Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:03
Mijn Steam Deck is de 23e bezorgd. Ik heb een Kingston OM3PDP3 SSD (512GB) erin zitten. Bij zowel LinkCap als LinkSta staat Speed 8GT/s (ok), Width x4 (ok), dus het lijkt erop dat ik ook gewoon een x4 SSD heb.

Het volledige model/typenummer van de SSD is Kingston OM3PDP3512B-A01 volgens Device Viewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:02
Ik vind het echt (hoewel ik het snap) apart hoe panisch iedereen is. Wellicht zijn er of komen er testen om te zien of het echt verschil maakt, maar verwacht dat het uiteindelijk maar heel weinig scheelt en je het in de praktijk niet eens gaat merken, maar, ik heb dan ook makkelijk praten omdat ik een X4 heb.

Kan me overigens wel voorstellen dat het zuur voelt, maar als de rest van de keten die snelheid niet aan kan, dan houdt het sowieso op. Iets met zwakste schakel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Arunia schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:56:
Ik vind het echt (hoewel ik het snap) apart hoe panisch iedereen is. Wellicht zijn er of komen er testen om te zien of het echt verschil maakt, maar verwacht dat het uiteindelijk maar heel weinig scheelt en je het in de praktijk niet eens gaat merken, maar, ik heb dan ook makkelijk praten omdat ik een X4 heb.

Kan me overigens wel voorstellen dat het zuur voelt, maar als de rest van de keten die snelheid niet aan kan, dan houdt het sowieso op. Iets met zwakste schakel.
Wie heeft het over panisch of zuur??? We zijn 'tweakers' en gewoon nieuwsgierig wat er in onze steam decks zit. Heeft dus totaal niets met 'zuur' of 'panisch' te maken, dat maak jij er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
@Tadango Hoe bevallen de Kulikits? Zijn ze het waard om de standaard modules te vervangen? Ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:03:
[...]

Wie heeft het over panisch of zuur??? We zijn 'tweakers' en gewoon nieuwsgierig wat er in onze steam decks zit. Heeft dus totaal niets met 'zuur' of 'panisch' te maken, dat maak jij er van.
Sorry, algemeen op internet. Reddit en dergelijke. Excuses, was inderdaad niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Arunia schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:56:
[...]

Sorry, algemeen op internet. Reddit en dergelijke. Excuses, was inderdaad niet duidelijk.
No problem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Het valt me inderdaad op dat her hier juist niet is. Dus hulde daarvoor.
Twijfel of het op de frontpage ook zo was, maar niet belangrijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Freaky Max schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:13:
[...]

Klopt, maar werkt zonder veel problemen. Je hoeft maar 1x in te loggen via Origin. Daarna niet meer. Ook de cliënt updates van Origin gaan goed. Ik speel van Origin Jedi Knight: Fallen Order op de Steam Deck.
Sorry voor de late reactie :) Betekent dit dat je nog steeds je games via desktop mode -> Origin download en ze dan aan je library toevoegt of kun je de EA games nu ook via de Steam launcher downloaden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:21
Op reddit heb ik een interessante vergelijking gevonden, waar iemand OS opstarttijden vergelijkt tussen verschillende apparaten en opslag methodes. Een Google doc is hier te vinden.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/p31lnf48zp891.png?width=1248&format=png&auto=webp&s=2fb21feb613975bed54a80539045e967d613a784

Booten van een MicroSD is twee keer zo langzaam, dus dat is wel significant. Maar een veel duurdere MicroSD kaart maakt dan weer niet zoveel, vergeleken met een goedkopere. Zolang het een degelijk merk is tenminste. USB bandbreedte maakt ook veel verschil. HDDs moet je ten alle tijden vermijden ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 18:14
Militia Pilot schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:05:
[...]

Ik had met Fallen Order verschrikkelijke framerates, welke versie van Proton gebruik jij?
Sorry voor de late reactie: Proton versie moet ik even nakijken als ik vanavond thuis ben maar volgens mij de laatste versie. Ik heb wel de resolutie verlaagd in combinatie met FSR. Daarnaast de refresh op 40fps gezet. Met medium settings loopt dat redelijk. In ieder geval geen stuttering bij gevechten. Wel als je soms in een nieuwe omgeving komt maar dan is het kwestie van even blijven stilstaan en loopt het na een paar seconden weer vloeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 18:14
Militia Pilot schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:05:
[...]

Ik had met Fallen Order verschrikkelijke framerates, welke versie van Proton gebruik jij?
Ik zit op Proton Experimental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:20

The Chosen One

Zie signature!

Kun je trouwens op de Steamdeck nog op games sorteren die cloudsave hebben? (al dan niet van je games die je al bezit) Of gewoon allemaal zelf kijken, gok dat laatste.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05 10:13
Ik ben aan het kijken naar een dock/hub. https://www.bol.com/nl/nl...b-c-hub/9300000000702081/ ik heb mijn oog op deze. Nu zie ik dat deze 4k op 30hz kan, misschien domme vraag, maar mocht ik mijn deck aansluiten op mijn 4k televisie terwijl mijn deck een lagere resolutie output levert dan kan ik gewoon op 60fps op mijn tv gamen? Of moet ik dan als nog een usb c hub hebben die 4k60hz aan kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:20
Sjenker schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:54:
Ik ben aan het kijken naar een dock/hub. https://www.bol.com/nl/nl...b-c-hub/9300000000702081/ ik heb mijn oog op deze. Nu zie ik dat deze 4k op 30hz kan, misschien domme vraag, maar mocht ik mijn deck aansluiten op mijn 4k televisie terwijl mijn deck een lagere resolutie output levert dan kan ik gewoon op 60fps op mijn tv gamen? Of moet ik dan als nog een usb c hub hebben die 4k60hz aan kan?
Als die hub 4k30 kan doen, kan hij vast en zeker lagere resoluties op 60 doen. De vraag is vooral of die lagere resolutie er dan nog acceptabel uitziet op je TV.
Ik zou persoonlijk een dock zoeken met minstens ethernet erbij, en als het even kan displayport. Hier een dock die 4k60 doet en ethernet heeft voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4k30 is meer dan genoeg voor de hub. Je mag blij zijn als een spel 1080p 60FPS doet en dat ziet er op TV prima uit. Ethernet hebben veel mensen niets aan en heeft voor mij zeker geen meerwaarde. Een goed wifi netwerk is veeeel meer waard. Daarnaast zou ik liever een simpele hub van een goed merk hebben dan een uitgebreide hub van een onbekend merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
@Tadango Hoe bevallen de Kulikits? Is het de moeite waard gebleken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Sjenker schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:54:
Pak deze, die is maar een beetje duurder: https://www.amazon.nl/Ank...ker+8-%2Caps%2C126&sr=8-5

Je wilt ECHT NIET een 30 hz lock hebben, dat ziet er niet uit op een TV. Ook in de Steam Deck UI is dat echt bagger. Het aantal hz is niet gelijk aan het aantal fps. Het is prettiger om in je UI 60hz of hoger te hebben en de game dan op 30fps te pinnen indien dit nodig is.

