Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:57

The Chosen One

Zie signature!

Een volgende versie zal allicht (kunnen) komen maar dat duurt nog wel ff. Sowieso vraag genoeg voor deze versie en je hebt alle chip problemen e.d.
Denk dat je zelfs heel volgend jaar nog niks zal zien.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:45
Ik maak me ook niet echt zorgen over een volgende Deck. Zou me verbazen als we binnen een jaar een opvolger in productie hebben, en zelfs als die komt maak ik me niet zo'n zorgen over de compatibility en ondersteuning. Een groot gedeelte daarvan is immers Proton en de ontwikkeling daarvan is niet persé gebonden aan de hardware. Het is nou ook niet zo dat we al een enorme variëteit aan Linux gaming handhelds hebben waardoor het een versnipperd platform zou worden en devs alleen het nieuwste zouden willen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:31
Hoewel ze iedere 2-3 jaar een nieuwe zouden kunnen uitbrengen (nieuwe apu erin, beter scherm misschien), lijkt me het lastig vol te houden met het beperkte aantal medewerkers dat ze hebben.

De markt is ook niet zo groot al bv bij smartphones en de mensen zijn niet gewend iedere 1-2 jaar een nieuwe game console/pc aan te schaffen. Dus de steam deck 2 gaat aanzienlijk slechter verkopen als de eerste versie, design kosten zijn dan lager maar productie/supply chain kosten zullen hetzelfde zijn. En laten die laatste nu net per apparaat aanzienlijk dalen als je er meer verkoopt. Na 3 jaar zou er misschien eentje kunnen komen met nieuwe apu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55

Stoney3K

Flatsehats!

Ik denk eerder dat er een "Steam Deck 1.5" gaat komen die qua specs vergelijkbaar is maar met een paar kleine updates en betere kwaliteitscontrole.

En wél een USB-C poort aan de onderkant zodat het ding normaal in een dock past. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Stoney3K schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:43:
Ik denk eerder dat er een "Steam Deck 1.5" gaat komen die qua specs vergelijkbaar is maar met een paar kleine updates en betere kwaliteitscontrole.

En wél een USB-C poort aan de onderkant zodat het ding normaal in een dock past. :+
Ja dit denk ik ook. Mocht er echt een Steam Deck 2 komen dan zal dat denk ik pas rond 2027 zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb model 1010 wat wel een iets nieuwere versie is. Daar moet je het voorlopig mee doen. Een model 1020 zie ik wel komen, maar een Steam Deck 2 absoluut niet binnen nu en nog 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Mafia werkt ook niet meer op de steam deck :( Wilde er weer verder mee maar is kapot helaas.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:26
Ik heb de 256gb versie ook ontvangen inmiddels en het is wel een leuk apparaatje. Vergeleken met de nintendo switch is de steam deck wel een stuk groter.

Met de switch kan ik wel langer handheld spelen merk ik maar dat is verder niet erg. Ik gebruik de deck nu gewoon op de tafel en gebruik mijn xbox controller erop. Werkt verder super.

Iemand nog goede starters tips voor de steam deck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:54
GranCanaria schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:55:
Ik heb de 256gb versie ook ontvangen inmiddels en het is wel een leuk apparaatje. Vergeleken met de nintendo switch is de steam deck wel een stuk groter.

Met de switch kan ik wel langer handheld spelen merk ik maar dat is verder niet erg. Ik gebruik de deck nu gewoon op de tafel en gebruik mijn xbox controller erop. Werkt verder super.

Iemand nog goede starters tips voor de steam deck?
Mochten de spiegelingen je storen, ik heb voor een paar euro een matte screen protector gekocht. Ziet er wellicht niet zo elegant uit als de 512GB versie maar ben er wel erg blij mee.

Heb helaas nog geen glazen varianten gevonden, enkel plastic, maar het doet dus z'n ding.

Wat performance betreft zijn er een hoop games die baat hebben bij een 40 FPS cap. Dit doe je door in het menu niet alleen de FPS te limiteren, maar door dus de verversingssnelheid van het beeldscherm op 40 te zetten. Vergeet niet de "per-game" optie aan te haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:26
Cid Highwind schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Mochten de spiegelingen je storen, ik heb voor een paar euro een matte screen protector gekocht. Ziet er wellicht niet zo elegant uit als de 512GB versie maar ben er wel erg blij mee.

Heb helaas nog geen glazen varianten gevonden, enkel plastic, maar het doet dus z'n ding.

Wat performance betreft zijn er een hoop games die baat hebben bij een 40 FPS cap. Dit doe je door in het menu niet alleen de FPS te limiteren, maar door dus de verversingssnelheid van het beeldscherm op 40 te zetten. Vergeet niet de "per-game" optie aan te haken.
Ah thanks! :) Ik zat net al te kijken naar een screen protector en een rubberen cover voor het geheel.

Ik ga vandaag even proberen een launcher te installeren voor mijn epic en gog games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
Ik heb toevallig van het weekend wat met Heroic Launcher zitten kloten. Werkte op zich wel, alleen heb ik niet alle games aan de praat gekregen (lees: geen). Wilde eigenlijk Frostpunk installeren maar die kreeg ik niet gestart.

Dungeon Keeper Gold liep ook niet zoals gedacht helaas, maar daar heb ik een oplossing voor gevonden:
1. (Windows) Installatie executable aanleggen als nieuwe "game" in Steam (werkt het makkelijkst in desktop mode)
2. Game mode starten, Dungeon Keeper Gold installer starten als game vanuit Steam
3. Installatie volledigen
4. Eigenschappen van de game openen in de Steam Game Mode, en de link nu aanpassen naar de Executable die gebruikt wordt om de game te starten (geen nieuwe game aanleggen)

Pak in de laatste stap wel de Dosbox launcher, ipv in dit geval de werkelijke game executable.

Loopt nu als een zonnetje, met als enige nadeel dat ik geen boxart heb in Steam en de gespeelde uren niet worden getoond. Tevens heb ik een custom profiel aangelegd voor de controls, zodat toetsenbord knoppen 1 en 2, welke gebruikt worden in de DOS launcher, niet iedere keer via de Steam+X toetsenbord overlay gedaan hoeven te worden.

https://www.reddit.com/r/..._working_on_steamdeck_in/

Hier wordt dezelfde methode uitgelegd voor GoG Galaxy overigens :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cid Highwind op 30-08-2022 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Cid Highwind schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Hele goede tip, als aanvulling wil ik ook aangeven dat je eventueel ook VSYNC aan kunt zetten in de ingame opties en dan dus in Gamescope zelf de max FPS op ongelimiteerd zet, en de verversingssnelheid op 40 zet. Bepaalde games (zoals Control) hebben daar baat bij (minder schommelingen in de frametimes bijv.)

Dit is, zoals alles op de Deck, wel game-afhankelijk. Dus even stoeien met de settings totdat je een optimale game ervaring hebt. Ik let vooral erop dat de frametimes een volledig horizontale groene lijn is (debug optie 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Vanish
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:35
Heeft iemand ervaring met Chernobylite op de Steam Deck?

