Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:37:
[...]

In spellen kan je functietoetsen aan de vier knoppen achter op de Deck toewijzen. Gebruik een modifier of twee, en je kan F1-F12 allemaal gebruiken.
Je kan ze zelfs in een menu stoppen wat je oproept met een van de touch pads volgens mij, als je bv je back buttons ergens anders voor wil gebruiken.
Maar ja ik had ook bv ~ aan een back button toegewezen in fallout 4 om de console te openen :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:07

Mauz1978

Console War Veteran

Finraziel schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:56:
[...]

Je kan ze zelfs in een menu stoppen wat je oproept met een van de touch pads volgens mij, als je bv je back buttons ergens anders voor wil gebruiken.
Maar ja ik had ook bv ~ aan een back button toegewezen in fallout 4 om de console te openen :)
Hier wordt het goed uitgelegd (vind ik):

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
als ik een spel via Wine speel in de steam desktop mode en hij hangt en ik wil eruit, kan ik dan alleen de steamdeck force rebooten of is er een button combo voor CTRL+ESC zodat ik de task manager krijg? (Zonder toetsenbord aangesloten)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Na een aantal dagen Windows 11 te hebben gebruikt kan ik wel stellen dat dat ook niet helemaal koek en ei is. Ik wil daarom graag SteamOS weer installeren alleen ik zit met een specifieke situatie en ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

Op het moment staan er een x aantal partities waarbij ik de grootste partitie heb geformatteerd en daar Windows op heb geïnstalleerd. Ik begrijp dat die andere partities nodig zijn voor SteamOS. Nu heb ik de partitie verklein en is er nu dus een nieuwe partitie beschikbaar van ongeveer de helft van de SSD. Nu zou ik daar dus graag de SteamOS op installeren.

Iemand enig idee hoe dat moet? Ik zou graag alles willen behouden, de recovery image kom alleen maar alles formatteren. Zou ik eventueel via Windows de standaard files er weer op kunnen zetten oid?

Ik kan bijv ook nog gewoon booten naar SteamOS maar dat blijft hangen op het splash screen, waarschijnlijk omdat die dus de ainstallatie niet kan vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door sassymousasi op 04-06-2022 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

sassymousasi schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:27:
Na een aantal dagen Windows 11 te hebben gebruikt kan ik wel stellen dat dat ook niet helemaal koek en ei is. Ik wil daarom graag SteamOS weer installeren alleen ik zit met een specifieke situatie en ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

Op het moment staan er een x aantal partities waarbij ik de grootste partitie heb geformatteerd en daar Windows op heb geïnstalleerd. Ik begrijp dat die andere partities nodig zijn voor SteamOS. Nu heb ik de partitie verklein en is er nu dus een nieuwe partitie beschikbaar van ongeveer de helft van de SSD. Nu zou ik daar dus graag de SteamOS op installeren.

Iemand enig idee hoe dat moet? Ik zou graag alles willen behouden, de recovery image kom alleen maar alles formatteren. Zou ik eventueel via Windows de standaard files er weer op kunnen zetten oid?

Ik kan bijv ook nog gewoon booten naar SteamOS maar dat blijft hangen op het splash screen, waarschijnlijk omdat die dus de ainstallatie niet kan vinden.
Dat zou gewoon met dd moeten kunnen, maar Windows is bijzonder eigenaardig m.b.t. partitionering. Ik zou opteren eerst SteamOS te installeren, dan partitie vrij te maken voor Windows (en installeren) en met GRUB (of vergelijkbaars) dan de boot keuze te maken tussen SteamOS of Windows.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
True schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:20:
[...]

Dat zou gewoon met dd moeten kunnen, maar Windows is bijzonder eigenaardig m.b.t. partitionering. Ik zou opteren eerst SteamOS te installeren, dan partitie vrij te maken voor Windows (en installeren) en met GRUB (of vergelijkbaars) dan de boot keuze te maken tussen SteamOS of Windows.
Hm ja daar was ik al een beetje bang voor. Hoopte dat ik niet opnieuw hoefde te beginnen maar ik ben bang van niet.

Heb maar volledige re image gedaan en daarna Windows aangemaakt. Werkt nu prima. Heb origin weekend gekregen en on Battlefield 3 in college glorie te kunnen spelen op de Deck is wel ff een momentje hoor goeie genade.

Ik wordt ook steeds handiger met die trackpad. Hoe langer ik hem heb hoe enthousiaster ik wordt. Toegegeven, je moet er wel ff wat tijd insteken.

[ Voor 24% gewijzigd door sassymousasi op 05-06-2022 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53
sassymousasi schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:26:
[...]

Hm ja daar was ik al een beetje bang voor. Hoopte dat ik niet opnieuw hoefde te beginnen maar ik ben bang van niet.

Heb maar volledige re image gedaan en daarna Windows aangemaakt. Werkt nu prima. Heb origin weekend gekregen en on Battlefield 3 in college glorie te kunnen spelen op de Deck is wel ff een momentje hoor goeie genade.

Ik wordt ook steeds handiger met die trackpad. Hoe langer ik hem heb hoe enthousiaster ik wordt. Toegegeven, je moet er wel ff wat tijd insteken.
Ik vind het grappig om te zien hoe anders jij de Deck gebruikt dan ik. Toch mooi dat je het werkend hebt kunnen krijgen voor jou use-case :)

Ik heb nu 20+ uur in Saints row 3 gestopt afgelopen twee weken, op de bank, voor het slapen in bed, in de trein, in de auto voor lange tochten, bij familie op de momenten dat iedereen op zn telefoon zit. Heerlijk, had het spel al liggen in de backlog, lekker simpel trigger-time en domme humor. Insta-aan, en naast 40Hz aanzetten is het echt nul komma nul tweaken.

Ik zit alweer te kijken naar het volgende spel. Welke game van pakweg 10 jaar geleden reden jullie aan :) ?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:06
XanderDrake schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:12:
[...]

Ik vind het grappig om te zien hoe anders jij de Deck gebruikt dan ik. Toch mooi dat je het werkend hebt kunnen krijgen voor jou use-case :)

Ik heb nu 20+ uur in Saints row 3 gestopt afgelopen twee weken, op de bank, voor het slapen in bed, in de trein, in de auto voor lange tochten, bij familie op de momenten dat iedereen op zn telefoon zit. Heerlijk, had het spel al liggen in de backlog, lekker simpel trigger-time en domme humor. Insta-aan, en naast 40Hz aanzetten is het echt nul komma nul tweaken.

Ik zit alweer te kijken naar het volgende spel. Welke game van pakweg 10 jaar geleden reden jullie aan :) ?
Ik heb een paar dagen geleden Sleeping Dogs uitgespeeld. Totaal geen problemen ervaren en speelt lekker weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

Ik vind de Styx franchise of anders Thief (weet niet of die lekker draait op de SD) wel aanraders als je van dit soort games houdt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43
[...]

Niet 10 jaar oud, maar God of war, op fsr 2 en quality mode/high settings en 40hz: is een juweeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
sderooij schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:43:
[...]

Niet 10 jaar oud, maar God of war, op fsr 2 en quality mode/high settings en 40hz: is een juweeltje.
Jaah God of War ga ik zeker spelen, misschien kopen bij de volgende Steam sale.
True schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:26:
Ik vind de Styx franchise of anders Thief (weet niet of die lekker draait op de SD) wel aanraders als je van dit soort games houdt.
Thief heb ik inderdaad ook liggen d:)b

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
[...]

Ik ben aan een nieuwe playthrough van GTA San Andreas begonnen :P

Victor Vran is ook fantastisch op de Deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:21
Eindelijk profijt van al die gratis games die ik geclaimd heb via Twitch Prime :) De blijken dus allemaal DRM vrij te zijn dus kwestie van naar SD kopiëren en gaan.

Ook maar eens met GOG proberen, want met de Herolauncher nog niet veel geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Nu Middle Earth: Shadow of war asn het spelen.
Speelt ook heerlijk weg.
Kom er zo tenminste een keer aan toe.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
NosferatuX schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:22:
Aan de hand van de concurrentie te zien gaat er snel een steam deck 2 uit komen.
De Ryzen 6000 handhelds zijn echt heel rap al en omdat we het over gewoon APUs hebben is ook de verwachting dat deze elk jaar de nieuwste zullen/kunnen gebruiken.

De 1e deck zal snel "oud" zijn maar dat heb je ook met de andere handhelds. Typerend voor hardware, er is altijd iets nieuws aan de horizon en als je daar op wacht kan je blijven wachten. Maar het gaat wel extra snel met dot soort "nieuwe" producten

Het is geen console dus ook geen levenscyclus als een console. Het zal aan de gebruiker zijn hoe lang tevreden te zijn met verouderde hardware.

Ik verwacht in 2023 wel de opvolger. Ze kunnen natuurlijk ook voor een Pro variant gaan en die voor een premium naast de gewone uitbrengen om de gewone een jaartje later uit te faseren
Er is meer bekend over de Steam Deck competitie, afkomstig van Aya Neo en AYN. Hieronder is het samengevat door ETA Prime.

