Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:22
Yonix schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:55:
[Afbeelding]

Just Steam Deck destroying my wallet. :')
Kijk er naar uit om dat ook te doen :+

1 maart besteld. Staat dat ik hem in Oktober kan bestellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sacaji schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:06:
[...]

Kijk er naar uit om dat ook te doen :+

1 maart besteld. Staat dat ik hem in Oktober kan bestellen _/-\o_
Staat er niet ná Q3, oftewel oktober of later?
Ik volg het niet meer echt omdat ik de mijne al heb maar heb tot nu toe niet eerder gehoord dat ze een specifieke maand aan gaven.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:09:
Ik volg het niet meer echt omdat ik de mijne al heb maar heb tot nu toe niet eerder gehoord dat ze een specifieke maand aan gaven.
December 2021 werd ooit aangegeven als maand. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:14:
[...]

December 2021 werd ooit aangegeven als maand. ;)
I stand corrected :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Finraziel schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:09:
[...]

Staat er niet ná Q3, oftewel oktober of later?
Ik heb mijn preorder in oktober 2021 geplaatst, expected order availability staat inderdaad op after Q3 dus oktober of later.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang Valve blijft doorgaan met deze Steam Deck, en of/wanneer er een v2 met betere specs zou uitkomen en wat er dan zou gebeuren met nog uitstaande pre-orders van het huidige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Aan de hand van de concurrentie te zien gaat er snel een steam deck 2 uit komen.
De Ryzen 6000 handhelds zijn echt heel rap al en omdat we het over gewoon APUs hebben is ook de verwachting dat deze elk jaar de nieuwste zullen/kunnen gebruiken.

De 1e deck zal snel "oud" zijn maar dat heb je ook met de andere handhelds. Typerend voor hardware, er is altijd iets nieuws aan de horizon en als je daar op wacht kan je blijven wachten. Maar het gaat wel extra snel met dot soort "nieuwe" producten

Het is geen console dus ook geen levenscyclus als een console. Het zal aan de gebruiker zijn hoe lang tevreden te zijn met verouderde hardware.

Ik verwacht in 2023 wel de opvolger. Ze kunnen natuurlijk ook voor een Pro variant gaan en die voor een premium naast de gewone uitbrengen om de gewone een jaartje later uit te faseren

[ Voor 24% gewijzigd door NosferatuX op 29-05-2022 10:30 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:28
Ik denk het niet, ik vermoed dat de Deck meer gezien moet worden als een "voorbeeld" hoe dergelijke handheld PCs gemaakt kunnen worden. Ik denk dat Steam OS straks publiekelijk beschikbaar zal zijn en je ook andere handheld PCs met Steam OS zult gaan zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:26
NosferatuX schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:22:
Aan de hand van de concurrentie te zien gaat er snel een steam deck 2 uit komen.
De Ryzen 6000 handhelds zijn echt heel rap al en omdat we het over gewoon APUs hebben is ook de verwachting dat deze elk jaar de nieuwste zullen/kunnen gebruiken.

De 1e deck zal snel "oud" zijn maar dat heb je ook met de andere handhelds. Typerend voor hardware, er is altijd iets nieuws aan de horizon en als je daar op wacht kan je blijven wachten. Maar het gaat wel extra snel met dot soort "nieuwe" producten

Het is geen console dus ook geen levenscyclus als een console. Het zal aan de gebruiker zijn hoe lang tevreden te zijn met verouderde hardware.

Ik verwacht in 2023 wel de opvolger. Ze kunnen natuurlijk ook voor een Pro variant gaan en die voor een premium naast de gewone uitbrengen om de gewone een jaartje later uit te faseren
Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen met de Steam Deck 2, om wel de volgende redenen:
  • De Deck AMD Apu is een custom chip, en veel van de hardware is custom made. In het gehele apparaat zit behoorlijk wat R&D budget. Ze hebben specifiek deze opzet gekozen, zonder differentiatie van chip bijvoorbeeld, om alles op een zon grote schaal mogelijk te produceren. Op die manier kunnen ze r&d terugverdienen.
  • Gezien we nog een half jaar pre-orders hebben om door te lopen, denk ik dat ze nog lang niet van de productie lijn gaan afstappen. Concurrenten produceren op veel kleinere schaal, en moeten dus na elke batch kijken of ze door willen gaan of overstappen op een nieuwe SoC. Zij itereren sneller maar da's geen groot voordeel; puur omdat ze alles zo duur verkopen, kunnen ze winst maken. Valve kan juist nu productie optimaliseren voor lagere kosten.
  • AMD 6000 Apus zijn niet veel beter dan de de huidige Deck Apu in deze form factor; de gpu is allebei RDNA2.0 en de nieuwe CPU is sneller maar heeft meer oppervlak en vaak meer verbruik. Weinig reden om nu al een Deck Pro of 2 op te zetten, niet veel performance winst voor extra hitte en kortere accu tijden.
  • Valve is een software bedrijf. Ik denk dat ze eerst nog meer uit de originele Deck willen halen via updates voor ze een nieuw model uitbrengen.
  • Ik denk dat juist een goedkopere Deck 128GB in fysieke winkels en externe webshops de juiste strategie op middellange termijn is voor Valve: markt voor Steam op een unieke manier vergroten met mensen die normaal geen PC zouden kopen.
Ik verwacht wel een nieuwe Deck als er 4nm of 3nm chips uitkomen. Ik ben niet overtuigd dat de huidige switch naar 5nm de juiste verbeteringen qua IPC of perf/watt met zich mee brengen om echt een betere Deck te maken. Das dan ongeveer 2024-2025.

Concurrentie tot die tijd wordt interessant, maar niet op prijs of grote schaal beschikbaarheid. Misschien kan GPD een alternatief uitbrengen met een AMD 6000 of 7000 in 2023 voor 650-700$? SteamOS is nog steeds van Valve alleen en Windows is niet ideaal.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 12:15
XanderDrake schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:13:
Ik heb vandaag een beetje Saint Row the Third gespeeld met de SteamOS 3.2 update op 40hz en:

Wow wat een verschil :D

Verbruik van 17 naar 10.5 watt, niet-hoorbaar fan geluid, allemaal zonder echt in te boeten op vloeiendheid.
#40hzIsLife
Saint Row the Third of de Remasterd versie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
XanderDrake schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:50:
SteamOS is nog steeds van Valve alleen en Windows is niet ideaal.
Met alles wat je zei eens behalve dit. Volgens mij was het juist Valve's intentie dat andere fabrikanten ook Steam os zouden gaan gebruiken. Zelfs als het nog niet publiek verkrijgbaar is denk ik dat als een andere fabrikant contact opneemt met Valve dat ze echt wel samen willen werken om het mogelijk te maken. Valve heeft niet de ambitie om op hardware gun geld te verdienen maar wil zoveel mogelijk verdienen met de verkoop van software in Steam. En vanuit dat punt bezien is het alleen maar positief als er concurrenten komen met hun software er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hebben hier mensen horizon zero dawn geprobeerd? Ik heb de plunge net genomen met 50% korting en ben zwaar onder de indruk! Super mooie game, maar draait ooit gewoon voortreffelijk op 70% power cap en 30fps limit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fucitol
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 14:44
Ik heb hem geïnstalleerd staan maar nog niet geprobeerd; nog voldoende andere dingen te doen. Hoor het graag of je ook ver in de game komt want er zijn mogelijk wat problemen na een uurtje of 10 spelen geloof ik? Geen idee of dat is opgelost, maar begint met artefacten en eindigt met crashes van de SD.

