Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:04
Oh, dit is zeker niets nieuws. Maar iemand vroeg naar wat ik totaal kwijt was. En dat antwoord heb ik gegeven, inclusief mijn mening daar over :)

Anyway. Het lijkt mij meer dan duidelijk dat dit compleet uit verhouding is. En Dbrand heeft wat dat betreft dit zelf onder controle, aangezien zij zelf hun shipping partner kiezen. Hoe of wat andere partijen doen, lijkt mij niet echt relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:26
MennoE schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:12:
@cold_as_ijs Thanks! Werkt dat goed naar jouw ervaring? Ik probeerde dat ook op m'n iPhone maar merkte toch dat het net niet lekker werkte. Met Elden ring bijvoorbeeld is timing belangrijk en dat lukte niet zo.
De PS remote app heeft best wat input lag is mijn ervaring. Op PS5 gaat het redelijk, op de PS4 was het bijna niet te doen. Chiaki heeft een veel lagere input lag. Er is nog stees input lag, dus daar zul je op aan moeten passen, maar gaat verder prima. Ik heb zonder veel moeite Ghost of Tsushima gespeeld, enige vervelende was dat de touch input niet goed werkte. Er schijnt wel een aparte variant van Chiaki te zijn voor Steam deck waar de touch inputs zijn gefixed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Denko schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

Ik wil het niet jinxen, maar ik krijg net een melding dat het pakket erdoorheen is zonder problemen, en dat die morgen geleverd wordt door dhl... 8)7
Nou, de killswitch komt net binnen, geen duoane gezeik aan mijn kant (dus ook geen btw/inklaring.) Heel apart.

overigens, mocht iemand de killswitch te duur vinden: https://amzn.eu/d/7qaCksT

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Nice. 't Is verder een fijne case hoor, daar niet van. Had je de portal grips er ook nog bij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 22:32
cold_as_ijs schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:16:
@MennoE even chiaki installeren, dan kan je lekker vanuit je bed op je PS5 spelen ;)
Fijne applicatie, werkt als een trein 8)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 21:42
NinjaKiwiNL schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

Ik heb zelf gamepass Ultimate met Forza horizon 5 + uitbreidingen en andere Forza horizon 3&4 via Microsoft gekocht, dus om het nou op steam weer aan te schaffen.. Externe SSD heb ik ook aan zitten denken, maar dan verlies je wel de mogelijkheid om op te laden. En om nou een hele hub eraan te gaan hangen, mis je imo het doel van portable gamen.
Als je al die SD kaartjes die door Windows z’n I/O kapot gaan moet vervangen ben je ook heel wat kwijt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Denko schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:45:
[...]

Nou, de killswitch komt net binnen, geen duoane gezeik aan mijn kant (dus ook geen btw/inklaring.) Heel apart.

overigens, mocht iemand de killswitch te duur vinden: https://amzn.eu/d/7qaCksT
BTW/Inklaring kan ook nog een week later komen, dacht ik.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Vanochtend mijn WD PC SN530 1TB NVMe SSD ontvangen en zojuist even ingebouwd in mijn 64GB Steam Deck. Wat heerlijk om zoveel vrije ruimte te hebben, om precies te zijn 953.87GB. Nu kan de 512 SD-card voor emulatie gebruikt gaan worden.

btw....de 1TB SSD heeft me €150,- gekost en is op Ebay gekocht. Gelukkig geen extra kosten qua importbelastingen enz. en keurig binnen 10 dagen bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:33
Pierre_nr1 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:55:
Vanochtend mijn WD PC SN530 1TB NVMe SSD ontvangen en zojuist even ingebouwd in mijn 64GB Steam Deck. Wat heerlijk om zoveel vrije ruimte te hebben, om precies te zijn 953.87GB. Nu kan de 512 SD-card voor emulatie gebruikt gaan worden.

btw....de 1TB SSD heeft me €150,- gekost en is op Ebay gekocht. Gelukkig geen extra kosten qua importbelastingen enz. en keurig binnen 10 dagen bezorgd.
WD PC SN530 1TB is toch 80 mm? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
joepiesaus schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:07:
[...]

WD PC SN530 1TB is toch 80 mm? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Er is ook een 2230 m.2 versie van, en deze heb ik dus gekocht.

Deze dus : https://www.ebay.nl/itm/185542874810

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre_nr1 op 19-10-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Thrace Grumble schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:18:
[...]

BTW/Inklaring kan ook nog een week later komen, dacht ik.
YMMV maar bij DHL krijg ik meestal een sms met betaallink vooraf. Fedex stuurt achteraf een papieren factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Pierre_nr1 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:55:

Ben je niet bang qua lifespan van tweedehands SSD's? Je weet immers niet hoe vaak/veel schrijfacties zo'n SSD al heeft gehad.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Thrace Grumble schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:22:
[...]

Ben je niet bang qua lifespan van tweedehands SSD's? Je weet immers niet hoe vaak/veel schrijfacties zo'n SSD al heeft gehad.
Nee, ben ik niet bang voor want deze is nieuw. (staat ook letterlijk in de Ebay advertentie) Zojuist gecheckt en het heeft 3 power cycles, gloednieuw dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 22:27

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Evernote schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Als je al die SD kaartjes die door Windows z’n I/O kapot gaan moet vervangen ben je ook heel wat kwijt. ;)
Ook dat, en het draait toch voor geen ene meter op een SD kaart. Ik heb een 512GB deck, misschien dual boot maken 🤔 Maar ik heb geen zin om helemaal te resetten.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

OllieMongollie schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:48:
Nice. 't Is verder een fijne case hoor, daar niet van. Had je de portal grips er ook nog bij? :)
Nope, ik wilde de zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
OllieMongollie schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:07:
[...]

Een dikke 120 euro. Belachelijk gewoon. Als ik dit van te voren had geweten, had ik 't ding niet eens besteld. En Dbrand geeft niet thuis. Heb ook een mail gehad, maar los van de auto reply geen reacties.

Grappige reacties geven op social. Negatieve reacties flaggen en shit, maar gewoon ergens normaal op reageren kunnen ze blijkbaar niet.

Die case is verder prima, maar ik hoef 'm niet meer. Ben er klaar mee. Mocht iemand 'm over willen nemen, let me know.
Jeetje, dat is me nogal een bedrag zeg!

Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen, maar ik ben bang van niet...

Heb hetzelfde meegemaakt met de Satisfy case voor de switch, 50 euro + 50 euro transport + 50 euro douane kosten :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00
Hmmm, op Youtube heb ik nu een video gevonden waar een developer kijkt naar de Swap en VRAM tweaks. Hij heeft een tooltje gemaakt waarbij je de hoeveelheid swap ruimte en VRAM makkelijk kan aanpassen. Persoonlijk probeer ik weg te blijven bij dit soort tweaks, want volgens mij weet Valve en SteamOS beter hoe je dit kan regelen binnen de kernel. Ik denk ook niet dat je veel VRAM nodig hebt als je de meeste games speelt op 800p@medium.

Maar hij zegt dat hij wel meer performance krijgt... Wat denken jullie?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb VRAM ook op 4gb staan. Dit is een simpele bios setting die je kan aanpassen. Ik merk geen problemen en heb wel het idee dat in sommige spellen de frame drops iets minder zijn. Dat is ook wat andere aangeven, dus er lijkt wel een echte verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Tadango schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:32:
Ik heb VRAM ook op 4gb staan. Dit is een simpele bios setting die je kan aanpassen. Ik merk geen problemen en heb wel het idee dat in sommige spellen de frame drops iets minder zijn. Dat is ook wat andere aangeven, dus er lijkt wel een echte verbetering.
Met de VRAM aanpassing pas je puur de reservering aan van x aantal GB dat de CPU claimt van het RAM. Door deze reservering omlaag te zetten, heeft de GPU meer geheugen tot zijn beschikking. Er is ook een update op boven gelinkte video, waarin wordt uitgelegd dat de GPU ook in de oude situatie/setting normaliter wel meer dan 1 GB heeft, het gaat puur om een initiële (max) reservering van de CPU die je dus omlaag zet.
Lijkt me een heel normale BIOS aanpassing inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is dedicated video ram. Je zet deze dus omhoog ipv omlaag....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
XanderDrake schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:15:
Hmmm, op Youtube heb ik nu een video gevonden waar een developer kijkt naar de Swap en VRAM tweaks. Hij heeft een tooltje gemaakt waarbij je de hoeveelheid swap ruimte en VRAM makkelijk kan aanpassen. Persoonlijk probeer ik weg te blijven bij dit soort tweaks, want volgens mij weet Valve en SteamOS beter hoe je dit kan regelen binnen de kernel. Ik denk ook niet dat je veel VRAM nodig hebt als je de meeste games speelt op 800p@medium.

