Kwaliteit is altijd een discussie maar ik ga even uit van een goed merk lader bij een lokale shop. Ik verwacht dezelfde kwaliteit van valve. Dat is niet te vergelijken met action of ali materiaal (welke wellicht ook zo goed werkt maar kwalitatief toch echt stukken minder is).XanderDrake schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:39:
[...]
Mja hier kunnen we een hele discussie over voeren, maar ik vind dat niet de waarde. Ik heb een travel lader van ome Ali, goede reviews, 12€? Doet 65watt, dus kan practisch alles laden. Ik sleep hem al drie jaar mee in mn werktas en gebruik hem bijna elke dag. Bij Action heb ik een gecertificeerde standby lader voor 5€.
Op bol heb ik een gecertificeerde 45 watt lader voor 24€, en er zijn goedkopere. Bulk zijn ze stukken goedkoper.
Bij Action een gecertificeerde lader?XanderDrake schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:39:
[...]
Mja hier kunnen we een hele discussie over voeren, maar ik vind dat niet de waarde. Ik heb een travel lader van ome Ali, goede reviews, 12€? Doet 65watt, dus kan practisch alles laden. Ik sleep hem al drie jaar mee in mn werktas en gebruik hem bijna elke dag. Bij Action heb ik een gecertificeerde standby lader voor 5€.
Op bol heb ik een gecertificeerde 45 watt lader voor 24€, en er zijn goedkopere. Bulk zijn ze stukken goedkoper.
Liever wat meer betalen voor een goede gecertificeerde power adapter dan die Action rotzooi. Zeker voor mijn Steam Deck.
Los van de kwaliteit discussie, in Europa moet die gecertificeerd zijn. Ook bij de action.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:11:
[...]
Bij Action een gecertificeerde lader?![]()
![]()
Staat er CE op? (China Export)
Liever wat meer betalen voor een goede gecertificeerde power adapter dan die Action rotzooi. Zeker voor mijn Steam Deck.
Maar ja, ik haal mij laders liever ook van een merk waar ik er zeker van ben dat het niet de boel frituurd. Een apparaat van honderden euro's aan een lader die een tientje goedkoper was hangen vind ik het risico niet waard.
Wel heel apart dan. Boot ziet ie hem niet in Steam maar in desktop mode weer wel. Misschien na de vakantie maar heel dat ding eens herstellen naar fabrieksinstellingen (Ga er vanuit dat er zoiets op zit)LOTG schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:30:
[...]
Nee, tenzij je hem nog eens hebt geformateerd met een ander filesystem.
Btw iemand steamdeck al in vliegtuig gebruikt? of lang ergens offline
En warempel, daar is die discussie waar ik voor waarschuwde. Naja, ik ga de Dock niet kopen, maar ik ben wel benieuwd naar jullie bevindingen
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Volgens mij deed je trouw mee aan de discussie, en daar zijn we toch ook voor hier op Tweakers. Ervaringen en meningen uitwisselen.XanderDrake schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:58:
En warempel, daar is die discussie waar ik voor waarschuwde. Naja, ik ga de Dock niet kopen, maar ik ben wel benieuwd naar jullie bevindingen
Ik heb mijn dock inmiddels besteld, lijkt mij een prima aankoop. Ik moet wel toegeven dat ik vandaag een USB-C hub heb ontvangen, gekocht bij Amazon Duitsland. Moet zeggen dat het prima werkt, met HDMI 4K@60Hz op mijn 42.5" Samsung monitor/ 100W PD/ Ethernet/ extra USB-C data voor mijn 2TB externe SSD/ 2 USB 3.0 poorten.
Daarbij ook 3 maanden Xbox gaming gekocht, heerlijk al die games.
De USB-C hub :
https://www.amazon.de/-/e...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Ik ben ook heel benieuwd of je de dock ook kan gebruiken voor een gewone laptop.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:20:
[...]
Volgens mij deed je trouw mee aan de discussie, en daar zijn we toch ook voor hier op Tweakers. Ervaringen en meningen uitwisselen.
Ik heb mijn dock inmiddels besteld, lijkt mij een prima aankoop. Ik moet wel toegeven dat ik vandaag een USB-C hub heb ontvangen, gekocht bij Amazon Duitsland. Moet zeggen dat het prima werkt, met HDMI 4K@60Hz op mijn 42.5" Samsung monitor/ 100W PD/ Ethernet/ extra USB-C data voor mijn 2TB externe SSD/ 2 USB 3.0 poorten.
Daarbij ook 3 maanden Xbox gaming gekocht, heerlijk al die games.
De USB-C hub :
https://www.amazon.de/-/e...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Ben op het moment aan het kijken voor een dock voor mijn laptop, maar zou ideaal zijn als ik hetzelfde dock kan gebruiken voor laptop en steam deck. (scheelt toch weer iedere keer kabels om prikken op mijn thuis kantoor/game spot.
Ik weet zeker dat je de dock ook voor een laptop kan gebruiken. Het is een standaard USB-C aansluiting.demonic schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:50:
[...]
Ik ben ook heel benieuwd of je de dock ook kan gebruiken voor een gewone laptop.
Ben op het moment aan het kijken voor een dock voor mijn laptop, maar zou ideaal zijn als ik hetzelfde dock kan gebruiken voor laptop en steam deck. (scheelt toch weer iedere keer kabels om prikken op mijn thuis kantoor/game spot.
Na alle reacties hier, inclusief de mijne, inzake de dock. Ik heb deze alsnog besteld, waarom? Vanwege het feit dat er ook een extra oplader bij zit, wat perfect is ook voor op reis, dan blijft er 1 permanent thuis, en 1 blijft in mijn rugzak gezien ik toch bijna elke week weg moet 
Zojuist besteld, hopelijk snel binnen
Zojuist besteld, hopelijk snel binnen
Iemand ervaring met een Dock in combinatie met een case? Heb de killswitch case van dbrand besteld en ben bang dat die niet gaat passen in een jsaux of officiële steam deck dock
Net bericht gekregen dat de Steam Deck onderweg is 
Ik had hier gelezen dat er 2230 SSD’s op V&A stonden maar blijkbaar kijk ik erover?
Hoe was de ervaring met het wisselen van de ssd bij diegene die het gedaan hebben?
Ik had hier gelezen dat er 2230 SSD’s op V&A stonden maar blijkbaar kijk ik erover?
Hoe was de ervaring met het wisselen van de ssd bij diegene die het gedaan hebben?
Het blijkt dus dat de 256 en 512 modellen bijna meteen leverbaar zijn (1-2 weken), het 64 model nog niet meteen. Maar je hoeft er ook niet lang op te wachten (volgens Steam max. 2 maand). Geef het nog wat tijd en, zeker na nieuwjaar, dan zal ook de 64 GB meteen vanuit voorraad te bestellen zijn. Misschien is het de 64gb dat nu ook al, maar wil steam de kopers toch liever subtiel naar de duurdere modellen duwen. Dat weet alleen valve, en is op niets gebaseerd natuurlijk. Maar het kan.