Met bovenstaande dock heb ik zelfs 120hz op 1440P (of 4K 60hz), wat vooral voor de wat lichtere games prima is. En met zwaarde games lock ik het dan op 30FPS maar het aantal hz blijft wel op 60hz wat veel prettiger is voor je ogen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 02-07-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 12:22

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heb zelf deze dock gekocht: https://www.amazon.de/gp/product/B09DXB1F8C/
Ff goedkoper dan de anker, met bijna dezelfde opties (minus sd kaartjes + extra usb-c poort)

Werkt erg goed :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:20:
@Tadango Hoe bevallen de Kulikits? Is het de moeite waard gebleken?
Ze werken prima. Soms moet ik de deadzone iets aanpassen voor een spel omdat deze wel erg gevoelig is maar dat is juist super. Centrering is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 20:08
Ik heb sinds een week of 3 een SD. Heb meteen een dual boot gemaakt en draai eigenlijk alle games op Win11. SteamOS heb ik amper getest en heb ik 8gb van de 512gb gegeven.

Nu denk ik dat ik shooters als Siege en Cod/WZ toch weinig ga spelen op SD en vraag ik me af of ik Windows nog wel nodig heb. Heb het met name vanwege de anti-cheat optie voor deze shooters geïnstalleerd. En Xbox game pass/xcloud en Xbox remote play.

Iemand advies of ik hem weer stock moet maken met SteamOS als enige OS of dat het verstandig is om Win11 toch te houden? Thanks alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door kesj op 03-07-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:51
Zijn er hier wellicht mensen die een usbc mobiel/extern scherm hebben? Zo ja, welke hebben jullie? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:43
sderooij schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:41:
Zijn er hier wellicht mensen die een usbc mobiel/extern scherm hebben? Zo ja, welke hebben jullie? :)
Yep! De MSI Optix MAG162V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
kesj schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:19:
Ik heb sinds een week of 3 een SD. Heb meteen een dual boot gemaakt en draai eigenlijk alle games op Win11. SteamOS heb ik amper getest en heb ik 8gb van de 512gb gegeven.

Nu denk ik dat ik shooters als Siege en Cod/WZ toch weinig ga spelen op SD en vraag ik me af of ik Windows nog wel nodig heb. Heb het met name vanwege de anti-cheat optie voor deze shooters geïnstalleerd. En Xbox game pass/xcloud en Xbox remote play.

Iemand advies of ik hem weer stock moet maken met SteamOS als enige OS of dat het verstandig is om Win11 toch te houden? Thanks alvast!
Ik had hetzelfde gedaan maar ben uitiendelijk toch met een full reset weer teruggegaan naar SteamOS en vanuit daar een dual boot ingesteld. Vervelende is dat ik voor SteamOS altijd met volume down en aanzetten op moet starten, maar Windows is zo ontzettend kut vergeleken met SteamOS als je eenmaal eht e.e.a. goed hebt ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 20:08
sassymousasi schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:53:
[...]

Ik had hetzelfde gedaan maar ben uitiendelijk toch met een full reset weer teruggegaan naar SteamOS en vanuit daar een dual boot ingesteld. Vervelende is dat ik voor SteamOS altijd met volume down en aanzetten op moet starten, maar Windows is zo ontzettend kut vergeleken met SteamOS als je eenmaal eht e.e.a. goed hebt ingesteld.
Ik heb Windows verwijderd en heb nu alleen nog maar SteamOS. Maar stream nu vooral. Via Xbox game pass en ik heb Sunshine op mijn (amd) desktop geïnstalleerd. Via Moonlight op mijn steam deck stream ik mijn pc games in hele mooie resolutie. Draait soepel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35

ap3nr0ts

hoi

Ehm, het zit hier niet echt mee. :+

Edit: ik gok dat mijn batterij die charge holding-fout nu ook heeft ofzo. Maar ik denk zelf vooral: fuck dat, ik wil er gewoon eentje die out-of-the-box probleemloos werkt. Geen gezeik. :)

Maarrr, ik heb straks wel een zieke verzameling Steam-doekjes met wat geluk.
Hi,

I’m not happy with my RMA’d replacement. It keeps becoming unresponsive after downloading and/or starting some apps. Whenever I start downloading No Man’s Sky, the Install button does nothing, my STEAM and “dots” button do nothing anymore, and I can’t access many features (keyboard doesn’t work, download screen “freezes” status-wise, drop-down options in the Deck’s settings). Restarting option also does nothing until I long-press the power button.

Another thing is that this one definitely has a Delta fan. Since I was pretty sure my last one had a Huaying fan, I made some videos and small sound tests via a microphone. When this one boots, also after all updates, it has a clear and distinctive whine. It’s very loud and pressing against the back makes it better (the “tape method” some use, but don’t worry, I won’t try).

If there is no fix, I’m getting quite disappointed in the device and definitely want to RMA it again. I don’t want the hassle of one or more factory resets to get this weird unresponsiveness again.

I know this isn’t the fault of you guys, but please let it be known somewhere that I find this level of quality control weird in such an expensive device. Never had this with a Nintendo Switch or any of their handhelds, for instance.

Kind regards,
Luke

PS After giving up, taking it out of the charger for the first time (100% battery), it doesn’t even boot. Most games installed during this wonkiness also only crashed after starting, some minutes ago.

[ Voor 7% gewijzigd door ap3nr0ts op 04-07-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:20
ap3nr0ts schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:09:
Ehm, het zit hier niet echt mee. :+

Edit: ik gok dat mijn batterij die charge holding-fout nu ook heeft ofzo. Maar ik denk zelf vooral: fuck dat, ik wil er gewoon eentje die out-of-the-box probleemloos werkt. Geen gezeik. :)

Maarrr, ik heb straks wel een zieke verzameling Steam-doekjes met wat geluk.

[...]
Best zuur voor je. Ik snap je punt wel, maar een total recovery zou best een en ander van je problemen kunnen oplossen. En natuurlijk de stappen om je batterij opnieuw te kalibreren.

En euh Steam doekjes? Heb ik iets gemist? Bij mij ben ik niets van een doekje tegen gekomen :P 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

@kadir76 Die krijg je bij een 512GB-versie. Oude heb ik gehouden. En een factory reset hoeft na mijn laatste update niet meer. Hou je vast, want ik heb nu een 675 euro paper weight. :')
Bericht van jou op 4 jul om 14:18 | minder dan een minuut geleden
Haha, hot damn. I thought: let's give some troubleshooting a whirl for fixing that battery, but now it won't boot anymore with the official charger connected either (and I've only used that one in its first couple of hours at my place). "RIPe" for an RMA. :(

[ Voor 8% gewijzigd door ap3nr0ts op 04-07-2022 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadir76
ap3nr0ts schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:23:
@kadir76 Die krijg je bij een 512GB-versie. Oude heb ik gehouden. En een factory reset hoeft na mijn laatste update niet meer. Hou je vast, want ik heb nu een 675 euro paper weight. :')

