het kan zijn dat je Steam Deck de Macbook drivers niet leuk vindt. Ik zou als ik jou was Windows 10 opnieuw installeren en alleen aan de Steam Deck hangenDoctorV64 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 03:25:
Ik heb zelfs de windows een aantal keer afgesloten en gestart via de macbook, geen problemen ondervonden. Als ik de SSD aan mijn Steam Deck hang, je raadt het al, lang laden en uiteindelijk blue screen.
Zo dat is best vlot ook, maandagavond besteld, zojuist op de mat (donderdagochtend)...Dtale schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:50:
Maandag eindelijk op de buy knop gedrukt na veel reviews (positief en negatief) te hebben gelezen en gezien.
Mijn steam library zit nog behoorlijk vol met games waar ik de laptop of pc niet echt voor opstart na een dag werken, maar op de bank met de Steamdeck in de hand gaat dat vast wel lukken.
Daarnaast naar mijn wishlist van de switch zitten kijken en die staat vol met games die ik via steam goedkoper kan krijgen, en/of al heb, maar graag handheld wilde spelen.. dus tsja steamdeck lijkt de uitkomst voor mij.
Nu vaak op de bank met een ipad filmpjes kijken van mensen die gamen, straks gewoon lekker zelf gamen op de bank
Vandaag gaat ie naar GLS zeggen ze dus hopelijk dit weekend aan de slag!
Let's Gooooooo
Sinds gisteravond heb ik een JSAUX Docking station, heb vervolgens een uurtje Elden Ring op een 65" tv gespeeld met de Steam Deck. Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben zeg, speelt echt prima! Dit weekend maar eens kijken hoe ver ik kan gaan qua resolutie, heb nu gespeeld met 1920x1080 icm FSR.
Even terugkomend op het installeren van de andere launchers is dat ik gisteren gewoon via een msi file koppelen aan steam de gewone Epic Games launcher geïnstalleerd heb gekoppeld aan proton.
Wellicht een grote omweg, maar werkt wel. Spel installeren en opstarten van daaruit gaat ook. Jammer alleen dat je het spel voor zover niet rechtstreeks kunt koppelen in Steam.
Wellicht een grote omweg, maar werkt wel. Spel installeren en opstarten van daaruit gaat ook. Jammer alleen dat je het spel voor zover niet rechtstreeks kunt koppelen in Steam.
Het is een windows to go versie gemaakt met Rufus met behulp van een originele windows iso die gedownload is van MS. Deze heeft als het goed is toch geen macbook drivers meegekregen? Ik heb niks met bootcamp gedaan.kadir76 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:22:
[...]
het kan zijn dat je Steam Deck de Macbook drivers niet leuk vindt. Ik zou als ik jou was Windows 10 opnieuw installeren en alleen aan de Steam Deck hangen
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Op het moment dat je een macbook boot hiermee worden er wel dingen aangepast / geinstalleerd hiervoor. Dat kzn een probleem zijn wellicht.DoctorV64 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:47:
[...]
Het is een windows to go versie gemaakt met Rufus met behulp van een originele windows iso die gedownload is van MS. Deze heeft als het goed is toch geen macbook drivers meegekregen? Ik heb niks met bootcamp gedaan.
Welke gebruik je?Rammz schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:31:
Sinds gisteravond heb ik een JSAUX Docking station, heb vervolgens een uurtje Elden Ring op een 65" tv gespeeld met de Steam Deck. Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben zeg, speelt echt prima! Dit weekend maar eens kijken hoe ver ik kan gaan qua resolutie, heb nu gespeeld met 1920x1080 icm FSR.
Ah dat is een goede ja. Maar dat verklaart nog niet waarom de windows in een repair loopt terecht komt.Tadango schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:56:
[...]
Op het moment dat je een macbook boot hiermee worden er wel dingen aangepast / geinstalleerd hiervoor. Dat kzn een probleem zijn wellicht.
Maar dat zou betekenen als een windows to go op elke willekeurig systeem veranderd wordt? Dus als ik de ssd aan een windows pc/laptop hangt verandert er ook iets.
Nieuwe install is op zich het probleem niet, MW2 en Warzone opnieuw downloaden wel
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Het lijkt me inderdaad niet meer dan normaal dat Valve regelmatig kleine updates doorvoert in plaats van met een nieuw design op de proppen te komen. Sowieso zou dat niet in ons voordeel werken, Valve kennende is de Steam Deck 2 namelijk de laatste Steam Deck die we zullen zienbatumulia schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:37:
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Valve snel met een 2e SD zal komen. Misschien nog een refresh hooguit, maar ze hebben al meerdere keren in het verleden aangegeven dat ze niet zo mee willen liften op de hardware markt, maar vooral willen laten zien wat mogelijk is. En ik denk dat ze dat met de SD wel hebben laten zien
Persoonlijk zie ik ze liever een nieuwe Steam Controller uitbrengen, die dezelfde knoppen biedt als de Deck. De software is nu super, maar als je dus oudere games speelt waar de muis gesimuleerd wordt middels het trackpad, is het geen spelen op een reguliere gamepad. Ik baal er nog steeds van die 1-Euro uitverkoop destijds gemist te hebben. Zijn er hier mensen die hem icm de Deck gebruiken en is het eventueel de moeite waard een gebruikte op te snorren?
kan je meer info delen?Arunia schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:38:
Even terugkomend op het installeren van de andere launchers is dat ik gisteren gewoon via een msi file koppelen aan steam de gewone Epic Games launcher geïnstalleerd heb gekoppeld aan proton.
Ik heb GTA5 aan de gang proberen te krijgen via lutris en Epic, maar die crashte continu in game. Heb nog gekeken of ik de exe files via proton kon opstarten, maar dat lukte niet.
Als het via de msi files wel zou lukken dan wil ik nog wel een poging wagen
Men heeft het erover dat als je de swap file en de VRAM aanpast, dat je veel minder dit probleem hebt. Je moet even terug zoeken in dit topic.cold_as_ijs schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:08:
[...]
kan je meer info delen?