Hij staat gemarkeerd als Deck Verified, maar de weinige posts die ik vind op het internet betwisten die status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:56

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Mr. Vanish schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:34:
Heeft iemand ervaring met Chernobylite op de Steam Deck?

Hij staat gemarkeerd als Deck Verified, maar de weinige posts die ik vind op het internet betwisten die status.
Wat zegt ProtonDB?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:24
sacaji schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:09:
Weet iemand wat ze denken wat de release date zou kunnen zijn van de SteamDeck 2? Nou heb ik een pre-order voor de 512GB (speel RTs, Football manager) etc en lijkt me handig lekker op bank, onderweg, alleen wil ik het niet als het binnen maanden tot 1 jaar een nieuwe versie kan komen. Me pre-order staat nu voor juli - sep
cold_as_ijs schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:37:
Hoewel ze iedere 2-3 jaar een nieuwe zouden kunnen uitbrengen (nieuwe apu erin, beter scherm misschien), lijkt me het lastig vol te houden met het beperkte aantal medewerkers dat ze hebben.

De markt is ook niet zo groot al bv bij smartphones en de mensen zijn niet gewend iedere 1-2 jaar een nieuwe game console/pc aan te schaffen. Dus de steam deck 2 gaat aanzienlijk slechter verkopen als de eerste versie, design kosten zijn dan lager maar productie/supply chain kosten zullen hetzelfde zijn. En laten die laatste nu net per apparaat aanzienlijk dalen als je er meer verkoopt. Na 3 jaar zou er misschien eentje kunnen komen met nieuwe apu.
Ik heb een tijdje geleden gekeken naar wat de nieuwe hardware en concurrentie in de middellange toekomst zou kunnen doen om concurrentie te leveren in deze "handheld Gaming PC" markt. Mijn conclusie is dat alleen maar goedkope AMD 6800U systemen of toekomstige AMD 7000U APU's competitief zijn voor de Steam Deck, en ik verwacht pas in 2023 dat de 6800U APU een beetje in prijs daalt. Maar dat zal waarschijnlijk niet voldoende zijn om Valve te pushen om een nieuwe Deck te introduceren, gezien ze flink moeten investeren in een nieuwe Custom APU SoC. Ze kunnen nu beter investeren in betere Proton e.d. ipv nieuwere hardware.

Pas als we low powered RDNA3.0 chips krijgen, wordt de Deck qua prestaties ingehaald, zowel in accutijden als FPSs. Maar die zijn nog niet echt aan de horizon :) Huidige APUs verbruiken eerder méér stroom dan minder...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Vanish
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:35
Good point, maar helaas enkel 2 relatief oude Deck reviews die zowel positief als negatief zijn. Op Reddit melden sommigen ook dat het saven niet werkt in een later stadium van het spel.

Vandaar was ik benieuwd of een van jullie ervaring had met het spel in de hoop dat hij inmiddels een update heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Wat zijn de beste docks die nu te krijgen zijn? Meeste die ik online vind zijn hier niet te koop.

Had eigenlijk gehoopt op iets als dit, waar je de deck werkelijk in zet. (echt waarom zit de poort aan de bovenkant?):

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/e9/fb/aa/e9fbaacd09a2c2ae0428bb55453d6836.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 30-08-2022 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
ArawnofAnnwn schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:30:
Wat zijn de beste docks die nu te krijgen zijn? Meeste die ik online vind zijn hier niet te koop.

Had eigenlijk gehoopt op iets als dit, waar je de deck werkelijk in zet. (echt waarom zit de poort aan de bovenkant?):

[Afbeelding]
Toevallig heeft ETA Prime hier gister een review video over online gezet :)

Hij heeft gekeken naar de JSAUX Deck Dock (man die namen worden met de tijd steeds maffer). Dit is de tweede versie, een verbetering tegenover de JSAUX dock die ik een aantal maanden geleden had gepost hier in dit topic. Deze beschikt naast een Gigabit ethernet ook over 100 watt charging, (wat je niet nodig hebt voor de Deck verder). Werkt redelijk goed zo te zien.
Te koop op Amazon en wordt gewoon naar NL verzonden zover ik kan zien.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
XanderDrake schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:59:
[...]

Toevallig heeft ETA Prime hier gister een review video over online gezet :)
[YouTube: The Best Steam Deck Accessories Are Here! 100 Watt Docking Station, Kick Stand Case]
Hij heeft gekeken naar de JSAUX Deck Dock (man die namen worden met de tijd steeds maffer). Dit is de tweede versie, een verbetering tegenover de JSAUX dock die ik een aantal maanden geleden had gepost hier in dit topic. Deze beschikt naast een Gigabit ethernet ook over 100 watt charging, (wat je niet nodig hebt voor de Deck verder). Werkt redelijk goed zo te zien.
Te koop op Amazon en wordt gewoon naar NL verzonden zover ik kan zien.
Dat was inderdaad het dock waar ik naar zat te kijken. Ik wist alleen niet dat Amazon VS ook naar NL stuurde. Ik zie nu dat dat JSAUX merk ook andere Steam Deck specifieke dingen maakt. Totaal 58 dollar, niet gek. Wacht even tot ik de Deck werkelijk binnen heb voor ik op de bestelknop druk. Dank je wel!

Zou deze gewoon als game pc willen gebruiken voor de lichtere spellen, dan hoeft mijn game pc geen stroom te verbruiken. Als het meer word dan dat kan ik altijd nog de game pc aan gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Was aan het kijken hoe je RTS games kan spelen op de SD. Heb er nog een paar in mijn account staan, gekocht uit nostalgie in een steam sale maar nooit echt gespeeld om dat ik me tegenwoordig niet meer dagen kan afzonderen om te gamen ;).
Ik kon niet veel info vinden maar kwam dit filmpje tegen met een paar interessante tips. Niet normaal hoe uitgebreid je de SD kan configureren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Dat is gelijk een goede tip voor hier. Zat al rond te kijken naar dat ding en andere accessoires. Kost €70 om die dock hier te halen wat weer een beetje te prijzig is. Mss moet ik de eis van 60hz loslaten om het betaalbaar te houden.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5000 titels zijn nu gemarkeerd als Deck verified.

Ja, sommige spellen daarvan geven problemen. Het meeste lijkt echter 'gewoon' te werken. Keep it up!

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:15
The Zep Man schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:35:
5000 titels zijn nu gemarkeerd als Deck verified.

Ja, sommige spellen daarvan geven problemen. Het meeste lijkt echter 'gewoon' te werken. Keep it up!
Als ze problemen hebben horen ze niet op die lijst thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Evernote schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:44:
[...]