[...]
Dat is inderdaad niet allemaal best :( Moet je bijna een jaar lang wachten om te kunnen bestellen en krijg je er een die niet goed is. Njah kan gebeuren, maar je replacement is veel erger :o Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer kan genieten, want het is wel echt een top apparaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
Ondertussen speel ik alweer een weekje Tiny Tina's Wonderland op mijn Deck, het meest recente spel dat ik tot nu toe heb gespeeld. Deze youtuber heeft zelf een video gemaakt hierover en ik heb het gecheckt. Om het goed speelbaar te krijgen, was ik wel een tijdje bezig en er zijn best een paar harde conclusies te trekken:
  • Het is geen zwaar spel, als in, je kan degelijke FPS krijgen op de Deck.
  • Het is een slecht geoptimaliseerd spel. Veel settings werken niet lekker, ondanks dat ze niet veel mooier eruit zien.
  • De DX12 optie is kaputt. Ik heb de hele tijd last van mega (niet micro!) stotters. Ze zeggen dat dit ook bij Borderlands 3 gebeurde, iets met shaders compilen :? Als er veel gebeurt op het scherm, wordt het spel onspeelbaar.
  • FSR 2.0 zit in het spel (Yaayy :*) ) en is kaputt (booeh :( ). Er zijn zeker performance winsten te behalen, maar je krijgt dus smearing en ghosting van character models, en het ziet er gewoon niet uit.
  • FSR 1.0 vanuit GameScope werkt niet, want het spel ondersteunt geen lagere resoluties dan 800p/720p... Lagere screen rendering triggert FSR 1.0 ook niet :?
  • High Textures werken niet lekker, niet omdat het te zwaar is voor de GPU maar omdat het stutters veroorzaakt
Beetje mixed bag, maar als je dus de DX11 optie gebruikt, meeste settings op Medium zet, en Shading+TAA op High zet, dan heb je prima speelbaarheid plus redelijk mooie graphics. 40Hz aan zetten maakt alles stabiel en het limiteert het verbruik tot ongeveer 16-18 watt :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +4 Henk 'm!
-knip- goedbedoeld, maar hou het bij een TR. reacties zijn voor ons makkelijk verplaatst naar het juiste topic, nu moet ik met deze post ook weer wat.

[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 06-07-2022 15:42 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik heb mijn Steam Deck inmiddels 2 weken binnen en het viel mij op:.
Cons:
- Fall Guys is via de Heroic Games Store zo goed als onspeelbaar door de EasyAntiCheat. Er zijn workarounds om deze werkend te krijgen, maar na een half uur had ik het wel opgegeven.
- Enorm veel interfaces van games werken niet lekker of zijn zelfs onleesbaar op de Steam Deck. Zelfs games die een groen vinkje hebben zoals Farm Together zijn qua interface erg klein. Jammer!
- Portal 1 heeft een bug bij mij waardoor de camera via de Gyroscoop soms wel en soms niet werkt. Dat is erg irritant aangezien het in mijn ogen met de gyroscoop de beste manier is om Portal te spelen. Erg slordig van Valve!
- Ik hoop natuurlijk dat er ooit een native PS Remote Play en XBox Game Pass applicatie komt die je vanuit Gaming Mode kan starten.

Pros:
- Google Chrome werkt erg goed op de Steam Deck (alleen jammer dat het in het engels is). Keyboard buttons mappen is ook ideaal als je browser based games speelt.
- De GPU is erg krachtig! Tot nu toe kan de Steam Deck bijna alles aan wat ik opstart. Zelfs games zoals Planet Coaster (met relatief kleine pretparken).
- Veel games die niet/beperkt speelbaar zijn volgens Steam, zijn toch speelbaar. Soms moet je wel een bluetooth toetsenbordje koppelen aan de Steam Deck, maar speelbaar zijn ze wel.
- Via Remote Play games kunnen spelen vanaf een game PC werkt erg goed zolang deze in hetzelfde netwerk zit als de Steam Deck!

Ik hoop dat Epic Games of de community met een goede, simpele fix komt voor Fall Guys. Daarnaast hoop ik dat er een betere interface scaling komt vanuit de Steam Deck, want vanuit de game developers verwacht ik daar niet veel van. De basis is zeker al goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Vanish
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 11:52
msnguy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:31:
- Portal 1 heeft een bug bij mij waardoor de camera via de Gyroscoop soms wel en soms niet werkt. Dat is erg irritant aangezien het in mijn ogen met de gyroscoop de beste manier is om Portal te spelen. Erg slordig van Valve!
Weet je zeker dat dit een bug is? Standaard wordt de gyroscoop pas geactiveerd als je je duim op de rechter trackpad of thumbstick houdt. Doe je dit niet staat de gyroscoop gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Mr. Vanish schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:34:
[...]

Weet je zeker dat dit een bug is? Standaard wordt de gyroscoop pas geactiveerd als je je duim op de rechter trackpad of thumbstick houdt. Doe je dit niet staat de gyroscoop gewoon uit.
Het voelde aan als een bug, maar het blijkt dat je gelijk hebt. Wel een vreemde instelling, want dat trackpad veranderd ook de camera waardoor je een dubbele input hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Vanish
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 11:52
msnguy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:27:
[...]

Het voelde aan als een bug, maar het blijkt dat je gelijk hebt. Wel een vreemde instelling, want dat trackpad veranderd ook de camera waardoor je een dubbele input hebt.
Dat is bewust gedaan ivm precisie aim volgensmij.

Je kunt het uit zetten of helemaal naar je zin aanpassen in de game-specific controller settings.

Zie ook onderstaande afbeelding (gejat van Reddit):
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/cmhltj8mq2y81.png?width=3197&format=png&auto=webp&s=e5ef431154a8faed02fc23fa49d547bc5942232b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 17:08
ap3nr0ts schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:16:
Random vraag: hoeveel mensen hier hebben de Delta-fan en hun geluidsproductie gefixt met die tape-methode onder de achterkant of over de contactdraadjes van de fan heen?

https://www.reddit.com/r/...elta_fan_with_electrical/
Tadango schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:19:
[...]

Leek even een verschil te maken maar je merkt er eigenlijk niets van. Ik denk dat dit helpt in de extreme gevallen, niet bij een lichte fluit.
Het heeft bij mij wel degelijk geholpen. Al heb ik hem gecombineerd met Reddit: A second type of tape mod. Zo ziet de fan er bij mij nu uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egJRxnQpCIOwiw7aFncULAXi9co=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xeA5ygIODYB8Un4VATqIb82H.jpg?f=fotoalbum_medium

Wanneer je een duidelijke fluittoon hoort kun je testen of de tape-mod werkt, door het Valve-logo achterop in te drukken. Wanneer dit effect heeft, zal beide tapemods ook effect moeten hebben. Het idee is dat de airflow de fluittoon veroorzaakt. Zoals bij een flesje bier :P .

Een plastic wedge is aan te raden. Met mijn vingernagels ging het met moeite.

Wat mij eveneens op viel na de "operatie", de naad van de de linker grip voelt scherper. Alsof er een rand van circa 0,3 mm op zit. Hebben meer eigenaren dit? Ik durf niet met 100% zekerheid te stellen of dit eerst ook aanwezig was. Wel vind ik het licht storend.

[ Voor 7% gewijzigd door Bliksem B op 06-07-2022 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Behuizing kan strakker, die naad voel ik ook iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Bliksem B schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:30:
[...]

