Afgelopen nacht mijn Steam Deck nog maar een keertje ontladen, en daarna 8 uur aan de lader gehangen. Nu staat de battery health eindelijk op 100%. Het enige wat (nog) niet helemaal goed werkt is de haptic feedback van het linker trackpad. Ik merk wel hoe vaker ik de Steam Deck gebruik deze steeds beter gaat werken, maar er blijft een groot verschil tussen de linker en rechter.dglavimans schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:50:
[...]
Schijnt ergens wel een bug te zijn gok ik, ook omdat die nu al bijna een uur in de bios mode staat.. Ik schrok wel even net maar nog goeie hoop het zonder RMA op te lossen
Hoe heb jij het nu uiteindelijk gefixt gekregen? Ga zo naar huis en hoop op een wonder anders weer ontladen hahaPierre_nr1 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:25:
[...]
Afgelopen nacht mijn Steam Deck nog maar een keertje ontladen, en daarna 8 uur aan de lader gehangen. Nu staat de battery health eindelijk op 100%. Het enige wat (nog) niet helemaal goed werkt is de haptic feedback van het linker trackpad. Ik merk wel hoe vaker ik de Steam Deck gebruik deze steeds beter gaat werken, maar er blijft een groot verschil tussen de linker en rechter.
Precies zoals Valve en jij het hebben omschreven. Ik heb de Deck wel in Desktop mode opgeladen, ongeveer 8 uur lang.dglavimans schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:30:
[...]
Hoe heb jij het nu uiteindelijk gefixt gekregen? Ga zo naar huis en hoop op een wonder anders weer ontladen haha
Ja klopt is voor iedereen anders. Ik dacht hem ook veel te gebruiken en zag het als perfecte uitkomst maar de praktijk in mijn geval is toch anders.Chk1975 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:45:
[...]
Dit is zo pijnlijk om te lezen als een after Q3’er haha.
Maar zo zie je maar geen enkel apparaat is voor iedereen.
Ik weet nu al dat ik hem heel veel ga gebruiken, switch afgelopen jaren heel veel gebruikt en voor 99% handheld.
Heerlijk om de switch even te pakken en half uurtje spelen en dan weer verder.
De stap om ps4 of laptop aan te zetten is toch echt groter voor mij.
Als ik er echt spijt van krijg kan ik altijd nog iets anders halen, wellicht een nieuwere als die er zijn en volgens mij heb ik nog een open reservering voor een 64gb versie dus voor nu is er afscheid van nemen het beste, iig voor mij. Maar ik voel het wel in mijn hart hoor haha
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Concurrentie van de Deck begint op gang te komen. Vandaag is de Kickstarter voor de Aokzoe (onuitspreekbaar...) A1 online gekomen.
Mooi apparaat. Zelfde formaat als de Deck, maar met een groter scherm, hogere resolutie en grotere accu. De AMD 6800U is ook een mooie toevoeging.
Maar! Er zijn zeker kanttekeningen, nahet kijken van het filmpje van ETA prime. Op 28 watt is dit een performance monster, maar ga je zo door de accu heen.
Als je deze handheld op 15 watt draait haalt hij dezelfde performance als de Stream Deck, ondanks de veel hogere aantal cores en shaders. En zelfs bij 15watt haalt hij niet dezelfde accutijden:
:strip_exif()/f/image/kpYeg1GFmN4GE4qKjitgm0YB.jpg?f=fotoalbum_large)
En dat terwijl hij twee keer zo duur is, voor ultra early bird prijs.
Toch een mooi ding verder
Mooi apparaat. Zelfde formaat als de Deck, maar met een groter scherm, hogere resolutie en grotere accu. De AMD 6800U is ook een mooie toevoeging.
Maar! Er zijn zeker kanttekeningen, nahet kijken van het filmpje van ETA prime. Op 28 watt is dit een performance monster, maar ga je zo door de accu heen.
Als je deze handheld op 15 watt draait haalt hij dezelfde performance als de Stream Deck, ondanks de veel hogere aantal cores en shaders. En zelfs bij 15watt haalt hij niet dezelfde accutijden:
:strip_exif()/f/image/kpYeg1GFmN4GE4qKjitgm0YB.jpg?f=fotoalbum_large)
En dat terwijl hij twee keer zo duur is, voor ultra early bird prijs.
Toch een mooi ding verder
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:25:
[...]
Afgelopen nacht mijn Steam Deck nog maar een keertje ontladen, en daarna 8 uur aan de lader gehangen. Nu staat de battery health eindelijk op 100%. Het enige wat (nog) niet helemaal goed werkt is de haptic feedback van het linker trackpad. Ik merk wel hoe vaker ik de Steam Deck gebruik deze steeds beter gaat werken, maar er blijft een groot verschil tussen de linker en rechter.
:strip_exif()/f/image/yKSsoPZXawI21sLBTNIEiUqa.jpg?f=fotoalbum_large)

De trick voor mij was om het programma GtkStresstesting te downloaden uit de Discovery store, die te laten draaien tot die uit gaat (in batterij desktop even vinkje bij Inhibit sleep and screen locking) tot die uit gaat volledig en niet meer aan gaat.
Aanzetten aan de lader gelijk naar desktop mode en voila!
Nu morgen de SD kaart ontvangen en dan kunnen we verder
Goed bezig! Ook opgelost dus.dglavimans schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:50:
[...]
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
De trick voor mij was om het programma GtkStresstesting te downloaden uit de Discovery store, die te laten draaien tot die uit gaat (in batterij desktop even vinkje bij Inhibit sleep and screen locking) tot die uit gaat volledig en niet meer aan gaat.
Aanzetten aan de lader gelijk naar desktop mode en voila!![]()
Nu morgen de SD kaart ontvangen en dan kunnen we verder
Ik ken de methode met GtkStressTesting, gaat een stuk sneller ook. Welke SD-kaart heb je gekocht?
Uh de Sandisk extreme Pro 512GB is nu met prime days in de korting gegaanPierre_nr1 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:27:
[...]
Goed bezig! Ook opgelost dus.
Ik ken de methode met GtkStressTesting, gaat een stuk sneller ook. Welke SD-kaart heb je gekocht?
En dan heb ik toch wel echt een handheld waar ik als kind af aan al van droomde.. Het is via streaming methods maar voor mij use case is dit alles wat ik wou en sinds kind zijnde als game enthousiast over nagedacht en gepraat heb
Hebben jullie nog goeie native games die je echt moet proberen? Of apps/tweaks
[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 12-07-2022 22:18 ]
Die van €84,-?dglavimans schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:16:
[...]
Uh de Sandisk extreme Pro 512GB is nu met prime days in de korting gegaanWacht nog even tot die binnen is voor ik de laatste slag kan doen met emulators
En dan heb ik toch wel echt een handheld waar ik als kind af aan al van droomde.. Het is via streaming methods maar voor mij use case is dit alles wat ik wou en sinds kind zijnde als game enthousiast over nagedacht en gepraat heb
Hebben jullie nog goeie native games die je echt moet proberen? Of apps/tweaks
Ja die inderdaad!