Ik heb GTA5 aan de gang proberen te krijgen via lutris en Epic, maar die crashte continu in game. Heb nog gekeken of ik de exe files via proton kon opstarten, maar dat lukte niet.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Disks pace blijft een terugkerend probleem op de 64GB variant. Zit weer op 2GB vrij met nu niets geïnteresseerd op de interne ssd. Iemand een suggestie voor een nieuwe ssd om voor black Friday in de gaten te houden. Anders ben ik er aan het denken om gewoon naar Windows over te gaan, zeker nu de nieuwe big picture ook in de laatste stable van steam al zit (wel met parameter). Het slaat nergens op dat ik de complete storage moet opgeven aan niet spel installaties en dan nog te weinig heb.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, zit nu te kijken naar deze: uitvoering: Kioxia BG4 M.2 256GB, slechts 256gb, maar wel voor een mooi prijsje. Zelf alleen nog geen tijd gehad er echt goed naar te kijken.LOTG schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:28:
Disks pace blijft een terugkerend probleem op de 64GB variant. Zit weer op 2GB vrij met nu niets geïnteresseerd op de interne ssd. Iemand een suggestie voor een nieuwe ssd om voor black Friday in de gaten te houden. Anders ben ik er aan het denken om gewoon naar Windows over te gaan, zeker nu de nieuwe big picture ook in de laatste stable van steam al zit (wel met parameter). Het slaat nergens op dat ik de complete storage moet opgeven aan niet spel installaties en dan nog te weinig heb.
Had die al aangepast, hielp een beetje maar niet genoegXanderDrake schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:27:
[...]
Men heeft het erover dat als je de swap file en de VRAM aanpast, dat je veel minder dit probleem hebt. Je moet even terug zoeken in dit topic.
36 euro incl verzendkosten? Lijkt mij een goede prijs.[MAUS] schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:32:
[...]
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, zit nu te kijken naar deze: uitvoering: Kioxia BG4 M.2 256GB, slechts 256gb, maar wel voor een mooi prijsje. Zelf alleen nog geen tijd gehad er echt goed naar te kijken.
Jammer dater geen 512 beschikbaar is.
Zelf nog geen steamdeck. Hoe loopt die 64GB vol als games niet op SSD geïnstalleerd zijn? Zat juist naar dit model te kijken.LOTG schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:28:
Shaders en compatibiliteits data (want windows on linux). Valt weinig aan te doen. De omvang van het probleem hangt af van welk spel je speelt, en hoe het spel met shader compilation om gaat.jaspov schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:46:
[...]
Zelf nog geen steamdeck. Hoe loopt die 64GB vol als games niet op SSD geïnstalleerd zijn? Zat juist naar dit model te kijken.
Als dat voor af is dat kost het je meteen een flinke hap, zoals in Uncharted.
Het is heel erg spel afhankelijk en hoeveel spellen je speelt.
Een extra proton versie kost je ook meteen 2GB.
Qua gta5 geen idee. Zelf deze route gevolgd:cold_as_ijs schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:08:
[...]
kan je meer info delen?
https://gamerant.com/how-...s-launcher-on-steam-deck/
Uiteindelijk Yooka Laylee gespeeld wat zonder problemen ging, maar dat is niet eens een zwaar spel natuurlijk.
Valt er niet wat te doen met symbolic links naar een microSD kaart?LOTG schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:52:
Shaders en compatibiliteits data (want windows on linux). Valt weinig aan te doen.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik heb een vraag!
Iemand anders die Geforce NOW via Microsoft Edge in Game modus gebruikt?
Zo ja, hebben jullie dan ook last van de " picture in picture" mode tijdens het gebruik?
Als ik op GFN klik, dan laad hij Steam. Maar blijft de game tijdens het laden " hangen " .
Dan cancel ik deze handmatig, en druk ik weer op play en dan start de game op.
In de game zelf, zie ik de hele tijd " picture in picture " mode. Best wel vervelend...
En me rechter joystick reset daardoor de hele tijd in games zoals Destiny.
Any tips/tricks?
Iemand anders die Geforce NOW via Microsoft Edge in Game modus gebruikt?
Zo ja, hebben jullie dan ook last van de " picture in picture" mode tijdens het gebruik?
Als ik op GFN klik, dan laad hij Steam. Maar blijft de game tijdens het laden " hangen " .
Dan cancel ik deze handmatig, en druk ik weer op play en dan start de game op.
In de game zelf, zie ik de hele tijd " picture in picture " mode. Best wel vervelend...
En me rechter joystick reset daardoor de hele tijd in games zoals Destiny.
Any tips/tricks?
Beginner hier: als ik sommige spellen opstart (bv A Hat in Time) Dan duurt het heel lang voor de shaders van tevoren geladen zijn. Is dit nodig? of kan dit sneller? Overslaan kan ook natuurlijk maar dan merk ik wat meer stutter tijdens de gameplay.
Hoe goed draait A Hat in Time op de Deck? Ik wil deze game graag spelen maar lees dat mensen een beetje mixed zijn over de performance en frametimes.afterhourpower1 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:21:
Beginner hier: als ik sommige spellen opstart (bv A Hat in Time) Dan duurt het heel lang voor de shaders van tevoren geladen zijn. Is dit nodig? of kan dit sneller? Overslaan kan ook natuurlijk maar dan merk ik wat meer stutter tijdens de gameplay.
Misschien maar dan moet je wel gaan zoeken waar alles staat. Niet alles staat op de Steam locatie en ik had eigenlijk gehoopt dat Valve er wat aan gedaan had.The Zep Man schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:30:
[...]
Valt er niet wat te doen met symbolic links naar een microSD kaart?
Sneller kan niet, het is overigens shaders compilen en niet laden.afterhourpower1 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:21:
Enige andere is een gecompileerde shaders kopiëren van een andere deck. Iets wat valve gedeeltelijk doet met de shader cache downloads bij elk spel.
We spreken over shaders die bij specifieke spellen horen en Proton-versies. Dat valt heus wel te automatiseren.LOTG schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:05:
[...]
Misschien maar dan moet je wel gaan zoeken waar alles staat.
Ja dat zou je denken he? Maar ik vrees dat je heel snel problemen krijgt met I/O limieten van de microSD.The Zep Man schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:30:
[...]
Valt er niet wat te doen met symbolic links naar een microSD kaart?
