Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 14:51
kadir76 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:30:
[...]

Als je tijdens het installeren van EmuDeck voor Advance hebt gekozen, dan loopt het idd niet zo soepel. Ik heb EmuDeck opnieuw geinstalleerd en gekozen voor Simpel en alle spellen werken soepel. Voorheen had ik bij Animal Crossing bv te laag fps, maar nu speelt het soepel.
Ik heb geen advance gekozen, wellicht dat er bij jou een nieuwere build is geinstalleerd dan je voorheen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 15:00
Ik boot windows 11 van een micro sd, werkt perfect, nu is er alleen de H windows update en die wilt niet installeren, iemand een oplossing?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:23

ap3nr0ts

hoi

Marc1510 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:27:
[...]

Heb gekeken en blijkbaar de Delta fan. Jammer genoeg heeft iFixit geen voorraad, heeft er hier iemand toevallig een goeie fan over?
Het is eigenlijk V&A, maar ik heb er eentje over die ik steeds vergeet. Stuur me gerust een DM als je wilt.

Gisteren zelf Baldur's Gate (EE) uitgespeeld op de Steam Deck. Werkt echt heerlijk met slimme keybinds en mouseregion op het linkse touch-vlakje. Eigenlijk meteen zin in BG2, maar ik weet dat ik dan niet tot het einde door kan gaan qua interesse. Later maar meer voor deze Bhaalspawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
Toch maar Forza Horizon 4 en 5 gekocht. Op mijn PC crashen beide games als er een cutscene komt. Echt van alles geprobeerd.

Op de SD draaien beide super goed. Wat een prachtige games zijn dit voor de SD.

[ Voor 0% gewijzigd door MarcoM op 04-10-2022 11:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 07:23
Steam Deck vandaag geleverd! Helaas zit ik nog wel even vast op kantoor. Hoe is jullie ervaring met de status van de batterij toen jullie de Steam Deck voor het eerst hadden aangezet? Genoeg power voor initialisatie én effe wat downloaden en proberen?

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 09:50
Meister Sachs schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:12:
Steam Deck vandaag geleverd! Helaas zit ik nog wel even vast op kantoor. Hoe is jullie ervaring met de status van de batterij toen jullie de Steam Deck voor het eerst hadden aangezet? Genoeg power voor initialisatie én effe wat downloaden en proberen?
Er zit een heel groot plakkaat in dat je hem de eerste keer moet aanzetten met de power er in, dus ik zou em lekker inpluggen en dan downloaden en proberen.

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meister Sachs schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:12:
Je kan hem niet aanzetten zonder de adapter (hij staat in een transport stand), maar de accu is normaal 40% geladen. Maar als toch de adapter er aan zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:23
Metrik schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

Ik heb net al een mail gehad dat ik mag bestellen! Binnen 33 uur :*)
Wooo dat ging snel 8)
33 uur ipv 33 dagen. Je hebt hem nog niet binnen, maar zal niet lang meer duren

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
RedPixel schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:25:
[...]

Er zit een heel groot plakkaat in dat je hem de eerste keer moet aanzetten met de power er in, dus ik zou em lekker inpluggen en dan downloaden en proberen.
Tadango schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:28:
[...]

Je kan hem niet aanzetten zonder de adapter (hij staat in een transport stand), maar de accu is normaal 40% geladen. Maar als toch de adapter er aan zit....
Ah, oké. Zal ik effe naar het thuisfront doorgeven dat de deck niet tussentijds aan het stroom hoeft :).

[ Voor 5% gewijzigd door Meister Sachs op 04-10-2022 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Laatst online: 03-07 16:39
Meister Sachs schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

[...]

Ah, oké. Zal ik effe doorgeven aan mijn familie thuis :).
Reken desondanks dat hij wel even bezig is met de Steam OS update, en daarna downloaden van spellen. Daar ging mijn eerste avond aan op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
AceAceAce schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:49:
[...]

Reken desondanks dat hij wel even bezig is met de Steam OS update, en daarna downloaden van spellen. Daar ging mijn eerste avond aan op
Maakt niet uit, hoor. Hoort allemaal bij die eerste ervaring van een apparaat. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Njay schreef op donderdag 29 september 2022 @ 06:40:
Ok jullie top 3 gespeelde games op de deck; and go!
  • Elite Dangerous, bij langere speelsessies (uur+). Weer verder gegaan na 3 jaar inactiviteit en 350 speeluren op de PC+SteamController.
  • Wreckfest, korte speelsessies
  • Civ 6 (2 online cloud game games met vrienden die inmiddels ook weer een jaar lopen)
Op de reservelijst staan Cyberpunk, en op basis van de tip van @XanderDrake wil ik denk ik wel Botacera installeren om Mario en Zelda te regelen (als iemand daar toevallig een goede install-guide voor heeft hoor ik dat graag), mijn partner is daar ook heel erg geinteresseerd in

[ Voor 14% gewijzigd door AceAceAce op 04-10-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ben nu met cyberpunk begonnen. Eigenlijk absurd dat het werkt op de deck terwijl bij launch consoles het niet eens konden draaien.

Nu lees ik wel wat dingen over FSR 2.0, en dan dat het met 1.6 niet zo heel veel meer uit maakt.

Maar nu is de FSR mod naar 2.1 geüpdatet, iemand daar al ervaring mee? Ik vind niets over die op de deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:52
Divinity 2
Yakuza Like a Dragon
Tiny Tina’s Wonderlands

Ik vind de inverted gyro aiming goed geslaagd in TTW. Beweging voor de algemene richting en de sticks voor de fijnafstemming. Dat werkt verrassend goed.

Performance is bovendien veel beter dan Borderlands 3. Over het algemeen zéér content over de power. Loopt soms rondjes rond mijn oude high-end game pc. :D

Cyberpunk en Red Dead Redemption ook al geprobeerd, maar die pak ik op een rustig moment nog eens op.

[ Voor 8% gewijzigd door Flozem op 04-10-2022 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 15:30
jdh009 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 02:42:
[...]