[...]

Het heeft bij mij wel degelijk geholpen. Al heb ik hem gecombineerd met Reddit: A second type of tape mod. Zo ziet de fan er bij mij nu uit:
[Afbeelding]

Wanneer je een duidelijke fluittoon hoort kun je testen of de tape-mod werkt, door het Valve-logo achterop in te drukken. Wanneer dit effect heeft, zal beide tapemods ook effect moeten hebben. Het idee is dat de airflow de fluittoon veroorzaakt. Zoals bij een flesje bier :P .

Een plastic wedge is aan te raden. Met mijn vingernagels ging het met moeite.

Wat mij eveneens op viel na de "operatie", de naad van de de linker grip voelt scherper. Alsof er een rand van circa 0,3 mm op zit. Hebben meer eigenaren dit? Ik durf niet met 100% zekerheid te stellen of dit eerst ook aanwezig was. Wel vind ik het licht storend.
Dat laatste zou best kunnen, van die naad! Dat viel mij ook op bij mijn eerste Deck die ik alleen even open had gemaakt. De tweede heb ik helaas maar een halve dag in huis gehad voor ik hem terugstuurde, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben begonnen aan Kingdom Come: Deliverance. Werkt soepel met deze instellingen.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 07-07-2022 09:25 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Gisteren maar een een RMA aangevraagd bij Steam support. De 'haptic feedback' van linker trackpad is een heel stuk minder dan de rechter trackpad. Ik heb het iets kunnen aanpassen in de Setup maar het verschil blijft enorm groot. Er is amper haptic feedback in de linker tracpad. En bovendien vind ik het indrukken van de linker trackpad erg 'sponzig' aanvoelen. Je kan het indrukken en werkt ook gewoon, maar je voelt en hoort geen klik. De rechter trackpad doet dat juist weer wel goed. Daarbij is de drukgevoeligheid van de linker veel lager dan de rechter. Voor de rest ben ik zeer tevreden, de fan is prima.

Iemand met dezelfde ervaringen/problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trackpad klik lijkt niet te werken als je de haptic feedback groter dan 5 zet in settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Tadango schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:20:
Trackpad klik lijkt niet te werken als je de haptic feedback groter dan 5 zet in settings.
Even het topic goed teruggelezen. Er zijn inderdaad meerdere die hier last van hebben, ook op Reddit zie ik er een aantal. De haptic feedback op mijn SD werkt wel op de linker trackpad maar is amper merkbaar, ik moet het op 10 zetten om er ietsje van te voelen/horen. De rechter tracpad daarentegen geeft een zeer sterke trilling, deze moet ik op 2 zetten. En de linker trackpad voelt sponzig aan als ik deze indruk en de klik is niet hoorbaar, maar net werkt wel allemaal.

Lastig hoor, want ik ben zeer tevreden. De RMA is zojuist goedgekeurd, ik twijfel nu wat te doen.

En inderdaad, de linker trackpad haptic feedback lijkt niet te werken als je deze hoger dan 5 zet in de settings. Op

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre_nr1 op 07-07-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Even het topic goed teruggelezen. Er zijn inderdaad meerdere die hier last van hebben, ook op Reddit zie ik er een aantal. De haptic feedback op mijn SD werkt wel op de linker trackpad maar is amper merkbaar, ik moet het op 10 zetten om er ietsje van te voelen/horen. De rechter tracpad daarentegen geeft een zeer sterke trilling, deze moet ik op 2 zetten. En de linker trackpad voelt sponzig aan als ik deze indruk en de klik is niet hoorbaar, maar net werkt wel allemaal.

Lastig hoor, want ik ben zeer tevreden. De RMA is zojuist goedgekeurd, ik twijfel nu wat te doen.
Dat snap ik, maar de klik is via haptic en staat dus uit als je de haptic feedback boven de 5 instelt ;) Maar als je deze zo matig voelt is er inderdaad iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Tadango schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:55:
[...]

Dat snap ik, maar de klik is via haptic en staat dus uit als je de haptic feedback boven de 5 instelt ;) Maar als je deze zo matig voelt is er inderdaad iets niet goed.
Links nu op 4 gezet en rechts op 1. Dat lijkt de beste setting te zijn voor mijn SD. Het feit blijft dat de linker en rechter trackpad haptic feedback behoorlijk van elkaar verschillen, ik moet er nog maar een nachtje over slapen. Dank voor je hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Pierre_nr1 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Links nu op 4 gezet en rechts op 1. Dat lijkt de beste setting te zijn voor mijn SD. Het feit blijft dat de linker en rechter trackpad haptic feedback behoorlijk van elkaar verschillen, ik moet er nog maar een nachtje over slapen. Dank voor je hulp!
Ik heb de mijne (onder andere) daarvoor teruggestuurd. De eerste die ik had was prima op een slecht pookje na (had ik het maar zelf gefixt, haha). Maar die had gewoon prima pads, beiden even sterk en goed te klikken. Bij mij was rechts enorm zacht en niet in te drukken. Ik zou hem terugsturen, gezien je gewoon een werkend product hoort te hebben. Dit is niet zelf te fixen voor zover ik weet.

[ Voor 8% gewijzigd door ap3nr0ts op 07-07-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
ap3nr0ts schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:20:
[...]

Ik heb de mijne (onder andere) daarvoor teruggestuurd. De eerste die ik had was prima op een slecht pookje na (had ik het maar zelf gefixt, haha). Maar die had gewoon prima pads, beiden even sterk en goed te klikken. Bij mij was rechts enorm zacht en niet in te drukken. Ik zou hem terugsturen, gezien je gewoon een werkend product hoort te hebben. Dit is niet zelf te fixen voor zover ik weet.
Je hebt absoluut gelijk, RMA zou het beste zijn. Maar wat krijg je terug? ik las jouw ervaring met Valve's RMA en daar wordt je niet echt vrolijk van.

Ik ben nu al uren aan het testen met de haptic feedback instellingen van de trackpads, en 2x keer een factory reset uitgevoerd. Het gekke is dat of het lijkt dat de linker trackpad langzaam tot leven komt en steeds beter lijkt te reageren, alsof deze 'ingereden' moet worden. Ik kijk het aan tot en met het weekend en mocht ik dan niet tevreden zijn dan gaat mijn SD a.s. maandag retour.

Net even tussendoor Borderlands 3 gespeeld, is echt een waanzinnig goed spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Pierre_nr1 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:57:
[...]

Je hebt absoluut gelijk, RMA zou het beste zijn. Maar wat krijg je terug? ik las jouw ervaring met Valve's RMA en daar wordt je niet echt vrolijk van.

Ik ben nu al uren aan het testen met de haptic feedback instellingen van de trackpads, en 2x keer een factory reset uitgevoerd. Het gekke is dat of het lijkt dat de linker trackpad langzaam tot leven komt en steeds beter lijkt te reageren, alsof deze 'ingereden' moet worden. Ik kijk het aan tot en met het weekend en mocht ik dan niet tevreden zijn dan gaat mijn SD a.s. maandag retour.

