Ik vind ook dat een emulator als Cemu veel soepeler loopt als je hem bijvoorbeeld op 30 capt bij games zoals Zelda (die 30fps draaien max). Al snap ik niet precies waarom het hapert bij 60, gezien het een exacte dubbeling is.OllieMongollie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:21:
[...]
Sowieso verstandig om hier een per game setting van te maken wanneer je emulators gebruikt. Een hoop emulators lopen lock-step met de frame rate. Limiteer je deze, dan loopt 't hele spel langzaam.
Met de 60 fps hack aan? En ik neem aan dat je het over BOTW hebt?ap3nr0ts schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:52:
[...]
Ik vind ook dat een emulator als Cemu veel soepeler loopt als je hem bijvoorbeeld op 30 capt bij games zoals Zelda (die 30fps draaien max). Al snap ik niet precies waarom het hapert bij 60, gezien het een exacte dubbeling is.
Na dat ik de eindelijk goede shader en pipeline cashes had gevonden speelt het lekker smooth. Ik haal geen 60, maar ergens tussen 40-50.
Ik heb alleen een rare grond schaduw om mij heen dus heb het nog niet lang gespeeld. Eerst hoe dan ook Windwaker
Oh, ja. Ik had het alleen over Wind Waker en TP eigenlijk. BotW speel ik liever op de Switch. Krijg je BotW ook zonder aanpassingen niet op 60? Al zou ik het al tof genoeg vinden als je hem met wat aanpassingen (viewing distance, LOD, AA) mooier kan krijgen op 30fps.Beakzz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:27:
[...]
Met de 60 fps hack aan? En ik neem aan dat je het over BOTW hebt?
Na dat ik de eindelijk goede shader en pipeline cashes had gevonden speelt het lekker smooth. Ik haal geen 60, maar ergens tussen 40-50.
Ik heb alleen een rare grond schaduw om mij heen dus heb het nog niet lang gespeeld. Eerst hoe dan ook Windwaker
Zover ik kan zien is er geen cpu vermogen genoeg.ap3nr0ts schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:42:
[...]
Oh, ja. Ik had het alleen over Wind Waker en TP eigenlijk. BotW speel ik liever op de Switch. Krijg je BotW ook zonder aanpassingen niet op 60? Al zou ik het al tof genoeg vinden als je hem met wat aanpassingen (viewing distance, LOD, AA) mooier kan krijgen op 30fps.
Hehe heb BOTW ook op de Switch maar de mod dat mijn wapens niet meer/minder snel breken repareren de game voor mij. Op de Switch wilde ik mede daar door niet meer spelen (en de belabberde performance).ap3nr0ts schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:42:
[...]
Oh, ja. Ik had het alleen over Wind Waker en TP eigenlijk. BotW speel ik liever op de Switch. Krijg je BotW ook zonder aanpassingen niet op 60? Al zou ik het al tof genoeg vinden als je hem met wat aanpassingen (viewing distance, LOD, AA) mooier kan krijgen op 30fps.
Misschien kan ik nu de game echt waarderen.
Voor 60 moet je de mod gebruiken maar dat komt omdat de game max 30 liep op de Switch neem ik aan.
Edit : De SD zorgt er hoe dan ook voor dat mijn Switch nutteloos ligt te zijn. Zou hem bijna verkopen als ik het niet zonde zou vinden van de 200+ games 🙃
[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 23-06-2022 15:53 ]
Ook hier die gedachte. Heel jammer, want het is een toffe game. Ook ik heb 'm op de Steam Deck gespeeld.XanderDrake schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:05:
Balen, man. Jou probleem is volgens mij de eerste hier waarbij wij allemaal collectief de volgende emotie hebben:
Goed om te weten! Gisteren uitgespeeld, maar ik moet nog de DLC American Nightmare. Is die ook handig om eerst gespeeld te hebben vóór Control?XanderDrake schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:05:
Grappig feit: Alan Wake en het veel recentere Control spelen zich af in hetzelfde universum, dus als je van Lore en continuïteit houdt, moet je eerst Alan Wake uitspelen
Nog drie uurtjes
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ah, check. Ja, dan is de meerwaarde voor mij nog te klein. Ik heb hem wel helemaal tot 4K gemod op mijn game-pc. Ik zou hem voor de gein via Moonlight kunnen streamen natuurlijk.Beakzz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:50:
[...]
Hehe heb BOTW ook op de Switch maar de mod dat mijn wapens niet meer/minder snel breken repareren de game voor mij. Op de Switch wilde ik mede daar door niet meer spelen (en de belabberde performance).
Misschien kan ik nu de game echt waarderen.
Voor 60 moet je de mod gebruiken maar dat komt omdat de game max 30 liep op de Switch neem ik aan.
Edit : De SD zorgt er hoe dan ook voor dat mijn Switch nutteloos ligt te zijn. Zou hem bijna verkopen als ik het niet zonde zou vinden van de 200+ games 🙃
Ik wacht nu vooral op de Summer Sale. Hoop dat een lijst games die ik specifiek op de Deck wil spelen in de aanbieding komen. Kiseki-reeks bijvoorbeeld (ben bijna klaar met Azure, daarna Cold Steel dus).
Zojuist betaald voor de 256GB deck

[ Voor 42% gewijzigd door PhWolf op 23-06-2022 19:15 ]
Drie uur in deze game zitten, alleen de eerste level (The Amazon) en nog niet gehaaldjacobras schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:01:
[...]
Ik heb recent DuckTales: Remastered gekocht voor 3,49 (75% korting, geldt nog drie dagen). Origineel nooit gespeeld, wel de muziek vaak beluisterd. Niet heel simpele game (heel veel pogingen nodig voor elke level) maar wel leuk uitdagend. Oh, en je Steam Deck gaat úrenlang mee
American Nightmare (€ 2,58) en Control (€ 11,99) gekocht. Daarnaast ook Half-Life 2 (€ 1,63) en Need for Speed: Hot Pursuit Remastered (€ 5,99). Die laatste is volgens IGN's review een goede remaster van een goede game dus dat zou leuk moeten zijn.jacobras schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:02:
[...]
Gisteren uitgespeeld, maar ik moet nog de DLC American Nightmare. Is die ook handig om eerst gespeeld te hebben vóór Control?
Nog drie uurtjeshttps://steamdb.info/sales/history/
Goede tips.
Ik wilde graag alle DLC van Cold Steel, dus dat even gekocht. Verder zou ik Disco Elysium en Stardew Valley aanraden als je die nog niet hebt.
Die pas geleden opgestart. al heel lang staan, maar nooit gespeeld op een korte sessie na.jacobras schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:49:
[...]
Drie uur in deze game zitten, alleen de eerste level (The Amazon) en nog niet gehaald. Tweemaal de eindbaas bereikt. Ik overweeg "medium" aan te passen naar "easy".
Van vroeger op de NES wel heel veel ervaring en valt me niet tegen dat ook de geheimen die ik nog ken van toen er hier nog in zitten.
Nu wil ik eigenlijk nog eens een vergelijk bekijken van de oude en de remaster/remake.
Iets anders, het valt me op dat er eigenlijk al even geen nieuwe updates voor de Deck uit zijn gekomen. Het valt op omdat ik hem heel soms even aan zet ivm te weinig tijd.
Mijn vervangende fan van iFixit is aangekomen, maar helaas is defectief - er is een wrijvend geluid zolas bij HDD die iets aan het schrijven is. Dacht eerst dat ik hem slecht gemonteerd heb, maar toen ik hem heb uitgehaald en erop blies - hoorde ik hetzelfde geluid. Erg vervelend.
Het helpt wel, maar ik heb gewoon een een Youtube filmpje er naast gekekenjacobras schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:02:
[...]
Ook hier die gedachte. Heel jammer, want het is een toffe game. Ook ik heb 'm op de Steam Deck gespeeld.
[...]
Goed om te weten! Gisteren uitgespeeld, maar ik moet nog de DLC American Nightmare. Is die ook handig om eerst gespeeld te hebben vóór Control?
Nog drie uurtjeshttps://steamdb.info/sales/history/
Tiny Tina, here we come! De Steam versie heeft zelfs FSR 2.0
[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 23-06-2022 23:35 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Werken mods bij Stardew Valley op de SD of krijg je dan weer zo'n lastige launcher? Heb de game al op de Series X, Ipad en Switch, maar kan het best nog een keer kopenap3nr0ts schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:14:
Goede tips.Ik wilde graag alle DLC van Cold Steel, dus dat even gekocht. Verder zou ik Disco Elysium en Stardew Valley aanraden als je die nog niet hebt.
