Kijk er naar uit om dat ook te doen
1 maart besteld. Staat dat ik hem in Oktober kan bestellen
Staat er niet ná Q3, oftewel oktober of later?sacaji schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:06:
[...]
Kijk er naar uit om dat ook te doen![]()
1 maart besteld. Staat dat ik hem in Oktober kan bestellen
Gamertag: FinrazielNL
December 2021 werd ooit aangegeven als maand.Finraziel schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:09:
Ik volg het niet meer echt omdat ik de mijne al heb maar heb tot nu toe niet eerder gehoord dat ze een specifieke maand aan gaven.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
I stand correctedThe Zep Man schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:14:
[...]
December 2021 werd ooit aangegeven als maand.
Ik heb mijn preorder in oktober 2021 geplaatst, expected order availability staat inderdaad op after Q3 dus oktober of later.Finraziel schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:09:
[...]
Staat er niet ná Q3, oftewel oktober of later?
Ik volg het niet meer echt omdat ik de mijne al heb maar heb tot nu toe niet eerder gehoord dat ze een specifieke maand aan gaven.
[ Voor 24% gewijzigd door NosferatuX op 29-05-2022 10:30 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen met de Steam Deck 2, om wel de volgende redenen:NosferatuX schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:22:
Aan de hand van de concurrentie te zien gaat er snel een steam deck 2 uit komen.
De Ryzen 6000 handhelds zijn echt heel rap al en omdat we het over gewoon APUs hebben is ook de verwachting dat deze elk jaar de nieuwste zullen/kunnen gebruiken.
De 1e deck zal snel "oud" zijn maar dat heb je ook met de andere handhelds. Typerend voor hardware, er is altijd iets nieuws aan de horizon en als je daar op wacht kan je blijven wachten. Maar het gaat wel extra snel met dot soort "nieuwe" producten
Het is geen console dus ook geen levenscyclus als een console. Het zal aan de gebruiker zijn hoe lang tevreden te zijn met verouderde hardware.
Ik verwacht in 2023 wel de opvolger. Ze kunnen natuurlijk ook voor een Pro variant gaan en die voor een premium naast de gewone uitbrengen om de gewone een jaartje later uit te faseren
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Saint Row the Third of de Remasterd versie?XanderDrake schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:13:
Ik heb vandaag een beetje Saint Row the Third gespeeld met de SteamOS 3.2 update op 40hz en:
Wow wat een verschil
Verbruik van 17 naar 10.5 watt, niet-hoorbaar fan geluid, allemaal zonder echt in te boeten op vloeiendheid.
#40hzIsLife
Met alles wat je zei eens behalve dit. Volgens mij was het juist Valve's intentie dat andere fabrikanten ook Steam os zouden gaan gebruiken. Zelfs als het nog niet publiek verkrijgbaar is denk ik dat als een andere fabrikant contact opneemt met Valve dat ze echt wel samen willen werken om het mogelijk te maken. Valve heeft niet de ambitie om op hardware gun geld te verdienen maar wil zoveel mogelijk verdienen met de verkoop van software in Steam. En vanuit dat punt bezien is het alleen maar positief als er concurrenten komen met hun software er op.XanderDrake schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:50:
SteamOS is nog steeds van Valve alleen en Windows is niet ideaal.
Originele versie.Medic schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:36:
Saint Row the Third of de Remasterd versie?
Ik speel hem op PC, op ultra@1440p@32 inch@HDR. Ik wil dit belangrijke spel graag in volle glorie meemaken, het is zo mooi. Echt een aanraderHTT-Thalan schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:17:
Hebben hier mensen horizon zero dawn geprobeerd? Ik heb de plunge net genomen met 50% korting en ben zwaar onder de indruk! Super mooie game, maar draait ooit gewoon voortreffelijk op 70% power cap en 30fps limit.
Het is natuurlijk ook een goede manier van Valve om Steam aan te bieden op meer platformen en systemen. Maar persoonlijk zie ik andere producenten (met name uit China) niet allerlei Linux drivers en configuraties maken.Finraziel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:07:
Met alles wat je zei eens behalve dit. Volgens mij was het juist Valve's intentie dat andere fabrikanten ook Steam os zouden gaan gebruiken. Zelfs als het nog niet publiek verkrijgbaar is denk ik dat als een andere fabrikant contact opneemt met Valve dat ze echt wel samen willen werken om het mogelijk te maken. Valve heeft niet de ambitie om op hardware gun geld te verdienen maar wil zoveel mogelijk verdienen met de verkoop van software in Steam. En vanuit dat punt bezien is het alleen maar positief als er concurrenten komen met hun software er op.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Zo'n scherm heb ik ook op de pc, maar ik wilde heel graag een unieke deck game vinden - ik heb dat ding gekocht maar er stonden tot noch toe alleen games op die ik al had (en vaak grijs gespeeld) dus ik deed er nog niet veel mee. En ondanks het bescheiden formaat weet het scherm en geluid toch wel indruk te maken. Ik wilde iets wat ik alleen daarop speel en nog niet eerder heb gedaan zodat het ook makkelijker wennen is aan de controls.XanderDrake schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:03:
[...]