Maar hij zegt dat hij wel meer performance krijgt... Wat denken jullie?

[YouTube: EASY Performance Boosts for Steam Deck!]
Dank! Interessante video, met duidelijke uitleg. De 4GB VRAM had ik al eerder geactiveerd in de BIOS, maar het tooltje om de Swap File grootte aan te passen is nieuw voor mij. Zojuist even geïnstalleerd en de Swap File op 16GB gezet. Het verhogen van de Swap File voorkomt de glitches en crashes in RDR2 en GTAV, een prima oplossing dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre_nr1 op 20-10-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:03
Pierre_nr1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:36:
[...]
Het verhogen van de Swap File voorkomt de glitches en crashes in RDR2 en GTAV, een prima oplossing dus.
Zijn de spellen geïnstalleerd vanuit Steam? Of heb je ze van de Epicstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
kadir76 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

Zijn de spellen geïnstalleerd vanuit Steam? Of heb je ze van de Epicstore?
Vanuit Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Pierre_nr1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:36:
[...]

Dank! Interessante video, met duidelijke uitleg. De 4GB VRAM had ik al eerder geactiveerd in de BIOS, maar het tooltje om de Swap File grootte aan te passen is nieuw voor mij. Zojuist even geïnstalleerd en de Swap File op 16GB gezet. Het verhogen van de Swap File voorkomt de glitches en crashes in RDR2 en GTAV, een prima oplossing dus.
dan moet ik het maar ook eens gaan testen met GTA5. Had al eerder geprobeerd met meer VRAM, daar crashte GTA5 nog steeds iedere keer op hetzelfde punt. Mocht grotere swap file helpen dan is dat mooi meegenomen. Speel overigens GTA5 uit EPIC, moet hem helaas dan weer wel installeren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door cold_as_ijs op 20-10-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

dan moet ik het maar ook eens gaan testen met GTA5. Had al eerder geprobeerd met meer VRAM, daar crashte GTA5 nog steeds iedere keer op hetzelfde punt. Mocht grotere swap file helpen dan is dat mooi meegenomen. Speel overigens GTA5 uit EPIC, moet hem helaas dan weer wel installeren ;)
Het is het proberen waard. Ik heb ook de Epic GTAV versie, maar door al het gedoe met de launcher heb ik de Steam versie gekocht tijdens de end-summer sale. Deze draait probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Tadango schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:32:
Hmm ok. Als deze truuk legit werkt, dan hoop ik dat iemand eens test en meet wat de echte winst is. Een Phawx ofzo.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
XanderDrake schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:25:
[...]

Hmm ok. Als deze truuk legit werkt, dan hoop ik dat iemand eens test en meet wat de echte winst is. Een Phawx ofzo.
Ik had het idee dat mijn frame rate een stuk stabieler was in BOTW. Die will nog wel eens onder de 30 schieten namelijk, nu bleef hij mooi ruim boven de 30. Heb het niet heel uitgebreid getest overigens. Het schijnt vooral voor emulators een goede improvement te geven, normale steam games heb je er niets aan.

[ Voor 10% gewijzigd door cold_as_ijs op 20-10-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

Ik had het idee dat mijn frame rate een stuk stabieler was in BOTW. Die will nog wel eens onder de 30 schieten namelijk, nu bleef hij mooi ruim boven de 30. Heb het niet heel uitgebreid getest overigens. Het schijnt vooral voor emulators een goede improvement te geven, normale steam games heb je er niets aan.
Ik meende in Assassins creed Odyssee wel een stabielere framerate te zien al is dat lastig te meten tenzij je het script....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Tadango schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:37:
[...]

Ik meende in Assassins creed Odyssee wel een stabielere framerate te zien al is dat lastig te meten tenzij je het script....
Ik weet niet hoe Odyssee benchmarkt, maar deze verbeteringen zouden makkelijk zichtbaar worden in 99 en 99.9 percentiel frame times. Of een stabielere lijn in de frame time plot in de steamOs on screen metrics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Tadango schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:12:
Het is dedicated video ram. Je zet deze dus omhoog ipv omlaag....
En daarmee de hoeveelheid van de CPU omlaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Thrace Grumble schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:24:
[...]

En daarmee de hoeveelheid van de CPU omlaag ;)
Volgens mij alleen het system allocated memory voor het OS.. je CPU heeft geen dedicated RAM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Evernote schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:44:
[...]

Volgens mij alleen het system allocated memory voor het OS.. je CPU heeft geen dedicated RAM.
Bekijk de video ff 😉. RAM wordt aangesproken door zowel GPU als CPU. Het is inderdaad niet ván de CPU. Vanaf 11:25 in YouTube: EASY Performance Boosts for Steam Deck!. De video left t beter uit dan ik :+

[ Voor 31% gewijzigd door Thrace Grumble op 20-10-2022 22:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:21
Ik heb de aanpassingen uit de video gepost door @XanderDrake ook gevolgd en met GTA V via de Rocket Launcher nu voor de verandering uren prima kunnen spelen. Verschillende missies gedaan en daarna nog naar de andere kant van de map kunnen rijden. So far so good d:)b

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Kon vannacht niet slapen, dus maar de swap file vergroot naar 16 GB. GTA5 weer opnieuw geinstalleerd (4e keer ofzo :D) vanuit Epic. In de eerste missie met Franklin waar je de auto's moet stelen lukte het nu wel om door het gebouw door te racen, ook de bank die erna kwam ging goed. Dus dacht dat zit wel goed. Performane was overigens beetje wisselend tussen 28-32 met pieken boven de 40 fps.
Na de missie even lekker rondgescheurd over het eiland. Dat ging vrij goed totdat ik bij de tunnel kwam bij het militaire vliegveld, een deel van de textures verdwenen en game crashte op het einde van de tunnel.

Ik zal eens kijken of ik het via proton aan de gang krijg via lutris. Misschien dat dit nog wat op kan lossen. Opieuw kopen via steam ga ik niet doen, heb hem al 3x :D en ook teveel backlog om het te verantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
RunTaker schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 06:21:
[...]

Ja werkt als een zonnetje. Zo een tijdje Days Gone gespeeld en op de terugweg Forza zonder problemen.
Hehe sorry ben ondertussen al terug. Maar ging idd gewoon prima :)
AceAceAce schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:29:
FYI voor diegene die met Botacera op de SD kaart de retro kant op willen gaan.

Gisteren eindelijk Botacera 36 beta voor de Steam Deck geflashed op een gloednieuwe SD kaart, middels Belena Etcher. Validatie van de flash failed echter continue, en tot overmaat van ramp was de SD kaart daarna nog maar '6' GB groot van de 128 GB, en na wat gepiel later werd hij helemaal niet herkend door Windows.

Uiteindelijk vond ik een post dat vertelde dat SD kaarten flashen via Belena Etcher via Windows, ervoor zorgt dat Windows nog even een 'System Volume Information' folder/file aanmaakt op de SD kaart, waarna de checksum validatie van de flashtool niet meer klopt. Dus de flash validatie 'failed', maar de flash is wel succesvol.

Uiteindelijk zag ik de kale SD kaart wel in Disk Management (Schijfbeheer) en heb ik daar hem opnieuw NTFS geformatteerd, en nog een keer geflashed met Botacera. Ook al failde de validatie, start de SteamDeck wel gewoon op met de SD kaart met geflashde Botacera, en kan je vanuit de PC de SD kaart in de SteamDeck vol gooien met roms. Mooi eindresultaat: 30 jaar oude Zelda spelen op de Steam Deck :p
Hoe is Batocero verder? EmuDeck is leuk maar via de Bato manier net zo makkelijk (en misschien nog makkelijker :P )
ap3nr0ts schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Ook binnen hier sinds gisteren! Werkt dikke prima, gekoppeld aan een USB-switcher van Ugreen voor nu. Dan kan ik met 1 druk op de knop mijn muis en toetsenbord aan die Deck hangen. Ook getest op mijn laptop van werk vanochtend. Werkt hij ook mee. :)

Zit geen voeding bij, maar werkt bij mij gewoon zonder voeding tot dusver. https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Dat is wel een partij handig
cold_as_ijs schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:16:
@MennoE even chiaki installeren, dan kan je lekker vanuit je bed op je PS5 spelen ;)
Wel safe verder?
OllieMongollie schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:07:
[...]