Geen verkoop op het forum. Dat kan in Vraag & Aanbod
[ Voor 78% gewijzigd door BM op 24-06-2022 10:33 ]
Probeer het metaal waar het roterende deel aanzit iets de buigen, wellicht loopt deze net bij een randje aan.lexkalin schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:51:
Mijn vervangende fan van iFixit is aangekomen, maar helaas is defectief - er is een wrijvend geluid zolas bij HDD die iets aan het schrijven is. Dacht eerst dat ik hem slecht gemonteerd heb, maar toen ik hem heb uitgehaald en erop blies - hoorde ik hetzelfde geluid. Erg vervelend.
NVM
[ Voor 100% gewijzigd door Njay op 24-06-2022 08:46 ]
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Dank voor de tip, zal wel eens proberen.Tadango schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:31:
[...]
Probeer het metaal waar het roterende deel aanzit iets de buigen, wellicht loopt deze net bij een randje aan.
Update:
Helaas, zelfs als ik dat dopje weghaal, blijft die klank nog steeds. Hij raakt de bodem niet eens aan en dus zit er iets in het midden fan de fan zelf (lager).
[ Voor 23% gewijzigd door lexkalin op 24-06-2022 10:10 ]
Geen verkoop op het forum. Dat kan in Vraag & Aanbod
[ Voor 84% gewijzigd door BM op 24-06-2022 10:34 ]
Volgende keer gewoon bij een Topic Report houden
[ Voor 84% gewijzigd door BM op 24-06-2022 10:34 ]
The Phawx heeft een hele uitgebreide video gepost omtrent de nieuwe Hall sensor sticks voor de Deck:
Conclusie: Ze zijn niet beter qua gaming als de huidige sticks. Ze zijn evenwaardig. Maar ze zijn waarschijnlijk veel duurzamer, en dus een goede vervanger voor de pro-Deck-gamers onder ons
Conclusie: Ze zijn niet beter qua gaming als de huidige sticks. Ze zijn evenwaardig. Maar ze zijn waarschijnlijk veel duurzamer, en dus een goede vervanger voor de pro-Deck-gamers onder ons
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik hoop ze volgende week binnen te krijgen. Mijn 1e SD heeft 1 stick welke niet perfect terugkomt naar het midden, de 2e SD heeft dat bij beiden iets meer. Dat was voor mij één reden om ze te bestellen. De robuuste halsensor is een 2e. De kwaliteit van de gimbal / veer is ook belangrijk om een kleine deadzone te halen.XanderDrake schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:31:
The Phawx heeft een hele uitgebreide video gepost omtrent de nieuwe Hall sensor sticks voor de Deck:
[YouTube: Gulikit Hall-Based Analog Sticks For STEAM DECK - How To Install Analog Sticks On Your Steam Deck!]
Edit: Wel jammer dat The Phawx de calibratie zo moeilijk maakt. Even knopje indrukken en het is klaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Tadango op 24-06-2022 11:04 ]
Uhm, ik bied niks te koop aan (dat was iemand anders). Maar ok.Wilke schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:16:
[mbr]Geen verkoop op het forum. Dat kan in Vraag & Aanbod[/]
Ja, maar je verwijst hem naat het verkeerde topic. Vandaar de MOD breakWilke schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:53:
[...]
Uhm, ik bied niks te koop aan (dat was iemand anders). Maar ok.
Steamdeck is besteld gisteren. Wilde net de sheet aanpassen met de bestelmail datum/tijd, maar lijkt erop dat ik er nu 2x in sta
Weet er iemand een benchmark / stresstest tool welke ik kan draaien buiten steam om? Ik wil op 2 steam decks tegelijk deze tool draaien. Een web versie of een linux versie zou de oplossing zijn, maar ik ken er geen.
Edit: Basemark via 2 accounts werkt. Nu kan ik mooi mijn 256GB - Foute fan vs de 64GB - Goede fan vergelijk maken. Dit valt me meteen al op:
256GB Unit draait koeler maar iets meer idle vermogen.
:strip_exif()/f/image/egTziu0BgOuBkKnLP9zxiU9R.jpg?f=fotoalbum_large)
64GB Unit wordt altijd een paar graden warmer, wellicht koeler minder goed gemonteerd?
:strip_exif()/f/image/byzyDCGYTMVc4RdM7r7NWYST.jpg?f=fotoalbum_large)
De 64GB moet toch uitelkaar dus de koeler wordt nagekeken nog.
Edit: Basemark via 2 accounts werkt. Nu kan ik mooi mijn 256GB - Foute fan vs de 64GB - Goede fan vergelijk maken. Dit valt me meteen al op:
256GB Unit draait koeler maar iets meer idle vermogen.
:strip_exif()/f/image/egTziu0BgOuBkKnLP9zxiU9R.jpg?f=fotoalbum_large)
64GB Unit wordt altijd een paar graden warmer, wellicht koeler minder goed gemonteerd?
:strip_exif()/f/image/byzyDCGYTMVc4RdM7r7NWYST.jpg?f=fotoalbum_large)
De 64GB moet toch uitelkaar dus de koeler wordt nagekeken nog.
[ Voor 72% gewijzigd door Tadango op 24-06-2022 12:03 ]
Wat raar. Die variaties in touchpad, haha. Ben benieuwd wat voor RMA ik terug krijg. Ik had alleen echt last van sticks die een beetje ruw aanvoelden als je ze in een bepaalde richting duwde. Ik las dat dat iets met de draadjes kan zijn, maar ik had geen zin om mijn Deck tot dat niveau te ontmantelen.
Ja, verschil in de ruimte rondom de touchpad is best verschillend. Ik weet niet of ze meer hebben aangepast dan alleen het formaat maar ze voelen wel heel anders. Ook wel grappig dat ik het nog nergens anders heb gelezen.ap3nr0ts schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:21:
Wat raar. Die variaties in touchpad, haha.
[ Voor 8% gewijzigd door Tadango op 24-06-2022 13:24 ]
Hoi Allemaal,
Sinds dinsdag mijn 512 GB in huis. En volgens mij zit ik helemaal goed. Ik hoor geen rare fluittoon van de fan maar gewoon wat je verwacht; (acceptabel) blazen als hij warm wordt. Daarnaast doen alle knoppen het goed, geen rare backlight bleeding, touchpad rumble is gelijkmatig, geen hangende knoppen, fijne kliks scherm is prima.
Kortom vooralsnog blij als een ei. Minecraft java, FFIX, Crusader Kings 3 en Bioshock infinite geïnstalleerd en het werkt allemaal prima, her en der een ruw randje maar dat mag best. Nu Assassins creed oddyssey aan het downloaden, daar heb ik nog een halve game van weg te werken dus kijk er naar uit om dat handheld te gaan doen op de bank naast mijn vrouw
Sinds dinsdag mijn 512 GB in huis. En volgens mij zit ik helemaal goed. Ik hoor geen rare fluittoon van de fan maar gewoon wat je verwacht; (acceptabel) blazen als hij warm wordt. Daarnaast doen alle knoppen het goed, geen rare backlight bleeding, touchpad rumble is gelijkmatig, geen hangende knoppen, fijne kliks scherm is prima.
Kortom vooralsnog blij als een ei. Minecraft java, FFIX, Crusader Kings 3 en Bioshock infinite geïnstalleerd en het werkt allemaal prima, her en der een ruw randje maar dat mag best. Nu Assassins creed oddyssey aan het downloaden, daar heb ik nog een halve game van weg te werken dus kijk er naar uit om dat handheld te gaan doen op de bank naast mijn vrouw
Heeft iemand al een wat meer elegantere oplossing voor het installeren van de vroege Assassins Creeds (AS2, Black Flag, etc)? Ik wilde het eens bekijken maar het is echt zo'n hacky oplossing met Ubisoft connect momenteel, dat ik liever wacht opdat Valve het eens gaat oplossen met Ubisoft...
[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 24-06-2022 14:16 ]
Misschien mag ik dit hier niet posten,XanderDrake schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:15:
Heeft iemand al een wat meer elegantere oplossing voor het installeren van de vroege Assassins Creeds (AS2, Black Flag, etc)? Ik wilde het eens bekijken maar het is echt zo'n hacky oplossing met Ubisoft connect momenteel, dat ik liever wacht opdat Valve het eens gaat oplossen met Ubisoft...
Als je dat zelf al weet, misschien beter om het eerst even te checken
[ Voor 14% gewijzigd door BM op 24-06-2022 19:59 ]
Er zijn hier wel veel vrouwen die altijd op de bank zitten zeg
Die van mij zit er nooit
Net maar even de SSD upgrade gedaan. Software blijkt het lastigste. Hij belande in een update loop (recovery image 4) en had een hard reset nodig tussendoor. Daarna gingen de updates goed en werkt het probleemloos. Wifi snelheid is nog net zo als hiervoor, dus dat is inderdaad geen probleem (alu shield is overgezet naar de nieuwe SSD). Straks als de spellen erop staan eens beiden in offline mode en kijken of er een snelheidsverschil te merken is met de 256GB versie.