Nu weet ik niet of die beschikbaarheid goed of slecht nieuws is. Een steam deck wordt in de markt gezet als een 'steam console'. Een omgeving die toegespitst is op het in de eerste plaats gemakkelijk kunnen gebruiken van steam. En in die zin niets anders dan een ps5 of xbox die bedoeld zijn om gemakkelijk en frictieloos games uit hun stores te spelen. Zeker als developpers ook steam profielen beginnen te implementeren in hun games, die hun games specifiek optimaal afstellen voor dat singuliere hardware platform (steam deck APU). En in die zin is die 1M decks prima te vergelijken met 40M current gen consoles.Voor een device dat enkel in een specifieke online store te koop is aan typisch veeleisende en kritische pc-gamers, is dat misschien een mooi getal. Vooral omdat ze niet als impuls aankoop mee te nemen zijn uit een mediamarkt door bvb ouders/familie/minder geïnformeerde consumenten.
Daarnaast kan je buitenom natuurlijk ook andere dingen doen, want het is gewoon een pc. In die zin is de steam deck "many things for many people". Een soort pc game "console" voor de gamer die niet wil tweaken, en een 'hacky' (in de beste zin van het woord) game device voor de vernuftige, tweakende pc gamer.
Het feit dat de queues nu al verdampt zijn is natuurlijk goed nieuws voor alle twijfelende of afwachtende kopers die nu meteen hun deck-FOMO tegemoet kunnen komen, met 'instant' levering. Aan de andere kant duidt het misschien ook op een verzadiging van de markt?
Er staan verrassend veel decks op 'vraag en aanbod' hier op tweakers. Allemaal aan MSRP (logisch), in vergelijking tot ps5's of xbox (waarvan elk al minstens 20M heeft verkocht of zo). Misschien is het toch een apparaat dat gekocht wordt vanuit een soort 'hype'/'gadgethonger' en waarvan met later toch beseft dat je er toch niet zo vaak op speelt als wat je had verwacht. Staat zelf eentje die recent aangeeft 'gul' te willen zijn en z'n 64 GB verlaagt naar 419 euro
Wat de deck laat zien met een low power APU is indrukwekkend. Maar als je kan kiezen, waarom zou je jezelf dan beperken dot 40-45 fps en medium settings als je op andere devices gewoon met minder compromis kan gamen? Als je die al thuis hebt staan en verder weinig onderweg wil gamen?
Als je deck je enige game device is (voor pc games) is het zonder meer een fantastisch apparaat. Erg goedkoop, veelzijdig, zuinig in gebruik!
Persoonlijk laat ik 'm nog even aan me voorbijgaan. Nu 'ie gemakkelijk beschikbaar is, kan ik 'm in prinicpe morgen in huis hebben, maar de 'deck-fever' is al iets gaan liggen na een jaar van alles te volgen hier en op youtube. Ik heb recent ook een ps5 in huis, dus eerst maar even vol daarvan gebruik maken. Heb alweer meer game platforms en games dan ik ooit tijd heb.
Nu weet ik niet of die beschikbaarheid goed of slecht nieuws is. Een steam deck wordt in de markt gezet als een 'steam console'. Een omgeving die toegespitst is op het in de eerste plaats gemakkelijk kunnen gebruiken van steam. En in die zin niets anders dan een ps5 of xbox die bedoeld zijn om gemakkelijk en frictieloos games uit hun stores te spelen. Zeker als developpers ook steam profielen beginnen te implementeren in hun games, die hun games specifiek optimaal afstellen voor dat singuliere hardware platform (steam deck APU). En in die zin is die 1M decks prima te vergelijken met 40M current gen consoles.Voor een device dat enkel in een specifieke online store te koop is aan typisch veeleisende en kritische pc-gamers, is dat misschien een mooi getal. Vooral omdat ze niet als impuls aankoop mee te nemen zijn uit een mediamarkt door bvb ouders/familie/minder geïnformeerde consumenten.
Daarnaast kan je buitenom natuurlijk ook andere dingen doen, want het is gewoon een pc. In die zin is de steam deck "many things for many people". Een soort pc game "console" voor de gamer die niet wil tweaken, en een 'hacky' (in de beste zin van het woord) game device voor de vernuftige, tweakende pc gamer.
Het feit dat de queues nu al verdampt zijn is natuurlijk goed nieuws voor alle twijfelende of afwachtende kopers die nu meteen hun deck-FOMO tegemoet kunnen komen, met 'instant' levering. Aan de andere kant duidt het misschien ook op een verzadiging van de markt?
Er staan verrassend veel decks op 'vraag en aanbod' hier op tweakers. Allemaal aan MSRP (logisch), in vergelijking tot ps5's of xbox (waarvan elk al minstens 20M heeft verkocht of zo). Misschien is het toch een apparaat dat gekocht wordt vanuit een soort 'hype'/'gadgethonger' en waarvan met later toch beseft dat je er toch niet zo vaak op speelt als wat je had verwacht. Staat zelf eentje die recent aangeeft 'gul' te willen zijn en z'n 64 GB verlaagt naar 419 euro
Wat de deck laat zien met een low power APU is indrukwekkend. Maar als je kan kiezen, waarom zou je jezelf dan beperken dot 40-45 fps en medium settings als je op andere devices gewoon met minder compromis kan gamen? Als je die al thuis hebt staan en verder weinig onderweg wil gamen?
Als je deck je enige game device is (voor pc games) is het zonder meer een fantastisch apparaat. Erg goedkoop, veelzijdig, zuinig in gebruik!
Persoonlijk laat ik 'm nog even aan me voorbijgaan. Nu 'ie gemakkelijk beschikbaar is, kan ik 'm in prinicpe morgen in huis hebben, maar de 'deck-fever' is al iets gaan liggen na een jaar van alles te volgen hier en op youtube. Ik heb recent ook een ps5 in huis, dus eerst maar even vol daarvan gebruik maken. Heb alweer meer game platforms en games dan ik ooit tijd heb.
[ Voor 10% gewijzigd door Amos_x op 08-10-2022 14:11 ]
Op reddit begrepen dat hij in de nieuwe jsaux docks net wel past. En de oude net niet.Xlast88 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:27:
Iemand ervaring met een Dock in combinatie met een case? Heb de killswitch case van dbrand besteld en ben bang dat die niet gaat passen in een jsaux of officiële steam deck dock
PSN & XBL: Denkoyugo
Ssd kan je het beste van ebay halen. Verwisselen was echt een fluitje van een cent. 10 minuten als je je tijd neemt.Ekfad schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:14:
Dat was ik die naar V&A had verwezen, maar ik zie de advertentie ook niet meer. Hij had meerdere 256GB 2230 SSD's voor €19,- per stuk. Blijkbaar uitverkocht. Ik zal hem wel even een berichtje sturen en vragen of hij er nog meer te koop heeft. Ik laat het je via een PM wel weten.Ekfad schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:14:
Het inbouwen was heel simpel, ik was in 20 minuten klaar. Daarna een nieuwe SteamOS geflasht vanaf een externe bootable sd-kaart. Echt een fluitje van een cent.
btw....op Marktplaats staan ze ook, maar dan €40,- per stuk. En op Ebay tussen de €75,- en €80,- voor een 512GB 2230 SSD.
