Acties:
  • +1 Henk 'm!
20W is niet zoveel, ik zou een 35W+ powerbank minimaal nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NullZer0
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:54
Tadango schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:22:
20W is niet zoveel, ik zou een 35W+ powerbank minimaal nemen.
Hmm, dacht dat ik ergens anders weer had gelezen dat 35W dan weer niet zó nodig was. Op zich maakt het mij ook niet veel uit of de Deck echt wordt opgeladen of gewoon een stuk langzamer leegloopt, ik koppel namelijk toch de powerbank aan als ik begin met gamen :)

Maar zal zelf nog even wat verder zoeken zo gauw ik meer tijd heb. Zal nog even posten als ik wat gekocht heb.

[ Voor 11% gewijzigd door NullZer0 op 15-06-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NullZer0 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:01:
[...]

Hmm, dacht dat ik ergens anders weer had gelezen dat 35W dan weer niet zó nodig was. Op zich maakt het mij ook niet veel uit of de Deck echt wordt opgeladen of gewoon een stuk langzamer leegloopt, ik koppel namelijk toch de powerbank aan als ik begin met gamen :)

Maar zal zelf nog even wat verder zoeken zo gauw ik meer tijd heb. Zal nog even posten als ik wat gekocht heb.
Volgens mij had @XanderDrake dat vrij diepgaand uitgezocht en ergens hier gepost... Dat zou je kunnen zoeken of wachten of hij zelf nog reageert :+
Ik meen dat de steam deck 15 volt nodig heeft en dat bieden de packs die jij linkt zo te zien niet.

Zelf heb ik deze:
https://www.amazon.nl/-/e...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Hij is volgens een aantal reviews niet helemaal eerlijk over zijn capaciteit, maar hij kan in de praktijk in ieder geval de Steam deck 1 keer volledig opladen en heeft dan nog wat over (maar heb niet precies getest hoeveel). Ook levert hij genoeg om tijdens het spelen van een zware game nog de accu op te laden. Wellicht niet per se nodig voor jou maar toch fijn als hij het kan lijkt me.

Een 10000 mAh powerbank is echt te klein, daar kun je de deck niet volledig mee opladen (ik denk maar voor ongeveer 2/3). Verkijk je niet op sommige artikelen op internet die de mAh van de accu in de Steam deck vergelijken, die accu heeft namelijk een hoger voltage waardoor het niet vergelijkbaar is. Uit mijn hoofd meen ik dat de steam deck omgerekend naar powerbank taal ongeveer 15000 mAh zou hebben.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:24:
[...]

Volgens mij had @XanderDrake dat vrij diepgaand uitgezocht en ergens hier gepost... Dat zou je kunnen zoeken of wachten of hij zelf nog reageert :+
:P
NullZer0 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:13:
Na ongeveer anderhalf week in bezit te zijn van de Deck ben ik me voor deze zomervakantie alvast aan het oriënteren op een nieuwe powerbank. Heb op dit moment nog een oudere, zonder snelladen. Usecase zal vooral zijn tijdens het reizen, per vliegtuig.

Heb al een beetje door dit topic heen gelezen, volgens mij is over het algemeen iedere moderne powerbank met PowerDelivery wel geschikt. Ben hierbij dus gestuit op o.a. BlueBuilt (Coolblue eigen merk) en op een Intenso powerbank bij Conrad. Van beide weet ik eigenlijk niet of het nou een goede keuze is. BlueBuilt is uiteraard gewoon whitelabel spul, maar Coolblue vind ik over het algemeen wel een prettige webshop. Conrad heeft dan weer prettigere prijzen, maar geen idee of een Intenso powerbank wat soeps is.

Misschien dat iemand met wat meer verstand hiervan er iets van kan zeggen? Ik twijfel ook nog over de capaciteit; een compacte powerbank is ook wel prettig en ik denk dat ik er wel genoeg stroom uit haal voor ten minste 1x opladen.

Powerbank 1 - BlueBuilt 10.000 mAh
Powerbank 2 - BlueBuilt 20.000 mAh
Powerbank 3 - Intenso 20.000 mAh
Ik denk niet dat deze goed gaan werken. Sowieso is de Deck 40wh dus die heeft meer nodig voor een enkele oplading.

Die Bluebuild units kunnen de Deck wel opladen als hij op standby staat. Ik weet niet of dat is wat je zoekt?
Als je wil gamen TIJDENS het opladen, kan ik deze wel aanraden:
Bluebuild 27Ah 100W
The Zep Man schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:26:
[...]

Gezien de aanbevolen systeemeisen en dat het een Xbox One generatie spel is, kan je gerust spreken van semi-modern.
De PC versie van Horizon Zero Dawn heeft allerlei grafische extras, is super duper mooi en doet echt net aan 60hz op 1440p@Ultra op mijn GTX 1080 Ti en belast 8 CPU cores. Das gerust vol-modern te noemen, net iets minder zwaar dan Cyberpunk 2077 (welke wordt gezien als de nieuwe Crysis).
De originele Horizon Zero Dawn uit 2017 voor de PS4, das semi-modern.

Met Semi-modern in dit voorbeeld bedoel ik spellen met een engine op DX11 of DX12/Vulkan, die je grafisch kan tweaken. Bijvoorbeeld van niet modern is Enslaved, van de Xbox 360 generatie, had amper opties en geen 16:10 resolutie lager dan 800p dus dan is FSR is nutteloos.

Edit:
Finraziel schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:24:

Zelf heb ik deze:
https://www.amazon.nl/-/e...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Hij is volgens een aantal reviews niet helemaal eerlijk over zijn capaciteit, maar hij kan in de praktijk in ieder geval de Steam deck 1 keer volledig opladen en heeft dan nog wat over (maar heb niet precies getest hoeveel). Ook levert hij genoeg om tijdens het spelen van een zware game nog de accu op te laden. Wellicht niet per se nodig voor jou maar toch fijn als hij het kan lijkt me.
Huh? 15v staat niet tussen de opties van deze powerbank? Maar als hij alles doet wat jij nu opnoemt dan is deze ook een goede optie :+ Tweaker-tested

[ Voor 10% gewijzigd door XanderDrake op 15-06-2022 17:38 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 21:46
NullZer0 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:13:
Na ongeveer anderhalf week in bezit te zijn van de Deck ben ik me voor deze zomervakantie alvast aan het oriënteren op een nieuwe powerbank. Heb op dit moment nog een oudere, zonder snelladen. Usecase zal vooral zijn tijdens het reizen, per vliegtuig.

Heb al een beetje door dit topic heen gelezen, volgens mij is over het algemeen iedere moderne powerbank met PowerDelivery wel geschikt. Ben hierbij dus gestuit op o.a. BlueBuilt (Coolblue eigen merk) en op een Intenso powerbank bij Conrad. Van beide weet ik eigenlijk niet of het nou een goede keuze is. BlueBuilt is uiteraard gewoon whitelabel spul, maar Coolblue vind ik over het algemeen wel een prettige webshop. Conrad heeft dan weer prettigere prijzen, maar geen idee of een Intenso powerbank wat soeps is.

Misschien dat iemand met wat meer verstand hiervan er iets van kan zeggen? Ik twijfel ook nog over de capaciteit; een compacte powerbank is ook wel prettig en ik denk dat ik er wel genoeg stroom uit haal voor ten minste 1x opladen.

Powerbank 1 - BlueBuilt 10.000 mAh
Powerbank 2 - BlueBuilt 20.000 mAh
Powerbank 3 - Intenso 20.000 mAh
Ben zelf voor deze gegaan: pricewatch: 4smarts Enterprise 2
Kan 100W Passthrough, beetje overkill, Steam deck lust 45W, kan een 3? 4 uur lang op de powerbank zelf spelen, niet super efficient maar niet verkeerd.

