Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
arienvanhelden schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:07:
[...]

Dus alleen gebruiken voor game-opslag?
Ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-07 21:20
Stuttering fix voor Cult of the Lamb en mogelijk andere Unity games d.m.v. het toevoegen extra parameters aan de boot.config files.
gfx-enable-gfx-jobs=1
gfx-enable-native-gfx-jobs=1
gc-max-time-slice=1
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvkuppeveld
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-07 07:30
Apie! schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:17:
[...]

Hoe heb je die cliënt geïnstalleerd? Ik heb afgelopen weekend die AppImage gedownload en er zo Horizon Zero Dawn mee gespeeld op de SD, maar heb tot nu toe nergens last van gehad.

Shadow op m’n SD is echt d:)b
Hoi,
Ik ben via desktop maar google chrome gegaan, ingelogd op shadow en de linux client gedownload en deze uitgevoerd. Maar zoals ik al vertelde deze werkt niet correct, alle kleuren verkeerd.

mvg

RJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:07
Een tijdje geleden maakte ik een melding van een nieuwe Dock afkomstig van JSAUX, een tweede versie met een paar updates. Nu heeft JSAUX er een schepje bovenop gedaan met zijn premium dock, de 6-in-1 M.2 Docking Station:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.golmedia.net/uploads/articles/article_media/15294152471662375822gol1.jpg
Uiteraard heeft deze Dock alle de meeste perks van de vorige docks, maar nu ook met een M.2 slot er in! Ideaal als je achter je TV andere dingen speelt dan on the road! Ik vind hem er ook erg vet uitzien!
Je kan hem morgen hier bestellen, met EARLY BIRD korting van 30% 8)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:28:
Uiteraard heeft deze Dock alle perks van de vorige docks, maar nu ook met een M.2 slot er in!
Onwaar.

2 USB 3.0 poorten in plaats van 3.
Geen DisplayPort aansluiting.

Verder vind ik 50 USD meer voor enkel een M.2 slot prijzig. Daarvoor hadden gerust de missende poorten erop mogen zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 06-09-2022 21:54 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 15:34

GeNiTaLiX

Naapje

Als het goed is komt de deck vandaag binnen. Ik wil heel graag PS2 (Def Jam FFNY) er werken op zien te krijgen. (Brings back memories). Hopeljik goed te doen via Emudeck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-07 09:20
GeNiTaLiX schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:52:
Als het goed is komt de deck vandaag binnen. Ik wil heel graag PS2 (Def Jam FFNY) er werken op zien te krijgen. (Brings back memories). Hopeljik goed te doen via Emudeck!
Emudeck instaleren ging best makkelijk, een keyboard maakt dingen wel makkelijker. Hoewel ik nu wel steeds beter met de onboard overweg kan. Verder even ROM kopieren en de ROM manager draaien. Let wel dat je controls anders werken als de steam app in desktop mode is afgesloten. Als je de rom manager draait gebeurd dat automatisch namelijk. Linker en rechter muisklik zitten niet meer onder de trackpad maar op L2 R2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:00
Hebben jullie ook last van dat jullie in desktop mode dubbel op de letters moet drukken om iets te kunnen typen? Het gaat dan om de onboard keyboard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:30

The Chosen One

Zie signature!

Heb redelijk vaak dat ik letters mis ja. Heel langzaam typen en goed opletten...

Had ook nog wel een knop op de SD zelf willen hebben om het toetsenbord op te roepen. (en ja ik ken de shortcut) Als je in desktop mode zit is dat ook wel fijn. Kun je nog een backtrigger instellen? Buiten en binnen games?

Emudeck krijg ik nog niet werkend. Als ik die generate app/games list of zo wil doen krijg ik iets als "close Steam first".

[ Voor 16% gewijzigd door The Chosen One op 07-09-2022 16:02 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:35
Jeetje, Ik zit ondertussen hier en daar steeds video's te kijken van mensen die gewoon lekker de games portable spelen. Ik kan niet wachten totdat ik hem heb om dan gewoon lekker de Steam Deck te pakken en lekker op de bank te luieren. Gewoon ook lekker van die grotere maar toch wat oudere games te spelen zoals Elder Scrolls Oblivion. Heerlijk lijkt me dat.

De Steam Deck heb ik pas 2 september gereserveerd zal nog wel even geduld moeten hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

rjvkuppeveld schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:21:
[...]

Hoi,
Ik ben via desktop maar google chrome gegaan, ingelogd op shadow en de linux client gedownload en deze uitgevoerd. Maar zoals ik al vertelde deze werkt niet correct, alle kleuren verkeerd.

mvg

RJ
Het duurde even voordat ik het me herinnerde, maar volgens mij heb ik dit ook gehad toen ik de SD net had en heb ik toen de oplossing van hier uitgevoerd:

https://forum.shadow.tech.../using-on-steam-deck-4120

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
pvink schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:59:
Hebben jullie ook last van dat jullie in desktop mode dubbel op de letters moet drukken om iets te kunnen typen? Het gaat dan om de onboard keyboard.
Ja het keyboard is een lagfest waar een 45$ china tablet zich voor zou schamen >:)

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-07 10:16
Eindelijk de Deck binnen!

Wat een gedoe zeg. Nu net pas werkend gekregen, na 5 uur...

Bleef heel de tijd hangen op 1 second remaining. Eerste keer iets van 3 uur laten doordraaien, zonder success. Meerdere keren herstart, elke keer hetzelfde probleem. Van een maatje een usb-c dock geleend met ethernet aansluiting. Opstarten, ethernet selecteren en bam, werkt. Hij wilt gewoon niet de updates installeren via WiFi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Emudeck installeren was goed te doen. Je moet inderdaad even steam sluiten om de spellen in te laden.

Wat ik doe is Discover toevoegen als non steam app. Dan kun je zonder fuzz remote Desktoppen naar je steam Deck en via je pc alles installeren en klaarzetten.

Ook heb ik via lutris far cry 6 geïnstalleerd. Ook dit werkte behoorlijk goed met hoge Settings met cloud save. Het enige probleem daarbij is dat ik de taskbar blijf zien. Maar misschien heeft iemand daar een fix voor ? ;)
ArawnofAnnwn schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:25:
Hij wilt gewoon niet de updates installeren via WiFi...
Er zijn wat problemen met draadloze verbindingen zonder updates en/of de juiste instellingen (die je mogelijk niet kan doen zonder updates). Kip en ei. ;)

Gebruik maken van een 2,4 GHz kanaal lijkt het stabielst, ook al is het niet het snelst.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:04
GeNiTaLiX schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:44:
Emudeck installeren was goed te doen. Je moet inderdaad even steam sluiten om de spellen in te laden.