[ Voor 15% gewijzigd door Pierre_nr1 op 08-10-2022 14:50 ]
Hey Amos, kom je weer eens buurtenAmos_x schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:08:

Op zich een goed argument om de Deck te halen: energie besparen. Een PS5 plus OLED tv plus stevige soundbar doet snel 500 watt, waar je met de Deck slechts 20 watt verbruikt
Helemaal waar, maar ik verwacht wel inflatie prijsverhogingen binnenkortPersoonlijk laat ik 'm nog even aan me voorbijgaan. Nu 'ie gemakkelijk beschikbaar is, kan ik 'm in prinicpe morgen in huis hebben,
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik heb mijn verbruik zojuist even gecheckt. Nu 2 weken een deck en gemiddeld 12 kwh (per week) minder energie verbruikt. (Lees gaming pc niet tot nauwelijks gebruikt)XanderDrake schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:16:
[...]
Hey Amos, kom je weer eens buurten?
Op zich een goed argument om de Deck te halen: energie besparen. Een PS5 plus OLED tv plus stevige soundbar doet snel 500 watt, waar je met de Deck slechts 20 watt verbruikt![]()
[...]
Helemaal waar, maar ik verwacht wel inflatie prijsverhogingen binnenkort
Leuke source voor custom boot videos op je deck, https://steamdeckrepo.com/.
Ziet er gaaf uit, binnenkort is even proberen. Zelf al gedaan? Zo ja, welke heb je?joenja schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:43:
Leuke source voor custom boot videos op je deck, https://steamdeckrepo.com/.
Kan me niet behelpen. Het blijft gewoon de coolste gadget van 2022, met ruime voorsprong. Zelfs als 'mini-pc' (los van het hele gaming aspect) eigenlijk een absoluut koopje voor die custom made AMD 6000 APU. En dan krijg je er nog een scherm en een hele reeks knoppen, sticks and triggers bij, en een batterijXanderDrake schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:16:
[...]
Hey Amos, kom je weer eens buurten?
Op zich een goed argument om de Deck te halen: energie besparen. Een PS5 plus OLED tv plus stevige soundbar doet snel 500 watt, waar je met de Deck slechts 20 watt verbruikt
Interessant hebbeding is het zeker.svenk91 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:36:
@Amos_x, mocht je twijfelen tussen de steam deck en een nuc van vergelijkbare prijs, dan kan je met de steam deck niet echt mis gaan. Hardware is zeer degelijk voor de prijs en veel spellen zullen er wat voor geoptimaliseerd worden.
Zelf verwacht ik ook niet veel in handheld mode te spelen, vooral in docked mode. Dat doe ik met mijn Nintendo Switch ook. Maar toch, tegen mijn verwachting in, is het best fijn dat je ook af en toe lekker de handheld mode kan gebruiken. Als het weinig extra kost, is het het zeker waard! En hij kost minder dan nucs met gelijke hardware![]()
Maar ook als het iets duurder was:Een groot nadeel blijft wel de levertijd natuurlijk.
- Voor die 1-2x per jaar dat je toch eens op een andere locatie wil gamen heb je toch die handheld mode
- Vergeleken met bijna elk ander computer systeem wordt er meer optimalisatie van games gedaan voor de Steam Deck de komende tijd
- In tegenstelling tot een nuc, is het met één usb-c kabel inpluggen te docken, en dus kan je hem makkelijk tussen werkplek/tv switchen (kunnen laptops ook goed, maar nucs normaliter niet)
- Interessant hebbeding
- Waarschijnlijk iets waardevaster dan andere systemen van vergelijkbare prijs
En als je al een goede game pc hebt die aan je eisen voldoet, en je nooit in handheld mode gaat gamen voegt het weinig toe, dan is iets als een steam link of een lange kabel naar je TV mogelijk een betere investering.
Ik bedoelde trouwens niet dat ik twijfelde tussen een NUC en een deck. Eerder dat een deck in mijn geval eerder als een 'nuc-achtige' device gebruikt zou worden. Ik heb namelijk geen van beide echt 'nodig'. Er hangt een ps5 en pc aan de tv en heb nog ergens een switch liggen die ik nooit gebruik
Ik zou verwachten dat mijn gebruik voornamelijk 'headless' en docked zou zijn. Schermen genoeg hier (pc/tv) en controllers genoeg (paar keer ps4 DS, ps5 DS, xbox controllers, ...) en daar zou m'n voorkeur naar uit gaan.
Hoe ervaren jullie docked gamen op 1080p schermen, of op de tv? Wat op klein scherm en draagbaar indrukwekkende prestaties zijn, is dat misschien minder als docked pc. Maar daar is 'ie ook niet echt voor bedoeld, dat begrijp ik ook.
Anyway, ik zal zo weinig mogelijk tussenkomen in dit topic, maar lees het met plezier regelmatig bij. Laat de ervaringen maar komen
Yep, de valve gameboy intro staat er nu op.sderooij schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:30:
[...]
Ziet er gaaf uit, binnenkort is even proberen. Zelf al gedaan? Zo ja, welke heb je?
FIFA23 maar even via steam gekocht, en 1/2 potjes via Windows op de SD gespeeld (seagate barracuda 1tb). Speelt wel geinig en leuk haha, laatste keer was fifa 12 of 13.. meteen al een pot eruit gegaan na 4-0 achter in 30 min 🤣. Ik ga denk ik RDR2 op SteamOs halen en GTA. Iemand nog aanraders voor games “zoals” deze?
Tekken 7, MK11, FF7, FH5 zijn ook wel tofsacaji schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:42:
FIFA23 maar even via steam gekocht, en 1/2 potjes via Windows op de SD gespeeld (seagate barracuda 1tb). Speelt wel geinig en leuk haha, laatste keer was fifa 12 of 13.. meteen al een pot eruit gegaan na 4-0 achter in 30 min 🤣. Ik ga denk ik RDR2 op SteamOs halen en GTA. Iemand nog aanraders voor games “zoals” deze?
Ik vind het prima, maar mijn verwachtingen zijn misschien laag. De Steam Deck is mijn meest krachtige game-pc/device to date (Macbook Pro 2017 / Xbox One / Switch is waar ik vandaan kom).Amos_x schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:44:
[...]
Hoe ervaren jullie docked gamen op 1080p schermen, of op de tv? Wat op klein scherm en draagbaar indrukwekkende prestaties zijn, is dat misschien minder als docked pc. Maar daar is 'ie ook niet echt voor bedoeld, dat begrijp ik ook.
[...]
Ik sluit de Steam Deck de laatste tijd nog wel eens op een 15.6 inch 1080P OLED monitor. Dat kan er best goed uitzien, maar je merkt idd al sneller beperkingen in de graphics dan vergeleken met de handheld mode zoals ik dat ook op de Switch heb. Zelfs als je de render resolutie gelijk zou laten (een 1600p scherm zou eigenlijk ideaal zijn omdat je dan de Steam Deck z'n 'native' render resolutie van 800p goed kan laten schalen) en dus dezelfde instellingen hebt zie je iets sneller kartel randjes. Oftewel, de anti-aliasing wordt vooral een issue.