@XanderDrake wel mooi ding ook.. Alleen echt hoog prijs punt.. Het is raar maar hoop dat handheld gamen veranderd gaat worden door deze devices de komende jaren
Dat is echt 'overkill', de Steam Deck heeft een UHS-1 kaartlezer slot. De Samsung EVO Select 512GB van 46,- is meer dan snel genoeg. Ik heb er daar 2 van besteld, en met BTRFS geformatteerd 'verdien' je vanwege de compressie 40% van de ruimte.dglavimans schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:36:
[...]
Ja die inderdaad!
@XanderDrake wel mooi ding ook.. Alleen echt hoog prijs punt.. Het is raar maar hoop dat handheld gamen veranderd gaat worden door deze devices de komende jaren
Merk je dat niet terug in je lees en schrijf snelheid?Pierre_nr1 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:56:
[...]
Dat is echt 'overkill', de Steam Deck heeft een UHS-1 kaartlezer slot. De Samsung EVO Select 512GB van 46,- is meer dan snel genoeg. Ik heb er daar 2 van besteld, en met BTRFS geformatteerd 'verdien' je vanwege de compressie 40% van de ruimte.
Nee, totaal niet zelfs. Is echt zinloos zo'n dure sd-card in je Steam Deck.kadir76 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:53:
[...]
Merk je dat niet terug in je lees en schrijf snelheid?
Tenzij Random I/O heel veel helpt bij sneller laden en gamen. Want daarmee loop je niet op tegen de interne bandbreedte bottleneck. Dit vergt alleen nogal wat testen om zeker te weten of het uitmaaktPierre_nr1 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:28:
[...]
Nee, totaal niet zelfs. Is echt zinloos zo'n dure sd-card in je Steam Deck.
[ Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 13-07-2022 11:25 ]
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Valve heeft zelfs A1 sd-cards bijgeleverd aan de Youtube reviewers, dat zegt wel iets denk ik. Met een A2 zit je veiliger vanwege de hogere random I/O.XanderDrake schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:24:
[...]
Tenzij Random I/O heel veel helpt bij sneller laden en gamen. Want daarmee loop je niet op tegen de interne bandbreedte bottleneck. Dit vergt alleen nogal wat testen om zeker te weten of het uitmaakt
Hou er rekening mee dat Btrfs geen case folding ondersteuning heeft, in tegenstelling tot ext4 (wat de Deck standaard gebruikt voor partities waar spellen op staan). Dit kan voor incompatibiliteit zorgen met bepaalde spellen. Een voorbeeldje (er zijn er veel meer).Pierre_nr1 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:56:
Ik heb er daar 2 van besteld, en met BTRFS geformatteerd 'verdien' je vanwege de compressie 40% van de ruimte.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dank voor de tip en link, dat wist ik niet. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden, maar het is goed om er rekening mee te houden. Ik moet zeggen dat de compressie binnen Btrfs indrukwekkend is, het enige nadeel is dat de CPU iets meer belast wordt maar merkbaar is dat niet.The Zep Man schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:42:
[...]
Hou er rekening mee dat Btrfs geen case folding ondersteuning heeft, in tegenstelling tot ext4 (wat de Deck standaard gebruikt voor partities waar spellen op staan). Dit kan voor incompatibiliteit zorgen met bepaalde spellen. Een voorbeeldje (er zijn er veel meer).
Op zich was het een 'uitprobeerseltje' vanuit nieuwsgierigheid, eerdaags stap ik weer over op EXT4
[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 13-07-2022 13:08 ]
Deze guide kwam ik zojuist tegen op github, een handig stukje documentatie met links naar verschillende distros voor de deck, emulators, info over game development etc.
https://github.com/mikeroyal/Steam-Deck-Guide
https://github.com/mikeroyal/Steam-Deck-Guide
Ik heb nu ongeveer een maand een Deck en ik ben een beetje in dubio of ik hem moet houden. Ik kijk het in ieder geval nog een paar maanden aan, ik ga op vakantie en dan ga ik de Deck waarschijnlijk meer gebruiken.
Ik heb een tijd lang vrijwel alleen maar "getinkerd" met de Deck, en dus eigenlijk vrijwel geen spellen gespeeld. Het enige wat ik heb gedaan is in de weekenden met een maat van mij PUBG gespeeld. Ik op de Deck, en hij op de Desktop PC. Wel heel gaaf om dat samen te doen, en met wat oefening kon ik op een gegeven moment wel meekomen, echter moet ik echt nog heel wat oefenen om een beetje in de buurt komen van mijn "PC skills". Zeker de Gyro moet ik aan wennen, maar ik zie wel de meerwaarde ervan.
Maar de Windows experience is vrij dramatisch dus ik ben op een gegeven moment maar weer naar SteamOS gegaan en daar verder gegaan met het optimaliseren van de ervaring. En dat is op dit moment gewoon goed. Desktop is goed te gebruiken, non steam games installeren gaat mij goed af, met Boilr de artwork installeren werkt perfect en ik heb van de week mijn eerste echte uren gemaakt op de Deck. Eerst met Outer Wilds en daarna Control. En ik moet zeggen na wat "getinker" speelt vooral Control erg goed. Dacht eerst dat die 40/40 wat overhyped was (ik merkte dat het niet vloeiend liep) maar met het aanzetten van V-Sync in de instellingen van het spel was dat verleden tijd, en speelde het vloeiend genoeg om het niet als storend te ervaren. Ook qua controls is het niet gelijk werkend out of the box, je moet gewoon even nadenken wat je wilt en dat dan gaan instellen. In principe zijn de mogelijkheden van de controller instellingen eindeloos, wat soms een beetje overweldigend kan overkomen. Maar als je het gewoon stapje bij stapje doet komt het goed.
Spelen > je aan iets irriteren, of merken dat het beter kan > aanpassen in controls > Spelen > ....
Deze manier van werken gaat goed af en zo kom je langzaam aan naar een perfecte speel ervaring.
Moet nog wel wennen aan het spelen met controller / Deck. Ik ben een PC gamer al de laatste 8 jaar zoiets, dus het is weer even wennen.
Het is dus even afwachten of ik hem daadwerkelijk houd, of deze 512GB weg doe, en de 64GB versie haal en daar een nieuwe 1TB SSD in zet. Het is namelijk best veel geld, en op dit moment kan je er nog winst op maken. Dat zal in de toekomst denk minder zijn.
Ik heb een tijd lang vrijwel alleen maar "getinkerd" met de Deck, en dus eigenlijk vrijwel geen spellen gespeeld. Het enige wat ik heb gedaan is in de weekenden met een maat van mij PUBG gespeeld. Ik op de Deck, en hij op de Desktop PC. Wel heel gaaf om dat samen te doen, en met wat oefening kon ik op een gegeven moment wel meekomen, echter moet ik echt nog heel wat oefenen om een beetje in de buurt komen van mijn "PC skills". Zeker de Gyro moet ik aan wennen, maar ik zie wel de meerwaarde ervan.
Maar de Windows experience is vrij dramatisch dus ik ben op een gegeven moment maar weer naar SteamOS gegaan en daar verder gegaan met het optimaliseren van de ervaring. En dat is op dit moment gewoon goed. Desktop is goed te gebruiken, non steam games installeren gaat mij goed af, met Boilr de artwork installeren werkt perfect en ik heb van de week mijn eerste echte uren gemaakt op de Deck. Eerst met Outer Wilds en daarna Control. En ik moet zeggen na wat "getinker" speelt vooral Control erg goed. Dacht eerst dat die 40/40 wat overhyped was (ik merkte dat het niet vloeiend liep) maar met het aanzetten van V-Sync in de instellingen van het spel was dat verleden tijd, en speelde het vloeiend genoeg om het niet als storend te ervaren. Ook qua controls is het niet gelijk werkend out of the box, je moet gewoon even nadenken wat je wilt en dat dan gaan instellen. In principe zijn de mogelijkheden van de controller instellingen eindeloos, wat soms een beetje overweldigend kan overkomen. Maar als je het gewoon stapje bij stapje doet komt het goed.