Wat een fijn ding is het om te gebruiken. Helaas wel meteen wat problemen nu en in overleg met de support om te troubleshooten. Apparaat start helaas niet meer op en op een piepje na bij verschillende toetsencombinaties blijft het beeld op zwart. Alleen de haptic feedback lijkt zo af en toe te werken en zo nu en dan een bliepje, maar diverse rebootmethodes e.d. die bij andere wel werken hebben bij mij nog geen vruchten afgeworpen.

Toevallig iemand dezelfde ervaring gehad?

https://www.reddit.com/r/...deck_screen_wont_turn_on/
https://www.reddit.com/r/...lack_screen_after_update/
https://steamcommunity.co...ns/0/3416557114763001833/
Ik had hem vrijdag binnen gekregen maar screen protector nog niet binnen. Maar dit klinkt iig niet goed
AceAceAce schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:51:
[...]
  • Elite Dangerous, bij langere speelsessies (uur+). Weer verder gegaan na 3 jaar inactiviteit en 350 speeluren op de PC+SteamController.
  • Civ 6 (2 online cloud game games met vrienden die inmiddels ook weer een jaar lopen)
Op de reservelijst staan Cyberpunk, en op basis van de tip van @XanderDrake wil ik denk ik wel Botacera installeren om Mario en Zelda te regelen (als iemand daar toevallig een goede install-guide voor heeft hoor ik dat graag), mijn partner is daar ook heel erg geinteresseerd in
YouTube: Batocera on the Steam Deck (boots from microSD!)

Misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49
AceAceAce schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:51:
[...]
Hoe speelbaar is elite op de steam deck met een controller? Heb een tijd met hotas gespeeld dus ben bang dat ik key binds ga missen :/

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:43
Huaying fans weer op voorraad bij iFixit!

https://eustore.ifixit.com/products/steam-deck-fan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colinator
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:18
Melantrix schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:10:
[...]

Hoe speelbaar is elite op de steam deck met een controller? Heb een tijd met hotas gespeeld dus ben bang dat ik key binds ga missen :/
Ik speel Elite zelf ook op de SteamDeck en werkt echt fantastisch.

Vroeger ook een hotas gebruikt met de PC maar later tijdje op de PS gespeeld met controller. De mapping is wel even zoeken aan het begin en wennen maar als je eenmaal de shortcuts weet dan werkt het prima.

Sinds Elite op de consoles zo goed als dood is, speel ik weer op het PC platform maar dan op de SD 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49
colinator schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:28:
[...]

Ik speel Elite zelf ook op de SteamDeck en werkt echt fantastisch.

Vroeger ook een hotas gebruikt met de PC maar later tijdje op de PS gespeeld met controller. De mapping is wel even zoeken aan het begin en wennen maar als je eenmaal de shortcuts weet dan werkt het prima.

Sinds Elite op de consoles zo goed als dood is, speel ik weer op het PC platform maar dan op de SD 😇
Thanks! Eens even uitproberen dan! Is er een controller scheme die je aanbeveelt? Of gewoon een standaard?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-07 11:38

Isniedood

nee, echt niet!

Sinds kort heb ik de Steam Deck. Geweldig apparaat! Boven verwachting.

Beetje doon, rocket League , mark of the ninja en slay the spire op de bank.

Slay the spire werkt alleen niet helemaal goed met tocuhscreen. Op een of andere manier blijven de kaarten hangen als je ze niet speelt.

Iemand anders ervaring mee ?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
Melantrix schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:10:
[...]

Ik moest met de Steam Controller door allerlei hoepels springen om alle Controls goed te krijgen, tot en met singlepress linker flipper 1 functie, maar dubbel press een hele andere functie, beide verwijzend naar een toetsenbord knop die je dan in het ingame ED menu had gebind. Heel complex en dit weerhield me er een paar keer van om het na lange pauzes goed op te pakken.

Maar met de SteamDeck is de standaard aangeboden config al heel goed bruikbaar, en complexe moves zijn al ingebakken. Dus als voorbeeld: B = boost, maar B longpress geeft een soort overlay te zien welke andere knoppen er in combinatie met B Longpress gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld Dpad up = cargo bay, Dpad down = landing gear. Werkt als een tiet.
Ik heb zelf nog wat dingetjes toegevoegd, bijvoorbeeld linker trackpad mouse gemaakt om in galaxy map en system map mode beter te kunnen navigeren. En double press bumpers is 100% of -100% throttle, en beide bumpers tegelijk kort drukken = 0% throttle.

AL met al een stuk beter om weer op te pikken.

En als je toch de complexiteit terug wilt: kwam er achter dat je op een trackpad tot wel 16 functies in kan programmeren, met een overlay die je de grid met knoppen (eventueel met logo per knop) laat zien waar je zit, voordat je drukt om te activeren. Uiteindelijk niet gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door AceAceAce op 04-10-2022 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colinator
  • Laatst online: 04:18
Melantrix schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Thanks! Eens even uitproberen dan! Is er een controller scheme die je aanbeveelt? Of gewoon een standaard?
Er is een standaard scheme van Frontier zelf die de controls vergelijkbaar met de consoles instelt en die werkt prima. Heb zelf wel wat aangepast voor de knoppen op de achterkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Gisteren de Steam Deck binnengekregen. Initialisatie en installeren updates was erg snel klaar. Kon vrij vlot aan de slag met het downloaden van games. Aantal visual novels geprobeerd en wat Half-Life 2. Werkt erg fijn. De beeldkwaliteit vind ik ook meer dan prima. Ik heb ook een Switch Oled. Aangezien er nogal wat verhalen waren over de "betere" beeldkwaliteit van de Switch, was ik wel nieuwsgierig naar de scherpte en kleuren van de Deck. Zo op het eerste oog valt het mij 100 procent mee.

Het enige dat een beetje worstelen was, was het kunnen gebruiken van controls in games die niet helemaal verified zijn. In 428: Shibuya Scramble werd geen enkele input geregistreerd. Ook na downloaden van een sjabloon gemaakt door iemand van de community, kreeg ik de controls niet aan de praat. Totdat ik erachter kwam dat ik de game moest herstarten...
Flozem schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:36:
[...]