Als ze problemen hebben horen ze niet op die lijst thuis.
@The Zep Man was wat te vrij met z'n opmerking over 5000 titels Deck verified, het is namelijk 5000+ verified of playable:
Through the Deck Verified system we now have 5,000+ games listed as either Verified or Playable for the Steam Deck.
Waarbij 'playable' betekent dat het aardig werkt, maar niet perfect is.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 30-08-2022 22:54 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:34

ap3nr0ts

hoi

cold_as_ijs schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:48:
Was aan het kijken hoe je RTS games kan spelen op de SD. Heb er nog een paar in mijn account staan, gekocht uit nostalgie in een steam sale maar nooit echt gespeeld om dat ik me tegenwoordig niet meer dagen kan afzonderen om te gamen ;).
Ik kon niet veel info vinden maar kwam dit filmpje tegen met een paar interessante tips. Niet normaal hoe uitgebreid je de SD kan configureren!
[YouTube: Mouse Regions are KEY to with playing RTS games on Deck]
Dankzij mouse regions is Baldur's Gate perfect te spelen. Echt mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarbij verified niet betekend dat het blijft werken of dat valve er iets aan doet als een spel na een update niet meer werkt ;( Laat dit aub een community systeem worden, dat is veeeeeel waardevoller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Tadango schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:14:
Waarbij verified niet betekend dat het blijft werken of dat valve er iets aan doet als een spel na een update niet meer werkt ;( Laat dit aub een community systeem worden, dat is veeeeeel waardevoller.
Vind dit steeds meer een ding worden. Dacht laatst Mafia weer weer even verder te spelen maar... Computer says no.

Ok, die game was officieel niet ondersteund maar werkte gewoon perfect en nu geheel niet meer. Je kan gewoon midden in een game zitten en er van uit gesloten worden. Dat is echt geen goede ervaring.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Hahn schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:53:
[...]

@The Zep Man was wat te vrij met z'n opmerking over 5000 titels Deck verified, het is namelijk 5000+ verified of playable:

[...]

Waarbij 'playable' betekent dat het aardig werkt, maar niet perfect is.
Soms betekent playable niks anders dan dat er invoervelden voor tekst zijn. Even met Steam+X het toetsenbord oproepen, problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Tadango schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:14:
@NosferatuX

Timestamp; YouTube: Steam Deck is an Emulation Beast! Valve needs help to Verify games,...

Zag toevallig deze video van april nog (eer)gisteren. Community.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar het verification process moet niet eenmalig zijn. Proton ontwikkeld door, maar de spellen ook. Dat kan positief en negatief uitvallen in beide gevallen. Een community based rating systeem scheelt valve een hele hoop werk. Ze hebben geen hulp nodig maar een verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:37
NosferatuX schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:21:
[...]

Vind dit steeds meer een ding worden. Dacht laatst Mafia weer weer even verder te spelen maar... Computer says no.

Ok, die game was officieel niet ondersteund maar werkte gewoon perfect en nu geheel niet meer. Je kan gewoon midden in een game zitten en er van uit gesloten worden. Dat is echt geen goede ervaring.
Je kan toch altijd nog terug gaan naar een andere proton versie voor een specifiek spel. Kun je altijd door spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrFortune schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Je kan toch altijd nog terug gaan naar een andere proton versie voor een specifiek spel. Kun je altijd door spelen.
Nee, dat werkt niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:37
Tadango schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Nee, dat werkt niet altijd.
Hebben andere delen van Steam nog effect op Proton dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrFortune schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Hebben andere delen van Steam nog effect op Proton dan?
Drivers edg uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Weet iemand of Diablo Immortal inmiddels al controller support heeft via Lutris?
Ik zit te wachten op de levering van mijn Deck, en dit spel speel ik heel graag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
NosferatuX schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:21:
[...]

Balen! Maar komt dit door nieuwe Proton versie of door nieuwe SteamOS updates?
Dat laatste kan ik me niet echt voorstellen. Drivers wel, maar die zouden officieel moeten verbeteren ipv verslechten qua compatibiliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 31-08-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
MrFortune schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

XanderDrake schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Balen! Maar komt dit door nieuwe Proton versie of door nieuwe SteamOS updates?
Dat laatste kan ik me niet echt voorstellen. Drivers wel, maar die zouden officieel moeten verbeteren ipv verslechten qua compatibiliteit.
Steam steam updates helaas. De game werkte op alle proton versies maar je moest hem op 6 zetten om de frametimes goed te krijgen, dan draaide hij als een zonnetje. Nu start de game niet eens meer op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

NosferatuX schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:26:
Steam steam updates helaas. De game werkte op alle proton versies maar je moest hem op 6 zetten om de frametimes goed te krijgen, dan draaide hij als een zonnetje. Nu start de game niet eens meer op. :(
Kun je die proton niet via ProtonUp-Qt binnen halen en dan eenmalig zetten voor je game?

Ik heb sinds 3 dagen een SD en ben heel happy met het apparaat! _/-\o_ Grootste verbazing is alleen wel dat Black Mesa standaard belabberd draaid. Met Proton GE is het prima, hoewel hij soms frames gaat droppen wat alleen op te lossen is met een restart van de game.

[ Voor 24% gewijzigd door zAo op 31-08-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zAo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

Kun je die proton niet via ProtonUp-Qt binnen halen en dan eenmalig zetten voor je game?
Geen enkele proton versie werkt mee...... Dus ook niet de versie die eerst wel werkte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb even wat gespeeld met de multi-channel media afspeelmogelijkheden van de Steam Deck en Kodi. Hier is het resultaat te vinden.

TL;DR: multi-channel audio wordt ondersteund in Kodi's Passthrough Mode (AC3 inclusief re-encoding, en waarschijnlijk DTS) en Multichannel Mode (LPCM). Er is geen ondersteuning voor E-AC3 of HD audioformaten via PulseAudio. Ik zou nog het e.e.a. kunnen testen door ALSA direct te gebruiken.

[edit]
En een update in hetzelfde topic gepost voor andere audioformaten. Net getest met Netflix. Dolby Digital Plus met Atmos werkt. :)

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 31-08-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Wat is gemiddelde RMA afhandeling momenteel voor een Steam Deck? 10 augustus is mijn Deck 64GB aangekomen bij ID TELEPLAN, maar nog geen reactie mogen ontvangen dat er een nieuwe wordt opgestuurd.

Op 24 augustus toch maar gevraagd wat de status is. Gek genoeg vroegen ze mij om de track en trace (je zou denken dat zij die ondertussen al gekoppeld hebben). Ik kreeg 28 augustus de volgende reactie:
I'm sorry for the inconvenience but we are checking on your shipment. As soon as I have more information I'll update your ticket.
Ondertussen dus 3 weken sinds dat ik mijn Deck heb teruggestuurd.

Informatievoorziening is niet al te best bij Valve. Hulpverzoeken worden automatisch gesloten nadat de RMA is aangemaakt. Hierdoor is er geen centrale plek voor het inzien van je RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:29
Bliksem B schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:11:
Wat is gemiddelde RMA afhandeling momenteel voor een Steam Deck? 10 augustus is mijn Deck 64GB aangekomen bij ID TELEPLAN, maar nog geen reactie mogen ontvangen dat er een nieuwe wordt opgestuurd.

