Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPmuwc1i-TfF7_bHYcoDnCryoqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dt0MFe0CPiwxcMk1AUvZSswM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDcPRNTBjsonv--FXbnrW8j83cU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRWkndQsRKNVmstbeiwsmW7z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clU_DU-ee9BzFfhnazDYuDhZSPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rh887fWJeMP2Uz6lNMQu2U38.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt bijzonder goed. Forza Horizon 5 en Cyberpunk via de SD met een ps4 controller. :)

Wel vind ik het jammer dat als je hem in de dock plaats, het beeld op de SD op zwart gaat en alleen nog via de hdmi te zien is. Ik zou dat graag kunnen kiezen: Display: SD of HDMI.

Forza Horizon 4 werkt niet zo goed op de SD. Als de SD uit sleepmode komt, is er een disconnect met de server. Daarna zakt de framerate in. FH5 heeft daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 14:51
@MarcoM
Op welke resolutie draait cyberpunk op de dock? En hoe is de performance dan vs handheld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 20:23
LOTG schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:31:
@MarcoM
Op welke resolutie draait cyberpunk op de dock? En hoe is de performance dan vs handheld?
Waarschijnlijk slechter tov handheld omdat de resolutie hoger is.

De Deck heeft identieke performance in docked en handheld mode maar als je de resolutie boven de 1280x800(of 1280x720) zet ga je er behoorlijk op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Evernote schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:38:
[...]

Maar kan je docked dan niet een groter power budget aanspreken dan handheld? Dus ipv 15W op batterij, 25W docked? Dus meer performance? (random cijfers, heb geen dock). Zo werkt het wel op switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Amos_x schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:45:
[...]

Maar kan je docked dan niet een groter power budget aanspreken dan handheld? Dus ipv 15W op batterij, 25W docked? Dus meer performance? (random cijfers, heb geen dock). Zo werkt het wel op switch.
Nee, het vermogen wat je kan gebruiken is 100% identiek. Prestaties zijn dus alleen afhankelijk van de resolutie en settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:04
Sjenker schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:44:
[...]

YouTube: Steam Deck Docked: Can Valve’s Portable Produce Visuals Fit for a 4K... ik kan deze video aanraden, wat issues die ze bespreken zijn vgm sinds kort opgelost met de laatste update.
Ik quote mij zelf even. Video beantwoord denk meeste vragen die mensen hebben over steam deck prestaties op hogere resoluties/docked

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-07 09:27
Ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf (dus duidelijk ook voor mijzelf) het nut van de dock niet helemaal zie.
Ik heb boven een game PC staan die vele malen krachtiger is. Als ik op een groter scherm wil gamen dan zet ik die aan. Moet ik alleen nog eens kijken hoe het zit met de saves.

Of gebruiken jullie de SD dan voor andere zaken op een groter scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Evernote schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:38:
[...]

De Deck heeft identieke performance in docked en handheld mode maar als je de resolutie boven de 1280x800(of 1280x720) zet ga je er behoorlijk op achteruit.
Dat was mijn aanname, vandaar de vraag of die ook automatisch in hogere resolutie draait.

Eigenlijk verwacht ik van veel spellen die op de deck zelf al net speelbaar zijn niet heel veel in docked mode, of slechte graphics (want je stretched het beeld over nogal een oppervlak) of slechte performance.
Ekfad schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:58:
Ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf (dus duidelijk ook voor mijzelf) het nut van de dock niet helemaal zie.
Ik heb boven een game PC staan die vele malen krachtiger is. Als ik op een groter scherm wil gamen dan zet ik die aan. Moet ik alleen nog eens kijken hoe het zit met de saves.

Ik zelf heb een USB hub maar die heb ik alleen gebruikt om andere zaken in desktop en win 11 te doen, zo dat ik handheld een hoop dingen kan spelen. Werkt een stuk beter dan alles op het kleine scherm doen.

[ Voor 34% gewijzigd door LOTG op 13-10-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 07:23

Ik zit dus in precies dezelfde situatie, zie de meerwaarde t.o.v. een desktop-pc ook niet zo. Ben wel op zoek naar een dock zonder al die extra aansluitmogelijkheden, maar wel met een mogelijkheid om de Steam Deck op te laden.

Hoe bedoel je hoe het zit met de saves? Alles wordt toch opgeslagen in de cloud?

@LOTG :
Ik zelf heb een USB hub maar die heb ik alleen gebruikt om andere zaken in desktop en win 11 te doen, zo dat ik handheld een hoop dingen kan spelen. Werkt een stuk beter dan alles op het kleine scherm doen.
Dat is wel een goede overweging, daar had ik helemaal niet meer aan gedacht. Wil vandaag of morgen eens kijken hoe ik de fan patch kan toepassen voor Steins;Gate. Had al begrepen dat dit sowieso via desktop mode gaat. Ik kan mij wel voorstellen dat een groter scherm dan best een meerwaarde heeft.
Tadango schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:10:
[...]

Nee, lang niet alles. Het ligt aan het spel of ze cloud save hebben ingebouwd. Je kan dat per spel zien uiteraard. Sommige spellen slaan het ook in een andere cloud dan de Steam Cloud op, bv de ubisoft cloud. Sommige spellen hebben alleen lokale savegames helaas.
Ja, dat is ook zo. Je kunt lokale saves niet kopiëren naar de Steam Deck b.v.?

[ Voor 42% gewijzigd door Meister Sachs op 13-10-2022 15:01 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meister Sachs schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:06:
[...]

Ik zit dus in precies dezelfde situatie, zie de meerwaarde t.o.v. een desktop-pc ook niet zo. Ben wel op zoek naar een dock zonder al die extra aansluitmogelijkheden, maar wel met een mogelijkheid om de Steam Deck op te laden.

Hoe bedoel je hoe het zit met de saves? Alles wordt toch opgeslagen in de cloud?
Nee, lang niet alles. Het ligt aan het spel of ze cloud save hebben ingebouwd. Je kan dat per spel zien uiteraard. Sommige spellen slaan het ook in een andere cloud dan de Steam Cloud op, bv de ubisoft cloud. Sommige spellen hebben alleen lokale savegames helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat is ook zo. Je kunt lokale saves niet kopiëren naar de Steam Deck b.v.?
Ja zeker wel. Je moet alleen weten waar ze staan. Steam Deck heeft dezelfde structuur in een proton omgeving per spel. Voor sommige spellen synchroniseer ik de save mappen naar mijn NAS zodat ik wel cloud save heb :) Ik moet alleen steeds naar de desktop omgeving om te synchroniseren, maar dat is een kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
[...]

[..]
Ik denk niet dat je die combi gaat vinden. Een losse adapter en een stand is denk ik je beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM

Mijn game pc zit "vast" aan mijn race rig op zolder. Daar speelt Cyberpunk niet zo fijn op.

Saves kun je synchen. Hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-07 02:16

ykz

Game PC gebruik ik idd meestal om te gamen, maar ik heb een dock om de Deck op de TV aan te sluiten voor de local multiplayer games, die ik op de bank met mn vrouw/vrienden kan spelen.