Ondanks dat ik een 64GB eigenaar ben, kan ik iedereen aanraden om een groter model te nemen, of snel een grotere SSD te installeren. Met moderne spellen zoals Tiny Tina en Apex Legends kom ik soms in de problemen met (shader) opslag, updates en stotters in-game. Deze heb ik ineens niet meer als ik vanaf een USB-C SSD game, dus lijkt me duidelijk waar het mis gaat.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
@XanderDrake de vraag is, wat voor SD heb je? MicroSD != MicroSD en er zijn veel klasses van snelheid. Ik heb zelf de Samsung EVO Select en heb nog 0 problemen gezien. Deze is dan ook getest als beste MicroSD voor Steam Deck
Heb je wel eens een spel gespeeld vanaf microSD? Gaat op zich prima. Ik zou niet inzien waarom het laden van Proton en shaders vanaf microSD een probleem moet zijn. Proton en shaders worden in bulk ingeladen bij het opstarten van het spel, dus het stoort het spel zelf niet qua I/O.XanderDrake schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:43:
[...]
Ja dat zou je denken he? Maar ik vrees dat je heel snel problemen krijgt met I/O limieten van de microSD.
Ik heb zelf de 1 TB microSD van Amazon die eerder langskwam in dit topic. Werkt perfect voor spellen, en die zijn vaak veeleisender met willekeurige data die op willekeurige momenten ingeladen moet worden.
[ Voor 48% gewijzigd door The Zep Man op 17-11-2022 21:39 ]
Het draait redelijk, maar ik heb nog niet geexperimenteerd met GE. Het is zeker geen vloeiende 60 fps, maar zeker prima te spelen. In het begin wat stutter gehad, maar daarna eigenlijk nauwelijks meer. Toen heb ik de shaders tot 10% laten compilen, maar mn geduld was op. Ging retetraag...Swooky schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:40:
[...]
Hoe goed draait A Hat in Time op de Deck? Ik wil deze game graag spelen maar lees dat mensen een beetje mixed zijn over de performance en frametimes.
Ja, je hebt gelijk. ALleen bij emulators hoeft dit maar één keer en daarna is het goed. Hier moet het steeds weer opnieuw.. Dat is toch niet te doen? Of moet ik een keer een kwartier wachten tot het 100 procent is en dan is het compleet? Kun je mij uitleggen hoe dit werkt?LOTG schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:05:
Sneller kan niet, het is overigens shaders compilen en niet laden.
Enige andere is een gecompileerde shaders kopiëren van een andere deck. Iets wat valve gedeeltelijk doet met de shader cache downloads bij elk spel.
Ik heb net deze video gekeken. Had ook geen idee. Legt het prima uit. Ook verschil steam games en andere games.afterhourpower1 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:10:
Ja, je hebt gelijk. ALleen bij emulators hoeft dit maar één keer en daarna is het goed. Hier moet het steeds weer opnieuw.. Dat is toch niet te doen? Of moet ik een keer een kwartier wachten tot het 100 procent is en dan is het compleet? Kun je mij uitleggen hoe dit werkt?
YouTube: Steam Deck: Shaders, Caches and You - The Beginner's Guide to Shaders
Jij leest mijn andere posts niet neem ik aan? Ik heb tientallen spellen gespeeld vanuit de microSD. Inderdaad, meeste zijn geen probleem. Maar ik omschrijf hier dus twee spellen waar ik problemen ervaar. Ik denk dat deze problemen groter dan worden over tijd, bij meer van dat soort spellen.The Zep Man schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:35:
Heb je wel eens een spel gespeeld vanaf microSD? Gaat op zich prima.
Ik heb een dergelijke microSD.Wraldpyk schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:22:
@XanderDrake de vraag is, wat voor SD heb je? MicroSD != MicroSD en er zijn veel klasses van snelheid. Ik heb zelf de Samsung EVO Select en heb nog 0 problemen gezien. Deze is dan ook getest als beste MicroSD voor Steam Deck
Ik lees niet alle posts van @XanderDrake, nee.XanderDrake schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 00:01:
Jij leest mijn andere posts niet neem ik aan?
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een goedkope 1TB SD kaart. Amazon.de heeft nu hun 1TB basics model in de aanbieding. Net zelf ook besteld, van wat ik lees op reddit gebruiken meerdere mensen deze kaart en heb er eigenlijk nog geen negatieve ervaringen over gevonden. Op pricewatch zijn er ook wat samsungs in de aanbieding maar deze hebben een wat lagere snelheid (A1 vs A2).
[ Voor 16% gewijzigd door Annihilism op 18-11-2022 08:13 ]
Samsung evo select 512GB is nu bij Amazon.nl 44,99. U3 / A2 kaart. De select pro bij megekko 43,85 incl. verzenden. Volgens enkele sites exact dezelfde kaart alleen is de select lijn Amazon branded.
[ Voor 4% gewijzigd door jaspov op 18-11-2022 08:37 . Reden: Toegevoegd dat megekko prijs incl. Verzenden is ]
Leuke black friday deal: https://www.megekko.nl/pr...lus-512GB-MicroSDXC?s_o=4
Samsung EVO Plus 512GB voor 39.90. 256 voor 19.90
Klopt, select is een amazon branded versie, maar exact dezelfde.jaspov schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:35:
Samsung evo select 512GB is nu bij Amazon.nl 44,99. U3 / A2 kaart. De select pro bij megekko 43,85. Volgens enkele sites exact dezelfde kaart alleen is de select lijn Amazon branded.
Samsung is super betrouwbaar en de SD gebruikt de maximale snelheid van Samsung niet eens. Een snellere kaart heeft dus geen zin.Annihilism schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:12:
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een goedkope 1TB SD kaart. Amazon.de heeft nu hun 1TB basics model in de aanbieding. Net zelf ook besteld, van wat ik lees op reddit gebruiken meerdere mensen deze kaart en heb er eigenlijk nog geen negatieve ervaringen over gevonden. Op pricewatch zijn er ook wat samsungs in de aanbieding maar deze hebben een wat lagere snelheid (A1 vs A2).
Is best een prima kaart, heb deze zelf ook. Enige nadeel is dat de write/read speed behoorlijk inkakt tijdens het downloaden.Annihilism schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:12:
En hij wordt verdomd heet!
Probeer onder de dekstop modus eens de partitie te verwijderen en dan daar aan te maken met KDE partition managerEvernote schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:37:
[...]
Is best een prima kaart, heb deze zelf ook. Enige nadeel is dat de write/read speed behoorlijk inkakt tijdens het downloaden.
En hij wordt verdomd heet!
Had probleem ook met een SD kaart en na het aanmaken van een ext4 partitie onder KDE dat probleem niet meer gehad.