Had Dark Souls 2 in mijn Steam library (geen idee hoe die er in komt, heb regelmatig een keer een Humble bundle o.i.d. aangeschaft) en nu eigenlijk wel erg benieuwd naar Elden Ring. Zou eerst graag ook Dark Souls 3 willen doen maar daar vragen ze nu nog gewoon €60 voor, daar wacht ik wel even mee tot een sale. DS2 speelt in ieder geval erg lekker, zowel op 40 als 60 FPS.

Nog wel even een vraagje hierover, ik heb hem ook even op een monitor gespeeld met een Xbox controller, maar dan is de resolutie alsnog niet in te stellen voorbij 1280x800. Ik snap dat 1080p echt een stuk minder gaat werken maar kan het nu niet proberen zo lijkt het. Geprobeerd zowel met eerst HDMI aansluiten voor het spel te starten als daarna, lukt niet..

Nog één vraagje dan, ik merk ook dat de temperaturen echt flink oplopen soms. Heb onlangs rFactor 2 geprobeerd (not verified) en die loopt erg goed. Zie alleen wel temperaturen tot boven de 90C wat ik best hoog vind. Verbruikt dan ongeveer 22W. Flink blazen en fluiten en dan krijgt hij hem wel weer zo rond de 85C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Medic schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:36:
Saint Row the Third of de Remasterd versie?
Originele versie.
HTT-Thalan schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:17:
Hebben hier mensen horizon zero dawn geprobeerd? Ik heb de plunge net genomen met 50% korting en ben zwaar onder de indruk! Super mooie game, maar draait ooit gewoon voortreffelijk op 70% power cap en 30fps limit.
Ik speel hem op PC, op ultra@1440p@32 inch@HDR. Ik wil dit belangrijke spel graag in volle glorie meemaken, het is zo mooi. Echt een aanrader d:)b
Finraziel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:07:

Met alles wat je zei eens behalve dit. Volgens mij was het juist Valve's intentie dat andere fabrikanten ook Steam os zouden gaan gebruiken. Zelfs als het nog niet publiek verkrijgbaar is denk ik dat als een andere fabrikant contact opneemt met Valve dat ze echt wel samen willen werken om het mogelijk te maken. Valve heeft niet de ambitie om op hardware gun geld te verdienen maar wil zoveel mogelijk verdienen met de verkoop van software in Steam. En vanuit dat punt bezien is het alleen maar positief als er concurrenten komen met hun software er op.
Het is natuurlijk ook een goede manier van Valve om Steam aan te bieden op meer platformen en systemen. Maar persoonlijk zie ik andere producenten (met name uit China) niet allerlei Linux drivers en configuraties maken.
Waarom denk jij dat de Arch distro en SteamOS nog niet beschikbaar zijn gemaakt? (Eerlijke vraag)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

XanderDrake schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:03:
[...]

Originele versie.

[...]

Ik speel hem op PC, op ultra@1440p@32 inch@HDR. Ik wil dit belangrijke spel graag in volle glorie meemaken, het is zo mooi. Echt een aanrader d:)b
Zo'n scherm heb ik ook op de pc, maar ik wilde heel graag een unieke deck game vinden - ik heb dat ding gekocht maar er stonden tot noch toe alleen games op die ik al had (en vaak grijs gespeeld) dus ik deed er nog niet veel mee. En ondanks het bescheiden formaat weet het scherm en geluid toch wel indruk te maken. Ik wilde iets wat ik alleen daarop speel en nog niet eerder heb gedaan zodat het ook makkelijker wennen is aan de controls.

Ik heb stardew valley er ook bij gehaald voor een beetje afwisseling. De intro daarvan is me ook goed bevallen maar na een kwartier spelen kreeg de game een ctd ondanks de great on deck rating.
Het is natuurlijk ook een goede manier van Valve om Steam aan te bieden op meer platformen en systemen. Maar persoonlijk zie ik andere producenten (met name uit China) niet allerlei Linux drivers en configuraties maken.
Waarom denk jij dat de Arch distro en SteamOS nog niet beschikbaar zijn gemaakt? (Eerlijke vraag)
Ik denk dat, net als bij Apple, het stukken eenvoudiger is om het bij een zeer beperkte hardware selectie te houden. Focus hierop maakt de ervaring beter denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-05-2022 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:03:
[...]
Mwa, daar heb ik me niet echt op ingelezen of zo... Maar ik kan me goed voorstellen dat ze voor nu willen focussen op het os zo goed mogelijk maken voor de Steam deck zelf. Gaan ze het os verder beschikbaar maken dan moeten ze het voor veel meer hardware goed hebben werken en daar ligt nu de focus niet op.

Maar ik denk dus dat het wel een ander verhaal zou zijn als een fabrikant echt het os mee zou willen gaan leveren op een deck achtig apparaat. Sowieso is het dan natuurlijk ook nog steeds makkelijker om één extra configuratie te ondersteunen dan praktisch alle mogelijke configuraties wat ze min of meer moeten doen voor een publieke release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 09:17
XanderDrake schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:50:
[...]

Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen met de Steam Deck 2, om wel de volgende redenen:
  • De Deck AMD Apu is een custom chip, en veel van de hardware is custom made. In het gehele apparaat zit behoorlijk wat R&D budget. Ze hebben specifiek deze opzet gekozen, zonder differentiatie van chip bijvoorbeeld, om alles op een zon grote schaal mogelijk te produceren. Op die manier kunnen ze r&d terugverdienen.
  • Gezien we nog een half jaar pre-orders om door te lopen, denk ik dat ze nog lang niet van de productie lijn gaan afstappen. Concurrenten produceren op veel kleinere schaal, en moeten dus na elke batch kijken of ze door willen gaan of overstappen op een nieuwe SoC. Zij itereren sneller maar da's geen groot voordeel; puur omdat ze alles zo duur verkopen, kunnen ze winst maken. Valve kan juist nu productie optimaliseren voor lagere kosten.
  • AMD 6000 Apus zijn niet veel beter dan de de huidige Deck Apu in deze form factor; de gpu is allebei RDNA2.0 en de nieuwe CPU is sneller maar heeft meer oppervlak en vaak meer verbruik. Weinig reden om nu al een Deck Pro of 2 op te zetten, niet veel performance winst voor extra hitte en kortere accu tijden.
  • Valve is een software bedrijf. Ik denk dat ze eerst nog meer uit de originele Deck willen halen via updates voor ze een nieuw model uitbrengen.
  • Ik denk dat juist een goedkopere Deck 128GB in fysieke winkels en externe webshops de juiste strategie op middellange termijn is voor Valve: markt voor Steam op een unieke manier vergroten met mensen die normaal geen PC zouden kopen.
Ik verwacht wel een nieuwe Deck als er 4nm of 3nm chips uitkomen. Ik ben niet overtuigd dat de huidige switch naar 5nm de juiste verbeteringen qua IPC of perf/watt met zich mee brengen om echt een betere Deck te maken. Das dan ongeveer 2024-2025.