Samenvatting:
Low end Intel handhelds voor rond de 300$ retail, erg goedkoop, early birds beschikbaar mogelijk eind 2022, maar zijn ze niet snel genoeg voor AAA gaming. Mogelijk wel efficiënt en goed genoeg voor emulatie tot PS2 en Wii.

De AMD handehelds zijn sneller en een stuk duurder dan de Intel varianten en de Deck, de early bird levering is ten vroegste november als er geen vertragingen plaats vinden (wat ik wel verwacht). 'Normale' leveringen van die versies komt waarschijnlijk veel later dan de Intel versies, ergens 2023.
De AMD 6600U is leuk en waarschijnlijk is de CPU efficienter dan de Decks Zen 2 gezien de extra aanpassingen die AMD heeft doorgevoerd, maar ik heb mijn twijfels over de GPU (384 shaders versus de 512 van de Deck APU). De 300mhz extra snelheid zal dat niet compenseren. Daarnaast: waarschijnlijk trager geheugen en veel hoger verbruik: 28w peak versus de Decks 15watt. De accutijden zullen om te huilen zijn.
De 6800U is grafisch gezien waarschijnlijk wél competitief met de Deck GPU, maar nog steeds moet je dealen met veel CPU cores en nog hoger verbruik om te winnen van de Deck APU.

Met al deze handhelds is er een ander probleem: je krijgt vooral korting en toegang tot de early bird deals als je al eerder klant bent geworden van Aya of AYN :/ Dat is natuurlijk bijna niemand...

Dus ik geef je gelijk op het punt dat er meer competitie is en eerder dan ik had verwacht, dus 2023.

Toch verwacht ik géén Steam Deck Pro voor 2024, want de genoemde AMD APUs zijn grafisch óf langzamer, óf veel minder efficient dan die van de Deck. Wat heb je aan God of War @ high @ 60hz als je maar 55 minuten kan spelen?
En ze zijn altijd duurder dan de Deck op dezelfde opslag-grote...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Laten we die SD Pro geruchten begraven naast die van de Switch Pro? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
sderooij schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:27:
Laten we die SD Pro geruchten begraven naast die van de Switch Pro? :P
Wacht dan nog even na de E3 (die niet echt doorgaat, maar vrijwel zeker Nintendo met een Direct komt)... Zelda BotW 2 komt eind dit jaar uit, en wie weet is dit op nieuwe hardware. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Qunix schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:29:
[...]

Wacht dan nog even na de E3 (die niet echt doorgaat, maar vrijwel zeker Nintendo met een Direct komt)... Zelda BotW 2 komt eind dit jaar uit, en wie weet is dit op nieuwe hardware. ;)
Was die niet verplaatst naar *ergens* in 2023? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
sderooij schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:29:
[...]

Was die niet verplaatst naar *ergens* in 2023? :o
Oh, dat was waar ook, ja ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25

ap3nr0ts

hoi

Ben wel benieuwd hoe dat in de modellen zit die nu worden geleverd. Is het dan nog steeds een loterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Het hoge zoevend geluid is wat het irritant maakt, en dat vind ik ook bij het horen in van de video. Ik ben benieuwd welke ik zal ontvangen... Nog 20 dagen en ik mag bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxious
ap3nr0ts schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Ben wel benieuwd hoe dat in de modellen zit die nu worden geleverd. Is het dan nog steeds een loterij?
Volgens mij wel, maar m'n vrouw heeft haar Deck net vervangen via RMA (wegens een touchpad defect) en had er eerst een met de vervelende fan, maar nu de fijnere. Da's een geluk bij een ongeluk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Noxious schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:19:
[...]

Volgens mij wel, maar m'n vrouw heeft haar Deck net vervangen via RMA (wegens een touchpad defect) en had er eerst een met de vervelende fan, maar nu de fijnere. Da's een geluk bij een ongeluk. :P
Ik twijfel nog wat wijsheid is. Niks weten en bekijken of iets me gaat opvallen. Of meteen even dat ding stressen en er dat appje tegenaan houden die die piek herkent. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sassymousasi
Ik heb vermoedelijk ook een Delta fan. Maar ik moet zeggen, door alle verhalen had ik het veel erger ingeschat. Ik ga hem dus niet RMA'en, maar alleen maar omdat ik bang ben dat ik straks een ander defect krijg. Tzt ga ik wel gewoon een andere fan inbouwen, dat is ook de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Volgens mij accepteren ze ook geen RMA voor enkel de fan. Er is niets defect aan, just unlucky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Zo ga ik er ook in zitten inderdaad. Gewoon kijken of het me opvalt. Zo niet? Mooi. Zo wel? Die sticker-methode proberen en iFixit in de gaten houden. Er kan altijd weer wat anders mis zijn inderdaad. Als ik niks hoor zelf en nooit iets als Reddit zou lezen, had ik het verschil waarschijnlijk niet eens geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Conclusie: als zelfs iemand zo detail-focused als Steve Burke zegt dat het verschil niet zo groot is, dan geloof ik het wel. Het betreft dus grotendeels perceptie van de gebruiker en "kwetsbaarheid" tegenover een bepaalde high pitch tone. Het is niet universeel.

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 07-06-2022 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:19:
[...]

Conclusie: als zelfs iemand zo detail-focused als Steve Burke zegt dat het verschil niet zo groot is, dan geloof ik het wel. Het betreft dus grotendeels perceptie van de gebruiker en "kwetsbaarheid" tegenover een bepaalde high pitch tone. Het is niet universeel.
Kleine kanttekening daarbij is wel dat hij natuurlijk maar 1 sample van elk heeft (wat hij zelf ook zegt). Het zou nog kunnen dat er ook tussen exemplaren met dezelfde fan nog verschil zit.

en we moeten over 1,5 week op de abodag nog iets te testen hebben natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
XanderDrake schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:19:
[...]

Ik kon het verschil wel horen tussen die van mijn vrouw en de mijne. Het volume is inderdaad praktisch hetzelfde, maar de toon is storender; voor ons dan. Vast voor anderen weer anders. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14
EnigmaNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:11:
[...]

Welke ethernet adapter heb je gekocht?
Had deze even gemist ivm vakantie :-). Ik gebruik dit beestje: https://www.amazon.nl/gp/product/B07XTGKP5M/

Ik heb mijn Deck voor het eerst meegenomen op vakantie. Een geweldige ervaring om tijdens het vliegen de tijd te vullen :) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpO6qzTxgANzs_VphdnbezjgQUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NS17LhkpniM619eqIltHwIj9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Bloodhoundje op 07-06-2022 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Bloodhoundje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:20:
[...]

Had deze even gemist ivm vakantie :-). Ik gebruik dit beestje: https://www.amazon.nl/gp/product/B07XTGKP5M/

Ik heb mijn Deck voor het eerst meegenomen op vakantie. Een geweldige ervaring om tijdens het vliegen de tijd te vullen :) :
[Afbeelding]
Hoe speelt Mini Motorways op de Steamdeck? Kan je touchscreen gebruiken?

Speelde altijd lekker op de iPad Pro met pen maar geen zin om Apple Arcade aan te houden enkel voor dat spel (geen koopoptie :( )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

EINDELIJK!! Ik kan eindelijk games spelen op mijn Mac Pro dankzij de Steam Deck. Na eindeloos gemier met Parallels, Windows, Fedora en weet ik veel wat ik allemaal wel niet geprobeerd hebben is dit nu het resultaat

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/85hwp6WW/IMG-3578.jpg

Solution: Remote Play enablen op de Steam Deck, Steam Link app downloaden op de Mac Pro, connecten en draaien met die handel _/-\o_ _/-\o_

Helaas wel op de resolutie van de Steam Deck, maar hey, who cares???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:23
Yzord schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 04:24:
EINDELIJK!! Ik kan eindelijk games spelen op mijn Mac Pro dankzij de Steam Deck. Na eindeloos gemier met Parallels, Windows, Fedora en weet ik veel wat ik allemaal wel niet geprobeerd hebben is dit nu het resultaat

[Afbeelding]

Solution: Remote Play enablen op de Steam Deck, Steam Link app downloaden op de Mac Pro, connecten en draaien met die handel _/-\o_ _/-\o_

Heb je Geforce Now ook al geprobeerd?

Fijn dat je het op deze manier hebt opgelost maar het lijkt mij dat je beter gewoon GFN kan gebruiken als je achter je Mac zit en je Deck gebruikt wanneer je dit niet doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58

[Afbeelding]

Voor de prijs van de steam deck had je heel wat maanden cloud gaming kunnen kopen, even los van het feit dat je nu stroomtechnisch gezien twee devices en een groot scherm hebt draaien om "low res" te gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi

[Afbeelding]

Is je Mac Pro niet 10x krachtiger dan de Deck?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CopyCatz schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:41:
[...]

Voor de prijs van de steam deck had je heel wat maanden cloud gaming kunnen kopen, even los van het feit dat je nu stroomtechnisch gezien twee devices en een groot scherm hebt draaien om "low res" te gamen ;)
Een praktisch idle draaiende mac plus een hard werkende Steam deck gaat nog altijd veel minder verbruiken dan een beetje game pc, dus dat lijkt me nou niet direct zo'n issue. Hoogstwaarschijnlijk zelfs zuiniger qua stroom dan een streaming dienst (als je het totaal bekijkt, dus inclusief het datacenter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

En Doom Eternal draait niet op GFN en op de Mac. Bethesda heeft al zijn games terug getrokken van GFN en Doom Eternal is er alleen voor Windows.