Snelheid van download was stabiel (zover de snelheid ook niet afhankelijk is van steam zelf)
Snelheid klapte regelmatig in elkaar (naar 0) en vervolgens weer ff een burst te doen en dan weer richting 0
Deck zat in steam dock met ethernet kabel
In oude situatie ging ook steeds fan van deck hard blazen.
Kan natuurlijk ook de kaart zelf zijn die de snelheid niet kan vasthouden maar heb meer gelezen dat mensen dit probleem hebben en dat partitie via dektop modus problemen soms oplost of iig verbeteren.
[ Voor 11% gewijzigd door PBloem op 18-11-2022 08:56 ]
Er staat inmiddels 600GB aan games op dus ik laat het even voor wat het is, er lijkt iets gewoon niet helemaal goed te gaan want wat je noemt is wat ik ook zie.PBloem schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:55:
[...]
Probeer onder de dekstop modus eens de partitie te verwijderen en dan daar aan te maken met KDE partition manager
Had probleem ook met een SD kaart en na het aanmaken van een ext4 partitie onder KDE dat probleem niet meer gehad.
Snelheid van download was stabiel (zover de snelheid ook niet afhankelijk is van steam zelf)
Snelheid klapte regelmatig in elkaar (naar 0) en vervolgens weer ff een burst te doen en dan weer richting 0
Kan natuurlijk ook de kaart zelf zijn die de snelheid niet kan vasthouden maar heb meer gelezen dat mensen dit probleem hebben en dat partitie via dektop modus problemen soms oplost of iig verbeteren.
Tijdens het downloaden gaat ie soms naar 0 en dan weer een burst en dan kakt ie weer in..
Geen idee wat er precies mis gaat en of het de kaart zelf is maar volgens mij is het een Steam Deck partitie dingetje.
Op 1 of andere manier lijkt er een verschil te zitten met het maken van een partitie via game modus tov desktop modus.Evernote schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:19:
[...]
Er staat inmiddels 600GB aan games op dus ik laat het even voor wat het is, er lijkt iets gewoon niet helemaal goed te gaan want wat je noemt is wat ik ook zie.
Tijdens het downloaden gaat ie soms naar 0 en dan weer een burst en dan kakt ie weer in..
Geen idee wat er precies mis gaat en of het de kaart zelf is maar volgens mij is het een Steam Deck partitie dingetje.
Waar het verschil zit geen idee.
Bij mij heeft het iig het probleem opgelost .
Maar met 600GB aan data opnieuw doen is het even afwegen
thnx voor de tip, die heb ik gelijk ff besteldTadango schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:35:
Leuke black friday deal: https://www.megekko.nl/pr...lus-512GB-MicroSDXC?s_o=4
Helaas nu al weer 5 euro duurder, 44.90 dus.256 is nog wel 19.90Dtale schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:29:
[...]
thnx voor de tip, die heb ik gelijk ff besteld
ik was optijdTadango schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:35:
[...]
Helaas nu al weer 5 euro duurder, 44.90 dus.256 is nog wel 19.90
Ik ook... maar nu al weer 46 euro. Leuk deal Megekko
Lijkt er een beetje op alsof Megekko niet helemaal heeft ingeschat hoe populair die MicroSD zou zijn en nu maar snel de prijs opvoeren.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Classic Megekko, ik koop er daarom al tijden niets meer.batumulia schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:38:
Lijkt er een beetje op alsof Megekko niet helemaal heeft ingeschat hoe populair die MicroSD zou zijn en nu maar snel de prijs opvoeren.
€41,59 bij paradigit met gratis bezorgen dus uiteindelijk nog goedkoper dan 39,99 van megagekko
https://www.paradigit.nl/...compare&utm_term=21157338
bij bestellen geeft ie niet op voorraad. Webshop geeft wel voorraad aan. Update: uitverkocht.Chk1975 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:01:
€41,59 bij paradigit met gratis bezorgen dus uiteindelijk nog goedkoper dan 39,99 van megagekko
Oeps. Denk dat ik dat dan ben geweest 😜jaspov schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:14:
[...]
bij bestellen geeft ie niet op voorraad. Webshop geeft wel voorraad aan. Update: uitverkocht.
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
Ze zijn bij bol ook in de aanbieding, iets duurder alleen voor de 512 maar geen verzendkostenjaspov schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:14:
[...]
bij bestellen geeft ie niet op voorraad. Webshop geeft wel voorraad aan. Update: uitverkocht.
back on SD topic:
Gisteren dus gekregen en man wat een tof ding, heerlijk avondje op de bank lekker gamen.
Loopt allemaal super soepel tot nu toe, dus nog niet hoeven tweaken. suspend mode echt fijn met 2 kinderen om je heen rond bedtijd hahaha
ik ga zeker een deuk slaan in mijn backlog op steam met dit speeltje
Ik heb mijn SD de afgelopen weken ook overdag gebruikt als een handige idle-game display. En actief gebruik ik 'm voornamelijk voor games als Dome Keeper, Hades en vergelijkbare games.
Ik heb recentelijk wat Control en Death Stranding gespeeld. Die spelen verbazingwekkend soepel, maar Death Stranding crasht af en toe. Daar moet ik nog eens naar kijken.
Ik heb nog wat vragen om eventueel Windows te installeren op een externe SSD;
- Is qua gaming Windows alleen bedoeld voor games die niet op Steam staan? Of zijn er ook Steam-games die alleen/beter draaien op Windows? Ik ga er niet op browsen o.i.d.
- Zou ik een externe SSD kunnen opsplitsen in 2 partities? 1 puur voor Windows en 1 voor extra opslag binnen SteamOS?
Denk niet dat het ergens voor bedoeld is qua gaming, maar er zijn spellen die niet onder Linux willen draaien, voornamelijk vanwege anticheats die echt alleen onder Windows werken. En ja, er zijn ongetwijfeld spellen die beter draaien onder Windows.x3rius schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:23:
Ik heb nog wat vragen om eventueel Windows te installeren op een externe SSD;
- Is qua gaming Windows alleen bedoeld voor games die niet op Steam staan? Of zijn er ook Steam-games die alleen/beter draaien op Windows? Ik ga er niet op browsen o.i.d.
- Zou ik een externe SSD kunnen opsplitsen in 2 partities? 1 puur voor Windows en 1 voor extra opslag binnen SteamOS?
Ik denk dat Valve het liefst zou hebben dat ze uberhaupt geen aandacht aan Windows zouden hoeven besteden.