Concurrentie tot die tijd wordt interessant, maar niet op prijs of grote schaal beschikbaarheid. Misschien kan GPD een alternatief uitbrengen met een AMD 6000 of 7000 in 2023 voor 650-700$? SteamOS is nog steeds van Valve alleen en Windows is niet ideaal.
Helemaal eens. De winst van de nieuwe chips in de meeste games zal minimaal zijn t.o.v. de huidige steam deck chip. Het enige wat ik me kan voorstellen is een nog wat duurder topmodel met 1TB opslag een LED scherm en misschien een grotere Batterij. Alle kerneigenschappen (resolutie en GPU/CPU chip) zie ik op korte termijn geen stap maken. De komende 2 jaar denk ik dat de competitie op handhelds niet veel verder komt dan een minimale prestatieverbetering voor prijzen 2 tot 3 keer zo hoog als de Deck. Dat maakt de Steam Deck voor de komende jaren een aantrekkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NullZer0
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:34
The Zep Man schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:41:
[...]

Ik ben benieuwd waar die vertraging vandaan komt. Is het de Deck zelf (bij. vertraging in video encoding proces) het (draadloze) netwerk, of de ontvanger (Steam Link apparaat, Android TV mediaspeler, Raspberry Pi, ...)?
Ik heb nog geen Steam Deck, maar inhakend hierop: In mijn situatie kon ik op een Android TV met Steam Link app totaal niet lekker spelen. Ook vertraging die te groot was om lekker te spelen. Had echter nog een Steam Link liggen (dan maar geen 4K ;() maar dat werkte wel prima. Zal echt aan je TV liggen of je er ook last van hebt, maar kan mij voorstellen dat een dedicated apparaat altijd beter is voor game(streaming).

Edit: Oh ja, wifi/kabel maakt weinig verschil. Steam Deck uiteindelijk wel via kabel aangesloten, maar initiële test op wifi werkte ook prima. TV heeft slechts 100mbps aansluiting, dus dat überhaupt niet geprobeerd; 5GHz is dan toch sneller aangezien de TV naast de router staat.

[ Voor 17% gewijzigd door NullZer0 op 30-05-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:33
Bij streamen van games gaat het vooral om de latency, de doorvoer van 100 mbit is meer dan genoeg. Bedraad zal vrijwel altijd een lagere latency hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dhrto schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:09:
Bij streamen van games gaat het vooral om de latency, de doorvoer van 100 mbit is meer dan genoeg. Bedraad zal vrijwel altijd een lagere latency hebben.
Ja... Maar dat hoeft ook weer niet zoveel verschil te geven. Als ik hier even een speedtest doe vanaf mijn telefoon die verbonden is met mijn mesh WiFi die eerst van de telefoon naar de satelliet gaat, dan van satelliet naar mesh basis (draadloos) en dan bedraad door naar het modem en het internet op... Dan kom ik op een ping van 8 ms. Misschien was dat 5 geweest vanaf mijn vast rechtstreeks op het modem aangesloten pc. Die paar milliseconden gaan het verschil niet maken.

Maar een WiFi netwerk is wel veel gevoeliger voor verstoringen en het is een gedeeld netwerk (dus als er meer apparaten actief zijn kan dat de verbinding verslechteren). Ook hangt het natuurlijk af van de kwaliteit van je WiFi apparatuur. Dus bedraad is eigenlijk altijd goed terwijl WiFi makkelijker slecht kan zijn. Maar dat hoeft zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moonlight streamt anders prima naar een mobiel apparaat. Wifi zorgt hier voor de enkele micro haperingen die ik bij bedraad niet merk. Moonlight heeft maar een fractie van de latency wat Steam link heeft.

Moonlight via wifi is nog steeds veeeeel beter dan steam link over ethernet. Het zit echt in de brakke software van Valve helaas. Latency van Steam Link is echt te hoog als je ooit moonlight hebt geprobeerd.

Let er wel op dat decoding heel erg bepalend is. Op een Nvidia Shield of Steam Deck heb je echt geen merkbare lag. Op een goedkoop chinees Android kastje is er flink lag door de brakke decoders. Dat zal voor Steam Link ook gelden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Rhaegar1 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:57:
Helemaal eens. De winst van de nieuwe chips in de meeste games zal minimaal zijn t.o.v. de huidige steam deck chip. Het enige wat ik me kan voorstellen is een nog wat duurder topmodel met 1TB opslag een LED scherm en misschien een grotere Batterij. Alle kerneigenschappen (resolutie en GPU/CPU chip) zie ik op korte termijn geen stap maken. De komende 2 jaar denk ik dat de competitie op handhelds niet veel verder komt dan een minimale prestatieverbetering voor prijzen 2 tot 3 keer zo hoog als de Deck. Dat maakt de Steam Deck voor de komende jaren een aantrekkelijke keuze.
Inderdaad, een ander scherm zou wel een goede zijn: het huidige scherm is niet om naar huis over te schrijven qua felheid (soms vind ik het slecht leesbaar zelfs als ik binnen zit!), plus het is makkelijk te vervangen in het productie proces.

Qua goedkope concurrentie is er ineens veel beweging in de Handheld PC markt, net nadat ik gepost heb dat ik niet echt concurrentie verwacht :+ bijvoorbeeld deze Ayn Loki.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/yCAO_vPBDxHNJJkee08hs-nYlOQ=/0x0:1080x610/920x613/filters:focal(454x219:626x391):format(webp)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/70920759/ayn_loki_handheld_windows.0.jpg

Als ik dit zo zie, denk ik: too good to be true. Die hele Ryzen 5 6000 serie is nog niet eens uit en nu al anticiperen op dit soort lage prijzen? Ook, Intel Alder Lake voor 299$ Riiiiiiight, de goedkoopste core i3 Alder Lake laptop momenteel is al €900+, en low powered Alder lake Pentiums zijn nog nergens te vinden.
Tevens, voor die prijs, er moet ergens op beknibbelt zijn. Of behuizing, of accu, of koeling, of scherm.

Of dit zijn early-bird pre-order prijzen, dat kan ook. Een realistische MRSP lijkt me $500 voor de Intel en $650 voor de AMD versie, als ze al ooit leverbaar worden. Voor de rest ziet hij er wel lekker compact uit.

En op de frontpage was deze Aya Neo Air te vinden.
Op zich een mooi compact ding. Maar concurrend met de Steam Deck vind ik hem niet, oude Vega gpu, erg CPU heavy en de accu is veelste klein. Misschien goed voor een niche zoals PS3 emulatie?

[ Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 30-05-2022 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
liliputing geeft aan dat het om een Intel Pentium Gold 8500 processor met de bijbehorende iGPU zou gaan.