Net even tussendoor Borderlands 3 gespeeld, is echt een waanzinnig goed spel.
Ik heb mijn eerste ook 2 weken gehouden inderdaad. Daar was op het pookje na echt niks mis mee. :) Bij deze was het meteen iets van: waarom crasht deze continu bij bepaalde acties (de oude niet), nu wel een Delta-fan (jammer, maar vooruit), en dan ook nog die trackpad. Ik was er snel over uit inderdaad. Maar lees maar niet mijn post in dat andere topic nu, want dan zie je wel dat ik vooralsnog geen happy camper ben inderdaad. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wellicht zit er vuil tussen de pad en de behuizing waardoor deze gedempt wordt? Ze hebben bij de nieuwere producties ook de pad iets kleiner gemaakt zodat deze wat vrijer zit.

Je kan dit zelf bekijken als je dat leuk vindt, maar RMA hiervoor kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Tadango schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:01:
Wellicht zit er vuil tussen de pad en de behuizing waardoor deze gedempt wordt? Ze hebben bij de nieuwere producties ook de pad iets kleiner gemaakt zodat deze wat vrijer zit.

Je kan dit zelf bekijken als je dat leuk vindt, maar RMA hiervoor kan ook natuurlijk.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, is het bekijken waard. Is het openmaken van de SD toegestaan door Valve zo de garantie te verliezen?

@ap3nr0ts Ik had het gelezen, en daarom ook mijn terughoudendheid. Sterkte er mee!

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre_nr1 op 07-07-2022 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Ik had mijn oude opengemaakt om te checken of het een Huaying-fan was. Je kon in principe zien dat ik dat gedaan had (die zwarte verf op de schroefjes was wel weg deels, en gewoon een goede kop gebruikt). Gezeik mee gehad? Nee. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:04:
[...]

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, is het bekijken waard. Is het openmaken van de SD toegestaan door Valve zo de garantie te verliezen?

@ap3nr0ts Ik had het gelezen, en daarom ook mijn terughoudendheid. Sterkte er mee!
Zover ik weet niet. Er zit ook nergens een warranty void sticker EN de SD heeft zelf serviceable parts....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Iets anders. In de VS wordt blijkbaar een aanzienlijk deel van Steam Decks gestolen bij levering door FedEx aan gebruikers. Dan krijg je een lege verpakking of een lege carry case ipv de Deck zelf.
Hier heb ik dat nog niet voorbij zien komen, toch?

Edit: Toch wel :X

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 07-07-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Laatst online: 22:21

Mauz1978

Console War Veteran

XanderDrake schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:34:
Iets anders. In de VS wordt blijkbaar een aanzienlijk deel van Steam Decks gestolen bij levering door FedEx aan gebruikers. Dan krijg je een lege verpakking of een lege carry case ipv de Deck zelf.
Zeker wel. Mn eerste steamdeck is ontvreemd in het GLS depot in Rotterdam en de tweede is achter gelaten in mijn kliko bak (gelukkig ongedeerd eruit kunnen halen)… En was zeker niet de enige.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
XanderDrake schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:34:
Zeker wel, meerdere keren zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:30

jacobras

Developer

jacobras schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:31:
Is er een manier om het afgelopen batterijverbruik van de Deck in te zien? Ik speel best wat verschillende games door elkaar en soms lijkt het een stuk sneller te gaan. Een overzicht met welke game hoeveel procent van de batterij heeft verbruikt kan me duidelijk maken waar ik mogelijk meer in de settings moet graven. Iets vergelijkbaars met hoe Android laat zien welke apps hoeveel van je batterij verbruikt hebben.

Tweede reden is dat ik het gevoel heb dat stand-by (zonder actieve game) best veel stroom verbruikt. Maar dat is slechts een gevoel omdat ik het nergens kan inzien.
Ik heb dit gevoel eens zitten meten en bijhouden.
  • 2/7 20:32 86%
  • Stand-by
  • 3/7 16:45 78%
  • Game
  • 3/7 16:12 63%
  • Stand-by
  • 4/7 21:19 51%
  • Game
  • 4/6 21:47 41%
  • Stand-by
  • 7/6 09:35 17%
Wat dus opvalt: de Steam Deck doet het ontzettend slecht qua stand-bytijd. Lijkt erop dat er zo'n 10% verdwijnt per dag dat je 'm niet gebruikt. Valt me tegen, want mijn Chromebook bijvoorbeeld doet zo'n 10-20% per week. Ik ga maar overstappen op de SD uitschakelen tussen games!

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacobras schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:46:
[...]

Ik heb dit gevoel eens zitten meten en bijhouden.
  • 2/7 20:32 86%
  • Stand-by
  • 3/7 16:45 78%
  • Game
  • 3/7 16:12 63%
  • Stand-by
  • 4/7 21:19 51%
  • Game
  • 4/6 21:47 41%
  • Stand-by
  • 7/6 09:35 17%
Wat dus opvalt: de Steam Deck doet het ontzettend slecht qua stand-bytijd. Lijkt erop dat er zo'n 10% verdwijnt per dag dat je 'm niet gebruikt. Valt me tegen, want mijn Chromebook bijvoorbeeld doet zo'n 10-20% per week. Ik ga maar overstappen op de SD uitschakelen tussen games!
Heeft jouw Chromebook x86 hardware of arm? Mijn eerste gedachte was namelijk dat het de x86 zou zijn die gewoon niet zo zuinig is, maar de meeste Chromebooks draaien daar ook op (zelf heb ik echter een arm Chromebook).

Vind het zelf ook wel jammer dat hij zo snel leeg loopt, vooral nu ik hem niet meer elke dag gebruik loop je daar toch eerder tegenaan. Nog niet direct een probleem want meestal speel ik op de bank en daar plug ik hem dan gewoon in, maar als je hem eens mee wil nemen en hij staat toevallig al een paar dagen op stand-by dan is dat toch minder. Volgens mij heeft zelfs Windows tegenwoordig functionaliteit om na een paar uur in stand-by over te schakelen naar hibernate waarbij je niks meer gebruikt, jammer dat de deck dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Finraziel schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:53:
Heeft jouw Chromebook x86 hardware of arm? Mijn eerste gedachte was namelijk dat het de x86 zou zijn die gewoon niet zo zuinig is, maar de meeste Chromebooks draaien daar ook op (zelf heb ik echter een arm Chromebook).
Geen idee eigenlijk, de CPU is deze Intel Celeron maar de architectuur kan ik er niet makkelijk uit halen :$
Finraziel schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:53:
Volgens mij heeft zelfs Windows tegenwoordig functionaliteit om na een paar uur in stand-by over te schakelen naar hibernate waarbij je niks meer gebruikt, jammer dat de deck dat niet doet.
Dat zou inderdaad mooie functionaliteit zijn. Ik speel soms meerdere keren op een dag, maar ook vaak dagen lang niet. Mijn gevoel met de SD is momenteel vooral "hij moet altijd in de lader" door de leegloop in stand-by.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

jacobras schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:02:
[...]

Geen idee eigenlijk, de CPU is deze Intel Celeron maar de architectuur kan ik er niet makkelijk uit halen :$

[...]