Ik heb een SD besteld voor Windows zodat ik fatsoenlijk een Citrix client kan draaien. Die via Linux beschikbaar zijn hebben problemen. Zo heb ik een compact machine voor mee naar het werk
USB inpluggen en gaan.
Voor diegene met een externe SSD en ook tegelijk willen opladen. Ik heb de Belkin USB-C adapter gekocht en alhoewel het bedoeld is voor opladen en externe usb-c audio werkt het prima met opladen en een SSD tegelijk aangesloten. Ben hier zeer tevreden over, het is een redelijke kleine adapter dus zit niet erg in de weg.
Mijn configuratie :
- 1 TB SSD intern(WD PC SN530) en een 2TB SSD extern(Samsung T7) op de Belkin USB-C Adapter aangesloten.
- 2 partities op de interne 1TB SSD, 880GB voor SteamOS en 64GB voor Windows 11(dual-boot dus).
- 1 NTFS partitie van 2TB op de externe Samsung T7. Hierop staan de Windows games geïnstalleerd.
https://www.amazon.nl/gp/product/B086R4KX23/
Mijn configuratie :
- 1 TB SSD intern(WD PC SN530) en een 2TB SSD extern(Samsung T7) op de Belkin USB-C Adapter aangesloten.
- 2 partities op de interne 1TB SSD, 880GB voor SteamOS en 64GB voor Windows 11(dual-boot dus).
- 1 NTFS partitie van 2TB op de externe Samsung T7. Hierop staan de Windows games geïnstalleerd.
Dus ik zou dit kunnen gebruiken om mijn externe ssd op te laden naast mijn steamdeck? Mijn externe ssd is tevens ook een hub (10 in 1 USB + SSD) en die heeft power nodig om te werken. Als dat zo is prima, kan ik mijn HP G5 dock gebruiken om de stroom te gevenPierre_nr1 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:09:
Voor diegene met een externe SSD en ook tegelijk willen opladen. Ik heb de Belkin USB-C adapter gekocht en alhoewel het bedoeld is voor opladen en externe usb-c audio werkt het prima met opladen en een SSD tegelijk aangesloten. Ben hier zeer tevreden over, het is een redelijke kleine adapter dus zit niet erg in de weg.
Mijn configuratie :
Zo op het eerste oog lijkt mij dat het moet kunnen. Het voordeel van Amazon is dat hun retourbeleid erg goed is, dus je kan het proberen en mocht het niet werken dan gewoon terugzenden,sacaji schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:33:
[...]
Dus ik zou dit kunnen gebruiken om mijn externe ssd op te laden naast mijn steamdeck? Mijn externe ssd is tevens ook een hub (10 in 1 USB + SSD) en die heeft power nodig om te werken. Als dat zo is prima, kan ik mijn HP G5 dock gebruiken om de stroom te geven
Ik lees op o.a Reddit dat je wel moet oppassen met wat voor hub je op je steam deck aansluit. Lees over decks die niet meer willen laden bijvoorbeeld. Ik blijf het een lastige vinden. Nu de Samsung SSD Portable T7 in een mooie aanbieding is.. Helaas heb je dan wel een Hub nodig om te laden, heel irritant.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Zijn hier medetweakers die de ubisoft connect app hebben geïnstalleerd? If so, hebben jullie die direct via een non steam game geïnstalleerd of gebruik gemaakt van iets als Lutris?
Elegante oplossing Pierre! Ik zocht al maanden naar zon plug, maar hij hebt hem gevonden.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:09:
Mijn configuratie :
Yes hiermee draait GTA echt veel beter mee. Nu rond de 60fps, via lutris was het ongeveer 40. Nu geen problemen gezien met verdwijnende textures. Had nog wel een crash, letterlijk want crashte mijn auto toen het spel vast liep.Arunia schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:24:
[...]
Qua gta5 geen idee. Zelf deze route gevolgd:
https://gamerant.com/how-...s-launcher-on-steam-deck/
Uiteindelijk Yooka Laylee gespeeld wat zonder problemen ging, maar dat is niet eens een zwaar spel natuurlijk.
In ieder geval lijkt het spel nu wel speelbaar
Ik lees hier veel over externe SSD's, maar hoe en wanneer speel je dan in deze opstelling? Bungelt er dan een T7 aan een usb-c kabeltje? Enkel aan de bureau/dock?
Ja, er 'bungelt' inderdaad een kabeltje. Maar ik heb de externe T7 vastgemaakt met klittenband, en is amper merkbaar/voelbaar. En dus niet alleen bureau/deck, ook mobiel.Amos_x schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:04:
Ik lees hier veel over externe SSD's, maar hoe en wanneer speel je dan in deze opstelling? Bungelt er dan een T7 aan een usb-c kabeltje? Enkel aan de bureau/dock?
Ik gebruik de externe SSD alleen als ik Windows games speel, dus zit niet continue aan de Steam Deck gekoppeld.
En dan icm die Belking adapter? Hoelang kan je op een accu lading gamen met windows zonder lader op een externe ssd?Pierre_nr1 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:19:
[...]
Ja, er 'bungelt' inderdaad een kabeltje. Maar ik heb de externe T7 vastgemaakt met klittenband, en is amper merkbaar/voelbaar. En dus niet alleen bureau/deck, ook mobiel.
Ik gebruik de externe SSD alleen als ik Windows games speel, dus zit niet continue aan de Steam Deck gekoppeld.
Dat verschilt uiteraard per game, maar de T7 is niet een energiesleurper.NinjaKiwiNL schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:33:
[...]
En dan icm die Belking adapter? Hoelang kan je op een accu lading gamen met windows zonder lader op een externe ssd?
[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 19-11-2022 22:48 ]
Heb je hier ook wat bronnen van? Ik geloof je verder wel maar het lijkt me waardevolle informatie om te weten om welke docks het gaat.NinjaKiwiNL schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:37:
Ik lees op o.a Reddit dat je wel moet oppassen met wat voor hub je op je steam deck aansluit. Lees over decks die niet meer willen laden bijvoorbeeld. Ik blijf het een lastige vinden. Nu de Samsung SSD Portable T7 in een mooie aanbieding is.. Helaas heb je dan wel een Hub nodig om te laden, heel irritant.
Ik gebruik zelf trouwens een uGreen dongle met PD 100watt, werkt tot nu toe goed.