Nog zo 1: pricewatch: Sandberg Powerbank USB-C PD 100W 20000

Ben nog op zoek naar 1 die 45W PD doet, in de uitsparing van de Steam Deck hoes past en een beetje mAh heeft.
Deze is populair aan de andere kant van de oceaan, nog geen lokale leverancier gevonden: https://myexcitrus.com/products/45w-power-bank-air

Per https://www.coolblue.nl/e...ou-take-on-the-plane.html is de max capaciteit een ding, t/m 27,000mAh mag in de handbagage?

[ Voor 5% gewijzigd door Zaggy op 15-06-2022 22:42 . Reden: gebruiktijd bijgesteld van 3? naar 4 uur op 4smarts Enterprise 2 powerbank ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:49
Zelf heb ik net deze mogen ontvangen:

Baseus Powerbank 30000 mAh, PD 65W QC 4.0 snel opladen USB C externe batterij telefoonoplader met vijf uitgangen en LED-display voor MacBook, Dell, HP, Notebook, Switch, iPhone, Galaxy en meer https://amzn.eu/d/1ofdtYn

Helaas past ie net niet in de snackpocket.. erg jammer maar ‘t is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede tips allemaal jongens. :)
@NullZer0 Als je ECHT compact zoekt en niet erg vind dat hij je Deck alleen oplaad wanneer deze op standby staat, dan is deze ook leuk:
Douxe Mini

Echt zeer compact, past in je broekzak. Ik heb hem sinds kort. Doet 18 watt USB-PD

Een nieuwe versie van Proton is uit. De nieuwe speelbare games doen me niet veel, maar de bugfixes voor games zoals Sekiro, Deathloop, Final Fantasy XIV Online, en Elder Ring zullen hier wel goed vallen ;)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NullZer0
Zo zeg! Dat zijn veel reacties :P
En de keuze is reuze zo te zien!

Bedankt allemaal, zal ze even doornemen en hopelijk een keuze kunnen maken :)

@XanderDrake wellicht is die Mini het proberen waard ja, ik ben namelijk sowieso op zoek naar een kleinere powerbank voor op bijvoorbeeld festivals. Een miskoop gaat dat dan dus zeker niet zijn :)

Die BlueBuilt van 27Ah lijkt me dan weer zo'n gigantisch blok (logisch ivm capaciteit), maar zocht juist iets kleiners. Maar ik heb het idee dat ik daar zo niet aan ontkom :P

@Finraziel De Charmast zag ik inderdaad voorbij komen hier, maar juist die reviews schrokken mij een beetje af :P Wellicht toch maar proberen als die Mini niet is wat ik zoek voor m'n Deck. De bouwkwaliteit is verder dus wel prima begrijp ik?

Edit: Mini powerbank maar even besteld, sowieso iets wat ik nog moest hebben. Ervaring met Deck zal ik nog even laten weten, maar ik verwacht niet dat die toereikend is. We gaan het zien :)

[ Voor 30% gewijzigd door NullZer0 op 15-06-2022 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Evernote schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:38:

Baseus Powerbank 30000 mAh, PD 65W QC 4.0 snel opladen USB C externe batterij telefoonoplader met vijf uitgangen en LED-display voor MacBook, Dell, HP, Notebook, Switch, iPhone, Galaxy en meer https://amzn.eu/d/1ofdtYn

Net de Deck tijdens het spelen opgeladen van 61% naar 99%.

Daarbij is de Powerbank van 96% naar 70% gegaan, ik kan hier dus wel een aantal volle ladingen uit halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NullZer0 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:45:
@Finraziel De Charmast zag ik inderdaad voorbij komen hier, maar juist die reviews schrokken mij een beetje af :P Wellicht toch maar proberen als die Mini niet is wat ik zoek voor m'n Deck. De bouwkwaliteit is verder dus wel prima begrijp ik?
Ja voor zover ik kan zien wel. Lijkt er op dat ze de capaciteit misschien een beetje overdreven hebben maar hij werkt verder tot nu toe prima voor mij.
Klein is hij niet, maar dat is redelijk inherent aan genoeg capaciteit hebben.

Edit: overigens was ik ook in eerste instantie niet heel happig op hem door die reviews, maar de enige andere optie die ik toen vond die niet gelijk rond de 100 euro zat was alsnog een stuk duurder en kwamen ook nog iets van €10 verzendkosten bij waardoor die effectief nog bijna 2 keer zo duur werd... En de levertijd was een stuk langer en wou graag een powerbank voor een toen opkomende trip. Dus toch maar de gok genomen en tot nu toe pakt het goed uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Finraziel op 15-06-2022 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:20
Evernote schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:05:
[...]

Net de Deck tijdens het spelen opgeladen van 61% naar 99%.

Daarbij is de Powerbank van 96% naar 70% gegaan, ik kan hier dus wel een aantal volle ladingen uit halen!
Ik heb zelf ook die Baseus en werkt perfect idd. Gebruik 'm ook om m'n M1 MacBook Pro te chargen wanneer ik langer dan 1 dag on the road ben. En voor 66 euro niet al te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NullZer0

Even nog reageren hierop.. Zoals door iemand anders al gepost zit je met vliegreizen op een limiet van 27000mAh, dus dit wordt hem voor mij helaas niet. Toch wel bedankt voor de tip, die powerbank ziet er ook behoorlijk krachtig uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
NullZer0 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:41:
[...]

Even nog reageren hierop.. Zoals door iemand anders al gepost zit je met vliegreizen op een limiet van 27000mAh, dus dit wordt hem voor mij helaas niet. Toch wel bedankt voor de tip, die powerbank ziet er ook behoorlijk krachtig uit :P
Inderdaad, met deze 30.000mAh heb je een probleem als je gaat vliegen maar ik vlieg zelf niet dus dit was voor mij een prima optie.

Omdat deze ook op Ome Ali te koop is was ik een beetje huiverig maar de reviews zijn goed en zojuist m’n Deck van 16% naar 99% geladen (hij weigert 100% te doen) waarbij de Powerbank zo’n 38% verloren is. Qua capaciteit ben ik dus wel dik tevreden en vanaf heden zal ik de Deck waarschijnlijk niet boven de 80% opladen als het niet nodig is.

Het enige wat deze Powerbank mist is een 2de USB-C poort voor passthrough charging, dat is wel erg jammer. De oplader van de Deck is de enige 45w lader die ik heb en het zou tof zijn als ik dan de Deck via een 2de USB-C poort kon voorzien van stroom terwijl de bank aan de lader hangt.

Update; Geduld is een schone zaak, de Powerbank is nu uitgeschakeld en het LEDje van de Steam Deck is uit (knippert af toe) wat aangeeft dat de Deck 100% opgeladen is. Eindstand is 60% op de Powerbank. Dus 40% van de Powerbank was goed voor 84% van de Steam Deck.

[ Voor 10% gewijzigd door Evernote op 16-06-2022 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Komend weekend eens installeren 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOv-5-2YGMN_EUZdR2M-6bqlvnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cQ0USU1EJljy82cyEaSlKBm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Plugin update! Met de Power Tools plugin heeft deze Redditor 10 uur accutijd gehaald door alles op extreem laag te zetten. Dan kom je op 4 watt verbruik :o Waarschijnlijk is dit het laagste wat je kan halen met de Deckl.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FVOaWujXwAIilId?format=jpg&name=small

De eerste interne upgrades van derde bedrijven komen uit: Hall Effect Joysticks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:00:
Plugin update! Met de Power Tools plugin heeft deze Redditor 10 uur accutijd gehaald door alles op extreem laag te zetten. Dan kom je op 4 watt verbruik :o Waarschijnlijk is dit het laagste wat je kan halen met de Deckl.