Divinity 2
Yakuza Like a Dragon
Tiny Tina’s Wonderlands

Ik vind de inverted gyro aiming goed geslaagd in TTW. Beweging voor de algemene richting en de sticks voor de fijnafstemming. Dat werkt verrassend goed.

Performance is bovendien veel beter dan Borderlands 3. Over het algemeen zéér content over de power. Loopt soms rondjes rond mijn oude high-end game pc. :D

Cyberpunk en Red Dead Redemption ook al geprobeerd, maar die pak ik op een rustig moment nog eens op.
Hoe loopt Yakuza Like a Dragon? Ik zag op Steam dat het spel "verified" is, maar dat zegt niet zoveel qua performance. Eén van mijn lievelingsgames binnen de Yakuza-serie :).
Flozem schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

Als een zonnetje. Ik heb frame limit wel op 40FPS, maar dan voornamelijk voor batterij consumptie.
Goed om te horen (y) . Ik hoor trouwens van meer mensen dat voor een handheld een fps van 40 een goede trade-off is.

[ Voor 9% gewijzigd door Meister Sachs op 05-10-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 15:28
Evernote schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:09:
Voor mensen die zich afvragen welke fan ze hebben, op Reddit kwam ik dit tegen:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Je moet inderdaad de keys en firmware op de juiste plek zetten en de games vinden. Het meeste loopt best soepel :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:52
Meister Sachs schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:24:
[...]

Hoe loopt Yakuza Like a Dragon? Ik zag op Steam dat het spel "verified" is, maar dat zegt niet zoveel qua performance. Eén van mijn lievelingsgames binnen de Yakuza-serie :).
Als een zonnetje. Ik heb frame limit wel op 40FPS, maar dan voornamelijk voor batterij consumptie.

[ Voor 51% gewijzigd door Flozem op 05-10-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:43
Njay schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:55:
[...]

Je moet inderdaad de keys en firmware op de juiste plek zetten en de games vinden. Het meeste loopt best soepel :)
Volgens mij reageer je op de verkeerde :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Na meerdere keren extrapoleren hoeveel Decks er al geleverd zijn, is er eerder deze week weer een nieuw datapunt bijgekomen. Op een KDE development meeting, de senior developer van de interface wist te vertellen dat er ondertussen meer dan een miljoen Decks zijn verzonden :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RunTaker
  • Laatst online: 20:28
Days Gone
Forza Horizon 5
Assassin's Creed Origins

Op externe SSD W10 - Destiny 2

Speelt heerlijk weg erop😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Shadow of war
Lego Skywalker saga
GTA online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
RunTaker schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:40:
[...]

Days Gone
Forza Horizon 5
Assassin's Creed Origins

Op externe SSD W10 - Destiny 2

Speelt heerlijk weg erop😌
Is een externe SSD niet vervelend? Dan bungelt zo'n ding er toch maar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Hmm interessant. Na veel furore en veel reclame was ineens dBrands Steam Deck skin product genaamd project Killswitch niet meer te bestellen en uitgesteld. Na een tijdje stilte komen ze terug met het volgende bericht:

Deze Killswitch skin heeft een standaard om de Deck recht te zetten, en deze kan je inklappen en vastzetten met een magneetje in de case. Deze magneet blijkt bij Huyang Delta fans problemen op te leveren, als je hem dus inklapt gaat de fan minder hard draaien :+ Ze zijn bezig met vervanging en het product aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@XanderDrake Het is niet de Huaying fan maar de Delta die problemen heeft. Aangezien Valve met Huaying begonnen was en alle nieuwe die ook hebben is dit niet opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25
Imeand recent ervaring met Fallout 3 op SD? En, beetje fijn te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
XanderDrake schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:26:
Hmm interessant. Na veel furore en veel reclame was ineens dBrands Steam Deck skin product genaamd project Killswitch niet meer te bestellen en uitgesteld. Na een tijdje stilte komen ze terug met het volgende bericht:

Deze Killswitch skin heeft een standaard om de Deck recht te zetten, en deze kan je inklappen en vastzetten met een magneetje in de case. Deze magneet blijkt bij Huyang fans problemen op te leveren, als je hem dus inklapt gaat de fan minder hard draaien :+ Ze zijn bezig met vervanging en het product aan te passen.
Ze hebben de pre-orders voor de aangepaste versie open gezet: https://dbrand.com/shop/grip/steam-deck-cases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
LOTG schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:19:
[...]

Is een externe SSD niet vervelend? Dan bungelt zo'n ding er toch maar wat aan?
Ja dat zou je in eerste instantie denken. Maar met een langere usbC kabel ligt hij er naast, of je kan hem in je zak doen (bij wijze van) waardoor je er geen last van hebt.

Sowieso is de externe SSD beter in vorm van prestatie.
Had het eerst op een sd kaart geïnstalleerd, maar die leest eigenlijk te traag om soepel te draaien.

En extern is ook makkelijk, zo houdt je de interne ssd ongeschonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-06 11:13

Fresh

nee is nee

RunTaker schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:59:
[...]

Ja dat zou je in eerste instantie denken. Maar met een langere usbC kabel ligt hij er naast, of je kan hem in je zak doen (bij wijze van) waardoor je er geen last van hebt.

Sowieso is de externe SSD beter in vorm van prestatie.
Had het eerst op een sd kaart geïnstalleerd, maar die leest eigenlijk te traag om soepel te draaien.

En extern is ook makkelijk, zo houdt je de interne ssd ongeschonden :)
Hoe zit het dan met los- en inpluggen van zo'n externe ssd? Herkent de Steam Deck elke keer het juiste pad naar een game toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 09:50
RedPixel schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:06:
Mijn L1-button doet het alleen als ik em heel hard in druk. Hij deed het eerst wel goed.
Zojuist even mijn SD opengemaakt, maar het lijkt ook niet makkelijk te fixen, volgens mij is het blauwe knopje op het moederbordje gaar. Ik heb maar een support-ticket aangemaakt.