Dat is toch wel nauwelijks vergelijkbaar met de entry-level Steam Deck qua CPU/GPU.
Ik maak mij er nog even geen zorgen over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

XanderDrake schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:01:

Inderdaad, een ander scherm zou wel een goede zijn: het huidige scherm is niet om naar huis over te schrijven qua felheid (soms vind ik het slecht leesbaar zelfs als ik binnen zit!), plus het is makkelijk te vervangen in het productie proces.
Op welke versie is dat? Ik heb het etched scherm en vind hem plenty fel, ik speel wel altijd op maximale brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Is hier toevallig iemand die ook Dota speelt die mij wil laten weten hoe dat draait wanneer je de Steam Deck docked gebruikt? Pretty please O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

JJerome schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:37:
Is hier toevallig iemand die ook Dota speelt die mij wil laten weten hoe dat draait wanneer je de Steam Deck docked gebruikt? Pretty please O+
Wat voor dock, en wat eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
HTT-Thalan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:47:
[...]

Wat voor dock, en wat eraan?
Docked als in; met toetsenbord, muis & monitor. Of de performance goed genoeg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:33
Net zo goed als in handheld mode... Want er zit geen verschil in beide (het is geen Nintendo Switch). Wel dezelfde resolutie aanhouden dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
HTT-Thalan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:31:
[...]

Op welke versie is dat? Ik heb het etched scherm en vind hem plenty fel, ik speel wel altijd op maximale brightness.
64Gb versie heb ik, dus normaal scherm. Misschien maakt het etchen toch uit, maar ik heb het dus niet over direct zonlicht. Ik speelde ook een donker spel.

Er komen steeds meer Deck Plugins uit. Voor mij zit er nog geen killer app tussen, maar het wordt wel steeds nuttiger. Bijvoorbeeld deze; een Deck Plugin voor je batterij. Op zich hebben we genoeg batterij stats mbt de Deck in het standaard menu, maar een dit dat er mist is Battery Health/Capacity:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/qeov7j5r0p191.png?width=772&format=png&auto=webp&s=9e074ee9e95b23e1a43dbfd040436566636c7c35

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bioshock is nu gratis in de Epic store, als iemand nog een goed Steam Deck spel zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tadango schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:29:
Bioshock is nu gratis in de Epic store, als iemand nog een goed Steam Deck spel zoekt :)
Om er zelf op te knutselen via proton bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Om er zelf op te knutselen via proton bedoel je?
? Gewoon de heroic app installeren en koppelen aan je Epic account. Geen geknutsel nodig, zit ingebouwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik krijg als het goed is binnenkort mijn Deck binnen. Iemand een lijstje met dingen die ik moet checken zodat alles goed werkt?

Ik heb het volgende lijstje op basis van verhalen die ik heb gelezen.

- Fan
- Sticky B button
- Trackpad haptics en klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 18:14
XanderDrake schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:01:
[...]

Qua goedkope concurrentie is er ineens veel beweging in de Handheld PC markt, net nadat ik gepost heb dat ik niet echt concurrentie verwacht :+ bijvoorbeeld deze Ayn Loki.
[Afbeelding]

Als ik dit zo zie, denk ik: too good to be true. Die hele Ryzen 5 6000 serie is nog niet eens uit en nu al anticiperen op dit soort lage prijzen? Ook, Intel Alder Lake voor 299$ Riiiiiiight, de goedkoopste core i3 Alder Lake laptop momenteel is al €900+, en low powered Alder lake Pentiums zijn nog nergens te vinden.
Tevens, voor die prijs, er moet ergens op beknibbelt zijn. Of behuizing, of accu, of koeling, of scherm.

Of dit zijn early-bird pre-order prijzen, dat kan ook. Een realistische MRSP lijkt me $500 voor de Intel en $650 voor de AMD versie, als ze al ooit leverbaar worden. Voor de rest ziet hij er wel lekker compact uit.

En op de frontpage was deze Aya Neo Air te vinden.
Op zich een mooi compact ding. Maar concurrend met de Steam Deck vind ik hem niet, oude Vega gpu, erg CPU heavy en de accu is veelste klein. Misschien goed voor een niche zoals PS3 emulatie?
Zowel de Alder Lake Celeron 7300 waar de Mini op gebaseerd is en de 6000 series van de Loki (Max) zijn in Q1 gelanceerd? Wellicht niet in de aantallen beschikbaar waar een HP of Lenovo op zitten te wachten (zijn sowieso altijd laat met laptops als er geen Intel badge op zit) maar prima in aantallen voor partijen zoals AYN. Verwacht de Loki overigens niet eerder dan Q4. Daarnaast zijn de prijzen ex btw, import en transport.

Verder leveren ze met Odin wat ze gezegd hebben (IGG batch wordt op het moment uitgeleverd, 100-200 per dag, retail per augustus) en iedereen die dat ding in z'n hand heeft gehad is er lovend over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
sassymousasi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:22:
Ik krijg als het goed is binnenkort mijn Deck binnen. Iemand een lijstje met dingen die ik moet checken zodat alles goed werkt?

Ik heb het volgende lijstje op basis van verhalen die ik heb gelezen.

- Fan
- Sticky B button
- Trackpad haptics en klik
Fan noise kun je helaas niet veel aan doen; het komt er op neer dat er twee typen zijn, en het is een beetje een loterij welke je hebt.

Vooral de B-button, trackpads, stick drift, algehele gaarheid/instabiliteit, eventuele krassen op/onder het scherm komen volgens mij wel eens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
jaquesparblue schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:01:
[...]

Zowel de Alder Lake Celeron 7300 waar de Mini op gebaseerd is en de 6000 series van de Loki (Max) zijn in Q1 gelanceerd? Wellicht niet in de aantallen beschikbaar waar een HP of Lenovo op zitten te wachten (zijn sowieso altijd laat met laptops als er geen Intel badge op zit) maar prima in aantallen voor partijen zoals AYN. Verwacht de Loki overigens niet eerder dan Q4. Daarnaast zijn de prijzen ex btw, import en transport.

Verder leveren ze met Odin wat ze gezegd hebben (IGG batch wordt op het moment uitgeleverd, 100-200 per dag, retail per augustus) en iedereen die dat ding in z'n hand heeft gehad is er lovend over..
Als ik Taki Udon mag geloven heeft hij een klein jaar moeten wachten voor hij info kon geven over de Odin (de eerste keer dat ik van de Odin hoorde was augustus 2021!) en die heeft een stockoude chipset. Goed dat deze nu uitgeleverd wordt en positief wordt bevonden, maar ik moet het nog allemaal zien bij elkaar komen voor de Loki.

God of War heeft een FSR 2.0 update gekregen, hell yeah! Bij de eerst volgende Steam Sale ga ik deze halen, specifiek voor de Deck *O*

[ Voor 14% gewijzigd door XanderDrake op 01-06-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Tadango schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:05:
Hoe werkt wifi bij iedereen? Ik heb hier een continu wegvallende verbinding. Downloaden gaat prima maar tijdens het spelen of gewoon in het menu zie je heel erg vaak dat er geen verbinding is. Even naar het wifi menu en de verbinding is weer actief. Ook krijg ik regelmatig een melding dat cloud sync niet gelukt is edg, of werkt een zoek opdracht in discover of google niet. Ook krijg ik bij het opstarten 4 foutmelding regels boven in beeld. Daarnaast werkt een externe hdmi monitor niet na loskoppelen totdat ik hem afsluit, een reboot is niet voldoende. Ik denk dat ik hem opnieuw ga installeren want iets lijkt me niet goed.....
Ik heb ook problemen met de wifi, heb jij er ooit een oplossing voor gevonden? Ik heb power saving voor wifi al uitgezet in developer options maar het lijkt niet echt te werken.