Wat ik doe is Discover toevoegen als non steam app. Dan kun je zonder fuzz remote Desktoppen naar je steam Deck en via je pc alles installeren en klaarzetten.

Ook heb ik via lutris far cry 6 geïnstalleerd. Ook dit werkte behoorlijk goed met hoge Settings met cloud save. Het enige probleem daarbij is dat ik de taskbar blijf zien. Maar misschien heeft iemand daar een fix voor ? ;)
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Zoiets?

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Hey, nee. Ik gaf meer als tip dat je ook prima zonder Bluetooth toetsenbord en muis gewoon via remote desktop de steam Deck kunt configureren. Door een Desktop app als niet steam app toe te voegen.L en dan te connecten met je desktop pc en daar dus de controls van gebruiken.

Ik bedoel dat als ik far cry opstart (standalone op de deck) de taakbalk (onderkant) in beeld blijft

• Arunia
  • Laatst online: 21:04
GeNiTaLiX schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:36:
[...]

Hey, nee. Ik gaf meer als tip dat je ook prima zonder Bluetooth toetsenbord en muis gewoon via remote desktop de steam Deck kunt configureren. Door een Desktop app als niet steam app toe te voegen.L en dan te connecten met je desktop pc en daar dus de controls van gebruiken.

Ik bedoel dat als ik far cry opstart (standalone op de deck) de taakbalk (onderkant) in beeld blijft
Sorry, doelde alleen op het onderste stuk, maar wellicht is het zoiets. Je zou het bij instellingen kunnen controleren. Maar kan ook de manier van installeren of opstarten zijn.

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-06 13:32
The Zep Man schreef op donderdag 8 september 2022 @ 06:48:
[...]

Er zijn wat problemen met draadloze verbindingen zonder updates en/of de juiste instellingen (die je mogelijk niet kan doen zonder updates). Kip en ei. ;)

Gebruik maken van een 2,4 GHz kanaal lijkt het stabielst, ook al is het niet het snelst.
Dus wat als je WiFi niet werkt en je hebt geen dock? :?
arienvanhelden schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:58:
Dus wat als je WiFi niet werkt en je hebt geen dock? :?
Recovery procedure met een nieuwer recovery image toepassen. Kan met een microSD kaart.

Ik ga een RAM upgrade proberen... dit kan zo niet langer. Ik draai 3 spellen, CEMU en Chrome tegelijk en de boel loop gewoon vast :P

Maar sinds wanneer kan je meerdere spellen tegelijk spelen eigenlijk? Ik dacht dat ook niet kon op 1 apparaat.

• arienvanhelden
Tadango schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:21:
Ik ga een RAM upgrade proberen... dit kan zo niet langer. Ik draai 3 spellen, CEMU en Chrome tegelijk en de boel loop gewoon vast :P

Maar sinds wanneer kan je meerdere spellen tegelijk spelen eigenlijk? Ik dacht dat ook niet kon op 1 apparaat.
Kan op je PC toch ook gewoon? Het blijft natuurlijk gewoon een computer hé :P
arienvanhelden schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:23:
[...]

Kan op je PC toch ook gewoon? Het blijft natuurlijk gewoon een computer hé :P
Maar ik dacht dat op de Steam Deck nooit kon? Of heb ik dat altijd gemist?

• arienvanhelden
Tadango schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:30:
[...]

Maar ik dacht dat op de Steam Deck nooit kon? Of heb ik dat altijd gemist?
Misschien dat je verwart bent met het feit dat je maar 1 apparaat kan gebruiken? Dus je kunt niet op je Steam Deck spelen EN op je PC tegelijkertijd. (Met hetzelfde account)

[ Voor 3% gewijzigd door arienvanhelden op 08-09-2022 16:37 ]

• ArawnofAnnwn
The Zep Man schreef op donderdag 8 september 2022 @ 06:48:
[...]

Het is nu in ieder geval opgelost, maar wel heel slecht dat het uberhaupt gebeurd. Nu kon ik een dock lenen, anders kon ik heel de steam deck niet eens gebruiken vanwege die bug. Had ook al geprobeerd via een telefoon hotspot, maar dat was ook geen success.
ArawnofAnnwn schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:21:
Nu kon ik een dock lenen, anders kon ik heel de steam deck niet eens gebruiken vanwege die bug.
Lees ook mijn andere reactie. Waarschijnlijk was dit via een recovery procedure ook op te lossen (tijdelijk microSD kaart nodig). Niet ideaal, maar ook niet het einde van de wereld.

• ArawnofAnnwn
The Zep Man schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:27:
[...]

Lees ook mijn andere reactie. Waarschijnlijk was dit via een recovery procedure ook op te lossen (tijdelijk microSD kaart nodig). Niet ideaal, maar ook niet het einde van de wereld.
Ahh ok. Was handig geweest als het niet was gebeurd.

Maar goed, deck gaat waarschijnlijk terug via RMA... Een van de knoppen doet het niet goed. Nu al, met misschien 30 minuten speeltijd. Na al het gedoe met bezorgen krijg ik dit. Heb een support ticket aangemaakt, dit is niet speelbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 08-09-2022 19:46 ]

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:49
2e SD is nu te bestellen...nu even denken of de vrouw deze wilt... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
Zojuist ook onverwacht de melding van Steam gekregen dat ik de 512GB Steam Deck kan bestellen. Zat nog even te twijfelen, want eigenlijk had ik liever de lagere versie gereserveerd, en de SSD zelf geüpgrade, om wat centen te besparen.

Maar de 'You have 2 days to order' deed z'n werk, en ik ben toch gezwicht :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-07 13:44
Deck(64) binnen, microsd komt vandaag (512). Meteen emudeck er op gezet, en weer verbaasd over hoe belachelijk goed CEMU is. Op mijn PC was het al fantastisch maar op de deck werkt het zo goed dat ik mij afvraag waarom andere emulators het zo zwaar hebben soms.

Was wel wat teleurgesteld in hoeveel van mijn spellen in de lijst met works great stonden, maar als alternatief maar meteen crankshaft en protondb geïnstalleerd. Geeft tenminste meer aan wat wel en niet werkt en daar wat platinums gevonden. Zou leuk zijn als valve wat meer filters toevoegd voor de gele spellen, sommige issues boeien mij daar minder dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Laatst online: 29-04 09:29
Eindelijk mijn deck binnen, mooi ding, lekker stil ook en fijn om alle input opties te hebben.

Wel even wennen, het is echt nog geen apparaat voor mensen zonder computer kennis. Ik zit al redelijk lang in IT, maar wat een uitzoekwerk allemaal als je ook spellen buiten de Steam store hebt die je wil spelen.

Het moeten duiden van applicatie zoals Heroic, Lutris, Bottles, wanneer gebruik je wat?
En hoe je kan wisselen van Proton versie. en heb je ook nog Proton GE en Wine

Ik heb mijn red dead redemption 2 (epic + rockstar launcher nodig) nog niet aan de praat gekregen. Lijkt ook een lastige applicatie met Proton, specifieke versie nodig.

Ook nog uit zoeken wat betreft rechten die een flatpak applicatie heeft om bv schortscuts toe te voegen aan non-steam games tab. Files van SteamOS zijn read-only,

Enfin. heeft iemand misschien een bron waar allemaal van dit soort tips staan, of faq?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arienvanhelden
ido_nl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:26:
Eindelijk mijn deck binnen, mooi ding, lekker stil ook en fijn om alle input opties te hebben.

Wel even wennen, het is echt nog geen apparaat voor mensen zonder computer kennis. Ik zit al redelijk lang in IT, maar wat een uitzoekwerk allemaal als je ook spellen buiten de Steam store hebt die je wil spelen.

Het moeten duiden van applicatie zoals Heroic, Lutris, Bottles, wanneer gebruik je wat?
En hoe je kan wisselen van Proton versie. en heb je ook nog Proton GE en Wine

Ik heb mijn red dead redemption 2 (epic + rockstar launcher nodig) nog niet aan de praat gekregen. Lijkt ook een lastige applicatie met Proton, specifieke versie nodig.

Ook nog uit zoeken wat betreft rechten die een flatpak applicatie heeft om bv schortscuts toe te voegen aan non-steam games tab. Files van SteamOS zijn read-only,

Enfin. heeft iemand misschien een bron waar allemaal van dit soort tips staan, of faq?
Hier staat vrij veel informatie, ook wat betreft Emulators https://github.com/mikeroyal/Steam-Deck-Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Blijkbaar is er een issue met Heroic en epic games. Ik heb er ook problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOTG schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:49:
Blijkbaar is er een issue met Heroic en epic games. Ik heb er ook problemen mee.
Klopt, sommige spellen werken compleet niet. De epic launcher zelf gebruiken werk wel dus het lijkt me een heroic issue via proton oid aangezien ik dezelfde proton versie voor de epic launcher gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 21:50
Ik hoop dat Fifa 23 speelbaar is op de steamdeck!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:49
heb nog een reservering voor een 256gb die morgenmiddag vervalt, kan ik iemand blij maken (msrp)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Laatst online: 14-07 20:11
Het is me gelukt om Lutris te installeren en ook Origin (blanco icon op het bureaublad om een of andere reden) Maar na het installeren van 2 games zie ik geen iconen voor deze games in lutris. Is hier wat aan te doen ? Want nu kan ik ze ook niet toevoegen aan Steam als non-steam game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjvkuppeveld
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-07 07:30
Apie! schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:14:
[...]

Het duurde even voordat ik het me herinnerde, maar volgens mij heb ik dit ook gehad toen ik de SD net had en heb ik toen de oplossing van hier uitgevoerd:

https://forum.shadow.tech.../using-on-steam-deck-4120
Bedankt, ik heb hem ondertussen ook goed aan de praat gekregen, in de instellingen moest in naar advanced gaan en dan bij kleuren kiezen 4-4-4 en nu draait het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkDGX
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik heb een Deck met een 256 SSD, maar merk dat dit eigenlijk toch te weinig is. Wil eigenlijk upgraden naar 1TB. Heeft iemand aanraders voor goede SSDs? Kan bij Nederlandse webshops maar weinig 2230 M.2 SSDs vinden. 1TB eigenlijk helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkDGX schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:39:
Ik heb een Deck met een 256 SSD, maar merk dat dit eigenlijk toch te weinig is. Wil eigenlijk upgraden naar 1TB. Heeft iemand aanraders voor goede SSDs? Kan bij Nederlandse webshops maar weinig 2230 M.2 SSDs vinden. 1TB eigenlijk helemaal niet.
Ik heb deze gekocht maar momenteel is die uitverkocht: https://www.reichelt.nl/n....html?&trstct=pos_0&nbc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
NosferatuX schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:42:
[...]

Ja die gebruik ik ook maar die doet het niet meer helaas. Wanneer je de URL plakt krijg je foutmelding ipv je account ID ;(
Had er ook last van, de online tool geeft problemen. Maar er zit ook een python script bij chiaki psn-account.py oid. Als je een pc/laptop hebt even python 3 installeren of even muis en keyboard koppelen aan je steam deck. Dan het script vanuit terminal/cmd draaien. Werkte zonder problemen bij mij. Net zelfs even Ghost of Tsushima gespeeld, alleen snel genoeg ontdekt dat het niet helemaal lekker werkt vanwege de touchbar die ontbreekt. Maar zag al dat er een chiaki deck versie is: https://streetpea.github.io/chiaki4deck/setup/

Heb hem nog niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
The Zep Man schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:52:
[...]

Onwaar.

2 USB 3.0 poorten in plaats van 3.
Geen DisplayPort aansluiting.

Verder vind ik 50 USD meer voor enkel een M.2 slot prijzig. Daarvoor hadden gerust de missende poorten erop mogen zitten.
Wat moet je met al die poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik? DisplayPort voor betere compatibiliteit en mogelijkheden met DP schermen, USB poorten voor toetsenbord/muis(-ontvanger(s)), USB headset, bedrade controllers/ontvangers, wellicht wat extra opslag bij 'docked' gebruik...

Alles voor mij om hoge latency te voorkomen, dus geen Bluetooth.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 12-09-2022 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:58:
[...]

Ik? DisplayPort voor betere compatibiliteit en mogelijkheden met DP schermen, USB poorten voor toetsenbord/muis(-ontvanger(s)), USB headset, bedrade controllers/ontvangers, wellicht wat extra opslag bij 'docked' gebruik...

Alles voor mij om hoge latency te voorkomen, dus geen Bluetooth.
Klinkt alsof je erg zoekende bent om, maar zoveel mogelijk poorten te willen vullen. Als latency een ding voor je is, dan is een SteamDeck niet het juiste apparaat om te gebruiken. Je zal meer last hebben van je lage fps dan van input latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seth_Chaos schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:18:
Klinkt alsof je erg zoekende bent om, maar zoveel mogelijk poorten te willen vullen.
Ik ben ik, en ik heb voldoende use cases voor meer poorten. Voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Nou, ik ben benieuwd hoe soepel dit gaat.
Hi there,

Thank you for providing those details.

We've initiated the RMA process for you.

Steam will email you two PDF files - an RMA instruction sheet and a pre-paid shipping label. You can also access these files from the Help Site. Please review the return packaging guide to ensure your hardware remains safe in transit. Please allow 24 hours for the label to be sent to your email.

Use the list below to prepare your return:
If your device is functional, back up your game installs and any other data you'd like to keep via a microSD card or another external storage device (Valve is not responsible for loss of any data left on your device). Then perform a factory reset on your device by pressing the Steam button and going to Settings > System > Reset to factory state.
Print your RMA instruction sheet.
Print the shipping label and place it on the exterior of the box.
Include the following items inside the box:
RMA instruction sheet, bar code up.
Steam Deck with serial number (), placed inside original carrying case.
Steam Deck PSU cable.
Failure to follow these instructions may cause severe processing delays. You may be required to pay additional shipping costs in order to send any missing items.

Note: We aren't able to return unspecified items included with your RMA, such as microSD cards, screen protectors, or third party components.

Steam Support
Wat mij opvalt is dat je dus de originele lader en bescherm case moet bewaren voor retourzenden. Dus voor mensen die een andere case kopen, is dit wel iets om op te letten. De originele lader gebruik ik niet. Gebruik een siliconen USB-C kabel die ik verbind naar mijn pinepower dekstop. Veel soepeler waardoor ik gewoon door kan gamen met de kabel verbonden zonder dat deze in de weg zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
Wellicht ben ik de enige die probeert om de oplader in de "snack pocket" op te bergen...
...ik vind het in ieder geval maar slecht passen.

Ik ben dus eigenlijk van plan een extra oplader aan te schaffen.
Kijkende naar allerlei posts hierzo is me al duidelijk dat het een 40+ watt USB PD oplader moet zijn.

Enige wat ik me nu hardop afvraag: heeft iemand een goede tip voor een oplader die voldoet + zonder problemen in de "snack pocket" past?
(bij voorkeur zelfs in die pouch... en dan die pouch in de "snack pocket")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Corvo ik zat al te kijken naar een andere case voor de deck. Vind het ook een vrij onhandig design idd. Ik denk persoonlijk dat het lastig wordt om een goede oplader te vinden die compact genoeg is om er in te passen zodat de case plat kan liggen.

Toevallig dat ik even naar de dock van JSAUX aan het kijken was, ze hebben voor 30 euro al een case waar je wel je oplader in kwijt kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
cold_as_ijs schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:38:
@Corvo ik zat al te kijken naar een andere case voor de deck. Vind het ook een vrij onhandig design idd. Ik denk persoonlijk dat het lastig wordt om een goede oplader te vinden die compact genoeg is om er in te passen zodat de case plat kan liggen.

Toevallig dat ik even naar de dock van JSAUX aan het kijken was, ze hebben voor 30 euro al een case waar je wel je oplader in kwijt kan.
Ik neem aan dat je dan deze bedoeld?
https://www.jsaux.com/products/steam-deck-carrying-case

Volgens mij past hier zelfs een Baseus 30.000 mAh Powerbank in. (Ofwel, een hoop ruimte)

[ Voor 4% gewijzigd door Evernote op 12-09-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Evernote schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:23:
[...]

Ik neem aan dat je dan deze bedoeld?
https://www.jsaux.com/products/steam-deck-carrying-case

Volgens mij past hier zelfs een Baseus 30.000 mAh Powerbank in. (Ofwel, een hoop ruimte)
Ja eigenlijk is hier wel iets voor te zeggen: in de huidige Steam Deck Case die je erbij krijgt geleverd, past niets behalve de Deck. Deze case is niet veel groter en wel veel praktischer.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
XanderDrake schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:32:
[...]

Ja eigenlijk is hier wel iets voor te zeggen: in de huidige Steam Deck Case die je erbij krijgt geleverd, past niets behalve de Deck. Deze case is niet veel groter en wel veel praktischer.
Precies, hij is qua volume niet echt veel groter maar de case zelf is veel praktischer en ik word zelf helemaal gestoord van die pouch en snack pocket waar die oplader gewoon niet goed in past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
Niet het antwoord wat ik zocht, maar zekers blij met de JSAUX carying-case tip.
Ik verwacht dat ik vanavond een nieuwe case ga bestellen. Dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
Corvo schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:25:
Niet het antwoord wat ik zocht, maar zekers blij met de JSAUX carying-case tip.
Ik verwacht dat ik vanavond een nieuwe case ga bestellen. Dank!
Vergeet de kortingscode niet!
jsaux2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
Mijn bestel datum is vervroegd naar q4 :)

Nou lijken mij de Forza Horizon games heel erg leuk voor de SD. Op mijn PC crashen zowel 4 als 5 als er een cutscene komt. Heel vervelend want de game lijkt me erg leuk.

Iemand hier ervaring met Forza Horizon 4 of 5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:28
MarcoM schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:48:
Mijn bestel datum is vervroegd naar q4 :)

Nou lijken mij de Forza Horizon games heel erg leuk voor de SD. Op mijn PC crashen zowel 4 als 5 als er een cutscene komt. Heel vervelend want de game lijkt me erg leuk.

ja ik heb 4 en 5 op SD gespeeld, is goed te doen, wel alles op low!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
MarcoM schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:48:
Mijn zoontje speelt beide op de Steam Deck met Xbox Cloud gaming, werkt prima. Via steam werkt het ook prima volgens deze video: YouTube: Forza Horizon 5 - Steam Deck handheld gameplay | 60fps high graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
talkatoo schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:17:
[...]

Mijn zoontje speelt beide op de Steam Deck met Xbox Cloud gaming, werkt prima. Via steam werkt het ook prima volgens deze video: YouTube: Forza Horizon 5 - Steam Deck handheld gameplay | 60fps high graphics
Ik heb geen xbox cloud gaming. Maar via Steam lijkt het dus prima te werken. Gelukkig is Steam support soepel met geld terug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:55
Heb de 6-in-1 dock van JSAUX van JSAUX gekocht. Sinds 1 september staat de order op aangemeld bij DHL. Houdt rekening met vertraging als je van ze koopt. De bluetooth keyboard een week later besteld bij Aliexpress al in NL.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
MarcoM schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:37:
[...]

Ik heb geen xbox cloud gaming. Maar via Steam lijkt het dus prima te werken. Gelukkig is Steam support soepel met geld terug geven.
Je kan Xbox cloud gaming 1 maand proberen voor €1,-. Daarna niet verplicht om een abonnement te nemen. Een perfecte mogelijkheid om het hele aanbod van games uit te proberen.

Link naar de uitleg hoe te installeren : Xbox Cloud Gaming in Microsoft Edge with Steam Deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:16:
[...]

Had er ook last van, de online tool geeft problemen. Maar er zit ook een python script bij chiaki psn-account.py oid. Als je een pc/laptop hebt even python 3 installeren of even muis en keyboard koppelen aan je steam deck. Dan het script vanuit terminal/cmd draaien. Werkte zonder problemen bij mij. Net zelfs even Ghost of Tsushima gespeeld, alleen snel genoeg ontdekt dat het niet helemaal lekker werkt vanwege de touchbar die ontbreekt. Maar zag al dat er een chiaki deck versie is: https://streetpea.github.io/chiaki4deck/setup/

Heb hem nog niet getest
Binnekort even uitproberen, thanks

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• cold_as_ijs
Laatste dagen bezig geweest om van alles aan de gang te krijgen op de SD. Moet volgende week een dagje naar het ziekenhuis, gelukkig niks ernstigs. Anyway ben er wel achter dat de deck wat nukken heeft met non steam games. Ja het is meer een linux dingetje, maar dit is het steam deck topic dus moet ergens venten _O- .
Ik had GTA 5 geclaimed op epic toen hij gratis was. Dit is natuurlijk een vervelende game door zowel epic als de rockstar launcher. Eerst via lutris geprobeerd, kon mijn epic account niet toevoegen. Natuurlijk eerst 5 x proberen met een fijn auto generated strong password uit firefox.
Uiteindelijk ingelogd in epic door EGS op te starten. GTA geïnstalleerd, proberen vanuit EGS op te starten failed de boel op installeren van de rockstar launcher. Paar keer geprobeerd door zowel de game als als EGS aan steam toe te voegen. Niks werkte. Heroic geïnstalleerd, zelfde probleem.

Hoop opgegeven, wat andere dingen gedaan zoals games van disc installeren. Nu kwam ik er achter dat dit ook iets meer moeite kost als gepland, EGS opgestart om GTA te verwijderen. Nou start ik de boel op en draait de rockstar launcher maar crashed. Beter dan vorige keer. Nogmaals opgestart en kon gamen, helaas wat dips en weer een crash in de proloog. Terug naar game mode en kon de proloog doorkomen maar uiteindelijk weer een crash.

Toen maar besloten om de gewoon paar steam games te kopen. Nu heb ik GTA5 al een keer of 3 uitgespeeld. Als alternatief maar the witcher 3 goty gekocht + teardown en witcher 1,2. Die laatste 2 hebben wat issue op de deck, maar voor die paar euro maar voor lief genomen. Nu heb ik in de early ages van wine ook op linux gegamed, maar hoopte dat het iets makkelijker was geworden. Maar misschien ben ik ook ondertussen teveel verwend met mijn consoles :D.

Verder is het een top apparaat hoor. Nu bezig met emulatie catalogus updaten. 5-6e generatie gaat goed. Zit nog met Wiiu te kloten, nog niet helemaal duidelijk welke files cemu gebruikt.
cold_as_ijs schreef op woensdag 14 september 2022 @ 01:08:
Toen maar besloten om de gewoon paar steam games te kopen. Nu heb ik GTA5 al een keer of 3 uitgespeeld. Als alternatief maar the witcher 3 goty gekocht + teardown en witcher 1,2. Die laatste 2 hebben wat issue op de deck, maar voor die paar euro maar voor lief genomen. Nu heb ik in de early ages van wine ook op linux gegamed, maar hoopte dat het iets makkelijker was geworden. Maar misschien ben ik ook ondertussen teveel verwend met mijn consoles :D.
Witcher 1 en 2 hebben niet enkel problemen op de Deck, voornamelijk door de leeftijd van de spellen.

Veel spellen op Steam in mijn library draaien soepel (installeren, starten, spelen). Je relateert je ervaring met GTA5 dan ook naar de moeilijkste manier om dat spel te draaien, inclusief alle bloat die erbij hoort. Wellicht is het voor dat soort situaties beter dat je Windows boot, net als bij bepaalde vormen van DRM en anti-cheat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ido_nl
  • Laatst online: 29-04 09:29
cold_as_ijs schreef op woensdag 14 september 2022 @ 01:08:
Ik had GTA 5 geclaimed op epic toen hij gratis was. Dit is natuurlijk een vervelende game door zowel epic als de rockstar launcher. Eerst via lutris geprobeerd, kon mijn epic account niet toevoegen. Natuurlijk eerst 5 x proberen met een fijn auto generated strong password uit firefox.
Uiteindelijk ingelogd in epic door EGS op te starten. GTA geïnstalleerd, proberen vanuit EGS op te starten failed de boel op installeren van de rockstar launcher. Paar keer geprobeerd door zowel de game als als EGS aan steam toe te voegen. Niks werkte. Heroic geïnstalleerd, zelfde probleem.
Shit, de gratis GTA5 kennelijk gemist.

Ik probeer red dead redemption op steam deck te spelen (ook epic + rockstar launcher), nog niet gelukt. Maar er zijn nu ook wat problemen met de huidige versie proton en RDR2 en de rockstar launcher. Wachtend op een update...

Wel complex met al die launchers en online verplichting, toch belachelijk om rdrd2 op mn pc te spelen ik 2 launchers nodig heb en als 1 van de 2 een online storing heeft kan ik t spel niet spelen.

Er zijn een paar opties hoe je spellen kan installeren, een optie waarbij je de mogelijkheid hebt om de runner (heet dat zo, zoals proton) in te stellen is wel fijn

Lutris, Heroic of Bottles. Pas ook https://github.com/PhilipK/BoilR gebruikt. Dan krijgen spellen weer een eigen 'sandbox'.
Dus als ik epic launcher installeer en dan een spel en vanuit epic run, dan gebruikt die de instellingen die epic ook gebruikt. Maar als ik t spel direct opstart dan kunnen dat andere instellingen zijn dan epic, zoals proton versie.

• kuruya
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-07 17:01
Ik ben nu al 2 avonden bezig om BotW via Emudeck werkend te krijgen. Als ik het goed begrijp moet je de basegame in de rom folder stoppen en alleen de DLC en patch via CEMU installeren. Echter crasht mijn Cemu direct na het opstarten, zie nog wel kort een splash screen.

Op mijn W10 laptop heb ik het wel werkend gekregen. Ik denk dat het ook mogelijk moet zijn om de complete CEMU folder van mijn laptop 1 op 1 over te zetten naar mijn SteamDeck?

• cold_as_ijs
The Zep Man schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:12:
[...]

Witcher 1 en 2 hebben niet enkel problemen op de Deck, voornamelijk door de leeftijd van de spellen.

Veel spellen op Steam in mijn library draaien soepel (installeren, starten, spelen). Je relateert je ervaring met GTA5 dan ook naar de moeilijkste manier om dat spel te draaien, inclusief alle bloat die erbij hoort. Wellicht is het voor dat soort situaties beter dat je Windows boot, net als bij bepaalde vormen van DRM en anti-cheat. :)
Windows komt er nooit op :D
Hopelijk komt de steam deck goed van de grond, dan zal er hopelijk ook betere linux support komen van andere launchers. Eigenlijk ben ik vooral geïnteresseerd in GOG support.

Net voor de witcher 1 opgezocht, schijnt dat je de steamworks common redistributable nodig hebt.
cold_as_ijs schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:07:
Hopelijk komt de steam deck goed van de grond, dan zal er hopelijk ook betere linux support komen van andere launchers. Eigenlijk ben ik vooral geïnteresseerd in GOG support.
Voor GOG heb ik aardige ervaring via Heroic Games Launcher. Voor Steam-integratie gebruik ik Heroic Bash Launcher.

Sommige spellen werken niet via Heroic maar prima via de Epic launcher. Wellicht is daar een update voor die dat ooit oplost.
Tadango schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:33:
Sommige spellen werken niet via Heroic maar prima via de Epic launcher. Wellicht is daar een update voor die dat ooit oplost.
Bedoel je Legendary? Die werkt niet voor GOG spellen.

The Zep Man schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:37:
[...]

Bedoel je Legendary? Die werkt niet voor GOG spellen.
Nee, gewoon de Windows client via Proton. Dan werken spellen wel die via Heroic niet werken (met dezelfde proton versie).

• cold_as_ijs
kuruya schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:56:
Ik ben nu al 2 avonden bezig om BotW via Emudeck werkend te krijgen. Als ik het goed begrijp moet je de basegame in de rom folder stoppen en alleen de DLC en patch via CEMU installeren. Echter crasht mijn Cemu direct na het opstarten, zie nog wel kort een splash screen.

Op mijn W10 laptop heb ik het wel werkend gekregen. Ik denk dat het ook mogelijk moet zijn om de complete CEMU folder van mijn laptop 1 op 1 over te zetten naar mijn SteamDeck?
voor mij is het nog niet helemaal duidelijk welke bestanden precies nodig zijn. Ik heb wat roms van een bekend archief, maar daar zitten *.wua files en folders bij. Heb gisteren even een *.wua geprobeerd maar kreeg ik het niet aan de gang, moet zeggen dat ik niet meer dan de wua gekopieerd had naar de wiiu/roms directory. In CEMU stond niks en met emustation kreeg ik klachten dat het de verkeerde bestands extensie was.
Dus vanavond er maar weer verder induiken en iets meer tijd erin steken.

• LOTG
kuruya schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:56:

Je pc maakt ook gebruik van dezelfde CEMU versie en graphics api als je steam deck?

Ik heb geen ervaring met Botw maar alle spellen die ik heb geprobeerd werken tot nu toe (Xenoblade X, Wind waker, twilight princess). Dit zijn uitgepakte folders, was een zip file geen wua of zo iets.

En heb je hem met de rom manager toegevoegd aan Steam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Heb CEMU nu werkend. Oplossing was uiteindelijk om gewoon de laatste experimental versie te downloaden los van emudeck. Heb de Windows versie gebruikt met proton 7.0.4. Heb deze guide gevolgd:
https://www.reddit.com/r/...stall_cemu_on_steam_deck/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkNEI1PMK7Dhe7LgUbWtk9T7ti8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkMw1LXMCYurBRDCbL4vtsvi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door cold_as_ijs op 14-09-2022 20:16 ]

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:56

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb helaas mijn SD verkocht. Was leuk, maar lag te verstoffen en mijn zoons kraaide er niet naar. Maar ik bestel wel de v2 lol.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:44

Qu3st

Goedemorgen, ik heb al even in het topic gezocht, en ook berichten gelezen (uit maart) dat Bluetooth niet helemaal top werkt nog. Ik moet telkens handmatig mijn headset/oordopjes weer pairen. Omdat de laatste berichten uit maart komen over het pairen de vraag: hebben meer mensen hier last van?

Ik moet de apparaten eerst weer verwijderen voordat ik kan pairen, als ik uit de lijst bekende apparaten probeer te pairen dan flikkert het scherm ook een paar keer.

[ Voor 22% gewijzigd door Qu3st op 15-09-2022 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-07 21:22
Gisteren m'n Steam Deck aangekregen. Wat een machine zeg!
Ben echt onder de indruk!

Volgende te bekijken: Nintendo-games werkend krijgen op de Deck.
Ik zie hier veel voorbijkomen over Emudeck en ook cemu.
Zie niet meteen het bos door de bomen op dit moment, misschien moet ik er rustig m'n tijd voor nemen.
Of indien iemand een complete guide heeft?

Op Windows was er bvb een emulator die ook de roms automatisch ging downloaden. Bestaat dit op de deck?

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-07 09:02
Homme schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:26:
Gisteren m'n Steam Deck aangekregen. Wat een machine zeg!
Ben echt onder de indruk!

Volgende te bekijken: Nintendo-games werkend krijgen op de Deck.
Ik zie hier veel voorbijkomen over Emudeck en ook cemu.
Zie niet meteen het bos door de bomen op dit moment, misschien moet ik er rustig m'n tijd voor nemen.
Of indien iemand een complete guide heeft?

Op Windows was er bvb een emulator die ook de roms automatisch ging downloaden. Bestaat dit op de deck?
Ik ben totaal niet thuis in de emulatiewereld maar had binnen no time Nintendo roms aan de praat met Emudeck/Emulation Station. Het is echt simpel en er zijn vele guides te vinden.

Je komt al een heel eind met deze: https://www.emudeck.com/#how_to_install

Verdere stappen hier: https://www.reddit.com/r/..._emulation_guide_emudeck/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Homme Welke Nintendo consoles wil je allemaal emuleren?
Heb nog geen ervaring met CITRA, Dolphin en Yuzu. Wel met CEMU en de emulator voor SNES en NES (MAME?)

Ten eerste moet je Emudeck instaleren, dat scheelt gewoon echt ontzettend veel gedoe met veel emulators. Hier staat een goede guidehttps://steamdeckhq.com/t...p-emulation-with-emudeck/

De roms worden als games toegevoegd in je library en je kan ze direct uit je library starten.

CEMU die dan geinstalleerd wordt lijkt niet goed te werken
Ik heb deze guide gebruikt om CEMU te installeren. https://www.reddit.com/r/...stall_cemu_on_steam_deck/
Nadeel is dat je momenteel de games vanuit CEMU moet starten en je controller settings moet aanpassen om hem in gamemode goed te gebruiken

Update:
Als je het CEMU sh script update van emudeck in /home/deck/emulators/tools/launchers met het installatiepad van de nieuwe CEMU.exe install dan kan je roms direct opstarten vanuit de library.

[ Voor 10% gewijzigd door cold_as_ijs op 16-09-2022 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:16:
[...]

Heb hem nog niet getest
Dit werkt ook niet meer! Krijg een failed request error code 400, bad request ..
Lijkt wel of het geblokkeerd is door sony en je dus niet meer je account ID kan ophalen

EDIT
Werkt! Login was timed out daarom lukte het eerst niet

[ Voor 3% gewijzigd door NosferatuX op 15-09-2022 14:24 ]

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:00
Yuzu om Mario Kart Deluxe 8 voor de switch werkende krijgen was toch flink wat uitzoek werk..maar het draait met twee spelers erg goed! Morgen ga ik het met vier controllers proberen met de dock van jsaux erbij.

Tot nu toe ben ik erg tevreden en speel ik na lange tijd weer eens spellen :)

Tip: fling to the finish is een aanrader om te doen met twee spelers!

• Karbunkel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-07 11:15
Qu3st schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:06:
Goedemorgen, ik heb al even in het topic gezocht, en ook berichten gelezen (uit maart) dat Bluetooth niet helemaal top werkt nog. Ik moet telkens handmatig mijn headset/oordopjes weer pairen. Omdat de laatste berichten uit maart komen over het pairen de vraag: hebben meer mensen hier last van?

Ik moet de apparaten eerst weer verwijderen voordat ik kan pairen, als ik uit de lijst bekende apparaten probeer te pairen dan flikkert het scherm ook een paar keer.
Ik heb regelmatig mijn headset via bluetooth gekoppeld, ik heb geen issues waar de pairing kwijt raakt.
Wel is de verbinding niet altijd even stabiel, het is nu 2 maal voorgekomen dat de verbinding verbroken wordt en dan moet ik even bluetooth togglen op de deck om de connectie weer voor elkaar te krijgen.

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-07 21:22
cold_as_ijs schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:17:
Heb nog geen ervaring met CITRA, Dolphin en Yuzu. Wel met CEMU en de emulator voor SNES en NES (MAME?)

Ten eerste moet je Emudeck instaleren, dat scheelt gewoon echt ontzettend veel gedoe met veel emulators. Hier staat een goede guidehttps://steamdeckhq.com/t...p-emulation-with-emudeck/

De roms worden als games toegevoegd in je library en je kan ze direct uit je library starten.

Ik heb deze guide gebruikt om CEMU te installeren. https://www.reddit.com/r/...stall_cemu_on_steam_deck/
Nadeel is dat je momenteel de games vanuit CEMU moet starten en je controller settings moet aanpassen om hem in gamemode goed te gebruiken
Ik dacht eerst te proberen om Switch-games aan de praat te krijgen.
Bedankt voor je reactie :)

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:21
Sinds de Steam Deck binnen is eigenlijk mijn desktop/laptop niet meer gebruikt om te gamen, werkt weer heerlijk vanaf de bank.
De enige game waarvoor ik mijn laptop er nog bij pakte was Heroes Of The Storm, maar die ondertussen ook werkend gekregen op de Steam Deck 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RypfEAB6NPYlCD3SdkgNpnyAQF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DoRKvsegOzajifrvavmLAuY.jpg?f=fotoalbum_large

Toegegeven, aansluiten op een monitor met muis/keyboard werkt wel wat makkelijker voor HOTS, maar het is wel tof dat ik nu al mijn games erop kan spelen
(Ik heb nog wel 900 spellen die niet onder "Great on Deck" staan, maar daar vinden we wel iets op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
cold_as_ijs schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:17:

Update:
Als je het CEMU sh script update van emudeck in /home/deck/emulators/tools/launchers met het installatiepad van de nieuwe CEMU.exe install dan kan je roms direct opstarten vanuit de library.
Net een update toegevoegd over hoe je wiiu roms direct uit de library kan opstarten. Met een andere emulator versie

Gisteren eigenlijk de eerste avond waar ik echt even op de steamdeck gegamed heb. BOTW loopt redelijk, rond de 40 fps met af en toe een dip naar 20. Nu schijnt dit op de originele console niet anders te zijn. Merk voor relax onderuitgezakt op de bank gamen dat de steam deck net te breed is, misschien kwestie van gewenning. Maar rechtop zittend had ik er dan weer geen last van. Ook de controls lijken wat minder comfortabel dan een standaard controller. Knoppen lijken iets verder uit elkaar te staan of zo. Nu zijn dit verder geen onoverkomelijke problemen, voor een deel is het gewenning. Verder nog steeds een super tof apparaat, zeker als ik weer een business trip heb gaat hij volop gebruikt worden. Thuis heeft hij concurrentie van een hele sloot consoles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:42
cold_as_ijs schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:19:
[...]

Net een update toegevoegd over hoe je wiiu roms direct uit de library kan opstarten. Met een andere emulator versie

Gisteren eigenlijk de eerste avond waar ik echt even op de steamdeck gegamed heb. BOTW loopt redelijk, rond de 40 fps met af en toe een dip naar 20. Nu schijnt dit op de originele console niet anders te zijn.
Speel je de Switch versie dan, want dips naar 20 kan ik mij helemaal niet herinneren met de WiiU versie? Nou is het ook al even geleden dus misschien dat ik de resolutie omlaag had geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Beakzz schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:33:
[...]

Speel je de Switch versie dan, want dips naar 20 kan ik mij helemaal niet herinneren met de WiiU versie? Nou is het ook al even geleden dus misschien dat ik de resolutie omlaag had geschroefd.
Nee dit is de Wiiu versie. Overigens lijken de dips echt van korte duur altijd. Hij hangt zo rond de 40 fps, niet stabiel maar heb hier geen last van. Dan dipt hij een paar frames naar de 20. Hij lijkt echt stukke stabieler dan wat ik hier zie
https://www.youtube.com/watch?v=NhoiGxl6bnE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
cold_as_ijs schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:40:
[...]

Nee dit is de Wiiu versie. Overigens lijken de dips echt van korte duur altijd. Hij hangt zo rond de 40 fps, niet stabiel maar heb hier geen last van. Dan dipt hij een paar frames naar de 20. Hij lijkt echt stukke stabieler dan wat ik hier zie
https://www.youtube.com/watch?v=NhoiGxl6bnE
Waarschijnlijk ben je nog je shader cache aan het opbouwen dan. Ik had gelijk een shader cache gedownload herinner ik mij net en de fps was dan ook vrij stabiel (heb maar een half uur gespeeld).

[ Voor 20% gewijzigd door Beakzz op 10-03-2023 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Vraag aan jullie betreft die forum/Topic:

Is het misschien iets om een central topic voor Steam Deck Emudeck/Emulatie aan te maken of denken jullie dat het hier nog prima in het topic past?

Niet iedereen zal emudeck gebruiken of emulatie software erop zetten en dan is het heel vervelend (of ongewenst) om hier zaken over te lezen. Het is natuurlijk een wel heel specifiek gebruik van ons speeltje ;)

Ik heb bv best wel wat Emudeck zaken waar ik mee bezig ben en wil oplossen. Die zoek ik nu buiten dit forum vaak maar ik kan mij zomaar voorstellen dat mijn bevindingen/vragen bij veel andere Steam deck icm Emudeck gebruikers spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Beakzz schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:59:
[...]

Waarschijnlijk ben je nog je shader cache aan het opbouwen dan. Ik had gelijk een shader cache gedownload herinner ik mij net en de fps was dan ook vrij stabiel (heb maar een half uur gespeeld).
vulkan met a-sync shader compile staat aan, dacht dat ik hierdoor geen shader cache nodig had hierdoor. Wordt ook hier aangegeven https://emulation.gametechwiki.com/index.php/Shader_caches

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@rikoos op zich een goed idee, komen veel standaard vragen voorbij. Zeker verschillende standaard zaken kunnen naar de topic start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
cold_as_ijs schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:14:
[...]

vulkan met a-sync shader compile staat aan, dacht dat ik hierdoor geen shader cache nodig had hierdoor. Wordt ook hier aangegeven https://emulation.gametechwiki.com/index.php/Shader_caches
Bij mij gaf het iig nog een betere ervaring met shaders van deze site :

https://chriztr.github.io/cemu_shader_and_pipeline_caches/

A-sync shader compile geeft minder hickups, maar voorkomt het niet was 2 maanden geleden mijn conclusie. Kan zijn dat de emulator het ondertussen nog beter kan natuurlijk.

@rikoos Goed idee als genoeg mensen zich er aan storen, Aan de andere kant kan het voor 2 rustige topics zorgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 16-09-2022 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Paar nieuws items: het nieuwste seizoen van Fall Guys werkt blijkbaar goed met de Steam Deck, straight vanuit installatie. Helaas staat het spel niet meer in de Steam store...

Er is één of andere game beurs in Tokyo gaande, waar de Steam Deck wordt gedemonstreerd. Daar is ook de officiele Valve Deck dock te vinden:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/nxx89evitzn91.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=75b056f33d353b3a1f7588abbde350b37342763b
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/lwrpdt8kuzn91.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=4e9d637099759ae1770905a00e58315305070bc3

Een goede variatie en hoeveelheid aan ports, maar ik vind hem persoonlijk niet zo bijzonder meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
XanderDrake schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:44:
Paar nieuws items: het nieuwste seizoen van Fall Guys werkt blijkbaar goed met de Steam Deck, straight vanuit installatie. Helaas staat het spel niet meer in de Steam store...

Er is één of andere game beurs in Tokyo gaande, waar de Steam Deck wordt gedemonstreerd. Daar is ook de officiele Valve Deck dock te vinden:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Een goede variatie en hoeveelheid aan ports, maar ik vind hem persoonlijk niet zo bijzonder meer.
Één of andere game beurs haha, de Tokyo Game Show is huge.

Overigens vind ik geen enkele Dock de moeite :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Heeft iedereen hier eigenlijk al een deck ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik ben eerder opzoek naar de beste (en betaalbare) usb hub dan een dock. Iemand tips misschien?

Anker bij Amazon voor 70 euro ben ik bekend, iemand die alternatieven weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 16:32

Denko

|{ing Øf ßlitz

Qunix schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:46:
Ik ben eerder opzoek naar de beste (en betaalbare) usb hub dan een dock. Iemand tips misschien?

Anker bij Amazon voor 70 euro ben ik bekend, iemand die alternatieven weet?
https://www.jsaux.com/collections/steam-deck-accessory

Kijk hier even

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Probleem is de invoer rechten die erbij komen dan :-( Heb er naar zitten kijken en dan wordt hij wel heel duur want ik had begrepen dat het dan een invoer is dus b.t.w. en invoerrechten er boven op.

PS er komt een nieuwe JSAUX dock aan voor de Deck met een optie voor een inbouw SSD :-) Dat is wel een leuke toevoeging. Je grote games daarop die je niet on the road speelt zou voor mij super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
rikoos schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:55:
[...]

Probleem is de invoer rechten die erbij komen dan :-( Heb er naar zitten kijken en dan wordt hij wel heel duur want ik had begrepen dat het dan een invoer is dus b.t.w. en invoerrechten er boven op.

PS er komt een nieuwe JSAUX dock aan voor de Deck met een optie voor een inbouw SSD :-) Dat is wel een leuke toevoeging. Je grote games daarop die je niet on the road speelt zou voor mij super zijn.
ze worden toch vanuit duitsland verstuurd? Tenminste dacht het hier in het topic gelezen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 16:32

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vrietje schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:53:
[...]

Werken die ook met de Nintendo switch?
Geen idee, switch heeft een rare niet standaard dock nodig. Kan je betere een aliexpress dingetje voor 10 euro halen. in 2017 had ik er eentje voor 25 euro. Neem aan dat ze nu geen drol meer kosten.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
cold_as_ijs schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:00:
[...]
ze worden toch vanuit duitsland verstuurd? Tenminste dacht het hier in het topic gelezen te hebben
Dat was met de deck zelf geen idee voor de dock, ga er toch even induiken.
Pagina: 1 ... 50 ... 117 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.