Originele versie.
[...]
Ik speel hem op PC, op ultra@1440p@32 inch@HDR. Ik wil dit belangrijke spel graag in volle glorie meemaken, het is zo mooi. Echt een aanrader
Ik denk dat, net als bij Apple, het stukken eenvoudiger is om het bij een zeer beperkte hardware selectie te houden. Focus hierop maakt de ervaring beter denk ik.Het is natuurlijk ook een goede manier van Valve om Steam aan te bieden op meer platformen en systemen. Maar persoonlijk zie ik andere producenten (met name uit China) niet allerlei Linux drivers en configuraties maken.
Waarom denk jij dat de Arch distro en SteamOS nog niet beschikbaar zijn gemaakt? (Eerlijke vraag)
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-05-2022 22:19 ]
Mwa, daar heb ik me niet echt op ingelezen of zo... Maar ik kan me goed voorstellen dat ze voor nu willen focussen op het os zo goed mogelijk maken voor de Steam deck zelf. Gaan ze het os verder beschikbaar maken dan moeten ze het voor veel meer hardware goed hebben werken en daar ligt nu de focus niet op.XanderDrake schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:03:
[...]
Het is natuurlijk ook een goede manier van Valve om Steam aan te bieden op meer platformen en systemen. Maar persoonlijk zie ik andere producenten (met name uit China) niet allerlei Linux drivers en configuraties maken.
Waarom denk jij dat de Arch distro en SteamOS nog niet beschikbaar zijn gemaakt? (Eerlijke vraag)
Helemaal eens. De winst van de nieuwe chips in de meeste games zal minimaal zijn t.o.v. de huidige steam deck chip. Het enige wat ik me kan voorstellen is een nog wat duurder topmodel met 1TB opslag een LED scherm en misschien een grotere Batterij. Alle kerneigenschappen (resolutie en GPU/CPU chip) zie ik op korte termijn geen stap maken. De komende 2 jaar denk ik dat de competitie op handhelds niet veel verder komt dan een minimale prestatieverbetering voor prijzen 2 tot 3 keer zo hoog als de Deck. Dat maakt de Steam Deck voor de komende jaren een aantrekkelijke keuze.XanderDrake schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:50:
[...]
Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen met de Steam Deck 2, om wel de volgende redenen:Ik verwacht wel een nieuwe Deck als er 4nm of 3nm chips uitkomen. Ik ben niet overtuigd dat de huidige switch naar 5nm de juiste verbeteringen qua IPC of perf/watt met zich mee brengen om echt een betere Deck te maken. Das dan ongeveer 2024-2025.
- De Deck AMD Apu is een custom chip, en veel van de hardware is custom made. In het gehele apparaat zit behoorlijk wat R&D budget. Ze hebben specifiek deze opzet gekozen, zonder differentiatie van chip bijvoorbeeld, om alles op een zon grote schaal mogelijk te produceren. Op die manier kunnen ze r&d terugverdienen.
- Gezien we nog een half jaar pre-orders om door te lopen, denk ik dat ze nog lang niet van de productie lijn gaan afstappen. Concurrenten produceren op veel kleinere schaal, en moeten dus na elke batch kijken of ze door willen gaan of overstappen op een nieuwe SoC. Zij itereren sneller maar da's geen groot voordeel; puur omdat ze alles zo duur verkopen, kunnen ze winst maken. Valve kan juist nu productie optimaliseren voor lagere kosten.
- AMD 6000 Apus zijn niet veel beter dan de de huidige Deck Apu in deze form factor; de gpu is allebei RDNA2.0 en de nieuwe CPU is sneller maar heeft meer oppervlak en vaak meer verbruik. Weinig reden om nu al een Deck Pro of 2 op te zetten, niet veel performance winst voor extra hitte en kortere accu tijden.
- Valve is een software bedrijf. Ik denk dat ze eerst nog meer uit de originele Deck willen halen via updates voor ze een nieuw model uitbrengen.
- Ik denk dat juist een goedkopere Deck 128GB in fysieke winkels en externe webshops de juiste strategie op middellange termijn is voor Valve: markt voor Steam op een unieke manier vergroten met mensen die normaal geen PC zouden kopen.