Op Reddit staan best een aantal topics hierover. Wat ik vooral lees is dat het communicatie probleem is tussen deck en dock. Maar het zorgt ervoor dat je deck niet meer oplaad, en meestal pas weer wanneer de accu helemaal leeg is. Anker is bijv. een merk wat ik voorbij zie komen met deze klacht maar ook onbekendere merken. Maar heel recent is het niet meer, dus wie weet is het opgelost?Annihilism schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:26:
[...]
Heb je hier ook wat bronnen van? Ik geloof je verder wel maar het lijkt me waardevolle informatie om te weten om welke docks het gaat.
Ik gebruik zelf trouwens een uGreen dongle met PD 100watt, werkt tot nu toe goed.
Dit is oud nieuws.USB support is verbeterd en mocht het laden blokkeren is er nu een optie om dit te resetten. Het kan voorkomen maar kan niets beschadigen of bricken oid.Annihilism schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:26:
[...]
Heb je hier ook wat bronnen van? Ik geloof je verder wel maar het lijkt me waardevolle informatie om te weten om welke docks het gaat.
Van de frontpage: Ubisoft gaan Steam weer gebruiken als platform voor game releases ipv hun eigen Ubisoft Connect launcher. Nog niet helemaal duidelijk hoe en wat, maar we kunnen hopen 
Goed nieuws voor ons Deck gebruikers. Natuurlijk was het al wel mogelijk via een workaround, maar ik vond de huidige methode toch wat gebruiksonvriendelijk.
Na dit bericht te lezen was ik benieuwd naar oudere Ubisoft games, zoals Assassins Creed 2. Deze werkte nog niet zonder ingrepen een paar maanden geleden, maar sinds de proton update begin van de maand doet hij het wel
ProtonDB is mij nog een beetje onduidelijk of het nou wel werkt zonder extra shizzle te installeren (launch options aanpassen zijn natuurlijk niet zo'n probleem).
Ik ga er vanavond naar kijken
Edit: Ja hij doet het goed! Je moet wel die onnodige extra Ubisoft launcher installeren, maar dat zit in het installatieproces. Na het inloggen werkt het gewoon en het spel draait netjes en snel
Goed nieuws voor ons Deck gebruikers. Natuurlijk was het al wel mogelijk via een workaround, maar ik vond de huidige methode toch wat gebruiksonvriendelijk.
Na dit bericht te lezen was ik benieuwd naar oudere Ubisoft games, zoals Assassins Creed 2. Deze werkte nog niet zonder ingrepen een paar maanden geleden, maar sinds de proton update begin van de maand doet hij het wel
Ik ga er vanavond naar kijken
Edit: Ja hij doet het goed! Je moet wel die onnodige extra Ubisoft launcher installeren, maar dat zit in het installatieproces. Na het inloggen werkt het gewoon en het spel draait netjes en snel
[ Voor 12% gewijzigd door XanderDrake op 23-11-2022 00:33 ]
Heb GTA V onlangs gekocht in de aanbieding.
Kon er nooit echt inkomen maar man wat is dit spel vet op de deck. Het feit dat het portable is en je de game zo op de bank er bij kunt pakken en even kan spelen is echt toegevoegde waarde. Ik vond het ook echt een gemis dat ik de game niet op mijn Switch kan spelen (maar dit zal waarschijnlijk met technische beperkingen te maken hebben).
Denk dat ik met de deck eindelijk eens wat van m'n backlog kan wegwerken.
Kon er nooit echt inkomen maar man wat is dit spel vet op de deck. Het feit dat het portable is en je de game zo op de bank er bij kunt pakken en even kan spelen is echt toegevoegde waarde. Ik vond het ook echt een gemis dat ik de game niet op mijn Switch kan spelen (maar dit zal waarschijnlijk met technische beperkingen te maken hebben).
Denk dat ik met de deck eindelijk eens wat van m'n backlog kan wegwerken.
SD kaart besteld voor de steam deck. Wat is nu de beste manier om die te formateren? Veel verhalen over kaarten die bricked worden na formateren op de steamdeck, of dat ze sneller zijn als je ze op de deck via KDE formateert. Inmiddels ook een paar steam deck updates verder dus wat is hier nog van waar? Deel problemen komt volgens mij ook door fake cards.
Geen speciale eisen - kaart hoeft niet leesbaar te zijn in windowd of geschikt voor dual boot. Wil gewoon goede performance op de Steam Deck.
Geen speciale eisen - kaart hoeft niet leesbaar te zijn in windowd of geschikt voor dual boot. Wil gewoon goede performance op de Steam Deck.
Ik heb hem gewoon geformateerd via de gui in game mode en hij werkt prima.
Sommige kaarten werken minder met format onder game modus. (snelheid niet stabiel met downloaden)jaspov schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:06:
SD kaart besteld voor de steam deck. Wat is nu de beste manier om die te formateren? Veel verhalen over kaarten die bricked worden na formateren op de steamdeck, of dat ze sneller zijn als je ze op de deck via KDE formateert. Inmiddels ook een paar steam deck updates verder dus wat is hier nog van waar? Deel problemen komt volgens mij ook door fake cards.
Onder desktop modus format / partitie aanmaken geeft soms dus minder problemen.
Zelf de ervaring dat een Samsung EVO (512GB) veel snelheids problemen had met downloaden na format onder game modus.
Na het aanmaken van een partitie en format met ext4 onder desktop modus deze problemen niet meer gehad
[ Voor 12% gewijzigd door PBloem op 23-11-2022 10:21 ]
Dank allebei, het is een Samsung evo plus. Snelheidsverschil zou ergens vandaan moeten komen, enig idee hoe de twee opties van elkaar verschillen?PBloem schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:19:
[...]
Sommige kaarten werken minder met format onder game modus. (snelheid niet stabiel met downloaden)
Onder desktop modus format / partitie aanmaken geeft soms dus minder problemen.
Zelf de ervaring dat een Samsung EVO (512GB) veel snelheids problemen had met downloaden na format onder game modus.
Na het aanmaken van een partitie en format met ext4 onder desktop modus deze problemen niet meer gehad
Het lijkt er op (aanname) dat Valve iets doet onder game modus wat misschien voor gemiddelde kaartjes die in omloopt zijn het beste werkt.
Zover ik weer is hier nog geen duidelijkheid op gekomen vanuit Valve zelf.
Als je zoekt is het iets waar meer mensen last van hebben en waar soms/vaak de oplossing was om het via de KDE partition manager te doen onder de desktop modus.