En de DE op de SD kan ik echt niet meer lezen dankzij mijn oude ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Weer een paar random updates voor de Deck:

Er is nu een online database met Deck settings, performance metrics, play stijlen en accutijden :)
https://www.sharedeck.games/
The Zep Man schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:18:
En we zitten 2,5 week later op 3000. Gemiddeld komen er dus per week iets van 200 spellen bij. :)
En we zijn weer 2,5 week verder en hebben nu 3200 playable games om uit te kiezen. Tempo daalt dus iets. Maar ik heb zat oudere spellen die "untested" of "unsupported" zijn en het prima doen, dus ik kan er niet mee zitten.
Ik ben vooral benieuwd naar nieuwe games op Steam, of die playable zijn van de start. Elden Ring was een mooi voorbeeld. Mijn vrienden spelen nu Tiny Tina's Wonderland, maar die zit alleen in de Epic store en draait alleen goed op de Deck na flink wat patches en tweaks. Ik hoop dat deze direct ondersteund wordt op de Deck, dan haal ik hem meteen :)

Pro Tip: als je vanaf je PC of laptop via bluetooth verbindt met je Deck, wordt het een Bluetooth speaker :+
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/h5cneu9ta8491.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14
Beakzz schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:42:
[...]

Hoe speelt Mini Motorways op de Steamdeck? Kan je touchscreen gebruiken?

Speelde altijd lekker op de iPad Pro met pen maar geen zin om Apple Arcade aan te houden enkel voor dat spel (geen koopoptie :( )
Speelt heerlijk, je kan touchscreen gebruiken (mouse pointer wordt dan zichtbaar). Maar ik gebruik eigenlijk alleen maar de thumbstick en buttonpad ervoor. Speelt heel fijn in minder stabiele omgevingen zoals een auto/vliegtuig :) . En ik limit verder de game op 40 frames/lage TDP etc om extra lange accuduur te houden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

[...]

Ik vind dit nou weer zo typisch huh. We zitten op Tweakers. Wat normaliter opgezet werd voor en door tweakers die alles uit de kast halen om iets werkend te krijgen.

En dan krijg ik eindelijk iets werkend wat mij veel tijd en gevloek heeft gekost, komeb er weer van die woke figuren die dan uit gaan leggen dat ik beter niet de SD had kunnen kopen en dat ik nu twee devices heb draaien om op low res DE te kunnen spelen en wat dat wel niet voor energie kost. Sorry, daar word ik een beetje kriegelig van.

Allereerst zit ik in een SD topic, dus roepen dat ik beter niet de SD had moeten kopen slaat al nergens op. Dat vervolgens weer het klimaat aangehaald moet worden, terwijl alles gerenderd wordt op de SD, terwijl 90% van de tweakers allemaal energieslurpende RTX kaarten hebben om te gamen is al helemaal een totaal onzinnige opmerking. Maar wel cloud gaming aanprijzen welke in datacenters worden gerenderd en overgepompt over het internet |:(

Daarbij, laat mij blij zijn zeg. Het lijkt wel alsof we overal onze woke kaarten willen trekken bij een leuk nieuwtje (voor mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien speelt hij niet alleen op zijn Mac Pro, maar ook onderweg. Beetje voorbarige conclusie die je hier stelt.

@Yzord: laat je niet te veel ontmoedigen. Ik vind het geweldig wat je voor elkaar hebt gekregen. Je kan trouwens sinds de laatste (beta?) update ook de resolutie per spel aanpassen, ook voor het interne scherm (dat gestreamd wordt). Zie Properties -> General -> Game resolution. Kies daar de gewenste resolutie en zet het vinkje aan bij 'Set resolution for internal and external display'. Al wil je goede prestaties houden en een beeldvullend beeld hebben, dan kan je 1280x720 gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 08-06-2022 14:21 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Nu een goede maand in het gelukkige bezit van de SD :-) Leuke gadget en speel er veel op (vreemd genoeg meer retro games dan nieuwe games).

Wat mij wel irriteert is de beperkte batterij capaciteit. Na 2,5 uur is hij echt leeg wanneer ik steam games speel, vooral Halo trekt hem heel snel leeg terwijl bij de retro games ik makkelijk 4 uur haal. Snap dat dat minder CPU vereist dus minder prik maar toch ... Als ik het vergelijk met de switch van mijn vriendin dan is de batterij echt belabberd tov de switch :-( Ga binnenkort op vakantie met een vlucht van 6 uur dus een extra batterij pack is wel nodig om hem optimaal tijdens de vlucht te kunnen gebruiken namelijk games spelen en series kijken.

Ook trekt hij veel stroom in de standby stand, nu al een paar keer gehad dat hij na een paar dagen niet te hebben gespeeld volledig leeg was toen ik hem pakte en dat heeft de switch beter voor elkaar want die is na 2 weken vakantie en geen gebruik maar heel beperkt leeg gelopen.

[ Voor 10% gewijzigd door rikoos op 08-06-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
rikoos schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:21:
Nu een goede maand in het gelukkige bezit van de SD :-) Leuke gadget en speel er veel op (vreemd genoeg meer retro games dan nieuwe games).

Wat mij wel irriteert is de beperkte batterij capaciteit. Na 2,5 uur is hij echt leeg wanneer ik steam games speel, vooral Halo trekt hem heel snel leeg terwijl bij de retro games ik makkelijk 4 uur haal. Snap dat dat minder CPU vereist dus minder prik maar toch ... Als ik het vergelijk met de switch van mijn vriendin dan is de batterij echt belabberd tov de switch :-( Ga binnenkort op vakantie met een vlucht van 6 uur dus een extra batterij pack is wel nodig om hem optimaal tijdens de vlucht te kunnen gebruiken namelijk games spelen en series kijken.

Ook trekt hij veel stroom in de standby stand, nu al een paar keer gehad dat hij na een paar dagen niet te hebben gespeeld volledig leeg was toen ik hem pakte en dat heeft de switch beter voor elkaar want die is na 2 weken vakantie en geen gebruik maar heel beperkt leeg gelopen.
Ik ben wel benieuwd hoe dat zit met de standby! Ik heb namelijk eigenlijk vrij weinig last van batterij verlies in standby. Ik gok zo'n beetje max. 1% per dag zoals ik dat gauw kan zien (natte vinger werk). Ben benieuwd of bepaalde games in standby houden meer betterij vreet dan zonder game geopend. Heb op dit moment Hades nog geopend dus ik zal vanavond eens kijken. Ik heb wel de beta software geïnstalleerd (en paar dagen geleden de laatste versie geïnstalleerd).

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Diigii schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:14:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe dat zit met de standby! Ik heb namelijk eigenlijk vrij weinig last van batterij verlies in standby. Ik gok zo'n beetje max. 1% per dag zoals ik dat gauw kan zien (natte vinger werk). Ben benieuwd of bepaalde games in standby houden meer betterij vreet dan zonder game geopend. Heb op dit moment Hades nog geopend dus ik zal vanavond eens kijken. Ik heb wel de beta software geïnstalleerd (en paar dagen geleden de laatste versie geïnstalleerd).
Nee. Ik heb het getest en na exact 14 dagen was hij al lang van 100% naar 0%. Ik denk dat je een dikke week kan op stand-by. Probleem is dat hem vaak niet met 100% accu op stand-by zet, dus dan het nog minder, natuurlijk!
Als jij gamed op de Deck met Switch-achtige image quality settings, zal je ook meer dan 2.5 uur halen ;)
Hier is een voorbeeld van een optimized GTA 5 setup met High quality settings. Hij haalt een kleine 4u aan accutijd.Op Medium haalt deze redditor meer dan 4 uur. FSR aan kan je nóg langer met de accu denk ik!
Ik denk dat ARM based systemen hier wel een inherent voordeel hebben tegenover x86. Dan nog steeds is de Deck een van de meest energie zuinige en beheersbare PC systemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Diigii schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:14:
Ik heb wel de beta software geïnstalleerd (en paar dagen geleden de laatste versie geïnstalleerd).
Ik ook
XanderDrake schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Nee. Ik heb het getest en na exact 14 dagen was hij al lang van 100% naar 0%. Ik denk dat je een dikke week kan op stand-by. Probleem is dat hem vaak niet met 100% accu op stand-by zet, dus dan het nog minder, natuurlijk!
Na idd ongeveer een week was hij leeg.
Ik denk dat ARM based systemen hier wel een inherent voordeel hebben tegenover x86. Dan nog steeds is de Deck een van de meest energie zuinige en beheersbare PC systemen!
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog ervoor ;-)

Maar goed ik heb nu een batterij pack bestelt om de volledige aankomende vlucht van 6 uur door te komen hahaha en misschien moet ik ook maar met mijn vriendin gaan praten tijdens de vlucht >:)

[ Voor 11% gewijzigd door rikoos op 08-06-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Mijn 512 GB Samsung Evo plus Micro SD geeft uit het niets problemen op mijn Steamdeck. Deze geeft aan dat er 2,9 GB van de 2,9 GB vrij is. Kaartje zit er al weken in en ik was niet aan het formatteren (2e format geeft wat brick risico volgens het internet).