Concurrentie tot die tijd wordt interessant, maar niet op prijs of grote schaal beschikbaarheid. Misschien kan GPD een alternatief uitbrengen met een AMD 6000 of 7000 in 2023 voor 650-700$? SteamOS is nog steeds van Valve alleen en Windows is niet ideaal.
Ik heb nog geen Steam Deck, maar inhakend hierop: In mijn situatie kon ik op een Android TV met Steam Link app totaal niet lekker spelen. Ook vertraging die te groot was om lekker te spelen. Had echter nog een Steam Link liggen (dan maar geen 4KThe Zep Man schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:41:
[...]
Ik ben benieuwd waar die vertraging vandaan komt. Is het de Deck zelf (bij. vertraging in video encoding proces) het (draadloze) netwerk, of de ontvanger (Steam Link apparaat, Android TV mediaspeler, Raspberry Pi, ...)?
[ Voor 17% gewijzigd door NullZer0 op 30-05-2022 11:26 ]
Ja... Maar dat hoeft ook weer niet zoveel verschil te geven. Als ik hier even een speedtest doe vanaf mijn telefoon die verbonden is met mijn mesh WiFi die eerst van de telefoon naar de satelliet gaat, dan van satelliet naar mesh basis (draadloos) en dan bedraad door naar het modem en het internet op... Dan kom ik op een ping van 8 ms. Misschien was dat 5 geweest vanaf mijn vast rechtstreeks op het modem aangesloten pc. Die paar milliseconden gaan het verschil niet maken.dhrto schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:09:
Bij streamen van games gaat het vooral om de latency, de doorvoer van 100 mbit is meer dan genoeg. Bedraad zal vrijwel altijd een lagere latency hebben.
Inderdaad, een ander scherm zou wel een goede zijn: het huidige scherm is niet om naar huis over te schrijven qua felheid (soms vind ik het slecht leesbaar zelfs als ik binnen zit!), plus het is makkelijk te vervangen in het productie proces.Rhaegar1 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:57:
Helemaal eens. De winst van de nieuwe chips in de meeste games zal minimaal zijn t.o.v. de huidige steam deck chip. Het enige wat ik me kan voorstellen is een nog wat duurder topmodel met 1TB opslag een LED scherm en misschien een grotere Batterij. Alle kerneigenschappen (resolutie en GPU/CPU chip) zie ik op korte termijn geen stap maken. De komende 2 jaar denk ik dat de competitie op handhelds niet veel verder komt dan een minimale prestatieverbetering voor prijzen 2 tot 3 keer zo hoog als de Deck. Dat maakt de Steam Deck voor de komende jaren een aantrekkelijke keuze.
[ Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 30-05-2022 18:32 ]
Op welke versie is dat? Ik heb het etched scherm en vind hem plenty fel, ik speel wel altijd op maximale brightness.XanderDrake schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:01:
Inderdaad, een ander scherm zou wel een goede zijn: het huidige scherm is niet om naar huis over te schrijven qua felheid (soms vind ik het slecht leesbaar zelfs als ik binnen zit!), plus het is makkelijk te vervangen in het productie proces.
Wat voor dock, en wat eraan?JJerome schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:37:
Is hier toevallig iemand die ook Dota speelt die mij wil laten weten hoe dat draait wanneer je de Steam Deck docked gebruikt? Pretty please
Docked als in; met toetsenbord, muis & monitor. Of de performance goed genoeg is
64Gb versie heb ik, dus normaal scherm. Misschien maakt het etchen toch uit, maar ik heb het dus niet over direct zonlicht. Ik speelde ook een donker spel.HTT-Thalan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:31:
[...]
Op welke versie is dat? Ik heb het etched scherm en vind hem plenty fel, ik speel wel altijd op maximale brightness.
Om er zelf op te knutselen via proton bedoel je?Tadango schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:29:
Bioshock is nu gratis in de Epic store, als iemand nog een goed Steam Deck spel zoekt
? Gewoon de heroic app installeren en koppelen aan je Epic account. Geen geknutsel nodig, zit ingebouwdHTT-Thalan schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:36:
[...]
Om er zelf op te knutselen via proton bedoel je?
Zowel de Alder Lake Celeron 7300 waar de Mini op gebaseerd is en de 6000 series van de Loki (Max) zijn in Q1 gelanceerd? Wellicht niet in de aantallen beschikbaar waar een HP of Lenovo op zitten te wachten (zijn sowieso altijd laat met laptops als er geen Intel badge op zit) maar prima in aantallen voor partijen zoals AYN. Verwacht de Loki overigens niet eerder dan Q4. Daarnaast zijn de prijzen ex btw, import en transport.XanderDrake schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:01:
[...]