Spelen > je aan iets irriteren, of merken dat het beter kan > aanpassen in controls > Spelen > ....
Deze manier van werken gaat goed af en zo kom je langzaam aan naar een perfecte speel ervaring.
Moet nog wel wennen aan het spelen met controller / Deck. Ik ben een PC gamer al de laatste 8 jaar zoiets, dus het is weer even wennen.
Het is dus even afwachten of ik hem daadwerkelijk houd, of deze 512GB weg doe, en de 64GB versie haal en daar een nieuwe 1TB SSD in zet. Het is namelijk best veel geld, en op dit moment kan je er nog winst op maken. Dat zal in de toekomst denk minder zijn.
Begrijp ik goed dat je eerst Windows hebt geinstalleerd en daarop PUBG hebt gespeeld? Hoe speelde PUBG, qua performance en controls? Ik heb toch echt 150 uur in dat spel gestopt en zou mooi zijn om weer een beetje rond te dwalen op Erangelsassymousasi schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:01:
Ik heb nu ongeveer een maand een Deck en ik ben een beetje in dubio of ik hem moet houden. Ik kijk het in ieder geval nog een paar maanden aan, ik ga op vakantie en dan ga ik de Deck waarschijnlijk meer gebruiken.
Volgens mij werkt het nog niet binnen SteamOS...
Klopt voor mij voor sommige spellen. Voor de meeste spellen die native met een Xbox controller werken en waar SteamOS volledige ondersteuning voor heeft, is de hoeveelheid tweaking bij mij 0.sassymousasi schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:01:
Fallout 3 was ooit het eerste spel dat ik met een Xbox controller speelde. Zoveel ervaring met een controller gecombineerd met spellen die goed met een controller te spelen zijn maakt de 'overgang' wellicht wat makkelijker.Moet nog wel wennen aan het spelen met controller / Deck. Ik ben een PC gamer al de laatste 8 jaar zoiets, dus het is weer even wennen.
Klopt. Toen ik de Deck net kreeg en ik begon met SteamOS werd ik eigenlijk al vrij snel gefrustreerd omdat ik bascially weer een heel nieuw OS onder de knie moest proberen te krijgen. Installeren van bepaalde spellen in Lutris werkte niet (League of Legends, trouwens nog steeds niet aan de praat gekregen onder SteamOS, bloedirritant) en ook bepaalde games gingen niet lekker waardoor ik uit frustratie eigenlijk gewoon heel SteamOS eraf heb gesodemieterd en Windows 11 heb geinstalleerd. Maar nadat ik daar weer een heel tijdje mee zat te kloten kwam ik met hangende pootjes terug naar SteamOS. Heb nu maar gewoon Dualboot gedaan. Enige irritante is dat ik telkens met Volume down en Aan knop moet opstarten maar dit soort rare opstartpraktijken ben ik wel gewend door mijn modded SwitchXanderDrake schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:15:
[...]
Begrijp ik goed dat je eerst Windows hebt geinstalleerd en daarop PUBG hebt gespeeld? Hoe speelde PUBG, qua performance en controls? Ik heb toch echt 150 uur in dat spel gestopt en zou mooi zijn om weer een beetje rond te dwalen op Erangel![]()
Volgens mij werkt het nog niet binnen SteamOS...
Ik moet bekennen dat een grote reden was om een Deck te kopen was om samen met mijn maat PUBG te spelen. Ik op de bank en hij op de PC.
Maar werkt prima! Je moet even goed de controls instellen, ook weer Trial and Error, want de community controls laten in mijn opinie veel te wensen over. Maar als dat eenmaal goed is ingesteld werkt het eigenlijk best goed. Je hebt meer buttons dan op een Steam Controller en daar ging het al redelijk mee.
Ja klopt, Outer Wilds heeft native controls, werkt out of the box goed! Maakt het inderdaad een stuk makkelijker. Control trouwens ook bedenk ik me nu, daar hoefde ik eigenlijk alleen de Gyro goed in te stellen (activeren bij volledig indrukken van de L Trigger)The Zep Man schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:16:
[...]
Klopt voor mij voor sommige spellen. Voor de meeste spellen die native met een Xbox controller werken en waar SteamOS volledige ondersteuning voor heeft, is de hoeveelheid tweaking bij mij 0.
[...]
Fallout 3 was ooit het eerste spel dat ik met een Xbox controller speelde. Zoveel ervaring met een controller gecombineerd met spellen die goed met een controller te spelen zijn maakt de 'overgang' wellicht wat makkelijker.
[ Voor 17% gewijzigd door sassymousasi op 14-07-2022 11:49 ]
Specifiek over Outer Wilds: je kan de besturing verbeteren door twee van de knoppen achterop de Deck toe te wijzen aan roll. Die kan je alleen gebruiken op het moment dat je de joysticks loslaat (door de knoppencombinatie die op de achtergrond wordt gebruikt), maar het maakt bepaalde bewegingen een stuk makkelijker.sassymousasi schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:46:
Ja klopt, Outer Wilds heeft native controls, werkt out of the box goed!
Als spelen in de toekomst veel groter in opslag en intenser qua I/O worden, vrees ik dat MicroSD kaarten niet meer toereikend zullen zijn om een soepele game ervaring te bieden.
Externe SSDs bieden een oplossing, maar ik kijk ook naar USB-C sticks. Vandaag kwam er een review uit van een Samsung USB-C, en die ziet er goed uit.
Niet perse duur of groot, maar kan wel 4X de hoeveelheid data overpompen die de interne MicroSD controller toelaat
Externe SSDs bieden een oplossing, maar ik kijk ook naar USB-C sticks. Vandaag kwam er een review uit van een Samsung USB-C, en die ziet er goed uit.
Niet perse duur of groot, maar kan wel 4X de hoeveelheid data overpompen die de interne MicroSD controller toelaat
Nadeel van die Samsung stick is dat ie momenteel maar tot 256GB gaat. als spellen veel groter worden is dat al snel niet mere toereikend. Verder wel een lekker rap en compact stickje inderdaad. Vooral de 4K snelheden vallen op, zou ideaal zijn om een OS of applicaties op te draaien.
Damn, heb ik eindelijk mijn email gekregen dat ik een SD (256GB) kan bestellen, en nu twijfel ik.
Ga ik 'm echt gebruiken, of word het weer een hebbeding die eigenlijk maar in de kast blijf liggen?
Hoe is de tweedehands markt op dit moment, kan ik 'm weer doorverkopen voor een redelijk prijs?
Zie op dit moment (bijna) niets in de V&A staan.
Ga ik 'm echt gebruiken, of word het weer een hebbeding die eigenlijk maar in de kast blijf liggen?
Hoe is de tweedehands markt op dit moment, kan ik 'm weer doorverkopen voor een redelijk prijs?