[Afbeelding]

De eerste interne upgrades van derde bedrijven komen uit: Hall Effect Joysticks _/-\o_
Ja, op die zat ik te wachten : ) Zijn die al leverbaar? Eens kijken....

Edit: Staan al wel op de ali store, maar nog niet te koop: https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

[ Voor 8% gewijzigd door Tadango op 16-06-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:00:

[Afbeelding]

Leuke shop, die Gulikit :) Had even gevraagd wanneer ze beschikbaar zijn maar er was wel 1 op voorraad voor mij ;) Wordt morgen verzonden. Voor 33 euro (gratis verzending) valt me de prijs erg mee. Gulikit maakt normaal prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-06 11:44

Edit: gemist dat er al een opmerking over was gemaakt, sorry…

Hou er wel rekening mee dat powerbanks hoger dan 27000 mAh (100 Wh) niet altijd mee in het vliegtuig mogen op handbagage. Tussen de 27000 en 43000 moet je vaak vooraf toestemming vragen bij de vliegtuigmaatschappij. Alles boven 43000 mAh is niet toegestaan.
En in de koffer mogen ze sowieso niet. Dus hou daar rekening mee met het kopen van een powerbank, als je er mee wilt vliegen.

[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 16-06-2022 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:03
Zaggy schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:10:
[...]
Ben nog op zoek naar 1 die 45W PD doet, in de uitsparing van de Steam Deck hoes past en een beetje mAh heeft.
Deze is populair aan de andere kant van de oceaan, nog geen lokale leverancier gevonden: https://myexcitrus.com/products/45w-power-bank-air
Ze shippen gewoon gratis naar NL? Wel een interessante kleine powerbank iig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NullZer0
mathman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:08:
[...]

Ik denk dat je er dan nog wel wat belasting enzo over mag betalen. Ben persoonlijk niet zo happig op zoiets importeren, kan je zo €50 meer kosten :p

'Leuke' anekdote: ooit van Facebook een gratis nieuwe interface (materiaal tussen VR-bril en je gezicht) voor m'n Quest 2 gekregen twv €30 uit m'n hoofd. Kon hier later €20 voor aftikken aan UPS.

[ Voor 22% gewijzigd door NullZer0 op 16-06-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
NullZer0 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:25:
[...]

Ik denk dat je er dan nog wel wat belasting enzo over mag betalen. Ben persoonlijk niet zo happig op zoiets importeren, kan je zo €50 meer kosten :p

'Leuke' anekdote: ooit van Facebook een gratis nieuwe interface (materiaal tussen VR-bril en je gezicht) voor m'n Quest 2 gekregen twv €30 uit m'n hoofd. Kon hier later €20 voor aftikken aan UPS.
De belastingdienst zegt iets anders

eigenlijk als de verzendende partij dus netjes aangeeft dat het een powerbank betrefd van $60, zal je ook niet meer dan alleen $12 BTW betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
mathman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:38:
[...]

eigenlijk als de verzendende partij dus netjes aangeeft dat het een powerbank betrefd van $60, zal je ook niet meer dan alleen $12 BTW betalen.
Dat klopt, maar die wordt wel als eerste door de afhandelaar betaald en die gooit dan afhandelingskosten hier bovenop en zet dat totaal door naar jouw. Dus dat wordt zo 15 euro of meer extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
SunnieNL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:59:
[...]

Dat klopt, maar die wordt wel als eerste door de afhandelaar betaald en die gooit dan afhandelingskosten hier bovenop en zet dat totaal door naar jouw. Dus dat wordt zo 15 euro of meer extra.
Nee hoor. Als je het stuk van de belastingdienst goed leest:

Dit zijn de extra kosten als u bestelt buiten de EU

btw
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%.
invoerrechten
Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 17% invoerrechten.
inklaringskosten
Dit zijn kosten die uw pakketdienst maakt om aangifte te doen bij de Douane. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen. U hebt alleen met inklaringskosten te maken als u invoerrechten moet betalen.

dus inklaringskosten mogen alleen gerekend worden bij aankopen groter dan 150 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mathman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:15:
[...]

btw
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%.
invoerrechten
Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 17% invoerrechten.
inklaringskosten
Dit zijn kosten die uw pakketdienst maakt om aangifte te doen bij de Douane. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen. U hebt alleen met inklaringskosten te maken als u invoerrechten moet betalen.

dus inklaringskosten mogen alleen gerekend worden bij aankopen groter dan 150 euro
Vertel dat dan maar aan Postnl... Laatst vervangende earpads voor een koptelefoon besteld. Was €25,95 + €6,95 verzendkosten. Als daar alleen btw bij was gekomen dan was dat €6,91 geweest, maar ze vroegen me om €10,48 inklaringskosten te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
mathman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:38:
[...]

Klopt maar als je dan de pech hebt dat het via PostNL gaat dan word je gelijk geplukt. Die rekenen het maximale percentage wat ze wettelijk mogen rekenen onder het mum van dat het zoveel werk is terwijl ze niks doen.
Het enige wat ze doen is als man met de pet de pakjes die niet worden verstuurd als zijnde overhevig aan importkosten er tussen uit vissen om alsnog er aan te verdienen.
Een DHL zal het dan geen moer uitmaken en het gewoon kosteloos leveren. In mijn ervaring is het alleen PostNL die ook als douane agent/detective speelt. Een DHL doet het alleen als het echt moet en het is aangegeven.

[ Voor 22% gewijzigd door NosferatuX op 16-06-2022 22:04 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
mathman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:15:
[...]

btw
invoerrechten
inklaringskosten

Ik heb het niet over inklaringskosten, maar over afhandelingskosten! Twee verschillende zaken. Bij een product waar invoerrechten bij komen komt die inklaringskosten er nog bovenop. Nou is het voornamelijk PostNL die die afhandelingskosten op rekening zet.

Zie ok https://www.postnl.nl/ont...akket-uit-het-buitenland/
(Waar ze overigens ook inklaringskosten en afhandelingskosten door elkaar gebruiken maar wel aangeven dat je afhandelingskosten altijd betaald)

[ Voor 8% gewijzigd door SunnieNL op 16-06-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
mathman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:08:
[...]

Ah, de site ging stuk bij mij vanwege adblockgebeuren, maar nu krijg ik de vraag om een CC, welke ik niet heb.
Es kijken naar zo'n prepaid CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 363533

NullZer0 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:45:
Zo zeg! Dat zijn veel reacties :P
En de keuze is reuze zo te zien!