Inderdaad, een ander scherm zou wel een goede zijn: het huidige scherm is niet om naar huis over te schrijven qua felheid (soms vind ik het slecht leesbaar zelfs als ik binnen zit!), plus het is makkelijk te vervangen in het productie proces.
Qua goedkope concurrentie is er ineens veel beweging in de Handheld PC markt, net nadat ik gepost heb dat ik niet echt concurrentie verwachtbijvoorbeeld deze Ayn Loki.
[Afbeelding]
Als ik dit zo zie, denk ik: too good to be true. Die hele Ryzen 5 6000 serie is nog niet eens uit en nu al anticiperen op dit soort lage prijzen? Ook, Intel Alder Lake voor 299$ Riiiiiiight, de goedkoopste core i3 Alder Lake laptop momenteel is al €900+, en low powered Alder lake Pentiums zijn nog nergens te vinden.
Tevens, voor die prijs, er moet ergens op beknibbelt zijn. Of behuizing, of accu, of koeling, of scherm.
Of dit zijn early-bird pre-order prijzen, dat kan ook. Een realistische MRSP lijkt me $500 voor de Intel en $650 voor de AMD versie, als ze al ooit leverbaar worden. Voor de rest ziet hij er wel lekker compact uit.
En op de frontpage was deze Aya Neo Air te vinden.
Op zich een mooi compact ding. Maar concurrend met de Steam Deck vind ik hem niet, oude Vega gpu, erg CPU heavy en de accu is veelste klein. Misschien goed voor een niche zoals PS3 emulatie?
Fan noise kun je helaas niet veel aan doen; het komt er op neer dat er twee typen zijn, en het is een beetje een loterij welke je hebt.sassymousasi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:22:
Ik krijg als het goed is binnenkort mijn Deck binnen. Iemand een lijstje met dingen die ik moet checken zodat alles goed werkt?
Ik heb het volgende lijstje op basis van verhalen die ik heb gelezen.
- Fan
- Sticky B button
- Trackpad haptics en klik
Als ik Taki Udon mag geloven heeft hij een klein jaar moeten wachten voor hij info kon geven over de Odin (de eerste keer dat ik van de Odin hoorde was augustus 2021!) en die heeft een stockoude chipset. Goed dat deze nu uitgeleverd wordt en positief wordt bevonden, maar ik moet het nog allemaal zien bij elkaar komen voor de Loki.jaquesparblue schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:01:
[...]
Zowel de Alder Lake Celeron 7300 waar de Mini op gebaseerd is en de 6000 series van de Loki (Max) zijn in Q1 gelanceerd? Wellicht niet in de aantallen beschikbaar waar een HP of Lenovo op zitten te wachten (zijn sowieso altijd laat met laptops als er geen Intel badge op zit) maar prima in aantallen voor partijen zoals AYN. Verwacht de Loki overigens niet eerder dan Q4. Daarnaast zijn de prijzen ex btw, import en transport.
Verder leveren ze met Odin wat ze gezegd hebben (IGG batch wordt op het moment uitgeleverd, 100-200 per dag, retail per augustus) en iedereen die dat ding in z'n hand heeft gehad is er lovend over..
[ Voor 14% gewijzigd door XanderDrake op 01-06-2022 08:53 ]
Ik heb ook problemen met de wifi, heb jij er ooit een oplossing voor gevonden? Ik heb power saving voor wifi al uitgezet in developer options maar het lijkt niet echt te werken.Tadango schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:05:
Hoe werkt wifi bij iedereen? Ik heb hier een continu wegvallende verbinding. Downloaden gaat prima maar tijdens het spelen of gewoon in het menu zie je heel erg vaak dat er geen verbinding is. Even naar het wifi menu en de verbinding is weer actief. Ook krijg ik regelmatig een melding dat cloud sync niet gelukt is edg, of werkt een zoek opdracht in discover of google niet. Ook krijg ik bij het opstarten 4 foutmelding regels boven in beeld. Daarnaast werkt een externe hdmi monitor niet na loskoppelen totdat ik hem afsluit, een reboot is niet voldoende. Ik denk dat ik hem opnieuw ga installeren want iets lijkt me niet goed.....
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Powersave uit en het werkt prima hier.EnigmaNL schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:48:
[...]
Ik heb ook problemen met de wifi, heb jij er ooit een oplossing voor gevonden? Ik heb power saving voor wifi al uitgezet in developer options maar het lijkt niet echt te werken.
Regelmatig geeft mijn Steam Deck de melding dat hij de Steam servers niet kan bereiken...