Kan het kaartje natuurlijk niet testen op mijn windows PC dus kan iemand mij de goede richting op sturen hoe ik er achter kom wat er mis is met het kaartje? Het oude 128 GB kaartje wordt wel gelezen namelijk.

Had echt al mijn roms netjes geordend er op staan dus baal als een stekker en wil nog niet de format optie proberen als het even kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:59:
Mijn 512 GB Samsung Evo plus Micro SD geeft uit het niets problemen op mijn Steamdeck. Deze geeft aan dat er 2,9 GB van de 2,9 GB vrij is. Kaartje zit er al weken in en ik was niet aan het formatteren (2e format geeft wat brick risico volgens het internet).

Kan het kaartje natuurlijk niet testen op mijn windows PC dus kan iemand mij de goede richting op sturen hoe ik er achter kom wat er mis is met het kaartje? Het oude 128 GB kaartje wordt wel gelezen namelijk.

Had echt al mijn roms netjes geordend er op staan dus baal als een stekker en wil nog niet de format optie proberen als het even kan.
Download een tool als Macrium Reflect voor de PC en maak eerst een backup van de hele schijf. Dan kan je altijd nog terug als je iets gaat proberen te redden en het gaat verder mis.

Kijk ook onder storage manager in Windows of deze nog wel de juiste grote ziet, en hoe de partities staan.

Steam Deck na een reboot geeft hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Tadango schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:18:
[...]

Download een tool als Macrium Reflect voor de PC en maak eerst een backup van de hele schijf. Dan kan je altijd nog terug als je iets gaat proberen te redden en het gaat verder mis.

Kijk ook onder storage manager in Windows of deze nog wel de juiste grote ziet, en hoe de partities staan.

Steam Deck na een reboot geeft hetzelfde?
Verschillende keren gereboot en geen geluk helaas. In de desktop mode wordt de kaart niet eens gezien/gemount.

In Windows Disk management staat er bij alles 0 MB, maar bij Macrium zie ik 477.50GB Primary-unformatted staan dus er is blijkbaar nog iets ergens. Ik heb alleen geen enkele optie om 500GB te backuppen momenteel dus ik ben bang dat ik toch maar ga proberen te formatteren en opnieuw te beginnen als hij het dan weer doet. Heb alles wel op een SSD staan gelukkig, maar dan moet ik gewoon weer alles gaan ordenen.

Ik wacht het wel even af, want het gebeurde tijdens opnieuw opstarten en volgens mij zag ik toen een Steamdeck update. Misschien is er een foutje in de update geslopen (zei hij hoopvol }:O ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beakzz schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Verschillende keren gereboot en geen geluk helaas. In de desktop mode wordt de kaart niet eens gezien/gemount.

In Windows Disk management staat er bij alles 0 MB, maar bij Macrium zie ik 477.50GB Primary-unformatted staan dus er is blijkbaar nog iets ergens. Ik heb alleen geen enkele optie om 500GB te backuppen momenteel dus ik ben bang dat ik toch maar ga proberen te formatteren en opnieuw te beginnen als hij het dan weer doet. Heb alles wel op een SSD staan gelukkig, maar dan moet ik gewoon weer alles gaan ordenen.

Ik wacht het wel even af, want het gebeurde tijdens opnieuw opstarten en volgens mij zag ik toen een Steamdeck update. Misschien is er een foutje in de update geslopen (zei hij hoopvol }:O ).
Als macrium geen partities en verbruik ziet is er weinig te redden ben ik bang. Zonder juiste partitie informatie zou je nog recovery software kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Tadango schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:49:
[...]

Als macrium geen partities en verbruik ziet is er weinig te redden ben ik bang. Zonder juiste partitie informatie zou je nog recovery software kunnen gebruiken...
Ah ok, nou dat is ook waardevolle informatie. Zie in mijn zoektocht echt veel problemen met de Sandisk kaartjes. Vooral bij een 2e format op de Steamdeck, maar blijkbaar ook bij normaal gebruik. Ook bij beveiligingscamera's raden ze deze af dus misschien is het gewoon niet het juiste kaartje voor wat ik er mee doe. Misschien toch maar een extreme versie kopen of Samsung.

Ga hem eigenwijs formatteren en dan zie ik wel of er nog leven in zit. Anders ga ik mij maar melden bij Coolblue.

Edit : geformatteerd en de Steamdeck geeft weer netjes 486.9 GB aan en mount weer supersnel, maar veel vertrouwen geeft dit niet. Hopelijk was het een vreemde uitzondering.

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 08-06-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Beakzz schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:55:
[...]

Ah ok, nou dat is ook waardevolle informatie. Zie in mijn zoektocht echt veel problemen met de Sandisk kaartjes. Vooral bij een 2e format op de Steamdeck, maar blijkbaar ook bij normaal gebruik. Ook bij beveiligingscamera's raden ze deze af dus misschien is het gewoon niet het juiste kaartje voor wat ik er mee doe. Misschien toch maar een extreme versie kopen of Samsung.

Ga hem eigenwijs formatteren en dan zie ik wel of er nog leven in zit. Anders ga ik mij maar melden bij Coolblue.

Edit : geformatteerd en de Steamdeck geeft weer netjes 486.9 GB aan en mount weer supersnel, maar veel vertrouwen geeft dit niet. Hopelijk was het een vreemde uitzondering.
Ik had precies hetzelfde. Formatten werkte niet. Nadat ik naar beta was gegaan werkte het wel weer. Ik denk dat die format shit van SteamOS pretty bugged is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:48
Yzord schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:37:
[...]

Ik vind dit nou weer zo typisch huh. We zitten op Tweakers. Wat normaliter opgezet werd voor en door tweakers die alles uit de kast halen om iets werkend te krijgen.

En dan krijg ik eindelijk iets werkend wat mij veel tijd en gevloek heeft gekost, komeb er weer van die woke figuren die dan uit gaan leggen dat ik beter niet de SD had kunnen kopen en dat ik nu twee devices heb draaien om op low res DE te kunnen spelen en wat dat wel niet voor energie kost. Sorry, daar word ik een beetje kriegelig van.

Allereerst zit ik in een SD topic, dus roepen dat ik beter niet de SD had moeten kopen slaat al nergens op. Dat vervolgens weer het klimaat aangehaald moet worden, terwijl alles gerenderd wordt op de SD, terwijl 90% van de tweakers allemaal energieslurpende RTX kaarten hebben om te gamen is al helemaal een totaal onzinnige opmerking. Maar wel cloud gaming aanprijzen welke in datacenters worden gerenderd en overgepompt over het internet |:(

Daarbij, laat mij blij zijn zeg. Het lijkt wel alsof we overal onze woke kaarten willen trekken bij een leuk nieuwtje (voor mij).
Er zijn altijd azijnpissers, just ignore them! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond wat zitten spelen met streamen van mijn game pc naar de Steam deck... Moonlight geïnstalleerd en Borderlands 3 op die manier gespeeld (want die ben ik steeds al op de deck zelf aan het spelen, kan ik dus mooi verschil opmerken en bovendien blijft hij regelmatig crashen op de deck dus wellicht is dit een oplossing).

Latency is erg goed moet ik zeggen. Ik merk helemaal geen verschil op met spelen. Ik heb ook getest of ik met de camera kon zien hoeveel verschil er was tussen de tv en de Steam deck, maar de Steam deck toont het beeld eerder dan mijn tv... Tv staat op game mode, is een lg oled die volgens mij hele lage inputlag zouden hebben in game mode. Mogelijk dat het proces van het streamen het lokale beeld op de tv ook vertraagt? Maar ik heb het daarna ook met Steam in home streaming geprobeerd met hetzelfde resultaat. Zoals ik zei ik voel ook geen latency dus wellicht is het gewoon echt zo snel.

Wat latency betreft dus geen verschil tussen Moonlight en Steam. Op beeldkwaliteit echter absoluut wel, daar hakt Moonlight (of eigenlijk Nvidia) Steam in de pan. Ik heb even foto's gemaakt van mijn scherm want had geen zin om screenshots te gaan kopiëren en zo kon ik makkelijker focussen op waar het het meeste opviel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNcxz_T6lwtDa3ENuGZ8uO_xS6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aNTYH0YBmnIAFTDHENLMQ1DK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9MndanLxjiklDypzU1EwrDKyLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6T6y1x5WKzU2Q6egHA9DhrXz.jpg?f=fotoalbum_large
Boven is Steam, onder is Moonlight. Ik vond het vooral erg duidelijk rond kleine tekst (zoals die spend guardian tokens dus). Bij Steam wordt dat erg pixelig terwijl Moonlight het heel mooi scalet. De game draait op de pc ook in uhd als ik het zo snel goed zag dus met goede downsampling moet dat er ook goed uitzien.
Moonlight stond op de maximale 150 Mbps, Steam op onbeperkt (en zat zo rond de 90 Mbps wat ik in de stats zag).