Games als Cyberpunk heb ik heel even geprobeerd op de Deck te spelen, maar die speel ik toch veel liever op mijn PC. Ik gebruik de deck nou voornamelijk voor de minder veeleisende games of emulators voor onderweg of nog even in bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 20:23

Een groot aantal games heeft cloud sync dus dan kun je gewoon op je PC verder met dezelfde game.

Ik deel je mening overigens helemaal, ik vind een Dock echt compleet nutteloos in mijn situatie.
Als ik een groter scherm wil pak ik m’n 48” en desktop met 5900X/3080 wel, dan zit ik ook niet moeilijk te doen met settings enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07 10:44
@MarcoM
Ik heb hem hier ook geprobeerd gisteren en bij mij pakte die de resolutie van de steamdeck over op de tv. Dus cyberpunk draaide op iets van 11xx bij 720. Dit gebeurde ook met bijvoorbeeld stray.

Cyberpunk staat dan op zo'n 30fps. Ik ga met deze instellingen spelen echter moet ik even uit zien te vogelen hoe dat precies werkt met frs aangezien ik wil dat ie tot max 1080p gaat echter stel ik hem dan uiteraard op een lagere resolutie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Laatst online: 03-07 16:39
Ik heb gisteravond toch een mogelijk alternatief voor de dock aan de praat gekregen: hardware Steam Link + Steam Deck op de (oude) TV. Om de Steam Link aan te slingeren moest ik wel een Steam Controller inprikken (een KB kan ook), want dan start die pas op.

Echter werkt het niet fijn:
  • Audio blijft op de SD, switcht niet naar de TV.
  • Video blijft draaien op de SD, naast die op de TV
  • Video op TV blijft haken op een rare resolutie, met hele grote balken onder en boven die deel van het beeld weglaten. M.a.w. je zie meer op de SD dan op de TV
  • Randen zijn veel karteliger op de TV dan op de SD
Al met al teleurstellend resultaat. De SL in combinatie met mijn (7jr oude) game PC boven + Steam Controller werkte vroeger beter.

[ Voor 3% gewijzigd door AceAceAce op 13-10-2022 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-07 15:23
MarcoM schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:37:
Mijn game pc zit "vast" aan mijn race rig op zolder. Daar speelt Cyberpunk niet zo fijn op.
In-home streaming naar bijvoorbeeld een TV? Via bijvoorbeeld Moonlight kan je een PC op afstand opstarten en weer in standby laten gaan, met een gebruiksvriendelijke interface (bijvoorbeeld onder Android TV). Als je dat bedraad doet aan beide kanten is de vertraging niet merkbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 13-10-2022 11:34 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:41
The Zep Man schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

In-home streaming naar bijvoorbeeld een TV? Via bijvoorbeeld Moonlight kan je een PC op afstand opstarten en weer in standby laten gaan, met een gebruiksvriendelijke interface (bijvoorbeeld onder Android TV). Als je dat bedraad doet aan beide kanten is de vertraging niet merkbaar.
Dit doe ik. Werkt best aardig. Totdat windows opeens komt met een melding in het beeld. Met een controller vrij slecht te bedienen.

Ik neig zelf steeds meer naar een Steam Deck. Puur zodat ik beneden op de bank kan gamen. Op zolder gamen doe ik ook wel maar vind ik minder gezellig, ook al heb ik daar de game-pc + 4K beamer voor de echte goede ervaring :+

Andere optie waar ik naar kijk is dual-boot van Steam-os en windows. Dus echt een gaming-focused partitie en een werk-partitie. Maar remote schakelen tussen partities heb ik nog niet ontdekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VNC installeren zodat je voor irritante popups even je telefoon kan pakken. Gamed zo heerlijk via moonlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 07:41
Tadango schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:47:
VNC installeren zodat je voor irritante popups even je telefoon kan pakken. Gamed zo heerlijk via moonlight
Ja dat doe ik nu ook. Maar dat gaat mijn zoontje van 6 niet doen. Die heeft nog nooit een muis vastgehad :+

Ik wil gewoon een console-ervaring er van maken. Ook voor mezelf. Maar dat is nog best lastig in Windows. Daarom dacht ik aan dual-boot. Maar je boot-partitie instellen is best lastig remote O-)

De ergernis bij Portal (waarbij 1 niet echt controller-geschikt is op PC, en 2 moeilijk doet soms dat 1 controller beide characters bestuurt) is al zo erg dat ik zo langzamerhand twijfel of ik de game niet gewoon voor een derde keer moet kopen voor de Switch.

Aan de andere kant moet ik misschien gewoon van Windows af. Als ik echt werk doe ben ik toch boven bezig en niet beneden.... Dus misschien moet SteamOS maar mijn dedicated OS worden, en Windows voor er naast... Dann kan het geld voor de Steam deck naar een nieuwe processor/videokaart (de 2600K mag wel eens vervangen)

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 13-10-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-07 15:23
Waah schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:46:
Dit doe ik. Werkt best aardig. Totdat windows opeens komt met een melding in het beeld. Met een controller vrij slecht te bedienen.
Moonlight -> Start/Menu-knop lang ingedrukt houden -> Muisemulatie.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
AceAceAce schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:32:
Ik heb gisteravond toch een mogelijk alternatief voor de dock aan de praat gekregen: hardware Steam Link + Steam Deck op de (oude) TV. Om de Steam Link aan te slingeren moest ik wel een Steam Controller inprikken (een KB kan ook), want dan start die pas op.

Echter werkt het niet fijn:
  • Audio blijft op de SD, switcht niet naar de TV.
  • Video blijft draaien op de SD, naast die op de TV
  • Video op TV blijft haken op een rare resolutie, met hele grote balken onder en boven die deel van het beeld weglaten. M.a.w. je zie meer op de SD dan op de TV
  • Randen zijn veel karteliger op de TV dan op de SD
Al met al teleurstellend resultaat. De SL in combinatie met mijn (7jr oude) game PC boven + Steam Controller werkte vroeger beter.
Ik snap je setup niet helemaal, je hebt een Steamlink aan de deck gekoppelt? Of je gebruikt de steamlink om te streamen van de deck?

Volgens mij is het simpelste alternatief gewoon een USB-C hub met HDMI, dat is namelijk alles wat de dock is in een formfactoor waar je hem in kunt zetten.

Dat de randen karteliger zijn (aliasing) komt omdat je het beeld van je steamdeck uitrekt over een veel groter oppervlak. Je ziet het dus beter, daarom zou je een hogere resolutie willen op een TV dan de deck zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
Ik heb de Steam Deck nu een tijdje in bezit, veel Kingdom Come Deliverance en indies gespeeld. Alles bevalt me ontzettend goed behalve dat scherm, ik vind het echt een matig scherm. In KDC speel je ook vaak 's nachts en dan kijk je echt naar grijs-zwart. En Inside is bijvoorbeeld ook donker, zelfde verhaal.