Regelmatig geeft mijn Steam Deck de melding dat hij de Steam servers niet kan bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heeft er iemand al ervaring met de dynamic cloud save functionaliteit?
Waar je, je steam deck afsluit en op je pc verder speelt oid?

Ben op zoek naar welke games hier support voor bieden.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Ik heb ook problemen met de wifi, heb jij er ooit een oplossing voor gevonden? Ik heb power saving voor wifi al uitgezet in developer options maar het lijkt niet echt te werken.

Regelmatig geeft mijn Steam Deck de melding dat hij de Steam servers niet kan bereiken...
Powersave uit en het werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Tadango schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:55:
[...]

Heeft het zich vanzelf opgelost dan? De problemen die je eerder omschreef heb ik namelijk ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:08
Probeer Outrun 2006 toe te voegen als non steam game en als ik naar de folder navigeer zie ik helemaal geen bestanden (via Dolphin natuurlijk wel). Ik zoek met All files.

Op Reddit stond dat je dan GameFiles moet intypen bij File name en dan open, maar ook dat levert niets op. De uitgepakte folder staat in downloads voor als dat nog iets uit maakt.

Iemand een idee? Heb al verschillende applicaties zo toegevoegd en ik zie niet in wat ik fout doe :?

Edit : Heb de PSP en PS2 versie al running, maar ik wil kijken welke versie het beste is :+

[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 01-06-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Op dit moment ben ik bezig om TES Daggerfal Unity variant draaiend te krijgen op de Deck. Dit is gelukt, maar wat ik eigenlijk nog zou willen is om dit automatisch te laten doen door iets van een batch bestand oid. Meer om anderen te helpen. Nu zijn er onderdelen zoals controller instellingen etc waarvan ik denk dat dat niet automatisch gaat en het downloaden van de 2 zip bestanden, maar dat is dan niet zo'n groot probleem.
Maar goed, dat is meer een Linux ding en daar moet ik gewoon nog tijd voor vrij maken.

Ander ding met emulatoren is dat ik eigenlijk met een druk op de knop de saves over wil zetten naar mijn server zodat ik op de pc wellicht ook verder kan spelen, maar wellicht moet ik dat met Syncthing gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Arunia schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:06:
Op dit moment ben ik bezig om TES Daggerfal Unity variant draaiend te krijgen op de Deck. Dit is gelukt, maar wat ik eigenlijk nog zou willen is om dit automatisch te laten doen door iets van een batch bestand oid. Meer om anderen te helpen. Nu zijn er onderdelen zoals controller instellingen etc waarvan ik denk dat dat niet automatisch gaat en het downloaden van de 2 zip bestanden, maar dat is dan niet zo'n groot probleem.
Maar goed, dat is meer een Linux ding en daar moet ik gewoon nog tijd voor vrij maken.

Ander ding met emulatoren is dat ik eigenlijk met een druk op de knop de saves over wil zetten naar mijn server zodat ik op de pc wellicht ook verder kan spelen, maar wellicht moet ik dat met Syncthing gaan doen.
Wat je hier omschrijft klinkt als Lutris :P
kaasszje schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:50:
Heeft er iemand al ervaring met de dynamic cloud save functionaliteit?
Waar je, je steam deck afsluit en op je pc verder speelt oid?

Ben op zoek naar welke games hier support voor bieden.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, maar ikzelf heb echt "PC games" en "Deck games", dus cross save is niet echt nodig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:57:
[...]

Heeft het zich vanzelf opgelost dan? De problemen die je eerder omschreef heb ik namelijk ook :(
Wifi power savings uit loste het direct op voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:55:
Let op dat powersave uitschakelen met name nut heeft als je problemen hebt met Wi-Fi op 5 GHz. Het meest bekende probleem is dat de verbinding na 30 seconden volledig wegvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:12:
[...]
Let op dat powersave uitschakelen met name nut heeft als je problemen hebt met Wi-Fi op 5 GHz. Het meest bekende probleem is dat de verbinding na 30 seconden volledig wegvalt.
Bij mij ging het juist om het continu uitschakelen van wifi tijdens idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:32:
Bij mij ging het juist om het continu uitschakelen van wifi tijdens idle.
Apart. Ik had het bij idle en bij downloads. Niets zo demotiverend als je een download start met een goede snelheid, die kort daarna instort naar 0 bytes/sec. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:33:
[...]

Apart. Ik had het bij idle en bij downloads. Niets zo demotiverend als je een download start met een goede snelheid, die kort daarna instort naar 0 bytes/sec. :P
Snelheid is nog steeds niet stabiel hier maar de downloads stoppen slechts af en toe, en gaan meestal ook vanzelf weer verder. Dit lijkt geen probleem van wifi, daar heb ik nooit problemen mee met online of streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ondertussen heeft Valve m'n RMA deck al sinds maandag (volgens DHL), status staat nog steeds op "Valve is waiting for your return", ik vraag me af waarom het zo lang moet duren om een pakje open te maken en een barcode te scannen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-08 23:14
Heeft er iemand ervaring met het installeren van de Heroic Bash Launcher? Ik heb al meerdere keren geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:23
Voor mensen die Diablo Immortal morgen willen spelen op de Steam Deck:

1. Log in op Battle.net
2. Ga naar: https://eu.battle.net/support/en/article/7656
3. Verander je regio met VPN naar bijvoorbeeld Engeland of een Europees land
4. Ga naar https://diabloimmortal.blizzard.com/en-gb/#preregister
5. Download de installer
6. Voeg de installer toe aan Steam als een non-Steam game
7. Ga naar de instellingen in Steam en forceer proton 7.x
8. Start de installer en installeer de game in de gewenste map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:28

Mauz1978

Console War Veteran

Evernote schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:47:

1. Log in op Battle.net
5. Download de installer
Ik moet vervolgens een ID uploaden naar ze. Maar heb het idee dat het registreren met alleen een VPN al werkt.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Zonder VPN registreren lukt blijkbaar ook gewoon. Ik gind gelijk naar die link en kon registreren

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
NosferatuX schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:48:
Zonder VPN registreren lukt blijkbaar ook gewoon. Ik gind gelijk naar die link en kon registreren
Maar staat de game ook al in je Battle.net account en kun je pre-loaden?

Edit:
Ter verduidelijking ik heb de game geïnstalleerd staan en kan (mits Blizzard geen IP blokkade heeft) de game dus spelen zodra de servers live zijn.

Het registeren an sich is niet zo boeiend en werkt ook zonder VPN maar dit voegt de game niet toe aan je account..