Dat zou inderdaad mooie functionaliteit zijn. Ik speel soms meerdere keren op een dag, maar ook vaak dagen lang niet. Mijn gevoel met de SD is momenteel vooral "hij moet altijd in de lader" door de leegloop in stand-by.
offtopic:
Dat is gewoon x86-64.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standby is inderdaad 11% per 24 uur ongeveer. Of er een spel draait of niet maakt niet uit. Hopelijk verbeterd.dat nog met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
jacobras schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:46:
Bedankt voor deze cijfers. Jou Chromebook, is dat een ARM based versie of x86?

Groot nadeel van uitzetten: je kan niet meer in instant-on gaming modus blijven. Ik vind het een eerlijke trade-off: kortere standby vs. snel kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

XanderDrake schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:14:
[...]

Groot nadeel van uitzetten: je kan niet meer in instant-on gaming modus blijven. Ik vind het een eerlijke trade-off: kortere standby vs. snel kunnen starten.
Gebruik je dat vaak? Ik sluit elk spel eigenlijk af, omdat ze toch wel rap starten. Althans, de meeste die ik speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
jacobras schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:31:
[...]

Gebruik je dat vaak? Ik sluit elk spel eigenlijk af, omdat ze toch wel rap starten. Althans, de meeste die ik speel.
Alleen maar! Soms zie ik de SteamOS interface weken achter elkaar niet en start ik direct met te spelen als ik de Deck aanzet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacobras schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:31:
[...]

Ik leg hem vaak even weg met het spel draaien en dat is echt een gigantische goede feature van de Steam Deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Iemand League al werkend weten te krijgen. Op linux Steam Deck? Ik heb nu meerdere guides geprobeerd maar het wilt gewoonweg niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:22
sassymousasi schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:05:
Iemand League al werkend weten te krijgen. Op linux Steam Deck? Ik heb nu meerdere guides geprobeerd maar het wilt gewoonweg niet lukken.
Probeer is luxtorpeda

Deed mijn Descent Freespace 2 werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:20
Tadango schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:13:
Standby is inderdaad 11% per 24 uur ongeveer. Of er een spel draait of niet maakt niet uit. Hopelijk verbeterd.dat nog met een update.
Gelukkig nog geen last van gehad al heb ik wel het gevoel dat mijn SD constant aan de stroom moet hangen. En dan speel ik vooral kleine indie games (Mini Motorway only momenteel :) )

Maar ja de Switch was ook altijd leeg als ik wilde gaan spelen dus die zal ook wel veel verbruiken in standby.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 00:06
Nieuwe LTT video over Switch-emulatie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een tip voor wie het nog niet overduidelijk is:

Spellen van zoveel GB installeren via een USB Gigabit Ethernet adapter (of in mijn geval, een USB-C hub met ingebouwde Gigabit Ethernet adapter) is hemels. Op een FttH verbinding piekt over de 80 MB/sec. Aanrader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:16:
Een tip voor wie het nog niet overduidelijk is:

Spellen van zoveel GB installeren via een USB Gigabit Ethernet adapter (of in mijn geval, een USB-C hub met ingebouwde Gigabit Ethernet adapter) is hemels. Op een FttH verbinding piekt over de 80 MB/sec. Aanrader. :)
Mja, ik zat op 68 MB/s op WiFi, vind ik nou niet echt zo'n belangrijk verschil :)
Edit: om 50 GB te downloaden scheelt dat een minuut of 2

[ Voor 5% gewijzigd door Finraziel op 09-07-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
Finraziel schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:34:
[...]

Mja, ik zat op 68 MB/s op WiFi, vind ik nou niet echt zo'n belangrijk verschil :)
Edit: om 50 GB te downloaden scheelt dat een minuut of 2
Er zit wifi 6 in, met een wifi 6 ap haal ik 80-90 MB/s op men gigabit lijn, idd overbodig die usb ethernet in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:41
Heb vandaag via marktplaats een Steam Deck gehaald.. En samen met remote play ps5 en Xbox game cloud is dit toch wel een machine waar ik al van kinds af aan van droom hoor..

Nu nog even een goeie SD kaart erin proppen en dan kunnen emulatoren en dergelijke erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:38
Light21M schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:33:
[...]

Er zit wifi 6 in, met een wifi 6 ap haal ik 80-90 MB/s op men gigabit lijn, idd overbodig die usb ethernet in mijn geval
Steamdeck heeft geen WiFi 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
FrankoNL schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:49:
[...]

Steamdeck heeft geen WiFi 6?
correctie wifi 5 ac maar das toch snel genoeg zenne ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:43
Yonix schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:51:
Sinds vandaag ook een Steam Deck. :)

What's new?!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met:
• 256GB Samsung PM991 SSD;
• 512GB Samsung Evo Plus SD kaart;
• Ugreen 6-in-1 USB-C Hub;
• Steam Deck-standaard;
• HDMI-kabel (2.0).

[Afbeelding]
En vandaag weer afscheid genomen van de Deck. Uiteindelijk stond het apparaat al weken stof te happen en dat is jammer. :)

Het was een leuk apparaat om wat mee te klooien, ondanks de beperkingen. Echter, uiteindelijk bleek het voor mij niet meer dan dat te zijn: een grappig 'hebbedingetje'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxious
Ja die van mij gaat ook weg. Ik vind het een fantastisch apparaat en heb er enkel plezier mee gehad, maar ik ben praktisch altijd thuis, en speel toch het liefste met toetsenbord+muis.

Mocht ik nou nog veel reizen, dan was het fantastisch geweest - maar mijn werk zit om de hoek, en ik werk alsnog bijna altijd thuis. En andere dingen ga ik niet echt naartoe :P

Nu met de prijzen van de videokaarten die naar beneden gaan heb ik 'm kunnen ruilen tegen een RTX 3080 :) da's een beste upgrade van mijn huidige GTX 670.

Hoe dan ook ben ik erg blij dat ik er een heb gehad, en als ze over een paar jaar voor een schappelijke prijs 2e hands te krijgen zijn koop ik er vast weer een.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
Aaah jammer dat jullie vertrekken jongens, maar wel mooi dat jullie je Deck doorgeven aan de volgende blije gebruiker. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sassymousasi
Noxious schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:57:
Ja die van mij gaat ook weg. Ik vind het een fantastisch apparaat en heb er enkel plezier mee gehad, maar ik ben praktisch altijd thuis, en speel toch het liefste met toetsenbord+muis.

Mocht ik nou nog veel reizen, dan was het fantastisch geweest - maar mijn werk zit om de hoek, en ik werk alsnog bijna altijd thuis. En andere dingen ga ik niet echt naartoe :P

Nu met de prijzen van de videokaarten die naar beneden gaan heb ik 'm kunnen ruilen tegen een RTX 3080 :) da's een beste upgrade van mijn huidige GTX 670.

Hoe dan ook ben ik erg blij dat ik er een heb gehad, en als ze over een paar jaar voor een schappelijke prijs 2e hands te krijgen zijn koop ik er vast weer een.
Dat is een goede ruil! Merk ook dat ik er niet super veel gebruik van maak maar toch krijg ik het niet over mijn hart om hem te verkopen. Eerst de Switch maar eens de deur uitdoen, die staat ook al jaren stof te happen. Hopelijk kan ik daar nog wat voor krijgen aangezien hij een vrij oude firmware heeft en nog steeds te kraken is.