Wel is Steam in home streaming natuurlijk veel beter geïntegreerd... Het is net alsof je de game lokaal draait voor Steam, dus met de juiste control schema's en achievements toegang en zo.

Beiden werken eigenlijk erg goed moet ik zeggen. Denk dat ik nog eens wat meer moet spelen om te zien welke mijn voorkeur heeft.

Ik dacht eerst trouwens ook dat het beeld washed out was door de compressie, maar heb de game ook nog eens lokaal gestart en zag er toch redelijk hetzelfde uit... Dat was gewoon het probleem van tegelijk de kleuren van de oled tv zien :+
Het valt me niet heel erg op als ik alleen de Steam deck gebruik maar LCD blijft toch maar erg lelijk vergeleken met een oled. Als er nog eens een verbeterde versie komt waarbij je meer kunt betalen voor een oled scherm dan weet ik het wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gek dat steam link zo'n lag heeft bij jouw, dat is bij mij heel anders.... R

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:08:
Gek dat steam link zo'n lag heeft bij jouw, dat is bij mij heel anders.... R
Geen lag bedoel je? Ja zag dat jij eerder gepost had dat Steam bij jou wel flink latency had...
Heb jij toevallig een AMD kaart? Gezien dat de latency bij mij er echt vrijwel hetzelfde uitziet vraag ik me af of Steam misschien ook gewoon de Nvidia encoding gebruikt. Alleen vreemd dan waarom er wel zo'n verschil in beeldkwaliteit is. Ik heb een 2080 in de pc overigens.

Edit: nee natuurlijk niet want je gebruikt Moonlight... Nog niet helemaal wakker :+
Geen idee dan waar het verschil in zit...

[ Voor 10% gewijzigd door Finraziel op 09-06-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:07:
[...]

Geen lag bedoel je? Ja zag dat jij eerder gepost had dat Steam bij jou wel flink latency had...
Heb jij toevallig een AMD kaart? Gezien dat de latency bij mij er echt vrijwel hetzelfde uitziet vraag ik me af of Steam misschien ook gewoon de Nvidia encoding gebruikt. Alleen vreemd dan waarom er wel zo'n verschil in beeldkwaliteit is. Ik heb een 2080 in de pc overigens.

Edit: nee natuurlijk niet want je gebruikt Moonlight... Nog niet helemaal wakker :+
Geen idee dan waar het verschil in zit...
Ha, was ook nog niet helemaal wakker. Ik bedoelde dat ik het gek vindt dat jij geen waarneembare lag hebt met Steam Link. Dat valt bij mij van steam deck naar de PC mee maar naar de app op de Shield TV is het flink merkbaar. Shield TV naar de PC is hoge latency, net als vanaf steam deck naar de Shield TV. Moonlight werkt in elke combinatie goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tadango schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:33:
[...]

Ha, was ook nog niet helemaal wakker. Ik bedoelde dat ik het gek vindt dat jij geen waarneembare lag hebt met Steam Link. Dat valt bij mij van steam deck naar de PC mee maar naar de app op de Shield TV is het flink merkbaar. Shield TV naar de PC is hoge latency, net als vanaf steam deck naar de Shield TV. Moonlight werkt in elke combinatie goed.
Dat klinkt dan meer alsof het aan die app op de shield ligt als jij het ook niet hebt tussen pc en Steam deck.
Bedoel je nou trouwens dat je van de deck naar de pc streamt? Andersom lijkt me logischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:35:
[...]

Dat klinkt dan meer alsof het aan die app op de shield ligt als jij het ook niet hebt tussen pc en Steam deck.
Bedoel je nou trouwens dat je van de deck naar de pc streamt? Andersom lijkt me logischer.
Ik stream alle kanten op ;) Maar het lijkt tussen PC en Steam deck inderdaad beter te gaan dan iets met de Shield TV app. Moonlight verslaat altijd Steam link maar het zou leuk zijn om te spelen op de steam deck en te kijken op TV (voor anderen bv) De latency is me te groot om zo lekker te kunnen spelen. Ook met de beste combinatie van PC naar steam deck wint moonlight het dik, al is het speelbaar met steam link. Moonlight is nooit sneller dan de monitor hier, maar het komt enorm dicht in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:38:
Moonlight verslaat altijd Steam link maar het zou leuk zijn om te spelen op de steam deck en te kijken op TV (voor anderen bv) De latency is me te groot om zo lekker te kunnen spelen.
Ik vraag mij af of Sunshine op de Steam Deck zou werken. Dan zou je Moonlight kunnen gebruiken om met de Steam Deck te verbinden.

Er is een AUR package beschikbaar voor Sunshine. Ik zal wanneer ik tijd heb die eens bouwen en installeren op de Steam Deck. Ben benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 09-06-2022 10:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XanderDrake
Ik heb via Reddit een webshop gevonden die allerlei Deck accessoires heeft. Stands, cases, skins, zelfs een zelfgemaakte Deck dock!

Ziet er goed uit als je het mij vraagt :) Betere quality dan al die 3D geprinte units. 40$, maar je kan 15% korting krijgen. De Dock wordt hier uitgetest.

[ Voor 10% gewijzigd door XanderDrake op 12-06-2022 18:37 . Reden: plaatje deaud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59

Soullie

Planeshift

Ziet niet verkeerd uit.

Zoiets zoek ik eigenlijk ook wel.

Trouwens even vraagje, ik speel soms wel eens fortnite, en ik kan games via heroic launcher installeren, behalve fortnite (zegt wel installing maar download niet).

Heeft iemand dit werkend ?

[ Voor 62% gewijzigd door Soullie op 09-06-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:20
Soullie schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:44:
Ziet niet verkeerd uit.

Zoiets zoek ik eigenlijk ook wel.

Trouwens even vraagje, ik speel soms wel eens fortnite, en ik kan games via heroic launcher installeren, behalve fortnite (zegt wel installing maar download niet).

Heeft iemand dit werkend ?
Volgens mij kan je Fortnite niet spelen ook al krijg je het gedownload. De anti cheat software (EAC) is dacht ik niet compatible met SteamOS. Ik weet dat EAC is ge-update voor Linux, maar Fortnite maakt daar geen gebruik van zover ik het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Ah daar was ik al beetje bang voor.

Nou ik run hem via Xcloud dat gaat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
XanderDrake schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:43:
Ik heb via Reddit een webshop gevonden die allerlei Deck accessoires heeft. Stands, cases, skins, zelfs een zelfgemaakte Deck dock!

[Afbeelding]

Ziet er goed uit als je het mij vraagt :) Betere quality dan al die 3D geprinte units. 40$, maar je kan 15% korting krijgen. De Dock wordt hier uitgetest.
Die had ik ook gezien inderdaad :Y ziet er goed uit. Enige nadeel is dat de NIC maar 10/100mbit is, maar zoals ze zelf aangeven is dat om geld te besparen en dat de meeste mensen toch wifi zullen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noxious schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:27:
[...]

Die had ik ook gezien inderdaad :Y ziet er goed uit. Enige nadeel is dat de NIC maar 10/100mbit is, maar zoals ze zelf aangeven is dat om geld te besparen en dat de meeste mensen toch wifi zullen gebruiken..
Eeh... wat? De reden om een nic te gebruiken is voor velen juist voor de hoge snelheden, als je gigabit glasvezel hebt. Dus een 1gbit nic of geen is een logische keus, een 10/100 slaat nergens op (net als de positie in de behuizing ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Tadango schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Eeh... wat? De reden om een nic te gebruiken is voor velen juist voor de hoge snelheden, als je gigabit glasvezel hebt. Dus een 1gbit nic of geen is een logische keus, een 10/100 slaat nergens op (net als de positie in de behuizing ;))
Ja daar ben ik het ook wel mee eens - ik vind het ook een aparte keuze, maar als de dock daardoor ineens €60 had gekost, dan is het het verschil wel waard. Je kan er altijd nog een USB NIC aan hangen I guess :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
XanderDrake schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:43:

[Afbeelding]

Heel erg jammer dat die geen gigabit heeft, daardoor is het niet echt de moeite waard om hem te kopen. Hopelijk komt er een gigabit variant van (die ook USB3 poorten heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Laatst online: 16-09 10:15
Noxious schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:39:
[...]

Ja daar ben ik het ook wel mee eens - ik vind het ook een aparte keuze, maar als de dock daardoor ineens €60 had gekost, dan is het het verschil wel waard. Je kan er altijd nog een USB NIC aan hangen I guess :P
Zonder gigabit ethernet is die dock echt kansloos voor mij. Het is niet alleen voor internetverbinding maar ook voor bestandsoverdracht (ROMs) met mijn NAS, die wel gigabit snelheden kan aanbieden.

En een USB NIC is nog steeds geen oplossing, de dock heeft slechts USB 2.0 poorten.

Een gigabit NIC had echt geen 20 euro gekost, en 60 euro vind ik nog steeds oké voor een dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Holy shit. Als ik The Last of Us Part 1 & 2 op de Deck kan spelen. Dat zou echt genot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacPoedel schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:17:
Zonder gigabit ethernet is die dock echt kansloos voor mij. Het is niet alleen voor internetverbinding maar ook voor bestandsoverdracht (ROMs) met mijn NAS, die wel gigabit snelheden kan aanbieden.