Je kan hem zeker voor dezelfde prijs weer verkopen, wellicht voor nog iets meer. 2 weken gelden was dat nog geen probleem voor mijn 256GB model.epoz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:04:
Damn, heb ik eindelijk mijn email gekregen dat ik een SD (256GB) kan bestellen, en nu twijfel ik.
Docker op Steamdeck?
En dan een beetje rare vraag, had iemand al Docker op een SD draaiend? Een snelle search levert alleen wat vaag vragen op Reddit op. Schijnt dat de / partition read-only is, dus "extra" Linux packages installeren lastig. Of is het wel te doen?
En anders, is het mogelijk om bijv. Ubuntu vanaf een USB stick te booten? Iemand al geprobeerd?
Context van deze vragen is om mijzelf te overtuigen dat het ook als portable dev omgeving interessant is... ;-)
En dan een beetje rare vraag, had iemand al Docker op een SD draaiend? Een snelle search levert alleen wat vaag vragen op Reddit op. Schijnt dat de / partition read-only is, dus "extra" Linux packages installeren lastig. Of is het wel te doen?
En anders, is het mogelijk om bijv. Ubuntu vanaf een USB stick te booten? Iemand al geprobeerd?
Context van deze vragen is om mijzelf te overtuigen dat het ook als portable dev omgeving interessant is... ;-)
Linux vanaf USB moet eenvoudig gaan. De / partitie kan je unlocken en weer locken, dus je kan doen wat je wilt.
Nog niet getest maar uit m'n notities voor installeren van iets anders:epoz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:33:
Docker op Steamdeck?
switch to desktop modus
open a terminal
passwd (set pasword for standard deck user account)
optional: enable sshd so we can ssh in if you don't have a dock/keyboard connected to deck
sudo systemctl start sshd
ip addr (look up ip address)
connect by ssh from another pc
sudo steamos-readonly disable (make filesystem read/write)
sudo pacman-key --init (setup pacman step 1)
sudo pacman-key --populate archlinux (setup pacman step 2)
Follow installation instructions from https://wiki.archlinux.org/title/Docker#Installation
Note: filesystem may revert to read only and changes may be lost after next Steam deck software update.
Ubuntu of andere distro installeren: nog niet geprobeerd en ook nog geen demo gezien.
Ja je kan hem nog steeds makkelijk kwijt, de extreme prijzen zijn er niet meer maar verkoopt nog steeds makkelijk.epoz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:04:
Vergeet niet er zijn nog steeds veel mensen zoals ik met een after q3 reservering.
Dan heb ik hem nog in 2021 besteld maar er sullen ook heel veel mensen pas zijn gaan bestellen na de eerste lovende reviews.
Het is dat ik er in geloof dat er maar 1 manier is om scalpers tegen te houden en dat is niet van ze kopen, maar after Q3 voelt nog zo ver weg

Moet ook nog kijken of ik mijn komende Q3 bestelling wil laten staan. Heb mijn launch versie toen door verkocht maar ook omdat het de 256GB model was en je kon niet switchen. De 64GB is sowieso meer geschikt/value for money voor mij. Maar ja, heb al een Switch, een game pc en hoeveel ga je hem echt gebruiken... crisisprobleem van epische proporties uiteraard. ;p
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Tja, game PC heb je onderweg niets aan en een Switch is zo beperkt qua spellen.... De vrijheid om te spelen wat je wilt waar je maar wilt is het mooie aan de Steam Deck.The Chosen One schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:31:
Moet ook nog kijken of ik mijn komende Q3 bestelling wil laten staan. Heb mijn launch versie toen door verkocht maar ook omdat het de 256GB model was en je kon niet switchen. De 64GB is sowieso meer geschikt/value for money voor mij. Maar ja, heb al een Switch, een game pc en hoeveel ga je hem echt gebruiken... crisisprobleem van epische proporties uiteraard. ;p
Haha zat er ook aan te denken, ben na Q3 pas maar het is een hebbeding. Ben vaak wel bij me vriendin thuis zonder PC, laptop etc dus dacht bij haar lekker op de bank FM, AoE4 of andere spelletjes spelen.The Chosen One schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:31:
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Voor zij die de Huaying fan willen zonder te wachten op ifixit.
Voor stoom dek 😂Light21M schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:51:
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Wel prijzig, 2 keer zoveel als bij ifixit?
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
i know profiteren ze van maar kheb toch lr 1 besteldNosferatuX schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:17:
[...]
Voor stoom dek 😂
Wel prijzig, 2 keer zoveel als bij ifixit?
The Phawx heeft eens goed tijd genomen om de custom AMD APU voor de Steam Deck te vergelijken met de AMD 6800U APU die te vinden is in verschillende nieuwe handhelds:
Goede video met behoorlijk wat games die vergeleken worden. Best wel fascinerend qua resultaten: Ondanks dat de 6800U echt veel sneller zou moeten zijn (Meer CPU cores, betere cores, GPU met veel meer RDNA2.0 Shaders, vaak ook snellere RAM), is het bij veel TDP niveau's stuivertje wisselen. Natuurlijk, de 6800U is zeker sneller als je genoeg stroom kan leveren aan alle componenten van de SoC, maar als je ook nog mobiel wilt zijn dan moet je wat water bij de wijn doen. Met als resultaat: als je minder dan 12 watt levert aan de SoC, dan is de Deck APU over het algemeen sneller dan de 6800U, want al die zware processor cores slurpen onnodig energie. Op 15 watt, wat officieel de TDP van de Deck APU is, is de 6800U een stuk sneller, wat dus een indicatie is dat er dan genoeg stroom gaat naar de GPU, maar dan gaat het totale power pakket richting de 25-28 watt, wat aanzienlijk kortere accutijden oplevert.
Phawx conclusie bevestigd dus ook mijn idee een paar pagina's eerder: de Deck is een erg goed gebalanceerd platform, en vier Zen 2 cores is beter dan 8 Zen 3+ cores als je op 800p gamed, zeker op 40hz.
Als jij meer performance wilt hebben dan de Deck, dan moet je ineens alles omhoog gooien: grotere en duurdere SoC, grotere accu, betere cooling, groter scherm, etc etc. Daarmee wordt het allemaal een stuk duurder: de GPD Win Max 2 en de AOKOIE A1 zijn allemaal rond de 1000€.
Een 400-500€ kostende Steam Deck heeft nog steeds de beste prijs/kwaliteit verhouding vergeleken met deze twee andere opties.
Phawx doet op het einde nog een voorspelling: we zullen waarschijnlijk geen betere Deck krijgen dit jaar. Een upgrade verwacht hij waarschijnlijk pas eind volgend jaar, zodra betere en zuinigere componenten uitkomen. Dit is ook wat ik voorspelde een stuk eerder in dit topic
Alhoewel het sneller gaat dan ik had verwacht, want de 6800U is een mooie chip!!
Goede video met behoorlijk wat games die vergeleken worden. Best wel fascinerend qua resultaten: Ondanks dat de 6800U echt veel sneller zou moeten zijn (Meer CPU cores, betere cores, GPU met veel meer RDNA2.0 Shaders, vaak ook snellere RAM), is het bij veel TDP niveau's stuivertje wisselen. Natuurlijk, de 6800U is zeker sneller als je genoeg stroom kan leveren aan alle componenten van de SoC, maar als je ook nog mobiel wilt zijn dan moet je wat water bij de wijn doen. Met als resultaat: als je minder dan 12 watt levert aan de SoC, dan is de Deck APU over het algemeen sneller dan de 6800U, want al die zware processor cores slurpen onnodig energie. Op 15 watt, wat officieel de TDP van de Deck APU is, is de 6800U een stuk sneller, wat dus een indicatie is dat er dan genoeg stroom gaat naar de GPU, maar dan gaat het totale power pakket richting de 25-28 watt, wat aanzienlijk kortere accutijden oplevert.