Bedankt allemaal, zal ze even doornemen en hopelijk een keuze kunnen maken :)

@XanderDrake wellicht is die Mini het proberen waard ja, ik ben namelijk sowieso op zoek naar een kleinere powerbank voor op bijvoorbeeld festivals. Een miskoop gaat dat dan dus zeker niet zijn :)

Die BlueBuilt van 27Ah lijkt me dan weer zo'n gigantisch blok (logisch ivm capaciteit), maar zocht juist iets kleiners. Maar ik heb het idee dat ik daar zo niet aan ontkom :P

Edit: Mini powerbank maar even besteld, sowieso iets wat ik nog moest hebben. Ervaring met Deck zal ik nog even laten weten, maar ik verwacht niet dat die toereikend is. We gaan het zien :)
Ik gebruik de Xtorm Titan Powerbank (27200mha). Ja...het is inderdaad een tank, maar ik kan de Steam Deck er iets van 4 keer mee opladen. Volledig opgeladen kan ik de Steam Deck dan full-tilt aangesloten iets van 6 uur achterelkaar gebruiken. Werkt ook goed samen met de Steam Deck qua powerdraw want de Xtorm kan zelfs 100 watt leveren, nu heb je dat niet echt nodig want de Steam Deck kan maar iets met 25 watt opladen...maar ook handig voor andere apparaten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 16-06-2022 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:34
NosferatuX schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:58:
[...]
Een DHL zal het dan geen moer uitmaken en het gewoon kosteloos leveren. In mijn ervaring is het alleen PostNL die ook als douane agent/detective speelt. Een DHL doet het alleen als het echt moet en het is aangegeven.
Ik heb hier juist in het verleden met DHL problemen mee gehad, bijna 80 euro extra op een 3D printer onderdeel van 99 euro. Bizar. Er stond geen waarde op het pakket en ze hadden het ingeschat op iets van 400+. Ruim 50 euro aan belasting en bijna 30 euro extra kosten voor de verwerking. Bezwaar proberen te maken, maar na meerdere keren ruim een uur in de wacht staan en geen antwoord op e-mails heb ik het opgegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Super interessant: iemand op Reddit heeft eens een data analyse losgelaten op de progressie door de beschikbare internationale user pre-order data. Conclusies:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ku28ipu8f1691.png?width=2934&format=png&auto=webp&s=80701c054527172de05b0dd60cf6a6c21e4ac0a8
Let vooral op de Y-as, die is namelijk anders voor elke regio. Vooral de EU loopt lekker door zijn pre-orders heen, in de VS moeten ze nog lang wachten :X Ook het EU verloop is vrij lineair dus je zou een voorspelling durven wagen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door XanderDrake op 17-06-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
XanderDrake schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:39:
Super interessant: iemand op Reddit heeft eens een data analyse losgelaten op de progressie door de beschikbare internationale user pre-order data. Conclusies:
[Afbeelding]
Let vooral op de Y-as, die is namelijk anders voor elke regio. Vooral de EU loopt lekker door zijn pre-orders heen, in de VS moeten ze nog lang wachten :X Ook het EU verloop is vrij lineair dus je zou een voorspelling durven wagen ;)
Misschien voor een nieuwere versie van het model wat dan beschikbaar komt in de US? Want in de US kan je iedereen en alles sue'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Noxious schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:54:
[...]

Ik heb hier juist in het verleden met DHL problemen mee gehad, bijna 80 euro extra op een 3D printer onderdeel van 99 euro. Bizar. Er stond geen waarde op het pakket en ze hadden het ingeschat op iets van 400+. Ruim 50 euro aan belasting en bijna 30 euro extra kosten voor de verwerking. Bezwaar proberen te maken, maar na meerdere keren ruim een uur in de wacht staan en geen antwoord op e-mails heb ik het opgegeven.
Dat niet alleen. Als er op de commercial invoice geen verzendkosten staan, rekenen ze gewoon 't meest dure tarief. Dus bijvoorbeeld €100 euro terwijl je maar €19 euro hebt betaald. Ka-ching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Zijn er nog van jullie mét deck op de abbodag? Ik heb 'm mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:38
Noxious schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:31:
Abbodag? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh kwam er toch nog iemand anders met deck... Ik heb me uiteindelijk toch afgemeld dus ik ben er niet en @XanderDrake ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik baal ervan, maar ik heb voor de tweede keer corona gekregen en kon niet komen :( sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 343GuiltySpark
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2022
Goedenavond Tweakers,

Ik heb mijn Steam Deck ontvangen en ben een echte console gamer. Ooit begonnen op een 2600ST, maar nu dan iets dat veel raakvlakken heeft met het gamen op een PC.

Komende van een console, moet ik wellicht wat gaat tweaken om e.e.a. goed te laten verlopen.

En dat blijkt tot mijn verbazing al meteen nodig, met een Steam Deck verified game nog wel 😳

Ik wilde graag Alan Wake nog eens herspelen ( ik verwacht dat de Steam Deck voor mij vooral een console wordt om wat backlog games/klassiekers en retrogams te spelen ), maar dat levert al wat hoofdpijn op.

De game meerdere malen geïnstalleerd, alle versies van Proton geprobeerd, fabrieksinstellingen gereset, 'verified' game files etc. maar na uren prutsen van mij kan nog steeds dezelfde kwaal. Game start op en gaat na plusminus 10 sec. weer naar het scherm waar ik de game kan opstarten.

Beetje ten einde raad nu.

Als iemand een tip voor mij heeft, in Jip en Janneke taal het liefst, want ik ben niet echt computertechnisch onderlegd, zou dat erg fijn zijn.

Alvast bedankt 😉👋🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:46

ap3nr0ts

hoi

Zijn er hier meer mensen die toevallig hun Delta-fan hebben vervangen naast rauthelegendary? Ik ben op zoek naar een losse Delta-fan.

@SunnieNL Dit is het beste wat ik kan vinden. De genoemde Proton-versie al geprobeerd? https://www.reddit.com/r/...ed_completely_fine_up_to/

[ Voor 41% gewijzigd door ap3nr0ts op 20-06-2022 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
343GuiltySpark schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:29:
Goedenavond Tweakers,

Ik heb mijn Steam Deck ontvangen en ben een echte console gamer. Ooit begonnen op een 2600ST, maar nu dan iets dat veel raakvlakken heeft met het gamen op een PC.

Komende van een console, moet ik wellicht wat gaat tweaken om e.e.a. goed te laten verlopen.

En dat blijkt tot mijn verbazing al meteen nodig, met een Steam Deck verified game nog wel 😳

Ik wilde graag Alan Wake nog eens herspelen ( ik verwacht dat de Steam Deck voor mij vooral een console wordt om wat backlog games/klassiekers en retrogams te spelen ), maar dat levert al wat hoofdpijn op.

De game meerdere malen geïnstalleerd, alle versies van Proton geprobeerd, fabrieksinstellingen gereset, 'verified' game files etc. maar na uren prutsen van mij kan nog steeds dezelfde kwaal. Game start op en gaat na plusminus 10 sec. weer naar het scherm waar ik de game kan opstarten.

Beetje ten einde raad nu.

Als iemand een tip voor mij heeft, in Jip en Janneke taal het liefst, want ik ben niet echt computertechnisch onderlegd, zou dat erg fijn zijn.

Alvast bedankt 😉👋🏻
Welkom. Bijzonder, ik ben momenteel Alan Wake aan het spelen en het draait heel stabiel.
Welke versie van Alan Wake speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Is er een verschil tussen dezelfde game spelen via Steam of via Epic Games bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05 10:15
Ter info, heb net weten vervangend fan van ifixit weten te bestellen. Blijkbaar zijn ze weer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
lexkalin schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:01:
Ter info, heb net weten vervangend fan van ifixit weten te bestellen. Blijkbaar zijn ze weer op voorraad.
thanks! same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
En nu weer niet op voorraad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lexkalin schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:01:
Gek, ik keek vandaag een paar keer maar elke keer geen voorraad? In de europe store besteld? https://eustore.ifixit.co...an?variant=39920892248145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
Tadango schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:20:
[...]

Gek, ik keek vandaag een paar keer maar elke keer geen voorraad? In de europe store besteld? https://eustore.ifixit.co...an?variant=39920892248145
Ja, ongeveer en kwartiertje geleden. Gewoon heb random tijdens lunch gechecked en zag hem daar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat was de uitkomst van de abbodag fanvergelijkingsmeeting?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
True schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:46:
Die was er in de praktijk helaas niet echt.