Op 24 augustus toch maar gevraagd wat de status is. Gek genoeg vroegen ze mij om de track en trace (je zou denken dat zij die ondertussen al gekoppeld hebben). Ik kreeg 28 augustus de volgende reactie:

[...]

Informatievoorziening is niet al te best bij Valve. Hulpverzoeken worden automatisch gesloten nadat de RMA is aangemaakt. Hierdoor is er geen centrale plek voor het inzien van je RMA.
Dat lijkt mij aan de erg lange kant, ik had gelezen dat je op zo'n 2 weken mag/moet rekenen.

Misschien kan @ap3nr0ts hier wat meer over zeggen, hij is de RMA deskundige hier ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

3 weken is erg gortig. Mijn 3 rondjes in de draaimolen kwamen meestal op hetzelfde neer, en ze kwamen allemaal ook van een andere kant. Eentje uit Washington (de staat) zelf, eentje uit Duitsland en uit Waalwijk gewoon.

Iedere keer doen ze er een kleine week over om hem te registreren als ontvangen (maandag bij DHL afleveren is meestal en dan een weekje voor je een nieuwe hebt? Ik werd er ook erg ongeduldig van hoor, zeker gezien je nul statusupdates krijgt totdat je een nieuwe krijgt toegestuurd. Alleen DHL geeft aan dat hij bezorgd is.

Over tickets: ze sluiten inderdaad automatisch na 2 weken. Dus ik spamde ze ook maar een beetje na een week to be safe. Anders is het weer gedoe voordat ze weten waar je het over hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door ap3nr0ts op 31-08-2022 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nwnc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:28:
Dat is gelijk een goede tip voor hier. Zat al rond te kijken naar dat ding en andere accessoires. Kost €70 om die dock hier te halen wat weer een beetje te prijzig is. Mss moet ik de eis van 60hz loslaten om het betaalbaar te houden.
Huh. Koop je 'em via JSAUX zelf of Amazon?

Bij het bestellen via JSAUX zelf bleef het $49.99 (omgerekend toen iets van 51 euro). JSAUX doet de verzending gewoon vanuit DHL Duitsland (dat is de eerste T&T code in ieder geval). Heb 'em iets van een week geleden besteld, waarschijnlijk krijg ik 'em over iets van een week gezien de verzendtijd iets van 7-10 business days zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Bliksem B schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:11:

[...]

ID Teleplan? Welk adres heb je ‘m naar verstuurd? Hij moet naar Ingram Micro in Waalwijk..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Evernote schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:50:
[...]

ID Teleplan? Welk adres heb je ‘m naar verstuurd? Hij moet naar Ingram Micro in Waalwijk..
Verschilt hoor. Maak hem nou niet ongeruster dan nodig is. Mijn 2e of 3e RMA moest ook naar Duitsland. Het is een allegaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:37:
[...]

Huh. Koop je 'em via JSAUX zelf of Amazon?

Bij het bestellen via JSAUX zelf bleef het $49.99 (omgerekend toen iets van 51 euro). JSAUX doet de verzending gewoon vanuit DHL Duitsland (dat is de eerste T&T code in ieder geval). Heb 'em iets van een week geleden besteld, waarschijnlijk krijg ik 'em over iets van een week gezien de verzendtijd iets van 7-10 business days zou duren.
Was via Amazon. Die gecanceled en direct via JSAUW besteld. Scheelt weer twintig euro en energieverspilling in de transport. Dank

Eigenlijk een prima alternatief voor een laptop he dit ding.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Iemand ervaring met Borderland The Pre-sequel? De layout staat op de officiele 2K Aust maar ik kan niks met de game. Hooguit de muis bewegen in het menu met RTP.

Nou is het blijkbaar niet de meest populaire Borderlands (wel mijn favoriet!) maar enige wat ik kan vinden over de game is een fatal error.

[ Voor 184% gewijzigd door The Chosen One op 01-09-2022 09:54 ]

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:57
Mijn Steam Deck valt af en toe nog wel eens uit en heeft dan 0 procent.. Toch sterk te twijfelen hem eens open te maken en de kabel eruit en erin te doen

• ArawnofAnnwn
misschien hier iemand een idee. Ik moet snel een SD kaart kopen. Zou fijn zijn als die binnen is voor de deck binnen is want ik heb de 64GB gekocht.

Ik zag deze:

https://www.amazon.nl/Geh...dapter-1000/dp/B0B9HHFFYT

Geheugenkaart Micro SD XC 1TB + SD Pro adapter 1000 GB
1TB kaartje voor 60 euro.
✅ Ideaal voor Android-smartphones en tablets en hybride camera's.
Tot 1 TB voor nog meer full-HD-beelden en video's.
✅ Sneller opladen van apps dankzij klasse A1.
✅ Overdrachtsnelheden tot 120 MB/s om tot 1.000 foto's per minuut te verplaatsen.
Ontwikkeld en getest onder extreme omstandigheden; bestand tegen extreme temperaturen, water, stoten en röntgenstraling.
Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je vragen of opmerkingen hebt. Onze betrouwbare klantenservice zal er zeker van zijn dat je binnen 24 uur antwoordt en je passende oplossingen aanbiedt.

Geheugenkaart Micro SD XC 1 TB + SD-adapter A2 Professioneel
Zou dit goed genoeg zijn? Het is Amazon dus terugsturen is geen probleem. Vind het alleen bijzonder. Sommige SD kaarten zijn zo goedkoop, sommige gigantisch duur.

Vond ook nog deze voor 70 euro:

https://www.amazon.nl/Ext...1T00-GN6MA/dp/B0B97M6TP5/

Staat sandisk op de afbeelding, maar verderop staat dat het merk xmb is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
dglavimans schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:53:
Mijn Steam Deck valt af en toe nog wel eens uit en heeft dan 0 procent.. Toch sterk te twijfelen hem eens open te maken en de kabel eruit en erin te doen
Je hebt een of andere Deck accu herijkingsmechanisme via de BIOS ofzo. Ik zie daar topics over langs komen op Reddit, misschien handig voor jou :)
ArawnofAnnwn schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:19:
misschien hier iemand een idee. Ik moet snel een SD kaart kopen. Zou fijn zijn als die binnen is voor de deck binnen is want ik heb de 64GB gekocht.

Ik zag deze:

[...]

Zou dit goed genoeg zijn? Het is Amazon dus terugsturen is geen probleem. Vind het alleen bijzonder. Sommige SD kaarten zijn zo goedkoop, sommige gigantisch duur.

In dit topic zijn we fan van deze Samsung. Die is iets duurder omdat deze ook A2 random i/o certificering heeft. In de praktijk maakt het niet uit qua snelheid, alleen voor modernere AAA games misschien een beetje. Dus daarom is jou keuze waarschijnlijk ook wel goed.

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00

Ik zag deze:

[...]