Het hangt gewoon erg van je eigen verwachtingen en van het spel af of dit voor jou een probleem is. Voor mij niet zo, maar ik weet ook niet beter. Als je zoals je zelf aangeeft al een PC en een PS5 hebt voor de zware games, en het geld over hebt voor de Steam Deck als hebbeding, why not? Er zijn zat games waar de mindere kracht niet uitmaakt. Ook zijn er een (zeldzaam) aantal games waar een 2de scherm met touchscreen binnen handbereik een leuke gameplay toevoeging geeft die je ps5/game-pc jou waarschijnlijk niet bied, soms bieden mods deze functie ook.
Ja werkt als een zonnetje. Zo een tijdje Days Gone gespeeld en op de terugweg Forza zonder problemen.MrGizMo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:39:
[...]
Btw iemand steamdeck al in vliegtuig gebruikt? of lang ergens offline
Horizon zero dawn (complete edition). Speelt super goed op de deck en spel is ook nog is zeer goed opgezet. Absoluut een aanrader, wellicht een deck must havesacaji schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:42:
Cyberpunk is wel GTA achtig.sacaji schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:42:
Hoe speelt Fifa 23 via windows? Steamdeck lijkt mij hier perfect voor, maar werd een beetje afgeschrikt door het feit dat het alleen via Windows werkt (thanks EA Anticheatsacaji schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:42:
Hij draait wel echt smooth, op medium/high 60FPS. Heb al 2x FUT gespeeld en ga hem houden (kon online voor 52€) halen maar via steam store gedaan voor evt refund. Ik raad het echt aan! Is wel wennen aan controls. Ik ga vanmiddag dualboot doen ipv externe SSD, voor Fifa 23 (is 30GB) en eventueel MW2.[MAUS] schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:33:
[...]
Hoe speelt Fifa 23 via windows? Steamdeck lijkt mij hier perfect voor, maar werd een beetje afgeschrikt door het feit dat het alleen via Windows werkt (thanks EA Anticheat). Kan nog niet echt vinden of het nu ook echt soepel draait, begreep wel van onder andere de ervaringen hier dat gemen op Windows het in basis niet waard is t.o.v. gamen op SteamOS.
Een maand geleden was ie nog € 12,51.. imho alsnog te duur maar dat scheelt nogal t.o.v. de € 47,50 die je er momenteel voor betaald.sacaji schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:40:
[...]
Thanks voor aanrader, was ik helemaal vergeten! Vind 50€ nog wel duur
Ja zag het, shit!!!! Ik ga even tracken tot ie weer verlaagt. Dacht nog aan GTA te halen (heb die al op ps4 gespeeld) maar RDR2 niet. Heb dus RDR2 en AOE4 gehaald, met fifa23. Misschien nog MW2 en Cyberpunk 2077.Evernote schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:44:
[...]
Een maand geleden was ie nog € 12,51.. imho alsnog te duur maar dat scheelt nogal t.o.v. de € 47,50 die je er momenteel voor betaald.
Usb-c is gewoon een connector, de USB-A 3.1 poorten hebben gewoon de pinnen die nodig zijn voor de snelheid.sacaji schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:19:
Iemand die een steam dock heeft besteld kan testen of een usb a -> externe ssd veel langzamer is dan usb c -> externe ssd? Zie dat de dock alleen maar usb a heeft van valve, terwijl ik usb c externe ssd heb.
Andere form factor voor dezelfde pinnen.
Sowieso, je steamdeck heeft maar 1 usb poort en die bandbreedte moet met je hele dock gedeeld worden.
[ Voor 14% gewijzigd door LOTG op 09-10-2022 19:31 ]
De maximale bandbreedte van die poort is 10 Gbit/sec conform USB 3.1 Gen 2, USB 3.2 Gen 2x1, SuperSpeed USB 10Gbps(...).LOTG schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:28:
Sowieso, je steamdeck heeft maar 1 usb poort en die bandbreedte moet met je hele dock gedeeld worden.
De meeste USB 3.x apparaten verbruiken maximaal 5 Gbit/sec. Je kan dus aardig wat snelheud uit die aansluiting halen, zelfs met meerdere aangesloten apparaten.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Niet echt, ze spelen zich misschien beiden in een open wereld af maar verder zijn het echt twee totaal verschillende games.
Watch Dogs is wel GTA achtig. Legion was best een toffe game. 2 ook.
[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 10-10-2022 08:52 ]
Wat een apparaat zeg
Emulatie loopt heerlijk de ontwikkelaars van Emudeck zijn helden.
Games zoals Killer instinct, Starwars Squadrons en Xcom lopen prachtig, per game een profile aangemaakt met diverse TDP settings en framerates.
Daarna Pinball FX3 geinstalleerd maar tijdens opstarten was het scherm erg klein, daarna geboot met ProtonGE en opgelost
Beste aankoop na de PS5
Emulatie loopt heerlijk de ontwikkelaars van Emudeck zijn helden.
Games zoals Killer instinct, Starwars Squadrons en Xcom lopen prachtig, per game een profile aangemaakt met diverse TDP settings en framerates.
Daarna Pinball FX3 geinstalleerd maar tijdens opstarten was het scherm erg klein, daarna geboot met ProtonGE en opgelost
Beste aankoop na de PS5
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Hangt er een beetje vanaf wat je als criteria neemt. Ik vind wel veel overeenkomsten op de first person na qua gameplay.Timothy3000 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:51:
[...]
Niet echt, ze spelen zich misschien beiden in een open wereld af maar verder zijn het echt twee totaal verschillende games.
Watch Dogs is wel GTA achtig. Legion was best een toffe game. 2 ook.
Als ik de handleiding van Microsoft lees voor het installeren van Xcloud lijkt het er op alsof de resolutie fixed in de snelkoppeling moet worden aangegeven.
Nu is eigenlijk mijn plan om Xcloud met name via een dock op eent v te gebruiken. Schaalt dat dan toch automatisch naar 1080p? Iemand ervaring? Heb zelf helaas nog geen deck.
Nu is eigenlijk mijn plan om Xcloud met name via een dock op eent v te gebruiken. Schaalt dat dan toch automatisch naar 1080p? Iemand ervaring? Heb zelf helaas nog geen deck.
Als ik de reacties op mijn Reddit post mag geloven hebben die waardes effect op de UI.Ronwiel schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:53:
Als ik de handleiding van Microsoft lees voor het installeren van Xcloud lijkt het er op alsof de resolutie fixed in de snelkoppeling moet worden aangegeven.
Misschien dat ie met de standaard instellingen gewoon prima is op een 1080p scherm, zo niet dan kun je die waardes aanpassen.
Inderdaad, gewoon uitproberen.Evernote schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:39:
[...]
Als ik de reacties op mijn Reddit post mag geloven hebben die waardes effect op de UI.
Misschien dat ie met de standaard instellingen gewoon prima is op een 1080p scherm, zo niet dan kun je die waardes aanpassen.
Als het niet goed werkt, dan kun je gewoon een tweede shortcut aanmaken. Noem je een docked, zo dat je ze uit elkaar kunt houden.
Hoe oogt het als je de output resolutie gewoon op 1280 x 800 laat staan? Voor mij hoeft het niet perse op 1080p maar met sommige games gewoon een groter scherm.svenk91 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 05:58:
[...]
Ik vind het prima, maar mijn verwachtingen zijn misschien laag. De Steam Deck is mijn meest krachtige game-pc/device to date (Macbook Pro 2017 / Xbox One / Switch is waar ik vandaan kom).