Heeft het zich vanzelf opgelost dan? De problemen die je eerder omschreef heb ik namelijk ook
[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 01-06-2022 12:29 ]
Wat je hier omschrijft klinkt als LutrisArunia schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:06:
Op dit moment ben ik bezig om TES Daggerfal Unity variant draaiend te krijgen op de Deck. Dit is gelukt, maar wat ik eigenlijk nog zou willen is om dit automatisch te laten doen door iets van een batch bestand oid. Meer om anderen te helpen. Nu zijn er onderdelen zoals controller instellingen etc waarvan ik denk dat dat niet automatisch gaat en het downloaden van de 2 zip bestanden, maar dat is dan niet zo'n groot probleem.
Maar goed, dat is meer een Linux ding en daar moet ik gewoon nog tijd voor vrij maken.
Ander ding met emulatoren is dat ik eigenlijk met een druk op de knop de saves over wil zetten naar mijn server zodat ik op de pc wellicht ook verder kan spelen, maar wellicht moet ik dat met Syncthing gaan doen.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, maar ikzelf heb echt "PC games" en "Deck games", dus cross save is niet echt nodig.kaasszje schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:50:
Heeft er iemand al ervaring met de dynamic cloud save functionaliteit?
Waar je, je steam deck afsluit en op je pc verder speelt oid?
Ben op zoek naar welke games hier support voor bieden.
Wifi power savings uit loste het direct op voor mij.EnigmaNL schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:57:
[...]
Heeft het zich vanzelf opgelost dan? De problemen die je eerder omschreef heb ik namelijk ook
Let op dat powersave uitschakelen met name nut heeft als je problemen hebt met Wi-Fi op 5 GHz. Het meest bekende probleem is dat de verbinding na 30 seconden volledig wegvalt.Tadango schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:55:
Powersave uit en het werkt prima hier.
Bij mij ging het juist om het continu uitschakelen van wifi tijdens idle.The Zep Man schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:12:
[...]
Let op dat powersave uitschakelen met name nut heeft als je problemen hebt met Wi-Fi op 5 GHz. Het meest bekende probleem is dat de verbinding na 30 seconden volledig wegvalt.
Apart. Ik had het bij idle en bij downloads. Niets zo demotiverend als je een download start met een goede snelheid, die kort daarna instort naar 0 bytes/sec.Tadango schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:32:
Bij mij ging het juist om het continu uitschakelen van wifi tijdens idle.
Snelheid is nog steeds niet stabiel hier maar de downloads stoppen slechts af en toe, en gaan meestal ook vanzelf weer verder. Dit lijkt geen probleem van wifi, daar heb ik nooit problemen mee met online of streamen.The Zep Man schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:33:
[...]
Apart. Ik had het bij idle en bij downloads. Niets zo demotiverend als je een download start met een goede snelheid, die kort daarna instort naar 0 bytes/sec.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ik moet vervolgens een ID uploaden naar ze. Maar heb het idee dat het registreren met alleen een VPN al werkt.Evernote schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:47:
Voor mensen die Diablo Immortal morgen willen spelen op de Steam Deck:
1. Log in op Battle.net
2. Ga naar: https://eu.battle.net/support/en/article/7656
3. Verander je regio met VPN naar bijvoorbeeld Engeland of een Europees land
4. Ga naar https://diabloimmortal.blizzard.com/en-gb/#preregister
5. Download de installer
6. Voeg de installer toe aan Steam als een non-Steam game
7. Ga naar de instellingen in Steam en forceer proton 7.x
8. Start de installer en installeer de game in de gewenste map
Something under the bed is drooling
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Maar staat de game ook al in je Battle.net account en kun je pre-loaden?NosferatuX schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:48:
Zonder VPN registreren lukt blijkbaar ook gewoon. Ik gind gelijk naar die link en kon registreren
[ Voor 35% gewijzigd door Evernote op 02-06-2022 01:29 ]
Hmm, werkt dit ook met Starcraft (II)?Evernote schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:47:
Voor mensen die Diablo Immortal morgen willen spelen op de Steam Deck:
1. Log in op Battle.net
2. Ga naar: https://eu.battle.net/support/en/article/7656
3. Verander je regio met VPN naar bijvoorbeeld Engeland of een Europees land
4. Ga naar https://diabloimmortal.blizzard.com/en-gb/#preregister
5. Download de installer
6. Voeg de installer toe aan Steam als een non-Steam game
7. Ga naar de instellingen in Steam en forceer proton 7.x
8. Start de installer en installeer de game in de gewenste map
Waarschijnlijk wel, er zijn diverse video’s te vinden op YouTube waarbij mensen StarCraft II op een Steam Deck spelen.
Het enige wat de SDD toevoegt is een mooie houder / de juiste vorm. Verder voegt het functioneel niets toe.XanderDrake schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:55:
Van de frontpage: Valve stelt de Dock nu voor een onbepaalde tijd uit.
