk ik. Wellicht dat het succes van de Steam Deck ze enigszins verrast heeft, maar het blijft gewoon Valve, ze maken wat producten en yea, that's it, beetje halve testbankjes allemaal... Snoopydoo out.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Valve snel met een 2e SD zal komen. Misschien nog een refresh hooguit, maar ze hebben al meerdere keren in het verleden aangegeven dat ze niet zo mee willen liften op de hardware markt, maar vooral willen laten zien wat mogelijk is. En ik denk dat ze dat met de SD wel hebben laten zien
Zijn er hier nog SteamDeck windows gebruikers? Ik heb mn Deck in dualboot hangen. Bevalt al uitstekend. Eindelijk XBOX Gamepass en EA games op de Deck. En er zijn eigenlijk nog maar twee dingen waar ik nog aan sleutel. FSR aan de praat krijgen onder Windows. En een aangepast fan profiel. Is iemand dat al gelukt?
FSR heb ik inmiddels ook al werkend (FSR 1).
[ Voor 7% gewijzigd door Seth_Chaos op 14-11-2022 21:24 ]
EA games en Xbox gamepass kan gewoon op SteamOS. Voor het eerste moet je proton in experimental settings zetten (en waarschijnlijk in desktop mode lanceren voor de origin launcher), voor de tweede kun je greenlight of edge gebruiken (als je iets van microsoft zelf wilt gebruiken)Seth_Chaos schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:30:
Zijn er hier nog SteamDeck windows gebruikers? Ik heb mn Deck in dualboot hangen. Bevalt al uitstekend. Eindelijk XBOX Gamepass en EA games op de Deck. En er zijn eigenlijk nog maar twee dingen waar ik nog aan sleutel. FSR aan de praat krijgen onder Windows. En een aangepast fan profiel. Is iemand dat al gelukt?
Ik hoop het wel, ik vind de Chinese uitwerkingen (GPD win etc.) altijd vrij slecht, snelle hardware en hoge prijs maar ergonomie wordt vaak niet over nagedacht. Om nog maar niet over driver compatability te praten. Tot nu toe vind ik de steam deck echt geweldig werken en dat komt mede omdat er zo'n actieve community achter zit (en Valve natuurlijk).batumulia schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:37:
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Valve snel met een 2e SD zal komen.
[ Voor 26% gewijzigd door Annihilism op 15-11-2022 07:47 ]
Voor wat betreft de echo-cancel-sink fix: zelf heb ik dit nooit ervaren. Ik heb vaker dat audio kraakt, als ik meerdere malen de SD in suspend modus heb gezet tijdens het spelen van een spel en dan verder ga met spelen. Bv. bij The Witcher 3. Misschien is dit ook wel verholpen met deze fix

[ Voor 15% gewijzigd door Thrace Grumble op 15-11-2022 08:53 ]
Dat audio kraken heeft niets met de dock te maken, dat heb ik ook af en toe zonder dock. Het is wel een stuk minder geworden met updates maar af en toe is het er nog.Thrace Grumble schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:46:
[...]
Zelf nooit dit ervaren. Ik heb vaker dat audio kraakt, als ik meerdere malen de SD in suspend modus heb gezet tijdens het spelen van een spel en dan verder ga met spelen. Bv. bij The Witcher 3. Misschien is dit ook wel verholpen met deze fix
Woops, snap ik. Mijn quote was verkeerd zie ik. het ging me om de audio-echo-cancel-sink. Ik zal het ff aanpassenTadango schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:51:
[...]
Dat audio kraken heeft niets met de dock te maken, dat heb ik ook af en toe zonder dock. Het is wel een stuk minder geworden met updates maar af en toe is het er nog.
Maar dan kun je toch geen games draaien met anti-cheat software? Ik kan nu gewoon alles draaien en spelen.Annihilism schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:38:
[...]
EA games en Xbox gamepass kan gewoon op SteamOS. Voor het eerste moet je proton in experimental settings zetten (en waarschijnlijk in desktop mode lanceren voor de origin launcher), voor de tweede kun je greenlight of edge gebruiken (als je iets van microsoft zelf wilt gebruiken)
[...]
Ik hoop het wel, ik vind de Chinese uitwerkingen (GPD win etc.) altijd vrij slecht, snelle hardware en hoge prijs maar ergonomie wordt vaak niet over nagedacht. Om nog maar niet over driver compatability te praten. Tot nu toe vind ik de steam deck echt geweldig werken en dat komt mede omdat er zo'n actieve community achter zit (en Valve natuurlijk).
Excuse me? Ondanks dat ik natuurlijk een grote fan ben van de Steam Deck, gebruik ik mijn GPD Win (1) nog steeds. Want: past in mijn binnenzak, neem ik zo mee op lange treinreizen. Voor de Deck heb je meteen een rugzak nodig.Annihilism schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:38:
Ik hoop het wel, ik vind de Chinese uitwerkingen (GPD win etc.) altijd vrij slecht, snelle hardware en hoge prijs maar ergonomie wordt vaak niet over nagedacht.
Ergonomisch is de GPD Win niet slechter dan bijv een Nintendo 3DS (want daar is hij op gebaseerd
Daarnaast zijn de nieuwere Chinese Handhelds met de 6800U zoals de Aya Neo 2 en OneXplayer Mini Pro op hogere wattages sneller dan de Steam Deck, maar reviews zijn heel tevreden over de ergonomie. Dusseuh, pardon?