/f/image/vATalqGGMo0WyHWpUnAj2IpX.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Ik zie in Steam nu schrijfsnelheden van 450+ MB/s dus dat is zeker een stuk sneller
De 256GB SSD zat op een dikke 100.
/f/image/vATalqGGMo0WyHWpUnAj2IpX.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Ik zie in Steam nu schrijfsnelheden van 450+ MB/s dus dat is zeker een stuk sneller
[ Voor 7% gewijzigd door Tadango op 24-06-2022 19:07 ]
Inmiddels is het steam summer sale, hebben jullie nog tips voor deck games?
Thimbleweed Park heeft een mooie korting en is een must have voor liefhebbers van de point & click klassiekers van de jaren 90. Draait als kers op de taart native op SteamOS.badbadpresident schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 12:57:
Alle bezitters nog steeds tevreden? Zijn er al veel doorverkocht? Mensen die het 'tweaken' hadden onderschat om dingen werkend te krijgen?
Zoals steeds wanneer een item nogal 'hyped' in het nieuws komt, wil/moest ik 'm meteen ook hebben.
Na vele pagina's bijlezen, en toch nog eens grondig nadenken over het type gamer dat ik zelf ben, ga ik geen poging wagen om ooit een deck aan te schaffen. Gamen doe ik steeds maar minder, tot op het punt dat ik er nauwelijks nog tijd voor heb. En dan dus enkel rustig (en kort!) onderuit aan de tv (consoles, geen 'getweak') of anders een standaard windows gaming pc.
Maar het blijft een fascinerend apparaatje, leuk om te lezen allemaal. Een Steam deck (headless) in een soort multimediakastje aan de tv, met iets meer power en gewoon op netstroom, zou me wel nog kunnen overtuigen!
Zoals steeds wanneer een item nogal 'hyped' in het nieuws komt, wil/moest ik 'm meteen ook hebben.
Na vele pagina's bijlezen, en toch nog eens grondig nadenken over het type gamer dat ik zelf ben, ga ik geen poging wagen om ooit een deck aan te schaffen. Gamen doe ik steeds maar minder, tot op het punt dat ik er nauwelijks nog tijd voor heb. En dan dus enkel rustig (en kort!) onderuit aan de tv (consoles, geen 'getweak') of anders een standaard windows gaming pc.
Maar het blijft een fascinerend apparaatje, leuk om te lezen allemaal. Een Steam deck (headless) in een soort multimediakastje aan de tv, met iets meer power en gewoon op netstroom, zou me wel nog kunnen overtuigen!
Mijn nieuwe verslaving is Race Driver Grid (2008) met life career mod en wat visuele upgrades. Damn wat speelt die game ouderwets lekker op de Deck
Het kleine scherm maakt het allemaal net even strakker.
Beetje algemene vraag dus haal vooral het genre er uit waar je wat mee hebt. Hier wat games de ik heb getest en goed spelen op de Deck.
Kleine tussendoor games, maar verslavend of gewoon goed :
* Dorfromantik (te relaxt)
* Mini Metro/Mini Motorways combopack
* They Came from the Sky (heel simpel)
* Unmetal (oude Metal gear clone vol met humor).
* Heavenly Bodies (beter als remote play together game ,maar solo ook gewoon goed)
* Party Hard
* Black Skylands
* Castle of Illusion / Ducktales Remastered (mooie remakes).
* Geometry Wars: Retro Evolved
* Door Kickers: Action Squad (side scrolling action).
* Assault Android Cactus (Twin stick shooter)
Racen/Sport :
* Trackmania Stadium (of welke dan ook waarschijnlijk) Alleen singleplayer voor mij dus daarom Stadium).
* Horizon Chase Turbo (moderne variant van Lotus/Outrun)
* Burnout Paradise
* Cue Club 2 (beste pool game momenteel imo)
* PGA tour 2K21 (Gewoon een goed potje golf)
Zeg dag tegen je sociale leven games :
* Stardew Valley (mods werken).
* Graveyard keeper (Stardew maar dan anders)
Strategie/builders
* Tiny Metal : full Metal Rumble (Advance Wars clone)
* Lumencraft (basedefence met mining)/Early acces maar op de goede manier en workshop support.
* Oxygen not included (space colony simulation)
* Valkyria Chronicles 1 of 4
* Orcs must Die 1 (2 en 3 niet getest). (3D tower defence zoals Dungeon Defenders).
* Kingdoms and Castles (Nog niet op de Steamdeck getest, maar heeft een update gekregen en was al goed)
*Shadow Tactics (Desperados in Azie)
*Defense Grid 2 (Tower Defence dirty cheap)
Langere games :
*Yakuza 0 (Lekker anders en voor die prijs?!
)
* Ni No Kuni 1 en/of 2 (RPG adventures)
* Sleeping Dogs
* Fable Anniversary
* Sniper Elite 3 of 4 (4 en 5 enkel gestreamd met Xcloud)
Heb je even?badbadpresident schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 12:57:
* Heavenly Bodies (beter als remote play together game ,maar solo ook gewoon goed)
* Party Hard
* Black Skylands
Racen/Sport :
* Trackmania Stadium (of welke dan ook waarschijnlijk) Alleen singleplayer voor mij dus daarom Stadium).
* Burnout Paradise
Strategie/builders
* Lumencraft (basedefence met mining)/Early acces maar op de goede manier en workshop support.
* Orcs must Die 1 (2 en 3 niet getest). (3D tower defence zoals Dungeon Defenders).
* Kingdoms and Castles (Nog niet op de Steamdeck getest, maar heeft een update gekregen en was al goed)
Langere games :
*Yakuza 0 (Lekker anders en voor die prijs?!
* Sleeping Dogs
* Fable Anniversary
[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 26-06-2022 03:19 ]
Nee ik ben nog steeds zo positief als ik was. Het is momenteel mijn main gaming platformAmos_x schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:15:
Alle bezitters nog steeds tevreden? Zijn er al veel doorverkocht? Mensen die het 'tweaken' hadden onderschat om dingen werkend te krijgen?
Nou, u roept, ETA prime draaitEen Steam deck (headless) in een soort multimediakastje aan de tv, met iets meer power en gewoon op netstroom, zou me wel nog kunnen overtuigen!
Ik had gedacht het even uit te proberen en vervolgens te laten liggen tot een vakantie/reis. Mijn PC, die dagelijks uren gebruikt werd, staat nu al weken uit. Op dit moment heb ik veel plezier op de Steam Deck met de Borderlands 3 DLC's. Gisteren in de Steam sale Forza Horizon 5 gekocht, die draait lekker en ziet er goed uit op de Deck!
De Steam Deck is echt een genot. Als ik een minpunt zou moeten noemen, dan zou het wel het schermpje zijn. De resolutie en helderheid is goed, maar als je het vergelijkt met een MiniLED scherm van de Macbook of een OLED panel, dan is zwart toch niet zo mooi en spatten de kleuren er toch iets minder vanaf.
De Steam Deck is echt een genot. Als ik een minpunt zou moeten noemen, dan zou het wel het schermpje zijn. De resolutie en helderheid is goed, maar als je het vergelijkt met een MiniLED scherm van de Macbook of een OLED panel, dan is zwart toch niet zo mooi en spatten de kleuren er toch iets minder vanaf.
Nice, nu nog een mini pc met rdna2, en een dumb-proof tutorial om het op te zetten
Om het nog een beetje on topic te houden, er is hier best wat interesse in dongles. Heb een Ugreen 4k60 gekocht voor de laptop, en het werkt prima. Heb zelf geen steam deck, maar met de laptop werkt 'ie prima. Kost 40 euro of zo.
Weet er iemand nog een goede powerbank misschien? Mijn baseus 65w is na anderhalve maand al kapot, liefst van amazon of bol ivm garantie.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Dit is al meerdere keren besproken eerder in het topic. Zoek en gij zult vindenTiduz schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:58:
Weet er iemand nog een goede powerbank misschien? Mijn baseus 65w is na anderhalve maand al kapot, liefst van amazon of bol ivm garantie.
ReShade helpt hierbijaeg13 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:08:
Ik had gedacht het even uit te proberen en vervolgens te laten liggen tot een vakantie/reis. Mijn PC, die dagelijks uren gebruikt werd, staat nu al weken uit. Op dit moment heb ik veel plezier op de Steam Deck met de Borderlands 3 DLC's. Gisteren in de Steam sale Forza Horizon 5 gekocht, die draait lekker en ziet er goed uit op de Deck!