Sturen ze trouwens onderdelen op? Of moet ik mijn hele device RMA sturen?
Vandaag RMA gestuurd, ben benieuwd of ze hem fixen of een andere opsturen. Ben ook benieuwd hoe lang het gaat duren, hij moest naar Duitsland (Frankfurt).

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
RedPixel schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:41:
[...]

Vandaag RMA gestuurd, ben benieuwd of ze hem fixen of een andere opsturen. Ben ook benieuwd hoe lang het gaat duren, hij moest naar Duitsland (Frankfurt).
Ik had mijn Steam deck 512GB geretourneerd voor een refund. Ging eerst naar Frankfurt en vervolgens naar Praag. Ik denk dat je RMA dezelfde route zal volgen. Reken op maximaal 10 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 18:51
Metrik schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

Ik heb net al een mail gehad dat ik mag bestellen! Binnen 33 uur :*)
Wow, welke variant heb je besteld als ik vragen mag? Ik heb de 64GB iets meer dan een week geleden besteld, maar heb hier nog niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
Fresh schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

Hoe zit het dan met los- en inpluggen van zo'n externe ssd? Herkent de Steam Deck elke keer het juiste pad naar een game toe?
Heb een 1tb ssd extern.
Via Rufus kan je op de SSD Windows 10/11 installeren.
Als je via Volume Up + Power dan de Deck opstart krijg je een bootoptie. Hier kan je windows selecteren.
Als je dan games default installeert op de ssd. Heb je altijd de juiste pad.

De windows die je erop zet is een Windows To Go versie.

Windows wel afsluiten als je stopt, gezien je anders problemen kan krijgen als je de ssd eraf koppelt. En sowieso als je op de Power knop drukt sluit alles af in 1keer.

Zolang Destiny 2 nog niet ondersteund wordt op Steam Deck is het voorlipig op deze manier.

Andere games wel gewoon via Steam OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-06 11:46
[MAUS] schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:16:
[...]

Wow, welke variant heb je besteld als ik vragen mag? Ik heb de 64GB iets meer dan een week geleden besteld, maar heb hier nog niets van gehoord.
Dat was de 512GB versie.
Ik heb begrepen dat elke Steam Deck wereldwijd nu op voorraad is bij Valve, met uitzondering van de 64GB versie in de EU.
Uiteindelijk heb ik afgezien van koop en heb ik me ook ingeschreven voor de 64GB versie, nadat ik uit vergelijkingsvideo's had opgemaakt dat het matte scherm, de ietwat luxere case en de extra opslag me die 260 euro extra niet echt waard zijn :)
Nu dus in hetzelfde schuitje als jij, wachtend op de 64GB versie. Ik hoor graag als jij mag bestellen, dan zal ik waarschijnlijk niet veel later volgen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:45
Metrik schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:00:
[...]

Dat was de 512GB versie.
Ik heb begrepen dat elke Steam Deck wereldwijd nu op voorraad is bij Valve, met uitzondering van de 64GB versie in de EU.
Uiteindelijk heb ik afgezien van koop en heb ik me ook ingeschreven voor de 64GB versie, nadat ik uit vergelijkingsvideo's had opgemaakt dat het matte scherm, de ietwat luxere case en de extra opslag me die 260 euro extra niet echt waard zijn :)
Nu dus in hetzelfde schuitje als jij, wachtend op de 64GB versie. Ik hoor graag als jij mag bestellen, dan zal ik waarschijnlijk niet veel later volgen :D
https://getmydeck.ingenhaag.dev/s/EU/64/1662148509

Ik zit vrij dicht tegen de eerst volgende datum aan.
2 september geserveerd maar heb maandag nog geen mail ontvangen.

Morgen denk ik de mail te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 12:49
Kwam net deze tip voor non-steam games tegen, het ophogen van de vram in de bios van 1gb naar 4gb. Lijkt een goed resultaat te geven en is ook makkelijk aanpasbaar zo te zien.
https://youtu.be/qt7l2_SmGnc

[ Voor 4% gewijzigd door joenja op 05-10-2022 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:19
maartend schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:39:
Imeand recent ervaring met Fallout 3 op SD? En, beetje fijn te spelen?
speel fallout 3 zelf niet. Maar ik ben wel bezig met new Vegas. Die speelt erg lekker. Af en toe wat fps drops als er heel veel tegenstanders zijn. Voor de rest geen lange laadtijden tussen wereld en indoor. Ook wanneer de steamdeck uitgezet is kan je daarna direct verder spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:16
joenja schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:37:
Kwam net deze tip voor non-steam games tegen, het ophogen van de vram in de bios van 1gb naar 4gb. Lijkt een goed resultaat te geven en is ook makkelijk aanpasbaar zo te zien.
https://youtu.be/qt7l2_SmGnc
Thanks, ga dit meteen proberen. Bij mij crasht GTA5 via epic steeds. Spel loopt redelijk stabiel op de frametarget en dan ineens bevriest het beeld. Audio blijft wel doorlopen. Klinkt alsof dat dit veel kan doen, ga het vanavond meteen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
vinpower schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:10:
[...]

speel fallout 3 zelf niet. Maar ik ben wel bezig met new Vegas. Die speelt erg lekker. Af en toe wat fps drops als er heel veel tegenstanders zijn. Voor de rest geen lange laadtijden tussen wereld en indoor. Ook wanneer de steamdeck uitgezet is kan je daarna direct verder spelen!
Geweldig. Die heb ik ook, wilde nr3 kopen. Maar lees net dat 3 via een mod op NV zou zijn te spelen, ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
RunTaker schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:42:
[...]

Heb een 1tb ssd extern.
Via Rufus kan je op de SSD Windows 10/11 installeren.
Als je via Volume Up + Power dan de Deck opstart krijg je een bootoptie. Hier kan je windows selecteren.
Als je dan games default installeert op de ssd. Heb je altijd de juiste pad.

De windows die je erop zet is een Windows To Go versie.