[ Voor 35% gewijzigd door Evernote op 02-06-2022 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Evernote schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:47:

1. Log in op Battle.net
5. Download de installer
Hmm, werkt dit ook met Starcraft (II)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Yzord schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 04:05:
[...]

Hmm, werkt dit ook met Starcraft (II)?
Waarschijnlijk wel, er zijn diverse video’s te vinden op YouTube waarbij mensen StarCraft II op een Steam Deck spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Van de frontpage: Valve stelt de Dock nu voor een onbepaalde tijd uit.

Ik vind het opvallend dat de Decks blijven geshipped worden op hetzelfde tempo terwijl de technisch minder complexe Docks nu uitgesteld worden. Jammer, maar persoonlijk maakt het mij niet uit. Ik gebruik de Deck alleen mobiel en zou anders een goedkope USB C hub gebruiken als ik bepaalde functionaliteit zoek.

Hoe zien jullie dit? Zijn er dingen die de Steam Dock gaat doen die andere hubs of docks niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:55:

Ik vind het opvallend dat de Decks blijven geshipped worden op hetzelfde tempo terwijl de technisch minder complexe Docks nu uitgesteld worden. Jammer, maar persoonlijk maakt het mij niet uit. Ik gebruik de Deck alleen mobiel en zou anders een goedkope USB C hub gebruiken als ik bepaalde functionaliteit zoek.

Hoe zien jullie dit? Zijn er dingen die de Steam Dock gaat doen die andere hubs of docks niet kunnen?
Het enige wat de SDD toevoegt is een mooie houder / de juiste vorm. Verder voegt het functioneel niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
XanderDrake schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:55:

Ik zou mijn deck op een gewone HP USB-C dock aan willen sluiten. Dat zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Ik heb de Deck binnen. Het enige wat ik nu merk is dat de Deck niet stabiel ligt. Kleine wiebeling erin.

Geen sticky B button
Haptics lijken goed en gelijk aan beide kanten
Geen klikkende haptics
Sticks lijken niet aan te lopen

Fan heb ik nog niet kunnen testen hij is nog bezig met setup

Vergeet ik dan nog iets? Stuur hem het liefst ASAP weer terug als er wat aan mankeert.

Qua fan lijkt het niet de fluitende te zijn. Hij ging net ff kort krachtig aan maar klonk als een laptop, geen whine erin lijkt het. Fingers crossed als ik zo even iets zwaars aanzet.

EDIT: Nu ik hem even heb gebruikt, volgens mij heb ik een normaal scherm ipv een 512GB speciaal scherm 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zB987nV.jpg

is dit een edged?

[ Voor 57% gewijzigd door sassymousasi op 02-06-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
De Deck wordt steeds nauwkeuriger weergegeven in de Steam Hardware Surveys. In die van mei is het OS "SteamOS Holo" opgenomen, en momenteel heeft die categorie 5% van alle Linux systemen in de afgelopen maand.
Gezien de 1.12% Linux usage binnen Steam gebruik, hebben we het over een 75.000 Decks die op deze versie van SteamOS zitten en op het juiste moment aan stonden vorige maand. Dus das niet 100% van alle Decks, maar wel een flink deel waarschijnlijk :)
Skywalker27 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:57:
Ik zou mijn deck op een gewone HP USB-C dock aan willen sluiten. Dat zou mooi zijn.
Heb je dit al geprobeerd, maar het werkt niet?

Holy moly, er zijn maar liefst 20 Decks beschikbaar op de V&A. Iemand die niet wil wachten tot einde van dit jaar, sla je slag zou ik zeggen :)

[ Voor 30% gewijzigd door XanderDrake op 02-06-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:47:
Holy moly, er zijn maar liefst 20 Decks beschikbaar op de V&A. Iemand die niet wil wachten tot einde van dit jaar, sla je slag zou ik zeggen :)
Ja, bedankt voor de heads up :) Ik verwacht vanavond de 2e te kunnen bestellen (voor de rest van het gezin) maar denk dat ze er weinig gebruik van gaan maken.... straks raak ik hem aan de straat stenen niet meer kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Bloodhoundje schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:50:
Zo, vandaag mijn 14€ kostende usb-c ethernet adapter binnen. Gelijk aan de steamdeck gehangen en mijn downloads gaan nu ipv met 3Mbit lekker met 12Mbit, max van mijn lijntje. Dat scheelt aanzienlijk met al die grote games :Y) . Nu kan ik iig voorlopig voort en rustig wachten tot de officieele dock ter beschikking komt. :)
Welke ethernet adapter heb je gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Skywalker27 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Ik heb hier zo'n run-of-the-mill Dell USB-C dock liggen (pricewatch: Dell WD15 dock 180W (452-BCCW)) en dat werkt prima met de Deck. Ook mijn portable A-Konic USB-C dockje met HDMI en Ethernet e.d. aan boord werkt er prima op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@sassymousasi Volgens mij is dat gewoon het scherm voor de 512GB versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

"etched"

scherm is bewerkt zodat je minder glare hebt in de zon. En dat werkt op zich wel, maar in de volle zon zitten is ook niet bevorderlijk voor de temperatuur in de case me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:37:
[...]

"etched"

scherm is bewerkt zodat je minder glare hebt in de zon. En dat werkt op zich wel, maar in de volle zon zitten is ook niet bevorderlijk voor de temperatuur in de case me dunkt.
Het gaat om veel meer dan in de zon zitten. Een lamp achter je is met een normaal scherm heel erg irritant, net als een licht koepel in het dak edg. Met een normaal scherm wil je altijd een donker omgeving in de reflectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tadango schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:47:
[...]

Het gaat om veel meer dan in de zon zitten. Een lamp achter je is met een normaal scherm heel erg irritant, net als een licht koepel in het dak edg. Met een normaal scherm wil je altijd een donker omgeving in de reflectie.
Goed punt. Ik heb er een dus ik maak me niet druk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 09:13

Niet voor deze prijzen. Ik heb enkel een 64GB nodig, zou er op dit moment nog wel 500 voor willen betalen, max. Maar kom de zome wel door met mijn Vita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
maartend schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:36:
[...]

Niet voor deze prijzen. Ik heb enkel een 64GB nodig, zou er op dit moment nog wel 500 voor willen betalen, max. Maar kom de zome wel door met mijn Vita.
Als er zoveel aanbod is, is er vast ook iets te onderhandelen over de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Hoe graag ik er ook één wil, scalpen ga ik niet belonen. Ik wacht wel tot eind deze zomer ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
Ok ik voel mij vies. Na een uur of 5 kloten met SteamOS heb ik er Windows opgegooid. Binnen een uur alle games werkend die ik wilde en het werkt gebruiksvriendelijker dan SteamOS.

Ik kom wel weer terug over een versie of 5 😂

Alleen heel jammer dat ik die functies zoals 40hz mis. Maja dat is dan maar even zo.