Dit SD kaartje wordt wel verkocht door een externe verkoper op Amazon en vergelijkbare kaartjes zijn toch zo'n 50-100 euro duurder, dat geeft mij wel het gevoel dat dit een fake kaartje is.
De samsung die in de post boven mij aangewezen wordt is op dit moment interessant in de aanbieding bij Coolblue, ik ga die waarschijnlijk aanschaffen als ik m'n 64gb steam deck mag gaan bestellen (hopelijk vandaag of maandag)

[ Voor 9% gewijzigd door Luc45 op 01-09-2022 17:31 ]

• ArawnofAnnwn
XanderDrake schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:28:
[...]

Je hebt een of andere Deck accu herijkingsmechanisme via de BIOS ofzo. Ik zie daar topics over langs komen op Reddit, misschien handig voor jou :)

[...]

In dit topic zijn we fan van deze Samsung. Die is iets duurder omdat deze ook A2 random i/o certificering heeft. In de praktijk maakt het niet uit qua snelheid, alleen voor modernere AAA games misschien een beetje. Dus daarom is jou keuze waarschijnlijk ook wel goed.
Zelfde geld voor halve capaciteit. Snap dat het beter is, maar vraag me af hoe veel dan.

• ArawnofAnnwn
Luc45 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:30:
[...]

Dit SD kaartje wordt wel verkocht door een externe verkoper op Amazon en vergelijkbare kaartjes zijn toch zo'n 50-100 euro duurder, dat geeft mij wel het gevoel dat dit een fake kaartje is
Ja zit daar ook een beetje over te dubben. Vind meerdere kaarten in die prijsklasse, maar klopt het dan wel? Vind het raar. Waarom is de ene kaart 50 euro en de andere 250 en sommige er tussenin.

[ Voor 7% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 01-09-2022 17:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
nwnc schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:52:
[...]

Was via Amazon. Die gecanceled en direct via JSAUW besteld. Scheelt weer twintig euro en energieverspilling in de transport. Dank

Eigenlijk een prima alternatief voor een laptop he dit ding.
Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief zou je 15% korting moeten krijgen en via code JSAUX10 als het goed is (niet zelf getest) 10% korting. Denk niet dat je kan stapelen Weet niet wat de verzendkosten zijn maar dat 15% korting is toch weer 7.50 er af.

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ik zag deze:

[...]

Meestal zijn dit neppe 1tb kaartjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote

Ik zag deze:

[...]

Weet bijna zeker dat dit fake kaarten zijn maar je zou een gokje kunnen wagen!

Ik ga zelf voor deze: https://amzn.to/3e99MzC

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:57
XanderDrake schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:28:
[...]

[...]

Nee helaas heb wel dat probleem gehad op de launch en toen heeft zo soort link wel geholpen..

Hij doet het verder ook goed en is echt sporadisch dat die uit valt.. Kan met wifi zijn of moet de steam os opnieuw installeren. Heb het al vaak geprobeerd op een SD kaart te zetten maar dan boot hij niet door dus moet weer apart een USB C stick halen haha

Maar sommige zeggen dus ook kabeltje los en vast maken… Helaas wel echt 2 linker handen dus ben echt geen fan van het open maken van spullen… Maar het voelt wel echt als een 5 minuten klus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als hij spontaan uit valt zou ik hem terug sturen, dan klopt er iets niet. Lijkt me stug dat het een kabeltje is. Dat zou je dat met schudden ook kunnen krijgen. Meerdere mensen hadden dit en dat bleek een defecte chip achteraf. Omruilen klinkt niet leuk maar is wel het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
ArawnofAnnwn schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:33:
[...]

Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief zou je 15% korting moeten krijgen en via code JSAUX10 als het goed is (niet zelf getest) 10% korting. Denk niet dat je kan stapelen Weet niet wat de verzendkosten zijn maar dat 15% korting is toch weer 7.50 er af.
Ik heb de Jsaux HB0603(dus met 4k-HDMI 60Hz.) vanmiddag rechtstreeks bij Jsaux besteld voor €42,50 inclusief verzendkosten.

Ik ontving zojuist een e-mail van DHL dat de zending bij hun was aangemeld, vanuit Duitsland.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 01-09-2022 19:38 ]

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Pierre_nr1 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:35:
[...]

Ik heb de Jsaux HB0603(dus met 4k-HDMI 60Hz.) vanmiddag rechtstreeks bij Jsaux besteld voor €42,50 inclusief verzendkosten.

Ik ontving zojuist een e-mail van DHL dat de zending bij hun was aangemeld, vanuit Duitsland.
Heb je een link? Ik moest laatst voor een screen protector namelijk importvergoeding betalen en op de website van JSAUX die ik vind, kost hij 49,99 dollar, wat geen 42,50 is met de huidige dollarkoers volgens mij. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre_nr1
ap3nr0ts schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:30:
[...]

Heb je een link? Ik moest laatst voor een screen protector namelijk importvergoeding betalen en op de website van JSAUX die ik vind, kost hij 49,99 dollar, wat geen 42,50 is met de huidige dollarkoers volgens mij. :+
Gebruik de code 'jsaux2022' en je ontvangt 15% korting. Dan kom je op zo'n €42,50 uit.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Evernote schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:21:
[...]

Als je bij amazon.com kijkt bij zulke kaartjes staan er vaak ook wat meer reviews bij. En dan idd een flink aantal met 1 ster/fake cards! gedoe.

Zat eerst naar iets als https://www.amazon.nl/PNY...elheid/dp/B08DL4899L?th=1 te kijken, beetje de goedkopere van de 1TB's maar had die amazon basic nog niet gezien. Ook zo'n slechte zoekopties/functies bij amazon....

Gelijk maar 2 kopen, kan ik de Switch ook upgraden. En bruikbaar blijven ze wel. (edit; 1 per klant)

[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 01-09-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Is er een manier om een btrfs geformatteerd sd kaartje in gaming mode gemount te krijgen zonder root (en met mount options)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
nieuws: Valve: nieuwe Steam Decks krijgen 'andere vormen', mogelijk streaming...

Ze zijn dus bezig met Steam Deck 2.0? Of meer Steam Deck Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
ap3nr0ts schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:20:
3 weken is erg gortig. Mijn 3 rondjes in de draaimolen kwamen meestal op hetzelfde neer, en ze kwamen allemaal ook van een andere kant. Eentje uit Washington (de staat) zelf, eentje uit Duitsland en uit Waalwijk gewoon.

Iedere keer doen ze er een kleine week over om hem te registreren als ontvangen (maandag bij DHL afleveren is meestal en dan een weekje voor je een nieuwe hebt? Ik werd er ook erg ongeduldig van hoor, zeker gezien je nul statusupdates krijgt totdat je een nieuwe krijgt toegestuurd. Alleen DHL geeft aan dat hij bezorgd is.