Dan heb ik nog geluk dat ik geen light bleed heb want daar zie ik ook veel klachten over zonder dat Valve die vervangt. Zonde. Misschien ben ik wat verwend met Apple schermen maar ik zou zo meer betalen voor een beter scherm, misschien als optie. Hopen dat de Steam Deck 2 dat oplost. Heb er trouwens bij veel kleurrijke en heldere spellen geen last van, maar bij sommige games valt het meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:38
Sluw schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:05:
ik vind het echt een matig scherm.
Welke Steam Deck heb je 64/256/512GB versie? Wellicht dat dit nog een verschil geeft in beeld kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Ja ik speel samen met de familie oudere mario parties en dat doen we nu via het grote scherm in de woonkamer. Voorheen via een shield maar die had het begeven dus de dock is meer dan welkome aanvulling hier in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-07 14:51

jacobras

Developer

Ik heb ook een game-pc voor mijn VR-gaming, maar ik werk ook op die machine en die plek. De Dock ga ik (nog niet besteld) gebruiken om in de woonkamer relaxed te kunnen gamen op een groter scherm, zonder dat ik in mijn werkplek zit.

Met VR heb ik daar geen last van omdat je met de bril op toch compleet de wereld om je heen kwijt bent :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-06 02:02

Ik gebruik de steamdeck als een soort van Retro console docked. Dan emuleer en speel in PS2/ Gamecube / N64 games. Vaak met 2 controllers met mijn vriendin op de bank. Of soms sluiten we hem puur aan om zo mee te kunnen kijken met de ander.

Voor zoiets zou ik mijn game pc nooit gebruiken. Daar in tegen speel in ik praktijk de meer demanding games zoals Cyberpunk gewoon op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-07 09:27
Burning schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:32:
[...]

Ik gebruik de steamdeck als een soort van Retro console docked. Dan emuleer en speel in PS2/ Gamecube / N64 games. Vaak met 2 controllers met mijn vriendin op de bank. Of soms sluiten we hem puur aan om zo mee te kunnen kijken met de ander.

Voor zoiets zou ik mijn game pc nooit gebruiken. Daar in tegen speel in ik praktijk de meer demanding games zoals Cyberpunk gewoon op mijn PC.
Zo had ik het nog niet bekeken, alle oude consoles staan boven hier.

Tot hoeveel controllers kan je koppelen via bleutooth op de SD?
Of gebeurt dit dan via usb receivers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Laatst online: 03-07 16:39
LOTG schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:00:
[...]

Ik snap je setup niet helemaal, je hebt een Steamlink aan de deck gekoppelt? Of je gebruikt de steamlink om te streamen van de deck?
Ik stream vanaf de Steam Deck naar de Steam Link en de TV die via HDMI op de Steam Link is aangesloten.
Mijn idee was dat ik gewoon de SD dan als controller en engine te gebruiken, maar A/V op de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
AceAceAce schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:04:
[...]

Ik stream vanaf de Steam Deck naar de Steam Link en de TV die via HDMI op de Steam Link is aangesloten.
Mijn idee was dat ik gewoon de SD dan als controller en engine te gebruiken, maar A/V op de TV.
De link al eens gefactory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
@MarcoM
Op de SD : 1280 x 800

Via de dock op TV: 1920x1080 wel op de SD graphic settings in Cyberpunk. Framerate tussen 30 en 40, zelfde als op SD eigenlijk. Best bizar mooie game dat Cyberpunk.

Edit: De resolutie in SP via de SD in Dock is 1280x800. Is beetje verwarrend want de UI van SD via dock is Full HD resolutie. Waarschijnlijk wordt het beeld van de CP opgeschaald naar de 1920x1080. Geen zwarte randen om het beeld van de game.

[ Voor 23% gewijzigd door MarcoM op 13-10-2022 16:46 . Reden: De resolutie in SP via de SD in ..... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb de Steam dock en ik zie dat deze netjes ook 144hz naar het scherm doorstuurt tov een Anker usb C dock en cheap chinese brand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burning
Ekfad schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:45:
[...]

Zo had ik het nog niet bekeken, alle oude consoles staan boven hier.

Tot hoeveel controllers kan je koppelen via bleutooth op de SD?
Of gebeurt dit dan via usb receivers.
Dat durf ik niet te zeggen. 2 controllers werkt perfect. Ik lees op het internet dat ergens tussen de 4-8 controllers via bluetooth mogelijk moet zijn, maar dat zal ook afhangen van diverse factoren. Ik ken zelf geen games die meer dan 4 spelers ondersteunen dus denk dat je wel goed zit.

Ik zou het eens uit proberen. Moet zeggen dat het erg leuk is om PSP games te spelen op een 48 inch scherm haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:20
Hmm ik heb dit (vanwege persoonlijke omstandigheden) helemaal gemist, maar een week geleden zijn de pre-orders open gezet en zijn het gewoon levertijden :D.
Misschien is dit al voorbij gekomen hiero, maar wilde het niet onvermeld laten, gezien hoe groot deze stap is 8) volgens mij is de ps5 nog steeds niet normaal leverbaar.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
Cergorach schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:18:
[...]

Welke Steam Deck heb je 64/256/512GB versie? Wellicht dat dit nog een verschil geeft in beeld kwaliteit?
Ze hebben allemaal het zelfde scherm, alleen de 512gb heeft mat glas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024

Jij gaat uit van de gemiddelde situatie in het meer bemiddelde 'westen' (europa/Noord-Amerika). Hier is er genoeg budget en ruimte voor dikke warmte-blazende game pc's in hobby kamers.

Volgens mij gebeurt het overgrote deel van pc-gaming wereldwijd op laptops, vaak zelfs met integrated graphics.

Vanuit dat standpunt is een deck gewoon de ultieme oplossing. De hardware is zeer krachtig, en voor 420 euro kan je al aan de slag. Een laptop met ietwat gelijkaardige performance is al snel dubbel zo duur (800+ euro). En dan 'krijg' je er nog een game-controller bij, een scherm en batterij.

In een studentenkamer/co-housing/studio appartement neem je ook veel minder plaats in. Je kan 'm meenemen om bij je partner te gamen. En indien gewenst sluit je 'm aan via een verloopje op je tv op pc schermpje om 'm als console te gebruiken. (zie de post van MarcoM: MarcoM in "[Steam Deck] Ervaringen & discussie")

En zuinig ook nog eens. Verbruik gaat exponentieel omhoog voor steeds minder grafische 'winst'. 25 Watt op deck, en 250 Watt op pc is niet 10x betere graphics.

En vaak wordt een game pc enkel gebruikt om te gamen, dus moet je weer een extra systeem gaan 'onderhouden/managen', voor af en toe eens gamen. Persoonlijk merk ik het ook. Ik heb ergens een game-pc staan, voor m'n steam library (die dus 'gevangen' zit op een desktop), maar ik heb 'm bijna nooit meer aan staan. En al helemaal niet meer sinds is sinds kort een ps5 aan de tv heb. PC gaming is vaak wel een dingetje hoor, zeker als het niet je main platform is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LOTG
Ik ben het wel voor een groot deel eens met je punten maar je relaas gaat toch op sommige punten wel je argumenten voor bij.
Vanuit dat standpunt is een deck gewoon de ultieme oplossing. De hardware is zeer krachtig, en voor 420 euro kan je al aan de slag. Een laptop met ietwat gelijkaardige performance is al snel dubbel zo duur (800+ euro). En dan 'krijg' je er nog een game-controller bij, een scherm en batterij.
Waarom stip je een laptop aan? Daar zit ook een scherm, toetsenbord en batterij bij?
En je pakt wel het 64gb model voor de prijs. En wat is een gelijkaardige laptop? In de pricewatch zijn er toch aardig wat ryzen 5/7 laptops onder de 800 euro, met minimaal 512gb aan storage. En ryzen 3 (deck APU equivalent) zelfs voor minder dan de deck.
En zuinig ook nog eens. Verbruik gaat exponentieel omhoog voor steeds minder grafische 'winst'. 25 Watt op deck, en 250 Watt op pc is niet 10x betere graphics.
En al helemaal niet meer sinds is sinds kort een ps5 aan de tv heb.
Die twee argumenten snap ik niet samen, eerst de deck ophypen en dan zeggen dat je als nog een console gebruikt die meer dan 10x zo veel stroom verbruikt.