[ Voor 16% gewijzigd door sassymousasi op 02-06-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 09:13
XanderDrake schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Als er zoveel aanbod is, is er vast ook iets te onderhandelen over de prijs ;)
64GB wer laatst nog 650 voor gevraagd. Mijn max 500 kwam niet eens in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
sassymousasi schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:14:
Ok ik voel mij vies. Na een uur of 5 kloten met SteamOS heb ik er Windows opgegooid. Binnen een uur alle games werkend die ik wilde en het werkt gebruiksvriendelijker dan SteamOS.

Alleen heel jammer dat ik die functies zoals 40hz mis. Maja dat is dan maar even zo.
Heb hem net te koop gezet met zelfde reden. Hoewel ik het uitvogel aspect geweldig vind heb ik helaas niet meer de tijd als student om eens een dagje te pielen om dingen werkzaam te krijgen. Wel echt jammer. Leukste gadget die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verkrijgen van een Deck kan beter in dit topic besproken worden:

Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Dat houdt dit topic schoner voor de mensen die inhoudelijk over het apparaat willen discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:24:
[...]

Heb hem net te koop gezet met zelfde reden. Hoewel ik het uitvogel aspect geweldig vind heb ik helaas niet meer de tijd als student om eens een dagje te pielen om dingen werkzaam te krijgen. Wel echt jammer. Leukste gadget die ik heb gehad.
Goh, misschien heb ik geluk, of ben ik minder kritisch in welke games ik wil spelen, maar ik ben gewoon aan het gamen en nauwelijks uit aan het vogelen. Alleen bij Borderlands 3 een klein beetje.

Verder geen kritiek hoor, snap het helemaal, het is alleen een heel andere ervaring dan ik heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Finraziel schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:04:
[...]

Goh, misschien heb ik geluk, of ben ik minder kritisch in welke games ik wil spelen, maar ik ben gewoon aan het gamen en nauwelijks uit aan het vogelen. Alleen bij Borderlands 3 een klein beetje.

Verder geen kritiek hoor, snap het helemaal, het is alleen een heel andere ervaring dan ik heb :)
Denk dat men gewoon een zakcentje wil verdienen..

Ik ben ook meer aan het gamen dan dat ik dingen aan het instellen of uitvogelen ben. (Dat is bij m’n PC wel anders)

Er staan ook zoveel tutorials online dat iets als Battle.net of Heroic launcher installeren echt een eitje is.

Dus ik sluit me volledig aan bij jou wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Evernote schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:00:
[...]

Denk dat men gewoon een zakcentje wil verdienen..

Ik ben ook meer aan het gamen dan dat ik dingen aan het instellen of uitvogelen ben. (Dat is bij m’n PC wel anders)

Er staan ook zoveel tutorials online dat iets als Battle.net of Heroic launcher installeren echt een eitje is.

Dus ik sluit me volledig aan bij jou wat dat betreft.
Wat bedoel je met zakcentje? Heb dat ding voor 700 gekocht en verkoop ik weer door voor minder. Misschien moet je iets minder snel klaar staan met je meningjes?

Ik geef juist aan dat ik t geweldig ding vind maar de tijd niet meer heb om bv emulators lekker te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
giantgiantus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:13:
[...]

Wat bedoel je met zakcentje? Heb dat ding voor 700 gekocht en verkoop ik weer door voor minder. Misschien moet je iets minder snel klaar staan met je meningjes?

Ik geef juist aan dat ik t geweldig ding vind maar de tijd niet meer heb om bv emulators lekker te laten werken.
https://www.emudeck.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Heb ik. Probeer maar eens primehack goed in te stellen. Of probeer dark moon maar eens te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxious
Nieuwe video van Valve:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:08
giantgiantus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:06:
[...]

Heb ik. Probeer maar eens primehack goed in te stellen. Of probeer dark moon maar eens te spelen.
Er zullen zeker uitzonderingen zijn, maar over het algemeen vind ik persoonlijk dat alles smooth werkt bij de Steamdeck. De emulators die ik vooral gebruik (cemu/dolphin/Duckstation) werken allemaal zo goed als vanzelf.

Verder duik ik eindelijk eens wat dieper in mijn 800 Steam games 8)7 en Uplay stond er ook zo op.

Maarja als je het gewoon niet voelt dan is het zo. Ook ik heb nog moeite om de aankoop te verantwoorden door de vele opties die ik al in huis heb. Aan de andere kant heb ik nog nooit een console verkocht (teveel moeite) dus deze zal ook wel blijven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online

In windows custom 40hz resolutie profiel maken en dmv vsync games daarop locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 18:26

Gewoon nieuwsgierig, wat werkte er precies niet voor je? Of bedoel je gewoon niet steam deck verified games werkend krijgen op een deck? Binnen Steam OS draait hier alles wat ik denk dat ik moet draaien. Anders kan ik mijn dual boot windows ook zelfs nog opstarten. Daarbij heb ik nog GFN, eventueel Stadia/MS Cloud Gaming - ik heb laatst op een hotspot bij Paal19 gewoon omdat het kan Cyberpunk 2077 ff een missie gedaan - dus middle of no-where gaming (hetzij je 4/5G prima is) kan perfect op dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
NosferatuX schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:33:
[...]

In windows custom 40hz resolutie profiel maken en dmv vsync games daarop locken.
Hoe doe je dat?
logix147 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 00:36:
[...]

Gewoon nieuwsgierig, wat werkte er precies niet voor je? Of bedoel je gewoon niet steam deck verified games werkend krijgen op een deck? Binnen Steam OS draait hier alles wat ik denk dat ik moet draaien. Anders kan ik mijn dual boot windows ook zelfs nog opstarten. Daarbij heb ik nog GFN, eventueel Stadia/MS Cloud Gaming - ik heb laatst op een hotspot bij Paal19 gewoon omdat het kan Cyberpunk 2077 ff een missie gedaan - dus middle of no-where gaming (hetzij je 4/5G prima is) kan perfect op dit ding.
Vooral idd games die geen ondersteuning hebben. League, PUBG, Hell Let Loose.

Moet wel zeggen dat ik zsm een dual boot erop zet zodat ik weer in SteamOS kan komen maar had geen hub dus moest even zo. Ben dus wel van plan om bijv. een Control of andere SP games via Proton te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Vraag & Aanbod is niet toegestaan op het forum, hoewel ik wel snap waar je vraag vandaan komt. Hiervoor kun je terecht in: https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 85% gewijzigd door BM op 03-06-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Laatst online: 29-04 09:29
Is er iemand hier die een test heeft gedaan betreft laadtijden? Of misschien ergens voorbij zien komen?