[ Voor 15% gewijzigd door sassymousasi op 10-07-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 17:08
Zojuist even een laadtest gedaan. Sub Nautica laadt op mijn pricewatch: Samsung EVO Plus 2020 512GB ca. 20 seconden sneller dan mijn WDC WD20EZRX 5400 in mijn Game-PC.

Beide stonden op high settings, alleen de resolutie is dus lager. Een NVMe schijf is een mooie toevoeging, maar een snelle MicroSD kaart kan prima! :

[ Voor 2% gewijzigd door Bliksem B op 11-07-2022 14:52 . Reden: verwarring over wel/niet inbouwen van een 5400RPM HDD in een Steam Deck :X ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Bliksem B schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:57:
Zojuist even een laadtest gedaan. Sub Nautica laadt op mijn pricewatch: Samsung EVO Plus 2020 512GB ca. 20 seconden sneller dan mijn WDC WD20EZRX 5400.

Beide stonden op high settings, alleen de resolutie is dus lager. Een NVMe schijf is een mooie toevoeging, maar een snelle MicroSD kaart kan prima!
Ik volg je niet, heb je een 5400 RPM harddisk in je SD gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:01:
Ik volg je niet, heb je een 5400 RPM harddisk in je SD gebouwd?
Waarom inbouwen? Die kan je toch via USB (+adapter) aansluiten? :+

Iets serieuzer:
Werkt USB storage vanuit Steam? MicroSD is uiteraard bekend, maar voor docked gebruik van spellen die je toch niet onderweg speelt kan het een goede oplossing zijn om de interne+microSD opslag wat te ontlasten.

[edit]
Van wat ik lees kan het handmatig. Ik denk dat dat via systemd's automount geautomatiseerd kan worden, op een manier dat het systeem niet blokkeert bij het benaderen van opslag die niet beschikbaar is. Gezien alle wijzigingen in /etc zouden moeten gebeuren zou dat ook system upgrades moeten overleven. Dan moet alleen de Steam client daar nog goed mee omgaan (library path die (plots) niet beschikbaar is, en die wel plots beschikbaar wordt).

[ Voor 49% gewijzigd door The Zep Man op 11-07-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

The Zep Man schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:09:
[...]

Waarom inbouwen? Die kan je toch via USB (+adapter) aansluiten? :+

Iets serieuzer:
Werkt USB storage vanuit Steam? MicroSD is uiteraard bekend, maar voor docked gebruik van spellen die je toch niet onderweg speelt kan het een goede oplossing zijn om de interne+microSD opslag wat te ontlasten.

[edit]
Van wat ik lees kan het handmatig. Ik denk dat dat via systemd's automount geautomatiseerd kan worden, op een manier dat het systeem niet blokkeert bij het benaderen van opslag die niet beschikbaar is. Gezien alle wijzigingen in /etc zouden moeten gebeuren zou dat ook system upgrades moeten overleven. Dan moet alleen de Steam client daar nog goed mee omgaan (library path die (plots) niet beschikbaar is, en die wel plots beschikbaar wordt).
Ja met https://man7.org/linux/man-pages/man5/fstab.5.html kun je automagisch mounten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
/etc/fstab gaat ervan uit dat storage altijd beschikbaar is, en dat het slechts eenmalig gemount moet worden tijdens boot. Dat werkt niet met removable storage.

In systemd is er een betere manier om daarmee om te gaan: automount. Een poging tot mounting wordt enkel gedaan als een locatie geopend wordt, en mag falen (en kan opnieuw geprobeerd worden). Bij onbeschikbare opslag blijft de folder leeg voor het aanvragende programma. Met wat gespeel met permissies moet het ook wel mogelijk zijn om te voorkomen dat een programma mag schrijven naar een mount point wanneer er geen mount is.

De vraag is alleen hoe de Steam client omgaat met een library directory die niet beschikbaar is. Worden de spellen die in die folder moeten staan verborgen (zoals bij een microSD kaart)?

[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 11-07-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

The Zep Man schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:05:
[...]
/etc/fstab gaat ervan uit dat storage altijd beschikbaar is, en dat het slechts eenmalig gemount moet worden tijdens boot. Dat werkt niet met removable storage.

In systemd is er een betere manier om daarmee om te gaan: automount. Een poging tot mounting wordt enkel gedaan als een locatie geopend wordt, en mag falen (en kan opnieuw geprobeerd worden). Bij onbeschikbare opslag blijft de folder leeg voor het aanvragende programma. Met wat gespeel met permissies moet het ook wel mogelijk zijn om te voorkomen dat een programma mag schrijven naar een mount point wanneer er geen mount is.

De vraag is alleen hoe de Steam client omgaat met een library directory die niet beschikbaar is. Worden de spellen die in die folder moeten staan verborgen (zoals bij een microSD kaart)?
Nee hoor, je kunt met nofail gewoon je boot verder doorlopen. Oh en automount maakt gewoon gebruik van fstab: https://www.freedesktop.o...temd.automount.html#fstab (of unit files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:11:
Oh en automount maakt gewoon gebruik van fstab: https://www.freedesktop.o...temd.automount.html#fstab (of unit files).
Automount kan geïnitieerd worden vanuit fstab. Dat is wat anders dan dat het fstab gebruikt om zaken te mounten.

Zelf zou ik dan unit files prefereren. Dat is overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

The Zep Man schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:13:
[...]

Automount kan geïnitieerd worden vanuit fstab. Dat is wat anders dan dat het fstab gebruikt om zaken te mounten.

Zelf zou ik dan unit files prefereren. Dat is overzichtelijker.
Volgens mij wordt automount helemaal niet geïnitieerd vanuit fstab. Volgens mij trapt systemd bij boot de convertor af die fstab convert naar automount readable unit files. Dus niet fstab > automount, maar systemd > fstab inlezen > unit files > automount.
Als ik deze: https://www.freedesktop.o...temd.automount.html#fstab en deze: https://www.freedesktop.o...d-fstab-generator.html#er op na sla interpreteer ik het toch echt iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:17:
Volgens mij wordt automount helemaal niet geïnitieerd vanuit fstab. Volgens mij trapt systemd bij boot de convertor of die fstab convert naar automount readable unit files. Dus niet fstab > automount, maar systemd > fstab inlezen > unit files > automount.
Hoe de volgorde ook is, mijn vorige opmerking blijft staan. Minder fstab, meer eigen unit files voor dit soort zaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Hoe gaat het met jullie 'battery health'? Die van mij staat op 88%, en is nog geen 2 weken oud. De calibratie die Valve aanbeveelt maakte geen enkel verschil. Ik vind 12% verlies in capaciteit wel erg veel binnen 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadir76
Pierre_nr1 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:54:
Hoe gaat het met jullie 'battery health'? Die van mij staat op 88%, en is nog geen 2 weken oud. De calibratie die Valve aanbeveelt maakte geen enkel verschil. Ik vind 12% verlies in capaciteit wel erg veel binnen 2 weken.
Dat werkt denk ik niet al te best. Mijne stond 2 weken geleden op 91% sinds dag 1. Gister toevallig gekeken en stond opeens op 99%. Er zitten nog aardig wat bugs in de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
kadir76 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:14:
[...]