Mijn vrouw en ik hadden onze Decks (met stille fan) mee; verder heb ik enkel @NTAuthority gezien met een Deck :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-06 10:28
Voor de mensen die ervaring hebben met RMA: Heeft het nut om Steam support een bericht te sturen als je pakketje volgens het track and trace gearriveerd is in Waalwijk? Of heeft het helemaal geen nut en kan ik het rustig afwachten? Haptic feedback was niet goed bij mijn Steam Deck, dus afgelopen vrijdag terug gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

kadir76 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:43:
Voor de mensen die ervaring hebben met RMA: Heeft het nut om Steam support een bericht te sturen als je pakketje volgens het track and trace gearriveerd is in Waalwijk? Of heeft het helemaal geen nut en kan ik het rustig afwachten? Haptic feedback was niet goed bij mijn Steam Deck, dus afgelopen vrijdag terug gestuurd.
Lijkt me allemaal automatisch gaan. Ik acht de kans zelfs groter dat je iets van vertraging oploopt als er weer een menselijk oog naar moet kijken. Mijn advies zou zijn: lekker laten gaan, hoe ongeduldig ik ook van dat soort dingen word. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:46:
Helaas was ik ziek thuis, dus kon ik mijn fan-geluid niet delen. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat onze conclusie heel anders was dan die van Gamers Nexus.

Yaaaay Over drie dagen weer Steam Summer Sales! Iedereen zijn favo Deck games bespreken? Ik ga voor God of War >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:45:
[...]

Helaas was ik ziek thuis, dus kon ik mijn fan-geluid niet delen. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat onze conclusie heel anders was dan die van Gamers Nexus.
Heel jammer, ik ben echt benieuwd of er een verschil zitten in modellen met dezelfde fan.

Yaaaay Over drie dagen weer Steam Summer Sales! Iedereen zijn favo Deck games bespreken? Ik ga voor God of War >:)
Lego Star Wars: The Skywalker Saga
Cyberpunk 2077
Forza Horizon 5

Deze 3 zou ik nog wel willen, maar dan moeten ze wel een goede aanbieding hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:08

jacobras

Developer

Hmm.. Steam Sales zijn altijd leuk :) Ik heb recent DuckTales: Remastered gekocht voor 3,49 (75% korting, geldt nog drie dagen). Origineel nooit gespeeld, wel de muziek vaak beluisterd. Niet heel simpele game (heel veel pogingen nodig voor elke level) maar wel leuk uitdagend. Oh, en je Steam Deck gaat úrenlang mee ;)

Qua wishlist heb ik voor de Deck een paar games in het vizier:
  • Red Dead Redemption 2 (meestal in de sale voor 50% maar ik ben nog bezig met Witcher en wil daarna even iets zonder paard :P)
  • Horizon Zero Dawn: leuk voor als ik klaar ben met Witcher
  • Detroit: Become Human: maar volgens mij draait die niet of amper op de Deck
  • Control
  • Half-Life 2: blijkbaar nog nooit gekocht, wel de DLC
  • Alan Wake's American Nightmare: want deel 1 ben ik bijna klaar mee en die is supervet
  • Cuphead: hoewel ik qua platformer ook Hollow Knights heb en nu dus DuckTales
Eigenlijk wil ik een single-player Call of Duty spelen maar zelfs edities uit 2009 wordt nog 20 euro voor gevraagd. Laatst had ik een vrij nieuwe gekocht op de pc maar die bleek mijn widescreen niet te ondersteunen. Modern Warfare Remastered ziet er goed uit maar heeft veel reviews over aanhoudende crashes dus dat durf ik niet aan (ik game traag, kom nooit op dat punt voordat de teruggaveperiode voorbij is).

Oh! En ik heb Stray gepre-ordered :Y

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

jacobras schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:01:
[...]

Hmm.. Steam Sales zijn altijd leuk :) Ik heb recent DuckTales: Remastered gekocht voor 3,49 (75% korting, geldt nog drie dagen). Origineel nooit gespeeld, wel de muziek vaak beluisterd. Niet heel simpele game (heel veel pogingen nodig voor elke level) maar wel leuk uitdagend. Oh, en je Steam Deck gaat úrenlang mee ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
[...]
Heb me toch een partij Spyro remastered gebinged toen ik de Deck net had, was een erg fijne ervaring en dus ook een aanrader voor de liefhebbers van 3D platformers :9
[...]
Ik ben meteen verliefd op deze game na het zien van die beelden, deze gaat direct op mijn wishlist, thanks!

[ Voor 26% gewijzigd door Slapabeardon op 20-06-2022 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 343GuiltySpark
XanderDrake schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:00:
[...]

Welkom. Bijzonder, ik ben momenteel Alan Wake aan het spelen en het draait heel stabiel.
Welke versie van Alan Wake speel je?
Dank je en bedankt voor je reactie, ik kon helaas niet eerder online, maar ik speel, ik speel nog niks maar uiteraard wel de intentie 😅, de originele editie. Niet de remaster. Daarvan las ik al dat deze problemen gaf.

De game laadt heel kort en gaat dan weer terug naar het scherm waar je spelen kunt selecteren.

Geen flauw benul wat ik nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
343GuiltySpark schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:38:
[...]

Dank je en bedankt voor je reactie, ik kon helaas niet eerder online, maar ik speel, ik speel nog niks maar uiteraard wel de intentie 😅, de originele editie. Niet de remaster. Daarvan las ik al dat deze problemen gaf.

De game laadt heel kort en gaat dan weer terug naar het scherm waar je spelen kunt selecteren.

Geen flauw benul wat ik nog kan doen.
Ik zou een factory reset aanraden, nadat je alle steamos updates heb binnen gehengeld.
Ik heb Alan wakes configs doorgenomen toen ik zat met mijn bugs, maar jou probleem heb ik nog niet voorbij zien komen :?
[...]

Qua wishlist heb ik voor de Deck een paar games in het vizier:
  • Red Dead Redemption 2 (meestal in de sale voor 50% maar ik ben nog bezig met Witcher en wil daarna even iets zonder paard :P)
  • Horizon Zero Dawn: leuk voor als ik klaar ben met Witcher
  • Detroit: Become Human: maar volgens mij draait die niet of amper op de Deck
  • Control
  • Half-Life 2: blijkbaar nog nooit gekocht, wel de DLC
  • Alan Wake's American Nightmare: want deel 1 ben ik bijna klaar mee en die is supervet
  • Cuphead: hoewel ik qua platformer ook Hollow Knights heb en nu dus DuckTales
Eigenlijk wil ik een single-player Call of Duty spelen maar zelfs edities uit 2009 wordt nog 20 euro voor gevraagd. Laatst had ik een vrij nieuwe gekocht op de pc maar die bleek mijn widescreen niet te ondersteunen. Modern Warfare Remastered ziet er goed uit maar heeft veel reviews over aanhoudende crashes dus dat durf ik niet aan (ik game traag, kom nooit op dat punt voordat de teruggaveperiode voorbij is).
Jij bent nog wel even bezig met deze lijst ;)
Ja! Die heb ik ook op mijn verlanglijstje gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Nog 1 keer een vieze poging: niemand hier een Delta-fan over dus? Heb mijn RMA-label zojuist ontvangen (voor andere reden), maar er zit een Huaying-fan in. Ik zou hem het liefst even inwisselen voor een Delta, want ik heb hem toch al zover opengedraaid dat ik kon zien dat het een Huaying is. Heeft de nieuwe Huaying, dan gooi ik de leftover hier in de groep en is alleen Valve een Delta-fan rijker. (Is mijn logica.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
[...]

Nog 1 week en ik mag ook meedoen (hopelijk klopt de calculator...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 343GuiltySpark
XanderDrake schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:38:
[...]