Ik vind het opvallend dat de Decks blijven geshipped worden op hetzelfde tempo terwijl de technisch minder complexe Docks nu uitgesteld worden. Jammer, maar persoonlijk maakt het mij niet uit. Ik gebruik de Deck alleen mobiel en zou anders een goedkope USB C hub gebruiken als ik bepaalde functionaliteit zoek.
Hoe zien jullie dit? Zijn er dingen die de Steam Dock gaat doen die andere hubs of docks niet kunnen?
Ik zou mijn deck op een gewone HP USB-C dock aan willen sluiten. Dat zou mooi zijn.XanderDrake schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:55:
Van de frontpage: Valve stelt de Dock nu voor een onbepaalde tijd uit.
Ik vind het opvallend dat de Decks blijven geshipped worden op hetzelfde tempo terwijl de technisch minder complexe Docks nu uitgesteld worden. Jammer, maar persoonlijk maakt het mij niet uit. Ik gebruik de Deck alleen mobiel en zou anders een goedkope USB C hub gebruiken als ik bepaalde functionaliteit zoek.
Hoe zien jullie dit? Zijn er dingen die de Steam Dock gaat doen die andere hubs of docks niet kunnen?
[ Voor 57% gewijzigd door sassymousasi op 02-06-2022 14:13 ]
Heb je dit al geprobeerd, maar het werkt niet?Skywalker27 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:57:
Ik zou mijn deck op een gewone HP USB-C dock aan willen sluiten. Dat zou mooi zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door XanderDrake op 02-06-2022 12:58 ]
Ja, bedankt voor de heads upXanderDrake schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:47:
Holy moly, er zijn maar liefst 20 Decks beschikbaar op de V&A. Iemand die niet wil wachten tot einde van dit jaar, sla je slag zou ik zeggen
Welke ethernet adapter heb je gekocht?Bloodhoundje schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:50:
Zo, vandaag mijn 14€ kostende usb-c ethernet adapter binnen. Gelijk aan de steamdeck gehangen en mijn downloads gaan nu ipv met 3Mbit lekker met 12Mbit, max van mijn lijntje. Dat scheelt aanzienlijk met al die grote games. Nu kan ik iig voorlopig voort en rustig wachten tot de officieele dock ter beschikking komt.
Ik heb hier zo'n run-of-the-mill Dell USB-C dock liggen (pricewatch: Dell WD15 dock 180W (452-BCCW)) en dat werkt prima met de Deck. Ook mijn portable A-Konic USB-C dockje met HDMI en Ethernet e.d. aan boord werkt er prima op.Skywalker27 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:57:
[...]
Ik zou mijn deck op een gewone HP USB-C dock aan willen sluiten. Dat zou mooi zijn.
"etched"
Het gaat om veel meer dan in de zon zitten. Een lamp achter je is met een normaal scherm heel erg irritant, net als een licht koepel in het dak edg. Met een normaal scherm wil je altijd een donker omgeving in de reflectie.HTT-Thalan schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:37:
[...]
"etched"
scherm is bewerkt zodat je minder glare hebt in de zon. En dat werkt op zich wel, maar in de volle zon zitten is ook niet bevorderlijk voor de temperatuur in de case me dunkt.
Goed punt. Ik heb er een dus ik maak me niet drukTadango schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:47:
[...]
Het gaat om veel meer dan in de zon zitten. Een lamp achter je is met een normaal scherm heel erg irritant, net als een licht koepel in het dak edg. Met een normaal scherm wil je altijd een donker omgeving in de reflectie.
Niet voor deze prijzen. Ik heb enkel een 64GB nodig, zou er op dit moment nog wel 500 voor willen betalen, max. Maar kom de zome wel door met mijn Vita.XanderDrake schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:47:
Holy moly, er zijn maar liefst 20 Decks beschikbaar op de V&A. Iemand die niet wil wachten tot einde van dit jaar, sla je slag zou ik zeggen
Als er zoveel aanbod is, is er vast ook iets te onderhandelen over de prijsmaartend schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:36:
[...]
Niet voor deze prijzen. Ik heb enkel een 64GB nodig, zou er op dit moment nog wel 500 voor willen betalen, max. Maar kom de zome wel door met mijn Vita.
Hoe graag ik er ook één wil, scalpen ga ik niet belonen. Ik wacht wel tot eind deze zomerXanderDrake schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:47:
[ Voor 16% gewijzigd door sassymousasi op 02-06-2022 17:17 ]
64GB wer laatst nog 650 voor gevraagd. Mijn max 500 kwam niet eens in de buurtXanderDrake schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:52:
[...]