En een USB NIC is nog steeds geen oplossing, de dock heeft slechts USB 2.0 poorten.
Er is een ingebouwde USB NIC, maar dan over USB 2.0. Dat is waarschijnlijk de reden dat die slechts Fast Ethernet heeft, en niet Gigabit Ethernet. Ga het anders maar overal uitleggen dat een Gigabit Ethernet NIC beperkt is tot USB 2.0 snelheden. |:(

Gemiste kans. Jammer. Het is niet alsof Steam Deck gebruikers bekend staan als dat ze weinig geld uitgeven. 2,5 Gbps Ethernet zou ik gezien hebben als een plus, maar Gigabit Ethernet is toch echt wel het minimum anno 2022.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 10-06-2022 06:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe update:
• Improved performance for the Home screen Recent Games carousel
• Fixed boot glitching and crashes experienced by some customers
• Fixed Quick Access volume sliders not working after suspend/resume
• Fixed an issue in the controller reorder screen where moving to a controller slot higher than the current number of connected controllers would show as '!' until the Quick Access Menu screen is re-opened

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
sassymousasi schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:15:
Holy shit. Als ik The Last of Us Part 1 & 2 op de Deck kan spelen. Dat zou echt genot zijn.
Ja inderdaad!!! _/-\o_ Ik wacht al jaren op een PC versie van die spellen, zo veel goeds over gehoord. Het jammere is dat je echt een hele dikke PC nodig hebt om dat spel vloeiend te emuleren vanaf PS3 format, dus dat zat er niet in mbt de Deck... Ik overwoog zelfs een Playstation Now abo om dit soort spellen te spelen, ondanks dat ik niet geloof in game streaming.

Maar nu Sony alle hun exclusive games port naar PC, is de laatste reden om een console te kopen verdwenen :) De TLOU 1 draaide soepel op de PS4 dus ik neem aan dat de Deck snel genoeg zal zijn (denkend aan Horizon: Zero Dawn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Sinds afgelopen vrijdag heb ik ook m’n SD 512 binnen \o/

Al met al vind ik het een leuk apparaat. Ik ben meestal niet van de replays, maar Cyberpunk 2077 ben ik nu toch voor de tweede keer aan het spelen.

Wat me wel opvalt, is dat ie aardig warm wordt met CyberPunk 2077 op 40fps: 90C. Met de TDP gelimiteerd tot 11W wordt ie 80C+
Het grote voordeel van die warmte is dat m’n jongste van twee ‘m te warm vindt en ‘m dus niet interessant vindt d:)b

Wat wel irritant is, is dat het geluid regelmatig op een extern device staat ipv op de speakers. Ik blijf het terugzetten, maar ben er nog niet uit waarom ie dat doet.

Maar nu….. het is niet het meest handige apparaat om vast te hebben en ik heb ‘m half laten vallen. Ik had de Steam Deck in mijn rechterhand vast en wilde gaan zitten. Op de een of andere manier floepte hij half uit m’n hand en viel ie met de L1 op een plastic krukje dat zo’n 30-40cm lager stond. Ik had de deck nog wel vast in m’n rechterhand.
Dat was wel even een dabbeljoetie-ef momentje :')
Er rammelde daarna iets aan de linkerkant, maar de L1 deed het nog. De R1 reageerde echter steeds minder en doet nu niks meer. Daarop heb ik de SD open gemaakt en er bleek een stukje plastic van de L1 zijn afgebroken. Gelukkig was dat relatief makkelijk te lijmen en die zit nu weer vast. De R1 moet ik nog even goed naar kijken, maar wat me nog meer opviel was rare witte uitslag op wat printplaten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJIxTN-0sbt05dQX8iw6hxwmBHk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OthSPl4Z5iM3unGZYzCrmGTS.jpg?f=fotoalbum_small

Wat is dat en kan het kwaad?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die uitslag lijkt me niet normaal. Ik zou contact opnemen met Valve hiervoor.

Daarnaast lijken je temperaturen me erg hoog. Op 11W limiet zou je onder de 80 moeten zitten en 90C heb ik hier nog niet gezien.

[ Voor 46% gewijzigd door Tadango op 10-06-2022 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ja, ik heb Steam Support al een berichtje gestuurd, maar vroeg me af of er meer waren die dit hebben gezien in de Steam Deck.

Ook leuk, nu ik 'm open heb gemaakt, doet CyberPunk het opeens niet meer in Steam mode in Heroic Launcher. In de Desktop mode doet ie het nog wel 8)7
Nouja, ik ben nog aan het ontdekken hoe eea werkt enzo. Dus ik hou er wel rekening mee dat ik wipe en een herinstall moet doen.

Edit: De R1 knop heb ik net "gefixed" door 'm weer open te maken en het kleine blokje op de printplaat, waar push-button op zit, weer wat dichter bij de de plastic R1 knop te duwen zodat ze weer contact maken. Ik ben blij dat dit zo makkelijk ging, maar het is ook maar de vraag hoe lang die R1 knop het nu blijft doen. Iemand die goed hard op die knoppen drukt kan die push-button natuurlijk ook zo te ver naar binnen drukken.

[ Voor 35% gewijzigd door Apie! op 10-06-2022 15:41 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
XanderDrake schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:11:
[...]

Ja inderdaad!!! _/-\o_ Ik wacht al jaren op een PC versie van die spellen, zo veel goeds over gehoord. Het jammere is dat je echt een hele dikke PC nodig hebt om dat spel vloeiend te emuleren vanaf PS3 format, dus dat zat er niet in mbt de Deck... Ik overwoog zelfs een Playstation Now abo om dit soort spellen te spelen, ondanks dat ik niet geloof in game streaming.

Maar nu Sony alle hun exclusive games port naar PC, is de laatste reden om een console te kopen verdwenen :) De TLOU 1 draaide soepel op de PS4 dus ik neem aan dat de Deck snel genoeg zal zijn (denkend aan Horizon: Zero Dawn).
LOL. Ik zat in precies hetzelfde schuitje. Eerst Playstation Now geprobeerd. Werkte voor geen meter. Toen mijn broertje een PS4 had aangeschaft heb ik de PS4 van mijn broertje geleend, Remastered op Marktplaats gekocht, en een week vrij genomen om de game in 1x uit te spelen. Wat een genot. Ik wacht al zo lang op de Part II, maar die wil ik graag op de PC spelen. Mijn broertje is gestopt met gamen en heeft zijn PS4 verkocht dus die kan ik niet meer lenen :(

Maar goed, ik hoop dus dat ze zowel de Part 1 als 2 snel achter elkaar uitbrengen. Kan ik eerst part 1 spelen en daarna direct part 2. Als dat op de Deck kan. OMG. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:30:
[...]

Ik vraag mij af of Sunshine op de Steam Deck zou werken. Dan zou je Moonlight kunnen gebruiken om met de Steam Deck te verbinden.

Er is een AUR package beschikbaar voor Sunshine. Ik zal wanneer ik tijd heb die eens bouwen en installeren op de Steam Deck. Ben benieuwd.
Heb wat geëxperimenteerd met Sunshine. Compileren op de Deck direct gaat niet (makkelijk). Uiteindelijk heb ik een package gemaakt met HoloISO in een VM.

Resultaat na installatie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
$ WAYLAND_DISPLAY=gamescope-0 sunshine sunshine.conf
[2022:06:10:21:27:34]: Info: Found display [gamescope-0]
[2022:06:10:21:27:34]: Info: Found interface: wl_output(10) version 4
[2022:06:10:21:27:34]: Warning: Missing Wayland wire for xdg_output
[2022:06:10:21:27:34]: Info: Found interface: wl_output(10) version 4
[2022:06:10:21:27:34]: Error: Missing Wayland wire XDG_OUTPUT
[2022:06:10:21:27:34]: Info: //////////////////////////////////////////////////////////////////
[2022:06:10:21:27:34]: Info: //                                                              //
[2022:06:10:21:27:34]: Info: //   Testing for available encoders, this may generate errors.  //
[2022:06:10:21:27:34]: Info: //   You can safely ignore those errors.                        //
[2022:06:10:21:27:34]: Info: //                                                              //
[2022:06:10:21:27:34]: Info: //////////////////////////////////////////////////////////////////
[2022:06:10:21:27:34]: Info: Trying encoder [nvenc]
[2022:06:10:21:27:34]: Info: Screencasting with KMS
[2022:06:10:21:27:34]: Info: Found monitor for DRM screencasting
[2022:06:10:21:27:34]: Info: Color coding [Rec. 601]
[2022:06:10:21:27:34]: Info: Color range: [JPEG]
[2022:06:10:21:27:34]: Error: Failed to create a CUDA device: Unknown error occurred
[2022:06:10:21:27:34]: Error: Failed to create a CUDA device: Unknown error occurred
[2022:06:10:21:27:34]: Info: Color coding [Rec. 601]https://github.com/theVakhovskeIsTaken/holoiso
[2022:06:10:21:27:34]: Info: Encoder [nvenc] failed
[2022:06:10:21:27:34]: Info: Trying encoder [vaapi]
Segmentation fault (core dumped)

Helaas. Leuk geprobeerd, maar mijn Wayland-kennis gaat niet zo diep. :P Het kan ook zijn dat er een incompatibiliteit is door de manier waarop ik het package in elkaar heb gezet. Het uitzoeken is op dit moment mij het werk niet waard. Een kabeltje werkt ook als low latency gewenst is... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
jacobras schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:50:
[...]