Windows wel afsluiten als je stopt, gezien je anders problemen kan krijgen als je de ssd eraf koppelt. En sowieso als je op de Power knop drukt sluit alles af in 1keer.

Zolang Destiny 2 nog niet ondersteund wordt op Steam Deck is het voorlipig op deze manier.

Andere games wel gewoon via Steam OS.
Even een FYI, gisteren geprobeert namelijk.

De laatste Windows 11 versie(22h2) die je via Rufus kunt downloaden heeft een issue met de audio drivers. Als je die probeert te installeren krijg je een bluescreen. Ook heb ik bluetooth nog niet aan het werken. Windows zegt wel dat er bluetooth is en zoekt maar vind niets (en is niet vindbaar).

Ik zou dus even opletten dat je 21h2 pakt.

Mocht je trouwens Steam willen gebruiken in Windows, er is ook een optie om dan de SteamOS UI te krijgen.

En anders ook nog steeds handig om die non-steam games die niet werken in linux aan de UI toe te voegen en een zelfde experience als Linux te hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door LOTG op 06-10-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-06 11:46
maartend schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:06:
[...]

Geweldig. Die heb ik ook, wilde nr3 kopen. Maar lees net dat 3 via een mod op NV zou zijn te spelen, ben benieuwd
Ter info, beide zijn momenteel op Steam in de aanbieding voor €2,49.
Fallout 4 voor €5,-. Best een koopje voor zoveel uren speelplezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Metrik schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:05:
[...]

Ter info, beide zijn momenteel op Steam in de aanbieding voor €2,49.
Fallout 4 voor €5,-. Best een koopje voor zoveel uren speelplezier :)
Klopt. Complete versies zijn euro of 5. Vandaar mijn vraag gisteren voor 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
LOTG schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:16:
[...]

Even een FYI, gisteren geprobeert namelijk.

De laatste Windows 11 versie(22h2) die je via Rufus kunt downloaden heeft een issue met de audio drivers. Als je die probeert te installeren krijg je een bluescreen. Ook heb ik bluetooth nog niet aan het werken. Windows zegt wel dat er bluetooth is en zoekt maar vind niets (en is niet vindbaar).

Ik zou dus even opletten dat je 21h2 pakt.

Mocht je trouwens Steam willen gebruiken in Windows, er is ook een optie om dan de SteamOS UI te krijgen.

En anders ook nog steeds handig om die non-steam games die niet werken in linux aan de UI toe te voegen en een zelfde experience als Linux te hebben.
Ja klopt inderdaad!

Daarom had ik express al Windows 10 gedaan dan 11.
De rechter trackpad is dan je muis als je Windows hebt opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
RunTaker schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:01:
[...]

Ja klopt inderdaad!

Daarom had ik express al Windows 10 gedaan dan 11.
De rechter trackpad is dan je muis als je Windows hebt opgestart.
Dat is in 11 ook zo. Eigenlijk werkte best veel out of the box. Monitor deed het meteen via USB hub en WIFI werkte ook gewoon.

Ik merkte alleen na het installeren van de AMD software dat mijn monitor na een reboot niet meer aangaat maar Windows die wel detecteerd (en hij is als primair ingesteld dus geen beeld op de deck). Dan moet ik hem uit trekken en weer insteken.

Lijkt dus dat Windows 11 standaard drivers heeft die werken voor veel dingen. Alleen de audio dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Mijn 512GB Steam Deck geretourneerd en geld terugontvangen.

Vanmiddag mijn 64GB Steam Deck ontvangen, was op 3 oktober besteld. Snelle levering dus.

Na kort even alles getest te hebben de 64GB SSD vervangen voor een 256GB SSD. (gekocht van een Tweaker, (zie V&A). Werkt perfect, dus ben super tevreden. Heb ik toch zo'n €200,- bespaard, de 256GB SSD met een 512GB SD-kaart is ruim voldoende voor mij.

Mijn top 3 :
- Bioshock (1 en 2 Remastered)
- Fallout 4
- Red Dead Redemption 2

[ Voor 11% gewijzigd door Pierre_nr1 op 06-10-2022 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
MrFortune schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:24:
[...]

https://getmydeck.ingenhaag.dev/s/EU/64/1662148509

Ik zit vrij dicht tegen de eerst volgende datum aan.
2 september geserveerd maar heb maandag nog geen mail ontvangen.

Morgen denk ik de mail te krijgen.
Thanks voor de link, heb heven gekeken, maar ga dan denk ik maar voor de 256gb, die zou er sneller moeten zijn.
Twijfelde toch al tussen de 2, maar dan geeft een kortere levertijd voor mij de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:45
[MAUS] schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Thanks voor de link, heb heven gekeken, maar ga dan denk ik maar voor de 256gb, die zou er sneller moeten zijn.
Twijfelde toch al tussen de 2, maar dan geeft een kortere levertijd voor mij de doorslag.
Eerlijk. Ik zou gewoon wachten.
Ik denk dat EU 64GB que nu met 15 dagen opschuift per maandag en donderdag.

Een 256GB SSD is hier op Tweakers of andere kanalen voor een paar tientjes te koop.
Die kun je zo omzetten. Bespaart weer wat geld.
Daarnaast kun je een 512GB Microsd ook nog vrij goedkoop op de kop tikken bij de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Pierre_nr1 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:59:
Mijn 512GB Steam Deck geretourneerd en geld terugontvangen.

Vanmiddag mijn 64GB Steam Deck ontvangen, was op 3 oktober besteld. Snelle levering dus.

Na kort even alles getest te hebben de 64GB SSD vervangen voor een 256GB SSD. (gekocht van een Tweaker, (zie V&A). Werkt perfect, dus ben super tevreden. Heb ik toch zo'n €200,- bespaard, de 256GB SSD met een 512GB SD-kaart is ruim voldoende voor mij.
Precies wat ik ook heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 15:06
Iemand een aanrader voor een Steam Deck Stand (niet zozeer dock)? Ik heb al een USB C hub met M2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:42

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

sacaji schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:56:
Iemand een aanrader voor een Steam Deck Stand (niet zozeer dock)? Ik heb al een USB C hub met M2
De originele van de WiiU ;)

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
MrFortune schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:36:
[...]