Er ligt nu dus een Amerikaanse iFixit-fan bij een collega ergens in Florida.
Gelukkig weet ik dat het een Huaying is, omdat ze dat volgens mij over de laatste batch bevestigd hebben. Mocht mijn RMA gewoon weer een Huaying hebben, gooi ik hem tegen de tijd dat die collega in Nederland is, wel op Tweakers voor kostprijs. Ik vind het idee van een mogelijk onnodige backup echter wel fijn nu, haha.
Ik zie dat je tegenwoordig je EA Play abo via Steam kunt afsluiten. Ik heb dat nog gewoon via EA lopen en dan loop je dus te rommelen met launchers in desktop mode. Als ik EA Play via Steam afsluit, zijn de games dan ook via de normale Steam launcher te gebruiken? Dat zou +1 voor gebruiksvriendelijkheid zijn.
Afaik moet je nog steeds Origin installeren.Edmin schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:27:
Ik zie dat je tegenwoordig je EA Play abo via Steam kunt afsluiten. Ik heb dat nog gewoon via EA lopen en dan loop je dus te rommelen met launchers in desktop mode. Als ik EA Play via Steam afsluit, zijn de games dan ook via de normale Stema launcher te gebruiken? Dat zou +1 voor gebruiksvriendelijkheid zijn.
Klopt, maar werkt zonder veel problemen. Je hoeft maar 1x in te loggen via Origin. Daarna niet meer. Ook de cliënt updates van Origin gaan goed. Ik speel van Origin Jedi Knight: Fallen Order op de Steam Deck.Militia Pilot schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:47:
[...]
Afaik moet je nog steeds Origin installeren.
@g0tanks:XanderDrake schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:20:
[...]
Dit is al meerdere keren besproken eerder in het topic. Zoek en gij zult vinden
Misschien een idee om een stukje over powerbanks in topic start te laten zetten?
Advies 40+W + PD (Passthrough) aan te raden voor opladen tijdens gebruik.
Heb deze in gebruik voor een paar weken, geen problemen nog:
https://b2b.4smarts.eu/Po...D-gunmetal-Select-Edition (laadt binnen het uur op, kan hoog wattage leveren)
https://charger.nitecore.com/product/nb20000 (past net aan in snack pocket)
Andere uit dit topic:
https://www.xtorm.eu/en/x...ower-bank-voyager-26-000/
https://www.ravpower.com/...20000mah-portable-charger
https://myexcitrus.com/products/45w-power-bank-air (past in snack pocket)
De concurrentie van de Deck, zoals de AYA Neo AIR en AIR Pro, beginnen eindelijk serieus te worden over hun modellen en prijzen. En ze doen hun best om zich te onderscheiden van de Deck, namelijk op design en dan vooral op compactheid. De AIR is veel lichter dan de Deck, zelfs lichter dan de Switch OLED
Hij is ook compacter en dunner, handzamer. Hij beschikt over een OLED scherm, en is waarschijnlijk snel leverbaar

Dit is een hele slimme manier omdat deze kleinere momenteel natuurlijk geen toegang hebben tot dezelfde resources als Valve; ze kunnen moeilijk hun eigen AMD SoC ontwikkelen met een beperkt team.
Maar deze strategie heeft natuurlijk nadelen: De SoC is CPU heavy met alleen maar Hexacores of meer cores. Het scherm is vrij klein met 5,5 inch en er zijn behoorlijke besparingen op de accu:

Dit bovenste is natuurlijk om te huilen. Een dik uur is gewoon te weinig, dan maakt het niet uit of je compact bent of niet
Typisch is ook dat de AIR Pro dezelfde accu grootte heeft als de Steam Deck en dat ze niet dezelfde accu tijden kunnen halen: de combi van te zware CPU en inefficiente GPU maken het speeltijd probleem erger. De Deck kan bij Dead cells meer dan 8 uur halen op deze TDP dus 3 uur is simpelweg treurig. Ik zag dit al gebeuren, deze generatie AMD APU's is gewoon niet geschikt voor deze use-case. De 6800U is beter, maar deze verwacht ik later dit jaar.
Daarnaast zijn de SKUs verwarrend opgezet, en de meeste SKUs zijn veel duurder dan de Deck.
On-Topic conclusie: Deck is vooralsnog goedkoper en een stuk beter dan deze concurrentie, tenzij je snel een handheld wilt en persee met OLED.

Dit is een hele slimme manier omdat deze kleinere momenteel natuurlijk geen toegang hebben tot dezelfde resources als Valve; ze kunnen moeilijk hun eigen AMD SoC ontwikkelen met een beperkt team.
Maar deze strategie heeft natuurlijk nadelen: De SoC is CPU heavy met alleen maar Hexacores of meer cores. Het scherm is vrij klein met 5,5 inch en er zijn behoorlijke besparingen op de accu:

Dit bovenste is natuurlijk om te huilen. Een dik uur is gewoon te weinig, dan maakt het niet uit of je compact bent of niet

Daarnaast zijn de SKUs verwarrend opgezet, en de meeste SKUs zijn veel duurder dan de Deck.
On-Topic conclusie: Deck is vooralsnog goedkoper en een stuk beter dan deze concurrentie, tenzij je snel een handheld wilt en persee met OLED.
Goede opties. Maar mijn probleem met dit soort info in de topic start: het wordt snel out-dated. Amazon en Bol verkopers gaan snel door hun voorraden heen, en modellen komen en gaan. USB-C USB-PD 45w+ met passthrough is gewoon de norm en dat kost je 50€ of meer.Zaggy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:45:
[...]
@g0tanks:
Misschien een idee om een stukje over powerbanks in topic start te laten zetten?
Advies 40+W + PD (Passthrough) aan te raden voor opladen tijdens gebruik.
Heb deze in gebruik voor een paar weken, geen problemen nog:
https://b2b.4smarts.eu/Po...D-gunmetal-Select-Edition (laadt binnen het uur op, kan hoog wattage leveren)
https://charger.nitecore.com/product/nb20000 (past net aan in snack pocket)
Andere uit dit topic:
https://www.xtorm.eu/en/x...ower-bank-voyager-26-000/
https://www.ravpower.com/...20000mah-portable-charger
https://myexcitrus.com/products/45w-power-bank-air (past in snack pocket)
Ik had met Fallen Order verschrikkelijke framerates, welke versie van Proton gebruik jij?Freaky Max schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:13:
[...]
Klopt, maar werkt zonder veel problemen. Je hoeft maar 1x in te loggen via Origin. Daarna niet meer. Ook de cliënt updates van Origin gaan goed. Ik speel van Origin Jedi Knight: Fallen Order op de Steam Deck.
Vet. Wat zou dit moeten verbeteren?Tadango schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:37:
De nieuwe GuliKit HAL sensor sticks zijn binnen. Vanavond installeren en vergelijken. Ik verwacht net als de Phawx geen merkbaar verschil maar hopelijk nog wel een kleinere deadzone.
[Afbeelding]
Ik hoop de deadzone al is die ook niet slecht van de standaard sticks (al lees ik soms problemen daar mee). Verder merk ik nu geen verschil maar deze stick blijven jaren lang goed zonder kans op stick drift. Ik heb al meer hal sensoren in sticks en dat bevalt me super, dus daarom ook maar de Steam deck direct een upgrade gegeven.
Toch een paar games opgepikt in de sale nu... Hades en FTL.
Hades al eerder op de Xbox gespeeld en alle achievements gehaald, maar het is zo'n coole game, dat wil ik nog wel een keer doen op de Steam deck
Net 3 runs gedaan, nog net niet gehaald (bij de 'eindbaas' gesneuveld). Normaal doe je dat niet zo snel hoor en het verhaal blijft heel lang uitgebreid worden (sterven in Hades is helemaal niet zo erg, dat helpt het verhaal verder). Op de Xbox heb ik er 136 uur in zitten.
Loopt verder top op 60 fps stabiel. Beperken tot 45 Hz/fps leek in dit geval nauwelijks iets te doen voor energie verbruik dus deze laat ik lekker op 60 staan. Bij het opstarten voor Vulcan gekozen omdat daar specifiek Steam deck bij stond, alleen die gaf nou net wat issues... De Steam overlay werkte niet goed, probeerde de controller settings te openen maar dat resulteerde in dat ik alleen het pauze scherm van Hades nog zag en de deck nergens meer op reageerde. Heb hem daaruit weten te krijgen met Steam-X om het keyboard te openen. Bij het afsluiten van de game leek ook alles te blijven hangen en heb ik uiteindelijk de power knop vast moeten houden voor een harde reboot. Nog even in DirectX mode gestart en toen leek alles wel top te werken.