Ik zou een factory reset aanraden, nadat je alle steamos updates heb binnen gehengeld.
Ik heb Alan wakes configs doorgenomen toen ik zat met mijn bugs, maar jou probleem heb ik nog niet voorbij zien komen :?

[...]
Ook al meerdere keren gedaan helaas. Dus tot nu toe:
- alles voorzien van laatste update
- meerdere factory resets
- alle proton versies geprobeerd
- alles geverifieerd: games files, proton, run time soldier
- beta OS
- in developer mode gekeken of alles goed stond (enable steam play)

Kan er nog steeds niet over uit dat dit een ' geweldig op Deck' titel is 😳

Denk dat is maar een refund aanvraag. Ondertussen zo vaak opnieuw opgestart dat ik toch 38 minuten zou hebben gespeeld 😅

Hoop niet dat dit de standaard is, want het is erg vreemd 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

343GuiltySpark schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:39:
[...]

- beta OS

Denk dat is maar een refund aanvraag. Ondertussen zo vaak opnieuw opgestart dat ik toch 38 minuten zou hebben gespeeld 😅

In de game ook geen settings die roet in het eten kunnen gooien? Ik heb bijvoorbeeld gekke dingen gehad met Borderless/Full/Windowed. Anders zou ik alles nog op Low proberen en kijken wat er dan gebeurt. Maar als je niet zo ver komt, gaat dat niet werken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 343GuiltySpark
ap3nr0ts schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:44:
[...]

In de game ook geen settings die roet in het eten kunnen gooien? Ik heb bijvoorbeeld gekke dingen gehad met Borderless/Full/Windowed. Anders zou ik alles nog op Low proberen en kijken wat er dan gebeurt. Maar als je niet zo ver komt, gaat dat niet werken natuurlijk.
Zover kom ik helaas niet.
Ik druk op 'spelen' de game lijkt op te starten en keert dan terug naar dit scherm. Echt bizar 🤤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Leuk projectje van Linus :)
YouTube: I'm shocked how well this worked

Een koeler op de steam deck, tijd om een extra shell te kopen bij ifixit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:43
lexkalin schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:24:
[...]

Ja, ongeveer en kwartiertje geleden. Gewoon heb random tijdens lunch gechecked en zag hem daar wel.
omg en ik zit al dagen te refreshen en dan droppen die midden de dag, dat ze toch gwn werken met een preorder system

[ Voor 7% gewijzigd door Light21M op 20-06-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:43
ap3nr0ts schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:18:
Nog 1 keer een vieze poging: niemand hier een Delta-fan over dus? Heb mijn RMA-label zojuist ontvangen (voor andere reden), maar er zit een Huaying-fan in. Ik zou hem het liefst even inwisselen voor een Delta, want ik heb hem toch al zover opengedraaid dat ik kon zien dat het een Huaying is. Heeft de nieuwe Huaying, dan gooi ik de leftover hier in de groep en is alleen Valve een Delta-fan rijker. (Is mijn logica.)
ik wil wel ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Dan loop ik net zoveel "risico" als nu. :P Wil die spare alleen weggeven hier als ik weer "geluk" heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
343GuiltySpark schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:58:
[...]

Zover kom ik helaas niet.
Ik druk op 'spelen' de game lijkt op te starten en keert dan terug naar dit scherm. Echt bizar 🤤
Niet wellicht ook al op een ander systeem gespeeld dat er via de cloud sync een of andere vage setting roet in het eten gooit? Misschien even de cloud saves deleten en alles weer opnieuw installeren... Anders weet ik het ook echt niet meer.

Wat game aanraders betreft, ik heb laatst horizon zero dawn goedkoop op de kop getikt bij cdkeys die ik graag aan zou raden... Alleen, totaal nog niet aan toe gekomen om hem ook echt eens te proberen. Ben op de deck nog afwisselend bezig met Borderlands 3 en fallout 4 waar ontzettend veel tijd in gaat zitten, en mijn Xbox stond zo zielig ongebruikt dat ik daar Death's Door maar eens op ben gaan spelen (leuk spel en zou qua graphics en controls ook goed moeten werken op de deck maar dus geen ervaring mee of dat ook zo is).

En dan gebeurt er nog zoiets engs, ik ben met dat mooie weer zowaar uren per dag buiten met de hond of op de recent gekochte e-bike, mijn game tijd schuift naar de achtergrond (ahh mijn identiteit verschuift :X :+ ).

Dus ja, als ik dan ook nog eens naar de enorme backlog kijk denk ik dat ik maar niet al te hard in de Steam sale ga graven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 343GuiltySpark
Finraziel schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:49:
[...]

Niet wellicht ook al op een ander systeem gespeeld dat er via de cloud sync een of andere vage setting roet in het eten gooit? Misschien even de cloud saves deleten en alles weer opnieuw installeren... Anders weet ik het ook echt niet meer
Ooit op de 360 gespeeld ja, maar dat is wel 10 jaar geleden schat ik. Hoe dan ook, ik ben bereid om alles te proberen. Echter geen idee hoe ik bij die cloud saves kom 🤔. Heb je daar nog een tip voor?
Trusten alvast 🥱

edit: ik heb exact hetzelfde probleem als deze persoon op Reddit. Zie vid in onderstaande topic

https://www.reddit.com/r/...g_to_launch_how_do_i_fix/

Alleen de beschreven oplossing doet het niet bij mij.

[ Voor 18% gewijzigd door 343GuiltySpark op 20-06-2022 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:34
343GuiltySpark schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:02:
[...]

Ooit op de 360 gespeeld ja, maar dat is wel 10 jaar geleden schat ik. Hoe dan ook, ik ben bereid om alles te proberen. Echter geen idee hoe ik bij die cloud saves kom 🤔. Heb je daar nog een tip voor?
Trusten alvast 🥱

edit: ik heb exact hetzelfde probleem als deze persoon op Reddit. Zie vid in onderstaande topic

Als je de oude X360 nog hebt of een X one of Series, dan kan het via die consoles. Moet je echter alleen even op googlen, want daar zijn wel opties voor zeg maar en teveel om uit typen. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:02
343GuiltySpark schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:39:
[...]

- beta OS

Het is zeker niet standaard, maar ook niet feilloos helaas. Zo zie je verified games die verder op in de game toch problemen geven. Het is natuurlijk ook wel lastig om zoveel games van voor tot achter te testen. Komt er vooral op neer dat het start en de dat je controls hebt. Alleen echt vreemd dat jij dan een game niet kan starten die anderen wel kunnen spelen.

Ik ben ondertussen al weken bezig de meest onmogelijke games (met mods) te laten draaien op de Steamdeck dus wie weet heb je hier iets aan :

Voeg WINEDLLOVERRIDES="dinput8=n,b" %command% toe aan je launch opties (properties/shortcut en dan onderaan).

Als dat niet werkt ga dan naar desktop mode en download ProtonUp-QT uit de Discovery app (waar je allerlei apps kan installen). Launch de app en installeer het voor Steam en eventueel voor Wine (zie verderop). Dan Steam even afsluiten in (nog steeds desktop mode) en als je die dan weer opstart zou je een extra optie moeten hebben bij de proton opties. Dit is erg vaak de oplossing bij mij.

Als je ook Wine hebt geinstalleerd (ook in Discovery) kan je de compatibel tab ook helemaal uitzetten en kijken of Wine er uit komt.

Tot nu toe heb ik alleen Toca Race Driver 3 en Texmod nog niet aan de praat gekregen terwijl mijn Steamdeck vol staat met games die nooit op Steam zijn uitgekomen/of niet meer te koop zijn dus er is veel mogelijk.