Eerlijk. Ik zou gewoon wachten.
Ik denk dat EU 64GB que nu met 15 dagen opschuift per maandag en donderdag.

Een 256GB SSD is hier op Tweakers of andere kanalen voor een paar tientjes te koop.
Die kun je zo omzetten. Bespaart weer wat geld.
Daarnaast kun je een 512GB Microsd ook nog vrij goedkoop op de kop tikken bij de pricewatch.
Ja, ik ben me bewust van het feit dat de 64GB een stuk goedkoper uitvalt, ook als je de SSD vervangt. Alleen heb nu dus al de uitnodiging om te bestellen binnen voor de 256GB (binnen een dag dus). en heb juist de komende paar weken waarschijnlijk de mogelijkheid 'm wat vaker te testen. Maar heb nog tot zondag om de knoop door te hakken gelukkig, zit nu ik 'm mag bestellen toch weer enorm te twijfelen. Ook best kans dat ik er 2 games op speel en dat ie daarna in de kast land 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:32
[MAUS] schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

Ja, ik ben me bewust van het feit dat de 64GB een stuk goedkoper uitvalt, ook als je de SSD vervangt. Alleen heb nu dus al de uitnodiging om te bestellen binnen voor de 256GB (binnen een dag dus). en heb juist de komende paar weken waarschijnlijk de mogelijkheid 'm wat vaker te testen. Maar heb nog tot zondag om de knoop door te hakken gelukkig, zit nu ik 'm mag bestellen toch weer enorm te twijfelen. Ook best kans dat ik er 2 games op speel en dat ie daarna in de kast land 8)7
Ik dacht dat ook; misschien belandt het in de kast maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren. Ik speel nu horizon zero dawn en ik vind het echt heerlijk om zo te spelen. Me game pc is momenteel niet veel in gebruik. Had ook nog ff F1 22 getest en dat vond ik ook al een stuk leuker dan op de pc. Genoeg te doen dus. ( nu 19 uur verder in horizon zero dawn)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pierre_nr1
De Steam Deck dock is te reserveren :

https://store.steampowered.com/sale/steamdeckdock

[ Voor 27% gewijzigd door Pierre_nr1 op 06-10-2022 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Wow, 99 euro. Lijkt me dat je meer bang for bucks kunt vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-07 11:14

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ik vind hem erg duur, de JSAUX variant zonder DP is de helft van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Militia Pilot schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:23:
[...]

DP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:48
Militia Pilot schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:23:
[...]

Had precies hetzelfde gesprek net met mijn vrouw in de keuken :)

Beetje aan de dure kant ja..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Er zit overigens wel nog een lader bij de officiële steam deck dock. Bij de meeste third party docks zit dat er niet bij. Dat plaatst de prijs al wat meer in perspectief.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of je met de officiële dock 2 externe schermen tegelijk kan aansturen. Dat zou voor mij de prijs dan helemaal acceptabel maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-07 11:14

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Aha, dat is zo'n oude monitorpoort. Niet nodig dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
Displayport oud? Ben je niet in de war met VGA of DVI?

[ Voor 6% gewijzigd door dhrto op 06-10-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dhrto schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:47:
Displayport oud? Ben je niet in de war met VGA of DVI?
Oja, dat is waar. thnx

dit is hdmi, dan moet ik toch gaan denken.

Uuuhhmmm, nee, niet nodig. Dus dan maar eens zoeken waar ik de jsaux voor leuke prijs kan weghalen.

edit amazon.de 54 euro, amazon.nl 65 euro

[ Voor 34% gewijzigd door maartend op 06-10-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
dhrto schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:33:
Er zit overigens wel nog een lader bij de officiële steam deck dock. Bij de meeste third party docks zit dat er niet bij. Dat plaatst de prijs al wat meer in perspectief.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of je met de officiële dock 2 externe schermen tegelijk kan aansturen. Dat zou voor mij de prijs dan helemaal acceptabel maken.
Dat is inderdaad een groot voordeel, er zit dezelfde power adapter bij als de Steam Deck zelf. Dat is de hogere prijs voor mij meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Pierre_nr1 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:37:
[...]

Dat is inderdaad een groot voordeel, er zit dezelfde power adapter bij als de Steam Deck zelf. Dat is de hogere prijs voor mij meer dan waard.
Hoezo? Je hebt er toch al een van je SD? En is je dat een euro of 45 waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-07 16:01
Ik heb iig de officiële dock besteld. Mogelijkheid voor DisplayPort plus voldoende USB poorten is natuurlijk heel fijn.

Ik vind de prijs eigenlijk wel meevallen. Het is dezelfde prijs als de officiële Nintendo Switch dock. Plus heb je een zekerheid van toekomstige ondersteuning voor de Dock. En gaat er wat mee fout, dan is het een stuk makkelijker om hulp te vragen.

[ Voor 51% gewijzigd door ShadLink op 06-10-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
maartend schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:39:
[...]

Ja, en bovendien een DP aansluiting, Dat is ook een meerwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:23

ap3nr0ts

hoi

Same. Ook besteld. Het is niet de goedkoopste dock die ik kan vinden, maar toch heb ik liever Valve-hardware en -garantie dan een Amazon-/Chinees-alternatief. Al heb ik wel slechte RMA-ervaringen inmiddels. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@maartend ik heb er maar 45 dollar voor betaald bij JSAUX zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 15:30
Is het normaal dat in je in Steam niet meer de SD kaart ziet als je EmuDeck erop hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
cold_as_ijs schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:27:
@maartend ik heb er maar 45 dollar voor betaald bij JSAUX zelf
Geen importkosten of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
MrGizMo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:39:
Is het normaal dat in je in Steam niet meer de SD kaart ziet als je EmuDeck erop hebt staan?
Nee, tenzij je hem nog eens hebt geformateerd met een ander filesystem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

Voor degenen die de deck dock te duur vinden (of zoals ik niet nog een lader nodig hebben)
De jsaux hb0702 is weer op voorraad. Gebruik code jsaux2022

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
maartend schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:14:
[...]