Over tickets: ze sluiten inderdaad automatisch na 2 weken. Dus ik spamde ze ook maar een beetje na een week to be safe. Anders is het weer gedoe voordat ze weten waar je het over hebt.
Vandaag een bericht gekregen:
Het vervangende apparaat wordt voorbereid voor verzending en het pakket wordt binnenkort verzonden. Je ontvangt een verzendbevestiging met trackinggegevens zodra het pakket ons magazijn heeft verlaten.
Krijg dus gelukkig een nieuwe :) . Ik had verwacht dat ik binnen 1 a 2 weken wel een nieuwe zou hebben ontvangen. uiteindelijk werd dus zo'n 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
[...]

Bijzonder dat Amazon zijn eigen 1TB kaartjes heeft, terwijl Samsung nog niet eens een 1TB kaartje produceert :? .

Samsung komt tot nu toe het best uit de testen qua beste lees en schrijf snelheden in verhouding tot prijs. Qua schrijfsnelheden is enkel pricewatch: Sandisk Extreme Pro Extreme PRO sneller. Ik ben dan ook zelf gegaan voor pricewatch: Samsung EVO Plus microSD Card (2021) 512GB Spijtig dat ze nog geen 1TB kaartjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Bliksem B schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:58:
[...]

Bijzonder dat Amazon zijn eigen 1TB kaartjes heeft, terwijl Samsung nog niet eens een 1TB kaartje produceert :? .

Samsung komt tot nu toe het best uit de testen qua beste lees en schrijf snelheden in verhouding tot prijs. Qua schrijfsnelheden is enkel pricewatch: Sandisk Extreme Pro Extreme PRO sneller. Ik ben dan ook zelf gegaan voor pricewatch: Samsung EVO Plus microSD Card (2021) 512GB Spijtig dat ze nog geen 1TB kaartjes hebben.
De Steam Deck is beperkt rond de ~100mb/s dus het heeft weinig zin om voor een Samsung EVO Pro te gaan.

Ik heb zelf ook de Samsung EVO Plus gehad maar die was locked op 10mb/s (semi-bricked) dus ik heb nu bewust voor een andere gekozen.

Er is ook nog een 512GB model van de Amazon Basics range en ze schijnen verder wel goed te zijn volgens r/SteamDeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
[...]

Dat is via duitsland, moet ik daar weer een account aanmaken. Maar dank je voor de tip.

Hopelijk word de deck morgen geleverd bij een afhaalpunt. Denk dat ik de kaart uit mijn camera ff pak om er in te doen. Zit een 256GB in. Kan ik even voorruit en kan ik later nog een keer kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArawnofAnnwn schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:16:
[...]

Dat is via duitsland, moet ik daar weer een account aanmaken.
Een Amazon account is een Amazon account. Je kan op elke Amazon site inloggen. Verder merk ik effectief geen verschil tussen in DE en in NL bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
The Zep Man schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:56:
[...]

Een Amazon account is een Amazon account. Je kan op elke Amazon site inloggen. Verder merk ik effectief geen verschil tussen in DE en in NL bestellen.
Krijg nou wat, dat werkt! Ik had ooit een account op amazon amerika en een account op amazon uk om spullen te kopen, voor we het hier in NL hadden. DE nooit gedaan want de laatste keer dat ik keek (naja, voor vandaag) was het niet in het Engels. Om spullen via Google Translate te kopen gaat mij iets te ver.

Maar goed, zal eens kijken of dat lukt, ga van de week dan bestellen, koop ik meteen dat dock op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Pierre_nr1 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:35:
[...]

Update : Het dock wordt toch vanuit China verstuurd zegt Jsaux support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik twijfel nu toch of ik er niet 1 ga reserveren. Dus die 4 euro reserveringskost betalen. Ik heb altijd gezegd dat deze form factor niets voor mij is. En dat is 'ie nog altijd niet, ik ben echt geen mobiele gamer. Grote kans dat 'ie na 2 weken ook nauwelijks meer aangeraakt wordt.

Maar de deck is wat mij betreft, qua hardware, en eigenlijk ook qua software (!), "the hottest and coolest thing in gaming van 2022". Echt iets uniek. Alleen al daarom zou je er een willen kopen. Beetje last van gadget koop stress :P

Ik zie een deck bij mezelf wel nog redelijk vaak als een soort NUC aan de tv gekoppeld worden voor light pc gaming op tv. Maar daar zijn ook betere oplossingen voor (een itx pc'tje met een 1060 klasse gpu loopt al rondjes rond een deck, maar minder gemakkelijk op te bergen of weg te werken aan de tv natuurlijk)

419 voor het basismodel is nog net binnen grens van 'impulsieve aankoop' uitgaven voor leuk speelgoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:19
@Amos_x, mocht je twijfelen tussen de steam deck en een nuc van vergelijkbare prijs, dan kan je met de steam deck niet echt mis gaan. Hardware is zeer degelijk voor de prijs en veel spellen zullen er wat voor geoptimaliseerd worden.

Zelf verwacht ik ook niet veel in handheld mode te spelen, vooral in docked mode. Dat doe ik met mijn Nintendo Switch ook. Maar toch, tegen mijn verwachting in, is het best fijn dat je ook af en toe lekker de handheld mode kan gebruiken. Als het weinig extra kost, is het het zeker waard! En hij kost minder dan nucs met gelijke hardware ;)
Maar ook als het iets duurder was:
  • Voor die 1-2x per jaar dat je toch eens op een andere locatie wil gamen heb je toch die handheld mode
  • Vergeleken met bijna elk ander computer systeem wordt er meer optimalisatie van games gedaan voor de Steam Deck de komende tijd
  • In tegenstelling tot een nuc, is het met één usb-c kabel inpluggen te docken, en dus kan je hem makkelijk tussen werkplek/tv switchen (kunnen laptops ook goed, maar nucs normaliter niet)
  • Interessant hebbeding
  • Waarschijnlijk iets waardevaster dan andere systemen van vergelijkbare prijs
Een groot nadeel blijft wel de levertijd natuurlijk.
En als je al een goede game pc hebt die aan je eisen voldoet, en je nooit in handheld mode gaat gamen voegt het weinig toe, dan is iets als een steam link of een lange kabel naar je TV mogelijk een betere investering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:12
svenk91 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:36:
@Amos_x, mocht je twijfelen tussen de steam deck en een nuc van vergelijkbare prijs, dan kan je met de steam deck niet echt mis gaan. Hardware is zeer degelijk voor de prijs en veel spellen zullen er wat voor geoptimaliseerd worden.