Neerlands gaming hoop in bange dagen (Naast Guerrilla natuurlijk

Ik had idd ook niet het idee dat de GPD apparaatjes e.d. het heel slecht deden
Valve is voornamelijk een software bedrijf en proberen uiteraard hun eigen OS te pushen zodat gaming toegankelijker wordt (en daarmee meer mensen naar Steam gaan en daar weer centjes uitgeven) Het enige is de prijs van de GPD apparaatjes, maar qua performance mogen ze er wel zijn hoor
Blijkbaar is het gisteren terug gestuurd. Ik heb 2 cases aangemaakt bij aramex over waar het pakket is, zonder reactie. En dat na mijn vraag die ook onbeantwoord was. Dbrand had ik ook een bericht gestuurd die ze ook niet beantwoord hebben. Gaat lekker zo...MoonRaven schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:52:
Kunnen er in de Topic Start nog linkjes komen naar guides voor bepaalde dingen?
Zoals hoe je andere launchers installeert, Emudeck, die aanpassing voor het geheugen enzovoorts?
Merk dat het op momenten best rottig zoeken is en ik kan me zomaar voorstellen dat er hele goede guides zijn hiervoor.
Zoals hoe je andere launchers installeert, Emudeck, die aanpassing voor het geheugen enzovoorts?
Merk dat het op momenten best rottig zoeken is en ik kan me zomaar voorstellen dat er hele goede guides zijn hiervoor.
Ben wel benieuwd wat er bij de deck gebruikers hier op het verlanglijstje staat voor black friday.
Ik heb zelf een pricealert staan voor een kleine SSD en SD kaart (minimaal 512GB).
Ik heb zelf een pricealert staan voor een kleine SSD en SD kaart (minimaal 512GB).
Voor mij is dat een 64GB Deck en een 512GB SSD, maar ik moet mijn vrouw nog overtuigen want ik game bijna nooit.
Nu is dat gemiddeld een uur per week, en ik heb ook niet echt veel tijd om meer te gamen.
Op Amazon US is een 512GB SD kaart van Samsung flink in prijs verlaagd https://www.amazon.com/SA...ME512KA-AM/dp/B09B1HMJ9Z/
Nu is dat gemiddeld een uur per week, en ik heb ook niet echt veel tijd om meer te gamen.
Op Amazon US is een 512GB SD kaart van Samsung flink in prijs verlaagd https://www.amazon.com/SA...ME512KA-AM/dp/B09B1HMJ9Z/
Stadia was beter....
Maandag eindelijk op de buy knop gedrukt na veel reviews (positief en negatief) te hebben gelezen en gezien.
Mijn steam library zit nog behoorlijk vol met games waar ik de laptop of pc niet echt voor opstart na een dag werken, maar op de bank met de Steamdeck in de hand gaat dat vast wel lukken.
Daarnaast naar mijn wishlist van de switch zitten kijken en die staat vol met games die ik via steam goedkoper kan krijgen, en/of al heb, maar graag handheld wilde spelen.. dus tsja steamdeck lijkt de uitkomst voor mij.
Nu vaak op de bank met een ipad filmpjes kijken van mensen die gamen, straks gewoon lekker zelf gamen op de bank
Vandaag gaat ie naar GLS zeggen ze dus hopelijk dit weekend aan de slag!
Mijn steam library zit nog behoorlijk vol met games waar ik de laptop of pc niet echt voor opstart na een dag werken, maar op de bank met de Steamdeck in de hand gaat dat vast wel lukken.
Daarnaast naar mijn wishlist van de switch zitten kijken en die staat vol met games die ik via steam goedkoper kan krijgen, en/of al heb, maar graag handheld wilde spelen.. dus tsja steamdeck lijkt de uitkomst voor mij.
Nu vaak op de bank met een ipad filmpjes kijken van mensen die gamen, straks gewoon lekker zelf gamen op de bank
Vandaag gaat ie naar GLS zeggen ze dus hopelijk dit weekend aan de slag!
Even een vraag aan de Steam Deck gebruikers die Windows10 draaien op een externe SSD. Mijn Windows install (alle steam deck drivers geïnstalleerd natuurlijk) blijft nu in een repair loop als ik deze boot op de Steam Deck. Als ik de SSD aansluit op mijn macbook en daarvan boot, dan loopt deze de repair af en boot gewoon door. Dit had ik ook met een sd card in eerste instantie maar die liep helemaal voor geen meter.
Ik heb zelfs de windows een aantal keer afgesloten en gestart via de macbook, geen problemen ondervonden. Als ik de SSD aan mijn Steam Deck hang, je raadt het al, lang laden en uiteindelijk blue screen.
Als ik google zie ik dat de oplossing is de ssd aan een pc te hangen, te laten repareren en dan zou het weer moeten functioneren. Maar in mijn geval dus niet.
Wellicht dat er iemand een oplossing hiervoor heeft.
Reden voor win10 is dat ik toch portable MW2/warzone wil spelen. De keren dat win10 het deed was het goed te doen naar mijn mening.
Ik heb zelfs de windows een aantal keer afgesloten en gestart via de macbook, geen problemen ondervonden. Als ik de SSD aan mijn Steam Deck hang, je raadt het al, lang laden en uiteindelijk blue screen.
Als ik google zie ik dat de oplossing is de ssd aan een pc te hangen, te laten repareren en dan zou het weer moeten functioneren. Maar in mijn geval dus niet.
Wellicht dat er iemand een oplossing hiervoor heeft.
Reden voor win10 is dat ik toch portable MW2/warzone wil spelen. De keren dat win10 het deed was het goed te doen naar mijn mening.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.