Als er zoveel aanbod is, is er vast ook iets te onderhandelen over de prijs
Heb hem net te koop gezet met zelfde reden. Hoewel ik het uitvogel aspect geweldig vind heb ik helaas niet meer de tijd als student om eens een dagje te pielen om dingen werkzaam te krijgen. Wel echt jammer. Leukste gadget die ik heb gehad.sassymousasi schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:14:
Ok ik voel mij vies. Na een uur of 5 kloten met SteamOS heb ik er Windows opgegooid. Binnen een uur alle games werkend die ik wilde en het werkt gebruiksvriendelijker dan SteamOS.
Ik kom wel weer terug over een versie of 5 😂
Alleen heel jammer dat ik die functies zoals 40hz mis. Maja dat is dan maar even zo.
Het verkrijgen van een Deck kan beter in dit topic besproken worden:XanderDrake schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:47:
Goh, misschien heb ik geluk, of ben ik minder kritisch in welke games ik wil spelen, maar ik ben gewoon aan het gamen en nauwelijks uit aan het vogelen. Alleen bij Borderlands 3 een klein beetje.giantgiantus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:24:
[...]
Heb hem net te koop gezet met zelfde reden. Hoewel ik het uitvogel aspect geweldig vind heb ik helaas niet meer de tijd als student om eens een dagje te pielen om dingen werkzaam te krijgen. Wel echt jammer. Leukste gadget die ik heb gehad.
Denk dat men gewoon een zakcentje wil verdienen..Finraziel schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:04:
[...]
Goh, misschien heb ik geluk, of ben ik minder kritisch in welke games ik wil spelen, maar ik ben gewoon aan het gamen en nauwelijks uit aan het vogelen. Alleen bij Borderlands 3 een klein beetje.
Verder geen kritiek hoor, snap het helemaal, het is alleen een heel andere ervaring dan ik heb
Wat bedoel je met zakcentje? Heb dat ding voor 700 gekocht en verkoop ik weer door voor minder. Misschien moet je iets minder snel klaar staan met je meningjes?Evernote schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:00:
[...]
Denk dat men gewoon een zakcentje wil verdienen..
Ik ben ook meer aan het gamen dan dat ik dingen aan het instellen of uitvogelen ben. (Dat is bij m’n PC wel anders)
Er staan ook zoveel tutorials online dat iets als Battle.net of Heroic launcher installeren echt een eitje is.
Dus ik sluit me volledig aan bij jou wat dat betreft.
https://www.emudeck.com/giantgiantus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:13:
[...]
Wat bedoel je met zakcentje? Heb dat ding voor 700 gekocht en verkoop ik weer door voor minder. Misschien moet je iets minder snel klaar staan met je meningjes?
Ik geef juist aan dat ik t geweldig ding vind maar de tijd niet meer heb om bv emulators lekker te laten werken.
Er zullen zeker uitzonderingen zijn, maar over het algemeen vind ik persoonlijk dat alles smooth werkt bij de Steamdeck. De emulators die ik vooral gebruik (cemu/dolphin/Duckstation) werken allemaal zo goed als vanzelf.giantgiantus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:06:
[...]
Heb ik. Probeer maar eens primehack goed in te stellen. Of probeer dark moon maar eens te spelen.
In windows custom 40hz resolutie profiel maken en dmv vsync games daarop locken.sassymousasi schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:14:
Ok ik voel mij vies. Na een uur of 5 kloten met SteamOS heb ik er Windows opgegooid. Binnen een uur alle games werkend die ik wilde en het werkt gebruiksvriendelijker dan SteamOS.
Alleen heel jammer dat ik die functies zoals 40hz mis. Maja dat is dan maar even zo.
Gewoon nieuwsgierig, wat werkte er precies niet voor je? Of bedoel je gewoon niet steam deck verified games werkend krijgen op een deck? Binnen Steam OS draait hier alles wat ik denk dat ik moet draaien. Anders kan ik mijn dual boot windows ook zelfs nog opstarten. Daarbij heb ik nog GFN, eventueel Stadia/MS Cloud Gaming - ik heb laatst op een hotspot bij Paal19 gewoon omdat het kan Cyberpunk 2077 ff een missie gedaan - dus middle of no-where gaming (hetzij je 4/5G prima is) kan perfect op dit ding.sassymousasi schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:14:
Hoe doe je dat?NosferatuX schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:33:
[...]
In windows custom 40hz resolutie profiel maken en dmv vsync games daarop locken.
Vooral idd games die geen ondersteuning hebben. League, PUBG, Hell Let Loose.logix147 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 00:36:
[...]