Phawx conclusie bevestigd dus ook mijn idee een paar pagina's eerder: de Deck is een erg goed gebalanceerd platform, en vier Zen 2 cores is beter dan 8 Zen 3+ cores als je op 800p gamed, zeker op 40hz.
Als jij meer performance wilt hebben dan de Deck, dan moet je ineens alles omhoog gooien: grotere en duurdere SoC, grotere accu, betere cooling, groter scherm, etc etc. Daarmee wordt het allemaal een stuk duurder: de GPD Win Max 2 en de AOKOIE A1 zijn allemaal rond de 1000€.
Een 400-500€ kostende Steam Deck heeft nog steeds de beste prijs/kwaliteit verhouding vergeleken met deze twee andere opties.
Phawx doet op het einde nog een voorspelling: we zullen waarschijnlijk geen betere Deck krijgen dit jaar. Een upgrade verwacht hij waarschijnlijk pas eind volgend jaar, zodra betere en zuinigere componenten uitkomen. Dit is ook wat ik voorspelde een stuk eerder in dit topic
Per vanavond is Stray beschikbaar! Ik heb de eerste 70 minuten nonstop gespeeld, perfecte game voor de Steam Deck
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Hoe draait ie? PC versie zou inferieur zijn tov de PS5 versie volgens Skillup..jacobras schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:24:
[...]
Per vanavond is Stray beschikbaar! Ik heb de eerste 70 minuten nonstop gespeeld, perfecte game voor de Steam Deck
Ook net gekocht en al bijna 2 uur gespeeld, heerlijk spel en loopt super! 40fps/hz modus met alles op high. Ziet er gelikt uit zo op de deck!Evernote schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:15:
[...]
Hoe draait ie? PC versie zou inferieur zijn tov de PS5 versie volgens Skillup..
Update: ik heb deze aan mij voorbij laten gaan. Was een lastig besluit, maar toch gekozen voor verstandig zijn.epoz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:04:
Er zijn nogal wat mensen die last hebben van corruptie van hun MicroSD bij het verwijderen van deze kaartjes. Valve gaat kijken naar een Eject knop om extra veilig verwijderen mogelijk te maken in SteamOS.
Ik heb op Reddit een gids gevonden om elk spel dat je installeert op je Deck in SteamOS via een andere launcher/store (Ubi, Epic, etc), wel kan spelen vanuit de SteamOS interface ipv de Desktop interface. Kan handig zijn als je een soepele UI ervaring wilt blijven hebben.
Ik heb op Reddit een gids gevonden om elk spel dat je installeert op je Deck in SteamOS via een andere launcher/store (Ubi, Epic, etc), wel kan spelen vanuit de SteamOS interface ipv de Desktop interface. Kan handig zijn als je een soepele UI ervaring wilt blijven hebben.
Ik merk dat een hoop spellen op deze manier zeuren dat de license niet gevonden kan worden. Veel vereisen dat je ze opstart via de juiste launcher helaas.XanderDrake schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:14:
Wat ik ook merk is dat sommige spellen via de Heroic launcher niet werken terwijl deze op ProntonDB super moeten zijn. Het lijkt erop dat Heroic nooit een native versie installeert maar altijd de Windows versie. Blijft een gepruts als het niet via Steam gekocht is.....
Balen. Ik heb ook nog 20 (veelal gratis) goede spellen staan op Epic. Waarschijnlijk dat dit gepuzzel zal blijven per spel.Tadango schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:22:
Wat ik ook merk is dat sommige spellen via de Heroic launcher niet werken terwijl deze op ProntonDB super moeten zijn. Het lijkt erop dat Heroic nooit een native versie installeert maar altijd de Windows versie. Blijft een gepruts als het niet via Steam gekocht is.....
Maar wel grappig, ik heb specifiek gewacht tot Tiny Tina op Steam uitkwam ipv op Epic te kopen. Want Deck! Dus Valve heeft met hardware zeker invloed op deze keuze bij mij.
Klopt, hier net zo. Ik verzamel vooral de gratis spellen op EpicXanderDrake schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:32:
[...]
Balen. Ik heb ook nog 20 (veelal gratis) goede spellen staan op Epic. Waarschijnlijk dat dit gepuzzel zal blijven per spel.
Maar wel grappig, ik heb specifiek gewacht tot Tiny Tina op Steam uitkwam ipv op Epic te kopen. Want Deck! Dus Valve heeft met hardware zeker invloed op deze keuze bij mij.
Hey guys, ik heb mijn vervanging uit de US gekregen, en het is echt een pareltje so far. Hij heeft alleen hetzelfde als jullie hebben (92% hier). Ik wil even zeker weten wat bij jullie de exacte volgorde was om de mijne ook op 99/100 health te krijgen.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:27:
[...]
Goed bezig! Ook opgelost dus.
- Ik ga er gewoon mee gamen vanavond. Dan is hij vast wel tot 10-20 procent leeg.
- Laatste stukje in desktop mode met die stress-app (en dat vinkje aan).
- Daarna aanzetten tot hij niet meer reageert?
- Maakt het dan nog uit hoe ik hem oplaad, of is gewoon in de oplader stoppen voldoende? Gaat hij dan vanzelf aan of niet?
- Zie ik dan in desktop mode meteen 100% en moet ik hem gewoon laten opladen, of pas checken naderhand?
Ik het idee dat het niet veel uitmaakt. De batterij van mijn Steam Deck is na een paar dagen weer terug naar 93%. Ik denk dat je de Steam Deck gewoon moet gebruiken en na een aantal keren vol opgeladen te zijn komt de batterij vanzelf op het juiste niveau. Dus niet te veel aandacht aan schenken, en gewoon lekker gamen.ap3nr0ts schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:35:
[...]
Hey guys, ik heb mijn vervanging uit de US gekregen, en het is echt een pareltje so far. Hij heeft alleen hetzelfde als jullie hebben (92% hier). Ik wil even zeker weten wat bij jullie de exacte volgorde was om de mijne ook op 99/100 health te krijgen.
- Ik ga er gewoon mee gamen vanavond. Dan is hij vast wel tot 10-20 procent leeg.
- Laatste stukje in desktop mode met die stress-app (en dat vinkje aan).
- Daarna aanzetten tot hij niet meer reageert?
- Maakt het dan nog uit hoe ik hem oplaad, of is gewoon in de oplader stoppen voldoende? Gaat hij dan vanzelf aan of niet?
- Zie ik dan in desktop mode meteen 100% en moet ik hem gewoon laten opladen, of pas checken naderhand?
Thanks. Dan laat ik het zo. Het is ook typisch iets wat je niet eens zou weten als je niet de desktop mode bezoekt.Pierre_nr1 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:59:
[...]