FTL is geen controller game dus ik weet niet hoe goed dat gaat lukken op de Steam deck (nog niet geprobeerd)... Maar anders speel ik hem wel op pc. Had nooit echt goed naar die game gekeken maar kwam nu een paar keer een verwijzing er naar tegen dat hij zo briljant zou zijn, en hij was nu maar 2,50 dus toch eens proberen
Hades al eerder op de Xbox gespeeld en alle achievements gehaald, maar het is zo'n coole game, dat wil ik nog wel een keer doen op de Steam deck
Net 3 runs gedaan, nog net niet gehaald (bij de 'eindbaas' gesneuveld). Normaal doe je dat niet zo snel hoor en het verhaal blijft heel lang uitgebreid worden (sterven in Hades is helemaal niet zo erg, dat helpt het verhaal verder). Op de Xbox heb ik er 136 uur in zitten.
Loopt verder top op 60 fps stabiel. Beperken tot 45 Hz/fps leek in dit geval nauwelijks iets te doen voor energie verbruik dus deze laat ik lekker op 60 staan. Bij het opstarten voor Vulcan gekozen omdat daar specifiek Steam deck bij stond, alleen die gaf nou net wat issues... De Steam overlay werkte niet goed, probeerde de controller settings te openen maar dat resulteerde in dat ik alleen het pauze scherm van Hades nog zag en de deck nergens meer op reageerde. Heb hem daaruit weten te krijgen met Steam-X om het keyboard te openen. Bij het afsluiten van de game leek ook alles te blijven hangen en heb ik uiteindelijk de power knop vast moeten houden voor een harde reboot. Nog even in DirectX mode gestart en toen leek alles wel top te werken.
FTL is geen controller game dus ik weet niet hoe goed dat gaat lukken op de Steam deck (nog niet geprobeerd)... Maar anders speel ik hem wel op pc. Had nooit echt goed naar die game gekeken maar kwam nu een paar keer een verwijzing er naar tegen dat hij zo briljant zou zijn, en hij was nu maar 2,50 dus toch eens proberen
Gamertag: FinrazielNL
Is er een manier om het afgelopen batterijverbruik van de Deck in te zien? Ik speel best wat verschillende games door elkaar en soms lijkt het een stuk sneller te gaan. Een overzicht met welke game hoeveel procent van de batterij heeft verbruikt kan me duidelijk maken waar ik mogelijk meer in de settings moet graven. Iets vergelijkbaars met hoe Android laat zien welke apps hoeveel van je batterij verbruikt hebben.
Tweede reden is dat ik het gevoel heb dat stand-by (zonder actieve game) best veel stroom verbruikt. Maar dat is slechts een gevoel omdat ik het nergens kan inzien.
Tweede reden is dat ik het gevoel heb dat stand-by (zonder actieve game) best veel stroom verbruikt. Maar dat is slechts een gevoel omdat ik het nergens kan inzien.
Dankzij de steamdeck weer helemaal into Star Wars The Old Republic gedoken. Wat heerlijk om dat handheld te spelen zeg (na een flinke knoppen toewijs sessie). Kon dat spel zo lang niet spelen vanwege mn overstap naar een Mac M1 (die pas een half jaar paralel support kreeg voor windows).
Erg blij met mn deck!
Erg blij met mn deck!
Something under the bed is drooling
Aaaah FTL. Het beste spel dat ik ooit gespeeld heb, welke ik ook daadwerkelijk in pure woede van mijn PC heb verwijderd. Het is een bijzondere combinatie die zo leuk en spannend speelt, en tegelijkertijd zo frustrerend met random encounters en de RNG omgaat. Wees gewaarschuwdFinraziel schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:17:
Fudzilla vermeldt dat mensen een M.2 2242 SSD module proberen te plaatsen in de Deck met een adapter. Je moet wat buigen maar het werkt wel.
Nu reageert Valve daarop dat dit een heel slecht idee is. Sommige componenten zullen te heet worden en dit heeft een nadelig effect op de Deck's levensduur. Wederom: wees gewaarschuwd
Een batterij-stats programma zou mij ook wel bekoren ja. Maar nog niet gezien, de battery plugins die ik tot zover heb zien langs komen hebben geen visualisaties. Ondanks dat het niet moeilijk moet zijn om te maken...jacobras schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:31:
Is er een manier om het afgelopen batterijverbruik van de Deck in te zien? Ik speel best wat verschillende games door elkaar en soms lijkt het een stuk sneller te gaan. Een overzicht met welke game hoeveel procent van de batterij heeft verbruikt kan me duidelijk maken waar ik mogelijk meer in de settings moet graven. Iets vergelijkbaars met hoe Android laat zien welke apps hoeveel van je batterij verbruikt hebben.
Aaaah FTL:XanderDrake schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:39:
[...]
Aaaah FTL. Het beste spel dat ik ooit gespeeld heb, welke ik ook daadwerkelijk in pure woede van mijn PC heb verwijderd. Het is een bijzondere combinatie die zo leuk en spannend speelt, en tegelijkertijd zo frustrerend met random encounters en de RNG omgaat. Wees gewaarschuwd
:strip_exif()/f/image/MBOPEniN5NHGwrSnMXZIokEr.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de rng moet je inderdaad om kunnen gaan ja, maar dat heeft mij niet tegengehouden zoals je kunt zien.. ben gek van deze game
Zie het als een bordspelletje. Dat kun je ook niet altijd winnen maar een game duurt gelukkig nooit lang. Die mindset helpt als je halverwege weer eens vrijwel alle crew en shields kwijt bent met 90% van je schip in vlammen, 3 mantis die de deur inbeuken en een asteroïde die je kant op vliegt
Zelden een game gevonden waarbij de herspeelbaarheid zo hoog is ondanks de korte speelduur. Er is ook een fantastische modding scene die het allemaal nog veel langer kan rekken. Multiverse mod ftw!
RNG speelt zeker een factor maar als je de game begrijpt en de events e.d. kun je de RNG wel beperken of je eigen geluk 'maken'.
50 uur op steam maar zeker nog veel meer op de iPad nu. Op de pc heb ik met 50 uur amper enkele schepen unlocked. Op de iPad de meeste.
Tip, gebruik de wiki om de meeste events te weten wat er gebeurd. Sommige events moet je gewoon negeren omdat de kans een crewmember kwijt te raken te groot is. Dat voorkomt dat je pissig wordt op de RNG. ;p
50 uur op steam maar zeker nog veel meer op de iPad nu. Op de pc heb ik met 50 uur amper enkele schepen unlocked. Op de iPad de meeste.
Tip, gebruik de wiki om de meeste events te weten wat er gebeurd. Sommige events moet je gewoon negeren omdat de kans een crewmember kwijt te raken te groot is. Dat voorkomt dat je pissig wordt op de RNG. ;p
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Sinds enige tijd ben ik ook in het bezit van een Steam Deck. Ik heb inmiddels een aantal games geïnstalleerd en daarnaast wat roms erop gezet i.c.m. EmuDeck. Dit alles staat op een SD-kaartje. Alles loopt redelijk smooth, op een dingetje na waar ik niet uit kom.
Ik wil voor o.a. Zelda: Breath of the Wild voor de Switch een paar mods in Yuzu (als onderdeel geïnstalleerd middels EmuDeck) installeren. Yuzu kan prima geopend worden vanuit Steam en daar wordt Zelda ook netjes getoond. Rechtsklikken op de game en dan de mods folder openen doet echter niets.
Ik heb gezien dat je de mods ook handmatig kan toevoegen in de folder /home/deck/.var/app/.org.yuzu_emu.yuzu/data/yuzu/keys/load/[GAME_TITLE_ID]/, echter bestaat deze folder niet. Ik kan /home/deck/.var/app/ vinden, maar de rest is er niet.
Heeft iemand enig idee hoe ik mods (met name de 60FPS mod voor Breath of the Wild) binnen Yuzu kan toevoegen als bovenstaande het geval is? Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie…
Ik wil voor o.a. Zelda: Breath of the Wild voor de Switch een paar mods in Yuzu (als onderdeel geïnstalleerd middels EmuDeck) installeren. Yuzu kan prima geopend worden vanuit Steam en daar wordt Zelda ook netjes getoond. Rechtsklikken op de game en dan de mods folder openen doet echter niets.
Ik heb gezien dat je de mods ook handmatig kan toevoegen in de folder /home/deck/.var/app/.org.yuzu_emu.yuzu/data/yuzu/keys/load/[GAME_TITLE_ID]/, echter bestaat deze folder niet. Ik kan /home/deck/.var/app/ vinden, maar de rest is er niet.