Ik sluit de Steam Deck de laatste tijd nog wel eens op een 15.6 inch 1080P OLED monitor. Dat kan er best goed uitzien, maar je merkt idd al sneller beperkingen in de graphics dan vergeleken met de handheld mode zoals ik dat ook op de Switch heb. Zelfs als je de render resolutie gelijk zou laten (een 1600p scherm zou eigenlijk ideaal zijn omdat je dan de Steam Deck z'n 'native' render resolutie van 800p goed kan laten schalen) en dus dezelfde instellingen hebt zie je iets sneller kartel randjes. Oftewel, de anti-aliasing wordt vooral een issue.
Het hangt gewoon erg van je eigen verwachtingen en van het spel af of dit voor jou een probleem is. Voor mij niet zo, maar ik weet ook niet beter. Als je zoals je zelf aangeeft al een PC en een PS5 hebt voor de zware games, en het geld over hebt voor de Steam Deck als hebbeding, why not? Er zijn zat games waar de mindere kracht niet uitmaakt. Ook zijn er een (zeldzaam) aantal games waar een 2de scherm met touchscreen binnen handbereik een leuke gameplay toevoeging geeft die je ps5/game-pc jou waarschijnlijk niet bied, soms bieden mods deze functie ook.
Dat ziet er waardeloos uit. Ik weet niet of het inmiddels al aangepast is, ik ben de updates niet actief aan het volgen, maar bij release was de max resolutions in games gewoon 720p, dus ookal is je desktop wel makkelijk schaalbaar naar 4k, zodra je dan een game opstart zit je nog op 720p. Op mijn 34" ultrawide monitor (1440P) is dat niet te doen ingame (zo lelijk), maar alles wat je in de desktop omgeving wilt doen werkt verder prima.GranCanaria schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:04:
[...]
Hoe oogt het als je de output resolutie gewoon op 1280 x 800 laat staan? Voor mij hoeft het niet perse op 1080p maar met sommige games gewoon een groter scherm.
Ik denk als je nog nooit op 1080P of hoger gegamed hebt, dat je hier geen hinder van ondervind trouwens, want dit soort dingen zijn subjectief, maar persoonlijk vind ik op een grote monitor 720p games spelen echt niks.
Sinds de laatste steamdeck update heb ik trouwens issues met mijn extern scherm. De automatische detectie voor de resolutie werkt niet en krijg ik een klein scherm (ik weet even niet meer zeker maar ik dacht 1920*1080) terwijl de resolutie 3440*1440 is en in de lijst staan. Echter staat die daar alleen met 50hz.
Ligt niet aan de dock overigens want mijn laptop doet er mee wel gewoon 3440*1440@60hz.
Voor de update weet ik niet zeker wat de resolutie en refresh rate was maar het was in elk geval fullscreen.
Ligt niet aan de dock overigens want mijn laptop doet er mee wel gewoon 3440*1440@60hz.
Voor de update weet ik niet zeker wat de resolutie en refresh rate was maar het was in elk geval fullscreen.
Ah duidelijk. Ik heb de jsaux dock gekocht en ben toch benieuwd wat het apparaatje aan kan op resoluties tot 1080p. Ik ga daar mee spelen zodra de dock binnen is. Ik moet eerlijk zijn dat switch spellen er best goed uitzien op 1080p dus het zal wel tunen met settings zijn en de steam deck heeft veel krachtiger hardware. Overigens is het geen eis voor me. Ik heb de dock puur gekocht om hem op de tafel met een controller te kunnen gebruiken.Qon schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:15:
[...]
Dat ziet er waardeloos uit. Ik weet niet of het inmiddels al aangepast is, ik ben de updates niet actief aan het volgen, maar bij release was de max resolutions in games gewoon 720p, dus ookal is je desktop wel makkelijk schaalbaar naar 4k, zodra je dan een game opstart zit je nog op 720p. Op mijn 34" ultrawide monitor (1440P) is dat niet te doen ingame (zo lelijk), maar alles wat je in de desktop omgeving wilt doen werkt verder prima.
Ik denk als je nog nooit op 1080P of hoger gegamed hebt, dat je hier geen hinder van ondervind trouwens, want dit soort dingen zijn subjectief, maar persoonlijk vind ik op een grote monitor 720p games spelen echt niks.
Ik zit aan de andere kant. Ik heb de 256GB versie net een week en heb spijt dat ik niet de 512GB versie heb gekozen. Voor mijn PC monitor kies ik ook altijd zonder meer mat. Het klopt dat het beeld daardoor minder levendig kan overkomen, maar ik vind het de afweging meer dan waard. Misschien ben ik gevoeliger voor reflectie of zit ik gewoon te dicht bij ramen.jerpsx schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:17:Ik twijfel alleen een beetje over het anti-glare scherm. De meeste mensen lijken erbij te zweren maar het glanzende scherm lijkt mij toch mooier dan mat, en zal de Steam Deck verder ook niet echt naar buiten meenemen.
Ik ben serieus aan het overwegen om de 512GB versie te kopen en mijn 256GB versie te verkopen. Of wachten tot de losse schermen terug in stock zijn bij ifixit.
YouTube: Steam Deck Docked: Can Valve’s Portable Produce Visuals Fit for a 4K... ik kan deze video aanraden, wat issues die ze bespreken zijn vgm sinds kort opgelost met de laatste update.GranCanaria schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:28:
[...]
Ah duidelijk. Ik heb de jsaux dock gekocht en ben toch benieuwd wat het apparaatje aan kan op resoluties tot 1080p. Ik ga daar mee spelen zodra de dock binnen is. Ik moet eerlijk zijn dat switch spellen er best goed uitzien op 1080p dus het zal wel tunen met settings zijn en de steam deck heeft veel krachtiger hardware. Overigens is het geen eis voor me. Ik heb de dock puur gekocht om hem op de tafel met een controller te kunnen gebruiken.
Mja, mijn monitor is mat op zich wel fijn voor het meeste werk. Mijn TV, telefoon, Switch en steam deck zijn dan weer gloss. Behalve buiten heb ik zelf niet zo een issues met glare. Maar op mijn Switch was glare niet het grootste probleem, de zon en max brightness kwamen niet goed overeen.harlekein schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:41:
[...]
Ik zit aan de andere kant. Ik heb de 256GB versie net een week en heb spijt dat ik niet de 512GB versie heb gekozen. Voor mijn PC monitor kies ik ook altijd zonder meer mat. Het klopt dat het beeld daardoor minder levendig kan overkomen, maar ik vind het de afweging meer dan waard. Misschien ben ik gevoeliger voor reflectie of zit ik gewoon te dicht bij ramen.
Ik ben serieus aan het overwegen om de 512GB versie te kopen en mijn 256GB versie te verkopen. Of wachten tot de losse schermen terug in stock zijn bij ifixit.
@Qon het is inderdaad net wat je gewend bent en hoever je door bepaalde graphics kan heenkijken
Ik speel nog regelmatig games op 480p en zelfs 240p op een groot scherm. Gaat prima, gebruik wel een upscaler, maar die doet niet veel meer dan het aantal pixels verdubbelen.