Ik het idee dat het niet veel uitmaakt. De batterij van mijn Steam Deck is na een paar dagen weer terug naar 93%. Ik denk dat je de Steam Deck gewoon moet gebruiken en na een aantal keren vol opgeladen te zijn komt de batterij vanzelf op het juiste niveau. Dus niet te veel aandacht aan schenken, en gewoon lekker gamen.
Heb bij de nieuwe wel het idee dat het een gecureerde versie is ofzo. Ze hadden me bij support ook beloofd dat er een stille fan in zou zitten en de trackpads dit keer wel goed zouden zijn. Misschien een batch die ze apart houden voor reviewers? Dat zou ik met een device met zoveel gekke issues wel doen.
[ Voor 20% gewijzigd door ap3nr0ts op 20-07-2022 17:04 ]
Lees enorm uiteenlopende dingen over deze game en performance, ik skip hem voorlopig.sderooij schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 00:02:
[...]
Ook net gekocht en al bijna 2 uur gespeeld, heerlijk spel en loopt super! 40fps/hz modus met alles op high. Ziet er gelikt uit zo op de deck!
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Ik speel met de volgende instellingen:Evernote schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:15:
[...]
Hoe draait ie? PC versie zou inferieur zijn tov de PS5 versie volgens Skillup..
- Resolution scale 60%
- V-Sync uit
- Effects low
- Shadow medium
- Texture medium
- Mesh medium
De Deck heb ik op deze game ingesteld op 40Hz. en hiermee haal ik dat met een TDP limiet van 12W. Levert ruim boven 3u speeltijd op
Ik twijfelde, maar heb hem toch maar op de PS5 gekocht. Want, tja. Met die adaptive triggers aan een boom krabben, voegt ook wel wat toe.jacobras schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:45:
[...]
Ik speel met de volgende instellingen:
- Resolution scale 60%
- V-Sync uit
- Effects low
- Shadow medium
- Texture medium
- Mesh medium
De Deck heb ik op deze game ingesteld op 40Hz. en hiermee haal ik dat met een TDP limiet van 12W. Levert ruim boven 3u speeltijd op
Dit is wel erg laag overigens, 480p. Heb je Gamescope FSR al geprobeerd?jacobras schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:45:
[...]
Ik speel met de volgende instellingen:
- Resolution scale 60%
- V-Sync uit
- Effects low
- Shadow medium
- Texture medium
- Mesh medium
Ik hoop dat ze dit spel inderdaad nog een beetje optimaliseren voordat ik hem koop.
Daar zeg je wat, het voelt niet als 480p. FSR schakelt automatisch in, toch? Vergeet niet dat ik deze instellingen draai zodat het er voor mij grafisch mooi uitziet maar ik wel de TDP op max. 12W kan houden. Met die limiet uit kan je het natuurlijk een stuk hoger zetten.XanderDrake schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:00:
[...]
Dit is wel erg laag overigens, 480p. Heb je Gamescope FSR al geprobeerd?
Ik hoop dat ze dit spel inderdaad nog een beetje optimaliseren voordat ik hem koop.
PC versie is gewoon niet goed:
YouTube: Stray PS5 vs PS4/PC: A Superb 4K 60FPS Rendition on PS5 - But What’s...
YouTube: Stray PS5 vs PS4/PC: A Superb 4K 60FPS Rendition on PS5 - But What’s...
Yeah shader compiling, exact hetzelfde probleem dat ik/we ervaren bij Tiny Tina, zelfde engine.... What de hell, Epic?Evernote schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:01:
Unreal Engine is gewoon pure aids helaas.XanderDrake schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:14:
[...]
Yeah shader compiling, exact hetzelfde probleem dat ik/we ervaren bij Tiny Tina, zelfde engine.... What de hell, Epic?
Hopelijk is UE5 beter maar ik vermoed dat het dezelfde issues heeft als haar voorgangers.
Gisteren mijn EA Play abo opnieuw aangeschaft via Steam om te kijken of ik zo zonder Bottles af kon. En dat lukt!
De EA Play tab in je library brengt je naar alle games die je direct kunt installeren. Bij opstarten moet je je Steam en Origin account koppelen en dat gaat niet helemaal goed op de Deck.
Workaround: Start een EA game op via Steam op je reguliere pc. Bij het koppelen van de accounts vink je de beide opties 'inlog herinneren' en 'onzichtbaar aanmelden' aan. Sluit af. Start een EA game op je Deck en alles werkt vlekkeloos
De EA Play tab in je library brengt je naar alle games die je direct kunt installeren. Bij opstarten moet je je Steam en Origin account koppelen en dat gaat niet helemaal goed op de Deck.
Workaround: Start een EA game op via Steam op je reguliere pc. Bij het koppelen van de accounts vink je de beide opties 'inlog herinneren' en 'onzichtbaar aanmelden' aan. Sluit af. Start een EA game op je Deck en alles werkt vlekkeloos
Krijg je op dat moment ook de games die je al gekocht hebt in je library van steam te zien?Edmin schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:32:
Gisteren mijn EA Play abo opnieuw aangeschaft via Steam om te kijken of ik zo zonder Bottles af kon. En dat lukt!
Ik ben verstopt zoek een ander :P
De Origin games die ik al had (o.a. Dragon Age) moet je nog wel via de hub in de Steam store aan je library toevoegen. Dat gaat allemaal vlotjes op het Deck. Je kunt daarnaast automatisch je EA Play games aan een lijst laten toevoegen:kaasszje schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:54:
[...]
Krijg je op dat moment ook de games die je al gekocht hebt in je library van steam te zien?
:strip_exif()/f/image/8Y1hnKfxyqckcnSmR69YDJAM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c8MQ2z5kEKSqyw7iiZJ9HhUl.jpg?f=fotoalbum_large)
Interessante video met de hardware "bug" fixes:
YouTube: Let's compare the DAY ZERO Steam Deck to the Q3 Deck.
YouTube: Let's compare the DAY ZERO Steam Deck to the Q3 Deck.
Mijn Q1 512GB model had nagenoeg in het midden een luie pixel zitten
Ik had hem nog niet heel veel gebruikt maar zag het afgelopen weekend in de avond met donkere schermen ineens zo'n gekleurde pixel. Was het aan de rand dan was het niet zo'n probleem geweest, maar in het midden blijf je er op letten.
Heb met support contact opgenomen en ik kon hem opsturen voor een RMA. Vandaag de post op gegaan, ben benieuwd hoe lang het duurt.
Heb met support contact opgenomen en ik kon hem opsturen voor een RMA. Vandaag de post op gegaan, ben benieuwd hoe lang het duurt.
max 2 wekenDrnigg schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:17:
Mijn Q1 512GB model had nagenoeg in het midden een luie pixel zittenIk had hem nog niet heel veel gebruikt maar zag het afgelopen weekend in de avond met donkere schermen ineens zo'n gekleurde pixel. Was het aan de rand dan was het niet zo'n probleem geweest, maar in het midden blijf je er op letten.
Nieuwe LTT video over Steam Deck upgrades:
Speelt voor mij goed genoeg op de Deck.Evernote schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:01:
Wat voor settings doe jij dan?
Gewoon de defaults gebruikt. Ik heb niet verder de FPS bijgehouden, of iets dergelijks.XanderDrake schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:44:
Wat voor settings doe jij dan?
Als het goed is heeft iFixit over 2-3 weken weer fans op voorraad.