Heeft iemand enig idee hoe ik mods (met name de 60FPS mod voor Breath of the Wild) binnen Yuzu kan toevoegen als bovenstaande het geval is? Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie…
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
Je moet ff goed kijken naar de config file van yuzu, want emudeck past de configs van alle emulators aan naar die map waar je alle biossen en roms neer zet. Ik ben ook een tijd bezig geweest om uit te zoeken waar ik de bluemsx files neer moest zetten in de system folder van retroarch. Maar die bleek ook te wijzen naar de bios folder die emudeck aanmaakt.PressPlayOnTape schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:18:
Hoe kan je Yuzu geïnstalleerd vanuit EmuDeck überhaupt configureren? Ik wil bijvoorbeeld de default taal van spellen op Nederlands zetten, maar voor Yuzu vanuit EmuDeck kan ik nergens configuratie vinden. Ik heb ook Yuzu stand alone geïnstalleerd en dan werkt het wel allemaal, maar dan mis ik de mooie integratie met Steam.
In desktop mode op de SD kan ik soms bepaald programma's niet geforceerd stoppen (als program of op de processen tabblad) als ik dit via system monitor doe. Het lijkt dan alsof deze programma's dan vasthangen.
Is dit een bekend euvel?
Verder valt het me op dat ook de rechter trackpad als muisknop het ook niet altijd even goed doet. Is dit een kwestie van gewenning of moet ik zaken anders instellen?
Is dit een bekend euvel?
Verder valt het me op dat ook de rechter trackpad als muisknop het ook niet altijd even goed doet. Is dit een kwestie van gewenning of moet ik zaken anders instellen?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Schijnt een bekend probleem in desktop mode. Ook het OS keyboard werkt daar matig.DoctorV64 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:47:
Zo jammer dat GLS niet de mogelijkheid geeft om de avond ervoor te kiezen voor een ander bezorgmoment of locatie. Nu hopen dat een van de buren hem in ontvangst kan nemen.
Zie overigens dat hij in ontvangst is genomen in Den Bosch. Hebben ze daar een distributie centrum?
(zou wel grappig zijn als ze vanuit SuperMicro gestuurd worden, want die zitten hier naast het kantoor van mijn werkgever... had ik hem er beter op kunnen halen
)
Zie overigens dat hij in ontvangst is genomen in Den Bosch. Hebben ze daar een distributie centrum?
(zou wel grappig zijn als ze vanuit SuperMicro gestuurd worden, want die zitten hier naast het kantoor van mijn werkgever... had ik hem er beter op kunnen halen
[ Voor 44% gewijzigd door SunnieNL op 28-06-2022 09:50 ]
Zo, ik ben helemaal gelukkig.
Halo MCC werkt gewoon SUPER GOED op de Steamdeck! De singleplayer/campaign weliswaar.
Je moet alleen bij het begin aanzetten dat je modding enabled aan wilt zetten waardoor de cheat software uitgezet wordt.
Vervolgens start ik na een paar weken Project Wingman... WERKT OOK HEERLIJK. Wow.
Terwijl de spellen nog op "onbekend" staan!
Echt, laat die nieuwe proton versies maar komen hoor!
Halo MCC werkt gewoon SUPER GOED op de Steamdeck! De singleplayer/campaign weliswaar.
Je moet alleen bij het begin aanzetten dat je modding enabled aan wilt zetten waardoor de cheat software uitgezet wordt.
Vervolgens start ik na een paar weken Project Wingman... WERKT OOK HEERLIJK. Wow.
Terwijl de spellen nog op "onbekend" staan!
Echt, laat die nieuwe proton versies maar komen hoor!
Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Gisteren de GuliKit sticks geïnstalleerd en getest. Na een kalibratie centreren ze perfect. Hierdoor kan de deadzone naar 2000 wat het laagste is wat je kan instellen in SteamOS. Hierdoor kan je ze enorm gevoelig instellen als je dat wilt en dat is heerlijk in race spellen. Zo nauwkeurig heb ik nog niet kunnen sturen met een controller. De stick aanraken zorgt bijna al voor een beweging. Sturen kan (indien het spel zelf geen deadzones ingebouwd heeft) bijna net zo nauwkeurig als met een stuurtje 
In andere spellen zie ik niet direct een voordeel, wellicht in vlieg spellen zoals Star wars Squadrons oid. Het grootste voordeel van deze sticks is dat ze geen last gaan krijgen van stick drift de komende jaren.
In andere spellen zie ik niet direct een voordeel, wellicht in vlieg spellen zoals Star wars Squadrons oid. Het grootste voordeel van deze sticks is dat ze geen last gaan krijgen van stick drift de komende jaren.
Hoe makkelijk is het solderen? En waar zou je het setje kunnen kopen? zou helemaal top zijn als ze al een kant en klaar setje hebben, waarbij je niet hoeft te solderen.Tadango schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:20:
Gisteren de GuliKit sticks geïnstalleerd en getest. Na een kalibratie centreren ze perfect. Hierdoor kan de deadzone naar 2000 wat het laagste is wat je kan instellen in SteamOS. Hierdoor kan je ze enorm gevoelig instellen als je dat wilt en dat is heerlijk in race spellen. Zo nauwkeurig heb ik nog niet kunnen sturen met een controller. De stick aanraken zorgt bijna al voor een beweging. Sturen kan (indien het spel zelf geen deadzones ingebouwd heeft) bijna net zo nauwkeurig als met een stuurtje
Ik heb ze bij hun AliExpress shop gekocht. Solderen valt erg mee maar die lijm van valve is erg vervelend om van de soldeerpad af te halen. Dat is het meeste werk.kadir76 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:06:
[...]
Hoe makkelijk is het solderen? En waar zou je het setje kunnen kopen? zou helemaal top zijn als ze al een kant en klaar setje hebben, waarbij je niet hoeft te solderen.
Stelt weinig voor. Ik doe het gratis voor je
Interessant! Heb je misschien een linkje naar waar je ze gekocht heb. Ik kan ze nergens vinden namelijk.Tadango schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:20:
Een game kan zo 6 uur duren, en als je dan zo'n scenario hebt als in jou quote hier, nét voordat je bij de eindbaas komt, dan vraag ik me soms wel eens af waarom ik nu weer met mn domme hoofd FTL ben gaan spelenPhWolf schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:36:
Zie het als een bordspelletje. Dat kun je ook niet altijd winnen maar een game duurt gelukkig nooit lang. Die mindset helpt als je halverwege weer eens vrijwel alle crew en shields kwijt bent met 90% van je schip in vlammen, 3 mantis die de deur inbeuken en een asteroïde die je kant op vliegt
De Frontpage meldt dat Valve de productie van de Deck wederom gaat verdubbelen. Als ik naar de pre-order Google Docs kijk, gaan we best lekker door de pre-orders heen. Dus met nóg een verdubbeling liggen de Decks einde van het jaar in de Intertoys

Via hun store: https://nl.aliexpress.com...9f9dcd0&afSmartRedirect=yPierre_nr1 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:24:
[...]
Interessant! Heb je misschien een linkje naar waar je ze gekocht heb. Ik kan ze nergens vinden namelijk.
Ze hebben geen / weinig voorraad. Ik heb ze een bericht gestuurd en kon toen een setje bestellen.
Dank je! Ze zijn inderdaad niet op voorraad. Heb ze, net als jij gedaan hebt, een berichtje gestuurd. Wat waren de kosten hiervan?Tadango schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:34:
[...]
Via hun store: https://nl.aliexpress.com...9f9dcd0&afSmartRedirect=y
Ze hebben geen / weinig voorraad. Ik heb ze een bericht gestuurd en kon toen een setje bestellen.
Ik heb 33.82 euro betaald totaal. Valt me mee. Bij i fixit betaal je meer voor een setje originele sticksPierre_nr1 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:52:
[...]
Dank je! Ze zijn inderdaad niet op voorraad. Heb ze, net als jij gedaan hebt, een berichtje gestuurd. Wat waren de kosten hiervan?
Heeft iemand een idee hoe lang de batterij het uithoudt als je simpele emulators gebruikt zoals SNES en GB(A) emulators? Lijkt me weinig reken kracht nodig te hebben?
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Ga uit van 5 uur.Soepstengel schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:14:
Heeft iemand een idee hoe lang de batterij het uithoudt als je simpele emulators gebruikt zoals SNES en GB(A) emulators? Lijkt me weinig reken kracht nodig te hebben?
Lastig, maar ik denk met bepaalde plugins en tweaks dat 8 tot 10 uur mogelijk moet zijn:Soepstengel schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:14:

Hoe is je gameplay als je het zo speelt? Bij Yuzu merk ik dat de frame limiet ervoor zorgt dat het spel slomer wordtXanderDrake schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:59:
[...]