Mogelijk zit er ook verschil in productie series van een bepaald model kaartje.
Als je zoekt is het iets waar meer mensen last van hebben en waar soms/vaak de oplossing was om het via de KDE partition manager te doen onder de desktop modus.
Thanks zal dan voor de zekerheid via KDE partition manager gaan.PBloem schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:33:
Het lijkt er op (aanname) dat Valve iets doet onder game modus wat misschien voor gemiddelde kaartjes die in omloopt zijn het beste werkt.
hier nog goede tips voor goede Games voor op de SD? aangezien de steam sale weer is gestart wellicht een mooi moment om een (nog) grotere backlog te starten bwhaha
Zelf opnieuw the witcher III maar gekocht, maar dit keer dus via steam zodat het nog makkelijker wordt om te draaien op de SD (en ik niet moet zoeken waar ik hem ook al weer eerder had gekocht
).
Helaas veel games in mijn wishlist dit keer niet in de aanbieding..
Oh en iemand een tip over welke F1 nu het leukste/beste is (on deck) F1 2020, 21 of 22?
Zelf opnieuw the witcher III maar gekocht, maar dit keer dus via steam zodat het nog makkelijker wordt om te draaien op de SD (en ik niet moet zoeken waar ik hem ook al weer eerder had gekocht
Oh en iemand een tip over welke F1 nu het leukste/beste is (on deck) F1 2020, 21 of 22?
Ik herhaal mijn advies van een paar weken geleden: Shadows of MordorDtale schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:55:
hier nog goede tips voor goede Games voor op de SD? aangezien de steam sale weer is gestart wellicht een mooi moment om een (nog) grotere backlog te starten bwhaha
Zelf opnieuw the witcher III maar gekocht, maar dit keer dus via steam zodat het nog makkelijker wordt om te draaien op de SD (en ik niet moet zoeken waar ik hem ook al weer eerder had gekocht).
Voor 5€ krijg je de volledige versie, incl alle DLC die je los van de main story kan spelen. Zo 40 uur speelplezier, goed LOTR verhaal, lekker vechten, strategisch nadenken met het Nemesis systeem, er gebeuren allemaal random dingen die je niet had kunnen voorspellen. Draait als een tierelier op de Deck. Echt wat een fantastisch spel
Eventueel nog iets goedkoper te krijgen bij Voidu of Greenman Gaming.XanderDrake schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:19:
[...]
Ik herhaal mijn advies van een paar weken geleden: Shadows of Mordor
Voor 5€ krijg je de volledige versie, incl alle DLC die je los van de main story kan spelen. Zo 40 uur speelplezier, goed LOTR verhaal, lekker vechten, strategisch nadenken met het Nemesis systeem, er gebeuren allemaal random dingen die je niet had kunnen voorspellen. Draait als een tierelier op de Deck. Echt wat een fantastisch spel
noted! en voor 5euro kan je eigenlijk niet mis... thnxXanderDrake schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:19:
[...]
Inderdaad! Maar... voor €5 meer heb je deze game en de opvolger Shadow of War! (https://isthereanydeal.co...leearthshadowbundle/info/)XanderDrake schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:19:
[...]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
wellicht overbodige voor de meeste maar zie deze reddit megathread over de steam sale en de SD: Link
Als je racen op 2 wielen ook leuk vindt: Ride 3 en 4 zijn beide in de sale en werken uitstekend op de Deck. Geen makkelijke games, maar kan je zeker uren zoet mee zijn.Dtale schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:55:
Zelf opnieuw the witcher III maar gekocht, maar dit keer dus via steam zodat het nog makkelijker wordt om te draaien op de SD (en ik niet moet zoeken waar ik hem ook al weer eerder had gekocht).
Is er ergens een handleiding met betrekken tot een ssd swap? En dan bedoel ik met een backup stappenplan en herinstallatie.
Open schroeven is het probleem niet.
Hardware: https://www.ifixit.com/Gu...ck+SSD+Replacement/148989LOTG schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:35:
Is er ergens een handleiding met betrekken tot een ssd swap? En dan bedoel ik met een backup stappenplan en herinstallatie.
SteamOS opnieuw installeren: https://help.steampowered.../view/1B71-EDF2-EB6D-2BB3
Een volledige guide inclusief backups van je games en saves ben ik zelf niet tegengekomen. Ik heb gewoon in desktop mode /home/deck naar een externe ssd gekopieerd.
Niet zo zeer steamgames, maar bijvoorbeeld emudeck en nonsteam games. Ik heb alles op een externe disk staan maar dat moet dan weer aan steam gekoppeld worden. Het zou fijn zijn als ik een back-up kan maken van dat soort instellingen en weer gewoon restoren.lordfragger schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:53:
[...]
Hardware: https://www.ifixit.com/Gu...ck+SSD+Replacement/148989
SteamOS opnieuw installeren: https://help.steampowered.../view/1B71-EDF2-EB6D-2BB3
Een volledige guide inclusief backups van je games en saves ben ik zelf niet tegengekomen. Ik heb gewoon in desktop mode /home/deck naar een externe ssd gekopieerd.
Emudeck zet al zijn settings onder /home/deck. Als je dat kopieert naar een externe drive kan je na de SSD upgrade emudeck opnieuw installeren en die folder terug kopiëren vanaf de externe schijf.LOTG schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:30:
[...]
Niet zo zeer steamgames, maar bijvoorbeeld emudeck en nonsteam games. Ik heb alles op een externe disk staan maar dat moet dan weer aan steam gekoppeld worden. Het zou fijn zijn als ik een back-up kan maken van dat soort instellingen en weer gewoon restoren.
Ik heb zelf na de upgrade wat dingen verplaatst dus ik heb manueel dingen moeten terugzetten, maar savegames bvb waren op die manier snel teruggezet.
Onder Linux is het de gewoonte van alle configuratie en "user" files onder de home directory te zetten, dat maakt dit soort upgrades of herinstallaties redelijk pijnloos.
Als irl motorrijder heb ik die ooit geprobeerd maar was me te moeilijk 😅 ( deel 3 geloof ik). Wel waanzinnig mooie gameWekko306 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:00:
[...]
Als je racen op 2 wielen ook leuk vindt: Ride 3 en 4 zijn beide in de sale en werken uitstekend op de Deck. Geen makkelijke games, maar kan je zeker uren zoet mee zijn.