Helaas heeft mijn 3de unit weer een Delta fan dus ik ga de komende tijd de site snipen in de hoop dat ik er 1 kan bestellen.
Even nog een bron: iFixit zelf, ik heb ze gemaild
(mail is van 18 juli)
Helaas heeft mijn 3de unit weer een Delta fan dus ik ga de komende tijd de site snipen in de hoop dat ik er 1 kan bestellen.
Even nog een bron: iFixit zelf, ik heb ze gemaild
Thank you for your message.
We will restock the Steam Deck parts in about 2-4 weeks.
If you have any further questions, please don't hesitate to contact us again.
Kind regards,
Felix (iFixit EU-Team)
[ Voor 45% gewijzigd door Evernote op 27-07-2022 16:00 ]
Off topic maar ik zag een paar keer Stray voorbij komen en wilde dit even delen
Multiplayer voor de PC mod
https://www.techradar.com...n-splitscreen-multiplayer
Nu een paar weken verder heb ik eindelijk de Steam Deck perfect.. Geen batterij problemen meer en uitvallers
Spyro en emulators gedaan en opgezet.. maar voor mij is de echte kracht toch echt de PS5 en XSX remote plays, wat speelt dit mooi zeg en bijna lagvrij! Speel nu Stray vanaf de PS5 op de Deck en werkt echt prachtig
Hij complimenteert gewoon enorm mijn andere consoles en kan nu dus beneden op de bank lekker gamen bij de familie.. Maar heeft ook genoeg kracht dat hij native lekker kan spelen
Echt een ideale handheld voor mij ook qua gemak met alles opzetten eigenlijk
Spyro en emulators gedaan en opgezet.. maar voor mij is de echte kracht toch echt de PS5 en XSX remote plays, wat speelt dit mooi zeg en bijna lagvrij! Speel nu Stray vanaf de PS5 op de Deck en werkt echt prachtig
Hij complimenteert gewoon enorm mijn andere consoles en kan nu dus beneden op de bank lekker gamen bij de familie.. Maar heeft ook genoeg kracht dat hij native lekker kan spelen
Op welke manier speel je PS5 remote op de Deck?dglavimans schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:34:
Nu een paar weken verder heb ik eindelijk de Steam Deck perfect.. Geen batterij problemen meer en uitvallers
Met Chiaki! Werkt erg goedkadir76 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:36:
[...]
Op welke manier speel je PS5 remote op de Deck?
Garfield mod is het enige wat er toe doetNosferatuX schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:13:
Off topic maar ik zag een paar keer Stray voorbij komen en wilde dit even delen
Welke app voor Xbox? Xcloud werkt hier ook goed, maar daar staat niet alles op.dglavimans schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:34:
.. maar voor mij is de echte kracht toch echt de PS5 en XSX remote plays, wat speelt dit mooi zeg en bijna lagvrij! Speel nu Stray vanaf de PS5 op de Deck en werkt echt prachtig
De Xbox Xcloud client, eerste hit op google en redditBeakzz schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:59:
[...]
Welke app voor Xbox? Xcloud werkt hier ook goed, maar daar staat niet alles op.
Hier zit XCloud ook in verwerkt. Nog niet zo deep dive mee kunnen doen als de PS5 tho die werkte echt vlekkeloos volgens mij heeft de XSX iets meer delay bij mij met die app
Maar nog machtig om van persona naar halo te jumpen
[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 27-07-2022 23:29 ]
Steam Deck Fan nu op voorraad bij iFixit!
https://eustore.ifixit.com/products/steam-deck-fan
Eentje besteld. Als ze weer snel op zijn, en ik straks mijn vierde RMA heb die wel oké is (
), heb ik er dan eventueel eentje over voor iemand hier.
Hier ook een fan besteld voor @Mickroz en één voor eigen gebruik, bij 3 stuks was de verzending gratis dus ik heb er nog één over. Iemand interesse? (Voor aanschafprijs + € 4,10 verzendkosten (naar NL))Evernote schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:57:Steam Deck Fan nu op voorraad bij iFixit!
https://eustore.ifixit.com/products/steam-deck-fan
Met xbox-xcloud-client (https://github.com/unknownskl/xbox-xcloud-client) is Xbox 'remote play' mogelijk op een steam deck.Beakzz schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:59:
[...]
Welke app voor Xbox? Xcloud werkt hier ook goed, maar daar staat niet alles op.
[ Voor 35% gewijzigd door Mysteriej op 28-07-2022 10:32 ]
Ja ik! Die dingen zijn rap uitverkocht zeg.Evernote schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:25:
[...]
Hier ook een fan besteld voor @Mickroz en één voor eigen gebruik, bij 3 stuks was de verzending gratis dus ik heb er nog één over. Iemand interesse? (Voor aanschafprijs + € 4,10 verzendkosten (naar NL))
DM verstuurd!sassymousasi schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:54:
[...]
Ja ik! Die dingen zijn rap uitverkocht zeg.
Geïnteresseerden mogen mij ook een DM sturen trouwens, al is dit topic daar eigenlijk niet voor bedoeld, vrees ik. Ik ben namelijk iemand die van het slechtste uitgaat en misschien vergeet die collega uit de VS hem/raakt zijn koffer op Schiphol kwijt/overleeft hij de trip niet. Dan heb ik een surplus van 1 of 2 fans.
Cool, ook voor de Mac. Zocht al een tijdje om eindelijk mijn Series X te kunnen streamen naar de Mac. Thanks.Mysteriej schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:31:
[...]
Met xbox-xcloud-client (https://github.com/unknownskl/xbox-xcloud-client) is Xbox 'remote play' mogelijk op een steam deck.
Ook verzonden vanuit het mooie Köngen?
Gaat echt een hele andere speel ervaring zijn met deze fan, die Delta fan is echt een rot ding.
M’n vorige Deck had een Huaying fan en dat was echt heerlijk spelen.
[ Voor 0% gewijzigd door Evernote op 28-07-2022 19:37 . Reden: Fixed typo ]
hehe inderdaad; Köngen, GermanyEvernote schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:18:
[...]
Ook verzonden vanuit het mooie Köngen?
Gaat echt een hele andere speel ervaring zijn met deze fan, dit Delta fan is echt een rot ding.
M’n vorige Deck had een Huaying fan en dat was echt heerlijk spelen.
Ik ben benieuwd ook! Even lekker sleutelen aan de deck als deze binnen is
Yes van after Q3 naar Q3 dus ergens komende 2 maanden aan de beurt.
Geduld wordt beloond 😀
Geduld wordt beloond 😀
Als je van Indonesië bent:
Indonesia bans access to Steam, Epic Games, PayPal, and more
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1U4UfKrsDlcZBvuU2tXAVLk4.webp?f=user_large)
No Steam Deck for you i guess.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1U4UfKrsDlcZBvuU2tXAVLk4.webp?f=user_large)
LadyVodka schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:11:
Als je van Indonesië bent:
[Afbeelding]
Ik denk dat minimaal 95% van de inwoners van Indonesië überhaupt geen SD kan betalen.Update July 31st, 8:50AM ET: Updated to add that PayPal is now unblocked for five days, and that Valve is working on complying with Indonesia’s requirements.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Yes, dit valt samen met dit bericht op de frontpage: https://tweakers.net/nieu...n-sneller-uitleveren.htmlChk1975 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:45:
Yes van after Q3 naar Q3 dus ergens komende 2 maanden aan de beurt.