De steamdeck is een goed aparaat voor wat het is, maar ik merk ook behoorlijk waar de limieten liggen.
Net als de Switch profiteerd het enorm van de lage scherm resolutie. Het scherm is klein dus je komt er goed mee weg als het er niet allemaal zo scherp uit ziet en niet alle toeters en bellen worden weergegeven.

Ik vind het een goed ding naast de Switch voor spellen die ik daar mis, of al op de PC heb. Maar als een vervanger voor een desktop of console dan moet je toch wel behoorlijk je verwachtingen bij stellen als je er een scherm aan hangt. De Switch hang ik ook niet aan de TV voor die redenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-06 18:50
Ik kwam onlangs achter een best groot issue met de Steam Deck. Standaard de Deck outputs altijd full RGB (zoals elke PC), maar zendt deze informatie niet mee met het HDMI-signaal. TV's zijn standaard ingesteld op "limited RGB". Dit resulteert in een mismatch en zorgt voor: overgesatureerd beeld, crushed blacks en minder detail. Ik heb voor gemak voor op Reddit er een afbeelding gemaakt. Heel goed te zien bij het weergave menu --> nachtmodus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x26YCVyFlJmyJUtoW8ApbAHXIIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuuDiMWCHik1zAQAfhbYt469.jpg?f=fotoalbum_large

Dit betekend dat je je TV altijd op Full RGB of PC-mode moet zetten.

Ik heb dit getest met de originele dock en een goekope hub. Ook heb ik dit getest op twee TV's hier in huis. Uiteraard geven monitoren wel en correct beeld.

Ik heb er al een bugreport van gemaakt: https://steamcommunity.co...ns/1/3395175706734931353/ Hopelijk kunnen ze dit met een update fixen. Gek dat nog niemand dit heeft opgemerkt en waarschijnlijk spelen al ruim een half jaar de Deck op hun TV met verkeerde weergave.

[ Voor 6% gewijzigd door Bliksem B op 15-10-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:55

Qu3st

Ik heb werk waarin ik niet continue bezig ben, vooral nachtdiensten kunnen traag verlopen, dan is de SD echt een lifesaver. Mooi betaald kunnen gamen, verdien ik gemiddeld meer dan een twitchstreamertje met 3 kijkers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 23:20
LOTG schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:22:
Waarom stip je een laptop aan? Daar zit ook een scherm, toetsenbord en batterij bij?
En je pakt wel het 64gb model voor de prijs. En wat is een gelijkaardige laptop? In de pricewatch zijn er toch aardig wat ryzen 5/7 laptops onder de 800 euro, met minimaal 512gb aan storage. En ryzen 3 (deck APU equivalent) zelfs voor minder dan de deck.
Het blijft natuurlijk appels en peren vergelijken, ook voor laptops. Aan de ene kant is de Deck duidelijk van goedkopere kwaliteit, gezien accu grootte, opslag, scherm, etc. Anderzijds heeft de Deck en paar premium zaken zoals sensors, de gpu en Ram. Maar als ik vanuit game performance zou redeneren, dan kom ik op laptops ter waarde van 700€ ongeveer.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-07 17:19
Dock eindelijk binnen, scheelt een hoop ruimte op mijn bureau, nu alles netjes achter de deck en dock weggewerkt kan worden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PBloem
  • Niet online
In Game mode heb ik de hogere frequenties ook gezien, dit was met een monitor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAjOIrOfVNlc2YgO6SYCmbJmku4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlhDIZa5CLyVvQwBXwkQHE1h.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door PBloem op 14-10-2022 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-06 18:50
PBloem schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:48:
[...]

In Game mode heb ik de hogere frequenties ook gezien, dit was met een monitor

[Afbeelding]
Dit is trouwens in tegenstelling wat wordt beweerd in het filmpje dat werd aangedragen in Indir in "[Steam Deck] Ervaringen & discussie" zegt. Die zegt juist dat (2 maand geleden) het niet mogelijk was om boven de 60hz te komen. Veroorzaakt doordat de frequentie is gekoppeld aan de refreshrate van het interne scherm. Dit kwam volgens mij omdat het interne scherm ook aanblijft, maar dan zonder helderheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PBloem
  • Niet online
Het kan zijn dat het opgelost is met de laatste update van een aantal dagen terug

SteamOS 3.3.2
Docked Mode
Added external display output resolution and refresh rate selection UI in Display Settings

https://store.steampowere.../view/3301726014486703380

[ Voor 15% gewijzigd door PBloem op 15-10-2022 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:16
Ik heb nu ook de deck binnen, wat een gaaf ding! Bestelproces gaat nu hard, was binnen een paar dagen geleverd.
Uiteindelijk toch gegaan voor de 64GB met als aanvulling 2x 256gb micro sd voor een paar tientjes. Daarmee vooralsnog voldoende opslagruimte (1 voor windows en 1 als aanvulling voor steam).

Voor ~470 het mij net wat beter te verantwoorden als impulsaankoop dan de duurdere varianten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door [MAUS] op 15-10-2022 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik ben ook wel erg aan het genieten van mijn deck, maar ook wel flink wat irritaties. Man man emulatie is echt belachelijk om aan het werk te krijgen. Heb je het 10 minuten werkend, stoppen de controls er weer mee. Ik heb meer zitten kloten om het werkend te krijgen dan gamen 😣

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-07 16:26
NinjaKiwiNL schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:35:
Ik ben ook wel erg aan het genieten van mijn deck, maar ook wel flink wat irritaties. Man man emulatie is echt belachelijk om aan het werk te krijgen. Heb je het 10 minuten werkend, stoppen de controls er weer mee. Ik heb meer zitten kloten om het werkend te krijgen dan gamen 😣
Heel herkenbaar haha :P Morgen ga ik eens proberen hoe de Deck functioneert met Windows op een SD kaartje, benieuwd of sommige games beter draaien.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:38
Gisteren heb ik mijn Steam Dock ontvangen en naar aanleiding van de post van @Amos_x van vandaag, ben ik eens gaan testen hoe de prestaties zijn in verhouding met mijn MacBook Pro uit 2015.

De tijd dat ik een gaming-desktop PC had (en tijd om daar regelmatig achter te zitten) is al lang voorbij. Tegenwoordig game ik liever op een mobiel apparaat waarmee ik overal kan zitten waar ik wil (bank, tuin, bed, of gewoon aan een bureau), waardoor ik tegenwoordig veel game op mijn laptop of iPad.