Plaatje van hoe dit eruit ziet;

[Afbeelding]

Heb de instellingen aangepast van high naar low maar dat deed dit niet verdwijnen. Volgens mij draait de game verder op high prima. Ondanks dit haal ik veel plezier uit deze game! De artifacts komen niet altijd in beeld, ik merk er eigenlijk vrij weinig van. Lijkt wat te maken te hebben met mistige gebieden. Zou persoonlijk Alan Wake alsnog aanraden op de Deck.

[Afbeelding]

Iemand wel eens gekeken naar PlayStation Now? Zestig euro per jaar voor een hele reeks PlayStation games, klinkt perfect voor exclusives als The Last Of Us en Ratchet & Clank. Gaat per juni veranderen naar PlayStation+, en dan kost de streamingoptie tweemaal zoveel.

Het is werkend te krijgen op de Deck: [YouTube: Steam Deck + PS Now - The Last of Us, MGS4, Uncharted and more]

Met de stappen van https://www.reddit.com/r/...s_now_to_work_on_steamos/, helaas zijn die best.. shady met opmerkingen als deze:

[...]
Bedankt voor de info want je hebt helemaal gelijk! Of er is een patch geweest of de bug die ik had in Alan Wake was heel specifiek. Ik heb hem op jou aanraden nog eens geprobeerd: niet een keer meer die bug gezien :? Ineens is het spel fantastisch op de Deck. _/-\o_ Aanrader.
Ik heb het nog eens bekeken. Als je een semi modern spel pakt, zoals Alan Wake (niet remastered), dan heb je veel settings die je laag kan zetten. Als je de Switch settings (dus Low, ik ben benieuwd hoe Alan Wake eruit gaat zien als deze uit komt voor de Switch trouwens :) ) zou proberen in combinatie met lage resolutie en FSR aan, dan kom je een heel eind:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWJ4GShdiJklgqOcyamh-B144qA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4pfLLXmmuZlfjlbrIvpuvcI.jpg?f=fotoalbum_large
8.6 watt. Op een volle Deck accu haal je dan ruim vier en een half uur 8).
Op medium + native res + 40hz haal ik overigens ruim drie en een half uur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Na drie maanden moet ik zeggen dat de SD me nog steeds trekt. Er zijn wel een paar dingetjes waar ik last van heb en dat is de kleine k*t lettertjes...ik kan het echt niet meer lezen. Super irritant. Zit met een leesbril op de SD haha. Maar ook de accu vind ik maar matig. Eerlijk, ik ben niet zo van het finetunen per game. Gewoon knallen en we zien wel wanneer batterij sputtert, maar dat sputteren gebeurd wel heel erg vaak. Beetje jammer.

Voor de rest vind ik het een heerlijk ding om in de hoek van de bank te ploffen, hond tegen me aan en knallen maar. Plants vs Zombies er ook op gezet. Ja, ik vermaak me wel met de SD. Voel me weer een beetje jong toen ik de Sega Sonic apparaat had. Uuuuuuren gespeeld, maar als ik het nu speel word ik er knettergek van lol. Wat ouderdom doet ofzo 8)7

Nee, de SD is nog steeds een goede aankoop geweest. Nu met de Steam Link app op mijn oled tv, tesamen met een ouderwetse Steam controller kan ik eindelijk weer eens lekker raggen, beetje Alpha Blondy erbij, vtouw opgehoepeld dit weekend...ja...lekker.

SD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het Stable/Beta kanaal heeft mijn Deck problemen om mijn 5 GHz draadloze verbinding open te houden, ondanks dat power saving optie uitgeschakeld is. De oplossing is om (deels via Developer options) het update-kanaal te veranderen naar 'Beta candidate'. Vermoedelijk komt de benodigde fix later in het Beta/Stable kanaal.

Verder heb ik Kodi nu goed onder de knie. Via desktop mode is het met een extern scherm mogelijk om de refresh rate te wijzigen om soepel eigen media af te spelen. Ook heb ik verschillende Kodi add-ons aan de praat voor Disney+ (720p), HBO Max (720p), Netflix (1080p) en Prime Video (480p). Eigen media kan ik elders streamen via WireGuard, waarvoor ondersteuning in de Deck geïntegreerd is dankzij de Linux kernel en Network Manager. Alleen het aan- en uitzetten vanuit gaming mode moet via non-Steam game snelkoppelingen, maar dat stoort verder niet.

Het enige dat Kodi mist is 5.1 ondersteuning bij een gebrek aan audio passthrough, maar dat is een kleine opoffering.

Overigens kunnen de streaming services ook via een browser gebruikt worden, met vergelijkbare beperkingen. Voor een extern scherm gebruik ik liever Kodi, want als je dynamic refresh rate gewend bent, dan wil je niet meer terug. :P

Als er interesse is, dan kan ik het e.e.a. omschrijven in de TS.

[edit]
Nog een andere tip voor externe monitor/TV gebruikers: zet in gaming mode de refresh rate op 60 Hz, anders kan je wel eens een zwart scherm hebben als je een spel start. :o

[ Voor 77% gewijzigd door The Zep Man op 12-06-2022 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Dit weekend eindelijk losgegaan. 8) Ik twijfelde enorm over de fan (want zo ben ik nu eenmaal, haha), dus toch even opengemaakt met een iFixit-kitje. Wat blijkt? Zit gewoon een Huaying in. Ik kan nog steeds een piep/ruis waarnemen, maar ik gok dat het bij een kutte Delta-fan dan geen "twijfel" is maar eerder ellende met mijn overgevoelige oren.

Merk daarnaast ook geen verschil in haptics links en rechts, iets waar ik ook een paar keer over las op Reddit. Misschien moet ik gewoon niet meer dat soort fora lezen, want dan had ik over beide zaken niet eens nagedacht. :+

Meteen Wind Waker HD erop gezet en een mod gevonden die de prompts aanpast naar een Xbox-controller. Echt vet om het zo weer te kunnen spelen. En als je Moonlight gebruikt (voor een installatie van een game die te veel gemod is om helemaal op de Deck hetzelfde te krijgen), is het een muisstil en vlot apparaat. Tot dusver ben ik tevreden! :)

(Tip voor games als Wind Waker HD, zet je framerate even op maximaal 30 net zoals de game. Anders lijkt het een beetje choppy.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
Heeft iemand Max Payne 3 werkend? Het was bij mij gelukt, maar nu ik na een factory reset alles opnieuw wil installeren, krijg ik hem niet meer aan de praat. Telkens de melding dat het spel de Rockstar Launcher niet kan vinden.

Ik heb via desktop mode ook al de Launcher apart geinstalleerd maar dat helpt helaas niet. Ik had MP3 in eerste instantie geinstalleerd via de rockstar launcher in desktop mode, maar bij die methode last van glitches in de graphics. Toen maar de MP3 steam-versie gekocht en geinstalleerd en dat werkte direct.
De steam-versie zou zelf na installatie van de game de launcher en directx zelf moeten installeren, maar dat lijkt nu niet (meer) te lukken...Heb het met Proton 7 en exp. geprobeerd tot nu toe. Handmatig die executables draaien na installatie gaf ook geen werkende oplossing.

Zou het met de steam-versies van andere Rockstar games ook zo problematisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Misschien zie ik het oplossing over de hoofd.

Ik heb last van fullscreen afbeeldingen in winkel bij spelletjes.
Je kon er trailer, gameplay en afbeeldingen bekijken bij elke spel in winkelpagina. Juist bij afbeeldingen krijg ik m niet fullscreen. Bij de video’s wel.

Wie weet t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 14:13
Light21M schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:33:
[...]

Mijn rma is toch aangevraagd en gelukt voor de fan zenne
nieuwe steam deck is shipped vanuit usa
Valve bevestigd dat ik model krijg met betere fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Light21M schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:57:
[...]

nieuwe steam deck is shipped vanuit usa
Valve bevestigd dat ik model krijg met betere fan
Ik vond mijn fan wel meevallen totdat ik een betere fan hoorde. Dat is best een verschil in fluit. Niet dat ik mijn fluit fan erg vindt, maar als je er gevoelig voor bent kan het wel uitmaken. Qua koeling alleen lijkt de luide fan het iets beter te doen maar dat ga ik nog uitgebreid testen. Ik schrok alleen van de hoge temperaturen met de stillere fan. Als het mee zit zondag meer informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 14:13
Tadango schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:08:
[...]