Lastig, maar ik denk met bepaalde plugins en tweaks denk ik dat 8 tot 10 uur mogelijk moet zijn:
[Afbeelding]
Ik dacht dat cores/threads uitschakelen een no-go was?XanderDrake schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:59:
[...]
Lastig, maar ik denk met bepaalde plugins en tweaks denk ik dat 8 tot 10 uur mogelijk moet zijn:
[Afbeelding]
Dit ging over SNES en GBA. Daarvoor heb je niet zoveel rekenkracht nodig als bij Yuzukadir76 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:08:
[...]
Hoe is je gameplay als je het zo speelt? Bij Yuzu merk ik dat de frame limiet ervoor zorgt dat het spel slomer wordt
Ik weet niet of deze plugin dat kan, maar je kan wel hard de CPU naar beneden throttlen.Evernote schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:29:
[...]
Ik dacht dat cores/threads uitschakelen een no-go was?
hoe lang duurt het installeren normaal als je hem voor de 1ste keer aan zet.
Na het configureren an wifi ging hij controleren op updates en daarna kwam er 'installing' in beeld, maar dat is ondertussen 20 minuten geleden en het scherm geeft niet meer dan het steam logo met een blauwe draaiende ring er omheen... geen progress bar etc, wat het vervelend maakt omdat je geen idee hebt of die nog wel iets aan het doen is en hoe ver we zijn in het traject
edit: het lijkt een dingetje te zijn met de SteamDeck, zie ook https://steamcommunity.co...ns/0/3186864655201249586/
Nadat ik had gereboot en verbonden heb met een ander accesspoint dat alleen 2.4ghz draait, begint hij direct met updaten en een progress bar.
edit2: mmm.. de out of the box experience kan beter hier denk ik.. want nadat de download klaar was eindigde het in een zwart scherm met alleen steam, A en B knop onderin en verder niets.. restart kom ik opnieuw in de setup en blijft hij weer hangen in 'installing'
edit3: uiteindelijk maar een verbinding gemaakt met de hotspot van mijn telefoon. Update ging toen wel goed. Na reboot verbind die weer terug naar mijn normale wifi en lijkt daar totaal geen problemen meer mee te hebben. (al moet ik zeggen dat die nu ik OS update channel op beta heb gezet, weer op 0% software updates blijft hangen maar kijk het wel even aan. De Steam update beta kwam wel goed binnen)
edit4: voorlopig not impressed. Reboot gaat niet goed, blijft hangen in 'shutting down steam'. Apperture Desk Job reageert op geen enkele button van de controls, alleen op touchpad (in de normale steam menus doen de controls het wel). Beta update blijft hangen op applying 27%. Downloads lijken heel traag te gaan, heb het idee dat de steamdeck een ander mesh point gebruikt dan degene die hier bijna naast mij staat.
Na het configureren an wifi ging hij controleren op updates en daarna kwam er 'installing' in beeld, maar dat is ondertussen 20 minuten geleden en het scherm geeft niet meer dan het steam logo met een blauwe draaiende ring er omheen... geen progress bar etc, wat het vervelend maakt omdat je geen idee hebt of die nog wel iets aan het doen is en hoe ver we zijn in het traject
edit: het lijkt een dingetje te zijn met de SteamDeck, zie ook https://steamcommunity.co...ns/0/3186864655201249586/
Nadat ik had gereboot en verbonden heb met een ander accesspoint dat alleen 2.4ghz draait, begint hij direct met updaten en een progress bar.
edit2: mmm.. de out of the box experience kan beter hier denk ik.. want nadat de download klaar was eindigde het in een zwart scherm met alleen steam, A en B knop onderin en verder niets.. restart kom ik opnieuw in de setup en blijft hij weer hangen in 'installing'
edit3: uiteindelijk maar een verbinding gemaakt met de hotspot van mijn telefoon. Update ging toen wel goed. Na reboot verbind die weer terug naar mijn normale wifi en lijkt daar totaal geen problemen meer mee te hebben. (al moet ik zeggen dat die nu ik OS update channel op beta heb gezet, weer op 0% software updates blijft hangen maar kijk het wel even aan. De Steam update beta kwam wel goed binnen)
edit4: voorlopig not impressed. Reboot gaat niet goed, blijft hangen in 'shutting down steam'. Apperture Desk Job reageert op geen enkele button van de controls, alleen op touchpad (in de normale steam menus doen de controls het wel). Beta update blijft hangen op applying 27%. Downloads lijken heel traag te gaan, heb het idee dat de steamdeck een ander mesh point gebruikt dan degene die hier bijna naast mij staat.
[ Voor 66% gewijzigd door SunnieNL op 28-06-2022 18:51 ]
Gisteren de SD 256GB ontvangen en in de avond al de eerste uurtjes Hollow Knight erop zitten. Ik moet zeggen dat alles me erg meevalt. Ik heb besloten niet expliciet te gaan testen of mijn Deck hardware issues heeft maar vooral gewoon te proberen te genieten van de ervaring. Als mij dingen gaan storen zal ik dan alsnog op onderzoek uitgaan. Verder laat ik alle performance gerelateerde settings ook even op default, tweaken zit bij mij in het bloed dus dat ga ik vanzelf wel doen als de kans zich aanbiedt 
Dat neemt niet weg dat ik wel even een mental note heb gemaakt van de veel voorkomende klachten. Gelukkig merk ik normaal aanvoelende haptics, een relatief stille fan (al is Hollow Knight niet echt een goede stress test denk ik, maar ook bij downloaden/installeren vind ik het echt niet storend), goed reagerende analoge sticks en andere knoppen.
De enige hardwaregerelateerde opmerkingen die ik heb zijn de onhandige vlakheid en gebrek aan travel bij de Steam en quick access knoppen en de onhandige plaatsing van de L4/L5 en R4/R5 knoppen, die ik regelmatig per ongeluk indruk bij het oppakken van de Deck (gelukkig doen ze meestal niks). Verder lijkt de wifi verbinding regelmatig verbroken te worden zonder duidelijke reden, en opnieuw verbinden lukt dan pas na een keer aan/uit zetten van wifi via de toggle.
Dat neemt niet weg dat ik wel even een mental note heb gemaakt van de veel voorkomende klachten. Gelukkig merk ik normaal aanvoelende haptics, een relatief stille fan (al is Hollow Knight niet echt een goede stress test denk ik, maar ook bij downloaden/installeren vind ik het echt niet storend), goed reagerende analoge sticks en andere knoppen.
De enige hardwaregerelateerde opmerkingen die ik heb zijn de onhandige vlakheid en gebrek aan travel bij de Steam en quick access knoppen en de onhandige plaatsing van de L4/L5 en R4/R5 knoppen, die ik regelmatig per ongeluk indruk bij het oppakken van de Deck (gelukkig doen ze meestal niks). Verder lijkt de wifi verbinding regelmatig verbroken te worden zonder duidelijke reden, en opnieuw verbinden lukt dan pas na een keer aan/uit zetten van wifi via de toggle.
[ Voor 6% gewijzigd door PhWolf op 29-06-2022 09:57 ]
Ontwikkelaarsmodus aanzetten en dan daaronder de Energiebeheer voor wifi uitschakelen. Dat is enorm buggy.PhWolf schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:55:
Verder lijkt de wifi verbinding regelmatig verbroken te worden zonder duidelijke reden, en opnieuw verbinden lukt dan pas na een keer aan/uit zetten van wifi via de toggle.
Werkt het updaten/downloaden van games dan ook in standby?Tadango schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:08:
[...]
Ontwikkelaarsmodus aanzetten en dan daaronder de Energiebeheer voor wifi uitschakelen. Dat is enorm buggy.
Nee, standby is alles uit. Het is een PC (helaas in dit gevalkadir76 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:10:
[...]
Werkt het updaten/downloaden van games dan ook in standby?
Nee. Dit zou een hele epische feature zijn... Wie weet komt het ooitkadir76 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:10:
[...]
Werkt het updaten/downloaden van games dan ook in standby?
Toms hardware meldt dat sinds de laatste batches, Decks met NVME drives veel minder bandbreedte mee krijgen: PCI-E 3.0 2x ipv 4x. Als je zelf een SSD installeert, krijg je wel de volle mep.
Valve zegt dat het geen verschil maakt in games, wat technisch waarschijnlijk klopt, maar het blijven ordinaire kosten besparingen.
En de standaard ssd is al geen hoogvlieger... Ik heb ook nogal mijn twijfels bij dat het helemaal geen verschil zou maken eigenlijk. Bij veel games maakt het ook niet veel verschil of deze op de sd of ssd staat, maar bij sommige games (zoals fallout 4 en Borderlands 3) merk ik weldegelijk verschil op. Ik zou zelfs overwegen om er een 1 TB SSD in te zetten deels ook voor de betere performance (maar ik vind ze nog wat duur en heb ook nog niet heel veel zin mijn deck open te maken).XanderDrake schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:03:
[...]