Een dikke 120 euro. Belachelijk gewoon. Als ik dit van te voren had geweten, had ik 't ding niet eens besteld. En Dbrand geeft niet thuis. Heb ook een mail gehad, maar los van de auto reply geen reacties.

Grappige reacties geven op social. Negatieve reacties flaggen en shit, maar gewoon ergens normaal op reageren kunnen ze blijkbaar niet.

Die case is verder prima, maar ik hoef 'm niet meer. Ben er klaar mee. Mocht iemand 'm over willen nemen, let me know.
Ja zo ging dat ook met die PS5 shells. Heb hem wel binnen laten komen maar nog steeds niet uit de verpakking gekomen :')

[ Voor 12% gewijzigd door MrGizMo op 21-10-2022 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:09

ap3nr0ts

hoi

@MrGizMo Kan een foto maken als je wilt, maar het werkt echt heerlijk. Ding naast de dock achter mijn beeldscherm. Ene gat in pc, andere draad in dock. En hoppa. Knopje om en gaan. Steam Deck-dockje werkt ook met laptops van werk en Surface Go 2 toevallig gisteren getest (ik verwacht alles), dus die kan ik nu ook met een druk op een knop koppelen aan beeldscherm, toetsenbord én muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Mijn SD komt als t goed is vandaag binnen. Ik heb een flinke verzameling Epic Store games ondertussen, en vraag me nu af wat de beste optie is om deze aan de praat te krijgen. Wat is jullie ervaring hiermee? Een andere launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:55:
Mijn SD komt als t goed is vandaag binnen. Ik heb een flinke verzameling Epic Store games ondertussen, en vraag me nu af wat de beste optie is om deze aan de praat te krijgen. Wat is jullie ervaring hiermee? Een andere launcher?
Gewoon de echte Epic Launcher installeren. Heroic lijkt mooi maar veel spellen werken gewoon niet via die weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
cold_as_ijs schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:47:
*knip*
Ik zal eens kijken of ik het via proton aan de gang krijg via lutris. Misschien dat dit nog wat op kan lossen. Opieuw kopen via steam ga ik niet doen, heb hem al 3x :D en ook teveel backlog om het te verantwoorden
Ik heb zelf een niet van launcher afhankelijke versie ;) van GTA V erop gezet en die draait prima via Lutris met een Proton GE 30. Dit zonder aanpassingen aan swapfiles/vram. Dit heb ik alleen gedaan omdat de rockstar games launcher zat te zeuren om disk space trouwens, ik heb hem ook wel 3 keer betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Tadango schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:57:
[...]

Gewoon de echte Epic Launcher installeren. Heroic lijkt mooi maar veel spellen werken gewoon niet via die weg.
En die dan inladen in SteamOS als third party app? Dan kan ik dan wel per spel de proton versie kiezen?
(zal es een howto opzoeken op YT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:06:
[...]

En die dan inladen in SteamOS als third party app? Dan kan ik dan wel per spel de proton versie kiezen?
(zal es een howto opzoeken op YT)
Nee helaas. Je hebt dan wel 1 proton versie. Sommige spellen kan je direct in Steam toevoegen en dan kan je wel alles aanpassen maar veel spellen hebben licentie issues als je ze los start. Anders was Heroic ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Tadango schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:07:
[...]

Nee helaas. Je hebt dan wel 1 proton versie. Sommige spellen kan je direct in Steam toevoegen en dan kan je wel alles aanpassen maar veel spellen hebben licentie issues als je ze los start. Anders was Heroic ook een optie.
Wat je wel kan doen is na het downloaden van de game via EGS en even testen of hij werkt, de game toevoegen aan lutris. Dan stel je daar de proton ge versie in en voeg je de game toe aan steam. De game zal gewoon de EGS launcher er bij op starten op de achtergrond. Zo doe ik het met Fifa 22 (ivm met EA App)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:12

Jerra

Beunhaas in wording

Hoii,

Ik ga zondag een steam deck marktplaats advertentie van dichtbij bekijken; nu is de steam deck natuurlijk vrij nieuwe hardware en tweedehands is dan altijd wat spannender dan normaal.

Waar kan ik het beste op letten, een stillere of wat luidere fan maakt me niet uit, zolang die maar niet "whined"
Verder heb ik gelezen over een plakkende B knop, zijn er verder nog dingen waar ik extra goed op moet letten?

En is er een stukje tooling in de deck software om makkelijk alle knoppen te testen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
Op de frontpage staat een artikel over een bèta update van de Steam Deck waarbij de gebruiker info kan krijgen over de status van componenten in de Deck, zonder hem open te hoeven te maken. Heel boeiend, dus softwarematige troubleshooting begrijp ik hieruit?

Fancy spul, wat ik alleen ken uit high-end HP servers. Ze timmeren aan een mooi en duurzaam product bij Valve :) een standaard voor de industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
@XanderDrake Inderdaad een handige beta update om te zien welke Valve hardware je bezit en ook nog de componenten daarvan.

Mijn 4 maanden geleden verkochte 256GB en mijn geretourneerde 512GB staan er ook nog gewoon tussen. Mijn nieuwe 64GB staat er ook bij maar daar zie ik alleen het serienummer van, ik kan daarvan geen hardware informatie over opvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
XanderDrake schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:40:
Heel boeiend, dus softwarematige troubleshooting begrijp ik hieruit?

Fancy spul, wat ik alleen ken uit high-end HP servers.
Nou het is volgens mij gewoon informatie af fabriek. Elk streepjescode en serie nummer gewoon gekoppeld in tabelletjes. Veel fabrikanten doen dit, maar bijna geen geven de info weg. Dus software matig troubleshooten lijkt me het niet. https://store.steampowered.com/account/hardwareused kan je het in de browser zien.
Ik heb iig een Huaying fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:07
Xfade schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:33:
[...]

Nou het is volgens mij gewoon informatie af fabriek. Elk streepjescode en serie nummer gewoon gekoppeld in tabelletjes. Veel fabrikanten doen dit, maar bijna geen geven de info weg. Dus software matig troubleshooten lijkt me het niet. https://store.steampowered.com/account/hardwareused kan je het in de browser zien.
Ik heb iig een Huaying fan.
Ah netjes. Ik heb zelf blijkbaar een Delta fan, zoals ik al dacht. Hopelijk kan ik ooit eens een fan via iFixit kopen, elke keer vis ik achter het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
MoonRaven schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:03:
[...]

Ah netjes. Ik heb zelf blijkbaar een Delta fan, zoals ik al dacht. Hopelijk kan ik ooit eens een fan via iFixit kopen, elke keer vis ik achter het net.
Heb je ergens last van dan ? Denk dat mensen last van hun fan hebben omdat er mensen last van hebben. Er zijn software fixes geweest.

[ Voor 20% gewijzigd door Xfade op 22-10-2022 05:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Edit, was indirecte hulpvraag mbt biosfiles voor emudeck en dat mag niet, zag ik, excuus!

[ Voor 74% gewijzigd door boefje79 op 22-10-2022 08:51 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake's LOOQS Mobile Dock review

De afgelopen weken kwamen er hier regelmatig post en reviews voorbij over Docking stations voor de Steam Deck, al dan niet van Valve zelf. Zoals jullie weten, ben ik niet persé een fan van docks of standaarden voor de Deck; ikzelf gebruik hem met name los en mobiel, niet als onderdeel van mijn gaming rig of als een console apparaat naast de TV. Vrouwlief wil graag ook nog naar volleybal kijken ;)

Maar het knaagde toch een beetje. Ik wil óók glimmende nieuwe accessoires voor mijn geliefde Deck >:) Daarnaast zijn er wat issues met mijn 64gb model: MicroSD's zijn voldoende snel genoeg voor de meeste games die ik speel, maar soms speel ik een nieuwer spel (Tiny Tina's Wonderland bijv) en dan twijfel ik óf de interne opslag wel groot genoeg is óf de MicroSD wel snel genoeg is. Ik zou graag een on-the-go snelle externe opslag willen hebben voor als ik die ene keer een wat zwaardere game wil spelen, maar nog steeds op het interne scherm. Ik ben dus gaan rondkijken.