Ssd upgrade is gelukt, was erg makkelijk (ok, ik heb wel redelijk wat ervaring in dingen opschroeven). Steam opnieuw geïnstalleerd, er achter gekomen dat Steam best lastig doet met mijn monitor. Sowieso is de default resolutie dus fout en staat autodetect al uit, maar vaak gaat mijn scherm uit als steam wat aan het doen is met het display (bij boot en zo) een paar keer gehad dat mijn scherm verifying installation weer gaf terwijl ik de deck hoorde booten. Dat bleef dan ook staan tot ik het scherm opnieuw aansloot.
Vaag.
Maar meteen voor dual boot gegaan aangezien windows steeds meer features krijgt. Non steam game ook aan het werken gekregen vanuit de nieuwe UI zonder extra tooltjes.
Alleen gamepass spellen lukken niet door de manier waarop Microsoft er mee om gaat (je kunt het process zelf niet starten vanuit steam, waardoor die niet kan hooken).
Vaag.
Maar meteen voor dual boot gegaan aangezien windows steeds meer features krijgt. Non steam game ook aan het werken gekregen vanuit de nieuwe UI zonder extra tooltjes.
Alleen gamepass spellen lukken niet door de manier waarop Microsoft er mee om gaat (je kunt het process zelf niet starten vanuit steam, waardoor die niet kan hooken).
Heb nu Football Manager 2023, RDR2 (moet deze nog spelen lol). Twijfel om de volgende games te kopen: Days Gone. Iemand nog andere aanraders voor Steam Deck? Race game? Ik hou van simulatie (FM2023), RTS (AOE4), of vroeger Grand Turismo of Forza Horizon. Alle aanraders van jullie mooi welkom
Na lang wikken wegen de Steam Deck dock gekocht, ondanks dat ik eigenlijk 2xHDMI nodig heb.
Ik dacht dit te ondervangen met een DP->HDMI kabel... maar dit blijkt doffe ellende (geen beeld op beide monitoren totdat DP wordt disconnected).
Ik hoop stiekem dat het aan de JSAUX kabel ligt...
...is er toevallig iemand die met succes een dergelijke kabel gebruikt??
Ik dacht dit te ondervangen met een DP->HDMI kabel... maar dit blijkt doffe ellende (geen beeld op beide monitoren totdat DP wordt disconnected).
Ik hoop stiekem dat het aan de JSAUX kabel ligt...
...is er toevallig iemand die met succes een dergelijke kabel gebruikt??
Managing en racing misschien in f1 manager 22? Nog niet geprobeerd maar twijfel tussen die en f1 22 voor de SD…sacaji schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:28:
Heb nu Football Manager 2023, RDR2 (moet deze nog spelen lol). Twijfel om de volgende games te kopen: Days Gone. Iemand nog andere aanraders voor Steam Deck? Race game? Ik hou van simulatie (FM2023), RTS (AOE4), of vroeger Grand Turismo of Forza Horizon. Alle aanraders van jullie mooi welkom
Toch maar een poging gedaan maar het aanmaken van een partitie lukt niet en blijft op 25% hangen..PBloem schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:55:
[...]
Probeer onder de dekstop modus eens de partitie te verwijderen en dan daar aan te maken met KDE partition manager
Dit probleem heb ik ook een keer gehad. Bij een 2e poging werkte het wel.Evernote schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:20:
[...]
Toch maar een poging gedaan maar het aanmaken van een partitie lukt niet en blijft op 25% hangen..
Ik weet niet of er ook een lijst /overzicht is welke kaartjes / series gewoon niet goed werken.
Na 4x heb ik de hoop maar opgegeven.PBloem schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:00:
[...]
Dit probleem heb ik ook een keer gehad. Bij een 2e poging werkte het wel.
Ik weet niet of er ook een lijst /overzicht is welke kaartjes / series gewoon niet goed werken.
Heb nu het onderstaande gedaan:
Dit werd me eerder al eens aanbevolen door iemand op Reddit en dit was in een paar seconden klaar.In Konsole in desktop mode: sudo parted --script /dev/mmcblk0 mklabel gpt mkpart primary 0% 100% and sudo mkfs.ext4 -m 0 -O casefold -E nodiscard -F /dev/mmcblk0p1 Before using this I removed my partition from my card with "KDE Partition Manager" and apply.
You can see what this command do on this post from lostgoat at Valve.
When formatting via gamemode you get: mkfs.ext4 -m 0 -O casefold -E nodiscard
-m 0 avoids reserving space for exclusive use by the root user
-O casefold is necessary for compatibility for windows games that rely on a case insensitive FS
-E nodiscard avoids running a blkdiscard operation for every block during format. This is why the KDE format oprerations for some users are taking a very long time to complete compared to gamemode
Then I mounted the card and I went back to gaming mode and removed/reconnect the card 2 times and it appeared as storage!
Zoo na een tijdje de steamdeck weer eens gepakt. Wilde via remote play op mijn TV spelen.
Geen geluid.. Blijkt dat ze de gehele advanced host opties uit de steamdeck hebben gesloopt lol dus kan de audio niet naar client sturen (standaard speelt dat op de host af)
Steam dock verkoopt niet goed zeker tjonge jonge
Ik ga dit gewoon als defect aanmelden. Beetje klaar mee. Altijd wel iets.
Geen geluid.. Blijkt dat ze de gehele advanced host opties uit de steamdeck hebben gesloopt lol dus kan de audio niet naar client sturen (standaard speelt dat op de host af)
Steam dock verkoopt niet goed zeker tjonge jonge
Ik ga dit gewoon als defect aanmelden. Beetje klaar mee. Altijd wel iets.
[ Voor 10% gewijzigd door NosferatuX op 26-11-2022 14:39 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Bij mij speelt het geluid af op zowel de TV als op de Steam Deck. Als ik op de Steam Deck het volume mute, blijft het geluid afspelen via de TV.NosferatuX schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:34:
Zoo na een tijdje de steamdeck weer eens gepakt. Wilde via remote play op mijn TV spelen.
Getest met de Steam Link-applicatie onder Android TV.
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 26-11-2022 14:45 ]
Hmm ok raar bij mij niet meer en op de steamdeck ook geen host opties meerThe Zep Man schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:45:
[...]
Bij mij speelt het geluid af op zowel de TV als op de Steam Deck. Als ik op de Steam Deck het volume mute, blijft het geluid afspelen via de TV.
Getest met de Steam Link-applicatie onder Android TV.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.