Gewoon nieuwsgierig, wat werkte er precies niet voor je? Of bedoel je gewoon niet steam deck verified games werkend krijgen op een deck? Binnen Steam OS draait hier alles wat ik denk dat ik moet draaien. Anders kan ik mijn dual boot windows ook zelfs nog opstarten. Daarbij heb ik nog GFN, eventueel Stadia/MS Cloud Gaming - ik heb laatst op een hotspot bij Paal19 gewoon omdat het kan Cyberpunk 2077 ff een missie gedaan - dus middle of no-where gaming (hetzij je 4/5G prima is) kan perfect op dit ding.
[ Voor 85% gewijzigd door BM op 03-06-2022 11:58 ]
Elke VPN provider die je een OpenVPN profile geeft moet werken op de SD.sderooij schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:33:
Heeft iemand hier wellicht goede ervaringen met een VPN service die werkt voor de steam deck?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Of een WireGuard profiel.True schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:51:
Elke VPN provider die je een OpenVPN profile geeft moet werken op de SD.
Geen idee. Daarvoor zou iemand iedereen in dit topic moeten vragen of zij die modificatie hebben uitgevoerd, en de antwoorden moeten aggregeren om zo tot een eenduidig antwoord te komen.ap3nr0ts schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:16:
Random vraag: hoeveel mensen hier hebben de Delta-fan en hun geluidsproductie gefixt met die tape-methode onder de achterkant of over de contactdraadjes van de fan heen?
[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 03-06-2022 14:19 ]
Leek even een verschil te maken maar je merkt er eigenlijk niets van. Ik denk dat dit helpt in de extreme gevallen, niet bij een lichte fluit.ap3nr0ts schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:16:
Random vraag: hoeveel mensen hier hebben de Delta-fan en hun geluidsproductie gefixt met die tape-methode onder de achterkant of over de contactdraadjes van de fan heen?
https://www.reddit.com/r/...elta_fan_with_electrical/
Eindelijk betere ondersteuning voor externe monitoren in gaming mode!
- Added Game Resolution setting to App Properties, allowing players to override the max display resolution for games, on a a per-game basis
- Added mouse cursor (using right trackpad) for built-in web browser interactions when connected to an external display
- Improved default aspect ratio behavior for external monitors - games will now default to 1280x800 for 16:10 external displays and 1280x720 for all other external displays
- Improved UI performance in game carousels
- Improved UI performance when connected to an external display
- Improved controller order when using external gamepads to assign the controller slots by the order of input. This should help with compatibility in games which locked onto the Steam Deck controller.
- Fixed 'Enable updated fan control' toggle not remembering its state across reboots
- Fixed Bluetooth controllers not working on the lockscreen
- Fixed some formatting issues on the Steam Deck Chord Summary page
- Fixed issue preventing deletion of some controller layouts
- Temporarily disabled adaptive brightness toggle, as it was causing performance and stability issues. Big thanks to the community for catching this weird bug - we're working on a fix for it now.
[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 03-06-2022 15:05 ]
[ Voor 3% gewijzigd door ap3nr0ts op 03-06-2022 15:47 ]
Wacht nu maar eerst totdat je een Deck hebt.ap3nr0ts schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:47:
@Tadango En uiteindelijk weer weggehaald daarom of laten zitten? Ik denk dat als ik een Deck heb met die piep maar verder niks (ben wel echt gevoelig voor dat soort geluiden), ik liever wacht op dan maar een iFixit-fannetje. Ik weet dat het onzinnig is om niet gewoon te RMA'en, maar ik zou dan voor safe gaan.
Ik heb wel wat tests gedaan een tijd terug:ido_nl schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:50:
Is er iemand hier die een test heeft gedaan betreft laadtijden? Of misschien ergens voorbij zien komen?
Je hebt volgens mij 5 bronnen waar je spellen vanaf kan spelen
- Interne SSD
- Micro SD kaart
- Externe/USBC ssd
- Via wifi, files op NAS bv
- Via LAN, files op NAS bv
Ben wel benieuwd naar de laadtijden van een spel tussen de verschillende bronnen,
In spellen kan je functietoetsen aan de vier knoppen achter op de Deck toewijzen. Gebruik een modifier of twee, en je kan F1-F12 allemaal gebruiken.Noxious schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:39:
Ik mis echt functietoetsen (F1 t/m F12) op het virtuele keyboard. Kijk ik er overheen?
Dat is nog niet zo'n gek idee; alsnog onhandig maar dit gaat in ieder geval helpen in een paar situaties.The Zep Man schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:37:
[...]
In spellen kan je functietoetsen aan de vier knoppen achter op de Deck toewijzen. Gebruik een modifier of twee, en je kan F1-F12 allemaal gebruiken.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq