Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-07 13:01
rikoos schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:02:
[...]

Dat was met de deck zelf geen idee voor de dock, ga er toch even induiken.
zijn al meerdere posts in dit topic, lees niks over import fees. Eerste aanmelding T&T is uit duitsland.

verder JSAUX2022 gebruiken als kortingscode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24
cold_as_ijs schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:00:
[...]

ze worden toch vanuit duitsland verstuurd? Tenminste dacht het hier in het topic gelezen te hebben
Je ontvangt een T&T link van DHL Duitsland. Ik heb het bij Jsaux nagevraagd, het product wordt vanuit China gestuurd. Dus je krijgt uiteindelijk te maken met het betalen van invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
cold_as_ijs schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:06:
[...]

zijn al meerdere posts in dit topic, lees niks over import fees. Eerste aanmelding T&T is uit duitsland.

verder JSAUX2022 gebruiken als kortingscode ;)
Had het niet hier gelezen/gezien maar ergens op Reddit dat iemand extra fees kreeg op JSaux spullen vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Thanks.

https://www.amazon.de/-/en/HB0603/dp/B0B8NFC7RF dit is hetzelfde, maar niet op voorraad op Amazon :(

Een alternatief:
https://www.amazon.de/-/e...Accessories/dp/B0B828FLVP
100w max en 4k30hz

Jammer van de 30hz, maar ik heb hem besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 14:51
Ik heb deze besteld https://www.amazon.de/Eth...k+dock%2Caps%2C120&sr=8-6.

Krijg hem morgen als het goed is. Zou 4K60 moeten doen over displayport alt mode.

Iemand trouwens ervaring met EA desktop (de nieuwe origin)? Ik heb hem in lutris aan het werken en dragon age inquisition geïnstalleerd. Die start via de app, maar dan in desktop mode. Ik krijg hem niet via steam werkend, en omdat Lutris niet native support heeft kan ik ook geen shortcut van daar uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:27:
[...]

Je ontvangt een T&T link van DHL Duitsland. Ik heb het bij Jsaux nagevraagd, het product wordt vanuit China gestuurd. Dus je krijgt uiteindelijk te maken met het betalen van invoerrechten.
Net nadat ik hem besteld had :(. Gelukkig had ik al 15 m% korting en was de boel op amazon uitverkocht, dus nog steeds een goeie deal :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Weten jullie wat ik spijtig vind:
1. in de case is geen mogelijkheid om de lader bij in te steken
2. de knoppen zijn niet verlicht :(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Als dat alles is......... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat is wat ik heb opgemerkt na een uur en half wat klooien in Worms Armageddon/World of Goo/The Pedestrian.

Het eerste half uur was updaten :O

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 16-09-2022 23:29 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24
Beide zaken die al lang en breed van tevoren bekend zijn. De lader kan wel in de sparing aan de buitenzijde, onder de brede band. Wel is het niet helemaal optimaal, steekt best wat uit. Dit had naar mijn mening ook wat beter ontworpen kunnen worden.

Overigens begrijp ik het nut van verlichte knoppen niet zo. De deck heeft een behoorlijk standaard controller layout, die je binnen no time op de tast / blind kunt bedienen.

[ Voor 25% gewijzigd door dhrto op 16-09-2022 23:39 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

dhrto schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:36:
Beide zaken die al lang en breed van tevoren bekend zijn. De lader kan wel in de sparing aan de buitenzijde, onder de brede band. Wel is het niet helemaal optimaal, steekt best wat uit. Dit had naar mijn mening ook wat beter ontworpen kunnen worden.

Overigens begrijp ik het nut van verlichte knoppen niet zo. De deck heeft een behoorlijk standaard controller layout, die je binnen no time op de tast / blind kunt bedienen.
Tja standaard is 1 ding maar nieuwe handheld gamers is het wel leuk om de knoppen te kunnen zien ;) en ik had het over de 4 extra knoppen die niet standaard zijn :D maar dat was niet echt duidelijk :>

En mijn tobo is ook verlicht (blauw) gewoon omdat het handig is in de donker :D

• LOTG
Damic schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:41:
[...]
Tja standaard is 1 ding maar nieuwe handheld gamers is het wel leuk om de knoppen te kunnen zien ;) en ik had het over de 4 extra knoppen die niet standaard zijn :D maar dat was niet echt duidelijk :>

En mijn tobo is ook verlicht (blauw) gewoon omdat het handig is in de donker :D
Je wilt de 4 extra knoppen die je niet ziet als je hem vast hebt verlichten? En geen enkele controller is verlicht, in elk geval niet de standaard controllers.

Je toetsenbord heeft veel meer knoppen en je hebt je vingers niet automatisch op de juiste plek zoals bij een controller die je vast hebt.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@LOTG er staan 4 extra knoppen op de voorkant (steam/... enzo) en dat zou wel handig zijn als deze verlicht waren :D
Niet de knoppen op de 8 andere vingers :F (grip triggers)

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 17-09-2022 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
Gisteren via Lutris Ubisoft connect en toen assassins creed odyssey gedownload via wifi. Duurde uren, wil ik het vandaag spelen is de complete ubisoft connect directory verdwenen van de SD kaart...
Nu opnieuw aan het downloaden via de usb-c hub.

Ding werkt prima. Alleen net te weinig power om te verkomen dat mijn werk laptop gaat zeuren dat het niet optimaal is. Levert namelijk max 85 van de 100 watt en de laptop adapter is 90.

Voor de rest werkt het dus prima. Ultra wide werkt op de steam deck, tv nog niet geprobeerd. Gigabit netwerk doet het ook.

En de steamdeck laad wel gewoon op, en toetsenbord en muis doen het braaf.

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-07 23:01

CerandoX.nl

Vides

Het valt mij op hoeveel Steam Decks er in de 'Vraag en Aanbod' sectie staan van Tweakers. Het valt sommige mensen dan toch wel redelijk tegen.

Net mijn Steam Deck een paar dagen binnen. Vond het erg jammer dat F122 van Verified naar Unsupported is gegaan. Daarentegen vet dat ik veel van mijn library kan spelen. Een hoop games waar ik nog niet aan toe ben gekomen, perfect voor handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-07 13:37
CerandoX.nl schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:47:
Het valt mij op hoeveel Steam Decks er in de 'Vraag en Aanbod' sectie staan van Tweakers. Het valt sommige mensen dan toch wel redelijk tegen.

Net mijn Steam Deck een paar dagen binnen. Vond het erg jammer dat F122 van Verified naar Unsupported is gegaan. Daarentegen vet dat ik veel van mijn library kan spelen. Een hoop games waar ik nog niet aan toe ben gekomen, perfect voor handheld.
Hoop dat ze dat weten te fixen. Lijkt me een leuke game op de steamdeck. Die van mij is nog niet binnen. Vermoed over een week of 2 de mail te ontvangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Van de week gekregen, hij valt toch tegen:
- batterij levensduur is extreem kort. Denk dat als ik 3-4 rocket League games speel ik hem weer aan de lader mag hangen
- meerdere keren vastlopers tijdens opstarten van verified games. Echt een reset moeten uitvoeren om weer gaande te krijgen
- niet verlichte knoppen
- scherm is klein, resolutie aardig hoog. Switch heeft dat beter gedaan.
- wordt erg warm, ik voorzie thermal issues in de toekomst
- de touchpads heb ik al sinds ik de steam link had nooit lekker vinden werken.
- had dikker gemogen om batterij levensduur op te lossen

Heb hem vooral gekocht om Elden ring te spelen, maar die game is nog steeds even duur als sinds launch.. wth..

Van de 144 games die ik heb zijn er 33 verified.

[ Voor 11% gewijzigd door init6 op 18-09-2022 13:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
init6 schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:13:
- batterij levensduur is extreem kort. Denk dat als ik 3-4 rocket League games speel ik hem weer aan de lader mag hangen
- meerdere keren vastlopers tijdens opstarten van verified games. Echt een reset moeten uitvoeren om weer gaande te krijgen
- niet verlichte knoppen

Heb hem vooral gekocht om Elden ring te spelen, maar die game is nog steeds even duur als sinds launch.. wth..

- 2 uur is voor bijna alle spellen prima haalbaar. Rocket league zou met de juiste instellingen 3 uur moeten kunnen halen
- Niet alle spellen werken uiteraard goed maar verified dat vast loopt is gek. Welke waren dat bv?
- Scherm en resolutie is gelijk aan een Switch Oled. Interface is daar soms beter op geschaald omdat het geen normale PC spellen zijn.
- Thermal throtteling komt niet voor, ook niet bij warm weer. Gebeurd dat wel heb je een defect (slechte koeler) en kan je een RMA via Valve indienen)
- Touch pad's zijn een optie. Ik vindt ze enorm lekker als mouse pad's in een hoop spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:47:

Denk dat de handel er wel vanaf is. Vandaag is mijn reservering van een 64gb model verlopen. Niemand had interesse voor msrp.
Als ik nu een nieuwe reservering plaats is de verwachting dat ik hem in okt nov krijg dus men is niet zo happig meer denk ik

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
NosferatuX schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:39:
[...]

Denk dat de handel er wel vanaf is. Vandaag is mijn reservering van een 64gb model verlopen. Niemand had interesse voor msrp.
Als ik nu een nieuwe reservering plaats is de verwachting dat ik hem in okt nov krijg dus men is niet zo happig meer denk ik
Inderdaad, en dat is ook goed te zien op Marktplaats. Er is een overvloed aan aanbod en de vraagprijzen zijn enorm gedaald in een paar weken tijd. Het is wel verbazend dat er zoveel worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:45
Ah zonde. Wilde mijne nog verkopen. Hopelijk neemt voor de kerst de vraag weer een beetje aan om zonder veel verlies te verkopen. De Steamdeck heeft hier nu al 2 maanden net als de Switch een stof verzamel taak gekregen.

Heb gewoon teveel andere opties om te gamen en pak vreemd genoeg nog eerder de Vita :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-07 23:01

CerandoX.nl

Vides

Beakzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 01:24:
Ah zonde. Wilde mijne nog verkopen. Hopelijk neemt voor de kerst de vraag weer een beetje aan om zonder veel verlies te verkopen. De Steamdeck heeft hier nu al 2 maanden net als de Switch een stof verzamel taak gekregen.

Heb gewoon teveel andere opties om te gamen en pak vreemd genoeg nog eerder de Vita :+
Ik heb dus ook een Switch en dat was echt een vakantie-console voor mij. Ik speel er thuis nooit op vanwege een PC en Xbox Series X. Dus ik ben wel bang dat de Steam Deck hetzelfde lot tegemoet zal gaan als het nieuwe eraf is. Ik ben ook (te) zuinig op mijn spullen, waardoor ik niet snel de Switch en nu de Steam Deck in een tas zal stoppen voor in de trein. Gebruikssporen zijn niet te voorkomen of je moet het apparaat niet gebruiken. Dat moet ik dus echt los gaan laten en het ding gewoon gebruiken. Ik moet wel zeggen dat er ook games zijn die ik nu liever in handheld even tussendoor speel dan dat ik achter mijn PC of XSX kruip.
init6 schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:13:
- niet verlichte knoppen

Waarom wil je de knoppen graag verlicht hebben? 33 verified games is toch aardig wat? Als je dat op de Switch moet kopen ben je een vermogen kwijt.

[ Voor 32% gewijzigd door CerandoX.nl op 19-09-2022 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinoh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-03 19:20
Ik heb een Jsaux dock gehaald, maar was na 3 tot 5 keer gebruiken al overleden. Heb het ding maar weggegooid omdat ik geen zin heb om met een Chinese partij garantie te gaan ondernemen. Ik neem het verlies maar voor mezelf dan... en wacht op de officiele Steam Deck Dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 23:23
Hier een SteamDeck nog in preorder, geplaatst op 7 juni en verwacht te bestellen Q4 (oct-nov). Game nu veel op de Switch, geen andere condoles/pc er bij. Ik koop al een tijdje geen games meer voor de Switch en pak af en toe al een aanbieding mee voor de SD. Ik verwacht dat de Switch wat meer voor de kinderen wordt (en exclusives als Xenoblade en Zelda) de SD alleen voor mij. Gaat dus echt wel goed gebruikt worden zodra die binnenkomt.

Wil ook wel eens kijken of ik mijn werklaptop er mee zou kunnen vervangen, heb alleen een RDP connectie nodig en een extern scherm + toetsenbord + muis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:20
Jongens, als jullie het willen hebben over levingen, prijzen en tweedehands verkopen van de Deck moeten jullie dat hier doen. Dat er nu ineens zoveel te koop zijn komt door de verhoogde leveringen door Valve. Er waren altijd wel mensen die ze tweedehands aanboden, maar nu zijn het er meer :)

Op zich is het wel een idee om een Q3 of later model te kopen, of bijvoorbeeld je oude Deck te verkopen voor MSRP++ en een nieuwe te bestellen. volgens Taki Udon zijn er wel degelijk productie verbeteringen doorgevoerd door Valve:

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het scherm na heb ik die verschillen ook al gemerkt tov mijn eerste Steam Deck. Ze lijken de mallen edg steeds iets te verbeteren waardoor de fouten minder worden en de kwaliteit beter. De vraag is alleen hoe groot het verschil is met de gene die je nu eventueel hebt. Die ik nu heb is vast niet veel minder dan als ik nu een andere besten, als hij al minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:52
XanderDrake schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:45:
Jongens, als jullie het willen hebben over levingen, prijzen en tweedehands verkopen van de Deck moeten jullie dat hier doen. Dat er nu ineens zoveel te koop zijn komt door de verhoogde leveringen door Valve. Er waren altijd wel mensen die ze tweedehands aanboden, maar nu zijn het er meer :)

Op zich is het wel een idee om een Q3 of later model te kopen, of bijvoorbeeld je oude Deck te verkopen voor MRSP++ en een nieuwe te bestellen. volgens Taki Udon zijn er wel degelijk productie verbeteringen doorgevoerd door Valve:
[YouTube: This Was a Huge Surprise]
Ik stond voor Q4 en ging naar Q3 en begin september besteld en al binnen. Nog wel op vakantie en aanstaande zondag terug en er mee aan de slag. Moet wel spellen gaan kopen, twijfel or ik nog W10 of W11 erop gooi om spellen als fifa23/aoe4 te spelen. Maar ben benieuwd of het me gaat bevallen, meer gekocht door bonus uitkering werk maar ook lekker op de bank favoriete spellen te spelen, of als ik bij me vriendin thuis ben en zij haar series kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Misschien is het al eens langs gekomen maar ik kan het echt niet vinden. Ik wil graag mijn steam deck in desktop mode via RDP benaderen zoals ik vanaf mijn laptop ook mijn server en game computer benader. Ik kan veel vinden over steam link en dat werkt idd maar ik wil dus echt de desktop mode RDP laten werken.

Iemand een gouden tip waar ik hier meer over kan vinden.

(ik wil dit omdat ik makkelijker kan werken dan op zo'n klein scherm en op mijn laptop makkelijker bij alle machines kan en zo heen en weer kan kopieren, ben nu met emudeck lekker bezig met eigen templates etc en dat werkt makkelijk dan)

[ Voor 7% gewijzigd door rikoos op 19-09-2022 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:23
rikoos schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:04:
Misschien is het al eens langs gekomen maar ik kan het echt niet vinden. Ik wil graag mijn steam deck in desktop mode via RDP benaderen zoals ik vanaf mijn laptop ook mijn server en game computer benader. Ik kan veel vinden over steam link en dat werkt idd maar ik wil dus echt de desktop mode RDP laten werken.

(ik wil dit omdat ik makkelijker kan werken dan op zo'n klein scherm en op mijn laptop makkelijker bij alle machines kan en zo heen en weer kan kopieren, ben nu met emudeck lekker bezig met eigen templates etc en dat werkt makkelijk dan)
Misschien kun je hier eens naar kijken? https://remmina.org/

Of anders gewoon AnyDesk als je vanaf een Windows PC wil remoten naar je Steam Deck.

[ Voor 5% gewijzigd door Evernote op 19-09-2022 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

Als het voornamelijk over het kopiëren gaat van bestanden kun je ook ssh aanzetten en dan via SFTP de bestanden vanaf je eigen computer er naar kopiëren. Werkt prima en snel.

YouTube: Steam Deck Quickie: Transfer Files From PC to Deck with SSH (Under ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinoh

Ik gebruik gewoon in dit geval Anydesk ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
sacaji schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:32:
[...]

Ik stond voor Q4 en ging naar Q3 en begin september besteld en al binnen. Nog wel op vakantie en aanstaande zondag terug en er mee aan de slag. Moet wel spellen gaan kopen, twijfel or ik nog W10 of W11 erop gooi om spellen als fifa23/aoe4 te spelen. Maar ben benieuwd of het me gaat bevallen, meer gekocht door bonus uitkering werk maar ook lekker op de bank favoriete spellen te spelen, of als ik bij me vriendin thuis ben en zij haar series kijkt
Ik zit er ook aan te denken windows dual boot er van te maken. Hoe geweldig het ook is, de keuze voor Linux blijft voor mij een groot minpunt. Het is ook de reden dat ik dit geen consumenten apparaat zou noemen. Leuk voor Tweakers zoals ik maar ik kan dit niet aan mijn vriendin geven zonder alles te moeten doen.

De compatibiliteit is echt ondermaats en de oplossingen voor launchers van derde partijen zijn ook zaken die bij Valve op plek 1 zouden moeten staan gezien ze spellen verkopen die deze gebruiken. Het slaat echt nergens op dat ik makkelijker een WiiU spel kan spelen dan een spel dat ik via steam gekocht heb en UPlay gebruikt.

En dan kan ik nog steeds niet sommige spellen spelen vanwege EAC.

Het voelt aan alle kanten (inclusief plastic) als een prototype, prima voor mij maar lang niet klaar voor consumenten. Windows er op was een enorme vooruitgang geweest ivm compatibiliteit. Nu is een usb-c dock min of meer verplicht als je niet fatsoenlijk aan de gang wilt met desktop mode om je spellen werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ervaring op Windows is enorm veel slechter. Windows is niet gemaakt voor control inputs. Als je net die spellen wilt spelen die niet werken met Proton snap ik het, maar Steam OS is het beste onderdeel van de Steam Deck. De ervaring met Windows gaat minder zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Pendora schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:26:
[...]

Als het voornamelijk over het kopiëren gaat van bestanden kun je ook ssh aanzetten en dan via SFTP de bestanden vanaf je eigen computer er naar kopiëren. Werkt prima en snel.

Dat doe ik nu ;-) het leek mij wel handig om de grafische desktop over te nemen en misschien via anydesk is een mogelijkheid. Ik heb dat nog nooit gebruikt maar wat ik ervan weet moet dat ook lukken al zou ik VEEL liever VNC of RDP gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Pendora schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:26:
[...]

Dat kan nóg sneller als je het ipv via scp, via rsync doet. rsync heeft compressie ingebakken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Tadango schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:24:
Ervaring op Windows is enorm veel slechter. Windows is niet gemaakt voor control inputs. Als je net die spellen wilt spelen die niet werken met Proton snap ik het, maar Steam OS is het beste onderdeel van de Steam Deck. De ervaring met Windows gaat minder zijn....
Linux is even min gemaakt voor control inputs, zie de desktop omgeving op de steamdeck. Ik zie niet in waarom de SteamOS ui niet op windows kan in plaats van big picture.

En het is niet alleen de spellen die niet met Proton werken, het is de hele gebruikers ervaring om alles aan het werken te krijgen wat niet out of the box werkt in steam zelf. Het heeft mij meerdere dagen gekost om gewoon Assassins creed odyssey werkend te krijgen. En dan heb ik nog steeds geen shortcut in steam os die het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOTG schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:10:
[...]

Linux is even min gemaakt voor control inputs, zie de desktop omgeving op de steamdeck. Ik zie niet in waarom de SteamOS ui niet op windows kan in plaats van big picture.

En het is niet alleen de spellen die niet met Proton werken, het is de hele gebruikers ervaring om alles aan het werken te krijgen wat niet out of the box werkt in steam zelf. Het heeft mij meerdere dagen gekost om gewoon Assassins creed odyssey werkend te krijgen. En dan heb ik nog steeds geen shortcut in steam os die het doet.
Dat spel heb ik gekocht via Steam en start zonder enige probleem en geklooi gewoon op :) Via een andere launcher is een omweg, en dat kost meer energie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
Voor de mensen met F1 2022, Proton GE 7-34 lost hoogstwaarschijnlijk de huidige problemen op.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Evernote schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:52:
Voor de mensen met F1 2022, Proton GE 7-34 lost hoogstwaarschijnlijk de huidige problemen op.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Is F1 2022 te spelen met gyro controls? Of is dat in te stellen? Lijkt mij wat makkelijker sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:40
Heb dus een invite gekregen de Steam Deck 512 aankoop af te ronden maar ik heb er al 1 gekocht destijds via Marktplaats..

Is er een simpele manier om hier iemand mee blij te maken zonder dat ik inlog ofzo moet weggeven?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jinoh
dglavimans schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:09:
Heb dus een invite gekregen de Steam Deck 512 aankoop af te ronden maar ik heb er al 1 gekocht destijds via Marktplaats..

Is er een simpele manier om hier iemand mee blij te maken zonder dat ik inlog ofzo moet weggeven?
Yep, de order voorbij laten gaan, dan krijgt de volgende in de rij het apparaat om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:40
Jinoh schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:06:
[...]

Yep, de order voorbij laten gaan, dan krijgt de volgende in de rij het apparaat om te kopen.
Soms is de oplossing zo simpel heh :p ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2023
Even een vraagje over de levertijd.
Zaterdag besteld de 512 versie.
Hoe lang duurt het dan ongeveer voordat ze hem versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:17

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

tasso schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:42:
[Steam Deck] Reservering, bestelling & levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
sacaji schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:32:
[...]

Windows blijkt prima te draaien vanaf de SDcard dus als je de 512 versie hebt, kan je windows op de SDkaart installeren en windows is ook gratis voor op deck. Ik ga daar binnenkort eens mee aan de slag.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 16:39
tasso schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:42:
Ik had donderdag 8 september besteld, maandag erop binnen, was erg snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
NosferatuX schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:16:
[...]

Windows blijkt prima te draaien vanaf de SDcard dus als je de 512 versie hebt, kan je windows op de SDkaart installeren en windows is ook gratis voor op deck. Ik ga daar binnenkort eens mee aan de slag.
Heb je een bron voor dat Windows gratis is op de deck? Geen extra Windows licentie willen kopen was een van mijn redenen te wachten met een Windows installatie op een sd-kaart namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-07 15:23
Je kan Windows altijd op een SD kaart installeren, ongeacht de grootte van de interne opslag. Bij modellen met 64 GB zal je dan waarschijnlijk wel eens moeten wisselen als je terugschakelt naar SteamOS en spellen wilt spelen.

Volgens mij is Windows niet gratis voor op Deck. Bij de Steam Deck krijg je geen Windows licentie. Rond 2014 besloot Microsoft bepaalde vormen van Windows gratis te maken, maar dat was gericht op specifieke mobiele platformen (smartphones, tablets) met een scherm kleiner dan 9 inch. Gezien een Steam Deck 'gewoon' een PC is en geen mobiel platform (vanuit het oogpunt van MS) telt dat daar niet voor. Een vers geïnstalleerde Windows zal gewoon gaan miepen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:52
[...]

Of gewoon dual boot met 512Gb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Sanny1987 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:30:
[...]

Heb je een bron voor dat Windows gratis is op de deck? Geen extra Windows licentie willen kopen was een van mijn redenen te wachten met een Windows installatie op een sd-kaart namelijk :)
The Zep Man schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:47:
[...]

Je kan Windows altijd op een SD kaart installeren, ongeacht de grootte van de interne opslag. Bij modellen met 64 GB zal je dan waarschijnlijk wel eens moeten wisselen als je terugschakelt naar SteamOS en spellen wilt spelen.

Volgens mij is Windows niet gratis voor op Deck. Bij de Steam Deck krijg je geen Windows licentie. Rond 2014 besloot Microsoft bepaalde vormen van Windows gratis te maken, maar dat was gericht op specifieke mobiele platformen (smartphones, tablets) met een scherm kleiner dan 9 inch. Gezien een Steam Deck 'gewoon' een PC is en geen mobiel platform (vanuit het oogpunt van MS) telt dat daar niet voor. Een vers geïnstalleerde Windows zal gewoon gaan miepen.
Windows is gratis voor alle apparaten onder de 9 inch, de deck valt daar ook onder

YouTube: How to Install Free Legal Copy of Windows 10/11 on Steam Deck Noob’s...

[ Voor 8% gewijzigd door NosferatuX op 20-09-2022 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
sacaji schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:29:
[...]

Of gewoon dual boot met 512Gb?
Kan ook maar zelf hou ik die volledig vrij voor steam games en het steam OS en roms. Alle windows meuk op de SDcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
Ik heb ook wel intresse om windows op een dedicated 128 GB kaartje te zetten.
Dan kan ik voor wat kleine zaken gewoon windows gebruiken.

Is hier een bepaalde procedure voor hoe je op een sd kaart windows installeert?
Zonder dual boot dus maar volledig op die sd kaart als ik die insteek.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
madmaus schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:18:
Ik heb ook wel intresse om windows op een dedicated 128 GB kaartje te zetten.
Dan kan ik voor wat kleine zaken gewoon windows gebruiken.

Is hier een bepaalde procedure voor hoe je op een sd kaart windows installeert?
Zonder dual boot dus maar volledig op die sd kaart als ik die insteek.
Check even dat filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-07 15:23
Heb je ook het commentaar onder de video gelezen?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
The Zep Man schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:12:
[...]

Heb je ook het commentaar onder de video gelezen?
Yep nu wel.
Bij de meeste werkt het, bij sommige niet. Dan ga ik meestal nog steeds uit van user error en ga het minimaal proberen,

[ Voor 25% gewijzigd door NosferatuX op 20-09-2022 23:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
De Steam Deck productie gaat gestaag! Ze hebben weer hun targets weten te verhogen:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/9ktytr56ruo91.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=39f5478ab85d9237dc922bdc9dac552d63e1dbb2
Iemand op Reddit heeft even gekeken naar informatie over bevestigingsmails en moment van levering door Valve en komt tot de volgende correlatie:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/cvugwmr8vvo91.png

Heel interessant. De verwachting is dus dat de meeste mensen nu op de lijst dus ongeveer een kleine twee manden moeten wachten op hun Deck, dus komen die mooi op tijd voor de kerstperiode :)
Wat denken jullie: Steam Deck in de algemene webshops en winkels, of een wereldwijde release richting het einde van het jaar?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• cold_as_ijs
Weet iemand hoe je streamingdiensten kan bekijken op de deck?
Heb vandaag geprobeerd om prime te kijken op firefox in desktop mode, maar krijg daar de melding dat ik widevine cdm plugin moet installeren. Maar ik krijg die plugin helemaal niet gevonden tussen de firefox add-ons.

Ik had even snel gegoogled, maar kreeg het niet zo snel gevonden. Ben overigens nog super suf van de narcose, ben net geopereerd. Dus iedere hulp is welkom

• NosferatuX
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:42:
Weet iemand hoe je streamingdiensten kan bekijken op de deck?
Heb vandaag geprobeerd om prime te kijken op firefox in desktop mode, maar krijg daar de melding dat ik widevine cdm plugin moet installeren. Maar ik krijg die plugin helemaal niet gevonden tussen de firefox add-ons.

Ik had even snel gegoogled, maar kreeg het niet zo snel gevonden. Ben overigens nog super suf van de narcose, ben net geopereerd. Dus iedere hulp is welkom
volgens mij wel
YouTube: Steam Deck | How to Add Your Favorite Streaming Apps

Moet bepaalde codes plakken staat in de beschrijving. Weet niet of nu zo na de narcose de video te volgen is voor je

beterschap trouwens

[ Voor 44% gewijzigd door NosferatuX op 21-09-2022 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
NosferatuX schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:02:
[...]

volgens mij wel
YouTube: Steam Deck | How to Add Your Favorite Streaming Apps

Moet bepaalde codes plakken staat in de beschrijving. Weet niet of nu zo na de narcose de video te volgen is voor je

beterschap trouwens
Thanks door het filmpje kwam ik erachter dat chrome ook beschikbaar was. Waar het in firefox en chromium niet lukte werkt het wel gewoon in chrome. Voor nu meer dan prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herr_Boogie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 14:16
Ik heb een paar walkthroughs gemaakt van treinen. Normaal zorgen we voor krachtige hardware om die op te tonen, maar een steam deck is dus ook wel een leuk alternatief: https://www.youtube.com/watch?v=AwuRIbgS71Q
De combinatie van goeie joysticks, fysieke knoppen en touchscreen voelt fijn aan. Nu nog uitzoeken of ik de gyroscoop kan gebruiken in unreal om rond te kijken (mss in combinatie met een drukknop).

Als een andere wagon geladen wordt, heb ik wel een dip in fps naar 20-25, maar meestal draait dit aan 50-70 fps. Ik zou het wel willen vastzetten op 40 fps ofzo, maar dan moet ik het wel exporteren voor linux en dat gaf me de vorige keer wat shader-probleempjes...
De walkthrough is gemaakt in Unreal Engine 4.25.

Dit draait nu onder windows 10 (vanop microSD kaartje). Echter, om de joysticks werkend te krijgen in windows, heb ik deze stappen doorlopen: https://www.youtube.com/w...nQ&list=WL&index=42&t=16s

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:40

KRAI.7

Bwoah...

Even ter verificatie: klopt het dat het linker trackpad het niet doet als muis (trackpad) in Desktop Mode? Maar alleen om een rechtermuisklik te doen?

Ik zou toch zweren dat ik hem gisteren gebruikt heb om ook de cursor te besturen, maar vandaag doet alleen het rechter trackpad het…

Even gezocht op internet en ik zie wel wat zaken voorbij komen maar daar werkt het trackpad helemaal niet aan de linkerkant. Bij mij werkt hij wel in Gaming Mode, maar dus niet in Desktop Mode als normaal trackpad…

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:07
Potver. Afijn, ssd van 64GB naar 256GB verwisseld, blijkt dat ik een USB-C adaptor moet hebben voor het herinstalleren van StemaOS. Ok, morgen maar even halen.
Ging er wel een beetje van uit dat dit via de micro sd kon.
Weer wat geleerd.

Moet ik nu enkel een hubje scoren waarin een sd kaart kan of usb stick. En die op de steamdeck is aan te sluiten

[ Voor 19% gewijzigd door maartend op 21-09-2022 21:20 ]

• Evernote
maartend schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:49:
Potver. Afijn, ssd van 64GB naar 256GB verwisseld, blijkt dat ik een USB-C adaptor moet hebben voor het herinstalleren van StemaOS. Ok, morgen maar even halen.
Ging er wel een beetje van uit dat dit via de micro sd kon.
Weer wat geleerd.

Moet ik nu enkel een hubje scoren waarin een sd kaart kan of usb stick. En die op de steamdeck is aan te sluiten
Dit kan toch gewoon via een SD kaart? Ik heb ook een re-image gedaan via een SD kaart.

• maartend
Evernote schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:27:
[...]

Dit kan toch gewoon via een SD kaart? Ik heb ook een re-image gedaan via een SD kaart.
Bedoel je die micro-sd? Ik was dus aan het googlen en kon dat nergens vinden. Vandaar mijn probleem nu.

• Qunix
reviews: Logitech G Cloud - Alle games bij de hand

Steeds meer nieuwe consoles komen op de markt... De volgende consoles war.

Nintendo Switch begon met het design, Steam Deck de bevestiging dat er vraag naar is en Google Stadia dat het op een cloud kan draaien.

Ik blijf toch liever bij mijn Deck, want kan ook offline werken.

• Evernote
maartend schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:29:
[...]

Bedoel je die micro-sd? Ik was dus aan het googlen en kon dat nergens vinden. Vandaar mijn probleem nu.
Yep! Je kan gewoon die image naar een Micro-SD flashen en dan vanaf een SD kaart imagen.

• maartend
Evernote schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:35:
[...]

Yep! Je kan gewoon die image naar een Micro-SD flashen en dan vanaf een SD kaart imagen.
En dan gewoon volume down/power on en dan werkt het?
Of nog iets speciaals?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
maartend schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:36:
[...]

En dan gewoon volume down/power on en dan werkt het?
Of nog iets speciaals?
Gewoon dat inderdaad - zie ook: https://help.steampowered.../view/1B71-EDF2-EB6D-2BB3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Geweldig. Thnx. Op normale manier dus. Ga gelijk aan de gang. Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
KRAI.7 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:47:
Even ter verificatie: klopt het dat het linker trackpad het niet doet als muis (trackpad) in Desktop Mode? Maar alleen om een rechtermuisklik te doen?

Ik zou toch zweren dat ik hem gisteren gebruikt heb om ook de cursor te besturen, maar vandaag doet alleen het rechter trackpad het…

Even gezocht op internet en ik zie wel wat zaken voorbij komen maar daar werkt het trackpad helemaal niet aan de linkerkant. Bij mij werkt hij wel in Gaming Mode, maar dus niet in Desktop Mode als normaal trackpad…
Ja desktop mode heeft net als spellen een eigen profiel. Helaas kun je dat alleen vanuit de Steam client in desktop mode aanpassen en werkt voor geen meter vind ik zelf. Het is ook niet mogelijk om makkelijk van profiel te switchen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
NosferatuX schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:21:
[...]

Yep nu wel.
Bij de meeste werkt het, bij sommige niet. Dan ga ik meestal nog steeds uit van user error en ga het minimaal proberen,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DL-hChGUnyFXrA2EvFtHEU1xJxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2SgvFDmDF4sgE75e7fI3Xx1.jpg?f=fotoalbum_large

Gewoon gratis.

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24
Heb je niet toevallig ingelogd met je Microsoft account? Waardoor hij de licentie van je desktop, waar je met dezelfde account inlogt, nu ook gebruikt voor de Steam Deck?

• NosferatuX
  • Niet online
Nee

• maartend
Grappig (of eigenlijk niet) hij blijft dus na opstarten microsd via bootmanager op het bootlogo hangen. Lees daar idd veel problemen mee. Niet fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
maartend schreef op woensdag 21 september 2022 @ 23:14:
[...]

Grappig (of eigenlijk niet) hij blijft dus na opstarten microsd via bootmanager op het bootlogo hangen. Lees daar idd veel problemen mee. Niet fijn.
Ik heb een SD kaart met een boot partitie erop met behulp van Ventoy. Daar staan verschillende iso's op waaronder SteamOS, Windows, GParted. Super handig.

• maartend
sassymousasi schreef op woensdag 21 september 2022 @ 23:24:
[...]

Ik heb een SD kaart met een boot partitie erop met behulp van Ventoy. Daar staan verschillende iso's op waaronder SteamOS, Windows, GParted. Super handig.
Ik ga het je even vragen mogelijk eenvoudig antwoord. Ik dl Ventoy voor PC, start Ventoy2Disk, install hem op microSD, zet de boot directory er bij, zet de steamos image over (nadat ik de bz2 extensie heb verwijderd) en doe alles in mijn steamdeck. Ventoy start op, ik kan de steamos image kiezen, maar vervolgens krijg ik de melding ; ventoy steam deck no boot file found for uefi

Kijk ik ergens overheen? Google maakt me ook niet veel wijzer

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
maartend schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:02:
[...]

Ik ga het je even vragen mogelijk eenvoudig antwoord. Ik dl Ventoy voor PC, start Ventoy2Disk, install hem op microSD, zet de boot directory er bij, zet de steamos image over (nadat ik de bz2 extensie heb verwijderd) en doe alles in mijn steamdeck. Ventoy start op, ik kan de steamos image kiezen, maar vervolgens krijg ik de melding ; ventoy steam deck no boot file found for uefi

Kijk ik ergens overheen? Google maakt me ook niet veel wijzer
Jaa dat komt omdat je de Google image eerst moet omzetten naar een iso bestand? Ik weet niet meer precies hoe ik dat heb gedaan...

https://superuser.com/que...convert-a-bz2-file-to-iso

[ Voor 6% gewijzigd door sassymousasi op 22-09-2022 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
sassymousasi schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:44:
[...]

Jaa dat komt omdat je de Google image eerst moet omzetten naar een iso bestand? Ik weet niet meer precies hoe ik dat heb gedaan...

https://superuser.com/que...convert-a-bz2-file-to-iso
Aha, dat lukt me wel. Ik dacht dat het ook gewoon een img bestand kon inlezen. Thnx dan kom ik weer verder

edit ; lukt me duis ook niet. Ik moet natuurlijk die iso-file bootable maken, ik wil dat doen mbv imgburn. Ik heb echter een boot-image nodig, heb jij nog een idee welke dat was? Of moet ik de steam os uit elkaar halen, of daar een boot image in zit?

edit 2 ; oh, wacht. werkt ws wel, maar gaat zo langzaam via micro-usb als ik geen extreem snel kaartje heb, ik lees nu dat mensen zo ongeveer de hele nacht hun kaartje aan het booten zijn. Afijn, morgen usbc -> usb kabel binnen, gaat het via usb stickie.

[ Voor 36% gewijzigd door maartend op 22-09-2022 16:59 ]

• cold_as_ijs
Heb nu een raar probleem, mijn collections in mijn steam library raken steeds leeg. Ik heb (teveel) roms op de deck staan, krijg je als je paar grote rom packs download met 3 verschillende versies per game ;). Anyway, voorheen zorgde de steam rom manager van emudeck ervoor dat de roms mooi in aparte collections kwam per console, alleen nu ineens verdwijnen die iedere keer als ik van desktop naar game mode switch. In game mode staan wel de folders maar die zijn leeg en in desktop mode zijn de folders verdwenen. Heb nog niet kunnen vinden hoe ik dit moet oplossen

• NosferatuX
  • Niet online
Ik dacht altijd dat de lag en het brakke werken van het keyboard te maken had met software. De deck die retour is gegaan had dat en de vervanger ook.
Echter nu ik windows heb geinstalleerd merk ik in principe exact hetzelfde dus software zeer onwaarsschijnlijk denk ik. Het lijkt haast alsof het scherm gewoon de meest brakke touch heeft en de lag daardoor komt en je het dus voornamelijk merkt met typen

• Pierre_nr1
NosferatuX schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:44:
Ik dacht altijd dat de lag en het brakke werken van het keyboard te maken had met software. De deck die retour is gegaan had dat en de vervanger ook.
Echter nu ik windows heb geinstalleerd merk ik in principe exact hetzelfde dus software zeer onwaarsschijnlijk denk ik. Het lijkt haast alsof het scherm gewoon de meest brakke touch heeft en de lag daardoor komt en je het dus voornamelijk merkt met typen
Dat vond ik ook, maar dankzij de beta client update van eergisteren reageert het toetsenbord weer perfect.

https://www.steamdeck.com/nl/news

• NosferatuX
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:07:
[...]

Dat vond ik ook, maar dankzij de beta client update van eergisteren reageert het toetsenbord weer perfect.

https://www.steamdeck.com/nl/news
Gelijk even proberen!

Edit

Hm, merk eerlijk gezegd niet veel verschil vooral bij snel typen niet. Welk toetsenbord thema gebruik je?

[ Voor 16% gewijzigd door NosferatuX op 22-09-2022 21:07 ]

• Pierre_nr1
NosferatuX schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:54:
[...]

Gelijk even proberen!

Edit

Hm, merk eerlijk gezegd niet veel verschil vooral bij snel typen niet. Welk toetsenbord thema gebruik je?
Spectrum. Ik merk het verschil wel degelijk, niet totaal probleemloos maar wel veel beter dan dat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
cold_as_ijs schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:05:
Heb nu een raar probleem, mijn collections in mijn steam library raken steeds leeg. Ik heb (teveel) roms op de deck staan, krijg je als je paar grote rom packs download met 3 verschillende versies per game ;). Anyway, voorheen zorgde de steam rom manager van emudeck ervoor dat de roms mooi in aparte collections kwam per console, alleen nu ineens verdwijnen die iedere keer als ik van desktop naar game mode switch. In game mode staan wel de folders maar die zijn leeg en in desktop mode zijn de folders verdwenen. Heb nog niet kunnen vinden hoe ik dit moet oplossen
Nou probleem lijkt te zijn opgelost. Had mijn pc aangeslingerd en even in en uitgelogd in steam. Toen de op de deck de rom manager weer gedraaid en nu blijven de collecties weer gevuld. Gek genoeg is de steam cliënt op de pc al heel lang niet meer aan geweest, dus waarom dit helpt weet ik niet. Misschien een sync probleem bij steam ofzo.
Blij dat het weer werkt. Aangezien in gaming mode je iets andere filters hebt dan in desktop mode is het onbegonnen werk om bepaalde non-steam games te vinden tussen een paar duizend ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Laatst online: 21:07
Ik lijk een stap te missen in het installeren van de Emudeck. Installatie is voltooid en emudeck geopend via de steam rom manager en vervolgens de app list gedraaid echter verschijnt er niks in de steam library. Iemand tips?

http://www.emudeck.com/#how_to_install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:19
vinpower schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:43:
Ik lijk een stap te missen in het installeren van de Emudeck. Installatie is voltooid en emudeck geopend via de steam rom manager en vervolgens de app list gedraaid echter verschijnt er niks in de steam library. Iemand tips?

had je Steam zelf wel afgesloten in desktop mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Voor iedereen die vaak in Desktop modus zit, zit er een mooie verbetering in de nieuwste Beta van de Steam Client channel: een stevige update aan de on-screen keyboard.

Ik gebruik hem zelf bijna nooit, maar als je veel moet typen voor emulatie e.d. is het misschien een goed idee om je in te schrijven bij de Beta Client.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
XanderDrake schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:33:
Voor iedereen die vaak in Desktop modus zit, zit er een mooie verbetering in de nieuwste Beta van de Steam Client channel: een stevige update aan de on-screen keyboard.

Ik gebruik hem zelf bijna nooit, maar als je veel moet typen voor emulatie e.d. is het misschien een goed idee om je in te schrijven bij de Beta Client.
Dat is al oud nieuws, deze is al te downloaden via de stable channel. Hier te lezen :

https://store.steampowered.com/news/app/1675200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
vinpower schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:43:

Heb je ook op save geklikt na dat de applist gegenereerd was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Laatst online: 21:07
sderooij schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:02:
[...]

had je Steam zelf wel afgesloten in desktop mode?
Ik denk dat dit het was! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:19
goed om te horen, veel game plezier! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tip ; probeer steamos niet van een micro-sd te installeren. Duurt dagen voor het is opgestart. Gewoon USB-C -> USB kabeltje en daar dan USB3 stick in plempen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:24
Ik heb speciaal voor mijn Steam Deck een uitvoering: Sandisk Ultra Dual Drive Go 64GB Zwart gekocht. Die heeft zowel een USB A als USB Type C aansluiting dus dat maakt het overzetten van bestanden heel makkelijk.
Het enige nadeel is dat 'ie best warm kan worden bij gebruik, dus dat is iets om rekening mee te houden als je 'm uit je PC/Steam Deck wilt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 12:49
Die heb ik ook, erg handig idd. Gehaald bij de locale action https://www.action.com/nl-nl/p/sandisk-dual-drive-go/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik heb voor ong 3 euro bij bol een USB-C - USB3.0 female gekocht. Met stuk kabel ertussen.

• XanderDrake
maartend schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:02:
[...]

Ik heb voor ong 3 euro bij bol een USB-C - USB3.0 female gekocht. Met stuk kabel ertussen.
Wat ik zoek is een USB C passthrough stick, kabel of splitter, zodat je op de Deck USB C poort een USB stick of disk kan aansluiten én hem kan opladen tegelijk.

Maar nog geen succes. een dock vind ik te lomp voor mobiel gebruik.

• NosferatuX
  • Niet online
XanderDrake schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:07:
[...]

Wat ik zoek is een USB C passthrough stick, kabel of splitter, zodat je op de Deck USB C poort een USB stick of disk kan aansluiten én hem kan opladen tegelijk.

Maar nog geen succes. een dock vind ik te lomp voor mobiel gebruik.
Denk dat je idd dan snel in de buurt komt van een kleine hub.
Je hebt ook dit soort dingen, geen idee hoe die werken of hoeveel stroom die doorlaten

https://www.gsmpunt.nl/ka...sxGmR_qbQL5EaAsXNEALw_wcB

• Jinoh
Heeft iemand hier ook last gehad van een U1 MicroSD die keihard throttled na een klein beetje gebruik? Bij mij keldert mijn game download en installatie op de MicroSD continu naar 0 bytes. Ik begrijp online dat het door het decrypten van de download tijdens het downloaden komt. Ook heeft het regelmatig gezorgd voor een crashende Steam Deck.... van reboots tot freezes, tot verschrikkelijke lag in het systeem.

Na een beetje zoeken hadden mensen die een Samsung Pro Plus MicroSD (uitvoering: Samsung PRO Plus 512GB) halen er geen last meer van. Echter zijn dit MicroSD's die boven de specificaties van de MicroSD Slot op de Steam Deck uitkomen.

Ben graag benieuwd hoe veel mensen dit overkomt.

Ik gebruik nu geen MicroSD meer, en alles gaat super lekker als ik het op de SSD doe.

[ Voor 24% gewijzigd door Jinoh op 24-09-2022 09:34 ]

• Evernote
Jinoh schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:32:
Heeft iemand hier ook last gehad van een U1 MicroSD die keihard throttled na een klein beetje gebruik? Bij mij keldert mijn game download en installatie op de MicroSD continu naar 0 bytes. Ik begrijp online dat het door het decrypten van de download tijdens het downloaden komt. Ook heeft het regelmatig gezorgd voor een crashende Steam Deck.... van reboots tot freezes, tot verschrikkelijke lag in het systeem.

Na een beetje zoeken hadden mensen die een Samsung Pro Plus MicroSD (uitvoering: Samsung PRO Plus 512GB) halen er geen last meer van. Echter zijn dit MicroSD's die boven de specificaties van de MicroSD Slot op de Steam Deck uitkomen.

Ik gebruik nu geen MicroSD meer, en alles gaat super lekker als ik het op de SSD doe.
Ik kan me ook melden, zowel met de Samsung EVO Plus (A2) 512GB als de Amazon Basics (A1) 1TB heb ik hier last van.

Ik merk ook dat bepaalde games echt vanaf de SSD gespeeld dienen te worden zoals bijvoorbeeld Final Fantasy 7 Remake.
Als een nieuw gebied inlaadt dan tanked de performance naar 0fps en loopt het spel gewoon een seconde vast, als de game vanaf de SSD draait gebeurd dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Jinoh schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:32:

nou ik had dus hier last van een paar weken geleden:
XanderDrake schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:40:
Hmm. Gister had ik voor het eerst dat ik een tikkeltje irritatie had richting mij Steam Deck en mijn keuze voor het 64GB model
  • Nou, dan maar weer terug naar Apex Legends. Gister nieuwe update uitgekomen, leuk 20 gb downloaden... Prima, ik speel even iets anders tot hij klaar is. NOPE! Bijna alles staat op de MicroSD kaart, wat betekend dat je óf kan downloaden en installeren óf gamen. Niet tegelijkertijd, daar is geen I/O bandbreedte voor, draait extreem slecht... Dus ben ik maar wat anders gaan doen.
En dit is met de "goede" Samsung Evo plus 512gb... Een betere MicroSD dan deze kost echt een flinke duit.
NosferatuX schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:28:
[...]

Denk dat je idd dan snel in de buurt komt van een kleine hub.
Je hebt ook dit soort dingen, geen idee hoe die werken of hoeveel stroom die doorlaten

https://www.gsmpunt.nl/ka...sxGmR_qbQL5EaAsXNEALw_wcB
Bedankt voor het meedenken, maar als ik naar de reviews kijk, gaat deze het waarschijnlijk ook niet doen. Hubje it is.

Pagina: 1 ... 51 ... 117 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.