Nee. Dit zou een hele epische feature zijn... Wie weet komt het ooit![]()
Toms hardware meldt dat sinds de laatste batches, Decks met NVME drives veel minder bandbreedte mee krijgen: PCI-E 3.0 2x ipv 4x. Als je zelf een SSD installeert, krijg je wel de volle mep.
Valve zegt dat het geen verschil maakt in games, wat technisch waarschijnlijk klopt, maar het blijven ordinaire kosten besparingen.
Gamertag: FinrazielNL
Goeie tips, thanks for sharing! Ben nu Castle of Illusion aan het spelen op de camping in Frankrijk 😊Beakzz schreef op zondag 26 juni 2022 @ 01:25:
Mijn nieuwe verslaving is Race Driver Grid (2008) met life career mod en wat visuele upgrades. Damn wat speelt die game ouderwets lekker op de DeckHet kleine scherm maakt het allemaal net even strakker.
[...]
Heb je even?Beetje algemene vraag dus haal vooral het genre er uit waar je wat mee hebt. Hier wat games de ik heb getest en goed spelen op de Deck.
* Party Hard
* Black Skylands
Racen/Sport :
* Burnout Paradise
Strategie/builders
Langere games :
*Yakuza 0 (Lekker anders en voor die prijs?!)
* Sleeping Dogs
* Fable Anniversary
Ook een toffe game is Deliver us the Moon. Kostte even wat tijd om de goeie settings te vinden. Vooral met de grafische opties werden teksten soms compleet onleesbaar, maar ik draai m nu met 40hz, 40fps met zo'n 14-15w. Echt een game gemaakt voor de deck!
Vandaag mijn Steam Deck 256GB ontvangen. Via Marktplaats tegen een zeer redelijke prijs gekocht.
De eerste indrukken zijn zeer goed. Het apparaat is groter dan ik had verwacht, en moet aan het vasthouden wennen. Vooral als ik het oppak, ik heb dan zo al wat buttons te pakken
Heel even Black Mesa en Skyrim gespeeld, en deze spelen heerlijk weg. Nog even Netflix gekeken, gewoon omdat het kan......
Ik heb gelukkig de fan zonder 'whine', en ook de PCIe x4 versie. Dus, so far so good.
Straks nog even een 512GB SD-kaartje erin doen en kan dan wel even vooruit. Al met al, wat een heerlijk apparaat.
De eerste indrukken zijn zeer goed. Het apparaat is groter dan ik had verwacht, en moet aan het vasthouden wennen. Vooral als ik het oppak, ik heb dan zo al wat buttons te pakken
Ik heb gelukkig de fan zonder 'whine', en ook de PCIe x4 versie. Dus, so far so good.
Straks nog even een 512GB SD-kaartje erin doen en kan dan wel even vooruit. Al met al, wat een heerlijk apparaat.
Klinkt als issue met WiFi. Kan je niet bedraad even update?SunnieNL schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:55:
hoe lang duurt het installeren normaal als je hem voor de 1ste keer aan zet.
Bedraad gaat het een stuk beter inderdaad. Had eerder geen hubje (degene die ik had werkte niet met de steamdeck). Ondertussen ook gezien dat de steamdeck inderdaad niet de dichtsbijzijnde accesspoint pakt, als enige apparaat in mijn huis. Hij connect automatisch naar degene die 2 verdiepingen hoger staat (ondanks dat ik hem als eerste instelde op de benedenvloer). Dus daarom is de verbinding zo beroerd.giantgiantus schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:47:
[...]
Klinkt als issue met WiFi. Kan je niet bedraad even update?
Ondertussen wat meer mee kunnen spelen en het werkt verder wel OK.
Zal volgende week eens kijken of ik een dualboot met Windows erop kan zetten om te zien hoe dat draait. Dan kan ik de gamepass ook lokaal spelen ipv alleen via de xcloud (wat ook uitstekend werkt overigens)
Oh, goeie tip! Heb die game nog nooit gezien maar dat spreekt me ontzettend aan. Gekocht na een stukje gameplay te hebben bekeken: YouTube: Deliver Us The Moon | Realistic Immersive Gameplay [4K UHD 60FPS] Fu... Momenteel in de sale van 25 voor 10 euro.joenja schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:28:
[...]
Ook een toffe game is Deliver us the Moon. Kostte even wat tijd om de goeie settings te vinden. Vooral met de grafische opties werden teksten soms compleet onleesbaar, maar ik draai m nu met 40hz, 40fps met zo'n 14-15w. Echt een game gemaakt voor de deck!
Dat kat kan het gamen op de Steam Deck ook goed waarderen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EpbyDGodiVIOqxyqDwXpyEqZ.jpg?f=user_large)
Game in beeld is Control, heel mysterieus maar vet tot dusver! Enige waar ik "last" van heb: als ik iets verzamel krijg ik meteen alle achievements. Ervaren meer mensen dit? Dus ik verzamel een collectable en krijg meteen een Steam-popup: "collected 10 collectables!" gevolgd door "collected 50 collectables!".
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EpbyDGodiVIOqxyqDwXpyEqZ.jpg?f=user_large)
Game in beeld is Control, heel mysterieus maar vet tot dusver! Enige waar ik "last" van heb: als ik iets verzamel krijg ik meteen alle achievements. Ervaren meer mensen dit? Dus ik verzamel een collectable en krijg meteen een Steam-popup: "collected 10 collectables!" gevolgd door "collected 50 collectables!".
Nog een leuke, snelle 8bit game: Downwell.
Kan je zelfs in tate mode spelen (dus verticaal) en daar is ook al een community controller setup voor gemaakt
Kan je zelfs in tate mode spelen (dus verticaal) en daar is ook al een community controller setup voor gemaakt
nieuws: Valve: impact van PCIe 3.0 x2-ssd in plaats van x4-ssd voor Steam Dec...
Voor wie het wil weten wat er in zijn/haar Steam Deck zit :
1. Ga naar 'desktop mode'
2. Open 'Konsole' vanuit het System menu
3. Typ 'Passwd' (als je deze nog niet hebt aangemaakt), en type 2x een door jou verzonnen wachtwoord in
4. Typ 'sudo lspci -vv' gevolgd door <enter> (wachwoord intypen)
5. Zoek op 'LnkCap: Port #1'
Bij mij staat : LnkCap: Port #1, Speed 8GT/s, Width x4, ASPM L1, Exit Latency L1 unlimited
6. Zoek op 'LnkSta'
Bij mij staat : LnkSta: Speed 8GT/s (ok), Width x16 (ok)
Ben heel benieuwd naar jullie gegevens.
3. Typ 'Passwd' (als je deze nog niet hebt aangemaakt), en type 2x een door jou verzonnen wachtwoord in
Bij mij staat : LnkCap: Port #1, Speed 8GT/s, Width x4, ASPM L1, Exit Latency L1 unlimited
6. Zoek op 'LnkSta'
Bij LnkCap Port #1 staat bij mij hetzelfde.Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:29:
nieuws: Valve: impact van PCIe 3.0 x2-ssd in plaats van x4-ssd voor Steam Dec...
6. Zoek op 'LnkSta'
Bij LnkSta (4 regels naar beneden) staat “ Speed 8GT/s (ok), Width x4 (ok)”
Dus Width x4 bij beide.. vreemd.
Naam van de controller is “Phison Electronics Corporation PS5013 E13 NVMe Controller (rev 01)
Volgens PCGamer heb je dan de x4 versie. De E13 zou Phison's x4 controller zijn. De E08 is de x2 controller.PhWolf schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:39:
[...]
Bij LnkCap Port #1 staat bij mij hetzelfde.
Naam van de controller is “Phison Electronics Corporation PS5013 E13 NVMe Controller (rev 01)
En zonder console, in desktop mode:
- Open Device Viewer
- Ga naar Devices
- Ga naar Storage Drives
- Klik op Hard Disk Drive
- In het rechter paneel zou een code moeten staan, eindigend op E08 of E13
Het hele verhaal over PCI-e x2 of x4 heeft op mij geen invloed, want mijn 64GB zal sowieso trager zijn.
AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | Powercolor RX580 4GB | Crucial MX500 2TB | Corsair CX450M | Antec Nine Hundred | Akasa Fan Controller Pro
LnkSta komt meerdere keren voor, maar bij mij staat hetzelfde.PhWolf schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:39:
[...]
Bij LnkCap Port #1 staat bij mij hetzelfde.
Jij hebt dus ook de PCIe x4 versie. (E13)
Update : zoals @FereiDON zegt, de E08 is de PCIe x2 versie.
[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 30-06-2022 21:26 ]
Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.