Je hebt volgens mij 5 bronnen waar je spellen vanaf kan spelen
- Interne SSD
- Micro SD kaart
- Externe/USBC ssd
- Via wifi, files op NAS bv
- Via LAN, files op NAS bv

Ben wel benieuwd naar de laadtijden van een spel tussen de verschillende bronnen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43
Heeft iemand hier wellicht goede ervaringen met een VPN service die werkt voor de steam deck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

sderooij schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:33:
Heeft iemand hier wellicht goede ervaringen met een VPN service die werkt voor de steam deck?
Elke VPN provider die je een OpenVPN profile geeft moet werken op de SD.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25

ap3nr0ts

hoi

Random vraag: hoeveel mensen hier hebben de Delta-fan en hun geluidsproductie gefixt met die tape-methode onder de achterkant of over de contactdraadjes van de fan heen?

https://www.reddit.com/r/...elta_fan_with_electrical/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:51:
Elke VPN provider die je een OpenVPN profile geeft moet werken op de SD.
Of een WireGuard profiel.
ap3nr0ts schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:16:
Random vraag: hoeveel mensen hier hebben de Delta-fan en hun geluidsproductie gefixt met die tape-methode onder de achterkant of over de contactdraadjes van de fan heen?
Geen idee. Daarvoor zou iemand iedereen in dit topic moeten vragen of zij die modificatie hebben uitgevoerd, en de antwoorden moeten aggregeren om zo tot een eenduidig antwoord te komen.

Een concretere tegenvraag:
Waarom wil je dit weten?

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 03-06-2022 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ap3nr0ts schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:16:

https://www.reddit.com/r/...elta_fan_with_electrical/
Leek even een verschil te maken maar je merkt er eigenlijk niets van. Ik denk dat dit helpt in de extreme gevallen, niet bij een lichte fluit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe Steam Deck update: External displays, controllers, and perf updates
  • Added Game Resolution setting to App Properties, allowing players to override the max display resolution for games, on a a per-game basis
  • Added mouse cursor (using right trackpad) for built-in web browser interactions when connected to an external display
  • Improved default aspect ratio behavior for external monitors - games will now default to 1280x800 for 16:10 external displays and 1280x720 for all other external displays
  • Improved UI performance in game carousels
  • Improved UI performance when connected to an external display
  • Improved controller order when using external gamepads to assign the controller slots by the order of input. This should help with compatibility in games which locked onto the Steam Deck controller.
  • Fixed 'Enable updated fan control' toggle not remembering its state across reboots
  • Fixed Bluetooth controllers not working on the lockscreen
  • Fixed some formatting issues on the Steam Deck Chord Summary page
  • Fixed issue preventing deletion of some controller layouts
  • Temporarily disabled adaptive brightness toggle, as it was causing performance and stability issues. Big thanks to the community for catching this weird bug - we're working on a fix for it now.
Eindelijk betere ondersteuning voor externe monitoren in gaming mode! _/-\o_

[edit]
Nieuwe functie werkt goed. Net een spel gespeeld op 'echt' 1920x1080. Netjes.

[edit2]
Werkt nog niet (goed) met non-Steam games. Optie ontbreekt daar in Properties (want geen General tabblad). Je kan non-Steam spellen in een andere resolutie draaien door eerst een Steam spel in de gewenste resolutie te starten en af te sluiten. Het lijkt er niet op dat de refresh rate vrij gekozen kan worden. 1080p en 2160p @ 60 Hz werkte voor mij, uiteraard met minder FPS dan 800p. :P

16:9 werkt nu goed op 16:9 monitoren.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 03-06-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43
EINDELIJK! Extern monitor werkt met de SD uit standby halen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

@The Zep Man Ik was vooral benieuwd naar ervaringen ja. Als ik de mijne heb en de Delta-fan, weet ik dan of het de moeite is om dat te doen of niet. :) Reddit is nogal een echo chamber, die ik wat minder serieus neem dan tweakers.

@Tadango En uiteindelijk weer weggehaald daarom of laten zitten? Ik denk dat als ik een Deck heb met die piep maar verder niks (ben wel echt gevoelig voor dat soort geluiden), ik liever wacht op dan maar een iFixit-fannetje. Ik weet dat het onzinnig is om niet gewoon te RMA'en, maar ik zou dan voor safe gaan. :+

[ Voor 3% gewijzigd door ap3nr0ts op 03-06-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ap3nr0ts schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:47:
@Tadango En uiteindelijk weer weggehaald daarom of laten zitten? Ik denk dat als ik een Deck heb met die piep maar verder niks (ben wel echt gevoelig voor dat soort geluiden), ik liever wacht op dan maar een iFixit-fannetje. Ik weet dat het onzinnig is om niet gewoon te RMA'en, maar ik zou dan voor safe gaan. :+
Wacht nu maar eerst totdat je een Deck hebt. ;) Voor iedere persoon die je iets hoort zeggen over de fan zijn er zoveel die niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Hahaha. Ik ben een cynicus inderdaad. Expect the worst, dan kan het alleen maar meevallen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ido_nl schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:50:
Is er iemand hier die een test heeft gedaan betreft laadtijden? Of misschien ergens voorbij zien komen?

Je hebt volgens mij 5 bronnen waar je spellen vanaf kan spelen
- Interne SSD
- Micro SD kaart
- Externe/USBC ssd
- Via wifi, files op NAS bv
- Via LAN, files op NAS bv

Ben wel benieuwd naar de laadtijden van een spel tussen de verschillende bronnen,
Ik heb wel wat tests gedaan een tijd terug:
Finraziel in "Steam Deck - ervaringen & discussie"
Wel alleen tussen SD en SSD. Externe drives aan een handheld hangen vind ik niet praktisch en via netwerk kan ik me niet voorstellen dat dat niet significante vertraging gaat geven.

Overigens hangt het wel veel af van de game volgens mij. De caching van de Steam deck werkt vrij goed maar uiteraard werkt dat vooral als de game veel dezelfde data blijft laden. Je ziet dat ook in mijn testen dat bij de derde test er nauwelijks meer verschil is tussen SD en SSD terwijl bij de eerste test de SD nog significant trager was. Ik heb fallout 4 later toch weer op de SSD gezet want je merkt het toch wel tijdens het spelen, vanaf de SD merkte ik dat ik vaker met mijn gedachten afdwaalde en dan terug naar mijn Steam deck keek en me afvroeg waarom hij nog niet klaar was. Dat had ik nooit met de game op de SSD.

Ook heb ik Borderlands 3 op de SSD gezet want die game laadt tijdens het spelen textures in van de schijf en vanaf de SD merkte ik zelfs met de laagste instellingen microstutters op. Vanaf de SSD gebeurt dat niet (met de juiste settings, het blijft een zware game om helemaal goed te draaien). Helaas is mijn 256 GB SSD wel praktisch vol met die twee games (vooral Borderlands 3 is erg groot met alle dlc er bij).

Als er nog eens een 1 TB SSD voor een niet al te absurde prijs beschikbaar is zou dat een leuke upgrade kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ik mis echt functietoetsen (F1 t/m F12) op het virtuele keyboard. Kijk ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noxious schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:39:
Ik mis echt functietoetsen (F1 t/m F12) op het virtuele keyboard. Kijk ik er overheen?
In spellen kan je functietoetsen aan de vier knoppen achter op de Deck toewijzen. Gebruik een modifier of twee, en je kan F1-F12 allemaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
The Zep Man schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:37:
[...]

In spellen kan je functietoetsen aan de vier knoppen achter op de Deck toewijzen. Gebruik een modifier of twee, en je kan F1-F12 allemaal gebruiken.
Dat is nog niet zo'n gek idee; alsnog onhandig maar dit gaat in ieder geval helpen in een paar situaties. :)
Pagina: 1 ... 42 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.