USB-C Hub mét NVME
Ik kwam tot de conclusie dat je wel mooi een USB drive of stick in de enige USB-C poort kan stoppen, maar als je de Deck tegelijk wilt opladen kan je het shaken: je moet hem eruit trekken en je bent je game tijdelijk kwijt. USB-C passthrough, dus dat zowel data als stroom door het externe apparaat lopen, bestaat wel maar is niet vaak toegepast bij compacte apparaten of kabels. Daarnaast hebben hubs andere voordelen: interne opslag, netwerkpoorten, meerdere USB 3.0 aansluitingen, etc. Dus ging ik opzoek naar een niet te dure maar wel complete USB-C Hub met ruimte voor een SSD.

LOOQS 9-in-1 USB-C Hub
Door simpelweg bij Bol.com te sorteren op prijs van laag naar hoog kwam ik vrij snel bij de LOOQS GVQD01 9-in-1 met SSD tegen. Hij lijkt alle boxes af te checken:
  • USB Type-C 10 Gb/s tot 100W stroomlevering
  • USB Type-C 10 Gb/s Female
  • USB Type-A 10 Gb/s Female, keer 3!
  • Beeldscherm uitvoer: 1 x HDMI 1.4. (Max. ondersteunde resolutie: 3840 x 2160 at 30 Hz)
  • M.2 2240/2260/2280 NVMe SSD slot (inbouw)
  • Gigabit Ethernet RJ45 (tot 1000 Mbps)
  • micro SD card slot
  • SD card Slot
  • Koptelefoon / Microfoon combo aansluiting
Hij komt in een mooie verpakking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9pA-pEm9AQIeKaziv3amDR2kW4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MTvT3hC6kbyMXVrQW0TP0frP.png?f=fotoalbum_large
Dutch Driven Technologies :+
NVME SSD ervaringen en snelheid
Meteen met deze behuizing heb ik een Patriot P300 M.2 2280 SSD besteld, slechts 29 euro, 1700MB/s max.

De behuizing, welke overigens van metaal is gemaakt, is niet groot maar ook niet echt compact. De doos komt met een schroevendraaiertje en in de Hub casing zit ook een cooling pad voor de SSD. Het is wel een beetje gepiel; je moet de SSD er stevig induwen en niet het schroefje kwijtraken in de casing. Zo ziet de installatie eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yn0O5AiCD57yL5ez9mbIBAeBaCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G32ysuhGT5fnN2YKhSPACl8x.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens moet je de SSD formateren en mounten in het OS gedeelte, dus niet SteamOS maar de Arch distro. Als dat gelukt is kan je hem later via de Steam client toevoegen als download disk. Ik heb daarvoor de volgende tutorial van SteamDeckHQ gevolgd, welke ik erg kan aanraden! Hij is compleet, uitgebreid en recent. Het is wel meer werk dan je zou verwachten, microSDs gaan veel makkelijker.
Om te kijken hoe goed het geheel werkt heb ik het aan de stroom aangesloten en heb ik KDiskMark geinstalleerd, een linux versie van het populaire CrystalDiskMark. De scores zien er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9W-OCtPF71xF-aTcXj_bNHEpl2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDSTL0o4iTlRwZCipSsac6qa.jpg?f=fotoalbum_large

Indrukwekkend, 3 keer zo snel als de interne 64GB disk! Niet zo snel als hoe de SSD wordt geadverteerd, maar waarschijnlijk wel de max gezien de 10gbit USB-C aansluiting. In de praktijk net zo snel als de 256GB versie van de Deck, hoewel deze hub en Patriot disk maar 64€ hebben gekost :) .
Een probleem is wel dat deze NVME disk en de chipset redelijk wat stroom gebruiken. Je merkt het al aan de warmte die voelt aan de metale behuizing van de hub, zeker 40-45 graden wordt hij wel.
De hitte is één ding, maar een veel groter probleem: hij kan niet zonder de stroom aansluiting. Oftewel, als hij alleen aan de Deck hangt, krijgt hij niet genoeg stroom. USB sticks aan de LOOQS hangen en aan de Deck koppelen zonder externe stroom werkt wel, maar met de Patriot erin, start hij helaas niet op.
Opladen en netwerk
Een paar belangrijke features die ik ook wilde testen is natuurlijk het opladen en daarnaast de netwerk verbinding. Als ik hem op een USB-PD 90 watt adapter aansluit, laad hij hem gewoon op de zelfde snelheid op als de meegeleverde Deck charger:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXhze7_OlJ-RdPi6ToBr3drxE3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ox3U2QIuyFH3BLIRID0ceTgK.jpg?f=fotoalbum_large

Om Tiny Tina's te installeren op de Patriot disk moest ik hem opnieuw downloaden. Goed moment om meteen de netwerksnelheid te testen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXNZE3oTqt99wSXFJOKi7Yz77ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2Dq1TOxTxJhIsr63GBOQXAI.jpg?f=fotoalbum_large

50MB/s is ongeveer wel de maximum snelheid van mijn glasvezelverbinding (400mbit ofzo?) Dus dit werkt prima.

Conclusie

Na deze hele setup en testing, heb ik Tiny Tina gespeeld en gebenchmarkt. Helaas kon ik niet bij de benchmark files van de testen op de MicroSD, dus kon ik ze niet 1 op 1 vergelijken. Maar ik kan wel stellig zeggen dat je tijdens het benchmarken op 800p@Medium vanaf de NVME SSD een stuk minder hapers en stotters krijgt dan vanaf de MicroSD. Oftewel, voor modernere en zwaardere spellen die meer leunen op I/O van de opslag, is het met deze LOOQS hub wel een goede setup, beter dan een MicroSD. Je kan natuurlijk ook een grotere SSD in de Deck stoppen, maar als je niet wil modden of je wilt de opslag nog verder goedkoop uitbreiden dan origineel. Nadeel is wel dat je de hub altijd op de stroom moet hebben aangesloten, tenzij iemand weet hoe je meer stroom uit de USB-C poort van de Deck kan krijgen? Een ander nadeel is dat je de SSD kwijtraakt als je hem ontkoppeld en weer koppelt. Dat gaat niet hetzelfde als bij een MicroSD.
Samengevat
Voordelen:
  • Goedkoop (35€ voor de hub en 28€ voor de SSD)
  • Simpel en risicoloos in installatie en setup
  • Bloedsnel, alternatief voor interne SSD
  • Passthrough USB-C power
  • Eindeloze uitbreidingsopties!
  • Dutch Driven Technologies staat op de doos _O-
Nadelen
  • Beetje pielen met de SSD
  • 4K output over HDMI alleen op 30hz
  • Redelijk veel warmte
  • Heeft altijd stroom nodig, dus altijd bekabeld.
  • Opnieuw moeten mounten in Arch bij elke ontkoppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Leuk ding hoor, ik snap wel dat er mensen zijn die het op die manier willen aanpakken!

Meer vermogen uit de usb-c poort is wel een hele interessante upgrade dan nog!

Overigens; even het een en ander opzoeken over automatisch mounten in arch, dat gaat je vast wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Een irritant ding dat ze nog van Nintendo mogen over nemen is sleep in plaats van mijn spel killen en afsluiten als de batterij bijna leeg is. Voor de tweede keer de 5 en 3% meldingen gemist en ben dus weer een hoop progress in een spel kwijt...

Hop dat ze dan op zijn minst een optie geven om in te stellen om vanaf b.v. 3% automatisch in sleep te gaan tot dat er een adapter aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOTG schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:04:
Hop dat ze dan op zijn minst een optie geven om in te stellen om vanaf b.v. 3% automatisch in sleep te gaan tot dat er een adapter aan hangt.
In de tussentijd zou dat prima op een tweakermanier opgelost kunnen worden (udev regeltje, of een script dat elke X minuten draait).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Laatst online: 14:07
Xfade schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 05:35:
[...]

Heb je ergens last van dan ? Denk dat mensen last van hun fan hebben omdat er mensen last van hebben. Er zijn software fixes geweest.
Jawel, echter hebben mensen met de juiste fan ook soms last ervan. Ik heb geen benchmark. Verder heb ik ook tinnitus, dus het is voor mij lastig om te horen. Het is wel zo dat een coil whine dit versterkt, dus het vermoeden had ik, echter wilde ik de steam deck niet zomaar open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOTG schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:04:
Een irritant ding dat ze nog van Nintendo mogen over nemen is sleep in plaats van mijn spel killen en afsluiten als de batterij bijna leeg is. Voor de tweede keer de 5 en 3% meldingen gemist en ben dus weer een hoop progress in een spel kwijt...