Ik speel nog regelmatig games op 480p en zelfs 240p op een groot scherm. Gaat prima, gebruik wel een upscaler, maar die doet niet veel meer dan het aantal pixels verdubbelen.
Ge proton 7.04 (DXVK) vs Ge proton 7.37 Gamescope voor Outriders. Welke wordt geprefereerd en waarom?
Ik begrijp het verschil nog steeds niet qua performance.
Ik begrijp het verschil nog steeds niet qua performance.
Ik had een 512GB en heb deze geretourneerd en geld terugontvangen. Het matte scherm was inderdaad zeer prettig, ook voor binnen om de weerspiegeling van de lampen een stuk te verminderen.harlekein schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:41:
[...]
Ik zit aan de andere kant. Ik heb de 256GB versie net een week en heb spijt dat ik niet de 512GB versie heb gekozen. Voor mijn PC monitor kies ik ook altijd zonder meer mat. Het klopt dat het beeld daardoor minder levendig kan overkomen, maar ik vind het de afweging meer dan waard. Misschien ben ik gevoeliger voor reflectie of zit ik gewoon te dicht bij ramen.
Ik heb nu een 64GB en zelf de SSD vervangen door een 1TB SSD. Ik vond de weerspiegeling van het scherm vreselijk en ik begon me eraan te irriteren. Ik heb uiteindelijk bij Amazon een matte screenprotector gekocht en het resultaat vind ik geweldig. Ook het aanbrengen ervan was eenvoudig. Deze is het :
https://www.amazon.nl/gp/product/B099X3DK19/
Iemand enig idee omtrent cases voor de SD? nou heb ik een USB-C hub met m2 slot erin, maar zoek ik naar een dock die enkel is om de steamdeck te houden. Heb een HP dock met usb-c die aangesloten is op me monitor.
Zag nu dit op amazon:
https://www.youtube.com/w...WqZLkI&ab_channel=DLseego
https://www.amazon.nl/DLs...=%2Caps%2C69&sr=8-35&th=1
Kent iemand de merk DLseego?
Zag nu dit op amazon:
Klinkt als zo'n random Chinese merk naam op Amazon.
Hoe vind je deze screen protector in verhouding met het originele scherm van de 512GB versie? Is het resultaat vergelijkbaar?Pierre_nr1 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:49:
[...]
Ik had een 512GB en heb deze geretourneerd en geld terugontvangen. Het matte scherm was inderdaad zeer prettig, ook voor binnen om de weerspiegeling van de lampen een stuk te verminderen.
Ik heb nu een 64GB en zelf de SSD vervangen door een 1TB SSD. Ik vond de weerspiegeling van het scherm vreselijk en ik begon me eraan te irriteren. Ik heb uiteindelijk bij Amazon een matte screenprotector gekocht en het resultaat vind ik geweldig. Ook het aanbrengen ervan was eenvoudig. Deze is het :
https://www.amazon.nl/gp/product/B099X3DK19/
Ik heb nu sinds een 2 weken de Steam Deck binnen (256 editie) en na die valve steamdeck demo alleen nog maar Elden Ring gespeeld.. Fantastisch dat dit nu lekker op de bank kan. Sinds ik twee kids heb is spelen op een vaste pc op zolder niet meer te doen. Dit combineert super met de Switch.
Dus top 3 vraag van tijdje terug:
- Elden Ring..
-Phoenix point (30 min, vond het te klein op dit scherm)
-valve demo (naam kwijt)
Dus top 3 vraag van tijdje terug:
- Elden Ring..
-Phoenix point (30 min, vond het te klein op dit scherm)
-valve demo (naam kwijt)
Ja, is voor mijn gevoel vergelijkbaarharlekein schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:29:
[...]
Hoe vind je deze screen protector in verhouding met het originele scherm van de 512GB versie? Is het resultaat vergelijkbaar?
Ik heb dezelfde screen protector, en een vriend van me heeft de 512GB deck. We hebben ze naast elkaar gehouden en er is vrijwel geen verschil tussen de schermen te zien.harlekein schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:29:
[...]
Hoe vind je deze screen protector in verhouding met het originele scherm van de 512GB versie? Is het resultaat vergelijkbaar?
Bedankt. Dan zou dat wel een goedkope en makkelijke oplossing zijn.PhWolf schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:10:
[...]
Ik heb dezelfde screen protector, en een vriend van me heeft de 512GB deck. We hebben ze naast elkaar gehouden en er is vrijwel geen verschil tussen de schermen te zien.
Ik heb ook deze screen protector gekocht om te proberen. De licht koepel boven de eettafel is soms wel irritant in het spiegelend scherm. Ik ben benieuwd of ik er blij van wordt
De scherpte van het glanzende scherm is toch wel lekker meestal.
Zojuist mijn 64GB versie ontvangen! 
Ik was bang dat hij klein zou uitvallen, maar die gedachte kan meteen de prullenbak in. Wat een gigantisch apparaat! Nu gauw alle updates installeren en eens wat zaken uitproberen!
Ik was bang dat hij klein zou uitvallen, maar die gedachte kan meteen de prullenbak in. Wat een gigantisch apparaat! Nu gauw alle updates installeren en eens wat zaken uitproberen!
Dock zou vandaag binnen moeten komen. Als mensen vragen hebben, stuur ze zeker in. Kan wel wat info droppen en foto's maken.
FYI voor diegene die met Botacera op de SD kaart de retro kant op willen gaan.
Gisteren eindelijk Botacera 36 beta voor de Steam Deck geflashed op een gloednieuwe SD kaart, middels Belena Etcher. Validatie van de flash failed echter continue, en tot overmaat van ramp was de SD kaart daarna nog maar '6' GB groot van de 128 GB, en na wat gepiel later werd hij helemaal niet herkend door Windows.
Uiteindelijk vond ik een post dat vertelde dat SD kaarten flashen via Belena Etcher via Windows, ervoor zorgt dat Windows nog even een 'System Volume Information' folder/file aanmaakt op de SD kaart, waarna de checksum validatie van de flashtool niet meer klopt. Dus de flash validatie 'failed', maar de flash is wel succesvol.
Uiteindelijk zag ik de kale SD kaart wel in Disk Management (Schijfbeheer) en heb ik daar hem opnieuw NTFS geformatteerd, en nog een keer geflashed met Botacera. Ook al failde de validatie, start de SteamDeck wel gewoon op met de SD kaart met geflashde Botacera, en kan je vanuit de PC de SD kaart in de SteamDeck vol gooien met roms. Mooi eindresultaat: 30 jaar oude Zelda spelen op de Steam Deck
Gisteren eindelijk Botacera 36 beta voor de Steam Deck geflashed op een gloednieuwe SD kaart, middels Belena Etcher. Validatie van de flash failed echter continue, en tot overmaat van ramp was de SD kaart daarna nog maar '6' GB groot van de 128 GB, en na wat gepiel later werd hij helemaal niet herkend door Windows.
Uiteindelijk vond ik een post dat vertelde dat SD kaarten flashen via Belena Etcher via Windows, ervoor zorgt dat Windows nog even een 'System Volume Information' folder/file aanmaakt op de SD kaart, waarna de checksum validatie van de flashtool niet meer klopt. Dus de flash validatie 'failed', maar de flash is wel succesvol.