Mijn laptop is echter ook al weer ruim 7 jaar oud en ik zit wel eens te denken wat voor apparaat ik ga gebruiken om op te gamen voor het geval mijn Macbook niet meer voldoet of defect raakt. Een Steam Deck + dock zie ik als een goede kandidaat, aangezien deze mobiel is en de spellen die ik draai doorgaans ook niet zo veeleisend zijn.

De laatste tijd ben ik weer met Civilization VI bezig dus ik heb de ingebouwde benchmark eens gedraaid om te kijken hoe de prestaties zijn.

Instellingen: resolutie 1920x1080, geen AA. Voor de rest alle settings verder op standaard.
Hardware: Macbook Pro mid-2015 met AMD Radeon R9 M370X GPU.
Ik heb de benchmark zowel onder MacOS als Windows gedraaid.

BenchmarkSteam Deck (docked)MBP macOSMBP Win10
Graphics, average frame time18.551 ms32.147 ms31.367 ms
Graphics, 99th percentile26.932 ms37.114 ms38.803 ms
AI, average turn time9.9914.5110.20
Gathering Storm graphics, average frame time23.778 ms43.649 ms45.601 ms
Gathering Storm graphics, 99th percentile30.388 ms86.980 ms65.658 ms
Gathering Storm AI, average turn time86.32241.2791.08

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 13:30
Jeroen O schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:08:
De laatste tijd ben ik weer met Civilization VI bezig dus ik heb de ingebouwde benchmark eens gedraaid om te kijken hoe de prestaties zijn.

Instellingen: resolutie 1920x1080, geen AA. Voor de rest alle settings verder op standaard.
Hardware: Macbook Pro mid-2015 met AMD Radeon R9 M370X GPU.
Ik heb de benchmark zowel onder MacOS als Windows gedraaid.
Indrukwekkende prestaties! Is het spel ook goed speelbaar met de ingebouwde controller of speel je met een los toetsenbord en muis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
@jaspov ik heb het spel nog niet gespeeld op de steam deck omdat ik nu met een potje bezig ben op mijn iPad.

Maar eigenlijk wil ik hem dan wel met toetsenbord en muis gaan spelen.
Mobiel kies ik toch liever voor de iPad vanwege het grotere scherm.

Ik vind het wel jammer dat de benchmark niet beschikbaar is op de iPad versie. Ik had de resultaten wel willen vergelijken met mijn M1 iPad Pro.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroen O op 16-10-2022 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07 16:27
Jeroen O schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:35:
@jaspov ik heb het spel nog niet gespeeld op de steam deck omdat ik nu met een potje bezig ben op mijn iPad.

Maar eigenlijk wil ik hem dan wel met toetsenbord en muis gaan spelen.
Mobiel kies ik toch liever voor de iPad vanwege het grotere scherm.

Ik vind het wel jammer dat de benchmark niet beschikbaar is op de iPad versie. Ik had de resultaten wel willen vergelijken met mijn M1 iPad Pro.
Geen idee hoe groot het verschil is met deel VI maar Civ V speel ik al bijna een half jaar op de Deck en dat gaat prima zonder losse tobo+muis. Heel af en toe wil je ergens een custom naam ingeven, maar verder mis ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-07 18:52
Iemand hier die RDR2 via Rockstar launcher op de deck speelt en de sneeuw probleem heeft opgelost? Heb reddit gevolgd met alle steps, verschillende proton maar heb last dat sneeuw niet laadt. Had telkens error 18, dat nu opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:08
Wil een Steamdeck RMA starten maar de support wilt de invoice of steam account van de orginele gebruiker -_-

Hopen dat die persoon van Marktplaats nog reageert dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24
Ik was in de veronderstelling dat garantie aan de hardware hing, en niet aan de gebruiker. Ik heb een tijdje geleden aan RMA aangevraagd en dat werd ook toegekend. Ik was niet de originle eerste gebruiker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:08
Pierre_nr1 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:25:
Ik was in de veronderstelling dat garantie aan de hardware hing, en niet aan de gebruiker. Ik heb een tijdje geleden aan RMA aangevraagd en dat werd ook toegekend. Ik was niet de originle eerste gebruiker.
Ah hij gaf aan of die bij hun is gehaald als gift of als 3rd party. Toen ik uitlegde hem van Marktplaats te hebben gekocht kreeg ik inderdaad door dat de RMA gestart is :)

Jammer wel.. Had al zoveel ingesteld enzo maar het uitvallen van de Steam Deck random is helaas een te groot probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24
dglavimans schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:14:
[...]

Ah hij gaf aan of die bij hun is gehaald als gift of als 3rd party. Toen ik uitlegde hem van Marktplaats te hebben gekocht kreeg ik inderdaad door dat de RMA gestart is :)

Jammer wel.. Had al zoveel ingesteld enzo maar het uitvallen van de Steam Deck random is helaas een te groot probleem
Dan is het toch goedgekomen uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:29

jdh009

FP ProMod
Ik ben nu mijn Steam Deck aan het uitproberen en tot nu bevalt ie goed. Ben voor de 512GB gegaan en daarnaast nog een 1TB SD-kaartje erbij genomen omdat dat toch net wat gemakkelijker is om zaken erop te zetten.

Wat me wel opvalt is dat maar 41 van de in totaal 287 games in mijn library het predicaat ‘great on deck’ hebben. Is die verhouding bij jullie ook zo of heb ik gewoon te veel oude games in mijn library?

Ik zit nog heel erg te twijfelen over een geschikte battery pack o.i.d. aan te schaffen. Fast charging en 45 watt kunnen leveren aan de deck zou fijn zijn. Heb al wel wat YouTube vergelijkingen beken met vooral afraders maar nog geen echte aanrader gevonden.

Idem met een dock, voor een eventuele aansluiting op de tv en welke controller ik dan zou willen gebruiken.

Via de manier die Linus Tech Tips aanraden heb ik zelfs mijn Switch werkend gekregen. Scheelt toch weer een extra apparaat om mee te nemen, de switch zelf kan nu thuis in zijn Dock blijven en gebruikt worden door mijn vriendin.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 18:07
jdh009 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:07:

Wat me wel opvalt is dat maar 41 van de in totaal 287 games in mijn library het predicaat ‘great on deck’ hebben. Is die verhouding bij jullie ook zo of heb ik gewoon te veel oude games in mijn library?
Je games op protondb invoeren en dan zul je er veel meer zien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-06 11:46
Inmiddels heb ik de Steam Deck een weekje in mijn bezit.

Eerste ervaringen zijn erg positief! Het apparaat oogt enorm groot, maar dat valt in de praktijk alleszins mee. Ook na sessies van meerdere uren heb ik eigenlijk nauwelijks last van koude vingers, verkrampte handen of dergelijke zaken. De Deck is ook niet echt heel zwaar, al vinden veel mensen wel dat het ding een ietwat goedkope plastic-uitstraling heeft.

Dan het gamen zelf, tot nu toe wat mij betreft echt heel fijn! Ik heb het apparaat met name gekocht als Game Pass-machine voor op de bank en in bed en dat gaat echt uitstekend (via streaming). Het installeren daarvan verliep eenvoudig, tot mijn verrassing bleek de dock die ik gebruik voor mijn werklaptop (https://support.lenovo.co...verview-and-service-parts) direct te werken en had ik zonder pielen meteen 2 4K-schermen met muis en toetsenbord tot mijn beschikking. Ook ziet de Linux Desktop er prima uit, ik denk dat ik er zelfs op zou kunnen werken/mailen.