Dat gaat niet. Hij kan niet in Sleep omdat dat nog teveel stroom vraagt. Als hij leeg is sluit het spel en de deck gewoon af. Het is immer een PC. een Switch heeft een veel lagere standby verbruik en kan dat nog wel aan.

Maar een optie om bij 3% in standby te gaan bv zou wel fijn voor mensen die de notificaties verliezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update in het beta kanaal zorgt voor problemen: Portal 2 werkt niet eens meer. Kan iemand anders dat ook eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
Tadango schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:29:
De update in het beta kanaal zorgt voor problemen: Portal 2 werkt niet eens meer. Kan iemand anders dat ook eens testen?
zelfde hier...op beta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Holy crap. Wat is Steam input geweldig. Ik ben nu in Stellaris controls zodat ik als ik de rechter trigger half indruk, ik met de linker trackpad een overlay krijg met daarin de F1-F10 toetsen. Ben nu ook bezig met de teksten daarvoor aan te passen en ook de icoontjes in dat menu. 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNdvsKLPkZ0u4MPkSPxbJxkP6VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTaEvCduPdaYgNu9PfgIu7Sc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@cold_as_ijs Ik heb inmiddels chiaki geïnstalleerd. Wat werkt dat geweldig zeg. Ik merk een heel klein beetje lag, maar niet vervelend. Ongelooflijk hoeveel beter dat werkt dan de native PS Remote Play app. Mocht iemand net zoals ik moeten uitvogelen hoe je Chiaki installeert, hier een super video die ook tips geeft voor goede instellingen: YouTube: PlayStation (PS4/PS5) Remote Play on Steam Deck with Chiaki Tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
MennoE schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:13:
@cold_as_ijs Ik heb inmiddels chiaki geïnstalleerd. Wat werkt dat geweldig zeg. Ik merk een heel klein beetje lag, maar niet vervelend. Ongelooflijk hoeveel beter dat werkt dan de native PS Remote Play app. Mocht iemand net zoals ik moeten uitvogelen hoe je Chiaki installeert, hier een super video die ook tips geeft voor goede instellingen: YouTube: PlayStation (PS4/PS5) Remote Play on Steam Deck with Chiaki Tutorial
Goed om te horen dat het bevalt. Het is wonderbaarlijk waarom de native PS app zoveel lag heeft.

Heb je meteen chiaki4deck geïnstalleerd, of gewoon standaard chiaki?
Chiaki4deck heeft wat extra on screen inputs om de touch bar te gebruiken. Bijvoorbeeld Ghost of Tsushima maakt er veel gebruik van. Ik heb het zelf nog niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:39:
[...]

Goed om te horen dat het bevalt. Het is wonderbaarlijk waarom de native PS app zoveel lag heeft.

Heb je meteen chiaki4deck geïnstalleerd, of gewoon standaard chiaki?
Chiaki4deck heeft wat extra on screen inputs om de touch bar te gebruiken. Bijvoorbeeld Ghost of Tsushima maakt er veel gebruik van. Ik heb het zelf nog niet geïnstalleerd.
Ik heb nu alleen chiaki. Ik las idd over chiaki4deck maar het is mij nog niet duidelijk hoe ik die moet installeren. Met de spellen die ik speel lijkt chiaki voor nu voldoende. Ik speelde gisteravond Uncharted, geüpgraded voor de PS5 via chiaki. Het is ongelofelijk om zulke mooie beelden met zo'n vloeiende gameplay op de steam deck te zien. En het voordeel van streamen is dat je minder batterij verbruikt, en ook de fans niet aangaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Laatst online: 10:53
XanderDrake schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:08:

XanderDrake's LOOQS Mobile Dock review

De afgelopen weken kwamen er hier regelmatig post en reviews voorbij over Docking stations voor de Steam Deck, al dan niet van Valve zelf. Zoals jullie weten, ben ik niet persé een fan van docks of standaarden voor de Deck; ikzelf gebruik hem met name los en mobiel, niet als onderdeel van mijn gaming rig of als een console apparaat naast de TV. Vrouwlief wil graag ook nog naar volleybal kijken ;)

Maar het knaagde toch een beetje. Ik wil óók glimmende nieuwe accessoires voor mijn geliefde Deck >:) Daarnaast zijn er wat issues met mijn 64gb model: MicroSD's zijn voldoende snel genoeg voor de meeste games die ik speel, maar soms speel ik een nieuwer spel (Tiny Tina's Wonderland bijv) en dan twijfel ik óf de interne opslag wel groot genoeg is óf de MicroSD wel snel genoeg is. Ik zou graag een on-the-go snelle externe opslag willen hebben voor als ik die ene keer een wat zwaardere game wil spelen, maar nog steeds op het interne scherm. Ik ben dus gaan rondkijken.

USB-C Hub mét NVME
Ik kwam tot de conclusie dat je wel mooi een USB drive of stick in de enige USB-C poort kan stoppen, maar als je de Deck tegelijk wilt opladen kan je het shaken: je moet hem eruit trekken en je bent je game tijdelijk kwijt. USB-C passthrough, dus dat zowel data als stroom door het externe apparaat lopen, bestaat wel maar is niet vaak toegepast bij compacte apparaten of kabels. Daarnaast hebben hubs andere voordelen: interne opslag, netwerkpoorten, meerdere USB 3.0 aansluitingen, etc. Dus ging ik opzoek naar een niet te dure maar wel complete USB-C Hub met ruimte voor een SSD.

LOOQS 9-in-1 USB-C Hub
Door simpelweg bij Bol.com te sorteren op prijs van laag naar hoog kwam ik vrij snel bij de LOOQS GVQD01 9-in-1 met SSD tegen. Hij lijkt alle boxes af te checken:
  • USB Type-C 10 Gb/s tot 100W stroomlevering
  • USB Type-C 10 Gb/s Female
  • USB Type-A 10 Gb/s Female, keer 3!
  • Beeldscherm uitvoer: 1 x HDMI 1.4. (Max. ondersteunde resolutie: 3840 x 2160 at 30 Hz)
  • M.2 2240/2260/2280 NVMe SSD slot (inbouw)
  • Gigabit Ethernet RJ45 (tot 1000 Mbps)
  • micro SD card slot
  • SD card Slot
  • Koptelefoon / Microfoon combo aansluiting
Hij komt in een mooie verpakking:
[Afbeelding]
Dutch Driven Technologies :+
NVME SSD ervaringen en snelheid
Meteen met deze behuizing heb ik een Patriot P300 M.2 2280 SSD besteld, slechts 29 euro, 1700MB/s max.

De behuizing, welke overigens van metaal is gemaakt, is niet groot maar ook niet echt compact. De doos komt met een schroevendraaiertje en in de Hub casing zit ook een cooling pad voor de SSD. Het is wel een beetje gepiel; je moet de SSD er stevig induwen en niet het schroefje kwijtraken in de casing. Zo ziet de installatie eruit:
[Afbeelding]

Vervolgens moet je de SSD formateren en mounten in het OS gedeelte, dus niet SteamOS maar de Arch distro. Als dat gelukt is kan je hem later via de Steam client toevoegen als download disk. Ik heb daarvoor de volgende tutorial van SteamDeckHQ gevolgd, welke ik erg kan aanraden! Hij is compleet, uitgebreid en recent. Het is wel meer werk dan je zou verwachten, microSDs gaan veel makkelijker.
Om te kijken hoe goed het geheel werkt heb ik het aan de stroom aangesloten en heb ik KDiskMark geinstalleerd, een linux versie van het populaire CrystalDiskMark. De scores zien er als volgt uit:
[Afbeelding]

Indrukwekkend, 3 keer zo snel als de interne 64GB disk! Niet zo snel als hoe de SSD wordt geadverteerd, maar waarschijnlijk wel de max gezien de 10gbit USB-C aansluiting. In de praktijk net zo snel als de 256GB versie van de Deck, hoewel deze hub en Patriot disk maar 64€ hebben gekost :) .
Een probleem is wel dat deze NVME disk en de chipset redelijk wat stroom gebruiken. Je merkt het al aan de warmte die voelt aan de metale behuizing van de hub, zeker 40-45 graden wordt hij wel.
De hitte is één ding, maar een veel groter probleem: hij kan niet zonder de stroom aansluiting. Oftewel, als hij alleen aan de Deck hangt, krijgt hij niet genoeg stroom. USB sticks aan de LOOQS hangen en aan de Deck koppelen zonder externe stroom werkt wel, maar met de Patriot erin, start hij helaas niet op.
Opladen en netwerk
Een paar belangrijke features die ik ook wilde testen is natuurlijk het opladen en daarnaast de netwerk verbinding. Als ik hem op een USB-PD 90 watt adapter aansluit, laad hij hem gewoon op de zelfde snelheid op als de meegeleverde Deck charger:[Afbeelding]

Om Tiny Tina's te installeren op de Patriot disk moest ik hem opnieuw downloaden. Goed moment om meteen de netwerksnelheid te testen:[Afbeelding]

50MB/s is ongeveer wel de maximum snelheid van mijn glasvezelverbinding (400mbit ofzo?) Dus dit werkt prima.

Conclusie

Na deze hele setup en testing, heb ik Tiny Tina gespeeld en gebenchmarkt. Helaas kon ik niet bij de benchmark files van de testen op de MicroSD, dus kon ik ze niet 1 op 1 vergelijken. Maar ik kan wel stellig zeggen dat je tijdens het benchmarken op 800p@Medium vanaf de NVME SSD een stuk minder hapers en stotters krijgt dan vanaf de MicroSD. Oftewel, voor modernere en zwaardere spellen die meer leunen op I/O van de opslag, is het met deze LOOQS hub wel een goede setup, beter dan een MicroSD. Je kan natuurlijk ook een grotere SSD in de Deck stoppen, maar als je niet wil modden of je wilt de opslag nog verder goedkoop uitbreiden dan origineel. Nadeel is wel dat je de hub altijd op de stroom moet hebben aangesloten, tenzij iemand weet hoe je meer stroom uit de USB-C poort van de Deck kan krijgen? Een ander nadeel is dat je de SSD kwijtraakt als je hem ontkoppeld en weer koppelt. Dat gaat niet hetzelfde als bij een MicroSD.
Samengevat
Voordelen:
  • Goedkoop (35€ voor de hub en 28€ voor de SSD)
  • Simpel en risicoloos in installatie en setup
  • Bloedsnel, alternatief voor interne SSD
  • Passthrough USB-C power
  • Eindeloze uitbreidingsopties!
  • Dutch Driven Technologies staat op de doos _O-
Nadelen
  • Beetje pielen met de SSD
  • 4K output over HDMI alleen op 30hz
  • Redelijk veel warmte
  • Heeft altijd stroom nodig, dus altijd bekabeld.
  • Opnieuw moeten mounten in Arch bij elke ontkoppeling
Dank voor deze uitgebreide review! Ik draai nu Windows op een Micro SD (voor FIFA en Forza Horizon). Terwijl Forza echt als een zonnetje draait is FIFA 1 grote bende qua stutters. Na jouw comments over TTW ook eens geprobeerd Windows via een oude externe 3,5” SATA SSD (Crucial MX300) te installeren en dit is al een wereld van verschil! FIFA draait opeens met vrijwel geen stutter / drops op 60fps. Het lijkt mij het dus wel waard om ook eens jouw opstelling te proberen (mijn oplossing vereist nu een Hub + SSD als ik ook wil laden), alleen zou ik natuurlijk ook gewoon de SSD willen gebruiken zonder aan de stroom te hangen dus ik ga even zoeken naar een oplossing daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
MennoE schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Ik heb nu alleen chiaki. Ik las idd over chiaki4deck maar het is mij nog niet duidelijk hoe ik die moet installeren. Met de spellen die ik speel lijkt chiaki voor nu voldoende. Ik speelde gisteravond Uncharted, geüpgraded voor de PS5 via chiaki. Het is ongelofelijk om zulke mooie beelden met zo'n vloeiende gameplay op de steam deck te zien. En het voordeel van streamen is dat je minder batterij verbruikt, en ook de fans niet aangaan.
Volgens mij moet je het commando op deze pagina gewoon uitvoeren:
https://github.com/streetpea/chiaki4deck/releases/tag/v1.2.0
Maar er staat op de voor pagina van die github ook nog een link naar uitleg:
https://streetpea.github.io/chiaki4deck/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
[MAUS] schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:54:
[...]

Dank voor deze uitgebreide review! Ik draai nu Windows op een Micro SD (voor FIFA en Forza Horizon). Terwijl Forza echt als een zonnetje draait is FIFA 1 grote bende qua stutters. Na jouw comments over TTW ook eens geprobeerd Windows via een oude externe 3,5” SATA SSD (Crucial MX300) te installeren en dit is al een wereld van verschil! FIFA draait opeens met vrijwel geen stutter / drops op 60fps. Het lijkt mij het dus wel waard om ook eens jouw opstelling te proberen (mijn oplossing vereist nu een Hub + SSD als ik ook wil laden), alleen zou ik natuurlijk ook gewoon de SSD willen gebruiken zonder aan de stroom te hangen dus ik ga even zoeken naar een oplossing daarvoor.
Ik zit ook naar energie zuinige oplossing te zoeken die voldoende heeft aan de 5 á 6 watt die uit de USB C aansluiting van de Deck. Ik denk dat ik alsnog op een snelle USB stick met een mini hub uitkom, met USB PD passthrough.
De ssd oplossing zal ik blijven houden, want bij spellen zoals CoD Warzone heb je gewoon snelle opslag nodig. Apex Legends overigens niet, die draait hunky dory op een microSD.
Het grote probleem is dus het mounten: je moet de disk altijd aan hebben, of je raakt hem kwijt. Ik heb nog geen oplossing daarvoor, anders kan je gewoon een kleine USB stick in de USB c poort stoppen en ontkoppelen als je stroom nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
XanderDrake schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:31:
[...]

Ik zit ook naar energie zuinige oplossing te zoeken die voldoende heeft aan de 5 á 6 watt die uit de USB C aansluiting van de Deck heeft. Ik denk dat ik alsnog op een snelle USB stick met een mini hub uitkom, met USB PD passthrough.
De ssd oplossing zal ik blijven houden, want bij spellen zoals CoD Warzone heb je gewoon snelle opslag nodig. Apex Legends overigens niet, die draait hunky dory op een microSD.
Het grote probleem is dus het mounten: je moet de disk altijd aan hebben, of je raakt hem kwijt. Ik heb nog geen oplossing daarvoor, anders kan je gewoon een kleine USB stick in de USB c poort stoppen en ontkoppelen als je stroom nodig hebt.
Is dit script niet een oplossing voor het mounten?
https://youtu.be/w35-PZXpKEQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
XanderDrake schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:31:
[...]

Ik zit ook naar energie zuinige oplossing te zoeken die voldoende heeft aan de 5 á 6 watt die uit de USB C aansluiting van de Deck heeft. Ik denk dat ik alsnog op een snelle USB stick met een mini hub uitkom, met USB PD passthrough.
Zoiets als een Samsung T5 werkt gewoon zonder extra stroom. Ben zelf aan het denken een clip er voor te printen als ik tijd heb. Misschien ook iets voor de cable creation hub die ik heb zo dat ik op de bank de stroom er nog bij kan pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Ik heb nog wat andere USB sticks die ik heb liggen gebechmarkt. Deze hebben allemaal helaas lagere I/O dan de Samsung microSD, dus geen verbetering.
LOTG schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Zoiets als een Samsung T5 werkt gewoon zonder extra stroom. Ben zelf aan het denken een clip er voor te printen als ik tijd heb. Misschien ook iets voor de cable creation hub die ik heb zo dat ik op de bank de stroom er nog bij kan pluggen.
Heeft de T5 dan USB PD Passthrough? Als hij daarnaast ook zuinig is, is het zeker een optie.
joenja schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:00:
[...]

Is dit script niet een oplossing voor het mounten?
https://youtu.be/w35-PZXpKEQ
Hmm ziet er goed uit. Ik ga er eens naar kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 23-10-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
XanderDrake schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:54:

Heeft de T5 dan USB PD Passthrough? Als hij daarnaast ook zuinig is, is het zeker een optie.
Nee, maar hij heeft ook geen extra power nodig. Vandaar dat ik de hub er bij wil zetten voor power in te prikken wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
De levertermijn van alle decks is intussen naar januari - maart 2023 verschoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
iLLuSion_xGen schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:46:
Nee hoor, foutje van Valve. Levertijd is gewoon 1-2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_621
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-09 22:54
iLLuSion_xGen schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:46:
Gister heb ik de 256GB besteld, staat nu op 'packaged items'. En de levertijd van de decks staat nog, of weer, op 1-2 week. Dus waarschijjnlijk gewoon nog op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik vraag me steeds af, zou er een Black Friday of kerst sale komen van de Steam deck?
Het zal geen grote korting zijn maar misschien dat er een game voucher oid .

Zou net de drempel kunnen zijn om deze "arme" ex-stadia gebruiker naar de steamdeck te krijgen.

En nu nog een vraag, kan Rayman Legends co-op gespeeld worden met een dock. Volgens de steam pagina werkt co-op niet bij dit spel op de deck.

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
artificial_sun schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:18:

En nu nog een vraag, kan Rayman Legends co-op gespeeld worden met een dock. Volgens de steam pagina werkt co-op niet bij dit spel op de deck.
Dock moet niet uitmaken lijkt me, maar co-op werkt hier wel. Net even getest met een 2e BT controller en ik zie geen problemen. Wat zou niet moeten werken precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik vraag me steeds af, zou er een Black Friday of kerst sale komen van de Steam deck?

Zou net de drempel kunnen zijn om deze "arme" ex-stadia gebruiker naar de steamdeck te krijgen.

Ik vermoed dat in de eu de prijs eerder omhoog dan naar beneden gaat. Ze zijn nog niet gelanceerd in azie, Australie, zuid Amerika etc. Dus dit jaar zie ik zoiets niet meer voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo

Wel weer een mooi gebaar tegenover je eerste buyers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Tadango schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:36:
[...]

Dock moet niet uitmaken lijkt me, maar co-op werkt hier wel. Net even getest met een 2e BT controller en ik zie geen problemen. Wat zou niet moeten werken precies?
Dit staat op Steam:
Steam Deck Compatibility: Playable
This game does not support Bluetooth/USB controllers on Deck for local multiplayer

Stadia gebruikte ik vooral om soms beneden, soms op mn kantoor, soms op mijn smartphone te gamen (uurtje per week). En daar zoek ik nu een vervanger voor. Ik wil straks Baldur's Gate 3 kunnen spelen, wat games van Ubisoft(de Stadia aankopen worden naar Uplay over gezet) en The Witcher 3. Ik hang nu een beetje tussen Geforce Now en een Steam Deck. Momenteel zou ik hardware moeten aanschaffen om GFN beneden te spelen, en abonnementsgeld. Of gewoon 1 keer €550 voor een Deck.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
artificial_sun schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:23:
[...]

Dit staat op Steam:
Steam Deck Compatibility: Playable
This game does not support Bluetooth/USB controllers on Deck for local multiplayer
Net even voor je getest. Het werkt gewoon (mix Steam Deck + Xbox BT controller). Je moet mogelijk tijdens het spelen van Rayman Legends in de controller-instellingen van Steam voor de BT controller de juiste layout kiezen. Voor Xbox controllers is dit makkelijk, omdat Rayman Legends die native ondersteunt en daarvoor in Steam een standaardprofiel beschikbaar is. Dit is een eenmalige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb sinds een aantal dagen last dat deck niet meer uit standby modus wil komen.
Na het indrukken van power knop hoor je chime , backlight gaat aan maar het scherm blijf zwart.
Ook via dock met extern aangesloten monitor.
Enige oplossing is powerknop inhouden en herstart doen.

Power drain en full charge al gedaan .
factory reset
Switchen van stable versie naar beta
reimage van deck

Lijkt vooral te spelen als je deck tijdje (paar uur) niet hebt gebruikt.

Ben bang dat het een rma gaat worden

[ Voor 3% gewijzigd door PBloem op 24-10-2022 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
PBloem schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 07:38:
Heb sinds een aantal dagen last dat deck niet meer uit standby modus wil komen.
Na het indrukken van power knop hoor je chime , backlight gaat aan maar het scherm blijf zwart.
Ook via dock met extern aangesloten monitor.
Enige oplossing is powerknop inhouden en herstart doen.

Power drain en full charge al gedaan .
factory reset
Switchen van stable versie naar beta
reimage van deck

Lijkt vooral te spelen als je deck tijdje (paar uur) niet hebt gebruikt.

Ben bang dat het een rma gaat worden
Heb je al geprobeerd om de SD kaart eruit te halen als dit gebeurd? (Geen idee of je een SD kaart gebruikt)

Ik heb zelf vergelijkbare issues gehad en als ik dan de SD kaart eruit haalde was alles weer normaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XanderDrake
Nou jongens, ik heb weer een nieuwe favoriet om te spelen op de Steam Deck: Middle Earth: Shadow of Mordor.
Nieuwer dan gemiddelde spellen die ik speel, maar hij draait fan-tas-tsich! 800p@High, met de TDP locked at 11 watt (efficiëntst volgens Phawx) en scherm op 50hz. Je kan er dik 2 uur op spelen (2:15 ofzo, 2:40 met veel cutscenes) en het ziet er zó mooi uit. De gevechten, welke het vlees op het bot van dit spel is, gaan zo soepel en zo natuurlijk. Geweldig.
Voordeel dat ME:SoM op de Deck heeft versus PC of console: als je geen controller expert bent dan is het fijn dat je tijdens de vele quick-time events snel vanaf het scherm naar je XYBA knoppen kan kijken. Als je dat met TV doet is dat moeilijker.

Dus een dikke aanrader als je hem nog niet hebt gespeeld: geweldige gameplay en visuals, goed verhaal en acteerwerk, kost je waarschijnlijk 5€ tijdens de komende Steam Sale. Doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 00:38
@XanderDrake kleine vraag.

Je stelt in je conclussie ; Opnieuw moeten mounten in Arch bij elke ontkoppeling

bedoel je dan als de hub van 220-230V wordt losgekoppeld of als de steamdeck wordt losgekoppeld van de hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ik begrijp trouwens niet wat nu precies de criteria voor een great on deck stempel zijn.

Als ik twee spellen vergelijk waarin ik de afgelopen weken de meeste uren heb gestoken dan zijn dat dat vampire survivors en cyberpunk.

Cyberpunk krijgt het gele labeltje terwijl daar alles gewoon werkt, en vampire survivors krijgt het groene labeltje terwijl sommige dingen gewoon niet werken met de officiële controller template en je het onscreen keyboard of custom bindings moet gebruiken en de menu navigatie ook her en der belabbert is, plus de performance regelmatig te wensen over laat.

Ik zou het omgedraaid hebben in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:36
Gisteren de eerste game van begin tot eind uitgespeeld op de Steam Deck.
De gelukkige game was Yakuza 2 Kiwami, kostte net geen 60 uur maar was een zeer prettige ervaring.

De batterij had er wel flink moeite mee, ik denk dat ik gemiddeld 1,5u haalde dus ik zat helaas wel vaak aan de lader vast. Heel af en toe deed het spel wel een beetje vreemd waardoor de fps inkakte naar zo'n 1 fps, maar wellicht een bugje in de game of proton. Als je het spel op pauze zette ging het probleem na 10 seconden weer weg.
Verder zat de fps rond de 50-60, dus prima te doen.

Als volgende is Persona 5 Royal aan de beurt. Gisteren alvast een klein begin gemaakt en het ziet er fantastisch uit (Draait standaard op high). Tevens merk je bij die game meteen dat er best degelijke speakers inzitten, want de soundtrack klonk heerlijk vol.

Heb de Dock ook nu een tijdje binnen maar nog niet echt veel gebruikt omdat mijn vriendin weer verslaafd is aan Tokyo Jungle op de PS3 doet (die draait helaas niet lekker op de Deck)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Jerra schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:35:
...
En is er een stukje tooling in de deck software om makkelijk alle knoppen te testen?
Voor de lezers met dezelfde vraag: ja er is in de instellingen een input tester, inloggen op de steam deck kost niet veel tijd of vraag de verkoper nog even ingelogd te blijven.

Na het inloggen op je eigen account kan je op https://store.steampowered.com/account/hardwareused meteen zien of je een upgrade steam deck aan het kopen bent of een origineel geleverde xxxGB SSD erin hebt zitten (niet dat ik de verkoop zou annuleren om een upgrade exemplaar, maar de verkoper hoort het wel te vermelden).