Uiteindelijk zag ik de kale SD kaart wel in Disk Management (Schijfbeheer) en heb ik daar hem opnieuw NTFS geformatteerd, en nog een keer geflashed met Botacera. Ook al failde de validatie, start de SteamDeck wel gewoon op met de SD kaart met geflashde Botacera, en kan je vanuit de PC de SD kaart in de SteamDeck vol gooien met roms. Mooi eindresultaat: 30 jaar oude Zelda spelen op de Steam Deck
Misschien kun je ergens goedkoop eentje laten 3d printen als je alleen een standaard zoekt om je deck op (in?) te zetten.sacaji schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:39:
Iemand enig idee omtrent cases voor de SD? nou heb ik een USB-C hub met m2 slot erin, maar zoek ik naar een dock die enkel is om de steamdeck te houden. Heb een HP dock met usb-c die aangesloten is op me monitor.
Zag nu dit op amazon:
Voor de mensen die nog veel extra opslag zoeken, zonder de Deck open te schroeven, hier is nog een mooie aanbieding.
1tb microSD van goede kwaliteit en met goede snelheid
Ja als iemand hier in de topic dat kan/iemand kent hoor ik het graag en betaal ik er voor. Overal zie ik 14/15 euro voor een simpele stand, is ook niet veel geld. Zag wel een 3d stand en zag er cool uitSjenker schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:37:
[...]
Misschien kun je ergens goedkoop eentje laten 3d printen als je alleen een standaard zoekt om je deck op (in?) te zetten.
Bij mij is de officiële Steam Deck Dock binnen, ik ben er erg blij mee, en ga deze de komende dagen goed testen in verschillende settingen.
Ook gisteren ontvangen en ben er erg blij mij! Inderdaad boven verwachtingen ook kwa performance:)
Alleen heb ik nu een ssd gekocht en geïnstalleerd. Stond Windows op dus hij laad prima vanuit de ssd maar ik wil er steam os opzetten. Vanuit steam gedownload en op een microsd gezet via rufus. Via boot menu vanuit Micro sd geboot, hij blijft nu alleen hangen op het steam logo. Iemand ervaring hiermee? Hoelang duurde dit bij jullie?
Alleen heb ik nu een ssd gekocht en geïnstalleerd. Stond Windows op dus hij laad prima vanuit de ssd maar ik wil er steam os opzetten. Vanuit steam gedownload en op een microsd gezet via rufus. Via boot menu vanuit Micro sd geboot, hij blijft nu alleen hangen op het steam logo. Iemand ervaring hiermee? Hoelang duurde dit bij jullie?
Ik zoek ook nog een stand. Handig voor op vakantie als ik even bij me server moet zijnsacaji schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:41:
[...]
Ja als iemand hier in de topic dat kan/iemand kent hoor ik het graag en betaal ik er voor. Overal zie ik 14/15 euro voor een simpele stand, is ook niet veel geld. Zag wel een 3d stand en zag er cool uit
Vandaag de dock van Valve binnengekregen en wat dingen uitgeprobeerd. De resolutie in het OS aanpassen naar 4K zorgt in elk geval dat het OS in knisperend 4K wordt weergegeven, terwijl dat bij 'resolutie automatisch aanpassen' om de een of andere reden bij 1080p blijft.
Ik ben er alleen nog niet over uit wat nu het handigst is om in te stellen bij de properties van elke game. Met native zijn in elk geval alle resoluties in-game te selecteren, maar dan moet je dat in-game ook weer aanpassen zodra je weer handheld speelt. Docked lijkt 1080p de gulden middenweg, maar ook als ik dat instel bij properties staat de in-game resolutie vaak niet goed goed meer zodra ik undocked speel.
Heeft iemand al een goeie oplossing gevonden? Of moet ik me er maar bij neerleggen dat ik in-game de resolutie vaak zal moeten aanpassen? (ook geen drama)
Ik ben er alleen nog niet over uit wat nu het handigst is om in te stellen bij de properties van elke game. Met native zijn in elk geval alle resoluties in-game te selecteren, maar dan moet je dat in-game ook weer aanpassen zodra je weer handheld speelt. Docked lijkt 1080p de gulden middenweg, maar ook als ik dat instel bij properties staat de in-game resolutie vaak niet goed goed meer zodra ik undocked speel.
Heeft iemand al een goeie oplossing gevonden? Of moet ik me er maar bij neerleggen dat ik in-game de resolutie vaak zal moeten aanpassen? (ook geen drama)
Ik heb de recovery op een externe usb-stick gezet en het booten daarvan was ongeveer 2 minuten, denk ik. Waarschijnlijk nog wel iets minderbulletproof93 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:48:
Ook gisteren ontvangen en ben er erg blij mij! Inderdaad boven verwachtingen ook kwa performance:)
Mag ik je DM'n? zo een stand vind ik goed. Past ook bij me witte bureauTadango schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:27:
[Afbeelding]
Deze heb ik geprint. Bevalt me prima. Stl kan ik wel ergens online zetten als er interesse is. Printen kan ik ze ook.
Ik weet niet wanneer het is doorgevoerd, maar je kan (waarschijnlijk sinds een tijdje) ook de externe schermresolutie van non-Steam games veranderen in game mode. Nice.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
veel plezier er mee alvast! ik moet helaas nog wachtenEdmin schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:44:
Steam Dock.... Steam Deck Dock... onderweg!
[Afbeelding]
Klopt, usb werkte wel!Pierre_nr1 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:13:
[...]
Ik heb de recovery op een externe usb-stick gezet en het booten daarvan was ongeveer 2 minuten, denk ik. Waarschijnlijk nog wel iets minder
In hoe verre maakt de schrijfsnelheid van kaartjes uit in de Steamdeck? Ik was in de veronderstelling dat ik toch wel een A2 U3 kaartje moest halen om de performance een beetje bij de SSD te houden. Ik weet dat goedkopere kaartjes vooral een stuk slechtere schrijfsnelheden hebben.XanderDrake schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:57:
Voor de mensen die nog veel extra opslag zoeken, zonder de Deck open te schroeven, hier is nog een mooie aanbieding.
Iemand inzicht in of dit uitmaakt voor het spelen van (grotere, want 1tb) games?
Precies wat je zegt, de A1 kaartjes schrijven echt super-super-superslow. Maar voor het spelen maakt het amper uit.Burning schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 00:10:
[...]
In hoe verre maakt de schrijfsnelheid van kaartjes uit in de Steamdeck? Ik was in de veronderstelling dat ik toch wel een A2 U3 kaartje moest halen om de performance een beetje bij de SSD te houden. Ik weet dat goedkopere kaartjes vooral een stuk slechtere schrijfsnelheden hebben.
Iemand inzicht in of dit uitmaakt voor het spelen van (grotere, want 1tb) games?
Hier ook ja. Tracking nummer klopt ook. Ik vind die Express Handling van 20 euro wel erg veel...Ram-G-maN schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:03:
Hebben andere Tweakers die de Killswitch hadden besteld bij dbrand een e-mail van Aramex.com ontvangen?