Wel is er op Game Pass wat stuttering en valt het beeld soms stil als de WiFi het laat afweten, maar vooralsnog is het goed speelbaar. Ook is het stroomverbruik met 8-10 watt prima voor 4-5 uur spelen, echt top. Enig nadeel van Game Pass is dat de Quick Resume-funtie die Steam native games hebben niet lijkt te werken. Op zich logisch aangezien je voor streaming een continue verbinding moet hebben, maar ik vroeg me af of er al een slimmerik is die iets heeft verzonnen om hiermee te dealen? Uiteraard hoop ik dat Microsoft ooit een native client gaat ontwikkelen voor de deck, maar ik vermoed dat ik dan eerder aangewezen ben op Windows vanaf micro SD kaartjes.

Dan het native gamen via de deck: hierbij merk je dat het wel nodig is om e.e.a. te tweaken. Mijn Steam-library is nog niet heel groot, maar ik heb o.a. Skyrim (werkte prima, 60fps) en Borderlands 2 (zelfde) geprobeerd. Natuurlijk zijn dit games van 10 jaar oud, maar die halen wel makkelijk de 60fps zonder blikken of blozen.

Borderlands 3 is een ander verhaal, hier heb ik flink moeten klooien met de settings om het enigszins speelbaar te krijgen. Nu lees ik veel op internet dat het ligt aan de slechte optimalisatie van het spel, maar het viel wel wat tegen. Uiteindelijk heb ik de game met de laagste settings eb de GE versie van Proton zodanig werkend gekregen dat hij een min of meer stabiele 50-60 fps geeft. Wellicht schakel ik nog om naar de 40fps-mode, maar ik merk dat het vloeiend kunnen spelen toch wel erg fijn is. Ook heeft dit spel regelmatig last van vastlopers waarbij het beeld tot een minuut bevriest en daarna soms crasht (soms ook niet). Ook is de performance bij gelijke settings niet altijd even goed, soms heb ik vloeiende sessies en een andere keer hapert het beeld wat vaker. Wellicht ben ik wat verwend met consoles en moet ik accepteren dat de Steam Deck toch echt een draagbare PC is.

Afijn, het allerbelangrijkste aspect (de portabiliteit) is gewoon dik in orde, gamen in bed of op de bank is echt top en ook met de power die ik de laatste tijd miste bij de Nintendo Switch denk ik dat ik voorlopig geen XSX of PS5 nodig heb :-) Ook is het in combinatie met Game Pass echt een fijn ding, dus voorlopig ben ik qua gaming helemaal voorzien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-07 13:01
Ik ben nu mijn Steam Deck aan het uitproberen en tot nu bevalt ie goed. Ben voor de 512GB gegaan en daarnaast nog een 1TB SD-kaartje erbij genomen omdat dat toch net wat gemakkelijker is om zaken erop te zetten.

Ik zit nog heel erg te twijfelen over een geschikte battery pack o.i.d. aan te schaffen. Fast charging en 45 watt kunnen leveren aan de deck zou fijn zijn. Heb al wel wat YouTube vergelijkingen beken met vooral afraders maar nog geen echte aanrader gevonden.

Idem met een dock, voor een eventuele aansluiting op de tv en welke controller ik dan zou willen gebruiken.

Via de manier die Linus Tech Tips aanraden heb ik zelfs mijn Switch werkend gekregen. Scheelt toch weer een extra apparaat om mee te nemen, de switch zelf kan nu thuis in zijn Dock blijven en gebruikt worden door mijn vriendin.
veel oude games werken gewoon maar hebben bijvoorbeeld problemen met de HUD, die is niet goed geoptimaliseerd voor de deck. Of je moet ergen text input invoeren. Dan krijgt de game geen "great on deck" kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
maartend schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:44:
[...]

Je games op protondb invoeren en dan zul je er veel meer zien
Crankshaft doet het niet meer helaas, daarmee kon je dat in de steamdeck UI integreren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Laatst online: 07-07 20:15
Ram-G-maN schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:03:
Hebben andere Tweakers die de Killswitch hadden besteld bij dbrand een e-mail van Aramex.com ontvangen?
Ik moet volgens aramex.com inklaringskosten van €37,07 betalen voordat ik mijn pakket kan ontvangen. Ik weet niet of dit een phishing bericht is.
Ja, hier ook. Niet alleen die express fee, maar ook die "advance fee" en dat ze een hele rare dollar naar euro conversie hebben. En dan dat overboeken. Daar zit gewoon iemand op kantoor die de facturen opmaakt, door stuurt en de betalingen checkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:40
Maak nu een paar weken (intensief gebruik) van de Steamdeck en ik ben zwaar tevreden. Wat een gaaf ding. En als echte hollander is er altijd wel iets aan te merken en dat is de Case wat mij betreft. Ik snap de functie niet van dat gat aan de onderkant. De oplader past daar net niet. Daarnaast kan je geen SD kaartjes kwijt of iets dergelijk.

Niet dat ik deze wil kopen maar mocht de case kapot gaan dan is onderstaand wel een optie.

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 22:18

Voor wat betreft een batterypack, ik heb deze laatst besteld:
https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B09FDBFRTL

ik heb hem nog niet uitgebreid getest maar initiele bevinding is prima, laad gewoon op zonder melding dat t slow charging is dus lijkt me goed genoeg :)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-07 10:39

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

OllieMongollie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:01:
[...]

Ja, hier ook. Niet alleen die express fee, maar ook die "advance fee" en dat ze een hele rare dollar naar euro conversie hebben. En dan dat overboeken. Daar zit gewoon iemand op kantoor die de facturen opmaakt, door stuurt en de betalingen checkt.
Naar welke bankrekening heb jij overgeboekt uiteindelijk? Wat een clubje mateurs daar bij Aramex. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. 8)7

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Die onder aan de factuur stond. Volgens mij is dit helemaal geen B2C bedrijf. En voor de bragen die je betaalt had ik wat meer express verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-07 17:19
[...]

Wat was je nu totaal kwijt aan dat ding, incl inklaringskosten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:12
Hey, heeft iemand een tip voor een goede geheugenkaart voor het microsd slot? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Laatst online: 11-07 12:12
[...]

Ik heb vorige week gevraagd waarom die kosten zo hoog zijn, het bedraagt immers meer dan de helft van de prijs van het product. De mail is vorige week geopend, maar nog steeds geen reactie. Amateuristisch bedrijf..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:40
MennoE schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:43:
Hey, heeft iemand een tip voor een goede geheugenkaart voor het microsd slot? Dank alvast!
https://www.amazon.nl/-/e...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Deze wordt erg goed geranked door verschillende youtube kanalen die veel over de steamdeck posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 13-07 18:07
haborym schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:26:

Niet dat ik deze wil kopen maar mocht de case kapot gaan dan is onderstaand wel een optie.