Zelf verwacht ik ook niet veel in handheld mode te spelen, vooral in docked mode. Dat doe ik met mijn Nintendo Switch ook. Maar toch, tegen mijn verwachting in, is het best fijn dat je ook af en toe lekker de handheld mode kan gebruiken. Als het weinig extra kost, is het het zeker waard! En hij kost minder dan nucs met gelijke hardware ;)
Maar ook als het iets duurder was:
  • Voor die 1-2x per jaar dat je toch eens op een andere locatie wil gamen heb je toch die handheld mode
  • Vergeleken met bijna elk ander computer systeem wordt er meer optimalisatie van games gedaan voor de Steam Deck de komende tijd
  • In tegenstelling tot een nuc, is het met één usb-c kabel inpluggen te docken, en dus kan je hem makkelijk tussen werkplek/tv switchen (kunnen laptops ook goed, maar nucs normaliter niet)
  • Interessant hebbeding
  • Waarschijnlijk iets waardevaster dan andere systemen van vergelijkbare prijs
Een groot nadeel blijft wel de levertijd natuurlijk.
En als je al een goede game pc hebt die aan je eisen voldoet, en je nooit in handheld mode gaat gamen voegt het weinig toe, dan is iets als een steam link of een lange kabel naar je TV mogelijk een betere investering.
Eens. Ik speel altijd op mijn computer maar voor die paar keer dat ik gewoon beneden op de bank ben of bij mijn vriendin kan ik (hopelijk) leuke games spelen en Age of Empires :)

Heb dan wel de 512GB besteld (misschien was 256GB) genoeg, maar het is leuk om te hebben en houdt ook wel zijn waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Vraag. Ik heb nu mijn SD binnen. Er zit een sd kaart in en ik ga van 64 naar 256.

Maar, waar is een goede guide met wat ik het beste nu kan doen ivm andere gameplatvormen (Epic bijv) of emulgatoren?

Dit topic is zo uit zijn barsten geknapt. Zoek een soort walk through, maar ook daar is zo verschrikkelijk veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

maartend schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:46:
Vraag. Ik heb nu mijn SD binnen. Er zit een sd kaart in en ik ga van 64 naar 256.

Maar, waar is een goede guide met wat ik het beste nu kan doen ivm andere gameplatvormen (Epic bijv) of emulgatoren?

Dit topic is zo uit zijn barsten geknapt. Zoek een soort walk through, maar ook daar is zo verschrikkelijk veel van
Als je Emulators zoekt is EmuDeck een goede plek om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Militia Pilot schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:59:
[...]

Als je Emulators zoekt is EmuDeck een goede plek om te beginnen.
Thnx. Idd al emudeck gevonden en hoe Epic te starten, maar ik denk dat er zo veel meer is. Daarom zoek ik een soort all n one guide

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 02-09-2022 23:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
maartend schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 23:00:
Daarom zoek ik een soort all n one guide
Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
EnigmaNL schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:10:
[...]

Heel erg jammer dat die geen gigabit heeft, daardoor is het niet echt de moeite waard om hem te kopen. Hopelijk komt er een gigabit variant van (die ook USB3 poorten heeft).
Ze hebben nu een tweede (beschikbaar) en derde (uitverkocht) versie van de dock, die beide je wensen vervullen :)
Ik ga zelf nog even nadenken of ik niet gewoon moet wacbten op de dock van valve, al ziet deze er goed uit in de specificaties..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
Dat dus. Mogelijk iets voor de topic start?

Bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 03-09-2022 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Zit nu te kijken met de Steam controls/input e.d. maar krijg nog niet voor elkaar wat ik wil.

Met de game Gauntlet (aanrader met een sale) heb je de Wizard welke spells kan samenvoegen voor meer spells. X,B,Y is allemaal een spel maar XX (snel achter elkaar), XY etc ook.

Nou zit ik te kijken met trackpad-> een (radial) menu -> en extra/sub commands. Maar ik krijg het nog niet werkend.

Zit ik verkeerd of moet ik het iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:42:
Zit ik verkeerd of moet ik het iets anders doen?
Wat wil je bereiken? Gauntlet ondersteunt gewoon controllers, dus alle functionaliteit zou bruikbaar moeten zijn met een controller.

Als je spells makkelijker wilt maken, dan kan je macro's maken met extra/sub commands, en die bijvoorbeeld toewijzen aan de vier extra knoppen achterop de Deck.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 03-09-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

The Zep Man schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:32:
[...]

Wat wil je bereiken? Gauntlet ondersteunt gewoon controllers, dus alle functionaliteit zou bruikbaar moeten zijn met een controller.

Als je spells makkelijker wilt maken, dan kan je macro's maken met extra/sub commands, en die bijvoorbeeld toewijzen aan de vier extra knoppen achterop de Deck.
Als je in het spel zelf zit merk je wel dat de controller het doet hoor. ^^
En ik probeer dat dus juist te doen alleen dan met de trackpad gezien je een aantal combinaties kunt maken. XX, YY, BB, XY etc. Maar ik kan wel leuk X -> extra command X doen maar dat pakt die niet.

Kun je geen knoppen in sequence doen dan? Ik zie wel fire start en fire end delay maar dat is voor de hele functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

The Chosen One schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:42:
[...]

Als je in het spel zelf zit merk je wel dat de controller het doet hoor. ^^
En ik probeer dat dus juist te doen alleen dan met de trackpad gezien je een aantal combinaties kunt maken. XX, YY, BB, XY etc. Maar ik kan wel leuk X -> extra command X doen maar dat pakt die niet.

Kun je geen knoppen in sequence doen dan? Ik zie wel fire start en fire end delay maar dat is voor de hele functie.
Volgens mij bedoel je sub commands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Heeft iemand onlangs Chiaki geinstalleerd en ingesteld? Gisteren geprobeerd maar dit lijkt niet meer te werken. Er is zo een online tool om je psn account ID te achterhalen maar die geeft tegenwoordig een foutmelding en zonder dat ID kan je het niet instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:32
Ongeveer een week gelden werkte het bij mij met deze link: https://trinket.io/embed/...ult&showInstructions=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Ja die gebruik ik ook maar die doet het niet meer helaas. Wanneer je de URL plakt krijg je foutmelding ipv je account ID ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ff And Yet It Moves geprobeerd. Controller wordt niet eens herkend dus maar een Steamcommunity layout gemaakt ervoor. *O*
Perfect speelbaar nu. Game heeft ook maar een paar knoppen.

Om maar ff aan te geven dat veel unknown spellen ook gewoon unknown zijn, niet unplayable.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
Vandaag de Amazon Basics 1TB MicroSD kaart mogen ontvangen nadat ik issues had met mijn Samsung EVO Plus 512GB.
De Amazon Basics is te koop is bij onze Duitse buren (á € 103,99)

Ik heb de kaart als BTRFS kaartje geformateerd zodat ik hem zowel op Windows (Surface Pro 7) als m'n Steam Deck kan gebruiken.

Hieronder volgen de resultaten van CrystalDiskMark (Windows) & KDiskMark (Linux).
Steam Deck
Amazon Basics 1TB
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/966264493741076532/1016390033005092966/Amazon.png
Sandisk Ultra 400GB
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/966264493741076532/1016390539358244955/Sandisk_Ultra.png
Windows 11
Amazon Basics 1TB
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/966264493741076532/1016389366152712324/unknown.png
Sandisk Ultra 400GB
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/966264493741076532/1016393539048968322/unknown.png
Windows drivers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Evernote schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:09:
Vandaag de Amazon Basics 1TB MicroSD kaart mogen ontvangen nadat ik issues had met mijn Samsung EVO Plus 512GB.
De Amazon Basics is te koop is bij onze Duitse buren (á € 103,99)

Ik heb de kaart als BTRFS kaartje geformateerd zodat ik hem zowel op Windows (Surface Pro 7) als m'n Steam Deck kan gebruiken.