Dat werkt denk ik niet al te best. Mijne stond 2 weken geleden op 91% sinds dag 1. Gister toevallig gekeken en stond opeens op 99%. Er zitten nog aardig wat bugs in de software
Daar lijkt het inderdaad op, de 'battery health' meting is niet echt betrouwbaar dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Noxious schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:57:

Ik vermoed dat die van mij ook weg gaat. Heb hem eigenlijk amper gebruikt. Het leek me echt ideaal als ik bv te moe (wat ik vaak ben) zou zijn om op zolder achter me game setup te gaan zitten dan beneden op de bank de steamdeck te gebruiken maar ik merk dat wanneer ik zo moe ben de steamdeck pakken een net zo grote drempel blijkt :)

Nog steeds wil ik hem maar sinds ik hem heb, heb ik hem wellicht een paar uur gebruikt wat eigenlijk zonde is.

Goede ruil trouwens tegen een 3080.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:20
NosferatuX schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:06:
[...]

Ik vermoed dat die van mij ook weg gaat. Heb hem eigenlijk amper gebruikt. Het leek me echt ideaal als ik bv te moe (wat ik vaak ben) zou zijn om op zolder achter me game setup te gaan zitten dan beneden op de bank de steamdeck te gebruiken maar ik merk dat wanneer ik zo moe ben de steamdeck pakken een net zo grote drempel blijkt :)

Nog steeds wil ik hem maar sinds ik hem heb, heb ik hem wellicht een paar uur gebruikt wat eigenlijk zonde is.

Same..Nu het hele ding naar mijn zin is ingericht speel ik er zelden op. Boven ga ik toch sneller achter de pc en beneden start ik eerder de Xbox Series X op. Eigenlijk hetzelfde verhaal als met de Switch dus ik had het kunnen weten 8)7 :o :o

Maar ik hou hem nog wel een paar maandjes en dan zie ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
[...]

Ja dat heb ik ook inderdaad. Ik ga vaak vroeg in bed liggen en hang dan nog een uurtje op m'n telefoon. Het leek mij ideaal daarvoor, maar ik heb er gewoon de energie niet voor. :D

En thanks, ja blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Pierre_nr1 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:54:
Mijne staat op 5 procent en was vandaag opeens met spelen na een kwartier leeg

:'(

Dit schijnt wel te werken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPJT_UEf-OdrD6H6-lIvZdWkvlg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mKc3Xw3nwFdYNMTWLOufIiIT.png?f=fotoalbum_large

Hoop het ook wel want zat net lekker remote play te doen met de PS5 op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
dglavimans schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:36:
[...]

[Afbeelding]

Deze heb ik ook letterlijk uitgevoerd, maar maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Pierre_nr1 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:41:
[...]

Deze heb ik ook letterlijk uitgevoerd, maar maakte geen verschil.
Schijnt ergens wel een bug te zijn gok ik, ook omdat die nu al bijna een uur in de bios mode staat.. Ik schrok wel even net maar nog goeie hoop het zonder RMA op te lossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Beakzz schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:11:
[...]

Same..Nu het hele ding naar mijn zin is ingericht speel ik er zelden op. Boven ga ik toch sneller achter de pc en beneden start ik eerder de Xbox Series X op. Eigenlijk hetzelfde verhaal als met de Switch dus ik had het kunnen weten 8)7 :o :o

Maar ik hou hem nog wel een paar maandjes en dan zie ik het wel.
Ja precies. Ik wil hem op zich ook wel houden maar bij geen gebruik eigenlijk wel zonde. Of ik moet hem opeens gaan gebruiken.
Nu voor een leuke prijs verkopen en dat straks gebruiken voor bv een RTX4080 is ook leuk :)

Ik denk er nog even over na
Noxious schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:26:
[...]

Ja dat heb ik ook inderdaad. Ik ga vaak vroeg in bed liggen en hang dan nog een uurtje op m'n telefoon. Het leek mij ideaal daarvoor, maar ik heb er gewoon de energie niet voor. :D

En thanks, ja blij mee :)
Denk dat er best wat mensen zijn die dachten dat het een uitkomst zou zijn in dat soort situaties maar er achter komen dat de praktijk toch anders loopt :)

Los daarvan een prachtig ding hoor

Ben er aan de ene kant wel weer bang voor dat wanneer ik hem weg doe, ik toch weer ga denken "ja maar als..." Haha

[ Voor 4% gewijzigd door NosferatuX op 12-07-2022 09:11 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:58
Zo zie je maar weer, ieder zijn use case. Ik heb 'm sinds 1 maart (zat letterlijk bij de 1e batch) en heb er inmiddels zo'n 150 uur op gespeeld. Zit echt nauwelijks meer achter mijn pc te gamen (wat ook mijn werk pc is), behalve voor de vaste multiplayer avond in de week met vrienden. Voor de rest lekker op de bank of in de tuin. Dying Light 2 van begin tot eind erop gespeeld (80+ uur). Yakuza 5 erop uitgespeeld van halverwege tot eind en nu ook alweer zo'n 25 uur Yakuza 6 erop zitten. Alleen sim racen/trucken doe ik nog in het weekend wel met de VR pc, omdat ik dat soort spellen niet meer zonder VR wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Zo heb ik dat ook: normale games op de Steam Deck en in het weekend in VR vanaf de desktop. Ik heb wel een set goede (Bluetooth) oordopjes gekocht, zodat ik meer kan genieten van de fantastische muziek in sommige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:20
dglavimans schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:36:
[...]

[Afbeelding]

Wat Valve hier blijkbaar aanraadt is wel juist datgene waarvan iedereen zegt dat het je batterij sneller om zeep helpt: tot 0% ontladen en dan tot 100% laden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
PhWolf schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 06:16:
[...]

Wat Valve hier blijkbaar aanraadt is wel juist datgene waarvan iedereen zegt dat het je batterij sneller om zeep helpt: tot 0% ontladen en dan tot 100% laden :?
Jah eens.. Al is het geen probleem als het 1x gebeurd denk ik..

Heb hem vannacht helemaal laten ontladen maar moet nu naar werk dus heb hem maar aan de lader gehangen.. Niet ideaal maar het is even kijken hoe die reageert erop.

Wel een rare bug. Hoor dat als mensen er Windows opzetten die niet uit gaat snel. En dat klopt wel want hij heeft gister bij mij 4 uur in de bios mode kunnen draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chk1975
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:02
[...]

Dit is zo pijnlijk om te lezen als een after Q3’er haha.

Maar zo zie je maar geen enkel apparaat is voor iedereen.
Ik weet nu al dat ik hem heel veel ga gebruiken, switch afgelopen jaren heel veel gebruikt en voor 99% handheld.

Heerlijk om de switch even te pakken en half uurtje spelen en dan weer verder.
De stap om ps4 of laptop aan te zetten is toch echt groter voor mij.
Pagina: 1 ... 46 ... 116 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.