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
lol. Ze hebben blijkbaar een SD met een echte SD sleuf, geen micro SD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MennoE
haborym schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:28:
[...]

https://www.amazon.nl/-/e...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Deze wordt erg goed geranked door verschillende youtube kanalen die veel over de steamdeck posten.
Tnx! Nu in de aanbieding bij Coolblue. Heb hem gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O

Bij mij zijn 29 van de 170 games ‘great on deck’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonBruschetta
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-07 07:36
Wat een prachtig apparaat zeg, heb hem nu drie weken in huis en gebruik het toch echt nog bijna elke dag. Voornamelijk voor emulatie, maar ben ook langzaam door wat backlog spullen aan het werken. Binnenkort wanneer de nieuwe uitbreiding van world of warcraft uit is deze ook maar is op de steam deck uitproberen, lijkt me wel lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

MoonRaven schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:16:
[...]

Ik heb vorige week gevraagd waarom die kosten zo hoog zijn, het bedraagt immers meer dan de helft van de prijs van het product. De mail is vorige week geopend, maar nog steeds geen reactie. Amateuristisch bedrijf..
Wat een gezeik joh met dat bedrijf. Ik heb nu als laatste status:

17-10-2022, 18:37 (Netherlands)
Vrijgegeven uit de douane
De goederen zijn vrijgelaten uit de douane.

Maar wie weet wat er echt aan de hand is daar. We wachten vrolijk af.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Laatst online: 11-07 12:12
Denko schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

Wat een gezeik joh met dat bedrijf. Ik heb nu als laatste status:

17-10-2022, 18:37 (Netherlands)
Vrijgegeven uit de douane
De goederen zijn vrijgelaten uit de douane.

Maar wie weet wat er echt aan de hand is daar. We wachten vrolijk af.
Ik vind het vooral bizar dat ze 25 euro(!) rekenen (Express Handling en de Advance fee) over een pakketje van nog geen $80 dollar terwijl de invoerkosten en BTW 12.07 zijn. Verder ook niet reageren op mails.

Dit zou nog weleens de eerste en laatste keer zijn dat ik iets van dbrand koop.

[ Voor 3% gewijzigd door MoonRaven op 18-10-2022 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ghhi
  • Laatst online: 11-07 10:43
LOTG schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:53:
[...]

Crankshaft doet het niet meer helaas, daarmee kon je dat in de steamdeck UI integreren.
Je kunt nu als het goed is met Decky Loader een ProtonDB badges Plugin installeren:
https://deckbrew.xyz/en/user-guide/install
https://plugins.deckbrew.xyz/
Afbeeldingslocatie: https://cdn.tzatzikiweeb.moe/file/steam-deck-homebrew/artifact_images/ProtonDB%20Badges.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
ghhi schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:31:
[...]

Je kunt nu als het goed is met Decky Loader een ProtonDB badges Plugin installeren:
https://deckbrew.xyz/en/user-guide/install
https://plugins.deckbrew.xyz/
[Afbeelding]
Deckyloader heb ik ook van gehoord, maar ik weet niet hoe goed dat gaat als ik nu switch.

Ik had nog wat meer plugins daar voor geinstalleerd zoals die proton manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Decky is echt super. Vooral vibrantDeck helpt zo goed om diepere kleuren te krijgen. De ProtonDB Badges plugin lijkt ook ook goed te werken, maar ik kijk nooit naar de ratings eigenlijk. Ik probeer zelf wel. Ze slopen af en toe spellen en met andere proton versies kan je weer meer dan getest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burning
haborym schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:26: als echte hollander is er altijd wel iets aan te merken en dat is de Case wat mij betreft. Ik snap de functie niet van dat gat aan de onderkant. De oplader past daar net niet. Daarnaast kan je geen SD kaartjes kwijt of iets dergelijk.
Ik denk dat dat komt door onze Europese stekker. De Amerikaanse plug past wel net. Ik stop zelf wel de lader erin maar moet zeggen dat het niet een heel handig gat is. Net de verkeerde afmetingen voor veel dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
Mijn Steam Deck werd vanmiddag afgeleverd. Maar ik merk na de initiële software update, die pas uit werd gevoerd nadat ik voor het eerst de Steam Deck had opgestart en verbonden met m'n WiFi netwerk en zodoende de update(s) binnengehaald en opnieuw opgestart, dat ik opeens niet meer middels WPA3 kan verbinden. Het werkte als ik het goed heb namelijk wel gewoon naar behoren met de netwerkinstelling WPA2/WPA3. En nu dus alleen nog als ik WPA2-Personal instel voor mijn WiFi-netwerk (mesh). Dus ik vermoed dat het van doen heeft met de WPA3. Iemand anders soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

MoonRaven schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:29:
[...]

Ik vind het vooral bizar dat ze 25 euro(!) rekenen (Express Handling en de Advance fee) over een pakketje van nog geen $80 dollar terwijl de invoerkosten en BTW 12.07 zijn. Verder ook niet reageren op mails.

Dit zou nog weleens de eerste en laatste keer zijn dat ik iets van dbrand koop.
Ik wil het niet jinxen, maar ik krijg net een melding dat het pakket erdoorheen is zonder problemen, en dat die morgen geleverd wordt door dhl... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indir
Dit heb ik trouwens op de planning voor later als ik er aan toe kom: https://youtu.be/3iivwka513Y

En hoogstwaarschijnlijk ook even op Github een feature request indienen bij Valve om vanuit de desktop modus de swap-file instellingen te kunnen wijzigen.

Maar dit zijn best wel vette tweaks al zeg ik het zelf: https://github.com/CryoBy...4#issuecomment-1280454829

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-07 16:13
Indir schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:46:
Dit heb ik trouwens op de planning voor later als ik er aan toe kom: https://youtu.be/3iivwka513Y
Die VRAM aanpassing van 1GB naar minimaal 2 of 4GB reserved kan best interessant zijn voor frametimes in de wat grotere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-07 10:39

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Denko schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

Ik wil het niet jinxen, maar ik krijg net een melding dat het pakket erdoorheen is zonder problemen, en dat die morgen geleverd wordt door dhl... 8)7
Ik heb grappig genoeg een andere koerier. Bij mij staat er een levering klaar van DPD. Is het dan toch zo ver? Kan ik dan eindelijk de Killswitch in gebruik gaan nemen? :X

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
Ik heb gisteren de steam deck ontvangen (zaterdag besteld). Wat een pracht van een apparaat zeg. Ik heb zelf geen game pc maar wel een PS5, en ik merk dat ik vaak geen zin heb die aan te zetten. Om de één of andere reden houd ik er niet zo van om op de tv te gamen, omdat je er zo voor 'moet gaan zitten' (klinkt stom ik weet het). Met de steam deck kan ik lekker op de bank onder een dekentje liggen of op bed, en het werkt prachtig. Ik had verwacht dat het beeldscherm zou tegenvallen, maar dat doet het niet. De ervaring van het spelen erop is echt goed. Games waar ik op m'n PS5 niet echt het geduld voor had, zoals Days Gone, spelen heerlijk zo. Echt een mooi apparaat! Enige waarvan ik een beetje baal is dat ik m'n meeste games op de PS heb, en m'n steam bibliotheek is leeg. Dat wordt opnieuw aanschaffen. Gelukkig krijg ik mijn Stadia geld terug, dat compenseert wat 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-07 13:01
@MennoE even chiaki installeren, dan kan je lekker vanuit je bed op je PS5 spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Laatst online: 03-07 07:23
Iemand van jullie die Protontricks op Steam Deck heeft gebruikt? Installatie gaat prima, maar zodra ik launch selecteer, gebeurt er niets. Op github word ik niet veel wijzer. Ik wilde Protontricks gebruiken om de fan patch voor Steins;Gate te installeren.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
sderooij schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:06:
[...]

Wat was je nu totaal kwijt aan dat ding, incl inklaringskosten etc?
Een dikke 120 euro. Belachelijk gewoon. Als ik dit van te voren had geweten, had ik 't ding niet eens besteld. En Dbrand geeft niet thuis. Heb ook een mail gehad, maar los van de auto reply geen reacties.

Grappige reacties geven op social. Negatieve reacties flaggen en shit, maar gewoon ergens normaal op reageren kunnen ze blijkbaar niet.

Die case is verder prima, maar ik hoef 'm niet meer. Ben er klaar mee. Mocht iemand 'm over willen nemen, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

OllieMongollie schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:07:
[...]

Een dikke 120 euro. Belachelijk gewoon. Als ik dit van te voren had geweten, had ik 't ding niet eens besteld. En Dbrand geeft niet thuis. Heb ook een mail gehad, maar los van de auto reply geen reacties.

Grappige reacties geven op social. Negatieve reacties flaggen en shit, maar gewoon ergens normaal op reageren kunnen ze blijkbaar niet.

Die case is verder prima, maar ik hoef 'm niet meer. Ben er klaar mee. Mocht iemand 'm over willen nemen, let me know.
Ja, dit is ook wel mijn laatste bestelling bij dbrand idd. Het is alom een vreselijke ervaring met ze idd.
Ik zal als alles klaar is wel ff een review schrijven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07
Niet dat het niet heel vervelend is hoor, maar als je iets buiten de EU bestelt, dan mag duidelijk zijn dat er altijd nog BTW en dounekosten bij komen toch? Tenzij ze er expliciet bij zetten dat dit allemaal verrekend is in de prijs.
Daarbij is het in de VS/Canada gewoon dat prijzen zonder BTW worden vermeld, omdat dit per staat verschilt.

Ook binnen de EU moet tegenwoordig het verschil in BTW worden verrekend. Ik bestel veel bij Amazon.de en daar verrekenen ze het bij het afrekenen. De totaalprijs komt daardoor altijd iets hoger uit dan de prijs op de website, om de BTW in NL net wat hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik merk dat ik per dag meer en meer geniet van mijn Steam Deck! Ik had echt maar 5 games van de 99 die geverifieerd waren voor steam deck, maar veel games zoals fallout 4 en borderlands serie werken super.

Ik heb een 256gb kaartje gekocht voor Windows, past Destiny 2 en Forza Horizon er niet eens op met 4gb te kort grrr }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
@cold_as_ijs Thanks! Werkt dat goed naar jouw ervaring? Ik probeerde dat ook op m'n iPhone maar merkte toch dat het net niet lekker werkte. Met Elden ring bijvoorbeeld is timing belangrijk en dat lukte niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
dhrto schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:50:
Niet dat het niet heel vervelend is hoor, maar als je iets buiten de EU bestelt, dan mag duidelijk zijn dat er altijd nog BTW en dounekosten bij komen toch? Tenzij ze er expliciet bij zetten dat dit allemaal verrekend is in de prijs.
Daarbij is het in de VS/Canada gewoon dat prijzen zonder BTW worden vermeld, omdat dit per staat verschilt.

Ook binnen de EU moet tegenwoordig het verschil in BTW worden verrekend. Ik bestel veel bij Amazon.de en daar verrekenen ze het bij het afrekenen. De totaalprijs komt daardoor altijd iets hoger uit dan de prijs op de website, om de BTW in NL net wat hoger ligt.
Dit gaat *niet* over BTW. Daar is iedereen zich wel bewust van. Maar dit gaat over in mijn ogen te hoge, niet vermijdbare, toeslagen en conversiekoersen die Aramex hanteert. Als die zo exorbitant zijn, mag een seller, die uiteindelijk zelf het verzendbedrijf kiest, dit best mededelen.

Edit: De value op 't pakket was $40. Amarex rekent daar 37 euro aan kosten voor. Buiten proportioneel. Zendingen die via DHL zijn verstuurd, betalen ongeveer 12 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door OllieMongollie op 19-10-2022 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RunTaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:23
NinjaKiwiNL schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:10:
Ik merk dat ik per dag meer en meer geniet van mijn Steam Deck! Ik had echt maar 5 games van de 99 die geverifieerd waren voor steam deck, maar veel games zoals fallout 4 en borderlands serie werken super.

Ik heb een 256gb kaartje gekocht voor Windows, past Destiny 2 en Forza Horizon er niet eens op met 4gb te kort grrr }:|
Forza is ook op SteamOS te spelen met gemak.
Tenminste 4 en 5 sowieso. Weet niet welke versie je wilt spelen?

Goede keus voor Windows met D2 though. Betere prestaties is toch wel met een externe ssd daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

RunTaker schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

Forza is ook op SteamOS te spelen met gemak.
Tenminste 4 en 5 sowieso. Weet niet welke versie je wilt spelen?

Goede keus voor Windows met D2 though. Betere prestaties is toch wel met een externe ssd daarvoor.
Ik heb zelf gamepass Ultimate met Forza horizon 5 + uitbreidingen en andere Forza horizon 3&4 via Microsoft gekocht, dus om het nou op steam weer aan te schaffen.. Externe SSD heb ik ook aan zitten denken, maar dan verlies je wel de mogelijkheid om op te laden. En om nou een hele hub eraan te gaan hangen, mis je imo het doel van portable gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
OllieMongollie schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:23:
[...]

Dit gaat *niet* over BTW. Daar is iedereen zich wel bewust van. Maar dit gaat over in mijn ogen te hoge, niet vermijdbare, toeslagen en conversiekoersen die Aramex hanteert. Als die zo exorbitant zijn, mag een seller, die uiteindelijk zelf het verzendbedrijf kiest, dit best mededelen.

Edit: De value op 't pakket was $40. Amarex rekent daar 37 euro aan kosten voor. Buiten proportioneel. Zendingen die via DHL zijn verstuurd, betalen ongeveer 12 euro.
Ik snap je frustratie maar dit is nou niet echt nieuw. Al sinds jaar en dag dat partijen exorbitante bedragen aan voorschot provisie en weet ik wat rekenen. Sinds het verplicht is om over elk bedrag btw te betalen zijn sommige partijen wat socialer geworden maar soms heb je gewoon pech. Het is ook niet zo dat de seller altijd de partij kiest. Vaak gebruiken die een lokale koeriers dienst die dan weer een andere partij gebruikt om hun buitenlandse diensten te doen. Zo kom je dus ook vaak bij Postnl uit of een andere koerier waar je normaal nooit wat van boord terwijl het tot aan de grens door een andere dienst gedaan word.

Het is erg vervelend, en ik had gehoopt dat ze het voor consumenten makkelijker zouden maken zelf aangifte te doen onder het nieuwe Europese systeem maar nee.
Pagina: 1 ... 55 ... 117 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.