Ik vond mijn fan wel meevallen totdat ik een betere fan hoorde. Dat is best een verschil in fluit. Niet dat ik mijn fluit fan erg vindt, maar als je er gevoelig voor bent kan het wel uitmaken. Qua koeling alleen lijkt de luide fan het iets beter te doen maar dat ga ik nog uitgebreid testen. Ik schrok alleen van de hoge temperaturen met de stillere fan. Als het mee zit zondag meer informatie ;)
Ik heb er 2, 256 en 512gb daarmee kon ik vergelijken en die 265gb had de whiny fan.

temps waren hetzelfde hier, maar de gebruikerservaring is een wereld van verschil door het weghalen van het gefluit

[ Voor 8% gewijzigd door Light21M op 14-06-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Light21M schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:50:
[...]

Ik heb er 2, 256 en 512gb daarmee kon ik vergelijken en die 265gb had de whiny fan.

temps waren hetzelfde hier, maar de gebruikerservaring is een wereld van verschil door het weghalen van het gefluit
Er zit denk ik ook een enorm verschil in de fluit / whine. Ik hoor mijn fluit fan echt haast niet en deze stoort zeker niet. Normaal is het spel geluid overheersend. Alleen als ik het volume uit zet hoor je de fan en fluit.

Wat ik me wellicht verbeeld, en nog goed moet testen, zijn de hogere temps bij de andere unit en deze draait dan ook opeens veel sneller, met ook meer blaas geluid. Dat was mijn eerste gevoel en heeft uiteraard een goede test nodig waar ik zondag hopelijk tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Het klopt toch trouwens dat ook de Huaying-fan een lichte hogere toon heeft? Ik luisterde toevallig naar een voorbeeld op Reddit (de fans uit de video waar deze spectograms op gebaseerd zijn: https://www.reddit.com/r/...for_old_fannew_fan_video/) om dat te bevestigen.

Ik ben er zelf te gevoelig voor, dus ik dacht stiekem dat ik een "stillere" Delta-fan had, maar ik gok dan eerder dat ik van een daadwerkelijke Delta-fan helemaal gek zou worden.

Edit: het valt me ook op dat hij bij inspanning ook snel richting de 80 gaat voor beide temps. Bij Wind Waker HD bijvoorbeeld. Ik gok dat dat met die nieuwe fan-profielen te maken heeft. Dat hij met de oude instellingen veel harder koelt. Ik ga er maar vanuit dat het gewoon safe is. :)

[ Voor 22% gewijzigd door ap3nr0ts op 14-06-2022 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxious
Volgens mij is juist de Delta-fan die met de hogere pitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

True, maar als je onderstaand filmpje luistert, hoor ik ook een lichte piep bij fan 2. Geen oorverdovende. Maar als je bij die tweede geen hele lichte piep/ruis hoort, heb ik gewoon pech met mijn oren, vrees ik. :+

https://www.reddit.com/r/...y_old_fan_vs_the_new_one/

Je zit in die link van mijn vorige post ook een licht lijntje bij de tweede fan. Ik denk dat mijn oren dat net te goed oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EldraziKlap
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-07-2024
ap3nr0ts schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:27:

(Tip voor games als Wind Waker HD, zet je framerate even op maximaal 30 net zoals de game. Anders lijkt het een beetje choppy.)
Goeie tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

XanderDrake schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:22:
[...]

Bedankt voor de info want je hebt helemaal gelijk! Of er is een patch geweest of de bug die ik had in Alan Wake was heel specifiek. Ik heb hem op jou aanraden nog eens geprobeerd: niet een keer meer die bug gezien :? Ineens is het spel fantastisch op de Deck. _/-\o_ Aanrader.

[...]

Ik heb het nog eens bekeken. Als je een semi modern spel pakt, zoals Alan Wake (niet remastered), dan heb je veel settings die je laag kan zetten. Als je de Switch settings (dus Low, ik ben benieuwd hoe Alan Wake eruit gaat zien als deze uit komt voor de Switch trouwens :) ) zou proberen in combinatie met lage resolutie en FSR aan, dan kom je een heel eind:
[Afbeelding]
8.6 watt. Op een volle Deck accu haal je dan ruim vier en een half uur 8).
Op medium + native res + 40hz haal ik overigens ruim drie en een half uur.
Vind ik wel knap! Ik speel er momenteel vooral Horizon Dawn op, heb de FPS limit op 30 en wat andere stroombesparingen (niet de CPU cap geloof ik) maar bij 2 uur is echt écht klaar hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
ap3nr0ts schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:27:
Dit weekend eindelijk losgegaan. 8) Ik twijfelde enorm over de fan (want zo ben ik nu eenmaal, haha), dus toch even opengemaakt met een iFixit-kitje. Wat blijkt? Zit gewoon een Huaying in. Ik kan nog steeds een piep/ruis waarnemen, maar ik gok dat het bij een kutte Delta-fan dan geen "twijfel" is maar eerder ellende met mijn overgevoelige oren.

Merk daarnaast ook geen verschil in haptics links en rechts, iets waar ik ook een paar keer over las op Reddit. Misschien moet ik gewoon niet meer dat soort fora lezen, want dan had ik over beide zaken niet eens nagedacht. :+

Meteen Wind Waker HD erop gezet en een mod gevonden die de prompts aanpast naar een Xbox-controller. Echt vet om het zo weer te kunnen spelen. En als je Moonlight gebruikt (voor een installatie van een game die te veel gemod is om helemaal op de Deck hetzelfde te krijgen), is het een muisstil en vlot apparaat. Tot dusver ben ik tevreden! :)

Thanks dan vermoed ik dat ik ook een Huaying heb, want er is wel een kleine lichte fluit aanwezig, maar niet heel storend. Denk dat de Delta fan dan gewoon echt heel erg irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

sassymousasi schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:41:
[...]

Thanks dan vermoed ik dat ik ook een Huaying heb, want er is wel een kleine lichte fluit aanwezig, maar niet heel storend. Denk dat de Delta fan dan gewoon echt heel erg irritant is.
Precies. Als je ook bij het uitzetten van die updated fan controls alleen het idee hebt dat hij een beetje piept, zou ik daar ook van uitgaan nu. Of dat je een vrij stille Delta hebt. Dat dacht ik dus eerst. Thanks voor mijn conclusies weer valideren, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Ik hoorde de fan eigenlijk al niet voor de update.

Na de update voel ik de hitte maar het geluid is echt niet hard of storend te noemen.
Wellicht heb ik geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:35:
[...]

Vind ik wel knap! Ik speel er momenteel vooral Horizon Dawn op, heb de FPS limit op 30 en wat andere stroombesparingen (niet de CPU cap geloof ik) maar bij 2 uur is echt écht klaar hoor.
Horizon zero dawn is dan ook geen semi modern speel, daar mag die semi absoluut weg. Alan Wake wat hij als voorbeeld gebruikt is uit 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:24:
Horizon zero dawn is dan ook geen semi modern speel, daar mag die semi absoluut weg. Alan Wake wat hij als voorbeeld gebruikt is uit 2010.
Gezien de aanbevolen systeemeisen en dat het een Xbox One generatie spel is, kan je gerust spreken van semi-modern.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Vermaak mij al heel de week met tinkeren om oude games aan de praat te krijgen. Was al bang dat ik moest gaan spelen op de Steamdeck toen al de emulators en roms getuned waren met art en alles :+

Begonnen met Heroes 3 met mods (geen probleem), Screamer 2 en Screamer Rally waar bij een Youtuber mij aan de juiste files heeft geholpen en toen NFS Most Wanted 2005 en Carbon met de Redux mod wat een echt hoofdpijn dossier begon te worden tot ik de launch option WINEDLLOVERRIDES="dinput8=n,b" %command% ontdekte. Voor een Linux gebruiker waarschijnlijk zo normaal als water, maar voor mij als stugge Windows gebruiker pure magic :o

Ineens werkt alles wat ik toevoegde. Outrun 2006 PC, Outrun Cannonball, Test Drive Unlimited 1& 2 modded en allemaal met widescreen en strakke graphics/performance.

Nu toch maar eens echt gaan gamen denk ik. Staat weer veel te veel op ondertussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NullZer0
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:34
Na ongeveer anderhalf week in bezit te zijn van de Deck ben ik me voor deze zomervakantie alvast aan het oriënteren op een nieuwe powerbank. Heb op dit moment nog een oudere, zonder snelladen. Usecase zal vooral zijn tijdens het reizen, per vliegtuig.

Heb al een beetje door dit topic heen gelezen, volgens mij is over het algemeen iedere moderne powerbank met PowerDelivery wel geschikt. Ben hierbij dus gestuit op o.a. BlueBuilt (Coolblue eigen merk) en op een Intenso powerbank bij Conrad. Van beide weet ik eigenlijk niet of het nou een goede keuze is. BlueBuilt is uiteraard gewoon whitelabel spul, maar Coolblue vind ik over het algemeen wel een prettige webshop. Conrad heeft dan weer prettigere prijzen, maar geen idee of een Intenso powerbank wat soeps is.

Misschien dat iemand met wat meer verstand hiervan er iets van kan zeggen? Ik twijfel ook nog over de capaciteit; een compacte powerbank is ook wel prettig en ik denk dat ik er wel genoeg stroom uit haal voor ten minste 1x opladen.

Powerbank 1 - BlueBuilt 10.000 mAh
Powerbank 2 - BlueBuilt 20.000 mAh
Powerbank 3 - Intenso 20.000 mAh
Pagina: 1 ... 43 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.