Hieronder volgen de resultaten van CrystalDiskMark (Windows) & KDiskMark (Linux).
Steam Deck
Amazon Basics 1TB
[Afbeelding]
Sandisk Ultra 400GB
[Afbeelding]
Windows 11
Amazon Basics 1TB
[Afbeelding]
Sandisk Ultra 400GB
[Afbeelding]
Windows drivers
Goede post, dank!

Ik ontvang mijn 1TB SD-kaartje overmorgen. De write-waardes zijn onder Linux erg laag t.o.v. Windows.
Is dat een driver issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Pierre_nr1 schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:27:
[...]

Goede post, dank!

Ik ontvang mijn 1TB SD-kaartje overmorgen. De write-waardes zijn onder Linux erg laag t.o.v. Windows.
Is dat een driver issue?
Dat is een hele goede vraag en dit viel mij inderdaad ook op en dat zouden drivers kunnen zijn.

En wellicht sla ik de plank compleet mis maar mijn Surface Pro’s ‘body’ fungeert mogelijk als heatsink waardoor de kaarten iets beter presteren in Windows.

Die dingen worden namelijk bloed heet als ze intensief gebruikt worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Evernote op 05-09-2022 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Evernote schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:44:
[...]

Dat is een hele goede vraag en dit viel mij inderdaad ook op en dat zouden drivers kunnen zijn.

En wellicht sla ik de plank compleet mis maar mijn Surface Pro’s ‘body’ fungeert mogelijk als heatsink waardoor de kaarten iets beter presteren in Windows.
Wellicht is er ook een verschil in schrijfsnelheid tussen Btrfs en Ext4. Net even heel snel wat benchmarks bekeken en Ext4 lijkt sneller te zijn met o.a. I/O en Write. Of het in de praktijk ook op de Steam Deck zo is betwijfel ik. Maar het verschil tussen de Linux en Windows benchmarks is wel erg groot wat betreft 'write'.

En wat betreft je opmerking 'Die dingen worden namelijk bloed heet als ze intensief gebruikt worden.' Daarom is het ook de bedoeling om zo weinig als mogelijk I/O te genereren op een SD-kaart. Je leest op b.v. Reddit dat er veel mensen Windows op hun SD-kaart installeren, dat zal geen lang leven hebben :)

[ Voor 17% gewijzigd door Pierre_nr1 op 05-09-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Pierre_nr1 Heb goede ervaring met de sandisk kaartjes en mijn raspberry waar home assistant op draaide die mijn slimme meter uitlas. Gemiddeld 1 week was er nodig om die kaartjes te slopen ;). Had in die tijd wel begrepen dat Samsung stabielere kaartjes had die langer meegingen op de raspberry’s.

Vandaag mijn deck ontvangen. Emudeck staat er al op, lekkker al wat zelda 2 zitten spelen en ook veel zitten spelen met de deck zelf. Ga hem voornamelijk retro gebruiken en voor remote play van mijn PS5. Zullen ook wel wat pc games opkomen, maar heb al genoeg backlog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvkuppeveld
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 17:41
Hoi,
Ik probeer de shadow.tech client te installeren, maar als ik de linux versie installeer krijg ik hele vage kleuren. Heeft iemand anders al met succes een shadow.tech cliënt te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Sinds Chiaki niet meer te installeren is, zijn er goede alternatieven voor die minstens zo goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

rjvkuppeveld schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:06:
Hoi,
Ik probeer de shadow.tech client te installeren, maar als ik de linux versie installeer krijg ik hele vage kleuren. Heeft iemand anders al met succes een shadow.tech cliënt te installeren?
Hoe heb je die cliënt geïnstalleerd? Ik heb afgelopen weekend die AppImage gedownload en er zo Horizon Zero Dawn mee gespeeld op de SD, maar heb tot nu toe nergens last van gehad.

Shadow op m’n SD is echt d:)b

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:45
cold_as_ijs schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:04:
@Pierre_nr1 Heb goede ervaring met de sandisk kaartjes en mijn raspberry waar home assistant op draaide die mijn slimme meter uitlas. Gemiddeld 1 week was er nodig om die kaartjes te slopen ;). Had in die tijd wel begrepen dat Samsung stabielere kaartjes had die langer meegingen op de raspberry’s.
Ik heb ook veel geprutst met RPi installaties op SD kaartjes, maar de betrouwbaarheid nam dramatisch toe toen ik log2ram implementeerde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
XanderDrake schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:47:
De Deck wordt steeds nauwkeuriger weergegeven in de Steam Hardware Surveys. In die van mei is het OS "SteamOS Holo" opgenomen, en momenteel heeft die categorie 5% van alle Linux systemen in de afgelopen maand.
Gezien de 1.12% Linux usage binnen Steam gebruik, hebben we het over een 75.000 Decks die op deze versie van SteamOS zitten en op het juiste moment aan stonden vorige maand. Dus das niet 100% van alle Decks, maar wel een flink deel waarschijnlijk :)
Dit was een post van mij uit Juni. Ondertussen zijn nu de Steam Hardware Survey cijfers voor augustus uit, en die geven alweer een heel ander beeld dat begin zomer:
Afbeeldingslocatie: https://www.phoronix.net/image.php?id=2022&image=steam_august_2
Dus we zijn van 5 naar 13% gegaan binnen de Linux subcategorie, een flinke verbetering _/-\o_ Het aandeel Linux is ook nog steeds stijgende, van 1,12% naar 1,24%, waarschijnlijk door de snellere leveringen van de Deck. De schatting was 75k in juni, als ik dat extrapoleer aan de hand van deze data kom ik tot ongeveer 200.000 Decks die momenteel in gebruik zijn. Of het echt klopt kan ik niet met zekerheid zeggen want Valve is nogal vaag over het aantal gebruikers, zowel actief per maand als totaal. Soms geven ze updates, maar het is al even geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 14:43
Pierre_nr1 schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:51:
[...]

Wellicht is er ook een verschil in schrijfsnelheid tussen Btrfs en Ext4. Net even heel snel wat benchmarks bekeken en Ext4 lijkt sneller te zijn met o.a. I/O en Write. Of het in de praktijk ook op de Steam Deck zo is betwijfel ik. Maar het verschil tussen de Linux en Windows benchmarks is wel erg groot wat betreft 'write'.

En wat betreft je opmerking 'Die dingen worden namelijk bloed heet als ze intensief gebruikt worden.' Daarom is het ook de bedoeling om zo weinig als mogelijk I/O te genereren op een SD-kaart. Je leest op b.v. Reddit dat er veel mensen Windows op hun SD-kaart installeren, dat zal geen lang leven hebben :)
Dus alleen gebruiken voor game-opslag?
Pagina: 1 ... 49 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.