Ik ben verder erg blij met mijn nieuwe aanwinst, en zal dit forum zeker in de gaten houden betreffende alle handige tips en spelsuggesties (zoals shadow of mordor :))

Iemand al aan het undervolten geslagen of is dit nog niet ontgrendeld in de APU instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flapperbol schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:00:
Gisteren de eerste game van begin tot eind uitgespeeld op de Steam Deck.
De gelukkige game was Yakuza 2 Kiwami, kostte net geen 60 uur maar was een zeer prettige ervaring.
Hoe...? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Jerra schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:31:
Voor de lezers met dezelfde vraag: ja er is in de instellingen een input tester, inloggen op de steam deck kost niet veel tijd of vraag de verkoper nog even ingelogd te blijven.

Na het inloggen op je eigen account kan je op https://store.steampowered.com/account/hardwareused meteen zien of je een upgrade steam deck aan het kopen bent of een origineel geleverde xxxGB SSD erin hebt zitten (niet dat ik de verkoop zou annuleren om een upgrade exemplaar, maar de verkoper hoort het wel te vermelden).

Ik ben verder erg blij met mijn nieuwe aanwinst, en zal dit forum zeker in de gaten houden betreffende alle handige tips en spelsuggesties (zoals shadow of mordor :))

Iemand al aan het undervolten geslagen of is dit nog niet ontgrendeld in de APU instellingen?
Oh ja, excuses, ik zag die vraag destijds over het hoofd. Mooi dat je het antwoord hebt gevonden. d:)b

Wat de APU undervolten betreft, ik kijk niet specifiek naar voltage. Maar je kan dus eisen dat je APU maar 11 van de 15 watt TDP ruimte gebruikt in je performance menu, dat maakt een groot verschil in accu tijden en temperatuur (scheelt vaak 25% in beide gevallen). Werkt voor mij als een tiet, en je kan makkelijk per game dit aanpassen in de performance profiles, want bij sommige games heb je wel net die 5-6% extra power nodig (spellen zoals Horizon: Zero Dawn, etc).
maartend schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:09:
@XanderDrake kleine vraag.

Je stelt in je conclussie ; Opnieuw moeten mounten in Arch bij elke ontkoppeling

bedoel je dan als de hub van 220-230V wordt losgekoppeld of als de steamdeck wordt losgekoppeld van de hub?
In beide gevallen als ik het goed herinner.
Over auto mounten; op zich gebeurt dat wel in Arch zonder tweaks, maar níet in SteamOS. Maar met die tweak van vorige pagina is dat goed opgelost. (Alleen de bekabeldheid eis nog niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Oh geen probleem hoor, beetje zelfredzaamheid kan ook nooit kwaad ;)

Undervolten en TDP aanpassen is natuurlijk niet hetzelfde, maar het is zeker een goede tip en instelling waarmee ik ga spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Afgelopen weekend liep ik tegen wat lijkt op één of twee bugs aan. Bij gebruik in het Dock willen sommige games niet opstarten. De Deck komt niet verder dan het laadscherm met het Steam logo en blijft daar hangen.
Ook lijken externe controllers niet helemaal top te werken. Eén van mijn (net nieuwe) Joycons moest telkens opnieuw verbonden worden en de Deck reageerde traag op mijn Steam controller. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:36
Edmin schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:31:
Afgelopen weekend liep ik tegen wat lijkt op één of twee bugs aan. Bij gebruik in het Dock willen sommige games niet opstarten. De Deck komt niet verder dan het laadscherm met het Steam logo en blijft daar hangen.
Ook lijken externe controllers niet helemaal top te werken. Eén van mijn (net nieuwe) Joycons moest telkens opnieuw verbonden worden en de Deck reageerde traag op mijn Steam controller. Meer mensen hier last van?
Ik heb alleen even met de Steam controller gespeeld, maar had daar geen problemen qua vertraging
Gisteren was natuurlijk niet de dag waarop ik begon met spelen, wijsneus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 06:53
Aan mensen hier die gamen vanaf Windows: werkt de slaapfunctie van de Deck dan nog goed, dus dat je quick resume kunt doen? Ik vind dat wel handig om te weten i.v.m. Game Pass.
Bij streamen moet ik namelijk bij iedere quick resume de service en game opnieuw starten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Van voor het weekend, maar volgens mij nog niet genoemd: we zijn waarschijnlijk over de 6000 spellen heen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Is die Anti-cheat restrictie eigenlijk iets wat gaat verdwijnen. Moeilijk te omschrijven maar hoe groot is de mogelijkheid om bijv. FIFA 23 of CoD: MWII native te kunnen spelen op de Deck zonder Windows ouzo te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
iLLuSion_xGen schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:44:
Is die Anti-cheat restrictie eigenlijk iets wat gaat verdwijnen. Moeilijk te omschrijven maar hoe groot is de mogelijkheid om bijv. FIFA 23 of CoD: MWII native te kunnen spelen op de Deck zonder Windows ouzo te installeren?
Ik denk het niet. Dat vereist medewerking van de uitgevers (EA etc.) om een linux versie van hun anticheat te maken, en ik zie dat niet zo snel gebeuren om eerlijk te zijn.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karbunkel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 09:13
Edmin schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:31:
De controller issue's icm het Dock heb ik ook ervaren, de connectie lijkt niet stabiel, input lijkt soms niet opgepakt te worden, of er blijft een knop hangen. (xbox controller)
Undocked werkte de externe controller zonder problemen.

Ik heb verder geen problemen met het weergeven wanneer ik een spel start. Wel moet ik elke keer het dock helemaal los halen voor ik de deck aansluit, anders pakt de tv de hdmi verbinding niet op. (samsung tv)

Beide zaken zorgen er voor dat ik voorlopig nog even in handheld mode blijf werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Karbunkel schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:38:
[...]

De controller issue's icm het Dock heb ik ook ervaren, de connectie lijkt niet stabiel, input lijkt soms niet opgepakt te worden, of er blijft een knop hangen. (xbox controller)
Undocked werkte de externe controller zonder problemen.

Ik heb verder geen problemen met het weergeven wanneer ik een spel start. Wel moet ik elke keer het dock helemaal los halen voor ik de deck aansluit, anders pakt de tv de hdmi verbinding niet op. (samsung tv)

Beide zaken zorgen er voor dat ik voorlopig nog even in handheld mode blijf werken.
Thx. Ik heb dit dus ook. Mijn LG Oled pakte het signaal niet op bij het opstarten van een game. Deck undocken, game starten, Deck aansluiten was de oplossing.

Toch maar eens een bug report indoenen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Evernote schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 07:51:
[...]

Heb je al geprobeerd om de SD kaart eruit te halen als dit gebeurd? (Geen idee of je een SD kaart gebruikt)

Ik heb zelf vergelijkbare issues gehad en als ik dan de SD kaart eruit haalde was alles weer normaal.
Probleem speelt met verschillende SD kaarten (verschillende modellen en merken)
Je hoort de chime en ik zie op pc ook dat deck actief is onder steam app
scherm zelf blijft zwart.

Zit nog te zoeken of er ergens logging is die een hint geeft waar het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:37:
Nou jongens, ik heb weer een nieuwe favoriet om te spelen op de Steam Deck: Middle Earth: Shadow of Mordor.
Nieuwer dan gemiddelde spellen die ik speel, maar hij draait fan-tas-tsich! 800p@High, met de TDP locked at 11 watt (efficiëntst volgens Phawx) en scherm op 50hz. Je kan er dik 2 uur op spelen (2:15 ofzo, 2:40 met veel cutscenes) en het ziet er zó mooi uit. De gevechten, welke het vlees op het bot van dit spel is, gaan zo soepel en zo natuurlijk. Geweldig.
Voordeel dat ME:SoM op de Deck heeft versus PC of console: als je geen controller expert bent dan is het fijn dat je tijdens de vele quick-time events snel vanaf het scherm naar je XYBA knoppen kan kijken. Als je dat met TV doet is dat moeilijker.

Dus een dikke aanrader als je hem nog niet hebt gespeeld: geweldige gameplay en visuals, goed verhaal en acteerwerk, kost je waarschijnlijk 5€ tijdens de komende Steam Sale. Doen :)
Is atm gratis bij Twitch (mits je prime ook hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
MrGizMo schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:50:
[...]

Is atm gratis bij Twitch (mits je prime ook hebt)
Dat is volgens mij Shadow of War, niet Shadow of Mordor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Xfade schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:10:
[...]

Dat is volgens mij Shadow of War, niet Shadow of Mordor.
Verrek, je hebt nog helemaal gelijk ook :D
Pagina: 1 ... 56 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.