Geduld wordt beloond 😀
Mooi dat dit concrete voordelen biedt aan Tweakers hiero
Het past ook wel in de trend die wie zien: er zijn meer chips (zelfs teveel soms) beschikbaar en de supply chains verbeteren. Met een beetje mazzel vinden we rond de kerst Steam Decks bij de Mediamarkt
Maar dan moet Valve wel echt een stevig tandje bijsteken overigens; meer dan een kwart van alle preorders in de Tweakers list is besteld ná juli 2021, en die moeten allemaal nog vervuld worden éér Valve SDs naar retail mag leveren.
Ik wil er eerst eentje zonder kuren, dan mogen ze naar de Media Markt.
Nou ik heb de SD nu een maandje denk ik en deze vader van een 2-jarige heeft het een complete opleving van gaming als hobby opgeleverd. Ik denk dat ik 4 keer zoveel heb gegamed dan de laatste jaren in een maand en dat allemaal naast vrouwlief op de bank terwijl we nog een beetje konden kletsen en zij wat tv kon kijken of lezen. Een paar observaties van mijn kant:
- Volgens mij heb ik geluk met de fan, geen rare hoge toon maar gewoon het geblaas van een ventilator, niets wat ik niet verwacht had.
- tijdens de warmere dagen merk je een duidelijk hogere temperatuur en fansnelheid. Wel grappig om te zien hoe Valve hem zo strak heeft afgesteld en ontworpen dat je bij 25 graden omgevingstemperatuur al meteen in een fanregime komt wat mij wel een beetje te gortig werd.
- het spelen met FPS, schermfreq en wattage is geniaal. Ik speel AC: Odyssey op 40 fps met een limitatie van 10 Watt op het device met bijna geen hicups en het werkt fantastisch.
- Lekker ook veel SNES spellen geëmuleerd, wel echt goed voor de nostalgietrip.
- De controls blijven fantastisch met de trackpads. ik was ook altijd al blij met de Steam controller maar had soms nog wel moeite met de tv die te klein was bij bijvoorbeeld Europa Universalis. Ik speel nu CK3 op de Steam controller en ben echt prima tevreden. Als het echt nodig is gebruik ik het vergrootglas maar in de regel is het een prima ervaring.
- Volgens mij heb ik geluk met de fan, geen rare hoge toon maar gewoon het geblaas van een ventilator, niets wat ik niet verwacht had.
- tijdens de warmere dagen merk je een duidelijk hogere temperatuur en fansnelheid. Wel grappig om te zien hoe Valve hem zo strak heeft afgesteld en ontworpen dat je bij 25 graden omgevingstemperatuur al meteen in een fanregime komt wat mij wel een beetje te gortig werd.
- het spelen met FPS, schermfreq en wattage is geniaal. Ik speel AC: Odyssey op 40 fps met een limitatie van 10 Watt op het device met bijna geen hicups en het werkt fantastisch.
- Lekker ook veel SNES spellen geëmuleerd, wel echt goed voor de nostalgietrip.
- De controls blijven fantastisch met de trackpads. ik was ook altijd al blij met de Steam controller maar had soms nog wel moeite met de tv die te klein was bij bijvoorbeeld Europa Universalis. Ik speel nu CK3 op de Steam controller en ben echt prima tevreden. Als het echt nodig is gebruik ik het vergrootglas maar in de regel is het een prima ervaring.
Die moet ik op 30fps zetten om vloeiende ervaring over te houden. Grafisch heb ik deze op Medium met de resolutie op 800p 100%. Totale verbruik ligt dan gemiddeld rond de 16W. Welke instellingen heb jij?Rhaegar1 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:00:
Ik speel AC: Odyssey op 40 fps met een limitatie van 10 Watt op het device met bijna geen hicups en het werkt fantastisch.
Wel duidelijk wat lager dan jij ze heb staan. Ik heb zaken als Shadows en wat textures hier en daar helemaal op low ingesteld. Ik denk alleen ook dat mijn 'bijna geen hicups' het oog van de echte graphic criticaster wel niet zal weerstaan. Hij dipt soms wel een beetje maar niks waar ik in de game echt last van heb,Tadango schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:06:
[...]
Die moet ik op 30fps zetten om vloeiende ervaring over te houden. Grafisch heb ik deze op Medium met de resolutie op 800p 100%. Totale verbruik ligt dan gemiddeld rond de 16W. Welke instellingen heb jij?
Misschien dat de 10 Watt ook niet meer klopt hoor, toen het zo heet was heb ik wat instellingen heen en weer geschoven dus heb het niet superscherp meer, kan ook 12W zijn.
Dat vermoeden had ik alRhaegar1 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:11:
[...]
Wel duidelijk wat lager dan jij ze heb staan. Ik heb zaken als Shadows en wat textures hier en daar helemaal op low ingesteld. Ik denk alleen ook dat mijn 'bijna geen hicups' het oog van de echte graphic criticaster wel niet zal weerstaan. Hij dipt soms wel een beetje maar niks waar ik in de game echt last van heb,
Misschien dat de 10 Watt ook niet meer klopt hoor, toen het zo heet was heb ik wat instellingen heen en weer geschoven dus heb het niet superscherp meer, kan ook 12W zijn.
Hier dit weekend de nieuwe fan geplaatst na wat gepriegel, wat een verademing is dat ten opzichte van de delta fan.
Ik moet zeggen dat ook de nieuwe niet fluisterstil is op volle toeren maar ik kan me er nu totaal niet meer aan storen. En op lagere toeren hoor ik de fan helemaal niet meer.
Wel 2 dingen die mij opvielen, de deck heeft nu een lichte vibratie als de fan op volle toeren draait, dat was mij niet opgevallen bij de delta fan, maar dat neem ik graag voor lief. Het is voor mij niet storend.
Daarnaast heeft het open en dichtschroeven van de deck tot gevolg gehad dat mijn linker trackpad nu een duidelijk betere "klik" heeft, wel zo fijn.
Ik moet zeggen dat ook de nieuwe niet fluisterstil is op volle toeren maar ik kan me er nu totaal niet meer aan storen. En op lagere toeren hoor ik de fan helemaal niet meer.
Wel 2 dingen die mij opvielen, de deck heeft nu een lichte vibratie als de fan op volle toeren draait, dat was mij niet opgevallen bij de delta fan, maar dat neem ik graag voor lief. Het is voor mij niet storend.
Daarnaast heeft het open en dichtschroeven van de deck tot gevolg gehad dat mijn linker trackpad nu een duidelijk betere "klik" heeft, wel zo fijn.
nieuwe fan eindelijk binnen
...heeft even mogen duren
Hier afgelopen zaterdag de fan vervangen, verschil is enorm.
Alleen wel een ander probleem, ik speel alleen nog maar op de Switch nu door Xenoblade Chronicles 3.
#wegmetdelta
Alleen wel een ander probleem, ik speel alleen nog maar op de Switch nu door Xenoblade Chronicles 3.
#wegmetdelta
Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleemEvernote schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:32:
Hier afgelopen zaterdag de fan vervangen, verschil is enorm.
Alleen wel een ander probleem, ik speel alleen nog maar op de Switch nu door Xenoblade Chronicles 3.![]()
#wegmetdelta
Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.