Geen importkosten of zoiets?
Nee, niks gehad. Werd direct vanuit China verstuurd en tegenwoordig is het volgens mij zo goed als onmogelijk om er doorheen te glippen. Ik was ook niet de enige.
Misschien kwam het omdat het product werd verkocht namens een duitse importeur en dat zij de BTW al hadden afgetikt (of dat de douane gewoon lag te slapen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
nvm...

[ Voor 100% gewijzigd door Pierre_nr1 op 07-10-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Let wel op, mocht je 4K@60Hz willen. deze is 4K@30Hz HDMI output. De Jsaux hb0703 heeft 4K@60Hz HDMI output.
Daar moet je trouwens ook op letten bij andere docks/hubs als je dat belangrijk vind, en dat er displayport altmode gebruikt word.
Ook iets om op te letten is hoeveel watt een hub/dock doorgeeft (en verbruikt), wat Valve niet specificeerd overigens.

Wat raar is want de steamdeck heeft een 45 watt input, en er word een 45 watt adapter bij de dock geleverd. De dock verbruikt ook stroom en moet de USB poorten van stroom voorzien dus je deck gaat nooit 45 watt krijgen aan de dock.

[ Voor 3% gewijzigd door LOTG op 07-10-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrawler55
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-07 12:14
Ik hoop dat iemand mij kan helpen of uitleggen over een opstelling die ik in gedachten had. Ben al tijdje aan het googlen geweest en kon niet heel duidelijk iets vinden erover.
Ik wilde de Dock gebruiken om te kunnen streamen naar tv vanaf pc via sd. Dus zeg maar spel op pc streamen naar sd, via Dock output 4k/60hz op tv. Of wordt dit dan vragen om latency gezeik een slechte kwaliteit beeld?

Pc is 5900 met 3080 dus dat zou niet het probleem echt zijn toch?

Lijkt me leuk om op die manier wat spellen met mijn kind te doen overdag en dat ik savonds makkelijk op de bank nog kan chillen als de tv weer is ingenomen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
LOTG schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:36:
[...]

Daar moet je trouwens ook op letten bij andere docks/hubs als je dat belangrijk vind, en dat er displayport altmode gebruikt word.
Ook iets om op te letten is hoeveel watt een hub/dock doorgeeft (en verbruikt), wat Valve niet specificeerd overigens.

Wat raar is want de steamdeck heeft een 45 watt input, en er word een 45 watt adapter bij de dock geleverd. De dock verbruikt ook stroom en moet de USB poorten van stroom voorzien dus je deck gaat nooit 45 watt krijgen aan de dock.
Steam Deck kan maximum 40W ongeveer trekken (https://www.reddit.com/r/..._about_charging_the_deck/), die 5W reserve is meer dan genoeg voor een dock met wat USB toestellen aangesloten. En dan nog gaat het alleen maar over opladen en spelen tegelijk, als je SD opgeladen is en in passthrough staat, verbruikt die max 20W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Ik was al niet van plan om de Valve Dock te halen, want zo gebruik ik de Deck niet. Maar meer deze hoge prijs kan ik hem ook niet echt aanraden...
Zitten er hierop nou al een klein jaar te wachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
XanderDrake schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:43:
Ik was al niet van plan om de Valve Dock te halen, want zo gebruik ik de Deck niet. Maar meer deze hoge prijs kan ik hem ook niet echt aanraden...
Ik vind het een prima dock, het wachten waard. De extra power adapter vind ik handig en bovendien heb ik meer vertrouwen in de support van Valve dan Jsaux m.b.t. firmware updates. Laten we zeggen.....ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

XanderDrake schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:43:
Inclusief lader en slechte dollar koers zie ik hier niks bijzonders aan. Hij is 89 dollar in de vs. Overigens maar 5 euro meer dan de nintendo switch dock. Met meer USB poorten, een ethernet poort, betere lader en displaypoort meer.

Wat had je verwacht dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
maartend schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:39:
[...]

Misschien gebruik ik een dock anders dan jij, maar ik heb geen zin om die lader elke keer onder een meubel vandaan te halen als ik mijn SD ergens wil opladen. Voor mij zit een dock permanent ingeplugd en de originele lader blijft meestal bij de case.

Dus ja ik vind het wel logisch dat de officiële dock met lader komt en dan valt de prijs (pakweg 20 euro duurder dan JSAUX inclusief lader) wel mee als je ook meerekent dat die een extra monitor output heeft en dat officieel altijd duurder zal zijn.

Maar goed ik had al een dock voor mijn laptop en ga ook geen 100 betalen om mijn SD rechtop te kunnen zetten. Verbaast me alleen hoe negatief er over die prijs gedaan wordt, dit is gewoon conform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Denko schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:51:
[...]

Inclusief lader en slechte dollar koers zie ik hier niks bijzonders aan. Hij is 89 dollar in de vs. Overigens maar 5 euro meer dan de nintendo switch dock. Met meer USB poorten, een ethernet poort, betere lader en displaypoort meer.

Wat had je verwacht dan?
Volgens mij heeft de dock maar 3 USB poorten, net als de Switch dock. Ik vind het inderdaad wel jammer dat de Switch dock geen ethernet heeft, en dat je daar los een adapter voor moet kopen.
En betere lader is een beetje subjectief, de lader is in beide gevallen wat er nodig is voor het aparaat wat je er mee wilt opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

LOTG schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:19:
[...]

Volgens mij heeft de dock maar 3 USB poorten, net als de Switch dock. Ik vind het inderdaad wel jammer dat de Switch dock geen ethernet heeft, en dat je daar los een adapter voor moet kopen.
En betere lader is een beetje subjectief, de lader is in beide gevallen wat er nodig is voor het aparaat wat je er mee wilt opladen.
Ik was idd vergeten dat de switch dock achter de klep nog een connector zit. Met betere lader bedoelde ik misschien meer "een duurdere lader om te maken en die meer apparaten beter kan laden"

Maar mijn vraag blijft hetzelfde eigenlijk. Wat was precies verwacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
MacPoedel schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:03:
[...]