Ik moet volgens aramex.com inklaringskosten van €37,07 betalen voordat ik mijn pakket kan ontvangen. Ik weet niet of dit een phising bericht is.
Ik (nog) niks, hij lijkt al wel in NL te zijn.MoonRaven schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:40:
[...]
Hier ook ja. Tracking nummer klopt ook. Ik vind die Express Handling van 20 euro wel erg veel...
Mijn tracking status staat al een paar dagen op "Awaiting Duty and Tax Payment from Customer". Echter heb ik nog geen email ontvangen. Op mijn email en whatsapp bericht wordt ook niet gereageerd door klantenservice.Ram-G-maN schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:03:
Hebben andere Tweakers die de Killswitch hadden besteld bij dbrand een e-mail van Aramex.com ontvangen?
Ik moet volgens aramex.com inklaringskosten van €37,07 betalen voordat ik mijn pakket kan ontvangen. Ik weet niet of dit een phising bericht is.
Ook binnen hier sinds gisteren! Werkt dikke prima, gekoppeld aan een USB-switcher van Ugreen voor nu. Dan kan ik met 1 druk op de knop mijn muis en toetsenbord aan die Deck hangen. Ook getest op mijn laptop van werk vanochtend. Werkt hij ook mee.Edmin schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:26:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een schatje. De nieuwe charger komt goed uit, want ik heb de mijne in het vliegtuig laten liggen 😅
Zit geen voeding bij, maar werkt bij mij gewoon zonder voeding tot dusver. https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
[ Voor 6% gewijzigd door ap3nr0ts op 12-10-2022 10:57 ]
Ik heb toch maar de jsaux dock gekocht. Deze is nu in de aanbieding voor 44 euro en dat is voor mij voldoende voor het moment. Hier kun je hem vinden https://www.amazon.nl/JSA...Deck-HB0602/dp/B0B8NJ2ZPS
Ik zie net dat ik hem vanavond krijg en zal hier even wat foto's van maken en wat testjes uitvoeren.
referral verwijderd
Ik zie net dat ik hem vanavond krijg en zal hier even wat foto's van maken en wat testjes uitvoeren.
referral verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Geronimous op 13-10-2022 09:47 ]
@MoonRaven Dat dacht ik dus ook al. Behoorlijk aan de prijs. Het is mij ook niet duidelijk waar ik het geld naar mag overboeken. Er staan in de voetnoot meerdere IBAN rekeningen en nul instructies over onder welk kenmerk je moet overboeken.
@Sp1cE en @Denko check even je spamfolder. Daar zat ook mijn Aramex e-mail in.
Bij henzelf voor $36 https://www.jsaux.com/products/steam-deck-docking-stationGranCanaria schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:37:
Ik heb toch maar de jsaux dock gekocht. Deze is nu in de aanbieding voor 44 euro en dat is voor mij voldoende voor het moment. Hier kun je hem vinden https://amzn.to/3g0dOLH
Geen lader, 100mbit, USB2.0 vind ik toch wel karig.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Sinds 3.3.2The Zep Man schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:07:
Ik weet niet wanneer het is doorgevoerd, maar je kan (waarschijnlijk sinds een tijdje) ook de externe schermresolutie van non-Steam games veranderen in game mode. Nice.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Zojuist de officiele steam deck dock ontvangen. Ik zal later proberen hoe hij op de TV werkt.
Vraagje: is het mogelijk om screenshots via twitter te delen vanaf je steam deck? Ik wil dat in desktop mode doen via twitter in de browser. Als ik op het Insert Image knopje klik, dan gebeurt niets. Is dat uberhaupt mogelijk?
Vraagje: is het mogelijk om screenshots via twitter te delen vanaf je steam deck? Ik wil dat in desktop mode doen via twitter in de browser. Als ik op het Insert Image knopje klik, dan gebeurt niets. Is dat uberhaupt mogelijk?
:strip_exif()/f/image/X5orSxlYXRNehvfX3bGjZ2tL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door MarcoM op 12-10-2022 12:10 ]
Eerste ervaringen met steam deck zijn top!
Vampire survivors gekocht voor 5euro, echt een toppertje en perfecte game voor de Deck
Vampire survivors gekocht voor 5euro, echt een toppertje en perfecte game voor de Deck
Het enige wat mij stoort is dat die voorkant niet van rubber is. Het zal vast niet krassen, maar dan zet ik hem toch wat rücksichtslos-er erin.
Nog niks, bedankt voor de melding.Ram-G-maN schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:56:
@MoonRaven Dat dacht ik dus ook al. Behoorlijk aan de prijs. Het is mij ook niet duidelijk waar ik het geld naar mag overboeken. Er staan in de voetnoot meerdere IBAN rekeningen en nul instructies over onder welk kenmerk je moet overboeken.
Hij staat op het moment bij:
Zending aangekomen op bestemmingsfaciliteit van Aramex - Wordt bijgewerkt zodra klaar voor ophalen/levering
Jullie zijn niets gewoon (zegt de Belg hier)MoonRaven schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:40:
[...]
Hier ook ja. Tracking nummer klopt ook. Ik vind die Express Handling van 20 euro wel erg veel...
Ik snap het idee van die docks niet helemaal icm groter display: wat gebruik je dan als controller, alleen M+K, of Steam Controllers als je die nog hebt? Of zit je met die dock op je schoot en houd je de deck nog steeds vast??
[ Voor 24% gewijzigd door AceAceAce op 12-10-2022 14:37 ]
All of the above?AceAceAce schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:29:
Ik snap het idee van die docks niet helemaal icm groter display: wat gebruik je dan als controller, alleen M+K, of Steam Controllers als je die nog hebt? Of zit je met die dock op je schoot en houd je de deck nog steeds vast??
Je kunt als het goed is gewoon een bluetooth controller koppelen, maar muis/toetsenbord is natuurlijk lekker makkelijk.
Zie het als een Switch met dock, alleen zit inderdaad je controller vast dus je moet een extra hebben als je dat wilt gebruiken. Een xbox controller werkt als het goed is gewoon.
@AceAceAce Wat dacht je van zowat elke Bluetooth controller?
Hier een ps4 (DS4) controller.
Heerlijk om op schoot ff een paar uur cs go te spelen tot ik een stijve nek heb, de vrouw op bed ligt en de accu bijna leeg is om dan GTA V docked op te starten en op de bank te hangen
Heerlijk om op schoot ff een paar uur cs go te spelen tot ik een stijve nek heb, de vrouw op bed ligt en de accu bijna leeg is om dan GTA V docked op te starten en op de bank te hangen
6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L
Vandaag ook binnen gekregen en wat is hij klein!!!!!Edmin schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:26:
Wat een schatje. De nieuwe charger komt goed uit, want ik heb de mijne in het vliegtuig laten liggen 😅
Oost west, toetsenbord bestAceAceAce schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:29:
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Niet met een Link maar via de Steam app op een Shield werkt het prima. Latency valt me mee. Niet zo goed als moonlight naar mijn PC maar voor de meeste spellen goed speelbaar.AceAceAce schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:06:
Thanks @LOTG @Luc S.
Ik heb ook nog een hardware Steam Link liggen, die aan mn TV hangt. Heeft iemand die wel eens aan de praat gekregen in combinatie met de Steam Deck?
Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.