Hopelijk genoeg Jip en Janneke en succes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
343GuiltySpark schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:02:
[...]

Trusten alvast 🥱

Hmm, ik bedoelde meer de Steam versie op een andere pc. De x360 versie kan niks in de Steam cloud gestopt hebben.

Heb jij het ook bij andere games zoals die reddit gast? Ik dacht dat het alleen bij die ene game was. Als echt paardenmiddel kun je nog proberen de hele Steam deck opnieuw te installeren. Het zou me niks verbazen als er iets corrupt is in je systeem files wat gewoon blijft staan bij een factory reset vanuit het menu. Vooral als het bij jou ook meerdere games treft.

Je hebt wel een usb stick nodig en een manier om die aan te sluiten (als het geen usb c stick is):
https://help.steampowered.../view/1B71-EDF2-EB6D-2BB3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
[...]

Die is nu al in de aanbieding ;)

Zelf zal ik voor de wat kleinere games gaan die nog op mijn wishlist staan. Geen zin om tripple A games op de Steamdeck te spelen terwijl ik meerdere opties heb om ze beter tot hun recht te laten komen in 4K.

Heb vooral lol met indie/oudere games als Unmetal, Tiny Metal Full Metal Rumble, Lumencraft en Yakuza 0 om maar wat te noemen. En emulatie natuurlijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Beakzz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:05:
Die is nu al in de aanbieding ;)
Hmm 20%, loopt af 23 juni? Ik wacht nog effe ;) Wie weet wat in de pijplijn zit.

Voor iedereen die problemen had met hun MicroSD kaart en andere Deck data management; er is een nieuwe toolkit uit: Deck Drive Manager. Vrij uitgebreid en in alpha status, maar wel een boeiende ontwikkeling. B)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/bsh0jonb7v691.png?width=1248&format=png&auto=webp&s=6595b156ef6e75beaad8ba4a42f7510b9f2181dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
XanderDrake schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:45:
[...]

Hmm 20%, loopt af 23 juni? Ik wacht nog effe ;) Wie weet wat in de pijplijn zit.

Voor iedereen die problemen had met hun MicroSD kaart en andere Deck data management; er is een nieuwe toolkit uit: Deck Drive Manager. Vrij uitgebreid en in alpha status, maar wel een boeiende ontwikkeling. B)
[Afbeelding]
Hopen mag altijd, maar helaas zijn Steamsales al jaren niets bijzonders meer. Geen grotere kortingen dan de wekelijkse aanbiedingen helaas. Je kan beter je wishlist op sales zetten en ze door het jaar heen kopen.

Over de MicroSD gesproken. Hebben meer mensen er last van dat de Steamdeck deze af en toe kwijt is? Simpel er uit en er weer in klikken is nu gelukkig de oplossing en het gebeurt alleen als ik schakel tussen desktop en gamemode maar toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Beakzz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:53:
Over de MicroSD gesproken. Hebben meer mensen er last van dat de Steamdeck deze af en toe kwijt is? Simpel er uit en er weer in klikken is nu gelukkig de oplossing en het gebeurt alleen als ik schakel tussen desktop en gamemode maar toch vreemd.
Ik weet niet of ik dat heb maar het valt me wel op dat Steam niet altijd vraagt waar ik een game wil installeren; op de interne schijf of de 512GB kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacobras schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:12:
[...]

Ik weet niet of ik dat heb maar het valt me wel op dat Steam niet altijd vraagt waar ik een game wil installeren; op de interne schijf of de 512GB kaart.
Klopt. Wat ik zie is dat via de store hij er om vraagt maar via de bibliotheek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
jacobras schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:12:
[...]

Je kunt in de instellingen de default location instellen. Beetje jammer dat je niet gewoon per game een prompt krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:06:
[...]

Je kunt in de instellingen de default location instellen. Beetje jammer dat je niet gewoon per game een prompt krijgt..
Het gekke is dat dat dus soms wel zo is :) Dat zou altijd gevraagd moeten worden, of je zou dat tenminste altijd als optie moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Tadango schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:09:
[...]

Het gekke is dat dat dus soms wel zo is :) Dat zou altijd gevraagd moeten worden, of je zou dat tenminste altijd als optie moeten hebben.
Ik heb m’n Deck al een tijdje en heb nog nooit een prompt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Tadango schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:09:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad: ik heb de vraag één keer gehad.

Edit: en ik had inderdaad nog voldoende ruimte op de interne schijf vrij.

[ Voor 10% gewijzigd door jacobras op 21-06-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacobras schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:16:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad: ik heb de vraag één keer gehad.
Als je default geen ruimte genoeg heeft krijg je de vraag ook, maar ik zweer dat ik die ook een keer gehad heb met genoeg ruimte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 343GuiltySpark
Beakzz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 02:26:
[...]

Het is zeker niet standaard, maar ook niet feilloos helaas. Zo zie je verified games die verder op in de game toch problemen geven. Het is natuurlijk ook wel lastig om zoveel games van voor tot achter te testen. Komt er vooral op neer dat het start en de dat je controls hebt. Alleen echt vreemd dat jij dan een game niet kan starten die anderen wel kunnen spelen.

Ik ben ondertussen al weken bezig de meest onmogelijke games (met mods) te laten draaien op de Steamdeck dus wie weet heb je hier iets aan :

Voeg WINEDLLOVERRIDES="dinput8=n,b" %command% toe aan je launch opties (properties/shortcut en dan onderaan).

Als dat niet werkt ga dan naar desktop mode en download ProtonUp-QT uit de Discovery app (waar je allerlei apps kan installen). Launch de app en installeer het voor Steam en eventueel voor Wine (zie verderop). Dan Steam even afsluiten in (nog steeds desktop mode) en als je die dan weer opstart zou je een extra optie moeten hebben bij de proton opties. Dit is erg vaak de oplossing bij mij.

Als je ook Wine hebt geinstalleerd (ook in Discovery) kan je de compatibel tab ook helemaal uitzetten en kijken of Wine er uit komt.

Tot nu toe heb ik alleen Toca Race Driver 3 en Texmod nog niet aan de praat gekregen terwijl mijn Steamdeck vol staat met games die nooit op Steam zijn uitgekomen/of niet meer te koop zijn dus er is veel mogelijk.

Hopelijk genoeg Jip en Janneke en succes ;)
Hartelijk bedankt 👌🏻 Vanavond eens proberen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 343GuiltySpark
Arunia schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:34:
[...]

Als je de oude X360 nog hebt of een X one of Series, dan kan het via die consoles. Moet je echter alleen even op googlen, want daar zijn wel opties voor zeg maar en teveel om uit typen. :+
Ook gelezen ja, maar liever op mijn Deck proberen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 343GuiltySpark
Finraziel schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 06:41:
[...]

Hmm, ik bedoelde meer de Steam versie op een andere pc. De x360 versie kan niks in de Steam cloud gestopt hebben.

Heb jij het ook bij andere games zoals die reddit gast? Ik dacht dat het alleen bij die ene game was. Als echt paardenmiddel kun je nog proberen de hele Steam deck opnieuw te installeren. Het zou me niks verbazen als er iets corrupt is in je systeem files wat gewoon blijft staan bij een factory reset vanuit het menu. Vooral als het bij jou ook meerdere games treft.

Je hebt wel een usb stick nodig en een manier om die aan te sluiten (als het geen usb c stick is):
https://help.steampowered.../view/1B71-EDF2-EB6D-2BB3
Dit ga ik zeker ook eens proberen, dankjewel 😉👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:34
343GuiltySpark schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:50:
[...]

Ook gelezen ja, maar liever op mijn Deck proberen 😅
Nee, doelde op verwijderen van de Cloud saves. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Voor de Amazon prime members is een reeks indie games gratis :

https://gaming.amazon.com/home (tab games)

Je hebt de launcher alleen even nodig om ze op de pc te zetten en dan kan je de mappen naar je Steamdeck verplaatsen gezien ze DRM vrij zijn. Dan gewoon adden als non Steam game en eventueel art toevoegen via https://www.steamgriddb.com

De 3 games van Legacy games gewoon skippen (eigen launcher) en iets als Far Cry 4 gaat helaas gewoon via Uplay. Natuurlijk niet allemaal toppers, maar zit genoeg leuks tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
Kwam deze powerbank nog tegen https://www.nkon.nl/nitec...-powerbank-20-000mah.html
Past in de snack pocket van de Steam deck hoes, kan genoeg leveren om direct vanaf powerbank stroom op te nemen ipv Steam deck accu zelf.
Zelf gekocht en ga nog even langer uitproberen hoe lang ik op 1 lading kan gamen, gisteren 2.5h gedaan tijdens spelen Elden Ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 08:34
Echt, die 'maximale beeldfrequentie' update is echt prachtig!
Ik zet de SD nu standaard op 45hz (40hz vind ik echt nét te min) en probeer alle spellen rond een constante 45fps te laten draaien. Echt fenomenaal! De accu houdt het bijna dubbel (heb geen tests gedraaid, gevoelsmatig voelt het zo :P ) zo lang uit als dat de spellen op 60hz deden en ze zien er nog steeds botersoepel uit.

Ik moet er wel even aan denken dat ik deze weer terug op 60hz moet zetten als ik DS, PSP en Gamecube games ga spelen... Deze vinden een lagere frequentie dan 50 écht niet leuk.

Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-05 16:24
Zaggy schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:37:
Kwam deze powerbank nog tegen https://www.nkon.nl/nitec...-powerbank-20-000mah.html
Past in de snack pocket van de Steam deck hoes, kan genoeg leveren om direct vanaf powerbank stroom op te nemen ipv Steam deck accu zelf.
Zelf gekocht en ga nog even langer uitproberen hoe lang ik op 1 lading kan gamen, gisteren 2.5h gedaan tijdens spelen Elden Ring.
Ik krijg een 404 bij de link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joenja schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:31:
[...]

Ik ook, maar ook als ik het product via de website opzoek... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
joenja schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:31:
[...]

Apart, hele Nitecore aanbod van die shop lijkt weg, het is deze iig: https://charger.nitecore.com/product/nb20000, heb ze een mailtje gestuurd bij nkon.

Edit: technisch probleem aldus nkon, lijkt nu weer zichtbaar te zijn.

Andere shop https://www.cameranu.nl/n...r-energy-brick-power-bank

[ Voor 8% gewijzigd door Zaggy op 22-06-2022 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LongTimeAgo schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:11:
Echt, die 'maximale beeldfrequentie' update is echt prachtig!
Ik zet de SD nu standaard op 45hz (40hz vind ik echt nét te min) en probeer alle spellen rond een constante 45fps te laten draaien. Echt fenomenaal! De accu houdt het bijna dubbel (heb geen tests gedraaid, gevoelsmatig voelt het zo :P ) zo lang uit als dat de spellen op 60hz deden en ze zien er nog steeds botersoepel uit.

Ik moet er wel even aan denken dat ik deze weer terug op 60hz moet zetten als ik DS, PSP en Gamecube games ga spelen... Deze vinden een lagere frequentie dan 50 écht niet leuk.
Ik vink die optie aan dat je game specific settings gebruikt als ik hem op 45 Hz zet, dan start je bij een andere nieuwe game (of emulator dus) gewoon weer op 60 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 08:34
Finraziel schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:21:
[...]

Ik vink die optie aan dat je game specific settings gebruikt als ik hem op 45 Hz zet, dan start je bij een andere nieuwe game (of emulator dus) gewoon weer op 60 Hz.
Ja die optie gebruik ik ook, echter lijkt die niet op alles constant te werken of aan te slaan. Weet niet helemaal waarom.

Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 343GuiltySpark
Arunia schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:08:
[...]

Nee, doelde op verwijderen van de Cloud saves. ;)
😅 Oh, ik dacht al 😅

Uiteindelijk heeft niets geholpen helaas. Ik heb een refund aangevraagd. Toch iedereen van harte bedankt voor jullie hulp 👌🏻😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Wat ik vandaag heb geleerd:
Sinds het begin in Maart, had ik problemen met het uit standby halen van de deck, terwijl de deck verbonden was via een usb c hub naar een monitor.

Nu met de volgende kabel, op mijn UNI hub, lijkt het probleem te zijn verholpen :)
https://www.amazon.de/dp/..._487187591_302_E_DDE_dt_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Fans nu te bestellen bij iFixit, maar wel US-winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ap3nr0ts schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:37:
Fans nu te bestellen bij iFixit, maar wel US-winkel.
Wat zijn de verzendkosten?

Ik heb een monitor gezet op de EU pagina aangezien die er standaard niet in zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Tadango schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:00:
[...]

Wat zijn de verzendkosten?

Ik heb een monitor gezet op de EU pagina aangezien die er standaard niet in zit :(
In principe hetzelfde voor NL, als je de huidige koers omrekent. Ik heb geluk met een USA-branche van mijn bedrijf. Dus ik heb het op de bonnefooi (ik dacht dat ze snel op zouden zijn) naar dat kantoor laten bezorgen, haha. Toen ik vroeg aan een collega of hij het augustus mee kan nemen (hebben we een soort internationale bijeenkomst), gaf hij aan dat ze die dag (:+) het adres van het kantoor gingen wijzigen op de website/Google. Gelukkig kon iFixit het meteen aanpassen naar zijn thuisadres.

Ik denk wel dat ik wacht tot augustus dan. Want van de verzendkosten naar NL word ik niet vrolijk. Of weet iemand een voordelige optie daarvoor?

Edit: best lang erop gestaan nog. Ik had voor de gein er 5 in mijn mandje gedaan, en zie nu dat de eerste 4 uur geleden verwijderd is als een soort nofitication en de anderen wat later.

[ Voor 9% gewijzigd door ap3nr0ts op 23-06-2022 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
343GuiltySpark schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:10:
[...]

😅 Oh, ik dacht al 😅

Uiteindelijk heeft niets geholpen helaas. Ik heb een refund aangevraagd. Toch iedereen van harte bedankt voor jullie hulp 👌🏻😉
Balen, man. Jou probleem is volgens mij de eerste hier waarbij wij allemaal collectief de volgende emotie hebben: :?

Alan Wake uitgespeeld. Mijn bug steekt later in het spel wel weer z'n kop op, irritant maar geen ramp. Grappig feit: Alan Wake en het veel recentere Control spelen zich af in hetzelfde universum, dus als je van Lore en continuïteit houdt, moet je eerst Alan Wake uitspelen ;)

Nu tijd voor Tiny Tina of God of War!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Leuk om te zien dat ik steeds meer indie developers met een Steamdeck update zie komen. Zelfs voor games die helemaal geen gamepad support hadden.

Factory town :

https://store.steampowere.../view/3334366421580475110

Kingdoms and Castles :

https://store.steampowere.../view/3344500154884294328

Daarmee gelijk aanraders voor de Steamsales die vanavond beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Finraziel schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:21:
[...]

Sowieso verstandig om hier een per game setting van te maken wanneer je emulators gebruikt. Een hoop emulators lopen lock-step met de frame rate. Limiteer je deze, dan loopt 't hele spel langzaam.
Pagina: 1 ... 44 ... 116 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.