Misschien gebruik ik een dock anders dan jij, maar ik heb geen zin om die lader elke keer onder een meubel vandaan te halen als ik mijn SD ergens wil opladen. Voor mij zit een dock permanent ingeplugd en de originele lader blijft meestal bij de case.

Dus ja ik vind het wel logisch dat de officiële dock met lader komt en dan valt de prijs (pakweg 20 euro duurder dan JSAUX inclusief lader) wel mee als je ook meerekent dat die een extra monitor output heeft en dat officieel altijd duurder zal zijn.

Maar goed ik had al een dock voor mijn laptop en ga ook geen 100 betalen om mijn SD rechtop te kunnen zetten. Verbaast me alleen hoe negatief er over die prijs gedaan wordt, dit is gewoon conform.
Je hebt natuurlijk gelijk maar ik begrijp de andere kant wel. Er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven, en het is gewoon een flink bedrag boven op de deck zelf. De adapter is iets wat je natuurlijk niet moet vergeten, want die zijn niet goedkoop. Zelf vind ik het wat jammer dat er alleen A poorten op zitten, en geen extra C poort, en dat er geen max power in de spec staat. Zou wat jammer zijn als je hem alleen voor de steamdeck kunt gebruiken, en niet voor een laptop of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOTG schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk maar ik begrijp de andere kant wel. Er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven, en het is gewoon een flink bedrag boven op de deck zelf. De adapter is iets wat je natuurlijk niet moet vergeten, want die zijn niet goedkoop. Zelf vind ik het wat jammer dat er alleen A poorten op zitten, en geen extra C poort, en dat er geen max power in de spec staat. Zou wat jammer zijn als je hem alleen voor de steamdeck kunt gebruiken, en niet voor een laptop of zo.
En geen vervangbare / verwisselbare kabel. Deze connector is super voor de deck maar voor een laptop erg onhandig. Dit is voor mij de reden om een andere dock te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Vertrouw de aanbieding niet, dsu weg

[ Voor 67% gewijzigd door maartend op 07-10-2022 15:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Burning
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-06 02:02
Beetje vreemde listing niet? Niet van het Samsung account zelf maar van Samsung Memories. Maar 5 reviews op een anders ontzettend populair kaartje. Dispatched in 5-7 dagen, dat impliceert dat het ergens uit China komt. De stock beschrijving, dus niet ingevuld. Geen gedetaileerde product info gegeven.

Dit voelt niet als een zuiver product eerlijk gezegd. Als je dat bv vergelijkt met deze Evo Select listing van de Samsung Store op Amazon zelf.

[ Voor 39% gewijzigd door Burning op 07-10-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Burning schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Beetje vreemde listing niet? Niet van het Samsung account zelf maar van Samsung Memories. Maar 5 reviews op een anders ontzettend populair kaartje. Dispatched in 5-7 dagen, dat impliceert dat het ergens uit China komt. De stock beschrijving, dus niet ingevuld. Geen gedetaileerde product info gegeven.

Dit voelt niet als een zuiver product eerlijk gezegd. Als je dat bv vergelijkt met deze Evo Select listing van de Samsung Store op Amazon zelf.
Ik had verder niet gekeken, ging er van uit van Samsung via Amazon. Maar komt ook nog 3.50 verzend bij, is dus zeker niet van Amazon. Dan niet doen.

Maar volgens mij heb ik paar maanden gelden ook iets van rond de 45-50 betaald. dus vandaar ook niet verder gekeken nu

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 07-10-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Burning schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Scherp gezien! Lijkt me een 'fake' kaartje.

Black Friday is niet ver meer weg, dan komen er vast nog wel wat leuke aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Denko schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:51:
Inclusief lader en slechte dollar koers zie ik hier niks bijzonders aan.
Ik hoor meerdere Tweakers over dat de extra lader de Dock een goede waarde geeft, maar ik weet het niet zeker. Elke USB PD lader kan de Deck opladen in standby, en wij hebben thuis ondertussen vijf USB PD laders die de Deck tijdens gamen kunnen opladen. Ik hoef geen zesde.
Wat had je verwacht dan?
50-60€ zonder lader en 70 met ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
XanderDrake schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:59:
[...]

Ik hoor meerdere Tweakers over dat de extra lader de Dock een goede waarde geeft, maar ik weet het niet zeker. Elke USB PD lader kan de Deck opladen in standby, en wij hebben thuis ondertussen vijf USB PD laders die de Deck tijdens gamen kunnen opladen. Ik hoef geen zesde.

[...]
50-60€ zonder lader en 70 met ofzo?
Zo'n lader kost los 44 euro. Ik heb laatst een losse lader gekocht omdat wij nog maar 2 hadden. Voor sommigen is het een prima keus. 100 - 44 is 55 voor de dock alleen, dus zo gek is de prijs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Tadango schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:03:
[...]
Zo'n lader kost los 45 euro.
Mja hier kunnen we een hele discussie over voeren, maar ik vind dat niet de waarde. Ik heb een travel lader van ome Ali, goede reviews, 12€? Doet 65watt, dus kan practisch alles laden. Ik sleep hem al drie jaar mee in mn werktas en gebruik hem bijna elke dag. Bij Action heb ik een gecertificeerde standby lader voor 5€.
Op bol heb ik een gecertificeerde 45 watt lader voor 24€, en er zijn goedkopere. Bulk zijn ze stukken goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
Lees net op Reddit dat de dock MST support heeft. Dus dual display output via DP Alt mode :) Ideaal als je de Steam Deck ook als desktop / RDP client wil gebruiken Samen met de meegeleverde lader is €99 dan best wel een courante prijs.

EDIT: https://www.reddit.com/r/...ation_on_steam_deck_dock/

[ Voor 16% gewijzigd door dhrto op 07-10-2022 19:55 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 117 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.